Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"printsipaal" - 14 õppematerjali

thumbnail
4
docx

Vahendus- ja teenindustegevus majanduses ja transpordis

kaupa üle piiri või läbi territooriumide ilma selliseid makse maksmata, mis tuleks tasuda kauba territooriumile toomisel või sealt välja viimisel. Ühendusevälise kauba maksuvabaks veoks Euroopa liikmesriikide tolliterritooriumil kasutatakse ühenduse välistransiidi protseduuri. Lähtetolliasutuses aktsepteeritakse kauba suhtes transiidiprotseduuri rakendamiseks transiidideklaratsioon ja sihttolliasutuses esitatakse transiidiprotseduuril olev kaup transiitveo lõpetamiseks. Printsipaal vastutab mistahes tolli- ja muude maksude maksmise eest, kui on toimunud eeskirjade eiramine. Printsipaalina tegutsemise kord on sätestatud: ühenduse tolliseadustiku, ühenduse tolliseadustiku rakendussätete, ühistransiidi konventsiooni, tolliseaduse ja muude õigusaktidega. Printsipaali teenuse osutamisel omama tolli ees vastavat tagatist. Tasuma tolliagentuurile tollivormistuse ning printsipaali teenuse osutamise ning tagatise kasutamise eest

Logistika → Logistika
5 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Maksu ja tolliameti IT

Transiidideklaratsiooni ja TIR-märkmiku andmeid võib kasutada sisenemise või väljumise ülddeklaratsioonina, kui on täidetud alljärgnevad tingimused: 1) kaubad tuuakse ühenduse tolliterritooriumile või viiakse sealt välja transiidiprotseduuriga 2) transiidi andmeid vahetatakse infotehnoloogia ja arvutivõrgu abil 3) andmed hõlmavad tolliseadustiku rakendusmääruse lisas 30A nõutavaid kõiki andmeid Transiidideklaratsiooni esitab tollile printsipaal või TIR-märkmiku valdaja. TIR- vedude tollivormistus paberkandjal jätkub vastavalt TIR-konventsioonis sätestatud nõuetele. Elektroonilise transiidideklaratsiooni, sh ülddeklaratsiooni rollis, võib ettevõtja esitada kasutades Maksu- ja Tolliameti veebipõhist süsteemi NCTS või ettevõtja infosüsteemi vahelise masin-masin liidese olemasolul ettevõtja infosüsteemi kaudu. 2.3.JVIS. 2.3.1.Aruanded. Aruanne toob välja põhilisemad andmed teatelt. Kohustuslikud parameetrid on

Logistika → Baaslogistika
20 allalaadimist
thumbnail
7
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON XI kodutöö

Kaitseagent ei osuta vahetult tavalisi agenteerimisteenuseid, vaid jälgib, kuidas agent järgib laevaomaniku seaduslikke huvisid. Reeglina saab tasu 50% sadamaagendi tasust. 6. Mida tähendab mõiste "General Agent"? Üldagent. Koordineerib, sõltuvalt lepingulistest suhetest laevaomanikuga, kas kõikide või lepinguliste allagentide tegevust kas kogu riigi territooriumil või ainult teatud regioonis. Üldagent töötab allagentide või oma firma struktuuride kaudu. Sel juhul suhtleb printsipaal allagentidega reeglina ainult üldagendi vahendusel. 7. Millised on laevade agenteerimise põhietapid? Agendi ülesandeid (tegevusi) võib liigitada paljude erinevate tunnuste alusel: Teenuste objektide järgi ülesanded jaotuvad: · Teenuste osutamine laevaomanikule (laevale); · Kaupade (kaubaomanike) teenindamine; · Seadmete teenindamine; · Teenuste osutamine laevapere liikmetele või reisijatele

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
56 allalaadimist
thumbnail
398
ppt

ELEA Organisatsioon

Praktiliselt kõike, mis puudutab müüja ja ostja kohustusi kauba tarnel, so tarneahelas toimuvat Väga oluliselt kauba hinda, puudutamata muid poolte kohustusi maksete osas Üldse ei reguleeri vaidluste lahendamise korda Appi tuleb võtta ICC näidis kaubamüügileping Eesti Speditsiooni õigusalusest Speditsiooni õiguskeerukus komplitseeritud ja erilised lepingusuhted eri maade õigussüsteemide erinevus printsipaal vs vahendaja vahendaja ­ agent või komisjonäär? multimodaalne vedu ja ekspedeerija vastutus dokumendirohkus konventsioonide erisus ja ka puudumine FIATA reeglid ja dokumendid aitavad Forwarder as Shipper´s Agent I Veolepingu 3.osapool saaja Eksportöör Vedaja Importöör VL pooled Ekspedeerija Ekspedeerija

Logistika → Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Transport ja ekspedeerimine I KT

perioodi jooksul, kui seda võimaldab tolliterminal. d. Vabatsoon - logistilise käitamise seisukohalt otstarbekas territoorium. Vabatsooni võib piiramata ajaks paigutada ja seal töödelda niisugust maaletoodud kaupa, mille ladustamine aitab kaasa ekspordile, muule tootmistegevusele, transiidile või üldiselt olulisele impordile. 15. Printsipaali ja agendi suhete teooria (kes on printsipaal ja agent erinevatel juhtudel) Printsipaal a. Füüsiline või juriidiline isik, kes osaleb äritehingus iseenda nimel ja oma raha eest. b. Isik, kes on võtnud endale kohustuse kauba tollitransiitveo korraldamiseks lähtetollipunktist sihttollipunkti ning kellel on tagatis või kes on vabastatud tollile tagatise esitamisest. Agent- Juriidiline või füüsiline isik, keda on volitatud teostama äritehingut teise isiku jaoks või nimel. 16

Logistika → Transpordi infosüsteem
52 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Transport ja ekspedeerimine III KT

Veokorraldus ja ekspedeerimisäri SRÜ riikides (loeng IX)    Põhjused, miks SRÜ riikidega antud äri tehakse :  Tegemist on meie lähiregiooniga   • Meil on ajaloolisi sidemeid riikide tasemel   • Meil on tihedaid sidemeid üksikisikute tasemel   • Eesti kui „sillapea“ Lääne – Euroopa ja SNG vahel   • Kriis ja/või revolutsioon on alati võimalus uueks äriks    Veotellimuse elukaar: SRÜ riigid vs Eesti    • Üldine koostööleping • Tellimus (e­mail, faks) pitsatiga!!! Vajalik originaalallkirjad   • Transpordi(liigi) valik, tähtajad jne. • Dokumentide eelkontroll (eeldeklaratsioonid,  ekspordideklaratsioonid jne) • Laadimine • Piiriületuse vormistus (tir/transiit) • „Spravka po  transportnim rashodam“ – transpordikulude eelteade • Tollivormistus • Laialivedu • Arve +  „akt vipolnennih rabot“ + CMR   EESTI  • Tellimus, on­line • Laadimine • Laialivedu + arve või v.v  Takistavad tegurid: ​ bürokraatia, korruptsioon (toll!), kultuurilised erip...

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
22 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON X kodutöö

Laevaomanik (operaator, reeder) võib korraldada talle kuuluvate laevade agenteerimist kas iseseisvalt või kasutades agenteerimisfirmade teenuseid. · Reeglina on agent juriidiline isik, kes on esindaja ning abiline teise juriidilise isiku ­ nn. printsipaali (laevaomanik või laeva operaator) ­ suhtes. · Agentide ja teiste firmade vahelisi suhteid iseloomustab kolme osapoole olemasolu ­ printsipaal, agent ja kolmas isik. · Eristatakse agendi sise­ ja välissuhteid. Sisesuhted ­ on suhted agendi ja printsipaali vahel, välised ­ kolmandate isikute vahelised suhted, millel on esindatuse või vahenduslik iseloom. · Vastutuse astme järgi printsipaali ees tuleks esile tõsta del credere agenti, kes täiendava tasu eest võtab enesele materiaalse vastutuse printsipaali ees kolmandate isikute tegevuse eest. Eestis oli laevade agenteerimine litsenseeritav tegevus

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
97 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Transport

veodokumentide töötlemine, vagunite ettevalmistamine, vagunite puhastamine, kauba kaalumine, vagunite plommimine (nn alg- ja lõppoperatsioonid) jms tegevused. Veooperatsioonid ­ tegevused kaupade laadimiseks ladudest või teistelt transpordivahenditelt vagunitesse või vastupidi, samuti kaupade laadimine vagunist vagunisse üleminekul ühelt rööpmelaiuselt teisele. Veooperatsioone teostatakse kaubajaamas (vt edaspidi). Printsipaalteenus - Logistika teoorias on printsipaal volitaja, kes volitab teise juriidilise või füüsilise isiku (agendi) tegutsema enda nimel. Raudteeveonduses on printsipaaliks nt kauba omanik ja agendiks kaubaveo-ettevõtja või ekspediitor. · Printsipaal Eesti raudteeveonduses - juriidiline või füüsiline isik, kes korraldab kauba transiitvedu lähtetolliasutusest sihttolliasutusse ning kes vastutab kauba ja nõutavate dokumentide ettenähtud tähtaja jooksul muutmata kujul sihttolliasutusele esitamise eest,

Logistika → Transport
195 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Transpordivõrk 2.KT

II KONTROLLTÖÖ   1. Raudteeveod   a. Raudteeveo definitsioon ​ Raudteeveeremiga raudteeinfrastruktuuril reisijate ja/või kaupade  vedu, sh oma­ ja majandusvedu, ning sellega kaasnevate teenuste (kommertsteenused,  veduriteenus) osutamine, või ainult veduriteenuse osutamine  oma­ ​ raudtee­ettevõtja raudteevedu oma tarbeks oma kulul ​ ja majandusvedu   raudteeinfrastruktuuri­ettevõtja või tema poolt renditud veeremi mistahes eesmärgil liikumine  raudteel  b. Tegevusload ​ Raudtee kaubaveoteenust võib osutada ettevõtja, kellele Konkurentsiamet on  andnud (ja millele vastavust on eelnevalt kontrollinud Tehnilise Järelevalve Amet) raudtee  kaubaveoteenuse tegevusloa.  ​ , kindlustuskohustus ​ Raudteeveo­ettevõtja võib tegeleda  reisijateveoga või kaubaveoga avalikul raudteel, kui tal on kehtivad ohutustunnistuse A ja B  osad​ , veoeeskiri ​ Veoeeskirjas kehtestab ettevõtja tingimused veoste veoks reisijate/kauba või  raudteeve...

Logistika → Transpordivõrk
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sissejuhatus majandusteadustesse

tegevustulemuste ja tegutseja (heaolu) vahel · Infoasümmeetria all peetakse silmas olukorda, kus asjaosalistel on erinev informatsioon koostegevusolukorrast. · Varjatud tegevuse probleemi nimetatakse vahel ka moraaliriskiks (moral hazard). Probleem on sageli selles, et peale lepingu sõlmimist on ühel lepingupoolel, keda nimetatakse agendiks, stiimul pakkuda teisele poolele (printsipaalile) vähem, kui lepingus lubatud. See on siiski reaalne vaid siis, kui printsipaal ei suuda tüssamist lihtsalt kindlaks teha Institutsiooniteooria (Ökonoomika kaheastmelisus) · Koostöökasude realiseerimine nõuab pidevalt tegevuse kooskõlastamist ning institutsioonid polegi muud midagi kui selle kooskõlastamise mehhanismid. Nad kujundavad asjaosaliste mänguruumi nii, et koostöö teel seisvad informatsiooni ja motivatsiooniprobleemid kaovad.

Majandus → Majandus
216 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Institutsiooniökonoomika

käsitleb inimeste vabatahtlikke informaalseid sotsiaalseid seoseid ja tugineb hüpoteesile, et selliste seoste kujundamine aitab oluliselt kaasa individuaalse oportunismi ja sellega seotud mõlemat tüüpi transaktsioonikulude piiramisele, Esindussuhe - Esindamise (printsipaali ja agendi suhte) kontseptsioon kui asümmeetrilisest informatsioonist tuleneva usaldamatuse ja riski erijuhtum (agent näeb ja teab rohkem kui printsipiaal) koos hüpoteesiga, et printsipaal saab agendi oportunismi sobivate stiimulitega minimeerida. Tõusetus esindusdemokraatia ning omanike ja juhtide suhete uurimise raames. Käsutusõigued ja õigusökonoomika Käsutusõiguste (property rights) kontseptsioon väidab, et institutsioonidega määratud käsutusõiguste jaotus mõjutab inimeste käitumist prognoositaval viisil. Sellest omakorda sõltub ressursside kasutamise efektiivsus (alternatiivkulu) ühiskonnas

Majandus → Institutsiooniökonoomika
102 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Transport ja ekspedeerimise eksami/arvetuse kordamisküsimuste vastused

1. Autovedude klassifikatsioon Territoriaalse tunnuse järgi: a. Riigisisesed autoveod - sõitjate või veose kohaletoimetamine Eesti piires. i. Linnasisesed veod ii. Linnadevahelised veod b. Rahvusvahelised autoveod - sõitjate või veose kohaletoimetamine riigipiiri ületades: i. Balti riigid ii. Skandinaavia riigid iii. Lääne-Euroopa riigid iv. Ida-Euroopa riigid v. SRÜ riigid Kauba koguse järgi: c. Täis- ja osakoormad d. Grupikaup (ka tükikaup, väikesaadetised) – erinevate klientide saadetised, mida veetakse koos samas veovahendis. Arvestuslik kogukaal on alla 2500 kg ja vedu teostatakse ümberlaadimisega e. Pakisaadetised – käsitsilaaditavad saadetised kuni 100 kg f. Pisipakid – vedu toimub lihtsustatud tehnoloogia alusel, tavaliselt ei koostata saatedokumente, vaid ...

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
58 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Tolliõiguse eksamiküsimused

1. GATT on Riikidevaheline vabatahtlik kokkulepe omavahelise kaubanduse reguleerimiseks. Eesmärgiks oli kaotada järk-järgult tollitariifid ja piirangud kaubanduses ja kaupade impordis. GATT põhines vabaturul, ausal konkurentsil ja keskendus osapoolte majanduslikele eelistele. GATT-i tegevuse aluspõhimõtted: Eranditeta enamsoodustusrežiimi kehtestamine kõigi osapoolte vahel (MFN põhimõte), soodustused ühele osapoolele pidid automaatselt laienema kõigile Kohalikku tootmist ei olnud lubatud kaitsta sisseveotollide- ja kvootidega Hädavajalikke impordipiiranguid rakendav osapool pidi kõigepealt konsulteerima teiste liikmesriikidega. Tulevikusuund oli piirangute ja tollitariifide alandamine Erandid 4 põhimõttest: Ühiskonna moraali kaitsmine; Inim-, looma- või taimestiku kaitse; Riiklike ja rahvuslike väärtuste kaitse; Taastumatute riiklike maavarade säilitamine; Intellektuaalse omandi kaitse; Kohustuste täitmine, mis on tul...

Õigus → Õigus
31 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

üks kiiremini kasvavaid veoliike. Aastatel 1991-2000 kasvas EL siseste merevedude maht 34%. Euroopa siseselt on mereveol konteineritega autoveo ees eelised järgmistel juhtudel: · Laadimis- ja mahalaadimiskohad paiknevad konteinerterminaaliga sadamate läheduses, kuni 200-300 km raadiuses. Sadamaid ühendab regulaarne laevaliiklus. · Veetakse raskeid kaupu. · Kõrge väärtusega ja aktsiisikaupade vedu, millel maanteed mööda transportimisel on vajalik konvoeerimine ja printsipaal kogu veo kestel. · Turvalisuse põhjused, kui kaubaomanikud soovivad vältida riskantseid transiitriike ning eelistavad tendiga treilerile, , mida on kerge puruks lõigata ja kaup seest varastada, rauast konteinerit. · Vedu teostatakse sellisesse Euroopa piirkonda, kust puuduvad veoautodele tagasikoormad ning veoki tühisõidu kinnimaksmine on kallis. Peamised kaubalaevatüübid. puistealused (bulk) söe, malmi, vilja jne. vedamiseks. Pealelaadimine ülalt- aeganõudev. Kõige universaalsemad

Logistika → Logistika
445 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun