Jumestust kasutasid vaid õukonnadaamid, näitlejannad ja kergemeelsed naised. Alusvärv oli kriitvalge ja puuderdatud. Nahka valgendati sidruni- ja piimavannidega, kulmud kitkuti välja ja juuksepiiri püüti nihutada nii kõrgele kui võimalik. Eeterlikkuse rõhutamiseks toonitati mõnikord sinisega otsaesisel olevaid veresooni. Silmameiki peaaegu ei kasutatud, selleks tarvitati vaid musta kontuurpliiatsit. Keskaja edenedes hakati pikkamisi kasutama pisut põsepuna ja huuli punase värviga kitsamaks maalima. Renessanss Sel ajal kasutasid kosmeetikat nii linna- kui maanaised. Ilu usuti sündivat harmooniast. Ometi on ajaloolased oletanud, et meiki kasutati ainult pidulikel puhkudel. Alusvärv oli ikka valge ja selleks kasutati endiselt tinavalget. Seda värvi kanti nahale nii mitmes kihis, et selle alt polnud näha isegi kortse ning värviga kaeti ka kael kuni rindadeni. Ihaldatuim näonahk oli elevandiluukarva. Puudrit kasutati isegi pesemise asemel
selekhol, see valmistati antimonipuudrist, mustast magneesiumoksiidist, mandlitu- hast, tinast, söest, malahhiidist ja mustast vaskoksiidist. Musta, halli ja rohelist kholi kasutati kontuuri tõmbamiseks ja selle silmakontuuril usuti olevat ka jumalate ja inimeste pilku tugevdav toime. Värvitoonidena kasutati rohelist, meresinist, türkiisi, terrakotat ja erinevaid pruune toone, hiljem ka kuldset ja hõbedat. Rasvale ookri lisa- misel saadi punane huulevärv. Põsepuna kasutati sel ajal ka siis, kui oli varjata naha- defekte. Tarvitusel olid ka oranz huulevärv ja näo valge alusvärv. Egiptlaste põhimõte oli, et ilu ja veetlus algab isiklikust hügieenist, puhtast ja hästi- lõhnastatud inimkehast. Parfüüme segasid preestrid, kes hoidsid oma retsepte saladuses ning loovutasid neid ainult väga kalli raha eest. Lõhnainetele oli lisatud õlisid ja rasvu. Muistsed egiptlased kasutasid kosmeetikas 21 sorti taimeõlisid, millest suurem osa on
valdkonnas tumedanahaliste naiste jaoks. 3 Trendid kosmeetikas Egiptus 3000 – 2500 eKr • Vaarao maapealne jumalus • Peeglit ei olnud – kasutatakse poleeritud metalli • Kõik segud meigi jaoks tehti orja süljega • Kulmude püsivärvimiseks – krokodilli väljaheide segatud sibula mahlaga • Kortsude vastu kasutati platsenta Etruskid ~1000 eKr • Rõhutati laujoont ja arvatavasti rõhutati kulme • Leiti karbikesi, peegleid, põsepuna, huule ja näovärve • Meikisid ka mehed • Juba osati asendada hambaid looma hammastega • Ihukarvu eemaldati vahaga • Mehed kähardasid habet – juukseid blondeeriti Muinas-Rooma 1500 eKr • Hügieen väga tähtis • Rikastel isiklikud pesemisruumid • Ühissaunad ehk termid – naistel lubati käia hommikuti või eraldi termides • Kasutati ohtralt parfüüme – kehahooldus tooteid • Kreeklased ja roomlased kasutasid ohtralt valget mürgist alusmeiki mis koosnes : tina
Mood 60ndatel NIMI 12.A klass Ajalugu mõjutab moodi uued sünteetilised kangad suurt mõju avaldasid kosmoselennud kostüümkleidid The Beatles, Rolling Stones, Jimmy Hendrix Naistemood modellide kehakuju saamatud, kummargil poosid mini ja alt laienevad püksid Moodne kostüümseelik Kõrge kaelusega džemper Eelistati lihtsat sportlikku joont Kontrastsed kandid, suured nööbid, punutud või tepitud Triibulised ja ruudulised riided Juuksed Terved,sirged, loomuliku olekuga, kergelt koolduvad „Ebony“ Lihtne, võimalikult loomulik Sirged, otsad üles- või allapoole koolutatud Rõhutati kuklaosa Õhtusoeng Tukk ümara või terava joonega Parukad Juuksevärvid - Lausa virsik, Magus mesi, Õrnroosa Twiggy ja Vidal Sassoon Lühike jõmpsikasoeng 1960ndate aastate juhtfiguur five-point-cut Meik Suured värvitud silmad, kahvatu nahk ja suured heledad pruntis huuled Valeripsmed Põsepuna Ripsmetušš Jal...
· Selliste puuderkreemide eelis on absoluutselt laitmatu tulemus. · Ideaalne toode neile, kellel vaja varjata tõsisemaid iluvigu ja neile, kelle amet nõuab perfektset välimust. · Nahk jääb nagu portselannukul ja püsib sellisena kaua. · Probleemiks võib saada kreemide pealekandmine, mis nõuab mõnevõrra harjutamist. · Sellist toodet ostes oleks otstarbekas paluda müüjat veidike selgitada, kuidas parimat tulemust saavutada. Põsepunad: · Põsepuna tooni valikul tuleks meeles pidada, et see peaks olema võimalikult sarnane loomulikule põsepunaga. · Viimase teadasaamiseks võib ennast põsest näpistada ja valida põsepuna vastavalt punase laigu toonile, mis näpistades tekkis. · Ka tuleb meeles pidada, et õhtuvalguses näivad soojad põsepunatoonid ebaloomulikud, külmad toonid aga lasevad paista näol loomulikumana. · Suvel, kui nahk on päevitunud, sobivad ka soojad toonid.
Lillemustrid mõjuvad hästi, kui sul on pehmed kehajooned (kui ei ole siis vali täpid või siksakid) Kanna rippuvaid,detailidega varustatud ehteid. Dekoratiivsed käekotid sobivad ideaalselt. Kanna peenemustrilisi või tekstuuriga retuuse (õmblusega sukad on head, kui sul on ilusad sääred) Kanna alati kontsi,nii rihmikute kuisaabaste puhul. Meik Päeval- Meigi end alati, eriti kasuta roosat huulepulka ja põsepuna oma paletilt. Õhtul- Ülinaineliku välimuse saavutamiseks pimesta sädeluse, kuma ja säraga. Juuksed Parim juuksestiil on pikk ja järguline, kergelt lokkis ja arvatavasti triibuti blondeeritud. Kui kanda juukseid ülespandult siis panna neisse kaunistusi. kuulsused-
(1938) püsis mood naiselikum. ● Tegumoed olid enamasti klassikalised, kuid mitmekesisemad kui 1920-te sirge kleit. ● Tänu trükitehnika arengule muutusid populaarseks mustrilised ning detailirohked kangad. MEIKIMINE 1930. aastatel peeti meikimist kohustuslikuks. Maitsekaks ja elegantseks loeti värvikombinatsiooni: mustad küüned, rohelised silmalaud ja oranž põsepuna. Rõhk oli jumestuses kulmudel- kanti pikki ja kitsaid kulme, kusjuures kulmuvahe kitkuti laiemaks. SOENGUD Lõppes poisipea valitsemine – juuksed läksid pisut pikemaks ning lokki. Aastakümne värviks oli kahtlemata plaatinablond. Populaarse come-back’i tegid marcel-lained ehk vesilained.
