Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mängijad" - 366 õppematerjali

mängijad - vigastus...................................................................................................................7
thumbnail
25
doc

Mängud - erinevad mängud

mängudes haarata kaasa esimestena), passiivne, kõhkleja (tuleb leida "ergutusrohtu") või agressiivsed (segavad tahtlikult, tekitavad ohtlikke olukordi). 5. HARJUTUSMÄNGUD 5.1 MÄNGUD VALMISOLEKU, TÄHELEPANU JA MÄLU HARJUTAMISEKS 5.1.1 Petteliigutused Laste vanusekategooriad: üheksa- kuni üheteistaastased mängijad; kaheteist- kuni üheteistaastased mängijad; viieteistaastased ja vanemad mängijad. Sobiv nii poistele kui tüdrukutele. Mängijaid kas 5-10 või 11-30. Mänguga harjutatakse tähelepanu ja osavust. Vahendid: võrkpall. Mängijad seisavad ringis. Kapten läheb palliga ringi keskele. Sealt hakkab palli viskama kaasmängijatele, kes selle tagasi viskavad. Kolm lisareeglit muudavad selle tavalise söödatreeningu lõbusaks mänguks. Esimene reegel käsib kõigil, kellel parajasti palli käes pole või kelle poole pall ei lenda, hoida käsi rinnal risti

Kategooriata → Vaba aja programm
223 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Liikumismängud ja teatevõistlused

LIIKUMISMÄNGUD Nurkade täitmine Mänguks vajalikud vahendid: 5 koonust - 4 nurkades ja 1 keskel. Mängu kirjeldus: Mängijad seisavad koonuste juures. Vile peale hakkavad nurkades olevad mängijad päripäeva järgmise koonuse poole jooksma. Keskel olev mängija püüab jõuda väljaku ühte nurka enne nurgast jooksvat mängijat. EPS Osalejate arv: vähemalt 3 Mängu kirjeldus: Valitakse osalejate seast üks isik, kes peab silmad kinni teised osalejad poolelt korvpalliväljakult ülesse leidma. Kõigepealt seisab ta väljaku keskel ja keerutab ennast silmad juba kinni ning loeb mõttes järjest tähti E,P,S,E,P,S jne

Pedagoogika → Pedagoogika
48 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Keelpillid

-17. sajandil kujunesid euroopas välja Viiul, altviiul e vioola, Tsello ja kontrabass(valmistamiseks kasutati erinevaid puite: Kuusk, mänd ja vaher jne). · 17. - 18. saj tegutsesid Amatide, Guarneride ja Stardivaride Suguvõsast pärit pillimeistrite saavutused on jäänud tänani ületamatuks. · Nn viiulite perekonnda kuuluvad pillid on kõik keelpillid Viiul · Pikkust 60 cm · Kõige heledama häälega Eesti tuntimad viiuli mängijad: Manno Männi, Arvo Leibur ja Urmas Vulp Altviuul e vioola · Veidi suurem kui viiul ja madalam Eesti tuntimad vioola mängijad: Arvo Haasmaa ja Rain Vilu Tsello · Pikkus 155 cm · Seda mängitakse istudes pill põlvede vahel. Metallist tugivarras põrandal Eesti tuntimad tsello mängijad: Teet järvi, Leho Karin ja Pärt Tarvas Kontrabass

Muusika → Muusikaõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Golfi algõpetus

Etikett Sissejuhatus See peatükk annab juhiseid, mil viisil golfi peaks mängima. Kui neid juhiseid järgitakse, saavad kõik mängijad golfi maksimaalselt nautida. Läbivaks põhimõtteks golfi mängimisel on see, et alati tuleb väljakul teistega arvestada. Mängu vaim Golfi mängitakse enamasti ilma kohtunikupoolse pideva järelevalveta. Mäng tugineb inimeste aususele - eeldusele, et teiste mängijatega arvestatakse ning reeglitest peetakse kinni. Kõik mängijad peaksid käituma distsiplineeritult, näidates alati üles viisakust ja järgides ausa mängu

Sport → Kehaline kasvatus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Klassiõhtu mängud

''Kes ma olen?'' Mängijad istuvad ringis. Valitakse üks inimene, kes peab ruumist lahkuma (valimine näiteks loosi teel). Kui üks inimene on ruumist lahkunud, lepivad ülejäänud mängijad omavahel kokku kes ta on (valida tuleks erinevate ametite/elukutsete seast). Näiteks: lepitakse kokku, et ta on koristaja. Nüüd kutsutakse ruumist väljunud mängija ruumi tagasi ning ta küsib igalt ringis istuvalt mängijalt mida ta peaks endale ostma? Esimene ringis istuv mängija ütleb näiteks ämbri, teine ütleb mopi, kolmas põrandalapi jne (kõik asjad on seotud sellega, mida tal oma ametis vaja läheb). Küsimuste esitaja saab igalt ringis istuvalt mängijalt ühe vihje

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Antropomeetriliste näitajate erinevused mees-ja naisvõrkpallurite seas sõltuvalt tasemest ning mängija positsioonist

populatsioonispetsiifilisi kaalu- ja kasvukõveraid. Põhilisteks väärtusteks siin on keha pikkus (cm), kehakaal (kg), kehamassi indeks (KMI) ning rasvaprotsent (%). Kehamassi indeksi saamiseks jagatakse kehakaal (kg) pikkuse ruuduga (m2). Spordis määravad need näitajad väga suurel määral sportlase edukuse oma spordialal. Võrkpalli seisukohalt on pikad mängijad eelistatud just ründajate või blokeerijatena, lühemad mängijad sidemängijatena või liberotena. Sõltuvalt positsioonist on muidugi ka kehakaal erinev ning kehamassi indeks. 2. MEESTE ERINEVUSED SÕLTUVALT POSITSIOONIST JA TASEMEST Keha pikkusest sõltub palju, mis positsioonil mängija kõige efektiivsem on ning kus teda treener kasutada saab. Palju sõltub ka mängija oskustest. Spetsialiseerumine positsioonidele toimub võrkpallis alates 16.eluaastast. (Palao et al., 2014). Meeste võrkpallis on kõige

Sport → Sportmängud (pallimängud)
3 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

BC Rakvere Tarvas

Tutvustus BC Rakvere Tarvas on Eesti tipp korvpalli klubi, mis asub Rakveres. Mängivad nad Eesti korvpalli meistriliigas, Balti korvpalli liigas ja Eurochallenges. Asutati 2006-ndal aastal siis kandis nime Rakvere Palliklubi. Klubi sai endale nime Rakveres asuva Tarvase kuju järgi. 2007-2008 See hooaeg läks tarval raskelt. Ei saadud koguaeg mängu käima. Leegionäärid püsisid vähest aega tiimis. Hooaja kokkuvõttes jäid nad 9-ndaks 2007-2008 Mängijad Maksim Darski, Allan Ehte, Eric Lane, Hubert Radke, Mart Suursu, Titi Spasojevic, Kaspar Põldmaa, Karl Vimberg, Steve Käro, Timo Eichfuss, Priit Lokutshievski, Mattias Hunt, Raido Villers, Silver Kallas, Mihkel Mager, Mooses Kaja, Dwayne Smith, Mario Luik, Andre Pärn, James Allen. Treener: Andres Sõber 2008-2009 Sellel hooajal Andres Sõber välis mängijaid ei võtnud tiimi. Teistest tiimidest ainult kohalike mängijaid. BC Kalev Cramo-st tuli Kristo Saage.

Sport → Sport
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Erinevate keel-, löök- ja puhkpillide kirjeldused.

Neli klassikalist keelpilli on viiul, altviiul ehk vioola, tsello ja kontrabass. Nende valmistamiseks kasutatakse puitu (vaher,kuusk,mänd) Viiul Viiul: tigu, häälestuspulgad sõrmlaud, keeled, kõlakast, kõlaavad,keeltehoidja, roop Poogen: konn, pingutuskruvi, jõhvid, mähis, puu, sadul Pizzicato:näppudega keeltele Col lengo: poognaga keeltele Jõhv: Valge isase hobusesaba Viiul on boogenkeelpillidest kõige väiksem umbes 60 cm, heleda kõlaga. Eesti tuntumad mängijad on Urmas Vulp ja arvo Leibur. Altviiul ehk vioola Vioola on viiulist pisut suurem ja kõlab madalamalt, hääl on mahedam. Tuntuimad mängijad on Rain Vilu ja Arvo Haasma. Tsello Tsello on tunduvalt suurem(1,55meetrit) kui vioola. Tsello mängija istub, pill on jalgade vahel, totub tugivarbale. Tsello kõla on sametine ja sügav, tihe. Kuulsaimad mängijad on Peeter Paemurru, Teet Järvi ja Pärt Tarvas. Kontrabass

Muusika → Muusika
11 allalaadimist
thumbnail
24
docx

50 võrkpalli harjutust

Tervise- ja Sporditeaduste Instituut Võrkpalli I põhikursus Harjutusvara Darja Žmatšenko 1. Harjutus 2 palliga, löögi vastuvõtt- 2 mängijat on võrgu all, mõlemal 1 pall. Võrgualuste mängijate vahel on 2 või 3m. Võrgu alused mängijad hakkavad korda mööda lööma, põhiline on pall üleval hoida. 2. Keskmine mängija peab nüüd liikuma, peatuma ja siis söötma. Vahemaa mängijate vahel on suurem kui 9 m. Kasutades igas suunas 4. Kolmik seisab ühel joonel. Äärmine söödab keskmisele, kes söödab selja taha, pöörab

Sport → Sport
85 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Seltskonna mängud.

(Mängijad: paarisarv, vaja läheb toole) Kaksa vöistkonda istuvad üksteise vastas toolidel. Toa kummaski otsas kahe istujate rea vahel on tühi tool. Üks neist on ,,töe" tool, teine ,,vale" tool. Vöörustaja loeb igale mängijatepaarile kordamööda ette ühe lauase. Kui nad arvavad, et lause on töene, jooksevad nad ,,töe" tooli juurde, kui nad arvavad, et mitte, jooksevad nad ,,vale" tooli juurde. Mängija, kes istub öigele toolile, toob oma vöistkonnale punkti. Kui mölemad mängijad tormavad sama tooli juurde, saab punkti see, kes istub sellele esimesena Tikkude sorteerimine (tikutoos, stopper, rätikud) Varuge kaks toosi tikke (kontrollige, kas neis on ühepalju tikke ja kas igaühel on ikka pea). Seejärel siduge kahel mängijal silmad rätikuga kinni, puistake tikud nende ette hunnikusse ja ajage segi. Märguande peale hakkavad mängijad pimesi tikke toosidesse tagasi panema, pead ühele poole. Võtke aega

Kategooriata → Vabaaeg
82 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mängud

Liikumismängud, kehatunnetusmängud. Leia oma jalanõud! Eesmärgid: arendada tähelepanu ja kiirust Vahendid: jalanõud Mängu käik: Kõik mängijad võtavad oma jalanõud jalast ära. Seejärel antakse neile ülesanne joosta näiteks ümber maja. Samal ajal kui mängijad jooksevad, aetakse jalanõud segamini. Et mäng oleks põnevam, võib lisada üllatusi ­ mõne kinga sisse võib peita kivikese või käbi, toppida heina jne. Mängu võidab see, kes kõige rutem saab õiged jalanõud jalga. Põder sööb Eesmärgid: arendada reageerimisvõimet ja-kiirust Mängu käik: Juhendaja või üks rühma liikmetest on põder, kes näksib maast mustikavarsi. Teised osalejad on jahtipidavad kiskjad, näiteks hundid.

Sport → Kehaline kasvatus
151 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eesti jalgpall

Sisukord: 1. Eesti jalgpalli sünd. 2. Eesti koondise mängijad. 3. Eesti koondise saavutused. 4. Kasutatud kirjandus. Eesti Jalgpalli sünd. Eestisse jõudis jalgpall 20. sajandi algul, kui Inglise kaubalaevad külastasid Tallinna. Nende kaubalaevade madrused oskasid jalgpalli mängida, ning koolinoored käisid vaatamas peale kooli, kuidas nad seal mängivad. Algul hakkasid poisid pallil järel käima, kui see kaugemale veeres, ning mõne aja pärast võtsid inglased nad mängu. Inglased tõid neile

Sport → Sport/kehaline kasvatus
83 allalaadimist
thumbnail
101
pdf

100 harjutust

kolmandale ja liigub otse. Kolmas söödab uuesti teisele teise korvi 3 poole, teine mängija saab söödu, liigub koonuste ümber ja läheb 2 sammudesse. - Kolonniharjutus - Neli palli Esimene mängija liigub otse poole, neljas mängija söödab esimesele mängijale, esimene põrgatab ja viskab korvi. Peale 321 söötmist neljas liigub otse poole, teine söödab neljandale, neljas põrgatab ja viskab korvi. Järgmised mängijad liiguvad edasi 54 samamoodi. - Kolonniharjutus - Üks pall Esimene söödab teisele, 2 liigub korvi alla, saab söödu teiselt, pöörab 2 ning söödab kolmandale, läheb teise kolonni lõppu. Kolmas saab palli 1 1 1 korvi alt, söödab palli esimesele ja läheb esimesse kolonni lõppu. Teine kolonn vahetab kolmanda kolonniga. 3 3 - Kolmeliikmeline harjutus

Sport → Korvpalli põhikursus
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Liikumismängud

Kui on soovi, mängida veel 10 minutit. Vaadelda, kas laste arusaamises ruumist ja ka rühmatööst ilmneb muudatusi. Kui on võimalik, siis kasutada vähemalt ühe lisataäiskasvanu abi Liikumismäng Mängu pealkiri: "Üle porise tee" Mängu eesmärk: Arendada lastel tasakaalu ja kiirust Mänguks vajalikud vahendid: Õpetaja valikul kas taburet, kast, pakk või ajaleht Mängu kirjeldus: Algussignaali järel panevad mängijad tabureti(kasti, paku, ajalehed vms) käest maha(finisijoone poole), astuvad sellele, võtavad maast taha jäänud tabureti, tõstavad selle edasi jne. Selliselt ületavad mängijad porise tee taburettidelt maha tulemata. Punkti saab esimesena finisijoone taha jõudnud mängija. Kui mängijaid on palju, võib moodustada ka võistkonnad. Võidab kõige rohkem punkte kogunud võistkond. Mida nooremad on mängijad, seda madalamad aluseid on vaja kasutada. Mängu reeglid: 1

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
251 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Korvpallist - NBA ja Euroliiga

juhitud korvpalli arenguliiga, mille lühike ajalugu ulatub tagasi aastasse 2001, kui NBDL (D-League'i algupärane nimi) alustas tegutsemist kaheksa meeskonnaga. Sellel hooajal on liiga juba suurenenud koguni 16. meeskonnani. D-League ehk NBADL meeskondade koosseisus on kokku 12 mängijat, 10 (või vähem) D-League'i mängijat ja 2 (või rohkem) NBA mängijat. Koosseisud luuakse mitme erineva võimaluse tulemusena ­ eelmise aasta mängijad, mängijad D-League'i draft-ist, iga meeskonna kohaliku piirkonna mängijad, NBA uustulnukate ja teist aastat mängivate profiliiga korvpallurite seast. Iga NBA meeskond saab D-League'i saata kaks esimest või teist aastat NBA-s osalevat mängijat ja ainuke suurem piirang on, et ühte mängijat võib hooaja jooksul ainult kolm korda D-League'i saata. Piirang on seatud põhjusel, et aega- ajal kutsuvad "emameeskonnad" oma korvpallureid tagasi, pakkudes neile

Sport → Kehaline kasvatus
15 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Võrkpall

Sisukord Võrkpallist ja selle ajaloost............................lk3 Väljak ja sellel olevad mängijad...................lk4 Varustus.......................................................lk5 Võrk.............................................................lk5 Mängu juhtimine.........................................lk6 Mängukäik..................................................lk6 Pall.............................................................lk7 Tehnilised võtted.......................................lk7 Võrkpalli tehnika.......................................lk8 Rannavõrkpall..........

Sport → Kehaline kasvatus
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tehnoloogia tänapäeval ja tulevikus.

USB lubab ilma arvutit välja lülitamata välisseadmeid külge ja lahti ühendada, seda nimetatakse kuumühendamiseks. USB loodi selleks, et see oleks universaalne ja et ta asendaks oma kompaktsusega eelmiseid kohmakaid ja liiga suuri liideseid. USB on väga populaarne. USB pordi abil on võimalik ühendada arvutiga väga paljusid välisseadmeid, nagu: skännerid, digitaalkaamerad, välised kõvakettad, traadita võrgukaardid, monitorid, modemid, sõrmistikud,mp3 mängijad jne. Maksimaalne voolutugevus USB siini kaudu on 500 mA. Kõige uuem USB spetsifikatsioon on USB 3.0 ning ta on asendamas eelmist spetsifikatsiooni USB 2.0 . USB 3.0 pistikud ja kaablid on füüsiliselt ja funktsionaalselt ühilduvad standardiga 2.0 USB 2.0 teoreetiline maksimumkiirus on 480Mbps ja USB 3.0 teoreetiline maksimumkiirus on 4,8Gbps. USB tulevik Varsti asendab USB 3.0 siin kõik vanad USB 2.0 siiniga seadmed ning andmeedastuskiirused lähevad aina kiiremaks

Informaatika → Arvutite lisaseadmed
41 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Pokkeri koolitus 2. osa

tulevaid kaarte. Pead arvestama kõiki võimalikke kombinatsioone. On ülioluline, et teaksid kuidas sinu kaardid vastupeavad kui tuleb lauale järgmine kaart. 1. Lauda tulnud kaartide lugemine: Näiteks kui sinul on ja lauda on tulnud siis on peaaegu kindel et sul on parimad kaardid ( väljaarvatud juhul kui vastasel on J ja 8 või J ja 2 ehk kaks paari, mis on vähetõenäoline, sest oled tugeva paariga QQ panust tõstnud ning vähesed mängijad tulevad siis kaasa kaartidega nagu J 8 või J 2 ) või ei tõsta paariga KK või AA omakorda sind. Kui aga lauda tulevad näiteks J 8 K, on juba suur võimalus, et vastasel võib olla parem käsi kui sul ehk kuningate paar. Analüüsi vastase tegutsemist peale iga uue kaardi lauale tulemist. Arvesta ka seda, et tal võis tõeliselt vedada, kui tal olid käes kaks poissi. Kuidas vastane reageerib: kas vastab, tõstab või loobub. Kasuta loogikat, et arusaada miks ta võis nii

Kategooriata →
20 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Võrkpallitreeningu harjutusvara

Tallinna Ülikool                                Võrkpallitreeningu harjutusvara               Koostaja: Erik Allas  Juhendaja: Raini Stamm            Make the play first, then decide if it was impossible.                  ...

Sport → Sportmängud (pallimängud)
113 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Võrkpall

Meeskonnad Võistkonnal on õigus registeerida koos 12 mängijaga üks kaitsemängija ehk libero. Libero ei tohi olla võistkonna kapten, ta ei tohi teha ründelööke, pallida ega sulustada. Libero võib mängida vaid tagaliinil ning tema riietus peab erinema võistkonnakaaslaste riietusest. Väljakul võib korraga olla kummastki võistkonnast 6 mängijat. Mängijad Korraga on väljakul 12 mängijat, mõlemal pool 6, kes asuvad kindlates väljakualades ehk tsoonides. Asukoha järgi jaotatakse mängijad eesliini mängijateks ja tagaliini mängijateks. Ees keskel oleva mängija ülesanne on palli tõstmine ehk ründesööt, eesliini külgedel olevate mängijate ülesanne on palli üle võrgu mängimine ehk rünnak. Funktsiooni järgi jaotatakse mängijad: sidemängijad ehk tõstjad, kelle ülesanne on teise palli

Sport → Sport
4 allalaadimist
thumbnail
11
docx

LASTE JA NOORTE KAASAMINE JA ARENDAMINE FC BARCELONA NÄITEL

Uurimisülesanded: · säravamad nimed uuritavast noorteakadeemiast · noorte saavutused · mida õpetatakse noortele · kuidas kasvandikke arendatakse Materjali leiame internetist. Töö koosneb otsitud teemadest. Esimeses osas on erinevate loetelude vormistamine juba endale nime teinud kasvandikest ja tulevastest põhikoosseisu vutimeestest. Töö teine osa keskendub FC Barcelona põhimõtetele noorte arendamisel. 3 1. MÄNGIJAD FC BARCELONA NOORTEMEESKONNAST 1.1. Enim klassiga mängijad tootev meeskond FC Barcelona on arendanud kõige enam mängijaid, kes teenivad igapäevast leiba Euroopa viie eliitliiga meeskondades. Hispaania gigantide noortemeeskonnast on tulnud 38 mängijat maailma parimatesse klubidesse. Nendest 14 mängivad siiani Barcelonas. Pärast Barcelonat on kõige rohkem osavaid noori treeninud Prantsusmaa meeskond Olympique Lyonnais (31 mängijat) ja Real Madrid (29 mängijat). Edasised meeskonnad on juba kõik panustanud maailma vutipilti alla 25 mängija. 1.2

Sport → Sport
7 allalaadimist
thumbnail
14
docx

VÕRKPALL

Nüüdseks on võrkpall (volleyball) mänguna püsinud maailmas juba üle 100 aasta. Riigid mida võrkpalliajalugu on mõjutanud: · USA · Venemaa · Jaapan · Itaalia · Eesti 4 VÕRKPALLI ISELOOMUSTUS Mängul on vaatamata teistele pallimängudele ainulaadseid iseärasusi. · 12 mängijat asuvad suht. Väikesel maaalal, 6 mängijat mõlemal poolel. · Mängijad mängivad kõikides tsoonides, igas tsoonis on erinevad tehnilised ja taktikalised nõuded. · Võrkpall on spordiala, kus mängijal tuleb oma max jõudu kasutada ilma toetuspinnata, st õhus. · Mängu iseloomustab suure eergia kulutamise perioodi vaheldumine puhkehetkedega. · Kontakt lendava palliga on hetkeline, mis muudab oluliseks täpse liikumise enne kokkupuudet. Tähtis on palli ja mängija koostöö arvestamine nii ühel

Sport → Kehaline kasvatus
27 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Tuntuimad basskitarrid

Kallim, kuid väärtuslik, on Mehhiko Standard P-bass. Nad kasutavad odavamaid osi kui ameeriklased, kuid on oluliselt paremad kui Squier kitarrid. Joonis 18. Fender American Standard Precision Bass. Kasutatud Fenderi kitarrid on soodsad vaid juhul, kui nad on vähem kui 15 aastat vanad. Varasemate mudelite hinnad on hakanud järsult tõusma: 1970ndate mudelid on kallid, 1950ndate originaalmudelit ei saa endale üks tavaline muusik aga lubadagi. P-bassi mängijad: · John Paul Jones (Led Zeppelin) · Cliff Burton (Metallica) · Mike Dirnt (Green Day) · Sting Fender jazz-basskitarr (J-bass) Algselt tutvustati seda basskitarri dzässmuusikutele, et nad hakkaksid mängima kontrabassi asemel basskitarri. J-bass on jäänud visuaalselt muutumatuks, kuid mõned väikesed kosmeetilised muudatused on siiski tehtud (joonis 19). Seda toodetakse 1960ndast aastast tänapäevani.

Muusika → Muusika
3 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Mängud loodusõpetuses

kutsub neid oma nimepidi kaldapoolt lahkuma. Kalad, keda nimetati, lahkuvad oma sõõrist ja järgnevad parve juhile. Tegevus jätkub senikaua, kuni kõik kalad on oma algsest asukohast lahkunud. Pärast mängujuhi hüüet: "Torm vaibus!" pöörduvad kõik kalad kiiresti tagasi algse asukoha poole ja püüavad pääseda tagasi oma toitumiskohale (sõõri). Sama teeb ka juhtmängija. Kes sõõrist ilma jääb, saab kaotuspunkti ja peab hakkama juhtkalaks. Võidavad need mängijad, kellel mängu lõpuks pole ühtegi kaotuspunkti. NB! Võitluses sõõri pärast ei tohi teist mängijat tõugata. Tõukaja saab kaotuspunkti.Sõõr loetakse selle mängija omaks, kelle jalg esimesena puudutas selle sees olevat ala. Aeg: 15 min Mängijate arv: vähemalt 5 Pärast mängu arutletakse õpilastega: 1. Milline on nende meeleolu? 2. Mida nad mängu ajal tegid (kirjeldus)? 3. Kuidas nad suhtusid kaasmängijatesse? 4. Kas nad täitsid mängu reegleid? 5

Loodus → Loodus
69 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Lauatennise reeglid

· kui vastane ise või see, mida ta kannab või mis on tal seljas, puudutab võrgukomplekti; · kui vastase vaba käsi puudutab mängupinda · kui ta lööb paarismängus palli esimese servija ja esimese vastuvõtja löögijärjekorda rikkudes; · kiirendusüsteemi rakendamise korral, kui üks võistkond teeb järjest 13 reeglipärast tõrjet SETI VÕIT Seti võidab mängija või paar, kes esimesena saavutab 11 punkti, välja arvatud juhtudel, kui mõlemad mängijad või paarid on saavutanud 10 punkti. Sel juhul võidab seti see mängija või paar, kes esimesena saavutab 2 punkti enam kui vastasmängija või vastaspaar. MÄNG Mäng koosneb "parem paarituarvulistest"(näiteks parem kolmest) settidest. SERVIMISE, VASTUVÕTMISE JA LAUAPOOLTE VALIK Servimise, vastuvõtmise ja lauapoolte valik otsustatakse loosiga. Loosi võitja võib valida: 1) mängu alustamise servimise või vastuvõtmisega või 2) teatud lauapoolel mängimisega.

Kategooriata → Vabaaeg
37 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Pokker

pimepanus ja 3 mängija puhul diiler) tegutseb esimesena ning tal on 3 valikut. Ta kas loobub, callib või tõstab: Loobumine: Sa viskad oma kaks kaarti ära (sinu käsi) ilma et sa paneksid panka raha juurde. Callimine: Sa jätkad käes osalemist vastates (callides) pimepanusega võrdse summaga Tõstmine: võid oma osalust käes suurendada, lisades panka veel mängumärke (minimaalne tõste suurus preflopis on alati võrdne Suure pimepanuse suurusega) Kui kõik mängijad on oma otsuse teinud ja esimene panustamisvoor on lõppenud, siis jagab diiler lauale flopi. See koosneb kolmest juhuslikust kaardist, mis jagatakse kaardipaki pealt (kaardid, mis peale jagamist jäid pakki alles). Flopp kujutab endast teist panustamisvooru. Diileri vasakul käel olev mängija tegutseb esimesena (pane tähele, et kui väike pimepanus on endiselt käes aktiivne, siis järgnevate panustamisvoorude ajal tegutseb tema alati esimesena).

Muu → Pokker
10 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Matkamine

Ajakava: 11.0011.30 Kogunemine. Rivistus. 11.3012.00 Peajuhendaja jutustab matkast 12.00 Valjumine 13.0013.20 Esimene peatus 15.0015.30 Lõuna 15.40 Matkamine jätkub 16.4017.00 Teine peatus 18.00 Tagasitulek 18.1018.45 Autasustamine. Tänu avaldamine. Matka analüüsimine. 18.45... Õhtulõke Esimene peatus Orienteerumine maastikul .Iga grupp jaguneb kahte võistkonda. Valitakse meeskonna kapten. Maal on joonistatud kaks ringi, kus seisavad mängijad järjekorda. Enne seda kapten joonistab maale suured tähed (põhja, lõuna, lääne , ida). Juhataja räägib ilmakaartest, mõlemad mängijad peavad pööruma vastava tähe suunas. Kui üks nendest eksib, siis punkt antakse teisele võistkonnale ja ringile kutsutakse teised mängijad. Võidab see võistkond, kellel on rohkem punkte Teine peatus Mäng "Krokodill" Kõik seisavad ringis ja üks inimene seisab keskel ning näitab kõigile ilma hääleta mingisugust looma

Sport → Sport
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Korvpalli positsioonid

Vaatamata sellele, et võistkonna liikmed võivad eriti tugevad olla ühes või teises mänguaspektis (nt kolme punkti visked, lauavõitlus jne), peavad nad kõik valdama erinevaid mänguvõtteid. Iga korvpallur peab oskama - püüda ja sööta üle minna rünnakust kaitsesse ja vastupidi osalema tagalauavõitluses nii rünnakul kui ka kaitses olenevalt oma mängupositsioonist hästi mängima kaitses teha edukalt koostööd ülejäänud nelja kaaslasega väljakul. Treener ei saa loota, et kõik mängijad mängivad hästi kõikidel positsioonidel. Tegelikult peab ta arvestama iga mängija omapära ja sellele tuginedes formeerima võistkonna nii, et kõikidel mängijatel oleks võimalus demonstreerida oma tugevaid külgi asudes nendel positsioonidel, kus tegevus on kõige efektiivsem. Mängu üldiste võtete kõrval peab iga väljakul olev mängija valdama mõningaid täiendavaid spetsiifilise iseloomuga võtteid, mis on hädavajalikud ja iseloomulikud konkreetsele positsioonile

Sport → Kehaline kasvatus
7 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Võrkpall

 Võrgu kõrgus meestel 2,43 m, naistel 2,24 m 17.01.2017 2 Varustus  Pall on kolmevärviline, tema ümbermõõt peab olema 65-67 cm, kaal 260-280 grammi  Rahvusvahelistes kohtumistes kasutatakse viit palli  Spordisärkidel peavad nii rinnal kui seljal olema numbrid 17.01.2017 3 Mängijad  Mängu ajal peab väljakul olema kuus mängijat  Pärast pallingut võivad mängijad vabalt liikuda ja hõivata oma väljakupoolel mistahes koha  Igal võistkonnal on õigus registreerida mänguks 12 mängijat, sealhulgas üks spetsiaalne kaitsemängija – libero  Libero riietus erineb värvilt võistkonnakaaslaste omast 17.01.2017 4 Eesti Võrkpalli Liit  Eesti võrkpalli alaliit  Koordineerib võrkpalliga seonduvat tegevust Eestis  Lisa saab vaadata http://www.volley.ee/evf?l=est

Sport → Sportmängud (pallimängud)
5 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Jalgpall

väravapostide vahelt ja põikpuu alt, mis puhul on tegemist väravaga), loetakse pall mängust väljas olevaks ja mängu alustatakse uuesti: · väravaesise lahtilöögiga (kui palli puudutas viimasena ründava võistkonna mängija); · nurgalöögiga (kui palli puudutas viimasena kaitsva võistkonna mängija). Keskjoon jagab väljaku kaheks võrdseks pooleks, mida tuleb arvestada: · lahtilöögi tegemisel - kui mängijad peavad paiknema oma väljakupoolel kuni lahtilöögini; · suluseisu korral - mängija ei ole suluseisus, kui ta asub hetkel, mil tema võistkonna liige lööb palli, oma väljakupoolel. 5 Karistusala Ristkülikukujuline ala värava ees, mille mõõtmed on koos joonte laiusega 40,3 x 16,5 m (44 x 18 jardi). Karistusala otsarve on järgmine:

Sport → Kehaline kasvatus
71 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Seltskonnamängud

*Teki keeramine Vaja läheb: väikest tekki ja kahtekümmet mängijat. Mängijad peaksid teki peal seisma suhteliselt kitsalt; teki suurust ja mängijate arvu saab alati varieerida. Nüüd on mängijate eesmärgikstekk tagurpidi pöörata, ilma tekilt maha astumata või maad puudutamata. *Sõnaseletusmäng *Münditeatevõistlus Mängivad 5-7 liikmelised võistkonnad. Mängijad istuvad kas pingil või tihedalt üksteise kõrval asetatud toolidel. Mängujuht paneb kummagi võistkonna esimese mängija parema käe seljale 5-kopikalise. Märguande peale algab lõbus võistlus. Esimene peab mündi asetama teise käeseljale, see omakorda kolmandale ja nõnda edasi. Keegi ei tohi teist kätt appi võtta, münt liigub ainult käeseljalt käseljale. Kui münt maha kukub, peab selle oma käeseljale tagasi panema mängija, kes mündi maha pillas

Ühiskond → Ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

TÄHELEPANUMÄNG HALLI-GALLI

teine kärmem mängija ja lööb esimesena kella. Halli Galli on väga dünaamiline mäng tänu oma lihtsusele ja kogu mängu jooksul kestvale pingele, mis püsib viimse mängusekundini. Mängukomplektis on 56 kaarti, kus on kujutatud 4 liiki geomeetrilisi kujundeid ja metallist kell. Kella ülesandeks on kindlaks teha, milline mängija oli kõige väledam. Iga mängija ees on pakk kaarte, pildipoolega allapoole, ja kellaosuti liikumise suunas keeravad mängijad pealmisi kaarte ükshaaval ümber nii, et kõik näeksid kaardil kujutatut üheaegselt. Nii avanevad järjest iga käiguga erineva hulgaga erinevad geomeetriliste kujundite kaardid. Pead olema tähelepanelik: kohe kui lauale tekib täpselt 5 ühesugust geomeetriliste kujunditega kaart, pead kiiresti vajutama laua keskel olevale kellanupule. Kes jõuab esimesena kella anda, saab endale kõikide mängijate seni ümberkeeratud kaardid ja lisab need oma kaardipakki

Pedagoogika → Andekas laps lasteaias
16 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Saalihoki

.................................................................................................3 Väljak................................................................................................................. 3 Väravad.............................................................................................................. 3 Korraline mänguaeg....................................................................................................... 4 Mängijad.............................................................................................................4 Mängijate varusuts..................................................................................................... 5 Kaigas.........................................................................................................................5 -2- SAALIHOKI Sissejuhatus

Sport → Sport/kehaline kasvatus
25 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ragbi

Loosiga määratud lahtilööja võistkond lööb palli keskjoonelt vastase väljakupoolele. Pall peab jõudma kümne meetri kaugusele vastase väljakupoolel, siis loetakse see mängusolevaks. Kui ründajad on palli vastaste väravaalasse maha pannud, saavad nad kirja try (tõlkes ürituse), mis on väärt 5 punkti. Sellele võib järgneda convert ehk väravaüritus mängija enda otsustatud kauguselt, kuid paigast, mis jääb joonele, kust try sooritati. Kõik vastasvõistkonna mängijad peavad löögi ajal jääma oma väravaalasse. Kui pall ületab värava kesklati, loetakse convert kordaläinuks ja võistkond teenib lisaks veel 2 punkti. Kui löök latti ei ületa, jäävad võistkonnale üksnes varemteenitud 5 punkti. Võistkond, kes need 5 punkti loovutas, paneb palli keskjoonelt uuesti mängu. Karistuslöögist ehk penaltist saadud värav (pealelöök tehakse kohast, kus viga tehti, kusjuures karistatav võistkond ei tohi pealelööki segada) annab 3 punkti. N- ö

Sport → Kehaline kasvatus
12 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

Saalijalgpall ehk futsal

Saalijalgpall ehk futsal Tanel Säde Sissejuhatus Erinevus jalgpallist Ajalugu Futsal Eestis Varustus Parimad mängijad Tanel Säde 2 Kirjeldus, erinevus tavajalgpallist Väiksem väljak, mängitakse siseruumis Nimetus tuleb Portugali keelest: Futebol de salão Brasiilias väga populaarne 5 mängijat, piiramatu vahetuste arv Kasutatakse väiksemat palli Tanel Säde 3 Tanel Säde 4 Futsali ajalugu 1930 alustati tegevust Mäng levis kiirelt South American Futsal Confederation (1956)

Sport → Jalgpall
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Muusikal "Chess" - "Male"

On see mäng inimeste vahel? Armastuse mäng? Benny Anderssoni, Björn Ulvaeuse ja Tim Rice'i "Chess" on seda kõike, kuid eeskätt on see armastuse mäng. Kolm inimest, kes pärinevad kolmest erinevast rahvusest, mängivad armastuse ja vihkamise mängu, mängu armukadedusest ja ka võitlusest iseenda üksinduse vastu. "Chess" on tants armastuse ümber, samas ka tants televisiooni ja kaamerate ees. See show räägib küll armastusest, aga lavaväliselt on mängijad kõik inimesed koos kõigi oma probleemide ja hellusevajadusega. Male on mäng, mida me kõik omavahel mängime. Meile meeldib võita, aga meil on vaja ka aeg-ajalt kaotada, et mõista oma inimlikkust ja oma vajadusi. See muusikal koos suurepärase ABBA muusikaga pakub hiilgavat meelelahutust, aga ka tugevat ja liigutavat draamat. Kuna ka poliitika mängib taustal oma rolli, teeb see mängijad veelgi huvitavamaks ja inimlikumaks."

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Integreeritud liikumine

Õpetaja ütleb näiteks number 3 ning see laps jookseb kes oli number 3. Ta läheb võtab ühest hunnikust tehte ning arvutab peast vastuse, siis võtab teisest hunnikust tema arvates õige vastuse ning jookseb oma võistkonna juurde tagasi. See võistkond, kelle mängija leidis õige vastuse ning jõudis oma võistkonna juurde kõige kiiremini tagasi, saab punkti. Siis hõikab õpetaja järgmise numbri ning kordub sama tegevus. Mäng lõppeb, kui kõik mängijad on korra saanud joosta ja arvutamis tehte teha. Mängu lõppedes loetakse punktid kokku ning võidab see võistkond, kes sai kõige rohkem punkte. 5. Võistkonna e. Rühmamängud- Teema: Sotsiaalsed oskused Mängu käik: Võistkond võtab üksteise taha ritta. Igal võistkond peab saali teisest otsast tooma ükshaaval tähti (tähed tagurpidi) ning kui kõik tähed on koos moodustub nendest sõna elevant.Võistkonna esimene mängija paneb silmad kinni ning võistkond peab liikuma sedeli

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Jalgpall

võimaluse võistelda võrdsetel alustel. Kui satuksime praegu aastasse 1860, võidakse meile ehk andeks anda, kui me arvame, et grupp põllul suurt porist eset jahtivaid noormehi mängib ragbit (ameerika jalgpalli) mitte soccerit (inglise ehk euroopa jalgpalli). Kui mängija palli kätte sai, tohtis ta sellega joosta, kuni komistas ja kukkus või kuni keegi ta valusa jalahoobiga pikali paiskas. Kui pall lebas maapinnal, rüselesid mõlema meeskonna mängijad palli ümber ja püüdsid seda liigutada. Üks tollane mängija on tunnistanud, et "sageli mängiti toorelt". Võite ise ette kujutada, missugused kired sellises mängus möllasid. Ühe teise kirjelduse kohaselt olid aga mängijad "kamp ohutuid hulle, kes lõbustasid end üksteisele vastu sääri tagumisega, kuid publikule suuremat kahju ei tekitatud". Mängureegleid hakati üldiseks järgimiseks kirja panema tollases poeglaste internaatkoolides.

Sport → Kehaline kasvatus
36 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Pokkeri reeglid

Kõrge kaart Üks paar Kaks paari Kolmik Rida Mast Maja Nelik Mastirida Kuninglik mastirida Texas Holdem Poker reeglid Holdemit mängitakse standardse 52-kaardise pakiga. Mäng toimub teiste inimeste vastu, diileri ülesanne on kaartide jagamine, panga kontrollimine ja ebaselgete olukordade lahendamine. Kodustes mängudes, kus professionaalne diiler puudub, jagavad mängijad kaarte järjekorras. Kasiinodes kasutatakse diileri tähistamiseks plastikketast (button) , mis liigub kellaosuti suunas mängijalt-mängijale ja näitab ära, millise mängija eest diiler parasjagu kaarte teeb. Blindid (pimedad panused) Mängu alguses asetavad 2 diileri vasakul käel (kasiinos buttonist vasakul) istuvat mängijat panka pimepanused (blindid). Sellega kindlustatakse, et pank ei ole tühi ja on, mille nimel mängida

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Korvpall

Kuulsaimad korvpallurid maailmas: Michael Jordan, Kareem Abdul-Jabbar, Larry Bird, LeBron James, Wilt Chamberlain. Kuulsaimad korvpallurid Eestis: Rauno Pehka, Gert Kullamäe, Indrek Rumma , Margus Metstak, Marek Noormets. Meeskonnad Mäng käib kahe meeskonna vahel. Ühes võistkonnas võib olla kuni 10 liiget (suurematel turniiridel ka 12 liiget), kellest 5 on korraga väljakul. Ülejäänud mängijad istuvad platsi ääres, et vajaduse korral või treeneri käsul mõni platsil olev mängija välja vahetada. Vahetuste arv mängu jooksul ei ole piiratud. Meeskonna treeneri ülesanneteks on meeskonna mängutaktika eest vastutamine, kohtunikele vajalike andmete esitamine ning vajaduse korral mängijate vahetuse organiseerimine. Mängijad Mängijad on jaotatud tagamängijateks, ääremängijateks ning keskmängijateks. Tagamängijad

Sport → Sport
6 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Blokeerimine ja julgestamine võrkpallis, erinevad süsteemid. Blokeerimise treenimine.

Alates 1947. aastast lubati eesliini mängijatel vahetada kohti kaheblokiks ja rünnakuks. 1947. aastal asutati ka Rahvusvaheline Võrkpalliföderatsioon . Ameerika ja Euroopa võrkpalli mängureeglid kooskõlastati 1947. aastal (väljakumõõtmed 9 x 18 m ja võrgu kõrgus meestele 2,43 m ja naistele 2,24 m). Pärast II maailmasõda kirjutati reeglid ümber eesmärgiga muuta nende mõistmine kergemaks. Sõnastati blokeeringu parem definitsioon, pallingu sooritamise ajal peavad mängijad asetsema õigel kohal, vale pallija korral punkti ei saavutata ja tekkis taktikaline süsteem 5:1 (üks sidemängija ja viis ründajat) ehk sidemängijal avanes võimalus sooritada ründesööt kolmele eesliini ründajale. Blokeerimisel tulid uued reeglid 1964. aastal: blokeerija võis viia käed üle võrgu ja blokeeringul toimunud pallipuudet ei loeta võistkonna pallipuudete hulka. FIVB kongress otsustas 1974. aastal viia sisse muudatuse kolme puute lubamise kohta peale blokeeringut

Sport → Sportmängud (pallimängud)
34 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat: Pesapall

Väljakul mängitakse nelinurkne ala,mille sees asub eesväljak, sellest väljapoole jäävad tagaväljak ja vaheala ehk jooksurada. Nelinurga kolmes tipus on pesad, neljandassöödulaud (kodupesa)ja püüdja ala. Nelinurga keskel, 18 meetri(60jala) kaugusel, on spetsiaalne söödukoht. Siit viskab söötja kaitsjale. Pesapallimängus on kummalgi meeskonna eesmärgiks sooritada kestel võimalik palju jookse. Jooks sooritatakse, kui lööja(kaitsja) lööb kurikaga palli ning mängijad liiguvad 2 enne järjega söödulaua juurde tagasi jõudmist läbi kõigi pesade. Iga täisringümber nelinurga on üks jooks. Pesapallimäng koosneb üheksast mänguvoorust. Ühe vooru jooksul tegutseb kumbki meeskond korra lööjana ja korra püüdjana. Voor lõpeb, kui kaitses oleva meeskonna kolm liiget on mängust väljas. Kaitse olev meeskond tegutseb selle nimel, et võimalikult

Sport → Kehaline kasvatus
16 allalaadimist
thumbnail
2
sxw

Võrkpall

Pall pannakse mängu otsajoone tagant löögiga üle võrgu vastasvõistkonna väljakupoolele (palling ehk serv). Pallingu peab sooritama kaheksa sekundi jooksul, pärast esimese kohtuniku vilet. Enne vilet sooritatud pallingut ei loeta ja see läheb kordamisele. Mängijad asetsevad pallinguhetkel väljakul kindlas järjekorras (3 ees, 3 taga), kusjuures iga kord, kui saadakse pallingu õigus, nihkuvad kõik võistlejad päripäeva ühe koha võrra edasi. Tagasi lüües ei tohi mängijad palli üle kolme korra puudutada. Palli mängitakse seni, kuni see puudutab väljakut, läheb väljakult välja (auti) või võistkond eksib reeglite vastu (võrgu puudutamine kehaga, või muu tehniline viga).Võistluse võitja selgitatakse välja nelja või viie geimi jooksul.

Sport → Kehaline kasvatus
11 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Jalgpall

põikpuu alt, mis puhul on tegemist väravaga), loetakse pall mängust väljas olevaks ja mängu alustatakse uuesti: · väravaesise lahtilöögiga (kui palli puudutas viimasena ründava võistkonna mängija); · nurgalöögiga (kui palli puudutas viimasena kaitsva võistkonna mängija). Keskjoon jagab väljaku kaheks võrdseks pooleks, mida tuleb arvestada: · lahtilöögi tegemisel - kui mängijad peavad paiknema oma väljakupoolel kuni lahtilöögini; · suluseisu korral - mängija ei ole suluseisus, kui ta asub hetkel, mil tema võistkonna liige lööb palli, oma väljakupoolel. Karistusala Ristkülikukujuline ala värava ees, mille mõõtmed on koos joonte laiusega 40,3 x 16,5 m (44 x 18 jardi). Karistusala otsarve on järgmine: · Tähistada väljaku seda osa, kus lüüakse penalti, mis määratakse ükskõik millise

Sport → Kehaline kasvatus
24 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Pesapall

Järvamaa Kutsehariduskeskus Kirjeldus Pesapall on võistkondlik sportmäng, milles osalevad kaks 9-liikmelist võistkonda, kes tegutsevad vaheldumisi ründajate ja kaitsjatena. Mängitakse spetsiaalsel 100­120 m läbimõõduga sektorikujulisel väljakul. Neli nn pesa moodustavad väljakul ruudu, mille küljepikkus on 27,43 m. Pesadevaheline mõtteline joon jaotab väljaku eesväljakuks ja tagaväljakuks. Ründava võistkonna mängijad löövad kurikaga vastasvõistkonna söötja poolt ette visatud palli väljakule. Kohtunik jälgib, kas tegu on õige või vale sööduga. Reeglitekohasel pallile pihtasaamisel muutub lööja jooksjaks ja tema ülesandeks on jõuda esimesse pessa enne palli. Ründajad püüavad väljakul kindlas järjekorras läbi joosta neli pesa; ühel pesal võib korraga olla ainult üks jooksja ning üks jooksja ei tohi teisest mööduda. Kaitsev pool püüab ründavat

Sport → Sport
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Jalgpall

euroopa jalgpalli). Kui mängija palli kätte sai, tohtis ta sellega joosta, kuni komistas ja kukkus või kuni keegi ta valusa jalahoobiga pikali paiskas. Kui pall lebas maapinnal, rüselesid mõlema meeskonna mängijad palli ümber ja püüdsid seda liigutada. Üks tollane mängija on tunnistanud, et "sageli mängiti toorelt". Võite ise ette kujutada, missugused kired sellises mängus möllasid. Ühe teise kirjelduse kohaselt olid aga mängijad "kamp ohutuid hulle, kes lõbustasid end üksteisele vastu sääri tagumisega, kuid publikule suuremat kahju ei tekitatud". Mängureegleid hakati üldiseks järgimiseks kirja panema tollases poeglaste internaatkoolides. Muidugi oli igal koolil oma ettekujutus mänguväljaku mõõtmetest, palli suurusest ja kujust, samuti sellest, kui palju tohiks palli käega puutuda ja kas sääreluude materdamist lubada või mitte. Iga jalgpalliklubi võttis omaks talle kõige sobivamad reeglid

Kategooriata → Vabaaeg
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Võrkpall

Esimeses neljas geimis peab geimi võitmiseks saavutama vähemalt 25 punkti ja nii, et vahe on vähemalt kahepunktiline. Kui tulemus on nt 24:24, siis mängu jätkatakse kuni kahepunktilise vaheni (nt 27:25 jne). 3.Kuidas saab võrkpallis punkti? Iga viga on punkt, punkti saab see, kes viga ei teinud. 4.Millal vahetab võistkond väljakul kohti? Võistkond vahetab kohti siis ,kui vastas meeskond on saanud endale punkti 5.Kuidas liiguvad mängijad väljakul, kui neil on vaja hakata servima? 6.Mitu korda järjest tohib üks mängija puudutada palli? Mängu käigus ei tohi mängija puudutada palli üle ühe korra (välja arvatud sulustamine) järjest, teha kahekordsetpuudet ja hoida palli. 7.Mitu puudet (söötu) tohib maksimaalselt olla ühel võistkonna poolel? Tagasi lüües ei tohi mängijad palli üle kolme korra puudutada (vastase ründelöögi sulustamist puuteks ei loeta). 8.Kas jalaga tohib võrkpalli mängida?

Sport → Kehaline kasvatus
19 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Treeneri koolitus - Viskamine

Viskamine Viskamine on korvpallis tähtsaim oskus, kuna kogu mängu eesmärk ja ka suurim atraktiivsus on visata pall korvi. Viskamise õpetamise üldisemad põhimõtted on: Visete tabavusprotsent: Et suurendada oma visete tabavusprotsenti, peavad mängijad õppima: millal visata või sööta mis on nende viskeraadius millistest väljakupunktidest korvile visata. - Keskendumine: Mängijatel peab välja kujunema oskus keskenduda iga viske sooritamiseks mis tähendab vaate fookustamist sihtmärgile ehk korvile ja perfektse viske visualiseerimist. Nad peavad õppima ignoreerima viskamist häirivaid tegureid ja nägema ainult palli (silmanurgast) ning korvi. - Enesekindlus: Tähtis on, et mängijatel kujuneks aja jooksul välja

Sport → Sport/kehaline kasvatus
17 allalaadimist
thumbnail
48
docx

Võrkpall (Referaat)

Libero tohib mängida vaid tagaliinil, ta ei või teha ründelööke, pallida, sulustada ega olla kapten. Libero riietus erineb võistkonnakaaslaste riietusest. Mängu reeglid  Pall pannakse mängu otsajoone tagant löögiga üle võrgu vastasvõistkonna väljakupoolele (palling ehk serv). Pallingu peab sooritama kaheksa sekundi jooksul, pärast esimese kohtuniku vilet. Enne vilet sooritatud pallingut ei loeta ja see läheb kordamisele.  Mängijad asetsevad pallinguhetkel väljakul kindlas järjekorras (3 ees, 3 taga), kusjuures iga kord, kui saadakse pallingu õigus, nihkuvad kõik võistlejad päripäeva ühe koha võrra edasi. Vastase pallingut ei või sulustada.  Tagasi lüües ei tohi mängijad palli üle kolme korra puudutada (vastase ründelöögi sulustamist puuteks ei loeta). Palli mängitakse seni, kuni see puudutab väljakut, läheb

Sport → Sportmängud (pallimängud)
31 allalaadimist
thumbnail
15
doc

NBA

vasakult: Larry Bird, Magic Johnson ja Michael Jordan - Barcelona OM 1992 1990ndad olid ka suure globaliseerumise aeg. 1992. aasta Barcelona Olümpamängudel näitas USA koonis esmakordsel tõelist Dream Teami ehk Unistuste meeskonda kasutades 6 esmakordselt hetkel NBAs mängivaid pallureid. Meeskonnas olidi siis selle aja parimad mängijad nagu Michael Jordan, Larry Bird ja Magic Johnson. Samal ajal hakkasid ka mujalt maailmast tulnud mängijad NBAs mehetegusid tegema. 1994 aastal võitis MVP tiitli ehk kõige kasulikuma mängija tiitli esmakordselt mitteameeriklane Hakeem Olujawon Nigeeriast, kes varem mängis NCAAs, kus ta arendas oma oskusi. Väga palju hakkasid liigasse tulema mängijaid, kes polnud varem USA liigades mänginud, nagu näiteks 2002. aasta NBA aasta uustulnuk ja 2006. aasta Mmi MP Pau Gasol Hispaaniast, 2002. aasta NBA Drafti esimene valik hiinlane Yao Ming, 2002. aasta Mmi MVP, Eurobasket 2005

Sport → Kehaline kasvatus
38 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun