Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"naisfiguurid" - 78 õppematerjali

naisfiguurid - Õiglus ja Rahu), lõvi-, soku- jm. maskid ja maskaroonid korruse vahet markeerival vööndil, bareljeefid ratsanikega akende vahelisel seina pinnal, Poola-Rootsi kuninga Sigismundi ja tema abikaasa Anna skulptuurportreed allkorruse akende kohal.
thumbnail
3
doc

Kreeka kultuur

sajandiks. Mahutas 14000 inimest. Raiuti poolsõõrina mäekülje sisse ja kivist istmed olid vaatajate tarvis. Istumisala nimi on teatron. Sõõri südamikus, all orus asus avar väljakl ­ orkestra. Etenduse ajal paiknesid seal koor ja näitlejad. Orkestra taga oli skene(kr.k. telk). Skenest kujunes välja terve arhidektuur. Näitlejad kasutasid ka ruuporeid ja olid ka kõnekoorid mitu näitlejat rääkisid samat asja. Kreeka skulptuur Kore ­ riietatud naisfiguurid. Kuros ­ alasti mehekujud. Kreeklased kujutavad skulptuuridel perfektset inimest. Kujud on rahulikus poosis, aga pinges ­ see ongi ideaalne skulptuur. Kreeklaste reljeefid on kõrgreljeefid ja suurepäraselt, peaaegu nagu skulptuurid. Nad tundsid kiviraiet. Vaasid Kasutavad värvimist, mitte glasuurimist, kuigi nad seda teadsid. Kreeka vaasid olid kärbenõud ­ hoiti vett, õli, veini ja serveeriti toite. Kreeklastel olid maalitud igast savinõud, mitte ainult vaasid. Umbes 600 e.m.a

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Jacob Jordeans

Abiellus 1616. a On vaid ühe korra elus Antwerpenist välja reisinud Oma kunstikool (Guild of St Luke) Vahetas usku, hakkas kalvinistiks Suri epideemiasse Stiil Flaami maalikunsti ja naturalismi esindaja Kujutas liialdavas robustses laadis lihtrahva pidusööke Maalis palju mütoloogilisi, ajaloolisi ja usuteemalisi pilte Meeldis kujutada loomi(lehmad, koerad, kassid) Stiil Teda mõjutas Rubens'i looming ­ kirevad värvid ja heletumeduse meisterlik kasutamine Naisfiguurid lihavad, meesfiguurid robustsed ja jõulised Karjääri lõpu poole muutusid maalid halliks-siniseks Tuntumad teosed As the old sang, so the young pipe Tuntumad teosed The King drinks Tuntumad teosed Satüür Tuntumad teosed The Infant Jupiter fed by the goat Amalthea

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Draakoni galerii

3 elamu. Draakoni Galerii Asub Tallinnas Pikk tänav 18. Draakoni galerii valmis 1910 arhitekt Jacques Rosenbaumi projekti järgi. Jacques Rosenbaum lülitas sellesse varaklassitsistliku hoone fragmente. Pika tänava poolset kitsast 4-korruselist peafassaadi kaunistab fantaasiaküllane juugenddekoor ( skulptor August Volz ). Esimese korruse kaarjat vitriinakent seostavad fassaadi ülaosaga stiliseeritud lohed, akendevahelisi vertikaalseid seinalõike aktsentueerivad egiptusepärased naisfiguurid. Pühavaimu tänava pool liigendavad viie 5- korruselist uusrenessanssfassaadi rustikasokkel, korrustevahelised simsid ja kolmanda korruse rõdu toetavad karüatiidid. Fassaadide erinev käsitlus viitab arhitekti eklektilisele käekirjale. Esimesel korrusel ( Pika tänava pool ) paikneb kunstisalong " Draakoni galerii", teisel- neljandal korrusel oli algselt keerdtreppidega ühendatud korter, praegu ametiruumid. Pildid Draakoni galerii eest vaates

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vana-kreeka, Vana-rooma, minoiline, etruski kunst

Sel ajal oli levinud tarbekunst: kullast ehted, savist vaasid ja n¢ud. Vana-Kreeka kunst jaguneb kolmeks ajaliseks perioodiks: 1. Arhailine e. Vana aeg 2. Klassikaline e. itseaeg 3. Hiline e. Hellenistlik aeg. K¢ige levinumaks arhitektuurilisteks ehitiseks olid jumalatele phendatud templid-Partheoni tempel kreeka akropolis. K¢ige paremini iseloomustavad Vana-Kreeka arhitektuuri sambad-joonia, dooria, korintose stiil. Skulptuure valmistati marmorist v¢i pronksist, riietatud naisfiguurid, alasti meesfiguurid(sportlased), kujud olid elusuuruses v¢i suuremad, t¢siste ilmetega Etruski kunst sai alguse 8 saj ekr Itaalia keskosas. Templid olid vèiksed ning ehitatud puidust. Hauakambrite seinad olid tèis maale, kujutati inimesi ja loomi. Etruskide kunst hakkas segunema rooma omaga ja sellest ei jèènudki varsti midagi jèrele. Vana-Rooma kunst on m¢jutatud Vana-Kreeka kunstist. Arhitektuuris hakati rajama

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Weizenberg Adamson

Meelismaterjaliks oli marmor. Portreed: Anna Haava, Lydia Koidula, F.R.Kreutzwaldi portreebüstid, muistendiainelised: ,,Koit", ,,Hämarik", ,,Linda" (hiljem ka pronksist variant, mis asub Tallinnas Lindamäel). Elu lõpu veetis Eestis, kus ka suri. Teine tuntud skulptor on Amandus Adamson (1855-1929). Sündis Paldiski lähedal meremehe peres. Õppis Peterburi KA-s. Seejärel läks Pariisi, kus kujunes välja realistlik kujutamisviis. Adamsoni parimad teosed on väikesed kaunite kehavormidega naisfiguurid , millele on allegooriline pealkiri. ,,Laeva viimne ohe" Adamson valitses meisterlikult erinevaid materjale. Tema tööd on marmorist, puidust, pronksist jne. Palju tegi ka mereteemalisi töid ,,Hülgekütt Pakri saarelt" 19.saj. lõpul töötas Peterburis, kus tsaaripere tellis mitmeid ausambaid. Ilusaim nendest on Tallinnas olev ,,Russalka". Oktoobri revolutsioon lõpetas Adamsoni karjääri Venemaal ja ta tuli Eestisse, elas Paldiskis. Tegeles ka maalikunstiga. Suri oma ateljees.

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kreeka kunst

Korintose stiil, sammaste kapiteeli alaosa on karika- või vaasikujuline. Seda katavad lopsakad taimevormid. Sambad eriti saledad ja kõrged. 12. Mõisted: kontrapost- poos, mille korral raskus oli ühel jalal aatrium- katuseta ruum, mille põrandas asus bassein. Asus tavaliselt maja keskel kapiteel- üleminek samba ümaralt vormilt kandilisele talastikule. kannelüür- kitsad püstvaod, mis liigendavad tüvest karüatiid- naisekujulised sambad tüves- kore- riietatud naisfiguurid kourose- ideaalne sõjakangelane, sportlane, ideaalne keha, et sarnaneda jumalatega. Alasti meesfiguurid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
116 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Kunsti mõisted - renessanss

Ewert Schroederi ja Hans Koseri initsiaalidega ning Bergeni, Brügge, Londoni ja Novgorodi hansakontorite raidkivist vapitahvlid I ja II korruse vahel. Praeguse ilme sai fassaad 1597. a., mil tuntud kiviraiduri ja ehituskunstniku Arent Passeri ideekavandi teostas ehitusmeister Hans Luttigk. Kahekorruselise maja viil ääristati dekoratiivsete voluutidega, fassaadile lisati rohkesti uut raiddekoori - suured reljeeftahvlid (Kristus ja allegoorilised naisfiguurid - Õiglus ja Rahu), lõvi-, soku- jm. maskid ja maskaroonid korruse vahet markeerival vööndil, bareljeefid ratsanikega akendevahelisel seinapinnal, Poola-Rootsi kuninga Sigismundi ja tema abikaasa Anna skulptuurportreed allkorruse akende kohal. Lõvimaskide ja teemantkvaadriga ümarportaali fassaadi keskel ääristavad raidrustikas pilastrid. Tekstiriba selle kohal kannab maja uuestisünni daatumit. Portaali kroonib vennaskonna vappepitaaf templikujulisel foonil, ääristatud madala

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

Schroederi ja Hans Koseri initsiaalidega ning Bergeni, Brügge, Londoni ja Novgorodi hansakontorite raidkivist vapitahvlid I ja II korruse vahel. Praeguse ilme sai fassaad 1597. a., mil tuntud kiviraiduri ja ehituskunstniku Arent Passeri ideekavandi teostas ehitusmeister Hans Luttigk. Kahekorruselise maja viil ääristati dekoratiivsete voluutidega, fassaadile lisati rohkesti uut raiddekoori - suured reljeeftahvlid (Kristus ja allegoorilised naisfiguurid - Õiglus ja Rahu), lõvi-, soku- jm. maskid ja maskaroonid korruse vahet markeerival vööndil, bareljeefid ratsanikega akendevahelisel seinapinnal, Poola-Rootsi kuninga Sigismundi ja tema abikaasa Anna skulptuurportreed allkorruse akende kohal jm. Lõvimaskide ja teemantkvaadriga ümarportaali fassaadi keskel ääristavad raidrustikas pilastrid. Tekstiriba selle kohal kannab maja uuestisünni daatumit. Portaali kroonib vennaskonna vappepitaaf

Kultuur-Kunst → Kunst
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Rokokoo

ROKOKOO 1.Mis ajal levis rokokoo-stiil kunstis? 1720-1770 2.Missuguses riigis arenes ja levis kõige rohkem rokokoo? Prantsusmaal 3.Kuidas nimetatakse kunstiajaloos veel rokokooajastut? Regendi stiil., Louis XV stiil, Pompadouri stiil 4.Missuguseid ruume eelistati rokokooajastul? Väikseid ja hubaseid 5.Miss. toonid said regendistiilis sisekuju. lemmikvärvides? Roosa, helesinine, heledad toonid 6.Miss. joonistusvahendid võeti lisaks õlivärvidele veel kasutusele(18saj)? Pastellid 7.Millistes. kunstiliikides välj. Rokokooajastu kerge ja muretu iseloom? Arhitektuur, maalikunst ja skulp. 8.Miss. teemasid eelistas rokokooskulptuur? Suplejannad, tiivulised armastusjumalad, putosid, portsel. nipsasjakesed. 9.Iseloom. rokokoo maalisuuna rajaja A.Watteau'd töid. Maalis galantseid kõrgema seltskonna pidusid, teatriteemasid, meeleolu oli kurb ja igatsev. 10.Kes oli Jean Honore Fragonard? Mis sajandis oli tema looming? Rokokoomeister, 18 saj 11.Miss....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Vana-vene kunst

Jumalaema ikoonid: 1. Troonil istuv (eestvaates, surub enda vastu Jeesust) 2. Palvetav ( Käed üles tõstetud). 3. Teed näitav ( pöördub vaataja poole, osutab parema käega lapsele). 4. Heldiv( põsk põse vastu surutud). On ka päritolu kohale viitavad ikoonid: Vladimiri, Novgorodi Jumalaema. Ikoonide valmistamine : maalitakse puutahvlile, alguses kasutati temperavärve(valmistati käsitsi). Ei ole väärtust enne, kui on pühitsetud , mees ja naisfiguurid. 7. Kirjelda ikonostaasi: Ikoonidega kaetud vahesein. Eraldab altari kirikusaalist ning ühendab need omavahel kokku kolme ukse või väravaga. Kuningavärav sümboliseerib sissepääsu Jumalariiki. (Pilt). 8. Võõrsõnad. Tsentraalehitis- põhiplaani äärmised punktid on keskmest ühekaugusel. Vikkel ­ sfääriline kolmnurgakujuline arhidektuurilie vorm, mis võimaldas ehitada kupleid kõrgemale. Empoor ­ rõdutaoline ruumiosa.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Auguste rodin

,,Võidetu" põhjustas suure skandaali. Kui Rodin oli 76-aastane, kinkis ta terve oma tööde ja teste kunstiobjektide kollektsiooni Prantsuse valitusele. Need asuvad Hotel Brion'i Pariisis ja on tänapäevani nii asetatud nagu Rodin nad sinna pani. Rodini on peetud enamasti impressionistiks, kuid tema loomingus leidub jooni, mis on omased ka juugendile. Rodin püüdis kujutada vormide ,,vedelust", pehmeid kurve ja masse. Tema juugendperioodi skulptuurid, nii mees- kui naisfiguurid, on sageli justkui kinnistunud kivisse, millest nad on taotud. Nii kivi kui keha moodustavad orgaanilise terviku. Üks ilusamaid näiteid on skulptuur ,,Danaiid" (1885), kus naise selja, kaela ja juuste graatsilised jooned väljuvad teda sünnitanud tahumata kivist. Kivi ja keha saavad siin tervikuks. Veel sobib siia skulptuurigrupp ,,Sireenid" (1889), kes esindavad saatuslikke seksuaalseid preestrinnasid. Rodini vesivärvides visandid paistavad samuti silma vaba ja elegantse voolavusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Klassitsism

Pilt ise ehitati üles tasakaalukas, sümmeetriline ja rahulik. Tihti on pildis kaks plaani ­ esimene, kuhu on koondatud kogu tegevus ja teine plaan, mis on peaaegu ilma detailideta. Klassitsistlik maastik on enamasti kuiv ja vaese koloriidiga. 24) Nimeta kaks kuulsaimat prantsuse maalikunstnikku ja nende töid. Jacques Louis David ­ ,,Horatiuse vanne" ja ,,Tapetud Marat" Jean Auguste Dominique Ingres ­ Prantsuse keisririigi ja restauratsiooniajastu daamide portreed ja naisfiguurid 25) Nimeta üks kuulsaim hispaania maalikunstnik tollest ajast. Mille poolest looming eriline? Francisco Goya ­ lõi suure hulga teoseid, mis olid pühendatud hispaanlaste vabadusvõitlusele napoleoni vägede vastu ja vallutussõdade vastu üldse. Tema looming oli sillaks looduslähedaste traditsioonide ja romantismi vahel.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Vanakreeka skulptuuri esitlus

Vanakreeka Skulptuur Ajastud Arhailine ajastu e vana aeg 600-480 e.m.a. Klassikaline ajastu e õitseaeg 480- 323 e.m.a. Hellenistlik skulptuur e hiline aeg 323 e.m.a.-30 a m.a.j. Arhailine ajastu Jäik sirge asend Külgedele surutud käed Tihti virvendab nende näol eriline salapärane, ´´arhailine´´ naeratus Otsevaate määras ära püstine kiviplokk Kreekas on alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore) ´´Rõivastatud neiu´´ nn. Peplosega kore U 530 e.m.a Peplos, mille järgi seda kuju nimetatakse, on kreeka naiste riietuses ­ see on sirglõikeline ja sel puuduvad voldid, mis hiljem kujudele ilmuvad. Noormehe kuju, nn. kouros U 600 e.m.a marmorkujuke

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
2
doc

KUNSTIAJALOO KORDAMISKÜSIMUSED

Kreeta kujutav kunst. Keraamika Nimeta Kreeka kunsti 3 perioodi. Arhailine e. Vana aeg ­ 600-480 e.K.r Klassikaline e õitseaeg ­ 480-323 e.K.r Hiline e. Hellenistlik aeg ­ 323e.K.r ­ 30 p.K.r Nimeta Kreeka samba 3 põhiosa. kapiteel, tüves. baas Nimeta ja kirjelda Kreeka ehitusstiile. Dooria ­ vanim , Joonia -Korintose (kirjeldus peaks olema õpikus 52-53 ) Mis on karüatiidid. noorte naiste kujud Mis on kore ja kouros. Kirjelda. alasti meesfiguurid ­ kouros riietatud naisfiguurid ­ kore Mis on punasefiguuriline ja mustafiguuriline vaasimaal. Must ­ vaasil pole värvi ja mustaga peale tehtud , punasel on taust punane ja peale tehtud mustaga . Kirjelda Kreeka teatrit. keskmes paiknes ringi- või poolringikujuline näiteplats e. orkestra, mille taga oli enamasti puust lavakonstruktsioon e. skenee. Näitlejad ja koor esinesid orkestral, skenee oli taustaks. Kreeka teatris kuulus tähtis osa muusikale. Näitlejateks olid vaid mehed

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Esiaeg

5. homo sapiens e. tarkinimene · u. 40 000 aastat tagasi · arenenud aju · osavad käed Kütid, kalastajad ja korilased · kõige pikemat aega küttimine ja kalapüük · näljast aitasid välja marjad, seened, pähklid jne. · tunti hästi taimi, loomi ja linde · usuti hingedesse · esimesed joonised kraabiti luule, sarvele või kivile · kunst skemaatiline · pisiskulptuurid · laialt levinud väiksed naisfiguurid.(Willendorfi veenus) · algul määrati sugulust naisliini mööda · hakati tehtama koopamaale ( Lascaux ja Altamira) Maaharijad ja karjakasvatajad · üleminek viljelusmajandusele · ei sõltutud nii suurel määral enam loodusest · näljahädad harvenesid · vähenes suremus · pikenes eluiga · jäädi paikseks · eluasemeks pidevalt kasutatav maja · tingimused polnud võrdväärsed · arenes käsitöö

Ajalugu → Ajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arhitektuuri muuseumi retsensioon

igapäev mööda kõnnin. Treubluti maja (Draakoni galerii) Jacques Rosenbaum, Pikk 18, 1909-1910 Selle maja juures kasutas Rosenbaum esmakordselt juugendi vormikõne ning dekooriga. Alumise korruse fassaadil jääb silma suur kaarjas vitriinaken mida ümbritsevad draakonid. Ülemisel korrusel jäävad silma naisfiguurid, mis Tallinnas, erinevalt Riiast, olid väga haruldased. Maja fassaadi pole võimalik korraga haarata, see vajab pisut süvenemist. Majas asus Treubluti värvi, tapeetide ja rohtude kauplus. Olen ise samuti väga seotud selle majaga, sest paljud mu ema näitused on olnud just selles galeriis. Tallinna laululava

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessansi test 11.klass

.. Paekivi ja dolomiiti. 10. Kas ja kuhu veeti tallinna kiviseppade töid ? Gotlandile 11. Renessansi ajastust pärinev vanim säilinud hoone ...? Mustpeade maja. 12. Mustpeade vapil kujutati ...? Püha Mauritiuse büsti kujutist. 13. Kirjelda Mustpeade hoone raidkivikaunistusi. Kahekorruselise maja viil ääristatud dekoratiivsete voluutidega, fassaadile lisatud rohkesti raiddekoori - suured reljeeftahvlid(Kristus ja allegoorilised naisfiguurid - Õiglus ja Rahu), lõvi-, soku- jm. maskid ja maskaroonid korruse vahet markeerival vööndil, bareljeefid ratsanikega akende vahelisel seina pinnal, Poola-Rootsi kuninga Sigismundi ja tema abikaasa Anna skulptuurportreed allkorruse akende kohal. Lõvimaskide ja teemantkvaadriga ümarportaali fassaadi keskel ääristavad raidrustikas pilastrid. Tekstiriba Maarja Pent 11 klass 2012

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
6
docx

20. sajandi kunstiteose kirjeldus.

valmis aastal 1944. Maal jäi mulle silma kui külastasin Kumu Kunstimuuseumis näitust, kus eksponeeriti Delvaux’i teoseid. Mind köitis maalides peituv müstilisus ja ilu, mis tegid teosed väga meeldejäävaks ja elavaks. Paul Delvaux elas aastatel 1897-1994, ta oli Belgiast pärit sürrealist, kelle maalide tunnuslikeks elementideks ja meeldejäävateks kujunditeks on öised stseenid, müstilised somnambuulsed naisfiguurid ja antiikse arhitektuuriga linnakeskkond. Oma maalidel kujutab Delvaux isiklikke kinnisideid ja teda lakkamatult saatvaid mälestuslikke kujundeid, mis on sageli pärit juba tema lapsepõlve ajast. Tema töödes on kombineeritud klassikaline perfektsus, millega kaasneb erootiline ja kohati vaevav või ahastust tekitav atmosfäär. Tema tööde lahutamatuks osaks on paljad naised, kes on kui hüpnotiseeritult veidrates poosides, kuid samal ajal omavad justkui aegumatut ilu

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kreeka kunst

1.Kuidas periodiseeritake kreeka kunsti? Arhailine= 600-480eKr, Klassikaline= 480-323eKr, Hellenistlik= 323-30pKr 2.Milline oli kreeklaste usund? Polüteistlik 3.Milline ühiskonnakord valitses Kreekas? Demokraatlik 4.Mis on vana-Kreeka arhitekti tähtsaim ülesanne? Ehitada templeid 5.Millised 3 stiili seal olid? Mille järgi need nimetatud on? Dooria, joonia ja korintos( rangema realismi järgi) 6.Milline ehitiste tüüp on templitele aluseks? Kirik, minu arust 7.Templi üksikosad, alates ülevalt? Templi sisemus>viilkatus>talastik>kapiteelid>sambad>alus 8.Miks on vana-kreeka templid avaldanud nii suurt mõju hilisemate aegade arhitektuurile? Sest Kreeka templites avalduvad kõik need jooned,mida tavaliselt omistatakse arhitektuurile 1.Kus asuvad kõige paremini säilinud ja kõige vanemad dooria stiilis templid? Miks seal? Lõuna-Itaalias, sest seal asusid kreeklaste kolooniad 2.Kus arenes välja joonia stiil? Väike-Aasia rannikul 3.Mida tead Efoses...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
68 allalaadimist
thumbnail
54
pptx

Vana-Kreeka Jumalad ja surematud kunstiteosed

Teater loodi veinijumal Dionysose auks. Algselt olid lava ja pingid ehitatud puidust, kuid hiljem ehitati kogu teater kivist. Tänaseks on säilinud ainult varemed. Skulptuur Skulptuuride loomiseks kasutati marmorit ja pronksi. Kõige väärtuslikumaks peeti krüselefantiintehnikat. Selle tehnikaga loodi 5. saj eKr Athena kuju ja samuti ka Zeusi kuju. Tavalised skulptuurid olid alasti meesfiguurid või riietatud naisfiguurid. Skulptuuris on märgata Egiptuse kunsti mõju. Algselt olid skulptuurid tardunud poosis, kuid hiljem muudeti kujud juba rohkem Kettaheitja Delfi vankrijuht Kasutatud allikad  Kunstikultuuri ajaloo õpik 10. klassile  http://et.wikipedia.org/wiki/Vana-Kreeka  http://www.slideshare.net/guestdf1a8c/kreeka-jumalad  http://www.slideshare.net/guest2a25f0e/jumalad-rituaalid  http://kunstiabi.weebly.com/templid.html  http://et.wikipedia.org/wiki/Ol%C3%BCmpose_jumalad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Vanaaeg

· tõsine ja rahulik ilme · ! Polykleitos "Odakandja" · 1/7 kehast on pea, mis tekitab üliinimlikkuse. · luuakse kreeka ideaaltüüp, mis kujuneb kehtivaks kaanoniks. · Keha liikumine oluline - Myron "Kettaheitja" · Pronkskuju peajumal Zeusist · Ehitiste juurde hakkasid kuuluma reljeefid-kõrgreljeefid · figuurid reljeefidel katsid osaliselt teineteist · temaatika enamasti Võitlus b) Kaunis stiil · inimlik ja maine elu · alasti naisfiguurid esmakordselt · skulpt-d saledamaks, kergemaks ja graatsilisemaks · proportsioonid läksid paika-pea 1/8 kehast · portreekunst · Halikarnassose mausoleun - autor Skopas · Praxiteles "Hermes Dionysose lapsega" · Lysippos "Kaapija" c) Hellenism · mitmekesisem · jätkus kunsti iseseisvumine omaette kultuurialaks · arenes edasi portreekunst · elav, reegleid eirav, liikus realismi poole

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
44
odp

Vanakreeka kunst

taimevormid. Sambad on eriti saledad ja kõrged. Zeusi tempel SKULPTUUR Peamiseks materjaliks oli marmor ja pronks. Skulptuurikunsti moodustavad ehitistega seotud reljeefid ja kujud ning vabafiguurid ja portreebüstid. Krüselefantiintehnika- segatehnika, kus kuju puust südamik kaeti elevandiluust plaatidega (jäljendas keha) ning riietust ja relvi jäljendati kuldplekiga. ARHAILINE PERIOOD Alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore). Kujudes on tajutav egiptuse kunsti mõju. Kourosèd kehastavad kreeka ühiskonnas ideaalset sõjakangelast ja sportlast. Selline keha oli ka jumalatel. Mehe ideaalikehastas alasti atleet, naise ilu seostus riietuse, ehete ja soenguga. Kouros Kore KLASSIKALINE PERIOOD Kaob tardunud poos, hakatakse kujutama keerukaid liigutusi. Kujude näod on tõsised ja rahulikud. Kontraposti rakendamine (vabalt seistes toetumine ühele jalale).

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Vana-Kreeka ja Vana-Rooma arhitektuur ja skulptuur

koopiate põhjal. Kreeklased pidasid kõige väärtuslikumaks nn. krüselefantiintehnikas skulptuure ­ kuju puust südamik kaeti paljast keha jäljendavas osas elevandiluust plaatidega, riietust ja relvi aga jäljendati kuldplekiga, silmad valmistati aga värvilistest kividest. Selles tehnikas loodi 5. sajandil e.Kr. Athena kuju Parthenoni templis ning Zeusi kuju Olümpias. Vanemad, arhailisel ajal loodud vabalt seisvad kujud Kreekas on alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore). Egiptuse kunsti mõju on tajutav ­ noormehed on laiaõlgsed, sirgelt seisvad, rusikas käed kõrval ning vasak jalg asetatud veidi ettepoole. Kreeklastel oli anatoomia järgimine esialgu kohmakam, kuid nad on esimesed, kes õppisid tegema vabalt, ilma toeta seisvaid suuri inimfiguure. Levinud on ütlus: kui Rooma riik alistas Kreeka, vallutas kreeka kunst omakorda Rooma. Rooma on vahelüli, mille kaudu kreeka kunstitraditsioon anti edasi läände. Alles roomlaste

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vana-Kreeka ja Vana-Rooma arhitektuur ja skulptuur

koopiate põhjal. Kreeklased pidasid kõige väärtuslikumaks nn. krüselefantiintehnikas skulptuure – kuju puust südamik kaeti paljast keha jäljendavas osas elevandiluust plaatidega, riietust ja relvi aga jäljendati kuldplekiga, silmad valmistati aga värvilistest kividest. Selles tehnikas loodi 5. sajandil e.Kr. Athena kuju Parthenoni templis ning Zeusi kuju Olümpias. Vanemad, arhailisel ajal loodud vabalt seisvad kujud Kreekas on alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore). Egiptuse kunsti mõju on tajutav – noormehed on laiaõlgsed, sirgelt seisvad, rusikas käed kõrval ning vasak jalg asetatud veidi ettepoole. Kreeklastel oli anatoomia järgimine esialgu kohmakam, kuid nad on esimesed, kes õppisid tegema vabalt, ilma toeta seisvaid suuri inimfiguure. Levinud on ütlus: kui Rooma riik alistas Kreeka, vallutas kreeka kunst omakorda Rooma. Rooma on vahelüli, mille kaudu kreeka kunstitraditsioon anti edasi läände. Alles roomlaste

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Auguste Rodin & Skupltuur

graatsilised. Sageli kasutas Minne motiivi kordust (purskkaev viie põlvitava figuuriga, 1898/1906, sellega kujunes ta juugendskulptuuri tähtsaimaks esindajaks). Minne`d mõjutas tugevasti prantsuse skulptor Auguste Rodin. Rodini on peetud enamasti impressionistiks, kuid tema loomingus leidub jooni, mis on omased ka juugendile. Rodin püüdis kujutada vormide ,,vedelust", pehmeid kurve ja masse. Tema juugendperioodi skulptuurid, nii mees- kui naisfiguurid, on sageli justkui kinnistunud kivisse, millest nad on taotud. Nii kivi kui keha moodustavad orgaanilise terviku. Üks ilusamaid näiteid on skulptuur ,,Danaiid" (1885), kus naise selja, kaela ja juuste graatsilised jooned väljuvad teda sünnitanud tahumata kivist. Kivi ja keha saavad siin tervikuks. Veel sobib siia skulptuurigrupp ,,Sireenid" (1889), kes esindavad saatuslikke seksuaalseid preestrinnasid. Rodini vesivärvides visandid paistavad samuti silma vaba ja elegantse voolavusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
69 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kunsti KT

Mida aeg edasi, seda tõetruumalt ja looduslähedasemalt hakati inimesi kujutama. Ornamentikas kasutati enim meandrit ja palmetti. Tuntuimad kunstnikud sellest ajast on Apelles ja Philoxentos. Nad oskasid arvestada pildi sisse suunduvate vormide illusoorset lühenemist ja kehade mahulisuse näitamist varjudega, kuid nad ei kasutanud tsentraalperspektiivi. 4. Vanemad, arhailise ajajärgu skulptuurid on alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore). Kourosed seisavad sirgelt valveseisakus, üks jalg eespool. Kehavormid on üldistatud, peaaegu skemaatilised. Nad kujutasid ideaalset sõjakangelast või sportlast. Nägudel oli veider kramplik naeratus. Korede ilme oli rõõmus ja pidulik. Klassikalisel ajajärgul toimus suur muutus vabafiguurides. Kadus tardunud poos ja hakati kujutama keerukamaid liigutusi. Arhailised kujud olid enamasti eestpoolt vaatamiseks, aga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
docx

India kunst

Egitajate ja kujurite kunst on alati teineteist täiendanud. Indias on aga arhitektuur ja skulptuur sulanud nii omapäraseks tervikuks. Maa lodeosas mõjutasid skulptuuri Gandharo koolkonna kunstnikud, kelle loomingus on ühinenud Kreeka ja budistliku kunsti elemendid. Gandharo skulptuuris kujunesid kanoohilised antropomorfsed mediteeriva Buddha kujud. Mathura koolkonda iseloomustavad tugevate rindade ja kitsa ninaga naisfiguurid. Uus tõus India kunstis toimus Guptade riigi ajal, kuhu kuuluvad suurejooneliste freskodega Ajanta kaljutemplid. Templid ise meenutavad rohkem monumente. Õhtumaa sakraalehitistes on seinte ülesandeks enamasti olnud ruumi moodustamine. India pühadekodade seinad aga näivad koosnevat mitte loogilistest ehitusdetailidest, vaid skulptuuride massist. Tühja, vaba pinda ei leidu peaaeguüldse. Suure, tervikliku ruumi mõju pääseb valitsema ainult

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kunstiteose analüüs

reegleid (naisi on korraga kujutatud nii eest kui ka külgvaates, kehaosad on taandatud geomeetriliste kujundite lähedasteks). Naised on ühtlasi reaalsed (lihtsad vormid ja viimistlemata käsitlus) kui ebareaalsed (unenäolaadsed ilmed, viited primitiivsete rahvaste vormidele ja kujutamisviisidele). Ümarus naistes on asendunud teravate ja kandiliste joonte ning vormidega, mis viitab algavale kubismile Picasso loomingus. Picasso naisfiguurid seisavad vaateaknal justkui väga jõuliselt ja eneseteadlikult, pildi emotsionaalsuse loob aga pigem vorm ja värvikäsitlus kui naiste meeleolu (mis viitab eelkõige ükskõiksusele). Värving on külm, naiste nahavärvile vastandub külm vastandsinine, mis rõhutab jõulist ja dünaamilist meeleolu. Teos ei mõju rahulikuna, vaid pigem väljakutsuvana ­ nagu tahaks naised Avignonist mingit ühist ideed väljendada ja vaatajale intensiivselt edasi öelda

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

Renessanss Ajastu isel.: 14-16.saj (kõige varem Itaalias); kiriku osatähtus endiselt suur; reform. seotud uued ideed ­> inimene peab saamaga Jumalaga otse suhelda; piiblit peab lugema (rahva harimise algus, piibli tõlkimine)­> kirjaoskus muutus üldiseks (Lääne-Eur.); maadevastused; inimeste maailmapilt muutus, elurõõmsam maailmavaade; oluliseks mõjuteguriks said eri kultuuritaustad; suured sõjad: Pr-It sõjad, Rooside sõjad, Saksa väikeriikidevahelised sõjad; linnakutluur arenes edasi ­ linnakodanik muutus eraldi seisuseks; teaduse ja tehnika kiire areng ARHITEKTUUR: juhtpos. tõusis Itaalia; hooned väiksemad ­ kadus püüd kõrgustesse; sammas ja kuppel; hinnati harmooniat, proportsioone; kaarjad jooned Itaalia: tähtis Firenze; juhtpos. kuulus Medici dünastiale; esimene arhitekt Brunelleschi ja tema töö: Firenze katedraali kuppel;lastekodud ­ Capella Pazzi Firenzes; eriti hoogne palazzode ehitamine (2-3 korrust, alumine rustikaalses stiilis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kreeta, Kreeka, Etruskite ja Rooma kunst

 Rooma/Pariisi pantheon Skulptuur  Materjalideks marmor ja pronks Nõrk, kahjustunud saab ümber valada  Jaguneb kolme perioodi:  Arhailine periood  Vanimad kahel jalal seisvad kujud  Alasti meeskujud – kourused (iluideaaliks atleetlikus) - eeskuju Egiptusest, sirge ja jäik, üks jalg ees, skemaatiline, üldistatud.  Riides naisfiguurid – kore - seisab sirgelt, veidi kohmakas, jäiga näoilmega.  On tajutav Egiptuse kunsti mõju Egiptuses oli seotud Erinevuse materjaliga d Eraldi seisev vabafiguur  Vanim säilinud pronksskulptuur: Poseidon Artemisioni  Klassikaline periood  Poosid keerukad  Looduslähedus  Skulptuur saavutab tipu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Egeuse ehk Kreeta Mükeene kunst - Hellenistlik kunst

9. Mis on Mis on Erechtheioni suurim iseärasus? Miks see tempel on nii keerulise ülesehitusega? Keeruline ülesehitus tuleneb mitme vanema pühapaiga ühendamisest. Selle iseärasuseks on ühe eeskoja sammaste kujud ­ naiste kujud (karüatiidid). VANAKREEKA SKULPTUUR 1. Milliseid materjale kasutasid vanakreeka kujurid? Marmor ja pronks. 2. Miks on varased kujud jäigas püstasendis? Egiptuse kunsti mõjud. 3. Kes olid kauros'ed ja kore'd? Kauros ­ alasti meesfiguurid Kore ­ riietatud naisfiguurid 4. Millise suure muutuse skulptuuris tõi kaasa klassikaline ajajärk? Kaob tardunud poos, hakatakse kujutama keerukamaid liigutusi, kujud olid ilmekad igast küljest, näod tõsised ja rahulikud, kujutati skeletiluude asetust ja lihaste pinget ­ väga loomulik ja looduslähedane. 5. Millega seostad terminit ''kontrapost''? Vabale seisangule, kasutusel tugijalg ja nõjajalg. 6. Nimeta paar kuulsat skulptuuri, mis väljendavad hästi liikumist. Kettaheitja, odakandja, kaapija. 7

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kreeka Hellenistlik kunst

Eksisteeris ka paraaditsev temaatika, Usinalt hakati kopeerima vanemaid mida harrastati eriti just õukondades ning skulptuure; tänu nendele koopiatele kus skulptorid kujutasid peeni ja maiseid teamegi paljusid kujusid, mis ise on hävinud Aphroditesid ja Apolloneid, kes kaunistasid või alles üles leidmata. altareid ja templeid. Kreeka skulptuur Arhailine aeg: alasti meesfiguurid, naisfiguurid. Sirged kujud, 1 jalg ette astumas. Keha vormid üldistatud. Ilme puudub ­ arhailine naeratus Klassikaline aeg: keerukamad poosid, kontraposti rakendamine. Inimese nägu idealiseeritud. Kreeka iluetalon. Hellenistlik aeg: pronksitehnika, antiikkreeka mütoloogia erinevad stseenid. Hellenistlikus skulptuuris võib jälgiga mitut erinevat suunda/koolkonda. Ateenas ja Aleksandrias käsitleti teemasid ja kasutati võtteid, mis olid alguse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
73 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Juugendstiil

Audentese Spordikool JUUGENDSTIIL Referaat Koostas: Jan Õiglane 12d 1. november 2010. a. Sisukord 1. Juugendstiil..................................3 2. Maalikunst...................................4 3. Arhitektuur..................................5 4. Graafika......................................6 5. Skulptuur....................................7 6. Kasutatud Kirjandus........................8 2 Juugendstiil Juugendstiil sai alguse 19. sajandi lõpul Inglismaal. Euroopa mandrile jõudis see aga hiljem. Stiili kasutati peamiselt arhitektuuris, sisekujunduses, raamatu- ja plakatikujunduses vähemal määral aga maalikunstis ja skulptuuris. Juugendstiili loomisel oli kahesugune eesmärk: taheti vältida vanade stiilide ja teemade lõputut kordust ning luua stiili, mis kujundaks keskkonda. Tunti, et seda võib saavutada kõigi dekoratiivsete kunstide ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Juugendstiil (kunstiajaloo referaat)

graatsilised. Sageli kasutas Minne motiivi kordust (purskkaev viie põlvitava figuuriga, 1898/1906, sellega kujunes ta juugendskulptuuri tähtsaimaks esindajaks). Minne`d mõjutas tugevasti prantsuse skulptor Auguste Rodin (1840 ­ 1917). Rodini on peetud enamasti impressionistiks, kuid tema loomingus leidub jooni, mis on omased ka juugendile. Rodin püüdis kujutada vormide "vedelust", pehmeid kurve ja masse. Tema juugendperioodi skulptuurid, nii mees- kui naisfiguurid, on sageli justkui kinnistunud kivisse, millest nad on taotud. Nii kivi kui keha moodustavad orgaanilise terviku. Üks ilusamaid näiteid on skulptuur "Danaiid" (1885), kus naise selja, kaela ja juuste graatsilised jooned väljuvad teda sünnitanud tahumata kivist. Kivi ja keha saavad siin tervikuks. Veel sobib siia skulptuurigrupp "Sireenid" (1889), kes esindavad saatuslikke seksuaalseid preestrinnasid. Rodini vesivärvides visandid paistavad samuti silma vaba ja elegantse voolavusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Klassitsism

Ta oli suur kunstnik, kes elas väga raskelt üle seda, et tema teosed leidsid toetust ainult kõige konservatiivsema ja kunstivõõrama publiku poolt. Ta püüdis saada iga hinna eest "kaasaegseks Raffaeliks", mõistmata suuri ühiskondlikke muutusi, mis olid toimunud. Tema suured kompositsioonid, mida ta ise kõige tähtsamaks pidas, esindasid juba valmimise hetkel kunsti eilset päeva. Tema loomingu paremikku kuuluvad Prantsuse keisririigi ja restauratsiooniajastu daamide portreed ja naisfiguurid. Klassitsismi mõju Euroopa maades oli ebaühtlane. Prantsusmaal, Venemaal ja Itaalias oli ta peaaegu ainuvalitsev. Hispaania selle aja kuulsaim kunstnik FRANCISCO GOYA (1746- 1828)jäi aga klassitsismist hoopis puutumata. Arvukate õukonnaportreede kõrval on Goya loonud suure hulga teoseid, mis on pühendatud hispaanlaste vabadusvõitlusele Napoleoni vägede vastu ja vallutussõdade vastu üldse. Tema võimas isikupärane looming on nagu sillaks 17.-18

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss küsimused/vastused

. Portaalis asuv värvikas uks pärineb 1640. aastatest. Praeguse ilme sai fassaad 1597. a., mil tuntud kiviraiduri ja ehituskunstniku Arent Passeri ideekavandi teostas ehitusmeister Hans Luttigk. Kahekorruselise maja viil ääristati dekoratiivsete voluutidega, fassaadile lisati rohkesti uut raiddekoori (milledest vanimad on 1575. aastast pärinevad etikukivid) - suured reljeeftahvlid (Kristus ja allegoorilised naisfiguurid - Õiglus ja Rahu), lõvi-, soku- jm. maskid ja maskaroonid korruse vahet markeerival vööndil, bareljeefid ratsanikega akendevahelisel seinapinnal, Poola-Rootsi kuninga Sigismundi ja tema abikaasa Anna skulptuurportreed allkorruse akende kohal jm. Lõvimaskide ja teemantkvaadriga ümarportaali fassaadi keskel ääristavad raidrustikas pilastrid. Tekstiriba selle kohal kannab maja uuestisünni daatumit. Portaali

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
16
odt

Auguste Rodin

kogu oma jõus; paisutatud musklid, figuuride kontuurid. Rodin ehitas oma kujud üles nii, et nende väljendusrikkus ja liikumise mitmekesisus avaneb vaatajaile kogu täiuses, ükskõik kus nad vaataja suhtes asuksid. Pärast Michelangelot olid seda vaid vähesed kujurid teinud. 7 Rodin püüdis kujutada vormide ,,vedelust", pehmeid kurve ja masse. Tema juugendperioodi skulptuurid, nii mees- kui naisfiguurid, on sageli justkui kinnistunud kivisse, millest nad on taotud. Nii kivi kui keha moodustavad orgaanilise terviku. Üks ilusamaid näiteid on skulptuur ,,Danaiid", kus naise selja, kaela ja juuste graatsilised jooned väljuvad teda sünnitanud tahumata kivist. Kivi ja keha saavad siin tervikuks. Veel sobib siia skulptuurigrupp ,,Sireenid", kes esindavad saatuslikke seksuaalseid preestrinnasid. Rodini vesivärvides visandid paistavad samuti silma vaba ja elegantse voolavusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Keskaja naine

Keskaja ning tänapäeva naise elukäik ja ­olu on võrreldes tänspäevaga tundmatuseni muutunud. Keskajal olid naised tugevalt meeste kontrolli all ja võrduseni oli veel pikk tee minna. Referaadi eesmärk on anda ülevaade sellest, milline oli naiste elu üldiselt, mis olid tema igapäevased kohustused, kas ja kuidas naised said haridust ning millistel ametikohtadel oli neil võimalik töötada. Referaadis on välja toodud ka keskaja tähtsamad naisfiguurid. Valisin just selle teema, kuna soovisin teada, milline oli keskajal just naiste elu , millised võimalused neil olid ja kuidas omandati haridust. Varasemalt olen palju lugenud just meessugupoole kohta ja ka see oli üks põhjusi, mis tekias huvi ka naiste olukorra ja rolli vastu. 3 Naise elu keskajal Naise elu keskajal oli väga erinev tänapäevasest. Keskaegse kristliku ühiskonna käsitluste

Pedagoogika → Pedagoogika alused
65 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Kreeka & Rooma kunst

kividest(nt Athena kuju Parthenoni templis, Zeusi kuju Olümpias) c)moodustus kolmest osast: ­ ehitistega (peamiselt templitega) seotud reljeefid ja kujud ­ vabafiguurid ­ portreebüstid 2.Arhailisel ajajärgul a) vabalt seisvad kujud (tajutava egiptuse kunsti mõjuga) ­ alasti meesfiguurid ­ kouros ­ riietatud naisfiguurid ­ kore 3.Klassikalisel ajajärgul a) kaob tardunud poos ja hakatakse kujutama keerukamaid liigutusi b) kontraposti rakendamine (vabalt seistes toetumine ühele jalale) c)hakatakse jäljendama skeletiluude asendeid ja lihaste pinget d)kuulsaimad teosed ­ ,,Odakandja" - Polykleitos ­ ,,Kettaheitja" - Myron e)akropolide skulptuuride peamiseks autoriks oli Pheidias (u 490-430 eKr)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunstiajalugu 10. klass

· Kreeka arhidektuuis vaimustab eelkõige kontsruktiivne loogika. · Dooria stiilis tempel püstitati Apollonile Korinthoses; Hera tempel Paestumis. Poseidoni tempel. · Joonia stiilis Artemise dipteer Efesoses. · Kreeklased pidasid kõige väärtulsikumaks nn krüselefantiinitehnikas skulptuure. Selles tehnikas on nt Athena kuju Parthenoni templis ja Zeusi kuju Olümpias. · Arhailisel ajal loodud vabalt seisvad kujud Kreekas on alasti meesfiguurid (kouros) ja riietatud naisfiguurid (kore) · Laiaõlgsed noormehed seisavad sirgelt ja peaagu valvelseisaus, rusikas käed kõrval, kuid vasak jalg veidi eespool. Keha vormid on üldistatud, peaaegu skemaatilised. · Kreeklased olid esimesed, kes tegid vabalt , toeta seisvaid suuri inimfiguure. Kourosed tähistavad kujutlust ideaalsetest sõjakangelastest ja sportlastest. Kouroste loomine levis Mandri- Kreekas aga korede traditsioon lähtus Väike- Aastast, joonia maakonnast.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Tsivilisatsioonid

Koopamaalingutega (n Chauvet` ja Lascaux` Prantsusmaal, Altamira Hispaanias) üritati saavutada jahiõnne või pühitseti selliselt kaunistatud Antropogenees ja tsivilisatsioonide kujunemine Tsivilisatsioonid väljaspool Euroopat 7 koobastes noori kogukonnaliikmeid täiskasvanu staatusesse. Lisaks koopamaalidele pärinevad paleoliitikumi lõpust nn Veenuse kujud ­ rõhutatult paksud ja suurte sootunnustega naisfiguurid, mis võisid olla seotud viljakusriitusega (n Austriast 1908 leitud Willendorfi Veenus u 25 tuh a tagasi). Antropogenees ja tsivilisatsioonide kujunemine Tsivilisatsioonid väljaspool Euroopat 8 3. VILJELUSMAJANDUS JA TSIVILISATSIOONIDE KUJUNEMINE: 3.1. Põlluharimise ja karjakasvatuse algus:

Ajalugu → Ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Juugend

graatsilised. Sageli kasutas Minne motiivi kordust (purskkaev viie põlvitava figuuriga, 1898/1906, sellega kujunes ta juugendskulptuuri tähtsaimaks esindajaks). Minne`d mõjutas tugevasti prantsuse skulptor Auguste Rodin (1840 ­ 1917). Rodini on peetud enamasti impressionistiks, kuid tema loomingus leidub jooni, mis on omased ka juugendile. Rodin püüdis kujutada vormide "vedelust", pehmeid kurve ja masse. Tema juugendperioodi skulptuurid, nii mees- kui naisfiguurid, on sageli justkui kinnistunud kivisse, millest nad on taotud. Nii kivi kui keha moodustavad orgaanilise terviku. Üks ilusamaid näiteid on skulptuur "Danaiid" (1885), kus naise selja, kaela ja juuste graatsilised jooned väljuvad teda sünnitanud tahumata kivist. Kivi ja keha saavad siin tervikuks. Veel sobib siia skulptuurigrupp "Sireenid" (1889), kes esindavad saatuslikke seksuaalseid preestrinnasid. Rodini vesivärvides visandid paistavad samuti silma vaba ja elegantse voolavusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunstiajaloo kordamine

Ioonial oli 2 voluuti millel oli inime ja loom kujutisi. Korintos, kapiteel on kõrge karika kujuline, kus on kasutatud taime ornamente, pikad ja sihvakad. 11. Tavaline tempel oli ristküliku kujuline põhjaplaaniga. Ehitusmaterhaliks olid esialgu puu ja savi, hiljem kivi- marmor. Sidumiseks kasutatu metalseid klambreid Kuulsamaid Nike tempel, Poseidon tempel. 12.Karüatiid ­ marmorist naisekuju katust kandva sambana e. Naisekujulinesammas. 13.kore- riides naisfiguurid Kouros ­ alasti seisvad meeste kujud/MÕLEMAD KREEKA KUNST 14. ,,Kapitooliumi emahunt" Etruskide üks tuntumaid teoseid 15. Trajanuse sammas ­ 40 m kõrgune silinder, mida spiraaline kattis 200m pikkune reljeefriba keisri sõjaliste võitude kujutistega. Panteon ­ kuppelehitis, kõikidele jumalatele pühendatud ehitis. Colosseum ­ amfiteater, mahutas 50000 inimest, millel oli 80 sissepääsu Akvedukt ­ veejuhe, kõrge kivisilla taoline Term ­ avalik saunakompleks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kunstiteose tõlgendamisest Edouard Manet teose "The Masked Ball at the Opera" näitel

Kunstiteose tõlgendamisest  Edouard Manet teose  "The Masked Ball at the Opera" näitel Edouard Manet’ teos Masked Ball at the Opera valmis 1873. aastal. 1874. aastal esitas kunstnik teose Pariisi Salongi näitusele, kuid töö lükati žürii poolt tagasi. Hetkel asub teos Washingoni  rahvusgaleriis (National Gallery of Art, DC, USA). Tegemist on õlimaaliga, lõuendi mõõtmeteks  59,1 x 72,5 cm. Pildil on kujutatud maskiballil viibivat rahvahulka, kellest enamuse moodustavad soliidsetes mustades ülikondades torukübaraid kandvad mehed. Pildil olevate naiste  (väljaarvatud ühe) nägu varjavad maskid ning enamus neist on riietunud tumedatesse maani  kleitidesse. Pildi koloriit on rahvahulga riietusest tulenevalt valdavalt tume ja monokroomne.  Värvikamaid nüansse lisavad kirevates kostüümides arlekiinid ning mõned värvilised  aksessuaarid. Tumedates tooni...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
208
pdf

Vana-Kreeka kunst.

tasus riik. Näitlejad kandsid maski, kostüümid vastasid näidendi laadile. Etenduse mõju suurendamiseks kasutas lavastaja mitmesuguseid teatrimasinaid. Arhailise perioodi Vana-Kreeka skulptuurid mõjuvad veel skulptuur ebaloomulike ja egiptusepärastena. Neid iseloomustab sirge, tardunud seisang, tihedalt vastu külgi surutud käed ja grimassitaoline naeratus. Arhailisel ajal loodud kujud on alasti meesfiguurid – kouros-ed ja riietatud naisfiguurid – kore-d Paremal kouros Meloselt, 550 eKr. marmor, 2,14 m Vasakul kaksik-kourosed Kleobis ja Biton (Akropoli muuseumist u 590 eKr. 2,70 m), paremal kouros (u 600 eKr.). Vasakul kore Peploselt (polükroomne marmor, u 530 eKr., 1,20 m), paremal kore u 674-500 eKr. Kored Akropoli muuseumist. Athenale ohvrit toov Vasikakandja Ateena Akropoli muuseumist. 4-hobuselise kaariku Vankrijuht Delfist. (478 eKr., pronks), vasakul rekonstruktsioon.

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Muusika ajalugu

paikadesse. Iga tempel oli pühendatud ühele kindlale jumalale. Ehitise kõik detailid olid proportsionaalses sõltuvuses ning allusid kindlale loogilisele süsteemile. Nii üldpildis kui ka detailides valitses suurejooneline, rahulik harmoonia. Templid olid põhiliselt ehitatud valkjast ja hallist marmorist. Arvukalt ehitati amfiteatreid. Neist suurejoonelisem on Colosseum, mis asub Roomas. Skulptuur - Kreeka skulptuuri teemaks oli ideaalse inimese kuju. Valitsevaks olid rõivais naisfiguurid. Neile oli iseloomulik tardunud hoiak ja grimassi-taoline naeratus. Materjalina kasutati pehmeid, kergesti tahutavaid kivisorteja sitket pronksi. Kreeka portree rõhutas esmajoones üldinimlikke jooni, rooma portree aga lähtus individuaalsest karakteristikast, kartmatanäidata inimest niisugusena, nagu ta oli. Maalikunst - Maalikunsti arenemist saame jälgida ainult vaasimaalide põhjal, kuna aja jooksul on kõik muud teosed hävinud. Vaasimaali süeed pärinesid mütoloogiast,

Muusika → Muusika
133 allalaadimist
thumbnail
17
doc

El Greco

vulgaarsetele nägudele, see aga tõstab dramaatilist pinget. Teiselt poolt on ülespoole suunatud pilguga Kristusele kontrastiks ristipuu üle kummardava mehe figuur- sellega saavutab psühholoogiline pinge plastilise väljenduse. El Greco asetab vastupidiselt Tintorettole pearõhu pildist väljapoole, sinna, kuhu suunab meid Kristuse pilk. Selle tagajärjel puudub maalil aga tasakaal. Maal on ülesehitatud püstloodis, astmeliselt. Alumise servaga äralõigatud naisfiguurid süvendavad maali transtsendentset muljet. Inimene on sellel maalil kaotanud oma tähtsuse inimesena ning just see muudabki selle teose omapäraseks. ,,Laokoonis" (Lisa nr 4) lamab kuklasse surutud pea ja taeva poole suunatud pilguga rauk oma poegadega maas nagu kristlik märter, ilma et ta end madude vastu kaitseks. Teoses ,,Viienda pitseri avamine" (Lisa nr 5) valitseb eriti tugev sisemine rahutus. Ingel laotab laia zestiga käsi taeva poole

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Vana-Kreeka

akantuselehtede kujutised.Alaosa on karika või vaasikujuline.Parimaks näiteks on 2 saj. m.a.j. lõpetatud Olümpieion Ateenas. Dooria stiil Joonia stiil Korintose stiil Skulptuur Arhailise perioodi skulptuurid mõjuvad veel ebaloomulike ja egiptusepärastena. Neid iseloomustab sirge, tihedalt vastu külgi surutud käed ja grimassitaoline naeratus. Arhailisel ajal loodud kujud on alasti meesfiguurid ­ kouros-ed ja riietatud naisfiguurid ­ kore-d. 7 Klassikalisel perioodil (5. saj. eKr.) toimus skulptuuris murrang ­ inimkeha kujutamises saavutati täielik kindlus ja vabadus. Loodi vabalt seisvaid figuure.Sünnivad kujud , kus keharaskus on kantud ühele jalale, teine jalg on aga lõdvaks jäetud. Tulemuseks oli ennenägematu looduslähedus ja väljenduse veenvus. Polykleitose " Odakandjas "on arvesse võetud lihaste liikumist naha all

Kultuur-Kunst → Kunst
37 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Egeuse, Vanakreeka, Etruskide, Rooma kunst

Kaidi Kiidemaa 10E Vasta küsimustele Egeuse ehk kreeta-mükeene kunst. 1. Kus asusid Egeuse kunstikultuuri piirkond ja tähtsamad kunstikeskused? Egiptuse vahetus läheduses Egeuse mere piirkonnas kujunes III at välja õitsev tsivilisatsioon, millel oli kolm keskust: 1. Küklaadide saarterühm Kreeta saare ja Mandri- Kreeka vahel. 2. Kreeta saar, kus arenenud kultuuri nimetatakse legendaarse kuninga Minose järgi m i n o i l i s e k s. 3. Eel-kreeka , h e l l a a d i l i n e kultuur Peloponnesose poolsaarel 2. Kirjelda Knossose paleed. Kuidas siin põimusid tegelikkus ja müüdid? Koosnes paljudest ruumidest, mis paiknesid umber nelinurkse siseõue. Oli terasse, koridore, trepikäike, palee eri osad paiknesid eri tasapindadel. Elamiseks väga mugav toimis veevärk ja kanalisatsioon.Alumisel korrusel olid peamiselt laoruumid, teisel korrusel suurem...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
173 allalaadimist
thumbnail
3
doc

10. klassi kordamine

1. Nimeta tähtsamad kunstiliigid ja nende jagunemine? I ARHIDEKTUUR- 1) sakraararhidektuur(kirikud, kabelid, moseed, templid) 2) profaanarhidektuur(lossid, paleed, linnused, raekojad, elamud) II SKULPTUUR- 1) reljeefid(kõrgreljeef, madalreljeef, süvendreljeef) 2) ümarplastika. Skulptuur jaguneb ka: vabaplastika, monumentaalplastika ja ehitusplastika. III MAALIKUNST- 1) seina e. monumentaalmaal(fresko-ja sekotehnikas) 2) tahvelmaal 3) raamatu e. miniatuurmaal 4) mosaiikmaal e. vitraazikunst IV GRAAFIKA- 1) kõrgtrükk 2) sügavtrükk 3) lametrükk V TARBEKUNST- 1) keraamika(savist esemed) 2) metallehistöö 3) klaasikunst 4) nahkehistöö 5) tekstiil 6) puitehistöö 2. Millised olid üldse esimesed maalid, skulptuurid ja arhidektuurialged? Leiukohad? Kõige esimesena hakati skulptuure tegema, seejärel koopamaalid(10-15000 eKr.) Arhidektuurialged- Inglismaal Stonehenge'is, Menhir Lääne-Saksamaal(u 200...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
49 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun