Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"pakkumisseadus" - 66 õppematerjali

pakkumisseadus – väidab, et kui hüvise hind tõuseb, pakutakse suuremat kogust, kui aga hind langeb, pakutakse väiksemat kogust ehk hüvise hind ja pakutav kogus muutuvad ühes suunas Pakutava koguse muutuse – toob kaasa hüvise hinna muutus Pakkumise muutus – selle põhjustab pakkumise ükskõik missuguse teise teguri muutus ehk muutused pakkumistabelisvõi kogu pakkumiskõvera nihe
thumbnail
24
odt

Nõudluse ja pakkumise mehhanism

............................................................4 1.1 Nõudlusseadus..................................................................................................................4 1.2 Nõudluse elastsus............................................................................................................5 II Pakkumine.........................................................................................................................................7 2.1 Pakkumisseadus...............................................................................................................7 2.2 Pakkumise hinnaelastsu..............................................................................................8 III Nõudluse ja pakkumise dünaamika .........................................................................9 KOKKUVÕTE………………………………………………...................……………………….. 10

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Mikro & marko ökonoomika

LOENGUID MIKRO(EHITUS)ÖKONOOMIKAST SISUKORD: EESSÕNA : AINE KOHT ÕPPEKAVAS JA SOOVITAV KIRJANDUS 1. SISSEJUHATUS 2. MAJANDUSTEOORIA 3. NÕUDLUSSEADUS 4. PAKKUMISSEADUS 5. HINNAMEHANISM 6. HINNAMEHANISMIEFFEKTIISUS 7. TUR UHÄIRED 8. TARBIJA KÄITUMINE JA PIIRKASULIKKUSE TEOORIA 9. TARBIJA KÄITUMINE JA ÜKSKÕIKSUSTEOORIA 10. TARBIJA KÄITUMINE JA EELISTUSTEOORIA 11. FIRMATEOORIA 12. FIRMATEOORIA PUUDUSED JA TÄIENDUSED 13. INVESTEERIMINE 14. RESSURSITURG JA JAOTUSTEOORIA 15. TAGASIVAADE HINNAMEHANISMILE 16. EHITUSKULUD JA HIND 17. EHITUSFIRMA VARAD 18. AJAFAKTOR EHITUSES. TELLIJA ASPEKT. 19. PROJEKTIJUHTIMISE ÖKONOOMIKA 20

Majandus → Micro_macro ökonoomika
321 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Nõudmine ja pakkumine

Majandus → Majandusteaduse alused
331 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Nõudlus ja pakkumine

Nõudlus Majandusteaduses tähistab sõna "nõudlus" toodete (või teenuste) hulka, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta antud ajal ja antud kohas iga hinna juures. Siin on oluline teha vahet "soovil" ja "nõudlusel". Sa võid soovida osta 5 jäätist, aga kui Sul jätkub raha vaid ühe jaoks, on sinu jäätisenõudlus 1, mitte 5. Tahtmine ilma maksevõimeta on "soov", mitte nõudlus. Kui kõik muud tingimused on võrdsed, siis kaupade või teenuste hulk, mida tarbijad soovivad osta madalamate hindadega, on suurem sellest, mida nad sooviksid osta kõrgete hindadega. See ongi nõudlusseadus. Kui pakud oma piirkonnas autopesuteenust ja sinu hinnad on madalad, tuleb sulle tõenäoliselt rohkem kliente kui siis, kui hoiad kõrget hinnataset. See seadus kehtib aga vaid siis, kui samaks jäävad ka muud tingimused (tehtud reklaami hulk, töö kvaliteet, teeninduse tase jms). Iga toote kohta saab koostada nõudlustabeli, kus on kirjas, kui palju toodet ostetakse ig...

Majandus → Majandus
89 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Nõudlus ja pakkumine

nihe NÕUTAV KOGUS JA NÕUDLUS o Nõudluse laienemine o Nõudluse kasv 8 4.02.2014 PAKKUMISSEADUS Pakkumine (tähis S; inglise keeles supply) tähendab teatud toodete või teenuste koguseid, mida tootja soovib ja suudab erinevate hindadega vaadeldaval perioodil müüa. Pakkumisseadus ­ tootjad pakuvad kõrgema hinna korral kaupa rohkem ning madalama hinna korral vähem, kui muud tingimused jäävad samaks. Kauba hind ja pakutav kogus muutuvad samas suunas. PAKKUMISSEADUS Matemaatiline väljendus ­ pakkumisfunktsioon (supply function) ­ funktsioon, mis kirjeldab seost pakutava koguse q (või qS ) ja toote ühikuhinna p vahel. Pakkumisfunktsiooni graafik ­ pakkumiskõver (ehk pakkumisjoon) (supply curve)

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
44 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pakkumise mõisted

PAKKUMINE Pakkumine-tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus-kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul. Pakkumise hinnaelastus-kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete kogusele,siis pakkumine on jäik. Pakkumiskõver- oakkumiskõver on (kõver)joon pakkumist kujutaval graafikul, mis liigub paremale üles ja näitab hinna mõju kauguse suhtes. Pakkumise muutus-tähendab,et tootjad soovivad ja suudavad müüa erivaid hulki kõikide võimalike hindadega.Pakkumine muutub kui toodete arv suureneb või väheneb iga hinnaga. Pakkumise suurenedes liigub pakkumiskõver paremale, vähenedes vasakule. Piirkule-kulud,mida tootjad kannavad , et toota kaupu piir(lisa)kogustes.

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pakkumine

Pakkumine IV peatükk · Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? · Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? · Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? · Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? · Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? Pakkumine Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus Kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul. Pakkumise Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete hinnaelastsus kogusele, siis on pakkumine elastne. Kui hinnamõju on väike, siis pakkumine on jäik. ...

Majandus → Majandus
16 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Mikroökonoomika

Majanduseadus- uurib ratsionaalselt käituva inimese valikuid. See jagatakse rahvamajandusõpetuseks ja ettevõttemajandusõpetuseks. Lähtepunktiks on see, et midagi on vähe. Majanduses on ressursside piiratus. Majandus ehk majandamine ­ mehhanism, mille abil jaotatakse olemasolevaid piiratud ressursse. · Mida? ­ Milliseid kaupu ja teenuseid tuleks toota ja millistes kogustes? · Kuidas? ­ Mil moel neid kaupu ja teenuseid peaks tootma? · Kelle jaoks? ­ Kelle jaoks tuleks neid kaupu ja teenuseid toota? Positivistlik analüüs ­ mis majanduses on ega tohi olla. Normatiivne analüüs ­ milline majandus peaks olema. Ceteris paribus ­ osaline tasakaal. Tootmine ­ loodus-, inim- ja kapitaliressursside ehk maa, töö ja kapitali muutmine kaupadeks ja teenusteks. Tootmisvõimaluste piir ­ märgib piiri saavutatava ja saavutamatu tootmistaseme vahel. See näetab tootmisvõimalusi igapäeva elus. Alternatiivkul...

Majandus → Mikroökonoomika
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pakkumine

Mis on pakkumine ja kuidas selles väljendub hinnamõju? Erinevad kogused mingit kaupa, mida tootja soovib ja suudab müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. 2.Miks soovivad tootjad müüa kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? Kui tootja müüb kaupa kõrgemate hindadega, siis on tal võimalik ka katta kulutusi paremini. Kui aga müüdakse madamala hinnaga rohkem, siis võib tootja jääda miinustesse, kuna tulu puudub. 3.Selgita oma sõnadega, milles seisneb pakkumisseadus? Tootja soovib ja suudab kõrgamete hindadega tooteid rohkem müüa, kuna siis on tootjal võimalik ka katta suuremaid piirkulusid, mis tekivad suurema tootmismahu juures. 4.Milles väljendub pakkumise hinnaelastsus? Kui hinnamõju on suur, on pakkumine elastne . Kui hinnamõju on väike, on pakkumine jäik. Pakkumine kaldub olema elastsem, kui ressursse saab kiiresti antud kauba tootmisse lülitada ja sealt eemaldada. 5.Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel?

Majandus → Majandus
35 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pakkumine ja nõudlus

Pakkumine IV peatükk Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? Pakkumine Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus Kõrgemate hindadega soovitakse müüa enam tooteid kui madalate hindade puhul. Pakkumise Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete hinnaelastsus kogusele, siis on pakkumine elastne. Kui hinnamõju on väike, siis pakkumine on jäik. ...

Majandus → Majandus alused
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Nõudlus, pakkumine ja hind

Nõudlus, pakkumine ja hind 1.Miks võib pidada hinda tulude ümberjaotajaks ühiskonnas? Sest ettevõtja saab paremat tulu kui palgatööline, turuhind tasakaalustab nõudlust ja pakkumist. 2.Kumma toote või teenuse nõudlus on elastsem? a) pudel coca-colat vs käikudega jalgratas ­ käikudega jalgratas b)juustuburger vs maja küte talvekuudel - juustuburger, kütet peab ostma nii või teisiti c)väljas einestamine vs leib-sai ­ väljas einestamine, sest leiba-saia tarbime pidevalt d)küttepuud selleks talveks vs küttepuud järgmiseks talveks ­ küttepuud järgmiseks talveks Elastne nõudlus on see kui hinna muutudes muutub ka nõudlus. 3.Selgita lühidalt, miks on hind pakkuja stiimul. Mida suurem on hind, seda suurem on pakkumine ja vastupidi. 4.Kas turg, kus on ainult üks pakkuja, võib olla efektiivne? Kuidas seda turuolukorda nimetatakse? Ei, seda turgu nimetatakse monopoliks. 5.Müüjad konkureerivad turul parima hinna n...

Majandus → Majandus
44 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas nõudlus ja pakkumine määravad hindu essee

2) Teiste hüviste hinnad – teiste kaupade hindade muutused. Kaubad on asendus- või täiendkaubad või üldsegi mitte seotud. 3) Tarbijate ootused nende tegurite suhtes, mis nõudlust mõjutavad. (Nt inimene loodab palgatõusu või eeldab hindade tõusu.) 4) Tarbijate arv nt rahvaarvu muutus või rahvastiku struktuuri muutumine. 5) Tarbijate maitse ja eelistused Pakkumine on toodete hulk, mida tootja soovib ja suudab müüa erinevate hindadega antud ajahetkel. Pakkumisseadus ütleb, et kõrgemate hindadega pakutakse rohkem kaupu ja teenuseid, kui madalate hindadega. Pakkumist mõjutavad tegurid: 1) Pakkujate arv 2) Tehnoloogia areng ja tase – tootmise efektiivsema meetodi leidmisel toote hind odavneb ja tootja tahab rohkem pakkuda. 3) Tootmistegurite(ressursside) hinnad 4) Alternatiivsete kaupade(mille tootmiseks kasutatakse suures osas samu ressursse) hinnad. 5) Maksud ja subsiidiumid – maksude tõttu väheneb pakkumine, subsiidiumide suurenemine toob

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Majandusõppe kordamisküsimused

19. Mis mõjutavad nõudluse muutmist? Sissetulekute mõju, asenduskaupade hinnad ja kättesaadavus, täiendkaupade hinnad või kättesaadavus, ilma või hooaja muutus 20. Mis on pakkumine ja pakutav kogus?Pakkumine on seos hüvise hinna ja selle koguse vahel, mida tootjad soovivad ja suudavad antud ajaperioodil müüa. Pakutav kogus on see hüvise hulk, mida tootjad konkreetse hinna korral soovivad ja suudavad müüa. 21. Nimeta pakkumisseadus. Põhjenda.Kõrgemate hindadega soovib ja suudab ettevõte pakkuda müügiks rohkem hüviseid kui madalamate hindadega.Tootja on huvitatud suurema koguse pakkumisest.Tootjad on võimelised rohkem tootma. 22. Võrdle nõudlus- ja pakkumiskõverat. 23. Pakkumise hinnaelastsus. Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete kogusele, siis on hinnamõju suur ja pakkumine elastne. 24. Mis vahe on hinnamõjul ja pakkumise muutumisel? 25. Pakkumise mõjurid.

Majandus → Eelarvestamine
8 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Majanduse koolieksami kordamisküsimused

· Miks toota? · Kuidas toota? · Kellele toota? 2. Turumajanduse tugisambad? · Eraomand · Konkurents · Ettevõtlikkus · hinnasüsteem 3. tulu ressurssidelt ( maa- rent, töö- töötasu, kapital- intress, ettevõtlikkus ­ kasum? · Seletan siin, kuidas ma mingilt mõistelt kasu saan. Nt: maa rendilt saan kasu, kui rendi raha küsin ja ka maa saab hooldatud, mis muidu tühjana seisaks. 4. Nõudlus ja pakkumisseadus, neid mõjutavad tegurid , elastne ja jäik nõudlus? · Nõudlusseadus ­ kui kõik muud tingimused on võrdsed, müüakse madalama hinnaga rohkem kaupa kui kõrgema hinnaga. · Pakkumisseadus ­ kui kõik muud tingimused on võrdsed, pakutakse kõrgema hinnaga müügiks rohkem tooteid kui madalama hinnaga. · Nõudlusseadust mõjutab ­ hooaeg, ostjate arvu muutus, kättesaadavus, moe muutus, sissetuleku muutus, asendus kaubad.

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mikro-ja makromajanduse lühikokkuvõte

Mikro- ja makroökonoomika põhikursus Ressursid: Maa hõlmab kõiki loodusresursse, mida võib hüviste tootmiseks kasutada. Kapital hõlmab inimtööga valmistatud tootmisvahendeid. Töö hõlmab inimese kehalisi ja vaimseid võimeid. Alternatiivkulu: On ressursi parimast alternatiivist kasutusviisist loobumise hind. Tootmisvõimaluste: Kõver on kõiki tootmissisendid (töö, kapiral, maa), mida kasutatakse hüviste tootmiseks. Ceteris paribus: On majandusanalüüsis kasutatav eeldusm, et kõik teised muutujad on konstantsed. Positivistlik majandusteadus: On olemasolevate majandustingmuste ja rakendatava poliitika ning nende mõju teaduslik analüüs Normatiivne majandusteadus:On majandusanalüüs või diskussioon, mille käigu...

Majandus → Mikro- ja makroökonoomia
237 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Mikro- ja makromajanduse eksamiks kordamine

Mikro- ja makroökonoomika põhikursus Ressursid: Maa hõlmab kõiki loodusresursse, mida võib hüviste tootmiseks kasutada. Kapital hõlmab inimtööga valmistatud tootmisvahendeid. Töö hõlmab inimese kehalisi ja vaimseid võimeid. Alternatiivkulu: On ressursi parimast alternatiivist kasutusviisist loobumise hind. Tootmisvõimaluste: Kõver on kõiki tootmissisendid (töö, kapiral, maa), mida kasutatakse hüviste tootmiseks. Ceteris paribus: On majandusanalüüsis kasutatav eeldusm, et kõik teised muutujad on konstantsed. Positivistlik majandusteadus: On olemasolevate majandustingmuste ja rakendatava poliitika ning nende mõju teaduslik analüüs Normatiivne majandusteadus:On majandusanalüüs või diskussioon, mille käigu...

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
134 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

Nõudlus, pakkumine ja turuhind

Ostetav kogus 150 100 Nõudlus kahaneb 50 0 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 Hind Nõudlus ja pakkumine. Pakkumine · PAKKUMINE on toodete hulk, mida tootja soovib ja suudab müüa erinevate hindadega antud ajahetkel. · PAKKUMISSEADUS ütleb, et kõrgemate hindadega pakutakse rohkem kaupu ja teenuseid, kui madalate hindadega. · Pakkumiselastsus näitab, kuidas hinnamuutus mõjutab pakutavate koguste muutust. Nõudlus ja pakkumine. Pakkumine · Pakkumine on elastne siis, kui 5% hinnamuutus põhjustab pakutavate koguste muutust rohkem kui 5%. · Kui pakutav kogus suureneb vähem kui 5%, siis on pakkumine jäik · Pakkumise muutust põhjustavad: 1. toote omahinna muutused; 2. tootjate arvu muutus; 3

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Majanduse alused

1.Mikroökonoomika . Sissejuhatus. Majandusteadus on majandussubjektide käitumise seletamise viis, mis lähtub eeldustest, et inimestel on eesmärgid ning nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Majandusteadus jaguneb kolmeks majandusharuks. 1)Majandusprotsesside ja neid protsesse mõjutavate seaduste tundmaõppimisega tegeleb majandusteooria. 2) Rakenduslik majandusteadus tegeleb sellega, kuidas õpitud seadusi üksikute majandussubjektide huvides kasutada. 3)Majandusseaduste kogu ühiskonna huvides rakendamisega ja ühiskonna muutmisega tegeleb majanduspoliitika. Majandusteooria omakorda jagatakse rahvamajandusõpetuseks ( mikro- ja makroökonoomikaks) ja ettevõttemajandusõpetuseks. Rahvamajandusõpetus käsitleb rahvamajandust tervikuna ja ettevõttemajandusõpetus käsitleb ühte konkreetset majandussubjekti. Mikroökonoomika on teadus , mis käsitleb majanduse üksikelemente. NT. Üheainsa toote hinda või üksikisiku, äriettevõ...

Majandus → Majandus
287 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Sissejuhatus majandusse riigiteadlastele

*Asenduskaubad - nt apelsinid ja mandariinid Kaupu saab jagada: normaalhüvised (kui raha on rohkem siis ostan neid rohkem) või inferioorid (n-ö prahtkaup, kui raha rohkem siis ostetakse vähem) Pakkumine Pakutav kogus on selline hüvise kogus mida tootjad kavatsevad müüa antud hinna juures antud perioodi jooksul Eeldus on et turul valitseb konkurents ­ üksiku tootja mõju on suhteliselt tühine Pakkumisseadus: muude tingimust samaks jäädes mida kõrgem on hüvise hind seda suurem on pakutav kogus Kauba pakkumine väheneb kui Kauba pakkumine suureneb kui Toodetava asenduskauba hind Toodetava asenduskauba hind tõuseb langeb Toodetava kaaskauba hind Toodetava kaaskauba hind langeb tõuseb

Politoloogia → Riigiteadused
5 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Maaettevõtluse arvestuse/eksami konspekt

täienduskaupade hindadest. Sissetulek – Kui tarbijate sissetulek kasvab, soovibad ja suudavad nad osta rohkem kaupu igal hinnatasemel. Rahvaarv – Nõudlus sõltub rahvastiku suurusest ehk tarbijate arvust, mida suurem see on, seda suurem on nõudlus kaupade või teenuste järgi. Tarbijate maitse ja eelistused – Erinevad inimesed eelistavad erinevaid kaupu või teenuseid. Eelistused iseloomustavad tarbija suhtumist tootesse 22. Mida väidab pakkumisseadus? Pakkumisseadus väidab, et muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on toote hind, seda suurem on pakutav kogus. 23. Nimetage ja selgitage pakkumist mõjutavad tegurid? Teiste kaupade hinnad – Kaubad on sõltuvuses üksteise hindadest ning võivad teineteist täiendada. Ühe kauba hinna tõus toob kaasa teise kauba pakkumise suurenemise. Tootmistegurite hinnad – Kui kauba tootmiseks kasutatava töö ja kapitali hind tõuseb, siis väheneb ka pakkumine.

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
51 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mikro- ja makromajanduse eksamiks kordamine

Mikroökonoomika uurib ettevõtete ja tarbijate (kodumajapidamiste) käitumist turgudel (majandusotsuseid) Makroökonoomika uurib majandust kui tervikut. Tema uurimisobjektideks on üldiselt rahvamajanduslikud nähtused nagu koguväljund, tööhõive, töötus, üldine hinnatase jne. Makroökonoomika baseerub mikroökonoomika põhitõdedel ja niiviisi on nad omavahel otseselt ka seotud. Nõudlusseadus (demand) mida kõrgem on hind, seda vähem tahetakse, suudetakse tarbida- pöördvõrdeline seos Kui muutub hind, siis nihe piki kõverat; kui muutub mõjur toimub nihe Pakkumisseadus (sell)- kui kõrge hind, siis tahetakse müüa, palju kaupu, suhe võrdeline Alternatiivkulu- kui midagi tahta, peab millestki loobuma Majandussüsteemid: 1. Traditsiooniline majandus- iga majandusüksus toodab põhilised tarbimiseks vajalikud hüvised ise. Tööjõu spetsialiseerumine on väga madal- naaber aitab naabril maja ehitada ...

Majandus → Majandusteaduse alused
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kordamine eksamiks

Mikroökonoomika eksam Nõutav kogus väheneb ­ kauba hind tõuseb. Nõutav kogus suureneb ­ kauba hind langeb. Normaalkaubad ­ kui raha on rohkem, siis ostan rohkem. Inferioorkaup ­ kui raha on rohkem, siis ostan vähem. Giffenikaup ­ kui hinda tõsta, siis ostetakse rohkem. Pakkumine (S) ­ seos hüvise hinna ja selle koguse vahel, mida tootjad soovivad ja suudavad antud ajaperioodil müüa. PAKKUMISSEADUS: muude tingimuste samaks jäädes, mida kõrgem on hüviste hind,seda suurem on pakutav kogus. Hinnavaru ­ tarbija ülejääk, iseloomustab asjaolu, et tarbija valmisolek makta on suurem kui tarbimiskulutused. Nõudluskõver ­ mida vertikaalsem, seda väiksem hinna tundlikus. Mida horisontaalsem, seda suurem hinna tundlikus. Hinnaelastsuse määrab asenduskaupade lähedus ja olemasolu, kauba kasutamisvõimalused.

Majandus → Mikroökonoomika
603 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Majanduse eksami küsimused ja vastused 10. klass

Käsumajandus – enamik omandiõigust riigi käes. Turumajandus – majandussüsteem, mis kasutab vabatahtlikku vahetust. Segamajandus – riigile kuuluvad ettevõtted kui ka inimestele. 16. Mis on nõudlus? Nõudlusseadus? Nõudlus on teatud kauba/teenuse kogus, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Nõudlusseadus - inimesed ostavad tooteid kõrgema hinnaga vähem kui madalama hinnaga. 17. Mis on pakkumine? Pakkumisseadus? Pakkumine on kaupade/teenuste kogus, mida tootjad soovivad ja suudavad müügiks anda erinevate hindadega teatud ajahetkel. Pakkumisseadus on kui kõik tingimused on võrdsed, pakutakse kõrgema hinnaga müügiks rohkem tooteid kui madalama hinnaga. 18. Mis on tootlikkus? Kuidas saab tootlikkust tõsta? Tootlikkus on väärtuste hulk, mida töötaja teatud ajavahemikus suudab luua. Tootlikust saab tõsta arendades oskusi, teadmisi ja pühenduda täielikult tegevusse. 19

Majandus → Majandusteaduse alused
55 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ehitusökonoomika kordusküsimused.

korral. Turunõudluskõver on kõigi indiviidide nõudluskõverate horisontaalsumma. Nõudlusseadus väidab, et inimesed ostavad rohkem kui hüvise hind langeb ja vähem kui hüvise hind tõuseb. 11 Nõudlust mõjutavad faktorid Tarbija sissetulek Teiste antud hüvistega seotud hüviste hinnad Tarbija maitse või eelistused Ostjate ootused Tarbijate arv turul 12 Mis on pakkumine ja kuidas iseloomustatakse pakkumiskõverad. Pakkumisseadus Pakkumine on hüviste kogus, mida tootjad suudavad ja soovivad teatud hindade korral müügiks pakkuda. Pakkumiskõver kujutab graafiliselt tootjate poolt pakutavate koguste suhet hüvise hinna suhtes. Pakkumisseadus väidab, et kui hüvise hind tõuseb pakutakse suuremat kogust, kui hind aga langeb pakutakse väiksemat kogust. 13 Pakkumist mõjutavad faktorid Hüvise tootmistehnoloogiad Hüvise valmistamisel kasutatud ressursside hinnad

Ehitus → Ehitusökonoomika
32 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Nõudlus ja pakkumine

2 . T U R G : N Õ U D L U S J A PA K K U M I N E Lk 29 ­ 59 2.1. TURU OLEMUS Lk 29 Turg ­ üldnimi, kus ostjad ja müüjad suhtlevad kaupade ja teenuste vahetamise eesmärgil. Jaguneb: · toodangu- ehk hüviste turg ­ kaubeldakse kaupade ja teenustega · toormisteguri- ehk ressursiturg ­ kaubeldakse tootmisteguritega. Turu struktuur(iseloomulikud jooned): · Turul osalejate arv ­ ostjad, müüjad · Kauba omadused ­ kaubad homogeensed või diferentseeritud · Turule tuleku ja sealt lahkumise tingimused (kas see on kerge või seda takistavad loomulikud või kunstlikud barjäärid) · Turul osalejate konkurentsi vormid (kas on üksnes hinnakonkurents või ka hinnaväline) Turud jaotatakse lähtudes kokurentsitüüpidest: 1) täiel...

Majandus → Micro_macro ökonoomika
306 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandusteooria kordamisküsimused KT 15.11.2012

(parimast alternatiivist loobumise hind). 2) Mida väidab nõudlusseadus? Nõudluskõvera graafiline esitus. Hüvise hinna tõustes selle nõutav kogus väheneb ning hüvise hinna langedes selle nõutav kogus suureneb. (Nõudluskõver-tähistus D) x telg ­ hüvise kogused y telg ­ hüvise hinnad (Pikki nõudluskõverat üles alla liikudes ei muutu mitte nõudlus vaid nõutav kogus!) 3) Mida väidab pakkumisseadus? Pakkumiskõvera graafiline esitus. Hüvise hinna tõustes selle pakutav kogus suureneb ning hüvise hinna langedes, selle pakutav kogus väheneb. (Pakkumiskõver- tähistus S) x telg- hüvise kogused y telg- hüvise hinnad 4) Muutus nõutavas/pakutavas koguses & muutus nõudluses/pakkumises. Muutus nõutavas/pakutavas koguses: Muutus,mis tuleneb hinnast.(muutus hinnas ei too kaasa muutust nõudluses) Muutus nõudluses/pakkumises: Tekitavad kõik tegurid PEALE HINNA. (tarbija

