Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"sõidutee" - 141 õppematerjali

sõidutee - ja jalgratta- rajapoolne uks ei tohi olla avatud kauem, kui see on vajalik sõitjate sisene- miseks või väljumiseks
thumbnail
4
pdf

Telfri sõidutee

Telfri sõidutee valik Algandmed M koormus := 2000kg L := 9m Telfri tõstejõud Fkoormus := M koormus g = 19.6 kN Telfri omakaaluks arvestan M telfer := 150kg Ftelfer := M telfer g = 1.5 kN Telfri enda ja koormuse poolt tekitatav summaarne jõud Fsum := Fkoormus + Ftelfer = 21.1 kN Joonis 1. Kraana sõidutee koormused Paindemoment kraana sõidutee keskel Fsum L M C := = 47.44 kN m 2 2 Joonis 2. Kraana sõidutee paindemomentide epüür Varutegur s := 3.5 Kraanatala teraseks valin S355J2 355 adm := = 101.429 3.5 adm := 100MPa M max max = adm Wx MC 3 Wx := = 474.4 cm adm Valin Frelok tootekataloogist (1, lk 35) talaks IPE 300, mille vastupanumoment

Mehaanika → Tõste- ja transpordi seadmed
25 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Jalakäija kohustused

vasakpoolsel teepeenral, viimase puudumise või käimiseks sobimatuse korral aga sõiduteel selle vasaku ääre lähedal, sõidukeid takistamata, kusjuures halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel tohib sõiduteel liikuda ainult ühes reas. §23. Teel, millel on eraldusriba, ei tohi liikuda sõiduteel eraldusriba kõrval ega piki eraldusriba, kui sellel pole kõnniteed. §24. Organiseeritud inimrühm, võib liikuda ainult sõidutee parema ääre lähedal või jalakäijat takistamata ka kõnniteel, kõige rohkem neli inimest kõrvuti. Rühma juht peab tagama ohutuse asjakohaste vahenditega (märgulipud, pimeda ajal helkurid, laternad vms). §25. Halva nähtavuse korral või pimeda ajal kõnniteeta ja valgustamata teel liikudes peab jalakäija kasutama helkurit või süüdatud laternat. Keskmised kaugused, millelt juht märkab

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Peatumine ja parkimine

· Asulateel tuleb sõiduk peatada või parkida sõiduteel selle parempoolse ääre lähedal, või parempoolel teepeenral nii, et jalakäijale jääks teepeenral vabaks vähemalt 0,75m laiune käiguriba. Sama korra kohaselt tohib asulas sõidukit peatada ja parkida ka tee vasakul poolel ühesuunalisel teel ja sellisel kahesuunalisel teel, mille keskel pole trammiteed ning kus mõlemas suunas on üks sõidurada, mida teineteisest eraldab katkendjoon või mille puudumisel on sõidutee alla 9m lai (arvestamata sõiduteelaiendina ehitatud parklat). · Asula sõiduteel tohib sõidukeid peatada või parkida ühes reas, haagiseta mootorrattaid, jalgrattaid ja mopeede kõrvuti kahes reas, kusjuures sõiduki pikitelg peab olema rööpne sõidutee äärega ja takistuse puudumisel ei tohi sõiduk olla kaugemal kui 0,2m sõidutee äärest. Nõue ei kehti sõidukite kohta, mis on pargitud järgmise punkti kohaselt. PEATUMINE JA PARKIMNE §143

Auto → Liiklusõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Teed ja rajatised

kogupikkusest, ühe bussi korral aga mitte alla 10 m. Ooteplatvormivähim laius on 2 m (erandina 1,5 m).Ooteplatvormi kõrgus bussitasku pinnast peab olema 0,2 m. 5. Maanteeäärsete pikisuunaliste piirete liigitus? Vastus:Pikisuunaline piire tuleb paigaldada maantee serva liiklusohutuse tagamiseks järgmistel juhtudel:· maantee kõrge mulde korral · maanteeäärse takistuse korral. 6.Põrkepiirde noutav ulatus piki teed enne ja pärast viadukti? Vastus: Sillale ja viaduktile tuleb sõidutee serva ette näha põrkepiire kõrgusega 0,75 m või betoonrinnatis 0,60 m.Põrkepiirde ulatus enne ja pärast silda, viadukti või estakaadi sõltub projektkiirusest ningrajatise kõrgusest, selle all oleva maantee või veekogu pinnast 7.Tähispostide paigutunõuded rõhkõverikule R=201-700m? Vastus:Plaanikõveriku raadius R=201-700m ,Tähispostide vahekaugus kõverikul on 25m. 8.Äärekivi olemasolul pooljäiga piirde ulatus äärekivist?

Ehitus → Plaanimine ja teed
1 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Manöövrid

määratud, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale sõidukijuhile. Seda nn. "parema käe reeglit" tuleb rakendada ka tagurdades. MANÖÖVRID Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööduda sagedaste ümberreastumistega. Enne pööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vastava ääre lähedale. Nõue ei kehti sõitmisel ringliiklusega ristmikule ja pöörde korral, mida vastav liikluskorraldus- vahend lubab teha ka mujalt. Must ring ­ ristmiku keskpunkt Punased ringid ­ sõidutee äärte ja telgjoone lõikumiskohad Punane viirutus ­

Auto → Liiklusõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ehitustehnoloogia 3. kontrolltöö

VAJALIK KÕRGE KVALIFIKATSIOONIGA EHITUSTÖÖLINE *TRANSPORT EHITUSEL HORISONTAALTRANSPORT JA TEED TRANSPORT JALAADIMIS-LOSSIMISTÖÖD: 1)25-30% ehituse üldmaksumusest 2) kuni 40% ehituse töömahukusest EHITUSES NÕUAB SPETSIAALTRANSPORTI 1)paneeliveokid 2)autobetoonsegistid ja betooniveokid 3)treilerid OLULINE SUUREMA LÄBILASKEVÕIMEGA TEED AUTOTRANSPORT PÕHILINE ­ 70% 1.TEED VASTAVALT TEE KATEGOORIATELE VALITAKSE TEE TEHNILISED PARAMEETRID AUTOTEE NORMAALPROFIIL 1)sõidutee = sõidutee laius 2)sõidutee + teeperv = muldkeha laius 3)sõidutee + teeperv + kraav = tee laius 4)sõidutee + teeperv + kraav + varuvöönd = eraldusriba laius EHITUSPLATSI SISESED TEED (tihti ajutised 5 kategooria teed, kuid tuleks projekteerida päristeede kohale) 1)juurdesõiduteed 2)platsisisesed teed (ühesuunaline tee 3-3,5m, kahesuunaline 6-7m, teepeenar 1m(ajutine)- 2m(alaline), pikikalle <10%(ajutine)-6-7%(alaline), kõverusraadius 20-30m ­sõltub kasutatavatest masinatest,

Ehitus → Ehitustehnoloogia
161 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Liiklus

olevad takistused vähendavad tee nähtavust niivõrd, et antud teelõigul lubatud suurima kiirusega sõitmine võib muutuda ohtlikuks. (34) Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 m. (35) Pärisuunavööndi all mõistetakse sõidukite ühes suunas liiklemiseks ettenähtud sõiduteed või selle osa. Kahesuunalise liiklusega sõidutee puhul mõeldakse pärisuunavööndi all sõidutee parempoolset osa, mida vasakult piirab liikluskorraldusvahend, selle puudumisel sõidutee mõtteline keskjoon. Sõidutee keskel samal tasandil asuvate trammiteede korral on suunavööndite eralduspiiriks trammiteede mõtteline keskjoon. Pärisuunaline trammitee kuulub pärisuunavööndisse.1) Kahesuunalise liiklusega sõiduteel, mille kogulaiuses on kolm teekattemärgistega tähistatud sõidurada, on pärisuunavööndiks ainult parempoolne sõidurada, kui

Auto → Autoõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mõningad ark küsimused,vastused

· Etteulatuva veose tähisel peavad helkima valged vöödid. Tahaulatuva veose tähisel peavad helkima punased vöödid. · Kerghaagisega autorongil EI pea olema autorongi tunnusmärki. · Pukseerimisel tuleb arvestada: painduva ühenduslüliga peab sõidukite vahemaa olema 4-6m. Painduva ühenduslüli keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Nb: Mootorrattaid tohib pukseerida ainult jäiga ühenduslüli abil ­ ON VALE! · SÕIDURADA on: Sõidutee pikiriba, mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. · Suurim kaugus sõidutee äärest asulateel parkival autol on 0,2m · Külglibisemise tekkimist kurvides võib soodustada: Rikkis amortisaatorid, Erinev rehvirõhk. · Juht on kohustatud andma teed sõiduteed ületavale jalakäijale ... pöörde lõpetamisel ristmikult välja sõites ; tagurdades. · Millal on silma kohanemiseks kuluv aeg pikem? Valgustatult teelt pimedasse sõitmisel.

Auto → Autokool
732 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Liikluseeskiri jalakäijatele

selle vasaku ääre lähedal, sõidukeid takistamata, kusjuures halva nähtavuse korral või pimeda ajal valgustamata teel tohib sõiduteel liikuda ainult ühes reas. § 23. Teel, millel on eraldusriba, ei tohi liikuda sõiduteel eraldusriba kõrval ega piki eraldusriba, kui sellel pole kõnniteed. § 24. Organiseeritud inimrühm, välja arvatud käesoleva määruse §-s 58 nimetatud koolieelikute ja algklasside õpilaste rühm, võib liikuda ainult sõidutee parema ääre lähedal või jalakäijat takistamata ka kõnniteel, kõige rohkem neli inimest kõrvuti. Rühma juht peab tagama ohutuse asjakohaste vahenditega (märgulipud, pimeda ajal helkurid, laternad vms). § 25. Halva nähtavuse korral või pimeda ajal kõnniteeta ja valgustamata teel liikudes peab jalakäija kasutama helkurit või süüdatud laternat. § 26. Jalakäija tohib ületada teed käigusilla või -tunneli kaudu, sõiduteed aga ülekäigurajal

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Eksamiküsimused ristmik 2018 vastused

Eksamiküsimused – ristmik 2018 1. Mis on portaal, mis konsool Portaal - üle sõidutee ulatuv tugikonstruktsioon ühe või mitme postiga mõlemal pool sõiduteed, mis kannab liikusmärke, valgusfoore või muid sõiduradade kohale paigaldatud seadmeid. Konsool - ühest postist ja konsoolist koosnev tugikonstruktsioon, mis kannab liiklusmärke, valgusfoore või muid sõiduradade kohale paigaldatud seadmeid. 2. Millal on vaja teha ristmiku läbilaskvusarvutused Ristmiku läbilaskvus sõltub: ristmiku tüübist; liikluskorraldusest: sõiduradade arvust;

Ehitus → Teeprojekteerimine
11 allalaadimist
thumbnail
4
ppt

Lisanõuded

See peab olema korralikult kinnitatud. · Jalgrattal peab olema: 1. Töökorras pidur ja signaalkell 2. Vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane helkur 3. Pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli või viimast asendav punane helkur. · Mopeedi tehnoseisund peab vastama valmistajatehase nõuetele. Mopeedil peab sõites ees põlema punane tuli. · Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal, välja arvatud manöövri ajal, mis nõuavad ümberrivistumist. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijaid. · Kui teel on omaette jalgrattatee ja tee reguleerimata ristumiskoht, peavad jalgrattur ja mopeedijuht andma teed teel liiklejaile, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldus- vahendiga seatud teisiti. LISANÕUDED JALGRATTURILE JA MOPEEDIJUHILE

Auto → Liiklusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Liiklusmängud

”Auto” – ees seisev laps paneb silmad kinni ja sirutab käed ette. Tagumine laps annab liikudes käsklusi, paremale – vasakule. Eesmärk: Vasaku ja parema poole tundmine. “Ületa sõidutee” Lapsed ületavad mahamärgitud sõiduteed kordamööda, peatudes, vaadates vasakule ja seejärel paremale. Et laps paremini mõistaks, miks ta algul peab vasakule vaatama ja seejärel paremale, võib sõiduteele asetada mänguautosid. Vahendid: Mänguautod, sõidutee. Eesmärk: Arendada tähelepanu, ohutunnet. Liiklusalased lauamängud: puzzled, doominod, täringumängud.

Infoteadus → infootsing
1 allalaadimist
thumbnail
28
ppt

Terminid

haljastus või teel olevad takistused vähendavad tee nähtavust niivõrd, et antud teelõigul lubatud suurima kiirusega sõitmine võib muutuda ohtlikuks. · Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 m. · Pärisuunavööndi all mõistetakse sõidukite ühes suunas liiklemiseks ettenähtud sõiduteed või selle osa. Kahesuunalise liiklusega sõidutee puhul mõeldakse pärisuunavööndi all sõidutee parempoolset osa, mida vasakult piirab liikluskorraldusvahend, selle puudumisel sõidutee mõtteline keskjoon. Sõidutee keskel samal tasandil asuvate trammiteede korral on suunavööndite eralduspiiriks trammiteede mõtteline keskjoon. Pärisuunaline trammitee kuulub pärisuunavööndisse. 1) Kahesuunalise liiklusega sõiduteel, mille kogulaiuses on kolm teekattemärgistega tähistatud sõidurada, on pärisuunavööndiks ainult parempoolne sõidurada, kui liikluskorraldusvahend ei

Auto → Liiklusõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Teed ja rajatised töö nr.3

5.Muututuva raadiusega kõver sujuvaks üleminekuks trassi sirgelt osalt ringikõverale. 6.Maantee pikikalle tuleb valida sõltuvalt projektkiirusest ja projekteerimise lähtetasemest. 7.H1 ,H2 on vastavalt lõigu algus ja lõpp-punkti kõrgused m;L-lõigu pikkus m i= H2 -H1 *1000 8.Tee põikeprofiiliks nimetatakse tee teljega risti olevat püstlõiget. 9.Viraazidel peab teepeenarde põikkalle olema sma ,mis sõiduteel. Sõidutee kahepoolse põikkalde puhul tuleb teepeenardel normaalselt kaldelt sõidutee kaldele üle minna üldjuhul 10m ülatuses enne viraazi algust. 10.Viraazikalde suurendamist takistavaks teguriks on talvine võimalik jäite teke ja sellega kaasnev sõiduki külglibisemise oht.

Ehitus → Teedeehitus
1 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

*Reguleerija ­ oma volituste piires liiklust korraldav isik , kellel on vastav vormiriietus või eraldusmärk. *Ristmik ­ samal tasandil ristuvatest teedest moodustuv ala. *Sõidu õigusega tee ­ mõistetakse teed , millel sõitjal on sõidu eesõigus ristuval teel sõitja suhtes . *Sõiduk ­ teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklevat liiklusvahendid , mis liigub mootoril või muul jõul . *Sõidurada ­ on sõidutee pikirida , mis on tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekatte märgistega, või on tähistamatta ja mille laius on küllaldane autode liikumiseks ühesreas. *Sõidutee ­ sõidukite liiklemiseks ettenähtud teeosa , teelt võib olla mitu eraldusribadega eraldatud sõiduteed *Sõitja ­ isik kes kasutab liiklemiseks sõiduk kuid ei juhi seda . *Tee ­ maante,tänav,jalgtee,jalgrattatee või muud sõidukite või jalakäijate liiklemiseks

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Teed

tasandil. Tee peab vastama IV klassi maantee kohta kehtestatud nõuetele, kui eeldatav keskmine liiklussagedus on vähemalt 200 autot ööpäevas V klassi maantee on kattega või kruusatee. Tee peab vastama V klassi maantee kohta kehtestatud nõuetele, kui eeldatav keskmine liiklussagedus on kuni 200 autot ööpäevas VI klassita. Mõisted ajutine tee – piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee jäätee –jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee kaherajaline tee – tee, millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks kahesuunaline tee – tee, kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas kergliiklustee – ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud tee kogujatee – enamasti kiirteega või magistraalteega paralleelselt kulgev tee, mis kogub liikluse kõrvalteedelt ja juhib liiklussõlmede kaudu põhiteele

Ehitus → Tee-ehitustööd
21 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused: Teede osa kordamisküsimused

kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. (Teeseadus) · Teemaa on maa, mis õigusaktidega kehtestatud korras on määratud tee koosseisus olevate rajatiste paigutamiseks ja teehoiu korraldamiseks. · ajutine tee ­ piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee · jäätee ­jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee · kaherajaline tee ­ t., millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks · kahesuunaline tee ­ t., kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud tee

Ehitus → Tehnilise infrastruktuuri...
71 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Teeprojekteerimise 2013 kordamisküsimuste vastused

Millest lähtudes määratakse vähim lubatud nõgusa püstkõvera raadius (arvutuseks vajalikud parameetrid) - Projektkiirusest ja projekteerimise lähtetasemest lähtudes. Millest koosneb peatumisteekond ja millistest peamistest faktoritest sõltub ­ Peatumisteekond koosneb reageerimisteekonnast, pidurite rakendusteekonnast ja pidurdusteekonnast. See sõltub nähtavustest. Loetlege vähemalt kolm olukorda, kus III klassi maantee sõidutee tuleb projekteerida laiemana ­ 1. Väikese raadiusega plaanikõvera korral 2. Vasak pöördeks, tuleb teha eraldi rada 3. Tõusul 4. Mahasõidu kohtades Miks on vaja väikese plaanikõveriku raadiuse korral kavandada sõidutee laiend ja kummale poole? Kuna liikudes plaanikõverikul kulgevad auto tagarattad väiksema raadiusega kõverikku mööda kui pööratavad esirattad, mille tõttu on auto poolt hõlmatav ala laiem auto tegelikust laiusest. Laiend tuleb kavandada sisse poole

Ehitus → Teeprojekteerimine
61 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Liiklussõlmed põhivara

27. Millal tuleb ristmik projekteerida foorjuhitavana ? - seda nõuavad sõidukite ja jalakäijate liiklussagedus või kohalikud olud - samatasandilise foorjuhtimiseta ristmiku läbilaskvus on ammendumas - seda nõuab madal liiklusohutuse tase 28. Mida tuleb jälgida jalakäijate ületusradade kavandamisel ? Ületusradade kavandamisel tuleb sõiduteeületajale ja ületusrajale läheneva sõiduki juhile tagada nõutav nähtavus 14 m või laiema sõidutee ületamiseks tuleb ette näha ohutussaar, mille vähimaks laiuseks on 2,0 m, neljarajalise tee ületus on ainult erandina mõeldav kavandada ilma kaitsva liiklussaareta. Soovitav on rajada jalakäijate ohutussaari, kui vähegi võimalik on, ka kaherajalistele tänavatele 29. Millised sõidukid võiks olla arvutuslikuks ? - kaheteljeline veoauto - kolmeteljeline veoauto - buss - liigendbuss - autorong 30. Ringristmikud.

Ehitus → Liiklussõlmed
15 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

lektorite kvalifikatsioonile majandus- ja kommunikatsiooniminister mää- rusega Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Sõiduki peatamine liiklusjärelevalve teostamisel Kui liiklusjärelevalve teostaja on tõstnud käe üles ja osutab peatumis- kohta, peab juht kohe peatuma osutatud kohal. Kui liiklusjärelevalve teostaja pole kohta näidanud, tuleb peatuda parempoolsel teepeenral, selle puudumisel sõidutee parempoolse ääre lähedal Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Liikluspiirangud Avalikult kasutatava tee omanikul on õigus ajutiselt või alaliselt pii-rata sõidukite liiklemist lähtuvalt massist, teljekoormusest, mõõt-metest, kategooriast või jalakäijate liiklemist või keelata see liik-lejate ohutuse tagamiseks, teehoiutööde tegemiseks, tee ja

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Esilaternate läätsede süsteemid

Viljandi 2008 Sisukord 1. Tiitelleht 2. Sisukord 3. Valgustusviisid 4. Laternate tüübid, Autolambid 5. Halogeen lambid 6. Põhilaternate ehitus 7. Udulaternad 8. Udulaternad 9. Kasutatud kirjandus Joon. 5.2. Valgustusviisid: A: Euroopa lähituli, B: kaugtuli, C: Ameerika lähituli Valgustusviisid. Liiklusohutus nõuab, et kaugtuled valgustaksid sõiduteed suures ulatuses. Seejuures ei tohi pimestada vastutulijaid ja sõidutee valgustatus peab olema ühtlane. Alates 1924. a. kasutatakse sõidutee valgustamiseks reflektorlaternaid, milles asuvad kaksikniidiga lambid. Sellised laternad jagunevad valgusjaotuse poolest kahte põhirühma. Euroopa autodel paikneb kaugtuleniit peegeldi (reflektori) fookuses ja lahituleniit on kaugtuleniidist eespool. Et lahituleniidi all asub metallsirm, paistab valgus üksnes peegeldi ülemiselt poolelt (joon. 5.2). Seetõttu on taolist lähituld nimetatud ka pooltuleks. Lahitule

Auto → Auto õpetus
115 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

Liiklusõpetus

Raudteeülesõidukoht-mõistetakse tee ja raudtee samatasandilist ristumimiskohta. Reguleerija-oma volituste piires liiklust korraldav isik,kellel on vastav vormiriietus või eraldusmärk. Ristmik-samal tasandil ristuvatest teedest moodustuv ala. Sõiduõigusega tee-mõistetakse teed,millel sõitjal on sõidueesõigus ristuval teel sõitja suhtes. Sõiduk-teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklevat liiklusvahendit mis liigub mootori või muu jõul. Sõidurada-on sõidutee pikiriba,mis on tähistatud vastavate liiklusmärkkide või d-katte märgistiga või on tähistamata ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Sõidutee-sõidukite liiklemiseks ettenähtud teeosa,teel võib olla mitu eraldusribadega eraldatud sõiduteed. Sõitja-isik kes kasutab liiklemiseks sõidukit,kuid ei juhi seda. Tee-maantee,tänav,jalgtee või jalgrattatee või muud sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatavad rajatist koos seda algavate teehoiu rajatistega

Auto → Liiklusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Jalakäija ja ühissõiduki eesõigused

JUHI KOHUSTUS JALAKÄIJA OHUTUSE TAGAMISEKS e, d ja alumine joonis ­ ristmikul pöörde lõpetamisel tuleb alati jalakäijale teed anda. JUHI KOHUSTUS JALAKÄIJA OHUTUSE TAGAMISEKS c ­ tagurdamisel peab juht alati taga liikuva jalakäija läbi laskma JUHI KOHUSTUS JALAKÄIJA OHUTUSE TAGAMISEKS Kui jalakäijad ei jõua sõiduteed ületada rohelise tulega ja neile süttib punane tuli, peavad autojuhid võimaldama jalakäijatel ohutult sõidutee ületamist vaatamata sellele, et autojuhtidele põleb juba roheline tuli ja jalakäijale punane! NB! Laiemal sõiduteel võib selline jalakäija välja ilmuda teise sõiduki varjust! JUHI KOHUSTUS JALAKÄIJA OHUTUSE TAGAMISEKS Kui trammitee on sõidutee keskel, peavad rööbasteta sõidukite juhid teed andma trammi peale minevatele ja sealt tulevatele jalakäijatele.

Auto → Liiklusõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Juhi kohustused

seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda. 3. § 17. Tee andmise üldised kohustused (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti. 4. § 2. Mõisted Käesoleva seaduse tähenduses: 99) ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja

Auto → Autokool
7 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

sõideta ainult Eesti piires? a. Sõiduki registreerimistunnistus. b. Juhiluba või muu juhtimisõigust tõendav dokument. Mida nimetatakse manöövriks? a. Igasugust pööret. b. Mistahes sõiduraja vahetust c. Sirgjoonelist tagurdamist. Mida peab tegema juht, kui ristmiku ees on see märk? a. Jääma seisma märgi ees. b. Jääma seisma stoppjoone ees. c. Jääma stoppjoone puudumisel seisma lõikuva sõidutee ääre ees. Mida tähendab märgi ja lisateatetahvli ühend? a. Järgneva 400 m ulatuses on samaliigiliste teedega ristmike ala. b. 400m kaugusel on samaliigiliste teedega ristmik Milline märk lubab sõita otse? A B a. A b. B c. A ja B Parkimine on lubatud …. a. Sõiduautodele rööpselt sõiduteega; b. D-kategooria autobussidele; c. Sõiduautodele täielikult kõnniteel lisatahvlil näidatud viisil.

Auto → Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Teedeprojekteerimine II Kursuse Projekt

.........................................................20 9.8 Klotoidi parameeter A.....................................................................................................20 9.9 Vähimad plaanikõverike raadiused.................................................................................21 9.10 Eelkõverike vähimad pikkused.....................................................................................22 9.11 Sõidutee laiend kõverikul..............................................................................................23 9.12 Maantee suurimad ja vähimad pikikalded....................................................................23 9.13 Tõusukalde suurim pikkus............................................................................................24 9.14 Peatumisnähtavus ja selle parandustegur......................................................................24 9

Ehitus → Teedeehitus
63 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Teede hooldus ja korrashoid - küsimused - vastused

põikpragu(arv), kitsas pikipragu(m), lai pikipragu(m), kitsas ja lai vuugipragu(m), võrkpragu(m2), auk(arv), murenemine(m2), serva defekt(m), defektide osa (%) kandevõime hindamine (koormusseadmed), IRI, roopa mõõtmine,haardetegur 23. Mis andmed lähevad sisse teeregistrisse ja mis nende andmetega peale hakatakse (1) Riigimaanteede andmebaasi kantakse järgmised andmed: 1) asukoht; 2) tee number, nimetus; 3) teeosa number, pikkus, tee liik, tee tüüp, tee klass, sõidutee kood, jaotuspunkti liik ja asukoha kirjeldus, maakonna, kohaliku omavalitsusüksuse, teedevalitsuse ja teepiirkonna, omaniku ja hooldaja kood; 4) katte, sõidutee ja tugipeenarde laius, katte liik, ehitamise kuupäev, ehitamise meetod, segu nimetus, segu kulu, segu omadusi parandavad lisandid, katselõigu paiknemine, pindamise kuupäev ja laius, killustiku liik, fraktsioon ja kulu, sideaine mark ja kulu; 5) nõutav suvine ja talvine seisunditase;

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
46 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Columbia Kivid ning selle kasutamine.

ekstreemsemates tingimustes kasutamiseks. Sillutuskive on Columbia-Kivi tootevalikus kahe erineva kuju ja paksusega (60 ja 80mm). 60mm paksused kivid sobivad platside, kõnniteede ja eramute sissesõiduteede sillutamiseks. 80mm paksuseid kive võib kasutada ka sõiduteede ehitamiseks. Kivide külgedel on ladumise hõlbustamiseks 2mm paksused vuugieendid. Äärekive on kahe laiusega (70 ja 150mm). Kitsamate kividega saab eraldada kõnnitee haljasalast, sõidutee ja kõnnitee vahel tuleks kasutada laiemaid äärekive. Kasutamine Sillutiskive saab kasutada kõnniteede, platside, tänavate jt objektide katmiseks. Kivid asetatakse tihendatud killustikalusega liivapadjale. Korralik killustikalus on kvaliteetse betoonkivisillutise saamiseks äärmiselt oluline, selle vajalik paksus sõltub aluspinnasest ja liiklustihedusest. Vee äravoolamise tagab kallakus 1 cm/m. Kivide külgedel asuvad vuugieendid aitavad kerge vaevaga saavutada ühtlase, 2 mm

Ehitus → Ehitusmaterjalid
27 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Jõhvi linnapark

Pargi allee algab Jõhvi linnapargi loodeosast ja suundub kagu-loode suunaliselt Jõhvi kesklinna. Ajalooliselt on antud allee kuulunud Jõhvi mõisa ansamblisse ja olnud ühendusteeks mõisa peahoone ja kiriku vahel ja ühtlasi suundunud suurele maanteele. Praegu on ta killustatud erinevateks osadeks. Allee võib tinglikult jagada kolmeks sektsiooniks, esimene osa algab kontserdimaja juurest parklast ja lõppeb alleed risti läbiva sõidutee juures, teine osa algab peale sõiduteed ja lõpeb alleed risti läbiva raudtee juures, kolmas osa asub teisel pool raudteed ja lõppeb Jõhvi linna keskväljakuga. Allee põhjapoolses küljes kasvavad puud ümbritsevad jalgteed, mis algab kontserdimaja juurest ja lõppeb Jõhvi kesklinnas. Jalgteed ümbritsev allee koosneb kahest puudereast mis kohati muutub 3-realiseks, kuid terviklikke ridu ei ole säilinud, puud kasvavad küllaltki fragmenteeritult või üksikuna

Bioloogia → Bioloogia
17 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Teed ja rajatised

Teed jä rajatised Teede liigid maanteede klassid Mis on tee?? Tee on manatee, tänav, metsatee, jalgtee ja jalgrattatee , jäätee või muu sõidukite või muu sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. Teed Tee moodustavad erinevad rajatised. Liiklemiseks kasutatavad järgmised rajatised: · Sõidutee ning sellega küögnevale alale sissesõidu ja sealt väljasõidu tee ning kõnnitee; · Parkla ja puhkekoht; · Tunnel, sild, truup ja viadukt; · Liikurmasinarada; · Liikleja kontrollimiseks ja maksustamiseks mõeldud ala; · Ühissõiduki peatuseks ettenähtud ala ja ootekoda; · Piirikontroll-ja tollikontrollrajatis; · Teepeenar Muud rajatised · Kraav,haljasala ning eraldus- või haljasriba;

Ehitus → Teedeehitus
24 allalaadimist
thumbnail
45
pdf

Projekteerimise seletuskiri

.........................................17 7.7. Kalle ristprofiili elementide põikkalded ja viraazikalle ..........................................................................18 7.8. Klotoidi parameeter A ...........................................................................................................................19 7.9. Vähimad plaanikõverike raadiused .......................................................................................................20 7.10. Sõidutee laiend kõverikul ....................................................................................................................21 7.11. Maantee suurimad ja vähimad pikikalded ..........................................................................................22 7.12. Peatumisnähtavus ja selle parandustegur ..........................................................................................23 7.13. Möödasõidu nähtavus .............................................

Tehnoloogia → Tehnoloogia projekteerimise...
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Luuletus ajust

Aju Aju on nagu käänuline sõidutee, mille juhtida on kesknärvisüsteem. Suuraju on kui kool - estat, matat juhib vasakpool, paremal pool asub kunsti- ja laulusoon. Kui meil poleks väikeaju, tasakaalu me ei tajuks ja lihased meil laiali vajuks. Keskaju on tähtis, eks?

Bioloogia → Bioloogia
13 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Väljaspool lasteaia territooriumi liikumise juhend

5. Mitmepäevase väljasõidu korral selgita eelnevalt välja, millised on sihtkohas meditsiinilise abi võimalused. 6. ÕK ajal jälgitakse pidevalt laste ohutust, kõikide laste olemasolu, täidetakse liikluseeskirju. 7. Sõiduteed tohib ületada käigusilla või ­ tunneli , ülekäiguraja või ülekäigukoha kaudu (väljumata selle piirest) või ristmikul. Nimetatud kohtadest kaugemal kui 100 m tohib sõiduteed ületada ainult siis, kui sõidutee on mõlemas suunas hästi näha ja sõidutee ületamisega ei tekitata liiklusohtu. 8. Sõiduteed ületades ei tohi jalakäija asjatult viivitada ega seisma jääda. Koos vahendiga (kelk, jalgratas, rula jmt) tuleb sõidutee ületada jalakäija tavakiirusega. 9. Sõidutee tuleb ületada lühemat teed mööda, ohutussaare olemasolul selle kaudu. 10. Reguleerimata kohas sõidutee ületamisel tuleb veenduda ülemineku ohutuses.

Pedagoogika → Pedagoogika
8 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Tehnilise infrastruktuuri alused - kordamisküsimused

Kordamisküsimused, teemad 1) Mõisted teede teemast · ajutine tee ­ piiratud ajaks rajatud, hiljem likvideeritav või suletav tee · jäätee ­jäätunud jõe, järve või mere pinnale vahetult rajatud sõidutee · kaherajaline tee ­ t., millel on üks sõidurada kummaski sõidusuunas liikumiseks või kaks sõidurada ainult ühes suunas liikumiseks · kahesuunaline tee ­ t., kus sõidukid võivad liigelda mõlemas sõidusuunas · kergliiklustee ­ ainult jalakäijatele ja jalgratturitele kasutamiseks mõeldud tee · kogujatee ­ enamasti kiirteega või magistraalteega paralleelselt kulgev tee, mis kogub liikluse kõrvalteedelt ja juhib liiklussõlmede kaudu põhiteele

Ehitus → Tehnilise infrastruktuuri...
64 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Sõiduki asukoht

sõidurada, ei tohi sõita äärmisele vasakpoolsele, vastassuunarajale. Keskmist rada võib kasutada ainult möödasõiduks või ümberpõikeks ning tuleb kasutada ümberreastumiseks enne vasak- või tagasipööret. SÕIDUKI ASUKOHT SÕITES Asulateel võib üldjuhul sõita mistahes rajal (v.a. ühissõidukirajal). See ei kehti "C" kategooria sõidukite ja alla 40 km/h liikuvate sõidukite kohta. Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud. Asulavälisel teel liigub punane auto Asulavälisel teel liigub punane auto liiga tee põhjendamatult vasakpoolsel sõidurajal. keskel. SÕIDUKI ASUKOHT SÕITES

Auto → Liiklusõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Plaanimine ja teed

Parkimine korraldada kruntidel, vastavalt uue elamu parkimise normatiivile. Joonistel A4 formaadil näidata 2 oleva tee ja planeeritud kvartalisisese teede ristprofiilid tee-elementide mõõtmetega ja katte materjaliga (asfalt, betoon- või loodusliku (graniit-) kiviga. Lisada valgustusmasti asukoht ristlõikes. 3 Asendiplaanil näidata teekattemärgistus sõidutee ja parkla katetele. Esitada lühike seletuskiri kuni 3 lk. Eskiisprojekti esitamise tähtaeg 21.12.2012 Käesolev LÜ lisada planeeringu köitesse. Töö võib esitada digitaalselt pdf failina ja või paberkandjal köidetuna kiirköitjasse. Koostas: Ülo Amor Tel. 5067268 [email protected] 4 II SELETUSKIRI SISUKORD 1. Üldosa .......................................................................

Ehitus → Plaanimine ja teed
73 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Möödasõit

Ettejõudmine sõidurajalt väljumata MÖÖDASÕIT Ümberpõige Ümberpõige Roheline auto seisab Möödasõiduks loetakse möödumist ühest või mitmest sõidukist vastassuunavööndi kaudu MÖÖDASÕIT Kahesuunalise liiklusega sõidutee, mille kogulaiuses on kolm teekattemärgistusega sõidurada (a) ja (b) on möödasõidud ning need on sellisel teel ka lubatud MÖÖDASÕIT MÖÖDASÕIT Möödasõit ei ole kohustuslik manööver! Alusta möödasõitu ainult siis, kui oled absoluutselt kindel selle ohutuses! 1. Veendu, et Sinu järel sõitev juht pole alustanud möödasõitu 2

Auto → Liiklusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Sõit ristmikel

Foori lubava tule süttimisel peab juht andma teed juhile, kes lõpetab ristmiku ületamist, ja veel sõiduteel olevaile jalakäijaile. SÕIT RISTMIKEL REGULEERITAV RISTMIK Foori või reguleerija keelava märguande korral tuleb peatuda: · Stoppjoone või stoppjoone märgi ees (vt. jooniseid "a" ja "b") · Stoppjoone või stoppjoone märgi puudumisel võib sõita ristuva sõidutee ääreni (vt. joonist "c"), takistamata jalakäijaid (vt. joonist "d"). SÕIT RISTMIKEL REGULEERITAV RISTMIK Kui ristmikul on parempöörderda muust sõiduteest eraldatud ohutussaarega ja enne ristmikku paremal pool foori ei ole, tuleb paremale pöörata, sõltumata ristmikul olevate foori tuledest.

Auto → Liiklusõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Mürareostus Põhja ja Lõuna-Ameerikas

Company insenerid. Mürareostus Ameerikas ● Esineb rohkem suurlinnades, kuna seal on linnaelanikke rohkem, mistõttu on sõidukeid ja ehitustöid rohkem, mis põhjustab suuremat müra. Mürareostus Ameerikas Müra suurimad põhjustajad: ● Lennukid ● Sõidukid ● Ehitustööd ● Tööstused ● Politsei ● Karnevalid Tagajärjed ja lahendused ● Tagajärjeks on tervisemõjud inimestel ja loomadel. ● Müra taseme alandamiseks kasutatakse müratõkkeid, muudetakse sõidutee pinnase tekstuuri, konstrueeritakse vaiksemaid reaktiivmootoreid jne. Fakte Suurim müratase mõõdeti Tunguska meteoriidi plahvatusel atmosfääris altituudis 5-10 m maapinnast, milleks oli 300- 315dB Fakte Veel suurimaid müratase mõõtmisi: ● Suurem maavärin - 235dB ● 1-tonnine TNT pomm - 210dB ● Vulkaani Krakatoa plahvatus - 180dB ● Lõvi karje 1 meetri kauguselt - kuni 114dB https://www.youtube.com/watch?v=LomQYGKcEXg Kasutatud kirjandus ● http://en.wikipedia

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Troopiline tsüklon

Taifuun Esinevad Vaiksel ookeanil Taifuunide moodustumise ja arenemise jaoks on kuus peamist nõuet Taifuun Lan põhjustas tugeva vihma ja üleujutuse Jaapanis, mille tõttu lagunes Kishiwada mägedes kulgev tee Foto: Kishiwada, Jaapan Troopiline torm Troopiline torm Vähe intensiivsemad kui orkaanid Troopiline torm Cindy tõttu tekkis üleujutus, mis kattis Lakeshore´i sõiduteed Foto: Lakeshore´i sõidutee New Orleansis 2017. aasta troopilised tsüklonid 2017 Atlandi Orkaanihooaeg oli üks katastroofilisemaid hooaegu 17 troopilist tormi ja 10 orkaani Kõige intensiivsemad orkaanid olid Irma, Harvey ja Maria Havannas olid tänavad üleujutatud pärast 5.kategooria orkaani Irmat Foto: Havanna pärast orkaan Irmat Eestit mõjutanud orkaan Ophelia Ophelia oli 3. kategooria orkaan Jõudis Iirimaa rannikule Mõjutas ka Eestit

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Telferi sõidutee valik

10.2012 Vello Lääts TA MAG. II 080387 TÕSTE- JA EDASTUSMASINAD TE. 0255 Telferi sõidutee valik Var. 6 Töö eesmärk: Valida standartse telferi sõiduteeks sobiv I tala kui ava laius on L (m). Telfer on seeriast T-2,0 mudel V. Lähteandmed: Elektritali mass, kg (tab. 57 lk 55): mtali := 275kg m m Maa raskuskiirendus, : g = 9.807 2 2 s s

Tehnika → Tõste- ja edastusmasinad
87 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Teedeehituse eksami vastused

71. Ooteaeg- viivitus töö alustamisel, et hiljem kulgeks töö vaheaegadeta. 72. Ühikauto- teoreetiline sõiduk, mis kasutab tee läbilaskvusest sama suure osa kui keskmine sõiduauto 73. Tunni liiklussagedus- suurus, mis isel. Üksiku tunni liiklussagedust 74. Sõidutee- ainult sõidukite liiklemiseks ettenähtud teeosa; teel võib olla mitu eraldusribaga eraldatud sõiduteed. Jalgrattatee ja kergliiklustee ei ole sõidutee 75.Maantee põhiparameetrid · plaanikõveriku raadius, · nähtavuskaugused, · püstkõverike raadiused, · pikikalle, · viraazikalle. 76. Plaanikõverik-teetrassi plaani sirgeid lõike ühendav kõver trassiosa 77. Püstkõverik- teetrassai pikiprofiili sirglõike ühendav kõverjooneline osa. 78. Nähtavuskaugus-kaugus, mille ilatuses sõidukijuht näeb teed, teisi liiklejaid ja liikluskorraldusvahendeid 79

Ehitus → Ehituskonstruktsioonid
165 allalaadimist
thumbnail
57
pdf

KÕRVALMAANTEE EHITUSE PAKKUMUSEELARVE

.........................................29 7.7. Kalle ristprofiili elementide põikkalded ja viraazikalle ..........................................................................30 7.8. Klotoidi parameeter A ...........................................................................................................................31 7.9. Vähimad plaanikõverike raadiused .......................................................................................................32 7.10. Sõidutee laiend kõverikul ....................................................................................................................33 7.11. Maantee suurimad ja vähimad pikikalded ..........................................................................................34 7.12. Peatumisnähtavus ja selle parandustegur ..........................................................................................35 7.13. Möödasõidu nähtavus .............................................

Tehnoloogia → Tehnoloogia
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mõtteterad

Aga et nad joovad sageli, võib jääda ekslik mulje, et nad suitsetavad. #Impotentsus on siis, kui maa külgetõmbejõud on suurem kui naise oma. #Kõige parem rasestumisvastane vahend on endiselt ,,EI!" #Hea kõutsi jaoks on ka detsembris märts. #Venemaal tehti kindlaks Ivan Sussanini elukutse ­ juhtiv spetsialist. #Kui soovida kõike kohe, ei saa pidevalt ja järk-järgult midagi. #Kes hoiavad kokku kondoomide pealt, peavad raiskama mähkmete peale. #Ärge jookske üle sõidutee punase tulega: võite omasugusega kokku põrgata! #Ta sõimas kõiki nii, nagu oleks tal taskus varukolju. #Õnn naeratab vähestele, aga naerab paljude üle. #Vein on tervisele hea; aga tervist on vaja selleks, et juua viina. #Jalakäijal on alati õigus ­ kuni elus on. #Mida laiem on naise talje, seda pikem on mehe tööpäev. #Optimist pole see, kes esimesena hüüab ,,Hurraa!", vaid see, kes viimasena hüüab ,,Appi!". #Mida hiljem saabub kiirabi, seda täpsem on diagnoos.

Kategooriata → Vabaaeg
62 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Liiklusohutus

maini viib Maanteeamet kaherattaliste sõidukitega liiklejate ohutuse suurendamiseks läbi liiklusohutuskampaania ,,Märka kaherattalist!". Algav kampaania on üleskutse autojuhile olla tähelepanelik ja arvestada kevadel ja suve algul liiklusesse lisanduvate paljude jalgratturite, mopeedijuhtide ja mootorratturitega. Linnaruumis jalgratta- ja jalgteede ääres kolmekülgsetel piilaritel nähtav plakat ,,Veendu, et on ohutu!" kohustab aga jalgratturit sõidutee ületamisel olema ettevaatlik, vähendama kiirust ning andma teed sõiduteel liiklevatele juhtidele. Muud videod · Tulemused liiklusohutusest, kui ei jälgita liiklusreegleid. · Liikluskultuur Itaalias (õppefilm) · Liikluskultuur Venemaal (ülikõva) · Lühimultifilm liiklusohutusest Reijo Kasemetsale. Täname kõiki vaatamast ja loodame, et õppisite nendest videodest niimõndagi liiklusohutuse kohta. Norman Marko Jürgen

Auto → Liiklusohutus
18 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Detailplaneeringu eskiis

tupikuga lõppev kõrvaltänav, kuhu on ette nähtud õueala. Juurdepääs krundile 1 on planeeritud Kakumäe teelt üle betoonkivikattega kergliiklusteest, millel on madaldatud äärekivid 5cm. Juurdepääs krundile 2 on tagatud Nigli tänavalt asfalteeritud mahapöördega krundi piirini. 4 Kakumäe tee krundi 1 poolsele äärele on planeeritud betoonkivikattega kergliiklustee min kaldega 2% sõidutee suunas ja laiusega 3500mm. Teisele poole on ette nähtud kõnnitee laiusega 2000mm, kaldega 2% sõidutee suunas. Nigli tänaval kõnniteid ette nähtud ei ole. Kakumäe tee ja Nigli tänava ristmikule rajada ülekäigurada üle Nigli tänava 4m Kakumäe tee tänava servast. Ülekäigule paigaldada madaldatud äärekivid. 1.5. Veevarustus ja kanalisatsioon 1.5.1. Veevarustus Planeeritava ala majandusvee allikaks on Kakumäe teel olev veetrass ja planeeritav trass Nigli tänaval

Ehitus → Plaanimine ja teed
98 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tee on maantee

· Tee on maantee, tänav, metsatee, jalgtee ja jalgrattatee või muu sõidukite või jalakäijate liiklemiseks kasutatav rajatis, mis võib olla riigi või kohaliku omavalitsuse või muu juriidilise isiku või füüsilise isiku omandis. Tee liigid Kohalik maantee Kohalik tee Eratee Metsatee Tänav Jalgtee ja jalgrattatee Talitee Muldkeha ­ kohapealsest või juurde veetud külmakerkeohutust, tihendatud pinnasest ühe- või mitmekihiline rajatis maantee sõidutee ( katendi ) all. Muldkeha ise koosneb järgmistest elementidest: mulde alus ( taldmik ), mulde keha (nõlvadega), mulde ülemine osa , süvendi alus, süvendi nõlvad nõlvad, , pinnasevee viimarid, pinnasevee alandid, drenaa, geotehnilised tugi- või kaitserajatised ja tarindid,mis on ette nähtud Planeerimis- ja projekteerimistasandid Maanteevõrgu planeerimisel ja maanteede projekteerimisel tuleb lähtuda teeseaduse, planeerimis- ja ehitusseaduse ning teiste õigusaktide sätetest, tagades võimalikult...

Ehitus → Tehnilise infrastruktuuri...
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sõiduauto otsasõit takistusele

automatiseeritud süsteemid (kaamerad jne). Samuti tõstab liiklusseaduse efektiivsust liiklusohutuse reklaam. 2. Kiiruspiirangute ületamisvastased meetodid Sõiduteekate muutmine (ohtlikud piirkonnad, kurvid, järsakud, ülekäigurajad); geomeetrilised teede rekonstrueerimised (sõidutee kitsendamine, ristmikute ja kõrvalteede konfiguratsioon); kiiruskaamerad on kõrge efektiivsusega kiruspiirangutest kinni pidamiseks; kiiruspiirangud peavad vastama sõidutee funktsioonile ja kujundusele. 3. Alkoholijoobes juhtimise ennetamine Kainuse kontrollpunktid. Nende töö tulemusena võiks olla alkoholiga kaasuvad liiklusõnnetuste vähendamine. Meetodi võiks kasutada nii intensiivsete kampaaniatena lühema perioodi jooksul kui ka kestvama perioodi jooksul. Kõige efektiivsem näitaja alkoholijoobes juhtimise ennustamiseks on sõidukijuhtide tunnetatud risk politsei poolt alkoholijoobes sõidukijuhtide kinnipidamiseks. 4

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Liikluspsühholoogia

Primaarseks ehk tähtsaks tuleb arvestada ohutusnõudeid . Korra allikaks ei ole keelud ega käsud vaid kultuur. Liikluskultuur = liiklejate omavaheline suhtlemine + liiklus järelvalve tegevus + liiklus korraldus . Olukorra hindamise võime . Ø Väldi ohtlikke olukordi. Ø Tegutse õigesti, kui oled sattunud neisse. Ø Vii tagajärjed minimaalseks . Tähelepanu jaotus võime . Eralda oluline ebaolulisest. Tähelepanu nõrgendavad jutuajamine , raadio kuulamine , sõidutee nõrk valgustatus , müra , liiga madal või kõrge temperatuur , väsimus . Dünaamiline silmamõõt. Nägemisväli : väljapoole 90* 30 km/h 140...150 * 60 km/h 60* üles 65* 120 km/h 10...15* alla 75* Pilgu ümbersuunamiseks kulub 0,15 . . .0,2 sek . Ø Sisemise tahavaate peegli kasutam. kuluv aeg 0,6 sek. Ø Vasaku .................

Auto → Liiklusõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Lasse Juhani Ålander "Minu esimene maalinäitus"

jättis merest ühtse mulje. Laev ise midagi erilist minu arvates polnud ­ detailidesse laskutud ei oldud ning kontuur oli natuke kahtlane. Kolmandaks maaliks minu lemmikute hulgas oli ,,Üksildane kulgeja". Maalil oli kujutatud ühte vanameest, kes kõndis kuskil alevikus. Mees oli kujutatud soliidselt ­ ees oli tal lips ning seljas oli ülikond. Pealkirjast saab järeldada, et mees liigubki tavaliselt üksi. Selle maali tegid huvitavaks varjud. Varjude värv sobis väga hästi sõidutee värvusega ning jättis mulje ühtsest tervikust. Pintslitõmbed olid sellel maalil päris laiad. Maalil olev taevas sobis väga hästi kokku teiste kujutistega. Lasse Juhani Alander on Soomest pärit kunstnik. Ta hakkas varakult tööle ning on omanud palju erinevaid ameteid ­ näiteks on ta olnud postiljon. Maalimist alustas Alander 17-aastaselt. Ta on väga tagasihoidlik ­ sellest ka põhjus, miks ta alles nüüd oma esimese näituse avas. Alanderi maalimise ajendiks on sisemine vajadus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun