Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"prahiraha" - 26 õppematerjali

prahiraha – lepinguga määratud veotasu Mereveoleping peab sisaldama: 1. Lepingupoolte nimed 2. Prahiraha suurus 3. Laeva ja kauba kirjeldus 4. Laadimis- ja saabumiskoha nimed.
thumbnail
5
docx

Meretransport - küsimused vastused

kauba merevedu teostama. Trampveol väljaantaval konossemendil ei ole veolepingu funktsiooni, selle abil saab kaubasaaja üldjuhul kinnitada prahilepingu täitmist või mõnel juhul osalist või täielikku mittetäitmist. ,,reeder" ­ isik kes valdab laeva ja kasutab seda oma nimel ning on kantud vastavasse laevaregistrisse. Prahiraha ­ lepinguga määratud veotasu Mereveoleping peab sisaldama: 1. Lepingupoolte nimed 2. Prahiraha suurus 3. Laeva ja kauba kirjeldus 4. Laadimis- ja saabumiskoha nimed. Poolte soovil lisaandmed. Mereveolepingu kaks põhiliiki: 1. Prahileping ehk tsarterveoleping 2. Liinikonossement ehk meresaatekiri. Ajutised, asendusveolepingud: 1. Tellimuskiri (liinivedudel) 2. Kaikiri (liini ja tramp) 3. Kinnituskiri (tramplaevandus) Kaikirja saadab vedaja - Kaikiri kujutab endast dokumenti, kus on kirjeldatud pakutava veo

Logistika → Logistika
102 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vahendus- ja teenindustegevus majanduses ja transpordis

Agenteerimine (Agency) ­ tsarterites sätestatakse, kelle ­ vedaja või prahtija- agente kasutatakse laadimis- ja/või lossimissadamates. Agendi määramise õigus ja kohustus ei tähenda, et määraja peab ka tasuma agenteerimistasu ­ sageli jäävad prahtija agendi puhul agenteerimistasud vedaja kanda. Kui määrab prahtija, siis laevaomanikul on õigus määrata kaitseagent oma kulul (protecting agent). Prahiraha tasumisel rakendatakse kolme põhivarianti: - kogu prahiraha makstakse laadimissadamas; - kogu prahiraha makstakse lossimissadamas; - prahiraha makstakse osaliselt laadimis-, osaliselt lossimissadamas. Ekspedeerimistasu formeerumise üldised põhimõtted: Kõige sagedamini kompromissvariant. Osa kulusid ettemaksuna, ülejäänud pärast lõplike kulude selgumist. Arve tasutakse sätestatud aja jooksul. Tasu ei sõltu vastastikustest pretensioonidest ja kommertsküsimustest. Aluseta maksmisest keeldumisel/viivitamisel maksab klient viivist

Logistika → Logistika
5 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Vetelvedu mõisted

// 1. ÜLESANNE: kirjutada järgnevatele inglisekeelsetele terminitele eestikeelne selgitus Näit: WATERLINE – veeliin ACT OF GOD – erakorraline katkestus nt maavärin või üleujutus ADDENDUM – lepingulisa, mis muudab algse lepingu tingimusi ADDRESS COMMISSION – aadressitasu, mida laevaomanikud maksavad ADVANCE FREIGHT – ettemakstud prahiraha AIR DRAFT – maksimaalne kõrgus veepinnast laeva kõrgeima punktini ALL TIME SAVED – kogu kokkuhoitud aeg ALONGSIDE – kai ääres, parda ääres ALTERNATE - üle ühe laadruumi HOLDS ALWAYS AFLOAT or ALWAYS SAFELY AFLOAT – alati turvaliselt ligipääsetav/ohutult põhjal ARRIVAL PILOT STATION - saabumissadama lootsijaam, lootsivõtukoht ARRIVED SHIP – saabunud laev

Keeled → Erialane inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
7
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON XI kodutöö

1. Laevade agenteerimise mõiste ­ definitsioon ja sisu Agenteerimine = laevade teenindamine; seisneb laevade sisse- ja väljaklaarimises, laadimise ja lossimise korraldamises, maksude/lõivude tasumises, prahiraha kasseerimises jne. Agenteerimisega tegelevad erifirmad, kelle esindajaid nimetatakse agendiks, neid tasustatakse agendilepingu alusel. Agendid täidavad tihti ka brokeri funktsioone. 2. Kuidas liigitatakse agenteerimisfirmasid tema omaniku alusel? · Eelpool nimetatud teenuseid osutavaid agenteerimisfirmasid nimetatakse tavaliselt universaalagentideks (Universal Agent), sageli ­ ka sadamaagentideks (Port Agent) Põhiliselt (kuigi mitte ainult) teenindavad sadamaagendid tramplaevu.

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
56 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vetelvedu eksam

turuolukorrast ning turuhindadest. Prahiturgu mõjutavad erimevad tegurid, nt. majandustõusud või- majanduskriisid, regioonide, riikide vms arengusuunad (majanduslikud tegurid), sotsiaalsed tegurid, poliitilised tegurid, hooajalised tegurid, eralkorralised, konkurents jne. Prahilepingute ligiid: lastiveo prahileping (erinevad alaliigid), tähtajaline prahileping (erinevad alamtüübid). Nt lastiveo puhul prahtija maksab veoteenuse eest prahiraha dollarites/eurodes laaditud kaubaühiku kohta. Mõnikord tehakse ka kokkuleppeid ja makstakse kindle summa. Tähtajalise prahilepingu puhul maksavad prahijad laeva kasutamise eest renti. 10) Oled laevaomanik. Prahiturg tänasel päeval on 9000$ päevas ja on langemas. Futuuride kõver ei näita paranemise märke enne septembrit 2021 aastal. Kuidas käitud? Selgita (5p) Annaksin oma laeva pikajalisele/tähtajalise lepinguga rendile, kasvõi odavama

Keeled → Vetelvedu
2 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kodutöö Reisiprahingute tähtsamad klauslid

Sellel tingimusel ei tohi laev veetaseme kõikumisel sadamas puudutada sadamabasseni põhja ja lisaks peab laeva kiilu alla jääma ka meresõiduohutuse seisukohast vajalik sügavus. b). Air draft - Õhusüvis on kaugus veepinnast laeva kõrgeima punktini. See sarnaneb laeva sügava süvisega, mida mõõdetakse veepinnast kere sügavaima osani pinna all, kuid õhusüvendit väljendatakse kõrguse, mitte sügavusena. c). BBB – enne lossimise alustamist. Üks võimalikest prahiraha tasumise tingimustest, mille puhul toimub prahiraha kas täielik või osaline tasumine lossimissadamas. d). Broken stowage – lastiruumide e. kubatuuri kadu. (tühimikud stoovitud lastide vahel) kasutamata ruumi suurus laevas või lastiruumis lasti ebakorrapärase kuju tõttu. Nt vaheteki kõrgus 3m. konteiner 2,4m. e). Break bulk (cargo) – generaalkaup (-last), üldkaup (-last). Sega last mis ei ole suurtes kaubaühikutes. f)

Merendus → Laeva kommertsekspluatatsioon
71 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Mere- ja transpordiõiguse Eksami kordamisküsimused

õigust nõuda päästetasu, välja arvatud juhul, kui ta osutas sellist abi, mis väljus pukseerimistööde raames osutatavatest teenustest, ja oht, mis tingis abi osutamise, ei olnud tema põhjustatud. 7. Üldavarii Üldavarii mõiste (1) Üldavariiks loetakse kahju, mis tekkis tahtlikult ja põhjendatud piires tehtud erakorralistest kulutustest või loovutustest, et päästa laev, prahiraha ja laeval veetav last neid ähvardavast ühisest ohust. (2) Üldavarii loovutused ja kulutused jagatakse laeva, lasti ja prahiraha vahel vastavalt York-Antwerpeni reeglitele, välja arvatud juhul, kui lastiveolepingust ja vedaja vastutuskindlustuse lepingust ei tulene teisiti. (3) Tekitatud loovutuste ja kulutuste suuruse kindlakstegemine toimub vastavalt York- Antwerpeni reeglitele.

Õigus → Mere- ja transpordiõigus
44 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele

Tühiseisakute aega ei ole võimalik eelnevalt planeerida. Seetõttu võib kursusetöös neid ajakulusid mitte arvestada või, mis parem, määrata empiiriliselt, kogemuste alusel (10 ­ 20% lastioperatsioonide ajast). tts= tko * 10% tts= 22,5*10% = 2,25 t 22 8.LAEVA TULUDE JA KULUDE KALKULEERIMINE Prahiraha arvutatakse veetud lastikoguse ja kas prahihindade või tariifimäärade alusel. Trampvedude prahiraha määratakse eelpoolsõlmitud prahilepingu tingimuste alusel, reeglina prahiraha summa väljendub järgmiselt (lihtreis, üks last): F=fxq kus: F ­ prahiraha üldsumma f ­ prahihind q ­ lastikogus Prahihind ühe tonni toornafta kohta marsruudil Primorsk-Rotterdam on umbes 18.5 eur F= 18.5*42 000 = 777 000 eur ­ ühe laeva kohta 777 000 * 2 = 1 540 000 eur ­ kahe laeva kohta 18.5 * 2 000 000 = 37 000 000 eur - aastas

Merendus → Merendus
45 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Lastid/lastiplaanid

Pstuvus peab olema positiivne Peab olema tagatud optimaalne trimm Peab olema tagatud pikitugevus Mustand lastiplaan -koost. mitu peva enne laeva judmist laadimissadamasse.See vimaldab lbi mngida erinevaid varjante valides neist parima lastiplaan koost. siis kui : Kogu plaanitud last ei ole saabunud osa lastist vi lastipakendist ei vasta nuetele Lastiplaan jrjekorras: arvutatakse laeva puhas kandevime vttes arvesse reisiks vajalikud tagavarad Arvutatakse maksimaalse prahiraha saamiseks iga erineva lasti kogus laeva maksimaalset mahutavust ja kandev6imet ra kasutades jaotatakse lastid lastiruumide vahel Arvutatakse iga lasti kogus lastiruumide kaupa Arvutatakse pstuvus ja trimm , vajadusel neid korrigeerides Arvutatakse pstivus ja trimm sihtsadamasse saabumised. Vajalikud andmed lastiplaani kosstamisel : 1.Laeva kohta a)pikkus perpendikulaaride vahel m b) laius m c) tiskandevime e vljasurve t d) mahutavus lastiruumide kauma m2 e)hdrostatiivsed kverad

Merendus → Merepraktika
27 allalaadimist
thumbnail
16
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON X kodutöö

Sadamas aitab agent suhtlusel notariga mereprotesti avalduse muutmiseks ametlikuks mereprotestiks. Mereprotest ei vabasta vedajat vastutusest automaatselt, kuid selle olemasolul protestis näidatu ümberlükkamise kohustus läheb üle kas kaubasaajale või kindlustusfirmale. 1 Laevade agenteerimise mõiste ­ definitsioon ja sisu Agenteerimine = laevade teenindamine; seisneb laevade sisse- ja väljaklaarimises, laadimise ja lossimise korraldamises, maksude/lõivude tasumises, prahiraha kasseerimises jne. Agenteerimisega tegelevad erifirmad, kelle esindajaid nimetatakse agendiks, neid tasustatakse agendilepingu alusel. Agendid täidavad tihti ka brokeri funktsioone. 2 Kuidas liigitatakse agenteerimisfirmasid tema omaniku alusel? · Eelpool nimetatud teenuseid osutavaid agenteerimisfirmasid nimetatakse tavaliselt universaalagentideks (Universal Agent), sageli ­ ka sadamaagentideks (Port Agent) Põhiliselt (kuigi

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
97 allalaadimist
thumbnail
60
docx

„Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele”

tehnilisest varustusest lastimis-lossimistehnikaga, sadamate töökorraldusest ja laevade tehnilis- ekspluatatsioonilistest iseloomustustest, samuti kasutatavast tehnoloogilisest variandist (otsevariant, laovariant) jne. ja arvutatakse alljärgnevalt: 170 000 170 000 = 46 tundi = 1 päeva 22 tundi / GRINNA Tko= + 14 000 5 000 8. Laeva reisi tulude ja kulude kalkuleerimine Trampvedude prahiraha määratakse eelpoolsõlmitud prahilepingu tingimuste alusel, reeglina prahiraha summa väljendub järgmiselt (lihtreis, üks last): F=fxq F= 15 x 4130 = 61950 EUR (üks reis) – GRINNA F = 15× 50000 = 750000 EUR (aastas) kus: F – prahiraha üldsumma f – prahihind 21 q – lastimaht Laevapere ülalpidamine: Laeval „GRINNA “ on 9 pereliiget

Logistika → Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kodutöö laevade prahtimine

Maj. seisukohast püüab laevaomanik anda tähtajalisse prahingusse kui on alust prognoosida reisi- ja ajatšarterite hindade langust. Kaubaomanik aga vastupidi, kui on oodata prahihindade tõusu. Bareboat-charter - laev antakse kasutamiseks ilma laevapereta, laevapere komplekteerib ja selle ülalpidamiskulud kannab täielikult prahtija. Demise-charter - analoogne taimtšarteriga, kuid laevapere ülalpidamiskulud kannab prahtija. Slot-charter- Renditakse osa laevast, mitte kogu laev. Prahiraha maksmine toimub samuti vaid kasutamise eest. 2. Millised on omaniku kohustuste erisused ajaprahingu (time-charter) ja meeskonnata ajaprahingu (bareboat charter) puhul? Time-charter: Laevapere moodustab ja selle ülalpidamiskulud tasub laevaomanik. Bareboat-charter: Laevapere moodustab ja selle ülapidamiskulud tasub prahtija. 3. Millisel juhul ja miks – kas reisiprahingu (voyage charter) või ajaprahingu (time-charter)

Merendus → Laeva kommertsekspluatatsioon
74 allalaadimist
thumbnail
398
ppt

ELEA Organisatsioon

Teatised notices Kauba inspection of goods inspekteerimine Abi osutamine rendering assistance Hinnatrepp Maailmaturu hind Müügihind Müüja omahind Tootja hulgihind Tootja omahind Ladustamine Konteiner Käibemaks ­VAT Transport Prahiraha Aktsiisimaks Laadimine Speditor Komisjoni, vahendustasud Kindlustus Stividor Maksegarantiid Tollimaksud Sisseveotoll Reklaam Fikseerida maksete ahela osas Hind Price hinna suurus, valuuta Pricing, currency of price Hinna liik ­ püsihind, type ­ firm price, sliding muutuv hind price Makseviis (conditions) terms of

Logistika → Logistika
56 allalaadimist
thumbnail
4
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON I kodutöö

1. Kas tsarter on prahileping või kaupade mereveo leping? Miks? Millal? Kõiki tsartereid on õiguslikult korrektne nimetada prahilepinguteks. Tsarteri kasutamine mereveoveolepinguna on ainult üks kasutusala. Teine, mitte vähema tähtsusega tsarteri kasutusala on ajaprahing ehk tähtajalise prahtimise leping. Ühed teadlased ja spetsialistid nimetavad tsarterit kauba mereveolepinguks, teised prahtimis(prahi)lepinguks. Ja mõlematel on õigus, erinevus on aga selles, et esimene seisukoht on oma sisult kitsam ja kehtib ainult teatud tingimustes, teine on aga tunduvalt laiem. 2. Milliste laevade töökorralduse vormi puhul kasutatakse tsarterit kui mereveolepingut? Tsarterid kaupade veoks/Reisitsarter (Voyage-Charter) ­ on sisuliselt kaupade mereveolepinguks. Tsarterit kui mereveolepingut kasutatakse liinilaevanduses, kuna liinilaeval on väga palju erinevaid lastiomanikke ja igaühega eraldi p...

Muu → Ainetöö
40 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Logistiliste teenuste lepingud

•CIP – carriage and insurance paid to – vedu ja kindlustus makstud kuni •DAT – delivered at terminal – tarnitud terminalis •DAP – delivered at place – tarnitud kohale •DDP – delivered duty paid – tarnitud, toll tasutud. Teise rühma kuuluvad tarneklauslid transpordiks merel ja siseveeteedel: •FAS – free alongside ship – franko laeva kõrval •FOB – free on board – franko laeva pardal •CFR – cost and freight – hind ja prahiraha •CIF – cost insurance and freight – hind, kindlustus ja prahiraha. Pikaajaliste ärisuhete korral ei tekita kauba tarnimise ülesannete ja kulude täpne jaotus probleeme. Pooltel on välja kujunenud lepingutava, mida nad tehingutes järgivad. Kui sõlmitakse uus kaubandussuhe või leping on sõlmitud maaklerite vahendusel – nagu on tavaline tarbekaupade puhul – peab müügilepingus rakendama eritingimusi. Kui lepingusse on lisatud

Logistika → Kaubaveotehnoloogia
19 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Logistiline kaubavedu

Vastutus ja kulud siirduvad müüjalt ostjale, kui kaup on nimetatud laadimissadamas laeva pardal. Müüja maksab ekspordiformaalsused. Kasutatakse meretranspordi puhul. Rühm C CFR Cost and Freight Müüja deklareerib kauba ekspordiks, sõlmib Põhivedu Hind ja prahiraha veolepingu sihtsadamasse ja maksab veokulud. makstud Risk siirdub ostjale lähtesadamas. Vastutus siirdub Sergei Kulakov 9 TTK TLI-11 3.12.2012 tasutud müüjalt ostjale, kui kaup on laadimissadamas laeva pardal

Informaatika → Informaatika
112 allalaadimist
thumbnail
20
docx

LOGISTIKU ABC

(lähtesadam) Franko laeva pardal kõik riskid ja kulud ostja kanda. Müüja korraldab ekspordiformaalusused, ostja impordi. Mitte konteinervedudele (siis kasutada FCA). CFR (sihtsadam) Cost and Freight Müüja organiseerib kauba laeva pardale; Risk läheb üle Hind ja prahiraha ostjale, kui kaup on laeva pardal, kuid müüja maksab ka veo sihtsadamasse. Müüja korraldab ekspordiformaalusused, ostja impordi. CIF (sihtsadam) Cost Insurance and Freight Sarnane CFR-ga, lisaks organiseerib müüja Hind, kindlustus ja prahiraha veosekindlustuse

Logistika → Logistika
14 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Kaubandusliku meresõidu õigus

Laev jäi ülevõtmisel üle vaatamata. Oluline – kuna laev tuleb tagasi andes anda üle samas seisus, kui võttes (üksnes pildistati väliselt). Hiljem selgus, et peale kuu-ajast kasutamist kõrbesid sisse peamootori laagrid – laev oli töövõimetu. Sellist avariid loetakse laeva hävimisele järgneva raskusastmega avariiks (next to the total loss). Taanlased süüdistasid eestlasi ja esitasid hagi 1,4 milj dollari osas ja nõudsid kahe-aastase prahiraha (kasutamise raha) ära. Eestlastel tuli võtta inglise spetsialistid appi ning selgus, et iga laev peab olema klassifitseeritud, s.t laeva ehitamisest alates peab ta olema klassifikatsiooniühingus (kas Lloyds vms). Klassifikatsiooniühing on firma, kes osutab avalikku teenust ning jälgib laeva tehnilist seisundit selle ehitamisest peale kuni selle vanaraua müügini. Väiksemad läbivaatused igal aastal, suuremad ~5 aasta tagant. Annab laevale vastavaid dokumente, üheks on laeva ohutuse

Õigus → Mere- ja transpordiõigus
59 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

Kirjalik uurimuslik ülevaade õppeaines “Vetelvedu” Lahtine turvas

Prahtimisleping on väga detailne leping, mis koostatakse blanketil, millele on juba eelnevalt antud küllaltki suurel hulgal konstantseid tingimusi. Prahilepingus lepitakse kokku veose vedamiseks vajaliku aluse (laeva) osas (vanus, klass, lastiruumi maht), millised on veetavad kaubad ehk last, peale- ja mahalaadimise kulutuste jagunemine, peale- ja mahalaadimine sadamates, pealelaadimise aeg (laydays), pealelaadimiseks kuluv aeg; prahiraha maksmise alused ja muudes küsimused, nagu nt jäätakistused, streik, sõjaoht jms. 9  Konossement – kaubaväärtpaber, milles vedaja tunnistab kauba transportimiseks vastuvõtmist, kohustub transportima kauba konossemendis kirjeldatud viisil lähtesadamast sihtsadamasse ning loovutama selle isikule, kes esitab konossemendi ja

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Logistika konspekt

A-rühm sisaldab tooteid, mis annavad 80% aastasest läbimüügist, seetõttu peavad pälvima suurimat tähelepanu. TARNEKLAUSLID: EXW- hangitud tarnija asukohast. FCA- franko vedaja. EAS- franko laeva kõrval, kasutatakse ainult veetranspordis. FOB- franko laeva pardal, kasutatakse ainult veetranspordis. Müüja on oma tarnekohustuse täitnud, kui kaup ületab nimetatud lähtesadamas ostja näidatud laeva reelingu. CFR- hind ja prahiraha makstud. Müüja kohustuseks on sõlmida veoleping nimetatud sihtsadamani, maksta vastavad veokulud ja korraldada eksporditollivormistus. NB! Prahihind on laevaomanikele makstav tasu teenuse osutamise eest. CIF- hind, kindlustus ja prahiraha makstud, kasutatakse ainult veetranspordis. CIP- vedi ja kindlustus makstud kuni..., kasutatav kõikide transpordiliikide puhul. DAF- tarnitud piiril, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul.

Logistika → Logistika
100 allalaadimist
thumbnail
25
docx

MEREKONTEINERITE KAUBAVOOD MAAILMAS JA ARENGUTRENDID

consignee). Prahtija (ingl charterer) kohustub maksma vedajale kaubaveo eest lepinguga määratud tasu (veotasu või prahiraha). Peale laevaomanikku võib mereveoteenust osutada isik, kelle käsutuses on laev rendilepingu või ajatšarteri alusel. Prahtijaks võib olla kauba saatja, kauba saaja, ühte neist (või mõlemaid) esindav transpordi-ekspedeerimisfirma või muu kauba käsutaja või selle esindaja. Mereveoleping peab sisaldama lepingupoolte nimed, prahiraha (veotasu) suuruse, laeva ja kauba kirjelduse, laadimiskoha ja saabumiskoha (või veosuuna) nimed. Poolte nõusolekul võib sellesse lülitada ka muid tingimusi ja klausleid. Sõltumata sellest, kes korraldab ja maksab kinni laadimis-lossimistööd, kannab vedaja vastutust kauba säilimise eest selle veoks vastuvõtmise hetkest kuni saajale üleandmise hetkeni. Mereveoleping sõlmitakse alati kirjalikult, sest seadus tunnistab seda ainult sellisel kujul.

Logistika → Baaslogistika
33 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transport ja ekspedeerimine II KT

reiside arv või veomahud) ühel ja samal veosuunal, sageli – ühtede ja samade sadamate vahel. g. Tšarterveod- Tšarterveoleping on lastiveoleping, kus vedaja kohustuseks on laeva veoruumi kasutamise võimaldamine kaupade vedamiseks h. Tähtajaline prahileping (Time Charter)- a. laeva omanik kohustub tegema teatud aja jooksul teatud arvu reise b. prahiraha - sisuliselt on laev välja renditud päevahinnaga c. prahtija korraldab laeva äritegevust (koormamisvastutus jne. ) d. laevaomanikul on tehniline vastutus ja vastutus laevameskonna tegevuse eest e. vastutused kauba vigastuste puhuks lepitakse kokku eraldi. 4. Prahilepingute liigid a. Broneerimiskiri, tellimuskiri (Booking-Note) – kasutatakse liinilaevanduses suhteliselt

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
40 allalaadimist
thumbnail
193
docx

Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

kaup peab olema toimetatud. Efektiivsuse kaalutlustel võtab liin tavaliselt enda peale laadimise ja lossimise funktsioonid (liner terms), nii et veolepingu teistel pooltel jääb lihtsalt toimetada kaup lähtesadamasse ja saada see kätte sihtsadamas. Kokkuvõttes võib öelda, et opereerimisfunktsioonid on jagatud suures osas samal viisil, kui siis kui liinioperaator transpordiks iseenda oma kaupa. Selle pärast, et ta teeb seda teiste isikute kaubaga, saab vedaja prahiraha (veotasu). Üks tähtsamid liinilaevanduse eritunnuseid on see, et kaubaveoteenust pakutakse planipärastel vedudel laevaliinide gruppide poolt (Liner Conferences). Aastal 1974 oli vastuvõetud Ühendatud Riikide Konventsioon Liinikonverentside Käitumise Koodeksi kohta (United Nations Convention on a Code of Conduct for Liner Conferences, 1974), milles eriti peeti silmas arengumaade huvide kaitsmist. Konventsioon jõustus a

Turism → Turismiettevõtlus
114 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

prahtimiseks ettenähtud tšarterid ehk ajatšarterid, teise aga lastiveoks kohaldatud tšarterid ehk reisitšarterid. Ajatšarteri (time charter) puhul annab laevakompanii aluse prahtijale rendile kokkulepitud hüvitise eest. Prahiraha arvestatakse üldjuhul päevade eest, mille jooksul on alus prahtija kasutada. Prahiraha arvestamise ühikuks on ööpäev. Laevakompanii vastutab töötasu maksmise eest laeva meeskonnale ja muude laevapere pidamisega seotud kulude katmise eest, aluse tehnilise hoolduse ja remondi eest, määrdeainete, samuti ka kindlustuskulude katmise eest

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist
thumbnail
73
doc

Konteinerveod

Põhjused selleks võivad olla erinevad: - kogu last pole saabunud - osa lasti pakendist ei vasta nõuetele Lastimise käigus kantakse lastiplaanile tegelikult lastitud kogused ja lasti tegelik asukoht. Lastiplaan koostatakse alltoodud järjekorras: - arvutatakse reisiks vajalikud tagavarad ja laeva puhaskandevõime - arvutatakse iga lasti kogus laeva kandevõime ja mahutavuse täielikuks ärakasutamiseks vi maksimaalse prahiraha saamiseks - arvutatakse lasti kogus iga lastiruumi jaoks - jaotatakse lastid lastiruumide vahel - arvutatakse püstuvus ja trimm, kui vaja, korrigeeritakse neid - arvutatakse püstuvus ja trimm sihtsadamasse saabumisel. Lastiplaani koostamiseks on vajalikud andmed laeva, reisi ning lastimis- ja lossimissadamate kohta. Laeva kohta on vajalikud järgmised andmed: 55

Merendus → Laevandus
54 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

usaldusväärsus. Eestis tuleb arvestada ka seda, et raudteetransport Euroopasse äärmiselt keerukas ning kulukas (regulaarse raudteeühenduse puudumine, erinev rööpmevahe Euroopa raudteega.) Kolmandad pooled transporditegevuses Ekspedeerijad Agenteerijad: teenindavad laevu sadamas. Laevade sisse-, väljavormistamine sadamasse (formaalsused ja dokumentide vormistamine sadamavalitsuses, tollis, sanitaarjärelvalves, laadimise ja lossimise korraldamine, lõivude tasumine, prahiraha kasseerimine. Väga sageli lisandub sellele (brokeri) vahendustegevus mereveolepingu sölminüsel Stividorid-laevade laadimise ja lossimisega tegelevad firmad Tollimaaklerid - tollimise vormistamine oma nimel ja kliendi arvel Ekspedeerija on fiffisiline või jurüdiline isik, kes võtab enda nimel ja kliendi arvel endale vastutuse kaupade ühest kohast teise toimetamise eest koos kõikide ettevalmistavate, terminaali-

Logistika → Logistika
445 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun