1994, 8, 26 · Konventsiooni kohaldatakse, mis tahes avarii puhul, mille tagajärjel radioaktiivsed ained paiskuvad või võivad paiskuda keskkonda ja on toonud või võivad tuua kaasa heitmete üle riigipiiride kandumise rahvusvahelises ulatuses, millel kiirgusohutuse seisukohalt võiks olla tähendus teisele riigile. · Iga osalisriik teeb Rahvusvahelisele Aatomienergia Agentuurile (IAEA-le) ning vahetult vôi IAEA kaudu teistele osalisriikidele teatavaks oma pädevad organid ja sidepunkti, kes vastutavad vastavate teadete ja informatsiooni saatmise ja saamise eest. · Sellistele sidepunktidele ja IAEA kesksele punktile peab olema pidev juurdepääs. · Iga osalisriik teeb Rahvusvahelisele Aatomienergia Agentuurile (IAEA-le) ning vahetult vôi IAEA kaudu teistele osalisriikidele teatavaks oma pädevad organid ja sidepunkti, kes vastutavad vastavate teadete ja informatsiooni saatmise ja saamise eest.
Tuumaavariist operatiivse teatamise konventsioon (Convention on Early Notification of a Nuclear Accident) Uku Volke Põhiprintsiip Tuumaseadme rikke või radiatsiooniohu esinemisel tuleb konv.-ega ühinenud riigil: 1. Sellest viivitamata teavitada IAEA-d (Rahvusvahelisele Aatomienergia Agentuuri) 2. Teha teatavaks oma pädevad organid ja sidepunkti, kes vastutavad vastavate teadete ja informatsiooni saatmise ja saamise eest. Taust · Konventsioon allkirjastati Viinis, peale 1986 a. aset leidnud Tsernobõli tuumaelektijaama riket. · Eesti ühines selle konventsiooniga 1994. aastal. · Tuumarelvariigid (Hiina, Prantsusmaa, UK, USA ja Venemaa) on nõustunud teavitama IAEA-d ka tuumarelvakatsetustest. · Hetkel liitunud 109 riiki Kasutatud kirjandus · http://www.envir.ee/52244 · http://www
........................................................... Kuidas plaanite saadud teadmisi rakendada? .............................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................................................................. Kas õppejõud on olnud abivalmid ning piisavalt pädevad? Põhjenda. .............................................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................................. Millised kohad õppetöös vajaksid kõige rohkem ,,lihvimist"? ..........................................
Selle saavutamiseks nõustuvad pooled artiklis 2 järgmiste põhikohustustega. 1. Pooled vähendavad väävli aastast emissiooni õhku oma territooriumil vähemalt 50% võrra hiljemalt 1997. aasta lõpuks. Vähendamise algtasemena kasutatakse 1980. aasta emissiooni. 2. Pooled piiravad lämmastikoksiidide emissiooni vähemalt nii, et need pärast 31. detsembrit 1994. aastal ei ületaks 1987. aasta taset. 3. Poolte pädevad ametivõimud selgitavad võimalusi väävli- ja lämmastikuühendite emissiooni täiendavaks vähendamiseks. 1994. aasta lõpuks koostavad pooled oma tegevuskava väävliemissiooni vähendamiseks vähemalt 80% võrra 2005. aastaks ja lämmastikuühendite emissiooni täiendavaks vähendamiseks. 4. Pooled vähendavad raskmetallide heitmeid, rakendades parimat kättesaadavat tehnoloogiat ja tehes seda keskkonna seisukohalt kõige paremini.
Selle eesmärk on õppeprotsessi kaudu kujundada vastutustundlik, keskkonda väärtustav ja hoidev kodanik. Selleks on asutatud ka Eesti Loodusmuuseum, kus on tööl kolm loodushariduse spetsialisti, kellest üks tegeleb venekeelse elanikkonnaga. Kokku saab Eesti Loodusmuuseumis riiklikku õppekava toetavatest õppeprogrammidest osa ligi 20000 õpilast aastas. Kümne aastaga on Riigimetsa Majandamise Keskus välja arendanud kogu riiki katva looduskeskuste võrgustiku, kus töötavad pädevad spetsialistid. Ka RMK looduskeskused pakuvad aastas ligi 20 000 õpilasele õppeprogramme, mis on koostatud riikliku õppekava põhjal. Keskkonnaharidus sai keskkonnaametis alguse kohustusest tutvustada inimestele kaitsealade ja rahvusparkide loodusväärtusi. Säästva arengu hariduse nõuetele alusel töötatakse nüüd välja õppeprogramme, mis käsitlevad selliseid keskkonnaharidusega seotud aspekte, nagu jäätmemajandus, maavarade kaevandamine ja muud keskkonna seisundit mõjutavad
klass 9—muud ohtlikud ained ja eseme Ohtlike veoste vedamine ja ohutus Iga ohtlikke veoseid vedav veoüksus peab olema varustatud üldiste ning isiklike kaitsevahenditega. Vahendid valitakse vastavalt koormaks oleva veose ohumärgi numbrile. Ohumärgid võib leida veodokumendist. Peab olema sõiduki ohtlike veoste autoveole lubamise tunnistus Peab olema kaasas kirjalik ohutusjuhend Lepinguosaliste pädevad asutused võivad oma riigi territooriumil igal teostada igal ajal kohapealset kontrolli, et teha kindlaks, kas ohtlike kaupade veo nõudeid ja turvanõudeid on täidetud Ohtlikud veosed tuleb pakkida kvaliteetsetesse pakenditesse, mis peavad olema piisavalt tugevad, et taluda tavalisi lööke ja lastimisi veo ajal, sealhulgas ümberpaigutamist veoühikute vahel ja veoühikute ning ladude vahel ning samuti kaubaaluselt mahavõtmist või ümberpakkimist järgnevaks käsitsi või
5. Hoida hoiatustahvleid/märgiseid lahtiselt kabiinis 6. Alustada reisi enne, kui ei ole kontrollinud, kas kõik vajalikud ohutusvahendid on olemas ja kasutuskõlblikud 7. Mingil juhul kasutada veovahendi läheduses lahtist tuld(suitsetamisel, toiduvalmistamine priimusel jms), kui veoseks on kergestisüttivaid või plahvatusohtlikke aineid. 2.2 Ohtlike veoste administratiivne kontroll Lepinguosaliste pädevad asutused võivad oma riigi territooriumil igal teostada igal ajal kohapealset kontrolli, et teha kindlaks, kas ohtlike kaupade veo nõudeid ja turvanõudeid on täidetud. Sellist kontrolli peab läbi viim ilma inimesi, vara või keskkonda ohustamata ning maanteeliikluse suurema häirimiseta. Ohtlike kaupade veos osalejad peavad ilma viivitusteta andma pädevatele asutustele ja nende agentidele kontrolli läbiviimiseks vajalikku informatsiooni.
Elektriohutus KT 1 rida 1.Pingelähedased tööd, üldnõuded Pingelähedane töö (working in the vicinity of live parts) on töö, mille juures töötaja oma kehaosa(de)ga või mistahes teiste esemetega siseneb pingelähedasse tsooni, kuid mitte pingealusesse töötsooni. Pingelähedasi töid tuleks üldjuhul vältida ja teha neid ainult siis kui pinge väljalülitamine põhjustab suuri ebamugavusi. Tööd teostada ainult siis kui on välistatud pingestatud osade puudutamine. Töökoha piirid peavad olema täpselt määratletud ja tuleb ohutusnõudeid tarvitusele võtta. 2.Ehitus ja muud mitte elektritööd Mitte elerktritööd nagu näiteks ehitus, värvitööd, veatööd, tellingutel töötamine jne. Kui anda töö üle mitteelektritööd valdavatele inimestele näiteks ehitajatele, siis tuleks ennem kindlasks teha, et pingestatud osad oleksid kas siis pingetuks tehtud või isoleerkatete, kaitsekatete või muude ümbristega abil on ohutult töökohast era...
Nii oli ka nende lahkuminek paratamatu. See, et mees saatis naist 11 kilomeetrit! Armas, ta teeks selle naise jaoks kõik. Kõige elavam näide nende kahe hinge ühildumisest oli see, et nad omistasid teineteise lauseid... Kui alguses rääkis üks kukeseente kohta üht ja teine teist, siis rollid vahetusid jutu edasiarenedes ja raudteejaama lähenedes. Nad unistavad, meenutavad, on õnnelikud ja üritavad teisele headmeelt teha ning on õnnetud, et ei ole piisavalt pädevad teineteise huvi- või tööalastel teemadel kaasa rääkima. Naine naeratab. Ta arvab, et on kõike seda vist juba kuulnud. Vaatab meest ja tal on kahju, et ei saa midagi aru neist asjadest. On kahju, et need ei huvita teda. Kuid ta teab, et meest huvitavad, et tollele meeldib neist kõnelda. Ta vaid tahab ju meest õnnelikuks teha ja ainult sellepärast tõstatas teema, milles ta ise kaasa rääkida kuidagi kohe ei oska. Samuti nad valetavad, et teineteist mitte kurvastada
klientide ootused muutuvad. Teeninduse korraldamine nõuab rõhu asetamist järgmistele aspektidele: Teenuse omapärasid arvestades peavad teeninduse korraldamist puudutavad otsused olema tehtud ettevõtte ja klientide vahelisi tihedaid seoseid arvestades. Teeninduse toimingute üle otsustamine peab olema võimalikult detsentraliseeritud. Vahetud klienditeenindajad peavad olema pädevad tegema kiireid otsuseid, sest vastasel korral ei suudeta ära kasutada tekkivaid müügivõimalusi, korrigeerida veaolukordi. Teenuse tootmisprotsessi korraldamine peab olema paindlik. Oluline on süsteemide ja tehnoloogia muutmine töötajaid toetavaks ja klientide osavõttu soosivaks. Teeninduse korraldus peab olema paindlik (meeskonnatöö, üksteise toetamine, osaline tööaeg, ajutised töötajad)
JÕUSTAMINE kehtestamine JÕUSTUMINE juba kehtiv õigusakt, mida peab järgima Õigusaktide süstematiseerimine Tähendab tegevust, mille eesmärk on korrastada seadusandlust, viia see teatud süsteemi. Inkorporeerimine õigusaktide koondamine ja süstematiseerimine publikatsioonides kronoloogilises, tähestikulises, õigusharude või muus järjestuses. Selle puhul ei muudeta ega täiendata normatiivakte! Inkorporeerimine võib olle kaheliigiline: · Ametlik pädevad riigiorganid · Mitteametlik Kodifitseerimine selle tulemusel tekib uus õigusakt. NB! Muudetakse õigusnorme. · Õiguse realiseerimine: 1) Tähendab õigusnormide elluviimist õiguse subjektide tegevuses ja see väljendub obektide käitumises 2) Õigusnormide järgimine (kohustavate ja keelavate õigusnormide täitmine) 3) Õigusnormide kasutamine (lubavad) 4) Õigusnormide kohaldamine e. rakendamine kompetentse riigiorgani tegevuse kaudu
töötlemisel. Tänapäeva kiirelt arenevas maailmas on oluline järjepidev lepingute ja dokumentide inspekteerimine. See aitab tagada juriidilised tõestusmaterjalid kohtuvaidlustes, organisatsiooni jätkusuutliku arengu ning töötajate-klientide heaolu ja kindlustunde. Samuti on korrektne asjaajamine ja andmete säilitamine vajalik probleemide vältimiseks Maksu- ja Tolliametiga, üldises mõttes terve riigiga. Dokumendihalduses peavad töötama pädevad inimesed, kuna tegu on väga substantsiaalse valdkonnaga, mis on riiklikul tasandil selgelt reglementeeritud ning peab vastama normidele.
mõista. Artikli autori arvates püüdsid Rind ja tema kolleegid artiklis mõista anda hoopis seda, et ühiskonnas kehtivad sugueluga seostuvad keelud ei pruugi põhineda psühholoogilise kahju ja tagajärje suurusel, kuid laste väärkohtlemine on sellegipoolest taunitav. Kuna Kongressi liikmed ei vaevunud kurikuulsat artiklit lugemagi, sekkusid nad teaduslikku protsessi, millega tegelemiseks nad ilmselt piisavalt pädevad pole. Resolutsioon nr 107 aga näitab, et Ameerika on ammu lakanud olemast demokraatia lipulaev. Tsitaadid ,,Kui teaduslikud uurimistulemused lähevad lahku sellest, mida ühiskonnas valdavalt usutakse või milline on domineeriv norm, siis on seadusandjatel jälle põhjust neid tulemusi nimetada tõde moonutavaks rämpsteaduseks." ,,Terrorismi ja terrorismile kaasaaitamise määratlus on hingerabavalt ähmane ja lai ning selle alla
kuulajaskonnale. Kitsamale kuulajaskonnale on suunatud mõtlemise eratarvitus, kus inimene suuunab oma arvamused ja mõtted teatud kindlale kuulajaskonnale. · Kant peab valgustust eriti tähtsaks religioonis, kuna religioonis tegutses tol ajal ühiskonna koorekiht, kel lasus suur vastutus ühiskondlike ja moraalsete normide arendamises. · Kant arvab, et kõik inimesed peaksid olema ise piisavalt pädevad vastu võtma erinevaid otsuseid ja ise kõiges orienteeruma. Siis võiks valgustust võrrelda kui intelligentsusega. Mida rohkem inimene harrastab isemõtlemist ja initsiatiivi haaramist, seda intelligentsem ta on. Ilmselt mitte alati, kuna intelligentne võib olla ka inimene kes kasutab info saamiseks teiste allikate abi.
Demokraatia. Memo Demokraatia minu igapäeva elus on suhteline, oleneb olukorrast, aga suuremas osas see kehtib. See kehtib minu jaoks nii koolis, kodus kui ka mõjal. Eesti on demokraatlik riik ja seal see on oluline rahva jaoks nii ka minule. Demokraatia minu kodus kehtib kindlalt. Kui tahame perega midagi suuremat ettevõtta (nt. reis, auto, maja või muu säärase soetamisel) siis peavad ikka kõik nõus olema. Väiksemate asjada puhul otsustavad vanemad ise. Kui korraldame oma suguvõsaga suguvõsa kokkutulekut, siis arvestame kõikidega, et aeg sobiks ja koht sobiks. Demokraatia minu kodukohas ehk külas. Külades toimuvad külavanema valimised. Kui külas on vanurite ülekaal liiga suur, siis ei ole erilist mõtet ka sellel külavanemal. Paljudel vanuritel ei ole raha või tahtmist külaelu paremaks muutmisele. Vanuritel on üksmeel ja noorematel hoopis teine arvamus. Kõikidega tuleb arvestada ja niimoodi jäävadgi asjad tegemata või kui ka tehakse mi...
Loomulikult on siis kasvatus või kasvatamatus õpetajatele vägagi läbinähtavad. Selge, et tänapäeval on lapsevanematel järjest vähem aega oma tööde ja toimetuste kõrvalt tegeleda oma võsukestega. Seda enam peaksid seejuures appi tulema lasteaiad ja koolid. Väga suuri möödalaskmisi on hetkel ka meedia poolt. Nõukogudeaegne meedia oli pidevalt kontrolli all ka heas mõttes. Ühtegi lastesaadet ei lubatud eetrisse enne, kui vastavad pädevad ametnikud seda hoolikalt läbi polnud vaadanud ja sõnu ning nendes peituvaid mõtteid analüüsinud. Nüüd võib igaüks raha saamise eesmärgil midagi suvalist ,,kokku klopsida" ja hea õnne (või peaks ütlema, et heade tutvuste) korral avalikkuse ette see jõuabki. Väikelapsed on teatavasti usaldavad ja vastuvõtlikud, nendel puudub võime eristada head halvast ja moraali moraalitusest. Tänapäeva meedia ongi suures osas üles ehitatud laste ja noorte psüühika mõjutamisele
kanda on neid regulaarselt puhastada. Klaviatuurid puhtaks pesta, arvutid tolmust puhastada jms. Kui arvutit kasutavad rohkem kui üks inimene, siis oleks vaja töökindluse tagamiseks kehtestada kindlad reeglid ja karistused, mis kindlustaksid arvutite sihtotstarbelise kasutamise ja teeks reeglitest üleastujate karistamise lihtsamaks. Aga ainult reeglitest ja karistustest ei piisa, kõige tähtsam on see, et töötajad ise oleksid pädevad. Nad on enda töö jaoks vajava kursuse läbinud ning teavad mida arvutiga teha tohib ja mida mitte. Suuremates oleks vaja firmades, kus võrkude mittefunktsioneerimine võib firmale väga suuri kahjusi tekitada, mitut IT- spetsialisti. Sest kuigi töötajad võivad läbida koolitused, mis neil enda tööülesannete täitmiseks vaja on, ei ole nad kvalifitseeritud serverite ja võrkude remondiks ja diagnostikaks. Aga mitut IT-spetsialisti oleks vaja selle pärast, et kui on tegu
Kindlasti peaks klienditeenindaja oskama oma erialal kliente suunata ning anda edasi neile teadmisi mida nad endale on omandanud. Ilmselge, kui klient suundub teenindaja poole oma küsimus(t)ega, ootab ta ka vastust millega ta rahul oleks. Ning see ei ole hea, kui teenindaja ei oska kuidagi kliendile vastada, talle nõu anda, teda suunata parema või muu võimaluse poole. Selline situatsioon võib tõmmata asutusse või poodi maine, mis näitab, et nendes kohtades ei tööta piisavalt pädevad teenindajad, kes ei tea mida nad teevad või veel vähem, mida nad tegema peaksid, et klient teenindusega rahul oleks. Klienditeenindaja peaks valmis olema väga erinevateks ja ootamatuteks küsimusteks. Kuid kui tekib situatsioon, kus teenindaja tõesti ei oska vastata, peabki ta seejuures olema viisakas, vabandama ning üritada muudmoodi lahendust leida, näiteks paluda abi mõnelt oma kolleegilt. Heal klienditeenindajal võiks olla veel mitmeid erinevaid omadusi, nt kiirus, täpsus,
ning OÜ X ei ole täpsustanud, millistele nõuetele peab rapsiõli vastama, et seda oleks võimalik tootmisprotsessis kasutada. Samuti on OÜ X seni kõik õlipartiid vastu võtnud ning OÜ esindaja pole teavitanud AS-i kauba mittevastavusest kvaliteedinõuetele. Kas OÜ X saab: Selgita ja põhjenda lühidalt igat vastust? a) nõuda AS-iga Raps sõlmitud müügilepingust taganemist või Kui X tahab lepingus taganeda, siis peab oma viivisi maksta pariii eest. Argumendid ei ole pädevad, sest õlepartiid on vatuvõetud ja sobisid. b) lepingu üles öelda, põhjendusel, et müüdud õli kvaliteet ei vasta lepingu tingimustele? X võib nõuda ekspertiisi c) Kas AS Raps saab nõuda OÜ-lt X tarnitud õli eest tasumist? X peab partii eest maksta, sest see oli vastuvõetud (vaikiv akstsept) d) Kas AS Raps saab nõuda OÜ-lt X viivist rahalise kohustuse täitmisega viivitamise eest? Raps saab nõuda OÜ-lt X viivist, sest summa on maksmata 3. . A
otsuseid peaks igaüks suutma ise langetada. Inimesed on liiga kergesti mõjutatavad teistest ning seetõttu oleks liiga riskantne lasta neil kõige tähtsamaid otsuseid langetada ise. Valede otsuste tegemine seab üldsuse eesmärgi ohtu. Kuid autori arvates peaksid kõik inimesed suutma erinevatel teemadel orienteeruda ning teha pädevaid otsuseid. Ideaalis võiksid inimesed tõepoolest olla kõiketeadjad ja piisavalt pädevad otsustamaks kõikides eluvaldkonna küsimustes ise, kuid reaalsuses see tänapäeva ühiskonnas kindlasti võimalik ei ole. Juba tehnika ja teadmiste areng on niivõrd kiire, et võimatu on end kõigega kursis hoida. Keegi ei ole suuteline valdama kõiki valdkondi suurepäraselt ning tegutsema üksi. Igaüks peaks tundma kõige paremini iseennast, teadma oma tugevusi ja nõrkusi. Nõrkused on võimalik oma tugevusteks teha, kasutades teiste abi
Laps registreeritakse kohe pärast sündi ning sünnihetkest peale on tal õigus nimele, õigus omandada kodakondsus ja võimaluse piires ka õigus tunda oma vanemaid ja olla nende poolt hooldatud. Osalisriigid kohustuvad austama lapse õigust säilitada oma seadusega tunnustatud identiteet, sealhulgas kodakondsus, nimi ja perekondlikud suhted ilma ebaseadusliku vahelesegamiseta. Osalisriigid tagavad, et last ei eraldata vanematest vastu nende tahtmist, välja arvatud juhul, kui pädevad ametivõimud, kelle otsuseid võib kohtus uuesti läbi vaadata, otsustavad kooskõlas kehtivate seaduste ja menetlusega, et niisugune eraldamine toimub lapse huvides. Osalisriigid peavad lapse või tema vanemate poolt perekonna taasühinemise eesmärgil esitatud avalduse osalisriiki sissesõiduks või sealt väljasõiduks lahendama positiivselt, humaanselt ja kiiresti. Osalisriigid võtavad meetmeid võitlemaks lapse ebaseadusliku välismaale äraviimise ja tema sinnajätmise vastu
maaelu omanäolisust. Põllumajanduses ja metsanduses tegutsevate ettevõtjate majandustegevuse mitmekesistamisel omab turism jätkuvalt olulist rolli, säilitades ja luues töökohti. 2. Eesti ettevõtluse ja innovatsiooni kasvustrateegia 2014–2020 peab silmas kolme sihti: Eesti ettevõtted teenivad rohkem tulu kõrge lisandväärtusega toodetest ja teenustest, ettevõtjad on pädevad, hästi juhitud ja efektiivsed ning Eesti majandus on rahvusvaheliselt lõimunud, uuendusmeelne ja ettevõtlik. Turismiga on nii otseselt kui kaudselt seotud suur hulk ettevõtjaid, kes sarnaselt teiste tegevusalade ettevõtja tele saavad vajalikku tuge starditoetuste, erinevate koolitus- ja nõustamistoetuste ning õiguskeskkonna parendamise näol. 3. Eesti keskkonnastrateegia aastani 2030 väärtustab loodusvarade säästlikku kasutamist.
Juhatavad igapäeva tööd riigikogus. 2) fraktsioonid: õhe erakonna saadikute rühm riigikogus, vabatahtlik, igal erak-l oma fraktsioon, kindlad veendumused. 3) komisjonid: 11- Keskkonna, kultuuri, maaelu, õigus, rahandus... neis vastavate kogemuste ja pädevusega in-d. 4) erikomisj: 3- Julgeoleku Asutuste Järelvalve erikomisjon, Riigieelarve erikomis. 5) parlamendirühm: (40-50)- Eesti- Austraalia parlam.r jne. suhtlevad eri riikidega, pädevad. 6) delegatsioonid: Nato Parlamentaarse assamble delg. seotud mõne rahvusvah org-ga, kus Estit esind. 7) ühendused: muinduskaitseüh, Kagu-eesti saadikurühm jne. SEADUSEELNÕU: võivad esitada: frakts-d, komis, üksik saadik, Vabariigi valitsus. VAsTUVÕTT: 3 hääletust, vastuvõetud seadus jõustub kui presid allkirjaga kinnitab, põhiseadusega vastuolus - tagasi parlamendile, parla ja presid vahel võib käia 3X, siis läheb õ Riigikohtule. PARLAM ÜL: kiinit
Info edastamisel on kõige tähtsam see, et oleks teada, millest rääkida. Peab olema piisavalt pädev antud teemas, et kindlat informatsiooni ja ka oma mõtet edastada. Kui ma teistega suheldes satun teemasse, milles ma kaasa rääkida ei oska, siis ma seda ka ei tee. Kui see mind aga huvitab, siis küsin pigem küsimusi, et end selles valdkonnad natuke harida ja ehk järgmisel korral kaasa rääkida. Samas sellistest teemadest, milles ei olda pädevad ei tohiks ka eemale hoida, kuna enese harimine igas teemas võib alati kasuks tulla. Sellepärast ei pea ma neid inimesi rumalaks, kes mõnes teemas küsivad täiesti absurdseid küsimusi. Palju parem on neile õigeid asju selgitada ja sellel teemal informeerida. Teistega suheldes peaks vaatama neile ka otsa või vähemalt nende poole. Paljud nii ei tee,mina aga teen seda. Tihti tuleb ette olukordi, kus rääkija tahab samal ajal midagi näidata või tegeleb antud
Eetilise konflikti lahendamine. Väikelaps sai kaupluses elektrilöögi. (URL:http://tallinncity.postimees.ee/2728692/vaikelaps-sai-kaupluses-elektriloogi) Juhtumi kirjeldus Esmaspäeval, 10. märtsil läks Anastassia Gezel koos mehe ja kahe lapsega Tallinnas asuvasse Ülemiste kaubanduskeskusesse, et osta emale sünnipäevakingitus. Äkitselt rebis kaheaastane Ilja end lahti ja pani mööda kaubanduskeskuse vahekäiku jooksu. Väikemees jõudis viidana kasutatud eredalt valgustatud stendi juurde, haaras selle metallpiirdest kinni, karjatas ja puhkes nutma. Lapse vanaisa nägi, et valgusreklaam vilkus samal hetkel, kui poiss seda puudutas, ning oletas, et lapselaps sai elektrilöögi. Mees pani ka oma käe metallpiirde külge ja tõmbes selle otsekohe tagasi: elektrilöök oli tugev. Pere jooksis nutva lapsega kaubanduskeskuse esimesel korrusel asuva turvatöötaja juurde, kes soovitas täita pretensioonide blanketi. Anastassia t...
kohustustega ning toetumine riigi kaitsele). Õigussubjektsus on isikuvõime olla õigussuhtest osavõtja, selle moodustavad õigusvõime, teovõime ja deliktivõime. Juriidilise sisu moodustavad subjektiivsed õigused ja juriidilised kohustused. Õigussuhte objekt on materiaalne ese, vaimne või muu sotsiaalne hüve, mis rahuldab üksikisiku või organisatsiooni huve ja vajadusi. 7. Õigusnormide rakendamine ehk kohaldamine on selline õiguse realiseerimine, mida teostavad pädevad riigiorganid. ( Õigusnormide rakendamine on kompentsete riigiorganite riigivõimualaneorganiseeriv tegevus õigusnormide realiseerimisel konkreetsetes elujuhtumites). Esimene staadium on faktiliste asjaolude analüüs. Teine staadium on õigusnormi valik ja analüüs. Kolmas staadium on kompetentse organi poolt otsuse tegemine (vastuvõtmine). Neljas staadium on asjas tehtud otsuse täitmise tagamine.
Kohtunikud ja kohtujuristid nimetatakse ametisse liikmesriikide valitsuste ühisel kokkuleppel pärast konsulteerimist komiteega, mille ülesanne on anda arvamus nende ülesannete täitmiseks esitatud kandidaatide sobivuse kohta. Nende ametiaeg on kuus aastat, võimalusega seda pikendada. Nad valitakse isikute hulgast, kelle sõltumatus on väljaspool kahtlust ning kellel on oma riigi kõrgeimatesse kohtunikuametitesse nimetamiseks nõutav kvalifikatsioon või kes on tunnustatud ja pädevad juristid. Euroopa Kohus asub Luksemburgis. Eesti Euroopa Liidus - 1991. aastal iseseisvuse taastanud Eesti liitus 1993. aastal Euroopa Ühendusest moodustatud Euroopa Liiduga. Liitumises olid esmatähtsad majanduslik ja välispoliitiline koostöö teiste Euroopa riikidega. Samuti kultuurilisel ja ideelisel dimensioonil peeti tollal Euroopa Liitu kuulumist Eesti lõplikku jõudmist Euroopasse. Eesti esitas ametliku taotluse liitumiseks 1995. aastal, kuid alles 1998
5. Õiguse rakendamine Õiguse rakendamise mõiste ja protsess Õ.normide rakendamine ehk korraldamine on selline õ. realiseerimine, mida teostavad pädevad riigiorganid (kohus, politsei jne); on kompetentsete riigiorganite riigivõimualane organiseeriv tegevus õ.normide realiseerimisel konkr. elujuhtumites Õ. rakendamise vajadus tekib kui: 1. Suhte isellom on selline, et ei saa tekkida ilma pädeva riigiorgani aktita 2. Õigusliku vaidluse korral subjektiivsete õiguste kasutamise võimalikkuse üle (töövaidlus) 3. On toime pandud õigusrikkumine ja on vaja kohaldada sanktsioone Õ. rakendamine
[http://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=29017] See, et sotsiaaltöö peab olema rajatud teatud reeglitele ning seda kinnitab ka eetikakoodeks, on väga hea. Samas arvan mina, et sotsiaaltöötaja eetilist käitumist tuleks siiski regulaarselt ESTA eetikakomisjoni poolt kontrollida. Ma leian, et siis oleks ka nende reeglite rikkujaid vähem kui nad teaks, et kontroll on pidev ja samas langeksid ka välja need sotsiaalalal töötavad inimesed, kes pole pädevad seda vastutusrikast tööd tegema. Suureks abimeheks on sotsiaaltöös ka kutsestandard, mis paneb paika kriteeriumid sotsiaaltöötajatele. Kuna sotsiaaltöö valdkond on väga lai, siis on võimalik spetsialiseeruda igas valdkonnas eraldi. Kutsestandardi järgi on nõutav ametialane kõrgharidus sotsiaaltöötaja III, IV ja V kutsekvalifikatsiooni taotlemisel. Loodame, et lähiajal hakatakse kutsestandardi nõudeid ka rohkem personali palkamisel arvestama
Info edastamisel on kõige tähtsam see, et oleks teada, millest rääkida. Peab olema piisavalt pädev antud teemas, et kindlat informatsiooni ja ka oma mõtet edastada. Kui ma teistega suheldes räägin teemast, milles ma kaasa rääkida ei oska, siis ma seda ka ei tee. Kui see mind aga huvitab, siis küsin pigem küsimusi, et end selles valdkonnas natuke harida ja ehk järgmisel korral kaasa rääkida. Samas sellistest teemadest, milles ei olda pädevad ei tohiks ka eemale hoida, kuna enese harimine igas teemas võib kasuks tulla.Panen tähele teiste inimeste vigu ja üritan neid vältida. Mulle meeldib teisi kuulata ja omapoolset informatsiooni lisada, suhtlen arusaadavalt ja üritan end mõistavaks teha. Räägin teemadel, milles olen pädev ja mille vastu tunnen ka huvi, vähemteadlikute teemadega tutvun enne kaasarääkimist. Ma arvan, et kõiki inimesi on võimalik mõjutada nii kaua kui ta ise ei ole millegi vastu. Siin
Et seda poleks liiga palju. 18.Mis on ridapõleti? Mitmest põletist koosnev seade. 19.Kas vedelgaas on kergsüttiv? Jah on. 20.Kas vedelgaas on õhust kergem? Ei ole. 21.Mida tuleb jälgida vedelgaasiga töötamisel? Miks? Et poleks lekkeid. 22.Mis on tuletööde tunnistus? Tunnistus tuletööde alase läbimise kohta. 23.Miks on tuletööde tunnistus tuletöödel nõutav? Kõrge ohuastme tõttu peaksid tööd tegema pädevad isikud. 24.Mis on tuletööde luba? Objekti omaniku või valdaja luba tuletööde tegemiseks objektil. 25.Kes annab tuletööde loa? Objekti omanik või valdaja. 26.Miks on tuletööde luba vajalik tuletööde tegemisel? Et määratleda tuletööde tegija õigused ja kohustused. 27.Nimetage bituumenmaterjalide lauskeevituse tööde järjekord. · Paika mõõtmine ja parajaks lõikamine · Poole rulli kokku kerimine · Teise poole paika jätmine · Kokku rullitud poole keevitus
riiki,lähedasi ja võitluskaaslasi.Et sellised inimesed ei muutuks Eesti ühiskonnas valdavaks,on vaja säilitada ja au sees hoida Eesti sõjaväge. Viiendaks põhjuseks,miks Eestile on vaja sõjaväge on see,et kui toimuvad looduskatastroofid,siis on võimalik päästetöötajatele appi tuua olukorda ja distsipliini valdavad sõjaväelased.Nii oli üleujutuse korral Pärnus kui ka raba-ja metsapõlengute puhul.Nendes olukordades on sõjaväelased pädevad ja omavad oskusi ja teadmisi,mis tavakodanikul suurel määral puuduvad.Seetõttu on riigil tõhusam kaasata kriisiolukordadesse sõjaväelasi. Kui vastata nüüd küsimusele,kas Eestile on vaja sõjaväge,siis vastuseks saab olla vaid "JAH".Sõjaväe kaotamine oleks kui oma riigi vabatahtlik loovutamine teistele sõjakamatele riikidele.See oleks ka oma esivanemate ideaalide hülgamine ja argpüksluse õigustamine.Sõjaolukord ja sõjavägi toob välja selle,mis inimeses on peidus.Kas ta on
Kui maanteesõiduk ei vasta enam heakskiidu saamiseks ettenähtud tehnilistele tingimustele, tuleb enne TIR-märkmiku alusel toimuvat kaubavedu taastada selle seisukord heakskiidu saamisel, et sõiduk vastaks jälle nimetatud tehnilistele tingimustele. 9. Kui maanteesõiduki olulised omadused on muutunud, ei kehti sõiduki suhtes heakskiit ning enne kui sõidukit saab kasutada TIR-märkmiku alusel toimuval kaubaveol, peab selle uuesti heaks kiitma pädev asutus. 10. Sõiduki registreerimisriigi pädevad asutused või nende sõidukite puhul, mida ei ole vaja registreerida, selle riigi pädevad asutused, kus on sõiduki omaniku või kasutaja eluvõi asukoht, 13 võivad vajaduse korral TIR-tunnistuse kehtetuks tunnistada või seda pikendada või väljastada uue TIR-tunnistuse. 11. Üksikult heakskiitmist taotleb pädevalt asutuselt omanik, ettevõtja või nende esindaja.
Eks aegade algusest peale on pidanud inmesed sotsiaalse staatuse pärast muretsema, kuid heaoluühiskonas ei saa selline asi olla lubatud. Olukorra lahendamiseks peaksid need, kes teisi alandavad, saama karistada ja tundma sama, mida ta teisele teinud on. Nii saab ta aru põhimõttest,et ära tee teisele seda, mida sa ei taha, et sulle tehtaks. Lõpetuseks tahaksin õelda, et Eesti täiskasvanud vastutavad laste heaolu valupunktide parandamise eest. Lapsed ei ole pädevad enda olukorra muutmiseks ja nad ei peagi oskama enda eest ise seista. Targemad aitavad rumalamaid, vanemad õpetavad nooremaid - vaid nii jõuame vajaliku laste heaoluni Eestis.
kihistumisele. Kihistumus omakorda mõjutab inimeste positsiooni ühiskonnas, suhteid erinevate gruppide vahel ning kogu ühiskonna arengut. Ühiskonna edukuse määrab oskus juhtida harmooniliselt kõigi valdkondade arengut. Avaliku sektori tuumaks on riik. Territoorium Rahvas Võim Riigiasutuse tunnused: Kindel ülesehitus Toimetavad seaduste alusel Raha tuleb riigi eelarvest Oskajad või pädevad riigiametnikud Saavad riigilt toetusi Avalik haldus on riigi ja omavalitsuste plaanipärane igapäevane tegevus, et ellu viia poliitikas püstitatud eesmärke. Nt maksuamet, haridusasutused,sõjavägi, politsei, vangla. Avalik-õiguslikud asutused- ei allu otseselt riigile, vaid korraldavad oma tööd iseseisvalt. Samas säilitab riik kontrolli nende tegevuse üle, eraldades neile selleks raha ja tellides neilt teenust. Nt ülikoolis
Kindlasti peaks klienditeenindaja oskama oma erialal kliente suunata ning anda edasi neile teadmisi mida nad endale on omandanud. Ilmselge, kui klient suundub teenindaja poole oma küsimus(t)ega, ootab ta ka vastust millega ta rahul oleks. Ning see ei ole hea, kui teenindaja ei oska kuidagi kliendile vastada, talle nõu anda, teda suunata parema või muu võimaluse poole. Selline situatsioon võib tõmmata asutusse või poodi maine, mis näitab, et nendes kohtades ei tööta piisavalt pädevad teenindajad, kes ei tea mida nad teevad või veel vähem, mida nad tegema peaksid, et klient teenindusega rahul oleks. Klienditeenindaja peaks valmis olema väga erinevateks ja ootamatuteks küsimusteks. Kuid kui tekib situatsioon, kus teenindaja tõesti ei oska vastata, peabki ta seejuures olema viisakas, vabandama ning üritada muudmoodi lahendust leida, näiteks paluda abi mõnelt oma kolleegilt.
Kohtunikud ja kohtujuristid nimetatakse ametisse liikmesriikide valitsuste ühisel kokkuleppel pärast konsulteerimist komiteega, mille ülesanne on anda arvamus nende ülesannete täitmiseks esitatud kandidaatide sobivuse kohta. Nende ametiaeg on kuus aastat, võimalusega seda pikendada. Nad valitakse isikute hulgast, kelle sõltumatus on väljaspool kahtlust ning kellel on oma riigi kõrgeimatesse kohtunikuametitesse nimetamiseks nõutav kvalifikatsioon või kes on tunnustatud ja pädevad juristid. Euroopa Kohus asub Luksemburgis. Ühinenud Rahvaste Organisatsioon (ÜRO) on 26. juunil 1945. aastal San Franciscos loodud 51 riigi poolt moodustatud rahvusvaheline organisatsioon, mille eesmärk on rahvusvahelise rahu ja julgeoleku, inimõiguste ning rahvusvahelise koostöö tagamine ja majandusliku, sotsiaalse, kultuurilise ja humaanse iseloomuga rahvusvaheliste probleemide lahendamine. Organisatsiooni tegevuse aluseks on ÜRO põhikiri (harta)
arvesse teatud tingimused. Õigusnormi kasutamine – seisneb õigussubjekti poolt oma õiguste aktiivses teostamises, see on subjektiivse õiguse realiseerimine õigussuhetes. o Õiguse rakendumine- Õigusnormide rakendamine ehk kohaldamine - selline õiguse realiseerimise norm, kus õiguseteostamisse sekkuvad selleks pädevad ringkonnad (nt haldusorganid, kohtud jne). Reeglina need riigiorganid kuuluvad õiguse realiseerimise seisukohalt kõrvalisteks subjektideks, sest nad ei kuulu realiseeritavasse suhtesse. Õigusnormide rakendamine on kompetensets riigiorganite riigivõimu alane organiseeriv tegevus õigusnormide realiseerimisel konkreetsetes elujuhtumites Õiguse täpsus puudutab elulisis asjaolusid, mida õigusega korrastatakse.Õigusest peab
Õigusnormide nõuetest kinnipidamine - seisneb selless, et subjekt kooskõlastab oma käitumise õigusnormi nõuetega ehk täidab juriidilisi kohustusi. Selles vormis toimub kohustavate (subjekt peab sooritama aktiivseid tegusid) või keelavate (subjekt peab passiivselt hoiduma keelatud käitumisest) normide täitmine. Õigusnormide rakendamine ehk kohaldamine - selline õiguse realiseerimise norm, kus õiguseteostamisse sekkuvad selleks pädevad ringkonnad (nt haldusorganid, kohtud jne). Reegline need riigiorganid kuuluvad õiguse realiseerimise seisukohalt kõrvalisteks subjektideks, sets nad ei kuulu realiseeritavasse suhtesse. Õigusnormide rakendamine on kompetensets riigiorganite riigivõimu alane organiseeriv tegevus õigusnormide realiseerimisel konkreetsetes elujuhtumites Õigusnormi kasutamine – seisneb õigussubjekti poolt oma õiguste aktiivses
4) Distsiplinaarvastutus järgneb distsiplinaarüleastumisele ja seda kohaldatakse töödistsipliini rkkumiste eest. Juriidilist vastutust kohaldava organi järgi eristatakse: 1) Kohtulik vastutus juriidiline vastutus, mida kohaldab kohus(kriminaalkaristust) või kohtunik(teatavad haldus- ja tsiviilõiguslikud sanktsioonid) 2) Haldusvastutus juriidiline vastutus, mida rakendavad selleks pädevad haldusorganid(politsei, toll, inspektsioonid jms). Sõltuvalt kaitsekorra tagamise viisist võib eristada: 1) Karistatavad mõjutusvahendid kriminaal- ja haldusõiguslikud sunnivahendid, distsiplinaar- ja mõned tsiviilõiguslikud sanktsioonid. Põhieesmärk on avaldada riiklikku hukkamõistu rikkujale, mõjutada teda ja teisi hoiduma edaspidi sellisest käitumisest. 2) Õigusttaastavad mõjutusvahendid üldjuhul tsiviilõiguslikud sanktsioonid.
(Tsitaat: ,,Inimene peab olema eesmärk, teda kasutatakse aga vahendina".) Ka rakusüsteemi käsitleb ta läbi inimese ja ümbruse keerukate suhete. (Hackenschmidti käsitlust rakusüsteemile võib pidada tõsiseltvõetavaks tänapäeva teadmistevaru arvestamata). Tänapäeval Tänapäeval, kui massimeedia ja ühiskonnanormid on välja kujundanud kindlad iluideaalid, mille poole suur osa meist püüdleb, on pädevad sporditeoreetikud vägagi vajatud. Eriti arvestades asjaolusid, et füüsilise koormuse osakaal linnaühiskonnas on väga väike ja pea kõikjalt võib leida kiirtoidukohtasid, mis sümbioosina on kujundanud igapäevased ebatervislikud elamisviisid. Vastukaaluks sellele on tekkinud mitmeid viise sportimiseks, just spordiklubide näol. Ka Hollywoodi kasvav trend on omada eratreenerit. Hackenschmidt paneb aga inimestele südamele, et igaüks peaks ise oma toitumise ja füüsilise vormi eest
allikad. Funktsionaalselt on määrused legislatiivaktid. Formaalselt on määrused haldusorgani aktid. Õigusriigi haldusele on omane legaalsuse põhimõte. Täidesaatvad organid valitsuse ja ministrite näol määrusi vastuvõttes loovad materiaalset õigust, siis on pmlt võimude lahususe printsiip murtud ja tekib oht liikuda õigusriigist haldusriiki. Määrusandluse jaoks peab eksisteerima kindel volitus, mille läbi legislatiivorgan ütleb, et kas ja millises mahus on täitevorganid pädevad õigusakte välja andma. Õigusteoorias on tuntud kaks volituse liiki: Generaaldelekatsioon- põhiseaduses sätestatud kestev volitus määrusandluses.(Eestis seda ei eksisteeri) Spetsiaaldelekatsioon- on ühekordne seaduses sisalduv volitus. Määrusandlusõiguse mahu alusel eristatakse: Intra legem määrused-kehtiva seaduse rakendamiseks antud seadused Praeter legem määrused- määrused kus sisaldub uus õigus
Last on kergem voolida kui täiskasvanut, kel on enda arvates väljakujunenud õiged ja eluterved arusaamad ühest ideaalsest lapsest ja tema kasvatamisest. Puutusin isegi tüdruku otsimiskampaania käigus kooli psühholoogiga kokku. Ja mindki üllatas, et ta pani minu päevakohustuste nimekirja otsida üles nooruk, kes on lahkunud teadmata suunas, teadmata kellaajal. Mulle esitati küsimusi, mis peaks olema ammu elementaarne inimese jaoks, kes on suunanud nooruki säärasesse projekti. Kui pädevad on siis koolipsühholoogid tegemaks selliseid otsuseid? Sest ometigi on nemad need, kelle poole paljud noored suuremas hädas pöörduvad. Samas kõigile sobivat lahendust pole ilmselgelt võimalik leida. Nii ei leidnud minagi enda ega ,,õe" jaoks sobivat moodust, kuidas seda projekti jätkata. Minule kui vanemale õele, leiti küll palju funktsioone, mida ma aga kahjuks eesmärkide kõrgustelt täita ei suutnud. Aitajaid abistavad otsuste tegemisel määrused, seadused ja tõekspidamised
ole selgelt ülemäärased. Kaudne ettevaatus, rakendub keskkonnamõju hindamise kaudu, tõendamiskoormise saastajale ümberasetamise kaudu, keskkonnakvaliteedi normatiivide kaudu, turueelse teavitamise vahendite kaudu, keskkonnalubade mehhanismi kaudu jne. EÜ Kohtu praktikas o Briti loomaliha kaasus - ,,Kui inimeste tervisele ohu olemuse või selle ulatuse kohta puuduvad lõplikud tõendid, võivad pädevad organid võtta kaitsemeetmeid, ilma et nad peaksid ootama, kuni sellise ohu reaalsus ja tõsidus muutub silmnähtavaks." o Vaatame veel näiteid keskkonnameetmete proportsionaalsuse käsitlemise juures Ettevaatusprintsiip Eesti õiguses Näiteks säästva arengu seaduse § 5 jaotab taastuva loodusvara varu kriitiliseks varuks ja kasutatavaks varuks ja sätestab, et kriitilise varu suuruse kehtestab Vabariigi Valitsus, arvestades juurde määramatusest tuleneva reservi.
kohustus sooritada tegu aktiivses vormis; b) passiivsed - rajaneb kohustusel mitte sooritada tegevust. 3) Õiguste ja kohustuste jagunemise alusel: a) lihtsad õigussuhted - üks õiguste, teine kohustuste kandja; b) liitõigussuhted - mõlemad pooled nii õiguste kui ka kohustuste kandjad. 9. Õiguse rakendamine (Õigusõpetus, ptk. 5) Õigusnormide rakendamine ehk kohaldamine on sellien õiguse realiseerimine, mida teostavad pädevad riigiorganid. Rakendamise vajadus tekib: kui õigussuhe ei saa tekkida ilma pädeva riigiorgani aktita, õigusliku vaidluse korral subjektiivsete õiguste kasutamisevõimalikkuse üle või kui on toime pandud õigusrikkumine on vaja kohaldada sanktsioone. Õigusnormide rakendamine on kompetentne riigiorganite riigivõimualane organiseeriv tegevus õigusnormide realiseerimisel konkreetsetes elujuhtumites. Rakendamisel peab järgima et oleks
tekstisiseselt või teksti lõpus. Analüüsitud artiklite puhul tsiteeritud pressiteateid või sündmustele kohaseid kommentaare, mis tulevad enamasti sobilikelt allikatest, mida võib lugeda pädevateks. Näiteks analüüsiti artiklit Saare maakonna edukaima transpordifirma Sarbussi (Kalmus, 2015) kohta, kus on lisatud ka Sarbussi omaniku Taavi Tuisu kommentaarid ning hinnangud enda firma tegevusele. Ka arvamuslugude puhul võis järeldada, et autorid on enda valdkonnas pädevad. Näiteks Maie Meius (2015), TÜ väärikate ülikooli eestvedaja Saare maakonnas, kirjutas artikli sellest, kuidas ka vanemas eas inimesed on õpihimulised. Tegemist on vastava ülikooli eestvedajaga ning võib öelda, et ka võrdlemisi pädeva inimesega selles teemas. II KATEGOORIA: TÖÖPROTSESSI TOIMETAMISE LÄBIPAISTVUS Tööprotsessi toimetamise läbipaistvuse uurimiseks proovisime saada toimetuse
loomadele otseselt või keskkonna kaudu suunatud ohtude vältimine, kõrvaldamine või vähendamine vastuvõetava tasemeni; ning b) õiglaste tavade tagamine sööda- ja toidukaubanduses ning tarbijate huvide kaitsmine, sealhulgas sööda ja toidu märgistamine ja muud tarbija teavitamise vormid. Miks on antud seadus lihainspektsiooni seisukohalt oluline? Ametlikke kontrolle tehakse loomade ja loomsete saaduste tootmise, töötlemise ja turustamise mis tahes etapis. Määratakse pädevad asutused, kes tagavad, et kontrollid on tõhusad ja asjakohased. Proovide võtmine ja analüüsimeetodid on kooskõlas ühenduse eeskirjadega. Määratakse referentlaboratooriumid. Määrus nr 2073/2005- toiduainete mikrobioloogiliste kriteeriumide kohta Millist valdkonda antud seadus reguleerib? Kehtestatakse teatavate mikroorganismide mikrobioloogilised kriteeriumid ja rakenduseeskirjad, mida toidukäitlejatel tuleb järgida määruse (EÜ) nr 852/2004
6.4. Müüjal on õigus keelduda uue Kauba väljastamisest Ostjale, kui Ostja ei ole kokkulepitud tähtaegadel tasunud varasemalt väljastatud Kauba eest või kui Ostja võlgneb Müüjale muid tasusid (leppetrahvid, viivised vms.) kuni vastavate summade täies ulatuses tasumiseni. 7. Lepingu muutmine 7.1. Lepingut võib muuta poolte kirjalikul kokkuleppel, kui Lepingust ei tulene teisiti. 7.2. Lepingu muutmiseks on pädevad üksnes vastavat volitust omavad isikud. 8. Lepingu kehtivusaeg 8.1. Leping jõustub allakirjutamise hetkest ja on sõlmitud tähtajaga [aastate arv numbritega] ([aastate arv sõnadega]) aasta. Leping pikeneb aasta võrra samadel tingimustel igal järgneval aastal, kui kumbki Pool ei ole [kuude arv numbritega] ([kuude arv sõnadega]) kuu(d) enne tähtaja saabumist teatanud teisele Poolele Lepingu lõpetamise või muutmise vajadusest. 8.2
Enne Napoleoni koodeksit Prantsusmaal, ei olnud ühtegi ametlikku seaduste kogumit. Napoleon püstitas Prantsuse õigussüsteemi reformi vastavalt Prantsuse revolutsiooni ideedele, sest vanad feodaalsed ja kuninglikud seadused tundusid segased ja vastuolulised. See kujutas endast seaduste kogu, mis pagendas sünnieelõigused pärimisel, andis vabaduse olla mistahes usku, garanteeris tsiviilõigused ja pani tähtsatele ametikohtadele selleks tööks vajaliku väljaõppega pädevad inimesed. Selle ametlikud punktid olid : inimesed; vara; vara omandamine; tsiviilkohtu protseduurid. Napoleoni koodeksi areng kujutas endast põhjalikku muutust tsiviilõiguse süsteemis, muutes seadused selgemaks ja kättesaadavamaks. ,,Napoleoni koodeksis" puudus küll võrdsus mehe ja naise vahel ning olulised eelistused olid perekonnapeal, kuid see oli sellel ajal Euroopas üldine õiguslik kord. Prantsuse armee kandis koodeksi Euroopas laiali ja
ja hüppab mõlema jala tõukega viskeks üles. Otse korvile põrgatades võib peatuda ka hüppega. Hüppeviskeid sooritatakse nii kõrgelt kui ka madalalt hüppelt. Mida lähemal korvile, seda kõrgem hüpe, ja mida kaugemal korvist, seda madalam hüpe. Pärast viset peab olema kohe valmis edasi tegutsema (lauda võtma või tagasi kaitsesse minema). · Et hästi hüppelt visata: - Kõik ühekäe-ülaltviske tehnika elemendid pädevad ka hüppeviske puhul, vise sooritatakse ainult hüppelt, mitte jalad maas. - Vajalik jõud viskeliigutuse sooritamiseks saadakse jalgade sirutumisega tasakaalustatud asendist ja kerge üleshüppega. Mida kaugemalt visatakse, seda rohkem jalgade jõudu tuleb viskesse rakendada. - Pall vabastatakse just enne hüppe kõrgema punkti saavutamist. - Viskeks hüpatakse üles ja maandutakse samasse kohta. - Hüppelt vise on ühtne, sujuv liikumine põlvede sirutusest ja käte