Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"pahet" - 57 õppematerjali

pahet - joomine, suitsetamine, narkootikumid.
thumbnail
1
doc

Suitsetamise erinevad ajajärgud

sajandit võeti suitsetamist kui negatiivset harjumust, seostati ka prostitutsiooniga.Korralik naine ega mees ei suitsetanud, see oli pigem madalate elukommetega inimeste pärusmaa. 20.sajandi 20ndatel sai suitsetamine stiilseks tegevuseks. Filmides ja ajakirjades oli tavaline näha sigaretiga meest või naist. Filmistaaridele isegi maksti, et nad poseeriksid suitsuga. Suitsetav naine oli stiilne ja iseteadlik naine. Tänapäeval võetakse suitsetamist taas kui tervist rikkuvat ja negatiivset pahet. Ühiskond ei tauni suitsetamaist, avaliku arvamuse tõttu on mitmed tähtsad isikud maailma pidanud suitsetamise maha jätma. Filmides ja ajakirjades näeb vähe suitsetavaid inimesi.

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Teos "Isa Goriot"

pidevaid sooje suhteid ja kontakte, kuid tütred hakkasid häbenema isa kaupmeheametit ja hoidusid hoopis kõrvale. Isa Goriot kaudu näitab Balzac inimeste oskamatust teha teisi õnnelikuks ilma rahata, kritiseerides jõukate inimeste saamatust õpetada oma lapsi ilma liigsete hellituste ja mugavusteta elama. Honore de Balzac ei ülista oma teose ,,Isa Goriot" kaudu ühiskonnas raha võimu. Läbi Goriot ja tema tütarde peegeldab Balzac raha pahet hävitada lähedaste inimeste vahelisi suhteid. Goriot tütred olid nii harjunud oma isalt terve elu alati raha saama, tema vaesumine lõpetas nendevahelised suhted.. Kui Goriot lõpuks vaesena suri, keeldusid tütred teda matmast ja isegi matusele tulemast.. Balzac kirjeldab väga hästi selle näite põhjal raha võimu inimesi muuta isekateks ja teiste suhtes ükskõikseteks. Teos ,,Isa Goriot" kui realismi tunnusjoontega kirjandus väljendab väga tõetruult

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Tartuffe"

Lugesin Moliere'i ,,Tartuffe". See näidend on üks tema loomingu kesksest teosest. Selle näidendi ilmumise õiguse eest pidi ta viis aastat võitlema kirikuringkondadega. ,,Tartuffe" kanti esimest korda avalikkuse ees ette 5. augustil 1667 ja sel oli väga suur edu. Ma arvan, et selle edu põhjuseks võis olla see, et autor oli pilke objektiks valinud variseri, kes vagaduse maski all oma musti asju ajab ning sellega tabas Moliere tolle aja ühiskonna üpriski olulist pahet. Näidend koosneb viiest vaatusest. Tegelased on järmised: proua Pernelle- Orgoni ema, Orgon- Elmire'i mees. Elmire- orgoni naine, Damis- Orgoni poeg, Mariane- orgoni tütar, Valere- Mariane'i peigmees, Cleante- Elmire'i vend, Tartuffe- vagatseja, Dorine- Mariane'i toaneitsi, härra loyal- kohtuteener, politseiametnik ja Flipote- proua Pernelle'i teenijanna. Tegevus toimub Pariisis, Orgoni majas. Näidendi keskseks tegelaseks on vagatseja Tartuffe, kes asub elama Orgoni majja. Too Tartuffe

Kirjandus → Kirjandus
220 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Karma

põgusalt-ja need mõtted mõjutavad, mida ja kuidas me ütleme ja teeme. Budistlikus kontekstis käsitletakse oskuslikena selliseid tegevusi, mis on positiivsed ja kohased, sest need on hoolikalt läbi mõeldud ning nende võimalikke tagajärgi on kaalutud. Kümme negatiivset tegu Kümme positiivset tegu Kümme põhjust halba karmat põhjustavat tegu: Kümme positiivset tegu hõlmavad Kolm füüsilist pahet: esmajoones negatiivsest tegevusest 1. tapmine, hoidumist ja seejärel positiivsete 2. varastamine ja vastandite väljaarendamist. 3. seksuaalne väärkäitumine Kolm füüsilist voorust: Neli negatiivset kõneaspekti: 1. elu kaitsmine, 1. valetamine, 2. heldus teiste vastu ja 2

Teoloogia → Usundiõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas vähendada alkoholismitarbimist? Mida saab teha riik, mida inimesed ise?

Ma arvan, et alkoholitarbimist on kõige hõlpsam vähendada siis, kui inimesed leiaksid endale meeldiva tegevuse või hobi, millega oma vaba aega sisustada, näiteks sportimise. Ma leian, et sporti armastav inimene ei taha rikkuda oma tervist liigse alkoholitarbimisega. Need, kellel on rasked alkoholiprobleemid, peaksid minema võõrutusravile. Alkoholisõltuvuses olevad inimesed sageli ei tunnista oma pahet, selleks peaksid neil olema hoolivad ja tähelepanelikud sõbrad ning pereliikmed. Ma leian, et riik võiks alkoholitarbimise vähendamiseks antud toodete hinda tõsta. Paljudes riikides on alkohol tunduvalt kallim kui Eestis. Ma arvan, et sellepärast on ka alaealiste hulgas alkoholi tarbimine niivõrd levinud ­ alkohol on kergesti kättesaadav ning taskukohane. Kui alkoholi hind oleks kõrgem, siis noored ei raiskaks oma taskuraha kalli alkoholi peale. Samuti võiks

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Jeremy Bentham

Utilitarismi seisukohalt tuleb Benthami arvates korraldada ka seadusandlus. Seadusandluse loomise eesmärgiks peab olema maksimaalse hulga inimeste maksimaalne hüvang (õnn, nauding jne.) Kriminaalkaristusest kirjutab ta järgmist: "...Iga karistus iseenesest on pahe, kannatus. Seega utilitarismi põhimõttest lähtudes tuleb karistust rakendada üksnes siis, kui see osutub vältimatuks, üksnes selle nimel ja üksnes sel määral, mil see võimaldab ära hoida veel suuremat pahet ja kannatusi." Karistused toovad inimestele kannatuse. Sellepärast on väga tähtis valitsejale ja seadusandjale kindlaks määrata minimaalselt tingimata karistus. Tema arvamusel, iga inimene püüab suureneda oma lõbu ja ,vastavalt vähendada kannatusi.

Filosoofia → Filosoofia
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kaur Kender - Pangapettus

sularahaautomaadist välja võtte, oleksid automaatidega varustatud sularahaautomaadid ta panga reeturina maha lasknud. Indrek oli hea kõnemees. Ta pidas maha ka ühe kõne liigkasuvõtmise teemal, et süüa saada. Indrek said tööd Vincenti juures, kus ta hakkas narkodiilerina töötama. Indrek leidis ka oma naise üles. Magnus Emporio oli menukirjanik. Kirjutas palju äriplaane. Ta ei maksnud kunagi üüri. Ta pidutses ja raiskas oma raha palju. Magnusele ei olnud võõrad ka kolm pahet - joomine, suitsetamine, narkootikumid. Raamatu lõpus pandi Magnus vangi tema maksmata jäänud üüri tõttu. Tuimo Tõrges ehk Pontšik tahtis terve maailma „pontšifitseerida“. Tal oli selle plaani jaoks raha vaja, aga Hatza Pangast ta seda ei saanud. Raha ta siiski sai, kuid seda pangast nimega Kilter Kubjas Aidamees. Tal oli väga kuri naine, kes teda peksis. Põhjusena tõi naine välja, et Tuimo ei hooli oma perest ja ei anna neile raha

Kirjandus → Kirjandus
52 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Anarhism

Anarhism Sõna-sõnalt tähendab anarhism võimu puudumist, mis väljendub peamiist anarhistlikku veendumust, et valitsus on absoluutne pahe. Anarhistid pidasid riiki ja ühsikonda täielikult lahus seisvaks: esimene on kunstlik, manipuleeriv leiutis, teine aga on moodustunud loomulikul teel, nii et iga riigi hävitamine ei ohusta ühiskonda ega ka mitte tsivilisatsiooni. Anarhistid eristavad kolme olulist pahet: valitsus, seadus ja eraomand. Kõigi nende pahede allikaks peetakse võimuinstituuti. Selleks võib olla riik, kirik ja isegi kooliõpetaja - kõik nad suudavad üksikisikut rõhuda ja indiviidi tõekspidamisi ja tegusi alla suruda. Öeldakse, et seal kus esineb võimu, esineb töenäoliselt ka selle kuritarvitamist, tulemuseks on sundus ja rõhumine. Anarhistid arvavad, et riik on tekkinud rikaste ja tugevate poolt vaeste või nõrkade vastu suunatud pettusest

Filosoofia → Filosoofia
97 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Teatriretsensioon „Tartuffe“

Lõpus kiidetakse ka monarhi ja tema oskust seada õiglus jalule. See on üks Moliere’i omadustest, et ta ülistab alati monrahi. Minu arust oli see väga huvitav näidend ning leian, et selliseid Tartuffe’sid on ka meie tänapäeva ühiskonnas väga palju. Ma arvan, et selle edu põhjuseks võis olla see, et autor oli pilke objektiks valinud variseri, kes vagaduse maski all oma musti asju ajab ning sellega tabas Moliere tolle aja ühiskonna üpriski olulist pahet. Tegelased: proua Pernelle- Orgoni ema, Orgon- Elmire’i mees. Elmire- orgoni naine, Damis- Orgoni poeg, Mariane- orgoni tütar, Valere- Mariane’i peigmees, Cleante- Elmire’i vend, Tartuffe- vagatseja, Dorine- Mariane’i toaneitsi, härra loyal- kohtuteener, politseiametnik ja Flipote- proua Pernelle’i teenijanna. Tegevus toimus Pariisis, Orgoni majas. Lavastajaks oli Lembit Peterson. Ta on lõpetanud Tallinna 20.Keskkooli 1971. aastal ja

Muusika → Muusika
27 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Tõnu Trubetsky Esitlus

tipp Sinu tundmuste tipp See on ju vabadus hüperboloid korda aje tule Ning ta on kiirgust täis Sinavad veed Vaikse ookeani veed Marmorpaleed Roosad marmorpaleed See on Jah korda oma tahet Nad ju paradiis hüperboloid saadavadki veel Pead üleval Elu ja surm Meie elu ja surm Taevalik hurm me pahet Siin pargis siin Nõnda taevalik hurm See on ju igavik alleel hüperboloid Lumi on maas Siis kui lumi on maas Kohtume taas Siis me kohtume taas See on ju unistus hüperboloid Plaadid  16 plaati Vennaskonnaga  Vürst Trubetsky & J.M.K.E.  Rotipüüdja (2000, MC, CD, Kaljukotkas/Melodija)  The Flowers of Romance  Sue Catwoman (2004, CDEP, MFM Records)  Sue Catwoman (2004, CD, The Flowers Of Romance)  Paris (2006, CD, Līgo)

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Vihurimäe

Minu arvates on see meistriteos, mida iga haritud inimene võiks olla lugenud. “See raamat on inglise kirjanduses ainulaadne. Midagi selletaolist seal varem ei olnud ega ole ka hiljem tulnud, sest vaimuomaduste kombinatsioon, millest ta sündis, on nüüdisajal üliharuldaseks jäänud “Vihurimäe” on loonud kuum, nägemuslik fantaasia koos sõna otseses mõttes täieliku, puhta ilmsüütusega, mis suudab pahet ja kurjust mõista ainult üldistatud, poeetilisel kujul ja seda sellisena ihaledagi. See kummaline segu on tagatipuks veel asetatud võrdlemisi realistlikku, ajastu konventsioonidele vastavasse raami. Kired hõõguvad selles teoses kuumalt, kurjalt ja hävitavalt, aga nad ei ole füüsilised, vaid sümboolselt puhtad. Inimtüübid, mis siin vastupandamatult, teispool head ja kurja üksteise poole tõmbuvad või üksteisest eemale tõukuvad, on küll elavad, aga mingi müstilise

Kirjandus → Kirjandus
92 allalaadimist
thumbnail
30
ppt

Aleksandr Sergejevitš Puškin

ta sai enda kätte kaebusega, ning see talle ei meeldinud. Puskin ja Aleksander I Puskin ja Aleksander I 2 värssi luuletusest 3 viimast värssi luuletusest "Tsaadajevile": "Priius": Kord unest virgub Venemaa Tahan ülistada maailmale Vabadust, Ja vägivalla rusudele Tabada troonidel istuvat pahet Ka meie nimed märgib ta · Puskin arvab, et ta saab · Puskin on väljendanud ülistada isamaad välja oma armastust isamaa tuues tsaari pahesid, halbu vastu külgi · Ta leidis, et tema isamaa on halva võimu all Kui need read poleks olnud · Kunagi langeb see võib Puskini poolt kirjutatud, poleks nende, dekabristide, käe

Kirjandus → Kirjandus
67 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Voltaire teosed

Voltaire vihjab Zadigi teekonna kaudu, et maailm on täis inimkurjust, tühiseid kirgi ja väiklust ning et inimesed ise pole muud kui "üksteist õgivad putukad väikesel porikübemel". Täiuslik kord valitseb ehk kusagil kõrgemate olendite seas, kuid siin maailmas peab inimene leppima oma saatusega, mis inimesest endast sõltub vähe. ,,Zadigi" kirjutades rajas Voltaire oma lootused valgustatud monarhile kui ainsale reaalsele jõule, kes on võimeline maailma ümber kujundama, pahet hävitama ja mõistlikku korda looma. ,,Mikromegas" "Mikromegas" on irooniline lugu inimesest planeedil Maa.Voltaire arutleb oma teoses inimese ja ühiskonna pahede ning käitumise üle. Ta heidab inimestele ette rumalust, näiteks on teoses kirjeldus lahingute pidamisest paari külakese pärast, mis tuleb kohe jälle vaenlasele loovutada. Inimesed ehk ei teagi, kelle või mille pärast nad sõdivad ning barbaarsed

Kirjandus → Kirjandus
306 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mõtteterad(aforismid)

*Kui ma olin väike tüdruk pani kuri nõid mulle needuse peale et ma ei saaks kunagi õnnelik olla . ! *On ainult üks viis, kuidas õnnelikuks saada, ja see eeldab seda, et me lakkame *Suurimad on need teod, mis toovad suurimale hulgale inimestele suurimat õnne. *Õnnelikud päevad on harva vennad *Inimene pole kunagi nii õnnetu, kui ta arvab, või nii õnnelik , kui ta loodab. *Iga inimene on oma õnne sepp. *Pole olemas kirega v6rdset tuld, pole olemas vihkamisega v6rdset pahet, pole olemas rahuga v6rdset 6nne.. Kurbus/Üksindus/Pisarad *Ära nuta, et see lõppes, naerata, et see üldse juhtus... *Ma olen see kes tuleb, läheb ning kunagi ei jää. *Naera ja maailm naerab sinuga, nuta ja sa nutad üksinda! *Alati koos kuid igavesti lahus *mulle meeldib ka üksi olla...sest siis olen kindel et olen heas seltskonnas *Kas sa ise kah aru saad, kui raske mul teid kahte koos vaadata on. *Kerge on unustada, kuid raske on olla unustatud... *"Miks mehed vaikivad

Eesti keel → Eesti keel
39 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Rüütlivägi ja jalamehed: võim ja sõjaline efektiivsus

Rüütlivägi ja jalamehed: võim ja sõjaline efektiivsus Keskaeg on periood, mida iseloomustasid pidevad sõjad. Need sõjad olid põhjustatud tugeva keskvõimu puudumise tõttu, mis oleks vägivalda monopoliseerinud ja rahu taganud. Sõdu soodustas ka rüütliideoloogia, mis õilistas vägivalda ja vaimulikkonna seisukoht, mis aktsepteeris vägivalda, kui hädavajalikku pahet, et sundida halbu head tegema. Pärimisõiguse kohaselt sai vanim poeg kogu päranduse endale. Kuna aadlik seisuse tõttu põldu harida ei saanud, jäid üle vaimulikuamet või pidi ta hakkama kannupoisiks rüütli teenistuses. Guillaume, räägib oma viimasena sündinud pojast, kelle jaoks ei jätku maad ega varandust: "Tema on mulle iseäranis armas. Elaks ta selle eani, et tast rüütel võiks saada, sõitku ta ringi, et kuulsust leida; küll siis leiab ta ka selle, kes

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat: Baconi iidolite teooria

Kui aga aru on teravam või vaatlus tähelepanelikum, tahab ta neid jooni ümber paigutada, et nad oleksid rohkem looduse järgi; sõnad segavad. Mistõttu juhtub, et õpetatud meeste suured ja pidulikud dispuudid lõpevad sageli vaidlustega sõnade ja nimede ümber; millest (matemaatikute kombe ja teadmiste kohaselt) oleks asjatundlikum alustada, ja korrastada neid definitsioonide abil. Ometi ei saa looduslike ja materiaalsete asjade puhul definitsioonid seda pahet arstida; sest ka definitsioonid ise koosnevad sõnadest, ja sõnad sigitavad sõnu; nii et tarvis on pöörduda üksikjuhtude, nende jadade ja ridade poole; nagu me varsti ütleme, kui me jõuame mõistete ja aksioomide moodustamise viisi ja laadi juurde. Viimaks on iidolid, mis on inimvaimudesse rännanud mitmesugustest filosoofiate dogmadest, ja samuti äraspidistest tõestuste seadustest; mida me nimetame teatri-iidoliteks;

Filosoofia → Filosoofia
43 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Emil Durkheim

kus on olemas kuriteod, on kollektiivsed tunded piisavalt elastsed võtmaks uut kuju ja kuritegu võib mõnel juhul määrata, millise vormi need tunded võtavad ­ kuritegu on tulevase moraali eelaimdus, samm tuleviku poole (nt Sokrates ja vabamõtlemine. 80nendatel Nõukogude Liidu vastane agitatsioon ja propaganda, eraettevõtte sugemetega tegevus (Ginter & Kaugia 1998: 256)). Kurjategijal on sotsiaalses elus teatav roll ja kuritegu ei saa mõista kui pahet, mida on vaja kõigi vahenditega maha suruda. Kuritegevuse järsk langus viitab ühiskonna arengu aeglustumisele, võimalikule paigalseisule. Seega kuritegevuse positiivse mõju ühiskonnale saab kokku võtta (Mitendorf 2004: 13): · Arendab ühiskonna moraali ja õiglustunnet: ühiskond reageerib negatiivselt kuritegevusele ja selle kaudu areneb üldine moraal. · Täidab ühiskonna tervise indikaatori funktsiooni: liiga madal kuritegevuse tase

Sotsioloogia → Sotsioloogia
72 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Sikhism

See on võrdsuse ja vennalikkuse sümbol. Toitu valmistavad vabatahtlikud. Delhi suurimas sikhi templis söödetakse päevas öeldavasti 10 ­ 20 tuhat inimest. Voorus ja pahed Sikhide eetika lähtub teadlikkusest viiest põhivoorusest ja viiest põhipahest. Viis voorust on tõde, rahulolu, teenimine, kannatlikkus ja alandlikkus. Neid voorusi järgides loodavad sikhid kuuletuda jumala tahtele ja saavutada suuremat lähedust temaga. Viis pahet on iha, viha, ahnus, ilmalikkus ja uhkus. Neile pahedele järeleandmine tähendab Jumalast ärapöördumist. Sikhid näevad neid pahesid kui pidevat ähvardust ja kiusatust ning loodavad neist hoiduda Jumala nime lausudes. Kõiki neid asju tehes loodavad nad saavutada Jumala armu. Lk 4 Khalsa Algselt oli khalsa liikmed ainult mehed, kes olid relva käes, oma kogukonda valmis relv käes, oma kogukonda kaitsma

Teoloogia → India usundid
10 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Platoni poliitiline õpetus

tielik domineerimine. Vajaliku hariduse ja ka vliste piirangute puudumise tttu psevad seal maksvusele kige hullemad ihad. Tranni hing on nende eriilmeliste ihade vahel lhestunud. Mitte tema ei valitse ennast, vaid ihad valitsevad teda. Lisaks on ta pidevalt hirmul oma elu prast. Veel hullem on aga muidugi rahva olukord, kes on tielikult niisuguse inimese meelevallas, kes on valitsetud pahelisusest. Nii kirjeldatud trannia kujutab endast absoluutset poliitilist pahet. Seega on poliitilise teooria lesanne nidata, mida tuleks teha, et seda pahet vltida. Platon osutabki, et vljakujunenud trannia korral ei leidu hiskonnas enam sisemisi vimalusi trannia kukutamiseks. Seetttu rhutab Platon, et tranniaga tuleb videlda veel enne kui ta on vlja kujunenud. Prast oleks juba hilja. Ja videlda nimelt sellega, et hoida ra niisuguste tingimuste kujunemist, mis viivad trannia tekkele. Eeldused trannia tekkeks hakkavad aga kujunema niipea, kui hiskond hlbib parimate vimust

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Konspekt, barokk, klassitsism, valgustus

väljendavad paremini ja täielikumalt üldinimlikke jooni Põhiline konflikt mõistuse ja tunnete, tahte ja kiindumuse, kohustuse ja kire vahel, võidavad alati tahe, mõistus ja kohusetunne. Jean Racine (1639-1699) kirjutas tragöödiaid: “Aleksander Suur”(1665), “Andromache”(1667), “Britannicus”(1669), “Phaidra”(1677) jt  teatril on kasvatuslik iseloom, pahet on vaja näidata nii, et ta paneks selle sündusetust mõistma ja vihkama  mõistlikkus on teose kunstilise täiuslikkuse tagatis  lavategevus peab olema tõepärane, teatri üheks seaduseks on jutustada vaid sellest, mida pole võimalik näidata tegevuses  suurimad autoriteedid on antiikautorid, tõelises draamažanris ei tohtinud vahetult näidata vahetult kaasaegsete maailma  eitas tragöödia deus ex machina lahendust  kolme ühtsuse reeglid

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Vooruseetika

Mittemoraalsed voorused: julgus, o Pahed: uhkus, sovinism, hirm, ignorantsus, sentimentaalsus jne. optimism, ratsionaalsus, tarkus, Kokku sai L. van Wensveen 189 voorust ja enesevalitsemine, kannatlikkus, 174 pahet, mis on esinenud keskkonnaalases töökus, musikaalsus, puhtus jne. kirjanduses pärast 1970.-ndaid. 26 27 A Free sample background from www.awesomebackgrounds.com © 2004 By Default! A Free sample background from www.awesomebackgrounds.com © 2004 By Default!

Filosoofia → Eetika
23 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Modest Mussorgski

Selline oligi minu referaat, kus rääkisin romantismist üldiselt ning süvenesin ka romantismi muusikas. Sain teada ka väga palju sellisest suurest Vene heliloojast, nagu seda on Mussorgski. Kõige rohkem meeldis mulle tema juures see, et ta ei süüdistanud oma halvas elujärjes pärisorjuse kaotamist, nagu paljud seda tegid, vaid toetas seda isegi. Mussorgski on tõesti huvitav inimene, kahju ainult sellest, et tema varajase surma põhjuseks sai alkoholism. Arvan, et kui tal seda pahet poleks olnud, oleks ta palju kauem elanud, kuid samas ei oleks ta kindlasti siis selline inimene olnud, nagu oli... Loodan, et see referaat oli kasulik! 12 KASUTATUD MATERJAL Van den Hoogen, Eckhardt; 2004. ,,Klassikalise muusika ABC". Tänapäev Kaldaru, Maris; 2006. ,,Muusikaajalugu gümnaasiumile. Konspekt II osa. Romantism. 20.sajand". AS BIT http://et.wikipedia.org/wiki/Romantism http://www.miksike

Muusika → Muusikaajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tsitaate

" -Plautus "Vahest võib valesti öeldud sõna teha rohkem kahju kui maailma kaubanduskeskust ramminud lennuk".-Peeter Võsa "Ebaõnnestumine ei tähenda, et sa oled ebaõnnestuja... See tähendab, et sa pole veel edu saavutanud." "Inimese probleemid tulenevad tema võimetusest olla vaikses toas üksi." "Tarkus on nagu järv - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb." "Pole olemas kirega võrdset tuld, pole olemas vihkamisega võrdset pahet, pole olemas rahuga võrdset õnne." "Ära muretse tühiasjade pärast. Galaktikate seas on kõik asjad tühiasjad." "Tõeline tsivilisatsioon on see, kus iga mees annab ka kõigile teistele needsamad õigused, mis ta enesele nõuab." "Õnn pole eesmärk, õnn on eluviis." "Parem on armastada ja kaotada kui vihata ja võita. " "Usk - see on nagu küünal värvilises laternas. Igaüks vaatab seda läbi oma värvi, kuid küünal on alati seal."

Kirjandus → Kirjandus
234 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Kalade tähtkuju kirjelduse sobivus reaalsetele inimtüüpidele

Naer on Kaladele maskiks, mis suure eduga peidab nende tõelisi tundeid. Kalad tunnevad kaasa haigetele ja nõrkadele ning põlevad soovist neid igapidi aidata. Ta ei mõista kedagi hukka, ei varast, mõrtsukat, narkomaani, liiderdajat, patustajat, pühakutm variseri ega valetajat. Tüüpilised neptuunlased ei kritiseeri kadeduse, ahnuse, lõbujanu ega laiskuse pärast. Ta mõistab ja aitab sedavõrd, kuivõrd see on tema võimuses. Tal on eriline 4 võime tunnetada iga pahet ja voorust ning haista juba kaugelt lõksu. Kalad vihkavad küsimusi, mis nõuavad otsest vastust, ja nii ongi nende vastus enamikul juhtudel ,,võib-olla". Kalade märgi kandja on altruist, kes tunneb ammendamatult, õrna armastust iga elusolendi vastu. See on tõeline pühaku omadus, kuna ei põhine enesehaletsusel ja enesearmastusel. Kes tahab olla tema sõber või teda armastada, peab kokku võtma kogu oma kujutlusvõime, et küündida tema mõttemaailma ja emotsioonide tasandini.

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
14 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Usundilugu

Mõisted: Riitus ­ usuline toiming müüdi elustamiseks või jumalaga suhtlemiseks müüt ­ tekkelugu; seletab, miks asjad on nii, nagu nad on vägi ­ mana ehk elujõud; maailm on sellega täidetud; inimesel juustes, küüntes, veres samaan ­ tegutseb tervistamisel, kasutades trannsi nõid ­ kasutab maagilisi vahendeid teiste inimeste vastu posija ­ isik, kes kasutab maagilisi vahendeid peamiselt teiste aitamiseks hing ­ üleloomulik nähtus, mis elustab looma või inimkeha; lahkub, kui inimene on surnud, transis või magab jumal ­ kõrgem vaimolend; on kujutatud armastusväärse isana; võib olla nii monoteism kui ka polüteism loodusvaim ­ elab looduslikus paigas või loodusnähtuses; võivad liikuda inimkujul, kuid on siiski erinevad, nt. päkapikud, näkid, kükloobid maaisand ­ isikud, keda usutakse olevat teatud maaalade kaitsjad fetis ­ esemed, mida usutakse hoidvat või põhjustavat v...

Teoloogia → Usundiõpetus
46 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Voltaire referaat

Voltaire vihjab Zadigi teekonna kaudu, et maailm on täis inimkurjust, tühiseid kirgi ja väiklust ning et inimesed ise pole muud kui "üksteist õgivad putukad väikesel porikübemel". Täiuslik kord valitseb ehk kusagil kõrgemate olendite seas, kuid siin maailmas peab inimene leppima oma saatusega, mis inimesest endast sõltub vähe. ,,Zadigi" kirjutades rajas Voltaire oma lootused valgustatud monarhile kui ainsale reaalsele jõule, kes on võimeline maailma ümber kujundama, pahet hävitama ja mõistlikku korda looma. Tsitaat raamatust: Parem jäägu süüdlane karistuseta, kui et karistada saab süütu. ,,Mikromegas" "Mikromegas" on irooniline lugu inimesest planeedil Maa. Voltaire arutleb oma teoses inimese ja ühiskonna pahede ning käitumise üle. Ta heidab inimestele ette rumalust, näiteks on teoses kirjeldus lahingute pidamisest paari külakese pärast, mis tuleb kohe jälle vaenlasele loovutada

Kirjandus → Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Johan Huizinga "Keskaja sügis"

Saj veel midagi, mis annaks teatust uuest ajast. Isegi mitte renessanss ei muutnud pühaduse ideaali. Kultuuri uutele radadele suunavatest suurtest vooludest kõrval jääb pühakuideaal nii enne kui pärast suuri kriisi just selleks, mis ta alati oli. Pühak on ajatu nagu müstik. (194) Kirg puhtaima neitsilikkuse vastu kirikul. .... hingeülendav ja jäljendamisväärne. K.aja kirik pidi salgama munkade ja preestrite kõlvatusi, sest polnud suuteline seda pahet kõrvaldama. Abieluga seotud 22-23 pattu. (209) Jean de Varennes Vaimne armastus muutub kergesti ilmalikuks armastuseks. (210) Ilu, õrnus, valge värv on olemustena ühtsed: kõik, mis on ilus, õrn, valge, peab olemuselt seoses olema, sel on seesama eksistentsi alus, seesama tähendus Jumala ees. (218) Kummatigi pole liiga kahtlustäratav see tees, et radikaalne nominalism polnud kunagi miskit muud kui vastuhoovus, kui reaktsioon ja opositsioon, ja et noorem ning mõõdukam

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Platoni poliitiline õpetus.

Andrus Tool/Sissejuhatus filosoofia ajalukku/FLFI.01.053. piirangute puudumise tõttu pääsevad seal maksvusele kõige hullemad ihad. Türanni hing on nende eriilmeliste ihade vahel lõhestunud. Mitte tema ei valitse ennast, vaid ihad valitsevad teda. Lisaks on ta pidevalt hirmul oma elu pärast. Veel hullem on aga muidugi rahva olukord, kes on täielikult niisuguse inimese meelevallas, kes ise on valitsetud pahelisusest. Nii kirjeldatud türannia kujutab endast absoluutset poliitilist pahet. Seega on poliitilise teooria ülesanne näidata, mida tuleks teha, et seda pahet vältida. Platon osutaski, et väljakujunenud türannia korral ei leidu ühiskonnas enam sisemisi võimalusi türannia kukutamiseks. Seetõttu rõhutas ta, et türanniaga tuleb võidelda veel enne, kui see on välja kujunenud. Pärast oleks juba hilja. Ja võidelda nimelt sellega, et hoida ära niisuguste tingimuste kujunemine, mis viivad türannia tekkele.

Filosoofia → Filosoofia ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Usundiloo mõisted 10. klassile

4. Õige tegu ­ tuleb vältida tapmist, varastamist ja ebaseaduslikku suguühet. 5. Õige eluviis ­ vältida elusolendite kahjustamist ja verevalamist. 6. Õige püüdlus ­ hoiduda kahjulikest mõtetest ja tundmustest, nende asemel heade väljakutsumine. 7. Õige järelemõtlemine ­ mediteerimise kaudu tuleb teadvustada oma keha, tundeid, meeleolusid ja mõtete tekkimist. 8. Õige keskendumine ­ tuleb ületada viit meeleplekki ehk pahet: himu, kadedus, viha, uhkus ja nõmedus. 3 põhiõpetust moksasse jõudmiseks (hinduism) 1. Vedanta õpetus Pärineb sankarast. Ainuke tõeline reaalsus on Brahman ja kogu ülejäänud maailm on illusioon. Kolm teed on kuidas inimene saaks üle teadmatuse: · Teadmiste tee- Inimene uurib pühasi tekste, nende tekstide uurimise kaudu jõuab ta arusaamani, et Brahman on ainuke reaalsus. · Tegude tee- Inimene teeb õigeid tegusi, sooritab õigeid riitusi, ta elab moraalselt.

Teoloogia → Usundiõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat-eetika

Inimese ja keskkonna suhete otsustavat muutumist võiks tõlgendada kui säästlikkuse revolutsiooni. Industriaalse eufooria järelkajana istub inimestes soov muuta maailma palju tugevamini kui soov muuta iseennast ja kohaneda muutuva maailmaga. Säästva arengu oluliseks piirajaks võibki saada just inimeste soovimatus muuta iseennast ja oma elulaadi. Mõningat optimismi sisendab näiteks see, et arenenud riikide elanikud loobuvad massiliselt suitsetamisest ja kujundavad üldsuses seda pahet taunivat hoiakut. Ka ei tule tsiviliseeritud inimestele pähe viia oma olmepraht salaja lähimasse parkmetsa nagu Eesti Vabariigi kodanikel on sageli kombeks teha. Säästva arengu üle järelemõtlemine tuleb küllap alles siis, kui elementaarsete elumurede lahendamise suhtes valitseb mingi selgus ja stabiilsus. Võibolla isegi kolmveerandil meie planeedi elanikest ei ole seda selgust. Nii ongi raske loota säästva arengu ideede massilist omaksvõttu. Kuna maailma

Filosoofia → Eetika
10 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Emily Jane Bronte "Vihurimäe" referaat

endast. Kirjaniku olemuse sügav melanhoolia tuleb ilmsiks tema luuletustes, mis keerlevad eranditult kurbuse, hüvastijätu ja kõige kaduvuse ümber. [1] ,,Vihurimäe" on inglise kirjanduses ainulaadne. Midagi selletaolist seal varem ei olnud ega ole ka hiljem tulnud, sest vaimuomaduste kombinatsioon, millest ta sündis, on nüüdisajal üliharuldaseks jäänud. "Vihurimäe" on loonud kuum, nägemuslik fantaasia koos sõna otseses mõttes täieliku, puhta ilmsüütusega, mis suudab pahet ja kurjust mõista ainult üldistatud, poeetilisel kujul ja seda sellisena ihaledagi. See kummaline segu on tagatipuks veel asetatud võrdlemisi realistlikku, ajastu konventsioonidele vastavasse raami. Kired hõõguvad selles teoses kuumalt, kurjalt ja hävitavalt, aga nad ei ole füüsilised, vaid sümboolselt puhtad. Inimtüübid, mis siin vastupandamatult, teispool head ja kurja üksteise poole tõmbuvad või üksteisest eemale tõukuvad, on

Kirjandus → Kirjandus
95 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Söömine- joomine keskaegses Tallinnas

Jaani seegi kodukorrast võib välja lugeda, et toidu hulka kuulusid liha, kala, leib, õlu, aga ei enamat. Kõige järgi otsustades pidid seegid olema suhteliselt hästi varustatud lihaga, seda andsid talupojad koormiseks, liha nõuti ka tasuks seeki vastuvõtmise eest. (1) Vaeste olukorra hindamisel ei tohi unustada, et vaesus oli keskaja ühiskonna lahutamatu osa, see oli usuliselt ja eetiliselt õigustatud, selles ei nähtud sotsiaalset pahet, seda ei võetud kui pealesunnitud olukorda, millest tuleb püüda välja rabeleda. Seepärast ei tehtud keskajal ühtegi katset kerjuste olukorda oluliselt parandada, neid toideti ja anti riided selga, kõik ülejäänu aga jäi endiseks. (1) 17 6. Lisad Valik keskaegseid retsepte: 1. Klarett Tallinnast 1,5 naela kaneeli (1 nael = 416g) 3 veerandikku ingverit 1,5 naela paradiisitera 3 loodi kalganit (1 lood = 13g)

Ajalugu → Ajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Eetika loengute kokkuvõte

Mittemoraalsed voorused: julgus, optimism, ratsionaalsus, tarkus, enesevalitsemine, kannatlikkus, töökus, musikaalsus, puhtus jne. Ka kaasajal tegeletakse nn vooruste kataloogide koostamisega. Nt on loetud kokku kõik voorused ja pahed, mis esinevad inimese suhtes keskkonnaga. oVoorused: tähelepanelikkus, hoolitsus, koostöövalmidus, õiglus, häälestumine jne. oPahed: uhkus, sovinism, hirm, ignorantsus, sentimentaalsus jne. Kokku sai L. van Wensveen 189 voorust ja 174 pahet, mis on esinenud keskkonnaalases kirjanduses pärast 1970.-ndaid. Julgus, lahkus, ausus, lojaalsus!! Moraalipühakud: Jeesus, Gandhi, Martin Luther King, Albert Schweitzer, ema Teresa jt elasid väga sisukat, värvikat ja väljakutsete-rohket elu, kütkestades tuhandeid inimesi. Neid isikuid imetlevad tänagi miljonid. (Pojman 263-5) Deontiline vooruseetika: William Frankena: "Iseloomujooned ilma printsiipideta on pimedad, kuid printsiibid ilma iseloomujoonteta on jõuetud."

Filosoofia → Eetika
72 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Filosoofia konspekt

Ka kõige abstraktsemad väited on alguse saanud meelelisest tunnetusest. Füüsika vabastab inimese mitmest hirmust ­ eelkõige hirmust surma ees. Niisiis tõelise filosoofi jaoks pole surm probleemiks. Hirm jumalate ees: Epikuros arvab, et jumalad on olemas aga nad ei sekku inimeste ellu. Seda tõestab kurjuse olemasolu maailmas. Jumalik ettenägelikkus on lihtrahva väljamõeldis. Neli rohtu õnnelikuks eluks: Jumalaid pole vaja karta. Surm on teadvusetus. Hüvet on kerge saavutada. Pahet on kerge vältida. Eetika : Hinge kõige suurem mõistatus on valu. Valu purustab hinge ühtsuse maailmaga. Õnn ja nauding taastab purunenud ühtsuse ja kingib hingerahu. Kolmesugune nauding: 1)Loomulik nauding, mis on hädavajalik, NT:soov juua. 2)Loomulik nauding, mis pole hädavajalik, NT:iha delikatesside järele, samuti suguline armastus (tark ei abiellu). 3)Nauding, mis on ebaloomulik ja mitte hädavajalik, NT:kuulsuse ja au tagaajamine, tulemuseks on

Filosoofia → Filosoofia
35 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Jean-Jacques Rousseau - Arutlus teadustest ja kunstidest

Mida sisaldavad kõige tuntumate filosoofide kirjutised? Missuguseid õppetunde annavad need tarkuse armastajad? Kui neid kuulata, eks või neid siis pidada sarlatanide jõuguks, kes avalikul platsil kõik üksteise võidu hüüavad: ,,Tulge minu juurde, ainult mina ei peta!" Üks väidab, et kehasid ei olegi olemas, on ainult ettekujutus nendest, teine, et pole muud substantsi peale mateeria ega muud jumalat peale maailma. Üks kuulutab, et pole olemas ei pahet ega voorust ja nii moraalne hea kui kuri on meelepettus, teine, et inimesed on hundid ja võivad üksteist südamerahuga õgida. Oo, suured filosoofid! Hoidke need kasulikud õpetused oma sõpradele ja oma lastele! Teile tasutakse siis õige pea, ja meiegi ei peaks kartma, et leiame omade hulgast teie jüngreid. Niisugused ongi siis suurepärased inimesed, kellele nende eluajal jagatakse kaasaegsete lugupidamist ja kellele pärast siitilmast lahkumist on varutud surematus!

Kirjandus → Kirjandus
78 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Bacon, F. Uus Organon. Eessõna ja aforismid 38-62

Kui aga aru on teravam või vaatlus tähelepanelikum, tahab ta neid jooni ümber paigutada, et nad oleksid rohkem looduse järgi; sõnad segavad. Mistõttu juhtub, et õpetatud meeste suured ja pidulikud dispuudid lõpevad sageli vaidlustega sõnade ja nimede ümber; millest (matemaatikute kombe ja teadmiste kohaselt) oleks asjatundlikum alustada, ja korrastada neid definitsioonide abil. Ometi ei saa looduslike ja materiaalsete asjade puhul definitsioonid seda pahet arstida; sest ka definitsioonid ise koosnevad sõnadest, ja sõnad sigitavad sõnu; nii et tarvis on pöörduda üksikjuhtude, nende jadade ja ridade poole; nagu me varsti ütleme, kui me jõuame mõistete ja aksioomide moodustamise viisi ja laadi juurde. LX Iidolid, mis sunnitakse arule peale sõnade läbi, on kahesugused; nimelt on nad kas olematute asjade nimed (sest nii nagu on asju, millel vaatluse puudumise tõttu nime ei ole; nõnda on ka nimesid, millel

Filosoofia → Filosoofia
45 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Aforismid (eesti keeles)

24. Haridus on imetlusväärne, kuid vahel peaks meenutama, et asju, mida tõesti tasub teada, ei saa õpetada. 25. Üksindus on nagu dieet - lühiajaliselt kasulik, kestma jäädes aga eluohtlik. 26. See, kes on rahulik, ei sega ennast ega teisi. 27. Haamriga mehele paistab kõik naelana. 28. Tarkus on nagu jõgi - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb. 29. Pole olemas kirega võrdset tuld, pole olemas vihkamisega võrdset pahet, pole olemas rahuga võrdset õnne. 30. Ainult piisavas pimeduses näed sa tähti. 31. Mis on meie taga ja mis on meie ees, on tühiasjad võrreldes sellega, mis on meie sees. 32. Ükskõik, kas sa arvad, et suudad, või arvad, et ei suuda, tõenäoliselt on sul õigus. 33. Viga on alguses kerge parandada, kuid raske märgata, aja möödudes aga kerge märgata, kuid raske parandada. 34. Kui teed sõbrale teene - unusta see, kui sõber teeb sulle - pea see meeles. 35

Kirjandus → Kirjandus
110 allalaadimist
thumbnail
21
rtf

Eesti Väitlusseltsi õppematerjal algajatele väitlejatele

mustalt turult saadud alkohol juba legaalne. olukord paremaks: ja see on kahjulikum kui alkohol kahjulik Must turg jääb praegu 100% must turg musta turu efekt Riik saab raha, mida Raha kulub kontrollile, Kanep iseenesest ei ole Ei ole põhjust Meil oli Holland kulutada tervisekuludele ja halb, samamoodi on ühiskonnale uut pahet tõestus, seal on Tõestus Hollandis tuleb muule, me ei tohiks tubakas ja alkohol juurde tuua näha, et kanep riigile kanepi müügist x ainult raha pärast legaliseeritud, inimesed kasulik. mld krooni midagi halba peavad olema seadustada, siis võiks vastutustundlikud muu narko ka

Kategooriata → Väitlus
52 allalaadimist
thumbnail
38
doc

Eesti kirjanduse ajalugu

kaasa lootuses saada maad ja kergemat elu. Eesti kirjanduses ei ole tegelikult religiooni teemat palju käsitletud. See pole olnud väga olulisel kohal. Välismaal-religioon on loomulikult inimese argipäeva tegevuste osa. 17. Eesti vanema kirjanduse alkoholinarratiiv ja kõrtsi teema Selle moodustavad erinevad tekstid ja nendest esile tulevad hoiakud. Ja mis selle kõigega kaasas käib. Alkoholist kirjutab Balthazar Russow oma Liivimaa Kroonikas. Mõistab seda hukka kui pahet. Ta kritiseerib valitsevate klasside lõtvu elukombeid ja prassimist. Teine tekst- Käsu-Ants, oh ma vaene Tarto liin. Seal on alkohol võrdsustatud patuga. Üks keskseid teemasid, nt 18. saj lõpu pastor, kes kirjutab maarahvale mitmeid valgustava sisuga jutte. Ta väidab, et raamatu lugemine on kasulikum kui kõrtsis istumine. Ta pakub välja tsiviliseeritud meelelahutuse selle asemel, et oma kopikad kõrtsi peale kulutada. Hanso ja Mardi jutt 18.

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Usundilugu - religioon, erinevad usud

4. Õige tegu ­ tuleb vältida tapmist, varastamist ja ebaseaduslikku suguühet. 5. Õige eluviis ­ vältida elusolendite kahjustamist ja verevalamist. 6. Õige püüdlus ­ hoiduda kahjulikest mõtetest ja tundmustest, nende asemel heade väljakutsumine. 7. Õige järelemõtlemine ­ mediteerimise kaudu tuleb teadvustada oma keha, tundeid, meeleolusid ja mõtete tekkimist. 8. Õige keskendumine ­ tuleb ületada viit meeleplekki ehk pahet: himu, kadedus, viha, uhkus ja nõmedus. * Lunastusõpetus ­ atheistlik religioon, kus inimeste lunastuseks, jumalatel pole tähtsust. Lunastusseisund tuleb saavutada vaid enda pingutusega. -) Samsara ­ On inimeste uuesti sündimine. Hinge ei ole budistlikus õpetuses ja see, mis sünnib uuesti on hoopis see seisund, mis oli enne surma. -) Karma ­ teo ja tagajärje üleüldine seadus määrab ära millisesse kehasse toimub uuestisünd. Karma on vääramatu.

Teoloogia → Eesti religioosne maastik
24 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Maailmakirjandus III - Valgustus, romantism ja realism.

Romantismis oluline: isiksuse suveräänsus, tegeleb eraldi inimisikuga, mitte inimestega üleüldiselt. Inimene on suveräänne, kordumatu ja tema tahe on vaba. Hingeelu ja materiaalne elu olid vastanduses. Romantism pidas õigeks anduda tunnetele. Romantikuid huvitavad hingesügavused, tugevad tunded.Inimhing on vastuoluline, ta pole ühetaoline, on keerukas ja mitmekesine. Inimest nähti mikrokosmosena. Huvitavad kired, salamotiivid. Inimese pahemad, hämaramad pooled. Romantismis hakatakse pahet vaatama kui inimese pärisosa, mis pole alla surutud. Terve rida tuntuid paharette kultuuriloos mõistetakse õigeks. Nt saatan (Goethe ,,Faustis"). Saatanat näidetakse mitte antipaatsena, ta on atraktiivne. Nt ,,Don Juan". Romantismis ta pole enam paha poiss nagu varem. Tema ju polnud süüdi,et ideaalset naist temale polnud olemas. Nendest väärtustest johtub ka romantismi esteetika. Enam pole oluline ühiskondlik positsioon, sellele vastandati kunstniku aktiivsuse nõue.

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
64
doc

Antiigi pärand Euroopa kultuuritraditsioonis

kirjutatud tekst maha kraabitud või kustutatud ja uus peale kirjutatud. nt. Cicero „De Republica“ on säilinud palimpsestina, millele on peale kirjutatud Augustinuse „De civitate dei“. 38. Nimetage barokk-kirjanduse iseloomulikke jooni. Barokk-kirjandust võib nimetada dünaamilis-pateetiliseks. See on rajatud tugevatele kontrastidele, püütakse ühendada ilu ja inetust, voorust ja pahet, näilikku ja tegelikku jne. Stiil on tihti dramaatiline ja ülepingutatud, kaldutakse äärmustesse nii vooruste kui ka julmuste kirjeldamisel. Itaalias oli sel ajal valitsevaks marinism, mille süžeed olid antiigiainelised ning stiil allegooriline ja keeruline. Hispaanias oli kaks vastanduvat voolu, ühelt poolt kulteranism ehk gongorism, mille peaesindajaks oli Luis de Góngora ning teisalt kontseptism, mida esindas Francisco de Quevedo.

Ajalugu → Antiigi pärand euroopa...
66 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Tsitaadid

et asju, mida tõesti tasub teada, ei saa õpetada. Üksindus on nagu dieet - lühiajaliselt kasulik, kestma jäädes aga eluohtlik. See, kes on rahulik, ei sega ennast ega teisi. Haamriga mehele paistab kõik naelana. Tarkus on nagu jõgi - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb. Pole olemas kirega võrdset tuld, pole olemas vihkamisega võrdset pahet, pole olemas rahuga võrdset õnne. Ainult piisavas pimeduses näed sa tähti. Mis on meie taga ja mis on meie ees, on tühiasjad võrreldes sellega, mis on meie sees. Ükskõik, kas sa arvad, et suudad, või arvad, et ei suuda, tõenäoliselt on sul õigus. Viga on alguses kerge parandada, kuid raske märgata, aja möödudes aga kerge märgata, kuid raske parandada.

Kirjandus → Kirjandus
772 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Antiik filosoofia

· "Alati olgu sul käepärast neli järgmist rohtu: · Raske on inimest teadmistest terveks ravida. · Jumalat pole vaja karta. A.Valton "Tee lõpmatuse teise otsa" lk. 307 · Surm on teadvusetus. · Filosoofia aine · Hüvet on kerge saavutada. · FILOSOOFIA LÄTE ASUB KÕRGEMAS PUHTAS · Pahet on kerge vältida." UUDISHIMUS. · EETIKA · Kaks suunda: · Hinge kõige suuremaks mõistatuseks on valu. Valu · Joonia koolkond, mis esitab küsimuse asjade algusest ja purustab hinge ühtsuse maailmaga. põhjusest.

Filosoofia → Filosoofia
49 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Eesti kirjanduse ajalugu I

saada maad ja kergemat elu. Eesti kirjanduses ei ole tegelikult religiooni teemat palju käsitletud. See pole olnud väga olulisel kohal. Välismaal-religioon on loomulikult inimese argipäeva tegevuste osa. 18. Eesti vanema kirjanduse alkoholinarratiiv ja kõrts Selle moodustavad erinevad tekstid ja nendest esile tulevad hoiakud. Ja mis selle kõigega kaasas käib. Alkoholist kirjutab Balthazar Russow oma Liivimaa Kroonikas. Mõistab seda hukka kui pahet. Ta kritiseerib valitsevate klasside lõtvu elukombeid ja prassimist. Teine tekst- Käsu-Ants, oh ma vaene Tarto liin. Seal on alkohol võrdsustatud patuga. Üks keskseid teemasid, nt 18. saj lõpu pastor, kes kirjutab maarahvale mitmeid valgustava sisuga jutte. Ta väidab, et raamatu lugemine on kasulikum kui kõrtsis istumine. Ta pakub välja tsiviliseeritud meelelahutuse selle asemel, et oma kopikad kõrtsi peale kulutada. Hanso ja Mardi jutt 18

Kirjandus → Kirjandus
475 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Kirjandussemiootika

diskursuses, mis sisaldab Menippose diskursust, karnevali ja polüfoonilist romaani, kirjutamine loeb teist kirjutust, loeb iseennast. Eepika ja karnevali tüüp on kaks voolu, mis moodustavad Euroopa narratiivi, vaheldudes vastavalt aegadele ja kirjanikule. Euroopa romaani pinnaseks on kaks žanrit: Sokratese dialoog ning Menippose diskursus. Sokratese dialoogi ja sõna ambivalentsuse seos on ilmne. Menippose diskursuses vabaneb sõna eeldatavatest “väärtustest”, eristamata voorust ja pahet. Tavalised on patoloogilised hingeseisundid, unenäod, surm, hullus. Bahtini sõnul on neil eelkõige strukturaalne roll: lõhkuda inimese traagilist ühtsust ning usku identiteeti. (Refereeris Riin Magnus) 15. Bloomi "mõjuprintsiip" rakendatuna luule analüüsis 16. Bahtin. Kronotoobi mõiste. Bahtini poolt kirjeldatud kronotoobid, nende eristamise põhimõtted Žanri ja selle eriliigid määrab kronotoop. Kirjanduslikus aegruumis valitsevaks aeg. Antiikromaani tüübid:

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Eesti proosa

ideedega ning teostas selle kolmanda isikuga. Teoses karjerismi teema, inimloomuse omadused (andekus, kadedus, edevus). ,,Lolita" Vladimir Nabokov 23.04.1899 ­ 02.06.1977. vene päritolu USA kirjanik. Tuntuim romaan ,,Lolita! 1955. Pedofiile suhte oma kasutütrega 12a. raamat sündis kihlveo tõttu, et ta ei suuda kirjutada raamatut, mis saaks kuulsaks. Humbert. Mees. Naite ihaldusobjekt. Haritud. Salapedofiil 9- 14a meeldisid. Sisemine ja välimine vastuolu, ei näidanud oma pahet välja. Käis pargis istumas, vaatas lapsi, lootis saab neid katsuda. Lolita. Sarnaneb annabelliga. 12a. Hubertil oli lapsepõlves armastus Annabelliga. Abiellub Valeriaga, mis ei täheda midagi, armastust polnud. Humbert mõtles koguaeg väikestest lastest. Kolis Ameerikasse. Läks maja vaatama, nägi seal last, armub. Üritab võimalikult palju lapsega aega veeta, poolehoidu teenida. Charlottile (Lolita emale) hakkab Humbert meeldima, abielluvad. Tundeid küll pole, aga mees

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
106
docx

EESTI UUSAEG

Valitsemine 19.sajandil Lugeda Eesti Ajaloo V köitest. 19.sajandi algupoole agraarreformid Reforme mõjutanud tegurid Miks 19.sajandi alguses agraarreformideni jõuti? Vene keskvalitsuse seisukohad, mis omakorda olid mõjutatud üleeuroopalistest arengutest, eelkõige valgustusideed (Katariina II ja Aleksander I); inimõigused, kodanike vabadused jne. Vene ühiskonnas hakkas muutuma suhtumine pärisorjusesse, haritum osa hakkas käsitlema pärisorjust kui ühiskondlikku pahet, mille päevad on loetud. Hukka mõisteti ta eelkõige moraalses plaanis, moraalselt on vale inimeste pärisorjuslik ekspluateerimine. Majanduslikud aspektid olid tagaplaanil selle argumentatsiooni juures. Muudatuste puhul kardeti talurahva vastuhakku, seda sooviti vältida, sellest ka arusaam, et pärisorjus tuleb kaotada, aga rahumeelselt pikema aja jooksul. Suur osa mõisnikest võlgadest, mõisate pankrotistumised, seda teravndas veel

Ajalugu → Ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
43
txt

Aforismid

ainult see on vankrijuht, teised on vaid ohjahoidjad Mitte kike, mis loeb, ei saa lugeda, ja mitte kik, mida saab lugeda, loeb Prast mngu lhevad nii kuningas kui ettur kik hte karpi tagasi ksindus on nagu dieet - lhiajaliselt kasulik, kestma jdes aga eluohtlik See, kes on rahulik, ei sega ennast ega teisi Haamriga mehele paistab kik naelana Tarkus on nagu jgi - mida sgavam ta on, seda vhem hlt ta teeb Pole olemas kirega vrdset tuld, pole olemas vihkamisega vrdset pahet, pole olemas rahuga vrdset nne Ainult piisavas pimeduses ned sa thti Mis on meie taga ja mis on meie ees, on thiasjad vrreldes sellega, mis on meie sees Viga on alguses kerge parandada, kuid raske mrgata, aja mdudes aga kerge mrgata, kuid raske parandada Kui teed sbrale teene - unusta see, kui sber teeb sulle - pea see meeles kski vihane mees ei pea oma viha ebaiglaseks Paljud kaotavad enese le kontrolli, nhes, et teine selle silitab

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
81
docx

Sissejuhatus eetikasse

"Hõlpsam on kaamelil minna läbi nõelasilma kui rikkal Jumala riiki." Vooruste kataloog · Ka kaasajal tegeletakse nn vooruste kataloogide koostamisega. · Nt on loetud kokku kõik voorused ja pahed, mis esinevad inimese suhtes keskkonnaga. o Voorused: tähelepanelikkus, hoolitsus, koostöövalmidus, õiglus, häälestumine jne. o Pahed: uhkus, sovinism, hirm, ignorantsus, sentimentaalsus jne. · Kokku sai L. van Wensveen 189 voorust ja 174 pahet, mis on esinenud keskkonnaalases kirjanduses pärast 1970.-ndaid. Moraalsed ja mittemoraalsed voorused Moraalsed voorused: ausus, headus, õiglus, lahkus, tänulikkus jne. Mittemoraalsed voorused: julgus, optimism, ratsionaalsus, tarkus, enesevalitsemine, kannatlikkus, töökus, musikaalsus, puhtus jne. Tasakaalukas kesktee · Vooruste iseloomustus Aristotelese järgi: voorus on kahe äärmuse, liialduse ja puudujäägi vahel, olles "kuldne kesktee".

Filosoofia → Eetika
57 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun