Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"metoodiliselt" - 102 õppematerjali

metoodiliselt on see suurepärane raamat — ainult üks pisike viga on tal. . . faktid on kõik valed24 . Järeldused muidugi sellest tulenevalt ka. Seal on sees § dialektilisest marksismist25 . Seda on võimalik identifitsee- rida, sest sama peatükk sisaldub selle aasta Stalini kogutud teostes.
thumbnail
1
doc

Õnn

ja huvidele. Eluga rahulolu mõjutavad vähemal määral veel mitmed tegurid: vabadus, võimalus ühiskonnas osaleda, hea ja tugev tervis, ühised väärtused ja muu taoline. Igal ideoloogial on oma uskumus sellest, millist teed mööda on vaja minna, et õnn meie õuele tuleks. Need uskumused on müütilised ja peavadki olema, sest inimese maailmavaadet juhib usk, mitte ratsionaalne kaalutlus. Kuid nüüdseks on ka teadlased õnne sügavuti uurinud ja metoodiliselt tõestanud, et ei raha ümberjagamine ega ka raha kogumine ei too õnne. Ühesõnaga igaühe jaoks on õnn individuaalne nähtus. Mina arvan, et õnn on see milleks me seda peame. Tunneme ennast vahel õnnelikuna see ongi meie õnn? Inimese igapäevaelu jaoks on kõige tähtsam aga see, et õnnelike inimeste seas on hea elada. Nii muutub igaüks vastastikku õnnelikumaks ja kokkuvõttes inimkonna heaolu kasvab.

Eesti keel → Eesti keel
70 allalaadimist
thumbnail
2
doc

„Kuidas motiveerida töötajaid“

Õppejõud: Dots. Boris Gordon Tallinn 2013 Annotatsioon ning minu ootused Esseele Alustades Essee "Kuidas motiveerida töötajaid" lugemist tutvusin esmalt ka annotatsiooniga tööle, mis oli koostatud hästi, haakus essee teemaga ning küttis ootused kõrgele lubades leida lahendust küsimusele "mida peaks tegema juht, et töötajaid motiveerida". Mis oli head · Essee on koostatud metoodiliselt hästi ning kasutatud lihtsat ja korrektset kirjakeelt, mistõttu lihtsasti mõistetav ka laiemale lugejaskonnale. · Sissejuhatuses püstitas asjakohase küsimuse ning rääkis piisavalt lühidalt ka töötajate motiveerimise taustast. · Autor struktureeris teemat küllaltki hästi ning tõi välja inimeste motiveerituse erinevad tasemed Maslow teooria näitel. Samuti pakkus Paul Glen'i teooria baasil välja

Informaatika → Väljendusoskus
19 allalaadimist
thumbnail
20
odp

Painduvus ja selle arendamine

dünaamilisteks ja staatilisteks passiivsed ­ venitatakse lihaseid ja kõõluseid keha raskuse või välise vastupanuga segaiseloomuga Ealine iseärasus Lapseiga- kõige parem painduvus, mitmekülgsed harjutused Kooliiga- harjutused treeningu koostisosad Varajane kooliiga- võib alustada erialaste painduvusharjutustega Puberiteedi-eelne- liigesed arenevad paiduvuse arvelt, vastavaid harjutusi tehes Puberiteet- Harjutusi peab tegema metoodiliselt väga õigesti - intensiivsus, maht, korduste arv Täiskasvanu- kasutada strechingut Stretching Aeglane venitusasendi sissevõtmine (u 5 sek) ja asendi staatiline hoidmine (10-60 sek) Erinevalt teistest meetoditest tagab stretching lihaste venitusrefleksi hoidmise suhteliselt madalal tasemel, mistõttu vigastuste risk selle meetodi puhul on väga minimaalne. Soovitusi Enne venitusharjutust tehke eelsoojendus

Pedagoogika → Pedagoogika
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pääsusaba

Pääsusaba. Nimetused: Eesti keeles ­ Pääsusaba. Ladina keeles ­ Papilio machaon. Vene keeles ­ Mahaon. Inglise keeles ­ Swallowtail. Soome keeles ­ Ritariperhonen. Rootsi keeles ­ Riddarfjärilar. Pääsusabale andis nime Rootsi loodusteadlane Carl Linne. Aastaks oli siis 1758. Ta nimetas pääsusaba iseenesest väga lihtsalt ja metoodiliselt: Papilio machaon. Papilio tähendab ladina keeles liblikas. Machaon on aga tegelane Kreeka mütoloogiast, kes pälvis austuse Trooja sõjas muu hulgas ka arstina tegutsedes. Pole teada, et pääsusabasid oleks mingilgi moel mõnel meditsiinilisel otstarbel kasutatud. Seetõttu on tõenäoline, et kui Linne liikidele nimesid andis, oli tema eesmärgiks mitte müütide abil pääsusabasid iseloomustada, vaid vastupidi, ilusa liblika abil mütoloogilist kangelast tunnustada.

Bioloogia → Bioloogia
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Punk Eestis

suureneva rahvusliku teadvuse kui ka postmodernismi ilminguks. See on etnofuturism. Nagu nimigi ütleb, püüdsid etnofuturistid ühendada ühendamatut: ühelt poolt arhailist, mütoloogilist, rahvuslikku sisu ja teisalt moodsaid võtteid. Uuenduslik, mänguline vorm tahtis kaotada harrast suhtumist luulesse, ammutades samas just eesti kirjasõna klassikast, alustades regivärsiga ja lõpetades arbujatega. Etnofuturism võttis esmakordselt metoodiliselt kasutusele intertekstuaalsuse kui ilukirjandusliku väljendusviisi. Luuletaja Karl Martin Sinijärv (1971), etnofuturismi üks eestvedajaid ja nimetuse autor, kasutas oma varases loomingus läbivalt võtet, kus ta sidus traditsioonilisi vorme mängulise, ajuti lausa kerglaselt mõjuva sisuga. 1988. aastal asutasid etnofuturistid rühmituse Hirohall, sellele järgnes Eesti Kostabi $elts, millest sai lõpuks kirjastus. Muide, pungil ja etnofuturismil on tugev ühisosa ja see sidus neid ka 1980

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vasakukäelisus õppetöös

tähelepanu. 46% õpetajaid tunnistab, et neil pole teadmisi ega oskusi vasakukäelisi õpetada. Kuna vasakukäelisust on kogu maailmas ja ka Eestis suhteliselt vähe uuritud, on vaja teadvustada vasakukäeliste olemasolu, täiendada õpetajate teadmisi selles valdkonnas, et ennetada vasakukäeliste laste õpiraskusi ning tagada nende toimetulek igapäevaelus ja koolitöös. Vasakukäelisus ei takista igapäevaelus ja koolitöös hästi toime tulemist, kuid metoodiliselt õige õpetuse ja kasvatuseta võivad vasakukäelisel lapsel tekkida õpiraskused. Samal seisukohal on mitmed vasakukäeliste laste uurijad (Sovak 1968; Sattler 1998; Paul 2002). Eesti õpetajate tähelepanekutest lähtudes on vasakukäeliste õpilaste arv võrreldes 20­30 aasta taguse ajaga tunduvalt suurenenud (Kula 2004, 44). Loomulikult ei ole see trend, vaid pigem indiviidi vabadus, mis annab võimaluse tegutseda vastavalt oma eelistusele, isikupärale ja kaasasündinud eripärale

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
32 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Probleemilahenduse eksam

võimeid, arendada ennast, oma võimeid ja omada võimalust eneseväljenduseks. Enesehinnang Enesest ja teistest lugupidamine, oma "ego" vajaduste rahuldamine. Suhtlemine (sotsiaalsus) Suhtlemine teiste inimestega, kuulumine gruppidesse, saada ja jagada sõprust, kiindumust ja armastust. Ohutus Kaitse ohtude, ähvarduste ja oluliste kaotuste eest. Füsioloogilised tarbed Nälg, janu, töö-unetsükkel, sex ja tualett. Probleemide lahendamise viisid: Metoodiliselt -Sõnaliselt ­Visualiseerides ­Arvutades ­ Katsetades ­Mõttetööga Küsimustega täpsustamine Mis on see probleem? Miks see probleem on olemas? Kus on see probleem? Miks me ta sealt leidsime? Miks see probleem üldse esineb? Miks just seal ja siis? Kellele on see probleem? Miks just neile? Kui üldine (suur, tähtis, raske, ...) see probleem on? Millised on alamprobleemid ja kuidas on nad seotud? Probleemi alade määramine Mis juhtub lahendi rakendamisel? Miks, millal, kus, mil moel,

Muu → Probleemilahendus
88 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sokrates

Mis on hea/halb? Ilus/inetu? Tõde/väär? Targaks ja kõlbeliseks saab pidada vaid inimest, kes mõistab, mis on kaunis ja hea (tal on teadmine sellest) ja ta ka juhindub sellest teadmisest oma tegudes. Uudne lähenemine jättis kuulajatele sügava mulje. S peeti targaks, sest isegi Delfi oraakel olevat öelnud, et pole targemat meest kui S. ta ise pidas end tarkuse alal asjaarmastajaks, mitte professionaaliks (ma tean, et ma midagi ei tea) Ta katsus inimesi vestluse teel järgi metoodiliselt, sihipäraselt. Sokraatiline meetod- õpetusviis, kus õpetaja püüab juhatada õpilasi teadmiste juurde esitatud küsimuste abil, paljastamata enda seisukohta käsitletava teema suhtes. Anda sünnitusabi, mitte ise sünnitada (nagu ta ema amet- ämmaemand). Selle jaoks olid mõningad võtted: 1) Iroonia- püüdis leida vastaspartneri jutus vasturääkivusi ja ebakindlust, kuid varjas seda püüdlust mängides rumalat inimest. Nt: kohtab inimest, kes peab end mingil alal teadjaks ja

Filosoofia → Filosoofia
96 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Fröbel referaat

Iga ajastu loob oma vaimule vastava pedagoogika ja pedagoogilise ideestiku. See ideestik haarab ajastu vaateid inimese asendile looduses, vaateid inimese hingelisele ja vaimsele loomusele, inimese õlesandeile ühiskondlikus elus ja kasvatuse olulistele eesmärkidele. Fröbel on üks euroopalise kultuuriajastu tähtsamaid pedagoogika esindajaid. Lasteaia pedagoogikas on Fröbel leidnud algusest peale arusaamist ja püsivat tunnustust, kuid ka siin on ta leidnud viimaseil kümnendeil teravat kriitikat. Kipume Fröbeli pedagoogikat liialt sageli kõrvutama Maria Montessori pedagoogika konkreetsete saavutustega. Fröbelil ei olnud kasutada füsioloogia ja psühholoogia kui iseseisvate spetsiaalteaduste uurimistöö hästi põhjendatud meetodeid ja rikkalikke tulemusi. Fröbel võis kasutada ainult oma otseseid isiklikke vaatlusi ja toetuda intuitsioonidele. Ta on jõudnud tunnetusele, mis ei kaota veel oma väärtust selle tõttu, et nad pole igakülgselt metoodil...

Pedagoogika → Haridus eesti kultuuris
77 allalaadimist
thumbnail
24
docx

EUROOPA LIIDU KOOSTÖÖ SISEASJADES

- Piiriülene kuritegevus - Vägivald iseenesest - Loodusõnnetused ja inimeste põhjustatud katastroofid 4.4 Vahendid koostöö hõlbustamiseks: - Tulevaste olukordade ja stsenaariumide analüüs: ohu ennetamine. Europol ja teised ELi asutused koostavad korrapäraselt ohtude hinnanguid. - Asjakohane reageerimine: kavandamine, programmide koostamine ja tegelemine tagajärgedega. Välja on töötatud tööprogrammid, mis võimvaldavad metoodiliselt tegeleda kodanikke puudutavate ohtude ja muredega. Strateegiad ja konkreetsed töökavad on koostatud terrorismivastase võitluse, uimastikaubanduse, inimkaubanduse, organiseeritud kuritegevuse ja kodanikukaitse alal. Lisaks 8 koordineerib ühenduse kodanikukaitse mehhanism liikmesriikide reageerimist loodusõnnetustele ja inimeste põhjustatud katastroofidele.

Õigus → Euroopa liidu õigus
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

GMES (Global Monitoring for Environment and Security)

nende standardimist, ületada poliitilised tõkked andmete jagamisel, luua kvaliteedi tagamise mehhanismid, saavutada eri allikatest ja eri tasanditelt pärit andmete liitmine ning pakkuda uuenduslikke ja kasutajasõbralikke teenuseid, mis on tasuvad ja jätkusuutlikud. Need arengusuunad peaksid saama sidusa ja ühtse raamprogrammi osaks, ilma et minetataks detsentraliseeritud juhtimise ja investeeringute paremad küljed. Välja tuleb valida metoodiliselt küpsemad teenused ja käivitada neid kiirendatud korras eesmärgiga jõuda aastal 2008 esimeste kasutuses olevate teenusteni. [http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do? uri=COM:2005:0565:FIN:ET:HTML] (8.06.08) Rahastamine Möödunud viie aasta jooksul on Euroopa tasandil kulutatud ligikaudu 230 miljonit eurot GMESiga seotud teenuste väljatöötamiseks: EL kaasab 6. raamprogrammi kaudu ligikaudu 100 miljonit eurot (2003­2006)

Politoloogia → Eurointegratsioon
7 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Organisatsioonikäitumine - Kontrolltoo kordamiskusimused

3. Kirjelda Herzbergi kahe-teguri mudelit ja too mõlema tegurite grupi kohta kolm näidet. Too välja kriitika antud teooria suhtes. Herzbergi kahe-teguri mudeliteks on:  HÜGIEENIFAKTORID (välised tasud) Töötingimused, töötasu, staatus/ edutamine, suhted kolleegidega  MOTIVAATORID (sisemised tasud) Töö ise, vastutus, isiklik areng, töökoha stabiilsus KRIITIKA : 1) Väike töötajate valim (raamatupidaja ja insener) 2) Metoodiliselt on puudulik 3) Lihtsustab rahulolu ja rahulolematuse põhjusi. 4. Kirjelda lühidalt McClellandi saavutusvajaduse teooriat ning kirjelda juhti antud teooriast lähtuvalt. David McClelland sõnastas teooria, mille järgi tuleb tugineda inimese kolmele põhilisele vajadusele:  saavutusvajadus  ühtekuuluvusvajadus  võimuvajadus Antud teooriast lähtudes on edukal juhil kõrge võimu ja madal saavutusvajadus. Võim on otsustav edutegur

Majandus → Organisatsioonikäitumine
16 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Ilu mõiste muutmine esteetika ajaloos

Inetu võib olla ka asjakohane. Kõrge klassika. Seda kolmanadat iidse esteetika etappi klassikalises perioodis võib nimetada "eidologiaks". Plato püüab selgitada ideaalse ja materjalse alguse; ideaalne - meterjaalse ülesehitamise põhimõte, aga materjaalne - nagu ideaalse põhimõte. Kõige tähtsam Plato õpetuses kunstist - see on teooria ideaalsuse näitaja. Selles mõttes, kunst on eelkõike väga tavaline elukutse, vaid ainult maksimaalselt täpne, metoodiliselt korrastatud ja seetõttu ilus. Aristoteles. Tarkus - ebaoluline ja on väga kaugel materjaalsete mõjult. See toimib nagu kõige olemsoleva disainer. Ta - kõikide ideede idee, kujutab ette igat tegelikkust. Esteetika Hellenismi muutuv iseloom. Varajane Hellenism oli suur vallutuste ajastu. Et mõista Hellenismi esteetilist mõtet ja kunsti, tulemusena on tema sotsiaalse elu peegeldus, peame esmalt arvesse võtma uut kohta, mida ta võttis selles uues ühiskonnas.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
130 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Ilu mõiste muutmine esteetikaajaloos

Inetu võib olla ka asjakohane. Kõrge klassika. Seda kolmanadat iidse esteetika etappi klassikalises perioodis võib nimetada "eidologiaks". Plato püüab selgitada ideaalse ja materjalse alguse; ideaalne - meterjaalse ülesehitamise põhimõte, aga materjaalne - nagu ideaalse põhimõte. Kõige tähtsam Plato õpetuses kunstist - see on teooria ideaalsuse näitaja. Selles mõttes, kunst on eelkõike väga tavaline elukutse, vaid ainult maksimaalselt täpne, metoodiliselt korrastatud ja seetõttu ilus. Aristoteles. Tarkus - ebaoluline ja on väga kaugel materjaalsete mõjult. See toimib nagu kõige olemsoleva disainer. Ta - kõikide ideede idee, kujutab ette igat tegelikkust. Esteetika Hellenismi muutuv iseloom. Varajane Hellenism oli suur vallutuste ajastu. Et mõista Hellenismi esteetilist mõtet ja kunsti, tulemusena on tema sotsiaalse elu peegeldus, peame esmalt arvesse võtma uut kohta, mida ta võttis selles uues ühiskonnas.

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Painduvus ja osavus ning nende arendamine

Kuna painduvus on kõige parem lapseeas, siis tuleks harjutustega alustada väga varakult. Harjutused peaksid olema mitmekülgsed, et vältida hiljem tekkivat ebatasakaalu lihaste vahel. Koolieas pole spetsiaalseid painduvus harjutusi vaja teha kuna lapsed on aktiivsed ja nende painduvus on väga hea. Puberteedi-eelses eas lihased hakkavad liigesed arenema painduvuse arvelt just nii palju kui harjutusi teed. Puberteedieas pikkus suureneb järsult ning harjutuste tegemine peab olema metoodiliselt õige - õige korduste arv, metoodika ja intensiivsus. Täiskasvanuna võib aktiivselt kasutada stretchingut. 4. OSAVUS Osavus sisaldab liigutuste kvalitatiivseid tunnuseid, mistõttu kindlat definitsiooni sellel pole. Osavust võib iseloomustada kaheksa tunnuse abil: reageerimine, kohanemine, juhtimine, orienteerumine, tasakaalutunne, kombinatsioonivõime, liikuvus, peenmotoorne koordinatsioonivõime. Varieerimisoskus on liikumisalane leidlikkus. Oskus tegutseda otstarbekalt, leida sobivaid

Muu → Kehakultuur
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Töö Munklusest

segamatu ja kõikehõlmav rahu. Enne selle õndsuseni jõudmist, tuleb käia mööda pikka teed, mis on täis takistusi. Askeetlik eluviis nõuab inimeselt palju. Ta peab kogu oma füüsilise ja vaimse jõu kaalule panema. Pidevalt üksinduses elava inimese psühholoogiat vaevavad depressioon ja troostitus. See võitlus mille keskel askeedid oma iseloomu kujundavad, koosnevad paljudest erinevatest reeglitest. On hakatud seda ka metoodiliselt korraldama. Pikkamisi kujunes välja askeetlike kommete ja reeglite kompendum. Loomulikult olid mungad ka need, kes kiriklikult ette nähtud paastuaega ja teisi kombeid püüdsid täita. Et aga kiriklikud paastuajad olid enesestmõistetavad, püüdsid askeedid paastukultuuri süvendad erinevate kommetega. Söödi näiteks ülepäeviti või iga kolme päeva tagant. Askeetide toit oli taimetoit. Vagadust ja pühendumist näitasid mõned askeedid asudes elama kivisammaste otsa

Teoloogia → Usundiõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Korvpalli ajalugu, reeglid, tehnika

Paraku ei olnud kavas ühtegi sportmängu. Tudengid ei sallinud üksluiseid harjutusi ja nende vastumeelsusest johtuvalt olid nii mõnedki võimlemisõpetajad sunnitud töölt lahkuma. [2] Kanadast tulnud kehalise kasvatuse õpetaja James Naismith hakkas nuputama, mida olukorra muutmiseks ette võtta. Kuidas leida mäng, mis oleks põnev, täis võitlust, kuid samal ajal lihtne ja kõigile mõistetavate reeglitega? J. Naismith oli metoodiliselt erakordselt põhjalik mees. Ta tundis hästi hokit, ragbit jt sportmänge. Peagi jõudis ta järeldusele, et uude mängu peab olema kaasatud pall, mida saaks lüüa, visata ja taga ajada. Mängu looja võttis 21. dets 1891. aastal võimlasse kaasa melonikujulise ameerika jalgpalli. Algselt oli plaan kasutada väravaid, aga kuna neid käepärast ei olnud, pöörduti kolledzi teenija poole seebikastide saamiseks. Ka see idee jäi rakendamata. Selles olukorras ei jäänud midagi muud

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
56 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Man Ray

omapäraseid abstraktseid kujundeid kui kunstniku hilisemates filmides. Seetõttu kuulub film kokku kunstniku varase eksperimentaalfilmiga ,,Le Retour à la Raison". Ometi on see tehnilises plaanis keerukam, sest filmis on kasutatud katkestusi, kujundite üksteisega katmist ja aegluubis liikumist. Mäng valgusefektidega on varasemaga võrreldes põnevam ja keerukam. Abstraktsete kujundite vahele on Ray põiminud argielu realistlikke detaile, inimesi ja maastikku. Nii uuris ta metoodiliselt liikumise, kujundi ja valguse kunstilise käsitlemise võimalusi. Filmi salapärane pealkiri olevat tuletatud baskikeelsest väljendist, mida võiks tõlkida sõnadega ,,Ära tüüta mind". Nagu kogu sürrealistlikus kunstis tegeldakse ka siin unenägude ja ihadega. ,,Emak-Bakia't" võib kirjeldada kui naise ihadest kõnelevat unelust, kus tegelikud seksuaalsed kogemused transformeeritakse abstraktsete mõtete ja kujutluste mülkaks. Meie ees avaneb üheaegselt naise tegelik ja unenäoelu,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kuritegevus Eestis

