Personaliuuringud Tallinn 2015 Sisukord Sisukord...................................................................................................................... 2 1.Organisatsiooniuuringud ja nende eesmärgid.........................................................3 1.1 Uuringu protsess............................................................................................... 5 1.2 Uurimismeetodid............................................................................................... 6 1.3 Professionaalse uuringupartneri vajadus...........................................................8 1.4 Uuringu tulemuste rakendamine.......................................................................9 1.5 Enimlevinud vead uuringute läbiviimisel.........................................................10 Kasutatud allikad.............................................................................................
........................................... 3 1. Töörahulolu ja motivatsiooniteooriad........................................................................... 4 1.1. Abraham Maslow' motivatsiooniteooria................................................................ 4 1.2. Frederick Irving Herzbergi kahe faktori teooria.....................................................6 1.3. David McClellandi õpitud vajaduste teooria.......................................................... 9 2. Personaliuuringud ja nende seos töörahulolu ja motivatsiooniteooriatega.................12 Kokkuvõte....................................................................................................................... 15 Viidatud allikad............................................................................................................... 16 2 SISSEJUHATUS Praegusel hetkel ilmneb paljudes asutustes suur personalivoolavus
selles töötavate inimeste rahulolu oma töötingimustega. Juhtkonnal on võimalik saada personalilt tagasisidet nende tööga rahulolu ja motivatsiooni kohta kasutades selleks personaliuuringuid. Sageli kasutatakse personaliuuringutes anonüümseid ankeetküsitlusi, mille raames uuritakse näiteks töötajate rahulolu organisatsioonikultuuri, väärtuste ja juhtide tegevusega. Lisaks etteantud küsimustele võiksid personaliuuringud võimaldada töötajatel anda organisatsiooni juhtkonnale infot ka ettepanekute ja soovituste ning muude kommentaaride kohta. 4. Juhtimise olemus ja funktsioonid Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärgid oma ressursside plaanimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu Juhtimine on organisatsiooni ja tema keskkonna tasakaalu säilitamine Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste tegevuse abil
teadmised, oskused ja kogemused Mugav MIINUSED: Sisseost võib võtta rohkem aega ja ka raha Sisseostu teenuse pakkujatel on keerulisem saada selgeks ettevõtte ja vakantse ametikoha spetsiifika Lõppkandidaadid värbamisel ei pruugi ettevõttesse isiksuslikult või kultuuriliselt sobida Protsessi ebaõnnestudes kaasneb kahju nii rahas kui ka ajaressursis 30. Olulisemad personaliuuringud Töötajate tööga rahulolu uuring Organisatsioonikultuuri uuring Organisatsiooni kui sisekliendi uuring Koolitusvajaduse väljaselgitamise uuring Motivatsiooniuuring Pühendmuse uuring Fontes ,,Parimad tööandjad parimad tulemused" Personaliuuringute pakkujad: Fontes Inscape Balti Invicta PriceWaterhouseCoopers Tripod jne
organisatsioonid. Ehk firmalt-firmale uuringud 2. Tarbijaturu uuringud on kaupade ja teenuste lõpptarbija (üksikisiku) uuringud: turumahu, hinnataseme jms uuringud. Lisaks on võimalik uuringuid klassifitseerida valdkondade lõikes: 1.Tooteuuringud 6. Meediauuringud 2. Hinnauuringud 7. Kaubandusuuringud 3. Konkurentsiuuringud 8. Personaliuuringud 4. Tarbijauuringud 9.Äriklientuuringud 5. Reklaamuuringud Turundusuuringute eetika ja reeglid Turundusuuringute läbiviimisega seotud eetilised probleemid nelja gruppi 1. Avalikkusega seotud eetilised probleemid: a. Puudulik infoesitus. b. Eksitav infoesitus. Uurimistulemused on esitatud sellisel moel, et üldsus teeb järeldusi, mida tulemustest pole võimalik tuletada. c. Ebaobjektiivne infoesitus