Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"roolimasin" - 17 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Laeva rool

Edgard Voloshko MM41 M/S Baltic Princess Roolimasin Aktuaator Tüüp: RV 1050­3 Mark: FRYDENBÖ steering gear Rooliballeri diameeter: 455 mm ° Maksimaalne roolinurk: 2 x 46, 5 Arvutuslik rõhk: 100 bar Kaitseklapi avanemise rõhk: 100 bar

Merendus → Laevamehhanismid
12 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Laeva Rooliseade

Rooliseade on üks tähtsamaid laeva seadmeid. Rooliseade ülesandeks on tagada laevale juhitavus, mida peame esmavajalikuks mereomaduseks. Enamikel juhtudel on rooliseadme peamised elemendid koondatud laeva ahtrisse, ehkki juhtimine ise toimub komandosillalt. Vaid teatud spetsialiseeritud laevadel on vööris täiendavad seadmed juhitavuse parandamiseks. Rooliseade koosneb roolist, käsitsi- ja kaugjuhtimise seadmetest ja rooliajamist, mille kooseisu kuulub rooliülekanne ja jõuseadmena roolimasin. Rooliseadme elemendid. Joon. 10.1.1. Veolaeva rooliseade. 1- roolileht, 2- roolilehe ja balleri äärikühendus, 3- balleri laagrid, 4- balleri pea, 5- sektor, 6- roolimasin, 7- rooliratas käsijuhtimiseks, 8- rooliülekanne, 9- baller, 10- helmpordi toru ehk roolisaabas, 11- roolilehe hing, 12- ühenduspolt, 13- rooliposti hing, 14- roolipost, 15- ahtertäävi kand. Joon. 10.1.2. Rooliseade. 1- roolileht, 2- roolipost, 3- baller, 4- alumine laager, 5-

Ehitus → Laevade ehitus
65 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Rooli masin

1. Selgitav osa 1.1 Klassiühingute nõudmised rooliseadmetele 1) Rooliseade peab olema varustatud lisaks peajuhtimisseadmele ka abijuhtimisseadmega. 2) Rooliseade peab olema väikese gabariidiga ja massiga, ökonoomne ning arendama vastavat pöördemomenti, et pöörata roolilehte. 3) Roolileht peab olema kinnitatud korpuse alla nii, et laeva sõidul madalas farvaateris maksimaalse diferendiga ahtrisse ei kahjustaks roolilehte. 4) Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva täielikult vee all olevat roolilehte ühest pardast teise 28 s jooksul ( rooli pöörde suurim ulatus on valdavalt 35o diametraaltasandist kummalegi poole, mõningail laevadel ka üle 45o). 5) Abirooliseade peab laeva edasikäigul kiirusel pool maksimaalsest kiirusest, kuid mitte vähem kui 7 sõlme, roolilehe ümber paigutama 15o ulatuses kummalegi poole 60 s jooksul.

Masinaehitus → Masinaelemendid
13 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni arvestuse küsimuste vastused

Rambid Trümmiluugid Torustik 21)MACREGOR luugiseadme tööpõhimõte(avamine/sulgumine): Luugikate koosneb reast sektsioonidest,mis omavahel ühendatud lühikeste kettidega.Igal sektsioonil on mõlemal pool otsas kaks ratast,milledel sektsioon saab liikuda piki luugikraed.Kummalgi pool on ka üks keskmine ratas,mis on veidi väljaulatuv,need rattad on nihutatud luugisektsiooni raskuskeskme suhtes. 22)Millest koosneb rooliseade? Roolileht Baller Roolimasin Rooliülekanne Juhtpult 23)Becker tüüpi rooli erinevus tavaroolist: Tavaline rool-roolileht on tervikuna asetatud pöördteljest ahtri poole. Beckeri rool-balanseeritud rool,mille külge on kinnitatud veel ka lisaroolileht.Lisaroolileht pöördub mehhaanilse konstruktsiooni abil,kui rooli pööratakse. 24)Laevades kasutatavad sildumisseadmed: Sildumisvints Knaap Pollarid Kepsel Kiip Trossipool Haalamiskepsel

Merendus → Eriala seminar
7 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Laeva hoolduse ja ekspluatatsiooni eksami piletid ja vastused

4. Mittestandardsed konteinerid Mittestandardse kõrgusega (8,8 ja 9 jalga) konteinerid tekitavad laadimisel suuri probleeme. Nad ei sobi kokku teiste konteineritega ja on raske teistega kokku kinnitada. LK 90-91 Pilet No. 15 1. Rooliseade, kasutamine, hooldus, tehnilised nõuded Sõukruviga laeval peab olema rooliseade. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhitavuse tagamine. Rooliseade koosneb järgmistest põhiosadest: roolileht, baller (vertikaalne võll), roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism, mis kannab roolimasinalt roolile üle viimase pööramiseks vajaliku jõu. Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva rooli ühest pardast teise 28 sek jooksul. Roolilehe pöörde suurim ulatus on 45 kraadi diametraaltasapinnast kummalegi poole. Vt lisaks „Õpime madruseks lk 35-39“ ja materjal. 2

