Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"pidurisüsteemi" - 39 õppematerjali

thumbnail
5
doc

Piduri süsteem

Juhtseadised Pidurisüsteem Sissejuhatus · Pidurisüsteemi ülesanne: aeglustada või hoida auto liikumatu · Pidurisüsteemi olemus: energiamuundur: muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks · Pidurispsteem jaguneb: piduriajamiks ja pidurimehhanismiks. · Ajamiteks: hüdro-, pneumo-, mehaaniline, kombineeritud ajam; · Pidurimehhanismideks: trummel- või ketaspidur. Hüdraulilise ajamiga pidurisüsteem · Ehitus: üldkomponendid. nende õldotstarve. · Hüdraulilise pidurisüsteemi olemus: Pascali seadus, pea- ja töösilindrite...

Auto õpetus
334 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

Peale nende liigendite vahetust reguleerida ka esisild. 57.hüdropidurite remont põhilisteks vigadeks on lekked või siis pragunenud piduri voolikud. Lekete puhul enamasti vahetatakse kogu silinder. Või siis peasilindri mansetid. Sagedasti tuleb ka vahetada pidurivoolikud või siis liigsed roostetanud piduritorud või teformeerunud piduri torud. Pärast nende vahetamist tuleb pidurisüsteemi sattunud õhk sealt eemaldada.Kas siis pumpamise või õhutamise spetsaalse imuri abil. 58.kardaan ülekande remont (märkiminr) põhiliseks veaks on kardaani ristide nõellaagrite kulumine ja purunemine või siis kardaani vahelaagri purunemine või vahe laagri kummimuhvi purunemine . Vahelaagri ja kummimuhvi ei remondita neid tuleb vahetada uuega samas ka kardaaniristid. 59.diiselmootorite pihustite kontroll, reguleerimine...

Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kere ja alusvanker

Auto pööramise analüüs (Mõõtke katseliselt näidissõiduki minimaalne pöörderaadius välimise esiratta järgi. Esitage auto pööramise skeem, näidates sellel ära rataste pöördenurgad, pöörderaadiused, rööbe esi- ja tagasillal ja auto baas) Rööbe ees 1480 mm Rööbe taga 1460 mm Teljevahe 2600 mm Min pöördraadius 5,1 m 9. Pidurisüsteemi iseloomustus (ajami jaotus kontuurideks, võimendi tüüp, pidurimehhanismide tüübid esi- ja tagaratastel, pidurdusjõuregulaatori olemasolu, ABS- süsteemi ülesehitus andurite ja kanalite arvu alusel. Milline on hüdroajami üldine ülekandearv) ABS PUMP Esimene ketaspidur Tagumine ketaspidur / trummel käsipidur 10. Hüdropidurisüsteemi analüüs (määrake piduripedaali ja käsipiduri hoova vabakaigu ulatus mm-tes ning...

Autode hooldus
153 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

m.a. Traatkodaratega rattad 1800aastate paiku 1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega 1769.a auruvanker (Nicolas Cugnot) Max. 5km/h 1790.a jalgratas (M.de Sivrac) 1795.a hoburaudtee (Inglismaal) 1820.a aurusõidukite ehitamine 1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson) 1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija) 1895.a esimene bensiinimootor 1899.a rajati metallurgia laboratoorium 1910.a maailma esimene V-8 mootor 1885.a esimene mootorratas (Gottlieb Daimler) 1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson) 19.saj algus ­ Esimesed bussid(sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile) 1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks 1894.a esimene autovõidusõit Pariis-Rouen (max. Kiirus 12km/h) 1955.a Le Mans'i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja...

Auto õpetus
105 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ketaspidurid

klotside, ketaste ja trumlite temperatuur mõne hetkega kuni 800ºC. Selle temperatuurimuutuse peavad välja kannatama kõik pidurisüsteemi osad. Pidurdamisel muudetakse hõõrdeenergia soojuseks. Ühel pidurdusel toodab 1200 kg kaaluv auto 4 sekundi jooksul 257 600W energiat, ehk umbes 350 hobujõudu. Pidurikettad Pidurikettad peavad sarnaselt klotsidega taluma väga suuri koormusi. Nende...

Hüdropidurid
100 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Pidurid

Trummelpidureid kasutatakse reeglina tänapäevastel autodel tagaratastel, kuna umbes 65% pidurdusjõust langeb esipiduritele ja vaid 35% tagapiduritele. Pidurdades autot 90km tunnikiiruselt tõuseb klotside, ketaste ja trumlite temperatuur mõne hetkega kuni 800ºC. Selle temperatuurimuutuse peavad välja kannatama kõik pidurisüsteemi osad. Pidurdamisel muudetakse hõõrdeenergia soojuseks. Ühel pidurdusel toodab 1200 kg kaaluv auto 4 sekundi jooksul 257 600W energiat, ehk umbes 350 hobujõudu. Pidurivedelik Teie soovi auto aeglustamiseks annab pedaalilt klotsideni edasi pidurivedelik. Pidurivedelikule nagu ka kõikidele teistele autos kasutatavatele vedelikele on kehtestatud standard. Pidurivedeliku puhul on selleks USA's esmaselt kasutusele võetud DOT. Pidurivedelik ei tohi...

Hüdropidurid
92 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õhkpidurid

Alkoholipump Alkoholipump asub suruõhusüsteemis kohe peale kompressorit. Tema ülesanne on pumbata suruõhu hulka alkoholi, et õhus olev niiskus kondenseerudes ei jäätuks. Õhukuivati Õhukuivati ülesanne puhastada ja kuivatada õhku enne selle juhtimist süsteemi. Töötab automaatselt. Nelikkaitseklapp Nelikkaitseklapp jaotab üldtoiteharust tuleva suruõhu pidurisüsteemi nelja haru vahel ning ühe või mitme haru vigastuse korral säilitab rõhu tervetes harudes. Lisaks määrab nelikkaitseklapp ka harude täitumisjärjekorra. Suruõhupaak Igal piduriharul kasutatakse eraldi suruõhupaaki et tagada piduriharude tõrgeteta töö pidurdamisel. Ühesuunaklapp Ühesuunaklapp laseb õhul liikuda ainult ühes suunas. Ühesuunaklappe kasutatakse suruõhupaakide toitetorustikes ja mitmes piduriseadmes õhu tagasivoolu vältimiseks. Kaitseklapp...

Auto õpetus
310 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Materjaliõpetus

Materjalide omadused, 2. Terased, 3. Malmid, 4. Magnetmaterjalid, 5. Metallide termiline töötlemine 6. Vask ja vasesulamid, 7. Alumiinium ja alumiiniumisulamid, 8. Magneesiumisulamid, 9. Titaan ja selle sulamid, 10. Laagriliuasulamid , 11. Kermised, 12. Metallide korrosioon, 13. Plastid , 14. Klaas, 15. Värvid, 16. Värvide liigitus, 17. Värvimisviisid, 18. Pindade ettevalmistamine, 19. Metallide konversioonkatted, 20. Metallkatted, 21. Kütuste koostis, 22. Kütuste koostis, 23. Nafta koostis ja kasutamine, 24. Nafta töötlemise viisid, 25. Kütuse põlemine , 26. Vedelkütuste üldised omadused ja nende kontrollimine, 27. Bensiinid, 28. Petrooleum, 29. Diislikütused, 30. Gaasikütused, 31. Hõõrdumine ja kulumine, 32. Määrdeainete liigitus, 33. Õlid, 34. Õlide omadu...

179 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mootor ja Kindlustus

Paljudel autodel on pidurivõimendi, mis kergendab juhtimist. Autot saab peatada ka rikkis võimendi korral, kuid selleks kulub rohkem jõudu ja loomulikult pikeneb pidurdusteekond. Seisupidur- pidurdab ainult tagarattaid ja sellega hoitakse autot paigal. Kui sõidu ajal pidurdamisel vajub piduripedaal põhjani, on enamikul juhtudel tegemist õhu sattumisega pidurisüsteemi . Vajuta mitu korda piduripedaalile ja sõidupidur rakendub tööle. Osaliselt aitab seda viga õigel ajal avastada igal hommikul enne sõidu alustamist vajutamine piduripedaalile. Kui sõidupidur aga ikkagi ei rakendu, kasuta seisupidurit ja mootoriga (käiguga) pidurdamist. Auto rattapidur on kas ketas- või trummelpidur. Sõiduautol on enamasti ees ketaspidur ja taga trummelpidur. Pidurdamisel tuleb alati arvestada rataste blokeerumise võimalust...

Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Jalaväesoomukid

Soomustransportöörid ei osale enamasti lahingus, aga suudavad sõita ka vees. Sõdurid kutsuvad soomustransportööre ,,lahinguvälja taksode või bussidena". Eesti Kaitseväes on kasutusel soomustransportöör PASI XA-180EST, mida on modifitseeritud Eesti Kaitseväe tarbeks. Masinatel on parandatud soomuskaitset, uuendatud pidurisüsteemi , lisatud on ka rattatuled, lisapeeglid ja NATO standardile vastavad digitaalsed raadiojaamad Harris. Lisaks on soomukitele Eestis paigaltatud NATO standartitele vastavad 12,7 mm kaliibriga raskekuulipildujad Browning. PASId on valmistatud Soomes, nad kaaluvad 15,5 tonni, mahutavad 12 meeskonna liiget, omavad 236 hobujõulist mootorit ja suudavad sõita maanteel kuni 95 km/h ja vees 8 km/h. Jalaväesoomukite põhiparameetrid on enamasti sarnased. Lisaks jalaväelastele on...

Tehnikalugu
6 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

Õhkpidurid

Tema ülesanne on pumbata suruõhu hulka alkoholi, et õhus olev niiskus kondenseerudes ei jäätuks. Kaido Voitra Tartu khk Õhukuivati Õhukuivati ülesanne puhastada ja kuivatada õhku enne selle juhtimist süsteemi. Töötab automaatselt. Kaido Voitra Tartu khk Nelikkaitseklapp Nelikkaitseklapp jaotab üldtoiteharust tuleva suruõhu pidurisüsteemi nelja haru vahel ning ühe või mitme haru vigastuse korral säilitab rõhu tervetes harudes. Lisaks määrab nelikkaitseklapp ka harude täitumisjärjekorra. Kaido Voitra Tartu khk 6 6.10.2008 Suruõhupaak Igal piduriharul kasutatakse eraldi suruõhupaaki et tagada piduriharude tõrgeteta töö pidurdamisel....

Õhkpidurid
131 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Hüdropidurid

temperatuur mõne hetkega kuni 800ºC. Selle temperatuurimuutuse peavad välja kannatama kõik pidurisüsteemi osad. Pidurdamisel muudetakse hõõrdeenergia soojuseks. Ühel pidurdusel toodab 1200 kg kaaluv auto 4 sekundi jooksul 257 600W energiat,...

Auto õpetus
105 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Pidurisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto kiirust vähendada ja vajadusel seisata. Pidurisüsteem muundab auto liikumise kineetilist energiat soojusenergiaks. Pidurisüsteemi moodustavad: pidurdusmehanism(tagab auto rataste pidurdamise), piduriajam(vähendab pidurdamiseks vajalikku jõudu). Pidurdussüsteemi põhiosad: piduripedaal, vaakumvõimendi, peasilinder, pidurdusjõu regulaator, piduriketas, piduritrummel. Peatumise teekond: reageerimise teekond+ pidurite rakendumise teekond + püsiva aeglustusega läbitud teekond. Pidurdusteekond: aeglustuse kasvu teekond + püsiva aeglustusega läbitud teekond...

Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Hüdropidurid

4 Ketaspidur koosneb: · Piduriketas · Pidurisupport · Piduriklotsid Pidurdades autot 90km tunnikiiruselt tõuseb klotside, ketaste ja trumlite temperatuur mõne hetkega kuni 800ºC. Selle temperatuurimuutuse peavad välja kannatama kõik pidurisüsteemi osad. Pidurdamisel muudetakse hõõrdeenergia soojuseks. Ühel pidurdusel toodab 1200 kg kaaluv auto 4 sekundi jooksul 257 600W energiat, ehk umbes 350 hobujõudu. Pidurikettad Pidurikettad peavad sarnaselt klotsidega taluma väga suuri koormusi. Nende ülemäärasest kulumisest on tingitud mitmed probleemid, mis kimbutavad eriti vanemaid autosid. Suporti kolvid kiiluvad kinni, pidurid vilistavad samuti on kulunud ketta puhul...

Hüdropidurid
63 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

Autod-traktorid Kordamisküsimused - vastused TA ja EG II üliõpilastele 1. Autode ja traktorite arengust (1) lk. 3. 4000. aastat e.k. kivist ratta leiutamine, et veeretada seda. 2000. aastat e.k. vankri leiutamine. Umbes 1500. aastal Leonardo Da vinci Liikuvate masinate projekteerimine (eskiisprojektid). 1765. aastal James Watt ehitab aurumasina. N. J Cugnot ehitab kasutuskõlbliku aurusõiduki kandevõimega 4,5 t ja liikumiskiirusega 4km/h. 1885.-1886. aastal C. Benz ja G. Daimler sisepõlemismootoritega autode ehitamine. 19. sajandi lõpus autotööstus prantsusmaal, saksamaal, ameerikas ja suurbritannias. 20. sajandi alguses Hendri Ford rajas autode konveiertootmise. 1924. diiselmootori areng, 1936. aastal diiselsõiduauto, 1950. aastal gaasturbiinauto, 1959. aastal wankelmootoriga auto. Auto arenguperioodid: 1700 ­ 1860 jõuallikaks aurumasi...

Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Pidurite tööpõhimõte

Pidurivedeliku kvaliteedi näitajaks on tema keemispunkt. DOT 3 kuivkeemispunkt peab olema üle 205 oC, DOT 4 üle 230 oC ja DOT 5 üle 260 oC. Ehkki DOT 4 imab endasse vett DOT 3 võrreldes aeglasemalt, on vee mõju DOT 4 keemistemperatuurile suurem. Kui 2% niiskust alandab DOT 3 keemispunkti 25 %, siis samasugune niiskuseprotsent alandab DOT 4 keemispunkti 40%-50%. Niiskusest tekitatud rooste rikub pidurisüsteemi . Keemistemperatuuri alanemisega väheneb pidurite töövõime: pedaal vajub läbi, muutub pehmeks ja vetruvaks. Pidurdamisel tõuseb pidurite temperatuur mitmesaja kraadini ja vedeliku keemisel tekkivad aurukorgid võivad põhjustada pidurisüsteemi töötamise lakkamist. Kui pidurivedelik on reservuaaris muutnud oma värvust, tuleb vahetus teha esimesel võimalusel. Keemistemperatuuri kontrollimise võimaluse puhul tuleb pidurivedelik välja vahetada, kui...

Auto õpetus
30 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hüdropidurid

Paljudel autodel ongi selleks tagarataste pidurisüsteemi jaoks rõhupiiraja. Kaasajal on autod varustatud ka elektroonilise juhtimisega rõhupiirajatega. Rõhuregulaator - joonis vihikus Rõhuregulaator reguleerib samuti tagaratastele antavat pidurvedeliku rõhku, kuid teeb seda mõnevõrra täpsemalt. Nõrgemal pidurdamisel tuleb pidruivedeliku rõhk kanal A kaudu silindrisse (4). Sealt läbi düüsi (8) ja avatud klapi (2) kanalisse B ning edasi tagaratastele. Rõhu tõuestes ületab kolvile (6 ja 9) mõjuv rõhujõud vedru 5 survejõu ning kolbi nihutatakse paremale. Klapp (2) sulgub ja kanalise B enam rõhutõusu ei anta. Kuna kolvile (9) vasakult mõjuv rõhujõud jääb nüüd vähemaks, siis vedru (5) saab kolbi (6 ja 9) nihutada jälle paremale, kuni klapi (2) avanemiseni, mille...

Hüdropidurid
19 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Liiklusohutus

Keskmine reageerimisaeg normaalse töövõime korral on 0,8...1,0 sek. Kui kiirus on 50 km/h läbib auto sellise reageerimiseaja jooksul umbes 13,5 . . . 14,5 meetrit. 50 60 = 0,83 km/h = 830 m/min 830 60 =13,8 m/sek (S.A.) Pidurite ehitus Sõiduautodel kasutatakse vedelikajamiga pidurisüsteemi . Pidurite tõhusust suurendatakse pidurivõimendiga. Pidurivõimendi rakendub tööle rõhkude vahe tekkimisel vaakumkambris . Piduri süsteem koosneb : piduripedaalist; pidurivõimendist; peasilindrist; piduritorudest; pidurivoolikutest; töösiliiidritest; piduriklotsidest. Sõiduauto pidureid võib olla kahte tüüpi: - trummelpidurid - ketaspidurid Ketaspidurid on tõhusamad , kui trummelpidurid . Kaasaegsetel autodel on kasutusel nn. ABS-pidurid...

Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

) ja vähendab tee ebatasasustest tingitud lööke, mida antakse edasi autojuhi kätele. Väga paljudel autodel pannakse roolivõimendi tööle mootorile paigaldatud õlipumba rõhuga. See hakkab töö- le kohe, kui mootor käivitub. Õlipump saab oma ajami mootorilt rihma kaudu. PIDURISÜSTEEM Sõiduautodel kasutatakse hüdraulilist pidurisüsteemi . See koosneb piduripumbast, võimendist, torustikust ja pidurimehhanismidest. Kaasaegsetel sõiduautodel on tavaliselt kõikidel ratastel ketaspidurid. Pidurivõimendi töötab mootorilt saadava hõrendusega. Mootori seiskumisel pidurivõimendi enam ei tööta ja see toob kaasa pidurdusteekonna pikenemise ja piduripedaalile vajutamine nõuab rohkem jõudu. Auto armatuurlauas paiknev pidurisüsteemi märgutuli hoiatab juhti liiga madala pidurivedeliku taseme, mõne-...

Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Auto-Pidurid

Kui temperatuur langeb alla 175Cº, siis autojuht peab vahetama vedelikku lähiajal. Üle 175 C° on tegemist juba korraliku pidurivedelikuga. Järgmises osas on toodud ülevaade mõnedest pidurite liikidest. 2.2 Pidurite liigid 2.2.1 Klotspidur Üheks olulisemaks komponendiks pidurisüsteemis on piduriklotsid. Pidurite efektiivsus sõltub enamasti klotsi kattematerjalist. Kattematerjali koostis sõltub klotsi suurusest, pidurisüsteemi töörõhust, pidurisüsteemi rõhujaotusest ette/taha, auto kaalust. Üheks piduriklotside töö kvaliteedi määrajaks on takistustegur. Piduriklotsidel on aegajalt komme "häälitsema" hakata. Seda on võimalik summutada mõistliku piirini, päris lahti sellest ei saa. Häält tekitavad pidurdamise juures vibreerivad detailid. Hääle summutamiseks kasutatakse erinevaid meetodeid sõltuvalt pidurisupoti ja klotsi ehitusest. Kasutusel on kattematerjali freesitud soon, mis ei lase...

Auto õpetus
23 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun