2. riigikeelena ainult eesti keelt 3. vaid ühte esindajat 4. taandamisõigust ainult menetlusosaline 5. seadusest tuleneva menetlustähtaja pikendamist halduri poolt 7. Revisjon 1. on kontroll, mille käik peab olema täpselt dokumenteeritud 2. peab hõlmama korraga vaid üthe maksustamisperioodi 3. tuleb alati vähemalt 7 päeva eelnevalt maksukohustuslasele teatada 4. peab sisaldama lõppvestlust 5. lõpeb haldusakti koostamisega, milleks on revisjoniakt 8. Teabe nõudmisel maksude tasumise õigsuse kontrollimisel võib maksuhaldur 1. nõuda igasugust majandusinfot 2. helistada ja kutsuda maksukohustuslase teabe andmiseks enda ametiruumidesse 3. nõuda suulisi seletusi maksude arvestamise kohta 4. kui maksukohustuslasel on määratud esindaja, suhelda vaid temaga 5. revisjoni teostamisel kohustada maksumaksjat ette näitama oma sularaha 9. Maksuhalduril on õigus nõuda 1
2. ei tule koostada kontrollakti enne maksuotsust 3. ei peata maksukohustuse aegumist 4. ei välista sama objekti korduvat kontrollimist 5. reeglina viiakse läbi maksuhalduri juures v.a kokkuleppel maksukohuslasega · Revisjon revisjoni sooritamiseks viiakse läbi vaatlus (sisevaatlus) võib ruumidesse siseneda. Revisjoni tunnused: 1. revideeritakse ühte või mitut maksu- või maksustamisperioodi. 2. enne maksuotsuse tegemist koostatakse revisjoniakt ja viiakse läbi vestlus maksukohustusega 3. peatab maksukohustuse aegumist 4. tehtud otsus on siduv ka siis, kui täiendavat maksusummat ei määrata. 5. välistab korduva revisjoni v.a kuriteo puhul 6. viiakse reeglina läbi maksukohuslase juures · Maksuhaldur peab revisjonis kirjalikult revisjonikorraldusest ette teatama 7 päeva enne algust. Mõjuval põhjusel võib algusaega edasi nihutada.
2640 maksimaalsumma. Võib määrata ositi. Esimene kord võib sunniraha maksimaalsumma olla kuni 600. Revisjonist tuleb ette teatada vähemalt 7 päeva. On ka mõned erandlikud juhused. Tuleb kirja panna revisjoni ulatus (millist või milliseid maksusid kontrollitakse; millist perioodi või perioode). Ajaliselt rangelt piiritletud (millal algab ja millal lõppeb; segab maksukohuslase tööd; muidu ei lõppekski revisjon ja kaevataks koguaeg edasi). Pärast revisjoni koostatakse revisjoniakt. Lõppvestlus peab toimuma, muidu võimalik revisjoni vaidlustada. Tuleb mõistlik aeg ette teatada ja kätte anda revisjoniakt. Kontrollitaval peab olema aega uurida seda materjali ja mõelda vastust. Dokumentide üleandmine tuleks fiktseerida ajaga. Kuupäev pole alati piisav. Võib teha kahju maksukohuslasele. Majandusliku sisu tõlgendamine Maksumenetluseks ei pea maksuhaldur jälgima ainult maksukohuslase tõlgendusi sellest kohustusest või sellest, kuidas nad oma tehinguid nimetavad
maksukohustuslase töötajaid. Vajaduse korral seletused protokollitakse. Revidendil on õigus läbi viia vaatlusi, kaasata eksperte ja spetsialiste, teha dokumentidest väljavõtteid ja ärakirju ning sooritada muid käesoleva seaduse 6. Peatükis sätestatud toiminguid, arvestades käesolevas peatükis sätestatud erisusi. Toiminguid võib sooritada suulise korralduse alusel, va seaduse §70 ja §71 sätestatud juhul. §79 (1);(2) 39. Mida peab sisaldama revisjoniakt? Revisjon koostab akti, milles tuuakse ära kõik revisjoni käigus tuvastatud maksustamise seisukohast tähendust omavad faktilised ja õiguslikud asjaolud. Kui revisjoni kaasti eskpert või spetsialist, märgitakse revisjoniakti ka nende osavõtt. §81 (1) 40. Milliseid jälitustoiminguid ja päringuid võib maksuhaldur teha sideettevõtjale? Maksu- ja Tolliamet võib isiku kirjalikul nõusolekul koguda tema kohta isikuandmeid kriminaalmenetluse seadustiku §126 lõikes
sooritada muid käesoleva seaduse 6. peatükis sätestatud toiminguid, arvestades käesolevas peatükis sätestatud erisusi. Toiminguid võib sooritada suulise korralduse alusel, välja arvatud käesoleva seaduse §- des 70 ja 71 sätestatud juhul. Revidendil on õigus ära võtta asjasse puutuvaid dokumente või asju kontrollimise käigus õigusrikkumise tunnuste avastamise korral või kokkuleppel maksukohustuslasega. 39. Mida peab sisaldama revisjoniakt? Revisjoniaktis tuuakse ära kõik revisjoni käigus tuvastatud maksustamise seisukohast tähendust omavad faktilised ja õiguslikud asjaolud. Kui revisjoni kaasati ekspert või spetsialist, märgitakse revisjoniakti ka nende osavõtt. 40. Milliseid jälitustoiminguid ja päringuid võib maksuhaldur teha sideettevõtjale? Maksu- ja Tolliamet võib teha päringu elektroonilise side ettevõtjale järgmiste andmete saamiseks:
maksukohustuslane või tema esindaja või töötaja. Vaatluse läbiviimisele ei kohaldata § 72 lõikes 3 sätestatut. Spetsialisti kaasamise korral tehakse maksukohustuslasele teatavaks spetsialisti nimi ja kaasamise põhjus. (MKS § 79 lg 3) Revidendil on õigus ära võtta asjasse puutuvaid dokumente või asju kontrollimise käigus õigusrikkumise tunnuste avastamise korral või kokkuleppel maksukohustuslasega. (MKS § 79 lg 4) 39. Mida peab sisaldama revisjoniakt? Revisjoni lõpus koostab revident revisjoniakti, milles tuuakse ära kõik revisjoni käigus tuvastatud maksustamise seisukohast tähendust omavad faktilised ja õiguslikud asjaolud. Kui revisjoni kaasati ekspert või spetsialist, märgitakse revisjoniakti ka nende osavõtt. (MKS § 81 lg 1) 40. Milliseid jälitustoiminguid ja päringuid võib maksuhaldur teha sideettevõtjale? Maksu- ja Tolliamet võib teha päringu elektroonilise side ettevõtjale
2) valla või linna ametiasutuste ja nende hallatavate asutuste raamatupidamise õigsust ja valla või linna vara kasutamise sihipärasust; 3) tulude tähtaegset sissenõudmist ja arvelevõtmist ning kulude vastavust valla või linna eelarvele; 4) valla või linna sõlmitud lepingute täitmist; 5) valla- või linnavalitsuse ja nende ametiasutuste tegevuse seaduslikkust ning otstarbekust. Revisjonikomisjoni otsus ja revisjoniakt saadetakse valla- või linnavalitsusele, kes võtab revisjoniakti suhtes seisukoha ja esitab selle 10 päeva jooksul revisjonikomisjonile. Revisjonikomisjon esitan nimetatud dokumendid volikogule otsuse tegemiseks kontrolli tulemuste realiseerimise kohta. lisades nendele dokumentidele otsuse tegemiseks vajaliku volikogu õigusakti eelnõu. Fraktsioonid Sama erakonna või valimisliidu liiked volikogus ühinevad neile antud ajal ühiste poliitiliste arusaamade realiseerimiseks fraktsioonidesse