Ketaspidurid Referaat Järvamaa Kutsehariduskeskus Tõnis Tetsmann AT 11 Sisukord: 1. Sisukord lk 2 2. Ketaspidurid lk 3 3. Ketaspidur koosneb lk 4 4. Pidurikettad lk 5 5. Piduriklotsid lk 6 6. Pidurivedelik lk 8 7. Kasutatud materjalid lk 9 Ketaspidurid Ehituslikult on tänapäeva sõiduautodel kahte tüüpi pidureid, trummelpidurid ja ketaspidurid. Trummelpidureid kohtab harvemini, kuna nende efektiivsus on madalam, konstruktsioon on keerulisem ja töökindlus väiksem. Trummelpidureid...
lk 2 Pidurivedelik..................................................................lk 2 Pidurikettad...................................................................lk 3 Piduriklotsid...................................................................lk 3 Piduriketastest ja nende "kõverdumisest".....................lk 4-5 Pidurid Üks olulisemaid auto komponente, mis aitab hoida auto plekid ja stanged sirgena ning autojuhi tervena. Ehituslikult on tänapäeva sõiduautodel kahte tüüpi pidureid, trummelpidurid ja ketaspidurid. Trummelpidureid kohtab harvemini, kuna nende efektiivsus on madalam, konstruktsioon on keerulisem ja töökindlus väiksem. Trummelpidureid kasutatakse reeglina tänapäevastel autodel tagaratastel, kuna umbes 65% pidurdusjõust...
Pidurid Ehituslikult on tänapäeva sõiduautodel kahte tüüpi pidureid, trummelpidurid ja ketaspidurid. Trummelpidureid kohtab harvemini, kuna nende efektiivsus on madalam, konstruktsioon on keerulisem ja töökindlus väiksem. Trummelpidureid kasutatakse reeglina tänapäevastel autodel tagaratastel, kuna umbes 65% pidurdusjõust langeb esipiduritele ja vaid 35% tagapiduritele Pidurikettad peavad sarnaselt klotsidega taluma väga suuri koormusi. Nende ülemäärasest kulumisest on tingitud mitmed probleemid, mis kimbutavad eriti vanemaid autosid. Suporti kolvid kiiluvad kinni, pidurid vilistavad samuti on kulund ketta puhul purunemise oht. Ketta purunemise tagajärjed võivad alati ettearvamatud...
Garantii Audi RS 5 #### Sisukord Audi RS 5 · Tehnilised andmed · Garantiitingimused · Kasutatud kirjandus · Audi RS 5 Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tehnilised andmed Mootori tüüp (kütus) Kütusekulu linnas Käigukast Võimsus kw (l/100km) Vedavad rattad Tippkiirus km/h Kütusekulu maanteel Baashind alates Kiirendus 0-100km/h(s) (l/100km) Keskmine (l/100km) V8 4.2 bensiin 14,9 7-k automaat (S- tronic) 331kw 8,5 nelikvedu 250km/h 10,8 1 298 800 eek 4,6 Garantiitingi...
14 12. Vahetatavad detailid Tavaliselt enamus detailid vahetatakse uute vastu. Nagu näiteks: a. Rattalaagid b. Amordid c. Vedrud d. Puksid e. Kardaaniristid f. Poolteljed või siis pooltelje otsad g. Kardaani tugilaager h. Pidurikettad i. Piduriklotsid j. Käsipiduritrossid 13. Kummipukside vahetamine Kummipukside vahetamiseks tuleb tagasild kere küljest lahti võtta, selleks: Tagasild kinnitatakse tavaliselt poltide abil auto ker külge, silla külge kinnituvad õõtshargid mid on tagasilla külge ühendatud kummipukside abil koos poltidega. Enne tagasilla poltide lahtitegemist tuleb käsipiduri trossid lahti teha, kardaan ära võtta...
Enamik igapäeva juhitud vanemad sõidukid on varustatud asbestivaba vooder. Paljud teised riigid piirata ka asbesti kasutamise pidurid. Trummelpidurid Trummelpidureid kohtab harvemini, kuna nende efektiivsus on madalam, konstruktsioon on keerulisem ja töökindlus väiksem. Trummelpidureid kasutatakse reeglina tänapäevastel autodel tagaratastel, kuna umbes 65% pidurdusjõust langeb esipiduritele ja vaid 35% tagapiduritele Pidurikettad peavad sarnaselt klotsidega taluma väga suuri koormusi. Nende ülemäärasest kulumisest on tingitud mitmed probleemid, mis kimbutavad eriti vanemaid autosid. Pidurimehhanism Piduriajami ülesanne on kanda jõud juhi jalalt rattapiduriteni. Ajami põhiosad on piduri peasilinder koos pedaaliga, hüdrovaakumvõimendi. Põhiosad Trummelpiduri põhiosad on kaks hõõrdkatetega varustatud klotsi, mis toetuvad piduri kilbile....
2 Põhiosad: Kaks hõõrdkattega varustatud klotsi, pidurikilp, tugisõrmed, töösilinder, kolbide terastõukurid, tagastusvedrud, kolb, piduritrummel, hüdrovaakumvõimendi, torustik. Trummelpidureid kohtab harvemini, kuna nende efektiivsus on madalam, konstruktsioon on keerulisem ja töökindlus väiksem. Trummelpidureid kasutatakse reeglina tänapäevastel autodel tagaratastel, kuna umbes 65% pidurdusjõust langeb esipiduritele ja vaid 35% tagapiduritele Pidurikettad peavad sarnaselt klotsidega taluma väga suuri koormusi. Nende ülemäärasest kulumisest on tingitud mitmed probleemid, mis kimbutavad eriti vanemaid autosid. Trummelpidur osadena 3 Trummelpidur Mootori võllile kinnitatud pöörlev ketas 1, mis vedruga 2 surutakse vastu ketast 4, 2. Ketaspidurid mille külge on kinnitatud elektromagnetid...
Demos Pulk VOLKSWAGEN GOLF MUDELITE ÜLEVAADE REFERAAT ÕPPEAINES: ANDME-JA TEKSTITÖÖTLUS Transporditeaduskond Õpperühm: AT 22 12.12.2012 TTK Tallinn 2012 2 12.12.2012 TTK SISUKORD Sisukord..............................................................................................................................................3 Sissejuhatus........................................................................................................................................ 4 1. Golf MARK I (19741983).............................................................................................................5 1.1. Golf mark I lühiülevaade...
Tartu Kutsehariduskeskus Autode ja masinate remondi osakond AUTO PIDURID Referaat Juhendaja Tartu 2012 SISSEJUHATUS Auto on lühend sõnast automobiil, mis tuleneb kreekakeelsetest sõnadest autos - ise ja mobilis - liikuv. Auto on vähemalt kolmerattaline ja vähemalt kaheteljeline mootorsõiduk reisijate või veoste vedamiseks rööpmeteta teedel või maastikul. Autod jagatakse liiklusseaduse järgi kolme põhikategooriasse: B, C ja D. Kaasajal tootmises olevatel autodel on põhiliseks jõuallikaks sisepõlemismootor, vähesel määral ka elektrimootor või ökonoomsuse huvides sisepõlemismootori ja elektrimootori kombinatsioon (hübriidauto). 1 AUTO ÜLDINE EHITUS Auto konstruktsioonilisteks põhiosadeks on mootor, raam või kandevkere ja veermik. Mootor toetub raamile (kandevkerele) ja käitab läbi jõuülekande...
Mootori võimsus on nüüd 250 hj (184 kW / 6300 p/min), moment jäi samale tasemele 320 Nm. Tippkiirus on elektroonselt piiratud 250 km/h. Kiirendus 0-100 km/h on 6,5 s ja 6,2 s (DSG). Võrreldes Golf 4 R32-ga on see 0,1 s kiirem, seejuures on auto umbes 40 kg raskem. Ülekandeks kasutatakse Haldex süsteemiga 4motion nelikvedu, 18" 20 kodaraga valuvelgesid. Pidurikettad on siniseks värvitud supportitega ning 345 mm esi- ja 310 mm tagumiste piduriketastega. USA-s tuli Golf 5 R32 müügile 2007. aasta augustis. Golf 5 GTI edition 30 Jätkates GTI aastapäevadele pühendatud erimudelite eduga, lasti välja GTI 30. aasta eriversioon. See saabus müügile 2006. aasta novembris hinnaga 22 290 Suurbritannia naela. Alguses oli toodang piiratud 1500 eksemplariga. Edition 30 oli saadaval kuues toonis:...
Pidurdamisel muudetakse hõõrdeenergia soojuseks. Ühel pidurdusel toodab 1200 kg kaaluv auto 4 sekundi jooksul 257 600W energiat, ehk umbes 350 hobujõudu. Rico Kapsi KASUTATUD INFOALLIKAD http://et.wikipedia.org/wiki/ABS-pidurid (6. september 2009) http://www.autoekspert.ee/index.php?page=175& (6. september 2009) http://et.wikipedia.org/wiki/Pidur (6. september 2009) Rico Kapsi 4 KOKKUVÕTE Kõige efektiivsem pidurdamine on ABS pidurid. Pidurikettad võivad väga kiiresti kuumaks minna. Piduritel on kettaste sees augud et ta ise ennast jahutaks. Klotsid kuluvad kiiresti võidusõidu autodel. Pidurid on säästnud tuhandeid elusi. Rico Kapsi Lisa 1 Reageerimisteekonna arvutamine = Pidurdusteekonna arvutamine =...
Traktorimootorites toimub kütuse põlemisel tekkiva soojusenergia muundamine mehhaaniliseks energiaks ja edasi generaatoris, mille käitab mootor, elektrienergiaks. Kuna kütuse põlemine toimub mootori silindris, siis nimetatakse seda mootorit veel sisepõlemismootoriks. Sisepõlemismootoreid liigitatakse küttesegu süütamise viisi järgi: Diiselmootor survesüüde Ottomootor sädesüüde Töötsükli osade arvu...
Kui masin oli valmis, siis toimus ka tehtud tööde kontroll, vahepealset ülevaatust esines harvem. Enamasti olid tööd seotud auto veermikuga nagu näiteks: amordid, vedrud, stabilisaatorivardad, stabilisaatoripuksid, õõtshoovad, õõtshoovapuksid, poolteljeotsad, rooliotsad, śarniirid, pidurikettad , piduriklotsid, pidurisupportid ja pidurite õhutamine. Töökojas leidus ka suuremamahulisemaid töid, näiteks: siduri ja roolilati vahetus. Tööpäev lõppes alati töökoja ja tööriistade puhastusega. Peale seda panin tööriistad sinna kohta tagasi, kust ma olin need ennem võtnud. See on väga tähtis kuna siis on tööriistad alati oma kohapeal ja suurem võimalus neid uuesti leida. 4 Eneseanalüüs ja –hinnang 4.1 Minu tugevused...
o maksimaalne kiirus 326 km/h o mootorile on lisatud kaks turbokompressorit o jõuallika võimsuseks 552 hj (412 kw) o keretüpp 2+2 kupee o pikkus 4804 mm o laius 1918 mm o kõrgus 1390 mm o tühimass 2385 kg o disainer Dirk van Braeckel o hind umbes 150 000 eurot Plussid o 8-käiguline käigukast o suur valik erinevate naha värvi ja puidu salongi jaoks o BOSE helisüsteem ja multimeedia Logic Pioneer o pidurisüsteem on varustatud Brake Assist tehnoloogiaga o süsiniku keraamilised pidurikettad Üsna suur ja mugav auto. Soobib hästi suure perede jaoks. Kõrge hind, aga see auto vastab klientide nõudmistele. Kõik on mugavalt ja uute tehnoloogiate järgi varustatud. Soobib nendele, kellele meeldib adrenaliin, sest kiirus ülatub 326 km/h ja auto üsna kiiresti kihutab....
Selline käiguvahetusviis ei saa normaalses korras mootorile kuidagi halvasti mõjuda. Kui kõrva järgi õiget momenti tabada ei õnnestu, võid pilgu korraks tahhomeetrile (pööreteloendurile) heita. Hoia ühtlast kiirust Kiirendades kasutatakse auto liigutamiseks palju energiat. Osa sellest energiast läheb aga pidurdades kaotsi. Tugevalt pidurdades on seda kadu võimalik isegi „käega katsuda“ – pidurikettad lähevad väga kuumaks, kuna pidurdades muundatakse liikumisenergia soojuseks. Seetõttu vajab pidev kiirendamine ja pidurdamine palju energiat ja seega ka kütust. Asja võib selgitada ka järgneva fakti abil: tavaline väikeauto vajab ühtlaselt 50km/h liikumiseks ainult 5kW võimsust (120-ga sõites läheb vaja juba 25kW). Ülejäänud 90% mootori võimsusest leiab kasutust vaid kiirendamisel või väga suurtel kiirustel sõites. Sõites võimalikult ühtlase...
Seoses sellega, et pidurdamisel toimub auto kaalu ümberjaotumine, toob tagateljel kaalu vähenemine kaasa võimaliku pidurdusjõu vähenemise (koormatakse rohkem esirattaid, tagarataste koormus väheneb). Kui pidurdusjõud oleks kõigil ratastel võrdsed, blokeeruksid tagarattad pidurdamisel ning sõiduk oleks ebastabiilne. 3.2. Pidurimehanismid Pidurikettad Piduriklotsid Piduritrumlid Pidurivoolikud ja magistraalid 23 Seisupidur ABS süsteem 3.3. Seisupiduri ajami ja selle reguleerimine Antud sõidukil on mehaaniline seisupiduri süsteem. Reguleerimine toimub trossi pingsuse muutmisega ning mehaanilise reguleerimisega piduritrumlis. Pidurdamiseks kasutatakse tagumisi sõidupiduri klotse ja trumlit...
Toodetakse neid tahkes faasis pulbermetallurgias, vedela maatriksiga armatuuri immutades ja sulametalli armatuurile pihustades. Näiteks 3M- Al2O3 kiududega komposiidist kõrgepingekaablite kiud(kerged, hea elektrijuhtivusega, pikisuunas tugevad), tõukurvardad võidusõidumootoritesse(40% terasest kergemad, aga jäigemad ja tugevamad ning paremate vibratsiooni summutavate omadustega). Veel näiteid- SiC osakestega kiirrongide pidurikettad , autode pidurikettad ja sadulad, igasugused mootoriosad, silindrihülsid jne. Lisaks ' ,,sandwitch" tüüpi kihtstruktuuriga komposiidid, kus alumiiniumfoolium liidetakse näiteks terastraadi, boor või-süsnikkiududega komposiidiks valtsimise, difusioon- või plahvatuskeevituse teel....
Autondus Eestis Kristjan Teearu · Kui motoriseeritud jalgratast oli Eestis raha eest näidatud 1895-1900, siis arvatavasti 1901 tekkis Tallinna ka esimene 3-rattaline mootorsõiduk ning aastal 1902 esimene neljarattaline mootortõld. Algusaastakümnetel oli tavaline, et mootorsõidukil olid eraldi omanik ja juht, sest omanik ise ei pruukinud oma soetatud sõiduki valdamisega hakkama saada. Eesti esimeste mootorsõidukite "testisõitjaks" sai Julius Johanson. Tema oli mees, kes baltisaksa jalgrattaehitaja John Schümanni poolt Tallinna toodud mootor- jalgratast taltsutas. Selle mootor oli ühesilindriline ja töötas lambiõli ehk petrooleumiga. Masina näitamise eest õnnestus isegi piletiraha küsida - tegu oli ju ilmaime/tsirkuse/meelelahutusega. Kolmerattalise mootorsõiduki tõi Eestisse Eduard Johansoni paberivabriku meister Uljajev. Esimese neljarattalise mootortõlla omanikuks Eestis sai tsaari sõjaväe ohvitser Feodor...