SISUKORD Sissejuhatus............................................................................................3 Esimese kontakti loomine.....................................................................................4 Müügisaali külastamine........................................................................................4 Mügisaali teine külastamine.............................................................................................5 Kokkuvõtted ja ettepanekud............................................................................................6 SISSEJUHATUS Tänapäeva kiiresti arenevas ühiskonnas, kõrgtehnoloogia ühiskonnas, suurt tähtsust omavad teeninduse tase ja kliendi teeninduse oskused. Teenindusvaldkonna erinevate elukutsete valik on väga suur. Tänapäeval on raske leida ametit või tööd, mis ei sisaldaks ühel või teisel moel ka teenindustegevusi. Kuid nende peamise omaduseks, kes teenusi osutavad,...
MAINORI KÕRGKOOL Toivo Tornius PRAKTIKAARUANNE Ettevõttepoolne juhendaja: Vahur Võsa Koolipoolne juhendaja: Priit Tannik Viljandi 2004 SISUKORD 1. Sissejuhatus....................................................................................3 2. Ettevõtte üldiseloomustus.....................................................................3,4 2.1 Ajalugu......................................................................................3 2.2 Asukoht.....................................................................................3 2.3 Tegevusalad................................................................................3 2.4 Tegevuse üldkirjeldus.....................................................................3 2.5 Kasutatavad ressursid.....................................................................3,4 3. Organisatsioon ja juhti...
*a. 72 [90/1.25] b. 65 c. 69 d. 85 ----------------------------------------------------------------------------- --- Question 8 (1 point) Firma vottis aastase laenu intressiga 13,3%. Sama perioodi inflatsioon oli 10.8%. Kui suur on reaalne intress? a. pole voimalik leida b. 0 c. -2,5 *d. 2,5 [r = i -I] == 13.3 - 10.8 ----------------------------------------------------------------------------- --- Question 9 (1 point) Kui turul on uks muuja ja palju ostjaid, siis on turustruktuuriks: a. polugopol b. monopson c. oligopol *d. monopol ----------------------------------------------------------------------------- --- Question 10 (1 point) Aktseleraator naitab: *a. naitab, et seos investeeringute ja SKP vahel on kahepoolne b. juhtkonna tegevuse kvaliteeti c. seost ehituse hinna ja ehituse kvaliteedi vahel d. hoone umbermoodu ja labimoodu suhet
Ostjaid on raskem mõjutada Muumine on pikaajaline protsess Ostuotsustajaid on palju Muutused eeldavad sageli tootmistehnilisi umberkorraldusi Juhtkond osaleb aktiivselt turundustegevuses Varustuskeskusesse kuuluvad kasutaja, mõjutaja, varustaja, otsustaja ja infosõeluja Kasutaja on ostetava toote tegelik kasutaja Mõjutaja siia kuuluvad liikmed, kes otseselt või kaudselt mõjutavad ostuotsust. Varustaja neil on ametlik õigus määrata tegelik muuja ja ostutingimused. Otsustaja selle kategooria inimesed teevad toodete ja muujate lõpliku valiku. Infosõeluja (informaator) need isikud kontrollivad varustuskeskusesse saabuvat informatsiooni. Muutumatu taasost: taasostmise olukorra loob pidev või korduv tavapärane vajadus Modifitseeritud taasost: selline olukord võib tekkida pideva või ka korduva vajaduse korral, kui teadaolevad ostmisvariandid muutuvad.
õigusliku tagajärje kaasatoomisele suunatud tahteavaldus. Ühepoolne tehing on tehing, mille tegemiseks on vajalik uhe isiku tahteavaldus (nt testament). Mitmepoolne tehing on tehing, mille tegemiseks on vajalik kahe või enama isiku tahteavaldus. Mitmepoolsed tehingud on lepingud. Kohustustehing on tehing, mille põhiliseks funktsiooniks on soorituskohustus ja sellega ka võlasuhte rajamine. Tuupilisim näide on siin muugileping, millega muuja võtab kohustuse asi ule anda ja omand ule kanda. Kuni selle kohustuse tegeliku täitmiseni jääb muuja asja omanikuks. Ostjal tekib aga muugilepinguga õigus nõuda asja uleandmist ja omandi ulekandmist. Kohustustehing loob kohustuse, kuid ei põhjusta õigusemuudatust Käsutustehing on kohustuslepingu täitmise tehing. Iga õigus ja kohustus eraldi ule anda, kui seadusest ei tulene teisiti. Nii tuleb kinnisasja tehingus võõrandamis-
Raha ja rahasusteemid (opik lk 11-48) 1. Rahanduse moiste o Rahandus on rahaliste fondide moodustamise, jaotamise ja kasutamise protsess ning selle käigus fondide vahel kujunevate suhete kompleks. 2. Raha pohifunktsioonid : o Arvutusühik o Maksevahend o Rikkuse akumulatsioonivahend ( väärtuste säilitamine) o Majanduslike eesmärkide saavutamise vahend 3. Raha liigid (kaupraha, metallraha, paberraha, krediitraha) o Kaupraha- bartertehingud (asjade vahetamine) , metallraha, metallmündid o Kaupraha-kaup, millel on väärtust ka siis, kui seda ei kasutata rahana o Kaupa esindav raha- odavast metallist metallraha, paberraha o Krediitraha- raha, mis pohineb usaldusel, ökonoomsem kui raha, sest kulla jaoks vaja tehnikat jne 4. Raha omadused o Raha peab olema üldtunnustatud ja stabiilne o Raha peab olema kergesti äratuntav ja raskesti järele tehtav o Raha peab olema kerge kaasas ...
oleks olnud õigus saada etteteatamistähtaja järgimisel (TLS § 85 lg-d 1-2, § 86 lg 1, § 96, § 98 lg 1, § 100 lg 5). NB! Kui aga tähtajatu töölepingu utleb ules tööandja katseajal, siis peab tööandja seda ulesutlemist põhjendama. Kaasus Anita asus OÜ-sse Riie tööle muujana 01.10.2016. Osapooled leppisid kokku katseajas 4 kuud. Töölepingu sõlmimisel anti töötajale kaasa OÜ Riie poolt välja töötatud muuja käsiraamat, kus oli kirjeldatud, milline peab muuja OÜ-s Riie olema ja kuidas klientidega suhtlema. Käsiraamatut loeti töölepingu osaks. Kaks päeva enne katseaja lõppu teostas OÜ Riie poolt määratud isik Anita tööl olemise ajal testostu. Testostu tegemisele järgneval päeval anti Anitale ule tööandja poolt töölepingu erakorralise ulesutlemise avaldus, selgitusega, et Anita katseaja tulemused olid ebarahuldavad tulenevalt tehtud testostu tulemustest. Testostu kokkuvõttele tuginedes leiti, et Anita ei sobi OÜ-sse Riie muujaks
saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning õigeaegset teavet kauba või teenusega seotud riskide kohta; saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet; saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud; nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist; taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu esindatud tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel. 367. Millised on muuja ja teenuse osutaja tarbijakaitsealased kohustused? § 7. Müüja ja teenuse osutaja tarbijakaitsealased kohustused Kauba müümisel või teenuse osutamisel või nende pakkumisel tarbijale peab müüja või teenuse osutaja järgima üldisi kaubandustegevuse häid kombeid ja tavasid ning on muu hulgas kohustatud: andma vajalikku ja tõest eestikeelset teavet pakutava kauba või teenuse omaduste, hinna, päritolu, kasutamistingimuste jms kohta; täitma