Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"näitlejad" - 952 õppematerjali

näitlejad – Paul Pinna, Hugo Laur, Ants Lauter („Mehed ei nuta“), Mari Möldre, Liina Reimann (tema pitsersõrmus > Aino Talvik > Ita Ever > ...) Põhiliselt mängiti? 31.Kampaaniad I vabariigi ajal -Hakati läbi viima erinevaid kampaaniaid, millega püüti rahvast poliitilisest kriitikast eemale viia.
thumbnail
1
doc

Retsensioon " Palju �nne argip�evaks ! "

Retsensioon 5.Mail 2013 aastal käisin Pärnus, Endla teatris vaatamas etendust ,,Palju õnne argipäevaks !" Tegu on Jaan Tätte näidendiga mis valmis 2001 aasta kevadeks. Näidendi zanrik on komöödia. Mulle isiklikult väga meeldis, kuna peaosades olid minu lemmik näitlejad ja etendus oli väga kaasa haarav ning huvitav. Laval oli kujutatud magamistuba, lastetuba, elutuba ning esikut. Ruumid olid moodustatud vaheseinu ja erinevat mööblit kasutades mis kokkuvõttes mõjus väga realistlikult. Tubade usteks olid valged, musta värvi lilledega kaardinad mis tõmmati olenevalt olukorrale ette. Elutoa seinad olid kaetud musta tapeediga, millel olid peal valged lilled. Keset tuba oli diivan, puidust laud, lahtikäiv tugitool vaip ning raamatu riiulid

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mille poolest erines antiikaja teater tänasest?

Mille poolest erines antiikaja teater tänasest? Referaat Pärnu 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................4 1. ANTIIKTEATER...............................................................................................5 1.2 Teatri ehitus antiikajal......................................................................................5 1.3 Antiikteatri näitlejad.........................................................................................5 2. TEATER TÄNAPÄEVAL.................................................................................6 2.1 Näitlejad tänapäeval.........................................................................................6 2.2 Teatrihoone ehitus tänapäeval..........................................................................6 KOKKUVÕTE................................................................

Kirjandus → Kirjandus
131 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vana-Kreeka Teater

Vana-Kreeka teater Vana-Kreeka teatri kujunemine. Kreeka teater kujunes välja veinijumal Dionysosele pühendatud koorilauludest. Näidendid olid tragöödilise sisuga ning kreekakeelsed. Esmalt seisnesid etendused ehk draamad koori ja ühe näitlejaga dialoogides, hiljem lisandusid juurde veel mitmed näitlejad, kuid koor püsis kogu klassikalise ajajärgu vältel teatri keskse osana. Teatrietendused moodustatsid Dionysose austamise pidustuste tähtsa osa. Komöödiad ja tragöödiad. Anteenas esitati alatase 6. sajandi lõpust enne meie aja arvamist igal aastal tragöödiaid, komöödiaid ja saatüridraamasid. Need olid arenenud algelistest kultusliku laadi Dionysose auks peetud ettekandeist. Komöödiad kujutasid eelkõige

Ajalugu → Kreeka kultuur
11 allalaadimist
thumbnail
52
pptx

Kuldvillak: Telesaated

20 20 20 20 20 30 30 30 30 30 40 40 40 40 40 50 50 50 50 50 Varia 40 Mis on see uus ETV sari kus õpetajad on võtnud vastu väljakutse muuta üks riigi halvim klass riigi üheks paremaks? Vastus: Üheksandikud Tagasi Näitlejad 20 Kes on see näitleja kes mängib sarjas Kättemaksukontor Freyat? Vastus: Elina Reinold Tagasi Saatejuhid 10 Kes on telemängu Kodumäng saatejuht? Vastus: Indrek Vaheoja Tagasi Kes on pildil 10 Vastus: Ago Anderson Tagasi Varia 20 Kes võitis eelmisel pühapäeval saate Su nägu kõlab tuttavalt ja keda ta parodeeris? Vastus: Koit Toome ja ta parodeeris Tiiu Tulpa Tagasi

Meedia → Meedia
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mary Poppins retsensioon

Mary Poppins 28. veebruaril käisin koos oma sõbraga vaatamas muusikali ,,Mary Poppins". Teos on loodud Disney ja Cameron Mackintoshi poolt, kuid Eesti keelde on selle tõlkinud Leelo Tungal ja Anna- Magdaleena Kangro. Lavastaja on Georg Malvius. Etendus toimus teatris Vanemuine. Esinesid tuntud eesti näitlejad nagu Hanna-Liina Võsa, Andres Mähar, Merle Jalakas, Hannes Kaljujärv. Eelarvamus etendusest oli üldiselt hea, sest olin kursis selle muusikali populaarsusega ja süzeega ning pealegi pakub teater Vanemuine alati rõõmsaid ning positiivseid teatrielamusi. Muusikali ,,Mary Poppins" tegevus toimub Bankside perekonnas Kirsipuude alleel. Teose süzee räägib Bankside perekonnast, kus probleemiks on lastekasvatus. Lapseeas olevad Jane

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ettekanne antiikaja teatrist

Ateenas ja teistes Kreeka linnades hakati ehitama suuri teatreid, mis mahutasid mitukümmend tuhat vaatajat. Nõnda ehitati Ateenasse Dionysose auks teater, mis mahutas kuni 30 tuhat vaatajat. Teater asus lahtise taeva all ja oli katuseta. Ülemised istmete read pealtvaatajaile olid raiutud otse kaljusse, alumised aga olid valmistatud marmorist ja puust. Need poolringis astangutena laskuvad istmeteread said amfiteatri nimetuse. Siin hakkasid pärastpoole esinema näitlejad, kuna koor jäi orkestrasse. Antiikteater koosnes seega kolmest põhiosast: Teatri südameks oli tasane ja ringikujuline väljak kahe sissekäiguga koori jaoks, mida hakati hiljem nimetama orkestraks. Orkestra taga paiknes ajutine lavaehitis skeene, mis oli etendusel taustaks ja kõlaseinaks. Kõige keerukam lavamasin oli tõsteseadeldis, mille abil võis jumal taevast maa peale laskuda. Antiikteatri alged sisaldusid rahvaloomingus, kus oli palju mängu ja dialoogi elemente. Teatrid olid

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
45 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Teatriretsensioon- "Persona"

Käisin 29. detsembril vaatamas Kuressaare Linnateatri etendust „Persona”. Etenduse lavastajaks ja kunstnikuks on Matteo Spiazzi, helikunstnikuks Villem Rootalu, valguskunstnikuks Tarmo Matt ja maskimeistriteks Annika Aedma, Evelin Vassar ja Matteo Spiazzi. Mängivad Rauno Kaibiainen, Merilin Kirbits, Kristian Põldma ja Tanel Ting. Esietendus oli 4. novembril Kuressaare Linnateatris. Nagu ka pealkiri „Persona” ütleb, mängivad peaaegu terve etenduse aja näitlejad maskides. Nimelt tähendab persona näitleja mängitavat rolli või tegelaskuju ning on tuletatud ladinakeelsest sõnast, mis tähendab teatrimaski. Kõikidel näitlejatel olid väga kõhedad, kuid samas väga omamoodi maskid, mis sobisid selle etendusega sama hästi kokku kui rusikas silmaauku. Etendus räägib sellest, kuidas ühes korteris elab neli erinevat kolmekümnendates inimest, kes ei tea enam, kes nad on või mis neist saab

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Vanad ja noored/ Tõde ja õigus

paigutatud voodi, laud, pingid, nõud. Samuti oli lava ees mullakiht, mis andis ka teistsuguse vaate lavale. Mullaga kujutati talu ühte osa põrandast. Kuna etenduses jooksis paralleelselt kaks aega, siis kujutati laval ka tavalist tare, kus taat mõtteid mõlgutas. Sel ajal oli valgus ainult näitleja peal, kes istus pingil. Lavakujundus mõjus väga realistlikult, kuna see aitas luua õige atmosfääri. Tegevuskoha muutumisest sai aru, kui näitlejad liikusid ning rääkisid, veidi muudeti ka laval olevaid asju. Tegevusaja muutusest sai aru, kui valgus oli suunatud ainult ühele näitlejale, ka muutusid sel ajal näitlejad. Teisisõnu mängis ainult üks näitleja etenduse mõlemas ajas, teised kõik muutusid. Valgustus oli laval hästi läbi mõeldud. Nii esemetele, kui ka näitlejatele laskuv valgus oli sobiv. Eriti hästi oli esile toodud taadi mõttehetked, kui valgus ainult temale paistis. See lõi

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Andres Noormets

Kindlasti mängib mingit rolli see, kellel lavastuse perioodil aega on ning kes osasse oma olemuselt (ja välimuselt) sobivad. Mõnikord on kindlalt teada, millist näitlejat mingisse rolli tahaks. Lavastaja töö näitlejatega saab alguse esimeses proovis, kui lavastaja seletab näitlejatele oma esialgset nägemust tulevasest lavastusest ning laseb näitlejatel näidendi teksti ette lugeda (või loeb selle ise ette). Prooviperioodil saavad näitlejad ise arvamust avaldada, valida lavastusse muusikat, pakkuda välja omapoolseid ideid jne. Kui näitlejatele jääb midagi arusaamatuks, tekib ummik vm, saavad nad lavastajaga koos arutada probleemi üle ning analüüsida tegelasi, lugu tervikuna. Noormets loodab väga trupi peale, et koos teha ja rääkida, arutada, hakata koos kirjutama ja koos seda siis lõpuks mängida. Lavastuses "Üks mees: Roheline" oli see

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Retsensioon etendusest "Kalendritüdrukud"

keha, tehes aktifotodega kalendri. Käisin seda vaatamas 17. aprillil 2012 Vanemuise suures majas, kuid esietendus Eestis oli 15. märtsil 2012 Vanemuise suures majas. Näitlejateks olid: Külliki Saldre, Merle Jääger, Ene Järvis, Liina Tennosaar, Terje Pennie, Kais Adlas, Marika Barabanstsikova, Veikko Täär, Raivo Adlas, Margus Jaanovits, Liisa Pulk, Mai Jägala ja Eda Hinno. Enne etendust lootsin korralikku meelelahutust ja palju nalja. Arvasin seda seetõttu, et näitlejad on ju head, lavastajaks on väga humoorikas mees ning pealegi põhineb lavastus suurepärasel briti komöödiafilmil. Nii kirjutas ka Postimehe arvustus. Näitlejatest meeldis mulle kõige rohkem Liina Tennosaar, kuna ta täitis minu meelest kõige paremini oma rolli ning rääkis ka teksti kõige selgemini. Samuti jäi mulle silma Merle Jääger. Üleüldiselt oli tegelikult näitlejate töö päris hea, kuid selle tüki sõnum jäi mulle arusaamatuks

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Teatriajalugu

) 50.meheline koor flöödi saatel. Thespis oli antiikmaailmas legendaarne ditürambi-koori juht. Thespise kunst = teater, Thespise rüü = teatrikostüüm. Vanim teatrizanr on sikulaul ehk Tragöödia. Tragöödiaid esitati (millal?) talvel. Tragöödia kasutas teemade allikana (mida?) kreeka mütoloogiat. Tragöödiates oli näitlejate rõivastus ( milline?) pikk, lai, voogav, värvikirev, rikkalikult kaunistatud. Komöödiates, mida esitati (millal?) saagikoristuse ajal kandsid näitlejad (milliseid rõivaid?) maske, mis iseloomustasid tegelase hingeseisundit (kujutasid sageli tollaseid riigimehi ja tekstis heideti nende üle üpriski tihti nalja). Nii tragöödiates kui komöödiates kasutasid kreeka näitlejad vastavalt rollidele (mida?) maske. Näitlejatena astusid üles ainult mehed. Vana-Kreeka teatrirajatised ehitati tavaliselt (kuhu?) poolringikujuliselt mäenõlvale ja koosnesid neljast traditsioonilisest osast: 1 )teatron( mäenõlval asuvad istmed ), 2 )

Teatrikunst → Teatriajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

MEHED EI NUTA

Talu ei vastanud loomulikult meeste ootustele ning ühiselt hakatakse mõtlema põgenemisplaane. Lõpuks asi laheneb ning mehed saavad teada ka, et eksisteeris ka õige sanatoorium, kuhu mehed siiski minna ei soovinud. Filmi režissöör on Sulev Nõmmik ning stsenaariumi on ta koostanud koos Enn Vetemaaga. Operaatoriteks Eino Aas ning Kalju Jõekalda, montaaž Salme Kõrvemann. Muusikalise poole eest on hoolt kandnud Ülo Vinter. Filmis on üles astunud väga paljud hinnatud näitlejad. Peaosades näiteks: Ants Lauter, Ervin Abel, Kalju Karask, Lia Laats, Voldemar Kuslap, Endel Pärn, Leo Normet jpt. Film on Eesti kultuuriloos oluline, sest filmis on näidatud hästi tüüpilise eesti mehe käitumist ja kangekaelsust. "Mehed ei nuta" on pugenud eestlaste hinge oma huumoriga. Eestlastele on alati meeldinud nalju teha ja nalju kuulda. Mulle meeldis see film, sest filmi huumor erines tänapäevasest huumorist ning väga põnev oli vaadata midagi teistsugust kui muidu

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Teatriretsensioon

,,Nafta" lavastajateks ning autoriteks on Tiit Ojasoo ja Ene-Liis Semper, kunstnik Ene-Liis Semper. Osades: Mirtel Pohla, Tambet Tuisk, Gert Raudsep, Kristjan Sarv ja Jaak Prints. ,,Nafta" on dokumentaale kabaree naftaajastu lõppemisest. Tekivad mitmed küsimused. Mis saab edasi? Kas puhkeb paanika? Mis saab meist? Lavastus ei otsi vastuseid vaid loeb arve,arve millest oleneb meie tulevik. ,,Nafta" põhineb dokumentaalsel andmestikul,mängib popmuusika ning näitlejad tantsivad ja laulavad. Ansip räägib tuhandeaastasest rahuriigist, pangad pakuvad veelgi paremaid laene, autod neelavad veelgi rohkem kütust. Ja enam paremaks minna ei saa. Lavastus oli suhteliselt hästi tehtud,sest see paneks kasvõi hetkekski mõtlema iseka inimese kelle jaoks eksisteerib ainult tema ja maailm. Minule endale tegi lavastus alguses palju nalja aga asja süvenedes jõudis sõnum kohale,mis pani tegelikult mõtlema, mis toimub meie ,,heaolu riigis"

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Antiikaja ning tänapäeva teater ja teatri külastaja

Antiikaja ning tänapäeva teater ja teatri külastaja. Teater on koht teatrietenduste andmiseks. Nii on olnud juba mitmeid sajandeid. Teatreid esitatakse nii teatrihoonetes,kultuurimajades ,kui ka tänavatel . Vanakreeka näitlejad olid ainult mehed , neid oli laval alati kolm ja nad pidid mängima ka naiste osi.Näitlejad võisid olla ainult vabad kreeklased.Teatri keskmes oli koori ja näitleja vaheline dialoog.Koor koosnes 12-25 inimesest.Koori ülesandeks oli selgitada ja kommenteerida laval toimuvat. Teatri peamised zanrid olid tragöödia ,komöödia ja saatürdraama.Teatri etendused toimusid ainult paar korda aastas. Kogu rahvas läks selpäeval teatrisse.Teatri pääse oli

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

William Shakespeare "Hamlet" analüüs

Kõik tundus talle imelik, eriti Claudiuse kiirustamine. Claudius kutsus Hamletit oma pojaks ja see solvas Hamletit. 3. Tõesta, et Claudius on tark poliitik. Claudius oli valmis kõigeks enda heaolu ja tahtmise saamise pärast. Ta oskas mängida räpast mängu puhtalt, ise asjasse sekkumata. Näiteks selleks, et kõrvaldada Hamletit, kasutas ta Laertest, kes oli niigi omadega sassis. Claudius manipuleeris inimestega osavalt. 4. Jutusta, missugune oli Hamleti suhtumine rändnäitlejatesse. Kui näitlejad lossi saabusid, oli Hamlet väga viisakas ja ütles, et nad on teretulnud. Ta palus õhel näitlejal esitada monoloog. Pärast seda palus ta Poloniusel hästi võõrustada. Kui näitlejad lahkuma hakkasid, palus ta neil järgmisel õhtul "Gonzage mõrva" mängida. "Näitlejad on ajastu kokkuvõte ja lühikokkuvõte". 5. Miks Hamletil ei olnud liitlasi? Laertes ja Ophelia oleks võinud olla liitlased, kuid pärast seda kui Hamlet tapab Poloniuse, tahab Laertes kätte maksta

Kirjandus → Kirjandus
543 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Retsensioon "Õhtusöök vampiiridega"

Retsensioon Toreda poisina käisin ma 14.aprillil sellel aastal vaatamas ühte väga toredat show- etendust ,,Õhtusöök vampiiridega". See toimus Tallinnas Nukuteatris ja sinna viisid mind minu vanemad. Nagu Nukuteatrike kohane oli tegemist etendusega, kus peamist osa etendastid nukud. Tegu oli varietee tüüpi show'ga, kus näitlejad ise ka laulsid. See teatritükk oli minu jaoks väga eriline kogemus. Tegemist polnud selle lavastuse puhul tavalise teatrisaaliga, kus külastajad ridades üksteise kõrval toolidel istuvad, pingiread olid asendatud etiketi kohaselt kaetud pidulike laudadega, mis külastajatele kolmekäigulist õhtusööki võimaldasid. Etendus ise kujutas endast Transilvaania vampiiride varieteeteatrit, kus vaatajad lisaks meelidvale muusikalisele ja tantsulisele etteastele said nautida ka peeneid roogasid

Muusika → Muusika
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Antiikaja kirjandus

Dionüüsia oli pidustus, mille käigus lavastati kolme päeva jooksul näidendeid kogu linnarahvale. Toimusid märtsis ja aprillis. 6. Näitleja (arv, sugu, riietus, asukoht teatris) ja koor. Koturnid, onkus, maskid. Näitlejad esinesid maskides, et näitleja saaks ühes etenduses mitut osa mängida. Mängisid ainult mehed. Riietus oli pidulik, kandsid kõrgeid peakatteid ja kõrgeid jalatseid (koturnid). Orkestra oli teatrilava peaosa ­ koori asukoht, näitlejad seisid orkestral. 7. Kuhu ehitati teatreid? Palju nad mahutasid inimesi? Kreeka vanad teatrid ehitati alati templi lähedusse. Mahutasid sadu tuhandeid inimesi. 8. Teatri ehitus. Theatron. Orkestra. Proskeenion. Altar. Skeene Orkestra on ümmargune väljak, kus toimub etendus ning on ka koori asukoht. Tagaosas asus skeene, mida kasutati dekoratiivse taustana ja näitlejad valmistusid seal etenduseks. Pealtvaatajate kohad olid poolringis tõusvalt ümber orkestra. Proskeenion ­ sammastik

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Retsensioon ''Otsides varandust''

11C Retsensioon „Otsides varandust“ Ma käisin 28. november vaatamas Aarne Mägi etendust „Otsides varandust“. See toimus Kuressaare Linnateatri suures saalis. Näitemäng on mõeldud lastele, kuid isegi minu vanusele oli see lugu väga õpetlik. Etendus oli nukuetendus, kuid vahepeal näitlesid ka päris näitlejad. Näidendi põhiprobleem seisneb selles, et inimesed ei suuda väärtustada seda, mis on neile päriselt tähtis ja vajalik ning üldjuhul saadakse sellest aru alles siis, kui neil on tõeline väärtus käest läinud. Etendust iseloomustab lause- Kõik hea on kuskil olemas, leia see üles. Lavastaja on oma tööd uskumatult hästi teinud. Juba see, et tulla idee peale anda selline lugu nukuteatrina edasi, on kiiduväärt. Lavastaja hea töö väljendus ka näitleja töödes- näitlejad

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

Kreeka teater

Kreeka teater Kreeka teater · Kujunes välja veinijumal Dionysosele pühendatud koorilauludest · Tähtis osa kuulus muusikale · Näitlejateks olid vaid mehed · Kehtis kolme ühtsuse reegel: aja-, koha- ja tegevusühtsus · Kreeka teater on alus kogu maailma teatrile Teatrihoone · Oli lahtise taeva all · Koosnes kolmest osast: orkestra, skeene ja theatron Orkestra · Siin esinesid näitlejad ja koor · Väga hea akustikaga · Heli levis ringikujuliselt Skeene · Täitis dekoratsiooni ülesannet · Varjas lavaefektide loomiseks vajalikke seadeldisi · Dekoratsioonid maaliti kangale ja riputati skeene külge · Seal mängisid näitlejad Theatron · Ala, kus istusid pealtvaatajad · Nad olid paigutatud poolkaares/hobusera uakujuliselt ümber näitemänguplatsi · Pingid olid kivist ning ebamugavad

Ajalugu → Ajalugu
105 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Muusikal “Mamma Mia”

ABBA-maania. See Rootsi popbänd asutati aastal 1972. aastal, kuhu kuuluvad Björn Ulvaeus, Benny Andersson, Agnetha Fältskög ja Anni-Frid Lyngstad. Huvitav fakt, et ansambli nimi ABBA moodustati lauljate eesnimede esitähtedest (1973). Muusikalis esitati nende lauludest tuntuimaid ja armastatuimaid, näiteks "Money, Money, Money", " The Winner Take It All", "Ring Ringi", "Waterloodi", "SOSi" ning palju teisi. Lavastuse lõpus riietusid näitlejad ABBA lauljateks ja laulsid nende laulu "Mamma Miat" ning see oli väga võimas ja tõi isegi mõne pisara silma. Peaosas näitles Merili Johanson, kes mängis Sophie Sheridanni. Merilin on laulnud Eesti Raadio Laulustuudios (1993-2005) ning õppinud klaverit Tallinna Muusikakoolis. Ta tegeleb aktiivselt laulmisega ja on laulnud tausatvokaali ansamblites The Sun, Funki Factor ja Merike Susi bänd. Ma ise kuulsin temast esimest korda selles muusikalis laval, kuid juba esimesel

Muusika → Muusika
12 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

"Nii on meil moes" - retsensioon

Muusikali ,,Nii on meil moes" retsensioon Muusikal ,,Nii on meil moes" toimus 15. november 2008 Tallinna linnahallis. Sealesinesid väga tuntud Eesti näitlejad, eesotsas Märt Avandi, Ülle Lichtfeldt, Tõnu Kark, Kaire Vilgats, Ines Aru ja Kristi Roosmaa. Esitati teose näitemänguga seotud lugusi, enamasti olid need naljaka või koomilise sisuga, kuid esines ka mõni emotsionaalne ja armastuslaul. Üldiselt oli muusikali üldmeeleolu naljakas ja teravmeelne, oli ka üksikuid kurvameelseid hetki. Muusikali helilooja ja laulusõnade autor on ameeriklane Cole Porter, lavastaja Andrus Vaarik

Muusika → Muusika
91 allalaadimist
thumbnail
2
doc

NO72: The Rise and Fall of Estonia - retsensioon

Kui kõik 9 on näidatud hakkab mängima Rein Laaneoru lugu "Hüvasti Eesti". "Aeg toob uued mõtted meelde Jääb ehk vahel kitsaks Maarjamaa Kõik ei mahu marjamaale kuigi tipus ruumi lahedalt Sinu jaoks endist viisi Valgus kustub jälle vaikib saal Apelsini viljad teistel suus Aastad mööduvad kas ehk nüüd ei ole hilja olla uus Ja kõike taas otsast alata" -Rein Laaneorg ja Vitamiin ­ Hüvasti, Eesti Selle äärmiselt melanhoolse ja mõtliku loo saatel tõusevad näitlejad nagu üks mees püsti ja jalutavad lava taha. Kaamera järgneb ja kinolina vahendusel näeb publik kuidas näitlejad oma üleriided selga panevad ja Nokia tagaukse kaudu lahkuvad. Õues on tuuline, näitlejatel pilgus maas, mõned teevad suitsu ja sihikindlalt sammutakse oma väikesesse ja hubasesse teatrimajja, mis Nokia tagauksest vähem kui saja meetri kaugusel asub. Näitlejad astuvad teatriuksest sisse ja Laaneorg lõpetab. See proloogi aset täitev sümbolite kvantum oli äärmiselt mõjus

Teatrikunst → Teatriõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vana kreeka kultuur

Vana kreeka luule.Luules ülistati elu, rõõmu ja armastust.. õilsust ja selget mõistust.. väljendatakse ka ülevat ja pidulikku meeleolu, kuid lauldakse ka kurbusest.Oli keerulise ehitusega, puudus riim, esitati lauldes. Oli joomalood Alkaios Sopho naine poetess Kreeka teater kujunes välja veinijumal Dionysosele pühendatud koorilauludest. Esmalt seisnesid etendused ehk draamad koori ja ühe näitlejaga dialoogides, hiljem lisandusid juurde eel mitmed näitlejad, kuid koor püsis kogu klassikalise ajajärgu vältel teatri keskse osana. Selle keskmes paiknes ringi- või poolringikujuline näiteplats e. orkestra, mille taga oli enamasti puust lavakonstruktsioon e. skenee. Näitlejad ja koor esinesid orkestral, skenee oli taustaks. Kreeka teatris kuulus tähtis osa muusikale. Näitlejateks olid vaid mehed, kes maskide vahetamisega said esitada etenduses ka mitut rolli. Eriefektide (näitleja tõstmiseks

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kreeka ja Rooma teatri võrdlus

Kreeka teater Sai alguse Dionysose pidustustest. Kesksel kohal tragöödiad. Komöödiad labased Austati naisi Näidendites ainult mehed Näoilmete näitamiseks kanti maske Teatreid rajati mäekülgedele Koori kasutati jutustaja rollis Näitlemine toimus orkestral Sümboolne 2 oboolne tasu, mille maksis mõni rikkas kodanik Sarnasus Põhinesid peamiselt kreeka legendidel Esimesed rooma näitlejad olid kreeklastest orjad Kasutati sarnaseid kostüüme Rooma teater Sai alguse kreeka vallutamisega Kesksel kohal komöödiad, mida oli lihtne vaadata, muutus meelelahutuseks Näitlejad peamiselt orjad, vabastatud orjad, keda ei austatud, hiljem tõusis näitleja positsioon tähtsamaks Impeeriumi ajal näitlesid ka naised Arenes välja miimika, kadusid maskid Teatrid rajati lagedale maale, algselt puidust, hiljem kivist Koori ja jutustaja roll kadus

Kultuur-Kunst → Kultuur
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

„Musta pori näkku“

ähmast mälestust millestki, mis võis nimetada rokiks. Need, kes loodavad kaasa elada Vanemuise mõne aasta tagusele rokkooperile «Ruja», peavad pettuma. Ent teater ei nimetagi «Musta pori näkku» rokklavastuseks või -muusikaliks. Ametlikult kannab Andres Noormetsa lavastus määratlust «lauludega mokumentaalne talksõu» (libadokumentaalfilm). Nalja Vanemuise uuslavastuses saab, sest parodeerida-karakteerida «Musta pori näkku» näitlejad oskavad. Vanemuine ja Noormets võtsid pureda raske ülesande ning jäid raamatule alla. Samas pole kõik sugugi kadunud ­ esietendusel olid näitlejad nähtavalt pinges. Kui nad sellest krambist aga väljuvad, võib see lavastus veel ellu ärgata. (H.Sibrits; Postimees; 12.11.2012) Mina arvan, et see etendus tõotab olla päris põnev, sest Mihkel Raua raamat oli väga menukas kui ilmus. Kindlasti ka see, et etenduses mängivad väga head

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kordamine kontrolltööks – kirjanduse liigid ja žanrid. Dramaatika, eepika

Koorilaule tarvitas ta üksnes mõtisklusteks ja toimuva seletamiseks. 5. Nimeta kuulsamaid Antiik ­ Kreeka tragöödiate ja komöödiate autoreid. Aischylos, Sophokles, Euripides 6. Nimeta vähemalt 3 Kreeka ja Rooma teatri erinevust! Millised olid sarnasused? Kreeka teater Rooma teater *Ehitati mäekülje, oli avatud *Ehitati lauskmaale, kõrgete müüridega *Näidentites koorid *Kooride puudumine (orkestra) *Kreekas olid näitlejad hea *Näitlejakutse seostus kodanikuõiguse mainega kodanikud kaotusega. Roomas ja Kreekas esitati teatrietendusi kindlaksmääratud ajal pidustustel 7. Millest kasvas välja keskaja teater? Milline nägi välja keskaja teater ja kes olid valdavalt näitlejad? 10. sajandil hakkas katoliku kirik korraldama pühade ajal kirikus või kiriku ees väljakul piibliainelisi vaatemänge. Esialgu toimusid teatraliseeritud rituaalid kirikus, hiljem kirikuesisel platsil

Kirjandus → Kirjanduse liigid ja ?anrid...
84 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Teatriarvustus: Maailmale nähtamatud pisarad A.Tšehhov

lavastatud näidendi probleemid tänapäeva noorele. Elmo Nüganeni lavatöö koosneb üheksast lühikesest pildist, millest seitse on novellid ja kaks lühinäidendid. Koos Linnateatri suurepäraste näitlejatega on ta põiminud need pildid kokku üheks tervikuks. Lavastuses näitlevad Argo Aadli, Epp Eespäev, Piret Kalda, Tõnn Lamp, Allan Noormets, Indrek Ojari, Andres Raag, Anne Reemann, Margus Tabor, Külli Teetamm, Mart Toome ja Andrus Vaarik. Kõik need näitlejad suudavad suurepäraselt oma tegelaskujude kaudu viia publiku ajas tagasi 1880. aastatesse. Kogu etenduse vältel suhtlevad näitlejad publikuga. Nad mõtisklevad koos vaatajatega ning tulevad ka lavalt maha publikule lähemale, et tekitada rohkem huvi tegelaskuju probleemi vastu. Lavakujundus on väga napp, kui välja arvata kergesti lagunevad toolid. Siiski sobib see napp lavakujundus väga hästi, kuna see jätab tähelepanu keskpunkti näitlejad.

Teatrikunst → Teater
6 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Cole Porteri muusikal „Nii on meil moes“

Kontserdiretsensioon Cole Porteri muusikal ,,Nii on meil moes" leidis aset 15.11.2008 õhtul Tallinna linnahallis. Esietendus toimus päev varem ehk 14.11.2008. Esinesid eesti tuntud lauljad ja näitlejad ­ Kaire Vilgats (Reno Sweeny), Märt Avandi (Billy Crocker), Kristi Roosmaa (Hope Haircourt), Tõnu Kark (Moonface Martin), Ülle Lichtfeldt (Erma), Ines Aru, Bert Pringi, Peeter Jakobi jpt. Muusikali lavastajaks on Andrus Vaarik, kunstnikud Gerly Tinn ja Ain Nurmela, muusikaliseks juhiks on Erki Pehk ja koreograafiks Kristin Pukka. Kõlasid paljud juba maailmaklassikaks saanud meloodiad - ,,I Get a Kick Out of You", ,,All

Muusika → Muusika
17 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Antiik kreeka teater

Hiljem sai Dionysosest veinivalmistamise ja teatri jumal. Paar korda aastas peeti Dionysose püha, kus sokunahkades pidulised laulsid rõõmsaid ja kurbe laule. Nendest samadest kurbadest ja rõõmsatest lauludest kujunesid välja komöödia ja tragöödia. Kreeka teater koosnes kolmest osast: • ümmargusest väljakust ehk orkestast • pealtvaatajate ala ehk teatron • lava ehk skeene Juba tollel ajal kasutati seadeldisi, mis vajaduse korral näitlejad õhku tõstis. Kreeka näidentides esines alati vaid 3 meest, kes mängisid ka naiste osi. Ateena Dionysose teatris oli 17 000 kohta. Näitlejaks võis olla vaid vaba kreeklane. Näitleja riietus: • Näo ees kanti puust või lõuendist maske, mis meenutasid karikatuure. • Selleks, et näitleja teatris ka kõige tagumistesse ridadesse paistaks pani ta jalga kuni poole meetri kõrgused, seest õõnsad jalatsid(koturne)

Varia → Kategoriseerimata
1 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Antiikteater

toimusid lahtise taeva all ja päevavalges. Näiteks Ateena teater mahutas 17000 tuhat pealtvaatajat. Orkestra oli väike ümmargune väljak, läbimõõduga umbes 24 meetrit, kahe külgmise sissekäiguga, mille kaudu sisenes alguses publik ja hiljem koor. Orkestral toimus tegevus. Teatri põhilisteks osadeks olid orkestra, pealtvaatajate kohad ja skeene. Skeene oli algselt näitlejatele ümberriietumiseks mõeldud telgitaoline ruum, kust näitlejad ilmusid oma osi täitma. Hiljem asendus see püsiva ehitisega, mis harilikult kujutas lossi või templi esikülge. . Pealtvaatajate istmeread asetsesid astmeti, piirates orkestrat hobuserauakujuliselt. Radiaalselt paigutatud vahekäigud jagasid vaatajate ruumi lõikudeks. Alguses olid istmeteks puupingid, hiljem asendati need kivist istmetega. Lavatehnika oli primitiivne. Jumalate õhkutõusmiseks oli midagi tõstekraanataolist

Kirjandus → Kirjandus
107 allalaadimist
thumbnail
12
odp

Viimne reliikvia

Viimne Reliikvia Sisukord Sisu Rezisöör Filmimuusika Näitlejad Sisu Hans von Risbieter ja Agnes von Mönnikhusen kohtuvad Mäss pulmapeol Vaba mees Gabriel päästab Agnese Peagi olid nad Ivo laagris ja Agnese suguvõsa oli tal kannul Rezissöör Nimi: Grigori Kromanov Eluaastad: 8. märts 1926 Tallinn ­ 18. juuli 1984 Lääne-Virumaa Hüüdnimi: Grisa Haridus: Lõpetas Moskvas Lunatsarski-nim

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Bunraku ja Pekingi ooper Järvsoo

● Lava madalamal tasandil on näitleja ● Erootilised, grotesksed, müstilised seikluslood ● Pea liigub üles-alla, silmad, kulmud liiguvad, saab omavahel kombineerida, suu kinni-lahti, näovahetus näiteks deemoniks ● Peanäitlejal ei olnud nägu katvat maski, teistel oli ● Kõik pidid olema samas meeleseisundis ● Naisnukkudel ei olnud jalgu, sest naised ei näidanud jalgu ● Etendused kestsid peaaegu terve päev või jaotati päeva peale ära ● Näitlejad ei rääkinud, oli jutuvestja Pekingi ooper ● Sai alguse 18. sajandil ● 2 tausta ○ Linna toodud humoorikas, nilbe trupp sai keelu. Võimukandjaga oli trupijuhil armusuhe, sai jätkata. ○ Näitlemist alustati orjapoistena, kui vedas, saadi varaka pere soosing ● Algselt oli see teatrižanr mõeldud ainult kuninglikule perekonnale ja alles hiljem sai see laiema avalikkuse meelelahutuseks

Kultuur-Kunst → Kultuur
6 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Vana-kreeka teater

Kaasa lööma saabus ka hulgaliselt külalisi. Selleks, et ka kõige vaesemad kodanikud etendusele saaksid tulla, hakati Periklese ajal (u. 450- 430 a. e. Kr.) neile teatriraha maksma. Teater oli avatud ka naistele. Teatrisse tuldi kogu perega juba varavalges. Kaasa võeti söök, orjad. Iga vaatajate grupp istus eraldi. Aukülalised istusid esimeses reas. Näitlejaid, kelle mäng publikule ei meeldinud, loobiti vahel toidu või isegi kividega. Näitlejad kandsid laval maske ja olid alati mehed. Mehed mängisid ära ka kõik naiste osad. Teatri tegemine oli kallis lõbu. Tavaliselt määrasid linnaametnikud mõne jõuka sponsori, kes aitas kanda etenduse kulutused. Esimestes näidendites kasutati üht näitlejat ja 12- kuni 15-liikmelist lauljate ja tantsijate truppi, mida nimetati kooriks. Hilisemates näidendites oli rohkem rolle ning lavastustes jagati need kolme näitleja vahel. Koori peamiseks ülesandeks oli orkestral laulda ja tantsida.

Kirjandus → Kirjandus
66 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sügissonaat

Ingmar Bergman tahtis filmis näidata ema ja tütre suhteid. Ta tahtis, et tütar ei oleks väga ilus ja ema ei oleks hoolitsev. Tal tuli see väga hästi välja. Näitlejad mängisid oma osasid väga hästi. Film oli välja mängitud tõepäraselt. Filmi sisu oli väga tihe ning üllatav. Filmi lõpp ei olnud ootuspärane, sest tavaliselt oleks ema jäänud tütre juurde, kuid selles filmis oli teisiti. Ema jättis tütre ka teist korda maha. Kuigi filmi sisu oli hea ja näitlejad mängisid oma osad hästi välja, ei olnud film just kõige parem. Mulle ei meeldi draamasid vaadata ning selle tõttu ei olnud film minu jaoks huvitav.

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Teatri teke antiikajal

Teatri teke antiikajal Teatri algmed ulatuvad kaugesse minevikku, varajaste ühiskondade religioosseisse rituaalidesse. Kõikide rahvaste ajaloos leidub jälgi jumala sündi, surma ja ülestõusmist kujutavatest lauludest ning tantsudest, mida esitasid preestrid ja teised kultuseteenrid. Esimene suur teatriajastu oli 5. saj. e.m.a. Kreekas. Just seal esitasid esmakordselt mitte enam preestrid, vaid näitlejad osaliselt tänaseni säilinud tragöödiaid ja komöödiaid. Selleks kasutati erilisi ehitisi või nende territooriume, mis vaatamata pühakspidamisele polnud ometi templid. Viljakus jumala Dionysuse auks peeti pidustusi, mille rongkäigud sisaldasid juba näidendi elemente. Rongkäikudes osalesid alati Dinoysuse mütoloogilisi kaaslasi saatüreid ­ soku pea ja sabaga inimesekujulisi metsavaime ­ kehastavad mehed, kes käitusid ülemeelikult ja laulsid ülistuslaule

Kirjandus → Kirjandus
70 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Etenduse ’’Robinson & Crusoe’’ analüüs

Näidendis kasutatud esemeid oli väga minimaalselt ning kõik asjad olid väga hästi valitud ning omavahel kooskõlastatud mõtte ja eesmärgiga. Kostüümid olid mõlemal näitlejal põhimõtteliselt samasugused, ainult selle vahega, et ühel oli punane ja teisel roheline riietus. See oli selles loos ka üks tülide põhjuseid. Mõlemal näitlejal oli seljas jope,püksid,saapad ning vastase riietusega sama värvi aluspüksid, mis aitas meestel ka paremini sõbruneda. Näitlejad olid väga hästi grimmeeritud. Eriti punane mees, kes oli grimmeeritud kiilakaks.Mõlemad mehed olid väga hästi loo teema kohaselt riietatud ning nägid väga reaalsed välja. Mõlemad näitlejad olid väga hea liikumistajuga ning väga head lava võitlejad. Mõlemad oskasid hästi näidendi jooksul välja kujundada endale kindla tegelaskuju ja iseloomu. Meeldis ka mõlema näitleja hoiak ning näidendisse sisse elamine. Väga hea oli ka miimika, mis oli ka

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
3
docx

William Shakespeare'i päritolu, elu ja tegevus

Shakespeare töötas palju ning tal õnnestus küllalt teenida, et toetada perekonda ja ka isa. 1597.a. ostis ta Stratfordis suure kivimaja, järg. aastal toim. kapitaalremont. Kuigi Shakespeare veetis palju aega perest eemal käis ta sageli kodus. Ta taotles aadlivappi. Palve rahuldati ja vapp omistati tema isale kui suguvõsa vanimale mehele. Ootamatult suri aga 11-aastane poeg Hamnet. 1599.a. suvel panid kõik trupi näitlejad ja omanikud raha kokku, et viia ellu plaan uue teatrihoone ehitamiseks. ,,Teatri" asemel ,,Gloobus". ,,Gloobusest" sai linna suurim ja parim teater. 1601 suri Shakespeare'i isa. 1603 suri kuninganna Elisabeth. Troonile pääses edevam James I kel puudus edukaks riigijuhtimiseks vajalik tarkus. Aga ta armastas teatrit. Trupile, kuhu kuulus Shakespeare, omistati kõrgeim au: nimi ,,Tema Kõrguse teenrid". 1603 puhkes katkuepideemia ja teater suleti

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

George Bizet “Carmen”

Teises vaatuses oli lavakujundus jällegi üllatus. Terve lava oli sinistes toonides. Oli neli posti, mille vahele oli paigutatud ristkülikukujuline lava, mille peal Carmen tantsis ning keerutas. Kogu kujutatud ruum oli täis araabiapärast mustrit ning mulle isiklikult meenutas tegelikult kogu lava korraga Türgi sauna kujundust. Kuid see oli teiselt poolt ka väga veetlev just nende stseenide jaoks, mida seal läbi viidi. Ruumiga andis palju mängelda ning näitlejad kasutasid selle potentsiaali täielikult ära. Esimese vaatuse alguses köitsid mu tähelepanu eriti vabrikutöölised ning nende peresid kehastavad inimesed. Kuna mul on kombeks leida vigu pisiasjades, jälgisin ma igaühe tegevust väga suure tähelepanuga. Mida rohkem ma jälgisin, seda huvitavam tundus mulle see, kuidas ka lihtrahva osatäitjateks olid väga oskuslikud näitlejad. Tõesti oli ainuüksi

Muusika → Muusika
8 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Euroopa teatrikultuur

 Skeene- stseen  Orkestra- ringi kujuline suur ala  Altar- asus orkestra keskel, kus ohverdati loomi ja lauldi laule Dionysose auks  Dionysos- veini ja viljakusejumal  Koturn- kõrge tallaga puukingad  17 000 külastajat mahtus teatrisse  Kui polnud raha, et ise piletit osta siis maksti pilet riigi poolt  Pidulik riietus- kitoon (põlvini ulatuv ja vööga kinni tõmmatud riie) ja tuunika  Maskid- maskide vahetamisega said samad näitlejad esitada mitut erinevat rolli Commedia dell’ arte:  Seal näitlesid professionaalsed ja elukutselised näitlejad  Suurimad naerutajad olid teenrid ehk džannid  Peamised tegelaskujud olid: Pantalone- vana hirmur, sarvekandja Dottore- tarbetult askeldav õpilane Capitano- seiklev sõjamees Arlecchino- veiderdav juhmard Brighella- kaval ja intrigeeritsev talupoeg Colombina- teenijatüdruk Shakespeare’i teater:

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Andrus Kivirähk "Liblikas" retsensioon

ja 2007. aastal. Romaani tegelased olid August Michelson, Erika Tetzky, Paul Pinna, Theodor Altermann, Ants Lauter, Kurnim, Onu Leks ning hall koer. August oli peategelane, loo jutustaja ning Estonia näitleja. Erika oli tantsija, ,,liblikas", ning Augusti abikaasa. Paul ja Theodor olid teatri loojad ning samas ka näitlejad. Kurnim ja Onu Leks olid Augusti parimad sõbrad, ning viimaks hall koer, kes oli ,,surm" ja teatri hirm. See on lugu Estonia algusaastatest, kus tegutsesid veel näitlejad jumala armust, kus loodi inimesi ja tehti ka argielust kunst, mitte ei tehtud tööd. Mäng oli nende inimeste jaoks reaalsem kui argielu. Teater oli koht, mis püüdis vastu panna maailma kaosele ja surmale ning hallile argipäevale. Teater andis inimestele lootust, mida reaalsus vihkas. Romaani sündmustiku ajal valmib uus Estonia teatrihoone ja see kajastab tundeid ning emotsioone selle käigus. Tallinna pommitamise käigus hävib vana Estonia teatrihoone ning hakati ehitama uut

Kirjandus → Kirjandus
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Armastus ei hüüa tulles

„Armastus ei hüüa tulles“ Käisin 23.novembril vaatamas näidendit „Armastus ei hüüa tulles“, mis toimus teatris Vaba Lava. Lavastuses mängivad kaks näitlejad Priit Pius ja Linda Vaher, etenduse lavastas Roman Baskin. Näidend rääkis noorte probleemidest läbi huumori prisma. Käsitleti peamiselt teemasid nagu vaba kooselu, seks, suhtlus vanematega ja nendest räägiti väga otsekoheselt ja vabalt. Priit Pius on noor eesti näitleja, kes alustas oma karjääri aastal 2012 ja lõpetas samal aastal ka Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli. Priit Piusel on ka kaksikvend Märt Pius,

Teatrikunst → Draama õpetus
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Oklahoma

Lõpuks siiski Curly ja Laurey abielluvad ja kõik on õnnelikud. Muusikateostest võib seal muuskikalis kuulda laule nimega Oklahoma, Oh kui nii kaunis on hommik, Kansas City. Muusikal on iseenesest väga lõbus ja humoorikas. Riided ja kombed mis muusikalis kajastuvad, meenutavad vanemat ajastut. Tüdrukutel on seljas kleidid ja poistel püksid ning pluus. Ma küll ei tea, aga arvan et need riided võisid olla Oklahooma rahvariided. Selles muusikalis on ka palju tantse, mida tantsides näitlejad ise ka laulavad ja mind paneb imestama just see, et nad seda kõike korraga teevad ja nii suurepäraselt hakkama saavad. Muusikal on küll pikk, kuid näitlejad on erksad ja lõbusad kuni lõpuni välja. Kokkuvõttes on see muusikal väga hästi üles ehitatud ja lavastatud, kuna kõik, kes seda vaatavad, saavad hea ülevaate sellest, kuidas elasid inimesed vanasti ja mis kombed sellel ajal olid.

Muusika → Muusika ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Retsensioon "Kesköö Pariisis"

Retsensioon ,,Kesköö Pariisis" Käisin vaatamas modernse balleti ,,Kesköö Pariisis" etendust. Etenduse autor ja kunstnik Mare Tommingas on kirjutanud: ,,Tegelikult on ,,Kesköö Pariisis" lihtne armastuslugu. Võib ka öelda, et see on kaasaegne romantiline ballett, kus ei puudu armastuskolmnurk ja intriigid." Igaühele jäeti mõtlemisainet etenduse sisu tõlgendamiseks. Lavastus oli väga ilus ning näitlejad professionaalsed. Mulle meeldisid väga tantsijate kostüümid, mis meenutasid Prantsusmaad ­ näiteks olid naistel peas baretid ning seljas naiselikud kleidid. Kuigi muusika kostis lindilt, andis see etendusele mõnusa atmosfääri. Laulud olid tempokad ning enamasti rõõmsameelsed. Hoogsaid tantse oli väga lahe vaadata. Tundus, et kui näitlejad lavale astusid, hõljus õhus lisaks muusikale ka prantsuse parfüümi.

Muusika → Muusikaõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Jaapani kultuur ja muusika

· O n m uus ika g a vä g a tih e d a lt s e o tud · Omanäolised traditsioonid ulatuvad templi ja kloostrirituaalidesse · Igal teatritüübil on kindlad reeglid, kostüümide, maskide ja rekvisiitide kasutamise kord, tegelaskujud ja sümboolika Kabukiteater · Kujunes välja 16. saj · Koosnes algselt vaid tantsudest, mida naissolist esitas pillimängu saatel · 18. saj on näitlejateks ainult mehed · Näitlejad ise ei laula, seda teevad etendust saatvad muusikud Noteater See on samuraide ja ülikute teater, mis põhineb pantomiimilaadsel tantsul ja muusikal. Näitlejad kannavad puust maske. Kostüüm jätab paljad jalad, mille liigutused on eriti tähendusrikkad, andes edasi erinevaid emotsioone. Näitlejad liiguvad vähe. Etenduste sisuks on jumalate ja kangelaste elu. Samurai Bunraku · Jaapani nukuteater · Inimsuuruses nukud

Muusika → Muusikaõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Jane Eyre

neid mõlemat kirjeldatud kui mitte väga tänapäevast rännata minevikku ja elada sisse ilusaid inimesi, siis aja jooksul tunduvad nad aega kui polnud veel autosid, telefone ega mõlemad väga sümpaatsed ja huvitavad. elektrit. "Jane Eyre" ekraanil Raamatu ainetel on tehtud hulganisti filme, teleseriaale, kuuldemänge ja teatrilavastusi. Kaasaegsemad filmid: 1996: Jane Eyre, Reshissöör: Franco Zeffirelli, näitlejad: William Hurt (Mr. Rochester), Charlotte Gainsbourg (Jane) 1997: Jane Eyre, Reshissöör: Robert Young, näitlejad: Ciarán Hinds (Mr. Rochester) ja Samantha Morton (Jane) 2011: Jane Eyre, Reshissöör: Cary Fukunaga, näitlejad: Mia Wasikowska (Jane), Michael Fassbender (mr. Rochester) Treiler Tänan !!!

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Kreeka teater

Teatrietendusdraama (kreeka keeles draama "tegevus" Kasvas välja Dionysosele pühendatud koorilauludest Etendused toimusid päevaajal vabas õhus spetsiaalseks selleks rajatud hobusekaarekujulises teatris Teater kreeka keeles theatron "vaatamise koht" Teatri keskmes paiknes ringi- või poolkaarekujuline näiteplats- orkestra Orkestra taga puust lavakonstruktsioon- skenee Skenee täitis taustdekoratsiooni ja kulissi ülesannet Koor ja näitlejad esinesid orkestral ·Näitemäng polnud üksnes sõnaline ·Tähtis koht näitemängus kuulus ka muusikale ·Etenduse mõju suurendamiseks kasutati kraanataolist seadeldist, millega näitlejat vajaduse korral orkestra kohale tõsteti ·Näitlejate ja koori liikmetena esinesid ainult mehed, täites ka naiste rolle ·Maskid võimaldasid näitlejal mängida etenduses mitut rolli ·Mask välistas näoilme ·Näitlejad võisid mõjule pääseda vaid tugeva selge hääle ja ilmekate zestidega

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Teater läbi aegade

Antiikteater Antiikteatri algus on seotud usutseremooniatega. 2500 aastat tagasi korraldati viljakuse ja veinijumala auks pidustusi ning aja jooksul arenes tavapärasest jumalaaustamisest kreeka tragöödia. Kreeka teatris olid näitlejatel laval ees maskid, mis kujutasid mitmesuguseid inimtüüpe ja aitasid häält paremini kuuldavaks teha. Et näitlejad suurele rahvahulgale paremini näha oleksid, kandsid nad kõrgeid jalatseid. Näitlejateks olid ainult mehed. Pealtvaatajate kohad asetsesid tõusvalt poolringis ümber orkestra. Suurte pidustuste ajal nägid pealtvaatajad nelja päeva jooksul 15 teatritükki, mille vahel olid vaid lühikesed pausid. Muretseti endale süüa ega lahkutud teatrist. Alguses olid etendused pealtvaatajatele tasuta, kuid pisut hiljem tuli nende eest maksta -- vaestele andis raha riik etenduste fondist.

Kirjandus → Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Teatriarvustus

Kirjavahetus algav vabandustega ja lõppeb suure armastusega. Ettekande analüüs: Etendus oli väga kaasahaarav ja põnev. Vahel sai ka naerda. Vaatasin etendust huviga kuna see oli tõesti põnev ja sellelt võis hästi palju õppida. Lava oli ilus. Pool lava oli Emmi tuba ja pool lava oli Leo tuba. Mõlemad esinejad oli enamasti korraga laval. Tekstist sai hästi aru. Meeleolu oli enamasti rõõmus kuid oli ka mõned sünged kohad. Mõlemad näitlejad mängisid laval hästi. Etendus õnnestus minuarust väga hästi. Ei saa väga millegi üle nuriseda. Minu jaoks oli see väga õpetlik ja see õpetas mulle nii mõndagi. Annan etendusele hindeks 8/10.

Eesti keel → Eesti keel
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sokrates arvustus

Sokrates Arvustus Lavastus rääkis Sokratesest, kellest sai antiikaja demokraatliku Kreeka ohver. Sokratese lavastaja ja autor Aare Toikka tegi ära imelise töö, et teos Vat teatri laval vaatajateni tuua. Näitlejate valikuga oli tabatud täpselt kümnesse. Minu lemmikuks kujunes Katariina Unti meisterlikus rolle kiirelt vahetada ja nendesse sisse elada. Etendus oli haarav ja huvitav. Lavastuse juures kõige meeldivam ja teistsugune oli see, kuidas näitlejad tulid vahepeal rollidest välja ja suhtlesid publikuga, ning see kuidas publik oli osa lavastusest. Seda, et etendus mind teisiti mõtlema pani ei saa ma öelda, sest pigem mõtlen ja näen maailma samamoodi nagu Sokrates. Eriti meeldis mulle see kuidas ta ütles, et „ Ma tean ainult seda, et ma midagi ei tea.“ Enne esimese vaatuse lõppu, kui Sokrates (Raivo Trass) hakkas värisema, tekkis hirmutunne, et kas temaga võib midagi juhtuda. See jäigi

Filosoofia → Filosoofia
6 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Henrik Ibseni "Hedda Gabler"

Von Krahli teater Henrik Ibseni "Hedda Gabler" Lavastaja Mara Kimele tõlgendus Ibseni draamast "Hedda Gabler" oli Von Krahli teatritudengite esituses energiline ja tempokas, eriti kuna kõiki rolle oli kaks (v.a. Berte). Noored näitlejad tulid oma rollide veenva esitamisega väga hästi toime, ning ehk just tänu nende noorusele on eriti selgelt näha, et Ibseni kaasaja inimese psühholoogilised vastuolud on ka tänapäeval aktuaalsed. Lavastuse nimikangelanna, Hedda Gableri puhul on tegemist on väga jõulise naiskarakteriga, kuulsa kindral Gableri tütrega, kes olles pärit nn. aristokraatlikust lastetoast ei ole rahul nii oma uue ebaprestiizika mehe kui ka nende majandusliku olukorraga

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun