Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"nelikvedu" - 20 õppematerjali

thumbnail
3
docx

Nelikvedu ja lsd differentsiaalid

RAKVERE AMETIKOOL Nelikvedu lsd diffrite kasutus Koostaja: Osa maastureid on varustatud pideva nelikveoga, mis tähendab, et mootor veab pidevalt nii esi- kui tagasilda (Toyota LandCruiser 80, Range Rover, LADA Niva), valdaval enamikul veab tavaolukorras ainult tagasild ja esisild tuleb eraldi sisse lülitada. Maastikuautol võib olla maksimaalselt kolm diferentsiaali . Üks neist paikneb esisillas , teine tagasillas ja kolmas

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
40 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Monroe vedrustus

vedrustus KÕIK VEDRUSTUSE KOHTA www.monroe-eu.com vedrustus SISUKORD I ­ TEHNILINE KIRJELDUS 1.VEDRUSTUSSÜSTEEM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.1. Mis on vedrustussüsteem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.2. Millised on vedrustuse osade põhifunktsioonid? . . . . . . . . . . . . .1 1.3. Vedru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 1.3.1. Kuidas vedru töötab? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 KÕIK VEDRUSTUSE KOHTA 1.3.2. Milline on vedrude ja amortisaatorite koostöö? . . . . . . . ...

Kategooriata → Vedrustus
85 allalaadimist
thumbnail
13
rtf

Subaru

sse. Lihtsalt veo jagamine kõigi nelja ratta vahel ei ole eriliselt keeruline süsteem ja kuigi Subaru inseneridel oli kasutada korralik Jenseni sportauto nelikveo lahendus, jäi see siiski igapäevase pereauto jaoks liialt kalliks lahenduseks. Subaru eesmärgiks oli ju luua esimene nelikveoline seeriatoodangus olev sõiduauto. Subarul oli tootmises mudel 1000, mis oma madala sümmeetrilise lamavmootoriga oli heaks lähtekohaks ühildamaks nelikvedu selle jõuallikaga. Vaja oli leida lahendus, kuidas jagada vedu käigukastist edasi tagaratastele. Mootori külge liidetud käigukast siirdati auto keskossa. Tekkis küsimus, kas jaotada vedu sildadele läbi traditsioonilise vahereduktori või leiutada selleks parem lahendus. Seejärel sündiski autoehituses unikaalne lahendus - veojagamise mehhanism konstrueeriti käigukasti otsa ja saavutati täissümmeetriline nelikvedu.

Mehaanika → Luksepp
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Distribution of weight

UNIT6 - - Distribution of weight ­ raskuse jaotamine - Belt- rihm - Chain kett - To keep breaking ­ pidevalt katkema - Effort ­ jõupingutus - Currently ­ käesoleval ajal - Option- valik - Advantage ­ eelis - AWD- nelikvedu - To power ­ tööle panema - To control ­ kontrollima - Interrelationalship ­ tihe seos - Power plant ­ jõuseade - Power train jõuülekandesüsteem - Running gear ­ veermik - Control sytem ­ kontrollsüsteem - Subsystem- allsüsteem - Fuel system ­ toitesüsteem - Exhaust system ­ väljalaskesüsteem - Lubrication system ­ määrde-õlitussüsteem - Cooling system ­ jahutussüsteem - Drive system ­ veosüsteem - Clutch- sidur

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

asdasdasd

lisandub 3liitrine V6 diisel. Pakutakse kahte automaatkäigukasti: 8käigulist ja 7käigulist. Uus Audi A8 saab LEDesituled, puutetundliku ekraaniga MMIsüsteemi ja 1400vatise Bang & Olufseni helisüsteemi. Audi S8 1997. aastal tõi Audi turule ka sportlikuma variandi A8st nimega Audi S8. Autol oli sportlikum vedrustus, suuremad rattad ja pidurid, mõnevõrra võimsam mootor ja ka veidi teistsugune kujundus kui Audi A8l. Kõikidel autodel oli Quattro nelikvedu. Esimese põlvkonna Audi S8 tootmine lõpetati mõni aeg enne uue Audi A8 väljatoomist 2003. aastal. Audi A8 kupee 1997. aastal lasi Audi ehitada firmal IVM Automotive kaheukselise Audi A8 prototüübi. Autot esitleti 1997. aasta Genfi autonäitusel ja seda plaaniti võtta tootmisse. Paraku plaanid muutusid ja peale selle ühe prototüübi rohkem A8 kupeesid ei ehitatud. Esimene põlvkond Click to edit Master text styles Second level

Arhitektuur → Antiik mööbel ja...
7 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sõiduki mark

Sissejuhtus Sõidukiks valisin Volkswagen Golf 4 V6 4Motion. Valisin kuna just see konkreetne auto on juba ammu mind sümpatiseerinud, seega mõtlesin autoga lähemalt tutvusi teha ja uurida ka autod süvitsi. Sõiduki mark: Volkswagen Mudel: Golf4 V6 4Motion Väljalaskeaasta: 2002 Mootor: 2.8 V6 Kütus: bensiin Vedav sild: nelikvedu Käigukast: manuaal Töömaht: 2792cm3 Võimsus: (150 kW) Maksimaalne väändemoment: 270Nm (3200p/min) 3 Mootori väline kiiruskarakteristika kW Nm Joonis 1 Mootori võimsus ja pöördemoment Antud joonis näitab seda, et konkreetse mootori pöördemoment väga ühtlane kogu pöörete piirkonnas

Auto → Sisepõlemismootorid
18 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Volkswagen - Das Auto

Hitleri isiklik visand (1932) Volkswagen Teises maailmasõjas · 1939. a töötas F. Porsche välja Kübelwageni ekh Type 82 · Militaarsõiduk, mida kasutati peamiselt juhtkonna transpordiks, sidepidamiseks ja luureks. · Kübelwagenit valmistati Wolfsburgi tehases kokku umbes 52 000 autot. Type 166 (Schwimmwagen) · Kübelwageni amfiibvariant. · Arendas allapööratava sõukruvi abil kuni 6 sõlme. · Maapinnal kasutas nelikvedu. · Schwimmwageneid toodeti kokku 14265 tükki. Sõjajärgsed aastad · Sõja järel jäi Wolfsburgi linn koos tehasega Briti okupatsioonitsooni. · Tehas oli pommirünnakute tõttu rängalt kannatanud. · Esimestel aastatel läks kogu toodang okupatsioonivõimudele. · 4. märtsil 1950 veeres tehasest välja sajatuhandes Põrnikas 50/60-ndad · 1955. aasta augustiks oli toodetud miljon Põrnikat (i.k. Beetle, s.k Käfer)

Ajalugu → Ajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Minu lemmikauto

Bang & Olufseni helisüsteemi. Pilt 4. AUDI S8 1997. aastal tõi Audi turule ka sportlikuma variandi A8-st nimega Audi S8. Autol oli sportlikum vedrustus, suuremad rattad ja pidurid, mõnevõrra võimsam mootor ja ka veidi teistsugune kujundus kui Audi A8-l. Esimeste S8-te jõuallikaks oli 4.2l V8, mis arendas 340hj (250 kw). Aastal 2001 muudeti mootorit veelgi võimsamaks, nii, et see tootis 360hj (265 kw). Kõikidel autodel oli Quattro nelikvedu. Esimese põlvkonna Audi S8 tootmine lõpetati mõni aeg enne uue Audi A8 väljatoomist 2003. aastal. 2005. esitles Audi uue põlvkonna A8-l põhinevat Audi S8-t, millel oli nüüdsest 450 hobujõuline (331 kw), mootor, mis pärines Lamborghini Gallardolt. KASUTATUD KIRJANDUS http://et.wikipedia.org/wiki/Audi_A8 http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A8

Auto → Autoõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Garantii

Tehnilised andmed Mootori tüüp (kütus) Kütusekulu linnas Käigukast Võimsus kw (l/100km) Vedavad rattad Tippkiirus km/h Kütusekulu maanteel Baashind alates Kiirendus 0-100km/h(s) (l/100km) Keskmine (l/100km) V8 4.2 bensiin 14,9 7-k automaat (S- tronic) 331kw 8,5 nelikvedu 250km/h 10,8 1 298 800 eek 4,6 Garantiitingimused Audi ettevõtted tagavad uutele müüdud autodele 2-aastase vigadevabaduse garantii alates auto kätteandmisest kliendile (müügikuupäevast). Garantiidokument on auto hooldusraamat, kus on fikseeritud auto kätteandmise kuupäev, mis märgib ühtlasi garantiiperioodi algust. Hooldusraamatusse kantud hooldus-kinnitused on tõenduseks, et Audi AG hooldusintervalli nõuetest on kinni peetud ning on oluliseks

Auto → Auto õpetus
30 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Sissejuhatus erialasse

· Boxer 5. Uste arv · 1 · 2 · 3 · 4 · 5 6. Sportauto · Subaru Legacy · Dodge Viper · Audi RS8 · Nissan GT3000 · Ford Mustang 7. Eriotstarbelised autod 1. Offroad · Jeep · Land Rover · Suzuki · Hummer · Baggi 23 24 2. Teenistusautod · Politsei · Tuletõrje · Kiirabi · Falck · Toll 8. Kütuse liik · Bensiin · Diisel · Biokütus · Gaas · Elekter 9. Vedav sild · Esivedu · Tagavedu · Nelikvedu 10. Mootori asetus · Keskmootor · Tagamootor · Eesmootor 25 · Pikkupidi · Ristipidi 11.Käigukastid · Poolautomaat · Automaat · Manuaalkast 12.Käikude arv · 3+1 · 4+1 · 5+1 · 6+1 · 7+1 13. Mootori toitesüsteem · Karburaator mootor · Sissepritse mootor 8. Veoautode liigitus 1. Kasutatav kütus · Bensiin 26 · Diisel 2. Sildade arv · 2 · 3 · 4 3

Muu → Sissejuatus õpingutesse
62 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Iseseisev töö Minu lemmik auto

punane nagu GTI-l) raam ja Motorspordi logo. Kuulujuttude kohaselt toodeti 2 eksemplari ka konditsioneeriga. 1989. aastal maksis G60 umbes 575 000 krooni. Enamik neist müüdi VAGi juhtivtöötajatele. G60 mootor arendas 212 hj, mis tegi sellest võimsaima GTI, mida Volkswagen eales tootnud oli, kuni Mk IV R32e tutvustamiseni aastal 2003. Golfist ehitati ka Off-Road versiooni, mille nimi oli Golf Country. Sellel oli kõrgem vedrustus, nelikvedu, kängururauad, karterikaitse ja taha, väljaspoole autot paigutatud tagavararatas. Euroopas pakuti Countryt paljukiidetud 114 hj 1,8-liitrise 8-klapilise bensiinimootoriga ja 75 hj 1,6-liitrise GTD turbodiiselmootoriga. Golf Country oli eriti populaarne Kesk-Euroopas, Alpide piirkonnas. Golf Mk II tootmise ajal tehti sellele arvukaid välismuudatusi. Kõige märkimisväärsem neist oli suuremate kaitseraudade lisamine 1989. ja 1990. aasta vahetusel Euroopa turul.

Auto → Sissejuhatus autotehniku...
12 allalaadimist
thumbnail
16
doc

VOLKSWAGEN GOLF MUDELITE ülevaade

Võrreldes 2,8 l mootoriga oli sellel pikem kolvikäik, uus sisselaskekollektor ja suuremad klapid. Kui 2,8 l mootor arendas võimsust 201 hj, siis uus 240 hj. Sellest piisas, et olla võimsam Focus RS-st, Audi S3-st ja Subaru WRX-st. Golf 4 R32 tippkiirus on 245 km/h, kiirendus 0-100 km/h on 6,3 s. Kiirendus peaks olema parem, kuid auto tühimass on 1477 kg. See on 200 kg rohkem kui Ford Focus RS. R32 kasutab samuti 6-käigulist käigukasti, Haldexi süsteemiga elektrooniliselt kontrollitavat nelikvedu, multilink-tagavedrustust. R32 kliirens on 10 mm madalam. See kiirendas rooli reageerimist, kasutades Audi TT roolisüsteemi. Pidurid on pärit Volkswagen Passat W8-lt. 18" valuveljed on madalate rehvidega, vähendades spoilerite abil õhutakistustegurit 0,34-lt 0,32-ni. R32 oli kallim kui Focus RS ja Impreza WRX, kuid odavam kui Subaru Impreza WRX STI ja Mitsubishi Lancer EVO. Kokku toodeti Volkswagen Golf R32 5000 eksemplari, kuni tuli välja Volkswagen Golf 5

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
74 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

BMW ajalugu

8 liitrine V8 bensiinimootor. R6 mootorid olid saadaval nii 6-käigulise (184 hj mootoriga 5-käigulise) manuaalkäigukastiga kui ka 5-käigulise automaatkäigukastiga. V8 mootoreid sai ainult automaatkastiga. Teine põlvkond (E70): Teist põlvkonda toodetakse alates 2007a. Kõik mudelid on 6-käigulise automaatkäigukastiga.See on ka ainuke BMW, mis on saadaval 7-istmelisena. BMW X5 4.8 V8 261 kW Liik: maastur Esmane reg: 2007 Mootor: 4.8 V8 (261 kW) Kütus: bensiin Vedav sild: nelikvedu Käigukast: automaat Värvus: hall met. Kasutatud kirjandus: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/847/auto_php-id=493847-www_auto24_ee.html http://images.google.ee/images?um=1&hl=et&lr=&q=bmw+2800+CS&btnG=Otsi+pilte http://images.google.ee/images?um=1&hl=et&lr=&q=bmw+2500&btnG=Otsi+pilte http://images.google.ee/images?um=1&hl=et&lr=&q=bmw+700&btnG=Otsi+pilte http://images.google.ee/images?um=1&hl=et&lr=&q=bmw+700+rs&btnG=Otsi+pilte http://et.wikipedia.org/wiki/BMW_E38 http://et

Auto → Auto õpetus
126 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Rallimaailm (referaat)

neli tiitlit suhteliselt vähetähtsatena. Lõppude lõpuks polnud küsimus ju tehnoloogias, vaid inimestes. Audi inimesed olid aluse pannud millelegi, mis muutis kogu rallispordi ilmet. Loomulikult oli neil alguses ka raskusi, sest oli vaja ületada mitmeid uue tehnoloogiaga seotud takistusi. Muidugi tehti ka vigu. Kuid vähehaaval paranes auto juhitavus, töökindlus ning ka jõuallikaid arendati aina võimsamaks, sest nelikvedu andis võimaluse kasutada suuremat võimsust. Subaru Impreza 555 Kuigi Subaru impreza 555 viimastest etteastetest on möödas enam kui tosin aastat, meenutavad tõelised rallifännid seda autot ikka ja jälle. Subar Impreza 555 kujunes lühikese ajaga samasuguseks klassikuks, nagu seda olid Lancia Stratos või Ford Escort RS. Tööd Impreza kallal

Sport → Kehaline kasvatus
16 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Jõuülekande kordamine

1. Kirjeldage esiveolise auto jõuülekande skeemi, selle kasutatavus, näited. Esisillaveoga auto jõuülekande skeem: Esisillavedu on väga laialdaselt levinud ja seda lahendust kasutavad enamus autotootjad. Erinev on BMW, kes ei tooda esisillaveoga autosid. Kaasaegsetel esisillaveoga autol on peaülekanne käigukasti korpuses. 2. Astmelised käigukastid, nende eelised Astmelised ehk hammasrattaskäigukastid jagunevad liht- ja planetaarkäigukastideks. Autodel on põhiliselt kasutusel astmelised lihtkäigukastid, mille käikude lülitamine toimub kas hammasrataste või muhvide nihutamisel. Vähesed autod omavad varjaator käigukasti. Nende ülekannet muudetakse sujuvalt kiirenevalt ja need autod sõidavad mõlemat pidi sama kiiresti. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid. 3. Siduri töötamine Siduri töötamine põhineb kokkupuutuvate ja liikuvate pindade vahel tekkiva hõõrde...

Auto → Jõuülekanne
133 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Engine

105. Aeroplane ­ lennuk 106. Aircraft ­ õhusõiduk 107. To suck ­ sisse imema, tõmbama 108. Combustion chamber ­ põlemiskamber 109. To drive ­ juhtima, käivitama 110. To escape ­ vabanema, pääsema, põgenema 111. Nozzle ­ toruots, nokk, tila, düüs 112. Oxygen ­ hapnik 113. Front engine ­ eesmootor 114. Rear engine ­ tagamootor 115. Four-wheel drive ­ nelikvedu 116. Spacecraft ­ kosmoselaev 117. Front engine driving front wheels = FF ­ esiratta veoga eesmootor 118. Top dead centre = TDC ­ ülemine surnud seis = ü.s.s. 119. Bottom dead centre = BDC ­ alumina surnud seis = a.s.s. - Lubrication - Clutch - Inlet valve - Front engine 1) Power plant ­ jõuseade : subsystems ­ allsüsteem: fuel : electrical , exhaust, lubrication, cooling ,

Keeled → Inglise keel
6 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Autode liigitus

Aastal ka esimese pikamaasõidu (kokku 194 km). Esimeseks massiliselt levinud sõiduautoks sai ford model T, mida toodeti 1908-1927. Keretüübid · Sedaan · Universaal · Luukpära · Kabriolett · Mahtuniversaal · Kupee · Limusiin · Pikap · Kombi · Maastur · Linnamaastur · Mikrobuss Mootorid · Ottomootorid · Diiselmootorid · Hübriid · Elektrimootorid · Vesinikmootorid · Turbiinmootor · Radiaalmootor Veoskeem · Esivedu · Tagavedu · Nelikvedu Sedaan · Sedaan on nelja uksega ning kahe või kolme istmereaga kinnine sõiduauto. · Esimene sedaan kerega auto: 1899 Renault Voiturette Type B Universaal · universaal on nelja uksega ning kahe või kolme istmereaga kinnine sõiduauto, millel on pikendatud tagaosa suurema mahutavuse saamiseks ning tagumine uks, luuk avaneb täies ulatuses. · Esimene universaal kere 1910 Ford Model T, puidust kerega

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Hüdropidurid

vibreerima iga kord, kui nad puutuvad piduriketta. Ja kui piduriketta on kulunud liiga õhuke (eriti un hoitud rootorid), vähendatud mass metal on vähem võimalik niisutada tavalise vibratsiooni pidurdamisel samuti hajutada soojust. Nii et kui tiivikud ei ole A-1 tingimus, tuleks need resurfaced. Enamik autodest on rootorite kohta esirattad koos tagapiduri trummid. Üha rohkem autosid hoitakse valmistatud nelikvedu kettad Standard-või lisavarustusena. Kui rootorid on resurfaced, rool vibratsioon kaotatakse, kui pidurid on kohaldatud. Kui sa tuled CAR TECH me veenduge, et Teie pidurivedelik süsteem on täis. Kui ei ole täielik, võib see põhjustada urbne pedaali või muuta pedaali tunnen madal. Igal teenust, kas see on lihtne rehvi pöörlemise, õlivahetus või korter remont, me kontrollime teid pidurid. Mõned piduriklotsid ja kingad on varustatud vedru rida klippe, hakkab hõõruda rootori ketta

Auto → Auto õpetus
105 allalaadimist
thumbnail
39
pptx

Autondus Eestis

täitnud oma põhilise eesmärgi. See ei ole aga mitte autode tootmine, vaid tipptasemel inseneride kasvatamine," räägib Arno Sillat. ,,Meie poiste lahendused on maailmas studenti võistlustel tõmmanud väga hästi tähelepanu ja noored insenerid on saanud hulgaliselt tööpakkumisi." · Sillat toob näite, et kaks eestlasest inseneri töötab Rootsi superautotootja Koenigseggi tehases, mis on autotööstuse innovatsiooni tipp. 2017. aasta suvel · FEST18 · Parameetrid Nelikvedu, süsinik monokokk-kere, 15+ isearendatud trükkplaati, 4G telemeetria, mass 181 kg, aku 6.45 kWh & 554 V, tippkiirus 110 km/h · Tulemused FS Italy ­ I koht FS East ­ II koht · Aastal 1921 toimus Eestis esimene võidusõit autodele ja mootorratastele Tallinn-Rapla-Tallinn, milles osales 8 autot ja 2 mootorratast. · 1935 aastal asutas Hans Feierbach praegusele Hobujaama tänavale vedrude ja masinavabriku Feierbach & KO. 1941 aastaks oli ettevõttes

Auto → Auto õpetus
8 allalaadimist
thumbnail
226
doc

Portugali põhjalik referaat

Seda toodetakse juba kaks põlvkonda aastast 1996, mõlemaid ehitatakse Portugalis. See sai oma nime Alhambra of Granadalt , ühelt monumendilt Hispaanias. Tootja: SEAT Emaettevõte: Volkswagen Group Tootmine 1996-present Kokkupanek: Palmela , Portugal Klass: suur MPV Keremudel (t): 5-ukseline 7-istmeline MPV põlvkond Alhambra (1996-2000) 166 SEAT Alhambra Mk1 esivedu / nelikvedu Mootori (te): Bensiinimootorid : 1.8L I4 20V Turbo 2.0L I4 2.0L I4 2.8L VR6 24V Diiselmootorid : 1.9L I4 TDI 2.0L I4 TDI Edastamine (t): 6-käiguline manuaal Teljevahe: 2835 mm (111,6 tolli) Pikkus: 4634 mm (182,4 tolli) Laius: 1810 mm (71,3 tolli) Kõrgus: 1762 mm (69,4 tolli) Tühimass: 1,599-1,709 kg (3,530-3,770 lb) Kütusemahutavusest: 70 L (15.4 imp gal; 18.5 US gal) 167 Volkswagen Eos

Geograafia → Geograafia
41 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun