ajakirjandust nautivale persoonile loetavaks ning kirjutad juurde puuduvad kohad. Advokaatide ülesanne on sarnane, lugeda ridade vahelt seaduste kirjutamata tõlgendusi. Ja välja loetuga saata korda imesid, mis nii mõnelegi tundub üle kohtune. Seega võime järeldada, et poliitikud ja veel mõnede valdkondade esindajad kasutavad mitmetimõistetavust manipulatsioonina, mängides inimeste emotsioonidel nagu kassid lõngakeradega. Keele mitmetimõistetavus ei ole alati pahatahtlik manipulatsioon vaid osa meist, mis paratamatult meid kõiki iseloomustab ja eristab teistest. Ühiskonnas on kindalsti palju inimesi, kes soovivad meiega keeleliselt manipuleerida, aga kas me ka laseme, seda teab inimene ise. Eda Türi 10R 15
Keele mitmetimõistetavus – kas pahatahtlik manipulatsioon või paratamatus? Keel, kui suhtlusvahend, on oluline osa meie elust. Me kasutame seda erinevateks eesmärkideks – info edastamiseks, emotsioonide väljendamiseks või lihtsalt suhtlusvahendina. Igal inimesel on erinev arusaam keelest, sõnadest või lausetest, mida mõjutab sotsiaalne keskkond. Tihti satume igapäevaelus olukordadesse, kus me mõistame asju teistest erinevalt.
Peategelasele ei meeldinud idaeurooplased, ning halvustas neid. Tema jutu järgi on kodupaik vaene ja külm, aga läänes on päikseline ja rikkalik. Peategelane räägib, et ei taha sarnaneda nende idaeurooplasega, kes on endale selga kallid riided ostnud ja jalutavad nendega ringi nagu seitsmendas taevas.Peategelase arvates ei oska nad neid riideid kanda ja miski reedaks neid.Tal oli olnud ka väga õudne lapsepõlv.Elas vanaemaga ning kodus oli karm kord. Peategelane oli ka väga pahatahtlik. Ta ütles tihti, kuidas ta tahaks Franzi metroo alla lükata või siis kuskilt kõrgelt alla kukutada.Lõpuks ta tapabki Franzi unerohtudega. Sellest miks ta nii pahatahtlik oli , ma eriti aru ei saanudki.Siiski meeldis mulle seda raamatut lugeda, kuna mind huvitas, mis lõpus juhtub. Gerty Kallak 10b
Kuradi mitu nägu Kõigil meist on mingis mõttes mitu nägu, kord ollakse hea inimene, teine kord aga negatiivne ning pahatahtlik. Keegi pole ühetahuline, sest nii oleks igav ning paratamatult on kõigil mitmeid erinevaid iseloomu jooni. Ka kurat ei erine selles vallas teistest, ta ei ole üdini halb ega ka üdini hea. Üheks kirjandus arhetüüpseks teemaks on hea võitlus kurjaga. Seda nähtust esineb paljudes erinevates teostes, näiteks Goethe suurteoses "Faust", Mihhail Bulgakovi romaanis "Meister ja Margarita", A.H.Tammsaare teoses "Tõde ja õigus" ning veel mitmetes raamatutes.
hoiakut nende tunnuste suhtes, mille hulka kuuluvad sugu, rass, usk, etniline päritolu, nahavärv, rahvuslik päritolu, puue või seksuaalne sättumus. Vihakõne eesmärk on kahjustada, dehumaniseerida, ahistada, hirmutada, alaväärtustada, alandada ja ohvristada valitud gruppe, õhutada nende suhtes tundetust ja jõhkrust.’’ [1] Sellest definitsioonist tuleb mitu olulist mõtet, mida on kasulik laiemalt lahti seletada: 1. Vihakõne on enamjaolt vaenulik või pahatahtlik, aga ei pruugi alati seda olla. See võib olla ka lihtsalt oma eelarvamuste väljendamine suhteliselt neutraalses sõnastuses. 2. Vihakõne on alati seotud inimese mingite arvatavate või tegelike tunnustega, nagu sooidentiteet, usutunnistus, etniline või rahvuslik päritolu, nahavärv, puue, seksuaalne orientatsioon. Vihakõne ei ole see, kui ütled kellelegi midagi halvasti või kedagi sõimad, sest arvad, et ta on rumal või halb inimene. Igaühte võib täiesti rahulikult
Korralik Jõhker Viisakas Egoistlik Tähelepanelik Sõnaaher Lahke Kuri Heatahtlik Pahatahtlik Kohusetruu Kergemeelne Siiras Kade Teadmishimuline Igav Avatud Kinnine Võluv Salalik Seltsiv Arg Teravmeelne Hajameelne Vastutustundlik Vastutustundetu Korralik Ahne
Merede valitseja. Kutsus oma kolmik hargiga Kolmik hark. esile maavennad oli Hera ja Zeusi vend. Poseidon Surnuteriigi valitseja. Zeusi vend. Abielus Hadest kujutatakse Hades Persephoibe. kerberoseks. Põllu viljakuse jumalanna. Zeusi õde. Demetar Persephoibe ema. Viljapead Pahatahtlik sõja jumal. Kreeklased teda väga ei Relvatus, sõjakiiver Ares armastanud. Zeusi ja Hera poeg. Armastuse jumalanna. Ta Teda saatis tiivuline Aphrotite pärines ......................... Eros. Athena Tarkuse ja sõja jumalanna. Sündis Zeusi peast. Öökull Oli armastatud jumal. missümboliseerib
Eesti mütoloogia Rehepapp mõisa palgatud talumees, kelle ülesanne oli kütta mõisa rehes reheahju ning valvata kuivava vilja ja rehepeksu järele. Rehepapiks võeti mõni talumees külast või elatanud mõisaametimees. Rahvaluules on rehepapp seotud Vanapaganajuttudega. Harilikult kavalpea ja naljamees, tüssab ta Vanapaganat ja ka mõisnikku. Autor: Andrus Kivirähki, Matthias Johann Eisen. Kratt ehk pisuhänd, puuk, tulihänd folklooris nõiduslik olend, kes tule või sädemejoana ringi lennates erinevat vara kokku veab: vilja, rõivaid, raha jms. Varasemate uskumuste kohaselt käis inimese hing ise nõiasõnade mõjul kratiks. Hiljem on levinud arusaam erinevatest esemetest valmistatud krattidest. Üldine on olnud usk , et inimkätega valmistatud krati elluäratamiseks on vaja kuradile kolm tilka verd anda, oma hing talle müüa. Piltlikult võidakse kratiks nimetada varast või vallatut last. Autor: Eduard Tubina, Ka...
virk, sõbralik, tõrges, muretsev, hooliv, karm, kurvad, rõõmsameelne, armukade, heasüdamli aus, otsekohesed emotsionaalne, sõltuv, k, hooliv, otsekohene kergesti solvuv, kiretu, aus, kaitsev, laisk, armastav, kurb, nõrk, kirglik, hooliv, tõsine, abivalmis naiivne pahatahtlik Olulised Elu peab olema Oma Töötamine Traditsioonide Perekonna tõekspidam- lihtne ning seda kinnisidee- ja kaitsmine kaitsmine, sed ei tohi de rahulikkus, Tammaru tavade keeruliseks elluviimi- enda edasitäitmine muuta ne tahtmise elluviimine
· Suureneb põllumaade osakaal. · Erinevate isendite arv väheneb. Üleraie ja röövraie tagajärg Klõpsake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Metsatulekahjude põhjused · Tekivad inimeste hooletusest, teadmatusest ja lohakusest. · Looduslikud faktorid (äike). · Pahatahtlik süütamine. Metsatulekahjude ära hoidmine · Okaspuumetsades tuletõkestusribade ja vööndite rajamine. · Tuletõrjetiikide ja veevõtukohtade juurde rajamine. · Suitsetamis- ja lõkketegemiskohtade rajamine. · Telkimis ja laagriplatside väljaehitamine. Metsatulekahju Klõpsake juhtslaidi teksti laadide redigeerimiseks Teine tase Kolmas tase Neljas tase
Koolikiusamine Koolikiusamine on pahatahtlik käitumine kaasõpilaste suhtes. Kiusamine võib olla füüsiline, sinna alla kuulub löömine, asjade ära võtmine, tõukamine jne. Teine variant on verbaalne, see võib olla siis kui tõrjutakse, ärritatakse, levitatakse kuulujutte jne. Kiusajateks on eelkõige poisid, kuigi on ka tüdrukuid. Kindel on pigem see et poisid on füüsilise ja tüdrukud verbaalse kiusamisviisiga. Kõige rohkem kiusatakse neid, kes ei löö vastu, ei kaeba õpetajatele, kes on
Eesti muinasusund (esitlus) USK Usutalitusi viisid suuremalt jaolt läbi tavainimesed ise. Tõsisemate probleemidega tegelesid kõrgelt austatud targad ja nõiad. Meie vanausund on tihti ebausklike kallakutega. Austati nii, kuidas meeleolu oli. Näiteks, kui peres oli palju haigeid, siis sooritati palju tervisega seotud toiminguid ja austati tervise eest hoolt kandvaid haldjaid või jumalaid. HALDJAD Peale surnukultuse pöörlebki muinasusund just haldjakultuse ümber. Iga loodusnähtuse ja objekti jaoks oli oma haldjas, mistõttu kogu loodust ja kõike ümbritsevat kujutati elavana. Haldjad on Viru- ja Harjumaal, lääne ja lõuna pool on aga vaimud. Muinasusundi järgi tekkisid haldjad surnutest. Vanemal ajal matsid (jätsid) eestlased surnud sinna, kus nad surid. Hing jäi sinna elama, sulandus loodusega ja sai haldjaks. Haldjate iseloom oli üldiselt pahatahtlik. Kurjad haldjad püüdsid inimestele halba teha, paremad e...
IX.Kl Juhendaja õp. Viia Haller Koolivägivald on õppeasutuse ruumides või territooriumil toimuv vägivald või kuritegu, mis toimub õpilaste, üliõpilaste või õpetajate vastu. Eriti ekstreemsetel juhtudel võib koolivägivald kulmineeruda ka tapmisega ja/või enesetapuga. Koolivägivald on samuti tõsine õigusrikkumine, nagu iga teinegi isikuvastane kuritegu Koolikiusamine ehk koolivägivald on korduv pahatahtlik käitumine mõne kaasõpilase suhtes. See võib olla: kehaline (näit. löömine, isiklike asjad ära võtmine, suletakse kaasõpilane kinnisesse ruumi jne). hingeline ( alandamine, ähvardamine, narritamine, tõrjumine, jälitamine, kuulujuttude levitamine jne.) Keda kiusatakse? Sagedamini kiusatakse neid, kes on teistest erinevad: ei löö vastu õpivad paremini/halvemini kui teised on väikest kasvu on paksemad kui teised
küll inimõigus, siiski ei ole see sama mis meediavabadus. Sa võid internetis küll kirjutada oma arvamust , kuid tuleks olla inelligentne. Samuti on ka Soome õigusteadlane arvamusel, et sõnavabadus on inimõigus, meediavabadus aga mitte.3Meediavabadust peab siiski piirama, kuna meedia oluline oskus on tõlgendada ümbritsevat ja tajuda piire. Postimees Online`i arendus- ja turundusjuht Jaanus Lillenberg on öelnud : ,, Kes väidab, et väljaanded soosivad halbu kommentaare, on kas pahatahtlik või ei tea, mis online-meedias toimub." Veel lisas Lillenberg, et nemad on oma saidi jaoks välja töötanud kehvade kommentaaride toimetulemiseks viie tasandilise süsteemi. Tänu sellele näeb nende online- süsteemis palju vähem ebameeldivaid kommentaare. 1 Juuraku, Raivo, 2010. Hädas suhtlusmeediaga. Õpetajate Leht 15.10. 2 Juuraku, Raivo, 2010. Hädas suhtlusmeediaga. Õpetajate Leht 15.10. 3 http://web3.nlib.ee/
Kahe inimese eluteede numbrite võrdlus Sobivust saab vaadata tabelist Numbrite iseloomustus Tähtkuju = number Numbrimärk sünniaja järgi Samad jooned erinevatel inimestel Kehtiväd vaid mõned jooned Numbrite seletused 1 julge, leidlik, kohusetundeline / kangekaelne, argpüks, agressiivne 2 truu, tundlik, koostöövõimeline / ülitundlik, ükskõikne, pessimistlik 3 optimisstlik, armastav, tähelepanelik / laisk, kriitiline, kade 4 aus, kannatlik, töökas / sallimatu, pahatahtlik, taktitu 5 mitmekülgne, seltskondlik, seksikas / vastutustundetu, hoolimatu, liialdav 6 harmooniline, tasakaalukas, kodu ja pere kaitsja / ründav, egoist, armukade 7 vähese jutuga, hingestatud, leplik / skeptiline, närviline, ebaaus 8 organiseerija, visa, tugev / tasakaalutu, kaval, võimuhimuline 9 kunstihuviline, kiinduv, andekas / kergemeelne, ebakindel, sallimatu Rühmad Isiklik numeroskoobimärk Põhijaotus: 1. Paaritud ja paarisnumbrid 2
kõigest üle. Talle tegid rõõmu kingitused ning pisikesed üllatused. Tüdruk oli ka väga hooliv ja vastutustundlik. Tanel, noormees, kes päästis Heidi elu. Ta oli ohtlik, põnev, huvitav. Mustad juuksed, tätoveering, tanksaapad, pealuuga sõrmused, sõjaväelaigulised püksid. Diana, Heidi parim sõbranna, kes toetab teda heas ja halvas. Tegelased Reimo, Heidi endine poiss. Reimo pärast tegi Taneli õde enesetapu. Pahatahtlik, suhtes seksi peal väljas. Lisbet, Taneli õde. Eric, Taneli vend. Suri autoavariis. Oli Taneli eeskuju, suur, tugev. Linda, Heidi ema. Lühike ja natukene trullakas. Piiras Heidi elu, ootas temalt liialt palju ja oli liiga range. Sündmused Reimo jätab Heidi maha. Tanel leiab purjus Heidi silla alt. Tanel ja Heidi hakkavad üksteisele meeldima. Heidi mõistab, et on jäänud rasedaks. Tanel räägib Heilile needusest ja sureb.
sobilik just selles olukorras ja seltskonnas. Tihti näidatakse kuumorist arusaamisega oma haritustaset. Sest ei ole ju viisakas näiteks hakata teatris võrdlemisi kurval momendil üle saali irvitama. Koolinoorte seas on tänapäeval näiteks popp põhimõtteliselt mitte millegi üle itsitamine. Ometi tõstab see tuju ja teeb meele rõõmsaks. Ka sõprade seltsis on vahest hea end lihtsalt lõdvaks lasta ja lagistada lausa südamest. Samas peab tunnistama, et teiste üle pahatahtlik naermine on saanud samuti populaarseks ning just neist, kes teiste õnnestuste üle irvitavad, peetakse lugu. Eriti kummalised on need tüübid, kes mökitavad ilma mingigi põhjuseta olulise probleemi üle, ise arusaamata asja tõsidusest. Tihti on ka nii, et kui kellelgi juhtub mingi naeruväärne aps tulema, siis tahes või tahtmata hakatakse tema või õnnetuse üle kõkutama. See pole küll viisakas, kuid väga raske on kihistust, mis pole ju tegelikult halva mõttega, tagasi hoida
Paks ja peenike Probleemid teoses: 1) Kui Misa ja Porfiri kokku said, alustas Porfiri kohe juttu sellega, kuidas Misat lapsepõlves koolis narriti. 2) Kui peenike mees teada sai, et paks mees oli salanõuniku aukraadi välja teeninud, hakkas peenike paksuga mõnitava tooniga rääkima hakkas paksu sellepärast pilkama. Peategelaste iseloomustus: Misa paks mees oli suure söögiisuga, tal huuled läikisid õlist nagu küpsed kirsimarjad. Ta oli rahulik, et ta ei hakanud midagi Porfirile halvasti ütlema. Porfiri peenike mees oli nõrguke, ta värises oma reisikohvrite ja kompsude all. Tal olid kaasas ka naine ja gümnasistist poeg. Halva huumorisoonega või isegi pahatahtlik mees. Novelli tunnused avalduvad selles teoses: Vähe tegelasi teoses, ainult 4: Paks mees, peenike mees ning selle naine ja laps. Kirjeldatakse ainult ühte sündmust: Mi...
kontori puhkenurgas kohvi juues. Paraku aga kätkeb traadita arvutivõrgu kasutusmugavus endas ka ohtusid. Turvamata WiFi-võrku on võõral väljastpoolt kontorit siseneda sama lihtne, kui firma töötajal kontori kohvinurgast vaja läheb vaid paari näpuliigutust. Kutsumata külaliseks võib olla nii hoone alumisel korrusel tegutseva pubi külastaja, kes tasuta leviala otsib, konkureeriva firma spioon kui ka pahatahtlik häkker. Traadita arvutivõrgu levikul tekkis arvutiterminoloogiasse ingliskeelne mõiste war driving. Selle harrastajate hobiks on sõita sülearvutiga varustatult ringi ning otsida ja kaardistada WiFi levialasid. Iseenesest ei tekita selline ajaviide ju leviala omanikule otsest kahju, kuid pahatihti tegelevad war driving'uga mitte just kõige seadusekuulelikumad kodanikud, kelle eesmärgiks on paremal juhul lihtsalt võõra internetiühenduse loata kasutamine, halvemal juhul aga serveri
Seetõttu on see religioon väga tugevasti seotud India kultuuri, ajaloo ja elulaadiga. Kui ma õigesti olen aru saanud, siis hinduismi nii öelda peamõte on see, et igal inimesel on saatus. Hinduistid jälgivad ja peavad lugu karmaseadusest. Karma tähendab tegude saadust. Nad usuvad, et iga inimene on võimeline oma karmat muutma. Kui inimene teeb head ja on üldse hea inimene, siis järgmises elus elab ta hing parema olevuse sees. Kui inimene teeb halba ja on loomult pahatahtlik, siis järgmises elus on tal halvem elu. Hinduistide eesmärgiks on lõpetada elu ja surma tsükkel ehk siis vabaneda lõplikult karmast. Karmast vabanemist nimetatakse Moksaks. Kui ta seda soovib saavutada, siis peab ta olema hea olevus. Jumala täielikuks kehastuseks on Visnu, kes lõi Brahma ja Laksmi. Usutakse, et Visnu on maailma hoidja ning kui ta korraks kõrvale astuks, siis häviks terve maailm. Visnu ülesandeks on maailma kaitsmine ja juhtimine
Gorgod Gorgod olid vanakreeka mütoloogias koletised Euryale, Sthenno ja Medusa Gorgode tunnusteks peeti lõustaks virildunud näojooni, madusid juuste asemel ja õudset möirgamist Kentaurid vanakreeka mütoloogias hobuinimesed Kentauril oli inimese pea, rindkere ja käed hobuse keha küljes Cheiron oli tark, õiglane ja inimsõbralik kentaur. Cheiron oli suurte kangelaste näiteks Achilleuse, Theseus, Aktaioni ja Iasoni kasvataja. Graiad Elasid Okeanose Graiad ehk hallid naised kaljupangal olid Phorkyse ja Keto Perseus varastas nende tütred silma ega andnud enne Deino, tagasi, kui oli neilt saanud Enyo ja Pemphredo abi Neil oli kolme peale üks võitlemiseks Medusa vastu. silm ja üks hammas ning nad olid sündimisest peale vanad, kuigi punap...
kasvõi interneti teel pokkerit. Neil pole muud vaja kui arvutit ja internetiühendust. Varsti ei ole vaja tellida paberkandjal ajalehti ja ajakirju, kõike saab lugeda internetist. Isegi inimestega tutvumiseks ei pea me kodust välja minema, piisab sellest, kui minna kuskile interneti jututuppa. Seal on palju erinevaid inimesi, kellega kohtuda. Siiski ei saa olla kindel, kas inimene kellega me interneti teel suhtleme on ka tegelikult see, kes ta internetis on või hoopis keegi pahatahtlik. Vaatamata sellele ei ole internetimaailmas kõik siiski nii roosiline. Iga päev on juhtumeid, kui häkkerid tungivad sisse inimeste pangakontodesse ja varastavad sealt raha. Ka sõdade pidamises on uued võimalused: kübersõjad. Tungitakse sisse riiklikesse veebi- lehtedesse ja muudetakse sealt tulevat infot. Näiteks Venemaa tungib Eestisse ning tele- ja raadiomastid on hävitatud, internet on ainuke võimalus info saamiseks ja kui igal pool on
kasvõi interneti teel pokkerit. Neil pole muud vaja kui arvutit ja internetiühendust. Varsti ei ole vaja tellida paberkandjal ajalehti ja ajakirju, kõike saab lugeda internetist. Isegi inimestega tutvumiseks ei pea me kodust välja minema, piisab sellest, kui minna kuskile interneti jututuppa. Seal on palju erinevaid inimesi, kellega kohtuda. Siiski ei saa olla kindel, kas inimene kellega me interneti teel suhtleme on ka tegelikult see, kes ta internetis on või hoopis keegi pahatahtlik. Vaatamata sellele ei ole internetimaailmas kõik siiski nii roosiline. Iga päev on juhtumeid, kui häkkerid tungivad sisse inimeste pangakontodesse ja varastavad sealt raha. Ka sõdade pidamises on uued võimalused: kübersõjad. Tungitakse sisse riiklikesse veebi- lehtedesse ja muudetakse sealt tulevat infot. Näiteks Venemaa tungib Eestisse ning tele- ja raadiomastid on hävitatud, internet on ainuke võimalus info saamiseks ja kui igal pool on
hobune vigastada, kuid loomulikult jääb ta ellu. Sõja aeg on poiss läinud sõjaväkke ja ta on jäänud pimedaks. Sellest hoolimata tunneb poiss filmi lõpus oma parima hobuse ära. Näiteid filmidest näiteks filmis ,,300" oli kõige kurvem koht see kui Sparta sõdis vaenlastega ja Sparta juhi parim sõber sai surm. See on kõige julmem kogemus, kui näed enda kõrval oma parimat sõpra suremas ja sa ei saa midagi teha. Teine kurb või pahatahtlik koht oli see, kui üks mees kes oli kääbus reetis Spartat ja tänu temale said Sparta sõdalased surma. 2. Too tekstist näiteid, kuidas sõda on inimesi muutnud. See hetk kui doktor kõnnib Franzi vood mööda ja ei vaata ta poolegi. Ja kui Franz hakkab surema ja ta sõber kutsub arsti, siis alguses ei taha arst tulla ja kui lõpuks tuleb on juba hilja. Ja arst vaid ütleb," Viige Franz teiste juurde, meil on vaja tühja voodit."
TEGELASED Holden Caulfield Teose peategelane. 17 aastane. Pärit suhteliselt jõukast perest. Välimuselt on ta pikk ja kõhn, kuid viisaka väljanägemisega. Nõrguke. Puuduvad vistikud, siilipea, suitsetas (ka jõi). Olemuselt on ta laisk ega viitsi õppida[ise ütles](õppetöö, sest talle meeldis lugeda ja tundus, et tal oli mingi silmaring ikka olemas). Ateist. Kohati sarkastiline. Ta huvitus vähestest asjadest ning ei tundnud oma tuleviku pärast suurt muret (lk 19), oli tasakaalutu ehk tujud muutusid kiiresti, tegutses impulsiivselt. Kuigi ta vihastus kergesti, ei kestnud see kunagi kaua ja see polnud isiklik. Püüdis kõigele vaatamata tunnistada teiste väiksemaidki voorusi. Ta põgenes pidevalt oma probleemide eest. Valetas kergesti (elav kujutlusvõime), kuid ise vihkas kui teised olid valelikud või ajasid tühist loba (näitlesid, sp ei sallinud ka kino ega eriti ka teatrit?). Pidas oluliseks lapselikku siirust ning ei sallinud rikutust (rop...
KOMMIDEST JA MAIUSTUSTEST Mis on kommid? Kommid on maiustused, mida valmistatakse suhkrust ja veest või piimast. Tekib siirup, mis pannakse keema. Keev siirup muutub karamelliks, millest valmistataksegi erinevaid kompvekke. Mis on sokolaad? Sokolaad on maiustus, mida valmistatakse kakaoubadest. Kuna kakaopuu pärineb Lõuna- Ameerikast, siis eurooplased ei tundnud sokolaadi enne Ameerika avastamist. Mida huvitavat tead sina maiustustest rääkida? Kindlasti oled kuulnud oma vanemate noomitust: ,,Ära söö nii palju kommi!" Miks nad seda ikkagi ütlevad? Kas maiustused on tõesti pahad? Kommid sisaldavad palju suhkrut. Kui suhkrut süüa natuke, ei tee ta midagi, kuid liialdades ei ole ükski asi hea. Kui sulle meeldivad maasikad, siis sulle meeldivad arvatavasti ka maasikamaitselised kommid. Tegelikult ei ole seal ühtegi tükikest maasik...