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
87 allalaadimist
thumbnail
84
doc

Praktika aruanne - Tallinnk Star

.................................................48 3.1. Üldandmed abimasinate kohta.................................................49 3.2. Diiselgeneraatoreid teenindavad süsteemid.............................50 3.3. Avariidiisel..............................................................................58 4. Laeva abimehhanismid ..............................................................59 4.1. Laeva üldpumbad ....................................................................59 4.2. Roolimasin ..............................................................................64 4.3. Ankrupeli ................................................................................66 4.4. Lastiseade ................................................................................67 4.5. Katlaseade ...............................................................................68 4.6. Laeva veemagestusseadmed ....................................................70 4.7. Laeva külmutusseadmed ...........

Merendus → Merepraktika
87 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Laevade ehitus eksam

· Labade arv 3 ­ 6. Kinnitus: · Sõuvõlli ots on ahtris sõukruvi kinnitamiseks kiilsoonega. · Võlli otsa keeratakse suur voolujooneline sõukruvi keerlemisele vasupidise suunaga keermaga mutter, mis julgeststakse lukustusvahendiga, (stopperiga) . 29. Rooliseade. Otstarve, osade nimetused, roolide tüübid. Põtkuri ehitus ja otstarve Rooli ülesanne on tagada laeva juhitavus. Rooliseade koosneb: roolileht, baller (vertikaalne võll), rumpel, roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism, mis kannab roolimasinalt roolile üle viimase pööramiseks vajaliku jõu. Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva roolilehe ühest pardast teise 28 sek jooksul. Roolilehe pöörde suurim ulatus on 45 kraadi diametraaltasapinnast kummalegi poole Roolimasin asub rumpliruumis, ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat.

Ehitus → Laevade ehitus
158 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Madruse eksami piletid 2016

valgustamiseks. Udusignaal- iga minutijäler 5 sek signaali, üle 50m peab lisaks sellele 5sek jooksul lööma gongi. • Rooliseade. Rooliseadme ehitus, roolitüübid ja rooliseadme kontrollimine. Avariirooliseade ja sellele üleminek. Sõukruviga laeval peab olema rooliseade. Rooliseadme ülesandeks on laeva juhitavuse tagamine. Rooliseade koosneb järgmistest põhiosadest: roolileht, baller (vertikaalne võll), roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism, mis kannab roolimasinalt roolile üle viimase pööramiseks vajaliku jõu. Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva rooli ühest pardast teise 28 sek jooksul. Roolilehe pöörde suurim ulatus on 45 kraadi diametraaltasapinnast kummalegi poole.

Merendus → Madruse koolitus
124 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Praktika aruanne

siis vajutada nuppu, mis lülitab välja automaatrooli ja lülitab sisse käsirooli. Käsiroolis olles peab madrus kuulama mida kapten ütleb, näiteks kursi ja madrus peab seda kurssi korrata, et kapten teaks, kas madrus sai käsust aruvõi mitte. Kõik kapteni või tüürimehe käsklusi peab korrata. Rooliseade on seadmete kompleks, mis tagab laeva liikumise antud kursil ja vajadusel liikumissuuna muutuse. Laeva rooliseadmesse kuuluvad rool, roolimasin (ajam rooli pööramiseks), mehaaniline, elektriline või hüdrauliline rooliülekanne (jõuülekanne roolimasinalt sektori, rumpeli ja balleri kaudu roolile), ja juhtimisseadmed. Valdavalt on rooliseadme peamised elemendid paigutatud laeva ahtrisse. Roolileht võtab mingi parda poole nurga alIa seatuna endale vastuvoolava vee ja vindilt paiskuva veejoa surve ja muudab selle mõjul laeva kurssi. Baller on rooli pööramistelg. Ta annab edasi roolimasinalt rooliülekande kaudu saadava

Merendus → Merendus
32 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Laevade ehitus EKSAM

julgeststakse lukustusvahendiga, (stopperiga) . Sõuvõlli ots on ahtris sõukruvi kinnitamiseks kiilsoonega. Võlli otsa keeratakse suur voolujooneline sõukruvi keerlemisele vasupidise suunaga keermaga mutter, mis julgeststakse lukustusvahendiga, (stopperiga) . 29. Rooliseade. Otstarve, osade nimetused, roolide tüübid. Põtkuri ehitus ja otstarve Rooli ülesanne on tagada laeva juhitavus. Rooliseade koosneb: roolileht, baller (vertikaalne võll), rumpel, roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. Roolimasinate ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat. Rooliülekanne on mehhanism, mis kannab roolimasinalt roolile üle viimase pööramiseks vajaliku jõu. Roolimasin peab suutma pöörata täiskäigul sõitva laeva roolilehe ühest pardast teise 28 sek jooksul. Roolilehe pöörde suurim ulatus on 45 kraadi diametraaltasapinnast kummalegi poole Roolimasin asub rumpliruumis, ajamina kasutatakse elektrimootorit või hüdraulilist masinat.

Merendus → Laevandus
106 allalaadimist
thumbnail
142
pdf

Aruanne mv TransDistinto

........................................................................................................... 55 4.1.5 MDO; GO transfer pump ........................................................................................ 56 4.1.6 Pre- heating ME pump ............................................................................................ 56 4.1.7 Circulating pump warm water ................................................................................. 56 4.2 Roolimasin ..................................................................................................................... 57 4.3 Ankrupeli ja haalamispeli............................................................................................... 59 4.3.1 Kombineeritud haalamis-ankrupel .......................................................................... 59 4.3.2 Haalamispel ....................................................................................................

Mehaanika → Masinamehaanika
28 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Laeva ekspluatatsioon eksam

Rooliseade koosneb järgmistest ei takistataks juurdepääsu tuletõrje- ja kukkunute) elule või tervisele. Täiendavat, spetsiifilist või detailset põhiosadest: roolileht, baller (vertikaalne võll), päästevahenditele, ventilatsiooniavadele, B. Teine variant on läbi teha ROC kursus, informatsiooni. roolimasin, rooliülekanne ja juhtpult. tankide mõõteavadele, avariiväljapääsudele, sooritada eksam ja saada tunnistus 3) Suure süvise tõttu piiratud Roolimasinate ajamina kasutatakse trümmi sissepääsudele, tagavara ankrule, (piirangutega raadioside operaatori tunnistus).

Merendus → Laeva ekspluatatsioon
178 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Vahitüürimehe kohustused

Kui laev meresõiduks ette valmistada, nagu hea merepraktika seda ette näeb, kahjustused laevale ja ohtlikud olukorrad reisi kestel on välditavad. Ettevalmistused sillal. Järgnevate ettevalmistuste loetelu on võetud kompanii reeglistikust ja on kooskõlastatud ISM-iga (International Safety Management). · Teavitada masinaruumi · Kontrollida gürokompassi kurssi võrreldes seda kaijoonega sadama kaardil ja repiiteritega · Käivitada roolimasin ja testida rooli · Testida autopilooti · Testida roolilaba liikuvust (poordist poordi) · Käivitada radar · Kontrollida sõukruvi sammu indikaatorit · Testida GPS-vastuvõtjat · Testida navigatsioonitulesid · Testida vilet · Panna valmis lipud · Panna valmis kaardid sadamast väljumiseks · Seada töökorda kajalood, kui selleks on vajadus · Panna valmis binoklid · Lülitada sisse VHF raadiotelefonid

Ehitus → Laevade ehitus
36 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

kaalustatud e. balansseeritud kaksikplaadist roolilehega. Rooli sõrestik võib olla valatud või siis keevitatud plaatidest, mille mõlemale poole on kinnitatud katteplaadid. Voolujoonelisus vähendab rooli veetakistust ning parandab laeva juhitavust. Rool on kinnitatud roolipoltide ja rooliaasadega või siis ühe läbiva võlliga. Rooliseadme elemendid. Veolaeva rooliseade; roolileht, roolilehe ja balleri äärikühendus, balleri laagrid, balleri pea, sektor, roolimasin, rooliratas käsijuhtimiseks, rooliülekanne, baller, helmpordi toru ehk roolisaabas, roolilehe hing, ühenduspolt, ruderposti hing, ruderpost, ahtertäävi kand. Rooliseade koosneb: roolileht, ruderpis, baller, alumine laager, tugi-laager, ülemine laager, roolimasina vundament, roolimasin, helmpordi toru ehk roolisaabas, ahtri küün kaitsmaks roolilehte jää vigastuste eest tagasikäigul (kasutatakse jääs töötamiseks ette nähtud laevadel ja jäämurdjatel). Roolileht.

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Meresõiduohutus ja laeva juhtimine

lainetusest avatud teekonnaosadel, kreenist pööretel, tuulest ja lainetusel õõtsumisest. Kogu kitsustes ja madalvees liikumise ajal tuleb tagada muutumatu püstuvus, mitte lubada ballastioperatsioone ja vedelate lastide ümberpaigutamist. Tekilast ja lastiseadme elemendid peavad jääma kinnitatud seisundisse kuni sildumiseni. Masinavaht peab olema hoiatatud, masin viidud manööverkäigule, dubleeriv elektrigeneraator ja roolimasin käivitatud ja ühildatud, kellad sillal ja masinas kontrollitud ja ühildatud. Hea merepraktika nõuab vanemmehhaaniku viibimist masinas või sillal automaatse juhtpuldi juures. Enne kitsusse sisenemist on vaja: ühildada kursinäitajate näidud ja teha märge kursikirjutaja lindile, töösse lülitada radar(id) ja sügavusemõõtjad, lülitada välja rooliautomaat ja panna rooli madrus, kontrollida ja proovida töös heli ja valgussignaalivahendid, kontrollida sisemise side vahendid,

Merendus → Ohutus ja ohuteave
46 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun