Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"peenmaal" - 10 õppematerjali

peenmaal – väga täpne, pisemaidki üksikasju kujutav maal
thumbnail
1
docx

Renessanss - kunstiajalugu

Ghirlandio, Cosimo Rosselli, lõunapoolse Perugiona, Botticelli, Chirlandio, Biagio d' Antonio, Luca Signorelli. 10. Kus asuvad kabelis need maalid? a. Maalingud asuvad altariseinal, laes. 11. Millised on maalide teemad? a. Mütoloogia, ajalugu (nt. ,,Viimne kohtupäev"). 12. Kes renessanssi kunstnikest sai kuulsaks ,,Madonna" piltide maalimisega? a. Raffael 13. Mis on peenmaal? a. Väga täpne, pisimaidki üksikasju kujutav maal. 14. Kus seda harrastati? a. Madalmaades 15. Võrdle Itaalia ­ Madalmaade renessanssi. a. Itaalias peamiselt esil kunst ja kirjandus, Madalmaades muusika. b. Madalmaade kunst oli palju vähem antiigist mõjutatud, kui Itaalia, soojem ja kodusem Madalmaades. 16. Nimeta kuulsaim Saksa renessanss kunstnik? Mis on tehnikaid ta viljeles? a. Dürer b. Õlimaalid, joonistused ja akvarellid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Madalmaade kunst 15.sajandil

Rogieri kunsti ainestik haarab kujutisi Maarja elust ja Kristuse kannatusloost. „Kristuse ristilt võtmine“- tegelaskujude miimika ja kehakeel on haaravalt traagilised. „Tarkade kummardamine“- rahulikum, valitseb pehme selgus. Hugo van der Goes- tegutses Gentis. Isoluumustab suurejoonelisus, rangus, võimas realism, sulav maalitehnika. Portinari altar- Uffizi muuseumis Firenzes. Itaalia kaupmehe Portinari tellimus. Sensatsioon, kõrgetasemeline peenmaal, õlivärvid olid teistele itaallastele eeskujuks. Hieronymus Bosch- pessimistlik fantast. Uskus, et inimene on armetu, määratud hukule. Tegi kolmeosalisi altarimaale: vasakpoolsel pildil pattulangemine, Paradiisist väljaajamine, keskel maine elu pattudega, paremas servas karistus põrgupiinade näol. „Naarilaev“ „Püha Antoniuse kiusamine“ „Kadunud poeg“ Kasutatud allikad: Jaak Kangilaski, (2004), „Kunstikultuuri ajalugu 11. Klassile“, Tallinn: Printon.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss väljaspool itaaliat

Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants. Esimesel kohal on hingeelu avamine. Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest. Madalmaade kunstnikud kasutavad kogu 15.sajandi õlivärve- eredamad värvid ja saab maalida kiht-kihilt. See anna võimaluse maalida ülipeeneid detaile, kujuneb välja peenmaal. Jan van Eyck- Tegutses Hollandis. Tema tähtsaim teos on Genti tiibaltar. Tegi selle aastal 1432 koos oma vennaga. Piiblitemaatikat on reaalselt kujutatud läbi peenmaali tehnika. Säravad, puhtad ja kristalsed värvid.Kasutab värviperspektiivi- kaugemad motiivid on tumedamad. Kesksel kohal on talle(lamba) kummardamine, ümber selle on ristisõdijad, pühakud, inglid. See on väga skulpturaalselt maalitud. ,,Arnolfi kihlus"(1434) - selle tellis Itaalia kaupmees

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo eksami materjal

Baluster fiaal mansard Ristlillik ristvõlv palmett vööndkaar Voluut joonia samba kapiteel sarkofaag e kirst siir e kiri Lodza roosaken konsool e kaunistus silindervõlv Ülesanne 1.mõisted tunda ära pildi järgi.See mis ülal. Ülesanne 2.Mõisted, vajadusel kokku viia pildiga. Fresko (itaalia keeles a fresco, al fresco, affresco sõnast fresco 'värske') on seinamaaliliik ja tehnika. Tegu on arhitektuuriga seonduv monumentaalmaaliga. Ikoon on märk, mille puhul esitis ja objekt on seotud sarnasussuhte kaudu. Külm koloriit tekib siis kui valime kõikide värvide külmad toonid. Punane ja roheline asuvad värvide neutraalsuse piiril ja kuuluvad seetõttu vastavalt olukorrale kas soojade või külmade värvide hulka. Koloriit ­ värving, kunstis süsteemipärane värvikäsitlus,värvitoonistik. Kollaaz on kunstiv...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

11.kl kokkuvõte

15.saj. Ülistab ilu ja emaarmastust. 24.KRUTSIFIKS: Ristilöödud Kristuse kujutisega rist. Sümboliseerib lunastust Kristuse ristisurma kaudu. PIETA: Surnud Kristust süles hoidva leinava Maarja kujutis. Kuulsaim Michelangelo Pieta. 25.MADALMAADE MAAL: 15-16.saj. Eeskujusid polnud, realistlik, pessimism, alalhoidlikkus, ei kujuta Piiblit, kuid olid usklikumad kui itaallased, oli võõras üksiku isiku imetlemine. Huvi meelelise maailma kujutamise vastu. Värviperspektiiv, tahvelmaal, peenmaal, õlivärvid.Kuulsaim Pieter Brueghel-talupoegade Brueghel-"Maastik Ikarose langemisega" 26. MICHELANGELO BUONAROTTI: Kõrgrenessansi kuulsaim skulptor, tegeles ka maalimisega. 16.saj.Maalid: Sixtuse kabeli lagi ja idasein-motiivid Piiblist-maailma loomisest veeuputuseni, Viimne kohtupäev-sünge ja dramaatiline, on tunda uue stiili lähenemist(barokk).Skulptuurid:Mooses, Taavet, Pieta. Vorm on suurejooneline, hoogne ja rahutu ning väljendab ekspressiivselt suurt sisepinget ja jõudu. 27

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
311 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Renessanss madalmaades

Referaat Renessanss madalmaades Sisukord Madalmaade renessanss .......................................................................................................................3 Jan van Eyck ja Hubert van Eyck...................................................................................................4 Rogier van der Weyden,Hans Memling,Michel Sittow jaHugo van der Goes................................5 Hieronymus Bosch ja Pieter Brueghel vanem.................................................................................6 2 Madalmaade renessanss Madalmaadeks nimetatakse laias laastus praegust Belgiat ja Hollandit. Siiski oli see piirkond omal ajal laiem hõlmates lisaks alasid Põhja-Prantsusmaalt ja -Saksamaalt. Sellel maa on olnud mitmete eri valitsejate võimu ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kordamisküsimused

Kordamisküsimused 1. Milline teos on kõrgrenessansil esikteoseks, kirjelda ehitist ja kes püstitas selle? Kõrgrenessansi arhitektuuri esikteoseks on väike kabel Tempietto, mille püstitas arhitekt Bramante. Kahekorruselist ümarehitist katab väike kuppel ning ümbritseb sammaskäik, mis kannab II korruse kõrgusel olevat rõdu. 2. Rooma Peetri kiriku ehituslugu, arhitektid. 15. sajandi lõpul lammutati ja otsustati ehitada uus ajakohasem kirik. Bramante tegi esialgse projekti. Selle järgi pidi kirik olema hiiglasliku kupliga tsentraalehitis. Bramante plaani järgi pidi kuppel tulema poolkerakujuline. Bramante surma tõttu jäi ehitus pooleli. Jätkas Michelangelo, kes projeti muutis, mis andis ehitusele ühtsema ilme ja keskne kuppel pääses paremini mõjule. Kupli kerguse saavutas Michelangelo üle kahe korruse ulatuvate pilastripaaridega, mis koos nendevaheliste tumedate varjudega rõhutavad vertikaalset suunda ja ju...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Jaan Kangilaski "Kunstikultuuri ajalugu" peatükid 13-17

loodusvormide rikkuse ja uuelaadse maailmanägemisega. 1Mida saab edasi anda värviperspektiiviga? Sügavusillusiooni (eespoolsed objektid on maalitud puhtamates ja soojemates toonides, tagaplaani aga murtud või külmades toonides) 1Millist sündmust kujutab Portinari altari kesktahvel? Karjaste kummardamist 1Millega hämmastas see altar itaallasi, kui ta oli jõudnud Itaaliasse tellija kätte? Kõrgetasemeline peenmaal, õlivärvide võimalused ja neile võõrapärast inimese- ja usukäsitlust. 1Kelle loomingus puhkeb õitsele sünge sarkastiline fantaasia? Mille kujutamiseks sobis see eriti hästi? Hieronymus Bosch, põrgupiinade kujutamiseks 1Mis võis olla Hieronymus Boschi sellise kunstikäsitluse oluliseks põhjuseks? Ta oli pessimistlik fantast. 14.Saksa kunst 15.-16. sajandil 1Mis eristab põhimõtteliselt puulõiget ja vasegravüüri?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
136 allalaadimist
thumbnail
174
pdf

Kunstiajalugu

● Ümarkaar, kuppel nt Peetri kirik Roomas (Vatikan) Skulptuur ● Taavet ● ratsamonumendid Michelangelo - Taavet, Mooses Donatello - Taavet, Püha George Michelangelo “Taavet” Donatello “Taavet” Maalikunst Michelangelo - “Viimane kohtumõistmine”, “Aadama loomine” Raffael - Madonna Leonardo da Vinci - “Mona Lisa”, “Püha õhtusöömaaeg” Sixtuse kabeli laemaalid Madalmaad (Holland, Belgia) ● Õlivärvid, peenmaal ● Jan van Eyck “Genti altar”, “Arnolfinide abielupaar” Barokk “Kõik liigub ja lainetab” 17. saj Barokk ● Sügavate tunnete kujunemine Skulptuur: Bernini “Apollo ja Daphne”, “Püha Teresa ekstaas” Lossiehitus: arh F. Borromini - Versailles loss - Talvepalee Peterburgis - Kadrioru loss Maalikunst: M. da Caravaggio (Itaalia), P.P.Rubenns (Belgia), Verner van Delft, Tim’s Vermer Versailles loss Talvepalee Maalikunst ● Itaalias M

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

polnud järjekindel tsentraalperspektiivis, küll aga värviperspektiivis · Ilmaliku kunsti väljendas Arnolfilni abielupaar, portree, kus kujutas läbi peegli ka iseennast · Madonna kantsler Roliniga ROGIER VAN DER WEYDEN · Suurteos ,,Kristuse ristilt võtmine" ­ dramaatiline tunnete väljendus ja värvide kooskõla · Naise portree HUGO VAN DER GOES · Portinari altar Firenzes ­ peenmaal, õlivärvide kasutus nt. ,,Karjaste kummardamine" HIERONYMOS BOSCH · Fantastiline kunst · 3-osalised altarimaalid ­ vasak Eedeni aed nt. ,,Lõbude aed", parem Põrgu nt. ,,Püha Antoniuse kiusamine" · Olustikumaalid ,,Kadunud poeg", ,,Narrilaev" 16. sajandil majanduse ja kultuuriareng, piltide hävitamine, 3 teemaderühma: loodus(maastik), esemed (natüürmort), inimesed (olustikupildid) Maalikunst JOACHIM PATINER · Peenmaalitehnika

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun