isikuid detail, tsitaat) · enesekriitika 3.) kokkuvõte >> pole uusi põhjendusi, vaid probleemi lahendusele suunatuid ettepanekuid RAADIOUUDIS · vahendab olulist äsja · mõjutus (puudutab paljusid kuulajaid) asetleidnud sündmust, · lähedus (mida lähem on vahendatav sündmus mis puudutab kuulajat kuulajatele, seda suurem on mõju) või pakub talle huvi. · ajakajalisus (varem kuuldud/loetud uudis ei paku
1.2.3. Meediatekstid Meediatekstid on argipäevased. Pole kahtlustki, et meedia on meie elus väga tähtis. Puuduvad märgid, et see hakkaks kaduma. Kuulame ju iga päev raadiot, loeme ajalehti, vaatame - kuulame uudiseid. Kõik need viivad meid kokku teiste inimeste eluga, uudiste või erinevate sündmustega, mis on edasiminekuks vajalikud. Raadio kuulub suulise tekstivaramu hulka, sest me ei näe, vaid kuuleme. Raadiouudis on tänane uudis, seal ei kasutata sõna ,,eile". Raadiouudis on alati mõne tunni või mõne minuti vanune. Televisioonitekstide puhul saame rääkida nii suulistest kui näilistest, see tähendab, et on kuulda ja näha uudise rääkijat, sageli ka hetkel olulist, kohapeal toimuvat. Ajaleht on armastatum meedium, ta on ikka kuulunud eestlaste igapäevaellu. Värsked uudised hommikukohvi kõrvale, erutavad reportaazid maailma eri paigust, tuntud ajakirjanike mõtlemapanevad arutlused - kõike seda vajame ka tänapäeval. 6