ajumaht 12001500cm3 500cm3 Suhtlemisvahend Artikuleeritud kõne Zestid, häälitsused Mõtlemine Abstraktne ja konkreetne Konkreetne Töövõime Esineb Puudub Arengupidurduse progresseerumine primaatide hulgas Pri- Tiinu- Täie- Randme- Piimaham Püsiham- Kasvu- Emaste Elu- maat se liku luude maste maste periood sugu- iga pikkus karvkat- luustumis- ilmumine ilmumine küpsuse te teke koldeid algus nädalad sünnil kuud aastad Aastad aastad aastad Makaak 24 Loote- Kõik 0,6-5,9 1,6-6,8 7 ? 25 eas Gibon 30 Algus 2-3 1,2-? ?-8,5 9 ? 33
Ehkki amfiteater võis mahutada umbes 50 000 inimest, tagas selle treppide ja koridoride süsteem mugava pääsu istekohtadeni ja nende juurest ära. Veelgi tähtsam oli metsloomade liikumine. Siin on amfiteatri arhitektid samuti ilmutanud suurt osavust käikude ja tõstukite kavandamisel, need tõid metsikud ja raevunud loomad nende puuridest otse areenile. Paljugi selle ehitise struktuurist on veel praegugi näha, nagu vastavalt pesad ja konsoolid ülakorrusel, mis hoidsid kunagi püsti maste, millest võis laotada tohutu suure purikatuse üle amfiteatri avatud ülaosa. Seda keerukat seadeldist purjeriidest, plokkidest ja köitest käsitsesid spetsiaalselt selleks värvatud madrused. Sellise arenenud tehnika ja rahvahulga liikumise tõhusa suunamise tõttu võiks Colosseumi pidada ehitiseks, mis oli ees oma ajast. Isegi ehitusmeetodid näivad olevat üllatavalt kaasaegsed, mitte kuigi palju erinevad neist mida on kasutatud 20. Sajandi teras- või betoonsõrestikuga kõrgehitiste
POISID Click to edit Master text styles Second level o Väikesed poisid kui Third level suuremad vennad Fourth level või isad. Fifth level ( klassika, sikk) o Mugavus o Haaremipüksid o Triibud / ruudud o Kudumid o Militarism Click to ed it Maste Second r text sty level les Third le ve l Fourth l evel Fifth lev el TÜDRUKUD Click to edit Master text styles Moeikoon väikeSecond Suri level Third level Cruise. Fourth level
Leht1 Toiduaine E-ained Nimi Kasutusotstarve Grand Multivitamii- E414 Kummiaraabik Stabilisaator ni jook E445 Kampoli glütseroolestrid Emulgaator Rakvere Viru sink E1422 Ditärklisadipaat Pole teada E407 Karrageen Stabilisaator E301 Naatriumaskorbaat Antioksüdant E451 Trifosfaat Happesuse regulaator E621 Naatriumvesinikglutamaat Lõhna- ja maitse- tugevdaja E250 Naatriumnitrit Säilitusaine Sokolaadisüdamed E420 Sorbitool Niiskusesäilitaja E160a Karoteen ...
nuhtlejaid maa peal. Peale Acheroni ja sügavaid järvi. Vergilius) tee mante värav. Charon võtab Erinnüsed olid halastamatud, Kokytose eraldavad o ma paati ainult need hinged, kelle kuid õiglased. Herakleitos allilma maast veel ham maste vahele on pandud teeraha ja ütleb: "Kuigi päike ei kaldu kolm jõge: kelle ihu on nagu kord ja kohus maha kõrvale oma orbiidist, on siiski Phlegethon, tulejõgi; maetud. Kuskil allil mas asetseb Hadese erinnüsed, õigluse teenijad, Styx, jumalate
Lennujaamad Fourth level Fifth level · Kokku 330 · üle 3047 m: 13 · 2438 kuni 3047 m: 53 · 1524 kuni 2437 m: 59 · 914 kuni 1523 m: 70 · alla 914 m: 135 (2010) Click t o edit Maste Secon d leve r text s l tyles Third le vel Fourth level
Eestis toimib A-GPS teadaolevalt EMT ja Elisa võrgus. (http://et.wikipedia.org/wiki/A-GPS) Osad mobiilioperaatorid ei luba omalt poolt kasutada A-GPS positsioneerimist, selgeid põhjuseid välja toomata. Eestis lubab A-GPS positsioneerimist näiteks EMT, mis läbi spetsiaalse lahenduse (SurfPort) lubab positsioneerimist ka vanematel telefonidel. Veel üheks miinuseks on see, A-GPS täpsus jääb tihti alla GPS-ile, eriti just piirkondades, kus on vähem maste. Linnades töötab A-GPS alati täpsemini. Lisaks ei toeta A-GPS pidevalt muutuva asukoha määramist. Iga päring nõuab eraldi positsioneerimise alustamist ning seepärast ei ole võimalik näiteks auto liikumist reaalajas vaadelda. (http://koolielu.ee/pages/view/27276/a-gps) Liigikaudse asukoha määramine Mobiiltelefoniga on võimalik tugijaamade kaudu määrata liigikaudne asukoht. Täpsus sõltub nende jaamade paiknemise tihedusest. Kõige tihedamalt paiknevad jaamad
Ammusel ajal olid kuld meie mõistes raha. Tänapäeval leidub veel väitjaid, et miks ei võiks kuld olla meie valuutaks. See pole sellepärast, et nii palju kui kulda on meie eluajaloo jooksul kaevandatud, ei anna pooltki seda rahasummat kokku, mis maailmas hetkel ringi liigub. Kulda leidub ka palju püramiidides sees. Seal hoiti kirste surnutega, mis koosnesid kullast. Kunagisel ajal oli esimene kulla rakendus Egiptuses Ramses II ajal. Püstitati paleede ja templite otstesse kullast kõrgeid maste, mis siis hoidis ära äikest (taeva tuld). [6] Tänapäeval on kullal tohutult kasutusvaldkondi. Ta on väga hea elektrit juhtiv metall, mis ei tuhmu vähimalgi määral. See teebki kullast parima elektrikontaktide valmistamise materjali. Näiteks kõikides uutes autodes on turvapadi, kus on kullast vooluring. Arvutite klahvide all on ka kullast tehtud ühendused ja kiipidel kullaga kaetud osad. Nüüdisaja elektriseadmetes leidub alati mingil määral kulda.
Eestis saarte ilmavaatlusjaamades pikaajaliselt läbiviidud tuulekiiruste mõõtmise tulemused on esitatud tabelis 2. Kuna mõõtekõrgus eri vaatlusjaamades on vahemikus 11...13 m, tuuleagregaatide efektiivsust võrreldakse aga 10 või 30 m kõrgusel puhuva tuule kiiruse järgi, siis on tabelis esitatud ka arvutuslikud tuulekiirused vastaval kõrgusel. Tiiviku tsentri kõrgus sõltub tuuleagregaadi võimsusest. 30 m kõrguseid maste kasutatakse umbes 250 kW võimsuse korral. 500...600 kW agregaatide mast on vähemalt 40 m kõrgune ja 1...1,5 MW agaregaatide mast üle 50 m kõrge. Kõrguse suurenemisel suureneb mõningal määral ka keskmine tuulekiirus. Ilmajaama Mõõtetulemused Arvutuslik Arvutuslik asukoht Mõõtekõrgus Keskmine tuulekiirus 10 m tuulekiirus 30 m
Väga levinud on A-mastid ja portaalmastid, mis on mugavad kandmaks mitmesuguse konfiguratsiooniga poomidest lastiseadet. Raskekaalu poome toetavad üksikud või paaris jämedad sambad Samsonid või Samsonpostid, mis mõnel juhul paigutatakse kaldega parraste suunas. Eriti raskete lastide tõstmisel seatakse mastidele toeks lisa- otsi forduune ja taake. Kogu metallist (või puust) detailide kompleksi, mis kuulub mastide juurde nimetatakse peeledeks või rangoudiks. Terasotsi, mis maste toetades nende külge liikumatult kinnitatakse kutsutakse seisvaks taglaseks. Kogu lastipoomide ja kraanadega seotud otste kompleksi (taglast) nimetatakse jooksvaks taglaseks. 1 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 7-3. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004. Joon. 7.3.1
Tegelikult uppuski „Arcturus“ koos meeskonnaga. Vettelastud laev pandi kusagile lahesoppi ankrusse või viidi lähimasse sadamasse, kus pandi peale mastid ja ja tehti taageldustööd. Laeva peeled tehti ühel ajal laeva kerega. Nüüd veeti nad mööda vett laeva juurde. Enne püstitamist tuli neid hoida vees, soovitatav jõevesi, tüvi vastu voolu. Sellised mastid ei olevat mädanenud. Mastid tõsteti kohale sakside, kahe ülalt kokkuseotud palgi otsa riputatud tali abil. Maste püstitati ahtrist vööri poole. Viimasena pandi paika kliiverpoom. Hulk aega võttis seisva ja jooksva taglase kohalepanek. Igas rannas olid meistrid, kes valmistasid laevade plokke, juhvreid, roolirattaid ja muud inventari. Laeva ehitamise ajal õmmeldi valmis ka purjed. Seda tööd tehti enamasti talvel. Purjemeistriteks ehk seekelmaakriteks olid mehed, sest töö oli raske. Purjeõmblejaile maksti 60 – 70 kopikat päevas
otstesse kinnitada juhtumis köied. Kohe pärast paigaldamnist verm rihitakse ja kontrollitakse. Järgmine verm kinnitatakse eelmise külge ja rihitakse reguleeritavate rõhttugedega Teraskonstruktsioonide montaaz Teraskonstruktsioone kasutatakse peamiselt tööstus ehitistel, ühiskondlike hoonete ehitamisel ja rajatste ehitamisel. Teraskonstruktsioonides monteeritakse tööstus ja kõrghoonete karkass, samuti korstnaid, gaasimahuteid, mobiilimaste, kõrgepinge liinide maste jne. Laialdaselt kasutatakse teraskonstruktsioone sildade ja kraanade ehitamisel. Teraskonstruktsioonide suur tugevus ja kergus on põhilisteks eelisteks. Montaazil karkassiks ühentatakse poltide, neetide ja keevituseda. Terase puudusks on roostatamine ja tules deformeerumine. Seepärast kasutatakse vastutusrikkamates konstruksioonides roostevaba terast. Alati kaetakse terase pinnad roostekaitse vahendid. Sammaste montaaz
Universaalkaablid on ette nähtud paigaldada pinnasesse, õhku ja vette (AHXAMK-WM ehk Multi-Wiski ja EXCEL). Joonisel 5.16 näeb isoleerjuhtmetega ja paljasjuhtmetega liini looduses. Joonis 5.16 Isoleerjuhtmetega ja paljasjuhtmetega keskpingeõhuliin Paljasjuhtmetega õhuliini gabariit on suurem. Kaheahelaline liin mahub isoleerjuhtmete korral ära ühele mastile, paljasjuhtmete korral on tarvis eraldi seisvaid maste. Ka esteetilises mõttes on isoleerjuhtmetega õhuliinid vastuvõetavamad. Eestis kasutusel olevate õhuliinide juhtmete tehnilised andmed on tabelis 5.3, kus M tähistab vaskjuhtmeid, A alumiiniumjuhtmeid, AS terasalumiiniumjuhtmeid ja SAX isoleerjuhtmeid juhtmematerjalina alumiinium. Keskpingevõrkudes kasutatakse enam teras- või alumiiniumpaljasjuhtmeid. 2 5. Keskpingevõrgud
ASÜNKROONNE TRIGER (latch) info salvestatakse vahetult sisenditesse antud signaalide põhjal. Sõltuvalt tööpõhimõttest ja ehitusest liigitatakse ühe- või kahe-taktilisteks. Ühetaktiline: puuduseks, et ei võimalda samaaegselt infot vastu võtta ja edastada. Kahetaktiline: master-slave, kokku ühendatud kaks trigerit, et sünkroonimisel nulli haaramist elimineerida, siseviivitusega, slave lülitub esimesel taktil, maste järgneval. Trigereid kasutatakse skeemides, kus on vaja saada tagasisidet, nt mälu vaatamine. (Sünkroonne ühetaktiline SR-triger erineb asünkroonsest selle poolest, et trigeri olek muutub vaid kindlatel sünkroimpulssidega määratud ajahetkedel. Lisaks infosisenditele S ja R on ka sünkroniseerimissisend C (clock). Sünkroniseeritud infosisend toimub hetkel, mil saabub sünkroniseerimissignaal). 2. KONVEIER PROTSESSORIS JA MÄLUS
mefaasiline lühisvool ISC3Φ) alajaamas ületab järgnevad nivood: 1) 40 kA võrgu suurima talitluspinge puhul 420 kV; 2) 31,5 kA võrgu suurima talitluspinge puhul 245 kV; 3) 20 kA madalamatel pingetel. − Kontrollimisel kasutatavad lühisvoolud peavad vastama alajaama seadmete poolt lubatavale nivoole (isegi, kui need pole ülekandevõrgu käesolevas arengustaadiumis saavutatud), et võimaldada võrgu edasist arengut. − Kontrollida tuleks alajaama lähedasi maste, arvestades lühisvoolu vähene- mist tänu liini näivtakistusele. Mastide kontroll katkestatakse seal, kus lühis- vool on vähenenud allapoole eelpool sätestatud nivoodest. Selle reegli kohaselt tuleks kontrollida 5 kuni 10 visangut alajaamast arva- tes. Tavaliselt on ülemäärasest võnkumisest mõjutatud ainult üks visang ja lühisvooludest tingitud mehaanilised ülekoormused mõjuvad ainult ühele või kahele alajaamaga külgnevale mastile.
kabel väike kirik või palveruu m, kõrvalaltarite asupaik , reliikviate hoiuruum Ro maani ajal hakati kirikutele ehitama torne. Tavaliselt kaks torni sissekäigu kohal, üks nelitisel. Torni m etallist ülaosa ni metatakse tornikiiver. Ro maani stiilis kirikud olid sageli: kindluskirikud, st neil oli kaitseotstarve. Ro maani arhitektuurile on o mane raskepärasus, massiivsus. Iseloo mulik tunnus ümarkaar. Veidi on rõhutatud horisontaalne suund. Sa m maste ase m el kasutati v õlvide kand miseks ena masti piilareid. Erinevalt sambast pole piilar üm marguse läbilõike ga, vaid 4 või 8nurkse või ke erulise ma põhiplaaniga tugipost. Lihtsaim kapiteelivor m oli kuupkapiteeli. Fassaadi ehk esikülje huvitavai m osa oli portaal ehk sissekäik. Sageli oli portaale kol m, neist kesk mine suure m. Cluny kloostri kirik Prantsus maal. Cluny oli tähtis usukeskus. Oli suuri m ro maani stiilis
Mille poolest erineb kaabelliin õhuliinist? · Juhe, Piksekaitsetross, Isolaator, Masti püstik, Masti traavers · Kaablid paigutatakse maasse, tunnelitesse, torudesse, plokkidesse jne · Kasutusel linnades, tehaste ja energeetikaobjektide territooriumil · Eelised: *Nõuavad vähem ruumi *Välismõjude eest paremini kaitstud *Töökindlamad *Ohutumad 35. Millisest võivad olla valmistatud elektriliini mastid ning millisel pingel teatud materjalist maste kasutatakse? Nimeta mõni masti tüüp (vastavalt funktsioonile). · Materjal · Puit immutatud, kasutatakse madalpingel · Raudbetoon kasutatakse madal- ja keskpingel · Metall - värvitud või tsingitud teras, kasutatakse kõrgepingel · Funktsioonile vastavalt · Kandemast juhtmete ülalhoidmiseks, 80-90% mastidest · Ankrumast tugevdatud, juhtmed kinnitatud isolaatorpingutuskettide abil
· Case study 3. Diskursuse analüüs üksteisele öeldatav ja selle väljendamine (Lalljee & Widdico m be 1989) 1. Kõne vali mite hanki mine 2. Analüüs 4. Dokumentide analüüs 5. Küsitlused ·Personaalsed, aruanded, introspektsioon ·Paberil (anke et) ·Küsimuste o madused 6. Andmeanalüüs ·Korrelatiivsed ja põhjuslikud seosesd: ·Staatus tervis, eluiga ·Kõrge enesehinnang akadee miline edukus · Glasgow hauasam maste uuring ( Carroll, S mith, Bennett, 1994) Korrelatsioon · Positiivne/ Negatiivne /Puudub · Kesk miste erinevuse statistiline olulisus · Korrelatiivsete seoste täpsustamine, faktorite välistamine, ajaline järgnevus · Valimi näitajad esinduslikkus · 1200 juhuvaliku esindajat kindlustavad 95 % tõenäosusega vea alla 3 % · mitteesinduslikud vali mid · Eksperi ment Sõltumatu muutuja faktor, mida uurija manipuleerib Sõltuv muutuja m õ õd etud väärtus, mis
Airbus´ile komponentide tarnija. Kodudesse ja toitlustusettevõtetesse pakub Liebherr tippkvaliteedis külmkappe. Terex on korporatsioon, mis toodab m.h. ekskavaator-laadureid, frontaallaadureid ja miniekskavaatoreid, teerullle ja minikallureid, teleskooplaadureid ja muud tõstetehnikat jm. Euroram-Rockmaster on Hollandi ettevõte, mis toodab laias valikus hüdraulilisi vasaraid, purustusseadmeid ja tihendusplaate. Putzmeister on Saksamaa ettevõte, mis toodab betoonisegu pumpasid, segureid ja maste. Putzmeister rootorpumpa iseloomustab tasane ja ühtlane töö ning see ei jäta pea mingeid betoonijääke. Putzmeister kolbpumpa iseloomustab kompaktsus ja jõulisus. Putzmeisteri PUMI ühendab endas pumpa, segurit ja masti, teda saab kasutada kitsastel ehitusplatsidel, linnasüdametes ja tihedalt täisehitatud aladel. PUMI võimsaim mudel võimaldab segu pumbata vertikaalis kõrgusele üle 30 m ning horisontaalis üle 26 m. Toruliini põlvedel on suur
treppide ja koridoride süsteem mugava pääsu istekohtadeni ja nende juurest ära. Veelgi tähtsam oli metsloomade liikumine. Siin on amfiteatri arhitektid samuti ilmutanud suurt osavust käikude ja tõstukite kavandamisel; need tõid metsikud ja raevunud loomad 14 nende puuridest lava all otse areenile. Paljugi selle ehitis struktuurist on veel praegugi näha, nagu vastavad pesad ja konsoolid ülakorrusel, mis hoidsid kunagi püsti maste, millest või laotada tohutu suure purikatuse üle amfiteatri avatud ülaosa. Seda keerukat seadeldist purjeriidest, plokkidest ja köitest käsitsesid spetsiaalselt selleks värvatud madrused. Sellise arenenud tehnika ja rahvahulga liikumise tõhusa suunamise tõttu võiks Colosseumi pidada ehitiseks, mis oli ees oma ajast. Isegi ehitusmeetodid näivad olevat üllatavalt kaasaegsed, mitte kuigi palju erinevad neist, mida on kasutatud 20. sajandi terase- või
kaubalaevad, mille pikkuse ja laiuse suhe oli mitte 7:1 nagu sõjalaevadel, vaid 4:1. See täiendav laius lubas ehitada laeva keskpaika süvatrümmi kaupade vedamiseks. Knarrid olid esmajoones kindlalt kohale kinnitatud mastidega purjelaevad, kuigi vööris ja ahtris olid mõlemas pardas ka mõned avaused aerude jaoks. Sõjalaevade maste oli võimalik hõlpsasti langetada, et vähendada aerude jõul liikumise ajal aluse õhutakistust ja suurendada stabiilsust või siis üllatusrünnaku ajal ennast märkamatuks muuta. Puri oli tavaline edasiviiv jõud merel, jõgedel ja kaldavees aga sõuti aerudega. Viikingilaeval lehvis nelinurkne raapuri. Säilinud purjeriidetükkidest saame teada, et laevapurjed olid tehtud villasest kangast, mitte linasest. Viikingid said tugeva veekindla
· Deidvuditorude, · mootorite korpused, jm. Valmistamiseks Alumiiniumsulamid on kerged (2,7-2,8 g/cm3), kuid küllalt tugevad. Siiski ei saa neid kasutada vastutavates detailides. Duralumiinium (sisaldab teatud hulgal vaske, magneesiumi ja mangaani) on tugev ja tehnoloogiline, kuid korrodeerub kergesti merevees. Kaitseks kantakse detailidele õhuke puhta alumiiniumi kiht. Duralumiiniumist valmistatakse vaheseinu, ventilatsioonikäike, korstnakatteid, tekiehitisi, paate, maste, trappe jne. Kasutatakse ka väikelaevade kere materjalina (kaatrid, päästepaadid jne). Silumiin (alumiiniumi ja räni sulam) on hästi valatav, korrosioonikindel, kuid väga habras, ei kannata mingeid lööke. Alumiinium-mangaan sulamid vastavad kerematerjalile esitatud nõuetele. Nende eeliseks on kergus, suur korrosioonikindlus ja plastilisus. Puuduseks kõrge hind ja väike elastsus- moodul (kolm korda väiksem terase omast). Kasutatakse kiirreisilaevade ehituses, huvilaevad.
korrodeeru. Alumiiniumsulamid on laevaehituses laialt levinud, kuna nad on kerged (2,7-2,8 g/cm3) kuid küllalt tugevad. Siiski ei saa neid kasutada vastutavates detailides. Duralumiinium (sisaldab teatud hulgal vaske, magneesiumi ja mangaani) on tugev ja tehnoloogiline kuid korrodeerub kergesti merevees. Kaitseks kantakse detailidele õhuke puhta alumiiniumi kiht. Duralumiiniumist valmistatakse vaheseinu, ventilatsioonikäike, korstnakatteid, tekiehitisi, paate, maste, trappe jne. Silumiin (alumiiniumi ja räni sulam) on hästi valatav, korrosioonikindel, kuid väga habras, ei kannata mingeid lööke. Pronks (vase ja inglistina või vase, alumiiniumi, mangaani ja raua sulam) omab head korrosioonikindlust ja väikest hõõrdetegurit, mistõttu temast valmistatakse laagreid, sõukruvisid, tigurattaid, kingstonite korpusi jne. Messing (vase ja tsingi sulam, tsinki 30-40%) on suhteliselt odav, küllaltki tugev,
Alumiiniumsulamid on laevaehituses laialt levinud, kuna nad on kerged (2,7-2,8 g/cm3) kuid küllalt tugevad. Siiski ei saa neid kasutada vastutavates detailides. Duralumiinium (sisaldab teatud hulgal vaske, magneesiumi ja mangaani) on tugev ja tehnoloogiline kuid korrodeerub kergesti merevees. Kaitseks kantakse detailidele õhuke puhta alumiiniumi kiht. Duralumiiniumist valmistatakse vaheseinu, ventilatsioonikäike, korstnakatteid, tekiehitisi, paate, maste, trappe jne. Silumiin (alumiiniumi ja räni sulam) on hästi valatav, korrosioonikindel, kuid väga habras, ei kannata mingeid lööke. Pronks (vase ja inglistina või vase, alumiiniumi, mangaani ja raua sulam) omab head korrosioonikindlust ja väikest hõõrdetegurit, mistõttu temast valmistatakse laagreid, sõukruvisid, tigurattaid, kingstonite korpusi jne. Messing (vase ja tsingi sulam, tsinki 30-40%) on suhteliselt odav, küllaltki tugev,
korrodeeru. Alumiiniumsulamid on laevaehituses laialt levinud, kuna nad on kerged (2,7-2,8 g/cm3) kuid küllalt tugevad. Siiski ei saa neid kasutada vastutavates detailides. Duralumiinium (sisaldab teatud hulgal vaske, magneesiumi ja mangaani) on tugev ja tehnoloogiline kuid korrodeerub kergesti merevees. Kaitseks kantakse detailidele õhuke puhta alumiiniumi kiht. Duralumiiniumist valmistatakse vaheseinu, ventilatsioonikäike, korstnakatteid, tekiehitisi, paate, maste, trappe jne. Silumiin (alumiiniumi ja räni sulam) on hästi valatav, korrosioonikindel, kuid väga habras, ei kannata mingeid lööke. Pronks (vase ja inglistina või vase, alumiiniumi, mangaani ja raua sulam) omab head korrosioonikindlust ja väikest hõõrdetegurit, mistõttu temast valmistatakse laagreid, sõukruvisid, tigurattaid, kingstonite korpusi jne. Messing (vase ja tsingi sulam, tsinki 30-40%) on suhteliselt odav, küllaltki tugev,
Nüüd tal endal kõdus niisugust ei ole ja tema vanemad ei nõus- on tüdruk pahur, keeldub hambaid pesemast ja määrib tu talle seda ostma. Ema leiab kaasavõetud kujukese hoopis kraanikausi hambapastaga kokku. Õhtune ham- See on suur poisi mantli taskust. Ema pärimise peale vastab poiss, et maste pesemine on aga oluline reegel, millest laps peab kunst oli võtnud mänguasja oma sõbra taskust, kuna see talle alati kinni pidama. Vaevu pahameelt tagasi hoides sõnab -lapsega ema: "Hambaid peab pesema. Pärast sööki tuleb alati mitte nii väga meeldib. Ema sõnab: "See mänguasi on teise
KAITSEVÄE VÕRU LAHINGUKOOL SÕDURI KÄSIRAAMAT Võru 2008 Koostatud Kaitseväe Võru Lahingukooli õppeosakonnas. Täname koostöö eest: Sidepataljoni LT VÕK Tapa VÕK-i Üksik- vahipataljoni Viru Üksik jalaväe-pataljoni Parandusettepanekud on oodatud e-posti aadressile: [email protected] EESSÕNA Hea Lugeja, Eesti Vabariigi ettevalmistus sõjaliseks kaitseks toetub üldisele ajateenistuskohustusele. Täna kestab ajateenistus Eesti kaitseväes vähemalt kaheksa kuud. Siis õpitakse instruktorite käe all sõduritarkusi, mida kogu teenistuse jooksul praktiseeritakse ja täiendatakse. Kuid inimene kipub ikka aeg ajalt asju unustama ning ega sõdurgi erand ole. Seega annab alljärgnev "Sõduri käsiraamat" võimaluse ununema kippuvaid teadmisi üle korrata ning vajalikul hetkel käepärast olles võib ülesannete täitmisel tähtsaks õlekõrreks osutuda. Tänapäeva sõjapidamine on muutunud väga tehniliseks ja nii võiks vä...
korpused, jm. valmistamiseks Alumiiniumsulamid on kerged (2,7-2,8 g/cm3), kuid küllalt tugevad. Siiski ei saa neid kasutada vastutavates detailides. Duralumiinium (sisaldab teatud hulgal vaske, magneesiumi ja mangaani) on tugev ja tehnoloogiline, kuid korrodeerub kergesti merevees. Kaitseks kantakse detailidele õhuke puhta alumiiniumi kiht. Duralumiiniumist valmistatakse vaheseinu, ventilatsioonikäike, korstnakatteid, tekiehitisi, paate, maste, trappe jne. Kasutatakse ka väikelaevade kere materjalina (kaatrid, päästepaadid jne). Silumiin (alumiiniumi ja räni sulam) on hästi valatav, korrosioonikindel, kuid väga habras, ei kannata mingeid lööke. Alumiinium-mangaan sulamid vastavad kerematerjalile esitatud nõuetele. Nende eeliseks on kergus, suur korrosioonikindlus ja plastilisus. Puuduseks kõrge hind ja väike elastsus- moodul (kolm korda väiksem terase omast). Kasutatakse kiirreisilaevade ehituses, huvilaevad.
Mooruspuul elavad ne s¨ unnitusel , lihaohvri siidiussid on olnud kultuse toomine nimesaamisel , objektiks , vastavadri- t¨atoveerimine t¨aiskasvanuks tuaalr~oivaid nimetati , saamisel. M¨ argi `¨ ules samuti on olnud ka nar- kasvatamine' t¨ahendust ka- maste (peenikesed, pikad ja sutatakse liigitamaks kanji palju) t¨ahistuseks. Pronkskiri m¨arke piltm¨arkideks ning kasutab ka ases~ona `see, `k¨upseteks' m¨arkideks . too' t¨ahenduses. 114 des kokku m¨ argi `valama' / ¡ Algne t¨ ahendus
ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes ...
Peamiseks ohuks helikopterile ja selle meeskonnale on see, kui pea- või sabarootor lähevad mõne takistuse vastu. Kui selline takistus paikneb lähenemisalas või väljakutsekoha läheduses, teavitage sellest meeskonda õigel ajal. Eriti jälgige seejuures pingutatud köisi või traate, nagu elektrijuhtmeid jms. Neid pole õhust tumeda aluspinna taustal peaaegu üldse võimalik märgata ja seetõttu kujutavad need endast surmaohtu. Meeskond otsib maastikult hoolikalt maste, sest need on kindel märk sellest, et nende vahel on ka pingule tõmmatud juhtmed. Aga ka maste on sageli väga raske leida, kui need on puude või hoonete vahele peidetud. Köitest vähem ohtlikud pole ka punkttakistused, nagu antennimastid või ehituskraanad. Helikopterist lähtuvad ohud Maandumiskoha vahetus läheduses võivad õhku paisatud esemed (jalgrattad, päikesevarjud jne.) põhjustada läheduses seisvatele inimestele vigastusi või kahjustada asju. Kuid peamised
Kui konteinerite põhiveod sadamate vahel on suhteliselt odavad, siis oluliselt suurendavad kogu Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR veohinda maanteetranspordi jätkuveod. Tänu konteinervedude eelistele on need muutunud vii- maste aastakümnete jooksul üha populaarsemaks. Hinnanguliselt suureneb konteinervedude maht maailmas aasta jooksul 10%. Konteinerite kasutamine võimaldab mehhaniseerida laadimistöid, vähendada vedude oma- hinda, suurendada laadimistöö tootlikkust, kindlustada kaupade säilimine veoprotsessis ja hoida