Majandus → Ettevõtluskeskkond
90 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusteadus

Majandusteadus Majandusteadus on majandussubjektidekäitumise seletamise viis, mis lähtub eeldusest, et inimestel on eesmärgid ja nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Majandusteadus jaotub: Majanduspoliitika, Rakenduslik majandusteadus– Majandusteooria. Uurimisobjektilt jaguneb majandusteadus: rahvamajandusõpetus, ettevõttemajandusõpetus Rahvamajandus jaguneb omakorda: mikroökonoomikaks (üksikult üldisele), – makroökonoomikaks (üldiselt üksikule). Makroökonoomika kirjeldab majandussektorite (majapidamised, ettevõtjad, valitsus, välissektor) vahelisi seoseid. Mikroökonoomikat võib pidada õpetuseks turu üldisest tasakaalust. Rahvamajandusõpetus uurib, kuidas ühiskond jaotab oma piiratud ressursse inimvajaduste rahuldamiseks. Ressursid Inimeste vajadused on piiramatud, samal ajal kui nende rahuldamiseks kättesaadavad ressursid on piiratud. Tootmine on hüviste valmistamine, tarbimine aga nende kaupade ja teenus...

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Majanduseksami mõisted

tegurid kõrgema hinna eest. Asenduskaubad Kaubad mis rahuldavad samasid vajadusi ning on üksteisega asendatavad. Näiteks karastusjoogid. Täiendkaubad Täiend- ehk siduskaubad on kaubad, mida sageli koos kasutatakse. Pakkumine Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus Kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul. Turu tasakaal Olukord, kus nõutava ja pakutava kauba kogused on mingil hinnatasemel võrdsed Ülejääk Olukord turul, kus pakkumine ületab nõudluse; eelarves on ülejäägiga tegemist siis, kui tulud ületavad kulusid Defitsiit Olukord turul, kus nõudmine ületab pakkumise

Majandus → Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
84
pdf

Loeng 5 - Nõudlus ja pakkumine

võib olla suurem nõudluse hinna elastsus sõltuvalt p palgast. g 3. Luksuskaupadel (kaaviar, lõhe) on aga suur tulu elastsus, kuna tarbijad leiavad, et juhul kui nende sissetulekud langevad, siis saavad nad ka ilma luksuskaupadeta hakkama hakkama. 40 Lembit Viilup Ph.D, IT Kolledz Pakkumise hinna elastsus. Pakkumisseadus ütleb, et kõrgem hind suurendab pakutavaid koguseid e. pakkumist. Pakkumise hinna elastsus näitab, kuidas pakutav kogus reageerib hinna muutustele. Kaupade K d pakkumist kk i t lloetakse t k elastseks l t k siis, ii kui k i pakutava k t koguse

Majandus → Majandus
78 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majanduse küsimused

a. kulud, mis tagavad autonoomsed sissetulekuid b. kulud, mis ei sõltu väljaminekutest c. kulud, mis ei sõltu kehtivast riigikorrast d. kulud, mis ei sõltu SKP suurusest 14. Analüüsi tabelis toodud WW riigi SKP näitajate alusel: Aasta Nominaalne SKP SKP deflaator miljardite kroonides) (baasaasta 1990) 1997 82,8 120 % 1998 91.5 122 % Kui suur reaalne SKP 1997 a. 1990 aasta hindades? a. 65 b. 69 c. 85 d. 101 15. Pakkumisseadus väidab a. pakutud hobuse suhu ei vaadata b. pakkuda tuleb ainult kvaliteetset kauppa c. kauba hinna langemisel tõuseb pakutav kogus d. kauba hinna tõusmisel tõuseb ka pakutav kogus 16. Sisemajanduse koguprodukti arvestusel ignoreeritakse täielikult: a. teenuseid, mis piirduvad üksnes jutuga (giidid, infopunktid, jne) b. vaba aja suurenemise ja tööaja lühenemise mõju c. mitteresidentide majandusliku tegevuse tulemusi d. keskkonnakahjuliku toodangu väärtust e

Majandus → Majandus
100 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Test 02 - Nõudmine ja pakkumine

BCU3610 Mikroökonoomika (kaugõpe) Alustatud esmaspäev, 12. oktoober 2015, 20:50 Olek Valmis Lõpetatud esmaspäev, 12. oktoober 2015, 22:03 Aega kulus 1 tund 12 minutit Punktid 24,0/25,0 Hinne 9,6, maksimaalne: 10,0 (96%) Küsimus 1 Turu ülejääk „surub“ turuhinnad üles, turu puudujääk aga „surub“ nad alla. Valmis Hinne 1,0 / 1,0 Vali üks: Tõene Väär Jah! Turu ülejääk tähendab seda, et kaupa on rohkem kui seda ostetakse ­ pakkumine ületab nõudlust. Kuna kogu kaupa ei osteta ära, siis selleks, et pakkujatele kaup kätte ei jääks, lasevad nad hinda madalamaks, lootuses, et siis kaup ära ostetakse. Kui turul valitseb aga puudujääk, tähendab see seda, et os...

Majandus → Mikroökonoomika
540 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Majanduse loeng kordamine

LOENG 1 Majandusõpetus jaguneb: Mikroökonoomika ja Makroökonoomika. Mikroökonoomika baseerub üksikute majapidamiste tegevuse analüüsil, uurib tingimusi, mille korral majanduse üksikud turud saavutavad tasakaalu ja kogu rahvamajandus tegutseb efektiivselt. Makroökonoomika roll piirdub globaalsete majandusprobleemide põhjuste väljaselgitamisega. Positivistlik majandusteadus-kui see piirdub uurimisega, "kuidas asjad tegelikult on". Sisaldab hinnanguid, "kuidas asjad peaksid olema",- Normatiivne majandusteooria. Hinnakujunemise ja turgude tegutsemise selgitamisel kasutatakse täieliku konkurentsi eeldust(teoreetilist üldistust.) Mittetäieliku konkurentsi puhul mõjutavad müüjad, ostjad või mõlemad turuhinda. Majanduse põhiülesanded: Mida, millises kogusese toota? , Kuidas toota hüviseid? Kellele toota ja kuidas toodangut jaotada?. Ühiskonnas, kus pole puudust, valitseb küllus. Raha pole vaja. Zeitgeisti ideaal! Konkreetse...

Majandus → Mikroökonoomika
36 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Majanduse alused

Majanduse alused Majanduse põhiprobleem - vajadused on lõputud, võimalused piiratud. Vajadused: · füüsiline - elukoht, toit, rõivad · psühholoogilised - kanda moodsaid rõivaid, vaadata uusi filme, osta kindlat marki auto. Vajadused ja nende rahuldamise ahel · Inimeste vajadused · ressursid, tööjõud, kapital · tootmine · tootmise tulemus: kaubad, teenused. Majandusteadus - uurimus inimestest, kes toodavad ja vahetavad, et saada kaupu ja teenuseid, mida nad ise soovivad. Kaubad - füüsilised tooted. Teenused - tooted, mida ei saa katsuda Selleks, et vaja tiita kaupu ja teenuseid on vaja ressursse · loodusressursid · kapital · inimressurss e. Tööjõud · ettevõtlikus - hoiak, mida iseloomustavad loov ja uuendulik mõtlemine, riskijulgus ja arukas juhtimine. · Alternatiiv - loobumiskulu, tähistab parima alternatiivse võimaluse maksumust, millest loob...

Majandus → Majandus
71 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

I LOENG Majandusteadus on majandussubjektide käitumise seletamise viis, mis lähtub eeldusest, et inimestel on eesmärgid ja nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Majandusteadus jaotub: a) majanduspoliitika; b) rakenduslik majandusteadus; c) majandusteooria. Uurimisobjektilt jaguneb majandusteadus: a)rahvamajandusõpetus; b)ettevõttemajandusõpetus. Majanduse põhiküsimused: Milliseid? Kuidas? Kellele? Majandusteooria uurib ratsionaalset majanduslikku käitumist, mis seisneb subjektiivse kasulikkuse maksimeerimises. Rahvamajandus jaguneb omakorda mikroökonoomikaks(üksikult üldisele) ja makroökonoomikaks(üldiselt üksikule). Makroökonoomika kirjeldab majandussektorite( majapidamised,ettevõtjad, valitsus, välissektor) vahelisi seoseid. Mikroökonoomikat võib pidada õpetuseks turu üldisest tasakaalust. Rahvamajandusõpetus uurib, kuidas ühiskond jaotab oma piiratud ressursse inimvajaduste rahuldamiseks. Inimvajadused on piiramatud...

Majandus → Majandus (mikro ja...
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Pöllumajandus ökonoomika eksam

Põllumajandus ökonoomika kordamine 14.11.2011 1. Põllumajanduse funktisoonid ühiskonnas · Toiduainete tootmine koos tehnilise toorainega ( lina, puuvill) · Suur roll rahvamajanduses: elanikkonna töö mahutamise ja tulude saamise allikas · Tööjõu laiendatud taastootmise allikas teistele majandusharudele. (maybe laiemalt) · Toidu.- ja tehnilise tooraine reservide, ekspordi ja välisvaluuta kogumine (tugevdab riigi sõltumatust ja majanduslikku võimsust) · Inimühiskonna areng · Loodusliku keskkonna taastootja · Maaelulaadi ja asustuse säilitamien maapiirkondades · 2. Põllumajandussektori iseärasused võrreldes teiste majandusharudega · Tootmisstruktuur. Palju tootjaid, aga ükski ei suuda üksinda muuta turul valitsevaid tingimusi. Valitseb täielik konkurents. · Looduse mõju. (Ilmastik , haiguste ja kahjurite levik) muudab põllumajandusli...

Kategooriata → Ökonoomika
458 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Majanduse mõisted

tasuta hüvised (saab loodusest). Alternatiivkulu on saamata jäänud tulu ehk parimast alternativist loobumise hind. Nõudlus on seos hüvise hinna ja ostetava koguse vahel. Nõudlusseadus sätestab, et tarbijad ostavad hüvist seda rohkem, mida madalam on selle hind. Mõjurid: tarbijate sissetulek, teiste hüvise hinnad, tarbijate eelistused, tarbijate ootused, tarbijate arv. Pakkumine on seos pakutava koguse ja hinna vahel. Pakkumisseadus sätestab, et kui hüvise hind tõuseb, pakuvad tootjad suuremat kogust ja kui hind alaneb, väheneb pakutav kogus. Mõjurid: hüvise tootmistehnoloogia, ressursside hinnad, teiste hüviste hinnad, pakkujate arv, pakkujate hinnaootused. Sissetulekuefekt – sama raha eest saab osta rohkem ehk sama kogust ostes, jääb raha üle. Majandussüsteemid:  Tavamajandus – traditsioonid. Aafrika, Aasia, Lõuna Ameerika.

Majandus → Majandus
32 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Majandusteooria alused kontrolltöö vastused

Selleks kanname koordinaatteljestiku x-teljele hüvise kogused ning y-teljele hüvise hinnad. A 4 Nõudluskõvera puhul on tegemist langeva ehk negatiivse tõusuga sirgega. Miks? Nüüdseks juba teame, et hüvise hinna langedes (liikudes punktist A punkti B) nõutav kogus suureneb. Nõudluskõvera negatiivsel tõusul on kaks sisulist põhjust: vahetusefekt ning sissetulekuefekt. 3) Mida väidab pakkumisseadus? Pakkumiskõvera graafiline esitus. Pakkumisseadus: hüvise hinna tõustes selle pakutav kogus suureneb ning hüvise hinna langedes selle pakutav kogus väheneb. Seega, hüvise hind ja pakutav kogus liiguvad (üldjuhul) ühes ja samas suunas. Pakkumistabel tervikuna väljendab tootjate pakkumist (ehk hüvise kogused, mida tootjad soovivad ja suudavad erinevate hindade korral teatud perioodi jooksul müügiks pakkuda). Pakkumistabelis esitatud andmete põhjal on meil võimalik koostada

Majandus → Majandusteaduse alused
117 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Mikroökonoomika mõisteid

Mikroökonoomika mõisteid jms Ceteris paribus ­ muud tingimused jäävad samaks, vaid üks asi muutub. Inferioorne hüvis ­ kaubad, mille nõudlus väheneb, kui sissetulek kasvab Asendushüvis ­ ühe kauba hinna kallinemisel hakatakse tarbima enam teist, odavamat kaupa. Täiendhüvised ­ neid kasutatakse mingi vajaduse rahuldamisel koos. Kui ühe hind kasvab, siis ka teise kauba nõudlus väheneb. Kasvavate alternatiivkulude seadus ­ täiendava toodangu alternatiivkulu kasvab seda enam, mida rohkem seda hüvist toodetakse. Kuna lisatoodangu valmistamine muutub üha kulukamaks, peavad tootjad selle eest saama kõrgemat hinda, et nad suudaksid pakutavat kogust suurendada. Mikroökonoomika 01.09.2011 harjutustund Mikroökonoomika õppejõud asub vabal ajal ruumis X-482. E-mail [email protected] Tootmisvõimaluste kõver Igas riigis on teatud hulk ressursse, mida ühendades/kasutades on võimalik toota teatud kogus erinevaid kaupu. Siin on mõned ee...

Majandus → Mikroökonoomika
28 allalaadimist
thumbnail
12
docx

MIKRO JA MAKROÖKONOOMIKA PÕHIMÕISTED

MIKRO JA MAKROÖKONOOMIKA PÕHIMÕISTED  Mikro ja makroökonoomika uurib kuidas ühiskond jaotab oma piiratud ressursse inimvajaduste rahuldamiseks. (vajadused piiramatud, ressursid piiratud)  Majandustegevus- kättesaadavate ressursside kasutamine inimvajaduste rahuldamiseks tarvilike hüviste tootmiseks  Tootmine-hüviste valmistamine  Tarbimine- kaupade/teenuste kasutamine vajaduste rahuldamiseks  Ressursid ehk tootmistegurid on vahendid mida kasut hüviste valmistamiseks o Maa- haritav maa, mineraalid, veeressursid jne o kapital- kõik inimtööga valmistatud tootmisvahendid (ehitised, seadmed) o töö- inimese kehalised ja vaimsed võimed mida kasut tootmises  alternatiivkulu- parimast alternatiivist loobumise hind. Teiste hüviste hulk, mida oleks saanud valmistada nendesamade ressurssidega.  Tootmisvõimaluste kõver (PPC) näitab kahe hüvise er...

Majandus → Mikroökonoomika
120 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Makroökonoomika eksam B

15. Oletame, et aastal 1990 toodeti mingit kaupa 400 ühikut hinnaga 20 krooni üks ühik. Järgmisel, 1991 aastal toodeti sama kaupa 500 ühikut, kuid juba hinnaga 30 krooni ühik.Eeldades, et see oligi kogu toodang, arvutage 1991 aasta nominaalne SKP? a. 10000 b. * 15000 c. 18000 d. 20000 16. Autonoomsed kulud on a. kulud, mis tagavad autonoomsed sissetulekuid b. kulud, mis ei sõltu väljaminekutest c. kulud, mis ei sõltu kehtivast riigikorrast d. * kulud, mis ei sõltu SKP suurusest 17. Pakkumisseadus väidab a. pakutud hobuse suhu ei vaadata b. pakkuda tuleb ainult kvaliteetset kauppa c. kauba hinna langemisel tõuseb pakutav kogus d. * kauba hinna tõusmisel tõuseb ka pakutav kogus 18. Monopsoniks nimetatakse turusituatsiooni, kus a. toimub ainult hulgimüük b. * ostjaid on suhteliselt vähe, kuid müüjaid palju c. müüjaid on turul üks ja ostjaid on äärmiselt palju d. mõlemaid nii ostjaid kui müüjaid on vähe 19. Investeerimisotsuste vastuvõtmisel kasutatav näitaja nn

Majandus → Makroökonoomika
214 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted

Mikro- ja makroökonoomika põhimõisted Mikro- ja makroökonoomika - uurib, kuidas inimesed otsustavad kasutada ühiskonna piiratud ressursse, et rahuldada oma piiramatuid vajadusi. Majanduse põhiprobleem - on vastuolu piiratud ressursside ja piiramatute vajaduste vahel. Majandustegevus - kujutab endast kättesaadavate ressursside kasutamist inimeste vajaduste rahuldamiseks tarvilike hüviste tootmiseks. Hüvised - on koondnimetus, mis tähistab nii kaupu (raamatuid, kasukaid) kui teenuseid (tervishoid, keemiline puhastus). Tootmine ja tarbimine Tootmine - on hüviste valmistamine Tarbimine - on loodud hüviste kasutamine oma vajaduste rahuldamiseks. Tootmisprotsessi sisendid - on ressursid e. tootmistegurid (kõik need vahendid, mida kasutatakse hüviste valmistamiseks. Tootmistegurite kategooriad: 1. MAA (hõlmab kõiki loodusressursse, mida võib hüviste tootmiseks kasutada); 2. TÖÖ (inimeste vaimsete ja kehaliste ...

Majandus → Micro_macro ökonoomika
363 allalaadimist
thumbnail
8
odt

KORDAMINE MAJANDUSEKSAMIKS

hooajakaup, ostjate arvu muutus, maitsete muutus, ootuste muutus. IV PEATÜKK: PAKKUMINE · Pakkumine ­ erinevad kogused mingit kaupa, mida tootja suudab pakkuda erinevate hindadega teatud ajahetkel. · Suurema tootmise puhul ja pakkumise puhul, suurenevad kulud. Seega peab ettevõtte tõstma toote hinda, et teenida tulu. · Kõrgemate hindadega suudab ettevõtte müügiks anda rohkem tooteid. Pakkumisseadus. · Turupakkumine ­ kõikide müüjate pakkumised kokku · Pakkumise hinnaelastus ­ räägitakse kui hinnamõju suurusest. Kui hinnamõju on suur, on pakkumine elastne, kui hinnamõju on väike, on pakkumine jäik. Elastne pakkumine, kui ressursse saab antud toote tootmiseks kiiremini ja tõhusamalt kasutada ja sealt eemaldada. · Hinnamõju pakkumisele. Hinnatõusud ja langused saadavad pakkujatele teateid. Hinnatõus

Majandus → Arendustegevus
21 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mikroökonoomika I konspekt

Mikroökonoomika- Uurib majanduse erinevate komponentide (kodumajapidamised, firmad ) käitumist. Uurib miks ja milliseid valikuid nad teevad, kuidas need valikud vastastikku üksteist mõjutavad. Mikroökonoomika - uurib kuidas indiviidid, leibkonnad ja firmad teevad otsuseid kasutadas piiratud koguses ressursse, tavaliselt turgudel, kus müüakse ja ostetakse tooteid ja teenuseid. Uurib, kuidas need otsused mõjutavad toodete ja teenuste nõudlust ja pakkumist, mis omakorda kujundab hinna ja kuidas hind loob jällegi nõudlust ja pakkumist. Mikroökonoomika vastandiks peetakse makroökonoomikat. Makroökonoomika – uurib majandust tervikuna, käsitletakse majanduse koondnäitajaid (inflatsioon, töötus, majanduskasv). Analüüsitakse majapidamiste, firmade ja valitsuste mõju majandusele kui tervikule. Hüvis - kasutatakse tarbijate vajaduste rahuldamiseks (kaup või teenus) Tootmine- hüviste valmistamine Tarbimine – kaupade ja teenuste kasutamine Tootmiste...

Majandus → Mikroökonoomika
86 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Mikro ja makroökonoomika terminid

Mikro ja makroökonoomika terminid Eesti keeles English На русском Majanduse alusmõisted. Fundamentals of Economics. Фундаментальные понятия ökonoomika economics экономика Ceteris paribus „Other –things-equal” assumption, «при прочих равных условиях» „Muude tingimuste samaks Ceteris paribus jäädes” põhimõtted Principles принципы Teaduslik meetod Scientific method Научный метод seos tradeoffs связь piiranalüüs Marginal analysis Предельный анализ kompositsiooniviga Fallacy of composition Композиционные ошибки Positiivne tõus Positive slope Положительный наклон Verikaalne ja horiso...

Majandus → Majandus
24 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Mikro- ja makroökonoomika põhjalik konspekt

Mikro-, Makroäkonoomikia eksamikonspekt Pt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 15 PT 1 Alternatiivkulu: on see tulu mis jääb saamata, kuna ressursse ei kasutatud paremini. Ceteris paribus ­ võrdsetel tingimustel Hüvised ­ kaubad ja tenused Tootmistegurid · Maa · Kapial · Töö Kasvavate alternatiivkulude seadus ­ ühe üvise saamiseks tuleb loobuda teise hüvise kogusest Majandusmudel - lihtsustatud vorm maandusandmete võrdluseks Majandusteooria ­ Majanduse funktsioneerimst sletavate seaduste kogum Makro -uurib majandust tervikuna Mikro ­ uurib eraliseisvate majadusüksuste tegude tagajärgi Normatiivne ­ nii nagu võiks olla Positivistlik majandusteadus ­ nii nagu on Ressursid = tootmistegurid Tootmisvõimalste kõver ­ näitab kahe hüvise kombinatsioone, mida majandus võib toota eeldusel et kasutatakse kõiki saadaolevaid tehnoloogiaid Kompositsiooni viga ­ tulemusi ühele g...

Majandus → Micro_macro ökonoomika
871 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

Nõudlus ­ seoshüvise hinna ja selle koguse vahel, mida tarbijad antud perioodil soovivad osta. Nõudlusseadus: hind tõuseb, nõudlus langeb. Hind langeb, nõudlus tõuseb Nõudluse muutus kajastab kõigi teiste (v.a. hind) nõudluse mõjurite mõju, nõutava koguse muutus näitab aga üksnes hüvise hinna muutuse mõju. Pakkumine ­ on seos hüvise hinna ja selle koguse vahel mdia tootjad soovivad ja suudavad antud perioodil pakkud. Pakkumisseadus: pakuav kogus kasvab, kui hüvise hind tõuseb. Pakutav kogus langeb, kui nõutav kogus langeb. Pakkumise muutus ja pakkumise koguse muutus (sama loogika, mis nõudluse puhul ­ ühe puhul nt hind kasvab ja kogus kasvab, teise puhul hind jääb samaks, kogus kasvab ehk muutuvad tootmistingimused ). Nõudluskõver ­ nõudlus kasvab, kui hind langeb Pakkumiskõver ­ pakutav kogus kasvab, kui hind tõuseb Tasakaaluhind ­ nõudlus ja pakkumiskõvera lõikepunkt nõutav kogus=pakutav kogus

Matemaatika → Matemaatika
25 allalaadimist
thumbnail
85
docx

Mikroökonoomika

Mikroökonoomika Table of Contents LOENG 2 TURG. NÕUDLUS JA PAKKUMINE............................................. 1 LOENG 3: NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS..................................... 6 LOENG 4 TARBIJA VALIK JA NÕUDLUS.................................................. 14 LOENG 5 ORDINAALSE KASULIKKUSE E ÜKSKÕIKSUSKÕVERATE TEOORIA ....................................................................................................... 17 LOENG 6: TARBIMISVALIKUTE MÕJURID.............................................. 26 LOENG 7: SISEND JA TOOTMINE......................................................... 35 LOENG 8: TOOTMISKULUD................................................................. 42 LOENG 9: TÄIELIKU KONKURENTSI TURG............................................. 53 LOENG 10: TÄIELIK KONKURENTS PIKAL PERIOODIL............................ 59 LOENG 11 MONOPOL.........................................................

Majandus → Majandus (mikro ja...
46 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Majanduse alused konspekt 1

Uued tehnoloogiad, mis võimaldavad vähendada tootmiskulusid suurendavad pakkumist. 4. Tootjate arv. Pakkumine sõltub ka tootjate arvust. Kui turule tuleb uusi ettevõtteid, kes toodavad helikassette, suureneb helikassettide pakkumine. Pakkumist mõjutavaid tegureid ning nende mõju suunda iseloomustab tabel 3.2 Tabel 3.2 Helikassettide pakkumine Pakkumisseadus Pakutavate kassettide hulk Väheneb kui: Suureneb kui: Kasseti hind langeb Kasseti hind tõuseb Muutus pakkumises Kassettide pakkumine Väheneb kui Suureneb kui Asenduskauba hind tõuseb Asenduskauba hind langeb

Majandus → Majanduse alused
78 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Majandusmõistete seletus eesti ja vene keeles

Majandusõpetus Mõistete seletus. , I osa muutused moes, maitses, hoiakutes, harjumustes ootuste muutus 3.3. ­ , 3.3.PAKKUMINE, supply ­ on kaupade või teenuste kogus, mida tootjad soovivad ja suudavad müügiks anda erinevate hindadega teatud ajahetkel 20) ­ 20) Pakkumisseadus, law of supply ­ mida kõrgem hind, seda suurem , , pakutav kogus (ceteris paribus). Hinna ja pakutava koguse vahel võrdeline seos 21) 21) pakkumise graafiline kujutamine p supply, S

Majandus → Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Majandus alused konspekt

MAJANDUSEALUSED 27.01.2010. Mis on iga ühiskonna suurim majandusprobleem? Iga ühiskonna suurim majandusprobleem seinseb selles. · Et inimeste tahtmised ja soovid on piiramatud · Ressursid nende rahuldamiseks aga piiratud. Seda, kuidas jaotada piiratud ressursse hüviste tootmiseks, vahetamiseks ja tarbimiseks, et inimeste piiramatuid vajadusi kõige ratsionaalsemalt rahuldada, uurib mikro- ja makroökonoomika (MMÖ) Mikroökonoomika uurib spetsiifiliste majandusüksuste (kodumajapidamine. Firma . reatav turg või tootmisharu) majanduskäitumist mitmesuguste valikute tegemisel. Makroökonoomika analüüsib majanduse kui terviku käitumist ningi majanduspoliitilisi valikuid Makroökonoomika uurib majanudse kui tevikut. Tema uurimisobjektideks on üldised rahvamajanduslikud nähtused nagu koguväljund, tööhõive, töötus, üldine hinnatase jne. Rahvamajanduse ringkäik Sissetulek (raha) ...

Majandus → Majanduse alused
75 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun