Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"rehv" - 56 õppematerjali

rehv on ette nähtud rattale mõjuva dünaamilise koormuse vähendamiseks, et haardumine oleks parem.
thumbnail
38
rtf

Rehv ja velg

konstruktsioon Märge rehvi konstruktsiooni kohta TTT Märge rehvide kvaliteediklassi kohta UTQG-standardi alusel. Lühend UTQG (Uniform Tire Quality Grading) tähistab USA transpordiministeeriumi (DOT) kehtestatud ühtset rehvide klassifitseerimist kvaliteedi alusel. TREADWEAR - kulumiskestvus; see klass mõõdab turvisemustri kulumise määra kontrollitud tingimustes läbi viidud katse ajal. Klass 100 tähistab üldist kvaliteedinormi. Klassiga 200 tähistatud rehv on kaks korda kulumiskindlam kui klassi 100 rehv. Üle 100 - parem kui etalonväärtus 100 - etalonväärtus Alla 100 - halvem kui etalonväärtus Lihtsamalt öeldes, mida väiksem number, seda kiiremini rehv kulub, samas on pidamine parem. Märkus: turvise kulumise klassi saab kasutada vaid ühe tootja rehvivaliku piires. Erinevate rehvitootjate klassid ei ole omavahel võrreldavad. TRACTION - juhitavus; juhitavuse klass näitab rehvi pidurdusvõimet märjal teekattel.

Auto → Auto õpetus
84 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Kuidas kontrollida rehvide kulumisastet

Kuidas kontrollida rehvide kulumisastet. Rehvide rõhku ja kulumisastet peaks kontrollima vähemalt kord kuus, enne ja pärast pikemaid sõite. Selleks et selgitada välja üleliigse kulumise põhjus piisab kui vaadata kulumisjälgi rehvil, selleks aitab meie rehvide kulumistabel: Rehvi kulumine Põhjus Lahendus Kontrollige kas rehv lekib Mõlemad ääred Vähene rehvirõhk kulunud või lisage rehvirõhku Keskelt kulunud Liiga suur rehvirõhk Laske rehvi tühjemaks Laske rataste kokkujooksu Ühelt poolt kulunud Rataste kokkujooks on vale kontrollida sillastendis

Mehaanika → Automehaanika
4 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Rehvivahetus

2016 Kõigepealt tuleb ajada auto garaaži Seejärel ajad auto tõstukile Võtad rattad alt ära ALGUL KEERAD POLDID ÕRNALT LAHTI, TÕSTAD AUTO KÕRGEMALE, MUGAVALE KÕRGUSELE, ET OLEKS MUGAV VELG ÄRA TÕSTA, ET MITTE ENDA SELJALE LIIGA TEHA. Võtad rehvi maha Algul eemaldad rehvi ilma velge vigastamata montaažipingi küljel oleva abitööriistaga. Vahetad ventiili ära  Paned uue ventiili, sest kunagi ei tea kui vana võib vana ventiil olla, seega et kindel olla et rehv ikka õhku pidama jääb tuleb uus ventiil panna Siis asetad uue rehvi veljele Tuleb määrida „rehvi seepi“ rehvi äärtele, et see läheks sujuvalt velje peale ning et vältida rehvi purunemist. Lased rehvidele õhu sisse. Seda kui palju õhku või kui suur rehvi rõhk olema peab, saab teada autodatast, kuna igal autol on erinev. Nii kaua pumpad, kuni käib tavaliselt 1-2 tugevat pauku mis on märk sellest, et rehv läks paika. Tasakaalustad veljed ära

Auto → Auto õpetus
8 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auto remont, hooldus

Sõiduki ümberehitamise võimalikkuse ja viisi määrab ARK Auto rehvid Tähistamine · E (e1, E2), DOT (2005) · Ei tohi olla vanem kui 10 aastat · Mustri sügavus 1...6 mm · 3...4 mm peal on viimane piir · Võidusõidus kasutatav ,,slikid" rehvid on hoopis teisest segust tehtud · Mida väiksem on mustri sügavus, seda halvem on külmaga haarduvus · 7...9 mm uue rehvi muster · 25-30 tuhat peab rehv, peale seda läheb asi kehvaks Mõõdud: 205/60R 92H Protektori osa ehk rehvi laius 205, kõrgus 60 (protsent laiusest, mitte mm-tes) . R tähendab radiari (mida kõrgem on rehvi radiar, seda pehmem on sõita, kuid halvem on juhitavus). 92 tähendab kaalu indeksit (vist on 710 kg rattale) H ­ kiirusindeks (210 km/h) Q ­ 160 km/h (markeeritakse tavaliselt väiksemate autode talverehve) T ­ 190 km/h V ­ 240 km/h (mida kõrgem on kaaluindeks, seda rohkem kannatab koormust ehk karkass on

Auto → Autode hooldus
127 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Talverehvide võrdlus

piirid. Minu rehvivalikul oli üsna tähtsaks kriteeriumiks rehvi laius. Kuna igapäevaselt sõidan autoga mis on tagaveoline ja kaalub 1000 kg kanti, siis enamlevinud 185 laiusega rehvid ei sobinud. Olude sunnil ostsin Master Nordic 3 taastatud naastrehvid. Mõõduga 175/65 R14. Kasutasin neid eelmisel talvel igapäevasõiduks ning tuleb öelda, et lumel ja sellisel pinnasel, nagu linnatänavad enamiku talvest kaetud on, on rehv täitsa arvestatava pidamisega, jääl seevastu aga jätab soovida. Talve haku sõidan veel samade Masteri rehvidega, kuid õige talve jaoks kasutan sel aastal Ässä rehve, mis on Soomes taastatud. Nende kilomeetrite põhjal, mis Ässä rehvi möödund talvel proovida sain jäi mulje väga hea. Lumel ja jääl oli pidamine nii Masteri rehvist, kui ka Continental Wintervikingist peajagu üle. Rehv on üsna lahtise mustri ja terava servaga. Ässä rehvist kaalumiseks välja

Auto → Autode hooldus
29 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ülesanne 9-Erinevad päringud mitmest tabelist

| Kevin | Kivi | ARV07 | Sirje Mnd | | Veiko | Vesi | ARV07 | Sirje Mnd | | Hannes | Hein | ARV07 | Sirje Mnd | | Tiia | Tuisk | KKK06 | Terje Tamm | | Joosep | Jalakas | KKK06 | Terje Tamm | | Sille | Siil | KKK06 | Terje Tamm | | Lilli | Lill | KKK06 | Terje Tamm | | Liia | Lips | KKK06 | Terje Tamm | | Kalev | Komm | KKK06 | Terje Tamm | | Rita | Rehv | KKK06 | Terje Tamm | | Pille | Pill | RMT07 | Sirje Mnd | | Tiit | Tikk | RMT07 | Sirje Mnd | | Luisa | Tuul | RMT07 | Sirje Mnd | | Sandra | Saar | RMT07 | Sirje Mnd | | Janek | Jooksik | RMT07 | Sirje Mnd | | Kati | Karummm | RMT07 | Sirje Mnd | | Kati | Kask | HTL05 | Tiiu Rohi | | Ragnar | Roos | HTL05 | Tiiu Rohi |

Informaatika → Andmebaasid
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vocabulary of Unit 3

package holiday ­ pakettpuhkus tour ­ ringkäik, huvireis, turnee palm-fringed ­ palmidega ääristatud tower ­ kõrguma pastime ­ ajaviide track ­ rada peak ­ mäetipp travel ­ reis, sõit pickpocket ­ taskuvaras trendy ­ moekas piñon pine ­ seemnemänd trip ­ reis power cut ­ voolukatkestus tyre ­ rehv preliminary ­ eel- ultimate ­ lõplik, viimane, ülim proposed ­ pakutud unspoiled ­ rikkumata public ­ avalik, ühiskondlik upscale ­ kõrgklasile suunama put my feet up ­ (jalgu) puhkama vacancy ­ vaba koht (nt tuba) race ­ võidusõit, võidujooks, rass volunteer ­ vabatahtlik railroad route ­ raudtee marsruut/suund wander ­ uitama

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Jõuülekanne

kardaani pöörlemise, pöörab seda 90 kraadi ja edastab selle pooltelgede abil ratasteni. 6. Mis ülesanne on diferentsiaalil? Tööpõhimõte. Diferentsiaali põhiline töö on jaotada pöördemoment tagaratastele õiges proportsioonis ning võimaldada sõiduki pööramisel reguleerida sisekurvis olevat ratast aeglasemaks ja väliskurvis olevat ratast kiiremaks. See võimaldab pööret ilma, et pööramissuuna väline rehv peaks suurema pööramisraadiuse tõttu lohisema. 7. Millistel eesmärkidel kasutatakse diferentsiaali lukusteid? Diferentsiaali lukustid meeldivad väga maastikusõidu fännidele, neid kasutatakse, et telje mõlemad rattad pöörleksid sama kiirusega – kui liigub üks, liigub teine sama palju. Differi lukustid on ideaalsed, kui sul puudub piisav veojõud, või oled kuskile autoga kinni jäänud.

Auto → Jõuülekanne
7 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Liiklusohutus

Kuiv kruus või asfalt 0,7 7,8 20 28 46 70 83 Haardeteguri väärtus oleneb : teekattest, kuid lisaks mõjutavad seda rehvide ehitus (diagonaal;radiaal),rehvide · materjal, sise rõhk , turvisemustri tüüp , turvisemustri kuluvus ja auto sõidukiirus . 185/70 R13 Q - rehvi tähistus . Turvisemustri jääksügavused : Sõiduautod (B - kat.) - 1,6 mm suve rehv - 3 mm talve rehv Veoautod (C - kat.) -1,6 mm Bussid ; trollid (D - kat.) - 3,0 mm Mootorrattad (A-kat.) - 0,8 mm Radiaal ja diagonnaal rehvil sisehõõrdumise vahe u. 25 % . · Mõnedel rehvidel on pöörlemis suuna märgis

Auto → Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

EESTI KEELE KONTROLLTÖÖ

Keel on kõige tähtsam sest tänu sellele luuakse kontakt. Keel kui emotsioonide väljendaja – nutt, naer, oiged, ohked, üminad, kisa. Emotsioone saad väljendada sõimusõnu kasutades, karjudes. Saad edasi anda negatiivseid emotsioone. Keel kui maagiline funktsioon – nõidumine, loitsimine, tervendamine, needmine ja vaimudega suhtlemine. Usk nõia sõnadesse. 2. Mis on keelemärk? Nimeta liigid, too näide. Ikoon – nt REHV – rehvi kuju Indeks – rehvi jälg Sümbol – rehvi häälikujärjend 3. Võrdlev ajalooline meetod. Polügeneesi teooria – toetud arheoloogilistele leidudele, mis näitavad tehnoliigia ja kunsti hüppelist arengut kuni 50000 aastat tagasi. Monogeneesi teooria – selle järgi pidi keel tekkima ennem, kui inimesed hakkasid ülejäänud Aafrikat ja teisi maailmajagusid asustama. 4. Mille alusel saab keeli liigitada? Tüpoloogiline liigitamine

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ulmejutt

poega. Nüüd tormas terve pere majast välja. Välisust avades leidsid nad enda eest kasti veriste silmadega. Kohe pandi autole hääled sisse ja sõideti linna politseijaoskonda. Uurijad hakkasid otsekohe kadunud poisikest otsima. Järgmise päeva hakul oli kogu pere hirmul ja teadmatuses. Peale hommikusööki tirises lauatelefon. Uurijad palusid, et pere linna tuleks. Politseijaoskonda sõitsid ema ja õeke, sest isa oli metsas jahil. Sõidu ajal purunes sõidukil rehv ja ema ning õde otsustasid jalgsi edasi minna. Tee suubus üle mäe ja läbi metsa. Keset metsa kuulsid nad järsku häält, mis kutsus neid enda juurde. Nad järgnesid sellele, ent kukkusid sügavasse lõksu. Kukkumisest toibudes nägid nad enda ees tunnelit. Käiku sisenedes, mulises kõrva ääres vedel magma. Mööda teeriba jalutades jõudsid nad raudukse juurde. Ukse kõrval seisis noolega silt, mis suunas kabelisse. Hoonesse jõudes lendas tütre ja ema suunas valge kleit

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Füüsika mehaanika osa

see, kui auto raskusjõud ja hõõrdejõud autorehvide ja jäise tee vahel tekitavad soojust. Selle tulemusena on lohukesed vett täis. Kui rehvi kiiresti vastu maad surutakse, põrkub see veega ja ei suuda lohukestesse tungida, nii muutub teepind suhteliselt siledaks, kaovad ka väljaulatuvad mügarikud, kuna vesi on nendega tasa. Õhukene jääkiht muudab jää pinna siledamaks ja seetõttu muutub tee libedaks ja autojuhil on kerge juhitavust kaotada. Vesi ei pääse rehvi alt välja ning rehv ei saavuta kontakti teega –väheneb hõõre tee ja rehvi vahel oluliselt. Suuna muutmise korral on sõidukil raske pöörata ja libiseb, sest hõõrdetegur on nii väike ja auto läheb inertsist edasi (keha tahab säilitada enda suunda) põhjustades mõnikord ka liiklusõnnetusi.

Füüsika → Füüsika
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Laagriltku saab reguleerida. Vedava silla laagrislm: kasutatakse sisevruga prlevat veovlli. Laagriltku reguleerimise vimalus sltub konstruktsioonist. Sltuva vedrustusega vedav sild: tielikult koormatud veovll on lisaks mootori veojust tingitud vndemomendile koormatud ka rattale mjuvast paindemomendist..Veovlli massi/mtmete vhendamiseks kasutatakse osaliselt koormatud veovlle, millele mjub vaid veojust tingitud vndemoment. Ratta lbimt sltub veerekiirusest ja rehvirhust. Rehv on komposiitmaterjalidest koosnev, rhu all oleva gaasiga tidetud elastne toroid. On olemas lohviga ja tihtrehvid. Tihtrehvide eelised lohviga rehvide ees: viksem kuumenemine ekspluatatsioonil(tagab pikema lbisidu), aeglasem rhukadu torkevigastuse korral, lihtsam paigaldus veljele, torkeavade lihtsam parandamine. Rehvi koordiniitide kaldenurga suurus mrab rehvitbi (radiaal-, diagonaalrehv). Radiaal rehvi eelised diagonaalrehvi ees: parem sidumugavus, viksem phimiku kuumenemine, viksem kulumine

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimisseadmed ja vedrustus

üle. Enamikel EPS süsteemidel on muutliku võimendusega roolivõimendi, mis tagab rohkem võimendust väikestel kiirustel ja väiksemat võimendust kiiruse suurenedes. Selline funktsionaalsus on kasutusel olnud vaid viimastel aastatel. Lähitulevikus EPS süsteem vahetab välja hüdraulilise roolivõimendi ja on määratud põhitavaks tuleviku autonduses. Joonis 11. Elektriline roolivõimendi skeem 4. Auto rattad 4.1 Rehv - EHITUS YOKOHAMA rehvide ehituse skeem Rehvitootmises kasutatakse kindlat terminoloogiat, mis ei tarvitse olla kõigile tuttav. Allpool kirjeldame rehvivaldkonnas üldiselt kasutusel olevaid mõisteid. Valtskambersegisti Valtskambersegisti on suur mitmekorruseline kinnine mikser õli, kummi ja kemikaalide segamiseks rehvide tootmiseks kasutatavate kõikide kummisegude valmistamisel. Randi mähkimine Selle protsessi käigus valmivad rehvirandid

Auto → Auto õpetus
207 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vedelikamortisaator

kahesilindriline gaasamoritsaator, kuna töösilinder puutub kokku väliskeskkonnaga. Gaasi ja õli vastastikune koostöö kindlustab hea reaktsiooniga süsteemi, mis hoiab auto rattad suurepäraselt teel. Selline amortisaator on käigem kui kahesilindriline gaasamortisaator ja sobib eriti sportliku sõidustiiliga juhile, olles rahuliku sõidustiiliga juhile jäik. Rattad Ratta moodustavad velg ja veljele monteeritud rehv. Veljed jaotatakse: *kilpvelg, mis koosneb kilbist ja süvapöiast, kasutatakse enamasti tihtrehvida puhul *põikosandatav põidvelg, mis kinnitatakse kodarrummu seadepinnale klambritega ja mutritega. Tagumised paarisrattad kinnitatakse veosillale 10 tikkpoldi ja mutrite abil, millised pingutatakse5 esitatud järjekorras momendiga 600Nm. Rehvi ehitus ja turvisemustri tüüp Ratta põiale asetatakse õhkrehvid, mis neis oleva suruõhu elastsuse tõttu pehmendavad lööke

Auto → Auto õpetus
34 allalaadimist
thumbnail
1
ppt

Süsinikust veljed

php.jpeg) vaid läheb lihtsaltkatki kui ületatakse katkevenivus. Selleks, et süsinikiudu kasutada ja saada kaalusääst, samas aga saada velg, mis peaks autosõidu vastu, tuleb süsinikiule lisaks kasutada ka metalle. Näiteks magneesium, alumiinium või titaan. See osa, kus peal on rehv on süsinikiust ja velje külg, kus on mutri(te) augud on alumiiniumist, tugevdatud titaaniga(poltide ümbrused ja põhiraam, et tagada tugevus). K See kooslus annab kerguse ja nõutava plastse tugevuse, et oleks võimalik autosõit, ilma

Materjaliteadus → Tehnomaterjalid
37 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ABS-pidurid

Kaia Kõrge, AT215 Turvaseadised ABS-pidurid Mitteblokeeruvad pidurid kujutavad endast viimase aja olulisemat edasiarendust ohutu liiklemise vallas. Lisaks turvalisele pidurdamisele ohtlikes olukordades aitab ABS-süsteem autojuhil tunda end rooli taga tunduvalt kindlamana. Otsused, mis autojuht peaks langetama kriitilises olukorras sekundi murdosa jooksul, teeb nüüd juhi asemel ABS-pidurisüsteem ja kindlasti mitte halvemini kui kogenuim lihtsurelik. ABS-pidurid (inglise keeles Anti-lock Braking System) on tänapäevastel sõidukitel kasutatav pidurdussüsteem, mis ei lase tugeval pidurdamisel piduritel blokeeruda, vaid hoiab elektrooniliselt juhitud hüdraulika abil pidurid selle piiril, tagades rehvide parema haardumise maapinnaga. Esimesed süsteemid töötas välja prantslane Gabriel Voisin 1929. aastal, et lühendada lennukite pidurdusmaad maandumisrajal. Algelised süsteemid olid täielikult mehaanilised ...

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ülesanne 4-Päringud mitmest tabelist

| Kohin | NULL | | Tuisk | NULL | | Pill | NULL | | Kask | NULL | | Moos | NULL | | Maasikas | NULL | | Roos | NULL | | Rohi | NULL | | Kivi | NULL | | Siil | NULL | | Tuul | NULL | | Kade | NULL | | Kook | NULL | | Vesi | NULL | | Hein | NULL | | Loots | NULL | | Lips | NULL | | Komm | NULL | | Rehv | NULL | | Jooksik | NULL | | Jnes | NULL | | Karu | NULL | | Sinine | NULL | +----------+------------+ 33 rows in set (0.01 sec) mysql> SELECT LUGEJA.perenimi, LAENUTUS.tahtaeg FROM LAENUTUS RIGHT JOIN LUGEJA ON LAENUTUS.lugeja_id=LUGEJA.lugeja_id; +----------+------------+ | perenimi | tahtaeg | +----------+------------+ | Tikk | 2020-10-22 | | Saar | 2020-10-22 | | Saar | 2020-10-20 | | Jalakas | 2020-10-16 |

Informaatika → Andmebaasid
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mati Unt Võlg

ülikooli füüsikat õppima minna. Kui ta silmad lahti tegi ja rahutust tundis sai ta aru et oli magama jäänud ja kella kuueks bussi peale jõuda oli võimatu. Malle oli juba läinud ja nii otsustas Lauri minna Järgmise bussiga Pärnu poole. Bussiga sõites tuli mõne aja pärast peale tüdruk, kellel jäi üle vaid Lauri kõrvale istuda sest rohkem kohti ei olnud. Kui lauri tüdrukut nägi tundis ta et temas on midagi erilist. Enne pärnut läks bussil rehv katki ja tänu sellele sai Lauri teada et tüdruku nimi on Reesi ja nende suhtlus sujus. Pärnu jõudes ütles Reesi et läheb oma tädi juurde ja Lauri küsis temalt kas nad võiksid veel kokku saada, ta ei teadnud küll miks ta seda küsis. Aga Reesi oli nõus ja nad leppisid kokku et saavad rannas kokku. Vahepeal ei olnud Lauril Malle üldse meelde tulnud ja ta ei teadnud mida teha, nii ta otsustas minna oma kunagise klassivenna Enno juurde. Rääkides Ennole kogu loo ära ja muust ilmast.

Kirjandus → Kirjandusteose analüüs
248 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Õhusõiduki ehitus

Teliku liigid ja konstruktsioon  Suusktelik – talvel ja mägedes suusktelik viib tsentreerigu taha. Starditakse ja maandutakse vastu mäe külge. Piduriteks kahvelpidurid. Suuskadel nina üles. Ei tohi maandumisel lumme minna. Muudavad lennuomadusi kehvemaks. Raske telikut sisse tõmmata  Linttelik- muruväljadel1.rattad ühendatud 2. Kummilint  Teliku osad o Rehv o Velg o Kahvel o Õliamortisaator o Käärid o Shimmy (amortisaator) vältida vibratsiooni küljelt küljele, aeglustab pööramist o fikseerimishoob o hüdrosilinder  esitelikut juhitakse kahe hüdrosilindriga  ressoortüüpi lehtvedru-kevlarist, süsinik kiud võib ka olla o viskab lennukit üles, kui raske maandumine  murtud telik- töötab õlaga

Masinaehitus → Masinatehnika
22 allalaadimist
thumbnail
7
doc

PRAKTIKA TÖÖKESKKONNAS

üksteise üle nalja, et tööd oleks lõbusam teha. Peamine asi mis tehti oli busside remontimine nii oma kui ka teiste linnade kus töökoda polnud ja teistest riikidest kel oli midagi parasjagu vaja teha ja viibisid parasjagu Eestis. Kokkuhoid on suur kui midagi andis parandada siis parandati ära aga kui parandada ei saanud siis muidugi vahetati välja. Rehvivahetus toimus ainult siis kui muster oli väga ära kulunud ja ümber lõigata ei saanud või kui rehv oli katki läinud. 2.2. Sooritatud tööd Sellel aastal oli töödega väga kitsas seis kuna paljud bussid olid lihtsalt nii ära remonditud, et ei jäänud õieti mulle mitte ühtegi kuid vahel tuli neid nii palju, et üks töö jooksis teise töö otsa. Suuremad tööd sai mul tehtud ühet tuttavaga, kuigi algul ma ei teadnud, et ta seal töötab alles töö kätte saamist sai ma teada. Mõned pisemad tööd sain

Auto → Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Ohutus ja turvalisus

aastaringne, ekstrakti lahjendada. Jahutus vedelik (külmakindel - 35*) valmistatud etüleen klükoosi alusel ­ antifriisi või tosool.Omadused: mürgised, paisuvad rohkem kui vesi, lekkimisvõime suurem, rikuvad värvkatet. Rehvid ja veljed Click to edit Master text styles Rehvide vahendusel: Second level Õige ja hea rehv tagab vajaliku Third level Fourth level haardumise teega Fifth level sõidusuund kiirendamine Click to edit Master text styles pidurdamine Second level

Auto → Liiklusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
8
odt

SIDUR, DIFERENTSIAAL, PEAÃœLEKANNE

PILT 2. HÜPOIDÜLEKANNE [3] PILT 3. VW LT 46 HÜPOIDÜLEKANNE 3. DIFERENTSIAAL 5 Diferentsiaali põhiline töö on jaotada pöördemoment tagaratastele õiges proportsioonis ning võimaldada sõiduki pööramisel reguleerida sisekurvis olevat ratast aeglasemaks ja väliskurvis olevat ratast kiiremaks. See võimaldab pööret ilma, et pööramissuuna väline rehv peaks suurema pööramisraadiuse tõttu lohisema. Samuti jagab õige momendi ühe ratta libedale sattumisel. Diferentsiaalide teostused on erinevad. Piiratud libisemisega diferentsiaal (LSD) on diferentsiaali tüüp, mis võimaldab selle kahel väljundvõllil pöörelda erinevatel kiirustel, kuid piirab nende kahe võlli maksimaalset erinevust. Lisaks on veel olemas lamellsiduritega diferentsiaalilukustus, elektrooniline diferentsiaalilukustus (EDS), aktiivne diferentsiaal, torsen diferentsiaal

Auto → Jõuülekanne
47 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Solid Edge

.................................................................................................................. 40 5.2 Katus ................................................................................................................................................................... 47 5.3 Velg ..................................................................................................................................................................... 51 5.4 Rehv .................................................................................................................................................................... 55 5.5 Telg ..................................................................................................................................................................... 58 5.6 Koostu lõplik komplekteerimine ......................................................................................................

Informaatika → Informaatika
35 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

Seejuures suureneb rehvide laius 10 mm haaval. Uuematel ratta- ja rehvikomplektidel (nt Dunlopi TD- rehvid või Michelini TRX- või TDX-rehvid) on teine laius: see ulatub 160 millimeetrist kuni 240 millimeetrini. Enamasti kaldub rehvide tegelik laius ettekirjutatust vähesel määral kõrvale (valmistamistolerants) ja varieerub eri tootjate puhul mõne millimeetri võrra. Lisaks sellele sõltub rehvi laius velje laiusest, millele rehv on monteeritud. Tänu rehvide normimisele saab enamikku neist monteerida erineva laiusega velgedele. Siiski tohib teatud sõidukitele ainult kindlat marki rehve monteerida või kombineerides neid kindlat tüüpi velgedega. Ainult nii on rehvid kõigis liiklusolukordades töökindlad. Samuti tuleb lumekette kasutades mõnikord arvestada kindlat marki rehvide ja veljelaiustega. Vastavad juhised on ära toodud autodokumentides ja kasutamisjuhendis. Kõrguse ja laiuse suhe /seeria .....

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
14
doc

AUTO KÄITLUSE ALUSED, PUISTEAINETE VEDU

Koormusindeks peab rehvide üksikasetuse korral olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega või rehvide topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse suurima lubatud teljekoormusega( Määrus nr 42; Kood 506.)[4] Kiirusindeks veoauto, bussi ja nende haagise rehvi puhul väljendab kiirust, millel rehv on võimeline kandma koormusindeksile vastavat massi(Määrus nr42; Kood 506.)[4] 4.2. HAAGISE REHVID Rehvid 385/65 R 22.5 9000 / 2 = 4500 kg koormusindeks 160 (vastab ühe rehvi maksimum kandevõimele 4500kg), kiirusindeks-K(vastab piirkiirusele 110km/h) 5. ARVUTAGE KOORMUS AUTORONGI TELGEDELE. KOORMAKS ON KRUUS (TIHEDUS 1800 KG/M3). VAJALIK VEOMAHT ON 150 M3. 5. KUIDAS KORRALDADA VEDU, NII

Auto → Autoõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Auto üldehitus

Tähtsaim bensiinile on detonatsioonikindlus, selle rikke korral võib mootor üle kuumeneda. Detonatsioonikindlust saab vaadata oktaanarvu järgi näiteks A95 ­ arv näitab oktaanarvu mootormeetodil. 2. Rooli rikked Auto ei hoia otsesuunda ­ Kokkujooks on liiga suur, Rööpvarra kõveraks paindunud Auto pole täpselt juhitav ( rattad pöörduvad üle takistuste veeremisel kõrvale) ­ Rooliratta vabakäik liiga suur Auto kisub ühele poole ­ Rehv tühjeneb, esirataste kalle vaja reguleerimist, tee on ühele poole kaldu. Rattad ei pööra ennast otse ­ Pöördtelje kalle vajab reguleerimist Rooliratas pöördub raskelt ­ Vigaste katetega liigendid saastunud, uued liigendid sisse töötamata Pilet 14. 1. Toitesüsteemi rikked Rike ja selle tunnus: 1)Vahelejätud tühikäigul Põhjus: Tühikäigu väär reguleering.Tühikäigu-bensiinidüüsi ummistus.

Auto → Autoõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

süüte õigsust ja CO sisaldust.Uuematel mootoritel millel on olemas arvutivõrk saab ka kontrolllida erinevate andurite ja muude elektriseadmete tööd ja vigade ilmlemisel jäävad need mootori aju mälusse. 64.õlitasapinna kontroll, vahetus, perioodilisus, margid 65.rehvide th, remont iga tehnohoolde käigus oleks soovitatav balanzeerida auto rattad. Sellega väldib rehvide liikset kulumist ja vibratsioonist tekitatud veermiku kahjustusi. ???? Hädajuhtudel lapitakse rehv nõõriga väljaspoolt ilma rehvi maha võtmata aga see on ainult hädaabinõu aga korralikuks rehvi remondiks tuleb rehv eemaldada torket tekitatud metall ese ja seestpoolt spetsaalsete abinõudega paigaldada rehvile lapp. Paigaldada rehv ja balanseerida kontrollida rehvi lappimise töö õnnestumist kas vannis või spetsiaalse lekke otsimis vahendiga. 66.kuidas kontrollida hüdrosiduri tööd saab kontrollida järgides mootori temp. Kui temp on lubatud piires siis peaks

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Amortisaatori talitluse aluseks on õli voolamisel tekkiv takistus. Kui auto vedrut kokku surutakse, siis amortisaator lüheneb ja kolb lükkab õli läbi klappide (tavaliselt 2 tk.), millest tekib vastupanu. Liikumine on veel raskem siis, kui amortisaatorit pikemaks venitatakse. Sel juhul takistavad klapid (tavaliselt 2 tk.) silindri täitumist õliga. Korras amortisaatoril puudub tühikäik. Autode rattad ja rehvid 8.2.1 Veljed Autoratta osad on velg ja rehv. Sõiduautodel kasutatakse süvapöiaga velgi. Erinevate autode veljed erinevad üksteisest läbimõõdu, laiuse ning kilbi ja pöia vastastikuse paigutuse poolest. Velje tähistuses, näiteks 5J-13, näitab esimene number pöia laiust tollides. Numbrile järgnev täht seostub serva kuju ja kõrgusega. Mõttekriipsule järgnev number näitab pöia läbimõõtu. Rehv koosneb mantlist (väliskumm) ja ventiiliga lohvist (sisekumm). Õhkupidava sisekihiga

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Veermik ja juhtimisseadmed

Rattakalle loetakse posit. kui ratta ülaserv on kaldunud autost eemale, ja negatiivne kui ratta ülaserv on kaldunud auto poole. Üldjuhul on rattakalle reguleeritav. Postiivse rattakalde eelised on: Väheneb tee ebatasasusest tingitud roolivibratsioon. Tekitab ratastel eelpinge, mis kompenseerib laagrite ja kuulliigendite kulumisest tekkivaid lõtkusid. Suurtel koormustel kalle väheneb,mistõttu väheneb ka rehvide kulumine. Mida suurem külgkalle,seda rohkem rehv kulub. Liiga suur külgkalle põhjustab roolivibratsiooni. Rataste erinevad külgkalded halvendavad juhitavust. Negatiivse külgkalde eeliseks on parem haardumine. Pikikalle(Caster) Pöördtelje pikkikalle on kõrvalkalle püstteljest ette-või tahapoole. Pöördtelje pikkikallet loetakse posit. kui ülevalt kaldub tahapoole. Seda mõõdetakse kraadides, nagu ka kõiki teisi kaldeid jne. Rattad püüavad sõiduajal hoida otsesõidu asendit. Pöördtelje pikkikalle mõjutab sõiduomadusi:

Auto → Auto õpetus
198 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Materjalid Autoehituses

kaameratele et võimaldada juhtidele parem ülevaade sellest, mis on nende taga. Kumm Mis on üks asi, kõikidel autod ühist? Nad kõik vajavad rehve. Rehvid on üks neist osadest mida inimesed peavad enesestmõistetavaks, kuid nad üks oluline osa sõidukil. See on koht, kus kumm tuleb mängu auto tootmisesse. Autotööstus on edasiviiv jõud kummitööstuses, sest umbes 75 protsenti maailma loodusliku kautšuki tootmist läheb kummide tootmiseks. Kummist rehv kaitseb ülejäänud ratast ja selle sisemisi osasi, mis võib olla hea kütuse kilometraaži ja liiklusohutuse jaoks. Nahk Kõige levinum “nahksisu loom” on lehm. Nahksisu ise on üks luksusliku auto põhitunnuseid. Odavama klassi tootjad proovivad lehma kehakatet asendada kunstnahaga, aga tulemus ei ole alati kõige parem.  Lisaks nahale valmistatakse istmekatteid ka veluurist, sametist ning muust materjalist. Pulbermaterjalid

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ülesanne 6-Tabeli struktuuri muutmine-Erinevad päringud

| Luisa | Tuul | 0 | | Sandra | Saar | 4 | | Kadri | Kade | 0 | | Vaiko | Kook | 0 | | Veiko | Vesi | 0 | | Hannes | Hein | 0 | | Leo | Loots | 0 | | Liia | Lips | 0 | | Kalev | Komm | 0 | | Rita | Rehv | 0 | | Janek | Jooksik | 0 | | Jane | Jnes | 0 | | Mart | Karu | 0 | | Kati | Karu | 1 | | Anne-Mari | Eensaar | 1 | | Joosep | Sinine | 0 | | Berit | Roosa | 1 | +-----------+----------+------------------------+ 30 rows in set (0.00 sec) 12

Informaatika → Andmebaasid
4 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

gaasiamortisaator, kuna töösilinder puutub kokku väliskeskkonnaga. Gaasi ja õli vastastikune koostöö kindlustab hea reaktsiooniga süsteemi, mis hoiab auto rattad suurepäraselt teel. Selline amortisaator on jäigem kui kahesilindriline gaasiamortisaator ja sobib eriti sportliku sõidustiiliga juhile, olles rahuliku sõidustiiliga juhile jäik. Rattad Ratta moodustavad velg ja veljele monteeritud rehv. Veljed jaotatakse: 1) Kilpvelg ­ koosneb kilbist ja süvapöiast, kasutatakse enamasti tihtrehvide puhul 2) Põikosandatav pöidvelg ­ kinnitatakse kodarrummu seadepinnale klambrite ja mutritega. Tagumised paarisrattad kinnitatakse veosillale 10 tikkpoldi ja mutrite abil, millised pingutatakse esitatud järjekorras momendiga 600 Nm. Rehvi ehitus ja turvisemustri tüüp Ratta pöiale asetatakse õhkrehvid, mis neis oleva suruõhu elastsuse tõttu pehmendavad lööke ja

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
31
pptx

Jõuülekanne

· Tagareduktor ehk peaülekanne on kasutusel taga- ja nelikveolistel sõidukitel ning see võtab kardaani pöörlemise, pöörab seda 90° ja edastab selle pooltelgede abil ratasteni. Diferentsiaali põhiline töö on jaotada pöördemoment tagaratastele õiges proportsioonis ning võimaldada sõiduki pööramisel reguleerida sisekurvis olevat ratast aeglasemaks ja väliskurvis olevat ratast kiiremaks. See võimaldab pööret ilma, et pööramissuuna väline rehv peaks suurema pööramisraadiuse tõttu lohisema. · https://www.youtube.com/watch?v=gIGvhvOhLHU Diferentsiaali tüübid · Avatud, Blokeeritav, Blokeeruv Vahekast · 4-veolistel (4WD ja AWD) sõidukitel on jõuülekandes lisaks veel ka vahekast, mis on ühenduses käigukastiga ja mille ülesandeks on veojõu jaotamine esi- ja tagasilla vahel. Veojõud kantakse mõlemal juhul edasi kardaanide abil. · https://www.youtube.com/watch?v=QWiFl9K3WqI Püsikiirusliigend

Auto → Jõuülekanne
17 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Auto Hooldamine

väliskurvis olev. Kui tagarataste rõhk pole piisav, kaldub auto taguosa kurvi vastassuunas seda rohkem, mida pehmemad on tagarattad. Et niisugust ülejuhtivust vältida soovitab auto valmistaja tagaratastesse pumbata õhku pisut rohkem. Tagarataste suurema rõhu korral paraneb ka juhitavus roobastega teel. Sõidukil tohib kasutada valmistaja tehase poolt ette nähtud rehve. Kui rehvis on ettenähtud vähem rõhku siis selle veere takistus on suurem, rehv kuumeneb ja kulub rohkem, rehvi muster kulub kiiremini ja selle rehvi karkass saab vigastada. Rehvi veere takistuse suurenemisel on bensiini kulu tunduvalt suurem. Näidikud ja hoiatus tuled peavad olema töökorras. Kui pidurdus teekond kuival teel kiirusega 40km/h on pikem kui 13.2m täiskoormaga 14.7m pole pidurid heas korras, vajab remonti ­ seda kontrollib tehnoülevaatus. Kiirus 15km/h või väiksem peaksid ABS piduritega auto rattad järsul pidurdusel hakkama lohisema

Auto → Auto õpetus
97 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Kes hüvitab löökaugukahju?

Kes hüvitab löökaugukahju? Eesti Päevaleht 9.04.10 Juhtumi kirjeldus Löökaugu ette asetatud liiklusmärk ei vabasta teeomanikku kohustusest hüvitada tee ebarahuldavast seisundist tekkinud kahju, kirjutab vandeadvokaat Indrek Sirk Teeseaduse kohaselt peab tee seisund võimaldama ohutult liigelda. Tee omanik on kohustatud pidevalt jälgima tee seisundit, hoidma tee korras ja viivitamatult kõrvaldama liiklust ohustavad või segavad takistused. Tee kasutuskõlbmatuse tõttu või ettenähtud nõuetele mittevastavuse tõttu tekitatud kahju peab hüvitama tee omanik. Eesti teedel on mitu vaenlast. Esimesele kohale seaksin halva ehituskvaliteedi ja ebapiisava hoolduse. Näiteks soola abil libedusetõrje tegemine hävitab paekivikillustikule ehitatud teede aluskihid mõne talvega. Loomulikult lõhuvad meie teid ka naastrehvid, rasked liiklusvahendid ning ilmastik. Need kahjulikud tegurid mõ...

Õigus → Õigus
1 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Orgaanilised komposiitmaterjalid

Orgaanilised komposiitmaterjalid kordamisküsimused 1. Nimetage tänapäeval tehnikas kasutatavaid materjalide põhiliike Vastus : metallid, keraamika ning komposiitmaterjalid 2. Andke vähemalt kaks erinevat definitsiooni komposiitmaterjalile Vastus : · Komposiitmaterjal on mitme faasiline materjal, mis laseb mõjule pääseda kõigi faaside positiivsetel omadustel ja mille puhul täheldatakse omaduste sünergiat. · KM on konstruktsioonmaterjal, mis koosenb kahest või enamast faasist, mis on kombineeritud makrotasandil ja on omavahel sidestatud. 3. Tooge vähemalt a üks naine komposiitidest, milles võib täheldada kombineeritud toime efekti: 1. plast + klaas ,2. metall + metallioksiid 4. Mida kujutab endast linataime vars ( komposiitide aspektist ) ? Parasvöötmes kultiveeritav tsellulooskiutaim, kõrge keskmise suhtelise molekulmassiga tselluloos. Seemnetest toodetakse linaõ...

Materjaliteadus → Orgaanilised...
56 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Traktori rattal võib üheaegselt olla mitu ülesannet: · Toetavad · Juhitavad · Vedavad Traktoreid, millel on esirattad ka vedavad, nimetatakse täisveoga traktoriteks. Rataste otstarvet väljendab rattavalem, kus esimene number tähistab rataste üldarvu ja teine veorataste arvu (4x2). Rattad koosnevad veljest ja elastsest rehvist. Jagunevad kilbiga ja kilbita ratasteks. Kilbiga rattaid on rohkem. Kilpratta osad on pöid, kilp ja rehv. Pöid ja kilp on kokku keevitatud, needitud või ühendatud poltidega. Pöiad võivad olla lamedad ja sügavad. Traktoritel kasutatakse ka osandatavate pöidadega rattaid. Lamepöid on osandatav, et hõlbustada rehvimist. Osandatavaid pöidasid on kahesuguseid: · Lõhestatud äärerõngaga · Tervikäärerõngaga. Rehv on ette nähtud rattale mõjuva dünaamilise koormuse vähendamiseks, et haardumine oleks parem. Kasutatakse lohviga ja lohvita (tihtrehve) rehve

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Suverehvide ostmine / Äri- ja kutseeetika kodutöö

rehvid üle vaadanud ja veendunud,et kõik mis müüja rääkis on tõsi ja toode vastab nõuetele. Kolmandaks: Ent samas võib-olla ei ole klient ise piisavalt kompetentne, et hinnata, kas rehvid on nõuetele vastavad. Sellepärast ta ju müüjalt küsiski, kas need on head ja millised on omadused. Neljandaks: Samas ei saa ka kindlalt väita, et müüja meelega tahtis kliendile sobimatuid rehve müüa. Võis tõesti juhtuda, et ta ajas midagi segamini ja defekte rehv ei olnud tõesti välja tulnud. Kuna konkurents müügiturul on tihe ning praegune raske olukord majanduses võib oluliselt klientide arvu vähenda, siis vaevalt keegi tahab vigu teha ja selleläbi potentsiaalsetest klientidest ilma jääda. Samas ei ole see täiesti vabandatav, et müüja ei tea, mis tema poes toimub ja mis seisukorras on kaup. Viiendaks: Võib-olla müüja just ootaski klienti, kes ise rehvidest suurt ei tea ning saab siis vanad ja sobimatud rehvid maha müüa

Filosoofia → Ärieetika
129 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Auto hoolduse põhitõed

Autode pesemine Hooldamisega hoiad auto korras ja väldid roostetamist. Pesemine ja vahatamine kaitsevad autod välismõjude eest. Sagedane pesemine ja vahatamine, kaitsevad värvipinda ja keskkonda kahjustavate tegurite nagu ultravioletne kiirgus temp muutus, sademete aga ka õhus olevate tahma ja väävli ühendite eest. Kasutada autopesuks selleks ette nähtud aineid. Ainult siis võib olla kindel lõpptulemuses. Kasutada ei tohiks kodu ja ega üldpesuaineid. Need vähendavad liigselt veepind pinevust: Vesi tungib värvikihti ja tuhmistab selle. Jäätumisel võib vesi tekitada värvipinnal pragusid. Müüakse väga palju erinevaid autopesu vahendeid. Kasutada tasuks tuntud kaubamärkidega tooteid. Need annavad hea tulemuse. Tänapäeval ei ole põhjust kasutada põlemis vedelikeks mõeldud aineid lahusti pesuks. Seega bensiin, nafta ja petrooleum ei ole auto pesuks sobilikud. Ei ole soovitatav lahustid pääseksid kanalisatsiooni ja pinnavette. Kui pesutulemus...

Auto → Autode hooldus
100 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Informaatika äriplaan

5.2. Turg Meie teenusest on huvitatud kõik ümberkaudsed auto omanikud. Esialgu on meie otsesteks klientideks Abja valla elanikud. Pikemas perspektiivis plaanime rehvivahetus teenust hakata ka pakkuma mujal Eestis, kus selle teenuse järgi on kõige suurem vajadus. Kuna alustatud on kindlal turul klientidega, siis üritatakse sama suunda ka edasi arendada. 5.3.Konkurendid Ettevõtte suuremateks konkurentideks on: 1. Ligur Motors OÜ- Karksi-Nuias 2. Uulu rehv OÜ- Uulus Ligur Motors OÜ on meile kõige lähim konkurent aga meie eeliseks nende ees on aga asjaolu, et me oleme ainus töökoda selles piirkonnas, kes on pakub rehvimontaazi ja remonti. Konkreetselt keskendume kindlale teenusele ja seeläbi on meil ka kergem ennast arendada ja suurendada oma personali kompetentse ja teenuse kvaliteeti. Püsiklientuuri suurenemisega ei ole aga välistatud ka konkurentide arvu kasv. 6. Juhtimine ja personal

Õigus → Äriõigus
67 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Liikurmasinate erialane inglise keel

13. Tractor shovel Frontaallaadur, eestripplaadur 14. Traffic circle Ringliiklusega ristmik 15. Traffic code Liikluseeskiri 16. Traffic concentration Liiklustihedus 17. Traffic barrier Tõkkepuu 18. Transport costs Veokulud, transpodrikulud 19. Traveller, Travelling crane Sildkraana 20. Trencher Kraaviekskavaator 21. Tubed tyre Sisekummiga rehv 22. Twin-roll Kahevaltsiline 23. Underdrain Suletud dreen 24. Unidirectional Ühesuunaline 25. Unlevelled Tasandamata 26. Vacuum-pressure pump Survepump 27. Vegetable soil Kasvupinnas 28. Vehicle fleet, Vehicle stock Autopark, registreeritud autode hulk 29. Vehicle inspection Auto tehniline ülevaatus 30. Vehicle operation costs Sõiduki kasutuskulud 31

Keeled → Inglise keel
7 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Kirjutamine - veel ideid

Kirjutamine - veel ideid Sisukord: lk.2 Kirjutamistegevused/õpetajale lk.3 Uurimistegevused/õpetajale lk.4 Kunstitegevused/õpetajale lk.5 Vilumusi arendav tegevus/õpetajale lk.6 Ülesanded 1-3/õpetajale lk.7 Ülesanded 4-5/õpetajale lk.8 Ülesanded 6-7/õpetajale lk.9 101 kasutust lk.10 Kuidas on need sarnased?/õpetajale lk.11 Seosed lk.12 Võrdlused lk.13 Järjejutud lk.14 Legendid lk.15 Tegevused lk.16-18 Muistendi kirjutamise kavandamine lk.19-20 Kirjand lk.21 Kuidas hinnata isetehtud raamatut? lk.22 Raamatu hindamisleht lk.23-24 Uudise ülesehitus lk.25 Jutu ülesehitus lk.26-30 Näpunäiteid õpetajale Kirjutamistegevused Teatud väliskujuga raamatu valmistamine. Pisimõõtmelise raamatu valmistamine. Hiiglasuure raamatu valmistamine. Jutu koostamine piltmõistatuste kujul. Telegrammi kirjutamine. Kirja kirjutamine ühele kirjandusteose tegelasele. Mõi...

Kirjandus → Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Veojõud traktori liikuma panemiseks tekib ratta või roomiku kokkupuutepunktis maaga. Et rattad või roomikud maapinna suhtes nühama ei hakkaks, tuleb neid teatud jõuga (see on traktori kaal, mis jaguneb rataste vahel) vastu maad suruda. Nühamus sõltub veel pinnase iseloomust ja rehvideroomikute turvisest (mustrist rehvi või roomiku pinnal). Turvis on traktorite rehvidel isepuhastuv. Pinnasel liikudes vajub rehv pinnasesse. Pinnasesse vajumine on sõltuvuses toetuspinna suurusest. Suure laiusea ja väikese töörõhuga rehvidel on toetuspinda suurem, kui suure töörõhuga rehvidel. Traktoritel kasutatakse madalrõhurehve, millede töörõhk on vahemikus 70...250 kPa. Väiksemat rõhku kasutatakse põllutöödel ja suuremat transporditöödel. Mulla tallamist saab vähendada, kui kasutatakse põllutöödel topeltrehve. Paljudel traktoritel on rataste jooksulaius muudetav

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Andmebaasid

Andmebaasid Laenutamine CREATE TABLE LAENUTAMINE ( Laenamise_id INT not null auto_increment, Kuupäev date, Raamatu_ID INT, Lugeja_ID INT, Tähtaeg date, Tagastamine date, PRIMARY KEY (Laenamise_id), FOREIGN KEY (Lugeja_ID) REFERENCES LUGEJA(Lugeja_ID), FOREIGN KEY (Raamatu_id) REFERENCES Raamat(Raamatu_ID)); Lisa 10 kirjet. INSERT INTO LAENUTAMINE(Kuupäev,Lugeja_ID,Raamatu_ID,Tähtaeg) VALUES(curdate(),1,3,adddate(curdate(), interval 21 day)); RAAMAT CREATE TABLE RAAMAT ( Raamatu_ID INT AUTO_INCREMENT, Pealkiri VARCHAR(150) NOT NULL, Autor VARCHAR(100) NOT NULL, Aasta YEAR NOT NULL, Koht VARCHAR(50), Lk_arv INT, Keel VARCHAR(50), Hind FLOAT, PRIMARY KEY (Raamatu_ID)); Kirjed: INSERT INTO RAAMAT (P...

Informaatika → Andmebaasid
36 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Jalgrataste kasutamine ja rattasport Eestis

Esimest õhkrehvi katsetas inglise raudteeinsener Thomson 1845. aastal, kuid siis veel edutult. Sama asjaga saavutas edu Belfasti loomaarst Dunlop 1888. aastal, kui teedel hakkasid veerema tema ,,õhkjahutusega kummisidemed", nagu Dunlop neid nimetas (2). Nende leiutistega ratta areng ei peatunud. Vastupidi, sai hoo sisse. Järjest hakkas turule tulema uusi ja täiustatud rattaid. 1911. aastal leiutati käiguvahetaja, 1933 täisväärtuslik õhukummiga rehv. Peale tulid uued põlvkonnad pööraste ideedega. 1938 pandi Schwinni poolt ratas esmakordselt sõitma maastikule, kuid alles 1974. aastal ehitab Gary Fisher esimese kaasaegse maastikuratta. 1963. aastal konstrueeriti ka esimene amortisaator jalgrattale. Esimene alumiiniumraamiga ratas tehti juba 1890. aastal Prantsusmaal, kuid masstootmisesse läks see 1983. aastal Cannondale poolt. Poolplastikraamiga ratas tehti alles 1975

Kirjandus → Kirjandus
106 allalaadimist
thumbnail
204
docx

800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

Laiem tee on alati peatee. Eranditult kõigil ristmikel ja teele väljasõidu kohtades kehtib "parema käe" reegel. Lõikuvad teed võivad olla sõidu eesõigusega, kuigi nad on kitsamad ja võivad olla hoonestuseta. 53. Peatuse poolel, kui see takistab D-kategooria ühissõidukite liiklust ei tohi peatuda liiklusmärgile "Bussi- voi trollipeatus" lähemal kui... 5 m; 10 m; 15 m; 56. Кiirteel sõitеs lõhkеs teie autol rehv. Kuidas käitute? Kui autot pole võimalik sõiduteelt eemaldada,lülitan sisse ohutuled ja раnеn vähemalt 100 m sõidukist tahapoole ohukolmnurga. Lülitan sisse ohutuled ja eemaldan auto sõiduteelt. Аnnаn teistele juhtidele selgete käemärkide abil märku peatumiseks. 57. Millisel juhul реаb pukseeritava mооtоrsõiduki roolis olema juht? Kui pukseeritakse painduva ühenduslüliga. Kui jäik ühenduslüli tagab pukseeritava sõiduki juhitavuse.

Auto → Liiklus
683 allalaadimist
thumbnail
29
pdf

Põllumajandus masinad

TE.0272 PÕLLUNDUSMASINAD 3,0 AP Kordamisküsimused 1. Atrade liigitus. Otstarbe järgi eristatakse üld- ja eriatru. Üldader on ühtlasi põlluader, mida kasutatakse kultuuristatud põldude kündmiseks. Eriader (spetsiaalader) on erilaadse kasutusalaga (soo-, metsa-, aia-, istandiku-, võsa-, kraaviadrad jms). Töötamise iseloomu (liikumisviisi) järgi liigituvad adrad ribas- ja süstikkünniatradeks (joonis 1.1). Ribaskünniader on enamlevinud ja seda peetatakse tavaadraks (joonis 1.2). Sellel on üks komplekt paremale pööravaid sahku, mistõttu künda tuleb ribade (künnieede kaupa) või ringi liikudes. Seevastu süstikkünniadrad töötavad põllul edasi-tagasi liikudes, tagades ilma algus- ja lõppvagudeta silekünni. Seepärast nimetatakse neid ka silekünniatradeks. 2. Adraterade liigitus. Adraterad (joonis 1.8) liigitatakse kuju järgi trapets-, põsk-, nokk- ja peitelteradeks, kusjuures igal teral on lõikeserv, nina, kand ja selg. Trapetstera lõikeservapoo...

Põllumajandus → Põllumajandus masinad
174 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Kasutatud rehvide taaskasutamisvõimalused Eestis

ning kuidas eelistatakse vanu rehe ära anda. Selgus, suurem osa inimesi on kursis rehvide äraandmise võimalustega rehvivaetustöökodades ning teati, et on olemas spetsiaalsed kogumispunktid. Oli ka neid, kes ei teadnud kogumissüsteemist midagi. 12.1.6 Kas protekteeritud või uued rehvid? Küsimus seisnes selles, kas inimestele meeldib kasutada pigem uusi rehve kui protekteeritud. Üle poolte inimeste leidsis, et kindlasti on uus rehv vastupidavam, kuid raha kokkuhoiu mõttes sobiks ka protekteeritud. Kuid oli ka inimesi, kelle jaoks pole oluline kas uus või protekteeritud, kuna taastatud rehvide kvaliteet on aastatega tõusnud ja ei esitata rehvidele väga erilisi nõdmisi. Mõni vastanu leidis, et kindlasti kasutaks ainult uusi rehve, sest kasutatud rehvid jäävad oma vastupdavuse osas uutele alla. 45

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse
77 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Maaviljeluse konspekt eksamiks

põllutööriista haardelaiuse suurendamine,mullaharimise minimeerimine, rehvide valik, roomikud, rataste liikumine erinevas jäljes jne) - minimeeritud mullaharimine- teeme vähem jälgi põllule - tehnorajad - controlled traffic farming- kõik liikumised käivad samu jälgi pidi - kombineeritud mullaharimisriistad (mitu operatsiooni ühe tööriistaga) - haardelaiuse suurendamine - laiem rehv - spetsiaalne ader - paralleelsõiduseadmed 22. Rehvirõhu seadistamine, millal, milliseid eeliseid annab. Rehvirõhk peaks olema normaalsest natuke väiksem. Selleks, et kombainidel ja traktoritel oleks võimalik rehvirõhku muuta (kompressorid küljes), lastakse põllule jõudes rehvid pooltühjaks, et vähendada põllu tihendamist. 23. Abinõud mullatihenemise kõrvaldamiseks mehaanilised ja bioloogilised võtted

Põllumajandus → Põllumajandus
72 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun