TTÜ KURESSAARE KOLLEDZ KODUTÖÖ nr. 4 Detaili- ja koostejoonis Juhendaja: emeriitprofessor Maido Ajaots Kuressaare 2012 Kodutöö nr 4 Detaili- ja koostejoonise põhinõuded Detaili joonisel esitatakse võimalikult vähe projektsioone, vaateid ja lõikeid. Nii piisab pöördkehade kujutamiseks ühest vaatest koos lõigete ja väljatoodud kujutistega. Joonisel peavad olema kõik andmed, mis määravad detaili kuju, mõõtmed, mõõtmete piirhälbed, kuju- ja asendihälbed, pinnakaredusnäitajad ja muud vajalikud andmed. Detaili joonis ei sisalda tehnoloogilisi juhiseid. Seetõttu ei kujutata tehnilistes nõuetes tehnoloogiliseks baasiks olevaid tsentriavasid. Kui tsentriava peab olema keermestatud, siis märgitakse ainult keerme mõõtmed. Kui kruvide, tihvtide ja muud kinnitusdetailide avad töödeldakse koostamisel, ei kujutata neid avasid detaili joonisel ja ei märgita tehnilistes nõuetes. Kõi...
läbimõõdu vahel väike lõtk, mis võimaldab presspuksi paigaldamist võllile ja liigutamist eelnevalt õlikilega kaetud võllil. Võlli koostamisel asetatakse presspuks ühele võllile ja lükatakse nii kaugele, et võlli ots ulatuks puksist välja . Seejärel paigaldatakse laagritele ja tsentreeritakse presspuksiga võlli suhtes järgmine võll. Puksi puuritud õliavade (6) kaudu täidetakse õlikanalid õliga ja tekitakse käsipumbaga sisemise hülsi (2) ja paksuseinalise puksi (3) vahel õlirõhk (kuni 100 MPa), mis tekitab nende vahel õliga täidetud pilu. Kõrge õlisurve surub hülsi tihedalt vastu võlle ja deformeerib puksi, mille läbimõõt suureneb u 0,1 %. Hülsi ja puksi vahelisest pilust kogu perimeetri ulatuses väljuv õli näitab, et nende vahel on moodustunud õlikiht. Hoides pumbaga õlirõhku hülsi ja puksi vahel, survestatakse ava (7 ) kaudu survekamber (a), mille tulemusel puks (3) nihkub hülsi (2) suhtes kuni
Hinnapakkuja Wihuri AS Saaja Eesti Põlevkivi Töö nimetus Kogus Masina teh-ülevaatus Kopa liigendite vahetus 3 liigendi tappi+6 puksi Siduri vabastusnupu vahetus Siduri vabastus nupp Mastisilindri tihendikomplektne vahetus Tihendikomplekt Starteri pendiksi vahetus Starteri pendiks Kopavarres liugtee komponendi vahetus Liugtee komponent Märkused: Pakkumine kehtib kuni 01.01.2011 Garantii 6 kuud (ei kehti mastisilindrile) Tööleasumise aeg 2 nädalat peale pakkumis jõustumist Hinnapakkumise koostas Wihuri AS, Indrek Kadarik telf. 50 72 154 Reg
Deformeerimisskeem(lahutuspind, deformeerimissuund) Lõppvao eskiis.(kraadisoon, ümardusraadiused) Valida stantsimiseviis, tööriistad ja seadmed. Töö eesmärk: Koostada põhimõtteline tehnoloogiline survetöötlemise protsess. Töö teostaja valib kõige otstarbekama viisi toote valmistamiseks, lähtudes detailist, mille põhjal valitakse sobiv stantsimisviis, tööriistad ja seadmed. Detail Stantsimisviis Horisontaalstantsimismasinaga valmistatakse peamiselt puksi ja astelise toru tüüpi detaili toorikuid, mis sobib kokku minu detailiga. Horisontaalsantsimismasin on põhimõtteliselt horisontaalväntpress. Sellel töötamisel asetatakse kuumutatud lähtetoorik liikumatu matriitsipoole esimesse vakku otsaga vastu piirajat. Piiraja küljes on rull, mis toetub pealiugurile kinnitatud juhtpinnale. Pealiuguri töökäigul tõuseb rull ülesse ja pöörab piiraja templi eest ära. Samal ajal matriitsipooled sulguvad ja tempel deformeerib toorikut
