Kuidas saada eksamil hinnet juurde: Lugeda: Rooma eraõiguse alused. Tsiviilseadustiku Üldosa Seadused meie õiguse võrdlemine mõne teise õigusega Riigikohtu lahendid! (paari lausega) http://tsus.kahem.ee/ Konspekt 1 Tsiviilõiguse mõiste moraal - kui rikkuda moraal, astub vastu inimestele õigus - kui rikkuda õigust, astub vastu riigile. riigi poolt kehtestatud käitumisnormid tava - harjumuspärane käitumine religioon - kui rikkuda religiooni, astub vastu jumalale õiglus - definitsioon puudub. MITTE KASUTADA. VÕIMALIK ÜMBER LÜKATA! Õigus koosneb erinevatest aspektidest. Need on kõik erinevad, ei kattu. Kuid võivad omavahel sattuda vastuollu. Kas moraal võib olla õigusevastane? (ISIS) miks eristatakse era ja avalikku õigust 3l viisil? - sest ühest lihtsalt ei piisa Õigus jaguneb era- ja tavaõiguseks Avalik õigus (avaliku võimu kandja, subord.suhe) jaguneb haldusõigus, karistusõigus, maksuõigus, menetlus õigus eraõigus (subjektide...
järgnev kiituse avaldus, see motiveerib meid veel paremini töötama ja tõstma töö kvaliteeti. Väliskliendid on kliendid ja organisatsiooni külastajad. Nende ootused müügiprotsessis on kinldasti kvaliteetne teenindus. Neid huvitab, et neile ei soovita ainult asju pähe määrida vaid ka päriselt nend probleemidele lahendusi leida, kui see toimub siis on garanteeritud kliendi tagasitulek antud ettevõttesse ning järgmine kord ta toob kaasa ka uusi potensiaalseid kliente ( kuna tema räägib firmast head, teised tulevad juba sellepärast, et saada sellele tõestust). Välisklienti motiveerib kindlasti veel korraliku ja kvaliteetse kauba/teenuse saamine ning sellega kaasnevad juhised ja õpetused. Kliendi ootus võib veel olla see, et teenindaja ei käiks talle närvidele ( pean silmas, et ei tule juurde ja ei hakka küsima:" kas saan aidata? ,, jne) kuna see ei pruugi kliendile meeldida. Minule isiklikult sellised teenindajad ei meeldi, ma kõnnin
järgnev kiituse avaldus, see motiveerib meid veel paremini töötama ja tõstma töö kvaliteeti. Väliskliendid on kliendid ja organisatsiooni külastajad. Nende ootused müügiprotsessis on kinldasti kvaliteetne teenindus. Neid huvitab, et neile ei soovita ainult asju pähe määrida vaid ka päriselt nend probleemidele lahendusi leida, kui see toimub siis on garanteeritud kliendi tagasitulek antud ettevõttesse ning järgmine kord ta toob kaasa ka uusi potensiaalseid kliente ( kuna tema räägib firmast head, teised tulevad juba sellepärast, et saada sellele tõestust). Välisklienti motiveerib kindlasti veel korraliku ja kvaliteetse kauba/teenuse saamine ning sellega kaasnevad juhised ja õpetused. Kliendi ootus võib veel olla see, et teenindaja ei käiks talle närvidele ( pean silmas, et ei tule juurde ja ei hakka küsima:" kas saan aidata? ,, jne) kuna see ei pruugi kliendile meeldida. Minule isiklikult sellised teenindajad ei meeldi, ma kõnnin
- üksikasjalik tootekirjeldus ja tootmisprotsessi või tegevuse kirjeldus - ülevaade vajaminevatest hoonetest, ruumidest, seadmetest - tootmise maksumus ja hinnakujunduse alused - toote/teenuse edaspidine arendamine ja nomenklatuuri muutmine 6. Turuanalüüs - turu ja klientide ning nõudluse kirjeldamine toote järele - toote konkurentsieelised ja hinnatase - turu maht ja stabiilsus - alanüüsitakse konkurente ja sihtgruppi ning turuosa suurust - kirjeldatakse ettevõtte potensiaalseid kliente: hulk, vanus, sugu, elukoht, harjumused 7. Turundus - turundusplaan (ärieesmärk, saavutused (praegused ja tulevased), tegevused) - turundusstrateegia (toote/teenuse reklaam, müügikanalid 8. Finantseerimine - ettevõtte käivitamiseks vajalik finantseering ja rahastamisallikad - vajaminevad vahendid (seadmed, ruumid, käibevahendid) ja maksumused - laenukapitali kaasamise vajadus, omakapitali kasutusvõimalused 9. Finantsprognoosid
Päikese ja muusika jumalale Apollonile langes needus, kui ta pilkas noort jumalat Erost. Apollon olevat üleolevalt Erosele öelnud, et vibu ja nooled peaks olema ikka nende kätes, kes on nende väärilised. Pahur Eros lasi seepeale Apolloni pihta kuldse noole, mis pidi sütitama armastust ning nümf Daphne pihta tinast noole, mis pidi sütitama viha. Apollon armus Daphnesse, aga nümf jälestas teda. Tegelikult põlgas Daphne ära mitmeid potensiaalseid armsamaid, eelistades selle asemel metsade avastamist. Kuigi Daphne isa Peneios soovis, et ta abielluks ja saaks lapsi, palus ta isa, et ta ei peaks abielluma nagu Apolloni õdegi. Apollon pidevalt palus Daphnet, et ta jääks, kuid nümf jätkas põgenemist. Ühel korral nähes, et Apollon saab ta kohe kätte, palus ta oma isa Peneiose abi: "Aita mind Peneios. Ava maa, et ta sulguks ümber minu või muuda mu vormi, mis on toonud mu selle ohu kätte"
Justkui kardetakse, et neid tõrjutakse välja kui nad ei sarnane igaühega, ei julgeta öelda seda, mida nad mõtlevad, hoides kõike enda sees. See viitab enesekindluse puudumiseni. Holden Cauldfield, aga oli tema ise, ta isegi tegi seda mida ta tahtis. Võib-olla see oligi põhjus miks tal ei tekkinud erinevates koolides veedetud aegadel sõpru, olid lihtsalt need kellega jagati tuba või käidi koos kinos, sest polnud kellegi teisega minna. Muidugi Holdeni jaoks ei olnud seal ka potensiaalseid intelligentseid kanditaate, vaid rikkad, mitte midagi teadvad jõmpsikad. Põhjus, miks ,,Kuristik rukkis'' on niivõrd populaarne on see, et paljud lugejad tunnevad sealt ära iseennast, kuna teoses on palju erinevaid karaktereid põhjalikult kirjeldatud. Holdeni Caulfield, ise olles üsnagi tark omaealiste seas, kuid laisk, et ei viitsi koolides õppida, tunnetab seda pidevat püüdlemist, et kellegile meeldida ja hea mulje jätta. Ta vihkab
NÕUDLUS tingimused (kvaliteet, otstarbekus) on võrdsed, siis müüakse Hind MADALAMA hinna puhul rohkem Nõudlustabel ühel ajahetkel erinevate hindade puhul nõutavad kogused (graafik) Nõudluskõveralt hindame ka Kogus vahepealse hinnaga potensiaalseid oste Madalamate hindade puhul soovitakse ja NÕUDLUS jõutakse osta rohkem, sest: Madalamate hindadega saavad seda lubada rohkem inimesi (endal isu täis, siis ostetakse sõbralegi reklaam) Asendatakse mõned teised kaubad madalamate hindadega pakutavaga Kõrgema hinna puhul NÕUDLUS asendatakse see kaup mõne teise kaubaga
Nord Stream Nord Streami maagaasijuhe on 1224 kilomeetri pikkune ning kahetoruline, mis kulgeb läbi Läänemere Venemaalt Saksamaale. Firma Nord Stream asutati 2005. aastal selleks, et planeerida, ehitada ja opereerida tulevast maagaasijuhet. Firma Nord Streami peakontor asub Sveitsis. Idee ehitada 1224 kilomeetri pikkune gaasijuhe merepõhja, käidi välja 2002 aasta novembris. Nord Streami gaasijuhtme koguinvesteering on 7,4 miljardit eurot. Enamuse projektist finantseerivad Nord Streami aktsionärid, kes katavad 30% kogukuludest. Ülejäänud 70% tuleb pankadelt ja muudelt allikatelt. Nord Streami maagaasijuhe on kõige otsem ühendus Venemaa gaasivarude ja Euroopa Liidu vahel. Väidetakse, et aastatepikkused põhjalikud uuringud Läänemeres on näidanud, et gaasijuhtme rajamine Läänemerre on üks ohutumaid ning keskkonnasõbralikumaid võimalusi saata Venemaa gaas Euroopasse. Minu arvates, pole see juhe mi...
Järjekorras ootamise keskmine aeg: Wq= / ( *( - ))=0.167tundi=10 minutit.15/(20*(20-15))=0,15tundi= 9 minutit Järeldus Kui söögikoht on ühekanaline, siis järjekorras ootamise aeg on 9 minutit. Kiirtoidu puhul on see pikk aeg, kuid võrreldes restoranide ooteaegadega, mis on tavaliselt pooltundi, siis Teise Koha järjekorras ootamise aeg ei ole pikk. ,,Tipptunnil'' soovitaksin suurendada teenindajate arvu või kanalite arvu, et ei kaotaks potensiaalseid kliente ega ka püsikliente. NB! Andmed on esitatud oletades ning kuna külastatavus põhineb juhuslikkusel ja kellaaegadel, siis võib-olla ei tasu teine teenindaja ära.
tellismist näha ning proovida Suhtlus vaid maili teel, kui puudub nt helistamise võimalus Kontor liiga kaugel linna keskusest või kaugel suurlinnadest Vale hinnapoliitika Hinnavahe tavaliste poodidega minimaalne Näilisele odavale hinnale tuleb liialt palju algselt varjatud lisakulutusi (nt postikulud, pakendamine, kauba käsitlemine) Liiga odavad hinnad võivad alguses hirmutada potensiaalseid ostjaid Tuleb hinda planeerides arvestada KÕIKIDE võimalike kuludega ning ka kasumimarginaliga Liiga odav/algeline kodulehe disain Kalleid kaupasi pole võimalik müüa väga aegunud välimusega E-Kaubamajas Disain peab olema moderne Disain ei tohiks olla liiga pealetükkiv (nt valed toonid, muusika, mida pole võimalik vaigistada jne) Disain peab juhtima tähelepanu peamisele, milleks on kaupade müük E-Kaubamaja raske kasutatavus
olev liigniiskus läbi piirde väljub. Enamus toimub siiski ventilatsiooni abil. Probleemiks muutub niiskuse eraldumine läbi piirde siis, kui tekib kondenseerumine või materjal seinas niiskub kriitilise tasemeni- hakkab kaotama oma soojapidavus- või tugevusomadusi. Sellest tulenevalt võib tekkida ka materjali mahumuutus, vajumised, korrodeerumine, mädanik ja hallitus, mis on tervisele eriti ohtlik. Et ära hoida neid potensiaalseid probleeme, tuleb piire konstrueerida nii, et sisemine kiht oleks suurima aurutakistusega, ja et veeaur saaks välja liikuda, peavad kihtide aurutakistusd väljapoole vähenema. Selleks kasutatakse sisepindade viimistluses tavaliselt viimistlusplaate, aurutõkkekilet või paberit ja ka sisepinnavärve. Hea auru juhtivate piiretega ruumi madalam niiskusesisaldus ei tähenda aga väiksemat ventilatsioonivajadust. Normi kohaselt peaks
linnadesse tungida. Kõnealune tõbi oli ühteaegu nii kehalist kui moraalset laadi. Kõike kirjeldati ilustamata. Arutlus oli jälle kohal ainult ,et nüüd tähistatakse seda kujutlus silmas haiguse märgiga, mis annab sellele oma hirmuäratava jõu. Ühesõnaga lähenes arutus haigusele ning ühines otsakuti fantastika valdkonnas, mitte meditsiinilises mõtlemises. Isoleeritust ei kavatsetud hakata kaotama vaid taheti potensiaalseid uue haiguse allikaid kahjutuks teha . ( taheti ehitada, puhastada) Toimus reformliikumise algus. Hakati haiglaid tuulutama. Vaikselt hakati mõtlema sellele kuidas saaks Prantsusmaa haiglates olukorda parandada ning hakati unistama varjupaigast, mis säilitaks oma põhi ülesanded. Kuid oleks sisse seatud nõnda ,et haigus võiks seal laiali kandumata kaua olla ning arutus oleks täieliku kontrollli all.(arvan ,et see oli vajalik selleks ,et anda teistele õppetundi
Pangad on laenu andmisel rangeks muutunud, korterite hinnad on palgatasemetega võrreldes kallid. Üürimine on paljudele vastumeelne ning jäetakse viimaseks varijandiks. Loomulikult on see suhe väiksem väikelinnades, valdades ja omavalitsuste piirkondades, kus ka ametnikud teenistuvad. Suurimaks probleemiks on aga siiski Tallinn, kuhu on koondunud suurem osa ametnike. Uut seadust lugedes tekkis mul tunne, et noori, just ülikooli lõpetanud, värskete teadmistega, potensiaalseid ametnike tõrjutakse eemale. Muidugi peab selleks tööks olema kutsumus ja kõiksugused soodustused ei tohiks mõjutada teenistusse astumist aga tänavalt tööle käija ju ei saa ja paljudel ei ole kodukohas ametnikuna töö leidmise võimalust. Õppelaenu kasutamine hariduse omandamisel on paljudele ainuke võimalus, kuna nende vanemad lihtsalt ei suuda neid piisavalt toetada. Teadmine, et peale kooli lõpetamist tasub riik laenu sinu eest oli julgustuseks valida
saaks näiteks puudujääva osa lappimiseks kasutada või kasvõi noorte üksikemade toetamiseks... Turistid ei toetaks rahaliselt mitte ainult antud tootevaldkonda, vaid ka hotelle, poode, muuseume, klubisid... 5) Alkoholisurmade ning padujoomise ja alkoholismi vähenemine Paljud inimesed ei jooks niipalju kui neil oleks ka veidi tervislikum ning seaduslik alternatiiv olemas, mis lisaks ei sunni joobes peaga autoga kihutama ega vägivaldseks minema. 6) Täitmata turuniss ja potensiaalseid kliente/turiste (kümnete, sadade) tuhandete viisi meid ümbritsevates maades Soome, Rootsi, Venemaa, Läti, Leedu... Mitte ainult need ei tuleks siia, kes sooviks kanepisaadusi tarbida, vaid iseenesest võtaks nad kaasa oma sõpru ja lähikondseid, kes siia suurel hulgal raha jätaks. 7) Võimalus näidata Eestit innovatiivse riigina, kes ei karda ka konservatiivsest mõttemaailmast ning peavoolust erinevaid otsuseid vastu võtta
· Nõrkused-aja ja pere toetuse puudumine, kogemuste ja juhuomaduste puudumine, soovimatus töötada inimestega, suhelda avalikkusega. · võimalused- · ohud- TUGEVUSED- NÕRKUSED- ALUSTAMINE ETTEVÕTLUSEGA -MILLISES JÄRJEKORRAS SEDA TEHA? · Eneseanalüüs · veendu, millisel alal tahad tegutsed, kogu infot · millised on sinu äriidee tugevused ja nõrkused(hinda subjektiivselt) · uuri potensiaalseid kliente, tegevusvaldkonda, selle arengusuunda, konkurente. KOOSTA PÕHJALIK ÄRIPLAAN · Milline on vajalik kapital ? · Vali juriidiline vorm. Litsentsid, tegevusluba. · Pangaarve avamine · Sisseseadmete ostmine · Töötajate värbamine, töökirjelduste koostamine, koolitamine. · Viisiitkaardid, kirjablanketid, webi lehekülg jne. TEGURID, MIS MÕJUTAVAD ÄRIIDEE EDUKAT ELLUVIIMIST · Julgus · Kõva töö tegemine · Teadmised, oskused, kogemused
HALDUSMENETLUSE PÕHIMÕTTED JA NENDE RAKENDAMINE RIIGIKOHTU PRAKTIKAS Sissejuhatus Õigus on loodud inimkäitumise korrastajaks. Seadusandja on õigusaktides sätestanud normid, mille järgimine ühiskonnaliikmete poolt peaks inimestele endile kasu tooma ning mittejärgimise korral järgneb karistus.Õiguse funktsioone või olemust kätkeb endas selline õiguse haru nagu analüütiline õigus. Käesoleva referaati eesmärk on valja uurida haldusmenetluse mõiste ja sisu. Referaat koosneb neljast osast. Esimeses osas antakse ülevaade haldusõigusest. Räägitakse selles mõistest. Teises osas vaadeldakse haldusmenetluse mõiste ja tunnused. Kolmas osas räägitakse haldusmenetluse eesmärgist. Neljas osas antakse ülevaade kuidas puutub haldusõigus põhiõigustega. 1 Haldusõiguse mõiste Haldusõigus on tervikuks seondunud õigusnormide kogum, on õigusharu, mis kuulub avaliku õiguse hulka. Viimane vastandub eraõigusele. Et täpsemalt määratleda haldusõigust, on ...
lisaväärtused ja kõik muu, mida ettevõte peale toote pakub. 21. Mis on imago? Imago on brändi maine klientide ees ehk see, kuidas kliendid antud brändi näevad. 22. Mis on identiteet? Brändi identiteet on brändi looja arusaam brändist assotsiatsioonide kogum, mida brändi looja tahab tarbijas tekitada. 23. Brändi kujundamine Brändi kujundamisel peaks aluseks võtma visiooni ehk tulevikuarusaam brändist. Samuti peab silmas pidama keskkonda, turge, potensiaalseid kliente ja konkurente, et brändi saaks kõige õigemini positsioneerida. 24. Hinnakujundust mõjutavad tegurid Sarnaselt brändi kujundamisele peab ka hinda kujundades silmas pidama kõike faktoreid. Ettevõtte sisesed tegurid (eesmärgid, strateegiad, kulud, kasumivajadus). Ettevõtte välised tegurid (nõudlus, klientide ootused, konkurents). 25. Integreeritud turunduskommunikatsioon Integreeritud turunduskommunikatsiooni konteptsiooni kohaselt ettevõtted integreerivad ja
Projekti tegemise käigus töötati välja ka SWOT analüüs (vt Tabel 1), mille tulemusena selgus, et ettevõttel on mõistlik pöörata tähelepanu ettevõtte toimimise oskuste lihvimisele, tööstusettevõtetele kui klientidele ning informatsiooni kvaliteedile ning kättesaadavuse kiirusele. Tabel 1. Ettevõtte Swot analüüs SISEMISED FAKTORID VÄLISED FAKTORID NÕRGAD KÜLJED - Oskamatus kasutada potensiaalseid - Puuduvad riiklikul tasandil kindlad võimalusi kliendid tööstusvaldkonnas - Puudub varasem tutvus erinevatel - Tööstusettevõtete huvi tegeleda firmasisestel erialadel ettevõtte poolt pakutava teenusega - Puudub oskus juhtida ettevõtet ja teha omal käel
Töö käigus toimus Alatskivi lossi klienditeekonna kaardistamine ning Alatskivi lossi, sealhulgas Liivi Muuseumi, lossis asuva restorani, uue kodulehekülje eelvaade (infopaigutus kodulehel). Klienditeekonna kaardistamise käigus käsitleti viidasüsteemi ning selle arendamist, klienditeenindust ja järeltegevust, kodulehekülje uuendamist ning seda, milline see peaks tulevikus välja nägema, teede parandust Alatskivi lossi lähiümbruses ja analüüsiti praeguseid ning tulevasi potensiaalseid sihtgruppe. Pikk arutelu käis teemal Mida teha, et piirkonda ja lossi klientidele veelgi atraktiivsemaks muuta? 3.2.2. Peipisiveere piirkonna kohta informatsiooni otsimine Praktikapäev toimus 9. veebruaril Eesti Kirjandusmuuseumis (Vanemuise 42, Tartu). Tööpäev kestis kokku viis tundi. Praktikant käis muuseumis koos oma juhendaja Triinu Akkermanniga. Kirjandusmuuseumist sooviti leida Peipsiveere piirkonda puudutavat
ja eksimus. Vahetustega töö mõjud tervisele- 7- TULEMUSED Osalised täitsid NASA-TLX-i pidevalt ja järjekindlalt. 286-st võimalikust hindamisest tagastati 276 (vastamise protsent oli 96,5%). Puuduvad hindamised olid üldiselt põhjustatud tähtsatest tööülesannetest, mitte tahtmatusest koostööd teha. Et hinnata töökoormuse muutuse potensiaalseid mõjusid teiste meetodite suhtes, jagati vahetused üldise töökoormuse reitingu järgi kõrgeks (30-60) ja madalaks (0-30), ning neid võrreldi otseselt päevase ja öise vahetusega ja reitingutega vahetuse keskel ja lõpus T-teste kasutades. Jälgiti üldist trendi, kus väsimus kasvas töökoormuse kasvades (vt joonist). See trend muutub märgatavaks 12-tunnise öövahetuse lõpus (P < 0,05). PVT andmed näitasid, et
Turvalisus Windows 2000 perioodi ajal, rünnakute olemus Windows serveritele on muutunud: rohkem rünnakuid tuli kaugetest allikatest, Internetis. See on toonud kaasa rõhuva kahjurprogrammide hulga ära IIS- teenused - konkreetselt kurikuulsa buffer overflow tendentsi. Tendents,mis ei ole operatsioonisüsteemi versiooniga omane, vaid pigem konkreetne konfiguratsioon: olles sõltuv teenustest, mis on võimaldatud. Suur mure on, et tavaliselt sisaldab windows 2000 installeerimised sisaldavad potensiaalseid turvaprobleeme. Paljud mittevajalikud teenused installitakse ja võimaldatakse, ja seal ei ole kohalikku aktiivsuse metoodikat. Lisaks ebakindlad vaikeväärtused, vastavalt SANS Institute, kõige levinumad vead, mida leitakse on eemalt kasutatavad buffer overflow haavatavad kohad. Muud kritiseeritud puuduste hulgas on tundlikud krüpteerimistehnikad.
1.Turunduse mõiste ja olemus. turundus ehk. Marketing seisulohti kasutavad kõik kes soovivad midagi vahetuse teel saavutada . Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Turundus on tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust ja müüki ennast. 2.Turunduse üldised funktsioonid ja probleemid 1. "Turundus" teavitab inimest nendest kaupadest ja teenustest ning nende kättesaamise võimalustest, mille järel inimesele on juba niikuinii vajadus siin vahendab "turundus" vajadust ja selle rahuldamist; 2."Turundus" mõjutab inimest valima olemasolevate enam-vähem võrdsete omadustega toodete või teenuste vahel, millest inimesele tõepoolest kasu võiks olla siin suunab "turundus" vajadust; 3."Turundus" kujundab inimeses varem temas mitte olnud hoiakuid ja...
ja eriti soositakse ekspordiga tegelevaid ettevõtteid. Tööjõuturul on näha enamjaolt kriisist tingitud palkatelangust ja jätkuv hinnatõus on toonud kaasa inimeste ostujõu languse. Turgude hindasid mõjutavad eelkõige tooraine ja eriti energia hinnad, mis on seoses nafta hinna pideva tõusuga kasvanud. Mikrokeskkonna analüüs Kuna ettevõte ei ole otseselt suunatud siseturule on Eesti sisesed mõjud rohkem seotud tooraine ja tööjõu hankimisega. Kui vaadata potensiaalseid kliente, siis neid leidub üle maailma. Kuigi majanduslangus on võib olla mõjutanud ka nende sissetulekuid negatiivses suunas, ei tähenda see neile ilmselt väga märkatavat ostujõu langust. Toote hinna kujunemisel on ilmselgelt tähtsal osal tooraine hinnad, eriti elektroonika ja arvutikomponentide hinnad ja elektrienergia hind. Kuid kombineerides parimaid omadusi ja materajale, ning pakkudes klientidele võimalikult palju, nende raha eest ei tohiks toote hind mõjuda väga peletavalt.
varieeruvad ühest situatsioonist teise),on valdkondikus probleemid tekivad. Näiteks, kui sõltumatu muutuja on subjekti muutuja, on alati oht,et see onseotud mõnel süstemaatilisel moel mõne muu subjekti muutujaga. Kui see on tõsi, võib iga eksperimentaalne tulemus võlgneda tänu teisele subjekti muutujale, mis on tahtmatult esitatud, enam, kui uurija seda ise nö.sisse tõi. Seda probleemi kutsutaksegi``subject variable-subject variable confound``, mida defineeritakse ka kui potensiaalseid eksitulemusi, mis on omistatud tänu subjekti muutujate ühinemisele või segiajamisele. Antud juhul kasutati läbiviidava testi raames segiajamise välistamiseks alkojoobe mõõtmist alkomeetriga. Muudel juhtudel võiks mis iganes teste ja nende läbiviimist teostada reliaabluse huvides ka keskkonnas, kus ehk testides osalemine on tavapärane tegevus ega eelda mingeid kontekste, mille käigus võiks täheldada vastajate kallutatust anda ehk vastuseid oodatud moel. 10
turundusprogrammiga. Diferentseeritud turundus Sihtturg- Kaks või enam hästi eristuvat tarbijate gruppi Toode- Eraldi mark või versioon valitud grupile Jaotus- Kõik sobivad müügikohad, eraldi segmentidele Müügi toetamine- Kõik sobivad meediakanalid, eraldi segmentidele Hind- Eristuvad hinnad erinevatele gruppidele Strateegia rõhk- Töö suunatud kahele või enamale eristuvale grupile, kõigile eraldi turundusprogrammid Määratle oma kliendid ja nende käitumisharjumused Kirjelda potensiaalseid kliente ja koosta strateegia. 1. Tarbijate vajadused. Miks on tarbijatel sellist toodet vaja? Kes oleks toote tarbijateks? 2. Segmentimisnäitajad. Milliste näitajate alusel segmentida toote turg? 3. Strateegia valik. Vali ühe või mitmesegmendiline strateegia. Minu kohta: Potensiaalsed kliendid on need, kes loevad palju ning jäävad selle tõttu ka magama. 1. Tarbijad tahavad, et nende elektriarve poleks nii suur ning taimeriga lamp ei kulutaks
ülevaate ümbritsevast loodusest ja puhkamisvõimalustest; anda välja tutvustav brozüür ning levitada seda reisibüroodes, kohalikes infopunktides ja kaubanduskeskustes; avaldada tutvustus koos enesereklaamiga suuremates ajalehtedes; teha tutvustav avamisüritus, pakkudes teatud soodustusi ( näit. 10-le esimesele üks ööpäev tasuta majutust või saunateenust, toitlustamist poole hinnaga); teha koostööd valikuliselt ka mõne turismifirmaga, kes tegeleks ja abistaks potensiaalseid kliente majutuskohtade broneerimisel. Selleks, et eksisteerida stabiilsel turul, tuleb hinnapoliitikas järgida konkurentide hindu. Kuid tahtes võita uusi kliente tuleb vähemalt lühiajaliselt loobuda kasumi maksimeerimise taotlusest ja kindlustada oma eksistents turul kasutades madalamaid hindu.Saavutatud stabiilne teenuse kasutamine tuleb valida kombineeritud hinnakujundus, mille puhul peab arvesse võtma omakulusid, nõudlust kui ka konkurentide hindu
Keskendub konkreetsele tegevusele, inimesele. (võib olla ju väga hea idee, aga kui seda kehvalt teostatakse, ei saa ta kunagi teoks) Taktika ja strateegia on alati seotud Taktika on strateegiast konkreetsem Operatiivne planeerimine igapäevased tegevused. Operatiivplaanide liigitus: 1. Ühekordsed plaanid projektilaadne mõtlemisviis 2. Korduvkasutatavad plaanid päevast- päeva ette tulevad protseduurid. Äritasandi strateegia: 1. Palju on turul potensiaalseid uusi sisenejaid? 2. Suur on ostja võim? Kellele me müüme ainult üks ostja on suur risk 3. Asendustooted 4. Rivaalitsemine (coca, pepsi) 3 võimalikku strateegiat Erinemine- eristumine (brand) Hinnajuhtimine (efektiivsus, omadused vs hind) Fokuseerimine (ostja rühm, geograafia) Otsustamine = Eristab juhti alluvast. Tähtis kiirus ja kvaliteet. Kuidas otsustatakse: Bürokraatlik Teame, kes otsustab, kuidas otsustatakse. Reeglid, hierarhia.
majandussüsteemi. Sama võime öelda ka sõjakommunismi kohta. Toimus sotsiaalne, majanduslik ja poliitiline ühiskonnakorraldus, mida sooviti ühiskonnas rakendada. Nimeta nii enamlaste kui valgete tegutsemise vead ja nõrgad küljed. Enamlased Valged · Kasutasid oma ressursse · Tõrjusid eemale oma maksimaalselt ära potensiaalseid liitlasi. · Enamlaste kätte jäi · Tegevusi koordineerimatus tööstuspiirkonnad ja olulisemad · Valged ei tunnistanud kanugise raudteesõlmed äärealadel tekkinud riikide · Enamlased tunnistasid riikide iseseisvust iseseisvust · Mõtlemata terror, millega · Mõtlematu terror, millega häälestati end vene rahva vastu.
ei ole teada. Ka maksetingimused on meil sarnased. Samuti saab maksta sularahas ja ka kaardiga. Kuid osade nende maine ei ole just väga kõrgel. Kaudseid konkurente on samas aga väga palju, kuid nagu juba eelnevalt öeldud, ei ole nendel kvaliteet nii hea, kui meie firmal. Nendeks on näiteks Seppäla, Terranova, Kaubamaja, Reserved, Crop Town jpt. Ka nende tooted on väga head, kuid enamuste nende hinnad on väga kõrgel samas kui kvaliteet ei ole nii hea kui võiks olla. Potensiaalseid konkurente tuleb meile kindlasti, kuid enne seda loodame oma firmale jalad alla saada ja oma firma korralikult tööle seada. Meie firma edu võtmetegurid on meie toodete hind vastavalt toote kvaliteedile ja materjalile jms. Muidugi ka toote kvaliteet, mis on kõrgem, kui tavalistel jaetoodetel. 7 Kuigi meil mainet veel ei ole, loodame saada oma klientidelt väga head tagasisidet ja hea maine
aja möödudes maha jahutatakse) · Ph väärtus SEIRESÜSTEEMI VALIK... ...tähendab sisuliselt · Kes vastutab kontrollimise eest ehk kes viib selle läbi · Millal kontrollimine läbi viiakse? · Kuidas tehakse( metoodika, vajaliku dokumentatsiooni koostamine, selle täitmine)? KORRIGEERIVAD TEGURITE KEHTESTAMINE ...kujutab endast ettevalmistatud tegutsemisplaani, et tootmist taas normi piiresse viia. TÕENDAMISPROTSEDUUR Sisaldab kogu süsteemi funktsioneerimist, selgitamaks potensiaalseid ohte ning peaks panema vastutajad esitama küsimuse · Kas kontrollmeetodeid kasutatakse ja rakendatakse ? DOKUMENTATSIOON Dokumendid süstematiseeritakse ja hoitakse arhiivis . 18 Miks on vaja dokumente säilitada? · Et toidukäitleja oma teguviise alati korrektselt tõestada, põhjendada saaks. · Dokumentatsioon on aluseks igasugusele analüüsile. 19 Kui valmistatakse erinevat tüüpi toitu, võiks töövahendid, näiteks lõikelauad ja noad tähistada erinevate värvidega
Ajaloo kordamine - §11-14 Maailm kahe maailmasõja vahel 1. Poliitiline kaart pärast I maailmasõda (uued riigid) Austria-Ungari laguneb Austria, Ungari ja Tsehhoslovakkia. Serbia ja Tsernogooria piirkonnad liitusid Serbia-Horvaatia-Sloveeni (hiljem Jugoslaavia) kuningriigiks. Venemaast eraldusid Poola, Leedu, Läti, Eesti, Soome. Uued riigid veel Ukraina, Valgevene ja Taga-Kaukaasia. 2. Rahvusvahelised suhted 1920ndatel: Pariisi rahukonverents, Versailles'i rahu tingimused, reparatsioonide küsimused, Rahvasteliidu asutamine, Ruhri okupeerimine, Dawesi plaan, Locarno konverents, Briand-Kellogi pakt, patsifism Pariisi rahukonverents 18.01.1919 avati Pariisis rahukonverents, millest võttis osa 27 Saksamaa ja tema liitlastega kas sõdinud või diplomaatilised suhted katkestanud riiki. Konverents lükkas tagasi Ameerika presidendi Wilsoni laiahaardelise rahuplaani ning keskendus peamiselt Prantsusmaa (Clemenc...
2 aasat garantiid ja 30 päeva tagastusõigus! Sihtturuks oleme valinud algselt Eesti, kuid kui saavutame edu, plaanime ka laieneda naaberriikide turgudele. Konkurentsieeliseks peame madalamat hinda ja usaldusväärsust, mis on tingitud sellest, et müüme toodet internetis ja tegeleme ka tagasisede ning informatsiooni andmsega. Suurimateks riskideks on toote suhteliselt kõrge hind ning tarbijate teadmatus antud toote kohta. Olles analüüsinud Eesti turgu, leiame, et meie tootel on potensiaalseid kliente antud turul. Enesekindlust lisab seegi, et antud toode on saavutanud hea müügiedu teistes arenenud turgudel. 3 Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi AXBO Eesti OÜ Ettevõtte juriidiline vorm osaühing Ettevõtte tegevusala jae- ja hulgimüük Ettevõtte tegevuspiirkond Eesti Ettevõtte kontaktandmed(aadress) Vana-Viru 14
Seos asulakohtadega, mis tekivad viikingiajast (9 sajandist); osa varasemaid hiis- kalmeid jäävad edasi Usundilooline analüüs: esivanematekultuse taandumine riitustes esimese aastatuhande keskpaiku pKr – riitused kalmetelt teistesse paikadesse. On toimunud suur murrang muinasuusundis, kuni selle ajani on olnud kalmed väga tähtsad riitusepaigad. Potensiaalsed pühapaigad: Looduses on sobivaid kohti küllaga. Külade ümber on mõistlik hulk potensiaalseid hiiepaiku, mõnes külas neid ei olegi. Piirkondlikud erinevused ja nende taust: Meresidusad alad – kuni Pärnumaa, Järvamaa ja Virumaani Sisemaa – alates Viljandimaast ja Tartumaast Nende alade vahel on sooalad. Lohukivid on levinud eelkõige Põhja- ja Lääne-Eestis. 5-7 cm läbimõõduga lohukesed, ligi 1750. Rainnikusidusad maakonnad. Lohkude põhjus? Viljakusmaagia? Surmakultus? Seos maaviljelusliku asustusega. Liukivid jäävad samuti merelisse ruumi
tehniliste abivahendite käsitlemisoskus;leevendada patsiendi valu ja kannatusi;5.toetada kriitilises terviseseisundis olevat patsienti ja tema perekonnaliikmeid;7.vajadusel valmistada patsient ette väärikaks surmaks ja aidata perekonda 9 kriisi korral Intensiivõde-Õenduse spetsialist Osutab õendusabi kriitilises terviseseisundis patsiendile, kellel on reaalseid või potensiaalseid elutähtsate organsüsteemide talitusehäireid Osutab õenduabi igas eas patsientidele ambulatoorses, haiglaeelses ja haigla- etapis On meeskonna liige 18.Arvutamine ja ravimite manustamine I Kui on antud mg ja ml ja tahad % teada Näiteks: 5 mg – 2,0 ml 5* 100 = 500 = 0.25 % 2*(1000) 2000 II Kui on antud % ja ml ja tahad mg teada Näiteks: 20% - 2,0 ml 20* 2*1000 = 40 000 = 400 mg 100 1 g = 1000 mg = 1000 000 IU 0,1 g = 100 mg 0,01 g = 10 mg 0,001 g = 1 mg
taristud sisuliselt olematud. Klassikalise maamajandusega ei ela ära ning põllumajanduspoliitika soosib suurtalusid. Noortel on mõtekam oma elu mujal sisse seada. Kui pole elanikkonda, ega traditsioonilist talupidamist, kaotab piirkond palju oma atraktiivsusest turistide jaoks. Küsitluses esitatud küsimusele ,,Mida olete teinud selle nimel, et elu külas kestaks ?"oli vastus enamikel juhtudel :"lapsi...". Seega potensiaalseid tagasi tulijaid oleks, kui tingimused muutuksid. 17 KASUTATUD ALLIKAD Antsla valla koduleht. Saadaval (http://www.antsla.ee/index.php?page=62&), külastatud 31.10.2012 Eestigiid. Valgamaa: külad, Lüllemäe küla. Saadaval (http://www.eestigiid.ee/?CatID=295&ItemID=3869), külastatud 16.03.2013 Eestigiid. Valgamaa: külad, Rebasemõisa küla. Saadaval (http://www.eestigiid.ee/?CatID=295&ItemID=3914), külastatud 17.03.2013 Eestigiid
Tegevus: Teised müügiinimesed pandi jäljendama parima müügimehe esitlust. 4. Etapp Tõsta keskmist tehingu summat: saa rohkem raha 6) Tulu lisamüügist kasv 5% Tegevus: Tehti pakkumine igal kohtumisel (varem kõigil pakkumiseni ei jõutud) 7) Hinnatõus kasv 8% Tegevus: (1) Vähendati allahindlust 42/kuus (500/aastas) Aastate pikkuste katsetuste tulemusena on Anthony Robbins jõudnud valemini, mis tagab selle protsessi edukuse: 20% leade (uusi potensiaalseid kliente) on võtmenumber, seda on kõige lihtsam hüppeliselt kasvatada ning see võimaldab kõigi ülejäänud määrajate kasvu jätta 3-10% sisse, mis on töötajate jaoks täiesti reaalselt kättesaadav. Kuna enamik kasvutegureid on nii väikesed, siis tihti selle süsteemi kasutamisel suudetakse eesmärgina pandud tulemused ületada, mis loob usku sellesse ja uute eesmärkide panemisse ning ühtlasi tõstab ka müügitöötajate tasusid.
talurahvast röövisid. Enamlaste vägivald ning ebaõnnestunud maapoliitika viisid ulatuslike vastuhakkudeni, mis andsid valgete liikumisele uut hoogu. Idas kerkis valgete etteotsa admiral Aleksandr Koltsak, kes kuulutati Venemaa valitsejaks, Lõuna-Venemaal kindral Anton Denikin, Eestile tuginedes üritas Petrogradi vallutada kindral Nikolai Judenits. Raskustest hoolimata suutsid enamlased kodusõja võita. Valged tõrjusid oma potensiaalseid liitlasi(mittevene rahvaid) eemale ning olid tegevuselt koordineerimata. Enamlased aga kasutasid oma ressursse maksimaalselt ära. Lisaks omasid nad ka tööstusprk-di ja olulisimaid raudteesõlmesid. Valged ei tahtnud kunagise impeeriumi äärealadel tekkinud riikide iseseisvust tunnistada, enamlased aga olid selleks valmis. Esimesena sõlmiti rahu Eestiga 2.veebruaril 1920, järgnevalt ka Läti, Leedu ja Soomega.
EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Ettevõtluse õppetool Janely Tilk PUHKEMAJA Äriplaan Juhendaja: A. Nohrin Pärnu 2013 Puhkemaja SISUKORD Puhkemaja 1.1. Äriidee kirjeldus Eesti inimene on õppinud puhkama ja lõõgastuma ka kodumaal. Puhkust ja aja maha võtmist vajame vahel kõik. Looduskaunis kohas, Pärnu külje all, asub Laine Kinnisvarabüroo OÜ kuuluv maja. Plaanis on rentida maja aastaringseks kasutamiseks, mis tooks ka rendile andjale kasu. Olemasolevates ruumides on võimalik majutada 24 inimest, lisaks toitlustada ja luua head võimalused lõõgastumiseks ja puhkuse nautimiseks. Maja esimesel korrusel asuvad WC/dussiruum, esik, garaaz ning abiruum. Olemas on köögiplokk koos elektripliidi, küpsetusahju, mikrolaineahju, veekeetja ning külmkapiga....
· Leidub piirkondi, kus innovaatilised ettevõtted kuhjuvad (nt Silicon Valley). · Geograafiline lähedus soodustab teadmiste ülekandumist ettevõtete vahel. · Lähestikku paiknevate väikeettevõtete kogumite korral toimub "kollektiivse õppimise "protsess kas teadlikult või alateadlikult. 27. Äriidee teostatavuse analüüs põhiolemus. Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potensiaalseid probleeme ja vastata küsimustele: Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. On äriidee aga kas see on ka teostatav? Kas planeeritav toode või teenus on konkurentsivõimeline? Kas on olemas unikaalne müügiargument või selge konkurentsieelis? Mille poolest erineb sinu poolt turule toodav juba pakutavast? Kas seda on üldse kellelgi vaja ja kas sellega on mõtet tegeleda? Kas
NEERUTALITLUS JA KEHA HAPPE-LEELISE TASAKAAL Programm veterinaarmeditsiini üliõpilastele 1. Neerude ja kuseteede struktuur. Neere ümbritseb neerusidekirme, millele järgneb rasvkihn ja selle all fibrooskihn. Neeru parenhüüm koosneb koorest ja säsist. Neerukoor on jaotunud sagarikeks. Koores esinevad neerukehakesed. Neerukehakesed koosnevad glomeerulist (päsmakesest) ja seda ümbritsevast Bowmani kapslist (päsmakesekihn). Glomeeruli moodustavad arvukad verekapillaarid, millel on paks GBM. Glomeeruli ja Bowmani kapsli vahele jääb kihnu valendik, kuhu filtreeritakse esmasuriin. Glomeerulis on 2 tüüpi rakke (mõlemad kontaktis GBM-ga): endoteelirakud ja mensangia rakud (modifitseeritud silelihasrakud, mis asuvad kapillaaride vahel). Mesangia rakkude fn: reguleerivad verevoolu kontraktsioonide abil, sekreteerivad ekstratsellulaarset maatriksit, prostaglandiine ja tsütokiine, fagotsütoosiaktiivsus (eemaldavad proteiine jt molekule, mis jäid glom...
Nii omandavad nad uusi kogemusi, mis avardavad võimalusi arukamaks ja eesmärgipärasemaks tegevuseks. Koguneb hulk kogemusi, mis talletuvad algul mälus motoorsete tegevusskeemidena, hiljem kujundlike skeemidena. Lapsel tekib esemete permanentsuse taju. Selle perioodi lõpuks on lastel kogunenud piisavalt kujutlusi ja informatsiooni, et lahendada mitmesuguseid probleeme, ilma et nad tingimata manipuleeriks esemetega, st nad hakkavad ette kujutama oma potensiaalseid toiminguid neile tuttavate objektide või nähtustega. 2) Operatsioonide-eelne periood- Seda perioodi iseloomustab uute kujutluste, lihtmõistete ja terminite kiire omandamine. Tunduvalt paraneb lapse võime rääkida ning mõelda välismaailma esemetest ja sündmustest sümboolses tähenduses. Alguses näevad lapsed asju ja nende nimetusi täiesti kokkukuuluvatena. Näiteks kuuleb paariaastane laps sõna „lind“ ja küsib kohe, et kus lind on
Lase oma fantaasial lennata. Sihtturuks oleme valinud algselt Eesti, kuid kui saavutame edu, plaanime ka laieneda naaberriikide turgudele. Konkurentsieeliseks peame kvaliteeti, paindlikkust ning kiirust. Meie tooted on ainulaadsed ning valmistatud just kliendi soovidest lähtudes. Suurimateks riskideks on hea oskustööjõu puudus ning tarbijate teadmatus antud toote kohta. Olles analüüsinud Eesti turgu, leiame, et meie tootel on potensiaalseid kliente antud turul. Enesekindlust lisab seegi, et antud toode on saavutanud hea müügiedu teistes arenenud turgudes. SISUKORD 1. OÜ MÖÖBLIPIONEER 2. Ettevõtte üldandmed Nimi: OÜ Mööblipioneer Ettevõtte juriidiline vorm: osaühing Ettevõtte tegevuspiirkond: Eesti Registreerimise nr, aeg ja koht: 111017509876, 01.06.2013 Harju Maakohtu register Aadress: Peterburi maantee 5, Tallinn
I. osa ETTEVÕTE JA KESKKOND ETTEVÕTE 30.09.2007 Anu Reiljan I loeng Ettevõtet tuleb vaadata kui tervikut. Kõik osad on ühtemoodi tähtsad. See on nagu ahelreaktsioon, ettevõte on just nii tugev, kui tema kõige nõrgem lüli. Ettevõte on keeruline sotsiaalne süsteem mille käitumist mõjutavad oluliselt seal tegutsevad indiviidid ja nende grupid; mis tootmistegureid kombineerides toodab teatud hüvesid; on pidevas vastastikuses seoses keskkonnaga; on pidevas muutumises, kohanedes uute arengutingimustega ja neid ise mõjutades; määrab ise oma eesmärgid; - keegi ei saa sundida ettevõtet näiteks kasumit teenima, kui ta ei taha (turumajanduslik ettevõte) suunab lõppkokkuvõttes kogu oma tegevuse turuvajadustele st toodeta...
auto, mööbel, eksklusiivsed rõivad, lõhnaõlid jne. · halb maine Paljudel inimestel on isiklikust müügist halb kogemus. Kuvandiks on müüjate ebaausus, tarbetute ja ebakvaliteetsete asjade kaelamäärimist jne. Ostja silmis on stereotüüpne müüja pealetükkiv tüüp, kes libeda keele ja ebaeetilise käitumisega püüab ostjat sundida viletsat, mõttetut kaupa kalli raha eest ostma. Enne, kui algab müüja-ostja otsesuhtlus, tuleb leida tulevane tarbija. Potensiaalseid ostjaid on kolme tüüpi: · võib-olla ostja-isik, kes ehk toote ostab; · võimalik ostja-isik, kes tahab või vajab toodet; · võimeline ostja-isik, kes soovib toodet, võib seda endale lubada ning langetab ka ostuotsuse. Kui tegemist on laialt tarbitava tootega, võib kasutada ka lausküsitluse meetodit. Isiklikud visiidid firmadesse lähevad küllalt kalliks ja enamikes firmades tekitab see juba eos viha järjekordse müügiesindaja külaskäigu suhtes
auto, mööbel, eksklusiivsed rõivad, lõhnaõlid jne. · halb maine Paljudel inimestel on isiklikust müügist halb kogemus. Kuvandiks on müüjate ebaausus, tarbetute ja ebakvaliteetsete asjade kaelamäärimist jne. Ostja silmis on stereotüüpne müüja pealetükkiv tüüp, kes libeda keele ja ebaeetilise käitumisega püüab ostjat sundida viletsat, mõttetut kaupa kalli raha eest ostma. Enne, kui algab müüja-ostja otsesuhtlus, tuleb leida tulevane tarbija. Potensiaalseid ostjaid on kolme tüüpi: · võib-olla ostja-isik, kes ehk toote ostab; · võimalik ostja-isik, kes tahab või vajab toodet; · võimeline ostja-isik, kes soovib toodet, võib seda endale lubada ning langetab ka ostuotsuse. Kui tegemist on laialt tarbitava tootega, võib kasutada ka lausküsitluse meetodit. Isiklikud visiidid firmadesse lähevad küllalt kalliks ja enamikes firmades tekitab see juba eos viha järjekordse müügiesindaja külaskäigu suhtes
konseptsiooni ökoloogiasse tõi. Ta ei kasutas nisi mõistet ka biootiliste ja ressursside juures. Liik peab oma optimaalsesse paika jõudma. Liigi esinemist võib takistada teiste liikide tegevus. On olemas teatud tegurite kombinatsioonid, mis võimaldavad liigil säilitada elujõulist populatsiooni. Seda ainult juhul kui seal ei esine vaenlaste vastasuunalist mõju. Huchinson jaotas nisid fundamentaalseteks ja realiseerunud. Fundamentaalne niss kajastab liigi üleüldiseid potensiaalseid võimalusi kõikide tarvilike abiootiliste tingimuste kompleksi. Realiseerunud niss on seotud limiteeritud tegurite spektriga. Reaalses biootilises keskkonnas konkurentide, herbivooride ja parasiitide olemasolul kujunenud kompleksi. Ökoloogiline niss on liigi iseloomulik tunnus. Habitaadid on paigad kus organismid elavad ja habitaadid sisaldavad arvukalt nisse. RESSURSID Ressursid ehk varud on organismi eluks vajalikud ained. Tillmani järgi on kõik asjad, mida
· Õppimisvõimaluste tagamine kõigile töötajatele, et nad suudaks tegutseda eetiliste põhimõtete kaitsjana. · Personali edumeelne juhtimine, mis innustab igat töötajat käituma ise eetiliselt ning kujndama org-is üldiselt tugeva eetilise õhkkonna. · Regulaarselt tule üle vaadata org-i sisesed, ametlikud ja mitteformaalsed nõudmised ja protsessid, mis võivad kahjustada ettevõtte eetilist kultuuri, tekitada potensiaalseid pingeid, eelarvamusi ja muud taolist. KONSULTATSIOONID Siseaudiitori poolt konsultatsiooni teenuse osutamine tuleb fikseerida põhimääruses. Konsultatsiooni teenuse osustamisel tuleb arvestada järgnevaid põhimõtteid: · Väärtustamine. Siseaudiitori töö väärtustamine tuleb paika panna igas organisatsioonis vastavalt sellele, millised on kasutatavad ressursid ja mis sobib antud org-i kultuuriga.
ökoloogilistele tingimustele, kuid siiski täidavad püstitatud eesmärke kui luua 6 teoreetiliselt ideaalseid merekaitsealasid, mis ei täida edukalt oma eesmärki ja raiskavad tööle kulutatud ressursse. Vastavalt soovitatakse merekaitsealade valimisel ja nende loomise protsessi kaasata kohalikke elanikke võimalikult varajases staadiumis ja võimaldada neil tutvuda planeeritavate merekaitsealadega, et vältida potensiaalseid ühiskondlikke probleeme. Ressursi kasutamise ja liigikaitse küsimusi ei saa eraldada, kuna merekaitsealade sisse on arvatud ka kaubanduslikult tähtsad liigid ja elupaigad. Seega võetakse majanduslikke ja sotsiaalseid faktoreid struktuuripõhise mudeli puhul laiemas ulatuses arvesse kui kohalikud inimesed saavad merekaitsealasid valida esialgsetest, teadlaste poolt kinnitatud nimekirjadest (Jones, 2001).
vähendada või elimineerida risk; IV VEERG Auditi meetodid auditi kava väljatöötamisel tuleb meetodite hulgast leida sobivad, et hinnata sisekontrolli süsteemi, mille rakendamine on auditi läbiviija kohustus. Valitud meetodite alusel peab olema võimalik hinnata: Meetme olemust ja tõhusust; Kas meede töötab ootuspärasel tasemel; Kas on potensiaalseid või nõrku kohti või riske meetme rakendamisel; Valitud meetmed ja nende rakendamise protsess tuleb kavas piisava selgusega kirjeldada. Kui auditi käigus selgub, et vajatakse täiendavaid meetodeid, tuleb need kavasse lisada; V VEERG Viited hinnangute ja soovituste juures tuleb viidata tõenditele ja dokumentidele, millel need rajanevad. Dokumendid peavad olema kasutast lihtsalt leitavad;
kontrolli. Ettevõtted võivad olla oma arengus erinevate punktides- > eirnevad strateegiad Konsentratsioon selgelt keskendume oma tootele Mitmekesistamine veel tooteid sama brändi alla Horisontaalne ja vertikaalne Ühisettevõte Stabiilsus oleme rahul sellega, kus oleme Taandumine Saagikoristus ole vait ja korja raha kuni saad, või tõsta hinda Saneerimine ja likvideerimine on ettevõtte lõpetamise meetodid. Äritasandi strateegia: 1. Kui palju on meie turul potensiaalseid uusi sisenejaid 2. Suur on ostja võim? Kellele me müüme ainult üks ostja on kõva risk; kui meil on üks tarnija, siis ka see on kõva rist kui näiteks tema otsustab hinda tõsta..) 3. Asendustooted 4. Rivaalitsemine (coca, pepsi) 3 võimalikku strateegiat Eristumine? Branding Fokuseerimine Äritasandistrateegia EESMÄRGI KAUDU JUHTIMINE - võtab täna räägitu kokku. Otsustamine = eristab juhti alluvast. Siiin on tähtis kiirus ja kvaliteet