Riigiasutus: Kunda Ühisgümnaasium Analüüsitakse asjaajamiskorra, mis kehtib alates 16.05.2011 (link: http://www.kundakool.ee/asjaajamiskord.pdf) Asjaajamise korraldamise aluseks on järgmised õigusaktid ja standardid: 1)"Arhiiviseadus"; 2)"Avaliku teabe seadus"; 3)"Digitaalallkirja seadus"; 4)"Isikuandmete kaitse seadus"; 5)"Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadus"; 6),,Töölepingu seadus" 7),,Põhikooli ja gümnaasiumiseadus", haridusja teadusministri kehtestatud määrused 8) Vabariigi Valitsuse 26.02.2001 määrus nr 80 "Asjaajamiskorra ühtsed alused"; 9) Vabariigi Valitsuse 29.12.1998 määrus nr 308 "Arhiivieeskiri"; 10) Vabariigi Valitsuse 18.04.2000 määrus nr 131 " Kunda Ühisgümnaasiumi põhimäärus"; 11) EVS 8821:2006 "Informatsioon ja dokumentatsioonDokumendielemendid. osa 1: ,,Kiri" Asjaajamiskorra peatükid: 1. Üldosa 1.1.Normatiivne keskkond 1.2. Asjaajamise korra...
Kaitseväe peamine ülesanne on tagada valmisolek riigi kaitsmiseks sõjalise tegevusega. Kaitsevägi planeerib ja teostab operatsioone kõigi väeliikide üksusi kaasates. Kaitseväe ülesandeks rahuajal on õhuruumi ja territoriaalvete järelevalve ja kontroll, pideva kaitsevalmiduse tagamine, ajateenijate väljaõpetamine ja reservvägede ettevalmistamine, üksuste ettevalmistamine ja osalemine rahvusvahelistel operatsioonidel ning tsiviilvõimude abistamine loodusõnnetuste või inimtegevuse tõttu aset leidnud katastroofide tagajärgede likvideerimisel. Kriisi korral või sõjaajal on kaitseväe ülesanded kontrolli tagamine riigi territooriumil, kaitsevõime rakendamine agressiooni ärahoidmiseks, selle ebaõnnestumisel riigi terviklikkuse ja suveräänsuse kaitsmine kõigi olemasolevate sõjaliste vahenditega, riigi õhuruumi kontroll ja strateegiliste objektide õhukaitse tagamine, merekommunikatsioonide kontroll ning sadamate ja võimalike maab...
13 1991 Juriidiline isik Harju Maakond Saue 1 24 1993 Füüsiline isik Harju Maakond Tallinn 1 7 1992 Füüsiline isik Viljandi Maakond Viljandi 1 14 1999 Füüsiline isik Viljandi Maakond Viljandi 1 7 2008 Füüsiline isik Harju Maakond 1 14 2010 Riigiasutus Harju Maakond Tallinn 1 35 2011 Juriidiline isik Harju Maakond 1 35 2011 Juriidiline isik Harju Maakond 1 35 2011 Juriidiline isik Harju Maakond Tallinn 1 3 2010 Füüsiline isik Saare Maakond Kuressaare 1 35 2011 Füüsiline isik Harju Maakond 1
2005 9 M1 VOLKSWAGENGOLF 7 1992 Füüsiline isik 2005 9 M1 VOLKSWAGENGOLF VARIAN 24 1993 Füüsiline isik 2006 11 N1 SUBARU E12 ELCAT CI 14 1999 Füüsiline isik 2008 4 M1 ZEV SMILEY 7 2008 Füüsiline isik 2010 6 M1 OMAVALMISTAZEV SEVEN 14 2010 Riigiasutus 2011 3 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Juriidiline isik 2011 4 M1 PEUGEOT ION 35 2011 Füüsiline isik 2011 5 M1 MITSUBISHI I-MIEV 35 2011 Juriidiline isik 2011 7 L1e XINSILU TDE55Z-A 3 2010 Füüsiline isik 2011 8 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Füüsiline isik
2005 9 M1 VOLKSWAGGOLF 7 1992 Füüsiline is 2005 9 M1 VOLKSWAGGOLF VARI 24 1993 Füüsiline is 2006 11 N1 SUBARU E12 ELCAT 14 1999 Füüsiline is 2008 4 M1 ZEV SMILEY 7 2008 Füüsiline is 2010 6 M1 OMAVALMISZEV SEVEN 14 2010 Riigiasutus 2011 3 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Juriidiline i 2011 4 M1 PEUGEOT ION 35 2011 Füüsiline is 2011 5 M1 MITSUBISHII-MIEV 35 2011 Juriidiline i 2011 7 L1e XINSILU TDE55Z-A 3 2010 Füüsiline is 2011 8 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Füüsiline is
Töötlev tööstus Tallinn 4)ostusumma kokku 847,553.00 Haridus, teadus Harjumaa ostude arv kokku 9983 Töötlev tööstus Harjumaa Töötlev tööstus Harjumaa Keskmine ühe ostu summa 84.90 Töötlev tööstus Harjumaa Töötlev tööstus Tallinn Kaubandus Tallinn Riigiasutus, omavalitsus Tallinn Kaubandus Harjumaa Töötlev tööstus Harjumaa Töötlev tööstus Tallinn Riigiasutus, omavalitsus Tallinn Töötlev tööstus Tallinn Töötlev tööstus Tallinn Kaubandus Harjumaa Töötlev tööstus Harjumaa Töötlev tööstus Tallinn Teenindus Harjumaa
Miks vaja? Reguleerib suhteid Määrab õigused ja kohustused Ütleb, kuidas tsiviilkohtunik peaks lahendama pangandusalaseid kohtuvaidlusi Kitsam mõiste Lähtub põhimõtetest: 1. Avalikõiguslikud normid on haldusõiguse osa. 2. Reguleerib faktilisi tsiviilõiguslikke suhteid. Laiem mõiste Avalikõiguslik normistik pangandusõiguse osa Reguleerib faktilisi suhteid Riiklik järelvalve riigivõimu teostav riigiasutus Kasutatud materjal http://www.annaabi.com/mat.php?matid=43102&name=panga%C3%B5igus Tänan tähelepanu eest!
2005 9 M1 VOLKSWAGENGOLF 7 1992 Füüsiline isik 2005 9 M1 VOLKSWAGENGOLF VARIAN 24 1993 Füüsiline isik 2006 11 N1 SUBARU E12 ELCAT CI 14 1999 Füüsiline isik 2008 4 M1 ZEV SMILEY 7 2008 Füüsiline isik 2010 6 M1 OMAVALMISTAZEV SEVEN 14 2010 Riigiasutus 2011 3 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Juriidiline isik 2011 4 M1 PEUGEOT ION 35 2011 Füüsiline isik 2011 5 M1 MITSUBISHI I-MIEV 35 2011 Juriidiline isik 2011 7 L1e XINSILU TDE55Z-A 3 2010 Füüsiline isik 2011 8 M1 CITROEN C-ZERO 35 2011 Füüsiline isik
Ma oskan inglise ja saksa keelt- Milline on teie perekonnasesi? Ma ei ole abielus- Mis on teie kodakondsus? Ma olen eesti kodanik- Mis kooli te lõpetasite? Ma lõpetasin Tallinna Reaalkooli- 2. Erafirma- Vanus- Teadmine- Soovitused- Vestlus- Töökogemused- 3. e; e; Jääb samaks ; ; E E; E ; e; / y ; ; E 4. oma nimi 17 | , 5-1 5298734, [email protected] 1999- a a 2008 ,,aa" : - (windows, word, excel) -, -, - A 1. Kas see on riigiasutus või erafirma?- ? Mitu tööpäeva (vaba päeva) on nädalas?- ? Mitu tundi kestab tööpäev?- ? Millal teie olete sündinud?- ? Kui vana te olete?- ? Ma olen 17-aastane- 17 . Teie perekonnaseis?- ? Ma ei ole abielus(mees)- . Mis rahvusest te olete?- ? Ma olen eestlane- /. Mis haridus teil on?- ? Keskharidus, kutseharidus, kutsekeskharidus- , , -. 2. Riiklik asutus-oe Tööandja- Oskus- Õppeasutuse nimetus- Kooliused -/ Kasutaja- 3. ; ; ; E; ei tea ; eE ; ;
PEAMISED TEGEVUSED JA VALDKONNAD · menetleb keskkonnaalaseid väärtegusid ning alates 1. septembrist 2011 ka keskkonnakuritegusid. · teeb järelevalvet ja menetleb õigusrikkumisi kõigis keskkonnakaitse valdkondades. · koordineerib ja teostab järelevalvet looduskeskkonna ja -varade kasutamise üle, kohaldades seaduses ettenähtud juhtudel riikliku sunni vahendeid. ALLUVUS JA FORMAAT · Keskkonnainspektsioon on kesskkonnaministeeriumi valitsemisalas olev riigiasutus, ministeeriumi allasutus. · Kuulub avalikku sektorisse. LÜHIAJALUGU · KKI sai alguse 19881991 tegutsenud Riiklikust Looduskaitse Inspektsioonist. · Aastail 19911995 moodustas see ühe keskkonnaministeeriumi osakondadest. · 1997. aastast kannab Keskkonnainspektsiooni nime. · 2000 liideti Keskkonnainspektsiooniga Mereinspektsioon. ÜLEVAADE AMETNIKEST · Nõunikud, raamatupidajad, haldusspetsialistid, personalispetsialistid, analüüsi- ja
kuuks koosseisuvälise teenistujana inspektor-kontaktisiku ametikohale. Käskkiri allkirjastatakse 10.10.2010 ning ametisse astumise kuupäevaks on käskkirja märgitud 01.11.2010. Tegelikult läheb Kalev vanglasse kohale ja võtab töökoha vastu juba 29.10.2010. ülesanne: Selgita mõistet koosseisuväline teenistuja. 2) Sisekaitse valdkonna Valitsusasutus on täidesaatva riigivõimu teostamiseks loodud, ametnike väljaõppe riigieelarvest rahastatav riigiasutus. Näites nimetatutest on korraldamiseks on loodud Siseministeeriumi valitsemisalas valitusasutused Siseministeerium, Politseiamet, Piirivalveamet, 2(12) Sisekaitseakadeemia. Kui varemalt Päästeamet. allusid Politseiametile, Piirivalveametile ja Päästeametile vastavad kutseõppe koolid
II KONTROLLTÖÖ 1. Raudteeveod a. Raudteeveo definitsioon Raudteeveeremiga raudteeinfrastruktuuril reisijate ja/või kaupade vedu, sh oma ja majandusvedu, ning sellega kaasnevate teenuste (kommertsteenused, veduriteenus) osutamine, või ainult veduriteenuse osutamine oma raudteeettevõtja raudteevedu oma tarbeks oma kulul ja majandusvedu raudteeinfrastruktuuriettevõtja või tema poolt renditud veeremi mistahes eesmärgil liikumine raudteel b. Tegevusload Raudtee kaubaveoteenust võib osutada ettevõtja, kellele Konkurentsiamet on andnud (ja millele vastavust on eelnevalt kontrollinud Tehnilise Järelevalve Amet) raudtee kaubaveoteenuse tegevusloa. , kindlustuskohustus Raudteeveoettevõtja võib tegeleda reisijateveoga või kaubaveoga avalikul raudteel, kui tal on kehtivad ohutustunnistuse A ja B osad , veoeeskiri Veoeeskirjas kehtestab ettevõtja tingimused veoste veoks reisijate/kauba või raudteeve...
1. Riigiasutuse raamatupidamise osakond avastas asutuse krediitkaartide kasutamise rutiinsel kontrollimisel, et asutuse juht oli ajal, mil ta väidetavalt viibis lähetuses Brüsselis, maksnud krediitkaardiga korduvalt Tallinna erinevates kauplustes. 1) Eristada olulised faktid: Asutuse juht viibis väidetavalt lähetuses Brüsselis, samal ajal oli tema krediitkaardiga korduvalt makstud Tallinna erinevates kauplustes. 2) Määratleda huvigrupid: Riigiasutus, raamatupidamise osakonna töötajad, teised asutuse krediitkaartide omanikud, meedia. 3) Selgitada välja eetilised probleemid: Krediitkaardi omaniku ebaeetiline käitumine kõrge distsipliinitasemega asutuses. 4) Juhtumi juriidiline analüüs: Juhtum on ebaeetiline ja ebaseaduslik, kuna tegu on riigiasutuse töötajaga, kes on veel asutuse juht. 5) Kiireloomuline analüüs: Uurida välja, kus antud isik viibis, sel ajal, kui tema krediitkaardiga maksti
Domeenid ja IPaadressid Domeen (inglise keeles ,,domain" või ka ,,domain name") on www aadress. Täpsemalt on domeen tähtede ja numbrite kombinatsioon, mis vastab kindlale IP aadressile ehk arvuti aadressile ülemaailmses arvutivõrgus Kui võrrelda internetti failistruktuuriga, siis domeenid on nagu selle kaustad ja arvuti failid. Ka domeenid võivad jaguneda alamdomeenideks. Failistruktuuriga sarnaselt kehtivad domeenistruktuuris järgmised reeglid: igal domeenil on oma nimi, igal arvutil on oma nimi, aruvuti nimed ei saa ühes domeenis korduda. Domeeni nimi kirjutatakse: arvuti nimi, kõige madalama astme domeeni nimi, mille alla see arvuti kuulub, edasi järgmise taseme domeeni nimi ja nii kuni kõrgeima taseme domeenini. Kõrgeima taseme domeeni nimeks on tavaliselt riigi nimed (näiteks ee Eesti, lv Läti, fi Soome). Peale selle on veel mõned spetsiaalsed nimed (näiteks edu õppeasutus, c...
festivalide järjepidevust ja arengut. Eesti interpreetide ja heliloojate võimaluste suurendamine oma looming tutvustamisel ning elanikkonna võimaluste parandamine selle juurdepääsuks. 9. Tutvustage Etendusasutuse seaduse alusel reguleeritavate etendusasutuste tüüpe. Kultuuriministeeriumi hallatava riigiasutusena – riigietendusasutus. Kohaliku omavalitsuse asutusema – munitsipaaletendusasutus. Riigiasutus või riigi osalusel asutatud sihtasutusena – sihtasutusena tegutsev etendusasutus. Eraetendusasutus – tegevust reguleerib niivõrd see, mis on seaduses nimetatud. 10. Tutvustage Rahvakultuuri keskuse „Regionaalse kultuuritegevuse toetamise“ toetusprogrammi. Sõltub hasartmängumaksust. Eesmärk on lua ja säilitada kultuurist osasaamine Ning kultuuriloome võimalus Eestis. Soodustada kultuurielu järjepidevust ja arengut. Fookuses on
tollimaksud/piirid. Uus kriminaalkoodeks kaotas riigis piinamise, oluline oli ka uus õigusemõistmine talupoegade üle. Maria laiendasrahvakoolide võrgustikku. Loodi kutsekoolid tööliste ettevalmistamiseks. Joseph2 andis välja tolerantsuspatendi, mis lubas moodustada luterlastel, kalvinistidel oma kogudusi. Alamate patendiga kaotati pärisorjus. Austria riigikorda on nimetatud ka valgustatud despootiaks. Venemaa Peeter reformis oluliselt riigikorda.1711. aastast oli kõrgeim riigiasutus Senat. Loodi kolleegiumid-uues keskasutused . kolleegiumi juhtis president, kellele allus hulk ametnikke, viitsepresident, nõunikud, assessorid. Kuningas jagas maa kubermangudeks. Maa jaotati 10 kohturingkonnaks, kus igalühel oli oma õuekohus, ja sellele omakorda allusid provintsi-ja linnakohtud.
põhiseaduse ja seadusega kooskõlla • Õigustloova akti andjal on kohustus esitada oma seisukoht õiguskantslerile 20 päeva jooksul • Ettepanekuga arvestamata jätmise korral pöördub õiguskantsler Riigikohtu poole taotlusega tunnistada õigustloov akt põhiseadusvastaseks või kehtetuks Põhiõiguste kaitse • Igaühel on õigus pöörduda oma õiguste kaitseks õiguskantsleri poole taotlusega kontrollida, kas riigiasutus, kohaliku omavalitsuse asutus või organ, avalik-õiguslik juriidiline isik või avalikke ülesandeid täitev füüsiline või eraõiguslik juriidiline isik järgib põhiõiguste ja -vabaduste tagamise põhimõtet ning hea halduse tava (ÕKS § 19 lg 1) • Põhiõiguste kaitse ehk ombudsmani menetluse korral kontrollib õiguskantsler, et avalikke ülesandeid täitvad asutused ja ametnikud ei rikuks inimest põhiõigusi ja vabadusi
Andma vande Millistel juhtudel võib omandatud kodakondsuse ära võtta? Astus vabariigi valitsuse loata välisriigi või selle sõjaväe teenistusse Astus välisriigi luure-ja julgeoleku või sõjaväestatud ühingusse Püüdis muuta vägivaldselt eesti põhiseaduslikku korda Omandas eesti kodakondsuse valeandmete esitamise või kodakondsuse saamist välistavate asjaolude varjamise abil On mõne teise riigi kodakondsuses, aga pole vabastatud eesti kodakondsusest KMS - mis riigiasutus see on, millega tegeleb? Kodakondsuse- ja migratsiooniamet. Tegeleb välismaalastele elamis- ja töölubade ning viisade andmise korraldamine.välismaalastele isikut tõendavate dokumentide andmise korraldamine,välismaalaste eestist lahkumise korraldamine ja illegaalse immigratsiooni tõkestamine Kuidas saab ametisse peaminister? (kuidas luuakse valitsuskoalitsioon) Kõigepealt loovad 2 või enam parteid ühise valitsuse moodustamiseks erakondade liidu siis
RK liikmete poole saab pöörduda e-posti teel. Lihthäälte enamus on kui esinduskogu kohalolevatest liikmetest hääletab poolt rohkem kui vastu. Koosseisu häälteenamus on kui poolt hääletab üle poole esinduskogu koosseisust (51+) Kvoorum on istungil või koosolekul osalejate arv, millest piisab, et koosolek või istung oleks otsustusvõimeline. (puudub RKs) Eelnõu on seaduse projet, mis on enne selle vastuvõtmist parlamendile arutamiseks antud RK kantselei on riigiasutus, mille põhiülesandeks on RKle tema tööülesannete täitmiseks vajalike tingimuste loomine. Komisjon on RK väike mudel. neid on 10: keskkonna-, kultuuri-, maaelu-, põhiseadus-, rahandus-, riigikaitse-, sotsiaal-, välis-, õiguskomisjon. need moodustatakse elualade järgi. Fraktsiooni ehk saadikurühma kuuluvad kõik ühe erakonna nimekirjas RKsse valitud poliitikud. Ajutrust. Erakonnadistsipliin on vabatahtlik ühiste seisukohtade kujundamine oma fraktsiooniga.
millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku järelevalvet. Amet tegeleb riigieelarve tulude laekumise tagamisega riiklike maksude ja tollitulude osas, ühiskonna ja seadusliku majandustegevuse kaitsmisega, maksuseaduste, tollieeskirjade ja muude õigusaktide täitmise, hasartmängu korralduslubade ja loterii korralduslubade väljaandmise ning isikute teenindamisega maksukohustuse ja tolliformaalsuste täitmisel. Statistikaamet (lühend SA) on riigiasutus Rahandusministeeriumi haldusalas. Statistikaameti põhiülesanne on pakkuda ametiasutustele, äri- ja teadusringkondadele, rahvusvahelistele organisatsioonidele ning üksikisikutele usaldusväärset ja objektiivset infoteenust Eesti keskkonna, rahvastiku, sotsiaalvaldkonna ja majanduse olukorra ning trendide kohta.Statistika tegemisel lähtub Statistikaamet riikliku statistika seadusest. Väärtused, millele amet oma töös tugineb, on usaldusväärsus, avatus ja koostöö.
Bostoni turuosa maatriks- tähed: suur turuosa, kiiresti kasvav nõudlus. rahalehmad: suur turuosa, kasv aeglane küsimärgid: turuosa väike, kasv kiire. koerad: turuosa väike, kasv väike(sabassörkijad) !! 1.Bostoni turuosa-turukasvu maatriksi tooteportfelli tähed iseloomustab b) suur turuosa kiiresti areneval turul ! 2. Informatsioon ettevõtte rahalise seisundi muutumise kohta iseloomustab b) Rahavoogude aruanne ! 3. Täisühingu osanikuks ei või olla c) riigiasutus ! 4. Kui investeeringutele arvestatakse intressi kord aastas, siis võrreldes igakuise intresside arvutamisega on tegelik intressimäär c) väiksem ! 5. Keskmise suurusega ettevõtte a) 50-249 ! 6. Millised kulud arvestatakse täismahus toote/tennuse omahinda a) perioodi kulud ! 7. Kasumilävi tükkides, kui kaup müüakse hinnaga 100 kr, püüsivkulud aastas on 3000 kr ja muutuvkulu 70kr/tk on a)100 ! 8. Likvidsuse suhtarvud näitavad d) ettevõtte lühiajalise kohustuste tasumine ! 9
mahakantud vara laiali ei jagata ning selle vastu puudub ka igasugune huvi. Mahakantud vara tavaliselt utiliseeritakse või leitakse mõni muu lahendus. Näiteks kaitseressursside amet tõi välja, et vara võõrandamine toimub avalikul oksjonil, kus võivad osaleda ka ameti töötajad. Maanteeametis on mahakantud vara harvadel juhtudel jagatud ka töötajatele. "Mahakantud vara viiakse üldjuhul jäätmekäitlusjaama, kus tuleb teatud vara utiliseerimise eest tasuda. Kuna töötajatelt riigiasutus tasu nõuda ei saa, on töötajate soovi korral otstarbekam amortiseerinud vara neile anda," selgitas maanteeameti pressiesindaja. Ameti asedirektor Margus Suik, kes vastutab haldusvaldkonna eest, kommenteeris, et mahakantud vara töötajatele jagamine pole küll päris erandlik, aga samas on seda siiski harva ette tulnud. "Nii näiteks on töötajale antud mahakantud arvuti, kasutusest väljas laud, riiul vms," märkis ta. EETILISE KONFLIKTI LAHENDAMINE: 1. Eristada olulised faktid
Tallinn 2009 Eesti Loodusmuuseum asub Tallinna linnas. Muuseum ise paikneb kahes hoones. Lai t 29A majas on ekspositsioon, geoloogia fondihoidla, fotokogu ning tööruumid nii administratsioonile kui ka geoloogia ja loodushariduse osakonnale. Toompuiestee 26 mahutab ülejäänud fondid ning botaanika, entomoloogia ja zooloogia osakonna tööruumid. Kokku on muuseumil põrandapind ca 1000 m2. Eesti Loodusmuuseum on Keskkonnaministeeriumi hallatav riigiasutus, mis on vabariigi keskmuuseumi staatuses. Kasvanud välja 1842. aastal loodud Eestimaa Kirjanduse Seltsi Provintsiaalmuuseumist töötab ta 1941. aastast alates iseseisva muuseumina. Tulevikus on plaan muuseumi pinda ka laiendada, et külastajal oleks võimalik saada Eesti looduse mitmekesisusest palju täiuslikum ülevaade. Pilet muuseumisse maksis õpilasele 15 krooni, mis on küllaltki soodne. Kogu muuseumi ekspositsioon asub kolmel korrusel
teovõime on kuni 18a. või täisealine kui tegemist on vaimse või nõrga mõistusega isikuga.; äriühingu puhul alates äriregistrisse kandmise hetkest 16. Mis on deliktivõime? Mis eluaastast? Deliktivõime on alates 14a., iseseisev juriidiline võime 17. Mis on õigusvõime? Mis eluaastast? Õigusvõime on isiku võime omada õigusi ja kohustusi, tekib elusaltsünniga 18. Kuidas asutusi liigitatakse: Ametiasutus (kov või riigi eelarvest finantseeritud asutused), riigiasutus (halduse kandja asutus), KOV asutus (halduse või linna halduse kandja), Valitsusasutus. 19. Nimeta ametiasutusi valitsusasutused, Riigikogu Kantselei, Riigikontroll, kohus,Õiguskantsleri Kantselei, KOV üksuse ametiasutus(nt Volikogu Kantselei), MUPO jne. 20. Millised on Täidesaatva riigivõimu asutused? Valitsusasutused (nt. ministeeriumid, maavalitsused, riiglikud ametid ja inspektsioonid,
Tööjõupuudus- Pakutavaid töökohti on rohkem kui töö tegijaid Tööandja- Tööjõu otsija Töövõtja- Tööotsija Juriidiline isik- Tööandja(firma, ettevõte) Füüsiline isik- Töövõtja ehk üksikisik Tööleping- Sätestab töötingimused, palga suuruse, töö- ja puhkeajad ning muu sellega seonduva Töölepingu lõpetamine- Vabatahtlik või sunniviisiline töölt lahkumine Töövaidluskomisjon- Tegeleb töövaidluste kohtuvälise lahendamisega Tööinspektsioon- Riigiasutus, mis tegeleb tööalaste probleemidega Töötu- Tööealine- ja võimeline inimene, kes ei tee tööd Tööhõivepoliitika- Aitab tööotsijaid Tööhõiveamet- Viib töö otsijad ja töötaja otsijad kokku Töötu õigused- Õigus osaleda tasuta koolituskursustel, taotleda raha firma loomiseks ja õigus saada abiraha Tööandja kohustused- Kohustus võimaldada töötajale puhkust, tagama sobiva koha töötamiseks, kinni pidama tööohutusnõuetest
raamatupidamiskohustuslase aruandeperioodi majandustulemust (tulusid, kulusid ja kasumit või kahjumit). Rahavoogude aruanne on raamatupidamisaruanne, mis kajastab raamatupidamiskohustuslase aruandeperioodi rahavoogusid (raha ja raha ekvivalentide laekumisi ja väljamakseid). Omakapitali muutuste aruanne on raamatupidamisaruanne, mis kajastab raamatupidamiskohustuslase aruandeperioodi muutusi omakapitalis. 3. Täisühingu osanikuks ei või olla: o riigiasutus Täisühingu osanik võib olla nii füüsiline kui ka juriidiline isik.Täisühingu osanikuks ei saa olla riik või kohalik omavalitsus. 4. Kui investeeringutelt arvutatakse intressi kord aastas, siis võrreldes igakuise intresside arvutamisega on tegelik intressimäär: o suurem 5. Keskmise suurusega ettevõtte Eestis kasutusel oleva klassifikatsiooni alusel on: o 50 – 249 6. Millised kulud arvestatakse täismahus toote/teenuse omahinda:
3) Eriliste teenete eest riigi ees(väljapaistvatele sportlastele, treeneritele, ärimeestele, kultuuritegelastele). Eestis kehtivad kodanikuõigused ja kohustused: 1) teenida kaitseväes 2) õigus töötada politseis, kohtus, kinnipidamisasutuses ja tollis 3) õigus kuuluda erakonda 4) õigus osaleda rahvahääletusel. Statistikaamet Eestis olev informatsiooni hankimise ja töötlemisega tegelev spetsiaalne riigiasutus. Register rahvastiku ja majanduse kohta kogutud andmed. (Maa , äri , auto , rahvastikuregister) Teabenõue mingi konkreetne küsimus, millele tahetakse saada ametiasutuselt vastust.
Valitsusasutuste hallatavad asutused ( kool, museum, akadeemia) HALDUSÕIGUS avaliku õiguse haru, reguleerib avaliku halduse teostamist. HALDUSORGAN avalikke ülesandeid TÄITEV asutus või üksikisik. ( AMETID ja ASUTUSED ) Eestis haldusorganid : - Keskhaldusorgan ( Vabariigi President, Valitsus, ministeeriumid, ametid, inspektsioonid) - Kohahaldusorgan - KOV organ AVALIK ÕIGUSLIK ASUTUS reeglina ei teosa avalikku võimu. ERR, raamatukogu ASUTUSED ametiasutus, riigiasutus, kohaliku omavalitsuse asutus, valitsusasutused (KOHUS, RIIGIKONTROLL, VALITSUSASUTUSED ja nende hallatavad ASUTUSED ). 9) ÕIGUS Õigusnormide / käitumisreeglite kogum, loodud riigi poolt, vastab ühiskonna õiglustundele. Reeglite rikkumisel võib rakendada sundi või karistada. Loomuõigus tekib sündides ( ka enne seda ). Nt Inimõigused Positiivne õigus objektiivne õigus, kirjalikult esitatud õigusnormide kogum, mille allikad on õigusaktid. Subjekt
euroopa naarits ei olevat veel täiesti kadunud. Inimtekkelistel kanarbikunõmmedel elavad arusisalikest suuremad kivisisalikud. 6. Kas kaitsealal asub administratsioon? Valitsejaks on Kõrvemaa Maastikukaitseala Administratsioon. Kõrvemaa Maastikukaitseala Administratsioon (edaspidi Administratsioon, lühendatult Kõrvemaa MKA) on Keskkonnaministeeriumi hallatav riigiasutus. Administratsioon asub Järva maakonnas. 7. Kui palju on kaitsealal erinevaid vööndeid? Kaitseala maa-ala jaguneb vastavalt kaitsekorra eripärale ja majandustegevuse piiramise astmele kahte tüüpi vöönditeks - kaheks sihtkaitsevööndiks ja piiranguvööndiks. 8. Kas on rajatud matkaradasid? Kaitsealal on 3 looduse õpperada ja mitmeid matkaradasid. Paukjärve looduse õpperada - õpperada on 5 km pikk ja kulgeb mööda Paukjärve ümbruse metsateid ja - radu
Vaalapüügi konvensioon- Helsingi konventsioon– Läänemeri Sofia konventsioon – Doonau jõgi Barcelona konventsioon - Vahemeri Kirde-Atlandi merekeskkonna kaitse konventsioon (OSPAR) Århusi konventsioon -eesmärgiks on kaitsta kodanike õigust elada keskkonnas, mis vastab tervise ja heaolu nõuetele . 5) Loetelu KK institusioonid • valitsemisalas olev riigiasutus, mis koordineerib ja teostab looduskeskkonna ja -varade kasutamise alast järelevalvet, kohaldades seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses riikliku sunni vahendeid. • Keskkonnainspektsioon menetleb keskkonnaalaseid väärtegusid ning alates 1. septembrist 2011 ka keskkonnakuritegusid. Keskkonnainspektsioon teeb järelevalvet ja menetleb õigusrikkumisi kõigis keskkonnakaitse valdkondades.
9.) Õukonnaelu: Pärimusõigus võis minna ka naisliini pidi. Õukonnarindkonna grupeeringute omavahelised suhted võisid kaasa tuua paleepöördeid, kuhu sekkus sageli kaardivägi. Maksusüsteem: Kui ennem oli olnud mitu maksu, siis Peeter I kehtestas ühe maksu ehk peamaksu. Sõjavägi:1722. aastal kehtestati teenistus ametite tabel, mille kohaselt sõjaväelased ja riigiametnikud jagunesid 14 teenistusametisse. Riigivalitsemine: 1711. aastal asutati kõrgeim riigiasutus Senat ja 1715. aastal uute keskasutuste kolleegiumeid. Riigiametnikud: Kohalikus halduses kehtestas Peeter I kubermangude süsteemi, kus alguses oli 8 hiljem see arv kasvas. Maa jaotati 10 kohturingkonnaks, kus oli oma õuekohus, millele omakorda allusid provintsi-ja linnakohtud. 10.) Võimuletulek: Katariina viis läbi riigipöörde, mille järel sunniti Keiser alla kirjutama Katariina dikteeritud troonist loobumise artiklile ja tapeti seejärel. Troonile tõusis Katariina II,
Eratee Eratee on tee, mis paikneb juriidilise või füüsilise isiku kinnisajal. Erateed võib kasutada üksnes kinnisasja omaniku loal ,juhtudel või erateed kasutada kinnisasja omaniku loata. Metsatee Metsatee on seaduses tähenduses riigi omandisse jäetud maal paiknev valdavalt riigimetsa majandamiseks kasutatav tee. Metsateed või kasutada igaüks juhul, kui riigimetsa majandamis korraldav isiku või riigiasutus ei ole metsateed või selle osa sulgenud või metsateel liiklust piiranud. Tänav Tänav linnas, alevis või alevikus paiknev tee, mis on ehitatud või kohandadud sõidukite või jalakäijate liiklemiseks Jalgtee ja jalgrattatee Jalgtee ja jalgrattatee on tee, mis on ehitatud või kohandatud kas või ainult jalgratturite liiklemiseks. Talitee Talitee on üle külmunud maa või veekogu rajatav tee, mis on ette nähtud mandru ja saarte või
Õigusnormid pannakse kirja ametlikult, spetsiaalset juriidilist väljendusviisi kasutades. Niimoodi saadud dokument on õigusakt. Kõige tähtsam õigusakt riigis on konstitutsioon (põhiseadus). Teised seadused reguleerivad ühiskonnaelu mitmesuguseid valdkondi. Nendes fikseeritud põhimõtteid sätestavad täpsemalt määrused ja otsused. Kirjalike normide alla kuuluvad ka eeskirjad nt liikluseeskirjad, kooli sisekorra eeskirjad. Õigustloovad akte ehk normatiivakte kehtestab riigiasutus, kellel on vastavad volitused. Kirjutamata normid tavad ja moraalinormid kujunevad välja aastakümnete ja sadadega. Neid on rahva kultuuris ja kommetes. Neid antakse edasi põlvest põlve. Tava on ajalooliselt stiihiliselt kujunenud käitumisreegel, mis reguleerib inimese käitumist teatud olukorras. On universaalseid tavasid (tervitamine, külalislahkus), aga ka teatud maale või kultuurile omaseid käitumismalle. (nt rahvakalendris tähistab põllutööde lõppu mardipäev.)
1006 1.Bostoni turuosa-turukasvu maatriksi tooteportfelli tähed iseloomustab b) suur turuosa kiiresti areneval turul 2. Informatsioon ettevõtte rahalise seisundi muutumise kohta iseloomustab b) Rahavoogude aruanne 3. Täisühingu osanikuks ei või olla c) riigiasutus 4. Kui investeeringutele arvestatakse intressi kord aastas, siis võrreldes igakuise intresside arvutamisega on tegelik intressimäär c) väiksem 5. Keskmise suurusega ettevõtte a) 50-249 6. Millised kulud arvestatakse täismahus toote/tennuse omahinda a) perioodi kulud 7. Kasumilävi tükkides, kui kaup müüakse hinnaga 100 kr, püüsivkulud aastas on 3000 kr ja muutuvkulu 70kr/tk on: a) 100 8. Likvidsuse suhtarvud näitavad d) ettevõtte lühiajalise kohustuste tasumine 9
Kui töökeskkonnas on vabam õhkkond, siis ka töölised tunnevad end vabamalt ja töö sujub paremini. Minu enda ettevõttes on hetkel nii, et meie juht jätab palju asju meile rääkimata ja üldse on vähe suhtlust ja tänu sellele on tihti infosulg ning meie ei tea asjadest mida oleks vaja meil teada. Sellepärast ma ka eelistan seda juhtimisstiili. Hetkel käin praktikal Sisekaitseakadeemia kolledzis ja see on küll riigiasutus, aga juhid on väga mõistvad ja sõbralikud. Organistatsiooni edukus tuleneb inimeste koostöö tulemustest. Organisatsiooni tulles on igal inimesel oma eesmärgid. Firma edukus sõltub sellest, kui hästi need ettekujutused kattuvad. Juhi roll on alluvaid selles aidata. (1:9). Arvan, et iga ettevõtte juhi kohustuste hulka kuulub see, et oma firma töötajaid tuleb innustada ja toetada. Tänu sellele näevad nad oma töö resultaati, on innustatud
võimalik kasutada ja milline võib olla laeva tootlikkus ehk töö tulemus ajaühikus. Ettevõtja • Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ja kaupade müük või teenuste osutamine on talle püsivaks tegevuseks, ning seaduses sätestatud äriühing. • Ettevõtja võib valida oma vajaduste ja võimaluste järgi sobiva juriidilise vormi. • Juriidiline isik: – Äriühing – Mittetulundusühistu – Sihtasutus – Kohalik omavalitsus – Riigiasutus Äriplaan • Äriplaan on ettevõtja kirjalik dokument oma ettevõtte äriideedest ja eesmärkidest ning nende saavutamise võimalustest. • Vahendab informatsiooni ettevõtja majandusüksuse kohta. • Äriidee annab vastuse küsimustele: mida pakkuda kliendile kellele tooteid turustatakse ja kuidas ettevõte tegutseb. • Äriplaani finantsosa aitab otsustada kui vastuvõetav on projekt majanduslikult ja selgitada ettevõtte vajadust laenukapitali järele. Sisaldab projekti maksumust;
positiivset aspekti tootjale, negatiivset aspekti tarbijale. Turule sisenemise barjäärid Monopoli on kahte tüüpi, lähtudes nende poolt kasutatavatest sisenemistakistustest. Üks neist on loomulik monopol , kus sisenemise tõkked on midagi muud kui seaduslik keeld. Teine on seaduslik monopol , kus seadused keelavad (või piiravad oluliselt) konkurentsi. Monopolil on sisenemise barjäärid väga kõrged. IR ei saa konkurenti tekkida, kuna see on riigiasutus ja erainvestorid sisenevad tööstusharusse ainult siis, kui neile on tagatud võrdsed võimalused teistega aga valitsus teeb või kontrollib endiselt liiga palju ning riski / tulu kompromiss ei ole soodne. (Opentextbc, 2019) Oligopolil on samuti kõrged sisenemisbarjäärid, kuna võivad esineda kõrged tootmiskulud (autotööstus) ja on raske alustada. Monopolistlikus konkurentsis on lihtne turule pääseda ja sealt ka lahkuda nagu näiteks toitlustus. Täielikus
tarbimiseks, ning mida finantseeritakse kohustuslikest maksetest, mida teevad teistesse sektoritesse kuuluvad üksused, ja institutsionaalseid üksusi, mille põhitegevuseks on rahvatulu ja rikkuse ümberjaotamine. Valitsussektor jaguneb keskvalitsuse, kohaliku omavalitsuse ja sotsiaalkindlustusfondide allsektoriks. Keskvalitsuse allsektorisse (edaspidi keskvalitsus) kuuluvad üksused on: 1. Valitsusasutus, valitsusasutuse hallatav riigiasutus, maakohus, halduskohus ja ringkonnakohus (edaspidi, riigiasutused); 2. Riigikogu Kantselei, Vabariigi Presidendi Kantselei, Riigikontroll, Õiguskantsleri Kantselei ja Riigikohus (edaspidi põhiseaduslikud institutsioonid) ning nende haldusala asutused;' 3. Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 549/2013 kohaselt keskvalitsuse üksusena määratletud avalik-õiguslik juriidiline
välismaisele avalikkusele ning organisatsioonidele. 2.1. Eesti Keskkonnauuringute Keskus Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) teostab uuringuid ja keemilisi analüüse keskkonnaseisundi hindamiseks ning ettevõtetele ja elanikkonnale analüüse joogivee, toiduainete, kütuse jm. kvaliteedi kontrolliks. 2.2. Keskkonnainspektsioon Keskkonnainspektsioon on Keskkonnaministeeriumi valitsemisalas olev riigiasutus, mis koordineerib ja teostab looduskeskkonna ja -varade kasutamise alast järelevalvet, kohaldades seaduses ettenähtud alustel ja ulatuses riikliku sunni vahendeid. Keskkonnainspektsioon on keskkonnaalaste seadusrikkumiste puhul kohtuväliseks menetlejaks ning teeb edasilükkamatuid uurimistoiminguid kriminaalasjades. Keskkonnainspektsiooni missioon on järelevalve abil tagada looduskeskkonna säilimine tulevastele põlvedele
sõltub meie kui organisatsiooni edu. Kommunikatsioonipoliitika osad: · kodanike aktiivne teavitamine org-i pakutavatest teenustest seaduste muutumise aktiivne selgitamine. infomaterjalide loomine teenuste tutvustamiseks teenuse osutamise ajal kliendiga peetava kommunikatsiooni eristamine organisatsioonisisesest kommunikatsioonist · Avaliku sektori eripärad 6.7.5 · riik või riigiasutus ei saa minna pankrotti igal kodanikult on valimistel üks hääl ja seega tuleb arvestada kõikide sihtrühmade võrdsusega, varanduslik seis ei anna eelisõigusi riigil on kohustus luua avalik ruum (n kool, kultuurimaja), kus toimub võrdne avalik arutelu ja vaidlus kõigi inimeste vahe maksumaksja raha eest ei tohi teha varjatud propagandat õigusliku keskkonna määrab avaliku teabe seadus
Gerli Kuusik DOKUMENDIHALDUSE TARKVARA POSTIPOISS Referaat Pärnu 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................3 1. ELEKTROONILINE DOKUMENDIHALDUSE SÜSTEEM................................4 2. TARKVARA POSTIPOISS OMADUSED..........................................................6 3. TARKVARA POSTIPOISS RAKENDAMINE....................................................9 Lisa 1...............................................................................................................12 Lisa 2...............................................................................................................13 2 SISSEJUHATUS Asutusele vajaliku informatsiooni haldamiseks kasutatakse erinevaid süsteeme. Suur osa vajalikust infost ringleb dokumenti...
Finantsinspektsioon FI ajalugu · Eesti finantsjärelvalvet teostav riigiasutus. · Loodi Eesti Pangainspektisooni, Kindlustusinspektsiooni ja Väärtpaberiinspektsiooni ühendamisel 2002 aastal. · Vajadus tekkis seoses Maapanga pankrotiga 1998, kui algas finantsturgude ja -teenuste süvenev integratsioon. Tekkimine · 13 Juulil 1999 a vastuvõetud otsuse alusel hakati 4. augustil aastal 2000 seaduse välja töötamisega. · Teise lugemisega võeti seadus vastu ning see jõustus 9.mail 2001 a.
KESKKOND Igaüheõigus Eetiline tõekspidamiste kogum, tugineb seadustele, kultuurile ja tavadele Rmk loodi 1999 Rmk tegevusvaldkonnad: maakasutus, metsamajandus, metsakorraldus, puiduturustus 1970 algas ajakirja Eesti Loodus eestvedamisel nn. suur soodesõda rabade kuivendamise vastu. 1971 Loodi Lahemaa Rahvuspark 1979 Koostati esimene Eesti Punane Raamat 1985-1987 "Fosforiidisõda" 1989 asutati komitee baasil keskkonnaministeerium, 1991 - Soomaa ja Karula rahvuspark ning Alam-Pedja looduskaitseala. 1992 Eesti osales esmakordselt ametliku delegatsiooniga loodushoiu suurfoorumil UNCED (ÜRO keskkonnakonverents) Rio de Janeiros, kus allkirjastati ka «Kliimakonventsioon» ja «Bioloogilise mitmekesisuse konventsioon» 1994.a. juunikuus võttis Riigikogu vastu Kaitstavate loodusobjektide seaduse; 2000 natura 2000 2004.a. 10. mail jõustus Looduskaitseseadus 2007. Eesti sai rahvusvahelise looduskaitseliidu ...
14. Konsumerism ja selle levik Eestis 15. Keskkonnasõbraliku tegutsemise barjäärid: Blake’i mudel 16. Struktuurilised mõjurid: linna, eeslinna ja maapiirkonna tarbimiskäitumise eripärad ja mõju keskkonnakoormusele 17. Individualistliku ja struktuurilise paradigma võrdlus keskkonnakäitumise seletamisel 18. Praktikate lähenemine: keskkonnakäitumist mõjutavad tegurid 19. Kaasamise tasandid Informeerimine: riigiasutus annab huvirühmadele ja avalikkusele infot plaanitavatest otsustest ja või õigusaktidest - Konsulteerimine: konkreetsetelt huvirühmadelt küsitakse arvamusi ja ettepanekuid (ei garanteeri veel arvamuste arvesse võtmist otsustes) - Osalus: huvirühmadepoolne algatus ja võimalus osaleda otsuste tegemisel, eesmärkide kindlaksmääramisel, lahendusvõimaluste analüüsimisel ja otsuse kavandi koostamisel vms. 20
EESTI INFOTEHNOLOOGIA KOLLEDZ PRAKTIKA ARUANNE PEETER LUMP INFOTEHNOLOOGIA SÜSTEEMIDE ARENDAMISE ÕPPEKAVA Juhendaja: T. Järvi Konsultant: M. Tamm Tallinn 2011 Sisukord 1 Sisukord 1 Sisukord ....................................................................................................................... 2 2 Praktikaettevõte............................................................................................................ 4 2.1 Tegevusvaldkond .................................................................................................. 4 2.2 Keskuse struktuur .................................................................................................. 4 2.3 Divisjonide Põhiülesanded ...............
vorm? Juhtimismudelid: asutus vs eraõiguslik vorm Eraõiguslikud juriidilised isikud: sihtasutused ja äriühingud o Juhtimine läbi nõukogu, käsutada on: - lihtsam kui omavalitsusi - raskem kui riigiasutusi o Paindlik eelarvetsükkel (raha ei lähe aasta lõpus kaduma) o Äriühingu eesmärk on raha teenida Riigiasutus: hallatav asutus o Käsutatav o Aastane eelarvetsükkel o Eesmärk ei ole raha teenida, võimalus teenida omatulu ja suunata see ettenähtud valdkonda o Seotus või läbipõimumine teiste asutuste põhitegevusega Viies loeng. Testidest, Avalik õiguslik juriidiline isik jne. Testidest Selgita lühidalt, mis on avalik hüve (public good), mis on avaliku hüve 2
1 Ettevõtja · Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ja kaupade müük või teenuste osutamine on talle püsivaks tegevuseks. · Ettevõtja võib valida oma vajaduste ja võimalus- te järgi sobiva juriidilise vormi. · Juriidiline isik: Äriühing Mittetulundusühing Sihtasutus Kohalik omavalitsus Riigiasutus NB! · Ettevõtjaks registreerimine. Ärinimi · Tegevusala, tegevusluba, litsents · Majandustegevuse register · Äriregister; Maksu- ja Tolliamet · Tööinspektsioon. Haigekassa · Majandusaasta aruanne · Juhatuse liige. Vastutus · Ettevõtluse lõpetamine. Ettevõtja surm · Raamatupidamine. Käibemaksukohustus · Ettevõtlustulu. Ettevõtluskulu. Kasum/kahjum · Ettevõttel tuleb Tööinspektsiooni teavitada:
Pole võimalik lugematute üksikisikute laialivalguva, pealiskaudset ja vastuolulist kogemust sellest, mis on õige ja väär kujundada ühtseks õiguspõhimõtete koguks (von Savigny). Õigus peab rahvast välja kasvama, seda ei tohi teha loomulikku arengut arvestamata, kunstlikult. Kontinentaal-Euroopas jaguneb õiguskord kahte suurde valdkonda: era ja avalik õigus. Need jagunevad veel alavaldkondadeks ning kõrvalvaldkondadeks. Õiguskorra jagunemine määrab ära, milline riigiasutus on kindla kaasuse puhul pädev otsust langetama. Kaasajal on määravaks subjektiteooria. Õiguslik probleem kuulub eraõiguse valdkonda, kui õiguse subjektid on õigussuhetes võrdses seisus (koordinatsioonisuhetes). Avaliku õigusega on tegu siis kui subjektid on alluvussuhetes (subordinatsioonisuhetes). Koordinatsiooni puhul ei saa pooled üksteisele siduvaid otsuseid peale panna. Alluvussuhetes on see võimalik. Ei saa välistada eraõiguses subordinatsiooni (vanemlik võim)
Valitsusasutus: riigieelarvest finantseeritavad, põhiülesandeks TS võimu teostamine. Valitsusasutuste hallatavad riigiasutused: võivad teostada TS riigivõimu. Teenindavad valitsusasutusi või täidavad teisi riiklikke ülesandeid kultuuri, hariduse, sotsiaal- või muus valdkonnas. Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse põhimäärus (http://www.smit.ee/pohimaarus.html) SM hallatav riigiasutus. Ametlik lühend SMIT Keskuse tegevusvaldkonnaks on ministeeriumi ja tema valitsemisala sisejulgeoleku tagamiseks vajalike infokommunikatsioonitehnoloogia valdkonna teenuste osutamine ja selleks vajalike arendus- ning haldusprotsesside korraldamine ja koordineerimine. Keskuse divisjonid on: 1) strateegia divisjon; 2) infrastruktuuri divisjon; 3) arendusdivisjon; 4) tugidivisjon; 5) administratiivdivisjon.
hädaolukorra riskianalüüsi koostamist juhtiv asutus (edaspidi juhtiv asutus), kes kaasab riskianalüüsi koostamisse asjassepuutuvad asutused ja isikud. Riskianalüüs koosneb üldosast, analüüsiosast, võimeanalüüsist ja järeldustest. 10. Hädaolukorra riskianalüüsi koostamist juhtivad asutused. Riskianalüüsi koostamist juhtivad asutused on kindlaks määratud sündmuste ja juhtivate asutuste määruse § 2 punktidega 1–6. Iga riigiasutus juhib just oma pädevusse kuuluva sündmuse osas riskianalüüsi koostamist11. Hädaolukordi põhjustada võivad päästesündmused. Politseisündmus- PPA Hädaolukord- päästeamet 12. Tõenäosuse ja tagajärgede hindamise kriteeriumid hädaolukorra riskianalüüsis. Tõenäosust saab liigitada: 5. Suur- peaaegu kindel, et sündmus juhtub 6. Tõenäoline- võimalus korduvateks sündmusteks 7. Vähetõenäoline- võimalus üksikuteks intsidentideks 8