Ripsmekoolutaja Suurendav peegel Spaatel, teritaja, käärid Dekoratiivkosmeetika Jumestuskreemid • Vedelad kreemid Peitepulgad e. • Puuderkreemid konsiilerid • Läbipaistvad Peitekreemid jumestuskreemid • Matid jumestuskreemid • Valgustpeegeldavad jumestuskreemid • Valgusele reageerivad jumestuskreemid Dekoratiivkosmeetika Puudrid • Tolmpuuder • Pressitud ehk kompaktpuuder Põsepuna Dekoratiivkosmeetika Lauvärvid Laineridja silmapliiatsid Ripsmetušid Kulmupliiatsid Kunstripsmed Huulevärvid, huuleläiked, huulepliiatsid Jumestuskreemid Jumestuskreemide ülesanne: toonida nahka muuta jume võimalikult ühtlaseks luua alus kogu ülejäänud jumestuseks tuua välja näonaha loomulik ilu, mitte katta seda paksu kihiga Jumestuskreemid Jumestuskreeme on suures värvivalikus ja väga erinevat tüüpi. Kasutamine:
must seelik, mustad kingad ja mustad sukad, nägu oli alati naerul. Keskmine mees kes mängis klarnetit oli musta ülikonna, pruunide kingade, mustade juuste ja mustade prillidega, nahavärv oli natuke tumedam. Vioola mängijal oli valge pluus, ja must seelik. Tsello mängijal oli must ülikond, pruunid juuksed ja mustad prillid, mees oli kõige pikkem. Esimesel klaveri mängijal oli must pluus punaste lilledega, pikkad pruunid juuksed ja tukk ees, mustad viigipüksid, palju põsepuna, naine ise oli ilus, tema kõrval istus pikk mees kes keeras noodiraamatu lehte, mehel oli hall kampsun, püksid olid ka hallid ja prillid. Teine klaveri mängija oli üleni mustas (kleit), pruunid juuksed. Muusika oli üpris valju. Pala 1 Allegro ma non troppo oli väga vali, äkiline ja natuke kurva võitu vahepeal, 2 Andante oli kurva algusega, päris valju, lühem kui eelmine aga päris pikk. 3 Allegro oli äkilise algusega, alustas pala klaveri mängija, tore, palas oli palju äkilisi kohti
Ta esines laval topless, kattes end vaid sulgede ja litritega. Glamuur: Inimesi vaadeldi kui disaini ja interjöörielementi ning temagi vajas kaunistamist. Art deco ajastu eel (klassitsism) oli valitsenud loomulik ilu. Art deco perioodil saavutati ilu kunstlike vahenditega. Näo ja keha ilu nimel tuli vaeva näha. Riietus ei muutnud midagi: figuuri näidati sellisena nagu ta oli. Iluarsenali kuulusid ripsmetuss, huulepulk, puuder, põsepuna, kulmuvärv, küünelakk, juuksuri, stilisti, rätsepa ja hambaarsti teenused, sport ja massaaz. Lubati ka inetu olla kuid glamuurselt: rühikana, moodsalt riides, rikkalikult ehituna. Kujutav kunst Maalikunst jäi tahaplaanile-kunstnikel oli palju teisigi võimalusi eneseväljenduseks. Tähelepanu keskmes olid plakatid, reklaamid ning ajakirjade, ajalehtede ja raamatute kujundused. 1. Reklaamplakatid-tihi oli nende peal kujutatud ookeanilaevu või auruvedureid 2
Kuningale see meeldis ja otsekohe asuti teda jäljendama. Fontanges`ina tuntuks saanud soeng sai peagi uue abivahendi, traadist raami, mis hoidis 15-20cm kõrgusel lokikuhilaid üleval MEIK NAISED Meik oli suhteliselt napp. Tähtsaim oli naha valge värv, mis saavutati tinavalge, kriidi ja vismuti abil või riisi- ja nisujahupuudritega. Viimased olid mõistagi nahale tervislikumad Ülalau värvimiseks kasutati mõnikord hennat ning kulme ja ripsmeid rõhutati söega Põsepuna toon oli roosipunane ja seda kanti põskedele küllaltki ümmarguse laiguna Suu oli täidlane ja erepunane. Ajastu lõpupoole muututi meigi ja värvide kasutamises julgemaks MAALIKUNST Maalikunst püüab järjekindlalt vabaneda renessansi ideedest renessansi ideaalstiili pidulikust tasakaalust ja eestvaate rõhutamisest, toonitades liikumist, asümmeetriat, paatost Rahuliku ühtlase valgustatuse asemel eelistatakse heleda-tumeda suuri kontraste
