Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"neetimine" - 15 õppematerjali

neetimine on töömahukas, raskendab laeva konstruktsioone ja ühendus võib aja jook- sul kaotada tiheduse.
thumbnail
15
doc

Lukkseppa tööd

Kui rööpjooni on võimalik tõmmata nurgikuga (joon. 4), siis tehakse ainult üks kriips, mis tunduvalt kiirendab märkimist. Joon. 3 Joon. 4 Ristjoonte märkimine Ristjooni on kõige lihtsam konstrueerida nurgiku abil (joon. 5). Ristjoonte tõmbamisel nurgiku abil lähtudes tooriku servadest, toimub nii nagu joonisel näidatud. Joon. 5 Plekkdetailide laialt kasutatav ühendusviis on neetimine. Neetimisel seatakse ühendatavad detailid teineteise peale ja pannakse neist läbi silindriline metallvarb - neet. Neetliiteid kasutatakse laeva-, lennuki- ja aparaaditööstuses. Neete liigitatakse mõõtmete, materjali, pea ja varva kuju järgi. Kõige sagedamini leiavad pleki neetimisel kasutamist ümarpeaga terasest, vasest või alumiiniumist needid, millel on täis- või õõnes varb. Ümarpeaga neet Lamepeaga neet Peitpeaga neet Poolpeitpeaga neet

Auto → Auto õpetus
107 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Müra võrdlev skaala

Müra võrdlev skaala Helitugevus dBA 160 Kõrva trumminaha rebenemine Ülehelikiirusel lendava 150 reaktiivlennuki lööklaine Reisilennuk mõnekümne meetri 140 kõrgusel Lehtmetalli stantsimine ja 130 neetimine Puidutööpingid; äike 120 Valulävi Elektrikitarr 110 Kuulmiskahjustused Suruõhuhaamer 100 Rong, linnaliiklus tipptunnil, 90 Niagara juga Treipink 80 Keskmine tänavamüra 70 Kodumasinad 60 Pideva mõju puhul mürastress Auto 50 Keskmine linnulaul 45 Heli...

Muu → Riski- ja ohutusõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lukksepatööde liigid ja nende ülesanne.

Neid tehakse nii käsitsi kui ka mehaniseeritud tööriistade abil. Lukksepatööde eesmärk on anda töödeldavale detailile vajalik kuju, mõõtmed ja pinnakaredus. Töö kvaliteet sõltub lukksepa oskusest ja vilumusest, kasutatavatest tööriistadest ja töödeldavast materjalist. Lukksepatööde operatsioonid on märkimine, raiumine, õgvendamine ja painutamine, lõikamine käsisae ja kääridega, viilimine, puurimine, süvistamine ja hõõritsemine, keermetamine, neetimine, kaabitsemine, soveldamine ja plankimine, jootmine ja liimimine. Detailide valmistamisel sooritatakse lukksepatööoperatsioonid kindlaksmääratud järjekorras. Kõigepealt tehakse need operatsioonid, mille tulemusena saadakse toorik. Lukksepaoperatsioonid jagunevad - ettevalmistusoperatsioonideks nagu väljalõikamine, õgvendamine ja painutamine; põhioperatsioonideks - raiumine, viilimine, puurimine jne.

Mehaanika → Luksepp
65 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksamiküsimused 2007 Laevaehitus

11. Ujuvusvaru, vabapardamärk, ujuvuskeskme määramine, Bonjeani mastaap. 12. Laeva peamõõtmed ja täidlustegurid. 13. Laeva mereomadused, püstuvus. 14. Laeva mereomadused, uppumatus. 15. Laeva ekspluatatsiooniomadused. 16. Laevaehituses kasutatavad materjalid. 17. Laevaehituslike algdetailide ja profiilide kirjeldus ja iseloomustus. 18. Detailide ühendamise tehnoloogilised võtted, keevitamine, neetimine ja muud.. 19. Laevakere üld- ja kohalik tugevus. Ekvivalentne tala. 20. Laevakere konstruktsioonilised elemendid, põhisillused. 21. Laevakere talastiku põhisüsteemid. 22. Laeva põhjasilluste konstruktsioon, vundamendid.. 23. Pardasilluste, sandeki ja kimmi konstruktsioon. 24. Tekisilluste konstruktsioon, väljalõiked tekis, sahtid. 25. Laevakere plaadistus, paigutus, paksus, jääkaitsevöö, jäätugevdused.. 26. Vaheseinte konstruktsioon

Ehitus → Laevaehitus
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kui puuduks hõõrdejõud

kaetud, sest vesi on kergem, kui pinnas), ainsaks takistuseks gravitatsioon, kuid arvestades, et avamerel on lainte energia väga suur ja see ei saaks kuidagi rannikule jõudes hääbuda, peataks pelgalt gravitatsioon lained väga kaugel. Samas poleks vaja atmosfääri sisenevatele kosmoselaevadele kuumatõkkeid, sest õhu hõõrdumist poleks, olgugi, et see kosmoselaev peaks olema ehitatud ilma ühegi mutri, poldi ja klambrita. Üks väheseid võimalusi oleks neetimine, mis peaks olema teostatud veel siis, kui hõõre eksisteeris. Kui hõõrde jõudu poleks ei oleks ma saanud ka seda esseed kirjutada, poleks pidanudki, sest siis poleks võimalik ka inimeste eksistents.

Füüsika → Füüsika
52 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Keredetailide ühendamine, küljekarbi vahetamine.

Järgmisena on juttu kuidas vahetada autol karpi. Auto karbi vahetus on lahti seletatud kuidas ja miks seda vahetatakse ja milliste tööriistadega seda tehakse. Siis on ka juttu tööohutusest kuna ja miks peab midagi kasutama. Keredetailide ühendamise tehnoloogiad Auto kerdetailde ühendamise üks tehnoloogiast on keevitamine. Keevitusega keevitades liidetakse kaks detaili üksteisega kokku. Keevitusega saab keevitada metalle. Teiseks ühendamise tehnoloogijaks on neetimine. Kus tuleb ühendada kaks või enama detaili neetide abil. Neetliited on kinnisliited. Kokkuneeditud detaile on võimalik teineteisest eraldada üksnes neetide purustamise teel. Siis on Jootmine mis on materjalide ühendamise protsess, kus kasutatakse tahkes olekus joodiseid, mis sulatamise juures märgavad joodetavaid pindu, imbuvad liitepragudesse ja kristalliseerudes moodustavad püsiva liite. Liimimine on ka üks ühendamise tehnoloogiatest. Liimiga liimitakse kaks detaili oma vahel

Auto → Autoõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autokere osandamine ja koostamine

90 a tagune auto (mootor, kere, veermik) on tänapäeval neid kõiki tunduvalt modifitseeritud ja paremaks muudetud. Lisatud on kõikvõimalikke turva ja mugavusseadiseid. Lisaks pööratakse ka suurt rõhku auto disainile ja praktilisusele Kinnitusvahendid Masinaehituses kasutatakse mitmesuguseid viise, et detaile omavahel ühendada. · Keevitamine · Jootmine · Liimimine · Sulatamine · Neetimine · Poltliide · Istuga/pinguga liited Sõiduautode juures kasutatakse nii kere koostamisel, mootori ehitusel kui salongi sisustusel kõiki neid liiteid. POLTLIITED Autotehnikutel tuleb oma igapäevatöös 99% tegeleda erinevate poltliidete lahti võtmise ja kinni keeramisega. Mõnikord asuvad need lihtsas ja kergesti ligipääsetavas kohas. Mõnikord aga väga keerukas kohas ja tihtipeale ka veel millegi taga

Auto → Autoõpetus
29 allalaadimist
thumbnail
25
docx

laevade ehituse kordamisküsimused

1. Perpendikulaarid? Ahtri perpendikulaar- rooltäävi ja suvise veeliini ristumiskoht, rooltäävi puudumisel rooli palleri ja suvise veeliini ristumiskoht Vööri perpendikulaar- suisel lastiliinil vööri ja veeliini ristumiskoht 2. Milliseid laeva pikkuseid on olemas? Perpendikulaaride vaheline kaugus (LPP)- perpendikulaaride vaheline kaugus mõõdetuna suvisel veeliinil Amidship- ½ perpendikulaaride vaheline kaugus Lenght overall- laeva maximaalne pikkus (arvesse võttes kõiki väljaulatuvaid osi) Loyd’s lenght - sama, mis Lpp kuid ei tohi olla vähem kui 96% ja rohkem kui 97% maksimaalsest suve laadliini pikkusest. Kui laeval on ebaharilik vööri või ahtri konstruktsioon, siis lähenetakse vastavalt konkreetsele laevale Register lenght – laeva pikkus vöörtäävist kuni ahtertäävi kinnituseni või rooli palleri kinnituseni, nende mõlema üuudumisel ahtripeeglini IMO lenght - 96% veeliini pikkusest 85% teoreetilisest pardakõrgusest mõõdetuna kiilu pea...

Ehitus → Laevade ehitus
12 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Tootearendus

Vastused 1.1. Sissejuhatus, aine alusmõisted, skeemid, klassifikatsioonid 1. Tootmine on protsess mille käigus valmistatakse esemeid ja materjale.Tooted on tootmisprotsessis valmivad esemed ja materjalid. Ka mis tahes ese või esemete kogum,mida ettevõte (aga miks mitte ka üksikisik!) valmistab. Tooteid tarbib inimene vahetult või vajab tootmise edasiarendamiseks. Tooteks võib olla ka teenus, projekt, programm, telesaade jms. Põhitoode on selline toode, mida valmistatakse müügiks. Põhitoodeteks on näiteks masinad,arvutid, autod, laevad, telerid jms; samuti aga ka mitmesuguste seadmete koostisosad -- detailid(kruvid, mutrid, kirjaklambrid, rõngastihend jne.) ja koostud ehk lihtsalt - komponendid. Abitoodeteks loetakse aga sellised tooted, mis on tootjale vajalikud põhitoodete valmistamisel ja mida mujal ei valmistata või mida pole mingil põhjusel kasulik teistelt osta. Need on kõigepealt mitmesugused töövahendid, -abinõud ja -riistad, mõn...

Masinaehitus → Masinaelemendid i, ii
142 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Eksamipiletite küsimused ja vastused

H-teras - väga tugev profiil, kasutatakse erilist tugevust nõudvates kohtades, muidu harva. T-teras - spetsiaalsetes kohtades (näiteks piimina puitteki all). T-pulb-teras - tugevdatud T-teras. Ümber pööratud nurkteras - lehele keevitatud nurkteras sama eesmärgiga kui needitud karpteras. Ümber pööratud T-teras - keevitatakse lehele, et saada H-profiili efekt. 18. Detailide ühendamise tehnoloogilised võtted, keevitamine, neetimine ja muud. Laevakere ja muud konstruktsioonid koostatakse leht- ja profiilterasest, sepistatud ja valatud detailidest. Ainsa ja ühtse saamiseks peavad ühendused tagama vajaliku tugevuse ja tiheduse nii ühenduskohtades kui kogu konstruktsiooni ulatuses. Neetühendused (neetliited). Neetühendused olid valdavad laevaehituses kuni käesoleva sajandi 30-ndate alguseni. Tänapäeval kasutatakse neetimist keevituse kõrval seal, kus on vaja

Ehitus → Laevaehitus
112 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Exami küsimused ja vastused laevaehituses

H-teras - väga tugev profiil, kasutatakse erilist tugevust nõudvates kohtades, muidu harva. T-teras - spetsiaalsetes kohtades (näiteks piimina puitteki all). T-pulb-teras - tugevdatud T-teras. Ümber pööratud nurkteras - lehele keevitatud nurkteras sama eesmärgiga kui needitud karpteras. Ümber pööratud T-teras - keevitatakse lehele, et saada H-profiili efekt. 18. Detailide ühendamise tehnoloogilised võtted, keevitamine, neetimine ja muud. Laevakere ja muud konstruktsioonid koostatakse leht- ja profiilterasest, sepistatud ja valatud detailidest. Ainsa ja ühtse saamiseks peavad ühendused tagama vajaliku tugevuse ja tiheduse nii ühenduskohtades kui kogu konstruktsiooni ulatuses. Neetühendused (neetliited). Neetühendused olid valdavad laevaehituses kuni käesoleva sajandi 30-ndate alguseni. Tänapäeval kasutatakse neetimist keevituse kõrval seal, kus on vaja ühenduse teatavat

Ehitus → Laevaehitus
277 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Laevade ehitus

H-teras - väga tugev profiil, kasutatakse erilist tugevust nõudvates kohtades, muidu harva. T-teras - spetsiaalsetes kohtades (näiteks piimina puitteki all). T-pulb-teras - tugevdatud T-teras. Ümber pööratud nurkteras - lehele keevitatud nurkteras sama eesmärgiga kui needitud karpteras. Ümber pööratud T-teras - keevitatakse lehele, et saada H-profiili efekt. 18. Detailide ühendamise tehnoloogilised võtted, keevitamine, neetimine ja muud. Laevakere ja muud konstruktsioonid koostatakse leht- ja profiilterasest, sepistatud ja valatud detailidest. Ainsa ja ühtse saamiseks peavad ühendused tagama vajaliku tugevuse ja tiheduse nii ühenduskohtades kui kogu konstruktsiooni ulatuses. Neetühendused (neetliited). Neetühendused olid valdavad laevaehituses kuni käesoleva sajandi 30-ndate alguseni. Tänapäeval kasutatakse neetimist keevituse kõrval seal, kus on vaja

Merendus → Laevandus
101 allalaadimist
thumbnail
89
doc

Lukkseppatööd

Neid tehakse nii käsitsi kui ka mehaniseeritud tööriistade abil. Lukksepatööde eesmärk on anda töödeldavale detailile vajalik kuju, mõõtmed ja pinnakaredus. Töö kvaliteet sõltub lukksepa oskusest ja vilumusest, kasutatavatest tööriistadest ja töödeldavast materjalist. Lukksepatööde operatsioonid on märkimine, raiumine, õgvendamine ja painutamine, lõikamine käsisae ja kääridega, viilimine, puurimine, süvistamine ja hõõritsemine, keermetamine, neetimine, kaabitsemine, soveldamine ja plankimine, jootmine ja liimimine. Detailide valmistamisel sooritatakse lukksepatööoperatsioonid kindlaksmääratud järjekorras. Kõigepealt tehakse need operatsioonid, mille tulemusena saadakse toorik. Lukksepaoperatsioonid jagunevad - ettevalmistusoperatsioonideks nagu väljalõikamine, õgvendamine ja painutamine; põhioperatsioonideks - raiumine, viilimine, puurimine jne.

Mehaanika → Luksepp
119 allalaadimist
thumbnail
36
docx

Materjalide keemia

langeb üle 200 °C. Kõiki süsiniku ja raua sulameid, milles on vähem kui 2,14% süsinikku nimetatakse terasteks. Karastatavus algab 0,5% süsinikusisaldusest ning tavaliselt sisaldavad terased kuni 1,5% süsinikku, harva rohkem. Sellega muutub teras palju kõvemaks ja elastsemaks.Noolutades saab teha suure plastsusega ning tugevaid sulameid. Iga materjali puhul ei saa rakendada mehhaanilisi võtteid nagu näiteks neetimine, õmblemine ja jootmine, on vaja liimida, mis on nende võtetega võrreldes palju universaalsem, lihtsam, odavam, vähese tööjõukuluga, enamasti kiire, saab ühendada väga erinevaid materjale, saab enamasti toatemperatuuril, kuumutamata, pole vaja ühendatavaid pindu mehhaaniliselt töödelda või on töötlemine lihtne, peaaegu asendamatu suure pinnaga leht-ja tahvelmaterjalide ühendamisel, liimiühendus väga tugev, kõige ökonoomsem. Kuid kõiki

Keemia → Materjalide keemia
24 allalaadimist
thumbnail
77
doc

TEHNOÖKOLOOGIA EKSAM

PILET nr. 1 1. TEHNOÖKOLOOGIA KUI TEADUSALA MÕISTE TÄHENDUS 2. MIS ON SADAMA EESKIRI? 3. JÄÄTMEKÄITLUSE ARENGUD 1) Tehnoökoloogia on teadusala, mis uurib ja kavandab meetodeid ja meetmeid inimese elukeskkonna kaitseks ja parendamiseks ning inimühiskonna jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tehnoökoloogia on õppeaine, mis tutvustab meetodeid ja meetmeid, mis on vajalikud inimese elukeskkonna kaitseks ja parendamiseks ning ühiskonna jätkusuutlikkuse tagamiseks. Tehnoökoloogia nimetus on tuletatud selle sisust: tehno (kr. techne ­ tehis, kunst, meisterlikkus) + öko (oikos - kodu, kodukoht) + loogia (logos - õpetus). 2) Sadama eeskiiri on dokument,mis peab olema iga sadamal ja kus on peavad olema kirjeldatud vähemalt: 1) sadama üldandmed; 2) veesõidukite sadamasse sisenemise korraldus; 3) laevaliikluse korraldus sadama akvatooriumil; 4) veesõidukite sadamas seismise korraldus; 5) veesõidukite sadamast lahkumise korraldus; 6) o...

Varia → Tehnoökoloogia
42 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun