Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"rosetid" - 44 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Gooti kunst

ja 14 sajand, hilisgootika 15.sajand ja 16.sajand. 6. Mis on gooti kunsti kiriku tunnused? Kirkud ei ole enam massivsed ja kindluse taolised, vaid tõusevad kergete ja saledatornilistena taeva poole. 7. MÕISTED: TUGIPIILARID-Asusid väljaspool kiriku seinu ja toetasid roietega võlve. HARITORNIKE-Asub järsutipulise läänetorni neltise kohal. FIAALID-Teravad väikesed ehistornikesed. SIIRUD-Õie taolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid. ROOSAKEN-Suur ja ümmargune. TIIBALATAR- FRESKOTEHNIKA-Värvid kantakse värskelt krohvitud niiskele seinale.Võib näha juba loomulikke,reaalsest elust võetud liigutusi ja ilmeid. MINIATUURMAAL-Raamatumaal. TAHVELMAAL-Maaliti puuplaadile või lõuendile.Ei olnud enam seotud ainult ühe ruumiga. 8. Nimeta Prantsuse suuremaid gooti k. katedraale:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kostüümiajalugu

· pesemine polnud populaarne (iu), parfüümid · sajandi suureks aksessuaariks saab lehvik ja sellega nö mängimine · Marie Antoinette ­ Rosa Perter'st sai tema ihustilist, temast saab alguse label ite kinnitamine riietele. Marie'l oli igaks päevaks erinev riietus. Päevas pidi tualette vahetama 3 korda. Mehed: · nuusktubakas ja sellega kaasnevad toosikesed · meeste püksid muutuvad liibuvaks · kingatelt kaovad ära rosetid, jäävad pandlad · siidisukad · parukad muutuvad väikeseks · kolmnurksed mütsid (kaenlaall kandmiseks) · meeste moodi hakkab dikteerima Inglismaa (varem Prantsusmaa) · meestel praktiline rõivastus, mugavus · tekib frakk, mis oli algselt jahimeeste, ratsutajate rõivas, materjaliks kalev, seda kanti säärsaabaste ja pükstega · meestel ja naistel redingot ­ algupärane meeste ülerõivas, millel on palju kraesid

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö Nr 4: Klassitsism

Holkham Hallis, Norfolk, Inglismaa. 6. Klassitsism jõudis Eestisse 18 sajandi lõpu poole. 7. Klassitsistlikule mööblile on iseloomulik rokokooliku kerguse ja mänglevuse vahetasid välja rangemad ja sirgemad vormid. Moodi tulid majesteetlikumad lõvi- või kotkapeaga lõppevad toolieendid, ümmargused toolikorjud, looma- või kulli jalga kujutavad mööblijalad. Oramendid olid taas sümmeetrilised ­ rippuvad vanikud, lillepärjad, rosetid, urnid ja muu Pompeji seinamaalidelt ülevõetu. 8. Carl Ludwig Engel kavandas linnaehituslikult silmapaistva hoone Kohtu tn. 8. 9. Keskaegsete elamute ümberehitus 10. Johann Mohr oli arhitekt. Ta kavandas Eestis Stenbocki maja. 11. Rangemad ja lihtsamad vormid. Pööratakse tähelepanu ilule ja monumentaalsele fassaadile, ruumide otstarbekas planeerimine on teisejärguline. Eeskuju võetakse antiikarhitektuurist. 12

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsistlik kunst

· teoste teemad enamasti ammutatud antiikmütoloogiast; · skulptuurid leidsid rakendust ka ehituses (TROFEEKIMBUD!). Milline oli klassitsistlik mööbel? · Rokokooliku kerguse ja mänglevuse vahetasid välja rangemad ja sirgemad vormid; · moodi tulid majesteetlikumad lõvi- või kotkapeaga lõppevad toolieendid, ümmargused toolikorjud, looma- või kulli jalga kujutavad mööblijalad; · oramendid olid taas sümmeetrilised ­ rippuvad vanikud, lillepärjad, rosetid, urnid ja muu Pompeji seinamaalidelt ülevõetu. Nimeta 2 klassitsistlikku suurmeistrit maalikunstis ja nende teoseid! Milline oli klassitsistlik maalikunst? 2 klassitsistlikku suurmeistrit maalikunstis ja nende teosed: · Prantslane Jacques Louis David (1748-1852): 1) ,,Horatiuste vanne", 2) ,,Marat' surm", 3) ,,Proua Recamier", 4) ,,Napoleoni kroonimine". · Jean Auguste Dominique Ingres (1780-1867): 1) ,,Preili Riviere", 2) ,,Suur odalisk",

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Inglise neoklassitsism

peegleid, mille külgi kaunistavad figuurid. · George Hepplewhite · Kuulsus pärast surma, 1788 · Naine avaldas mööblidisainiraamatu · "The Cabinet-Maker and Upholsterer's Guide" · Interpreteeris Adamit · Raamatukapid, kabinetid Chippendale'i eeskujul · Ise ta teadaolevalt mööblit ei valmistanud · Hepplewhite'i kavandid > Alati azuurne ovaalne, südame-või kilbikujuline seljatugi. Motiivideks urnid, lillekimbud, viljakõrred, rosetid. Jala ristlõige ümar või nelinurkne, klassisistlikult sirged, tagajalad mõnikord kaardu. Kujundas ka sohvasid, mille seljatugi meenutas mitut kokkupandud tooli. Hepplewhite'i gondoltooli kombel sujuvalt üleminevate käe-ja seljatugedega diivanid. Jalad meenutavad sageli kimppiilareid (gootika). Populaarsed olid ka seljatoeta, luigekaelana kaarduvate otstega nn väiksed sohvad. Hepplewhite'i serveerimislauad, mis erinevalt Adami omadest, olid ühes tõkis, kuid samuti urnidega.

Kultuur-Kunst → Stiiliõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Gooti kunst

GOOTI KUNST (GOOTIKA) Gootistiil järgnes romantismile. Gootistiili saab näha Prantsusmaal. Prantsusmaa kuulsaim kirik: Jumalaema kirik Pariisis (Notre-Dame) on gootistiilis. Gootistiili sünnimaa on Prantsusmaa. Gootika on peale romaanistiili teine tähtsaim kunstistiil keskajal. Nimetus gootika tuleneb germaani hõimu ­ gootide järgi. Prantsusmaalt levis gootika teistesse Lääne-Euroopa riikidesse. Gootistiil domineeris 12.-16.sajandil. Kõige varem loobuti gootikast Itaalias. Gootistiili saavutused on seotud ristiusukirikuga. Gootistiili tunnused Arhitektuuri tähtsamaiks tunnuseks on terav kaar (uksed, aknad), teravatipulised tornid. Tornikiivrid olid saledad ja samuti teravatipulised. Üldilme-> kõrgustesse pürgiv ning õhuline. Põhiplaanilt basiilika. Ehitise tugevdamiseks püstitati väljapoole akende vahekohtadesse tugipiilarid ja tugikaared. Sisearhitektu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Rahvusköök - EESTI KÖÖK

minutit. 5. Maitsesta soola ja pipraga alles pärast teistkordset ümberpööramist. Kartulirosetid 1. Koori ja pese kartulid. 2. Keeda kartulid soolaga maitsestatud vees. 3. Purusta keedetud kartulid ning lisa või ja koor. 4. Puhasta paprika ja lõika pisikesteks kuubikuteks. 5. Haki ka murulauk peeneks. 6. Sega kõik kokku, maitsesta soolaga ja pane prits kotti. 7. Pritsi küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile rosetid. 8. Kuumuta ahjus, kuni rosetid muutuvad pealt kuldseks. Põld-võõrkapsa salat 1. Puhasta rukola ja jääsalat ning sega kergelt omavahel. 2. Vispelda siidriäädikat, soola, mett ja ürdisegu, kuni sool on sulanud. 3. Lisa peene nirena õli, samal ajal kastet kogu aeg segades. 4. Tekkib paksema konsistentsiga salatikaste, millele võib vajadusel lisada suhkrut, veel õli või äädikat. 5. Aseta salatid taldrikule, lisa kaste ja jahvata veskist peale musta pipart. 2.3 LEIVAVORM ÕUNTEGA

Toit → Toitlustus
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Gooti stiili kunst 10. klass

, kuid suurimad saavutused on seotud ristiusu kirikuga. ARHITEKTUUR: Tähtsaimad ehitised kirikud ja kloostrid. Gooti kiriku tunnuseks on teravkaar (uksed, aknad). Kirikud ei ole enam massiivsed ja kindlusetaolised, vaid tõusevad kergete ja saledatornilistena üles taeva poole. Kirikul on ainult pühakoja funktsioon. Kiriku aknad ehitati suured ja seinapinda seega vähem. Aknaid katsid vitraazid. Aknad olid ülalt teravkaarelised ja aknaraamides kordusid õietaolised rosetid, mis hilisgooti ajal asendusid võbeleva leegi motiiviga. Fassaadil portaali kohal on nn. roosaken (suur ümmargune aken). Võlve kannavad poolsammastega kaetud piilarid, mis meenutavad kokkuseotud viljakimpe. Ülal hargnevad sambad võlve toetavateks roieteks. Seega katsid lööve roidvõlvid. Roidvõlvid vajasid aga lisa toetuspinda ja selleks ehitati kiriku külglöövide välisseinte külge tugipiilarid, mis on kiriku kesklööviga ühekõrgused

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Teenindamise kunst

olemasolu. Menüü koostatakse lähtuvalt kliendi vajadustest ja soovidest ning menüü kostamise alustest. Laud peab olema piisavalt suur mahutamaks kõik vajalikud nõud ja toidud-joogid. Võib kasutada ka mitut lauda (sellisel juhul iga käik eraldi lauale). Lauad võivad olla mistahes kujuga, ühel või mitmel tasapinnal. Laud kaetakse peaadu maani ulatuva linaga või kasutatakse seelikut. Kaunistuseks sobivad küünlad, lilleseaded rosetid jne. Teenindajate tegevust sõltub sellest, kas soojendus- ja jahutuspindadega laudu kasutatakse. Kui need lauad olemas, on teenindajate ülesandeks vaid jookide pakkumine, kasutatud nõude koristamine ning vajadusel toitude juurde toomine. 9. Puuviljalaud võiks olla kerge ja kaunis. Sobib seltside, fondide, lühiajaliste kokkusaamiste, võõrustamise, avamiste, pidude jne korral. Menüüsse võetakse üldjuhul puuviljad ja marjad, mida saab näppude

Turism → Restoraniteenindus
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

GOOTI KUNST (12.-16.saj.)

, kuid suurimad saavutused on seotud ristiusu kirikuga. ARHITEKTUUR: Tähtsaimad ehitised kirikud ja kloostrid. Gooti kiriku tunnuseks on teravkaar (uksed, aknad). Kirikud ei ole enam massiivsed ja kindlusetaolised, vaid tõusevad kergete ja saledatornilistena üles taeva poole. Kirikul on ainult pühakoja funktsioon. Kiriku aknad ehitati suured ja seinapinda seega vähem. Aknaid katsid vitraažid. Aknad olid ülalt teravkaarelised ja aknaraamides kordusid õietaolised rosetid, mis hilisgooti ajal asendusid võbeleva leegi motiiviga. Fassaadil portaali kohal on nn. roosaken (suur ümmargune aken). Võlve kannavad poolsammastega kaetud piilarid, mis meenutavad kokkuseotud viljakimpe. Ülal hargnevad sambad võlve toetavateks roieteks. Seega katsid lööve roidvõlvid. Roidvõlvid vajasid aga lisa toetuspinda ja selleks ehitati kiriku külglöövide välisseinte külge tugipiilarid, mis on kiriku kesklööviga ühekõrgused

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Gooti stiil

Tugipiilarid ehitati seinast väljapoole ja gooti kiriku külgfassaadid olid nagu skeletid. Gooti stiilis kirikutel on teravkaarsed aknad ja ukseavad. See on väliselt kõige silmatorkavam tunnus. Tunnusjooned - katedraalid Gooti arhitektuuri (kirikute) teised tunnused: · rohked vitraazid; · roosaknad (keskportaali kohal); · fiaalid e tornikesed (on tugikaarte ja ­piilarite torn); · fiaalid oli kaunistatud krabidega (taimeornamentika); · aknaraamistikes siirud (õietaolised rosetid, ristikulehe kujundid); · kirikute põhiplaaniks oli ladina rist; · kirikutel kaks suurt torni peafassaadi kõrval ja üks väike haritorn (fiaalina) nelitise kohal. Lossid ja linnused Gooti ajastul kattus Lääne-Euroopa maaliliste linnustega (arvukate tornide, sakiliste ringmüüride ja tõstesildadega kaitsekraavide kohal.) Gootika skulptuur Gooti skulptuuris arenes nägude kujutamine. Tehti ka kindlate isikute portreid ja figuurid muutusid pikemaks ja saledamaks

Kultuur-Kunst → Disain
7 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Rooma arhidektuur ja Pantheon

Iga interjööri osa, põrandast laeni, on jagatud erineva skeemi järgi, seega ei asetsed dekoratiivsed üksused ühel joonel Hoone põrand meenutab malelauda. Kupli sisemist poolt katavad viies kitsenevas reas kahekümne kaheksa kaupa ruudud. Sellist kujundust oli võrdlemisi keeruline teostada ning eeldatavasti omas see teatavat tähendust - numbrilist, geomeetrilist või astroloogilist. Algselt võisid ruutudes asetseda ka pronksist tähed, rosetid või muud ornamendid. Huvitav on asjaolu, et hoone sisekujunduse kooskõla pole alati hinnatud ühtmoodi ­ hoone alumine osa on 18 sajandil ümberkujundatud neoklassitsistlikus stiilis. 8 Kasutatud kirjandus http://en.wikipedia.org/wiki/Pantheon,_Rome Jan Gympel, "Arhitektuuri ajalugu ajalugu antiikajast tänapäevani" Jonathan Glancey, ,,Arhitektuur" Varrak 2007 9

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Gooti kunst

GOOTI KUNST Sisukord GOOTI KUNST......................................................................................................................1 Sisukord.................................................................................................................................. 1 Sissejuhatus.............................................................................................................................2 ...................................................................................................... 3 .................................................................................................................................... 3 .....3 ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
94 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vanavene kunst, Romaani stiil, Gooti stiil, Renessanss

ehitama erilisi tugipiilareid. Tugipiilarite vahele laoti tugikaared. Piilarid, võlviroided, tugipiilarid ja tugikaared moodustavad hiigelsuure sõrestiku. Järsu tipuliste läänetornide ülestõusu kordavad sale haritornike nelitse kohal pluss väiksed teravad ehitustornike mida nim fiaalid, mis mõnikord katavad kiriku katust lausa metsani. Kergust ja elegantsi lisavad pitsina õhulised raidkivi kaunistused. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid. Gooti basiilikad ehitati enamus ladina risti põhiplaanina. Kõige toredam on lääne fassaad oma kaunistatud portaalidega. Tervate ehisviiludega portaalide kohal ning suure ümmarguse roos aknaga. Fassaadi kroonisid tavaliselt kaks torni, mis olid sissekäigu kohal. Kirikus sees oli võimas kõrguse tunne. Erilise ja salapärase meeleolu andsid värvilisest klaasist aknad. Prantsusmaa kõige tuntumad: kõige vanem 12saj. alustatud Jumalaema ema kirik Notre Dame ­ 5lööviline

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Gooti arhitektuur

Roidvõlvi skeem v Gooti kirikute põhiplaaniks jäi pikihoonest ja transeptist moodustuv ladina rist. Transept liitus terviklikumalt pikihoonega. v Pikihoone oli 3-5 lööviline. Kesklöövi tähtsus tõusis. v Kirikutel oli tavaliselt 2 suurt torni peafassaadi kõrval ja veel üks väike haritorn e. fiaal nelitise kohal. v Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid e. siirud. v Läänefassaad olid rikkalikult kaunistatud portaalidega, teravate ehisviiludega portaalide kohal, suure ümmarguse nn roosaknaga ning arvukate skulptuuridega. Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tugipiidad ja tugikaared Notre Dame katedraali roosaken Varagootika v

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Raudbetoon, mördid ja põletamata tehiskivimaterjalid - lühikonspekt

RAUDBETOON · Toormaterjalide (tsement, liiv, killustik, sarrus) Liitmaterjal, mis koosneb betoonist ja terasest. vastuvõtt ja ladustamine Betooni ja terase kooskasutamist soodustavad: · Sarruse valmistamine · Betoon töötab hästi survele; teras tõmbele · Betoonisegu valmistamine · Betoon nakkub hästi terase külge · Toodete vormimine · Betoonil ja terasel on peaaegu võrdsed · Toodete kivistamine joonpaisumise tegurid · Toodete vormist vabastamine · Betoon kaitseb terast korrosiooni eest · Tehniline kontroll ja toodete markeerimine · Tulekahju korral kaitseb ...

Ehitus → Ehitusmaterjalid
30 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Molekulaarbioloogia II osa

struktuurühikud. b. Röntgenstruktuur analüüs ­ kondenseeritud alad ei trankribeeru aktiivselt ­ värvimine. 9. Loetle DNA erineva struktureerituse astmed, mis lõpevad kromosoomi tek-kega. 10. DNA biheeliks keerdub histooni oktameeri ümber moodustades nukleosoomi. Need keerduvad solenoidideks moodustades 30 nm läbomõõduga filamente, mis omakorda moodustavad silmuseid. 18 silmust keerduvad rosettideks, reastatud rosetid = kromosoom 11. Kuidas mõjutab kromatiini struktuur transkriptsiooni? a. Mida tihedamalt on kromatiin kromosoomis pakitud, seda raskem on tema pealt DNAd transkribeerida. 12. Kirjelda DNA struktuuri mõju geenide aktivatsioonile/inhibitsioonile. 13. Kirjelada kromatiini immunosadestamismeetodit. 14. Mis on kromatiini metüleerimise tähtsus? a. Selleks, et lõdvendada sidemeid on vaja kromatiini metüleerida et tekiks null- b

Bioloogia → Molekulaar - ja rakubioloogia...
89 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ehitusstiilid

Tundub, et kogu see sõrestik on pingul nagu vibu; selles pole enam kübetki romaaniaegsest raskest paigalseisust. Kõik ehitisosad otsekui sööstaksid ülespoole. Järsutipuliste läänetornide ülespürgi kordavad sale haritornike nelitise kohal ning teravad väikesed ehistornikesed- fiaalid, mis katavad ehitist teinekord lausa metsana. Kergust ja elegantsi lisavad pitsina õhulised raidkivikaunistused. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid - siirud. Gooti basiilikad ehitati enamasti ladina risti kujulise põhiplaaniga. Väliselt annavad neile omapärase ilme tugipiilarid ja tugikaared. Kõige toredam on läänefassaad oma rikkalikult kaunistatud portaalidega, teravate ehisviiludega portaalide kohal, suure ümmarguse nn. roosaknaga ning arvukate skulptuuridega. Fassaadi kroonisid tavaliselt kaks torni. Suurel

Ehitus → Üldehitus
16 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Romaani kunst

Hiljem, kui kirst omandas erilise koha teiste sisustuselesemete hulgas, tehti talle küllaltki kõrged jalad ning esipind kaunistati nikerdustega. Sel ajal ilmub mööbel istumiseks olles tervenisti valmistatud treitud detailidest. Peale neljajalgsete toolide eksisteerisid ka kolmejalgsed taburetid. Mööbel värviti eredate värvidega. Vertikaalselt otsa peale paigutatud kirst on kapi prototüübiks. Väikesed lamelõikes valmistatud rosetid, frontoonipoolses küljes olevad grifoonid ja massiivsed metallrautised ­ need on sellise romaani kapi kaunistused. Mööbli tegemiseks kasutati kuuske, seedrit, tamme. Põhja-Euroopa mägistes piirkondades tehti kogu romaani mööbel pehmetest puiduliikidest ­ kuusest või seedrist. Voodid on väga primitiivsed ­ nagu kirst ilma kaaneta koos väikese väljalõikega külgede keskosas. Jalaotsad lõpevad treitud käbidega ning peapoolne osa tehti kõrge seinana koos

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Gooti kunst

Gooti kunst. Referaat. Sigrid Nurmeleht 10c Gootika tekkis 12. sajandi esimesel poolel Põhja-Prantsusmaal. Prantsusmaa on keskaegse teaduse ja luule sünnikoht. Stiili nimetus tinglik (tekkis 16-18 saj.). Siis oli terminil ,,gootika" halvustav tähendus ­ sünonüümiks sõnadele ,,metsik", ,,kultuuritu", ,,barbaarne". Nimi võeti idagermaani hõimu gootide järgi. 13. saj. väljakujunenud feodalism ja naturaalmajandus ei vastanud enam ühiskonna arengule ja nõuetele. Arenesid linnad, elavnes kaubandus, käsitöölised jagunesid tsunftidesse. Feodaalide survele ja nõudmistele vastasid talupojad ülestõusudega, mis õõnestasid feodaalset ühiskonda. Alates 11. sajndi lõpust hakkab Euroopas kõigil elualadel juhtivat osa mängima Prantsusmaa. Gooti stiili tekkes on olulised linnade areng, keskse kuningavõimu kujunemine, rüütlikultuur, linnade sõltumatus. Filosoofia ja teoloogia areng, kiriku reformipüüded, maailma nähtuste seadmine ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
174
pdf

Kunstiajalugu

Saksamaa, Itaalia, Inglismaa ● 10.-12. saj - romaani stiil ( arhitektuuris väikesed aknad, paksud seinad, ümarkaar), eesmärk teenida jumalat, tugines suuresti karolingide, bütsantsi, varakristlikule, rooma ja islami kunstile ● Ehitati kirikuid ja kindluseid 12.-15. saj Gooti stiil ● Kirikutes suured vitraažaknad, roidvõlvid ● Tunnuseks teravkaar ● Poolsammastega kaetud piilarid ● Aknaraamistikes õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid Renesanss - antiigi taassünd Itaalia Humanism - uus maailmavaade, sinu tulevik sõltub sinust 14.-16. saj “Eesmärk pühendab abinõu” - Renesansiajal on maalitud nt “Taaveti võitlus Koljatiga Arhitektuur ● Ümarkaar, kuppel nt Peetri kirik Roomas (Vatikan) Skulptuur ● Taavet ● ratsamonumendid Michelangelo - Taavet, Mooses Donatello - Taavet, Püha George

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Gootika - perioodid

Lõuna- Euroopas seevastu domineerisid pehmed puuliigid, kasutati pähkli-. sidruni- ,küpressi- ,õuna- ja pirnipuitu. Põhja- ja Lääne-Euroopa mööblile oli omane azuurne lõikeornament, lõunas kasutatirohkem lamedat lõikeornamenti. Põhjas laenati rohkem arhitektuurilt (leekestiil, kalapõis, eesliselgkaar jne), lõunas kasutati aga naturalistlikest loodusmotiividest inspireeritud ornamenti, mis nikerdatuna sageli üle maaliti.( viinamarjalehed ja ­marjad, rosetid, lilled (nn mille fleurs), ristlillik). Mööbliesemete osas oli gootika romaani stiiliga võrreldes mitmekesisem- kodustiil arenes mugavuse suunas , see aga omakorda suurendas esemete hulka. Gootika kõige tarbitavamaks esemeks jäi vaieldamatult kirst, mis meenutas väikest postjalgadele tõstetud majakest, mis aga romaanistiiliga võrreldes oli palju peenem - nüüd oli raamkonstruktsiooniga kirstudel ilusad siledad raamlauad, nende paneel oli kaunilt nikerdatud. Enim levinud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
22
docx

KOKK I KUTSEKVALIFIKATSIOONI EKSAM

· Kartuli lisandi jaoks pesen ja koorin kartuli ning panen soolaga maitsestatud vette keema, nõrutan. · Pesen ja puhastan paprika ja murulaugu ning lõikan väikesteks kuubikuteks. · Tambin keedetud kartulid pudrunuiaga pudruks, lisan või, murulaugu ja paprika ning viimaseks segan hulka munakollase ja maitsestan. · Panen ahju 200 kraadi juurde sooja. · Katan ahju plaadi küpsetuspaberiga, panen kartuli pudru massi pritskotti, ning pritsin rosetid, küpsetan 10 minutit. · Köögiviljalisandi jaoks koorin ja puhastan tsilli. · Lõikan sibulast ribad ja tsillist kuubikud. · Blanseerin tomatid keevas vees, eemaldan naha. · Tükeldan tomatid kuubikuteks. · Kuumutan pannil õli ning praen ubasid pannil 5 minutit, maitsestan. · Panen praetaldrikud eelsoojendusse. · Soojendana tomatikastme jaoks kastrulis õli, lisan juurde sibula ja tsilli, passerin ning

Toit → Toitlustus
79 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Euroopa kunst

sõjariistadest, nn. trofeekimbud. Algselt pidid need sümboliseerima võidetud lahinguid ja edukaid sõjaretki. Tarbekunst Ka see kunstiharu püüdis järgida antiikseid eeskujusid. Rokokooliku kerguse ja mänglevuse vahetasid välja rangemad ja sirgemad vormid. Moodi tulid majesteetlikud lõvi või kotkapeaga lõppevad toolileenid, ümmargused toolikorjud, looma või kulli jalga kujutavad mööblijalad. Ornamendid olid taas sümmeetrilised rippuvad vanikud, lillepärjad, rosetid, urnid ja muu Pompeji seinamaalidelt ülevõetu. A. Canova. Veenus Louis XVI stiilis tugitool Ampiirstiilis kummut Romantism Klassitsism oma liiga rangete ettekirjutustega ning külma kaalutletusega hakkas paratamatult vastuseisu tekitama kunstnikes, kes tahtsid kunstis väljendada eelkõige oma tundeid, elamusi ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
18
docx

RAUDBETOON

deformatiivsust  hapruse tõttu armeerida: papp, paber, orgaanilised kiudained, alumiiniumsarrus  suure hügroskoopsuse tõttu ei saa kasutada isoleerimata terassarrust. Tooted jagunevad tehnoloogiliselt alljärgnevalt: • viimistlusmaterjalid (plaadid, kunstmarmor) •konstruktsioonmaterjalid nagu näiteks plaadid, plokid, seinapaneelid, suuremõõdulised kipsbetoondetailid (vaheseinapaneelid), kipskiudpaneelid • dekoratiivelemendid – karniisid, rosetid • spetsiaalsed soojusisolatsioonmaterjalid, vaht-ja gaaskipstooted, heliisolatsioonmaterjalid. Tooted: • Paberiga kaetud heli-isolatsiooni kipsplaadid  Suuremõõtmelised vaheseinad • Vaheseinaplaadid • Viimistlusmaterjalid (kipsplaadid, näit firmadest Gyproc, Knauf jt) • Konstruktsioonimaterjalid – seinapaneelid, suuremõõtmelised detailid jms • Lubi-kips kuivsegud Valmistatakse segu, antakse kuju valamisega, pressimise või valtsimisega ning

Ehitus → Ehitus materjalid ja...
71 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kunstiajalugu (kokkuvõte: esiaeg kuni keskaeg)

tugipiilarid, kesklöövi ülaosa (valgmiku) ja tugipiilarite vahele laoti tugikaared. Gooti kirikute põhiplaaniks jäi pikihoonest ja transeptist moodustuv ladina rist. Transept liitus terviklikumalt pikihoonega. Pikihoone oli 3-5 lööviline. Kesklöövi tähtsus tõusis. Kirikutel oli tavaliselt 2 suurt torni peafassaadi kõrval ja veel üks väike haritorn e. fiaal nelitise kohal. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid e. siirud. Läänefassaad olid rikkalikult kaunistatud portaalidega, teravate ehisviiludega portaalide kohal, suure ümmarguse nn roosaknaga ning arvukate skulptuuridega. Tuntumad ehitised: Notre-Dame katedraal, Chartres'i, Reimsi, Amiens'i katedraalid. 2. Skulptuur: Skulptuure kohtab gootikas peamiselt kirikute välisseinte, eriti lääneportaali kaunistusena. Kiviskulptuurid kujutasid enamasti pühakuid ning piiblistseene. Gooti

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
40
odt

Betoon ja põletamata tehiskivimaterjalid

deformatiivsust • hapruse tõttu armeerida: papp, paber, orgaanilised kiudained, alumiiniumsarrus • suure hügroskoopsuse tõttu ei saa kasutada isoleerimata terassarrust. Tooted jagunevad tehnoloogiliselt alljärgnevalt: • viimistlusmaterjalid (plaadid, kunstmarmor) • konstruktsioonmaterjalid nagu näiteks plaadid, plokid, seinapaneelid, suuremõõdulised kipsbetoondetailid (vaheseinapaneelid), kipskiudpaneelid • dekoratiivelemendid – karniisid, rosetid Tooted: • Paberiga kaetud heli-isolatsiooni kipsplaadid • Suuremõõtmelised vaheseinad • Vaheseinaplaadid • Viimistlusmaterjalid (kipsplaadid, näit firmadest Gyproc, Knauf jt) • Konstruktsioonimaterjalid – seinapaneelid, suuremõõtmelised detailid jms • Lubi-kips kuivsegud Valmistatakse segu, antakse kuju valamisega, pressimise või valtsimisega (kalandreerimisega) ning seejärel kivistatakse kas kõrgendatud või normaaltemperatuuril

Ehitus → Ehitusmaterjalid
36 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kunstiajaloo kokkuvõte esiajast keskajani

tugipiilarid, kesklöövi ülaosa (valgmiku) ja tugipiilarite vahele laoti tugikaared. Gooti kirikute põhiplaaniks jäi pikihoonest ja transeptist moodustuv ladina rist. Transept liitus terviklikumalt pikihoonega. Pikihoone oli 3-5 lööviline. Kesklöövi tähtsus tõusis. Kirikutel oli tavaliselt 2 suurt torni peafassaadi kõrval ja veel üks väike haritorn e. fiaal nelitise kohal. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid e. siirud. Läänefassaad olid rikkalikult kaunistatud portaalidega, teravate ehisviiludega portaalide kohal, suure ümmarguse nn roosaknaga ning arvukate skulptuuridega. Tuntumad ehitised: Notre-Dame katedraal, Chartres'i, Reimsi, Amiens'i katedraalid. 2. Skulptuur: Skulptuure kohtab gootikas peamiselt kirikute välisseinte, eriti lääneportaali kaunistusena. Kiviskulptuurid kujutasid enamasti pühakuid ning piiblistseene. Gooti

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Gooti

Sissejuhatus Keskaegse Euroopa imetlusväärseim kunstistiil oli gootika. See sündis Prantsusmaal ning seal loodi ka kõige kaunimad gooti stiilis kunstiteosed. Prantsusmaalt levis gootika teistesse tolle aja Lääne- Euroopa kultuuriringi kuuluvatesse maadesse. Nimi anti gooti stiilile alles hiljem, renessansiajastul kunagise germaanlaste hõimu gootide järgi, kuigi neil tegelikult selle stiiliga midagi tegemist polnud. See esialgu pilkena mõeldud nimetus pidi tähendama barbaarset ja metsikut. Meie ajal peetakse gooti stiili aga just millekski ülimalt peeneks, kauniks ja imetlusväärseks. Gooti ajastuks astus feodaalide, talupoegade ning vaimulike kõrvale uus - linnakodanike seisus: käsitöölised ja kaupmehed. Uued linnad, inimeste liikuvam eluviis, suurenev toredusiha - kõik see avaldas mõju kunstile, kuid siiski on gooti stiili suurimad saavutused endiselt seotud ristiusu kirikuga. Üheks suureks mõjutajaks peetakse ka ristisõdu 11.- 13. saja...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
51 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Ehitusmaterjalid

temperatuuri tõustes kipskivis keemiliselt seotud vesi aurustub ja plaat kaotab oma jäikuse. Tooted jagunevad tehnoloogiliselt alljärgnevalt: · viimistlusmaterjalid (plaadid, kunstmarmor) · konstruktsioonmaterjalid nagu näiteks plaadid, plokid, seinapaneelid, suuremõõdulised kipsbetoondetailid (vaheseinapaneelid), kipskiudpaneelid, sanitaarkabiinid (paneelmajades), ventilatsiooni sahtide elemendid · dekoratiivelemendid ­ karniisid, rosetid · spetsiaalsed soojusisolatsioonmaterjalid, vaht-ja gaaskipstooted, heli- isolatsioonmaterjalid. Iseloomustab odavus, kerge ehitada ja viimistleda, kiire kivinemine, hügieenilisus, halb soojajuhtivus, dekoratiivsus, väike tihedus ja mass. Puuduseks on väike vee- ja niiskusekindlus, haprus, väike tugevus. Tooted: · Paberiga kaetud heli-isolatsiooni kipsplaadid · Armeeritud plaat · Suuremõõtmelised vaheseinad 3

Ehitus → Hooned
94 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Ajaloo referaat "Romaani ja Gooti kunst"

Joonis 7. Joonis 8. Joonis 9. Katedraali struktuur Kölni katedraali fiaalid ja tugikaared Siirud Järsutipuliste läänetornide ülespürgi kordavad sale haritornike nelitise kohal ning teravad väikesed ehistornikesed- fiaalid, mis katavad ehitist teinekord lausa metsana. Kergust ja elegantsi lisavad pitsina õhulised raidkivikaunistused. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid - siirud. Joonis 10. Joonis 11. Joonis 12. Gooti katedraali põhiplaan Katedraali ristlõige Reimsi katedraali fassaad

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Suur Prantsuse revolutsioon

EUROOPA Suur Prantsuse revolutsioon 18 saj lõpp. Oluline mõju 19. sajandile Põhjused, eeldused prantsuse revolutsioonile oli absolutismi aeg. Pratsusmaal suur raha kulutamine absolutismile ja Louis XIV ja XV kulutasid riigi riigi raha. Louis XVI oli suurtes raskustes , kuna merkantelism oli toonud neg tulemusi. Riigis oli suur inflatsioon ja lõputud sõjad, ülal tuli pidada ka kuninga õukonda (nõudis meeletult raha) Louis XVI-l oli ka kuulus abikaasa Marie Antoniette ( Maria Theresia tütar, ehk Austria printsess).Kuulsaks saanud oma naiivse ja rumala mõttemaailma pärast. Nõudis palju raha oma kleitidele jne. Kuningapere rikkusele vastandus ÜLIM vaesus Prantsusmaa rahva seas. Pärisorjus oli mõnel pool olemas ja seega halvenes olukord. Tekkisid rahutused, mis suudeti küll maha suruda, kuid ei toonud mingit lahendust probleemidele. Viimane piis...

Ajalugu → Ajalugu
70 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Trükitehnoloogia üldõpingud (trükkalid ja trükiettevalmistajad)

 Trükivärvide omadused  Viskoossus - milline on aine takistus selle voolamisele. Mida kõrgem viskoossus, seda nö elastsem ja vähemvoolavam trükivärv.  Kleepuvus - suurendatakse sideainete lisamisega, vähendatakse õlide abil. 27. Trükiste kaitsemeetodid. Milliseid võtteid on võimalik kasutada tõstmaks trükiste võltsimiskindlust • Hologramm, KOPEERIMISVASTANE TRÜKITEHNIKA, Mikrokiri, nummeratsioon, Reljeefraster, Riba- ja maatrikskood, Rosetid, Turva trükivärvid, Turvanumeratsioon, Turvapaber, UV-valguses helendavad värvid 28. Joonista fleksotrüki trükisektsioon ja kirjuta juurde sõlmede nimetused ja Otstarve Duktorvõll : kannab värvi värvikastist aniloksile Aniloks: doseerib värvi ja kannab selle edasi trükiplaadile

Tehnoloogia → Trükitehnoloogia
20 allalaadimist
thumbnail
16
doc

TORDID

Alumisele põhjale määritakse aprikoosimarmelaadi, ning selle peale määritakse vahukreem, mille koostisse kuuluvad: Al. Ex. ,,Neutral", apelsini dessertpasta, vesi ja vahukooreasendaja, mis on tehtud Westfalia Exquisifist.Selleks segatakse Westfalia Exquisit ja külm vesi või piimja vahustatakse 3 - 4 min. kiirel käigul. Kreemi peale asetatakse apelsini lõigud, mis kaetakse teise biskviitpõhjaga ning lõpuks ülejäänud kreem. Kaunistuseks pritsitakse tordi peale kreemist rosetid, mille peale asetatakse zeleeritud apelsiniviilud. Tordi küljed võib jätta kaunistamata või purutakse näiteks kookoshelvestega. Glaseeritud biskviittordid · Sokolaaditort Niisutatud biskviitpõhjad liidetakse ja määritakse külgedelt sokolaadi - võikreemiga. Tordi küljed purutakse biskviitpuruga. Pealt glaseeritakse tort sokolaadipumatiga ning peale pumati hangumist pritsitakse tordi peale, äärtesse, vähese kreemiga kaunistus ning asetatakse peale sokolaadivigurid.

Toit → Pagar-kondiiter
48 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Eesti kunstiajalugu

sajandil nimetatud tänavakeste välisotstesse sadultornid. Sellist ringmüüriäärset tänavat, nagu see eksisteeris all-linnas, pole Toompeal arvatavasti kunagi olnud. Riisipere mõis 1821 klassitsism: härrastemaja on suur kahekorruseline madala kelpkatusega kivihoone. Esikülje portikuse võimas astmikfrontoon toetub kuuele sambale. Fassaadi liigendust rõhutavad järsult eenduvate kolmnurkfrontoonidega otsrisaliidid. Rikkalikus stukkdekooris on ajastule iseloomulikud greifid, suured rosetid, korrustevaheline paelspiraaliga vöötkarniis jm. Väga rikkalikud on hoone interjöörid. Mainimist väärib ka hoone keskosas asuv rikkaliku stukkdekooriga kassettlaega kuppelsaal. 10. Millised ehituslikud ja planeeringulised uuendused tõi Eesti ehituskunsti klassitsism? Näited Klassitsism Eestis algab 1780. aastatel ja lõpeb 1850. aasta paiku. Arhitektuuris kasutati rohkesti sambaid, kupleid ja kolmnurkseid viile. Ehitati suuri harmoonilisi ansambleid (näit. Peterburis).

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
91 allalaadimist
thumbnail
32
odt

Gooti stiili mõju eesti arhitektuurile

Sindi Gümnaasium Madli Lillo Gooti stiili mõju eesti arhitektuurile Uurimistöö Juhendaja: Maia Agar Sindi 2009 1 Sisukord 1. SISSEJUHATUS...................................................................................................................3 2. GOOTI ARHITEKTUURI SÜSTEEM.................................................................................5 3.GOOTI ARHITEKTUUR EESTIS .......................................................................................9 4.GOOTI STIILIS HOONED TALLINNAS..........................................................................11 4.1. Tallinna Niguliste kirik................................................................................................11 4.2 Tallinna Raekoda..................................................................................

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Biokeemia eksami kordamine

DNA on ainult ühte tüüpi ja ühe kindla funktsiooniga. DNA on rakkudes antiparalleelse kaksikheeliksina, mis võib olla nii lineaarselt kui ka tsirkullaarselt. DNA diameeter on 2nm, see on väga kompaktne ja väga tihedalt pakitud. Eukarüootse raku DNA on pakitud ümber histoonivalkude ja nad moodustavad nukleosoome. Nukleosoomid pakitakse omakorda helikaalseteks filamentideks ­ solenoidideks. Solenoidid moodustavad rosette ning rosetid moodustavad kromosoome. DNA sekundaarstruktuur on moodustatud tänu vesiniksidemetele komplementaarsete aluspaaride vahel. Suhkur-fosfaat põhiskelett asub väljaspool. Aluspaaride omavaheliseks kauguseks on 0,34 nm. DNA kaksikheeliksit denatureerivad tegurid on: kõrge temperatuur, keskkonna pH(<3 või >10), ioonjõud ja tugevad vesiniksidemete moodustajad. Nukleiinhapete hüdrolüüs RNA ­ vastupidav lahjades hapetes, hüdrolüüsitakse lahja leelise poolt

Keemia → Biokeemia
501 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu. Konspekt.

algavaid tänavaid, ning palju teisi. · Klassitsism. Sisekujundus. Akademism. Klassitsism Eestis (mõisad) Sisekujundus Ka see kunstiharu püüdis järgida antiikseid eeskujusid. Rokokooliku kerguse ja mänglevuse vahetasid välja rangemad ja sirgemad vormid. Moodi tulid majesteetlikud lõvi- või kotkapeaga lõppevad toolileenid, ümmargused toolikorjud, looma- või kulli jalga kujutavad mööblijalad. Ornamendid olid taas sümmeetrilised - rippuvad vanikud, lillepärjad, rosetid, urnid ja muu Pompeji seinamaalidelt ülevõetu. Akademism Klassitsismi lõppu on raske määratleda, sest klassitsism juurdus nö. ametliku kunstina, seda soositi terve 19. sajandi jooksul nii valitsusringkondades kui kunstiakadeemiates. Viimastelt on pärit ka hilisem nimetus "akademism". Hilisemad kunstivoolud nagu romantism, realism, impressionism jt. on ühel või teisel moel mäss akadeemilise kunsti vastu. Klassitsism on ka viimane kunstistiil, mis võrdselt hõlmas kõik kunstiharud.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
151 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Kultuurilugu tekstides- vastused

Uued linnad, liikuvam eluviis, suurenev toreduseiha ­ avaldas mõju kunstile, enim ristiusu kirikutele. Gooti kirikute silmatorkavaks tunnuseks teravkaarsed aknad ja ukseavad. Kirik pole enam kindluse taoline, vaid saledatorniline, tõuseb taeva poole. Suured värvilisest klaasist aknad. Võlve kannavad piilarid ja toetavad poolsambad, lisaks veel ehistornikesed. Kergust ja elegantsi lisavad pitsina õhulised raidkivikaunistused: õietaolised rosetid või ristikulehe kujundid, arvukaid skulptuure. Kirikusse sisenejaid haaras võimas kõrgustunne ja eriline salapärane meeleolu, ebamaisus. Gooti katedraalide ülesehitus oli geniaalne ja eeldas suuri teadmisi inseneriteaduste vallas. Kirikuid tol ajal palju (kella kostvusala). Samuti oli kloostreid palju. Jumalaema kirik Pariisis, Reimsi ja Amiensi katedraalid, Oxfordi ja Cambridge ülikooli hooned Inglismaal, Kölni

Kultuur-Kunst → Kultuur
12 allalaadimist
thumbnail
41
pdf

Euroopa neoliitikum Varane maaviljelus

sümmeetriliselt. Matmiskombed Lõuna-Kreetal tholosed; Kesk- ja Põhja-Kreetal veel ka koobastesse. Keraamika Kesk-Minose II perioodil rohkelt savist kujukesi (inimesed, loomad). Nõudes Kamarese stiil ­ nimi Kamarese lähedalt sissevarisenud kultusekoopast, kust leiti rohkelt keraamikat. See stiil kõige dekoratiivsem, iseloomulik: heledad maalingud läikivmustal, punakal v violetsel foonil. Ornamendid: kolmnurgad, spiraalid, meander, lained, soonmuster, telliskivimotiiv, rosetid, aga ka taimed, loomad. Paleedes valmistatud savinõudel mõnikord väga õhuke sein ­ munakoorkeraamikaks. Keraamika vorme v mitmeid: nt väikese kõrvaga tassid, saledad peekrid, nn teekannud jm. Kasutati varpimist: nõu pind kaeti vedela saviga, seejärel põletati. Nii saadi ühtlaselt kore välispind. Savinõusid veeti ka välja, nt Egiptusesse. Paleedes valmistatud ja kasutatud keraamika palju peenem, kui asulates tarvitatu. Kesk-Minose ajal võeti kasutusele potikeder

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
34
docx

EHITUSMATERJALID

siseseintes, kaasa arvatud tulemüürid. Antud plokke ei tohi paigaldada otsesesse kokkupuutusse pinnasega 45. Kipstooted ja eterniit kipstooted Tooted jagunevad tehnoloogiliselt alljärgnevalt: · viimistlusmaterjalid (plaadid, kunstmarmor) · konstruktsioonmaterjalid nagu näiteks plaadid, plokid, seinapaneelid, suuremõõdulised kipsbetoondetailid (vaheseinapaneelid), kipskiudpaneelid · dekoratiivelemendid ­ karniisid, rosetid · spetsiaalsed soojusisolatsioonmaterjalid,vaht-ja gaaskipstooted, heli- isolatsioonmaterjalid. Tooted: · Paberiga kaetud heli-isolatsiooni kipsplaadid · Suuremõõtmelised vaheseinad · Vaheseinaplaadid · Viimistlusmaterjalid (kipsplaadid, näit firmadest Gyproc, Knauf jt) · Konstruktsioonimaterjalid ­ seinapaneelid, suuremõõtmelised detailid jms · Lubi-kips kuivsegud

Ehitus → Ehitusviimistlus
27 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Kunsti ajaloo lühi kokkuvõtte

sellisena püsti. Tundub, et kogu see sõrestik on pingul nagu vibu; selles pole enam kübetki romaaniaegsest raskest paigalseisust. Kõik ehitisosad otsekui sööstaksid ülespoole. Järsutipuliste läänetornide ülespürgi kordavad sale haritornike nelitise kohal ning teravad väikesed ehistornikesed- fiaalid, mis katavad ehitist teinekord lausa metsana. Kergust ja elegantsi lisavad pitsina õhulised raidkivikaunistused. Raidkivist aknaraamistikes korduvad õietaolised rosetid või ristikulehe moodi kujundid - siirud. Gooti basiilikad ehitati enamasti ladina risti kujulise põhiplaaniga. Väliselt annavad neile omapärase ilme tugipiilarid ja tugikaared. Kõige toredam on läänefassaad oma rikkalikult kaunistatud portaalidega, teravate ehisviiludega portaalide kohal, suure ümmarguse nn. roosaknaga ning arvukate skulptuuridega. Fassaadi kroonisid tavaliselt kaks torni. Suurel osal katedraalidest jäid aga tornid lõpetamata, kuigi ehitus vältas teinekord aastasadu.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Molekulaarne ja rakenduslik immunoloogia

võib põhjustada autoimmuunsündroomi. 60. Autoantikehad töövahenditena (cDNA raamatukogude skriining jms.). 61. Immunopretsipitatsioonimeetod antikehade määramiseks. 62. In vitro testid lümfotsüütide funktsiooni hindamiseks. In vitro rakulise immuunsuse määramine. Võimalik määrata rakkude hulka. Seda tehakse voolutsütomeetria (FACS) abil. Kasutatakse monoklonaalseid antikehi, mida märgistatakse fluorestsentsmikroskoopias. E rosetid. (PE), CD3-le (FITC). CD8 retseptoreid võib leida NK rakkude pinnalt. Lümfotsüüdid on juhendaja sõnul kõige väiksemad ja kõige väiksemate graanulite sisaldusega. Seda on võimeline voolutsütomeeter eristama teistest klassidest. Lümfotsüütide alaklasse aga see voolutsütomeeter üksteisest eraldada ei oska. Nendeks klassideks on T, B ja NK. CD3 retseptor on T raku pinnal. B rakke iseloomustab CD19, NK rakke CD16 ja CD56

Bioloogia → immunoloogia
45 allalaadimist
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

Nõnda on keskaja kunstisse suhtutud peaaegu kõigis maades, eriti aga Prantsusmaal. Selle varemeil võime jälgida kolme laadi haavu --kõik enam või vähem sügavad: kõigepealt on siin-seal ajahammas märkamatult närinud nende pealispinda, mis kõikjal roostesse on läinud; siis on neid hulgana rünnanud poliitilised ja usulised revolutsioonid, mis juba oma loomult on vihased ja sõgedad, kiskunud lõhki kirikute skulptuuridest ja niker-distest rikka kuue, purustanud nende rosetid, katki löönud nende arabeskidest kee, ümber lükanud nende raidkujud, mõnikord sellepärast, et nad mitrat kandsid, teinekord, et neil kroon peas oli; 5 9 lõpuks on nende kallal oma hävitustööd teinud moed, mis alates renessansi anarhilistest, kuid hiilgavatest liialdustest ikka veidramaks ja totramaks muutusid, mõjudes kaasa ehituskunsti paratamatule langusele. Moed on rohkem kahju teinud kui revolutsioonid. Nad

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun