Dadaism Kus dadaism alguse sai? · 1916 Zürichi kabarees Voltaire · Tristan Tzara · 1920.a hääbus T.Tzara Mis on dadaism? · Dada kahekordne jaatus · Ei usu senisesse moraali · Vihkavad silmakirjalikkust · Eitavad klassikalist kirjandust Marcel Duchamp "L.H.O.O.Q." Mis on dadaism? · Propageerivad kõiki kunstiliike · Ignoreerisid keele põhialuseid ja kirjavahemärke · Ürgne suhe maailmag...
Dadaism Anna Pereskokova Olga Kutilova 11S • Dadaism on modernistlik kirjandus- ja kunstivool. • Tekkis neutraalses Zürichis ning oli valitsevaks kultuuriliikumiseks aastatel 1916–1922. • Rühmituse nimi " dada " päritolu on senini segane. • Rühmituse kuulusid sakslased Peale Tzara ja Janco, Hans Ricter, Max Oppenheimer. • Dadaiste on suuresti mõjutanud Esimene maailmasõda. • Elu tajutakse kui midagi hetkelist ja mõistetamatut. • Dadaiste ühendas viha sõja vastu. • Dadaismi algatajad on nii kirjanikud kui ka maalikunstnikud. – LuuletajaTristan Tzara – Kirjanik ja maalikunstnik Hans Arp – Maalikunstnik ja luuletaja Max Ernst – Maalikunstnik ja kirjanik Marcel Janco “Dada peabki jääma mõistetamatuks, dada sureb siis, kui hakkab end tõsiselt võtma” - Tristan Tzara Dadaismi tunnused • mängulisus, mõnitamine ja pilkamine • agressiivne suhtlemine publikuga • provokatsioonid • luule ...
Palverändurite rituaalide hulka kuulub seitsmekordne käimine ümber Kaaba, musta kivi suudlemine ja joomine Zemzemi kaevust Palverändurid käivad ära ka Arafati mäel ja loobivad Mina külas 7 sümboolset kivi Saatanat kujutava samba pihta Palvekoht- Mosee Pühakoda, kus käiakse palvetamas ja jutlusi kuulamas Seal ei tohi olla pilte ega skulptuure Sinna peab sisenema paljajalu Mööblit on vähe kuna palvetatakse palvemattidel Mosee õuel peab olema purskaev või koht, kus pesta saab Islami levik Tänapäeval on Islam suurusest teine religioon maailmas Aafrikas, Aasias, eriti aga Lähis-Idas on islam juhtivaks usundiks paljudes riikides Enamuse elanikkonnast moodustavad moslemid Afganistanis, Egiptuses, Iraanis, Türgis ja paljudes teistes riikides Äitäh kuulamast!
ka tegelikult reaalsed veel. Aga üks suurimaid ideaale mis mul on , oleks mängida kunagi korvpalli Nba-s ehk Ameerika suurimas ja parimas korvpalli klubis. Kuid kahjuks praeguseks on see juba päris ebareaalne kuna oleksin pidanud juba nooremana korvpallis päris hästi läbi lööma . See on üks ideaalidest mis jääb mul kahjuks sinnapaika. Ideaalne kodu minu jaoks oleks suur maja, linnast väljas natukene. Kuskil vaikses külas. Suur tagahoov kus on väliköök, suur patuud, purskaev ja kõike muud. Majas oleks kindlasti 2 korrust, saun, suur ja avar köök ja veel palju tube. See kõik on tegelikult reaalsus , see kõik on võimalik mul korda saata ja saada oma ideaalkodu. Ideaalne oleks see kui võidaksin lihtsalt loteriiga miljoneid ja saaksingi oma ideaalkodu aga loteriiga võitmine , tundub minu jaoks juba ebareaalne kuna iga kolmapäev mängin aga ei võida, lihtsalt mul ei ole õnne. Naistest rääkides, siis ideaalnaist on vist praktiliselt võimatu leida.
ja Colosseumiga oli kirik lihtne ning justkui rohkem lihtinimestele. Samuti oli kiriku ees pikk trepp, millega on tegelikult seotud hulga legende ning uskumusi. Niisiis lisasingi kiriku oma kompositsiooni, et kontrasti luua. Tahtsin ehitistele kontrastiks panna töösse ka teisi objekte, siis torkas esimesena pähe Tituse võidukaar, millest olin enne palju kuulnud. Veel Roomat uurides leidsin ka Trevi purskkaevu, mis ostus samuti piisavalt huvitavaks, et minu töösse pääseda. Trevi purskaev on väga suur ning uhke, ning tihti loetakse seda isegi Euroopa suurimaks, uhkeimaks ja tähelepanuväärsemaiks purskkaevuks. Uurides aga materjali Colosseumi kohta, leidsin mingi märke, et Roomas on ka Ruut- Colosseum. Asi hakkas mind huvitama ning hakkasin seda lähemalt uurima, kuni leidsin piisavalt materjali Ruut-Colosseumi kohta, et ka see oma töösse lisada. Kõige huvitavamaks objektiks minu jaoks osutuski Ruut-Colosseum. Ma ei olnud sellest varem
Dadaism: kõige mässumeelsem sündmus. Euroopa kunstnikud põgenevad Sveitsi. Keskuseks Voltaire kabaree. M.Duchamp maal "Trepist alla tulev akt". Ta tegutseb New Yorgis. Kubism ja futurism on teda mõjutanud. Ta hakkab tegelema ready-made kunstiga. "Purskaev". Merzbild teevad kollaaze rämpsust. Metafüüsiline maal: metafüüsiline- eelmises kunstis pettunud kunstnikud. Kujutavad inimeste varje linnatänavatel ilma inimesteta. Perspektiivi reegleid on nihestatud e on ebareaalne maailm. Marc Chagall kunstnik, kes on mõjutanud surrealisti, on valgevene juut, pärit Vitebskist, Ta armastas maalida kodulinna ja unenägusid, Maal "Madonna reega", "Mina ja küla". G.Chirico "Prohvet", "Tänava melanhoolia ja müsteerium". Popkunst: (1955-64), suhtumine elukeskkonda on irooniline. Kaob piir maali ja skulptuuri vahel. Toimub assamblaazide valmistamine. Kasutatakse palju tehismaterjale (plastmass, kumm, poroloon). Esemete ebatavaline komboneerimine. Armastat...
Ristiusu pühakud ja nende kujutamine kunstis Peainglid Gabriel ja Miikael Monika Tulit 11.A klass Tallinna Ühisgümnaasium 2012 Gabriel Gabriel on üks kolmest peainglist. Heebrea keeles tähendab Gabriel "Jumala mees", "Jumal on mu jõud" või "Jumal on tugev" Gabriel on taevaste varade valvur ja taeva peasaadik, Jumala sõnumitooja. Vanas Testamendi seletab Gabriel Taanielile tema nägemuse. Uues Testamendis teatab Sakariasele, et talle sünnib pojaks Ristija Johannes Toob Neitsi Maarjale sõnumi Jeesuse sünnist. Sümbolid Liilia viljakus ja vaimsus, spirituaalsus Õlipuuoks rõõmusõnum Tõrvik tuli ja võitlus ...
Algselt siis nii palju, et Kadrioru lossi lasi ehitada Peeter I oma naise Katariina I auks ning ehitustöödega alustati 1718. aasta juulis. Ehituse juhataja oli Peterburi meister Niccolo Michetti hiljem M.G.Zemtsov. Mina maa tüdrukuna polnud varasemalt kunagil käinud ei Kadrioru lossis ega ka pargis. Esmalt suudusin parki ning sain seal suure üllatuse osaliseks. Milline imeline park. Kaunilt istutatud roosid, purskaev, õnnelikud inimesed - imeline justkui oleks välismaale sattunud. Pärast imeliselt hooldatud aeda liikusin edasi lossi ette. Sealne välja nägemine oli veelgi suursugusem. Detailideni mõeldud lillepeenrad ning jalutusrajad. Meenus varem õpitu, et siin oli ehitus järgus alguses ka erinevad skulptuurid, mis hiljem ära viidi. Proovisin ette kujutada, milline võis näha loss ning hoov välja just peale selle valmimist.
Madalmaade renessanss 15.sajandil Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest. Madalmaade kunstnikud kasutavad kogu 15.sajandi õlivärve- eredamad värvid ja...
Termide sisekujunduseks ja viimistlemiseks kasutati kõige kallimaid materjale. (raudteejaamad, 18.saj mõisakompleksid). 6. VILLAD- Elamu ehitus: väga lihtne, elu avanes õue, ruumid jäävad vastu välisseina, keskel aiake ja bassein. Lahtise laeavaga (compluvium) aatrium, põrandas bassein (impluvium) vihmavee kogumiseks. Seinad kaeti maalidega. Maja taga asus sammasõu, kus võis olla mugavaid puhkenurki, skulptuure, ilutaimi, purskaev ja aed. Aias juurviljad, bassein, põõsad, palmid. Lükanduksed. Tetrastüül aatrium, seda toetas 4 sammast. Tablinium- söögisaal. Exedra, triklinium- söögisaal 3 istmega. Roomas oli nii valitsejate paleesid kui mitmekorruselisi üürikorteritega maju vaesemale rahvale. Roomlaste elumaja matkis esialgu etruskide elumaja. Maja oli küllaltki väike ja seda kutsuti villaks. Oli kaks suurt tuba: aatrium ja tablinum. Tablinum oli ainult magamiseks. Aatrium oli must ja räpane eluruum
219.Fine sand peenliiv 220.Fine-textured peen 221.Fir- kuusk 222.Fishpond- kalatiik 223.Flagstone- paekivi 224.Flawlessly veatult 225.Flourish-õitsema 226.Flowerbed- lillepeenar 227.Foaming water- vahutav vesi 228.Foliage- lehestik, puulehed 229.Foliage tree- lehtpuu 230.Foothold tugipunkt 231.Forceful jõuline, võimas 232.Forerunner eelkäija 233.forest- mets 234.Formal- kindlakujuline 235.Fountain- purskaev 236.Fragrance of flowers- lillede aroom 237.Fragrant- aromaatne 238.Framework of plants- taimede raamistik 239.Fulfill intent eesmärki täitma 240.Furthermore- pealegi G 241.Garden- aed 242.Gargoyle- veesüliti 243.Gazebo paviljon 244.Gathered sources kogutud allikad 245.Gentle slope- lauge nõlv 246.Glimpse- pilguheit, pilk 247.Glittering sädelev, särav 248.Gloomy- sünge, kurb 249.Glossing läigestus 250
Salvador Dali rohkem kui lihtsalt kunstnik Tallinn 2012 SISSEJUHATUS Salvador Dali oli 20. sajandi üks tähtsamaid sürrealiste. Tema elu ja looming on omavahel lahutamatult seotud. Paljud tema elus aset leidnud sündmused peegeldusi otseselt ka tema loomingus ja arvukaid maale saab tõlgendada vaid elulooliste andmete põhjal. Ja maale oli tal palju. Oma eluajal maalis Dali kokku üle 1500 maali. Lisaks maalidele tegi ta veel lõhnu, kirjutas raamatuid, filme, illustratsioone, muuseumi, lavakujundusi jne. Järgnevas referaadis proovin kirjeldada selle veirda mehe elu ja loomingut, kes kandis kummalisi riideid ning pikki, peenikesi vuntse, kes maalis kummalisi maale ning käitus veelgi kummalisemalt. Loomingus räägin lähemalt tema teostest ,,Mälu püsivus'' ja ,,Lõputu mõistatus'' ning samuti Dali paranoiakriitilisest meetodist ning ülikooli aegsetest katsetustest. SÜRREALISM Sürrealism on üks pikema kestusega, samal...
1 Modernistlik ja postmodernistlik kunstimudel. Ajaline raamistus. Väärtushinnangute, teoreetilise aluse ja terminite muutumine. Modernistlik kunst loodi urbaniseerumise ja industrialiseerumise (moderniseerumise) tingimustes ning see põhines enamasti klassika kui eelkäija ja varasemate stiilide eemaletõukamisel ja hõlmas ajavahemikku ca 1870ndatest kuni 1950ndate lõpuni. Modernism tähendab kõige laiemas mõttes Lääne kultuuri iseloomustusi 19. sajandi keskpaigast kuni ca 20. sajandi keskpaigani, hõlmates selle arengu laiu majanduslikke, tehnoloogilisi, poliitilisi tendentse ning suhtumiste paketti. Modernistliku kunsti ajalugu võib hakata „arvutama“ impressionistidest, kes tõid maalikunsti kaasaegse moodsa tehnoloogia – fotograafia – mõjutusi. Modernism - kõrgkunsti modernne traditsioon, mis vastandub mitte ainult klassikalisele, akademistlikule, konservatiivsele kunstitüübile, vaid ka populaar- või massikultuurile. Rõhutatakse kõr...
Blanc, Bordoo 2. LõunaEuroopa a. Portugal Madeira saar, Assoorid, Roca neem, Duoro jõe org, Tejo suudmelaht, Lissabon, Torre de Belem, Porto, b. Hispaania Altamira koopamaalingud, Sevilla, Granada, Hispaania lõunarannik, Kanaari ja Baleaari saared, Montserrati klooster, Ebro jõgi, Barcelona, Madrid 17 c. Itaalia Rooma (Trevi purskaev, Pantheon, Colosseum), Hispaania väljak ja trepid, Veneetsia, Pisa, Firenze, Vesuuv, Etna, Vatikan, Pompei d. Kreeka Ateena akropol, Epikurose Apolloni tempel, Metera kalljukloostrid, Olümplios, Knossose palee Kreetal, Kreeta ja Santorini saared, Dirose koopad e. San Marino San marino linn, Titano mägi f. Küpros Trodose mäestik, Famagusta (rannad, Salami varemed), Kyrenia (loss, muuseum) 3