Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"nofrete" - 12 õppematerjali

thumbnail
5
doc

Egiptuse arhidektuur

pandud vaaraod ja nende kaasad vaatavad oma jumaliku ilmega, hoides käsi ühteaegu pehmelt, aga karmilt enda kõrval. Selline stiil valitsejate kujutamises kestis üle kolme tuhande aasta. Erinevus skulptuuris ja tasapinnases kujutuses ilmus vaarao Ehnatoni valitsemise ajal. Kujutatavad valitsejad olid nagu haigeks jäänud. Neid kujutati kiduralt ja naiselike vormidega, samas ei puudunud siingi majesteetlikus. Viimast väidet tõestab kõige paremini Ahet-Atoni linnast leitud Nofrete maailitud portreebüst, mille järgi peetakse kujutaud naisterahvast ajaloo kaunimaks naiseks. Egiptlased oskasid hästi kujutada inimkeha proprtsioone. Kasutatud kirjandus: http://www.hot.ee/djedkara/KEMET/Arhaj.html http://www.hot.ee/djedkara/KEMET/arharen.html http://www.hot.ee/djedkara/KEMET/sculp.html

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kunstiajalugu - Egiptus ja Vana-Kreeka

monumentaalsus ­ pisiasjadele tähelepanu EI pöörata. Kujud ei ole ringiratast vaadeldavad. Vaaraoid kujutavad skulptuurid on jäigad (liikumatud), sirged, vasak jalg pool sammu eespool, aga käed on rusikas ja tihedalt vastu külge surutud (või vasak käsi rinnal). Näos üleolev mulje, pilk suunatud kaugusesse. Jalad ja käed ei olnud kivist eemaldatud (ühes tükis). Nt: "kirjutaja" lihtinimesest skulptuur või Nofrete (iluideaal). Suur osa skulptuuridest võisid olla värvilised. Palju kasutati tasapinnalist reljeefi, kui kivi sisse raiuti kontuurjooned ning need värviti pruunikaks- mustaks. Egiptuse poos: pea profiilis, silm otse, õlad otse, jalad profiilis. Maalikunst dekoratiivne, kasutati palju ilusaid värve. Tähtsamad tegelased maaliti suuremalt. Kujutati vaarao igapäevast elu. Kunstis olid olulised seinakaunistused, kaunistuselementideks reljeefide kõrval hieroglüüfid. Vana-Kreeka templid:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kunstiajalugu KT 1

EGIPT.KUNSTNIKE PÕHIMÕTTED: Kunsti s. h. Arhidektuuri seisukohalt on eriti tähtis vanade egiptlaste usk surmajärgsesse ellu. Igat eset või olendit kujutati iseloomulikuma külje pealt. Nt. Egiptuse poos. EGIPTUSE HAUDEHITISED: MASTABA-vanim haudehitis. EGIPT. KULTUURI KAKS SUUNDA: 1. jumalad, vaaraod. 2. Lihtinimesed, loomad. MUUTUSED UUE AJA ARHITEKTUURIS: Loobutakse püramiidide ehitamisest ja hakati rajama templikomplekse ja hauakambreid. AINUJUMAL ATON: Enhatoni portree, Nofrete, Atoni pere kummardab- templid avatakse valgusele. VANAKREEKA JA-ROOMA : KNOSSOSE PALEE: Põhiplaan: Labürint (MÜÜT; Minotaurusest).Valgus tuleb läbi katuseavade või sammaste vahelt. Sambad puidust, alt kitsenevad. Värvitud kollase, punase, mustaga. KUJUTAVA KUNSTI LIIKE KREETAL Seinamaal e FRISKO skulptuur, keraamika, metall. MEELEOLU; Rõõmus, teemad seotud ümbritseva looduse ja merega. Usuga seotud teemad mängulised(mängud sõnniga)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Egiptus

seisev vasak jalg ees SKULPTUURID käed küljel rusikas harva üks käsi rinnale tõstetud pilk otse ees Vaaraokujude puhul rõhutati nende jumalikkust (kullaga ei koonerdatud). Võrreldes mesopotaamiaga tuuakse kehad esile realistlikumalt. (mehe lihased, naise voorused) SKULPTUURID 14. saj eKr, kui valitses Ehnaton, siis kadusid lühikeseks ajaks ranged kunstireeglid ja kunst omandas suurema loomutruuduse. Sellest ajast on pärit ka Egiptuse kauneim naiseportree ­ Nofrete pea. Kahjuks või õnneks see nii ei jäänud ning ranged kunstireeglid hakkasid jälle Egiptuse ajaloos rolli mängima. RELJEEFID JA MAALID Egiptuse ehitistel katsid kõikvõimalikke kohti (seinu, koridore, sambaid) värvilised reljeefid ja maalid. Egiptuse reljeef on väga madal, sageli vaid kontuurid sisse süvendatud, ning seetõttu nimetatakse seda koos seinamaalidega pinnakunstiks. RELJEEF JA MAAL Põhiliselt kujutati inimesi nn egiptuse poosis: Nägu külgvaates