Mõned kunstnikud tõmbusid nn. siseemigratsiooni, aga ka neutraalsetesse maadesse kogunes väikesi eri rahvusest mässumeelsete, tihti peaaegu anarhistlike vaadetega kunstnike rühmi. Üks rühmitus koondus Zürichi linnas Šveitsis. 1916. aastal asutasid nad nn. Voltairei kabaree, mis korraldas skandaalseid etendusi ühes väikeses kohvikus. Pahaaimamatule publikule esitati nn. müramuusikat ja seoseta sõnadest poeeme, karjuti näkku solvanguid. Kunstnike arvates oli maailm sõge ja pahatahtlik ning “korralikud kodanikud” on seetõttu enese teadmata kuriteo kaasosalised. Selleks, et mõistlikke inimesi seda taipama panna, tuli neid absurdsustega šokeerida ja endast välja viia. Naeruvääristati kõiki väärtusi – ilu, häid kombeid, poliitilisi ideaale. Inimestele taheti näidata kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. Juhuse kaudu leidsid kunstnikud oma tegevusele ka nime – dada. Järgmisel aastal
1. Indrek tuleb tagasi Vargamäele Kade, õel ja pahatahtlik Otile truu Põgenes linna elu eest tagasi maale. Kaevas Teiste mitte usaldamine viis selleni, kraavi, et isa unistus saaks teoks. Oli et sai lõpuks väga haiget muutuste põhjus ja korraldaja. Vargamäe nore põlvkonna : Rõõmud: 2. Koosolek jõe süvendamiseks Vabam eluviis Suur tutvusringkond See oli vana Andrese ammune unistus kuigi
Koolikiusamine Meie koolis kiusamist ei sallita KOOLIKIUSAMINE on korduv pahatahtlik käitumine mõne kaasõpilase suhtes. See võib olla: kehaline (löömine, tõukamine, asjade ära võtmine, ruumi kinni panemine jne.) hingeline (ähvardamine, alandamine, narritamine, tõrjumine, jälitamine, kuulujuttude levitamine jne.) Sagedamini kiusatakse neid, kes: · ei löö vastu · on targemad kui teised · on väikest kasvu · on paksemad kui teised · on pikemad kui teised · on aeglasemad kui teised · on vaesemad kui teised
Ei leidu tööd, millega naised hakkama ei saa. Enam ei mõisteta hukka ema, kes naaseb pärast lapse sünnitamist tööle ja isapuhkusel abikaasa kasvatab last. Kümne viimase aasta jooksul on naiste osakaal riikide parlamentides tõusnud ligi kümme protsenti ja jätkab loodetavasti vähemalt sama jõudsat kasvu.k üsime, miks nii vähe naisi tippjuhiks saab ja veelgi vähem tipp-poliitikuks? Esiteks on see liiga suur ohver pere arvelt, teiseks saadab naisi alati suurem pahatahtlik meedia tähelepanu. Aga piltlikult öeldes märgatakse naiste puhul ikka enne nägu ja meeste puhul tegu. Siiski on kurb tõdeda, et see protsent on ikka veel kahetsusväärselt väike- koguni kolm neljandikku otsuste tegijatest on mehed. Fakt, et tänases Eestis on meeste keskmised palgad 30 % suuremad kui naistel, näitab, et veel 21. sajandil võitlus veel jätkub. Läbi aegade on naise roll maailmas üha enam kasvanud.Vaatamata sellele, et nad on pidanud
Kuristik rukkis Tegelased: Holden Caulfield – Teose peategelane. 17 aastane. Pärit suhteliselt jõukast perest. Välimuselt on ta pikk ja kõhn, kuid viisaka väljanägemisega. Nõrguke. Puuduvad vistikud, siilipea, suitsetas (ka jõi). Olemuselt on ta laisk ega viitsi õppida[ise ütles](õppetöö, sest talle meeldis lugeda ja tundus, et tal oli mingi silmaring ikka olemas). Ateist. Kohati sarkastiline. Ta huvitus vähestest asjadest ning ei tundnud oma tuleviku pärast suurt muret (lk 19), oli tasakaalutu ehk tujud muutusid kiiresti, tegutses impulsiivselt. Kuigi ta vihastus kergesti, ei kestnud see kunagi kaua ja see polnud isiklik. Püüdis kõigele vaatamata tunnistada teiste väiksemaidki voorusi. Ta põgenes pidevalt oma probleemide eest. Valetas kergesti (elav kujutlusvõime), kuid ise vihkas kui teised olid valelikud või ajasid tühist loba (näitlesid, sp ei sallinud ka kino ega eriti ka teatrit?). Pidas oluliseks lapselikku siirust ning ei salli...
Koolikiusamine ja vägivald Mis on koolivägivald? Koolivägivald on olukord, kus mistahes kooli kuuluv isik hirmutab, ähvardab, väärkohtleb või ründab teist kooli kuuluvat isikut. Mis on koolikiusamine? Koolikiusamine on koolivägivalla alaliik. See on korduv pahatahtlik käitumine. Kiusamise liigid: · füüsiline - löömine, tagumine, tõukamine, tee peal ees seismine, takistamine, asjade peitmine jne; · psühholoogiline - sõimamine, narrimine, ähvardamine, väljapressimine, ahvimine ja kommenteerimine, pilkamine, kuulujuttude levitamine jne; · suhetega seotud - grupist väljaarvamine, tõrjumine, grimassitamine, ignoreerimine jne. Kiusatakse neid, kes... · ei löö vastu; · õpivad paremini/halvemini kui teised;
LÜHIKOKKUVÕTE Raamatu nimi : Kuristik Rukkis Raamatu autor : J.D. Salinger Raamat räägib ühest poisist nimega Holden Caulfield, kes käib Pency koolis , või peaks juba mainima, et käis Pency koolis. Holden visati koolist välja kuna tal oli halb õppeedukus ja ta kukkus ka eksamilt läbi. Holden elab ühiselamus, kus ta toanaabriks on Straddler . Kuna Straddler läks kohtama Holdeni endise tüdruku Jane Gallagheriga, oli Holden natuke kade ja hakkas Straddlerilt palju igasuguseid küsimusi esitama . Holden küsis ka näiteks seda, et kas Straddler ja Jane on maganud, aga Straddleril viskas kopa ette Holdeni küsimustest ja nad hakkasid kaklema. Kakluse võitis loomulikult Straddler , sest ta on ju palju tugevam. Holden plaanib Pencyst lahkuda, aga ta ei suutnud seda teha, kui ta kõigiga tülis on. Ta proovis kõigiga sõbruneda ja isegi Ackley'ga . See plaan tal ei õnnestu ja ta otsustas kooli...
Historia" basiliski kui väikest madu, kelle pilk tapab ja kelle roomamisest jääb maha mürgise lima rada. Muudes allikates on väidetud, et basiliski pilk võib kivistada, ning nende hingeõhk võib olla mürgine. Greif oli kotka pea ja tiivulise lõvi kehaga loom antiikmütoloogias. Greife kujutati skulptuuridena assüüria-babüloonia kultuuris. 8. sajandil e.m.a. levis Kreekasse ja Rooma, kust hiljem võeti kasutusel keskaegse ornamendi kujuna. Näkk-on eesti rahvausundis enamasti pahatahtlik mütoloogiline olend, kes elab vees. Usuti, et näkk meelitab ettevaatamatuid veekogu või kaevu äärde ja püüab neid sinna uputada. Usuti, et näkk esineb enamasti naise kujul, kuid võib moondada ennast ka erinevateks esemeteks. Gorge oli vanakreeka mütoloogias Aitoolia pealinna Kalydoni printsess, Oineuse ja Althaia tütar. Tal oli 4 venda, kellest tuntuim on Meleagros, ja 3 õde, kellest tuntuim on Deianeira.
Andrus Kivirähk "Mees, kes teadis ussisõnu" http://pood.rahvaraamat.ee/Content/ProductImages/pro Click to edit Master text styles Second level ,,Mees, kes teadis Third level Fourth level ussisõnu" Fifth level Andrus Kivirähk (1970) õppis Tartu Ülikoolis ajakirjandust; töötab Eesti Päevalehes ja Raadio 2s; 2000. aastate üks menukaim kirjanik; võitnud 2 korda Eesti Kirjanduse aastapreemia; parima romaani autor "Rehepapp" , "Ivan Orava mälestused ", "Mees, kes teadis ussisõnu". Click icon to add picture Click icon to add picture Andrus Kivirähk http://www.estonianguild.co.uk/wp-content/uploads/ki Tegelased Leemet põhipeategelane, viimane mees, kes teadis ussisõnu; austab vanasid tavasid, kuid ei põgene ka uute eest, hooliv ja hea südamega, eneseki...
Iseasi on aga see, kas sisemus nende lausete ja nägude taga on siiski palju õnnelikum ja eluga rahul, kui seda oli modernismiinimene. Probleeme on alati ühiskonnas olnud palju ning nendele lahenduse leidmine ei ole kunagi olnud liiga lihtne. Dan Browni romaanis ,,Inferno" otsustas üks tegelastest populatsiooni kiire kasvu peatamiseks ühe kolmandiku neist põhimõtteliselt steriliseerida. Esimene mõte selle kohta on paljudel kindlasti negatiivne, sest kuidas saab keegi nii isekas ja pahatahtlik olla, et võtab lihtsalt ära nii suure hulga inimeste võime paljuneda. Kuid nagu ennegi öeldud, ei ole ühiskonnaprobleemide lahendamine lihtne. Pidevalt arutatakse võimalikke lahendusi, kuid harva või vahel isegi mitte kunagi jõutakse kompromissile. Kuid probleemid vajavad ju lahendamist. Võibolla Zobristi isekus tuleks ühiskonnale kasuks ja lahendaks tõesti probleemid. Sellisel viisil ei ole mingit vaidluskohta, kas tegu oleks õige või vale ning kas rahvale see sobiks või mitte
Tema jutu järgi on kodupaik vaene ja külm, aga läänes on päikseline ja rikkalik. Peategelane räägib, et ei taha sarnaneda nende idaeurooplasega, kes on endale selga kallid riided ostnud ja jalutavad nendega ringi nagu seitsmendas taevas.Peategelase arvates ei oska nad neid riideid kanda ja miski reedaks neid.Tal oli olnud ka väga õudne lapsepõlv. Elas vanaemaga ning kodus oli karm kord. Peategelane oli ka väga pahatahtlik. Ta ütles tihti, kuidas ta tahaks Franzi metroo alla lükata või siis kuskilt kõrgelt alla kukutada. Sügisene ilm ajab nimelt minategelasele peale õunte isu. Mistõttu otsustab ta neid kolm tükki soetada. Kuid ubinad osutuvad kopitanuteks ning neil on nö. Surma maitse. Need meenutavad minategelasele hoopis õunu, mida tema vanaemal oli kunagi kombeks jõuludeks osta. Kuid ka lapsepõlves maitstud õunad ei kõlvanud kuhugi
pööratud ning naine ei pidanud lihtsalt vastu. Väga siiras naine. · Mari - kaastundlik naine.n Nooremana oli ta lõbusam, kuid mida elu edasi, seda süngemaks ta kõik tema jaoks muutus. Samuti hoolitsev ja kohusetruu nimene. Jussi ja andresega oli ta pelgalt kaastundest. Probleemid: · Pearu ja Andrese omavaheline suhe: Pearu viskas Andresele tihti igasuguseid krutskeid, kuid tegi seda igavusest ja ei olnud nendega pahatahtlik - tahtis vaid veidi nalja teha. Andres aga oma tõsise natuuriga seda väga naljakaks ei pidanud. · Töö ja armastus: Vargamäele saabumisest alates tegi Andres koguaeg kõvasti tööd ja rügas. Ta pidi palju vaeva nägema, et kivist maad karjatamis- ning harimiskõlblikuks teha - seda kõike ilma masinate abita. Ta lootis, et kui teeb piisavalt palju ja hästi tööd, tuleb ka
omi mehi suurematele riikidele nende eesmärkide eest võitlemisel appi saatma. Mispärast Iraak, Iraan ja Afganistan tegelikult vallutati on ebaselge, kuna massihävitusrelvi, millede kindlast olemasolust USA luure 2002. aastal teatas, ei leitud neist riikidest kunagi. 2004. aastal teatas ÜRO, et Iraagis ei ole massihävitusrelvi olnud pärast 1994. aastat, kuid juba haaratud kontrolli pole tänaseni käest antud. Oli see saatuslik viga või pahatahtlik valeinformatsioon, seda teavad vaid vähesed, kuid selle sõja kasulikkust USA-le pole raske näha - peamiste nafta eksportriikide enda võimu alla võtmine ei ole just näide ohvrimeelsusest. Sellist valeinformatsiooni kasutatakse oma tahtmise saamiseks ära igal pool. Sõjaline lahendus antakse olukorrale siis, kui manipulatsioonile ei alluta. Sellest kirjutab ka John Perkins, kes töötas aastaid Ühendriikide Riikliku Julgeoleku Agentuuris, oma raamatus "Economic Hit Man"
Kaduvast matsist ja laiutavast vurlest Mõnikord võib tunduda isik läbinisti kuri ja pahatahtlik, aga sisimas nad seda siiski ei ole. Iga persoon on omamoodi eriline ja huvitav ning tõelist palet hinnatakse väga. Kõik võib aga muutuda väliste mõjude tagajärjel, enamasti on muutus negatiivne, sest ihatakse liiga palju maist vara või mõne inimese heakskiitu või tähelepanu. Inimestel, kes on muutunud, on raske või isegi võimatu end tagasi suunata. Anton Hansen Tammsaare on oma raamatus ,,Tõde ja Õigus" paigutanud kaks väga erineva iseloomuga Eesti meest peategelasteks
Õnneliku inimese portree Tundmatu naisena Mona Lisaks nimetatud salapärane, tagasihoidlik ning veidi parastavalt pahatahtlik suunurkade ülespoole kõverdus paelub veel tänapäevalgi nii kunstiteadlasi kui lihtinimesi. Hoolimata tegeliku prototüübi juba ammu mulla alla maetud kolletunud säilmetest naeratab portree muuseumi seinal oma veidrat naeratust tuhandete inimeste silme all. Ta naeratab, aga ometi ei kiputa tema kohta iseloomustava sõnana kasutama ei õnnelikkust ega rõõmu. Teatriembleemidel vastandlikke emotsioone narride nägudel kohates saab kohe näpuga näidata allapoole suunatud suunurki, öeldes, et ta on kurb ning naervale näole osutades, et ta on rõõmus. Naeratav inimene on rõõmus. Aga kas ta on ka õnnelik? Maalitagu õnneliku inimese portree õlivärvidega mõne kunstigalerii seinale, kujutatagu õnnelikku inimest vananeva kunstnikuna elutruul pildil või joonistagu laps pea piirjoonte tähistamiseks suu...
või nõiasõnade lugemise abil. Arvati, et libahundid murravad koduloomi. Usuti, et libahunti eristab tavalisest hundist valge märk kaelas mis oli jäänud kas mõnest ehtest või kaelast kantud sulest. Usuti, et libahunt muutub tagasi inimeseks kui anda talle noa otsast leiba. Libahundiks nimetati ka hundi kümnendat poega kes pidi murdma koduloomi mitte kõrri hüpates vaid tagat rünnates. Veehaldjas e. Näkk Näkk on Eesti mütoloogias enamasti pahatahtlik mütoloogiline olend kes elab vees. Näkk elab meredes, järvedas, tiikides ehk ülepea vees. Eriti meeldivad neile neelukohad ja kõikuvaid kohti mererandades. Näkk näeb välja nagu inimene, enamasti naine kuid on ka meesnäkke nad on vahel riides ja vahel mitte. Näkk on ette kujutatud ka hobusena kes ei ole hästi meelestatud inimese vastu ta meelitab ja uputab, vahel ka tõmbabiinimese paadist vee alla.Näki puhul on kõige olulisem tunnus ta laul ja mäng
väga peent tehnikat . krüselefantiintehnikat. Puusasüdamik kaeti kulla ja elevandiluuga. Halikarnassose mausoleumi(hauakamber) loetakse 7 maailmaime hulka, reljeefid tegi skulptor Skopas, tegi katusele ka kuju Mausalosest, kes juhtis hobukaarikut. Hellenistlik skulptuur 4 saj. eKr.: kujudes hakati kujutama ärevust liikuvust, tundlikust. Lapsi kujutati sageli täiskasvanu keha väiksema variandina. Tuntumaid töid: 1) Samothrake Nike tiivuline võidujumalanna 2)Farnese härg pahatahtlik naine seotud karistuseks järja sarvede külge 3) Laokoon meremadu surmab Laokooni preestri ja tema lapsed karistuseks 4) Milo Veenus- naise ideaal. Hellenistlik arhitektuur: teatrid ehitati alla orgudesse, väga suured, pinkide read mäenõlvadel, etendus toimus väikesel väljakul orkestra, mille taga skeene. Hellenistlik maalikunst: väga kõrgel tasemel. Maaliti ilmselt vahavärvidega ning kivile v puidule. Arvatavasti kujutati inimesi. Tähtsamal kohal vaasimaal
Kollid olid hirmsa väljanägemisega, põhjustasid füüsilisi vigastusi, mummid nende eriliik. Mardus oli surmahaldjas, kes ilmus kohta, kus keegi hakkas surema. Kratt oli isetehtud varanduse tooja, kellele andis Vanatühi hinge. Puuk selles teoses seevastu aga piimavaras: imes end võõras laudas lehmapiima täis ja viis siis selle koju. Tuulispask oli halva inimese hing, kelle kere vedeles samal ajal näiteks metsas. Tuulispeaks muundumise tõttu suri teoses kilter. Näkk oli pahatahtlik olend, enamasti naine, kes elas vees. Ta hirmutas või meelitas inimesi, et neid kätte saades uputada. Kuid kui inimene ei kartnud teda, andis talle varanduse. Nii said Imbi ja Ärni omale kaks kullakotti, mille saamisest nad ammu olid unistanud, kui Liinat päästmas käisid. Nad andsid heast südamest ühe kullakoti tüdrukule, sest neil oli temast kahju. Külmking oli koeralihast tehtud koll, kes sõi inimeseliha. Teoses õnnestus külmkinga lollitada aida Oskari naisel, kes andis
4. Kuri on see, mis arvatakse olevat moraalselt halb. Kurjust peetakse inimese omaduste juures kõige ebasoovitavaks. Paljud inimesed loodavad, et Jumal on hea ning loodavad tema abile, ometi ollakse tihti vastamisi olukordadega, kus tuleb tunnistada kurjuse valitsemist headuse üle. Küsitakse: ,,Miks Jumal laseb nii sündida?" Epikurose väidetele mõeldes arvan, et vaevalt Jumal kurjuse vastu võimetu on. Vaevalt et ta ka passiivne või pahatahtlik on. Arvatavasti on kurjus siiski karistus selleks, et hea võidule pääseks. Paavst Johannes Paulus II kirjutas oma raamatus ,,Mälu ja idenditeet", et kommunism oli vajalik kurjus, mille Jumal lasi sündida 20.sajandil kuna see lõi võimaluse headuseks pärast kommunismi surma. Thomas Aquinast ,,Teoloogia summa" hea ja kurja eristamise käsitluses väidab, et vastandite ühte poolt saab tunda vaid teise poole kaudu, nii nagu pimedust saab eristada vaid valguse läbi
Müütilised olendid ja koletised Ragnar Rebane Gorgod Gorgod olid vanakreeka mütoloogias koletised Igaüks, kes neid vaatas, muutus otsekohe kiviks Phorkyse ja Keto tütred Euryale, Sthenno ja Medusa Kaks esimest neist olid surematud, ainult Medusa oli surelik Tunnusteks peeti lõustaks virildunud näojooni, madusid juuste asemel ja õudset möirgamist. Kentaurid Kentaurid on vanakreeka mütoloogias hobuinimesed. Kentauril oli inimese pea, rindkere ja käed hobuse keha küljes. Graiad Graiad ehk hallid naised Silma kandsid nad keset olid Phorkyse ja Keto otsaesist nagu kükloobid tütred Graiade nimed olid Deino, Enyo ja Pemphredo Neil oli kolme peale üks silm ja üks hammas ning nad olid sündimisest peale vanad, kuigi punapõsised Kimäär Kimäär on vanakreeka Kimääri tappis Pegasose mütoloogias olend abig...
vaprus-oht, jne 5. Me ei ela parimatest võimalikest maailatest. Iga maailma kohta, mille Jumal loob, on olemas parem variant 6. Vaba tahe. David Hume (1711 1776) oma töös ,,Loomulikku religiooni puudutavad dialoogid" viitas Epicuruse probleemile, luues rea küsimusi, mis illustreerib Kurjuse probleemi: ,,On Jumal tahtlik kurjust tõrjuma, kuid mitte võimeline? Siis on ta võimetu. On ta võimeline, aga mitte tahtlik? Siis on ta pahatahtlik. On ta nii võimeline, kui ka tahtlik? Kust tuleb siis kurjus? Pole ta ei võimeline, ega tahtlik? Miks teda siis kutsuda Jumalaks." Peter Kreeft, kristlik filosoof, pakkus kurjuse ja kannatuse probleemile mitu lahendust 1. Jumal kasutab lühiajalist kurja pikaajaliseks headuseks 2. Jumal lõi võimaluse kurjuseks, kuid mitte kurjust ennast ning vaba tahe oli vajalik tõeliseks armastuseks. Ütleb, et kõikvõimas olla ei tähenda seda, et saab luua midagi, mis
Animism (ladina k. anima "hinge elu ") viitab uskumus, et mitte inimeste üksused on vaimsed olendid, või vähemalt kehastavad mingi elu põhimõttega. Animism hõlmab filosoofilise, religioosse ja vaimseid veendumusi, et ei ole lahususe vaimse ja füüsilise või materiaalse maailma ja hinge, vaid ka kõik teised loomad, taimed, kivid, loodusnähtused, nagu äike, geograafilisi objekte, näiteks mägesid , jõgede jms. Animism on eriti laialt leitud religioonide põlisrahvastel, (kuigi on leitud ka Shinto, ja mõned vormid hinduism, Sikhism, budism, Panteism, islam, kristlus ja Neopaganism). Animism oli arenenud 19. sajandil ,Edward Tylor, oli see kes lõi ta kui "üht antropoloogia varaseim mõisted, kui mitte esimene." Animism erineb, et ta vastavalt antropoloog Tim Ingold keskendub üksikisiku vaim olendid, mis aitavad jäädvustada elu,et on peamine allikas, nagu maa ise või esivanemaid, kes annavad alust elu. Teatavad põlisrahvaste usuliste rühmitust...
kest vastu vidurtiku. Ainult asjasse phendatuile on teada, et naasnud on Richard Lvisdame truu kaaskondlane Wilfred Ivanhoe. Nd on jlle lootust. Pruuskavad hobused, vlkuvad mgad, vaprad rtlid likivates sjardes - niisugused pildid kerkivad silmade ette, kui juttu tuleb keskajast. Ivanhoe sai valida endale mne kauni daami Ilu ja Armastuse kuningannaks. Ta valis selleks Rowena. Rahvas oli hullunud ja neile oli imelik, et krooniti saksi printsess, mitte normannist printsess. Prints John oli pahatahtlik. Turniiri esimene pev oli lppenud. Teisel turniiripeval oli asi hullem. Oli karm vitlus. Ivanhoe oli peaaegu alla andmas, kui talle tuli appi Must Rtel, kes ka kohe kadus. Ivanhoe vitis jlle. Rowena pani Ivanhoele krooni phe. Seal pidi ka Ivanhoe paljastama ennast ja teda tundisid ra nii Rowena kui ka Cedricu. Kui ta sai krooni phe, siis ta kukkus kokku, sest tal oli kehas oda ots sisse murdunud. Ivanhoe viidi hte lossi, mida keegi ei teadnud. Cedric ja Rowena lksid teda metsa otsima
“ Taoline käitumine oli iseloomulik inimestele, Popi tõelise peremehe sarnastele. Huhuu sai Isandaks ka põhjusel, et Popi oli harjunud alluma, tal oli vaja kellelegi kuuletuda: „Ja ta leppis uue Isandaga. Ta oli harjunud kedagi kartma ja austama. Ta oli vana, haige ning ogar. Temale sai sellestki Isandast.“ Kuna ahv oli isepäine ning Popi kuulekas, asuski Huhuu Isanda rolli täitma. Alguses oli Huhuu peremehena väga kiuslik ning pahatahtlik. Ta lõhkus asju, laamendas ning kiusas oma kaaslast. Novelli arenedes aga loomade suhe muutus. Ahv tõi koju süüa ning ka koer sai oma kõhutäie. Samuti lõpetas ta Popile haiget tegemise. Nad hakkasid üksteisest hoolima ning see avaldub teoses pärast seda, kui Huhuu oli saanud võõraste koerte käest pureda: „Siis tundis Popi, kui lähedal ta temale õieti oli. Ta lähenes talle öösiti ja hommikuti nagu endiselegi Isandale, et oma haletsust ja kaastunnet avaldada.“