Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"pneumojaoti" - 10 õppematerjali

pneumojaoti on rakendunud asendis nii kaua kuni kestab juhttoime: kas manuaalne, pedaaliga, mehaaniline, pneumaatiline, elektriline (lülitus lähteasendisse toimub kas manuaalselt või vedruga). Neid pneumojaoteid nimetatakse ka monostabiilseteks.
thumbnail
16
docx

PNEUMOJAOTID

...................................... 4 1.1 Pneumojaotide olemus ja näited...........................................................4 2. PNEUMOJAOTITE ASENDID JA TINGMÄRGID................................................5 2.1. Pneumaatilised asendid.......................................................................5 Pneumojaotitel on kaks erinevat asendit, nullasend ning lähteasend.........5 2.2. Pneumojaotitel kasutatavad tingmärgid ja tähistus.............................5 Pneumojaoti tööasendit kujutatakse ruutudena. Ruutude arv määrav tööasendite arvu......................................................................................... 5 Pneumojaoti sisemised ühendused kujutatakse õhu voolusuunda osutavate nooltega..................................................................................... 5 Suletud avasid tähistatakse risti joonega....................................................5 Liiteid kujutatakse null või lähteasendis................

Tehnika → Automatiseerimistehnika
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Pneumaatika: juhtimiskomponendid ja täiturid

· Sammjuhtimismoodulid Pneumojaotid ehk suunaventiilid muudava või suunavad suruõhu teekonda pneumo- torustikes. Pneumojaotid jagatakse olenevalt nende juhtimisviisist pideva juhtimisega- pneumojaoti on rakendunud asendis nii kaua kuni kestab juhttoime: kas manuaalne, pedaaliga, mehaaniline, pneumaatiline, elektriline (lülitus lähteasendisse toimub kas manuaalselt või vedruga). Neid nimetatakse ka monostabiilseteks pneumojaotiteks. Impulssjuhtimisega pneumojaoti viimiseks uude asendisse mõjutatakse jaotit juhtsignaaliga suhteliselt lühikese aja vältel (impulsiga). Peale juht- signaali lõppemist jääb jaoti uude asendisse. Pneumojaoti muudab oma asendit alles uue juhtimissignaali toimel. Neid pneumojaoteid nimetatakse ka bistabiilseteks. Konstruktsiooni järgi eristatakse klappjaoteid (kuul- ja plaatklapiga) ning siiberjaoteid (kolviga, plaadiga, pöördsiibriga). [3.] Sele 1

Mehhatroonika → Tööstustehnoloogia
31 allalaadimist
thumbnail
97
pdf

Pneumaatika alused

Vastava valiku tegemiseks on sobilik nomogramm (sele 58). Juhul kui teile ei sobi jõudude põhjal arvutatud silinder, kuna vastava läbimõõduga silindri kolvivars ei ole piisava jäikusega, tuleb valida suurem pneumosilinder, mille kolvivarre läbimõõt oleks piisav. 52 Sele 58 - Kolvivarre läbimõõdu leidmine 5.3.3 Kolvi liikumiskiirus Kolvi liikumiskiiruse määravad ära koormus, töörõhk, pneumojaoti ja silindri vaheliste lõdvikute pikkus, liidete mõõde ning kasutatava pneumojaoti läbivoolu takistus. Samuti mõjutavad kolvi liikumiskiirust kolvi amortisaatorid. Silindrile vajaliku pneumojaoti ja lõdvikute leidmiseks saab kasutada nomogrammi (sele 59). Standardsilindrite kolvi liikumiskiirus on 0,1-1,5m/s. Lööksilindritel ulatub see kuni 10m/s. Kolvi liikumiskiirust on võimalik vähendada drosselite abil ja suurendada kasutades kiirväljalaskeklappe.

Meditsiin → Ohuõpetus
238 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

Pneumaatika alused

Vastava valiku tegemiseks on sobilik nomogramm (sele 58). Juhul kui teile ei sobi jõudude põhjal arvutatud silinder, kuna vastava läbimõõduga silindri kolvivars ei ole piisava jäikusega, tuleb valida suurem pneumosilinder, mille kolvivarre läbimõõt oleks piisav. 52 Sele 58 - Kolvivarre läbimõõdu leidmine 5.3.3 Kolvi liikumiskiirus Kolvi liikumiskiiruse määravad ära koormus, töörõhk, pneumojaoti ja silindri vaheliste lõdvikute pikkus, liidete mõõde ning kasutatava pneumojaoti läbivoolu takistus. Samuti mõjutavad kolvi liikumiskiirust kolvi amortisaatorid. Silindrile vajaliku pneumojaoti ja lõdvikute leidmiseks saab kasutada nomogrammi (sele 59). Standardsilindrite kolvi liikumiskiirus on 0,1-1,5m/s. Lööksilindritel ulatub see kuni 10m/s. Kolvi liikumiskiirust on võimalik vähendada drosselite abil ja suurendada kasutades kiirväljalaskeklappe.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
44 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Pneumaatika projekt

Üks töötsükkel 0.5s Seadme kirjeldus Kaevandatud kivid tulevad purustajast, mööda konveierlinti, kahele vibreerivale sõelale. Peene fraktsiooniga ülemine sõel (1A) liigub edasi tagasi ostsilleerides jämeda fraktsiooniga sõela (2A) kohal. Mõlema kahepoolse silindri vibreerimissagedus f = 2Hz, mida reguleeritakse õhukogusega vastavalt koormusele. Suunamuutus toimub sisse tõmbunud asendis kahe rullikuga pneumojaoti kaudu. Kolmas, ühepoolne silinder (3A) hoiab sõelu kahe kaabliga kinni. Kivisorteeria lülitatakse sisse ja välja fikseeritud asendiga lüliti abil. 4 Riistvara 1) 2 kahepoolse toimega silindrit 1A ja 2A 2) 1 ühepoolse toimega silinder 3A 3) 2 mõlemalt poolt pneumaatiliselt juhitavat 5/2 pneumojaotit 1V1 ja 2V1 4) 1 pneumaatiliselt juhitav 3/2 pneumojaoti 3V1 5) 1 manomeetriga rõhuregulaator P

Masinaehitus → Pneumaatika
94 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Elektropneumaatika alused

Kasutusel on samad srrruõhu juhtimise meetodiģ mis on kasufusel teistesk-i pneumojaotites. Levinumad on klappidega pneumojaotid (vt. Sele ll. voi ) siibriga pneumojaotid (vt. Sete 12.). Ball seat Disc seat Sele l l. - Klappideņ pneumojaotid ( kuulklapi ga jataĮdrikklapiga) Erinevus eelnevalt käsitletud pneumojaoütest on erinevus ainuĮt pneumojaoti juhtimises. Analoogitiselt pneumaatiliselt juhitavatele pneumo3aätitele _ on ka 9Įektr9magnetiga pnerrmojaotite juures kasutusel terminįd mono- ja bistabiilne pneumojaoti (vt. Sele 13.). t5 Longitudinal slide -) Suspended disc -) Sele 12 - Siibriga pneumojaotid

Masinaehitus → Automaatika
28 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Pneumoautomaatika eksam 2013

39. NING ja VÕI elementide kasutamine silindrite juhtimiseks, näited Pneumaatilise "JA" elemendi kasutamine Loogikaelemendi "VÕI" kasutamine 40. Kiirväljalaske klapp, otstarve, tööpõhimõte Kiirväljalaskeklappi kasutatakse juhul, kui on vaja suurendada pneumo-silindri kolvi liikumiskiirust. Antud klappide kasutamine kiirendab kolvi liikumiskiirust sellel teel, et pneumosilindrist väljajuhitav õhk juhitakse takistavatest elementidest ( lõdvik, pneumojaoti ) mööda. Kiirväljalaskeklapp ühendatakse võimalikult lähedale pneumosilindrile (vahetult pneumosilindri korpusele), nii et klapi ava 2(A) ühendatakse pneumosilindri avaga ja avasse 1(P) juhitakse silindrisse antav õhk. Suruõhu liikumisel pneumosilindrisse sulgeb taldrikklapp õhu väljavoolu avasse 3(R) võimaldades sama1 ajal õhu läbipääsu avasse 2(A). Õhu liikumisel pneumosilindrist välja avaneb õhu väljavool avasse 3(R) . 41

Muu → Pneumoautomaatika
30 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Pneumaatika töö

Juhtimisavad) ja teine- suunaventiilide tööasendite arvu. Ruutude juurde joonistatakse ventiili juhtimiselemente: 15. Vahetu ja võimendiga juhtimine Pneumojaotites kasutatakse väga erinevaid juhtimismeetodeid: mehaaniline, pneumaatiline, elektromagnetiga või kombineeritud (kasutatakse erinevaid meetodeid nt. juhtimine pneumaatiliselt ja mehaaniliselt). Kasutaja vaatevinklist on oluline eristada vahetut juhtimist ja võimendusega juhtimist. Vahetu juhtimise korral kantakse juhttoime pneumojaoti klappidele või siibritele üle vahetult. Antud juhtimise puuduseks on see, et suuremate pneumojaotite juhtimiseks vajalik juhtimisenergia peab olema suhteliselt suur (jõud nuppude või tõukurite liigutamiseks, elektromagneti võimsus jne). Samal ajal on aga plussiks see, et nad on tundetud tüüritava õhurõhu suhtes. Võimendusega juhtimise korral juhitakse nn abijaotit, mille kaudu omakorda toimub pneumojaoti tegelik juhtimine Pneumoskeemides kasutatakse järgmisi juhtimismooduseid:

Masinaehitus → Pneumaatika
56 allalaadimist
thumbnail
48
ppt

Pneumaatika alused

Juhtventiilid ­ sulgevad suruõhu pääsu teistesse süsteemi seadmetesse ja tagavad nii seadmete töökindluse ja ohutuse. Tööventiilid ­ sobitatud pneumosilindrite läbimõõduga ja varustavad neid vajaliku hulga suruõhuga. Pneumosilindrid ­ lihtsad ja pika eaga tööseadmed, mis tagavad jõu edastamise ja vajaliku liikumise. Pneumomootorid ­ suruõhu energia muundub mehhaaniliseks tööks Suruõhusüsteemi komponendid Pneumoskeemi osad 3/2 pneumojaoti Vasakul lähteasend, paremal tööasend (lülitatud) Pneumojaotite tingmärgid Õhkpiduri tööpõhimõte Kaasaegse veoki piduriseade Kaasaegse veoki piduriseadme skeem Ühepoolse toimega pneumosilinder Ühepoolse toimega silindri puhul juhitakse suruõhku ainult ühele poole kolbi. Sellised silindrid on kasutusel juhtudel, kui on tarvis sooritada tööliikumist ainult ühes suunas. Kolvi tagasiliikumine toimub silindrisse sisseehitatud vedru mõjul

Masinaehitus → Automaatika
14 allalaadimist
thumbnail
62
pdf

Elektrimontaaži õppepraktika II

Valige üks: a. Pneumaatiline kombineeritud mehaaniline b. Pedaal, veruga tagastuv c. Kahe mähisega, kaudne juhtimine võimendusega (käsijuhtimise võimalus) d. Elektriline Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: Kahe mähisega, kaudne juhtimine võimendusega (käsijuhtimise võimalus) Küsimus 59 Õige Hindepunkte 1.00/1.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Millise pneumojaoti juhtumismeetodiga on tegemist? Valige üks: a. Pedaal b. Lukustav hoob c. Surunupp d. Üldtähis Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: Lukustav hoob Küsimus 60 Õige Hindepunkte 1.00/1.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Mitu ava ja mitu asendit on järgneval pneumojaotil? Valige üks: a. 4/2 b. 4/3 c. 4/4 d. 3/4 Tagasiside

Mehhatroonika → Automaatjuhtimissüsteemid
54 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun