Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"nolde" - 65 õppematerjali

thumbnail
1
odt

Emil Nolde

august 1867 ­ 15. aprill (1956) oli saksa maalikunstnik. Emil Nolde kuulus ühe esimese liikmena ekspressionistide rühmitusse Die Brücke 1906 aastal.Emil Nolde oli lihtrahvaga poeg, kes elavasid Schleswig rannikul Saksamaal (Taani piiri ääres). Emil Noldet peetakse üheks kõige silmapaistvamaks ekspressionistlikku maalikunstnikuks. Portreed mängivad olulist rolli kunstniku loomingus, eriti tema varajasel loomeperioodil. Nende aastate jooksul, mil Nolde kunsti laagerdus, oli ta rikastatanud uuenduslikku jõudu, mis inspireeris hiljem kunstnike. (20 saj) 21. aastasena kolis ta Müncheni. Tema töö oli seotud nikerdamisega ehk siis kaunistas mööblile liiste. Ta õpetas käsitööd kuus aastat. Sveitsis hakkas ta maalima konservatiivses stiilis maale. Ta hakkas 31. aastaselt õppima kunstiõpetust täiskohaga. Kunst viis 1898 aastal ta tagasi Müncheni ja korraks Pariisis ja Kopenhaagenisse, kus ta avastas Vincenti ja Van Gogh kunsti...

Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Saksa ekspressionism

Tuua välja sotsiaalseid rolle ja nende erinevusi, eriti madalamal astmel olevate inimeste (prostituudid). Kirjutati manifesete oma ideede väljendamiseks. inspiratsioon- Gooti kunst, koopamaalingud, Aafrika kunst, Saksa puulõige (16 saj) mõjutajad- Nietsche, tema ideed individuaalsusest olid väga populaarsed sel ajal Rühmituse liikmed ja nende loomingu lühianalüüs: Emil Nolde Maalis religioossetel teemadel, samuti natüürmorte, huvitavaid maske (nt. Aafrika) ning algeliselt ja kirglikult salapäraseid maastikke. Ta ei kasuta piirjooni, ainult vorme ja värve. Nolde maalides oli hästi väljendatud liikumist. 1) Mask Still Life III 2)The last supper 3) Dance Around the Golden Calf Ernst Ludwig Kirchner Ekspressionist. Ta oli graafik, skulptor ja maalikunstnik. Maalis naisi (eriti prostituute), keskonda ja oma emotsiooni...

Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
29
ppt

Kunstiajaloo üldvaade

a., Prantsusmaa Värvi kaudu positiivsete tunnete avaldamine maalil. Jõulised värvipinnad ja hoogsad pintslilöögid. Erksad värvid. Nt: H.Matisse "Tants (pilt) Ekspressionism 1905.a. Saksamaa Väljendasid rahulolematust, negatiivseid tundeid. Selleks kasutati teravaid värvikontraste või "poriseid värve" Tähtis osa graafika. Palju musta pinda ja jõulist joont. Nt: E. Nolde (pildil), L. Kirchner Kunstirütmitus "Die Brücke" Kubism 1907.a. Prantsusmaa Ümbritseva kujutamine läbi geomeetriliste vormide. Esemed jaotati osadeks ja pandi uuesti teistmoodi kokku. Tehti kollaaze. Nt: P.Picasso "Awigoni neiud" (pilt), G.Braque Futurism 1909.a. Itaalia Kujutleti linnaelu, kaasaegsed tööd ja masina liikumist. Jäeti mulje liikumisest...

Kunst
202 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Fovism

ekspressiivne abstraktsionism(kardinsky,macke)- dramaatilises valgusesinimesed on tihti jõhkra ja inetu väljendusid rahutute rütmide,värvide ja faktuuri kaudu; välimusega *Rühmitusse kuulusid:algataja Ludwig tasism-äärmuslik vorm(mõtlematu ja automaatne pritsimine) Kirchner; siis veel Karl Scmidt-Rotluff,Emil Nolde * Jackson Pollock 2.konstruktiivne abstr (kazimir,malevits)- ekspressionismi esimese laine lõpetas 1914 puhkenud I MS; panid rõhku geom teine laine väga ühiskonnakriitiline: vormide(joonte,ringide,ruutudekompositsioonilistele sünged,grotesksed,kohati karikatuursed pildid,mis välj rütmidele ja tasakaalule) *vassili kandinsky,piet...

Kunstiajalugu
122 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiliigid - rahvusromatismist - futurismini.

Ekspressionism, Ekspressionistid pidasid võimalikuks muuta Saksamaa E. L. Kirchner ,,Marcelle" 20.saj nähtava maailma värve ja vorme selleks, et (Lääne-Euroopa) (1880-1938) väljendada oma meeleolusid, hoiakuid ja Emil Nolde ,,Prohvet", ,,Püha mõtteid. Kõike kujutati dramaatilises valguses. (1867-1956) õhtusöömaaeg" Oma suhtumist ümbritsevasse püüti väljendada O. Kokoschka ,,Literaat ja publitsist inimese ja eseme deformeerimise teel. Inimesed (1886-1980) Herwarth Walden" on sageli jõhkra ja inetu välimusega...

Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Fovism, Kubism ja Ekspressionism

Karl Schmidt-Rottluff (1884-1976) - Saksa kunstnik. - Kõige jõulisemad ja looduslikumad teosed. - Pärast sõda hakkas kujutama kristust ja teisi usuteemalisi figuure. - "Sissesõidutee"; "Autoportree kaabuga"; "Vestlus surmaga". Emil Nolde (1867-1959) - Usu teemalised maalid, natüürmordid, müstilised maastikud, mis on primitiivsed, kuid samas täis kirge. - "Natüürmort maskidega"; "Prohvet" graafiline leht, puulõige; "Tantsijad küünalde vahel"; "Risti löödud"; "Ärritatud inimesed" Oskar Kokoschka (1886-1980) - Austria kunstnik. - Väändunud ja lagunenud motiivid. Teosed olid liikuvad ja rahutud....

Kunstiajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

Inimest ümbritsev loodus on tõlgitsetud äreva ja pingestatuna. Ekspressioniste ei huvitanud eriti harmoonia, dekoratiivsed väärtused ning maaliline ilu. ,,Brücke"-rühma kunstnikud tegelesid innukalt graafikaga. Nende lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige (arhailine efekt), millele nad andsid ilmeka ja üldistatud joone. Ka graafikat iseloomustab dramaatiline elamuslikkus. KUNSTNIKUD DIE BRÜCKE EMIL NOLDE (1867-1956) Maalis religioossetel teemadel, samuti natüürmorte ning primitiivselt ja kirglikult müstilisi maastikke. Teoseid: ,,Prohvet" (1912), ,,Ärritatud inimesed" (1913). ERNST LUDWIG KIRCHNER (1880-1938) Kirchner jättis Die Brücke loomingusse olulise jälje. Tema pildimaailm on seotud inimese ja tema emotsioonidega. Inimene kuulub kokku loodusega ning loodus omandab tihti ohtliku ja vaenuliku värvingu. Väljenduslaadilt on ta väga sarnane foovidega, olles...

Kunstiajalugu
937 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Ekspressionism

Ekspressionismi teine laine 1933 aastal oli erinev selle poolest, et oldi veelgi ühiskonnakriitilisemad. Maalid olid sünged, grotesksed. Kunstnikud väljendasid ängistust ja leina, põlgust ühiskonna vastu. Maalidel kujutati I maailmasõja koledusi ja vaesunud rahvast. Otto Dix Max Beckmann Ernst Ludwig Kirchner Käthe Kollwitzi Franz Marc Emil Nolde Max Pechstein Karl SchmidtRottluff Egon Schiele Natüürmort maskidega III 1911 74/78 Õli lõuendil Tantsijad küünalde vahel 1912 100,5/86,5 Õli lõuendil Tänav, Dresden 1908 150/200 Õli lõuendil Autoportree sõdurina 1915 69/61 Õli lõuendil Sissesõidutee 1910 77/85,5 Õli lõuendil Rohelise habemega mees 1920 Õli lõuendil...

Kunst
45 allalaadimist
thumbnail
14
doc

20. sajandi kunst

Lihtsustasid inimesi ja esemeid, nende joonistus oli lihtsustatud, üldistatud ja nurgeline. Värvide puhul olid tihti toored kontrastid või siis meelega poriseks jäetud koloriit. Inimene on tihti sünge ja karikatuurse ilmega, et edasi anda ühiskonna seisundit või indiviidi hingeelu. Tegeleti palju graafikaga, mis pidi samuti väljendama kirglikult inimeste tundeid. Maal: Ernst Ludwig Kirschner Karl Schmidt-Rottluff Emil Nolde Oskar Kokoschka Egon Schiele Kubism - Lähtekoht oli leida looduslikes elementides nende põhivõrme ja püsivaid struktuure. Kubismile on iseloomulik reaalsuse lagundamine osadeks ning selle kujutamine korraga mitmelt küljelt. Analüütiline kubism säilitas looduslike esemete põhibaasi, kuid nende valik oli äärmiselt piiratud (majad, puud, eriti natüürmordid). Vajalik oli eseme kindel geomeetriline vorm. Side loodusega jäi järjest väiksemaks...

Ajalugu
203 allalaadimist
thumbnail
6
doc

20. sajandi I poole peamised kunstivoolud

Nad kasutasid tihti räigeid värvikontraste või meelega poriseid värve, inimesed on nende piltidel sageli jõhkra ja inetu välimusega, mille tagant imub piina ja ängistust. Osa ekspressionistide esimesest lainest moodustas 1905. aastal rühmituse "Die Brücke" (tõlkes "Sild "). Rühma kuulusid Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938) algatajana, Karl Schmidt-Rotluff (1884-1976) ja teisi kunstnikke, lühiajaliselt ka Emil Nolde (1867-1956). Ekspressionismi esimese laine lõpetas üpris jõhkralt 1914. aastal puhkenud Esimene maailmasõda. Sõja üle elanud kunstnikud nägid varasemas loomingus lausa prohvetlikku ettekuulutust ja nii ongi ekspressionismi teine laine väga ühiskonnakriitiline. Ränga laine alla sattusid ekspressionistid natsismi (1933-1945) ajal. Läbikukkunud maalijana oli Hitler avalikult vaenulik palju edukamate avangardistlike kunstnike vastu, olulisem on aga see, et...

Kunstiajalugu
67 allalaadimist
thumbnail
1
doc

19. ja 20. sajandi alguse kunstistiilid

Ernst Ludwig ,,Marcelle" Fovismi sarnane väljenduskunst. Oluline oli maalile Kirchner ,,Püha Ekspressionism Saksamaal, juurde mõeldav tähendus ja sümboolika. Kõike kujutati Emil Nolde õhtusöömaaeg" 20.sajandi algus Lääne-Euroopas dramaatilise valguses, kasutati räigeid värvikontraste, Karl Schmidt- ,,Maastik inimesi kuj, sageli inetute ja jõhkratena. Rottluff jahtidega" Lähtuti Paul Cezanne'i taotlusestest, igas esemes üritati...

Kunstiajalugu
118 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunsti liigid ja kunstnikud

Nad kasutasid tihti räigeid värvikontraste või meelega poriseid värve, inimesed on nende piltidel sageli jõhkra ja inetu välimusega, mille tagant aimub piina ja ängistust. Osa ekspressionistide esimesest lainest moodustas 1905. aastal rühmituse "Die Brücke" (tõlkes "Sild "). Rühma kuulusid Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938) algatajana, Karl Schmidt-Rotluff (1884-1976) ja teisi kunstnikke, lühiajaliselt ka Emil Nolde (1867-1956). Ekspressionismi esimese laine lõpetas üpris jõhkralt 1914. aastal puhkenud Esimene maailmasõda. Sõja üle elanud kunstnikud nägid varasemas loomingus lausa prohvetlikku ettekuulutust ja nii ongi ekspressionismi teine laine väga ühiskonnakriitiline. Sünged, grotesksed. puhuti lausa karikatuursed pildid väljendavad jõuliselt maailmavalu, ängistust ja leina, põlgust ühiskonna vastu....

Kunstiajalugu
139 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Ekspressionism,graafika

Ernst Ludwig Kirchner lõpetas oma elu enesetapuga. Karl SchmidtRottluff (18841976) Oli saksa maalikunstnik ,ekspressionist Karl Schmidt sündis Chemnitzi lähedal Rottluffis. 1905. aastal lisas ta oma sünnikoha oma nimele. Karl Schmidt-Rottluff oli üks neljast Dresdeni Kuningliku Tehnilise Kõrgkooli arhitektuuritudengist, kes asutas 1905. aastal kunstnike rühmituse Die Brücke. Emil Nolde (18671956) Oli saksa maalikunstnik Emil Nolde kuulus aastast 1906 rühmitusse Die Brücke. Emil Nolde maalis religioossetel teemadel, samuti natüürmorte ning algeliselt ja kirglikult müstilisi maastikke. Max Pechstein (18811955) Oli saksa maalikunstnik,ekspressionist Max Pechstein kuulus aastast 1906 kunstirühmitusse Die Brücke. Otto Mueller (18741930) Oli saksa maalikunstnik Otto Mueller kuulus aastast 1910 kunstnike rühmitusse Die Brücke....

Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Moodne kunst

Kitsamas tähenduses konkreetne kunstivool, mis oli erinevate etappidena (I etapp enne I ms, II etapp I ms järgne kunst, hiljem eri vooludel antud nimetusi juurde, nt ekspressiivne abstraktsionism) Ekspressionism I ms eel: tegemist oli peamiselt sakslastega. Dresdeni kunstirühmitus oli ,,Die Brücke", seal tegutsesid kunstnikud Heckel, SchmidtRottluff, Kirchner, mõnda aega ka Nolde . Teatud aja nad elasid nad koos kommuunina. Ekspressionistid nägid kõike dramaatilises valguses, elasid kaasa ühiskonnaelu erinevatele aspektidele. Oma suhtumist väljendasid nad inimeste ja esemete deformeerimisega, kasutasid tooreid ning poriseid värve. Inimeste ilmed olid sageli jõhkrad ning neid ei huvitanud ilu ja harmoonia. Kubism Kubismi kõrgperiood oli alates 19071912, aga erinevates maades esines seda ka tunduvalt hilisemal ajal...

Ajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
4
doc

20. saj kunst

Keskne kuju oli Henri Matisse (eelkõige tähtis väljendus, tööd on tasakaalukad, harmoonilised ja dekoratiivselt kaunid; Tants). rühmituse liikmed: Dufy (Lipuehtes tänav, Le havre); Derain (Westminsteri sild); Vlaminch (Deraini portree); Rouault (Salongis). Foovidega algab Euroopas ekspressionism. Saksamaa rühmitus Die Brücke, kuhu kuulusid Kirchner (Marcelle); SchmidtRottluff (Kaks pead); Nolde (Prohvet). Tegeleti palju graafikaga. Ekspressionistlikku graafikat nagu maalikunstigi iseloomustab kirglik tunneteväljendus. Austrias Schiele (Autoportree). Prantsuse ekspressionistid väljendasid rahulikku õnnetunnet, rõõmu. Saksa ekspressionistid aga rahutust, ühiskonna kriitikat, parema ühiskonna igatsust. Ekspressionistid kujutasid kõike dramaatilises valguses. Inimesi ja esemeid deformeeriti. Kubism: lähtekohaks on Cezanne-i looming. Mõju avaldas ka neegriplastika. Rajajad...

Kunstiajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunstivoolud 20. sajandil

Fovism ja ekspressionism- 20 saj. esimene kunstivool, on väljenduskunst, parist prantsusmaalt. Fauve- tägcndab kiskjal.~1904 Prantsusmaa- prantslased on rõõmsameelsed kunstis. värvid ja jooned sõltuvad kunstniku meeleolust. Sakslased väljendavad kurbust, surina. invaliide jnc.Emil nolde . Oskar Kokoschka. Erust Ludwig Kirchcn. Henri Matisse(1869-1954)vänidja jooned ei sõltu loodusest, vaid meeleolust ja teistest värvidest lõuendil.Tegi liikuvate kehade piirjooni, andis edasi kontrastsete värvidega. A.Dcrain ja H. De Vlaminc käsul. Eriti intensiivseid, kohati isegi tooreid toone. Vlaminci eeskujuks oli van Goglü looming Ekspressionistid. Naivism- 2Ü.dal sajndil toimub tohutu nihe tänu ibtograafialc...

Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Muusika KT

Lõpp prantsusmaa. Pööras erilist tähelepanu instrumentide ja orkestri kõlavärvidele, peened nüansid, detailirohkus ja sillerdav koloriit, mitmesugused helilaadid, vabamad harmoonilised järgnevused, lähenes mõnikord improvisatsioonile. C. Debussy, m. Ravel Ekspressionism- 20 saj. Algul Euroopas. Oluline on tunnete ja mõtete väljendamine.Inimese konflikt ümbritseva maailmaga, mäss ja jõuetus, äärmuslikud emotsioonid ja deemonlikud jõud.O. Kokoschka, E. Nolde Neoklaasitsism-20 saj.Viin Muusika harmoonia, orkestratsiooni üldine lihtsustumine,väärtustati meloodilist joonist ja vormi osas täpset, klassikaliselt väljapeetud ülesehitust. P. Hindemith, I. Stravinski Avangardism- Pärast II Maailmasõda Euroopas ja Ameerikas. Serialism aleatoonika, pointillism, elektronmuusika. Elektroonilised väljendusvahendid, eksperimenteerisid ebatavaliste pillikoosseisude ja kompositsioonitehnikatega. J. Cage, P. Boules....

Muusikaajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saksa ekspressionism

[di brüke] (1905-1913) ja Münchenis grupeering ,,Der Blaue Reiter" [der blaue raiter] (1911-1914), kes koos panid aluse ekspressionismi ,,esimesele lainele" (1905-1914). ,,Brücke" rühma kuulusid Erich Heckel [eerih hekkel] (1883-1970), Ernst Ludwig Kircher [ernst ludvig kirhner] (1880-1983), Karl Schmidt-Rottluff [karl smitt rottluff] (1884-1976). Hiljem liitusid sellega Emil Nolde (1867-1956), Max Pechstein [maks pehstain] (1881-1955), Otto Müller (1874-1930). ,,Brücke" oli radikaalsete poliitiliste ja sotsiaalsete vaadetega, mida nad väljendasid läbi moodsa linliku ainese või maastike ja inimkujude. ,,Brücke" rühmituse meistrid harrastasid innukalt ka puulõiget, mis põhines must-valge pindade rõhutatud ilmekusel ja toetus saksa keskaegse puulõike eeskujudele....

Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ekspressionism

Kunstnikud väljendasid ängistust, leina ja põlgust ühiskonna vastu. Maalidel kujutati maailmasõja koledusi ja vaesunud rahvast. Die Brücke kunstnikud tegelesid innukalt graafikaga, lemmiktehnikaks olid litograafia ja puulõige. Ekspressionismile Saksamaal tegi lõpu 1933. aastal võimule tulnud Hitler, kes keelustas kogu moodsa kunsti. Paljud kunstnikud emigreerusid USA-sse. Kunstnikke: Otto Dix, Max Beckmann, Ernst Ludwig Kirchner, Käthe Kollwitz, Franz Marc, Emil Nolde , Max Pechstein, Karl Schmidt- Rottluff, Egon Schiele. Heliloojaid: Alban Berg, Arnold Schönberg, Anton Webern....

Kirjandus
47 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Religioon õhtumaises kultuuris

1 RELIGIOON ÕHTUMAISES KULTUURIS ÕHTUMAISEST KULTUURIST: Õhtumaise kultuuri kolm komponenti on Vana-Kreeka, Vana-Rooma ja kristlus. Roomlased levitasid tsivilisatsiooni läänemaailma. Nende riigikorraldus töötas väga hästi, see tõi kaasa arusaama inimkonna ühtsusest. Kuigi roomlased tegid väga suurt vahet roomlaste ja barbarite vahel, arvati inimkond siiski ühtne olevat. Kristluse rüpest kasvas välja modrene teadus. Õhtumaa on peamiselt valgenahaliste protestantide poolt loodud maa. Kuhu kuulume siis meie? Nõukogude ajal oli siin õigeusu tsivilisatsioon, kuid ka siis kandsis eestlased endas loosungit: olgem eurooplased, aga saagem ka eurooplasteks. Läänemaise tsivilisatsiooni ja õigeusu tsivilisatsioon piir on Narva jõel. Idamaade aladelt laenatakse arusaam, et riigi valitseja on jumalikustatud olend. Kui Lääne- Rooma riik laguneb, hakkab seda ideed kandma kirik....

Religiooniõpetus
235 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun