monroe-eu.com vedrustus SISUKORD I TEHNILINE KIRJELDUS 1.VEDRUSTUSSÜSTEEM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.1. Mis on vedrustussüsteem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 1.2. Millised on vedrustuse osade põhifunktsioonid? . . . . . . . . . . . . .1 1.3. Vedru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 1.3.1. Kuidas vedru töötab? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 KÕIK VEDRUSTUSE KOHTA 1.3.2. Milline on vedrude ja amortisaatorite koostöö? . . . . . . ....
McPhersoni Vedrustus Sõiduautode pindade hooldaja- ja rehvitehnik SHR16/2 Mayro Glaaser Tutvustus Väikeautode käänmikud kinnituvad otse õõtsharkide külge. Mõlema õõtshardi ja käänmiku vahel on kuulliigendid, mis lisaks käänmiku pööramisele võimaldavad ka hardkidel õõtsuda. Suurematel sõiduautodel ja veoautodel kasutatakse ka käänmikupoldiga telikuid. Nende iseärasus on õõtsharkide vahele paigutatud püstmik, mis ei pöördu. Suuna muutmiseks pööratakse. Esiveoga autodel on enamasti McPhersoni küünalvedrustus, selle iseärasuseks on ülemise õõtshargi puudumine. Käänmikku ja alumist harki või hooba ühengab sel juhul kuulliigennd, kuid käänmiku ülemine ts on amortisaatori silindriks, mis saab pöörduda ümber kolvivarre. Just MONROE töötas välja ja tootis 19...