Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"pintslit" - 81 õppematerjali

thumbnail
2
rtf

"Minu 281 pintslit ja"

Retsensioon "Minu 281 pintslit ja" Käisin 15. novembril vaatamas Tiit Pääsukese maalinäitust "Minu 281 pintslit ja", mis oli ühtlasi tema 35. isiknäitus. Tegemist oli akrüülmaalidega. Autorist Tiit Pääsuke Ta on Eesti maalikunsti üks suuremaid koloriste, alustas kunstiõpinguid Tartu Kunstikoolis ning jätkas neid ERKIs, mille lõpetas 1971. aastal. 2011. aasta kevadel lõpetas Pääsuke 40 aastat kestnud õpetajaameti Eesti kunstiakadeemias. Praegu on ta vabakutseline kunstnik. Pääsukest on pärjatud oluliste auhindade ja preemiatega:

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kunstiajaloo retsensioon Tiit Pääsuke “Minu 281 pintslit ja”

Kunstinäituse retsenioon Tiit Pääsuke "Minu 281 pintslit ja" Reedel, 8. novembril 2013 otsustasime Johannaga minna Raekoja kunstigaleriisse, kus alates 11. oktoobrist saab nautida Tiit Pääsukese maalinäitust "Minu 281 pintslit ja", mis oli ka ühtlasi autori 35. isiknäitus. Ma polnud varem Tiit Pääsukesest eriti kuulnud, seega internetist uurides sain teada, et temast on kujunenud Eesti maalikunsti üks suurimaid koloriste. Lisaks on tal saadud palju autasusid ning tema teoseid võib leida mitmetest kogudest üle maailma. Samuti on ta olnud mitmetes koolides õppejõuks. Konkreetne näitus koosneb ühest samanimelisest teosest ja suuremõõtmelistest akrüülmaalidest, mis nende pintslite abil peamiselt

Kultuur-Kunst → Eesti kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Retsensioon

Retsensioon Esimese valitud maali autor on Andres Pleesi ning tema teose nimi on ,,Merevaade valge paadiga". Tegemist on õlimaaliga. Maalile on värv kantud suhteliselt ühtlase kihina, kasutatud arvatavasti peenikest pintslit kontuuride jaoks ning laiemat pintslit ülejäänu tegemisel. Maalil on kujutatud kivist mereranda mille kaldal on ilus valge paat. Pildile pole jäädvustatud inimesi. Meri, mida pildile joonistatud suures ulatuses, on rahulik, kuid ei puudu väike vee liikumine. Taevas on selge, ning kujutatud päiksepaistelist ilma, sest pildil olevatel kividel ja paadil on vari. Värvitoonid on heledad ja rahulikud. Põhilised värvid on valge, punakaspruun ja sinine, kohati kasutatud ka oliivrohelist ning varjude loomisel halli

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Jaapani kalligraafia

Kaisho Kaisho on sõna otseses tõlkes õige/korrektne kirjutamine. See on stiil, kus sõna kirjutamisel iga joon on tehtud läbimõeldud selgel ja tasakaalustatud viisil. See on oma vormilt väga sarnane vormiga, mida näeb nt ajalehes. Üldiselt õpivad kalligraafia õpilased seda stiili kõige esimesena, sest see on sarnane märkidega, millega nad on juba tuttavad ja kasutavad. Aga samal ajal on see võimalus harjuda kasutama õigesti pintslit. Gyousho Sõna otseses tõlkes tähendab see reisivat kirjutamist ja on poolkaldu. See on kõige tavalisem viis, mida inimesed kasutavad kirjutamisel. Selles stiilis jooksevad jooned kokku ja tekib ühtne, ümmargusem märk. Seda stiili oskavad lugeda enamus Jaapani haritud inimestest. Sousho See tähendab muru kirjutamine ja on voolav kaldus kalligraafia stiil. Selle stiili kujutamisega ei tõsteta pintslit paberilt ja tekkib elegante, voolav märk, mille tõttu on seda raske lugeda.

Kultuur-Kunst → Kunst
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ERINEVAD TRÜKITEHNIKAD

vajutada pehmelt. Võib kasutada mitut värvitooni. Saab hea taustapaberi. PINTSLITRÜKK. Täpitada võib pintsliga puitu, erinevaid geomeetrilisi kujundeid, erineva temaatikaga pilte. Ka võib näiteks ajakirjast lõigatud loodusfotole lisada pintslitrükis päikese, lilled jms. Pintslit trükkimiseks kasutades võib teha ornamendi, võib täita kindla kujundi ornamendiga ­ näiteks papptaldriku või paberist kinda kujund. Pintsliga trükkides tõsta pintslit kogu aeg paberilt üles ühte pidi, et värv valguks ühtlaselt. Ornamendi tegemiseks võib teha eelnevalt hariliku pliiatsiga abijooned, sektorite jaotuse jne. Katsetada võib trükkimist pintsli küljega, otsaga, võib proovida erinevate pintslitega. KARTULITRÜKK. Kartulitega saab trükkida toredaid pilte. Kõige olulisem on trükkimise juures meeles pidada, et kartul oleks värske, kõva ning piisavalt suur, et sinna soovitud motiiv peale mahuks. Kartuli võib

Pedagoogika → Pedagoogika
15 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Lascaux' koobas

Härjad, hobused, hirved, veised, ahvid, ükssarvikud, hiina hobused, ponid, piisonid, kaslased, kaljukitsed, ninasarvikud, tarvased, karu, lõvid. 3. Loetle töövahendeid, -meetodeid, -võtteid. Maaliti istudes, seistes, redelitel. Valguseks kasutati lõkkeid või põlevaid loomarasvatükke. Kivid, mida kasutati uhmritena. Kasutati värvipulbrit (mangaani, värvilist savi, ookreid). Värve oli vähe, toone palju. Maalimiseks kasutati puhumist ja sülgamist, ka pintslit. 4. Kaks võimalikku tähendusversiooni neile maalingutele. Võisid uskuda, et koopasein on nn. piir nende ja vaimumaailma vahel ning et need loomad on teisle pool kaljuseina olemas. Võidi edasi anda jutte, müüte.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Majandusarvestuse aluste kordamisülesanded

Tootmises kasutati ja tootmiskuludesse kanti 250 meetrit riiet. • Kui palju riiet kantakse kuludesse? • Kui palju riiet ja millises summas jääb riiet lattu? 124 * 5,1 = 632,4 200 * 4,64 = 928,0 355 * 4,26 = 1512,3 679 30 72,7 30 72,7/679 = 4,52533 Kuludesse 250 * 4,52533 = 1131,33 Saldo: 679 – 250 = 429 * 4,52533 = 19 41,67 4. Varude arvestamise FIFO meetod Kaupluses kasutatakse varude arvestamisel FIFO meetodit. Saldo: 43 pintslit ühiku hind 3,43 Kauplusesse saabus 2 partiid samasuguseid pintsleid. 1. partii 100 tk. ühiku hind 4,47 2. partii 200 tk. ühiku hind 3,63 Müüdi 260 pintslit, ühe pintsli müügihind oli 6,0, raha laekus kohe kassasse • Kui palju pintsleid kantakse kuludesse? Milline on laos olevate pintslite saldo peale müügitehingut? Kuluks: 43 * 3,43 = 147,49 100 * 4,47 = 447,00 117 * 3,63 = 424,71 Kokku kuluks 260 müüdud pintslit summas 1019,20

Majandus → Majandus
46 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Hiina arhitektuur

juuksed lehvisid tuule käes jne. Budism mõjutas hiina kunsti mitte ainult kunstnikele uute ülesannete esitamise kaudu. See tõi kaasa täiesti uuelaadse lähenemise maalikunstile- kunstnike saavutuste au sees pidamise, mida ei tuntud ei vanas Kreekas ega Euroopas kuni renessansini. Hiinlased olid esimesed, kes ei pidanud piltide tegemist alandavaks käsitööks, vaid hindasid maalikunstnikku sama kõrgelt kui andekat poeeti. Hiina meistrite ambitsiooniks oli omada oskust käsitleda pintslit ja tussi nii, et suuta oma nägemusi paberile panna, kui need veel värskelt ja inspireerivalt meeles olid. Tihti kirjutasid nad siidirullile mõned luuleread ja maalisid kõrvale pildi. Hiinlastele tundub seetõttu lapsikuna otsida piltidelt detaile ja võrrelda neid reaalse maailmaga. Pigem püüavad nad leida jälgi kunstniku inspiratsioonist. Pintsli kasutamisel pöörati Hiinas erilist tähelepanu. Nad hoidsid pintslit käes nagu armastavad väiksed laosed pliiatsit hoida

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kukeseen(ed)

tuleks kollased iludused kohe köögipaberiga kuivaks patsutada. Et seened järgneval kuumtöötlemisel vintskeiks ei muutuks, peab hoolega vältima kõrget temperatuuri ning liiga pikka kuumutamist. Kukeseened sisaldavad A-vitamiini. Kukeseeni on kerge tunda nende iseloomuliku kuju ja kõva kollase liha poolest, mis kergesti ei rikne. Vürtsilõhnane ja maitsev. Metsaprahi eemaldamiseks on hea kasutada väikest laia otsaga pintslit kuid võid ka kasutada krobelise pinnaga riidest lappi või paberit. Seene jalad lõika ära, sest need on sitked. Loputa kiiresti, nõruta ja suuremad seened tükelda. Tarvitatakse peamiselt praetult, kupatamata, kastmeteks. Kukeseeni säilitatakse õhukindlalt suletud purkides, ka praetult.

Bioloogia → Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunstinäituse retsensioon

Leonardo da Vinci Arvatav autoportree(nn Lucania portree) 6.-12. Veebruarini sel aastal oli Kadrioru lossis võimalik näha Leonardo da Vinci arvatavat autoprotreed. Teos leiti Itaaliast, kuid kuna eesti spetsialistid aitasid kaasa maalil oleva isiku tuvastamisele ja ka teha arvutisimulatsiooni Leonardo autoportreekambrist, oli Eesti esimene välisriik, kuhu maal näha toodi. See oli meile(meie spetsialistidele) suureks auks ja tunnustuseks. Töö oli eksponeeritud turvaklaasiga vitriinis. Seda sai vaadelda nii eest kui tagantpoolt. Miks ka tagant? Seal võis näha Leonardole omase peegelkirjaga kirjutatud sõnu Pinxit Mea- Minu tehtud. Leonardo on üks väheseid teadaolevaid vasakukäelisi, kes julgelt vasakukäelisele loogilist peegelkirja kasutas. Kuna Leonardo lõpmatu hulga jooniste hulgast on leitud visand, mis kujutas vasakus käes pintslit hoidvat meest 8 peegliga ruumis, on andnud ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Maalianalüüs - Edvard Munch "Karje"

Samas on sild väga hästi viimistletud. 7. Valisin selle maali analüüsimiseks kuna see maal on mulle alati müstiline tundunud. Seepärast otsustasin seda analüüsida, et endale vähe selgemat pilti saada. Lugesin maali kohta ka mõningaid artikleid ja sain ka selle tagamõttest teada. 8. Kokkuvõtteks: Edvard Munch'i ,,Karje" on sümbolistlik ja ekspressionistlik, väljendusrikas maal. Maalil valitseb soe koloriit ja toonid on segatud. Autor on pintslit hoogsalt, kuid väga arukalt kasutanud. 9. Analüüsi autor: Andras Banyasz 10. Kasutatud kirjandus: Munchi tõlgenduses on inimese olemasolu sünge ja lähedus teistega saavutamatu. Ainult surm on vältimatu. [---] Selliste meeleolude väljendamiseks leidis Munch lihtsad ja üldistatud kujundid, mis mõjuvad siiralt ja kirglikult. (Kangilaski, J. Kunsti-Kultuuri Ajalugu. Tallinn Kunst, 29) Sünged lapsepõlvekogemused ja boheemlik seltskond eraldasid teda

Kultuur-Kunst → Kunst
86 allalaadimist
thumbnail
3
wps

Barokk,rokokoo

Kasut. palju valgust ja varju ning valgus langes ülevalt alla. Tekkis nn. keldriluugi effekt. Poosid olid suvalised. Hakati tegema natüürmorti. Oluline oli liikuvus ja elujõulisus. Flaami. Põhi tegija oli Peter Paul Rubens. Piltidel hästi vormikad inimesed. Tema maalidel 3nurga kujulist kompositsiooni ei ole, vaid pilt on paksult rahvast täis. Pikad diagonaalid inimestest. Tegi ka portreesi. Rubens oli haritud inimene ning reisis palju. Tal oli palju õpilasi. Kasutas jämedat pintslit ning sellega tselluliit saavutatigi. Tema õpilane oli ka A. van Dyck. Van Dyckil olid olulisemad paraadportreed. Sellisel pildil pidi inimene olema suursugune, meeldiv ja täiuslik. Flaamlased tegid pilte ka lihtrahvast. Tegijad olid lihtrahva joonistamisel A.Brouwer (koomilised pildid tal.rahv. pidudest) ja J.Jordaenss (liialdatud ja robustsed pildid talup.-st) Hispaania. Diego Velazques. Ta oli Hisp. õukonna kunstnik. Maalis väga realistlikult ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Puidu viimistlemine ja viimistlused

ühtlaselt laiali. Otsapinna peitsimisel tuleks seda enne peitsimist valge sellakiga või krundiga. Spoonitud plaate võid töödelda sama moodi nagu täispuitu. Vana mööbel aga tuleb peitsida piiritus- või lahustipeitsiga. Spoonist paigad kasta peitsi sisse enne liimimist. Treitud detailide kanna peits lapiga või mittekootud poleerpadjaga. Hõõruda peits korralikult pikikiudu nii kumeratele kui ka nõgusatele pindadele. Nikerdatud profiilsete pindade peitsimiseks kasuta pehmet pintslit, liigne peits eemalda lapi või majapidamispaberiga. Metüülalkoholis lahutatud sellaki pealekandmise traditsioonilise meetodi omandamine on hädavajalik juhul kui kavatsetakse antiikmööblit restaureerida, sest 19. sajandil oli sellak sama tavapärane nagu polüuretaanlakk tänapäeval. Lisaks sellele, et sellak on hea lõppviimistlusmaterjal, kasutatakse seda ka krundina mis moodustab alus ja lõppviimistluse vahele tõhusa tõkkekihi .Sellakiga

Varia → Kategoriseerimata
70 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tracy Chevalier «Tütarlaps pärlkõrvarõngaga»

Siis ta joonistab sõrmega varsi ja kaunistuseks lisab paela. Enne, kui võtta uut värvi, laps iga kord teeb käsi puhtaks niisutatud salvrätikuga. Selline ülesanne on lastele väga huvitav ja põnev, sest nad naudivad pildi loomise protsessi, mitte tulemust. Lastel areneb fantaasia, peenmotoorika ning laps saab uusi kogemusi ja muljeid. Samuti sellist tehnikat saab kasutada ka väikeste lastega, kes veel ei oska hoida pliiatsit, pintslit ja muud vahendeid käes. Teemad ka võivad olla igasugused. Väikesed lapsed võivad lihtsalt joonistada täppe, kujutades vihma. Vanemad lapsed võivad kasutada selle tehnikat lillede, autode, loomade jne. loomiseks.

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstiliigid ja rakendusvõimalused

· Värvi hulka segatakse PVA- liimi · Pind kaetakse enne värvimist pulgaliimiga Akvarellid/vesivärvid Akvarell on maalitehnika, mille puhul vesivärvid kantakse läbipaistvate või sulatatud kihtidena paberile, siidile või pärgamendile · Tuubis, briketina, tabletina · Kuivades muutvad heledamaks · Erinevate toonide saamiseks lisatakse vett 35 Harjutused akvarelliga · Kuiv kuivale tehnika · Märg märjale tehnika · Värvi imemine ­ kasutatakse vatitupsu, kuiva pintslit, salvrätti, käsna jms 36 Akrüülvärvid · Erksad ja veekindlad · Tuubides · Võib segada veega 39 Harjutusi akrüülidega Harjutusi tussi ja pintsliga ·Paber kaetakse värviga ja tehakse erinevate ·Kasutatakse pintsli erinevaid osi vahenditega mustreid (papitükk, plastkahvel jne)

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat - FOTOAPARAAT

(Kooli nimi) (Nimi) FOTOAPARAAT Referaat JUHENDAJA: (Ees- ja perekonnanimi) (Linn) 2010 FOTOAPARAAT Fotoaparaat ehk fotokaamera on seade pildistamiseks, see on eseme kujutise jäädvustamiseks valgustundliku materjali või valgustundliku elektroonilise elemendi abil. HOOLDUS JA PUHASTAMINE Opjektiivi tolmust puhastamiseks tuleks kasutada pintslit koos puhriga ja näpujälgede eemaldamiseks pehmet ebemeta lappi. Ning kui on raskesti eemaldavad plekid siis tuleks kasutada puhastusvedelikku. Pintsetidest on ka kasu, kui kaamerasse satub nt. Mõni juuksekarv kuid selle juures tuleb ka ettevaatlik olla ,et mitte puudutada mõnd peenmehaanilist deitaili. Parem on aparaati hästi hoida kui parandada, seega kasutage võimaluse korral objektiivi kaitseks ultraviolettfiltrit. STATIIVID JA TOED

Füüsika → Füüsika
15 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Pindade Värvimine

mustusega tuleks kasutada pesuvahendit Lavatio. Lavatio eemaldab mustuse ning ka samal ajal matistab ja pehmendab vana alusvärvi, kergendades sellega pinna lihvimist ning parandades uue värvikihi naket aluspinnaga. Kergelt määrdunud pinna puhastamiseks kasutada Lavatio 5%-list lahust veega (1 osa Lavatio't segada 19 osa veega), tugevasti määrdunud pinna puhastamiseks kasutada 10%-list lahust. Valmis segu kanda pinnale suunaga alt üles, töövahenditeks võib kasutada harja, pintslit, käsna või pesulappi. Lahusel lasta toimida 10-20 minutit, loputades seejärel pestud pinna puhta veega. Lahusega töötlemisel tuleb kanda kaitseprille ja ?kindaid. Kemikaalide käitlemisel tuleb kindlasti jälgida tööohutusnõudeid. Varem värvitud pinda töötlema asudes tuleb enne välja selgitada, mis värvitüübiga on olnud varem tegemist. Tuleb välja selgitada kas vana värv on läikiv või matti poolsem ja kas see määrib või on mittemääriv

Auto → Auto õpetus
132 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Adamson Erich

aastal instituudi direktori ametikohalt lahkuma. Aastal 1950 toimunud Eestimaa Kommunistliku Partei VIII pleenumil langes Adamson-Ericu looming ja isik hävitava kriitika alla. Ta heideti Kunstnike Liidust välja, võeti ära ateljee ja praktiliselt võimalus kunstnikuna töötada. Et leiba teenida, läks ta tööle naha- ja jalatsikombinaati.Aastal 1955 tabas Adamson-Ericut parempoolne halvatus. Peale seda kunstniku parem käsi ei suutnud pintslit hoida, siis hakkas ta maalima vasaku käega. Kõik Adamson-Ericu hilisperioodi maalid on teostatud vasaku käega.Aastast 1953 kuni elu lõpuni töötas õppejõuna ENSV Riiklikus Kunstiinstituudis.Adamson- Eric on maetud Tallinna Metsakalmistule.1920. aastate lõpupoole oli Adamson-Ericu maalide valitsevaks zanriks natüürmort.1930. aastatel hakkas Adamson-Eric tegelema vabaõhumaaliga. Ta maalis Hispaania, Baskimaa ja Kreeka maastikke. Näiteks 1934.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Dekoratiivviimistlus

vastavalt värvidele ja töö eesmärgile. Peale pintslite ja muude tööriistade on maalritel ja viimistlejatel kõrgel kohal ütlasi ka värvirull ja teip. Suuremate pindade värvimiseks kasutatakse värvirulli ja värvialust. Kuna pintslid ja värvimisharjad on viimistleja ja maalri peamised töövahendid on nende korras hoidmata ebatõenäoline saavutada töös head tulemust, töövahendid tuleb puhastada kohe pärast töö lõpetamist. Kui tahetakse kasutada pintslit järgmisel päeval pannakse see rohke vee sisse, et harjad oleks vee all. Enne rulliga tööleasumist on oluline see puhta veega läbi loputada nii eemalduvad lahtised karvaosakesed. Tähtsamad asjad töö alustamise juures on isikukaitsevahendid need on kas inimese jalas, peas, seljas või käes kantav või hoitav vahend, mis kaitseb elu ja tervist ohustava teguri eest. Need on näiteks: peakaitsevahend kiiver, kuulmiskaitsed kõrvatropid, tolmumask, kaitseprillid, kindad, kaitseülikond jne.

Ehitus → Ehitus
37 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Adamson-Ericu muuseum

Ilu, mis peitub puhtuses ja meeleerksuses, õnnetundes, lihtsuses ja aupaklikkuses ning väljendub rituaalsetes palvetes, on spirituaalne lähtepunkt kogu Torii Rei loomingus. Torii Rei. „Hommikune Takihara pühamu“Foto by Darja Jefimova Kord kui näitus oli vaadatud, tutvustati meie rühmale ka Jaapani traditsioonilisi maalilmisviise. Reeglina maalitakse Jaapanis tušiga siidipaberile. Värv kantakse paberile erineva tehnikaga: üks viis on hoida pintslit sirgelt püsti ning teha sellega õhus ringe, puudutades vaevu paberit, ning teine variant on suruda pintsel agressiivselt vastu paberit ning n-ö nühkides joonistada midagi minimalistlikku. Enne maalimist tuleb oma teos väga detailselt ära planeerida; tuleb ette mõelda kuhu mida paigutada ning kuidas see välja hakkab nägema. Nagu ka Hiina kõnekäänd ütleb, et maalida puud, peab puu all 30 aastat mõtisklema.

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
70
odp

Maalritööde esitlus

● puidukaitsevahendile, õlile, glasuurile jne ● lahustipõhisele värvile-lakile ● dispersioonvärvile Naturaalse karva ots ongi mitmeharuline, kunstharjas aga aetakse otsast lõhki tehases.Karv on sõna otseses mõttes lõhki aetud! Kõik parema tulemuse nimel – sirgeservalise pintsliga ei saa värvi korralikult hajutada Sünteetiline pintsel on üldjuhul odavam Iga pintsel ja rull tuleks enne esmakasutamist sooja veega läbi pesta Värvimise ajal hoia pintslit võimalikult risti seinaga Naga on selleks, et pintsel püsiks värvimise vahepeal purgi serva küljes, mitte ei upuks värvi sisse ära Pintslid Radiaatoripintsel-ümber nurga värvimiseks, vars (üldjuhul pikk) on kõver Rootsipunase värvi pintsel. Pehme nagu samet ja hästi tihe.Tihe pintsel hoiab suuremat värvikogust hästi sees. Pintsli vars on nurga all, nii saab ka kõrgemalt paremini värvida. Lisaks saab pikendusvarre taha panna

Ehitus → Maalritööd
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õlivärvid

Heade õlivärvide kuivades nende toon ei muutu. Oluliseks töövahendiks õlivärvidega maalimisel on elastsest terasest nuga - pahtel. Pahtlit võib tarvitada värvi eemaldamiseks maali aluspinnalt, samas saab pahtliga ka värvi aluspinnale kanda ja seal laiali hõõruda. Veelgi vajalikum on palett, mille peale värvid enne maalimist kantakse ja kus nad kokku segatakse. Ja loomulikult vajab õlivärvidega töötav kunstnik pintslit. Õlivärvidega maalitakse põhiliselt kahel klassikalisel viisil. Esimest neist kutsutakse alla prima tehnikaks. Alla prima eeldab kiiret ja hoogsat maalimist. Pilt tuleb hoogne ja vahetu, sest valmib ühe või kõige enam kahe seansi jooksul, mis toimuvad enne kui värvid kuivada jõuavad.. Maalitakse tavaliselt pastoosselt, eriti valguspinnad, varjud jäetakse õhema värvikorra alla. Teine võimalus õlivärvidega töötamiseks on mitmekihiline maalimine. Mitmekihilises

Kultuur-Kunst → Kunst
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Adamson-Ericu kunstimuuseumi retsensioon

Kunstiansamblite peakunstnikuks. Aasta hiljem valiti ta Eesti NSV Kunstnike Liidu esimeheks. 1945. aastal sai temast Talinna Riikliku Tarbekunsti Instituudi direktor., kuid neli aastat hiljem oli ta sunnitud vene võimude tõttu direktori kohalt taganema, 1950. aastal heideti ta Kunstnike Liidust välja, võeti ära ateljee ja võimalus kunstnikuna töötada. Tänu sellele tabas kunstnikku 1955. aastal parempoolne halvatus. Kuna parema käega ei suutnud ta isegi pintslit hoida, hakkas ta maalima vasaku käega. 1953. aastal kutsuti Adamson-Eric siiski tagasi ENSV Riiklikku Kunstiinstituuti. Viiekümnendate aastate lõpuks taastus ta loominguline potensiaal. Temaatikaks olid suvised maastikud, lilled, vaikelud, käsitluslaad spotaansem, värviskaala pingelisem ja kirkam Tarbekunstnikuna iseloomustavad Adamson-Ericut dekoratiivsed värvilahendused, pingestatud, julged kompositsioonid ja sageli primitiviseeriv joonis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Jaapani kunst

nagu maalides. Head kalligraafiameistrid muudavad hieroglüüfid abstraktseteks piltideks ja võivad isegi kuulsa luuletuse täiesti loetamatuks muuta. Kalligraafia on hoogne kuid elegantne ja dekoratiivne. IKEBANA See tähendab otsetõlkes "elava materjali seadmine vees" ja taimekunsti vormina on ta täiesti erinev Lääne-stiilist. Lääne-stiil loob lillekaunistusi, kasutades lilli nende värviefekti pärast samal viisil, kui maalija kasutab pintslit ja paletti. Aga ikebana loob lineaarseid lilleseadeid vastavalt kindlatele reeglitele, mille eesmärgiks on saavutada täielikku harmooniat, ilu ja tasakaalu. Inimene saab kasutada kogu oma fantaasiat ja arendada seeläbi oskusi, leidmaks ikebanast igatsetud emotsioone. Nii nagu paljud teisedki jaapani kunstivormid, sai ka ikebana alguse 6.sajandil, mil budda mungad korjasid lilli ja oksi jumalatele ohverdamiseks ja sellest kasvas välja iseseisev kunst.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kui kunstist saab elu

aja jooksul kogeme, tunneme ja mõtleme vahelduvalt erinevaid ideid. Raamatus "Dorian Grey Portree", mille autoriks on Oscar Wilde, kirjutas andekast kunstnikust, kes maalis saatusliku portree. Too võimas kunstnik kandis nime Basil Hallward. Too artistliku põhjaga inimene oli samamoodi kogu oma elu maalinud erinevaid asju, kuni kohtus inimesega, kes pani alguse suurele inspiratsioonile. Selleks noormeheks osutus Dorian Grey. Igal loojal on induviduaalsed tunded, mis sunnivad näiteks pintslit kätte haarama. Basil Hallwardi puhul oli see tolle mehe nooruslik sära, huvitav olek ja vastupandamatu ilu. See kõik pani kunstnikku teda pildile kujutama. Doriani kujutamine maailil polnud tema jaoks ajutine, vaid ülim pikaajaline protsess. Poissi sai nõnda palju kordi poseerima pandud, kuni modelli hakkas ühe koha peal seismine juba ära tüütama. Punkti tollele inspiratsiooniallikale pani viimne portree, mis süstis kõigile inimestele suursuguseid tundeid, kes seda nägid

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Henri de Toulouse-Lautreci referaat

sai õpetust ainult kunstiateljee seinte vahel. Toulouse-Lautreci kunstikäsitluses ei ole maalimine tegelikkuse otsene jäljendamine, vaid reaalsuse tõlgendamine. Kunstnikukutsumus Võime nähtut piltidele üle kanda oli Toulouse-Lautreci peres juba olemas, kuna nii isal, kes valmistas kipisist loomaskulptuure, kui ka tema venal oli joonistamises annet. Seejuures märkis Henri vanaema:''Kui mu pojad tapavad metspardi, tunnevad nad sellest kolmekordset rõõmu, kasutades jahipüssi, pintslit ja kahvlit.'' 1880. aastal pakkusid Bosci lossi lähistel toimunud sõjaväeõppused Toulouse-Lautrecile maalimiseks hulgaliselt uusi pildimotiive: mehed erisuguses vormiriietuses, hobused ja tõllad. Kui enne oli noor kunstnik otsinud teemasid perekonnaringist, siis nüüd hakkas ta jäädvustama oma ümbrust. Siin on juba märgata tema stiili iseloomustavat rõhutatud altvaadet. Kunstniku lühike kasv ja liikumispuue sundisid teda enamasti istudes töötama. Toulouse-Lautrec erineb

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
9
doc

2-7 aastaste laste arengu jälgimine ja analüüs

Kui keegi vastab,siis teised kipuvad järgi korrutama. Näide 2:(Kunstiõpetus) Merelainete värvimine paberile.Õpetaja näitab lastele piltlikult ette, kuidas merelainete tegemine käib. 4 aastased saavad juba ise hakkama. 2-3 aasaseid tuleb natuke aidata, kuna nad kipuvad pintslit valesti käes hoidma ja pintsliga paberile peale vajutama. Kannavad värvi suvaliselt paberile. Eesmärk on arendada laste käelist tegevust ja õpetada lastele kasutama pintslit,õpetada võtma pintslile paras hulk värvi ning loputada ja kuivatada pintslit enne uue värvi võtmist,teha ühetaolisi korduvaid liigutusi. Näide 3:Lapsed istuvad poolringis ja õpetaja näitab neile loomadega etendust. Loomad võimlevad, lapsed teevad kaasa. Õpivad kus on parem käsi ja kus on vasak käsi, kus pool liikluses peab liikuma jalgsi, rattaga,autoga. Lapsed õpivad tundma eesti metsades elavaid loomi(siil, konn, jänes, rebane). Lapsed õpivad tundma mesilast

Psühholoogia → Psühholoogia
403 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Jaapani kunst

metallehistöö (mõõgad,kiivrid jne).Jaapani aiakunst väldib reeglipära ja sümmeetriat ning jätab mulje juhuslikult kujunenud, muinasjutuliselt mitmekesisest põnevast aiast. Suhtumine looduse objekti kui endaga samaväärsesse vestluspartnerisse on aiakujunduskunsti aluseks. Jaapani aiakunsti omapära mõistmiseks on vaja tutvuda selle ajalooga. 3 Maalikunst: Jaapanis kasutati maalikunstis pintslit ning vesivärve. Nendega maaliti kas siidile või paberile. Tusimaaliga tegelesid algselt mungad, kuid pärast see levis ka muu inimkonna seas. Umbes 1500 aastal tekkis ka omapärane kunstivorm, mida hiljem hakati nimetama e-makimono. E-makimono kujutas endast teksti illustreeritud piltidega üleval servas. Maaliti makimonodele ja kakemonodele, mis kujutasid endast laiasid pildirulle, mis rullitakse kokku lühemas servas oleva kepi ümber. Makimonod olid põikrullid ja kakemonod ripprullid

Kultuur-Kunst → Kunst
45 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Leonardo Da Vinci

eriline õrnus ja ilu mõjule pääsevad. Visad otsingud täiusliku leidmiseks viisid Leonardo vastuollu reaalse eluga ja sundisid teda sageli nagu paljusid tema kaasaegseid looma kunsis “oma elu”, erilist maailma ja ilu. Maalikunstnik on just sellepärast maalikunstnik, et ta näeb seda, mida teine inimene ainult tunneb või ebamääraselt aimab. Leonardo ärritas Santa Maria delle Grazie kloostri priori sellega, et seisis terveid päevi ühtejärge “Püha õhtusöömaaja” ees pintslit kätte võtmata, tähendades:”Mõnel juhul loovad arenenud vaimud seda enam, mida vähem nad töötavad, otsides lahendust mõistuse abil”. Leonardo da Vinci panus kunsti arengusse on suur- ta võttis kasutusele hele-tumeda käsittluslaadi (sfumaato) ning figura piramidale (püramiidse kompositsiooni), mida võime näha maalides “Püha õhtusöömaaeg” ja “Mona Lisa”. Ta püüdis leida loodusnähtustes seaduspärasusi. Seda eesmärki

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Näidis: nädala õppekava 4-5 a.

Ja mäng seisnebki selles et värviliste piltide hulgast on vaja otsida tabelitel olevaid pilte ja sinna peale laduda. Aga mina annan lastele ülesande otsida piltide hulgast ainult metsloomade pildid. Selleks jagan lapsed nelja gruppi. Annan igale grupile kaks tabelit ja vastava koguse pilte. Igal grupil on täpselt ühesugused tabelid ja pildid. Hiljem kõik koos kontrollime kas leidsime ikka kõik metsloomad ülesse. (10 min.) Kunstitegevus: (20 min.) Eesmärgid: Aktiivselt kasutab värve ja pintslit. Trükib pintsliga sügislehti. Joonistab kahvliga kraapimis tehnikas siili. Katan ühe laua rohelise linaga. Panen sinna peale rohkesti puhtaid, värvilisi vahtra lehti ja nende sisse peidan pisikese pehme mängusiili. Lapsed ei näe minu ettevalmistusi, nad on teises rühmatoas sel ajal. Hiljem kui lapsed tulevad palun neil olla korraks hästi kuss. Seletan, et vist kuulsin mingisugust häält, just kui sahinat, et see oli vist siin. Ja kutsun lapsed laua ümber kuulama. Küsin: ,,Kas kuulsite

Pedagoogika → Pedagoogika alused
200 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Adamson-Eric

Sellel ajal näis ta oma äsjasest värvide analüüsimisest vikerkaarekildudeks ja piinlikust tasakaalustamisest edasi minevat ja lähenevat lihtsamale, vahetumale esemete edasiandmisele värvis (,,Leib ja kala"). Kui taheti aga üldse tungida maali probleemidesse, siis vaadati lagedatest looduslikest üldvärvidest ülesaamist tema ,,Leetse rannas" või ,,Mari Raamoti portrees". Aastal 1955 tabas Adamson-Ericut parempoolne halvatus. Peale seda kunstniku parem käsi ei suutnud pintslit hoida, siis hakkas ta maalima vasaku käega. Kõik Adamson-Ericu hilisperioodi maalid on teostatud vasaku käega. Aastal 1964 alustas uue loominguliigiga- dekoratiivplaatidega. 1968 tabas Adamson-Ericut teine infarkt. Viimased mõtted olid : ,, Täna oli nagu parem, ainult et nüüd, öösel, ärkasin üles. Matab nagu hinge. Kui õige tõuseks? Teinekord on tõustes üle läinud. Kas tõusen? Tõusen! Olen juba püsti. Astun kraani poole. Janu on. " Ning

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Silepõrandakatted ja nende paigaldamine

Paigaldamisel peavad ristid ühtima. Kui kate on kitsem kui ruum, siis märgi joon maha paralleelselt seinaga nii, et ala oleks umbes 12 cm kitsam kui kate. Märgi joonele ruumi keskpunkt, kõikide katteosade alumisele poolele märgi samuti keskpunkt. Paigaldamisel peavad risti ühtima. Keera kattetükk nii, et pool jääks teise peale. Kanna liim aluspõrandale, kasutades peenikeste hammastega liimikammi. Raskendatud juurdepääsuga kohtades ja drenaazlavade ümber kasutada pehmet pintslit. Drenaaziavade ümber ja sees kasuta kontaktliimi. Järgi tootja näpunäited liimi suhtes. Katte surumiseks seina ja põranda vahelise nurka kasuta spetsiaalset nurgarulli. Juhul kui kattetükk katab põranda, või liimi kanda üle terve põrnada enne katte paiglamist. Selline paigaldusviis nõuab aga kogemusi, sest töötamisaeg on suhteliselt lüjike. Kui sobitad katet sisemistesse nurgadesse, tee kattele seinale ulatuva ääre nurgas sisselõige, alustades 5mm kõrgusel põrandast

Ehitus → Ehitusviimistlus
27 allalaadimist
thumbnail
18
docx

KAHJULIKUD KOSMEETIKATOOTED

struktuur muutub. Seega peaks meigipintsleid ja –käsnu puhastama vähemalt kord nädalas. Vananenud puudrile tekib juurde väga omapärane aroom. (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.3.3 Huulepulk Tavaline huulepulk säilib 1 aasta, huuleläige isegi kuni poolteist aastat. Kõlbmatu huulepulga reedab spetsiifiline lõhn ning kuivus. (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.3.4 Meigipintslid ja –käsnad Meigipintsli säilivusaeg sõltub suuresti selle kvaliteedist. Nii võib odavamat pintslit kasutada kuni pool aastat, kallimat ja kvaliteetsemat kuni kaks aastat(regulaarse puhastamise korral). (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.4 Kahjulikud ained kosmeetikas 1.4.1 Dimetikon Niisutamiseks kasutatav silikoon, mis tekitab nahale kihi, mis ei lase nahal hingata ega jääkaineid väljutada. Kui seda ainet sisaldavat toodet liigselt palju kasutada, võib see koguneda maksa ning lümfisõlmedesse ja lõpuks kasvajaid moodustada. Dimetikoni on leitud:

Kosmeetika → Kosmeetika
11 allalaadimist
thumbnail
9
docx

KAHJULIKUD KOSMEETIKATOOTED

struktuur muutub. Seega peaks meigipintsleid ja ­käsnu puhastama vähemalt kord nädalas. Vananenud puudrile tekib juurde väga omapärane aroom. (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.3.3 Huulepulk Tavaline huulepulk säilib 1 aasta, huuleläige isegi kuni poolteist aastat. Kõlbmatu huulepulga reedab spetsiifiline lõhn ning kuivus. (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.3.4 Meigipintslid ja ­käsnad Meigipintsli säilivusaeg sõltub suuresti selle kvaliteedist. Nii võib odavamat pintslit kasutada kuni pool aastat, kallimat ja kvaliteetsemat kuni kaks aastat(regulaarse puhastamise korral). (veebilehekülg kirss, 1.12.14) 1.4 Kahjulikud ained kosmeetikas 1.4.1 Dimetikon Niisutamiseks kasutatav silikoon, mis tekitab nahale kihi, mis ei lase nahal hingata ega jääkaineid väljutada. Kui seda ainet sisaldavat toodet liigselt palju kasutada, võib see koguneda maksa ning lümfisõlmedesse ja lõpuks kasvajaid moodustada. Dimetikoni on leitud:

Kosmeetika → Iluteenindus
10 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Maalritööde käsitööriistad

Osav töötegija hindabki eriti kõrgelt käsitsi töötamise vahendeid, kuna nende abil tulevad esile ka head ametioskused. Tähtis on ka töövahendite korrashoid. Ka parim töötegija ei tee head tööd halvasti hoitud töövahendi abil. Järgmisena tutvumegi erinevate maalritöös kasutatavate tööriistada ja nende korrashoiuga. Pintslid on maalri põhitöövahendid. Neid valmistatakse tänapäeval väga erinevaid ja vastavalt erinevatele värvidele ning töö eesmärgile. Pintslit hankides on vaja ka teada, et turul on ka palju nö ühekordseid pintsleid. Need on nii halva kvaliteediga, et neid pole mõtet hankida. Pintsli ehitus Pintsel koosneb kolmest osast: vars, harjased ja kate. Pintsli varre traditsioonile materjal on puu. Tänapäeval valmistatakse ka plastmassi pintslivarsi, kuid need hakkavad pikaajalise lahustite mõju tõttu käte külge kleepuma. Pintsli harjased tehakse jõhvidest, loomaharjastest, manillast või tehiskiust ja nende erinevatest seostest

Ehitus → Maalritööd
87 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Arvutigraafika referaat

2.2.7 Mode Mode alt saab muuta, kas tegu on CMYK värvi toonidega (trükiste jaoks) või RGB reziimiga (veebi ja monitoride jaoks). Ning lisaks saab valida kui tihedalt ta piksleid värvib kas 8 biti kaupa, 16 või 32 biti kaupa channeli kohta. 2.3 Parandamise tööriistad 2.3.1 Brush ehk pintsel Brushiga saab erinevaid kujundeid pildile lisaks tuua. Samas või kasutada sulatamis vahendina töötlemisel, kasutatades pehmemat pintslit, opacityga 20-30%. 2.3.2 Eyedropper Vajutades pipetiga fotol soovitd värvile, värvub pintsel seda värvi ja saadaksegi sellega parandusi teha. 2.3.3 Healing Brush Üks parimaid tööriistu ajakirjade tarvis piltide töötlemiseks. Sellega saad eemaldada näiteks punne ja ühtlustada näonahka. 2.3.4 Clone Stamp Selle tööriistaga saab pildilt eemaldada punnid, tedretähnid või kortsud.

Informaatika → Arvutigraafika
42 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat "Henri Marie Raymond de Toulouse-Lautrec-Monfa"

6 Henri Perruchot "Toulouse-Lautrec" (kirjastus Kunst, Tallinn 1980) (lk 58) 7 Udo Felbinger ,,Henri de Toulouse-Lautrec. Elu ja looming." Koolibri kirjastus. 2007 (lk8-9) Kunstnikukutsumus Võime nähtut piltidele üle kanda oli Toulouse-Lautreci peres juba olemas, kuna nii isal, kes valmistas kipisist loomaskulptuure, kui ka tema venal oli joonistamises annet. Seejuures märkis Henri vanaema:''Kui mu pojad tapavad metspardi, tunnevad nad sellest kolmekordset rõõmu, kasutades jahipüssi, pintslit ja kahvlit.'' 1880. aastal pakkusid Bosci lossi lähistel toimunud sõjaväeõppused Toulouse-Lautrecile maalimiseks hulgaliselt uusi pildimotiive: mehed erisuguses vormiriietuses, hobused ja tõllad. Kui enne oli noor kunstnik otsinud teemasid perekonnaringist, siis nüüd hakkas ta jäädvustama oma ümbrust. Siin on juba märgata tema stiili iseloomustavat rõhutatud altvaadet. Kunstniku lühike kasv ja liikumispuue sundisid teda enamasti istudes töötama.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
44
docx

VIIMISTLEMINE

anda laigulise pinna; võib päikese käes kahvatuks pleekida; vesipeitsi mõjul võib okaspuu süü kergesti punduda. Akrüülpeitsid Kõige uuem peitside põlvkond põhineb akrüülvaikudel. Tegu on emulsioonidega, mis jätavad puidu pinnale pigmendikihi. Akrüülpeits tõstab pinnakiude vesipeitsist vähem ning on pleekimiskindlam. Tiheda lehtpuidu peitsimiseks peab peitsi umbes 10% lahjendama. Peitsi pealekandmiseks kasuta kvaliteetset pintslit, mohääriga kaetud värvipatja, mitteabrasiivset poleerimispatja või pehmet riidetükki. Kanna kummikindaid. Katseta võimalikke toonivariante proovitüki peal. Proovitükk peab olema sama siledaks lihvitud kui peitsitav detail kuna karedam pind imab rohkem peitsi ning jääb siledast pinnast tumedam. Kata pind peitsiga ning lase sellel kuivada (kuivab tavaliselt heledamaks).

Ehitus → Ehitus
51 allalaadimist
thumbnail
27
pdf

PRAKTIKA ARUANNE - Butafooria - Miniatuursed männid

otstest. Plaan oli jätta ots sirgeks, et hiljem oleks lihtsam oksi tüvve lükata. Edasi, lisasin keerutamisel veel ühe traadi, kui tahtsin saada kolmeharulist oksa. Okste otsad keerasin tangide abil kumeraks, et oleks hiljem okaste liimimine lihtsam. 18. november Jätkasin traadist okste tegemist. Kui olin valmis teinud silma järgi sobiva koguse, katsin oksad majapidamispaberi ja PVA liimiga, et luua puukoore muljet. Katsin majapidamispaberi PVA liimiga kasutades pintslit, ning keerutasin selle paberi ümber oksa. Seejärel torkasin liimised oksad penoplasti kuivama (joonis 6). Kui traadist oksad olid kõik kaetud, hakkasin sobivat värvi segama. Segamisel kasutasin musta, valget ja ookrit et saada sarnane toon originaal puutüvega (joonis 7). Saades sobiva värvi hakkasin alles kuivavaid oksi pruuniks värvima. Oleksin võinud oodata, et liim okste ümber täielikult kivistuks, kuid otsustasin aega kokku hoida ja värvimisega alustada

Teatrikunst → Etenduskunst
1 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat Lakid

Õhutemperatuur üle +15 C ja suhteline õhuniiskus alla 80%. Lakkimise ajal vältida tuuletõmbust ja kõrget temperatuuri (üle 28°C). LAKKIMINE Enne lakkimist segada OLYMPIA hoolikalt läbi, et matistusaine hästi seguneks. Vältida õhu kloppimist lakki. Kruntida pind 1-2 korda õhukese kihina pintsli või 2-3 korda teraslakilabidaga. Peale iga lakikihi kuivamist lihvida pind liivapaberiga 150 kergelt üle ja eemaldada lihvimistolm. Lakkida 2-3 korda kasutades pintslit, mohäär- või viltlakilabidat. Lakkida põrandalaudade või pinnale langeva valguse suunas. Ühtlase pinna saamiseks lakkida parkettpõrand alati ühes jaos ja laudpõrand paari laua kaupa. NB! OLYMPIA lakk ei ole sobiv teemantmänd-, suitsutamm- ja staabeldatud pöögist pindade lakkimiseks. TÖÖVAHENDITE PUHASTAMINE Töövahenditelt eemaldada liigne lakk ja pesta veega puhtaks kohe peale lakkimist. PINDADE HOOLDAMINE Pinda võib puhastada peale 2 nädala möödumist lakkimisest

Varia → Kategoriseerimata
28 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Esimese Eesti Vabariigi kunst

sunnitud 1949. aastal instituudi direktori ametikohalt lahkuma. Aastal 1950 toimunud Eestimaa Kommunistliku Partei VIII pleenumil langes Adamson-Ericu looming ja isik hävitava kriitika alla. Ta heideti Kunstnike Liidust välja, võeti ära ateljee ja praktiliselt võimalus kunstnikuna töötada. Et leiba teenida, läks ta tööle naha- ja jalatsikombinaati. Aastal 1955 tabas Adamson-Ericut parempoolne halvatus. Peale seda kunstniku parem käsi ei suutnud pintslit hoida, siis hakkas ta maalima vasaku käega. Kõik Adamson-Ericu hilisperioodi maalid on teostatud vasaku käega. Aastast 1953 kuni elu lõpuni töötas õppejõuna ENSV Riiklikus Kunstiinstituudis. Aastal 1964 alustas uue loominguliigiga- dekoratiivplaatidega. Adamson-Eric on maetud Tallinna Metsakalmistule. "Meesakt Narva taustal" "Viiul ja vest" Kasutatud kirjandus: "Eesti kunstiajalugu II"

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Astrid lindgren ja ilon wikland

Visad otsingud täiusliku leidmiseks viisid Leonardo vastuollu reaalse eluga ja sundisid teda sageli nagu paljusid tema kaasaegseid looma kunsis "oma elu", erilist maailma ja ilu. Maalikunstnik on just sellepärast maalikunstnik, et ta näeb seda, mida teine inimene ainult tunneb või ebamääraselt aimab. Leonardo ärritas Santa Maria delle Grazie kloostri priori sellega, et seisis terveid päevi ühtejärge "Püha õhtusöömaaja" ees pintslit kätte võtmata, tähendades:"Mõnel juhul loovad arenenud vaimud seda enam, mida vähem nad töötavad, otsides lahendust mõistuse abil". Leonardo käsitas loodust kui hingestatud tervikut ja pidas nn. seitset vaba kunsti maalikunsti teaduslikuks aluseks. Looduse hoolikas tundmaõppimine koos 5 antiikkunstist ja varasemailt meistreilt eeskuju võtmisega oli tema esteetika ülim nõue. 6

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Henri de Toulouse Lautrec

Kui varietee-ja tantsusaalipiltidel paistavad nad selgelt pelgalt kujudena inimmassis, siis üksikportreedel annab kunstnik edasi nende eripära. Toulouse-Lauterc maalis peamiselt kahte liiki üksikportreesid: ühtedel portreteeritav istub, teistel näitab ta neid hetkeülesvõttes. Ta kujutas oma modelle sellisena nagu nägi neid tema ning pidas inimese kehahoiakut lahutamatuks tema individuaalsusest. Toulouse-Lautrecil oli eriline anne kasutada pintslit nagu joonistuspliiatsit. Et oleks võimalik kiiremini töötada, hakkas ta eksperimenteerima lahjemate õlivärvidega, mida sai kergesti pigistuseta alusele kanda ja mis kuivasid väga kiiresti. See töömeetod, mis aitas kunstnikul saavutada seda, mida varem võimaldasi ainult joonistussüsi või pastellkriidid,- kombinatsioon joonistusest ja maalist ­ on Toulouse-Lautreci stiili iseloomulik tunnus. Toulouse-Lautreci esimene suur kompositsioon "Kunstratsutaja Fernando tsirkuses",

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Marc Chagall - "Pariisi aastad"

Pariisi aastad 1910 ­ 1914 Lootustandvatel vene kunstnikel oli tõenäolisem saada parema vastuvõtu osaliseks Pariisis kui oma kodumaal. Sergei Diaghilevi vene ballett, kogu trupp tantsijaid, muusikuid, kirjanikke ja maalikunstnikke olid seal tekitanud sensatsioone oma seguga perfektsusest ja eksootikast ning igatsuse ida avaruste järele. Venemaa oli in. Aleksei von Javlenski, Vassili Kandinski, Jacques Lipchitz ja kõik kunstnikud, kes saavutasid ülemaailmse kuulsuse, kasutasid võimalust õppida modernismi tunda selle sünnipaigas. Bakst saabus 1909. aastal, et töötada koos Diaghileviga. 1910. aastal võttis ka Chagall ette neljapäevase rongireisi, lootes, et teada toetavad arvukad vene kunstnikud Pariisis. Ta kolis oma esimesse stuudiosse Montmarttres, oma kaasmaalase korteris. ,,Ainus, mis takistas mind viivitamatult tagasi pöördumast, oli vahemaa Pariisi ja mu kodulinna vahel," kirjutas Chagall oma memuaarides, kurte...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Seinte värvimine on kõige lihtsam viis anda ruumile uus väljanägemine.

Seinte värvimine on kõige lihtsam viis anda ruumile uus väljanägemine. Korralikult ette valmistatud aluspind tagab, et ka lõpptulemus saab olema ilus. Seinas olevad praod ja ebatasasused pahtelda ning seejärel krundi kogu pind üks kord. Peale kruntvärvi kuivamist kanna seina kaks kihti pinnavärvi. Väga oluline on katta kinni kohad, mida värvida ei soovi – põrand, laeäär, liistud, aknapaled, erinevad detailid, mida ei õnnestu eemaldada. Tavaliselt jäetakse üles seina äärde 2,5cm laiune laevärvi riba, mis määratletakse teibiga. Selline riba jäetakse peamiselt seepärast, et lae ja seina nurk ei ole enamasti ideaalselt sirge ning kui värvida seinavärviga kuni laeni, siis jääb üldmulje ebakorrektne.Samuti tuleb hoolikalt teipida aknaümbrused. Aknapale ja –lengi vaheline nurk on täidetud akrüüliga ning nüüd pane aknalengi peale vahetult akrüüli äärde maalriteip. Teipimisel jälgi, et teibi servad oleks korralikult kinni surutud, siis ei valgu...

Ehitus → Ehitus
7 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Viimistlemine

ruumis olema vähemalt kaks inimest. · Viimistletavates ruumides kasutatavad tööriistad ja rakised peavad olema materjalidest, mis löömisel ei anna sädemeid. · Viimistlusmaterjalide töösegusid ei tohi ladustada töökohtadel. Materjalide ja nende komponentide alt vabanenud taara tuleb pärast tühjendamist kohe eemaldada. · Diklooretaani ja metanooli sisaldavate värvikandjate ja lahustitega värvimisel tohib kasutada ainult pintslit. Nitrovärvide ja lakkidega samuti teiste aurustuvate orgaaniliste värvikandjatega viimistlemisel tuleb eriti rangelt kinni pidada tuleohutuseeskirjadest, sest antud materjalid on kergestisüttivad ja nende aurude õhusegud on plahvatusohtlikud. · Põrandate ja värvimisseadmete saastumise vältimiseks tuleb värvaineid kallata ühest nõust teise vähemalt 50 mm kõrguste äärtega metallist aluspanni kohal. Värvide ja lahustite

Ametid → Tisleri eriala
91 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Ehitusmaterjalid

Mart Krais E3 Ehitus materjalid Penosil Niisketes ruumides tuleb ehituse või remondi käigus kasutada spetsiaalseid hüdroisolatsioonivahendeid, et vältida niiskuse sattumist konstruktsioonidesse ning hallituse tekkimist. Hüdroisolatsioonivahendid kantakse otse põrandale ja seinale (näiteks kivi-, betoon-, veekindlast vineerist vms aluspinnale) viimistluskihi (näiteks keraamilised plaadid, värv, rullmaterjalid) alla. Enne hüdroisolatsiooni- ja viimistlustöödega alustamist peavad seinaja põrandapinnad olema tasandatud, kuivad ning puhtad tolmust ning lahtistest osadest. Hüdroisolatsioonivahendid saab jagada pinna kasutusala järgi: Pinnad, mis satuvad otsesesse kokkupuutesse veega, tuleb katta nakkedispersiooniga PENOSIL Premium BetPrimer ja veetõkkevahendiga PENOSIL Premium Aquabrake Fiber. Pinnad, mis on küll niiskes ruumis, kuid mitte osteses kokkupuutes v...

Ehitus → Ehitusmaterjalid
12 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Juukse värve maaletoovate firmade toodete tutvustus ja kasutusjuhendid

· 4 tooni · /0, /18, /36, /8 · Pealekandmine ja segamine: · Segada Color Touch Sunlight värvi 4% Color Touch vesinikemulsiooniga · Segamissuhe 1:2 · Kõik toonid on segatavad ja neid võib kasutada kohe pärast püsilokkide tegemist või juuste keemilist sirgendamist. · Color Touch Sunlight värve ei saa segada teistest sarjadest toonidega, nagu nt Color Touch või Kolestron Perfect. · Pärvi pealekandmiseks kasutage pintslit ja kaussi või aplikaatorpudelit. Kandke värv alati kuivadele juustele. · Sobib juuste triibutamiseks. Üksikute salkude värvimisel kasutage fooliumit. · Sobib hallidele juustele esmaste hallide juuste peitmiseks. · Väljakasvu värvimine: kandke värv esmalt juustejtüvele · Värvi värskendamine peale väljakasvu värvimist: tehke juuksed niiskeks ja emulgeerige värv juuksetüvest kuni juuste otsteni · Mõjuaeg:

Kosmeetika → Juuksur
56 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Leonardo da Vinci

Kunstnikku saab ülistada vaid siis, kui ta on universaalne ­ Leonardo da Vinci Legend Leonardo universaalsest geniaalsusest sai täiendust hilisel 19. sajandil, kui teda ülistati renessansiliku mehe kõrgeimaks avalduseks, kes on võimeline lahendama ära kõik maailma probleemid ­ nii minevikus, olevikus kui ka tulevikus. Reaalsuses oli Leonardo mees, kes oli täis palju ebakindlust ja vasturääkivust. Tal olid mured ja probleemid, mis ei vastanud tema kuvandile. Need vasturääkivused peegelduvad tema kirjutistes ­ tema mitmepalgelistes mõtetes, tema palavikulistes otsingutes perfektse vormi järele ja tema säilinud märkmetes, kus teaduslik vaatlus on ühendatud filosoofiliste mõtisklustega, kus mõtted inimkeha anatoomia üle on vahelduvad vägivaldse poleemika ja aforismide näol, kus sõjamasina projekt on esitatud lille kirjeldusena. Tema maalides on rahulolematus avaldatud katsetustes uudse tehnikaga ( millel olid tihti kohutavad tulemused) ja ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Leonardo Da Vinci ja Renessanss

õrnus ja ilu mõjule pääsevad. Visad otsingud täiusliku leidmiseks viisid Leonardo vastuollu reaalse eluga ja sundisid teda sageli nagu paljusid tema kaasaegseid looma kunsis "oma elu", erilist maailma ja ilu. Maalikunstnik on just sellepärast maalikunstnik, et ta näeb seda, mida teine inimene ainult tunneb või ebamääraselt aimab. Leonardo ärritas Santa Maria delle Grazie kloostri priori sellega, et seisis terveid päevi ühtejärge "Püha õhtusöömaaja" ees pintslit kätte võtmata, tähendades:"Mõnel juhul loovad arenenud vaimud seda enam, mida vähem nad töötavad, otsides lahendust mõistuse abil".Leonardo da Vinci panus kunsti arengusse on suur- ta võttis kasutusele hele-tumeda käsittluslaadi (sfumaato) ning figura piramidale (püramiidse kompositsiooni), mida võime näha maalides "Püha õhtusöömaaeg" ja "Mona Lisa". Ta püüdis leida loodusnähtustes seaduspärasusi. Seda eesmärki teenisid muuhulgas mehhaaniliste konstruktsioonide loomine,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun