Pilgu püüdmine Raamimine Madal võttepunkt Kõrge võttepunkt Samal tasemel Tausta valik Kaadri täitmine Jäsemete äralõikamine Liikumine Pildi head ja vead Küsimusi? Pildistamisülesanded • Kolmandiku reegel (tee üks pilt ilma ja teine õige) • Bokeh – Monet tehnika (väike ava, väike säriaeg, värista kaamerat) – Zoom blur (f22; ¼sek, 1/8sek, ½sek; keera zoomi ) – Motion spinning (f22, aeglanem keeruta ennast) • Raamimine • Pilt sõbrast – üldplaan, keskplaan, lähiplaan • Pilt arhidektuurist - üldplaan, keskplaan, lähiplaan • Pilt loodusest - üldplaan, keskplaan, lähiplaan • Liikumise tabamine (kõik terav – maasik, objekt) • Liikumise tabamine (ainult objekt terav) • Efektiga pildistamine • Öine pildistamine (kuu pildistamine, light painting) • Võta kaasa min. 3 enda tehtud pilti printimiseks Võimalusel kodus • Öine linnavaade • Öised autotuled
tehismotiividest ka võib olla kalligraafiline 16. Geomeetriline ornament ? Geomeetriline ornament koosneb lihtsatest lainetest või kõverjoontest, spiraalidest, sikksakkidest, põimuvatest paelast 17. Loodusvormidest tuletatud ornament ? Taimelehed, varred, õied, viinapuuväädid, teokarbid, loomakujutised: lõvid, greif, Vana-Egiptus - akantusleht, palmett 18. Nimeta 3 pinna kaunistamisvõtet ornamendiga? Pinna kaunistamine üleni mingi motiivistikuga, pinna raamimine, motiivistikuga paigutamine pinnale laikudena, kas rangelt- sümmeetriliselt või vabamalt, töödeldes motiivi tasakaalustamist 19. Mis on sümboolika ? Sümbol on tunnusmärk, parool, salasõna, mis annab meelelise ettekujutuse või pildi mingist mittemeelelisest kujutelmast, mõistest või sündmusest 20. Mis on allegooria ? Allegooria on mingisuguse abstrakste mõiste nähtavaks tegemine
Meediateooriad kommunikaator Sõnum on sõnum saatja kohta, see on saatja arusaam sündmustest, see ei ole tegelikkus. Sõnum on alati eneseväljendus. Meedia on institutsioon, institusioon kindlustab et inimesed tegutsevad kindlas olukorras kindlal viisil. Institutsioonid võimaldavad inimestel tegutseda koos, et käitutakse mingis olukorras ühte moodi. indiviid on organisatsioonis rollitäitja, indiviid võib täita erinevaid rolle. Rollitäitja on seotud ülesande ja tegevusega. - Individuaalsed toimijad: - Kollektiivsed toimijad: sõltuvad oma liikmete eelistustest ja on nende polt kontrollitud nt erakonnad, sotsiaalsed ühendused - Korporatiivsed toimijad: üksikisikute organisatsioon Iga üksikisik täidab sotsiaalsetes institutsioonides erinevaid rolle. Nt earollid, soorollid, klassirollid Aktant(rollitäitja) ja indiviid on erinevad Ind...
16. Geomeetriline ornament ? Koosneb:lihtsatest lainetest või kõverjoontest,spiraalidest,sikksakkidest,põimuvast paelast. 17. Loodusvormidest tuletatud ornament ? Taimelehed,varred,õied,viinapuuväädid,teokarbib. Loomakujulised:Lõvid,tiivuline lõvi-Greif. Vana-Egiptus:akantusleht,palmett. Vana-Rooma: maskid,küllusesarved,koljud nn. Härjakolju-BUKKANION. 18. Nimeta 3 pinna kaunistamisvõtet ornamendiga? 1) Pinna kaunistamine üleni mingi motiivistikuga. Nt:Tapeet,tekstiil. 2)Pinna raamimine. Nt:Taldrik,raamat,pilt rõhutatakse vormi kuju ja ühtlasi antakse kontrast raami ja raamitava pinna vahel. 3)Motiivistiku paigutamine pinnale laikudena,kas rangelt-sümmeetriliselt või vabamalt,taotledes motiivi tasakaalustamist,selle dünaamiliselt arengut või kontrasti. 19. Mis on sümboolika ? Sümbol on tunnusmärk,parool,salasõna,mis annab meelelise ettekujutluse või pildi mingist mittemeelelisest kujutelmast,mõistest või sündmusest. 20. Mis on allegooria
joone värvust. Kõik teksti paigutuse kohta käiv, reavahed, lõikude vahed, esireataane, terve lõigu taane. Nummerduse kujundamine, vajalik näiteks 1.1 alamloetelu saamiseks, samuti numbri või täpi värvimiseks või ka loetelu seadistamiseks. Lõigu raamimine ja lõigu tausta värvimine, seaded võib kehtima panna ka kogu dokumendile, siit ei saa luua tabelit. Teksti jaotamine kahte või enamasse tulpa, tulpade vahele on võimalik panna joon, samuti saab määrata tulpade pikkust ja nende vahemaad. Kirjastiil, ehk FONT, igal fondil on oma
Loeng 3. Mõjustamisviisid Robert Cialdini (2000) mõjustamise reeglid I Vastastikkuse (Reciprocity) reegel 1.1 Toetub: · võrdsuse põhimõttele suhetes · sellele, et konstrueeritakse süütunne (võlg) · õigluse printsiibile Näiteks. Suhetes põhineb läheduse tase partnerite võrdsusele, kusjuures võrdsus on hinnanguline 1.2 Konkreetsete tehnikate näited: · jalg-lävepakul tehnika · uksega-näkku tehnika · tagasilükkamise-siis-taandumise tehnika Kasutatakse: kontrasti printsiipi rahulolu tekitamist vastutuse (süü) tekitamist 1.3 Kaitse mõjustamise vastu Eesmärk on vähendada süütunnet ja vajadust teenele vastata samasuguse teenega · Esimese pakkumise/kingituse/teene aktsepteerimine · Pakkuja tegevus...
saime näitusel kasutatud pilte, tekste ja esemeid. - Väike-Maarja vallavalitsusega, kes andis tasuta kasutada algkoolimaja ja paigaldas näituse tarvis spetsiaalsed maalide riputussüsteemid. - Väike-Maarja Gümnaasiumiga, kelle töötajad olid abiks näituse ülespanekul ja ka näituse ajal. - Piirkonna vabaühenduste ja ettevõtjatega. 2.1.3 Rahastamine Näituse eelarveks kujunes 10048.99 eurot, sh näitusetahvlite valmistamine ja trükkimine, originaalmööbli restuareerimine, maalide raamimine, kuraatotitasu, näituse valgustuse rentimine, avasündmuse korraldamine ja töötubade läbiviimine. Kulude katmiseks taotleti ja saadi toetust Eesti Kultuurkapitalilt, Kodanikuühiskonna Sihtkapitalilt, Väike-Maarja Vallavalitsuselt. Annetusi tegid ka mitmed kohalikud ettevõtjad ja eraisikud. Rahataotlusprojektide omaosaluse kattis Väike-Maarja Põllumeeste Selts. 2.1.4 Näituse eksponaadid Enamus esemelistest eksponaatidest, seal hulgas ajastukohane erialakirjandus, maalid,
KOSE GÜMNAASIUM 11A klass Kati Stimmer PORTREEFOTOGRAAFIA Uurimistöö Juhendaja: Riina Suur Kose 2009 1 SISUKORD 1. Sissejuhatus ...............................................................................................................2 2. Portreefotograafia ajalugu .........................................................................................3 3. Minu kaamerad ..........................................................................................................4 4. Portreefotograafia tehnika .........................................................................................5 4.1. Valgustus portreefotograafias ............................................................................5 4.2. Peamised stiilid ..................................................................................................
Arhitektuuris hakkas näitama gooti kunsti omadused. Kuid kõrgem areng gooti kunsti Eestis oli jõudnud keskaegse linna. Mõned linnad olid saavutanud XIV s. kõrge majanduslik areng, olid omandanud teatava sõltumatuse seoses võimu Order ja sai, nagu kõikjal Euroopas, kõige arenenum keskused keskaja kunsti ja kultuuri. Eesti gooti jaoks on iseloomulik raske iseloom, lihtsus planeerimisel, harv kasutamine sõidavad tugimüürid, säilitamine müüri roll, nõrk raamimine süsteem, mis on iseloomulik Lääne-Euroopas ( ). 4 3 KUJUTAV KUNST KESKAJAL Piltidel ja kujudel oli keskaegses kultuuris teistsugune roll kui tänapäeval. Neid valmistati eelkõige selleks, et jagada inimestele usu ja moraaliõpetust. Siiski polnud nad ainult mingi "vaestepiibel", jumalasõna esitamine kirjaoskamatule rahvale piltide kaudu. Piltide ja kujudega austati ristiusule tähtsaid isikuid ja sündmusi
Andmeleht ka tabeleid loetletakse magic väärtused. väärtus kirjutatakse kella generaator, kus kellad UART. Kuna boodikiiruse register on 12 bitti lai ja AVR 8-bitine tuum, me peame lahku kirjutada kaheks pooleks. Vastavalt andmelehel kella generaator uuendatakse, kui madal bait kirjutatakse. Seega boodikiirusega registrisse tuleb kirjutada suure bait esimesena. Järgmine on kujundamisel, enamik asju nendel päevadel vaikimisi "8N1", ja see on, mida me teeme sii 19.10.4 (UCSR0C) kirjeldab raamimine kontrolli. Kasutada asünkroonse režiimis top 2 bitti 00. Inhibeerimiseks pariteet põlvkond ja kontroll, seada järgmise 2 bitti 00. Kasutamiseks 1 stop bit, seadke järgmine bit 0. Kasutamiseks 8 Andmebittide paigaldage järgmine 2 bitti 11 (pärast 3). In async režiimi natuke peaks olema 0. Ühtekokku UCSR0C = 0x06; või UCSR0c = (3 << UCSZ00) programmeerib regi õigesti. Kui jadaport käivitub, võite kirjutada seda kirjutades UDR0 . Te peaksite kontrollima, et port on tegelikul
muutuja mis võiks olla esmapilgul sekundaarne, ent teatud juhudel võib primaarse tunnuse erinevuse jätta tahaplaanile - Otsustamisel ignoreeritakse väärtuste erinevust – inimesed ei võta otsustamisel arvesse mõlemat – sündmuse väärtust ja tõenäosust - Inimeste eelistused ja väärtus mida nad valikutele omistavad muutuvad sõltuvalt olukorrast - Valiku raamimine – olukord kus valiku sõnastus mõjutab valiku tõenäosust. Kallutatud otsustamine Kas inimeste valikuid on võimalik enese kasuks pöörata? On võimalik, luues endale kasulikele osadele isikule piisav selgitus, mis ka tema normatiividega sobiks. Kuidas mõjutab otsustamist otsuse olulisus? Kuidas kontrollitakse otsuse paikapidavust? Läbi rusikareeglite - Kättesaadavus - Mudeldatavus - Ankurdamine - esindavus Järeldamine
*kattumatu-ühe koodoni nukleotiid ei saa kuuluda teise koodoni koosseisu *loetav vaid ühes suunas alates initsiaatorkoodonist, lõpetades terminaatorkoodoniga. Kui initsiaatorkoodoniga. Kui initsiaatotkoodon asub mRNA keskel, kodeerib ta vastavat aminohapet *pidev-ilma "kirjavahemärkideta" , koodonid lineaarselt üksteise kõrval *kergesti "haavatav"-ühte nukleotiidi väljalangemine või lisandumine ahelasse muudab triplette kogu selle järgneva ahela osas. Tekib nn. raamimine. Üks geen- üks ensüüm üks geen üks polüpeptiidahel(300-400 a.h jääki) Valgu süntees (e. translatsioon)- Ribosoomide kaasabil toimuv valkude süntees RNA-lt. Valkude biosünteesil tõlgitaxe geneetiline info keemiliste reaktsioonide keelde. Fermendid (ensüümid) otsustavad lõppkokkuvõttes selle, millised tunnused organismil kujunevad. DNA põhifn. on elusas rakus spetsiifiliste valkude sünteesi juhtimine, sellest õige info säilitamine ja edasiandmine
*kattumatu-ühe koodoni nukleotiid ei saa kuuluda teise koodoni koosseisu *loetav vaid ühes suunas alates initsiaatorkoodonist, lõpetades terminaatorkoodoniga. Kui initsiaatorkoodoniga. Kui initsiaatotkoodon asub mRNA keskel, kodeerib ta vastavat aminohapet *pidev-ilma "kirjavahemärkideta" , koodonid lineaarselt üksteise kõrval *kergesti "haavatav"-ühte nukleotiidi väljalangemine või lisandumine ahelasse muudab triplette kogu selle järgneva ahela osas. Tekib nn. raamimine. Üks geen- üks ensüüm üks geen üks polüpeptiidahel(300-400 a.h jääki) Valgu süntees (e. translatsioon)- Ribosoomide kaasabil toimuv valkude süntees RNA-lt. Valkude biosünteesil tõlgitaxe geneetiline info keemiliste reaktsioonide keelde. Fermendid (ensüümid) otsustavad lõppkokkuvõttes selle, millised tunnused organismil kujunevad. DNA põhifn. on elusas rakus spetsiifiliste valkude sünteesi juhtimine, sellest õige info säilitamine ja edasiandmine. Valk
situatiivseid ja ka distsiplinaarseid teadmisi. Ning mida kõrgemale oma õpingutes jõutakse seda rohkem toimub nende teadmiste segunemine (teadmiste hulga suurenemine on ilmselge). Oluline on ka teadmiste klassifikatsioon see, kuidas teadmisi saab jagada, kuidas teadmiste piirid on püsivad või muutuvad. Teiseks on oluline ümberkontekstualiseerimine, mis viitab teadmiste assigneeringule ja ümberkujundamisele eri eesmärkidel. Kolmandaks raamimine viitab s õppekava struktureerimisele ja kursuse ja õppematerjalide vormindamisele. (Näiteks distsiplinaarseid teadmised (bioloogia) on täiesti erinevad teenindaja ja meditsiinitöö alal. Ilmselgelt on neil ühisosa millega mõlemad peaks olema kursis, kuid meediku tedmised peaks olema ulatuslikumad. ) · Millest on otseselt tuletatud kutseteadmised? Kutsealaste teadmiste tuletamisel mängib rolli see, mis ametiga on tegemist, mis on selle ameti oskused
muutuja mis esmapilgul võiks olla sekundaarne, ent teatud juhtudel võib primaarse tunnuse erinevuse jätta tahaplaanile - Otsustamisel ignoreeritakse väärtuste erinevust – inimesed ei võta otsustamisel alati arvesse mõlemat – sündmuse väärtust ja sündmuse tõenäosust - Inimeste eelistused ja väärtus mida nad valikutele omistavad muutuvad sõltuvalt olukorrast (eelistuste sõltuvus olukorrast) Valiku raamimine – olukord kus valiku sõnastus mõjutab valiku tõenäosust Raamimise 2 võimalust: - Esialgse lähtepunkti võiduna sõnastamine muudab inimesed riski vältivaks - Kaotusele rõhumine tõstab riskeerimist Kord juba võitnud inimesed kalduvad vähem riskima, sest kaotus on ebameeldiv, samas kui koduvalt kaotanud inimesed on võitjatest riskialtimad seni kuni loodetav võit on kaotusest suurem Kuidas siis ikkagi otsustatakse?