ajaloolase raamatust. Justus otsis Boris Männi üles, et uurida tema alatu teo ja edasiõppimise kohta. Boris Mänd rääkis, et plaanib minna ajalugu ülikooli õppima, kuid ei tunnistanud oma tööde maha tegemist. Justus oli kutsutud direktori jutule, kus talle pakuti inspektori kohta. Justus oli veidi üllatunud, kuna talle teatati sellest viimasel koolipäeval, kuid siiski õnnelik pakkumise üle. Justusel oli koolis austaja, Meeta Räägu, eesti keele õpetaja. Koolist koju minnes avastas Justus, et Meeta Räägu kõnnib natuke maad tagapool tema järel. Justus kees põiktänavasse, et mitte Meeta Rääguga kontakti sattuda. Koju jõudes rääkis Justus oma naisele ja tütrele ametikõrgendusest ja plaanist suvevaheajal kirjutada raamat Sokratesest. Naine kutsust meest Narva-Jõesuu puhkama, mida nad iga aasta suvel tegid, kuid mees keeldus, tuues ettekäändeks raamatu kirjutamise. Justus jäigi üksi linna raamatut
Turunduskommunikatsioon- TMM0860 Tallinna Tehnikaülikool 2016 „Lean In: Women, Work, and the Will to Lead“ raamatu valguses mille autoriks on Sheryl Sandsberg on kirjutatud „Women in Marketing Communications. Continuing the Conversation in the Wake of Lean In“ artikkel mille valmimisel on osa võtnud viis erinevat ja edukat naist, need on Leslie Zaikis, Meeta Kratz, Renee Appert, Amy Walker Barrs ja Sarah Fromson. Kõik need naised on väga edukad olnud läbi oma elu karjääris. See loetud artikkel valgustas turunduskommunikatsiooni naissugu professionaalide elu, milliseid valikud on need naised pidanud tegema. Artikkel oli ülesehitatud just eespool välja toodud nelja eri inimese arusaamade ja mõtteviiside peale, välja tuues just nende kogemusi ja tegemisi, kuidas nemad asju näevad ja kuidas on nemad toiminud.
Turunduskommunikatsioon- TMM0860 Tallinna Tehnikaülikool 2016 Loetud artikli „Women in Marketing Communications“ autor on Meeta Kratz, kes on asepresident turunduses Labelmaster-i ettevõttes. Artikli peamine eesmärk oli kirjutada ja lahti mõtestada, milline on edukate äri- ja karjäärinaiste elu tööturul. Peamisteks näideteks oli neli edukat naist, kes kirjutasid oma nägemuse ja kogemuse põhjal, milline elu on edu soovivate naiste elu karjääri tegemisel, nendeks on: esimeseks Meeta Kratz, kes on ka selle artikli peamine autor, teiseks Renee Appert, kelle ametiks on olla direktor brändi arendamise osakonnas Meijer-i firmas ning, kolmandaks on Amy Walker Barrs, kes on tuntud hetkel kui gloobalse turunduse liidrina ning neljandana Sarah Fromson, kes on sotsiaalse meedia turunduse juht Kmart Apparel äriüksuses Sears Holding Corporation ettevõttes. Mind enim puudutas või pani mõtlema, see et mis põhjusel peavad naised valima pere ja karjääri vahel
........ 13 Lisa 1........................................................................................................................... 14 1. Sissejuhatus Käesolev uurimustöö käsitleb muutusi koolielus läbi kolme Lepa põlvkonna 20. sajandil. Autor püüab välja tuua erinevaid sündmusi nii koolielust kui ka vabast ajast ja käsitletud on ka muud õppetööga seonduvat. Kuna meie peres koolielu kohta palju kirjalikke andmeid pole säilinud, tegi autor intervjuu oma vanaema Meeta Lepaga, isa Aare Lepaga ja pani kirja ka oma senised mälestused koolielust.Uurimustööd kirjutama ajendas soov teada saada oma esivanemate koolielu kuidas viidi läbi tunde, mida tehti vabal ajal ja millised olid õppevahendid ja moeesemed. Tulevikus on ka autori järglastel huvitav lugeda, missuguseid muutusi on läbi aegade koolielus tehtud. Uurimustöö on jagatud nelja ossa. See sisaldab erinevate põlvkondade mälestusi koolielust ja võrdlust