pikkem, kui meeste tuunika. Stola käib palla peale selle pildi järgi on stola see punane ümber naise. Palla on hästi pikk ja lai. Selle peale pandi ka tuunika. Naised kandsid jalas sandaale ja saapaid. Soengul olid kaunistuseks juuksenõel, võrgud, pärlid, paelad, kammid ja diedeemid. Juukseid värviti ja pleegitati. Eheteks Kõrvarõngad, kaelapaelad, käevõrud. Kosmeetikaks oli neil huule ja põsepuna, kosmeetilised operat-sioonid. 1.3 Laste riietus Lapsed kandsid vööga tuunikat kaelas oli neil aga amulett mida kutsuti bullaks. Tüdrukud kandsid seda kuni nad abiellusid. 1.4 Jalanõud Üldjalanõu mida kanti vabal ajal mille nimi oli calceus. 1.5 Sõjamehe riietus ja soeng Sagum oli roomlastest sõjameeste keep mida kanti siis rohkem, kui olid halvad ilmad. Nad kandsid ka põlvpükse
Kasutusel olid parukad ja valejuuksed, mida valmistati nii siidist kui ka inimjuustest Peakatteid kaunistati sulgede ja juveelidega Itallannad kandsid 15. ja 16. sajandil sageli turbaneid. Madalmaades peeti lugu kapuutsist, prantslannad aga eelistasid sametmütsikesi. Naised kandsid ka laubapaelu. Peaehteid kaunistati luksusliku tikandi ja hinnaliste kividega MEIK Kõikide ühiskonnaklasside naised võtsid kasutusele põsepuna, näonaha toonija ja värvid, vähem levinuks jäid silmavärvid. Endiselt kasutati tinavalget alusmeigina Naised kasutasid elavhõbekloriidi, millega loodeti nahka silendada ning kõrvaldada laigud ja näonaha muud vead Meikimise suunaks oli naise loomuliku ilu rõhutamine Kuna pesemist ei harrastatud, siis sai üha enam tuult tiibadesse parfüümide tootmine ja nende kasutamine RIIETUS MEHED Renessansiajastu rõivasiluett rõhutas mehelikku figuuri. Et jätta rinnast ja
aga kusagil kapillaarides kobrutab Võrumaa maastik ja see kummaline keel on mu kõrvale armas Võrtsjärve loksuvast emaüsast pressiti mind välja ühe jalaga Eesti- teisega Liivimaal kanti mind ilmale põlvkondade kaupa kiikusin keskmaa kesal kahe kase vahel ja kihutasin pruuskavas pulmarongis kirikusse ja koju pargipingil beibed lappasid annabellat seda õhukest ja libedat ajakirja mis käsib keelab ja müüb müüb lõhnaõli ilma milleta polevat kevadel lõhna müüb põsepuna ilma milleta peaks olema häbi kanda oma nooruse odavat ohakaõit mina loen meie alla kolmekümneste valgeid ja vallalisi käejooni oled tähtkujult ikkagi karu ja mina laanepüü mis peaks meid siin kinni hoidma? Luuletus räägib sellest, et tänapäeval inimesed ei mõtle enam naturaalsusele. Üha enam tahetakse saavutada kaanetüdruku figuuri, asju ostetakse märgi järgi ja tahetakse näidata oma rahalist seisu sellega
Stola käib palla peale selle pildi järgi on stola see punane ümber naise. Palla on hästi pikk ja lai. Selle peale pandi ka tuunika. Naised kandsid jalas sandaale ja saapaid. Soengul olid kaunistuseks juuksenõel, võrgud, pärlid, paelad, kammid ja diedeemid. Juukseid värviti ja pleegitati. Eheteks Kõrvarõngad, kaelapaelad, käevõrud. Kosmeetikaks oli neil huule ja põsepuna, kosmeetilised operat-sioonid. 1.3 Laste riietus Lapsed kandsid vööga tuunikat kaelas oli neil aga amulett mida kutsuti bullaks. Tüdrukud kandsid seda kuni nad abiellusid. 1.4 Jalanõud Üldjalanõu mida kanti vabal ajal mille nimi oli calceus. 1.5 Sõjamehe riietus ja soeng Sagum oli roomlastest sõjameeste keep mida kanti siis rohkem, kui olid halvad ilmad. Nad kandsid ka põlvpükse
Kosmeetikatooted olid 1960. aastatel väga olulised. Ideaaliks olid tohutu suured värvitud silmad, kahvatu nahk ja suured heledad pruntis huuled, eriti soositi valeripsmete ja põnevalt helendavate kahvatute värvidekasutamist.Huulepulga värvideks olid aprikoos ja roosa, kandes nimesid nagu Rannavirsik, Svingiv roosa ja Väike puna-punane. Punane huulepulk pidi olema väga erk,kuid kontrastiks väga tumedale silmameigile eelistati tavaliselt kahvatuid huuli. 1960Ndatel tuli tagasi põsepuna, mis oli asendamatu näokuju vormimisel ja mida peeti erititähtsaks. (Mulvey &Richards 1998) Ripsmetuss oli algul suur uudis, muutus üha meeletumaks ja raskemaks,ning mustale hakkasid lisanduma erinevad värvid. Hakati tootma valeripsmeid kirjud, hõbedased ja kuldsed. 60Ndate lõpul võis neid pika riba otsast lõigata ja need võisid olla valmistatud fooliumist ning litrikestest. Kuna nad olid lau külge kleebitud, tekkis kõikvõimalikke naljakaid olukordi -
8 Kosmeetikume kasutasid nii mehed kui naised. Naised värvisid näo kollase ookriga heledamaks, mehed aga tumedamaks oranzika värvi abil. Silmade rõhutamiseks kasutati kas musta antimonipulbrit või peeneks hõõrutud rohelist malahhiiti, mida toodi egiptusesse Siinai mägismaalt. Kulme toonitati halli puudriga. Väga popuularne oli pealekantav punane huulevärv, mida saadi rasvale ookri lisamisel, ning põsepuna, mis leidis kasutamist ka nahadefektide varjamisel. Tarvitusel olid ka oranz huulevärv ja näo valge alusvärv. Kortsude silumiseks määriti näole segu taimeõlidest, viirukiklistiirist, vahast ja rohttaimedest. Egiptlaste küüsi kattev punane värv oli tõenäoliselt henna. Mõlema soo esindajatel on leitud tätoveeringuid nii näolt kui kehalt, kusjuures on võimalik, et pigmenti osati juba naha alla viia.
8 Kosmeetikume kasutasid nii mehed kui naised. Naised värvisid näo kollase ookriga heledamaks, mehed aga tumedamaks oranzika värvi abil. Silmade rõhutamiseks kasutati kas musta antimonipulbrit või peeneks hõõrutud rohelist malahhiiti, mida toodi egiptusesse Siinai mägismaalt. Kulme toonitati halli puudriga. Väga popuularne oli pealekantav punane huulevärv, mida saadi rasvale ookri lisamisel, ning põsepuna, mis leidis kasutamist ka nahadefektide varjamisel. Tarvitusel olid ka oranz huulevärv ja näo valge alusvärv. Kortsude silumiseks määriti näole segu taimeõlidest, viirukiklistiirist, vahast ja rohttaimedest. Egiptlaste küüsi kattev punane värv oli tõenäoliselt henna. Mõlema soo esindajatel on leitud tätoveeringuid nii näolt kui kehalt, kusjuures on võimalik, et pigmenti osati juba naha alla viia.
Ülejäänud 16% kasutavad kosmeetikatooteid randoomsetel hetkedel, üritustel, mõnel korral kuus vms (vt. Joonis 2). Joonis 2. Õpilaste kosmeetika kasutamise tihedus Küsides õpilastelt, mis meigitooteid nad täpsemalt kasutavad, siis vastati kõige rohkem,et ripsmetušši, 74 inimest 107-st ehk 69% , järgmiseks osutus jumestuskreem 54%. Paljud õpilased kasutavad ka kulmu-, silmapliiatseid 42%. Õpilastest 28% kasutavad puudreid ja nii samuti 28% põsepuna või päiksepuudrit (vt. Joonis 3). Kõige populaarsemad firmad on Maybelline, Maxfactor ja L'oreal. 14 30 13% 74 30 31% 13% 45 19% 58 24%
tooniti elavhõbesulfiidiga kinaver- või karmiinpunaseks või ookervärvidega ookerpunaseks.Tarvitusel oli ka oranz huulevärv. Rasvane huulevärv pakiti karpi või roogtaimede vartesse, mis töötasid nagu tänapäeva alumiiniumtuubid. Nägu Aristokraatidest egiptlannad tarvitasid näo värvimiseks puudrisarnaseid kollasest ookrist tehtud segusid, mehed aga tegid end tumedamaks oranzika värvi abil. Ilu soovi kõrval kanti puudrit näole ka kaitseks kuuma ning päikese vastu. Põsepuna leidis kasutamist ka nahadefektide varjamisel. Ravitsemine ja maagia Muistses Egiptuses panid arstid luumurdudele puust lahased, mis seoti kinni taimekiududega. Samuti puhastasid arstid haavu õli ja meega. Nad kasutasid opereerimisel nuge, tange ja metall- või puusonde. Kui ravi ei andnud soovitatud tulemusi, pöörduti maagia poole. Inimesed kandsid amulette, et hoida eemal haigusi ja õnnetusi. Mõnikord sõi ema ära hiire, et ravida haiget last
Populaarne oli lühike jõmpsikasoeng, ka teismelised armastasid lühikesi juukseid. Pikad sirged juuksed olid samavõrd populaarsed, mis võisid olla salgulised ja väikese tukaga. Kosmeetika. Ideaaliks olid tohutu suured värvitud silmad, kahvatu nahk ja suured heledad pruntis huuled, eriti soositi valeripsmete ja põnevalt helendavate kahvatute värvide kasutamist nn "kaame" stiil. Dekaadi lõpus oli taas moes eksootika ning periood kulmineerus kehamaalingutega. Põsepuna oli asendamatu näokuju vormimisel. Ripsmetušš oli algul suur uudis, lisaks mustale hakkasid lisanduma erinevad värvid. 1964 ilmusid valeripsmed- kirjud, hõbedased, kuldsed. Meik muutus üha julgemaks- litrid piki silmalaugu, maaliti silma ümber liblikatiibu või laiendati maalingut üle terve näo. Jalgade meik oli tagasi. Värvidest oli populaarsed kuld ja hõbe ning kõik, mis metalselt säras. Ilmus esimene kortsude vastane öökreem.
Kõrvade äärde keerati mõned pikad lokid, kuklale pandi šinjoon. Soenguid kaunistati lillede ja lintidega. Soenguid tehti karkassidele ja nad kerkisid kõrgustesse. Kasutati palju soengunõelu, pumatit, puudrit. Soenguid oli raske teha seega püüti neid säilitada. Leiutati mehhanisme, kus soeng sai kokku tõmmata, selleks, et siseneda tõlda. Sajandi lõpus väljub moest puuder. Valged parukad asenduvad kuldsete, punaste ja kastantooni parukatega. Moest läheb põsepuna. 14 15 16 17 18 19 20 21 DIREKTOORIUM Prantsuse revolutsioon 1789 a. Soengumoes andsid tooni kehvikrahvas. Valged parukad võisid saada isegi vabaduskaotusliku karistuse põhjuseks, aga sellest hoolimata jätkasid kuninga pooldajad nende kandmist. Mehed A la Titus- lühikene lõikus Naised
lõhna- ja värvained, ravimtaimede ekstraktid, lanoliin jne. Maskid müügil olevad valmismaskid on põhjustanud tunduvalt enam dermatiite kui kodusel teel tehtud näomaskid. Tavalisteks ärritajateks või allergeenideks võivad olla kõik eelnimetatud toimeained. Ka omavalmistatud maskid võivad mõnikord nahka ärritada. Toiduainetest võivad ülitundlikkust esile kutsuda tsitrusviljad, pärm, maasikad, mesi, munad, tomatid. Põsepunad (ruuzid) igat liiki põsepuna (nii kreemitaoline, kompaktne kui vedel) võib põhjustada naha kihelemist ja punetust. Ärritavaiks tegureiks on värv-, lõhna- ja säilitusained ja vähesel määral ka rasvained. Huulepulgad huulepulk võib toimida kui tavaline ärritaja, kuid pikemal kasutamisel võib mõnikord esile kutsuda tundlikkuse suurenemise. Sel juhul ei teki põletikuline protsess üksnes huultel, vaid ka nahal huulte ümbruses. Nahk huultel ja huulte ümber muutub kuivaks, ketendavaks, tekivad pakatised
Elust ja Enesest. Hey!.Räägin siis nata endast. Olen siuke ilus tüdruk Angela parimates aastates 14 blond ja selle üle uhke. Ema on mul siuke hoolitsev junnike (vabandust aga ta on lihtsalt vahel junn) ja isa siuke tegutsev ärimees. Siis on mul siuke elu nõme väikevend . Vahva kas pole. Mu parim sõbranna on Kerli on hull poiste sebija ja geto no ma ei või ! Ise olen siuke rich girl nagu, issi annab kõike mida tahan .Aga nüüd siis mu elust. * Täna hommikul kooli minnes märkasin et meie klassi on tulnud uus õpilane. Selgus siis et ta on must vanem (kujutate ette ma olen klaasi vanim , nüüd siis tema ...ooo eei ) ja hullem tibi kui mina (issand temaga läheb raskeks.) Nimi on tal Kaire ,ei tea kes küll paneks oma lapsele siukse nime . Järsku tuli mu juurde Kerli "Youks kuule sa seda Kairet tead ? Pidi mingi hull chick olema, kõik mingi sõbrustavad temaga ." "Hey Kerli , mida mina olen siin...
Elva Gümnaasium ''Kosmeetiline keemia'' Referaat keemiast 9. D klass 2009 Sisukord 1. Nahk 1.1. Naha struktuur 1.2. Nahaniiskus 1.3. Abi kuiva naha vastu 1.4. Naha rasusus 1.5. Nahk ja ultarviolettkiirgus 1.6. Naha hooldamine 2.Juuksed 2.1. Juuste struktuur 2.2. Juuksed ja rass 2.3. Juuste värvus 2.4. Juuste kasvamine 2.5. Juuste pesemine ja hooldamine 3.Küüned 3.1. Ilusate küünte 5 kuldreeglit 4.Kasutatavad ained 4.1. Rasva- ja õlitaolised ained 4.2. Zeleetaolised ained 4.3. Niisutavad ained 4.4. Emulgaatorid ja pindaktiivsed ained 4.5. Desinfitseerivad ja konserveerivad ained 4.6. Lõhnaained 4.7. Lahustid 4.8. Värvained 4.9. Vitamiinid ja hormoonid 5.Kosmeetilised preparaadid 5.1. Kreemid 5.2. Dekoratiivkosmeetika 5.3. Lõhnapreparaadid KOSMEETILINE KEEMIA 1.Nahk 1.1. Naha struktuur Nahk kaitseb inimest igasuguste välismõjud...
Lopsakamalt mõjus ka heledama tooniga värvitud suu. Uus nägu, kalgim ja kavalam kui varem, jättis ülimalt elegantse mulje. Täismeiki soovitati kanda igal pool ning kosmeetikutel jätkus tööd hommikust õhtuni (Mulvey, Richards 1998: 129). Jumestamisel aastail 1960 – 1970 olid moes suured värvitud silmad, kahvatu nahk ja heledad lopsakad huuled, ikooniks oli modell Twiggy. Kasutati ka valeripsmeid ja pärlmutter lauvärve. Populaarseim lauvärv oli sinine. 60ndail avastati põsepuna ning põski jumestati kõikvõimalikes värvitoonides roosast pärlvalgeni (Sangla 2005: 100). 1990ndatel on tarbija kõigist ajakirjade rohketest nõuannetest üpris häiritud ja ta naudib parimaid kättesaadavaid jumestusvahendeid. Tarbija ootab tippefektiivseid tooteid, näiteks jumestuskreeme, mis ei hakka läikima, püsivaid huulepulki, ultraviolettkiirte eest kaitsvaid jumestuskreeme ja teisi aina täiustuvaid vahendeid. 22
Ta mõtiskleb selle üle sügavalt. Seab kahtluse alla mõistuse võimed täielikeks v absoluutseteks otsusteks. Näitab teadmiste suhtelisust. Ei ole universaalseid kategooriaid. ,,Hea ja kurja tajumine sõltub sellest, mis arvamus meil nende kohta on." Ei kiida heaks jäljendamist. Liberaalse kasvatuse poolt. Peab saama vastu võtta teadmisi erinevatest allikatest ja ise otsustada. Vankumatust, usk ja siirus on tõeline filosoofia, teised, mis teenivad muid eesmärke on ainult põsepuna. Filosoofia lõppeesmärgiks on voorus. Tasso Itaalia renessanssi viimane suur kirjanik. M ütleb, et mõistus ei ole see, mis määrab in-se väärtust. Francis Bacon. Inglise filosoof. ,,Uus atlantis" 1626. Tommaso Campanella ,,Päikeselinn" 1623. 17. saj alguses on järjest rohkem traktaadilikkust. Rene Descartes ,,Arutlus meetodist" 1637. see filosoofia on kandnud uuemate aegade filosoofiat. Temal juba pealkirjas süna diskursus arutlus
pehme, sooja ja mugava hommikumantli. Kingadest valisin kenad roosa ja valgega rihmikud, mille rihmade peal oli ka hõbedast kaunistusi. Mulle väga meeldisid need kingad. Ma suundusin nüüd oma ehtekarpide juurde, sealt võtsin sõrmuseid, käekette, hõbedase mõne kristalliga kella, kaelakee ja kenad kõrvarõngad. Meigiks valisin roosa ja valge lauvärvi, mis õrnalt läikis, roosa sädeleva huuleläike, musta väga hea ripsmetusi ja natuke põsepuna. Sellega olin ettevalmistused lõpetanud. Nüüd panin selga ööriided ja hommikumantli. Otsustasin natuke kraamida. Imesin vaipadelt tolmu, pühkisin tolmu, lõin nõud läikima, puhastasin kapid, lauad, toolid ja seinad plekkidest ja mustusest, kloppisin padjad kohevaks, kastsin lilli, pesin aknaid ja palju muid koristustöid tegin veel. Kui tööd tehtud, tundsin end rahulolevana ja stressivabana. Õhtu oli juba kätte jõudnud ja ma tegin õhtusöögi valmis
Parajasti siis, kui mind pidi vaimulikuks pühitsetama, oli mul väike pahandus... Aga see kõik ei huvita teid põrmugi ja ma raiskan ainult teie kallist aega.» «Mitte sugugi, see huvitab mind väga,» hüüdis d'Artagnan, «pealegi ei ole mul praegusel hetkel midagi ees.» «Minul aga on palvelugemise aeg,» vastas Aramis, «lisaks sellele pean ma tegema mõned värsid proua dAiguillonile ja siis läbi minema Saint-Honore tänavalt ning proua Chevreuse'i jaoks põsepuna ostma. Te näete, kallis sõber, kui teil pole kiiret, siis minul seevastu on väga kiire.» Aramis ulatas oma noorele kaaslasele sõbralikult käe ja jättis jumalaga. Vaatamata pingutustele ei saanud d'Artagnan midagi rohkem teada oma kolme uue sõbra kohta. Nii otsustas ta praegu uskuda kõike, mida kõneldi nende mineviku kohta, jäädes lootma kindlamaid ja ulatuslikumaid andmeid tulevikus. Seni näis Athos talle Ahhilleusena, Porthos Aiasena ja Aramis Joosepina.