d- väga harva e- üldse ei kanda 2. Kas teie sugulased kannavad nahkrõivad? a- jah, kõik b- päris kõik c- paar inimest d- mitte keegi e- ei tea 3. Mis te arvate nahkrõivaste jaoks ? (võib olla rohkem kui 1 vastus) a- ta on mugav b- ta on väga mugav ja soe c- soe, aga ei ole mugav d- ta ilusti välja näeb 5 e- mulle ie meeldi nahkrõivad 4. Rõivad millisest nahast eelistasite? a- väga pehmest b- keskmisest pehmest c- krobelisest d- väga krobelisest e- kombineeritud pehmus 5. Millise värvi nahkrõivd te rohkem kannate? a- musta b- punast c- valget d- sinist e- ......... 6. Kuidas arvate, kas Eestis on suur nahkrõivaste valik ? a- päris suur b- keskmine c- väike d- liiga väike e- ma ei osta rõivad Eestis
2. Äriidee, missioon, visioon, põhiväärtused, eesmärgid ja slogan ILN on riiete bränd aktiivsetele ja moekatele noortele. Igaüks saab valida endale sobivaid rõivaid oma maitsele, et saaks näidata oma maailmavaadet ja stiili. Sihtrühmaks on noored, kes otsivad ennast, kelle unistuseks on olla eriline ja silmapaistev. MISSIOON - miks me olemas oleme? I Love Neon eesmärgiks on tuua päikest kõikidele noortele, kes on moehuvilised ja tahavad olla silmapaistvad. Meie rõivad on erilised ja moekad. VISIOON - kuhu me tahame jõuda? Jääme alati moekaks ja silmapaistvateks! PÕHIVÄÄRTUSED Kvaliteet, moekus, stiil ja lihtsus SLOGAN Et iga päev oleks päikseline 3. Ettevõtluskeskkonna analüüs Konkurent Pakutav toodang Konkurendi eelised www.lili.ee Rõivad Suur klientuur www.prettywoman.ee Rõivad Suur klientuur
mitu aastat enne, sest vanemas eas said nad vanematele vastu hakata. Abikaasa üle otsustasid vanemad. Naistele palju iseotsustamis- ja tegutsemisruumi ei jäetud. Ka nende tunnetest ei hoolitud. Haridus Aadliseisusest naised said enamast hea hariduse. Nad oskasid lugeda, kirjutada ja valdasid keeli. Mehed ei osanud isegi lugeda. Naisi veetlesid kunstid. Nad olid suured luuletajate, muusikute ja kunstnike toetajad. Rõivad ja mood Keskajal muutus mood väga aeglaselt, mistõttu võisid tütred kanda ema ning pojad isa riideid, ilma et moest maha jääks. Aadlikele ja linnlastele meeldis kanda väga värvikirevaid rõivaid. 14. sajandil muutusid naise rõivad liibuvamaks, need rõhutasid tema keha võlusid. Tihti kanti peakatteid (tanud, loorid, räitkud, pärjad jm). Kõrgsoost daamid kandsid kallihinnalisi ja luksuslikke kostüüme. Ideaalid
olulist ühiskondlikku rolli väljendades kandja kuuluvust, seisust, vanust, kandja meeleolu. Rahvarõivas arenes külale ja piirkonnale omaste moereeglite kohaselt, traditsioone ja tavasid järgides. Kuna muutuste tempo oli aeglane, näib külarõivastus tagasivaates traditsioonilise ja püsivana. Kõige kiiremini võttis muutusi vastu pühapäeva- ja peoriided. Selliseid maarahva kehakatteid hakati Euroopas kandma 14. sajandil. Paraku siis (ja nii kuni 18. sajandini välja) olid need rõivad pigem kesk- ja kõrgklassi kantavate riietusstiilide lihtsustatud koopiad. Paljudes Euroopa riikides kehtisid koguni seaduses sätestatud ettekirjutused, mis piirasid rahvariietel kasutatavaid kaunistusi ja keelustasid luksuslikke materjale. Seda selleks, et maarahvast ja talupoegi oleks lihtsam eristada kõrgemast klassist pärit inimestest. Eesti rahvarõivaste algusaega on raske vaadata, sest andmeid leidude näol on vähe. Pigem saab järeldusi teha keelest, mida räägime
Sellele lisandusid puder ja kört. Söödi ka herneid, ube ja naereid. Sügisel tapeti loomi ja söödi liha (säilitamiseks liha soolati või kuivatati). Põhja-Euroopas olid jookidest enam levinud kali ja õlu, lõuna pool joodi rohkem veini. Varasel keskajal valitses Lääne-Euroopas naturaalmajandus, mis tähendab, et kõik eluks vajalik valmistati ise. Talupojad sõid oma põllult saadud viljast valmistatud leiba, valmistasid endale ise tööriistad ja rõivad. Sidemed erinevate riikide ja ühe riigi eri piirkondade vahel olid nõrgad ja kauplemist peaaegu polnud. Raha oli käibel vähe. Talurahva riietus Riided, mida kandis talurahvas, erinevad väga nendest, mida meie praegu kanname. Igal kihelkonnal olid tavaliselt oma rahvarõivad. Rõivad olid kujunenud aegade jooksul ja nende väljanägemus mõjutasid elu-, kliima- ja töötingimused. Samas aga annavad toonased kehakatted tunnistust nende tegijate ilumeelest
Need on nn. vaateaken, kus Marimekko võib vabalt tuua esile kogu oma laia tootevaliku ja näidata elustiili-mõtlemist konkreetsete näidetega. Marimekko püsikliendikaart on kasutusel Soomes kõikides Marimekko firma oma kauplustes. Tuotteiden luettelon: Naisten vaatteet Miesten vaatteet Lasten vaatteet Kankaat Laukut Sateenvarjot Kosmetiikalaukut Korut Keittiön tavarat Makuuhuoneen tavarat Kylpyhuoneen tavarat Lastenhuoneen tavarat Työhuonen tavarat Toodete nimistu: Naiste rõivad Meeste rõivad Laste rõivad Kangad Kotid Vihmavarjud Kosmeetikakotid ehted Köögikaubad Magamistoakaubad Vannitoakaubad Lastetoakaubad kontorikaubad Tuotteen kuvaus Tuote: naisten neulonta Malli: Riimu Klõpsake juhtslaidi teksti laadide redig Suunnittelija: Noora Niinikoski Teine tase Kuosi: Rytmi Knits (Noora Niinikoski) Väri: 019 valkoinen, musta 039 Kolmas tase
16% Joonis 4. Rõivaste taaskasutuse viiside teadlikus 8 5. VANADE RÕIVASTE TAASKASUTUS Järgimises küsimuses vastasid vastajad, mida nad teevad vanade rõivastega. Tõin välja erinevad variandid, mille vahel said vastajad valida. Enamus vastajatest annavad rõivad sugulastele või õdedele/vendadele, neid oli 14 (73,7%) kõikidest vastajatest. Samuti viivad paljud enda rõivad kaltsukatesse, neid oli 10 ja 7 inimest annevatad enda rõivaid. (vt. joonist 6) Vanade rõivaste taaskasutus Viskan ära 2 Annad edasi sugulasele või õdedele/vendadele 14 Müün 4
13.sajandi alguses muutus rõiva mood. Kleidid olid läbilõigatava pihaga, mis rõhutasid piha joont. Meeste särgid olid lühemad ja varukad kitsamad. Jalad kaeti sääristega mis olid pikad ja puusadeni ulatuvad. Need õmmeldi kahest riidetükist kokku ja kinnitati vööle. 14. sajandil muutusid kleidid alt laiemaks ja meeste rõivad veelgi kitsamaks. Hakati kandama liibuvaid pükse ning lühikeste hõlmadega kuubesid. Sajandi lõpus muutus trendikaks kanda väga pikkade käistega rüüd. Meeste kuued muutusid veelgi lühemaks ning mehed hakkasid kandama sukkpükse. Väga tavaliseks muutus ka see, et jõukamad prouad kandsid korraga mitut kleiti. Alumised kleidid olid pikkade ja kitsaste varukatega ning pealmiseid kledid lühemate varrukatega või hoopis ilma varukateta
-moekollektsioonide loomine ja õmblemine 3)NAHA- ja JALATSITÖÖSTUS -jalatsite ja mitmesuguste nahktoodete valmistamine KERGETÖÖSTUSE ARENG 1765 ketrusmasin 1785 aurumasin 1803 kudumispink 20 saj keemilised kiud Lõuna riigid masstootmine, odav tööjõud Põhja riigid kvaliteete moetoodang, kallid tellimustööd, kaubamärk, naha ja jalatsitööstus EL import Hiinast -Tekstiilid 27,8% -Rõivad 42,6% EL tekstiilide tootmine jaotub kolme põhikategooriasse -41% rõivad -33% kodutekstiilid -26% tehnilised ja tööstuslikud tekstiilid Tootlikuse tase on konkurentsivõime ja jätkusuutlikuse võtmetegur: -Odava töötunni müügile ei saa äri rajada kusagil Euroopas. -Hiina ja Indiaga konkureerimine tähendab pankrotti. -Pole võimalik toota ja müüa kasumlikult tooteid, millega oldi edukad 10 a tagasi. -Edu võti on tarnekiiruses, paindlikkuses, ressursside kasut. Efektiivsuses ja kvaliteedis. Disain ja loovus tõstavad tootlikkust:
MARI KEEL Kairo Kuuse XA Mari keel Kõneldakse Venemaal maride kõneldav soome-ugri keelte hulka kuuluv volga-soome keel Piirkonas Marimaa. Kõnelejaid kokku umbes 550 000 Mari keel ähvardab kaduda järgmise inimpõlvega Marid Maride rahvariided on olemuselt talupoja rõivad. maride rõivad on nii igapäevaseks kandmiseks kui pidulike sündmuste jaoks. Riiete õmblemiseks kasutatakse kodukootud kanepist, linast või villast kangast. Mari keele murded 4 suuremat murret. 1. mäemari (Volgst lõunas) 2. loodemari (Kirovi oblastis) 3. niidumari (Volgast põhjas ja läänes; mari keele kõnelejate enamus) 4. Idamurre Kirjakeel 2 kirjakeelt. 1. mäemari 2. niidumari Mõlemad kirjakekeeled on Marimaal ametikeelteks. Kiri Esimesed kirjakeele mälestised 18. sajandist. Mõlemad
sajandi esimesest poolest pärinevaid pidulikke riideid · Ehteid ei kantud ainult ilu pärast. Need pidid kaitsma kurjade jõudude eest.Ümber keha seotud vöö pidi tegema tugevaks ja hoidma haiguste eest. Eriline kaitsev omadus usuti olevat kinnastel. Neid kanti mõnikord ka suveti vöö vahel. Rõivastust külas mõjutas otseselt talupoja elurütm ja selles vahelduvad töö-, puhke- ja pidupäevad. Rõivad jaotati vastavalt sellele kolme ossa: · pidulikud rõivad ehk seisuriided, mida kanti vaid pidulikel puhkudel, hoiti hoolega ning pärandati sageli lastelegi. · käimise rõivad ehk käimariided vähempidulikeks käikudeks · töörõivad ehk pidamise riided, mida kanti iga päev ja mis tehti halvemast materjalist ja kaunistusteta; kanti ka vanu käimise rõivaid. Lõuna-Eesti (Viljandi-, Tartu- ja Võrumaa) · väga vanade rõivavormide visa püsimine paistis silma Mulgimaal:
Elustamine Suust-suhu-meetodit kasutada juhul, kui kannatanul on hingamine seiskunud. Kannatanu panna seliliasendisse, avada tema riiete kaelus, eemaldada hingamisteid takistavad rõivad. Seejärel tuleb kannatanu suu puhastada, pea painutada maksimaalselt kuklasse. Hügieeniline on asetada kannatanu suule suumask. Esmaabiandja avab kannatanu suu, samaaegselt kinni pigistades tema nina. Pärast sügavat sissehingamist puhub abiandja õhu kannatanu hingamisteedesse. Seejuures peab kannatanu rindkere tõusma sissehingamine; õhu sissepuhumise lakkamisel peab rinnakorv langema väljahingamine; esmaabiandja hingab samal ajal sügavalt sisse. Joonis nr.1
Enim on andmeid naiste pidulikust riietusest ja kaunistustest, vähem meeste rõivastusest. Andmed 13.-17. sajandi rõivastuse kohta põhinevad endiselt peamiselt arheoloogilistel leidudel, millele lisanduvad 16. sajandi lõpust pildimaterjal ja 17. sajandist lühikirjeldused reisikirjades ning esimeste eesti keele sõnastike andmed. 18. sajandist on juba rohkem allikaid eestlaste rõivastuse kohta, mis võimaldavad jälgida riietuse arengut ja piirkondlikke erinevusi. Üldiselt jaotati rõivad kolme ossa: pidulikud rõivad, mida kanti vaid pidulikel juhtudel ja pärandati põlvest põlve; käimise rõivad vähem pidulikeks käikudeks; töörõivad, mida kanti iga päev ja mis tehti halvemast materjalist ja kaunistusteta; kanti ka vanu käimise rõivaid. Täieliku piduliku rõivakomplekti said neiud ja noormehed leeriks, millega tähistati täisealiseks saamist. Vallalise ja abielumehe rõivastuse vahel olulist erinevust polnud, küll aga
Keskaegsed rõivad Referaat 2007 Rõivastus Keskaegne linnapilt oli ääretult kirju. Rõivad olenesid seisusest, elukutsest, traditsioonidest ja muidugi ka moest. Samas muutus mood väga aeglaselt, nii et tütrel sobis kanda ema rõivaid, ilma et peaks muretsema moest mahajäämise pärast. Feodaalidele tegi meelehärmi linnakodanike (eriti naiste) uhkeldav riietus, mis varjutas aadlimeeste ja nende naiste , tütarde riietust. Feodaalide nõudel anti mitmel pool linnades välja eeskirju, millega keelati
üksluine, ent tervislik ebatervislik menüü menüü Poisid jooksid tüdrukute noortevahelised Naine võtab endale mehe. järel. suhted Talu sidus ja kohustas inimeste riigitöö, mitu ametit 100% panustama. töökorraldus Nii perenaine kui ka tööoskused spetsialiseerumine peremees pidid oskama kõiki töid, mida talus teha tuli. praktilised ja töökindlad rõivad moodsad, nn kiirmood, brändid kirik, kõrts, talgud, meelelahutus otsatult meelelahutusvariante pulmad, ristsed, matused tohterdasid ise, arstiabi perearstindus, sanatooriumid rahvameditsiin, arst ja spaad, massaaz, äärmiselt harva taastusravi jms VÕRDLUSALUS elukoht varakus materiaalne seis naisevalik naise iluideaal järeltulijad sõiduriist
.....................................13 ÕPIMAPI SISU Selles iseseisvas töös on toodud looduslikke ning tehiskiudude omadused ja nende kasutamine. 1.1 PUUVILL (CO) · Puuvill on pehme kiuline materjal, mida saadakse puuvillapõõsa liikidelt. · Puuvillataimed kasvavad põõsastena troopilistel ja lähistroopilistel aladel. · Puuvillakiud kedretakse lõngaks või niidiks, millest valmistatakse pehmeid ja õhku läbi laskvaid tekstiile. KASUTAMINE · Kõik rõivad, lõngad, kardinad, vaibad · Puuvillast on tavaliselt valmistatud sokid, aluspesu, T-särgid, tihti voodipesu · Puuvillased tooted on väga hügieenilised. (Suur hügroskoopsus, hingab.) OMADUSED · Hea niiskuse imandumine · suhteliselt tugev · halb soojusjuht · ei veni · kortsuv materjal · kannatavad triikimist · kannatavad tsentrifuugimist · kannatavad päikesevalgust HOOLDAMINE · ei tohi väänata
Kristlik kultuur versus rahvakultuur Karina Höövel Rahvakultuur on ühele rahvale omane kultuur, mis koosneb tihti paikkonna eripärasest. Eesti rahvakultuur koosnes mitmetest aspektidest, milledest paljud säilinud tänase päevani. Rahvariided- rahvariided mis jaotusid kolme ossa- pidulikud, käimise rõivad ja töörõivad. Rõivad valmistati ise. Rahvausund- eestlased uskusid haldjatesse ja vaimudesse, ohverdati hingedele ja loodusvaimudele. Elukeskkond- elukeskkonnaks oli talukultuur, tähtsaimaks hooneks oli rehielamu, mis täitis mitmete hoonete ülesannet. Eestlastel olid ka omapärased pulma ja matmiskombed. Pulmadel olid kindlad kombed, pulmad kestsid enamasti mitu päeva. Eesti religiooni tähtsaks osaks oli haldjate, vaimude ja esivanemate kummardamine.
mustade ploomidega šampinjoni ja rõõsa koore kastmes, toorsalat) Registreerimine Abielu registreerimine toimub Viljandi maavalitsuses kell 13.45 . Edasi toimub sõit Varbola linnuse juurde ja sealt edasi pulmapeole. Riigilõiv 30€ Abielusõrmused Abielusõrmused 2tk( klassikaline, rõngas), lisandub materjal ( ca 8-14g) 85 € Graveerimine käsitsi sõrmuse sisse freesiga 2tk/ 25€ Kleit Morri Lee 1965 Alghind 1 040€ Soodus hind 567€ Kingad Hind 35.90€ Mehe rõivad Smokingu rent (4- öö/Päeva): 110 € Lakk kingad 41 € Kunginglik piknik Varbolas Sõit kalessiga, mille ette on rakendatud kaks valget hobust, algab Varbola linnuse juurest. Sõidame mööda metsateid (ca 4km) teisele poole metsaserva, kus ootab meid ees uhke vana küün ning mitmekäiguline piknik-pidusöök. Kui linnulaul kuulatud ja pidusöök maitstud kappame tagasi linnamäele.Kestvus ca 3 h Maksumus: 300 € ● Tallihoone 640€ ● Salatid 252,5€
Villakiud võtab kergelt külge ebameeldivaid lõhnasid nagu higilõhn, neutraliseerides selle. Seetõttu levib villaste rõivaste kandmisel palju vähem higilõhna kui sünteetiliste kangaste kandmisel. Villane kangas muutub kandmisel järk-järgult õhemaks. Kiud on tundlik leelistele, pleegitajatele, kuumusele ja päikesevalgusele. Värskelt aurutatud villaseid rõivaid ei tohiks kohe selga panna. Villased rõivad on kauem kortsuvabad kui peale keemilist puhastust nad jätta mõneks päevaks riidepuule rippuma. HOOLDAMINE: Villaste kangaste puhul soovitatakse sageli parem kuivpuhastust kui pesemist. Igal juhul jälgige toote etiketti, mis informeerib, kuidas seda riideeset tohib pesta ja kas ta sobib masinaga pesemiseks (villa pesuprogramm). Villa pesemisel peaks kindlasti olema madal vee temperatuur. Toodet ei tohi tugevasti loksutada vaid tuleks õrnalt muljuda
oluliselt täiustasid realismi meetodit 17. sajandi hispaania, hollandi ja flaami kunstnikud. Sõna "realism" iseseisva suuna nimetusena kasutas esimesena kunstnik Courbet 1855.a-l, kui ta eksponeeris Pariisi maailmanäitusel oma töid. MOOD Tehnika arenemine tõi uuendusi ka rõivastus- ja moeküsimustes. Väga tähtis oli õmblusmasina leiutamine ja selle kasutusele võtmine 19. sajandi keskpaigas. See pani aluse rõivaste mehhaniseeritud tootmisele. Nüüd muutusid lõiked lihtsamaks ja rõivad odavamaks. Meeste ülikond koosnes pikkadest pükstest, kuuest ja vestist. Tavaliseks kujunesid tumedad toonid. Frakk muutus peoülikonnaks, vähem pidulike sündmuste korral hakati kasutama smokingit. Seotava kaelaräti asemele tuli kitsas lips, milleks kasutati värvilisi materjale. Mehe tualeti juurde kuulusid ehetena ainult lipsunõel, mansetinööbid ja taskukell, mille kett rippus risti üle vesti. Tänavariietuseks olid palitu ja silinderkübar. Naiste rõivad muutusid uuesti toredamaks
Tsellosoolo: Mart Laas Interjöör Kuna see ooper toimus Estonia teatris on see maja ja teatrisaalide kujundus ja interjöör tuttav.Interjöörist õhkub ajaloolisust ja omapärast kvaliteeti ja elegantsi.Teatrisaal ei ole ka liiga suur,isegi kui viimastes ridades istuda saab teatrielamuse täielikult kätte.Saalis on suurepärane akustika ja see võimendab elamust veelgi. Kostüümid Kuna etenduse tegevus toimub Roomas 1800.aastal on rõivad uhked.Toscal on seljas mitmed erinevad kleidid ,mis on küll oma olemuselt suhteliselt lihtsad kuid suursugused. Scarpial on seljas nahkne ja läikiv maani ulatuv mantel-hiljem samasugune pintsak.Peas in meestel kõvakübarad ja põlvpüksid ning kontsakingad.Samuti kannavad Scarpia ja tema teenrid parukaid. Mario Cavaradossil on seljas tagasihoidlikud kesklassi rõivad-kõrged püksid,valge särk ,kõrge säärega saapad ja vest.
reljeefse pinna. käekotid Bukleelõng on mahuline, topiline ja väga säbar. Ei kortsu ja tekstuuriline pind varjab õmbluste vigu. Toimse sidusega kangas, tihtipeale Seelikud, püksid, beeži või khaki Chino sortsid ja militaar tooni, keskmise rõivad. raskusega, vastupidav. Flanell Puuvillane kangas, Voodipesu, mille pehme tekstuur tuleneb kanga pealispinna väikelaste rõivad ja harjamisest pärast tekid, jakid, voodrid kudumist. Kangas on ööriided mugav ja vastupidav ning kerge, soe ja keskmise raskusega.
meeste pikad püksid. Setud olid aja jooksul üle võtnud rea jooni Pihkvamaa venelaste rõivastuskultuurist (lõiked, punane puuvillane lõng ja sellega sissekootud kirjad, neidude peaehe vanik, kannata kootud sukad jne). Samas säilis ühisjooni lõunaeestlastega (kirivöö, puusarätt, naiste pearätt, meeste kübar, geomeetriline ornament, hõbeehted). PÕHJA-EESTI Põhja-Eesti rahvarõivarühma moodustavad Harjumaa, Järvamaa ja Virumaa rõivad. See oli üsna ühtlane, ehkki ka siin ilmnes kohalikke erinevusi. Virumaal püsisid mitmed paikkondlikud erijooned kauem kui lääne pool. Soome mõjudega paistsid silma rannaalad, vene- ja vadjapäraseid jooni oli Peipsi põhjarannikul. Moeuuendused kodunesid kõigepealt Tallinna ümbruses. Kogu Põhja-Eestis, eriti Virumaal, kanti 19. sajandi lõpupoole liibuva piha ja kahara seelikuosaga kaapotkleiti. LÄÄNE-EESTI
muutus ka muusika. Laval oli kujutatud mõisahoonet, kogu lava ja lavakujundus oli valge. Lava külgedel rippusid valged kardinad. Vahepeal lava kujundust muudeti. Mõisaesisest sai tantsusaal tumedate seinte, peeglite ja kuldsete lühtrite ning küünlajalgadega. Valge lavakujundus oleks igavalt ja tühjalt mõjunud kui poleks kasutatud valgustust. Huvitavama meeleolu lõi tantsusaal erinevate toonidega ja pindadega. Kostüümid näitlejatel olid vastavalt teose ajastule. Peategelastel olid rõivad erinevad, teistel sarnased värvi ja stiili poolest. Etenduse alguses olid kostüümid heledamad, mitte väga värvikirevad ja uhked. Kuid hiljem muutusid rõivad uhkemaks ja huvitavamaks ning ka värvid olid julgemad. Valgustus mõjutas meeleolu oluliselt. Kasutati spetsiaalseid valgusefekte ja valguse värvid muutusid tihti. Näiteks öösel oli pime ja vähe valgust, kuid Tatjana unenäo ajal muutus valgus tihti, kasutati palju erinevaid toone. Valguse
Tallinna Tööstushariduskeskus Rõivaala müügikonsultant Refraati teema "Lõputöö – tööstuskaubad – rõivad " Koostaja: Rühm: Juhendaja: Tallinn 2011 Oma referaadis ma kirjutan naisest, kes töötab fiitnestreenerina. Seetõttu ta kanab tihti spordlik riietus.Ta on 30 aastat vana.Ta on väga aktiivne ,sõbralik,avalik . Tema stiil on sportlik ,aga kui ta läheb kuhugi peole või konfirentsile ta mutab
19.sajandi mood Avapaugu üldse moe suuna tekkimiseks andis tehnika areng ehk õmblusmasina leiutamine 19. Sajandi keskpaigas . See pani aluse rõivaste mehhaniseeritud tootmisele. Rõivaste lõiked muutusid lihtsamaks ja rõivad ise odavamaks. 19.sajandi algus toob moodi kitsamad seelikud. Kuid juba 19. sajandi teisel kümnendil tuli naiste moodi tagasi lai seelik. Kasutusele võeti taas korsett, sest lai seelik nõudis väga kitsas pihta. Varrukad puhviti käharaks. Juuksed kammiti pealaele siledalt lahku ja seati kõrvade taha rull-lokkidesse. Ehteid kasutati rohkesti. Musliinist, siidist ja sametist rõivaid kandsid enamasti rikkamad naised, vaesemad kandsid puuvillaseid riideid. Vaesemad inimesed ei saanud
Rõivaste ajalugu ja tänapäev Renessanssaja ja tänapäeva võrdlus Loreida Purga & Ainiita Karu Kapuutsiga mantel Mi partii Püstkrae Rõhutatud vööjoon Puhvvarrukad Baretid Mustrilised rõivad Avar dekoltee Valejuuksed
patsientide ja nende poolt saastatud esemetega kokkupuutel. · Ravimit manustatakse kogu kehale (välja arvatud peapiirkond täiskasvanutel), erilist · tähelepanu tuleb pöörata kubemele, sõrme ja varbaküüntele. · Käed määritakse pärast igakordset vee ja seebiga pesemist uuesti ravimiga. · Riided ja voodipesu vahetada ravi alustamisel ja ravi lõpetamise järel. · Pärast ravi lõpetamist vahetatakse rõivad ja voodipesu, kasutusel olnud rõivad ja · voodipesu pestakse pesumasinas 60 °C juures või saadetakse keemilisse puhastusse. · Desinfitseerida jalanõud ja pehme mööbel, suuremaid esemeid võib desinfitseerida · läbi märja riide triikimisega. · Päris suured seljariided võib sulgeda tihedalt plastikaatkotti ja hoida nii kaks · nädalat, sest sügelislest ei suuda kauem elus püsida, kui tal ei ole kokkupuudet · elusorganismiga. Naha hoolduse aspektid (3) Tähele tuleb panna tüsistuste tekkimist:
Perekonna kuueelarve Kavandatud Tegelikud kulud kulud kokku kokku Vahe Kavandatud kuusissetulek 6 047 kr 5 653 kr 394 kr Sissetulek 1 Sissetulek 2 Kavandatud kulud Tegelikud kulud Vahe Lisasissetulek Majapidamine Kuusissetulek kokku 0 kr Hüpoteek või rent 4 500 kr 4 500 kr 0 kr Teine hüpoteek või rent 0 kr 0 kr 0 kr Tegelik kuusissetulek Telefon 350 kr 400 kr ...
rohkem kui kool ning seetõttu kukkus mees peale kahte semestrit koolist välja. 1978. aastal läks Kors tööle Lothari prantsuse butiiki, kus talle anti võimalus disainida ja müügile saata tema esimene moekollektsioon. Kollektsioon meeldis paljudele ning see tekitas piisavalt huvi Korsi vastu, et ta sai luua oma enda moeliini. Michael Korsi Naistekollektsioon avalikustati 1981. mais ning seda müüdi Bergdorf Goodmani ja Saks Fift Avenue kaubanduskeskustes. Korsi lihtsad, kuid elegentsed rõivad ja tema mõjuvad müügitehnikad olid koos väga hästi toimiv kombinatsioon. Mees reisis tihti üle terve USA, et korraldada väikseid moeshowsid erakodudes. 23- aastaselt palus Kors tuntud moetoimetaja Anna Wintouril üle vaadata tema kollektsioon, mida ta näitas naisele oma korteris voodile laotatult. Selliste väikeste tegude tõttu leidis Michael varsti endale mitmeid kuulsaid pooldajaid ning võitis mitmeid auhindu. 1990
sajandist e.Kr.), kuna metall säilib maapõues riidest kordi paremini. Olemasolevate leidude põhjal arvatakse, et muinasaja naiste põhiliseks rõivaks oli linane särk selle peal kantava villase varrukateta umbkuuega või ümber puusade mähitud villane või linane vaipseelik, mis kinnitati vööga. Arvatakse, et ülerõivaks oli tol ajal varrukateta villane pikk-kuub ning talvel kasukas. Õlgadel kanti villasest riidest sõba või linasest riidest palakat. Rõivad olid kaunistatud pronksist spiraalikeste ja rõngakestega. Peakatted olid neidudel ja abielunaistel erinevad neiud kandsid arvatavasti peapaela, võimalik et ka võrukujulist pärga, abielus naistel katsid pead pikad linikud või seotud rätid. Pidulike rõivastega kanti ohtralt ehteid (sõrmused, käe-, ka kaelavõrud, klaashelmed, pronkskeed, rinnanõelad), valitsevaks hoburaudsõled, mida kanti juba 10. sajandist. Neid kandsid ka mehed, sest need olid eeskätt vajalikud riiete kinnitamisel
13. sajandist. Kuni 11. sajandini valitsenud surnupõletamise kombe tõttu on rõivastest väheseid jäänuseid. Enim on andmeid naiste piduliku riietuse kohta. Naise rõivastuse põhilised osad olid linane varrukatega särk ja selle peal kantav villane varrukateta umbkuub või ümber puusade mähitud riidelaid vaipseelik, kinnitatud vööga. Ülerõivaks oli arvatavasti varrukatega villane pikk-kuub ja talvel kasukas. Õlgadel villasest riidest sõba või linasest riidest kaal ehk palakas. Rõivad kaunistati pronksist spiraalikeste ja rõngakestega vaselised. Peas kandsid neiud usutavasti peapaela (või pärga), abielunaised pikka linikut või seotud rätti. Piduliku rõivastusega kanti rohkelt ehteid (hoburaudsõlgi, rinnanõelu, pronkskeesid, klaashelmeid, kaela- ja käevõrusid, sõrmuseid). Vööl rippusid nuga ja nõelakoda. 13. 17. sajandist rohkem andmeid piduliku rõivastuse kohta. Algul ilmnesid peamised erinevused varasemast kaunistustes ja ehetes
2) Spordirõivad: kaitse traumade eest. Tähtis hügieeni-, informatiivne- ja funktsionaalne funktsioon. Peab kaasa aitama tulemuste saavutamisele. Jagunevad alaklassidesse spordiala järgi ja alaklassid samade tunnuste järgi nagu kergrõivad. 3) Töörõivad: a) Erirõivad: kaitsevad tööstuslike kahjulike mõjude eest. Liigitatakse kahjuliku või ohtliku teguri järgi. b) Vormirõivad: sõjavägi, politsei, raudtee jt. ametkonna. Elukutse järgi. c) Tehnoloogilised rõivad: tehnilise protsessi kaitseks inimese eest (toiduaine tööstus, farmaatsia, elektroonika, parfümeeria jne.) 16. Milliste tunnuste alusel jaotatakse alagruppides rõivaid liikidesse? V: Nt. tooted, sugu, aastaaeg, elukutse. 17. Millest sõltuvad rõivale esitatavad nõuded? V: Rõiva otstarbest, geograafilistest ja klimaatilistest tsoonidest, kasutamistingimustest, tarbija soost ja east. 18. Rõivaste ekspluatatsioonilised nõuded. Üldine- kohalik- ja moraalne kulumine.
Siid Hiina siidi on peetud muistses maailmas imeasjaks. Siiditootmine algas Hiinas juba nooremal kiviajal. Siidi valmistamine: see seisneb siidiusside kasvatamises raamidel, kus neid toidetakse valge mooruspuu lehtedega. Seejärel koovad siidiussid enda ümber tugevast kiust kookoni, mida eemaldatakse kuuma keeva veega ja keritakse kiud poolile. Siidi valmistamine Riietus ja ehted Hiina talupoegade rõivad olid lihtsad ja õmmeldud labase koega riidest. Tavaliselt kandsid nad laia säärega pükse, puuvillasest riidest tuunikat ning õlgedest viiske. Peas oli kübar, mis kaitses päikse kui ka vihma eest. Põhjas kanti sooja karvamütsi, lambanahast kasukat ja vateeritud jopet. Riiete stiil ja isegi värv oli määratud seadusega ning näitas sotsiaalset seisundit. Näiteks kaupmehed ei tohtinud kanda siidi, see oli lubatud ainult keisritele kes kandsid kollasest või lohemustriga siidist rüüd.
kõrgseltskonda ning kellega ta elas 19061910 Royallieus koos. Tema rahalise abiga ja tema korteris avas ta 1910 Pariisis naistekübarate ateljee, mis sa peagi menukaks. Coco Chaneli moelooming, mis ilmus müügile 1920. aastatel, äratas suurt tähelepanu ja muutis põhjalikumalt varasemaid tavasid. Endiste ebamugavate ja raskete rõivaste asemel kujundas ta sirgelõikelisi seelikuid, praktilisi sviitreid ja avaraid jakke, mis olid mugavad ning võimaldasid vabalt liikuda. Need rõivad sobisid iseseisvatele ja tegusatele naistele, kes soovisid töötada ja sportida. Varasemate kaunistustega ülekülvatud naisteriiete kõrval mõjusid Chaneli mudelid ülilihtsate, ent samas stiilsete ja maitsekatena. Samas olid need kaunid ja naiselikud ning sobisid ka peenesse seltskonda. Chaneli kujundatud rõivad muutusid naiste seas väga populaarseks. Pärast afääri lahke ning varaka mehe sõjaväeohvitseriga, Étienne Balson'iga ja
LOS ANGELES Asukoht Asub Põhja-Ameerikas, USA-s Lääne USA-s Temast vasakule jääb Põhja Vaikne ookean California osariigis LA Pindala: 1290,6 km2 Elanikke: 3 831 868 (2009) Koordinaadid: 34° 3′ N, 118° 15′ W Los Angelese majandus Tahvusvaheline kaubandus Meelelahutus Lennundus Tehnoloogia Nafta Mood Rõivad Turism 2008. aastal oli Los Angelese SKP 792 miljardit dollarit, millega oli linn maailmas kolmandal ja USA-s teisel kohal. KORVPALL LA Clippers LA Lakers Tänan kuulamas !
Renoir' kehakuju Silueti tasakaalustamiseks ja salendamiseks: Keskne punkt pihast kõrgemale; Vastukaaluks alumisele poolele laiendada õlapiirkonda; Tähelepanu juhtida alumisest piirkonnast kõrvale. Soovitused: Otsaõmmeldud varrukad; Ülaosas kergelt sissetöödeldud, allosa suunas veidi laienev; Alumises osas pehmelt langevatest materjalidest neutraalsetes või tumedamates toonides rõivad; Paatkaelused, kapuutsid, suured kraed; Rinnataskud; Õlapassed; Toon-toonis keskmise suurusega lillelised/abstraktse mustriga ülaosas; Erinevalt seotud sallid; Ampiirkleidid; Boolerojakid; Allääre suunas kergelt kitsenevad püksid. Väldi: Vööd; Läbilõikeid vöö- ja puusajoonel; Alt laienevaid ja laiu pükse; Jäiku materjale; Detaile vöö- ja puusapiirkonnas.
inimestega: Stravinskiga, Cocteauga, Dali, Churchilliga, Picassoga. Gabrielle Bonheur "Coco" Chasnel suri aastal 1971. Looming Ta on kuulus oma ajatute disainide, kaubamärgi, kostüümide ja väikese musta kleidi tõttu. Aastal 1925 disainis ta praeguseks kurikuulsa Chaneli kostüümi, milleks olid kraeta ja kehasse mitte töödeldud jakk ja üle põlvede, kuid mitte maani, seelik. Juba noorena jälgis ta teiste riideid. Peamiseks oli lihtsus, mugavus. Ülepaisutatud rõivad ja kleidid talle muljet ei pakkunud. Ta tahtis luua midagi uut, kuid poolehoidu see kohe ei leidnud. Tema disaine peeti odavaks, vasutvõetamatuks. Samas tänapäeval ei kujutakse me enda elu vist nende korsettkleitidega ettegi. Talle meeldis, et ta oli alati esimene, nii oma disainide tõttu kui ka parfüümi nimevalikuga. Raamatus ''Chanel-elu nagu muinasjutt'' on kirjas, et keemikule ei jõudnud kohale, miks Coco valis parfüümi numbrilipikute järgi parfüümile nime Chanel nr. 5
SEAKATKU EESTI FARMIDESSE JÕUDMISE PÕHJUSED ON LÕPUKS TEADA Eesti Maaülikooli teadlaste hinnangul on viiruse ülekandumise peamised riskiallikad: ladustamisel, jahvatamisel või segamisel saastunud sööt; otseselt saastunud haljassööt ja allapanu; jalanõud, rõivad või laudainventar; farmi territooriumile ja/või lauta sisenevad veokid; teised loomad (muud põllumajandusloomad väikemajapidamises, lemmikloomad). 2015. aasta suvel ja sügisel läbiviidud uuring näitas, et 18 seakatku puhangust Eesti koduseafarmides 11 olid tõenäoliselt tingitud eksimustest bioohutusreeglite täitmisel, 6 haigustekitajaga saastunud allapanu või sööda kasutamisest ning ühel juhul võib haiguspuhangut seostada saastunud haljassööda kasutamisega.
Minu kodukoha rahvarõivad Tarvastu Referaat Anna-Christi-Karita Aruksaar NT-1 Tallinn 2008 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus............................................................................................................................ 3 Tarvastu naise- ja neiu rõivad................................................................................................. 4 Meeste rõivad.......................................................................................................................... 6 Kasutatud kirjandus:.............................................................................................................. 10 Sissejuhatus Olen pärit Viljandimaalt Tarvastu vallast Mustlast. Tarvastu vald kuulub Mulgimaale,
Minu ühe kuu tulud ja kulud Pereliikmete arv 1 Sissetulek kuus 3980 Eluasemekulu 900 Trantsport 750 Meelelahutus 200 Rõivad 300 Tervishoid 100 Side 250 Alkohol, tubakas 500 Toit 780 Söömine väljaspool kodu 200 Kokku: 3980 Järeldus Minu kuu sissetulek (3980 kr) on sama mis väljaminek (3980 kr). Kui väga suur soov on kokkuhoida, siis ei saaks ma seda ikka teha
20. sajandi alguses kanti rahvarõivaid Setumaal, kohati Lääne-Eestis ja saartel, Kihnu saarel veel meie päevilgi. Eesti rahvarõivastel on rohkesti paikkondlikke erinevusi. Osalt on need väga vanad, seotud iidsete hõimuerinevustega, teised on kujunenud hilisemas ajaloolises arengus. Rahva liikumisvabadus sunnismaisena piirdus peamiselt oma kodukihelkonnaga. Põhiliseks kohtumiskohaks oli kirik, kuhu minnes pandi selga parimad rõivad. - Nimeta rahvarõiva rühmad Kõige üldisemate tunnuste järgi eraldame Eesti rahvarõivad nelja suurde rühma: * Lõuna-Eesti * Põhja-Eesti * Lääne-Eesti * Saared - Missugused esemed kuuluvad Muhu rahvarõiva komplekti ? Kuni 1870. -1880. aastateni kanti Muhus rõivastust, mis koosneb särgist, varem ka käistest, mustast kurrutatud seelikust-ümbrikust, põllest, argitanust, vööst, sääristest, kapetatest ja pasteldest. 19
hingamisraskused, ülerõhust tingitud põrutused ning laialilenduvatest kildudest põhjustatud haavandid. · Tegutsemine Väljas viibides liikuda risti tuulesuunaga ohualast kaugemale. Katta kinni hingamisteed. Ruumides sulgeda kõik uksed, aknad ja ventilatsiooniavad. Vältida sädeme teket! · Esmaabi Kannatanud toimetada ohutusse paika ja aseta kõhuli. Leegipõletuse korral kustuta teki või vaiba abil kannatanu rõivad ning alusta kiiresti jahutamist. Jahutamiseks kasuta jahedat vett. Jahutamise järel kata vigastatud koht puhta linaga. Kannatanud toimetada arsti juurde. · Propaan, butaan · Värvitu õhust raskem eriti tuleohtlik gaas, millele on lisatud tugevalõhnalisi aineid. · Ohud Põlengus tekkiv soojuskiirgus ja suits, mahutite lõhkemisel tekkiv ülerõhk ja laialipaiskuvad killud. · Mõju tervisele
kardinaid. Tal õnnestub oma deemonlikke mõtteid ja tegusid maailma eest varjata. Filmile on iseloomulik erinevate tegevuspaikade näitamine samal ajahetkel. Samal ajal kui tüdruk astub samm-haaval lähemale maniaki seatud püünisele, näidatakse, kuidas tema ema seab lauale õhtusöögitaldrikuid ja pere istub söögilauas. Susie koht on tühi. Visuaalsed efektid ja värvid toetavad süzee arengut kogu filmi kestel. Kui tüdruk sammub vastu saatuslikule hetkele, on tema rõivad värvilised, kogu ümbritsev põld aga hall, justkui surnud. Filmi arenedes näeme tegevuspaiku kahes paralleelmaailmas. Kui tüdruk püüab jõuda veel elusana kokku lepitud kohtamisele, vajub ta justkui sohu, sest tal pole tagasiteed elavate maailma. Kui meeleheites isa pillub puruks koos tütrega meisterdatud suveniirpudeleid, puhkeb torm ka Susie maailmas. Isaga on tüdrukul eriline side ta annab isale teispoolsusest teada, kes on tema tapja. Isaga
Pesu Koostas: Õppegrupp: Juhendaja: -Aluspesu & mõned näited- · Aluspesu ehk alusrõivad ehk ihupesu ehk intiimpesu on rõivad, mida inimene kannab ihu vastas, tavaliselt teiste rõivaste all. · Näitena toodud mõned rõivad: · Rinnahoidjad · Pikk aluspesu · Stringid · Tangad · Pidzaama · Aluspüksid · Korsett · Bikiinid · Babydoll · Sukad · Korsettpüksid · Vormiv pesu 2 Aluspüksid · On aluspesu hulka kuuluv pükstekujuline riietusese. · Kantakse alakehal vastu ihu.
Liisa Sõgel PRADA ● Mario Prada ● 1913, Milano ● Fratelli Prada (Prada vennad) ● nahktoodete pood ● Miuccia Prada ● seljakotid ja anumad ● aksessuaarid ja rõivad ❖ jalanõud, kohvrid, kellad, parfüümid, kosmeetika, prillid, telefonid ● meestele ja naistele ● vanakooli Itaalia kvaliteet ● kaasaegne mood Tugevad küljed ❖ austatud moemaja ❖ unikaalne kujundus ❖ mitmed poed maailmas ❖ suur ja truu klientuur ❖ pidev keti laiendamine ❖ läbimõeldud strateegia ❖ hea turundus Nõrgad küljed ❖ kauba tootmine pole loodusesõbralik ❖ 57% toodetest on nahast ❖ nõrk osalemine e-kaubanduses ❖ väga kallid tooted
Picasso tüüp(ristkülik, H/N) Silueti tasakaalustamiseks ja esiletoomiseks: · Salendada ja pikendada ülakeha; · Puusajoonel kasutada vormiloomiseks detaile. Soovitused: · Ülaosa: o Silmatorkavate detailideta; o Sirge- või poolliibuva lõikelised kleidid; o Keha järgivad 1- või 2-realised jakid-mantlid; o Detailid vertikaalsuunal; o Võib kasutada erinevaid kraesid, kaeluseid. · Mustrid: o Täpid; o Mummud; o Ruudud; o Triibud; o Sik-sakid. · Seelikud: o Sirge; o Paanidega; o A-lõikelised; o Hõlmikseelik; o Diagonaalsete lõigetega; o Tulpseelik(ülalt lai, alt kitsas. Väga jäigast kangast ei tohi olla). · Püksid: o Erineva lõikega(kangas olgu pehmem). Vältida: · Väga jäigad materjalid; · ...
Rubensi kehakuju (O, ümar) Silueti tasakaalustamiseks ja salendamiseks: · Pikendada ja salendada keha visuaalselt; · Varjutada suurt ümbermõõtu; · Pikendada ülakeha; · Jälgida rõivaste langemist õlalt(siis saab viia mahulised kangad nii, et alla tekib pehme voldistik); · Tähelepanu keskendada jalgadele; · Rõivaste joon peaks olema sirge; · Kangad peaksid olema pehmed, sileda pinnaga selleks, et vältida tarbetut suurendamist ja volüüme(sobima peab pesu alustada pesust, et see ei lööks kumerusi välja). Soovitused: · Pikad, sirged, langevatest materjalidest rõivad(annavad kitsama silueti); · Kanda avaraid jakke-tuunikaid(puusa-reie piirkonnani); · Värvide jaotamine vertikaalselt; · Seelikud: o Pikk; o Kitsas; o Lõhikuga; o Paanidega. · Püksid: o Lihtsad; o Sirged; ...
Tabel 12. Leibkonnad koduse vara järgi, 2005 ja 2007 (% kõigist leibkondadest) Vara liik 2005 2007 Auto 44 48 Värviteler 95 96 Videomagnetofon 39 44 Personaalarvuti 42 51 Kodune Interneti-ühendus 34 47 Mobiiltelefon 80 87 Pesumasin 81 85 Nõudepesumasin 4 6 Mikrolaineahi 42 55 DVD-süsteem 14 29 ondadest) Tabel 5. Leibkonnaliikme netosissetulek kuus leibkonnapea (vastutava liikme) soo järgi, 2005 ja 2007 (krooni) Tulu Netosissetul Sissetulek individuaalsest ..lapsetoe Muu ek kokku palgatööst töise...
sajandi hispaania, hollandi ja flaami kunstnikud. Sõna "realism" iseseisva suuna nimetusena kasutas esimesena kunstnik Courbet ( KURBEE ) 1855.a-l, kui ta eksponeeris Pariisi maailmanäitusel oma töid. MOOD Tehnika arenemine tõi uuendusi ka rõivastus- ja moeküsimustes. Väga tähtis oli õmblusmasina leiutamine ja selle kasutusele võtmine 19. sajandi keskpaigas. See pani aluse rõivaste mehhaniseeritud tootmisele. Nüüd muutusid lõiked lihtsamaks ja rõivad odavamaks. Meeste ülikond koosnes pikkadest pükstest, kuuest ja vestist. Tavaliseks kujunesid tumedad toonid. Frakk muutus peoülikonnaks, vähem pidulike sündmuste korral hakati kasutama smokingit. Seotava kaelaräti asemele tuli kitsas lips, milleks kasutati värvilisi materjale. Mehe tualeti juurde kuulusid ehetena ainult lipsunõel, mansetinööbid ja taskukell, mille kett rippus risti üle vesti. Tänavariietuseks olid palitu ja silinderkübar. Naiste rõivad muutusid uuesti toredamaks