edasiõppimise kohta. Boris Mänd rääkis, et plaanib minna ajalugu ülikooli õppima, kuid ei tunnistanud oma tööde maha tegemist. too vastas talle jultunult, et miks Justus siis talle 2 ei pannud poiss on päris kurb ja kohkund, et õpetaja sellest teab. Justus oli kutsutud direktori jutule, kus talle pakuti inspektori kohta. Justus oli veidi üllatunud, kuna talle teatati sellest viimasel koolipäeval, kuid siiski õnnelik pakkumise üle. Justusel oli koolis austaja, Meeta Räägu, eesti keele õpetaja. Koolist koju minnes avastas Justus, et Meeta Räägu kõnnib natuke maad tagapool tema järel. Justus kees põiktänavasse, et mitte Meeta Rääguga kontakti sattuda. Martin Justus, Tal on naine ja tütar, 16.a. Astrid Tallinna erakooli õpetaja, ajalooõpetaja ja ka 12 klassijuhataja elu on ummikusse jooksnud - töö ja eraelu ei paku enam piisavalt põnevust, inimesed
Valdkondi, millest ta kirjutas oli kolm: laste mäng ja töö, esteetiline kasvatus ning pedagoogide, lastevanemate ja avalikkuse nõustamine. Eva Lootsar oli väga hinnatud ja oodatud lektor kasvatajate/õpetajate täienduskoolitus-kursustel, kui ka teistel korraldatud avalikel loengutel. Ta oli ka üks lasteaedade õppekavade koostajaid aastal 1968 ning õppefilmi "Rõõmupäevade meistrid" idee autor ja üks stsenariste aastal 1976. Koos Meeta Terriga (1955. aastal) kirjutas Eva Lootsar raamatu "Kasvatustöö segarühmalises lasteaias". 1960. aastatel alustas ta albumite koostamist, milles õpetatakse lapsi koos vanematega meisterdama. Ilmusid albumid "Rebime ja lõikame", "Voldime" jt. 5 Kokkuvõte Eva Lootsari panus Eesti koolieelsesse kasvatusse on siiani väga väärikas. Tema
"Poiste aabits" (2010) Temalt on ilmunud üks proosateos: "Presidendi suur saladus", ta on teinud laulutekste näidenditele, kirjutanud ka näidendi "Kõrts" koos Andrus Kivirähkiga ja tõlkinund Allen Ginsbergi "Ameerika. Valik luuletusi 1947-1996". 4 Minu arvamus ja analüüs Parmude mesi Mesilasena lendasin parmude sekka võtsin ära neilt mee parmud tegid möö oi pullid parmud lillede lapsed lennata teie vahel on lahe naaseda meega on mega parmud meeta aega veeta võivad herilastena Selles luuletuses tuleb välja tema huvitav, nooruslik ja lõbus keelekasutus. Tekib tunne, et ta teab täpselt, mida teeb, ei pelga oma keelekasutust ning paneb kokku üsna seosetud laused väga huvitavate riimidena. Olen tähele pannud, et Contra luuletuses võib tihtipeale kokku puutuda ka roppustega. See on tekitanud ka päris palju halba vastukaja, kuid mulle meeldib, kuidas ta osadest
Ta oli ka üks lasteaedade õppekava koostajaid (1968) ning õppefilmi ,,Rõõmupäevade meistrid" (1976) idee autor ja üks stsenariste. 1960. aastatel alustas ta albumite, milles õpetatakse lapsi koos vanematega meisterdama, koostamist. Ilmusid albumid ,,Rebime ja lõikame"1964 , ,,Voldime"1966 .1996 on välja antud ,,Kirevad lelud" ja ,,Loomi tikutoosidest", 1964 album ,,Meie teeme ise". 1968 aastal ilmus raamat kasvatajatele ,,Laste kleepetööd". Veel on ta kirjutanud koos Meeta Terriga raamatu ,,Kasvatustöö segarühmalises" lasteaias 1955. 8 KOKKUVÕTE Eva Lootsare panus Eesti koolieelse kasvatuse arengusse on väärikas. Koos Meeta Terri (19061993) ja Stella Ernesaksaga (19091973) moodustasid nad 20. sajandi Eesti eelkoolipedagoogika särava kolmiku. Ta pidas oluliseks pedagoogikaklassikute J.A. Comeniuse ja Fr. Fröbeli põhimõtteid.
meistrid“ (1976) idee autor ja üks stsenariste. 1960. aastatel alustas ta albumite, milles õpetatakse lapsi koos vanematega meisterdama, koostamist. Ilmusid albumid „Rebime ja lõikame“1964 , „Voldime“1966 .1996 on välja antud „Kirevad lelud“ ja „Loomi tikutoosidest“, 1964 album „Meie teeme ise“. 1968 aastal ilmus raamat kasvatajatele „Laste kleepetööd“. Veel on ta kirjutanud koos Meeta Terriga raamatu „Kasvatustöö segarühmalises“ lasteaias 1955. KOKKUVÕTE 9 Eva Lootsare panus Eesti koolieelse kasvatuse arengusse on väärikas. Koos Meeta Terri (1906–1993) ja Stella Ernesaksaga (1909–1973) moodustasid nad 20. sajandi Eesti eelkoolipedagoogika särava kolmiku. Ta pidas oluliseks pedagoogikaklassikute J.A. Comeniuse ja Fr. Fröbeli põhimõtteid.
Gert Helbemäe ,,Ohvrilaev" Ptk. 1 Ajaloo õpetaja Justus on leidnud, et Boris Mänd on oma teadmised maha viksinud. Justus üritab panna poissi üles tunnistama. matemaatika õp. Meeta Räägust, kes on Justusest sisse võetu. Ptk. 2 Perekond tahab minna Narva- Jõesuule suvitama. Justus tahab koju jääda. Ema ja tütar on pettunud Ptk. 3 2 nädalat on juba möödunud. Töö on nii kaugel ,et Sokrates on vangis ja ootab surma, mis lükkus edasi 30 päevaks, sest ohvrilaev ei olnud veel tagasi tulnud. 7 meest, 7 naist ohverdavad end Delosel ja tulevad 30 päeva pärast tagasi, seni on kõik mõrvad jms. keelatud.
,,Postimees" toimetuses. Hiljem tegutses vabakutselise tõlkija ja kirjanikuna. Tartus elades sai ta väga hästi läbi helilooja Miina Härmaga, kes kirjutas mõnelegi Anna Haava luuletusele viisi. Näiteks ,,Küll oli ilus mu õieke" ja ,,Ööbiku surm". Oma viimased eluaastad elas ta erakuna Tartus, kartes inimesi. ,,Ta kartis väga inimesi ega tahtnud nendega suhelda. Kord ütles ta mulle, et ta justkui loeb inimeste mõtteid," jutustas Meeta Haldrel ajalehele ,,Postimees" Anna Haava suri 13. Märtsil 1957. aastall. Ta maeti valges kleidis ja valges kirstus Tartu Kalmistule, kus puhkab tema põrm siiani Luule Anna Haava luuletajatee algus on seotud esimese eesti suure naisluuletaja surmaga : kui 1886. a. Kroonlinnas kustus Emajõe ööbiku Lydia Koidula eluküünal, sai avalikkus esimese märgi uue
Gert Helbemäe ,,Ohvrilaev" Ptk. 1 Algab peale koolist, kus direktor peab abiturientidele lõpukõne. Ajaloo õpetaja Justus on leidnud, et tema lemmik õpilane Boris Mänd on oma ajaloo teadmised ühe vene kirjaniku pealt maha viksinud ja ei ole tema nime oma töödes seejuures maininud. Justus üritab panna poissi üles tunnistama, sest oli talle pannud 5, aga nüüd juba kahetses seda. Räägitakse veel ka matemaatika õp. Meeta Räägust, kes on Justusest sisse võetud ja tal igal pool jalus tolgendab. Ptk. 2 Peategelane on 45 aastane ajaloo õpetaja Martin Justus. Tal on naine ja tütar, 16.a. Astrid. Perekond tahab minna Narva- Jõesuule suvitama oma suve korterisse. Justus tahab koju jääda, toob ettekäändeks oma raamatu, mis vajab lõpetamist ja selle ,et sai koolis inspektori töökoha sügisest. Ema ja tütar on veidi pettunud ,kuid lepivad. Ptk. 3 2 nädalat on juba möödunud
Gert Helbemäe ,,Ohvrilaev" Ptk. 1 Algab peale koolist, kus direktor peab abiturientidele lõpukõne. Ajaloo õpetaja Justus on leidnud, et tema lemmik õpilane Boris Mänd on oma ajaloo teadmised ühe vene kirjaniku pealt maha viksinud ja ei ole tema nime oma töödes seejuures maininud. Justus üritab panna poissi üles tunnistama, sest oli talle pannud 5, aga nüüd juba kahetses seda. Räägitakse veel ka matemaatika õp. Meeta Räägust, kes on Justusest sisse võetud ja tal igal pool jalus tolgendab. Ptk. 2 Peategelane on 45 aastane ajaloo õpetaja Martin Justus. Tal on naine ja tütar, 16.a. Astrid. Perekond tahab minna Narva- Jõesuule suvitama oma suve korterisse. Justus tahab koju jääda, toob ettekäändeks oma raamatu, mis vajab lõpetamist ja selle ,et sai koolis inspektori töökoha sügisest. Ema ja tütar on veidi pettunud ,kuid lepivad. Ptk. 3 2 nädalat on juba möödunud
TALLINNA EHITUSKOOL EHITUSVIIMISTLUS Riina Saar PLAATIMINE Referaat Juhendaja: Meeta Heinaste Tallinn 2010 PINNA ETTEVALMISTUS Enne plaatimist on vajalik pind ette valmistada. Puhastada tolmust, rasvast, vahast jne. Kontrollida sirge latiga pinda ja kõrvaldada ebatasasused. Cyprocile plaatimisel kontrollida kinnitust karkassile. Vajaduse korral katta pind niiskustõkkega, kui plaaditakse värvitud pinnale tuleb liivapaberiga ennem üle lihvida. LOODIMINE Seinte plaatimisel on tähtis alumise rea loodi panek
Anna Haava ei olnud abielus. Seetõttu tahtis ta ka juba siit ilmast lahkununa välja näha kui Kristuse pruut. "Nii lasi ta juba aasta enne surma valmis õmmelda valge surikleidi. Seda ta passis endale selga ja uuris, et kõik oleks nii, nagu tema oma lõpul sobivaks pidas." 1957. aasta märtsi algul tekkis tal halvatus. Aga ta oli halvatuna voodis kõigest kümme päeva, siis ta suri. Anna Haava suri 13. märtsil 1957 ning on maetud Tartu Raadi kalmistule. Poetessi lähedane tuttav Meeta Haldre mäletab, et Anna Haava üks viimseid soove enne surma oli, et eesti rahvas elaks üksteisega rahus ja andeksandmises ning jumalakartuses. 6 "Eriti tähtsaks pidas ta andestamist. Nagu meieisapalves anna meile andeks meie võlad, nagu meie anname andeks oma võlglastele. See tervendaks tunduvalt ka meie praegust elu ning suhteid. Hinge jääv kibedus on kui mürk, see läheb organismi ja tapab meid." Looming
wabadussõjas osa võttis ning naise sai. Just on lõppenud kooliaasta koos aktusega ning Martin Justuste lõppetas kõne abiturentidele Sokratest ning õiglusest. Samuti saame teada natuke teiste tegelaste kohta nagu Direktor Meineri kes on 60 aastane vanahärra kellel meeldib peale kooli klassis mediteerimas käia. Ta on armastatud oma õppilaste poolt,mitte nagu Martin keda vaid respekteeritakse. Siis on veel ka üks noor Eesti keele õpetaja nimega Meeta Räägu (kõhna, kolmekümmneaastane)kes on siis Martin Jutuste poolt põlgatud kuna too on liiga külgekippuv aga ikkagi on tema kõrvad õpetajate ühiskonnas kus tema ei viibi. Meeta Räägu räägib talle, et tal on tugev oppositsioon kooli inpsektori kohale kuna on ta mitmete õpilaste probleemide diskusioonidel võtnud reformiliku koha ja kaitsnud neid, samuti peetakse teda ebakollegiaalseks, endiseks elupõletajaks ja vabamõtlejaks. Näiteks oli ta kaitsnud
Martin arutab Märdiga Isebeli surma üle, mainib ka, et tundis tütarlast kui ammust tuttavat ja oleks teda aidanud, kui ta vaid oleks teadnud tütarlapse halbu kavatsusi. Märt arvab, et inimest ei ole võimalik täisealisena muuta ning mõistab nö. Justuse õigeks. · Martin soovib kohtuda kellegagi, kes on naissoost. Ta läheb Laia tänava juuksuriärisse, et kohtuda Peterburi aegse armukese Lydia Kaseoruga, kes aga pisikese lapsega puhkusel on. Martin mõtleb veel kohtumisele Meeta Rääguga. Mees ei eita, et tahaks naisterahvaga rääkida või isegi voodisse minna. Siiski vaevab Maritinit süütunne Isebeli surma pärast, ta võtab baaris mõned napsud ning suundub koju. Voodi kohal kapsaussi kookon häirib teda, mees tahab kookonist vabaneda, sest Isebel oli tema tuppa ju kapsaussi pannud, kuid uss liigutab oma saba, Martin lausub ehmudes: ,,Gordoni sõlm, elust ja surmast koosnev Goldoni surm." · Justus otsustab minna Narva-Jõesuhu, et näha oma tütart
Igatahes 2 juba teisel kursusel oli ta mu peamine vestluskaaslane Tähetornis, mis kujunes juba ülikooliaastail mu teiseks koduks. Töötasin seal vahel poole ööni. Paaril korral, kui tööga oli väga kiire, jäin sinna ka ööseks. Esimene kord oli mu auhinnatöö lõpetamisel. Töötlesin päikesevarjutuse andmeid, arvutused olid juba lõpetatud ning käsil teksti viimistlemine ja vormistamine. Tippis astronoomiakateedri laborant Meeta Kull, ustav hing, kes meid kõiki sel viisil aitas. Kuzmin vaatas kogu teksti läbi ja tegi ohtralt parandusi. Et õigeks ajaks valmis saada, pidin Tähetornis ööbima. Laotasin Rootsmäe kabinetis ajalehed põrandale, raamatud pea alla ja sineli moodi sügismantli peale ning sain nii mõned tunnid magada. Kuzmin oli hommikul platsis ja töö läks edasi. Samas stiilis valmis ka mu diplomitöö, ainult selle vahega, et aega oli pisut rohkem ja polnud vaja Tähetornis ööbida.
1. 19.sajand eesti kirjandusloos. Mõttesalmikutes "Järwa-ma wanna mehhe Eesti rahvuslik kirjandus algab Petersoniga. õppetused" (1840) sõitleb ta inimeste laiskust, Peterson Kristjan Jaak (1801 - 1822) oli hooletust ja teisi pahesid. Tema kõige Rahvusliku luule looja. Petersonist ja tema väljapaistvam saavutus luules on dialoogiline oodidest algab Eesti kunstiväärtuslik lüürika. P - "Piibo jut" (1840), milles Jaan ja Mihkel räägivad andekas luuletaja, tugev mõtleja ja poeet, maise sõpruse ja armastuse kaduvusest, võrreldes kunstniku hingus, pastoraalides rahvalaulu seda piibusuitsu hajumisega. Faehlmann kasutas põhimõtted, motiivid - Eesti rahvusliku kirjanduse luuletuste kirjutamisel keerulisi antiikseid algus. Kirjutas eesti keeles - uskus selle tulevikku. värsimõõte, et sel kombel osutada eesti keele Kirjutas päevaraamatu...
mängumaailma. Uurimus näitas, et just selliste tegelastega mängides tuleb esile valdavalt kurjus, ebaaus võitlus ja üksteisega mittearvestamine. Kurjal ei tohiks lubada muutuda jõuliseks, lapsi mõjutavaks. Kui kogu ühiskond hakkab nägema kõrvalekalletes paeluvust, on seda raskem õpetajal, kes peab last headuse poole juhtima, arutleb Ülla Maide oma uurimistöös (2005). Laste jõhkratele mängudele tuleb teha resoluutne lõpp, õpetas Meeta Terri juba ligi poolsada aastat tagasi. Kui lapsed saavad oma mängust negatiivsed elamused ja kui see toimub korduvalt, võivad neil kujuneda negatiivsed harjumused, mis kujundavad iseloomu. Juhtoinas Niisiis, lapse mäng ei ole lihtsalt lõbustusvahend, vaid tähtis iseloomu kujundav tegur. Teatavasti algab igas kollektiivis rollide diferentseerumine ja hierarhia teke ning kujuneb välja grupi struktuuripilt. See koosneb vertikaalstruktuurist (grupi liikmete koht eelistatuse
lt isa pleasure to meetyou,David' the intonationMonitor5s' performance practise A: MissScarlet, associate I wouldlikeyouto meeta business of mtne. B: Certainly. A: MissScarlet, thtsis my business Mr Black'Mr
lt isa pleasure to meetyou,David' the intonationMonitor5s' performance practise A: MissScarlet, associate I wouldlikeyouto meeta business of mtne. B: Certainly. A: MissScarlet, thtsis my business Mr Black'Mr
lt isa pleasure to meetyou,David' the intonationMonitor5s' performance practise A: MissScarlet, associate I wouldlikeyouto meeta business of mtne. B: Certainly. A: MissScarlet, thtsis my business Mr Black'Mr
lt isa pleasure to meetyou,David' the intonationMonitor5s' performance practise A: MissScarlet, associate I wouldlikeyouto meeta business of mtne. B: Certainly. A: MissScarlet, thtsis my business Mr Black'Mr