1.3- Heitgaasid on sinaka varjundiga(õli põleb). 1.4- Võimsuse langus(Võimsus on ajaühikus tehtud töö) 1.5- Õlikulu suureneb. Rike2)Kolvirõngaste kulumine ja nende kinni põlemine soontes. Tunnused: Tunnused samad mis rike 1 puhul va. 1.1 st kloppimist ei teki. Rike3)Väntvõlli kaelte kulumine ja laagriliudade kulumine. Tunnused: 3.1- Kloppimine mootori töötamisel, eriti mootori põõrete tõstmisel. 3.2- Õlirõhu langus. Rike4)Kolvisõrme ja puksi kulumine kepsu ülemises peas. Tunnused: 4.1- Terav kloppimine mootoriploki ülaosas.Milline kolvisõrm - Eemaldage kordamööda kõrgepinge juhe küünlajuhe.Millisel silindril kadus kloppimine siis kui küünlajuhe oli eemaldatud seal ongi viga. Rike5)Kolvi ja põlemiskambri kattumine tahmaga. Tunnused: 5.1- Mootori ülekuumenemine ja mootor ei tööta korralikult. 5.2- Kütusekulu suurenemine. 5.3- Kaldumine detonatsioonile(detonatsioon: Põlemis kiirus silindris on ca. 20m/s
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Materjalitehnika instituut Metallide tehnoloogia õppetool Kodutöö aines 0010 Konstruktsioonimaterjalide tehnoloogia Töö nimetus SURVETÖÖTLEMINE (plastne vormimine) Töö nr: 1 Ees- ja perekonnanimi: Rander Süld Rühm: MASB-21 Üliõpilaskood: 135011 Juhendaja: Töö tehtud: Töö esitatud: Töö arvestatud: Fjodor Sergejev 21.03.14 21.03.14 Töö eesmärk: Töö eesmärgiks on koostada tehnoloogiline protsess detaili tooriku valmistamiseks kuumvormstantsimise teel. Töö ülesanded: 1. Joonestada variandile vastav detail. 2. Valida stantsimisviis, iseloomustades valitud stantsimisviisi kasutusala. 3. Joonestada valitud survetöötlusseadme põhimõtteskeem, skeemil märkida seadme põhisõlmed ...
Tsentripuki kere asetseb plaadil, mida on võimalik nihutada piki sängi juhtpindu ja kinnitada soovitud kohas. Tsentripuki keres (joon. 3) asetseb hülss ehk pinool, mida saab nihutada käsiratast pöörates. Hülsi eesmises otsas on koonusava, kuhu saab kinnitada tsentri, puuri või muu tarviku. Joon. 3 Lõiketöötluse olemus seisneb toorikute pindmise kihi eemaldamises, et saada vajaliku kujuga, nõutavates mõõtmetes ja küllaldase kvaliteediga pindu. Võlli, puksi, hammasratast ja teisi sellist tüüpi detaile nimetatakse pöördkehadeks ja valmistatakse treipingil treitera, puuri või muu lõikeriista abil. Selleks kinnitatakse toorik ja lõikeriist tugevasti rakiste abil tööpingile. Rakisteks on padrun, tsenter, terahoidik jne. Treimisel saadavad pinnad on : silinder- , koonus- , kuju- , keermestatud pind ja tasane otspind.
See on mõeldud õhu pumpamiseks sisselasketorustikku. Turbiinrattaga ühele võllile kinnitatud pumbaratas tõmbab oma pöörlemisega õhku läbi õhufiltri ning tekitab vajaliku rõhu (1,6 kuni 1,8 bar´i) sisselasketorustikus. 3. Võlli korpuses pöörleb kahel pronkspuksil võll. Kuna võlli pöörlemissagedus võib ulatuda 10 000 pöördeni minutis ja enamgi, siis on väga suur tähtsus pronkspukside õlitusel: sinna juhitakse mootori õlitussüsteemist õli rõhu all mis lahutab võlli ja puksi teineteise suhtes liikuvad pinnad omavahel. Siit tuleneb ka väga oluline nõue: mootorit ei tohi seisata suure pöörlemissageduse ajal. Kui seda teha, siis mootori seiskumise tõttu lõpeb õlirõhk turbiini võlli puksidele, kuid turbiinratas, võll ja pumbaratas jätkavad inertsist veel pöörlemist ning võll ilma õlituseta "jookseb kinni". EGR EGR Ülaltoodud skeemil on järgmised heitgaasi tagastust puudutavad tähised:
See on mõeldud õhu pumpamiseks sisselasketorustikku. Turbiinrattaga ühele võllile kinnitatud pumbaratas tõmbab oma pöörlemisega õhku läbi õhufiltri ning tekitab vajaliku rõhu (1,6 kuni 1,8 bar´i) sisselasketorustikus. 3. Võlli korpuses pöörleb kahel pronkspuksil võll. Kuna võlli pöörlemissagedus võib ulatuda 10 000 pöördeni minutis ja enamgi, siis on väga suur tähtsus pronkspukside õlitusel: sinna juhitakse mootori õlitussüsteemist õli rõhu all mis lahutab võlli ja puksi teineteise suhtes liikuvad pinnad omavahel. Siit tuleneb ka väga oluline nõue: mootorit ei tohi seisata suure pöörlemissageduse ajal. Kui seda teha, siis mootori seiskumise tõttu lõpeb õlirõhk turbiini võlli puksidele, kuid turbiinratas, võll ja pumbaratas jätkavad inertsist veel pöörlemist ning võll ilma õlituseta "jookseb kinni". EGR EGR Ülaltoodud skeemil on järgmised heitgaasi tagastust puudutavad tähised:
lihvitud, soonekujuline sisetöötlus siduri väljalülitamise siseringil, siduri väljalülitamise puks kahjustatud, siduri surveketta juhtnukid murdunud, membraanvedru puudutab välja lülitamiselt siduriketta pöördemomendi summutajat. 5. Siduri hooldamisel esineda võivad probleemid Viitavad uutele või märkamata jäänud vigadele, juhthülss võib mõnikord või pidevalt siduri väljalülitamise puksi kinni hoida. Sisse töötatud liigendid võivad kinni jääda, kui nad peavad töötama teises asendis. Siduri võlli laager võib olla vigastatud, kinni või puudub. Juhthülss võib olla kulunud või sellele on tekkinud teravad served. Siduri väljalülitamise kahvli tugi võib olla kulunud, kuiv või paindunud. Lahutusvõlli tugi kulunud, paindunud või katki. Siduri lahutushoob paindunud. Ülekande mehhanism välja löödud pragudega, liigendid kuivad või valesti reguleeritud
12.1. Monroe® PK-komplekt (Protection Kit) · Iga Monroe® PK-komplekt on loodud värskelt paigaldatud amortisaatorite eluea pikendamiseks. · Parima kvaliteediga poorsest polüuretaanist puksi ülesandeks on tagada pidevate dünaamiline koormuste summutus. · Porikaitse on valmistatud termoplast- polüuretaanelastomeerist, et kaitsta kolvivart korrosiooni ja löökide eest. · Unikaalne puksi kinnitusviis porikaitsega
töötab. Seejärel mõõdetakse ettejooksu keerates rooli paremale ja vasakule. Peale ettejooksu mõõtmist pannakse rool otseks ja fikseeritakse seejärel pinkile ilmuvad hetke mõõtarvud. Ebatäpsed mõõdud reguleeritakse. Vastavalt autotootja poolt ette nähtud juhistele. Seejärel trükitakse välja reguleerandmed kontrollitakse pidurid. 8.mootori väntmeh. Rikked ja nende avastamine. Väntmehanimsi põhilisteks vigateks on liugsaalede kulumine. Kepsu sõrme puksi kulumine , pikkilõtku seibide kulumine, kolvirõngast kulumine ning kolbide purunemine. Soovitatav olek saaled peale igat remonti vahetada. Sama kergema remondi puhul kolvirõngastega kui kolbe pole vaja vahetada. Kolbide vahetamist ja silindrite puurimist tehakse peale mõõtmist vastavalt vajadusele. Peale mõõtmist tuleks väntvõll lihvida. Hoorattal võib minna hammasvöö kulumine või purunemine või siduri tööpinna kulumine. Peale mõõtmist saab teada kas on kulunud
lihvitud, soonekujuline sisetöötlus siduri väljalülitamise siseringil, siduri väljalülitamise puks kahjustatud, siduri surveketta juhtnukid murdunud, membraanvedru puudutab välja lülitamiselt siduriketta pöördemomendi summutajat. 5. Siduri hooldamisel esineda võivad probleemid Viitavad uutele või märkamata jäänud vigadele, juhthülss võib mõnikord või pidevalt siduri väljalülitamise puksi kinni hoida. Sisse töötatud liigendid võivad kinni jääda, kui nad peavad töötama teises asendis. Siduri võlli laager võib olla vigastatud, kinni või puudub. Juhthülss võib olla kulunud või sellele on tekkinud teravad served. Siduri väljalülitamise kahvli tugi võib olla kulunud, kuiv või paindunud. Lahutusvõlli tugi kulunud, paindunud või katki. Siduri lahutushoob paindunud. Ülekande mehhanism välja löödud pragudega, liigendid kuivad või valesti reguleeritud
Täisülevaatus: Tankide laed, pillerite aluseid, vaheseinte alusplaadistus ja võllitunnel T eki põhjalik ülevaatus Mastide kinnitus K ereplaadistus kaarte juures K ereplaadistuse jääkpaksus Lisaülevaatus: täielik v osaline : Erakorraline ülevaatus tehakse pärast laevaavariid või laeva ümberehitamist Dokiülevaatus : Kontrollitakse: sõukruvi, täävitoru puksi välimisi osi ja kingstone ning mõõdetakse puksi kulumist. Reisielaveade ülevaatus : esmane ülevaatus, enne laeva kasutusele võtmist täisülevaatus (12 kuu jooksul seoses tunnistuste väljastamisega või nende kehtivuse kinnitamisega ja mis hõlmab ka laeva veealuse osa ülevaatust, veealuse osa dokiülevaatus 1 x 5 aasta jooksul (2x kui laev üle 10a) täielik või osaline lisaülevaatus mis tehakse pärast laevaõnnetust, laeva ümberehitamist, laeva kasutusviisi
Et hülss oma pesas ie liiguks, siis selleks on korpuses tihvt, mis otsapidi läheb hülssi ja fikseerib selle, hülls on peale selle veel varustatud tugirandiga, mis toetub pumba kerele. Hülsis sees võib olla treitud sooned ja need sooned moodustavad laburenttihendi. Hülsi peale toetub surveklapi sadul. Plunžer alumisse ossa on freesitud plunžerikõrvad ja on need on ühenduses pööratava puksiga. Põõratava puksi keeramisega põõrdub ümber oma telje ka plunžer ja sellega muudame silindrisse antavat kütuse kogust.Kütuse koguse regulleerimine toimub plunžeri ülemises otsas oleva kald väljalõike ja hüllsis oleva kütuse täite – ülevooluava põõrdumisega üksteise suhtes. ( kaldlõige plunžeri ülaosas on sisse freesitud) Plunžeri juhtpind võib olla varustatud ringkanalitega, mis moodustavad
juhtpind, peab lõtk kolvi ülaosas olema suurem, allosas aga 350» uuel mudelil (634-01) kepsu ülemises peas pronkspuksi väiksem. Selleks et kolb külmalt silindris ei loksuks, asemel nõellaager. Nõelrullid veerevad kepsu ülemisse tehakse ta rõhtlõikes ovaalne ja sobitatakse silindrisse peasse pressitud tsementeeritud ja karastatud teraspuksil. tihedamalt ovaali pikema telje sihis (see on risti silmade Rullide külgnihkumist tõkestavad rõngad puksi otstes. Kepsu säär 3 on I-kujulise profiiliga, mis annab vähese 28 materjalihulga juures suure paindetugevuse. Kepsu alumine pea 4 on ühendatud väntvõlli vändakae- 29
Lisaks F2=Fa2+Ft2, kus Fa on telgjõud ja Ft on ringjõud ning on leitav Ft = 2000T/d, kus T on pöördemoment ja istu nimimõõde. Vajalik pindsurve eeltoodud valemist pmin = FSS / µA. Sellest tulenev ping Lame valemist Nmin=1000pmind(C1+C2)/E+U, kus E on elastsusmoodul (E=2,1. 105), tegurid C1=(d2+d12)/ (d2-d12)- ja C2=(d22+ d2)/ (d22- d2)+ , kus d1 on toru siseläbimõõt ja d2 on puksi välisläbimõõt ning U=5,5 (RaS+RaH). Suurim lubatav pindsurve tugevustingimustest lähtudes, et vältida plastseid deformatsioone nii sisemises kui ka välimises detailis on pmax1= 0,5 T(1-(d1/d)2), kus T on voolavuspiir ja pmax2= 0,5 T(1-(d/d2)2), kus T on voolavuspiir. Nmax1= 1000pmax1d(C1+C2)/E ja Nmax2= 1000pmax2d(C1+C2)/E. 15