Organiseeritud kuritegevus on pikaajaline, teadlik ja tahtlik, omavaheliste ülesannete jaotusega tegevus, mis hõlmab kõiki üksikisikuid ja kuritegelikke gruppe (brigaade, grupeeringuid ja kuritegelikke ühendusi), mille tegevuse eesmärgiks on majanduslik kasum, kasutades selle saavutamiseks nii legaalseid kui ka illegaalseid vahendeid ja luues enda kaitsmiseks vastavaid struktuure. Osa oma tegevusest sooritavad vägivalla või sellega ähvardamise teel. Organiseeritud kuritegevus tegutseb metoodiliselt, salaja, range distsipliiniga. Keeruka organisatsioonilise struktuuri abil hoiavad nad oma juhte isoleeritult, need ei võta aktsioonidest osa. Püütakse saavutada mõju riigivalitsusorganites ja majanduses. Põhieesmärgiks on majanduslik kasum, ja mitte ainult illegaalse tegevuse tulemusena (narkoäri, relvakaubandus jne) vaid ka legaalselt (luues legaalses majandustegevuses osalevad äriettevõtted, mida kasutatakse kuritegelikul teel saadud vahendite rahapesuks

Sotsioloogia → Sotsioloogia
84 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunstiajaloo valikessee, DADAISM

Karin Kikkas, 12.C Kunst on surnud! Elagu kunst! ,,Kui on olemas surematu kunst, siis ei saa seda kunstikultuse hävitamise teel tappa" ­ Wieland Herzfelde Kõik sai alguse 20.nda sajandi alguses, kui algas sõda. Neutraalne Sveits ja Zürichis avatud klubi nimega Cabaret Voltaire sai koduks paljudele põgenenud kunstnikele ja kultuuriinimestele. Selle algatas Hugo Ball, kes oli tuntud mitmel alal ­ poeet, draamakirjanik, vasakpoolne poliitik. Klubis toimusid tantsuõhtud, joodi, lauldi ning segati madalat ja kõrget kultuuri omavahel. Kui klubisse ilmus Richard Huelsenbeck, sai klubi juurde agressiivsema noodi, tema tõttu sai alguse Cabaret´i tegevus: irduda maailmast. Klubi liikmete kunstiobjektid ja teod oponeerisid Lääne tsivilisatsioonile, sest Huelsenbeck oli õhutanud inimesi üles sellega, et Saksamaa on selle sõja alustanud. Kogu kunst, ekspressionism ja avan...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hariduskorraldus kontrolltöö

Iseseisvumisega tehti Eestis aga kannapööre ja võeti kasutusele curriculum-tüüpi õppekava, kus ei panda kirja kindlaid detaile, vaid antakse kätte õpiväljundid, suunad ja õppeainete maht maht. Selline kava annab õpetajale rohkem õigusi ja vabadusi, kuid samas langeb õpetajale ka suurem vastutus selle ellu viimisel. See vabadus ei pruugi ka olla alati kõige parem, kuna pedagoog, kes oma ainet ei tunne, ei oska ka selle sisu valida, materjali järjestada ja metoodiliselt esitada ega soovitud tulemuseni jõuda. Kuid nagu näha siis sellist tüüpi õppekava on juba aastaid vastu pidanud ning toimib Eestis küllalti hästi. Koolide õppekavades toimus veel muutusi, seda siis reaalainete vähendamise ja sotsiaalteaduste propageerimise suunas, veel hakati tähelepanu pöörama ka aktiivsetele õppemeetoditele. Aktiivsete õppemeetodite eesmärk oli õpetada õpilased ise mõtlema, analüüsima, lahendusi ja

Pedagoogika → Pedagoogika
63 allalaadimist
thumbnail
10
doc

FRÖBELI PEDAGOOGIKA PÕHIMÕTTED JA NENDE MAAILMAVAATELISED EELDUSED

Kipume Fröbeli pedagoogikat liialt sageli kõrvutama Maria Montessori pedagoogika konkreetsete saavutustega. Fröbelil ei olnud kasutada füsioloogia ja psühholoogia kui iseseisvate spetsiaalteaduste uurimistöö hästi põhjendatud meetodeid ja rikkalikke tulemusi. Fröbel võis kasutada ainult oma otseseid isiklikke vaatlusi ja toetuda intuitsioonidele. Ta on jõudnud tunnetusele, mis ei kaota veel oma väärtust selle tõttu, et nad pole igakülgselt metoodiliselt põhjendatud. Fröbeli maailmavaade, millesse on raamitud tema pedagoogilised ideed, on kujunenud kaasaegsete filosoofiliste süsteemide taustal. Ta elas ajas, mida õigusega on nimetatud suurte filosoofiliste süsteemide ajastuks. Igal looval inimesel oleks olnud raske vältida idealismi mõju. Tema suhtumine oma ajastu filosoofiasse polnud mitte ainult täiesti poitiivne, vaid mitmeil arenguloolisil andmeil kujunes Fröbeli isiksus isegi väga vastuvõtlikuks sellele filosoofiale

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
116 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Immanuel Kant

Eetika järgi on ta süüdi juba, kui ta mõtleb sellest." · ,,Ideaal kui tõelisus on kättesaamatu, kuid temani püüelda on kohustuslik!" · ,,Ilus meeldib kõigile ja kõikjal, vaatamata kindla konseptsiooni puudumisele." Kant arvas ka, et meeste riiete värv peaks kooskõlas olema valitseva aastaaja värvidega. 6. KOKKUVÕTE Filosoofiline süsteem, mille Kant oma õpingute ajal Saksamaal valitsevana eest leidis oli Leibnitzi ja Wolffi oma. See oli ratsionalism, selle metoodiliselt dogmaatilisel kujul. See tähendab, et see oli mõistusefilosoofia. Mõistuse põhimõtteist lähtudes on võimalik kujundada õige maailmapildi ja nimelt ilma, et me kogemust appi võtaksime. Kuna ratsionalismi jaoks kogemus ei ole aluseks ega piiriks, siis ei olnud selle poolehoidjail ka mingit põhjust kahelda metafüüsika (igasugust kogemust ületava teaduse) tõelisuses. Kant tõi esimesena moraalifilosoofia keskmesse arusaama austusest. Austada inimest

Filosoofia → Filosoofia
38 allalaadimist
thumbnail
28
doc

IT õiguse kontrolltöö nr 2 2012

18) kartograafiateosed (topograafilised, geograafilised, geoloogilised jt. kaardid, atlased, maketid); 19) õigusaktide projektid; 191) standardid ja standardite kavandid; 20) arvamused, retsensioonid, eksperthinnangud jms.; 21) tuletatud teosed, see on teose tõlge, algse teose kohandus (adaptsioon), töötlus (arranžeering) ja teose muu töötlus; 22) teoste kogumikud ja informatsiooni kogumikud (sealhulgas andmebaasid). Andmebaas käesoleva seaduse tähenduses on süstemaatiliselt või metoodiliselt korrastatud iseseisvate teoste, andmete või muu materjali kogu, mis on individuaalselt kättesaadav elektrooniliste või muude vahendite abil. Andmebaasi mõiste ei hõlma selle tegemiseks ega käivitamiseks vajaminevat arvutiprogrammi. Käesoleva seaduse alusel kaitstakse autoriõigusega andmebaasi, mis oma sisu valiku ja korralduse tõttu on autori enda intellektuaalse loomingu tulemus, ning ei kohaldata mingit muud kriteeriumi 23) muud teosed.

Õigus → Isikuandme kaitse
10 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Majandus analüüsisõnastik, mõisted

faktikirjelduste süstematiseerimine, tõlgendamine ja üldistamine; 2.majandustegevuse tulemuste süvauurimine eesmärgiga kujundada hinnanguid ja leida võimalusi tulemuste parandamiseks; 3.majandusüksuse tegevuse või majandusliku ürituse uurimine, ökonoomsuse ja tulukuse analüüs. Majandusanalüüsi kompleksteooria tugineb raamatupidamise ja statistikateooriale ning rakendab majandusteaduse ja matemaatilise statistika elemente. majandusanalüüsi tähtsuse kasvu reegel ­ mille kohaselt metoodiliselt laitmatult korraldatud analüüsi tähtsus kasvab sedamööda, kuidas ettevõtete tegevus intensiivistub ja nende majandustulemused paranevad. Halvasti töötavas ettevõttes on kerge leida võimalusi majandus tulemuste parandamiseks. marginaalanalüüs ­ 1.analüüs, millega määratakse kindlaks täiendav kasu, mis saadakse mingi ressursi kasutamisel mingil uuel alal või otstarbel, kasutussfääride vahetumise analüüs; 2.piirväärtusanalüüs ­ analüüs, mis

Majandus → Majandusanalüüs
21 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Tervisesportlase treening

rasvhapped (oliiviõli, pähkliõli, seesamõli) ja polüküllastamata rasvhapped (taimsed rasvad - merekala jm) omavahel tasakaalus oleksid. Spordiga tegeleja energiavarudest on ligi 80 % keha rasvades, seega on nende kasutamine spordis väga oluline. Muidugi on eriline huvi rasvade kasutamisele energiaks ülekaalulistel, et liigsetest kilodest vabaneda. Lahendus on vaid üks, harjutada tuleb metoodiliselt õigesti ehk optimaalse treeningkoormusega, millele raamatus korduvalt tähelepanu on juhitud. Vales treeningtsoonis harjutades kasutame energiaks hoopis teisi allikaid. Tervisespordiga tegeleja peab · teadvustama, et osa toiduaineid sisaldab rasva varjatud kujul · eelistama kahvatu välimusega liha (näiteks kanaliha) punasele lihale (sealiha) · sööma kala vähemalt 2 - 3 päeval nädalas · eelistama madala ja mõõduka rasvasisaldusega piima ja piimatooteid

Sport → Kehaline kasvatus
23 allalaadimist
thumbnail
7
doc

RETSENSIOON INGLISE KEELE ÕPPEKOMPLEKTILE I LOVE ENGLISH 2

õppekomplekti autorid tähelepanu ka kõikidele õppekava läbivatele teemadele: elukestevõpe ja karjäär ( Unit 1, 18); keskkond ja jätkusuutlik areng (Unit 5, 17); kodanikualgatus ja ettevõtlikkus (Unit 11, 17); kultuuriline identiteet (Unit 16); teabekeskkond (Unit 1, 17); tehnoloogia ja innovatsioon (Unit 12 ); tervis ja ohutus (Unit 12, 13); väärtused ja kõlblus (Unit 3, 5). Õppematerjal on metoodiliselt ja ka sisuliselt hästi ning loogiliselt koostatud. Retsensendile on hea mulje jätnud autorite püüd tuua õpikusse teemasid, mis vastaksid õppijate huvidele ja vanusele. Kõik õppetükid algavad rütmisalmiga (chant), mis lisavad õpikusse mängulisust. Autorid on lisanud õpikusse mitmeid lauamänge, mis võimaldavad mängulist kordamist ja kinnistamist. Nii õpik kui ka töövihik sisaldavad hulgaliselt pildimaterjali, mis aitab õpilastel

Keeled → Inglise keel
10 allalaadimist
thumbnail
8
docx

TTK0030 Majandusgeograafia 2015

introvertne ekstravertne introvertne kannatlik kannatamatu kannatlik vaikne jutukas vaikne Armastab privaatsust Armastab seltsi Hea kuulaja Tegeleb oma uudishimulik väärikas asjadega Plaanib asju ette Planeerib üldjoontes Näeb üldprintsiipe metoodiliselt Teeb ühte asja Teeb mitut asja korraga reageerib korraga Töötab kindlatel Töötab ükskõik mis ajal Paindlik tööaeg kellaaegadel LINEAAR-AKTIIVNE MULTIAKTIIVNE REAKTIIVNE täpneajakavale Allub Täpsusest kaugel ettearvamatu täpnevastavalt partneri Käitub

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Nimetu

rasvhapped (oliiviõli, pähkliõli, seesamõli) ja polüküllastamata rasvhapped (taimsed rasvad - merekala jm) omavahel tasakaalus oleksid. Spordiga tegeleja energiavarudest on ligi 80 % keha rasvades, seega on nende kasutamine spordis väga oluline. Muidugi on eriline huvi rasvade kasutamisele energiaks ülekaalulistel, et liigsetest kilodest vabaneda. Lahendus on vaid üks, harjutada tuleb metoodiliselt õigesti ehk optimaalse treeningkoormusega, millele raamatus korduvalt tähelepanu on juhitud. Vales treeningtsoonis harjutades kasutame energiaks hoopis teisi allikaid. Tervisespordiga tegeleja peab · teadvustama, et osa toiduaineid sisaldab rasva varjatud kujul · eelistama kahvatu välimusega liha (näiteks kanaliha) punasele lihale (sealiha) · sööma kala vähemalt 2 - 3 päeval nädalas · eelistama madala ja mõõduka rasvasisaldusega piima ja piimatooteid

Sport → Kehaline kasvatus
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sissejuhatus filosoofiasse

siiamaani. Imestus, kui midagi fundamentaalset. Esimene jõud on midagi negatiivset- ta peatab meid. Imestamine on väga raske. Imestub tuleb harva peale, kui imestame miks midagi on? Filosoofiaga ALGUST ei saagi teha, sellist metoodikat ei olegi. Kas olemegi juba alati selle sees või jääb see meile alati võõraks. Descartes- radikaalse kahtluse printsiip. Meditatsioonide alguses ütleb, et tuleb teha nii, et seame kahtluse alla kõik selle, mis vähegi võimalik. Kui kahtleme metoodiliselt ja radikaalselt kõiges, mis on (kas maailm üldse olemas on?) ja vaadata kas jääb järele midagi, milles enam kahelda ei ole võimalik. Sellisel juhul oleme leidnud esimese kindla kivi, millelt alustada. Camut- väidab et filosoofia algab absurdist ja absurd ei ole teoreetiline konstruktsioon, see on meeleolu (sama fundamentaalne kui Aristotelese imestus, Decarte kahtlus). Absurd- olukord, kus tunneme võõrandatust. Näeme selgemini, et meil ei ole siin kohta.

Filosoofia → Sissejuhatus filosoofiasse
174 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Keskkonnaministeeriumi ja selle valitsemisala struktuur

ekspositsioone ja näitusi, tagades punktides 1 ja 2 nimetatud museaalide üldsusele vahendamist teaduslikel, hariduslikel ja meelelahutuslikel eesmärkidel; 4) korraldab loenguid, ekskursioone, muuseumitunde, annab erialaseid konsultatsioone ja publitseerib loodusmuuseumi ülesannetega seotud materjale loodushariduslikel eesmärkidel; 5) teeb teaduslikku uurimistööd ja arendab vastavalt koostööd teiste sama ainevaldkonna asutustega; 6) juhendab keskmuuseumina metoodiliselt teisi muuseume loodusobjektide säilitamist ja uurimist puudutavates küsimustes; 7) korraldab museaalide, näituste, väljaannete ja teadusliku informatsiooni vahetamist teiste muuseumide, teadusasutuste ja üksikisikutega; 8) täidab muid seaduse või teiste õigusaktidega pandud ülesandeid. 11. Põlula Kalakasvatuskeskus 1) Kalakasvatuskeskuse põhiülesanneteks on kaitsealuste või ohustatud külmaveeliste

Loodus → Loodus- ja keskkonnakaitse
20 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Õiguse mõiste, tunnused ja tähtsus

esmaesituse järel selle küsimuse ümber, lisades filosoofilist sügavust, näiteks: “Mis on õiguse olemus?”” [Autori märkus: Näiteks tuuakse siinjuures Hart, H. L. A. (1961) The Concept of Law. The Clarendon Press, Oxford, lk 6.] Mario Rosentau jätkab, et “sellise ümbersõnastusega saab ühtlasi tõstatatud küsimus piirist tavaarusaama ja mingi rafineerituma käsituse vahel, ehk selle vahel, mida inimesed õigusest esmapilgul näevad ja selle vahel, mida metoodiliselt järjekindlad analüüsid, üldjuhul mingid teooriad ja nende rakendused – kontseptsioonid – võiksid nähtava tagant paljastada. Küsitakse ka “Mis on õiguse alused?” [Autori märkus: Näitena tuuakse siinjuures Dworkin, Ronald (1986a) A Matter of Principle. Clarendon Press, Oxford, lk 4-5] ning [seda] küsimust peetakse oluliseks ennekõike selle pärast, et vastusest sõltub, kuidas kohtunikud lahendavaid keerulisemaid, mitterutiinseid asju.” [Autori märkus:

Õigus → Õiguse alused
29 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Bioloogia ajalugu, kordamisküsimustele vastamine

Pavlov väidab, et refleksid koordineerivad olendi suhet keskkonnaga. Francis Gall Aju eri piirkonnad kontrollivad eri funktsioone. See sünnib frenoloogia pseudoõpetust. Frenoloogia eeldab, et aju kuju ­ eri piirkondade areng ­ määrab inimese võimed. Aju kuju peaks olema omakorda määratav kolju, so pea, ehituse järgi. Paul Broca Lokaliseerib kõnekeskuse, eeldab intelligensuse seost aju piirkondadega. Ta on ka oluline etapp füüsilise antropoloogia metoodiliselt väljakujunenud teaduseks vormimisel. 14. Võrrelge saksa ja prantsuse koolkondi bakterioloogias Saksa teadlane Koch identifitseeris tuberkuloositekitaja. Siis koolera. Prantsuse koolkonnad ei saanud viimasega hakkama, sest otsisid loomadelt kooleratekitajaid. Vaktsineerimise kontekstis kujunesid välja erinevad koolkonnad ­ prantslased kasutasid reeglina vastava materjali massi, sakslased aga olid jõudnud seerumi kasutamisele. 15

Bioloogia → Bioloogia ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Majandusgeograafia arvestuse küsimused&vastused

TTK0030 Majandusgeograafia Kordamisküsimused 2011/2012.õa. Sissejuhatus 1. Geograafia kui kommertsteadus. Positivism geograafias: Pärast Teist maailmasõda, kvantitatiivne geograafia, mille eelduseks oli: · Kogunenud oli piisav hulk andmeid · Tekkis vajadus andmete süstematiseerimise järele · Hakati kasutama arvuteid · Kogu protsessi jaoks oli olemas teaduslik alus ­ positivistlik teadusfilosoofia- ja metodoloogia. Positivistlik teadusfilosoofia ja metodoloogia. · Positivismi keskne väide on teaduse määratletus empiiriliste küsimustega. · Tõeline teadmine põhineb ainult vaadeldavatel ja mõõdetavatel faktidel ning nende võrdlemisel. · P-i kohaselt on puhas teadus väärtushinnangutest vaba, neutraalne ja objektiivne. · Positivistlik teadusfilosoofia rõhutas loodus-ja ühiskonnateaduste ühtsust ning seadis teaduse eesmärgiks seletamise ja ennustamise. · Geograafide ülesandeks sai ruumiliste s...

Majandus → Majandusgeograafia
230 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused

3. Kirjelda Herzbergi kahe-teguri mudelit ja too mõlema tegurite grupi kohta kolm näidet. Too välja kriitika antud teooria suhtes. Herzbergi kahe-teguri mudeliteks on:  HÜGIEENIFAKTORID (välised tasud) Töötingimused, töötasu, staatus/ edutamine, suhted kolleegidega  MOTIVAATORID (sisemised tasud) Töö ise, vastutus, isiklik areng, töökoha stabiilsus KRIITIKA : 1) Väike töötajate valim (raamatupidaja ja insener) 2) Metoodiliselt on puudulik 3) Lihtsustab rahulolu ja rahulolematuse põhjusi. 4. Kirjelda lühidalt McClellandi saavutusvajaduse teooriat ning kirjelda juhti antud teooriast lähtuvalt. David McClelland sõnastas teooria, mille järgi tuleb tugineda inimese kolmele põhilisele vajadusele:  saavutusvajadus  ühtekuuluvusvajadus  võimuvajadus Antud teooriast lähtudes on edukal juhil kõrge võimu ja madal saavutusvajadus. Võim on otsustav edutegur

Majandus → Organisatsioonikäitumine
47 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Valimid kvantitatiivsetes ja kvalitatiivsetes uurimustes

valim (theoretical sample) (Flick 2011b:117123; Berg 2004:3537; Krippendorff 2004:113116; Marshall 1996:523524), mida kasutatakse just kvalitatiivsetes uurimustes. Suhteliselt uus valimi moodustamise viis on uuritava juhitud valimi koostamine (respondent driven sampling) (Heckathorn 1997, 2002; Magnani et.al. 2005; Wejnert & Heckathorn 2008). Tõenäosuslike valimimeetodite puhul on peamiseks tingimuseks metoodiliselt korraldatud juhuslikkus. Juhuslik valik ei tähenda populatsiooni liikmete suvalist võtmist valimisse. Juhuslikkus korraldatakse kindlate metoodiliste põhimõtete abil, et kindlustada populatsiooni esindav valim. Järgnevalt on käsitletud lähemalt kasutatavamaid tõenäosulike valimite moodustamist ja illustreeritud näidetega. Lihtne juhuvalim Lihtne juhuvalim saadakse, kui kindlaksmääratud mahuga populatsioonist eraldatakse liikmeid

Muu → Teadustöö metoodika
177 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Bengt Gottfried Forselius

poissi, kellest sirgus umbes 50 köstrit ja koolmeistrit, kes omakorda edendasid eesti rahvaharidust. Kuni Forseliuseni õpetati lugemist kirikuraamatuist. Senine eestikeelne kirjasõna täitis kiriku tarbekirjanduse ülesandeid. "Kodu- ja kirikuraamatut" kasutasid köstrid, mõisa- ja perevanemad ettelugemiseks ning koduste palvetundide sisustamiseks. Kuid nimetatud jm. Kirikuraamatud ei vastanud kooliõpetuse eesmärkidele keeleliselt, metoodiliselt ega trükitehniliselt. Forseliuse pakutud uus õppeviis eeldas, et igal õppijal oleks oma isiklik ja kõigil ühesugune õpperaamat. Noor Forselius alustas kõigepealt aabitsa kirjutamisest, sest sellest sõltus lugemaõpetamise edukus. Aabitsast kui kõige arvukamast ja odavamast rahvaraamatust olenes ka parandatud kirjaviisi laiem levik ja võidulepääs. Koolmeistritöö oli temale selgeks teinud, et enne õpetamist tuleb luua kirjaviis, alles siis saab seda õpetada

Ajalugu → Ajalugu
61 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Michelangelo Buonarroti

traditsiooni., kuid Michelangelo mõistis skulptuuri teisiti. Tema jaoks oli keha eelkõige mass ja ruumala, mis tuli tõrksast materjalist, raskusjõuga maa külge aheldatud kivist välja murda. Michelangelo käis isiklikult kivimurdudes, et valida sobivat marmorit, mis oli tema lemmikmaterjal. Kivi töötlemisel alustas ta kuju esiküljelt. Ta visandas kuju piirjooned kivile ning asus siis esileulatuvamaid kehaosi peitliga välja tahuma. Ta tungis marmorisse metoodiliselt, paljastades figuuri kiht kihi haaval nagu reljeefskulptuuri puhul. 10. MICHELANGELO POEEDINA Michelangelo kirjutas luuletusi kogu elu jooksul, kuid enamik tema säilinud luuletustest pärineb 1530. aastatest ja edasisest ajast. See oli ka aeg, mil ta lahkus oma kodulinnast, et mitte kunagi enam tagasi tulla. Mõned Michelangelo luuletused on elavad kokkuvõttes asjadest, mis tema elus ja töös juhtusid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Majandusgeograafia arvestuse kordamisküsimused

kannatlik kannatamatu kannatlik vaikne jutukas vaikne Armastab privaatsust Armastab seltsi Hea kuulaja Tegeleb oma asjadega uudishimulik väärikas Plaanib asju ette metoodiliselt Planeerib üldjoontes Näeb üldprintsiipe Teeb ühte asja korraga Teeb mitut asja korraga reageerib Töötab kindlatel kellaaegadel Töötab ükskõik mis ajal Paindlik tööaeg täpne Täpsusest kaugel täpne

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
9 allalaadimist
thumbnail
30
doc

E-ÕPPESÜSTEEM JA SELLE RAKENDUSE ANALÜÜS

Samas ei ole võimalik vähemalt osaliseltki kursuse sisuga tutvuda. [3 lk 13] Lahendus: Lasta kursuse materjalid vähemalt osaliselt vabaks. Kui potentsiaalne õppur saab vaadata kursuse mõnda esimest tundi, võib tal tekkida huvi, et "mis saab edasi" ja ta registreeribki ennast kursusele. Tutvustuse ja reklaami eesmärgil on kursuste osaline vabakslaskmine väga hea. [3 lk 13] Õpetamise metoodika E-õppe kursused ei ole sageli metoodiliselt õigesti üles ehitatud. Enamus õppejõude ei ole saanud koolitust e-õppe metoodika ja e-keskkonnas õpetamisekohta. [3 lk 13] Lahendus: Tutvustada õppejõududele kursusi e-õppe õpetamise metoodika kohta. Mitmeid sellekohaseid kursuseid pakub nii Eesti e-Ülikool kui ka ülikoolid iseseisvalt. Haridustehnoloog peaks õpikeskkonda paigutatud e-kursused väga üldiselt üle vaatama ja kui on näha, et materjalid ei ole metoodiliselt korrektselt koostatud,

Informaatika → Informaatika
46 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Tervisesportlase treening

Tervisesportlase treening TALLINNA TEENINDUSKOOL TERVISESPORTLASE TREENING Referaat Juhendaja: Alari Põlm Tallinn 2012 Sisukord TALLINNA TEENINDUSKOOL..........................................................................................1 TERVISESPORTLASE TREENING........................................................................ 1 1 Tervisesportlase treening Juhendaja:...

Sport → Tervisesport
19 allalaadimist
thumbnail
244
pdf

Tarkvara õiguskaitse slaidid

saadud juhiseid, tekib autoriõigus sellele programmile või andmebaasile, kuid tööandjale kuulub ainulitsents kõigi varaliste õiguste teostamiseks, kui lepingus ei ole ette nähtud teisiti. Autoriõigused Kehtivad autori eluaja ja 70 aasta pärast tema surma. Mitme autori puhul teised üleelanud autori eluaja ja 70 aasta peale tema surma. Autoriõigused Andmebaas on teoste, andmete või muu materjali süstemaatiliselt või metoodiliselt korraldatud kogu. 40 5.05.2016 Autoriõigused Andmebaasi tegija on isik, kes on teinud kas laadilt, väärtuselt või suuruselt olulise investeeringu selle andmebaasi sisuks olevate andmete kogumiseks, omandamiseks, kontrollimiseks, süstematiseerimiseks või kättesaadavaks tegemiseks. Autoriõigused Andmebaasi tegijale kuulub ainuõigus

Muu → Tarkvara
21 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus kirjandusteadusesse

staatus vs isiklikud tegevused. 48.Mida mõistetakse draama episeerumise all? Dramaatiline teater kehastab sündmusi, eepiline jutustab; dramaatiline tõmbab vaataja endaga kaasa, eep teeb vaatajast jälgija; dram paneb tundma, eep paneb otsustama; dram vahendab elamusi, eep vahendab teadmisi; dram vaataja elab kaasa, eep vaatajale näidatakse; dram huvi lahenduse vastu, eep huvi tegevuse käigu vastu. Meetodid 1. Kirjanduslikule tekstile võib läheneda intuitiivselt, aga ka metoodiliselt. Milliseid eeliseid võiks pakkuda metoodiline lähenemine? Tulemused võivad olla süstemaatilisemad, ühel alusel ehk paremini võrreldavad. Liigutakse n-ö madalamalt meeleliselt astmelt kõrgemale. Tulemus või analüüs on paremini formuleeritud. (Vaba assotsiteerimine on ootamatu/prognoosimatu) 2. Millistesse rühmadesse jagunevad kirjandusteaduslikud meetodid? 1) Autorist lähtuv (nt positivism ­ autori elulugu) 2) Tekstist lähtuv (strukturalism ­ aluseks teksti ülesehitus) 3)

Kirjandus → Kirjanduse...
95 allalaadimist
thumbnail
32
odt

Eesti looduslikud pühapaigad

Sajandi II poolele, kogujaiks õpetlased, kaastöölised Teave pühapaikadest enamasti järgmistes kogudes: Jakob Hurda kogu 1860-1906 (H), Matthias Johann Eiseni kogu 1880-1934 (E) jne. … muud allikad, vaata õisist Tänaseni säilinud suuline teave Jäädvustamiseks korraldatakse välitöid. Välitöödel viiakse läbi intervjuud külaelanikega Intervjueerimise aluseks on süstematiseeritud allikakogu ehk lähteülesannete kataloog ja küsitluskava Hea on, kui välitööd toimuvad metoodiliselt (juhend). Hea on, kui jäädvustused on tehniliselt kaasaegsel tasemel. Mari ja Udmurdi pühapaigad Kesk-Venemaal elavad marid ja udmurdid on oma identiteedi säilitanud mitmeski mõttes paremini kui eestlased. Mari pühapaigad Iga mari küla juures on kohad ohvritalituste ja suuremate ühispalvete jaoks. Need on kas eraldiseisvad või metsast mõtteliselt või aiaga eraldatud puusalud. Veel 20. Sajandi alguses oli igal külal kuni neli püha salu, mille kasutamist määrasid

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
20
docx

„Terviseõpetus” arvestustöö

Aine „Terviseõpetus” arvestustöö (avatud ülikool) Koostas: Liivi Hiienurm, TH3 1. Toitumine Õige toitumine tugevdab meie tervist, jõudu, vastupidavust ja vaimset seisundit. Isegi kui inimene sööb normaalses koguses toitu, ei pruugi ta saada kätte piisavalt vajalikke aineid ja see võib viia erinevate terviseriketeni. Tihti süüakse liiga palju just sellepärast, et toit on täis „tühje kaloreid”. Tühje kaloreid annavad näiteks suhkur, maiustused, jahutooted, rasv, Coca Cola, limonaadid ja alkohol. Liiga vähe saadakse toidust kiudaineid, vitamiine ja mineraale. Tervisliku toitumise 7 põhireeglit: 1. Toit peab olema mitmekülgne 2. Toit ei tohi tekitada ülekaalu 3. Vältida liigset rasva ja kolesteriini 4. Toidus enam kiudaineid 5. Vähendada suhkru kogust toidus 6. Tarbida vähem keedusoola (sööme päevas 12 - 25g, vaja oleks vaid 6 g) 7. Tarbida vähem alkoholi Toitumine oleneb kulutatud kaloritest. Õige toitumine tagab kõrge sportliku töö...

Meditsiin → Terviseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Mõisteõpetus

defineerimisel. Modaalsuselt on iseloomustust sisaldav väide problemaatiline. Võrdlus on deskripteerimise võte, mida rakendatakse mõiste sisuliste iseärasuste esiletoomisel juba tuntud mõiste kaudu. Võrdlust on otstarbekas kasutada siis, kui mõiste sisu edastamisel esineb omadussõnu. Näiteks, raske ülesanne,ilus päev, hea toit, suur loom jne.. Tavaliselt rasket ülesannet seostatakse eksamiülesandega, ilusat päeva - enda sünnipäeva või pulmapäevaga jne.. Metoodiliselt on võrdluse kasutamine õigustatud vähemtuntud mõistete selgitamisel enamtuntud mõistete abil. Näiteks, pärimusmuusika seletamisel võib kasutada võrdlust rahvamuusikaga jne.. 2.6. Liigitamine. Liigitamine on loogiline menetlus, mille kaudu avatakse mõiste mahulised iseärasused. Liigitamine on teoreetilisel andmetöötlusel - süstematiseerimisel, võrdlemisel, klassifitseerimisel jne. - sageli kasutatav menetlus. Argimõtlemises

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
18
docx

EESTI KEELE VÕÕRKEELENA ÕPPIMINE

pool protsenti jagatakse omakorda kahte etappi. Esimeses astmes omandame me põhisõnavara, teises tugisõnavara. Kui päevas umbes 15 sõna meelde jätta, on põhisõnavara poole aastaga omandatud. Koolipsühholoogia raamatutes on kirjas, et inimene suudab korraga õppida 30 ja rohkemgi uut sõna. Kuid inimene unustab ka. Täiskasvanud võivad sõnavara omandada intensiivkursustel kahe-kolme aastaga. Motiveeritud iseõppijad saavad hakkama ka ühe aastaga,eeldusel, · et nad õpivad sõnu metoodiliselt, · et nende ajul on sobiv ,,pakend", · et nad kordavad õige meetodi järgi. Kuigi ümbritsevat keskkonda tajutakse eelkõige silma ja kõrva kaudu, ei tohiks õppimisel loota üksnes nendele kanalitele. Õpiefekt on eriti väike juhul, kui õpitakse vaid kõrva või silma kaudu. Juba nende kahe kanali ­ kõrva ja silma ­ ühendamisel kahekordistub õpiefekt. Veel mõjusam on õppimine tegevuse kaudu, näiteks koostades mingil teemal referaati või seda teistele selgitades

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Essee "Ukraina lugu läbi Tõmošenko teekonna gaasiprintsessist peaministriks ja üheks daamiks"

oligarhidega võitlevale Tõmosenkole. ,,Pole päris selge, millal Kutsma hakkas tõsiselt närveerima. Missugusel hetkel ta tundis, et tema padaemand hakkas lammutama majanduse põhialuseid, mille ta oli niisuguse armastusega üles ehitanud. Laveerides klannide vahel, nõrgendades neist ühtesid ja ülendades teisi, arvestas Leonid Danõlovõts arusaadavalt oma poliitilise pikaealisuse peale. Maal, kus klannimajandust hävitati metoodiliselt ning selle asemel mängiti mängu ausa turumajanduse reeglite järgi, võis juhtuda, et talle ei jäägi selles kohta." (Popov) Vaenu süvenemine Tõmosenko ja varasemate kolleegide, teiste oligarhidega algas juba esimesest tööpäevast alates. Teiste rahakotis sorimine ning Kutsmale poliitilise konkurentsi pakkumine oli kõik, mida ametist priiks saamiseks vaja oli. Selleks pandi käima ka kohtuasi

Politoloogia → Politoloogia
26 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Francis Bacon

seejuures mingit olulist rolli mänginud ega saagi mängida. ainuüksi faktide kogumisega ­ fakte tuleb töödelda mõistuse abil, st Inimmõistusele tuleb avastuste tegemiseks anda sobivad tööriistad, tuleb luua "kogemuse ja mõtlemisvõime purunematu liit". Kui intellekt üksi ei ole neiks suuteline. Sama lugu on näiteks ringjoone kogemusele läheneda sihipäraselt, metoodiliselt, siis võib Baconi või sirge joonestamisega: kui peaksime tegema seda palja käega, ei arvates teaduse jaoks loota paremat tulevikku. saavutaks me kunagi rahuldavat tulemust, hoopis teine asi on teha Tunnetusmeetod, mida Bacon propageeris, oli induktsioon (ld seda sirkli või joonlaua abil (st abivahendeid kasutades).

Filosoofia → Filosoofia
49 allalaadimist
thumbnail
18
doc

K. R. Popperi kriitiline ratsionalism.

ja Popperi järgi niisiis ebateaduslikuks. Teaduslik meetod. Popper lükkab tagasi empiristide käsitluse induktsioonist kui ainukesest teaduslikust meetodist. Induktivistide vaatekoha järgi algab teaduslik tunnetus vaatlusest ja faktide konstateerimisest. Seejärel, kui faktid on kindlaks tehtud, saab asuda nende üldistamise ja teooriate püstitamise juurde. Teooriaid käsitletaksegi faktide üldistustena, ja neid võis lugeda tõsikindlateks üksnes niivõrd, kuivõrd nad põhinesid metoodiliselt kindlakstehtud faktidele. Popperi kriitika selle seisukoha aadressil osutab kolmele asjale: 1) teaduses ei ole absoluutselt kindlaid fakte. Iga meie faktikonstateering on väide, kõik väited on aga hüpoteetilise loomusega ning kummutatavad. 2) Pole olemas “puhast” vaatlust, mis võiks meid varustada “puhaste” faktidega. Vaatlus on alati valiv ning sõltuvalt sellest probleemist, mille lahendamise huvides vaatlust sooritatakse.

Filosoofia → Filosoofia ajalugu
22 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun