Vaheaeg= 11:30+4,30=16:00- 16:45. Pärast esimest vaheaega, jääb sõita veel 2,6 tundi ehk 2 tundi ja 36 minutit (60*0,6=36) ja 500-(4,5*70)=500-315=185 km. Auto saabub sihtkohta kell 16:45. 16:45+2,36=18:81 ehk 19:21 teisipäeval. MAHUKAUBA VEOST SAADAV KOGUKULU SÄÄST 1. Ühikukulu vedamisel mahukaubana Veokulu / toodete kogus mahukaubana 2. Ühikukulu vedamisel kaubaalustel Veokulu / toodete kogus kaubaalustel 3. Täiendav käsitsemiskulu mahukauba maha laadimisel Töötajate arv * käsitsitöö tundide arv * töötunni omahind 4. Täiendav käsitsemiskulu ühe rehvi kohta Täiendav käsitsemiskulu mahukauba maha laadimisel / toodete kogus mahukaubana 5. Ühe rehvi veo ja täiendava käsitsemistöö kogukulu Ühikukulu vedamisel mahukaubana + täiendav käsitsemiskulu ühe rehvi kohta 6. Kogukulu sääst ühikukuluna rehvi kohta Ühikukulu vedamisel kaubaalustel - ühe rehvi veo ja täiendava
Kõik logistilised tegevused peaksid olema korraldatud nii et need toetaksid klienditeeninduse eesmärke.Klienditeenindus on väljundiks ettevõtte jõupingutustele logistiliste toimingute teostamiselstandartitega määratakse teenust kui tegevuse resultaati ja samal ajal ka kui tegevust või protsessi. On teada et mida rohkem ostutatakse teenust seda kõrgem on teenuse kvaliteet. Ülesanded. 1. Kauba mahalaadimine ja hoiuühikute moodustamine 2. Mahukauba veost saadav kogukulu sääst 3. Kaupade paigutamine hoiukohtadele 4. Kaupade komplekteerimine (tüki-, maht-, rühmkomplekteerimine) 5. Kaupade pakendamine 6. Saadetiste loovutamine 7. Veotellimuse järgi pakendi markeerimine 8. Jaotusauto kaupadega koormamine 9. Cross-docking terminalis 10. Lao täiteaste arvutamine 11. Kaubaruumi täiteaste arvutamine 12. Inventeerimise ülesanded 13
hoiuühikute moodustamisega täiendavat käsitsitööd kokku 3 tundi. Ühe laotöötaja töötunni omahind tõstukita töötamisel on 160 kr. Ülesanne Arvutada kogukulu sääst ühikukuluna rehvi kohta nende vedamisel mahukaubana, võrreldes vedamisega alustel. Lahendus Ühikukulu vedamisel mahukaubana on 21420 / 1260 = 17 kr Ühikukulu vedamisel kaubaalustel on 21420 / 880 = 24,34 kr Täiendav kästsemiskulu mahukauba mahalaadimisel 2 x 3 x 160 = 960 kr Täiendav käsitsemiskulu ühe rehvi kohta 960 / 1260 = 0,76 kr Ühe rehvi veo ja täiendava käsitsemistöö kogukulu 17 + 0,76 = 17,76 kr Kogukulu sääst ühikukuluna rehvi kohta 24,34 17,76 = 6,58 kr 4. Vastuvõtukontroll Pärast seda kui kogu veos on maha laaditud ja paigutatud korrastatult vastuvõtualale, tuleb saadetis üle kontrollida. Vastuvõtukontroll on üks vastutusrikkamaid laotöö toiminguid, kuna sellega kinnitatakse tarne
hoiuühikute moodustamisega täiendavat käsitsitööd kokku 3 tundi. Ühe laotöötaja töötunni omahind tõstukita töötamisel on 160 kr. Ülesanne Arvutada kogukulu sääst ühikukuluna rehvi kohta nende vedamisel mahukaubana, võrreldes vedamisega alustel. Lahendus Ühikukulu vedamisel mahukaubana on 21420 / 1260 = 17 kr Ühikukulu vedamisel kaubaalustel on 21420 / 880 = 24,34 kr Täiendav kästsemiskulu mahukauba mahalaadimisel 2 x 3 x 160 = 960 kr Täiendav käsitsemiskulu ühe rehvi kohta 960 / 1260 = 0,76 kr Ühe rehvi veo ja täiendava käsitsemistöö kogukulu 17 + 0,76 = 17,76 kr Kogukulu sääst ühikukuluna rehvi kohta 24,34 – 17,76 = 6,58 kr 4. Vastuvõtukontroll Pärast seda kui kogu veos on maha laaditud ja paigutatud korrastatult vastuvõtualale, tuleb saadetis üle kontrollida. Vastuvõtukontroll on üks vastutusrikkamaid laotöö toiminguid, kuna
rehvid, pehme mööbel, jalanõud, rõivad, tarbeelektroonika ja kodutehnika. Enamiku kaubagruppide puhul on otstarbekas koostada hoiuühikud koormaruumis. Kui selleks ei jätku piisavalt ruumi või valgust, tuleb kaup toimetada esmalt veoühikust välja ja koos- tada hoiuühikuid vastuvõtualal. Üldjuhul on töötamine sel viisil tootlik. Kui kaup saabub alustel, saab mahalaadimist ja vastuvõtukontrolli teha üksi. Mahukauba puhul ja hoiuühikute moodustamisel on seda hea teha mitmekesi. Nii on saanud tavapäraseks, et autorehvide, mööbli ja kodutehnika mahalaadimisel tehakse veoühikus tööd kahekesi. Küsimused 1. Miks on oluline täita põhivedude puhul kogu koormaruum kaubaga? 2. Kirjeldage hoiuühikute koostamise toimingut. 3. Kas peale kaubaaluste on võimalik kasutada ka muid hoiuühikuid? 266 11 Kauba käitlemine 11.10
Kui selleks ei jätku piisavalt ruumi või valgust, tuleb kaup toimetada esmalt veoühikust välja ja koos- tada hoiuühikuid vastuvõtualal. Üldjuhul on töötamine sel viisil tootlik. Kui kaup saabub alustel, saab mahalaadimist ja vastuvõtukontrolli teha üksi. Mahukauba puhul ja hoiuühikute moodustamisel on seda hea teha mitmekesi. Nii on saanud tavapäraseks, et autorehvide, mööbli ja kodutehnika mahalaadimisel tehakse veoühikus tööd kahekesi. Küsimused 1. Miks on oluline täita põhivedude puhul kogu koormaruum kaubaga?