Ajalugu → Ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
1
doc

11.kl kokkuvõte

Leiuk: Lascaux, Altamira 3.EGIPT ARHIT:Vana: Püramiidid(Giza, Cheops, laotud kivipankadest, terav tipp kullatud). Uus: Templid(sammasõu, kapiteel) 4.EGIPT KUJUTAV K:Seotud hauataguse elu kindlustamisega, õiged proportsioonid, veider poos, üldistatus, ei laskuta pisiasjadesse, liikumist pole, üks jalg ees. EHNATON: püüti kujutada konkreetset inimest, muutus looduslähedasemaks, alati on kujutatud päike, naise ilu etaloniks Nofrete pea. 5.VANAKREEKA ARHIT: Tempel-kõige silmapaistvamad arhit saavutused. Sammas-kõige iseloomulikum detail. Kapiteel stiilide eristamiseks (dooria,joonia,korintos). Kuulsaim:Ateena Akropol. Tähtsaim külg otsakülg, pilastrid. 6.VANAKREEKA SKULPT:Arhailine:vaatamiseks eestpoolt, vabalt seisvad kujud(kouros,kore). Egiptuse kunsti mõju. Klassikaline:kaob tardunud poos ja naeratus, kujutati keerukamaid liigutusi, igast küljest vaatamiseks, näod tõsised ja rahulikud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
311 allalaadimist
thumbnail
5
doc

10klassi kunstiajalugu

Mida tähendavad sõnad polüteism ja monoteism? Polüteism ­ paljusi jumalaid tunnistav sisemuses olev usundivorm. Monoteism . Usk ainult ühte jumalasse. 43. Millist jumalat kummardati Ehnatoni ajal? Atonit 44. Kuidas muutus vaarao kujutamine sel ajal? Vaaraod kujutati inetu ja paksuna, kadus kindle geomeetriline ja üldistatud vorm. Keha lõtv, pehme ja haiglane. 45. Millised sugulusvahekorras olid omavahel Ehnaton, Nofretete ja Tutanhamon? Ehnaton oli Tutanhamoni äi. Ja Nofrete on Tutanhamoni kasuema 46. Millal leiti Tutanhamoni hauakamber? Miks oli see nii oluline? Mis sealt leiti? Leiti 1922. aastal. See oli oluline kuna Tutanhamoni haud annab täiusliku pildi selleaegsest matusekommetest ja kunsti iseloomust. Sealt leiti kolm inimesekujulist kirstu, sarkofaag, luksusesemed, urnid siseelunditea, Anubise kuju jne.. 47. Milline legend tekkis pärast Tutanhamoni hauakambri leidmist?

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
181 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Egiptus

niisugused matuserituaalid, mis pidid tagama tema keha säilimise. Haua ülesanne oli tagada lahkunu häirimatu elu surnute riigis. Surnu asetati kivist sarkofaagi ,mis omakorda paigutati hauakambrisse tema asendajateks lahkunu kujusid. Egiptuse arhitektuuri üheks osaks ongi , inimeste hauataguse elu sisustamine. milledest kuulsaim on 1922.a. avastatud mitterüüstatud Tutanhamoni hauakamber. peale kiviarhitektuuri on Egiptus ka portreekunsti sünnimaa. Tuntuim naiseportree on Nofrete pea Kuigi suur osa Egiptuse kirjandusest on seotud religiooniga, on nad aluse pannud ka päris uuele kirjanduszanrile - novell.Lühijuttude seas on kuulsaim ,,Sinuhe jutustus". Suured on Egiptuse saavutused teaduses: esimese rahvana maailmas võtsid nad kasutusele täpse päikesekalener,tänus ehitustegevusele arenes märkimisväärsel geomeetria. Kuid suurimad olid saavutused siiski arstiteaduses, sest surnute palsameerimisega saadi pikaajalised kogemused.

Ajalugu → Ajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Vaarao tutanhamon

Tollal veel Tutanchamoni nime kanev kuningapoeg elas noil päevil Armanast lõuna pool asetsevas vanas pealinnas Teebas.Vahepeal tagaplaanile surutud Amoni preestrite meelest oli seesugune noor vaarao igati sobiv valitseja, sest nad lootsid tema võimuloleku ajal taastada oma juhtiva positsiooni riigis. Tutanchamonist sai pisike ettur vaimulike kildkonna suures mängus, milles juhtivat osa etendas ,,püha isa" Ay, tõenäoliselt Nofrete isa. Pärast ,,ketserkuninga" matulist oli kindel, et noor vaarao saab kroonitud juba Teebas. Enne aga tuli printsile sobiv naine leida. Seda polnud vaja kaugelt otsida: käe-jala juure oli Anhesenaton, tutanchamoni vennanaine ja vennatütar ühes isikus, keda oli põhitsetud tema varasem abielu oma isaga, Tutanchamoni venna Echnatoniga. Pulmad peetud, asus Teeba kroonimispidustuste ette valmistamisele.[1:30;31 ] Haridus Tutanchamoni hariduse eest oli hästi hoolt kantud

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
6
wps

Egiptuse ja Mesopotaamia kunst.

püramiidi ees Sfinks oli müütiline loom, mis sümboliseeris vaarao võimu Sfinksil oli inimese pea, lõvi keha ja kotka küünised Suurel Sfinksil oli vaarao Chephreni nägu, tema mõõtmed on u. 20×60 m ja ta püstitai Vana Riigi ajal, u. 2500 aastat eKr Lisaks Suurele Sfinksile on leitud palju väiksemaid, mis mõnel pool moodustavad isegi alleesid Vana Riigi ajast on säilinud veel hulgaliselt valitsejate portreeskulptuure Kõige huvitavamad on prints Rahotepi ja printsess Nofrete skulptuurid On säilinud ka mitmeid vaarao Chephreni portreeskulptuure Vana Riigi ajal tekkis ka kosmeetika Sellest ajast on säilinud ka mõned lihtrahva skulptuurid Kõige tuntumad on kaks kirjutajakuju Lihtrahva puhul võib näha ebatäiuslikku keha, vaaraosid ja ülikuid kujutati aga täiuslikena Suur murrang toimus Egiptuse skulptuuris ja maalikunstis 14.saj eKr Uue Riigi ajastul See murranguline ajastu jääb aga lühikeseks ­ u. 20-30 aastat

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
195 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Kunstiajalugu

· Sfinksil oli inimese pea, lõvi keha ja kotka küünised · Suurel Sfinksil oli vaarao Chephreni nägu, tema mõõtmed on u. 20×60 m ja ta püstitai Vana Riigi ajal, u. 2500 aastat eKr · Lisaks Suurele Sfinksile on leitud palju väiksemaid, mis mõnel pool moodustavad isegi alleesid · Praegu on Suur Sfinks restaureeritud · Vana Riigi ajast on säilinud veel hulgaliselt valitsejate portreeskulptuure · Kõige huvitavamad on prints Rahotepi ja printsess Nofrete skulptuurid · Seal on kujutatud vaarao poega ja tema abikaasat troonil istumas · On säilinud ka mitmeid vaarao Chephreni portreeskulptuure · Vana Riigi ajal tekkis ka kosmeetika · Sellest ajast on säilinud ka mõned lihtrahva skulptuurid · Kõige tuntumad on kaks kirjutajakuju · Neid on kujutatud vabamas poosis rätsepistes istumas ja tähelepanelikult kuulamas, käes on neil pilliroost kirjutusvahend

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
116 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Maailma, idamaade ja eestlaste esiajalugu

keha hävis, siis oli võimalik hingel kuju sisse tulla. Egiptlased õppisid võtma surnutelt, hiljem ka elavatelt maske. Portree kunsti õitseng langes 14. Sajandisse eKr, kui valitses Ehnaton (Amenhotep IV). See vaarao pööras rohkem tähelepanu maistele rõõmudele. Lühikeseks ajaks pääses kunst oma jäikadest reeglitest ja omandas suurema loomutruuduse. Tollel ajal loodi kõige kaunim skulptuur, naisepeaportree ­ Nofrete pea. 20 1922. a. Avastati rüüstamistest peaaegu puutumata jäänud Tutanhamoni hauakamber. Tutanhamoni läbinisti kullast mask on üks suurepärasemaid egiptuse kunsti mälestisi. Skulptuuride teise rühma kuuluvad teenijate ja orjade kujud. Need olid pandud hauakambrisse teenima surnut hauataguses elus. Tegu on reeglivabade ja väljendusrikaste väikeseformaadiliste kujukestega. Reljeef ja maal

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
48
doc

"Kunstikultuuri ajalugu" 10 klassile - Jaak Kangilaski

· Sfinksil oli inimese pea, lõvi keha ja kotka küünised · Suurel Sfinksil oli vaarao Chephreni nägu, tema mõõtmed on u. 20×60 m ja ta püstitai Vana Riigi ajal, u. 2500 aastat eKr · Lisaks Suurele Sfinksile on leitud palju väiksemaid, mis mõnel pool moodustavad isegi alleesid · Praegu on Suur Sfinks restaureeritud · Vana Riigi ajast on säilinud veel hulgaliselt valitsejate portreeskulptuure · Kõige huvitavamad on prints Rahotepi ja printsess Nofrete skulptuurid · Seal on kujutatud vaarao poega ja tema abikaasat troonil istumas · On säilinud ka mitmeid vaarao Chephreni portreeskulptuure · Vana Riigi ajal tekkis ka kosmeetika · Sellest ajast on säilinud ka mõned lihtrahva skulptuurid · Kõige tuntumad on kaks kirjutajakuju · Neid on kujutatud vabamas poosis rätsepistes istumas ja tähelepanelikult kuulamas, käes on neil pilliroost kirjutusvahend. Üks neist on keskealine, teine noorem meesterahvas

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
579 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun