Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"riigiabi" - 71 õppematerjali

riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust 81. Varase hoiatuse süsteem ja ülemäärase ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust.
thumbnail
11
doc

Riigiabi ja riigihanked, Euroopa Liidu Kaubandusõigus

SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 2 1. RIIGIABI................................................................................................................................ 3 1.1 Rakendamine.....................................................................................................................3 1.2 Menetlus............................................................................................................................4 1.3 Siseriiklik riigiabi ja vähese tähtsusega abi register..........................

Õigus → Õigus
31 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Konkurentsiõiguse kordamisküsimused

kehtetuks tunnistamise kohta, kui: 1) koondumise osalised on esitanud valeandmeid või eksitavat või mittetäielikku teavet, mis oli otsuse tegemisel määrav; 2) koondumisel on rikutud käesolevas seaduses või koondumiseks loa andmise otsuses määratud tähtaegu või muid tingimusi või kohustusi. Koondumise loa kehtetuks tunnistamine ei võta koondumise osalistelt õigust taotleda koondumiseks uut luba. 8. Riigiabi mõiste. Kui käesolevas lepingus ei ole sätestatud teisiti, on igasugune liikmesriigi poolt või riigi ressurssidest ükskõik missugusel kujul antav abi, mis kahjustab või ähvardab kahjustada konkurentsi, soodustades teatud ettevõtjaid või teatud kaupade tootmist, ühi2. Ühisturuga sobib kokku: a) üksiktarbijatele antav sotsiaalabi, kui sellist abi antakse ilma asjassepuutuvate toodete päritolul põhineva diskrimineerimiseta;

Õigus → Äriõigus
121 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Konkurentsiseadus ja raamatupidamine

mõju, ühiselt valitseva mõju omandamine teise ettevõtja või tema osa või mitme ettevõtja või nende osade üle. RIIGIABI ANDJA on riik, kohaliku omavalitsuse üksus või muu isik, sealhulgas sihtasutus, mittetulundusühing, avalik-õiguslik juriidiline isik või käesoleva seaduse § 31 lõikes 31 nimetatud avalik ettevõtja, kes otseselt või kaudselt kasutab riigi või kohaliku omavalitsuse üksuse vahendeid riigiabi andmiseks. AVALIK ETTEVÕTJA on ettevõtja, kelle üle riigil, kohaliku omavalitsuse üksusel või avalik- õiguslikul juriidilisel isikul on otseselt või kaudselt valitsev mõju omandiõiguse või finantsosaluse kaudu, isiku suhtes kehtivate õigusaktide alusel või muul viisil. RIIGIABI JA VÄHESE TÄHTSUSEGA ABI REGISTER on Vabariigi Valitsuse poolt asutatud riiklik register, kus peetakse arvestust riigiabi ja vähese tähtsusega abi andmise ja kasutamise üle.

Õigus → Ettevõtlus
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti ministrid ja ministeeriumite tegevus

õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Põllumajandusamet, Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet, Veterinaar- ja Toiduamet Jürgen Ligi ­ rahandusminister Valitsemisalas on valitsuse finants- ja ressursihalduspoliitika ning riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine, maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine, majandusanalüüs ja -prognoos, avaliku teenistuse arendamine, riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine, riigihangetega seotud tegevus, riiklik statistika, valitsuse sisekontrolli süsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine, riigiraamatupidamine, riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud ning sellekohaste õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Maksu- ja Tolliamet, Riigihangete amet, Statistikaamet.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
37 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtlus II KT mõisted

Koondumine - ühe ettevõtja poolt valitseva mõju omandamine teise ettevõtja või tema osa üle; ettevõtjate poolt ühiselt valitseva mõju omandamine kolmanda ettevõtja või tema osa üle. Riigiabi andja - riik, kus kohaliku omavalitsuse üksus või muud isikud, nagu näiteks sihtasutus, mittetulundusühing, avalik-õiguslik juriidiline isik või avalik ettevõtja, kes otseselt või kaudselt kasutavad riigi või kohaliku omavalitsuse üksuse vahendeid riigiabi andmiseks. Avalik ettevõtja - ettevõtja, kelle üle riigil, kohaliku omavalitsuse üksusel või avalik- õiguslikul juriidilisel isikul on otseselt või kaudselt valitsev mõju omandiõiguse või finantsosaluse kaudu, isiku suhtes kehtivate õigusaktide alusel või muul viisil. Üldist huvi pakkuvat teenust osutav ettevõtja - ettevõtja, kellele riik või kohaliku omavalitsuse üksus on teinud ülesandeks üldist huvi pakkuva teenuse osutamise, mida turg ei

Majandus → Ettevõtlus
60 allalaadimist
thumbnail
8
doc

10.klassi majandus eksami konspekt

Kasumiaruanne: kajastab kõiki ettevõtte tulusid ja kulusid teatud perioodi jooksul Kasum: Kasum = TULU ­ KULU Amortisatsioon: kulu põhivahendite asendamiseks ja remondiks Kahjum: tekib siis, kui ettevõtte kulud ületavad tulud. 10. Konkurents, konkurentsivormid, täelik ja monopolistlik konkurents, oligopol ja monopol, oligopson, monopson, kartelli kokkulepped, hinnavõitja, turustruktuurid (4N), konkurentsiseadus, riigiabi, konkurentsi mõiste, turguvalitsev ettevõtte, loomulik monopol, kõlvatu konkurents. Konkurents: majanduslik võistlus ostjate ja müüjate seas ressursside ja toodete ostmisel ja müügil. Täielik ja monopolistlik konkurents: täielik konkurents - turuvorm, kus turg on killustunud paljude väikeste ettevõtete vahel, kes kõik on hinnavõtjad; monopolistlik konkurents ­ on tegemist, kui turul on suur hulk tootjaid, kes kõik toodavad sarnast, kuid mingil määral eristatud toodet.

Majandus → Majandus
256 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Rahandusministeeriumi kulude dünaamika 2000-2011

Rahandusministeeriumi põhiülesanne on valitsuse majandus- ja finantsalane nõustamine, ettepanekute esitamine ning poliitika elluviimine ministeeriumile antud pädevuse piires. Ministeeriumi haldusala tegevusvaldkondadeks on: avaliku teenistuse arendamine; finants- ja kindlustuspoliitika; majandusanalüüs ja -prognoos; riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine; riigi maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine; riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine; riigihangetealane tegevus; riiklik statistika; riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud riigiraamatupidamine; riigi kinnisvara- ja osaluspoliitika kavandamine ja koordineerimine; valitsuse sisekontrollisüsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine; välistoetuste koordineerimine. [4]

Majandus → Rahanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Euroopa Liidu 3.test

positiivse tulemuse d) Tolliliidu loomisega kaasnevad kaubandust loov efekt ja ümbersuunav efekt on mõlemad positiivsed ning võimendavad teineteist 8. Missugune alljärgnev väide EL konkurentsipoliitika kohta on korrektne a) Ettevõtetevahelised kokkulepped on lubatud ainult siis ja ainult siis, kui Komisjon selleks loa annab b) Turgu valitseva seisundi omamine iseenesest ei ole keelatud, küll aga selle kuritarvitamine c) Riigiabi osutamine on lubatud ainult siis, kui Komisjon selleks loa annab d) Ettevõtete liitumine on keelatud, kuna see viib turul domineerivate suurfirmade tekkimisele 9. Missugune alljärgnev väide EL sotsiaalpoliitika kohta on korrektne a) Liikmesriigid on jõudnud üksmeelele sotsiaalse dumping taunitavuse ja hukkamõistu suhtes b) Sotsiaalpoliitika peamiseks ajendiks on olnud isikute vaba liikumise tagamine Euroopa Liidus

Ühiskond → Riigiõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Kordamisküsimused õppeaines EL õiguse alused

ülesandeid. Euroopa Liidu Kohus koosneb kahest kohtust: ● Euroopa Kohus – menetleb liikmesriikide kohtutelt laekunud eelotsusetaotlusi, teatavaid tühistamishagisid ja apellatsioonkaebusi; ● Üldkohus – langetab otsuseid tühistamishagide kohta, mille on esitanud üksikisikud, ettevõtjad ning teatavatel juhtudel ELi liikmesriikide valitsused. Praktikas tähendab see, et kõnealune kohus tegeleb peamiselt konkurentsiõiguse, riigiabi, kaubanduse, põllumajanduse ja kaubamärkidega. Iga kohtunik ja kohtujurist määratakse liikmesriikide valitsuste ühisel kokkuleppel ametisse kuueaastaseks ametiajaks, mida on võimalik pikendada. Euroopa Liidu Kohus tõlgendab ELi õigust, et tagada selle ühesugune kohaldaminekõigis ELi liikmesriikides, ning lahendab õigusvaidlusi liikmesriikide valitsuste ja ELi institutsioonide vahel. Teatavatel juhtudel võivad kohtu poole pöörduda ka üksikisikud, ettevõtjad

Õigus → Euroopa liidu õigus
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

AHM seminar-praktikumi memo

Memo Erle Neeme 19.01.2016 Sissejuhatus Käesolev memo annab ülevaate seminar-praktikumi raames külastatud institutsioonide tegevuse kohta (Riigikogu, Vabariigi Valitsus ja Rahandusministeerium) lähtudes kehtivast õiguskorrast ning analüüsib seminar-praktikumi asjakohasust. 1. Riigikogu Riigikogu on Eesti rahva esinduskogu, mille 101-liikmelise koosseisu valib rahvas. Riigikogule kuulub põhiseaduse kohaselt seadusandlik võim (PS § 59). Riigikogu liikme volitused algavad valimistulemuste väljakuulutamise päeval. Riigikogu tähtsamad ülesanded rahva esindajana on välja töötada seadusi, võtta vastu otsuseid, teha parlamentaarset kontrolli ja arendada välissuhtlust. PS § 65 sätestab Riigikogu ülesanded vastavalt: võtab vastu seadusi ja otsuseid; otsustab rahvahääletuse korraldamise; valib Vabariigi Presidendi vastavalt põhiseaduse §-le 79; ratifitseerib ja denonsseerib välislepinguid vastavalt põhiseaduse §-le 121; annab peaministrikan...

Õigus → Õigus
19 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Euroopa Liit. Eksam 2016

1.E Parlament Martin Schulz president 751 liikmeid/üles:1.näidata kätte poliitilised suunad ja teha poliit.algatusi rahvaesinduse moraalse jõuga 2.kontrollida EK tegevust 3. kontrollida eelarve üle, va kohustus.väljaminekud 2. E Ülemkogu(Brüssel) Donald Tusk eesistuja,ametiaeg 2,5a ELi liikmesriikide riigipead või valitsusjuhid, E Kom. president, liidu välisasjade ja julgeolekupoliitika kõrge esindaja.Üles:määratleda Euroopa Liidu üldised poliitilised sihid ja prioriteedid. 3. EL Nõukogu(Brüssel) Liikmed:Valitsuse ministrid igast ELi liikmesriigist, vastavalt arutamisele kuuluvale poliitikavaldkonnale.Üles:1. Arutab ja võtab vastu ELi õigusakte koos EP, tuginedes E.Komi ettepanekutele.2.nende õigusaktide vastuvõtmise õiguse delegeerimine komisjonile, millega tagatakse nõukogu enda poolt vastu võetud õigusaktide läbiviimine-rakendamine. 4. COREPER (alaliste esindajate komitee)/koosneb 1.liikmesriikide suursaadikutest(COREPER I) 2.suursaa...

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Äriõigus ja pankrotimenetlus

Euroopat käsitletakse nagu ühtset riiki. EU nõukogu määrus 139/2004/EÜ läbi lugeda!+konkurentsiseadus Riigiabi ­ · võib doteerida transpordisektorit (nt bussid ja rongid), kui riik ei aitaks, siis ei oleks sellist asja. Kahju katab riik dotatsiooni teel ja inimene saab liikuma. · Meditsiiin, põllumajandus, lubatud, sest riik peab ennast ära toitma, mitte sisse vedama. · Metsandus Riigiabi saab anda ilma, et aru saaks, et see oleks riigiabi. Eestis juhtunud paar korda ­ looduskatastroofid, õnnetused! 2015 võtab Eesti riik Eesti Gaasilt ära põhivõrgu. Nt postiteenus ei ole riigiabi. Kuigi see on kahjumlik siis peab riik seda tagama. Kõlvatu konkurents ­ eksitava teabe avaldamine, konkurendi ja tema kauba halvustamine. Kõlvatu konkurents või selle puudumine tuvastatakse poolte vaidluses tsiviilkohtumenetluse korras. Juhatuse liige ei tohi pakkuda konkuentsi, kui ei ole õukogu ja juhatuse luba.

Õigus → Äriõigus
46 allalaadimist
thumbnail
34
ppt

Ökoloogiline maksureform (ÖMR) tarbimise mõjutajana

keskkonnamaksude ja tasude kõrval tootjate ja tarbijate keskkonnateadlikkust tõstvaid meetmeid, samuti subsiidiume ja teisi abimeetmeid keskkonnakaitse edendamiseks. Peetakse üldjuhul kinni riigieelarve universaalsuse põhimõttest, mille kohaselt on kulude ja tulude sidumine lubamatu. ÖMRi kavandamisel arvestatakse Maastrichti konvergentsikriteeriumite täitmisega (sh inflatsioonikriteeriumiga). · Järgitakse, et elluviidavad ÖMRi meetmed oleksid kooskõlas riigiabi reeglitega. · Kavandatakse uuringuvajadus ÖMRi raames elluviidavate meetmete mõjude kohta. ·ÖMRi olemust, vajalikkust ja kasulikkust selgitatakse üldsusele põhjalikult. Kuidas edasi? ....Teadmiste põhiselt... ·Milline on tänane rahvuslik rikkus st.toodetud-, loodus-, inim- ja sotsiaalkapitali olemus ja muutus? ·Kas ja kuidas suurendab ÖMR rahvuslikku rikkust? ·Tekitada tõene ülevaade Eesti loodusvaradest ja ökosüsteemi

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

H. Veinla "Keskkonnaõigus" konspekt I-V ptk

- meetme kehtestamise ja keskkonnaalase eesmärgi vahelise põhjusliku seose tõestamne, et välstada konkurentsi häirimine puht hüpoteetilistel eesmärkidel - meede on üksnes siis vajalik ja õigustatud, kui sama ei saa saavutada teiste, vähem häirivate meetmetega - tasakaal meetme ja eesmärgi vahel ETTEVAATUSPRINTSIIP JA SAASTAJA-MAKSAB PRINTSIIP Sageli maksab selle tegelikult kinni tarbija. EÜ asutamisleping art 87 sätestab, et riigiabi, mis kahjustab konkurentsi, nii on kokkusobimatu nivõrd, kuivõrd see kahjustab riikidevahelist kaubandust. Ühisturuga peetakse kokkusobivaks: - üleeuroopaliset tähtsate projektide elluviimiseks - teatud maj.tegevuste või piirkondade arengu soodustamiseks. DISKRETSIOON Definitsioon: Kontekst : Märkus: VLDI: Kuigi Õigusleksikon annab suvaõiguse sünonüümiks diskretsiooniõigus ja suva sünonüümiks diskretsioon, peavad juristid terminit 'suvaõigus' ebaõnnestunud vasteks.

Loodus → Keskkonnakaitse
113 allalaadimist
thumbnail
6
docx

USA 1920-1930

vähendasid drastiliselt ka rahvastiku arvu kasvu. 1932. aastal toimusid uued presidendisvalimised ning Herbert Hoover kukutati kohalt. Kolmekümne teiseks Ameerika presidendiks sai demokraatliku partei esindaja Franklin Delano Roosevelt. Tema kuulutas 1933. aastal välja uue kursi mis oli julge ning edukas ettevõtmine. Ta püüdis kriisi ületada erakapitali tegevuse riikliku reguleerimisega, dollari devalveerimisega, ühiskondlike tööde ja erakorralise riigiabi kavadega. Välispoliitikas ajas F.Roosevelt nn hea naabri poliitikat. Samal aastal sõlmiti diplomaatilised suhted NSV Liiduga. Kuid hoolimata sellest sai Roosevelt palju kriitikat. Teda süüdistati fasismi, sotsialismi ja kommunismi sissetoomises USA majandusellu. Siiski valiti ta 1936ndal aastal taas presidendiks. Ta otsustas jätkata uuendustega ning ümberkorraldustega, kuigi tundis tugevat vastasseisu. Nii Kongress kui ka Ülemkohus hakkasid märkama presidendi valitsemises ning otsuste

Ajalugu → Ajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

Kontrolltöö: Avalik õigus ja Haldusõigus

3(12) läbimist, mida ametniku teenistusülesanded ei eelda ja väljaõpe ei hõlma. 3) Millised järgnevatest A riigi sisejulgeoleku tagamine ja avaliku korra kaitsmine, riigipiiri + tegevustest ja asutustest valvamine ja kaitsmine ning piirireziimi tagamine, kuuluvad Siseministeeriumi valitsemisalasse? 9. B riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja - kasutamise üle järelevalve teostamine, riigihangete alane tegevus 10. C Kaitsepolitseiamet, Politsei- ja Piirivalveamet, Päästeamet ja + maavalitsused. 11. D kohaliku omavalitsuse arendamine, regionaalhalduse ning regionaal- +

Õigus → Avalik õigus
165 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Haldusakti põhjendamine

Näiteks: maksuotsus, ehitise lammutamise ettekirjutus. 2. Haldusorganite suhtes Soodustav haldusakt, nt luba, rahalise soodustuse määramine jne annab adressaadile õigusi. Neile korrespondeeruvad avaliku võimu kohustused. Niikaua kuni haldusakt kehtib, peab avalik võim peab neid kohustusi täitma sõltumata haldusakti õiguspärasusest, sh üldaktides sätestatust. Näiteks: riigiabi ja pensioni määramine. 3. Kolmandate isikute suhtes Haldusakti mõju kolmandatele isikutele sõltub haldusakti regulatsiooni ulatusest. Kui haldusakt, nt luba on muuhulgas suunatud adressaadi ja kolmanda isiku vahelise huvidekonflikti lahendamisele, peab kolmas isik haldusaktiga ettenähtud mõjutusi taluma, niikaua kuni haldusakt kehtib. Selles osas seob haldusakt ka tsiviilkohtuid.

Õigus → Õigusteadus
174 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Toidutehnoloogia

· Eesmärkide täitmiseks töötab ministeerium välja valdkondlikku poliitikat, õigusakte ning nõudeid, korraldab nende rakendamise ning tulemuste hindamise · Biomajandus · Kalamajandus ja kutseline kalapüük · Loomade tervis, heaolu ja aretus · Maaettevõtlus ja maaelu · Mahepõllumajandus · Põllumajandus ja toiduturg · Taimekasvatus · Teadus, arendus ja nõuanne · Toetused ja riigiabi · Toiduohutus 8. Kuidas Sotsiaalministeeriumi valisemisala asutused teevad koostööd toidutööstustega? TAI, Tööinspektsioon. 9. Mis on Toiduliidu fnktsioonid Eesti toidutööstuses? · Tarbija ja avalikkuse usalduse tõstmine kodumaise toidutööstuse vastu · Töö seadusandlusega ja koostöö avaliku sektoriga · Toidutööstuste koolitamine · Toiduvalkonna haridus 10. Oskan kirjeldada Saku Õlletehase tootmisprotsesse,

Toit → Toidutehnoloogia
8 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Keskkonnaõiguse loengumaterjal

Loeng Keskkonnaõiguse printsiibid Keskkonnaõiguses printsiipidel eriline roll (EÜ asutamislep. art 174) · Paindlikkuse vajadus ­ uued olukorrad, ebakindlus · Avar administratsiooni kaalutlusõigus (printsiibid on suunaandjad) · Rahvusvahelise õiguse suur mõju · Kodifitseerimise ja arengu pidepunktid Printsiibid Printsiibid demonstreerivad eesmärke, mille poole tuleb püüelda · Printsiibid satuvad tihti konflikti teiste printsiipidega (eesmärkidega) - tuleb leida optimaalne lahendus (Säästva arengu kolmnurk) · Printsiibid on suunatud eelkõige seadusandjale, haldusorganile ja kohtule Normid on konkreetsed ­ neid saab kas täita või mitte täita, kolmandat võimalust ei ole Printsiipide osaline täitmine rikkumine Printsiibi üldosa seaduse eelnõus Keskkonna tervikliku ja kõrgtasemelise kaitse põhimõte Abinõud keskkonna kaitsmisel peavad tagama kõrgtasemelise ka...

Õigus → Õigusõpetus
105 allalaadimist
thumbnail
5
docx

EL siseturuõiguse konspekt ja kaasused

) Millised oli Iirimaa argumentid? Punkt 40. Tegemist on teenuste vabaliikumisega, mitte kaubade vabaliikumisega. Kohus rahuldas hagi ühes osas, et Iirimaa on rikkunud EMÜ asutamislepingu artiklist 30 tulenevaid kohustusi. 82/77 Openbaar Ministeriev v Van Tiggele Amsterdami Gerechtshof esitas EMÜ asutamislepingu artikli 177 alusel kaks küsimust, mis puudutavad liikmesriikidevahelises kaubavahetuses koguseliste piirangute kaotamist käsitlevate asutamislepingu artiklite 30 kuni 37 ning riigiabi käsitlevate asutamislepingu artiklite 92 kuni 94 tõlgendamist. Esimeses küsimuses on sisuliselt küsitud, kas asutamislepingu artikleid 30 kuni 37 tuleb tõlgendada sellises tähenduses, et nendes sätestatud keeld hõlmab ka kõnealusel juhul käsitletavaid hinnaeeskirju. VASTUS. Esimesele küsimusele vastata, et EMÜ asutamislepingu artiklit 30 tuleb tõlgendada sellises tähenduses, et kui riiklik ametiasutus kehtestab jaemüügi jaoks

Õigus → Euroopa liidu õigus
198 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

· Tagada, et pankrotistunud ausad ettevõtjad saaksid kiiresti teise võimaluse · Koostada eeskirjad vastavalt põhimõttele ,,kõigepealt mõtle väikestele" · Muuta riigiasutused VKEde vajaduste suhtes osavõtlikumaks · Kohandada riiklikud poliitikavahendid VKEde vajadustega: hõlbustada VKEde osalemist riigihangetes ja kasutada VKEde puhul paremini ära riigiabi võimalusi · Hõlbustada VKEde juurdepääsu rahastamisvahenditele ja arendada välja majanduskeskkond, mis toetab õigeaegseid makseid äritehingute puhul · Aidata VKEdel saada rohkem kasu ühtse turu pakutavatest võimalustest · Edendada oskuste täiendamist VKEdes ja kõiki innovatsiooni liike · Võimaldada VKEdel muuta keskkonnaalased väljakutsed võimalusteks · Soodustada ja toetada VKEsid, et nad saaksid kasu turgude kasvust 55

Majandus → Ettevõtlus alused
93 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

 Tagada, et pankrotistunud ausad ettevõtjad saaksid kiiresti teise võimaluse 12  Koostada eeskirjad vastavalt põhimõttele „kõigepealt mõtle väikestele”  Muuta riigiasutused VKEde vajaduste suhtes osavõtlikumaks  Kohandada riiklikud poliitikavahendid VKEde vajadustega: hõlbustada VKEde osalemist riigihangetes ja kasutada VKEde puhul paremini ära riigiabi võimalusi  Hõlbustada VKEde juurdepääsu rahastamisvahenditele ja arendada välja majanduskeskkond, mis toetab õigeaegseid makseid äritehingute puhul  Aidata VKEdel saada rohkem kasu ühtse turu pakutavatest võimalustest  Edendada oskuste täiendamist VKEdes ja kõiki innovatsiooni liike  Võimaldada VKEdel muuta keskkonnaalased väljakutsed võimalusteks  Soodustada ja toetada VKEsid, et nad saaksid kasu turgude kasvust 55

Majandus → Ettevõtluse alused
175 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majanduspoliitika vastused

kaubandust ja piiravad konkurentsi ühisturul. Keelustatud on ka turu jaotamine, hindade fikseerimine, kogustealased kokkulepped, pakkumise piiramine ning diskrimineeriv turustamine. o Konkurentsi piiravate kokkulepete kõrvaldamine ja turguvalitseva seisundi kuritarvitamise lõpetamine o Ettevõtete ühinemiste kontroll o Monopolistlike majandussektorite liberaliseerimine o Riigiabi üle teostatav järelevalve 15. Stabilisatsioonipoliitika erinevad kontseptsioonid: o Keynes'i kontseptsioon ­ Erasektori investeerimise muutumine, eratarbimisest tingitud ebastabiilsus, ebastabiilne rahanõudlus. Riigi ülesandeks erasektori tsükliliste kulutuste kompenseerimine tsüklite vastaste impulsside kaudu. Kuna rahapoliitika tulemusi peetakse ebakindlaks, on keinsianistliku stabilisatsioonipoliitika põhiinstrumendiks fiskaalpoliitika.

Majandus → Majanduspoliitika
216 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Euroopa testide vastused

Vähendada põllumajandustöötajate arvu 50% 7. Mis on modulatsioon? Finantsmehhanism ressursside suunamisel ÜPP I sambast II sambasse 8. Mis on PRIA? Eesti Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet 9. Mis on RAK? Eesti riiki hõlmav arengukava, mis kajastab Eesti riigieelarvest finantseeritavaid tegevusi 10. Mis on ÜPP "tervisekontroll"? EL Komisjoni kontroll põllumajandusreformide edukuse üle TEST 17: EL konkurentsipoliitika 1. Kas riigiabi on EL ettevõtetele lubatud või keelatud? Vali üks vastus. Reeglina keelatud 2. Milline on Euroopa Liidu konkurentsipoliitika eesmärk? Vali üks vastus. Moonutusteta konkurentsi tagamine EL turul 3. Kas konkurentsipoliitikas tehakse erandeid? Vali üks vastus. Tehakse erandeid põllumajandusele ja transpordile 4. Kes vastutab konkurentsipoliitika elluviimise eest? Vali üks vastus. Euroopa Komisjon 5. Milles seisneb "üldine eelistussüsteem"? Vali üks vastus

Politoloogia → Euroopa liit
40 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011 (Juhan Teder)

on au sees  Tagada, et pankrotistunud ausad ettevõtjad saaksid kiiresti teise võimaluse  Koostada eeskirjad vastavalt põhimõttele „kõigepealt mõtle väikestele”  Muuta riigiasutused VKEde vajaduste suhtes osavõtlikumaks  Kohandada riiklikud poliitikavahendid VKEde vajadustega: hõlbustada VKEde osalemist riigihangetes ja kasutada VKEde puhul paremini ära riigiabi võimalusi  Hõlbustada VKEde juurdepääsu rahastamisvahenditele ja arendada välja majanduskeskkond, mis toetab õigeaegseid makseid äritehingute puhul  Aidata VKEdel saada rohkem kasu ühtse turu pakutavatest võimalustest  Edendada oskuste täiendamist VKEdes ja kõiki innovatsiooni liike  Võimaldada VKEdel muuta keskkonnaalased väljakutsed võimalusteks  Soodustada ja toetada VKEsid, et nad saaksid kasu turgude kasvust 55

Majandus → Ettevõtlus
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majanduspoliitika

Ühinemised on lubatud, kuid ainult juhul, kui nad ei kahjusta konkurentsivabandust ja jätavad alles turule sisenemise võimaluse. 14. Euroopa Liidu konkurentsipoliitika eesmärgid ja põhivaldkonnad o Konkurentsi piiravate kokkulepete kõrvaldamine ja turguvalitseva seisundi kuritarvitamise lõpetamine o Ettevõtete ühinemise kontroll o Monopolistlike majandussektorite liberaliseerimine o Riigiabi üle teostatav järevalve 15. Stabilisatsioonipoliitika erinevad kontseptsioonid o Keynes´i kontseptsioon. Põhihüpoteesiks majanduskõikumiste seletamisel on erasektori ebastabiilsus. Erasektori investeerimiskäitumise muutumine, erainvesteerija käitumise tsükliline iseloom. Eratarbimine põhjustab erasektori ebastabiilsust. Lühiajaline tsüklitevastane rahapoliitika tunnistamine. o Monetarism

Majandus → Majandus
201 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majanduspoliitika vastused

mõjutavad liikmesriikide vahelist kaubandust ja piiravad konkurentsi ühisturul. Keelustatud on ka turu jaotamine, hindade fikseerimine, kogustealased kokkulepped, pakkumise piiramine ning diskrimineeriv turustamine. Konkurentsi piiravate kokkulepete kõrvaldamine ja turguvalitseva seisundi kuritarvitamise lõpetamine 4 Ettevõtete ühinemiste kontroll Monopolistlike majandussektorite liberaliseerimine Riigiabi üle teostatav järelevalve 17. Stabilisatsioonipoliitika erinevad kontseptsioonid Keynes’i kontseptsioon. Erasektori ebastabiilsus(N: töötus). Erasektori investeerimise muutumine, eratarbimisest tingitud ebastabiilsus, ebastabiilne rahanõudlus. Riigi ülesandeks erasektori tsükliliste kulutuste kompenseerimine tsüklite vastaste impulsside kaudu. Kuna rahapoliitika tulemusi peetakse ebakindlaiks, on keinsianistliku stabilisatsioonipoliitika põhiinstrumendiks

Majandus → Majandus
45 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse aluste eksam

arendamine, samuti üldine ettevõtlusteadlikkuse tõstmine.  KredEx - Eesmärk: o erinevaid garantiitooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKE-dele, o toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõlvamisel, o suurendada eluaseme soetamiseks ja renoveerimiseks vajalike laenude kättesaadavust.  Maaelu Edendamise Sihtasutus - riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele.  Maakondlikud arengukeskused - EAS-i ja KredEx-i lepingulised partnerid, kes vahendavad üle Eesti nimetatud sihtasutuste tooteid ja teenuseid ja ühtlasi tagavad riiklike poliitikate rakendumise maakondlikul tasandil. 50

Majandus → Ettevõtlus alused
47 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Euroopa Liit KORDAMISKÜSIMUSED kevad 2009

· Ühtne välistollimäär · Üldine eelistussüsteem · Muud kaubanduspoliitika vahendid: ekspordipiirangud, impordikvoodid, dumpinguvastane tollimaks 76.EL konkurentsipoliitika: põhivaldkonnad · Eesmärgiks konkurentsi toetamine ja konkurentsi moonutamise takistamine · Suunatud EL tasandi toimuvale kaubavahetusele ja ei puuduta liikmesriikide sisest konkurentsipoliitikat 77.Riigiabi (mõiste) Riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust. 78.Majandus- ja Rahaliidu olemus · Koosneb kahest lahusolevast poliitikaalast ­ majanduspoliitikast ja rahapoliitikast. Mõlemad on küll teineteisega seotud aga majanduspoliitika jääb enamasti liikmesriikide pädevusse ja rahanduspoliitikat juhitakse enamasti ühise rahapoliitika süsteemi kaudu. 79

Politoloogia → Euroopa liit
94 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Eluasemepoliitika suundumusi Ida-Euroopas.

tuleb sellist olukorda ausatel ehitajatel aksepteerida. Udami sõnul on tellija tihtipeale teadlik sellest, et hanke võitnud ehitusettevõttega kaasnevad väga suured riskid, ent riigihangete seaduse kohaselt on nad kohustatud lepingu sõlmima. Seadusest tulenevalt ei ole õigus neil ette teada kahjumlikke ehitajaid vältida, sest isegi kohtulikult karistatud ettevõttel on tegelikult võimalus ka edaspidi riigihangetel osaleda. Seda probleemi tunnistas ka Rahandusministeeriumi Riigihangete ja riigiabi osakonna juhataja Agris Peedu, kelle sõnul reguleerib riigihankeid ka lisaks meie määrustele ka Euroopast tulenevad direktiivid, mis kehtivad kõikides Euroopa Liidu riikides. Oma Ehitaja nõukogu esimees Tiit Kuuli sõnul kuritegevust karistustega ning lepinguliste kohustuste meelevaldse ümberjagamisega probleeme ei väldi. ,,Need kes plaanivad lepingu tellija poolt esitatud tingimusi vältida, eeldavad, et nad ei jää sellega vahele ja

Metsandus → Ellujäämine metsas
33 allalaadimist
thumbnail
50
doc

Euroopa Liit vastused KORDAMISKÜSIMUSED kevad 2009

 Ühtne välistollimäär  Üldine eelistussüsteem  Muud kaubanduspoliitika vahendid: ekspordipiirangud, impordikvoodid, dumpinguvastane tollimaks 76.EL konkurentsipoliitika: põhivaldkonnad  Eesmärgiks konkurentsi toetamine ja konkurentsi moonutamise takistamine  Suunatud EL tasandi toimuvale kaubavahetusele ja ei puuduta liikmesriikide sisest konkurentsipoliitikat 77.Riigiabi (mõiste) Riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust. 78.Majandus- ja Rahaliidu olemus  Koosneb kahest lahusolevast poliitikaalast – majanduspoliitikast ja rahapoliitikast. Mõlemad on küll teineteisega seotud aga majanduspoliitika jääb enamasti liikmesriikide pädevusse ja rahanduspoliitikat juhitakse enamasti ühise rahapoliitika süsteemi kaudu. 79

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Euroopa Liidu kujunemine ja lepingud, EL ’idalaienemine’, Eesti integratsioon Euroopa Liitu, EL õiguslikud alused

· Ühtne välistollimäär · Üldine eelistussüsteem · Muud kaubanduspoliitika vahendid: ekspordipiirangud, impordikvoodid, dumpinguvastane tollimaks 76.EL konkurentsipoliitika: põhivaldkonnad · Eesmärgiks konkurentsi toetamine ja konkurentsi moonutamise takistamine · Suunatud EL tasandi toimuvale kaubavahetusele ja ei puuduta liikmesriikide sisest konkurentsipoliitikat 77.Riigiabi (mõiste) Riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust. 78.Majandus- ja Rahaliidu olemus · Koosneb kahest lahusolevast poliitikaalast ­ majanduspoliitikast ja rahapoliitikast. Mõlemad on küll teineteisega seotud aga majanduspoliitika jääb enamasti liikmesriikide pädevusse ja rahanduspoliitikat juhitakse enamasti ühise rahapoliitika süsteemi kaudu. 79

Politoloogia → Politoloogia
25 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Euroopa Liidu vastused

· Ühtne välistollimäär · Üldine eelistussüsteem · Muud kaubanduspoliitika vahendid: ekspordipiirangud, impordikvoodid, dumpinguvastane tollimaks 76.EL konkurentsipoliitika: põhivaldkonnad · Eesmärgiks konkurentsi toetamine ja konkurentsi moonutamise takistamine · Suunatud EL tasandi toimuvale kaubavahetusele ja ei puuduta liikmesriikide sisest konkurentsipoliitikat 77.Riigiabi (mõiste) Riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust. 78.Majandus- ja Rahaliidu olemus · Koosneb kahest lahusolevast poliitikaalast ­ majanduspoliitikast ja rahapoliitikast. Mõlemad on küll teineteisega seotud aga majanduspoliitika jääb enamasti liikmesriikide pädevusse ja rahanduspoliitikat juhitakse enamasti ühise rahapoliitika süsteemi kaudu. 79

Politoloogia → Euroopa liidu põhikursus
92 allalaadimist
thumbnail
42
odt

Kalapüügi Alused

vahel, kusjuures Keskkonnaministeeriumi vastutusalas on: 1) kalavarude olukorra hindamine, sellega seotud teadusuuringute korraldamine, 2) vajadusel püügipiirangute kehtestamine, 3) kalavarude kalakasvatusliku taastootmise ja kalade kudealade ning elupaikade taastamise korraldamine, 4) harrastuspüügi korraldamine. Põllumajandusministeeriumi vastutusala on: 1) kalandussektori majanduslik areng, mis hõlmab turukorraldussüsteemi, struktuuritoetuste ja riigiabi rakendamist, 2) vesiviljelussektori korraldamine. Keskkonnaministeeriumis korraldavad kalandust kalavarude osakond ja maakondlike keskkonnateenistuste kalandusspetsialistid. Järelvalvet korraldab keskkonnainspektsioon. Põllumajandusministeeriumis korraldab kalandust kalamajandusosakond kolme bürooga: · kalanduse arengu büroo, · turukorralduse ja kaubanduse büroo, · kalapüügi korralduse ja andmete analüüsi büroo.

Merendus → Kalapüük
16 allalaadimist
thumbnail
46
docx

LAENUTOOTED ÄRIETTEVÕTETELE, MIDA PAKUTAKSE NING MILLEKS SOBIVAD?

13 tegevuse tarbeks, on lubatud osa pindadest välja rentida tingimusel, et rendi laekumised, välja arvatud tütar- ja sidusettevõtetelt, ei ületa 30% laenutaotleja aastakäibest  Ekspordiga seotud tegevusele, mis on otseselt seotud eksporditavate koguste, jaotusvõrgu loomise ja toimimise või muude eksportimisest tulenevate jooksvate kuludega, kui käenduse väljastamisega antakse riigiabi  Laenutaotleja otseste või kaudsete omanike hulgas on madala maksumääraga piirkondades registreeritud firmasid. Tagatis: Võrreldes tavapärase pangalaenuga nõutakse stardilaenu puhul ettevõtjalt vähem tagatisi. Üldjuhul piisab laenu tagatiseks laenusaaja füüsilisest isikust omanike isiklikust käendusest. Laenu sihtotstarbelisel kasutamisel on käendaja isiklikuks vastutuseks kuni 40% laenusummast. 3.2. Investeerimislaen

Majandus → Raha ja pangandus
10 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Ettevõtluse alused - eksami kordamisküsimused

I Luua keskkond, kus ettevõtjad ja pereettevõtted saaksid jõudsalt areneda ja kus ettevõtlus on au sees II Tagada, et pankrotistunud ausad ettevõtjad saaksid kiiresti teise võimaluse III Koostada eeskirjad vastavalt põhimõttele ,,kõigepealt mõtle väikestele" IV Muuta riigiasutused VKEde vajaduste suhtes osavõtlikumaks V Kohandada riiklikud poliitikavahendid VKEde vajadustega: hõlbustada VKEde osalemist riigihangetes ja kasutada VKEde puhul paremini ära riigiabi võimalusi VI Hõlbustada VKEde juurdepääsu rahastamisvahenditele ja arendada välja majanduskeskkond, mis toetab õigeaegseid makseid äritehingute puhul. VII Aidata VKEdel saada rohkem kasu ühtse turu pakutavatest võimalustest VIII Edendada oskuste täiendamist VKEdes ja kõiki innovatsiooni liike IX Võimaldada VKEdel muuta keskkonnaalased väljakutsed võimalusteks X Soodustada ja toetada VKEsid, et nad saaksid kasu turgude kasvust 53

Majandus → Ettevõtlus
168 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Biokütuste kasutamise potentsiaal Eestis

Aktsiisivaba biokütuse tootmise, Eestisse toimetamise ja turule lubamise õiguse annab Alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisi seaduse alusel väljastatav biokütuse luba. Seisuga 01.11.2006. aasta on väljastatud 10 biokütuse luba, millest 9 luba vedela biokütuse tootmiseks ja 1 luba tahke biokütuse tootmiseks Vastavalt biokütuse loa omanike esitatud aruannetele, aktsiisist vabastatud biokütuseid 2005. aastal Eestis ei tarbitud, millest tulenevalt ei antud eelmisel aastal selle meetme alt riigiabi. 2005. aastal toodeti Eestis 889 073 liitrit biokütust (KN 1514 19 10). 1. oktoobri 2006. aasta seisuga on toodetud 4908 tonni biokütust. 85% nimetatud biokütusest on lähetatud Eestist välja. [4] Majandus- ja kommunikatsiooniministri 11. juuni 2003. a määrusega nr 97 "Nõuded vedelkütusele" on kehtestatud nõuded kütusele, mille kohaselt transpordis kasutatav kütus peab vastama standardite EVS-EN 228:2004 (bensiin), EVS-EN 590:2004

Maateadus → Loodusvarade kasutamise...
64 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Ettevõtluse alused eksam 2015

o Turismiekspordi ja siseturismi arendamine o Tehnoloogiaalaste ja innovaatilisete toodete ja teenuste väljatöötamine o Eesti ettevõtete ja ettevõtluskeskkonna arendamine, samuti üldine ettevõtlusteadlikkuses tõstmine Peamine ettevõtjale suunatud toetus- ja arendusprogrammide pakkuja  Maaelu Edandmise SA – „Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse“ alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aksepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetel.  KredEX – Krediidi- ja Ekspordi Garanteerimise Sihtasutus. Eesmärgid: o Erinevaid garantiintooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKE-dele o Toetada eksportivaid ettevõteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude

Majandus → Ettevõtluse alused
137 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

on tagada ettevõtluse arenguks suunatud riiklike ja välisabi programmide, meetmete ja projektide rakendamine järgnevais valdkondades: eesti ettevõtete suurendamine välisturgudel, välismaiste otseinvestorite kaasamine, turism KredEx eesmärgiks on erinevaid garantiitooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKEdele, toetada eksportivaid ettevõtjaid, suurendada eluaseme soetamiseks ja renoveerimiseks vajalike laenude kättesaadavust. Maaelu Edendamise Sihtasutus riigiabi andja, andes abi Euroopa komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele.Maakondlikud arengukeskused on KredExi ja EASi lepingulised partnerid, kes vahendavad üle Eesti nimetatud sihtasutuste tooteid ja teenuseid ning ühtlasi tagavad riiklike poliitikate rakendumise maakondlikul tasandil.

Majandus → Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Euroopa Liidu kujunemine ja lepingud, EL „idalaienemine“, Eesti integratsioon Euroopa Liitu, EL õiguslikud alused

· Eesmärgiks konkurentsi toetamine ja konkurentsi aasta jooksul olla devalveeritud ning moonutamise takistamine selle kõikumised peavad olema jäänud · Suunatud EL tasandi toimuvale kaubavahetusele ja ei Rahasüsteemi poolt määratud puuduta liikmesriikide sisest konkurentsipoliitikat Piiridesse 4. riigi eelarvedefitsiit peab olema alla 3% 77. Riigiabi (mõiste) sisemajanduse koguproduktist. 5. riigivõlg ei tohi ületada 60% SKP-st. Riigiabi on igasugune riiklik abinõu, mis (ükskõik millises vormis) vähendab ettevõttele pandud koormust 81. Varase hoiatuse süsteem ja ülemäärase ja sellega kahjustab liikmesriikidevahelist kaubandust. eelarvedefitsiidi menetlus 78

Ühiskond → Riigiõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

• toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõlvamisel, • suurendada eluaseme soetamiseks ja renoveerimiseks vajalike laenude kättesaadavust. Oma toodete turustamises kasutab KredEx Eestis kommertsalusel tegutsevate krediidi- ja finantsasutuste võrgustikku. Maaelu Edendamise Sihtasutus on “Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele. 49.Olulisemad Eestis rakendatavad alustavatele ettevõtjatele suunatud toetusmeetmed (stardi- ja kasvutoetus, ettevõtlusinkubaatorid, mentorlus (nende teenuste sisu)). • starditoetus/kasvutoetus, stardilaen, • informatsiooni edastamine, • ettevõtlusinkubaatorid, • mentorlus,

Majandus → Ettevõtluse alused
58 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtlus alused eksami küsimused

o välismaiste otseinvesteeringute kaasamine, o turismiekspordi ja siseturismi arendamine, o tehnoloogiaalaste ja innovaatiliste toodete ja teenuste väljatöötamine, o Eesti ettevõtete ja ettevõtluskeskkonna arendamine, samuti üldine ettevõtlusteadlikkuse tõstmine.  Maaelu Edendamise Sihtasutus on “Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele.  Kredex- Krediidi– ja Ekspordi Garanteerimise Sihtasutus, eesmärgid: o erinevaid garantiitooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKE-dele, o toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõlvamisel,

Majandus → Ettevõtlus alused
112 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Ettevõtluse alused eksam

o välismaiste otseinvesteeringute kaasamine, o turismiekspordi ja siseturismi arendamine, o tehnoloogiaalaste ja innovaatiliste toodete ja teenuste väljatöötamine, o Eesti ettevõtete ja ettevõtluskeskkonna arendamine, samuti üldine ettevõtlusteadlikkuse tõstmine. · Maaelu Edendamise S-s on "Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse" alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele. · Kredex- Krediidi­ ja Ekspordi Garanteerimise Sihtasutus, eesmärgid: o erinevaid garantiitooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKE-dele, o toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude

Majandus → Ettevõtluse alused
975 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Euroopa Liidu eksami kordamisküsimuste vastused

Euroopa Liidu kordamisküsimused ja vastused. Euroopa Liidu ajalooline kujunemine ja lepingud 1. Millised sündmused pärast II maailmasõda aitasid kaasa Euroopa lõimumisele? Mis oli Ühtse Euroopa loomise motiiv? Prantsusmaa ja Saksamaa ajaloolise rivaliteedi elimineerimine, Marshalli plaan 1947 (abiprogramm sõjas laastatud Euroopa riikide aitamiseks ja kommunismi pealetungi ennetamiseks), Euroopa/Haagi kongress, Euroopa Majanduskoostöö organisatsiooni asutamine, Euroopa Nõukogu asutamine. Loomise motiiv: rahu, Euroopa solidaarsus ning majanduslik ja sotsiaalne progress. 2. Millised olid kaks peamist suundumust/ ideed Euroopa ühendamiseks? a) Spinelli Vaba ja Ühtne Euroopa – eesmärgiks on tekitada selline sõltuvus riikide vahel, et neil ei oleks võimalust enam sõda alustada. Tõeline ühendus, st mitte pelgalt ühe valdkonna lõimumine. b) Monnet' ja Schumani pragmaatilisem lähenemine – nägid ette...

Ühiskond → Poliitika
23 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Euroopa kohus

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õigusinstituut Avaliku õiguse õppetool Liisa Lippe EUROOPA KOHUS Referaat Juhendaja: Lembit Auväärt Tallinn 2009 Olen koostanud töö iseseisvalt. Töö koostamisel kasutatud autorite töid, Üliõpilase kood: 095257 Üliõpilase e-posti aadress: [email protected] SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................................4 1.EUROOPA KOHTU KOOSSEIS...................................................................................5 1.1. Euroopa Kohtu põhikiri..........................................................................................6 1.2. Kohtunikud ja kohtujuristid....................................................................................6 2. PÄDEVUS.................................................................

Õigus → Euroopa liidu õigus
19 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Ettevõtluse olemus

... on olulised eeskätt nende toetamisel (ehk VKE sektori arengudünaamikas on olulisim uute väikeettevõtete teke, riigiabi võimaldamisel, milles eristub kaks vastandlikku allprotsessi: sest suurettevõtetele · uustulnukate lisandumine ja abi üldjuhul ei anta). · "alaealine" (või enneaegne) ,,suremine" (infant mortality).

Majandus → Ettevõtlus
72 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Ettevõtluse alused - Eksamiks kordamine

- välismaiste otseinvesteeringute kaasamine, - turismiekspordi ja siseturismi arendamine, - tehnoloogiaalaste ja innovaatiliste toodete ja teenuste väljatöötamine, - Eesti ettevõtete ja ettevõtluskeskkonna arendamine, samuti üldine ettevõtlusteadlikkuse tõstmine - Peamine ettevõtjatele suunatud toetus- ja arendusprogrammide pakkuja. Maaelu Edendamise SA-s on “Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele. KredEx- Krediidi– ja Ekspordi Garanteerimise Sihtasutus, eesmärgid: - erinevaid garantiitooteid pakkudes parandada kapitali kättesaadavust VKE-dele, - toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõlvamisel,

Majandus → Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Oma toodete turustamises kasutab KredEx Eestis kommertsalusel tegutsevate krediidi- ja finantsasutuste võrgustikku. Tugisüsteemis olulised Maakondlikud arenduskeskused on EAS-i ja KredEx-i lepingulised partnerid, kes vahendavad üle Eesti nimetatud sihtasutuste tooteid ja teenuseid ja ühtlasi tagavad riiklike poliitikate rakendumise maakondlikul tasandil. Maaelu Edendamise Sihtasutus on "Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse" alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele. 57. Eesti ettevõtluspoliitika prioriteedid 2007-2013. 1. Finantseerimisvõimaluste parandamine (stardiabi, krediidigarantii, ettevõtlusega seotud infrastruktuuri investeeringu toetus jms). 2. Inimressursi arendamine (ettevõtluse moodulite lisamine erineva taseme õppeasutuste

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Majanduspoliitika eksam kordamisküsimused eksamiks

1.Majanduspoliitika teooria ja koht sotsiaalteaduste süsteemis MP kuulub majandusteaduste hulka ja on sarnaselt teiste valdkondadega tihedalt seotud ühiskonnateadustega. MP teooria uurimisobjektiks on praktiline MP st. suure hulga institutsioonide (valitsus, keskpank, parlament, rahvusvah. org ja huvigrupid) tegevus, et mõjutada majanduslikke protsesse ühiskonnas. MP teooria põhieesmärgiks on kirjeldada nende institutsioonide tegevust, hinnata nende ajendeid ja ka tegevuse tagajärgi. MP hõlmab MP eesmärkide, abinõude ja strateegiate uurimist, samuti ka maj. arengu prognoosi. Eesmärgiks on praktilise MP tõhustamine, tehes eesmärgid selgepiirilisemaks, parandades otsustusprotsessi, konfliktsituatsioonide lahendamist jne. 2.Majanduspoliitika teooria ja praktika seosed MP teooria ülesandeks on maj. teoreetiliste teadmiste alusel püstitada vajalikke rakenduslikke probleeme ja ülesandeid ning töötada välja abinõusid nende lahendamiseks. Milli...

Majandus → Majanduspoliitika
211 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Ettevõtluse alused - kordamisküsimused

• toetada eksportivaid ettevõtteid ekspordimahtude suurendamisel ja uute turgude hõlvamisel, • suurendada eluaseme soetamiseks ja renoveerimiseks vajalike laenude kättesaadavust. • Oma toodete turustamises kasutab KredEx Eestis kommertsalusel tegutsevate krediidi- ja finantsasutuste võrgustikku. Maaelu Edendamise Sihtasutus on “Maaelu ja põllumajandusturu korraldamise seaduse” alusel tegutsev riigiabi andja, andes abi Euroopa Komisjoni poolt aktsepteeritud vormides. Eelkõige väljastatakse maaettevõtluslaene ning laenutagatisi maapiirkonnas tegutsevatele ettevõtetele. 55. Argumendid ettevõtlustoetuste rakendamise poolt ja vastu. Makrotasandil OK: Madalad administratiivsed barjäärid, Infrastruktuuri arendamine, Soodne maksukeskkond, Ettevõtlikkuse arendamine haridusasutustes * Alustavate ettevõtjate hulgas on väljalangevus kõrge

Ühiskond → Avalik haldus
27 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun