Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"segmentimine" - 108 õppematerjali

segmentimine – morfianalüüsi meetod, foneemi- või tähejärjendi liigendamine.
thumbnail
2
doc

Ettevõtte majandusõpetuse spikker eksamiks 2

Tootekontseptsioon -tarbija eelistab kaupa, mille kvaliteet on parem ja mis pakub uusi kasutusvõimalusi. Käibe kasv saavutatakse toote pideva täiustamisega.Müügikontseptsioon (- tarbijad ei osta kaupa aktiivselt enne, kui ei võeta spetsiaalseid müüki toetavaid ja ergutavaid meetmeid. Turundus kontseptsioon - filosoofia, mille kohaselt ettevõtte eesmärkide saavutamine sõltub sihtturgude vajaduste ja soovide selgitamisest ning nende kokurentidest paremast vajaduste rahuldamist. Turu segmentimine on heterogeense turu jaotamine homogeenseteks osaturgudeks ­ segmentideks, so. Sarnaste vajadustega tarbijarühmadeks, kes reageerivad ühesuguselt teatud turundustegevusele.Sihtturu valikul tuleb:hinnata segmentide potentsiaalset kasulikkust ,segmendi vastavust ettevõtte eesmärkidele ja ressurssidele,igale segmendile teha oma turundusstrateegiaTURUNISS: tootjate poolt rahuldamataTURUAKEN: spetsiaalse toodanguga rahuldamata turusegmentTuru - uuringu

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
240 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

· Turuosa 4.Situatsiooni analüüsimine Turunduse analüüsi-etapp sisaldab mikro- ja makrokeskkonna hindamist. Mikrokeskonnaks on jõud, mis mõjutavad otseselt firma edukust: tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid jne. Makrokeskkonnaks on jõud, mis mõjutavad mikrokeskkonda: demograafiline situatsioon, majanduslikud, poliitilised, tehnoloogilised, ökoloogilised, kultuurilised tegurid. Levinuimad meetodid on: 1. Turu segmentimine 2. SWOT-analüüs 3. Sihtturu valimine 4. Toote positsioneerimine 5.Turundusstrateegia koostamine ,,Turundusstrateegia koosneb viiest komponendist: turu segmentimine, toote positsioneerimine, turundusmeetmestik, turule sisenemine ja õige ajastatus." (M.Greenly) 6.Turundustaktika väljatöötamine Taktika annab vastuse järgmistele küsimustele: · Mida teha? · Millal teha? · Kes teeb? · Kes vastutab? · Kui palju tegevus maksma läheb? 7

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hotellikülastajate liigitamine

HOTELLIKÜLASTAJATE PÕHILIIGID Hotellikülastajate sihtrühmad Päritolu Reisikorralduse Reisieesmärgi Viibimiskülastuse Külastaja järgi järgi järgi ja sageduse järgi staatuse järgi Väliskülastajad Individuaalreisijad Ärireisijad Pikaajalised VIP kliendid viibijad Sisekülastajad Reisigrupid Puhkereisijad Erivajadustega (reisibüroo kaudu) Üheöö külastajad kliendid Lõbureisijad Reisigrupid Püsikliendid Spetsiifili...

Turism → Majutus
38 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Lühikonspekt turundus

Kasum ettevõtte imidži ja tuntuse tõstmiselt - Kontseptsioonid eristuvad lähtealuse, fookuse, vahendite ja eesmärkide poolest BCG maatriks: Turunduse areng: 1950-dad massturundus, sihtturunduse teke 1960-dad segmentimise buum ja rõhk disainil 1970-dad teenuste osatähtsuse suurenemine 1980-dad toodete kvaliteedi tõstmine  990-dad infotehnoloogia areng, suhteturundus 2000-2010 andmebaasiturundus, mobiilne turundus 2011-2020 sotsiaalmeedia Demograafiline segmentimine  Sugu  Vanus  Rass  Rahvus  Amet  Haridus  Sissetulek  Perekonnaseis ja pere elutsükkel  Religioosne kuuluvus  Seksuaalne orientatsioon Psühhograafiline segmentimine  Sotsiaalne klass  Elustiil  Isikupära  Väärtushinnangud Käitumuslik segmentimine  Tähtpäevadega seotud segmentimine  Kasu otsimisele suunatud segmentimine  Kasutaja staatus  Kasutaja intensiivsus

Majandus → Turundus
0 allalaadimist
thumbnail
28
ppt

Äriturundus

Sotsiaalseosega turundus (SST) SST olemus Kolmepoolne kasu Näited Rühmatöö: kavandada SST, kus osaleks Eesti ettevõte ühiskonnale olulise probleemi (alkohol, tubakas, narkootikumid, HIV, AIDS, kasiinod) lahendamisel koostöös mittetulundusettevõttega. Kuidas kaasatakse toetada sooviv tarbija? Turunduse tulevikutrendid Turundusuuringud ­ nende olulisus ja mõju toote arengule Bränd- tähtsus, brändi arendamine Turu segmentimine sihtrühmad ­ turu fragmenteerimine (M.Earls) Tootega kaasnev lugu, selle tähtsus, tootega sidumise võimalused (R.Jensen) Turundusuuringud ja toote arendus Arvamused on eelarvamuslikud, inimesed arvavad seda, mida tahetakse kuulda Puudutavad minevikku, seda mis on tehtud Inimesed ei tea, mida nad tulevikus teevad Toote arendamine on ettevõtja, mitte tarbija ülesanne (M.Earls) Turundus Turunduse ideed on teatud aja ja koha saadused. Nad tekivad teatud

Majandus → Turundus
67 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Spikker_KT2

brändi ning keeldub ostma teist samaväärset. Tarbija on brändi personaalsusest hästi teadlik. ->[Nike, brändi ning keeldub ostma teist samaväärset. Tarbija on brändi personaalsusest hästi teadlik. ->[Nike, BMW, Harley-Davidson]. BMW, Harley-Davidson]. Segmentimine on koguturu jagamine osaturgudeks. Segmendid peavad olema: Piisavalt suured ja Segmentimine on koguturu jagamine osaturgudeks. Segmendid peavad olema: Piisavalt suured ja omavahel erinevad. Segment peab: Olema ühtne ja terviklik; Olema kättesaadav ühe omavahel erinevad. Segment peab: Olema ühtne ja terviklik; Olema kättesaadav ühe kommunikatsioonistrateegiaga; Reageerima kommunikatsioonile ühtviisi. Segmentimise alused: kommunikatsioonistrateegiaga; Reageerima kommunikatsioonile ühtviisi. Segmentimise alused:

Majandus → Interaktiivne turundus
72 allalaadimist
thumbnail
11
odp

Väikeettevõtte turundus

VÄIKEETTEVÕTTE TURUNDUS Tallinna Majanduskool MILLISED ON VÄIKEETTEVÕTTE ERIPÄRAD? VÄIKEETTEVÕTTE SUURUS Äriorganisatsiooni nimetatakse väikeettevõtteks, kui Töötajate arv on piiratud (näiteks 5-10) Tegutsemisala on piiratud kohaliku turuga Tegevusala on piiratud (näiteks kohalik apteek, riidekauplus, teenindusjaam, juveelipood jne). VÄIKEETTEVÕTETE ORGANISATSIOONILISED TUGEVUSED Väikeste ettevõtete organisatsioonilisteks eelisteks suurte ees on: suhtlemise (informeerimise, kommunikatsiooni, koordineerimise ja kontrollimise) lihtsus; kiirem otsustamine; töötajate suurem sidusus ja pühendumus ning parem vastuvõtlikkus uuendustele. MIS TAGAB ETTEVÕTTELE ÄRIEDU? TURUNDUSE OLEMUS Milleks on vaja turundust ja kellele on vaja turundusjuhti? TURUNDUSE MÕISTE Turundus on ... juhtimisfilosoofia, mille k...

Majandus → Turundus
4 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

1. Product (or Service).  2. Place.  3. Price.  4. Promotion.    ● Kontsentreeritud turundus, nišiturundus (concentrated marketing, niche marketing)  Kontsentreeritud turundus on sihtturunduse üks vorm.    Kontsentreeritud turunduse korral keskendutakse ühele turusegmendile. See strateegia on  sageli väikefirmades kasutamiseks. Strateegia on ohus kui konkurente lisandub või pole  piisavalt tarbijaid.    ● Segmentimine, segment (segmentation, segment)  Segmentimine on koguturu jagamine osaturgudeks. Segmentimine on vajalik, kui turg ei ole  homogeenne, vaid on heterogeenne.  Segmendid peavad olema:   – Piisavalt suured   – Omavahel erinevad     Turu segmentimine on tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele,  ostukäitumisele jm.    Turu segment (osa) on sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib üheselt teatud 

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

energiat. MÜÜB töödeldud nahka.  Jalatsitootja OSTAB töödeldud nahka, kontsasid, karusnahka, seadmeid, tööjõudu, energiat. MÜÜB jalatseid.  Hulgikaupmees OSTAB jalatseid, laopinda, seadmeid, tööjõudu, energiat. MÜÜB jalatseid.  Jaekaupmees OSTAB jalatseid, müügipinda, müügisüsteeme, tööjõudu ja energiat. MÜÜB jalatseid.  Tarbija OSTAB jalatseid. 8.Turu segmentimine ja toote positsioonimine Segmentimine on tarbijate rühmitamise meetod. Tarbijad jaotatakse ühe või mitme tunnuse alusel rühmadesse. Ühte rühma ehk segmenti kuuluvad tarbijad on valitud tunnuste järgi sarnased. Segmentimise aluseks on tavaliselt tarbija vajadused või eelistused, ostukäitumine jms. Turu segment - sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib üheselt teatud turundusmeetmestikule. Sihtturundus - protsess, mille käigus tehakse kindlaks turu koosseisu

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Tootmine ja turundus

vahendajad jt. koostööpartnerid. Turundustegevusi planeerides tuleb nende kõigi vajadusi ja huve arvesse võtta. Hea, kui on arvestatud, et nad võivad ka üksteisele mõju avaldada. Näiteks meediaga suheldes mõjustatakse klienti. Hästi tuleb kohelda ka oma töötajaid, sest nende hoiakud peegelduvad kindlasti kliendisuhetes. Seepärast tulebki lisaks kliendile, kes on küll turundusplaani otsene sihtrühm, planeerida tegevusi ka teistele sidusrühmadele. 8. Klientide segmentimine toimub tavapäraselt demograafilistel, geograafilistel, psühholoogilisetel, sotsiaalmajanduslikel või muudel alustel. Väga tugevalt tulevad segmentimise eelised välja muusikatööstuses. Valitakse välja põhiline kliendigrupp ehk sihtsegment, kelle jaoks muusikat toodetakse, ehkki kuulajaskonda võib sattuda ka teistest rühmadest kliente. Hittmuusika puhul püütakse meeldida võimalikult paljudele, mistõttu valdav osa laule räägib teemadel, millega kõik inimesed oskavad end samastada

Majandus → Tootmine
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse konspekt

Hinnaelastsuse arvutamine ; E > 1 jäik; E<1 elastne 1. E= 2. Turundusjuhtimiseetapid : · Turundusplaan · Turundustegevus · Kontroll 3. Turuleidmise etapid: a.i.1) Turu üldhinnang ­ turusuurus ja arengusuunade määramine a.i.2) Turu segmentimine ­ max. turu jagamine sihtturgudeks (mehed, naise,d noored, vanad jne.) ­ aluseks on tarbija käitumine a.i.3) Sihtturu valik ­ valitakse 1 segment, kellele hakatakse toodet arendama a.i.4) Positsioneerimine ­ enda asukoha määramine turul 4. Marketing mix: · Price · Product · Promotion · Place 5. Hinna tähtsus: · ettevõttele ­ kasumi kujundaja

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

.....................................................................................23 4.TURG................................................................................................................................... 24 4.1 Turu määramise astmed.................................................................................................24 4.2 Lähenemine turule.........................................................................................................24 4.3 Turu segmentimine........................................................................................................26 4.3.1 Turu segmentimise viisid ja meetodid....................................................................26 4.4 Sihtturu valiku maatriks................................................................................................ 30 5.TARBIJATURG...................................................................................................................36 5

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Positsioneerimine ja sihtturundus

Positsioneerimise osad-klientide segmenteerimine Klientide segmenteerimine on üks sihtturunduse tähtsamaid instrumente, samuti positsioneerimise eeldus. Paikapidav turundusvanasõna ütleb ,, Pakkudes kõigile kõike, oled automaatselt igaühe teine valik". Positsioneerimise seisukohalt tähendab see, et oma brändi positsiooni tuleb määratleda konkreetses tarbijaturu segmendis. Positsioneerimise osad- klientide segmenteerimine Turu segmentimine tähendab turu jaotamist erinevateks ostjagruppideks, kes nõuavad erinevaid tooteid ja marketingiprogramme. Teisiti, turu segmentimine on protsess, kus sarnaste vajadustega inimesed ühendatakse rühmadesse (turusegmentidesse). Segmentimise kriteeriumid on: Mõõdetavus: kliendigrupi suurus ja ostujõud peavad olema mõõdetavad Juurdepääs: kliendigrupile peab juurde pääsema ja neid peab saama teenindada Tulutoovus: kliendigrupp peab olema piisavalt suur ja/või tulutoov

Majandus → Turundus
27 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majandusõpetuse mõisted

toodet näevad, võrrelduna võistlevate toodetega. 56. Raha - üldine maksevahend, mille vastu saab vahetada kaupu või teenuseid suhtega, mille määravad raha ostujõud ja kaupade hinnad. 57. Reklaam - kindla isiku, firma või organisatsiooni tellitud tasuline ja mitteisiklik ideede, kaupade ja teenuste tutvustamine ning esiletõstmine. 58. Ressursid - kõikmõeldavad vahendid ja tagavarad. Majandusteaduses nimetatakse neid ressursse tootmisteguriteks. 59. Segmentimine - turu jaotamine erinevateks ostjagruppideks, kes nõuavad erinevaid tooteid ja marketingiprogramme. Teisiti, turu segmentimine on protsess, kus sarnaste vajadustega inimesed ühendatakse rühmadesse (turusegmentidesse). 60. Streik - töötajate korraldatud tööseisak. 61. Suhtekorraldus - juhtimisfunktsioon, mis rajab ja hoiab vastastikku kasulikke suhteid organisatsiooni ja nende sihtgruppide vahel, millest sõltub organisatsiooni edu või läbikukkumine. 62. Tooted - üks turunduse

Majandus → Majandusõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Reklaam Suur vajadus, informeeriv Vähem, sama, rohkem, meeldetuletuslik Minimaalne eelist esitav Turustus Piiratud Rohkem müügikohti Suurim müügikohtade Kahanev müügikohtade arv arv Uuringud Teadlikkus, Positsioonimine, Uus segmentimine, Hinnaelastsus ostuharjumused, proovi- ümberpositsioonimine, ümberpositsioonimine, ja korduvostud, turustruktuur, tarbijate eluviis, turundusmiks, suhtumine turundusmiks turundusmiks reklaami, ettepanekud toote täiustamiseks Turustus ehk jaotus ehk distributsioon on tegevus, mille kaudu toimetatakse kaup ostjatele kätte.

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

Langusfaas Juurutusfaas Nõudlus Aeg Juurutusfaas Kasvufaas Küllastusfaas Langusefaas Toote spetsifikatsioon Toote arendamine Toote variatsioonid Varude ja Nõudlus Klienditeenindus Kliendi segmentimine optimiseerimisteenuse Tootekujundus Tootmismahu arendamine ja Toote hinna alandamine kulude vähendamine Turu-uuring ja kasutamine Lõpetatud toodete laovarude Müügiprognoos prognoos Müügikanalite laiendamine reguleerimine (kontroll) All-lepingute sõlmimine

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Turunduse juhtimine - eksamikonspekt

11) Turundusstrateegia – „...on turundusloogika, mille kaudu äriüksus loodab saavutada oma turunduseesmärke. Turundusstrateegia koosneb otsustest, mis on seotud firma turundus-kulutuste, turundusmeetmestiku koostamise ja turundustegevuse suunamisega sinna, kuhu arvatakse arenevat keskkonda ja konkurentsi.“ (P. Kotler). „Turundusstrateegia koosneb viiest komponendist: turu segmentimine, toote positsioonimine, turundusmeetmestik, turule sisenemine ja õige ajastatus.“ (M. Greenley) Strateegia - pikemalt vaatav Taktika - lühiajalisemalt vaatav Strateegia võib ka koosneda lühemaajalistest sammudest, ei saa defineerida seda kui pikaajalisemat plaani. Strateegiat seostatakse sellega, mis annab ettevõttele konkurentsieelise. Strateegia võib olla nt mingi

Majandus → Turunduse juhtimine
97 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

a) makrokeskkond - tingimuste kompleks, kus ollakse ise, kus on konkurendid ning ka tarbija. Makrokeskkonna mõjureid (majanduslikke, poliitilisi) ei saa firma kontrollida ega muuta, kuid ta võib neid tunnetada ja oma huvides kasutada. b) mikrokeskkond - kõik, kes on meie kõrval: konkurendid, hankijad, vahendajad, huvigrupid. Kahepoolne mõju ning firma võib oma toetuspoliitika vahenditega mikrokeskkonda kujundada. 2. Sihtturgude valik  nõudluse hindamine  turu segmentimine  sihtturgude valimine  toodete positsioonimine turul 3. Turunduskompleksi väljatöötamine Turunduskompleks ehk turundusmeetmestik, mis sisaldab 4P (Product, Price, Place, Promotion) ehk toote, hinna, jaotuse ja toetuse kooslust. 4. Turundusmeetmete elluviimine 1) toodete osas - toodete lisamine või väljajätmine 2) hinna osas - hinnaalandused 3) koha osas - turustuskanalite muutmine 4) reklaami osas - reklaamtegevuse muutmine. 5. Kontroll

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Turundus ja müük

samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Kõige lihtsam definitsioon- turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine (meeting needs profitably) 2) Loetle turunduse juhtimisprotsessi põhietapid Turundusmõtlemise protsess: - Turu ­ uuring - Segmentatsioon, sihtturgude valik ja positsioneerimine ­ strateegiline turundus - Turundusmeetmestik ehk taktikaline turundus - Teostus - Kontroll 3) Mis on turu segmentimine, milleks on see vajalik? Turu segmenteerimine on protsess, mille käigus jagatakse ühe toote või teenuse turg alagruppideks ehk segmentideks klientide eripära alusel. Iga segment esindab kindlat sihtturgu, mille jaoks kasutatakse erinevat turundusmeetmestikku. Vajalik selleks, et täpselt määratleda "oma" turgu ning paremini arusaada kliendist ja tema vajadustest. Samuti segmentimine võimaldab tõhusamalt hinnata firma ja tema konkurentide

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turundus

Muutused tarbijakäitumises 3) Suund püsiklientide hoidmisele 4) Suund hinnakonkurentsilt hinnavälisele konkurentsile Turu leidmine Turundus algab turu-uurimisest ­ tarbijate vajaduste ja soovide kindlakstegemisest ja oma koha kindlaks määramisest. ,,Ära ürita iga hinna eest müüa seda, mis on toodetud, vaid tooda seda, mida saab müüa.'' Ideaalne olukord ­ toode müüb ennast ise! Turu uurimise 4 etappi 1) Turu üldhinnang ­ turu suurus, üldine areng. 2) Turu segmentimine ­ tarbijad pole ühesugused, erinevate huvide eristamine 3) Sihtturu valik ­ kellele on just minu toode suunatud 4) Oma koha leidmine (positsiooni valik) turul. Milline on minu seis (positsioon) võrreldes konkurentidega Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine ­ oma positsiooni reliseerimine ja turu kujundamine Tuleb välja kujundada oma turunduspoliitika Turunduspoliitika instrumendid (turunduse p-d): 1) produkt ­ toode 2)Promotsioon ­ müügitoetus 3) Koht (place)

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

asenduma ostjakeskse turuga hinnakujundamisele); 1950ndad ja 1960ndad ­ masstoodangu ja massturunduse · Tegevuskavade ja programmide väljatöötamine turunduse kõrgaeg. strateegiate elluviimiseks (annavad vastuse küsimustele, 1970ndad ­ turu segmentimine mida ja millal tuleb teha, kes vastutab ja kui palju see 1980ndatel ­ laienes nissiturundus. maksab); 3. Organisatsioonide juhtimiskontseptsioon · Eelarvete koostamine (plaani realiseerimise eeldatavad

Majandus → Turunduse alused
112 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Majandusaluste mõisted

pööramise kaudu tarbijate manipuleerimiseks. Reklaam on turunduse tähtsaimaid vahendeid. Reklaami eesmärk on teavitada tarbijat meedia kaudu toodetest, teenustest või ideedest ning ühtlasi muuta inimeste suhtumist, teadlikkust ja/või tarbimisharjumusi. Ressursid - Kõige üldisemas mõistes tähistatakse sõnaga ressurss kõikmõeldavaid vahendeid ja tagavarasid, mida on võimalik kasutada. Segmentimine - Turu segmentimine on tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele ja käitumisele. Streik - Streik on töötajate korraldatud tööseisak. Streigi põhjuseks võib olla töötajate rahulolematus töö eest saadava palga või töötingimustega, või ka soov mõjutada riigi üldisemaid poliitilisi otsuseid. Suhtekorraldus - Suhtekorraldus on inimese, organisatsiooni, asutuse või ettevõtte suhete korraldus meedia ja avalikkusega eesmärgiga mõjutada selle mainet ja kajastust. Suhtekorralduse

Majandus → Majandus alused
1 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TURUNDUSE ALUSED eksami teemade loetelu 2010

Omandiõiguslõhe: tootjad käsutavad suuri kaubakoguseid, mida nad ise ei kasuta, tarbijatel on aga raha või vahetuskaup, mida nad samuti ise ei kasuta. 5. Turundustegevuse 5 osategevust. Turunduse planeerimine: ülevalt alla, alt üles, eesmärgid alla-plaanid üles. Turundusvõimaluste määratlemine: väliskeskkonna analüüs (makrokeskkonda hinnatakse sageli PEST analüüsi kaudu), sisekeskkonna analüüs. Sihtturunduse arendamine: segmentimine, sihtturgude valimine, positsioonimine. Turunduskompleksi kujundamine: toode, hind, jaotus, edustus. Kontrollimine: eelnev kontroll, jooksev kontroll, järelkontroll. Ülevalt alla planeerimine: ettevõtte tippjuhtkond püstitab madalamate juhtimistasandite jaoks tegevuse eesmärgid ning kavandab plaanid, autoritaarse juhtimisstiili puhul, kas käsk täita või surra. Alt üles planeerimine: see on eelmisele vastupidine variant

Majandus → Turunduse alused
81 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Üldkeeleteaduse põhimõisted eksamiks

Absolutiiv-ergatiivsed keeled: on keeled, mille sihitisliku lause agent (A) on markeeritud (nt ergatiiviga), patsient aga markeerimata käändes (absolutiivis, lõputa) ning mittesihitisliku lause ainus osaleja (S) markeerimata käändes. Skemaatiliselt: P=S; A Abstraktne tähendus: ehk süsteemi tähendus; samuti kõik mitte konkreetsed tähendused täpsemas semantilises analüüsis Adstraat: on keel, mis on kontaktis mõne teise keelega, ilma et ta oleks selle keele suhtes kõrgemal või madalamal positsioonil (prestiiz). Aeg: deiktiline grammatiline kategooria, mis suhestab lause poolt väljendatu kõnehetkega või mõne muu valitud hetkega Afiks: seotud morfeem. Afiksid jagunevad prefiksiteks, infiksiteks, sufiksiteks ja tsirkumfiksideks. Agent: (semantiline roll) lause osaline, kes on tüüpiliselt elus ja sooritab või õhutab tagant toimuvat tegevust ning teeb seda enamasti meelega või kavatsuslikult Akustiline foneetika: uurib häälelainet ja sell...

Filoloogia → Sissejuhatus...
156 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Üldise keeleteaduse mõisted

Absolutiiv-ergatiivsed keeled on keeled, mille sihitisliku lause agent (A) on markeeritud (nt ergatiiviga), patsient aga markeerimata käändes (absolutiivis, lõputa) ning mittesihitisliku lause ainus osaleja (S) markeerimata käändes. Skemaatiliselt: P=S; A Abstraktne tähendus - ehk süsteemi tähendus; samuti kõik mitte konkreetsed tähendused täpsemas semantilises analüüsis Adstraat - on keel, mis on kontaktis mõne teise keelega, ilma et ta oleks selle keele suhtes kõrgemal või madalamal positsioonil (prestiiž). Aeg - deiktiline grammatiline kategooria, mis suhestab lause poolt väljendatu kõnehetkega või mõne muu valitud hetkega Afiks - seotud morfeem. Afiksid jagunevad prefiksiteks, infiksiteks, sufiksiteks ja tsirkumfiksideks. Agent - (semantiline roll) lause osaline, kes on tüüpiliselt elus ja sooritab või õhutab tagant toimuvat tegevust ning teeb seda enamasti meelega või kavatsuslikult Akustiline foneetika - uurib häälelainet ja...

Filoloogia → Filoloogia
4 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turunduse ja müügijuhtimise alused harjutustest 3: 25 küsimust ja vastust

b. mõõdik rahulolu ja lojaalsuse hindamiseks. c. mõõdik internetiturunduses, mis loeb, mitmele inimesele info edasi saadetakse. d. mõõdik ettevõtte maine hindamiseks. Küsimus 17 Milline järgnevatest elementidest ei kuulu Bostoni maatriksisse: a. „rahalehm“ b. „monument“ Õige c. „koerad“ d. „täht“ Küsimus 18 Väärtuspakkumine on a. brändi väärtustamine b. lisaväärtusega toode või teenus c. vajadus- ja soovipõhine segmentimine d. reklaamikampaania sotsiaalmeedias Küsimus 19 21. sajandi alguse turunduse iseloomustamiseks on P. Kotler ja K. L. Keller välja pakkunud holistilise ehk tervikliku turunduse. Millist osa iseloomustavad järgmised märksõnad: ühiskond, keskkond, eetika, seadus? a. Suhtlusturundus b. Sisemine turundus c. Sotsiaalselt vastutustundlik turundus d. Integreeritud turundus Küsimus 20 Turu-uuringuga uuritakse ... a. ... tootja võimekust luua uudistooteid. b. ..

Majandus → Turunduse ja müügijuhtimise...
6 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

· Turuosa 4.Situatsiooni analüüsimine Turunduse analüüsi-etapp sisaldab mikro- ja makrokeskkonna hindamist. Mikrokeskonnaks on jõud, mis mõjutavad otseselt firma edukust: tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid jne. Makrokeskkonnaks on jõud, mis mõjutavad mikrokeskkonda: demograafiline situatsioon, majanduslikud, poliitilised, tehnoloogilised, ökoloogilised, kultuurilised tegurid. Levinuimad meetodid on: 1. Turu segmentimine 2. SWOT-analüüs 3. Sihtturu valimine 4. Toote positsioneerimine 5.Turundusstrateegia koostamine ,,Turundusstrateegia koosneb viiest komponendist: turu segmentimine, toote positsioneerimine, turundusmeetmestik, turule sisenemine ja õige ajastatus." (M.Greenly) 6.Turundustaktika väljatöötamine Taktika annab vastuse järgmistele küsimustele: · Mida teha? · Millal teha? · Kes teeb? · Kes vastutab? · Kui palju tegevus maksma läheb? 7

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika eksam

suur. 65. Milliste abinõudega mõjutavad võimuorganid transporditurgu? 1.) Transpordialaste seaduste või määruste väljaandmine. 2.) Autojuhi tööaja limiteerimine, mürapiirangud, keskkonnakaitse. 3.) Transpordi infrastruktuuri rajamine ja käigushoidmine. 4.) Transpordimaksude kehtestamine. 5.) Transpordilubade ja litsentside väljaandmine, tariifide ja sõiduplaanide kehtestamine. 66. Transpordituru segmentimine. 1.) Transporditeenuste nõudlus ei ole ühesugune kõigi transpordiliikide osas. Kauba liik, kaubakogused, veokaugus, kauba hind ja kvaliteet, transpordivõrgu iseärasused ja infrastruktuur jaotavad transpordituru eri nõudlusega segmentideks. 2.) Transpordituru esmane segmentimine toimub kaubapartii suuruse ja veoaja alusel. 73. Globaalse tarneahela tekkefaktorid. 1.) Tootmise globaliseerumine. 2.) Teenuste sisseostmine. 3.) Soov paindlikuma ja täpsemalt reageeriva tarneahela järele.

Logistika → Baaslogistika
218 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika

suur. 65. Milliste abinõudega mõjutavad võimuorganid transporditurgu? 1.) Transpordialaste seaduste või määruste väljaandmine. 2.) Autojuhi tööaja limiteerimine, mürapiirangud, keskkonnakaitse. 3.) Transpordi infrastruktuuri rajamine ja käigushoidmine. 4.) Transpordimaksude kehtestamine. 5.) Transpordilubade ja litsentside väljaandmine, tariifide ja sõiduplaanide kehtestamine. 66. Transpordituru segmentimine. 1.) Transporditeenuste nõudlus ei ole ühesugune kõigi transpordiliikide osas. Kauba liik, kaubakogused, veokaugus, kauba hind ja kvaliteet, transpordivõrgu iseärasused ja infrastruktuur jaotavad transpordituru eri nõudlusega segmentideks. 2.) Transpordituru esmane segmentimine toimub kaubapartii suuruse ja veoaja alusel. 73. Globaalse tarneahela tekkefaktorid. 1.) Tootmise globaliseerumine. 2.) Teenuste sisseostmine. 3.) Soov paindlikuma ja täpsemalt reageeriva tarneahela järele.

Logistika → Baaslogistika
51 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Majanduse mõisted

MAJANDUSE MÕISTED 1. Aktsia on väärtpaber, mis esindab proportsionaalset osalust aktsiaseltsi aktsiakapitalis ning annab selle omanikule ehk aktsionärile mitmeid õigusi. 2. Aastaaruanne- mis näitab selle omaniku õigust osale ettevõtte varast ja kasumist 3. Aktiva- osa ettevõtte bilansist, mis kajastab tema vara 4. Passiva- Iseloomustab ettevõtja kohustusi ning tema omakapitali koostist. 5. Aktsiaselts on äriühing, millel on aktsiateks jaotatud aktsiakapital. 6. Osaühing on äriühing, millel on osadeks jaotatud osakapital. 7. Mittetulundusorganisatsioon on isikute vabatahtlik ühendus, mille eesmärgiks või põhitegevuseks ei või olla majandustegevuse kaudu tulu saamine. 8. Aktsiisimaks on maks, mis kehtestatakse kaupadele, mille tarbimist soovib riik mõjutada. 9. Alampalk- riiklikult kehtestatud palga alampiir, millest vähem ei tohi tööandjale täistööaja eest maksta. 10.Ametiühing mingi kutseala tööliste...

Majandus → Majandus
16 allalaadimist
thumbnail
14
docx

IT Struktuur

2. Toote spetsifikatsioon (detailiseerimine, määratlemine) •Nõudluse uuring •Tootekujundus •Turu-uuring ja prognoos •Logistika planeerimine •Hindade määramine •Reklaam, et suurendada kliendi teadlikust 3. •Toote arendamine •Klienditeenindus •Tootmismahu arendamine ja kasutamine •Müügikanalite laiendamine •Hinnapiiride määramine •Teenused tarnijatelt •Siht konkreetsetele konkurentidele •Panuse analüüs 4. •Toote variatsioonid •Kliendi segmentimine •Toote hinna alandamine •Lõpetatud toodete laovarude reguleerimine (kontroll) •Paindlik hinnakujundus •Väärtuse analüüs / hinna ratsionaliseerimine •Halduskulude vähendamine 5. •Varude ja optimiseerimisteenuse kulude vähendamine •Müügiprognoos •All-lepingute sõlmimine - tarnijate kontroll •Jaotuskanalite ratsionaliseerimine 6, Tudengi tööstiil - Inimene teab, et tal on ajavaru ega hakka kohe tööle.

Tehnoloogia → Arvutitund
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majanduse mõisted

54. Personal – asutuse, ettevõtte töötajad, isikud kes tegelevad selle ettevõtte v. asutusega. 55. Positsioneerimine – tootele või teenusele turuosa leidama, ning seda reklaamima sellele turule. 56. Raha – ametlik maksevahend, müntide ja rahatähtede kujul. 57. Reklaam – toodete, teenuste avalik tutvustamine tarbijate ligimeelitamiseks. 58. Ressursid – toote keskmine töömaht, varud, tagavarad, majanduslikud vahendid. 59. Segmentimine – (turu) jagamine väiksemateks osadeks, et rohkem tundma õppida kliendi vajadusi, ja kasutada paremini ettevõtte ressurssi. 60. Streik – töötajate korraldatud tööseisak. Rahulolematus palga või töötingimuste osas. 61. Suhtekorraldus – inimese, organ. , asutuse või ettevõte suhete korraldus avalikusega, eesmärgiks mõjutada selle mainet ja kajastust. 62. Tooted – väljalase, millelt tahetakse teenida tulu. 63

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

............................................................................18 4.TURG...................................................................................................................................19 4.1 Turu määramise astmed.................................................................................................19 4.2 Lähenemine turule.........................................................................................................19 4.3 Turu segmentimine........................................................................................................21 4.3.1 Turu segmentimise viisid ja meetodid....................................................................21 5.TARBIJATURG...................................................................................................................25 5.1 Tarbijakäitumine............................................................................................................25 5

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Referaat teemal "Turundusstrateegia kujundamine"

rahuldada klientide väärtusnõudeid. 2. TURUNDUSSTRATEEGIA KUJUNDAMINE 2.1. Turundusstrateegia olemus ja tähtsus Turundusstrateegia on turundusloogika, mille kaudu äriüksus loodab saavutada oma turunduseesmärke. Turundusstrateegia koosneb otsustest, mis on seotud firma turunduskulutuste, turundusmeetmestiku koostamise ja turundustegevuse suunamisega sinna, kuhu arvatakse arenevat keskkonda ja konkurentsi." (P. Kotler). ,,Turundusstrateegia koosneb viiest komponendist: turu segmentimine, toote positsioonimine, turundusmeetmestik, turule sisenemine ja õige ajastatus." (M. Greenley) Varasematel aegadel mõtles arendus välja, tootmine tegi valmis, turnudus turundas ja müük müüs. Oli selge tööjaotus ja firma juhtfiguur juhtis kogu protsessi. Turundajale anti eelarve ja ta ostis selle eest reklaami. Turnunduse nimi oli pigem ,,reklaam". Turunduse töö oli tutvustada toote väärtusi, pärast seda kui, toode oli välja mõeldud ja valmis toodetud. Ilmselgelt ei kehti see

Majandus → Ettevõtluskeskkond
134 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUSE EKSAMIKS

sotsiaalne risk seondub kartusega, et toode ei saavuta teiste inimeste heakskiitu; psühholoogiline risk tuleneb hirmust, et toode ei vasta kasutaja mina-pildile ega rahulda enesehinnangulisi vajadusi. 17. Segmenteerimine ja positsioneerimine, oska kirjeldada Positsioneerimine on toote/teenuse või ettevõtte imago loomise protsess sihttarbija teadvuses. Toote positsioonimise aluseks peaks olema tarbijate arvamus toodetest ja tema kohast teiste analoogide hulgas. Turu segmentimine tähendab turu jaotamist erinevateks ostjagruppideks, kes nõuavad erinevaid tooteid ja marketingiprogramme. Teisiti, turu segmentimine on protsess, kus sarnaste vajadustega inimesed ühendatakse rühmadesse (turusegmentidesse). Segmentimise kriteeriumid on: Mõõdetavus: kliendigrupi suurus ja ostujõud peavad olema mõõdetavad Juurdepääs: kliendigrupile peab juurde pääsema ja neid peab saama teenindada Tulutoovus: kliendigrupp peab olema piisavalt suur ja/või tulutoov

Majandus → Turundus
65 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turundus

Muutused tarbijakäitumises 3) Suund püsiklientide hoidmisele 4) Suund hinnakonkurentsilt hinnavälisele konkurentsile Turu leidmine Turundus algab turu-uurimisest – tarbijate vajaduste ja soovide kindlakstegemisest ja oma koha kindlaks määramisest. ,,Ära ürita iga hinna eest müüa seda, mis on toodetud, vaid tooda seda, mida saab müüa.’’ Ideaalne olukord – toode müüb ennast ise! Turu uurimise 4 etappi 1) Turu üldhinnang – turu suurus, üldine areng. 2) Turu segmentimine – tarbijad pole ühesugused, erinevate huvide eristamine 3) Sihtturu valik – kellele on just minu toode suunatud 4) Oma koha leidmine (positsiooni valik) turul. Milline on minu seis (positsioon) võrreldes konkurentidega Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine – oma positsiooni reliseerimine ja turu kujundamine Tuleb välja kujundada oma turunduspoliitika Turunduspoliitika instrumendid (turunduse p-d): 1) produkt – toode 2)Promotsioon – müügitoetus 3) Koht (place)

Majandus → Turundus
11 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Äri planeerimine eksami vastused

c) turundus 23. Aasta amortisatsioonieraldiste summa lineaarse mahaarvestuse korral, kui seadme soetusmaksumus on 200 tuh kr ja kasutusaeg on 10 aastat d) 20 tuh kr 24. Kudas defineerida nõudlust ostujõuga kindlustatud soovid ja vajadused 25. Ettevõtte ... ümbretseva keskkonna fikseeritakse a) tegevuspolitika 26. Milline joon ei kõlba heale äriideile a) ebatõenäone realiseerimine 27. Oma ja võõrkapitali osatähtsust väljendavad b) kapitali struktuuri suhtarv 28. Turu segmentimine mis jaotab tarbijarühmad vanuse, sissetuleku ja soo järgi on c) demograafline 29. Ettevõtluse tugisüsteemi suurimad institutsioone ja EL struktuurifondide rakendusinstitutsioone Eestis on a) ettevõtluse arendamise sihtasutus 30. Täisühingut iseloomustab järgnevatest vähemalt üks c) osanikud vastutavad oma varaga 1. Ettevõtte keskkond: poliitiline, majanduslik jne kesk. Poliitiline keskkond seisneb valitsuse tegevuse peamistes poliitilistes

Majandus → Analüüsimeetodid...
92 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sissejuhatus üldkeeleteadusesse mõisted lihtsustatult

Absolutiiv ­ ergatiivsed keeled - on keeled, mille sihitisliku lause agent (A) on markeeritud (nt ergatiiviga), patsient aga markeerimata käändes (absolutiivis, lõputa) ning mittesihitisliku lause ainus osaleja (S) markeerimata käändes. Skemaatiliselt: P=S; A Abstraktne/süsteemi tähendus ­ mitte konkreetsed tähendused täpsemas semantilises analüüsis Adstraat ­ naaberkeelte vastastikune mõju Aeg ­ väljendab tegevuse või olukorra suhet mineviku, oleviku või tulevikuga Afiks ­ seotud morfeem, jagunevad prefiksiteks, infiksiteks, sufiksiteks ja tsirkumfiksideks Agent ­ lause osaline, sooritab või õhutab tagant toimuvat tegevust Akustiline foneetika ­ uurib häälikute moodustamisel tekkivaid häälelaineid Algkeel ­ keel, millest on kujunenud välja hulk omavahel suguluses olevaid keeli (keelepuu tüvi) Allkeel ­ keele variant, mida kasutatakse erinevates situatsioonides (nt ametikeeled, argikeel, släng) Allofoon ­ foneemi variant Allomorf ­ morf...

Keeled → Keeleteadus
13 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Turunduseuuringute läbiviimise käik ja tulemuste kasutamine

ebavajaliku ning vale informatsiooni kogumiseks. Peamiseks põhjuseks miks turu-uuringut üldse läbi viia on ju siiski kasumi suurendamine mitte vähendamine. 1.2. Situatsioonianalüüs Situatsioonianalüüs on olukorra-, keskkonna- ning olustikuanalüüs. Firma analüüsib olukorda, milles teatud ajahetkel on, võttes arvesse mikro- ja makrokeskkonda. Peamisteks situatsioonianalüüsi meetoditeks on: 1. Turu kindlaksmääramine · Segmentimine · Toote turumaatriks · Tarbijate ostukäitumise analüüs 2. SWOT analüüs 1 Puulinn, V. Turunduse alused õppeaine jaotusmaterjal, Estonian Business School, Googledocs, lk 25 5 · firma tugevused ja nõrkused · keskkonna võimalused ja ohud 3. Sihtturu valimine · millist turusegmenti kasutada 4. Toote positsioonimine

Majandus → Turunduse alused
21 allalaadimist
thumbnail
9
docx

EESTI KEELE VORMIÕPETUS

tähendus? Grammatiline on ilusa (om)+te (mitmuse tunnus) +le (lõpp), leksikaalne on kaunis. MORFOLOOGIA PÕHITERMINID sõna, sõnavorm, sõne, morfeem, morf. Sõna on keele vähim terviklik üksus, millel on leksikaalne tähendus. Sõnavormid on ühe ja sama sõna eri kujud, mis erinevad grammatilise tähenduse poolest. Sõne on sõnavormi konkreetne esinemisjuht tekstis. Morfeem on väikseim tähendusega üksus. Morf on morfeemi esinemisjuht MORFIANALÜÜS EHK SEGMENTIMINE. Leia junktuurid ja pane sõnad õigesse lahtrisse: talus, talusse, taludes, taluski, terav, lihav, vägev, edev, mugav, lodev ­ ei ole taabelis Junktuurid on opaaksed Junktuurid on selged Talus, taluses, taludes, taluski, terav, lihav, vägev MORFEEMIDE BAASJAOTUS. Mis lahtrisse kuuluvad semantiliselt iseseisvad morfeemid? Prefiksid? Infiksid? Sufiksid?

Eesti keel → Eesti keele vormiõpetus
76 allalaadimist
thumbnail
6
docx

TURUNDUSE ALUSED EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

brändi ja makseviisi valimine. 5. Mis on positsioneerimine? - Positsioneerimine on toote/teenuse või ettevõtte imago loomise protsess sihttarbija teadvuses. 6. Mis on segmenteerimine? - Segmenteerimine on eraldamine. Segmendid peavad olema eristuvad, mõõdetavad, ligipääsetavad, olulised ja stabiilsed. 7. Mis on strateegiline turundus? - Strateegiline turundus on analüüsidele orienteeritud protsess. (Vajaduste analüüs, turu segmentimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentsi analüüs ja turundusstrateegia väljatöötamine) 8. Mis on taktikaline turundus? - Taktikaline turundus on konkreetse tegevuskava paikapanemine. (Sihtsegmentide valik, eesmärkide täpsustamine, turundusmeetmestik, turunduseelarve ja ajakava, teostus ja kontroll) 9. Mis on turundusaudit ja millistest osadest koosneb ning milleks kasutatakse?

Muu → Turunduskommunikatsioon
29 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Loodusturism eksam

Kõige paremat hinna ja kvaliteedi suhet. Parimat teenindust. Tahab saada kõike, mida talle on lubatud. 20. Millised on Eesti loodusturismi peamised turud? 1. esmase tähtsusega – Soome, Venemaa, Saksamaa, Rootsi 2. teisese tähtsusega – Norra, Suurbritannia, Läti 3. siseturism 4. kolmanda tähtsusega - Poola, Itaalia, Prantsusmaa,Leedu , Hispaania 5. areneva tähtsusega – Jaapan, USA 21. Mõisted: Positsioonimine, turu segmentimine, sihtturg, sihtgrupp 1 Positsioonimine- sihtkoha või turismiettevõtte külastajate silmis unikaalse kuvandi ja positsiooni loomine,teadlik eristumine 2 Turu segmentimine-3 osaline protsess.1)otsustatakse potensiaalsed külastajad ehk turusegmendid,2)valitakse olulised sihtturud,3)seejärel neilt sihtturgudelt sobivad ja soovitavad sihtrühmad 3 Sihtturg-on turu osa, mis koosneb sarnaste omadustega klientide kogumitest. Uue

Bioloogia → Bioloogia
23 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turundus ehk Marketing

2. Makrokeskkond (majanduspoliitika, seadused, loodus, tehnoloogia, sotsiaalelu) Üldisemad mõjud, millest sõltub ettevõtte edukus. Mikrokeskkonda on võimalik kujundada, makrokeskkonna puhul peab ettevõte sellega kohanema. Turu leidmine Turu uurimisel kasutatakse tavaliselt 4 etappi. · Turule üldhinnangu andmine (turu maht, üldised arengusuunad, tarbijate arvu leidmine) · Turu segmentimine ­ kindla sihtgrupi leidmine · Sihtgrupi valik (sissetulekute uurimine, klientide leidmine) · Turul positsiooni saavutamine (aluseks võetakse kasumi tekkimine) Turunduse juhtimine 1. Analüüs ­ olemasolevate vahendite ja tegevusvariantide väljaselgitamine, +- leidmine, SWOT ­ analüüs 2. Kavandamine e planeerimine ­ ettevõtte tegevuse eesmärgid, nende saavutamise vahendid, tegevuskava koos tähtaegade ja vastutajatega 3

Majandus → Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Treeneri tasemekoolitus 3. tase. Spordi üldained

ja teenuste eest tasumisel. 4) Milline on riigi roll majanduses? majandustegevuse ja eraomandi õiguslike raamide määratlemine ja kaitse majanduse stabiliseerimine vaba konkurentsi tagamine turul tulude ümberjaotamine ühishüviste pakkumine Sporditurundus 1) Mille poolest on sporditoode ja -teenus unikaalne? Sporditoodete ja -teenuste turg on terve inimkond, välja arvatud mõningad erandid (imikud, raskesti haiged inimesed) 2) Mis viisil aitab turu segmentimine kaasa spordiorganisatsiooni arendamisele? Turu segmentimine on üks võimalus saada paremat ülevaadet selle kohta, kes võiksid olla sporditoodete või -teenuste konkreetsed tarbijad. 3) Koostage enda spordiklubi ja alaliidu SWOT-analüüs. Spordi organisatsiooniline alus, spordi reguleerimise vormid 1) Nimetage spordi korraldamise vormid organiseerituse alusel. 15 1. Organiseerimata harrastamine 2

Sport → Sport
104 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Keeleteadus

luu, kivi, vajutati, kraabiti, graveeriti). Mis on morfeemi põhiomadus? Morfeemi põhiomadus on see, et ta omab tähendust. Mis on morfoloogia ja süntaks? Morfoloogia ja süntaks on vormilised vahendid, mis kannavad tähendust. Morfoloogia tegeleb morfeemide, nende liitumisega sõnadeks ja nende tähendustega. Süntaks tegeleb sõnade liitumisega suuremateks üksusteks ehk lauseteks. Kirjelda morfeemianalüüsi. Morfeemianalüüs on morfeemide jagamine ehk segmentimine ja neile grammatiliste tähenduste lisamine ehk glossimine. Millised on seotud morfeemide liigid? Seotud morfeemide liigid on afiksid, mis jagunevad vastavalt esinemiskohale infiksiteks, sufiksiteks, prefiksiteks ja tsirkumfiksideks. Infiksid esinevad tüve sees, sufiksid esinevad tüve järel, prefiksid tüve ees ning tsirkumfiks koosneb nii prefiksist kui ka sufiksist ehk siis afiksist nii tüve ees kui järel. Millised on tüüpiliste grammatiliste morfeemide omadused?

Keeled → Üldkeeleteadus
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse arengu põhietapid(ajalugu ja trendid)

sajandist. Esimene reklaamiasutus loodi Inglismaal 1800. ja USAs 1840. aastal. Põhilistele reklaamivahenditele ­ kuulutustele ­ lisandusid plakatid ning vaateaknad. Turunduse tegelikuks sünniajaks loetakse XX sajandi algust ja sünnimaaks Ameerika Ühendriike. Turu ja nõudluse uuringud olid tänapäevaga võrreldes muidugi pinnapealsed. (Vihalem, 1997:6) Märkimisväärsed aastad turunduse ajaloos on: 1908 ­ Fordi esimene automudel, 1911 ­ esimene turundusosakond, 1920 ­ autoturu segmentimine General Electricu poolt, 1930 ­ New Yorgi kaubahall, 1937 ­ järelmaksu pakkumine (Vihalem, 2003:19). Esimene turundusosakond 1911. aastal loodi ameeriklase C. Parlini poolt Curtis Publishing Company juurde. 1922. aastal ilmus Ameerikas raamat ,,Turunduse Põhimõtted". (Vihalem, 1997:6) 1.2. Tootmisperiood Tootmisperiood kestis 1920ndate aastate lõpuni(Kull, 2010:3). Sel ajal arvati, et efektiivne

Majandus → Turunduse alused
28 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundussõnaraamat

margieelistus tähendab, et sihttarbijad valivad tavaliselt teiste seast ühe konkreetse margi margi tundmine tähendab, et tarbijad mäletavad antud marginime margi mittetundmisega tegemist siis, kui tarbijad ei mäleta antud marginime margi tagasilükkamise korral tarbijad tunnevad konkreetset margitoodet, kuid keelduvad seda ostmast turu segmentimine tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele, ostukäitumisele jm turu segment sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib sarnaselt teatu turundusmeetmetele hind rahasumma, mida tarbija peab maksma toote omandamiseks müügitoetus tegevus, millega antakse teada toote positiivsetest omadustest ja veendakse tarbijat ostma

Logistika → Logistika alused
4 allalaadimist
thumbnail
docx

Toode

Nõudluse uuring Tootekujundus Turu-uuring ja prognoos Logistika planeerimine Hindade määramine Reklaam, et suurendada kliendi teadlikust Müügitoetus Konkurentide positsiooni identifitseerimine Kasvufaas: Toote arendamine Klienditeenindus Tootmismahu arendamine ja kasutamine Müügikanalite laiendamine Hinnapiiride määramine Teenused tarnijatelt Siht konkreetsetele konkurentidele Panuse analüüs Küpsusfaas: Toote variatsioonid Kliendi segmentimine Toote hinna alandamine Lõpetatud toodete laovarude reguleerimine (kontroll) Paindlik hinnakujundus Väärtuse analüüs / hinna ratsionaliseerimine Halduskulude vähendamine Langusfaas: Varude ja optimiseerimisteenuse kulude vähendamine Müügiprognoos All-lepingute sõlmimine - tarnijate kontroll Jaotuskanalite ratsionaliseerimine 9 Toode

Majandus → Turunduse alused
44 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

6) Ole valmis joonistama strateegilise ja taktikalise turunduse skeem (Lambin 2003), vt lk 16 joonis 1.1. vajaduste analüüs sihtsegmentide valik turu eesmärkide stat segmentimine takti täpsustamine eegi kalin Turundusvõimalus Turundusvõimalus line te e turundusmeetmes turu hindamine turu tik ndu ndu s konkurentsianalü

Majandus → Turunduse alused
50 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

Seepärast tuleb uurida, kas tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased (homogeenne turg) või täiesti erinevad (heterogeenne turg). Viimasel juhul vajab turg segmentimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud. Lõpuks tuleb igal sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon (positsioonimine). Seega võib sihtturunduses eristada kolme põhietappi: turu segmentimine, sihtturgude valimine ja toote/teenuse positsioonimine valitud sihtturul. · Turu segmentimine. Tarbijad rühmitatakse vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, elustiilile, ostmisviisile jne. Võimalikest segementimisparameetritest tuleb valida üksnes need, mis on seostatavad kas toote ostmise või kasutamisega. Tulemusena kujunevad ühesuguste vajadustega tarbijarühmad, kes reageerivad

Majandus → Turundus
430 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun