Näiteks: kaitseväe, Kaitseliidu, politseiasutuste ja päästeasutuste raskeveokid ning päästetöid tegeva kohaliku omavalitsuse, mittetulundusühingu, sihtasutuse või ettevõtja raskeveokid, mida kasutatakse peamiselt päästetööl. Raskeveokimaksu maksja elu- või asukoht, raskeveoki registri- või täismass, telgede arv ja veoteljel õhkvedrustuse või sellega samaväärse vedrustuse olemasolu või puudumine on määratud liiklusregistrisse kantud andmetega, millised Maanteeamet esitab Maksu- ja Tolliametile. Maanteeamet ei esita Maksu- ja Tolliametile andmeid raskeveokite kohta, millised on raskeveomaksust vabastatud. Maksustamise aluseks olevaid andmeid Maksu- ja Tolliamet iseseisvalt ei kogu. 3 Üldjuhul edastatakse Maanteeameti poolt Maksu- ja Tolliametile andmed veoauto omaniku kohta. Kui raskeveokit kasutatakse kasutuslepingu või omandireservatsiooniga müügilepingu
Õppejõud: M. Nõmmela Saaremaa, Muhu kihelkond Pädaste mõis 1. Nimetus: Pädaste (saksa k. Peddast) 2. Asukoht: Muhu kihelkond Saaremaal, Pädaste 3. Rajamise aeg: 1566, peahoone 1875, ( 4. Mõisa liik: rüütlimõis 5. Viimane omanik enne 1919.aastat: maamarssal Axel Buxhoevedeni pärijad 6. Pargi rajamise aeg: 1875, kalmistu puudub 7. Mõisahoonete säilivus, praegune kasutusotstarve ning omanik: peahoone- rahuldav, Pädaste mõis hotel&spa; tall-tõllakuur- hea; meierei- hea; ait- avariiline; sepikoda- hea; puutöökoda- rahuldav; keldrid- hea; (omanik: Maanteeamet) 8. Pargi säilivus- halb (omanik- Maanteeamet) 9. Kalmistu säilivus: - 10. Muinsuskaitse ja mälestiste liik: mälestised- Pädaste mõisa hooned 11. Looduskaitse ja Natura 2000: linnuala- Suuremõisa laht; looduskaitse all on terve Pädaste mõisa ala 12. Pärandkultuur: mõisa telliseahjud...
seeriaviisiline ehitamine, liiniehitused, hoone ehitamine korruste kaupa 30. Voolumeetodi eelised - suhteliselt lühike ehituskestvus -vaheaegadeta töö haardealadel -ressursside üsna ühtlane kasutamine -teatud hetkest (kui lõpeb töö esimesel haardealal) alates ehituse osade kaupa rakendumine. 31. Tee ehitusluba Teehoiutööde alustamiseks peab olema tee-ehitusluba. Ehitusluba antakse tee omanikule. Asulate vahel ja läbi asulate üldiseks liiklemiseks ettenähtud tee ehitusloa annab Maanteeamet või teedevalitsus (maanteeamet põhimaanteedele, teedevalitsus oma halduspiirkonnas tugi- ja kõrvalmaanteedele), kohalikuks liiklemiseks (linna teed ja tänavad) ettenähtud tee ehitusloa annab valla- või linnavalitsus. Kõikide tööde korral teavitatakse omavalitsust. Ehitusloa taotlemisel esitab tee omanik taotluse kavandavate teehoiutööde registreerimiseks. Taotlusele lisatakse: - Ettenähtud projektdokumentatsioon või teehoiutööde kirjeldus
Avalikel aruteludel osales ca 500 huvitatud isikut [Pärnu maavanema..., 2012:3]. Teemaplaneeringu kooskõlastamine kohalike omavalitsuste ja ametkondadega toimus detsembris 2010-jaanuaris 2011, seejärel järgnes vastuvõtmine, avalik väljapanek ja arutelud kevadel 2011 [Pärnu maakonnaplaneering..., 2012:7]. Maavanem esitas planeeringu siseministeeriumile heakskiitmiseks 23.05.2011 ning see kiideti heaks 17.08.2012.a [Pärnu maavanema..., 2012:4]. Planeeringusse oli kaasatud veel Maanteeamet planeeringu koostamise ja väljatöötamise jaoks moodustatud töögrupis osales 4 Maanteeameti ametnikku (maavalitsuse töötajaid oli 3.) [Pärnu maakonnaplaneering..., 2012:9]. Samaaegselt koostati samalaadset planeeringut ka Harjumaal ning Raplamaal [Maanteeameti kodulehekülg]. 5 2. Koostöö analüüs 2.1 Maavalitsus ja kohalikud omavalitsused Pärnu maavalitsus oli planeeringu algataja. Kohalikke omavalitsusi teavitati planeeringu
1.1 Ohtlikumad maanteelõigud Joonis 1. Olulised võimalike õnnetuste kohad (sinised kolmnurgad) ja 2000. aastal registreeritud loomaõnnetused (punased ringid) Eesti suurematel maanteedel (Tallinn-Tartu-Võru- Luhamaa maantee. Maanteeameti portaal. 05.01.2007.). Ulukiõnnetuste statistikat Eestis on põhjalikumalt kogunud ja uurinud 1980. aastate lõpus Jüri Tõnisson ja Malle Mardiste ja 1990. aastate lõpus Lauri Klein. Praegu kogub andmeid ning avaldab ülevaateid maanteeamet koostöös ekspertidega (Javois, 2008). Suurem osa õnnetusi juhtub põhimaanteedel, sest liiklusintensiivsus on suurem ning samuti on kiirused palju suuremad. Teistest enam joonistuvad välja õnnetuste arvu 4 poolest T 4 Tallinn-Pärnu-Ikla maantee (poole rohkem kui järgneval), T 2 Tallinn-Tartu- Võru-Luhamaa maantee ja T 1 Tallinn-Narva maantee. Võrdselt järgnevad esimesele
Ülemineku etapis alustatigi veebilehe tegemisega, mis on valminud kolmepoolse koostöö tulemusena Maanteeameti, reklaamiagentuur Age McCanni ja RSA kindlustuse vahel. Kui olin uurinud intervjuus Kerstin Siimiga, et milliseid tõrkeid või ebaõnnestumisi Maanteeametil tekkis seoses veebilehe tegemisega või selle käivitamisega siis selgus, et kõik läks plaanipäraselt ning enne veebilehe avalikustamist eelnes testperiood. Kui veebileht oli kasutusvalmis alustati selle reklaamimisega. Maanteeamet andis erinevatele telekanalitele intervjuusid ning ka linnadesse paigaldati vastavaid plakateid. Inimestel on võimalus anda veebilehe kohta tagasisidet Maanteeametile ning siiani tulnud tagasisise on olnud vägagi positiivne. Kerstin Siim mainis, et on olnud murelikke inimesi, kelle saadetud helkur ei ole adressaadini jõudnud, kuid oleme leidnud ka nendel juhtudel ühiselt lahenduse. Näiteks on olnud juhtumeid, mil magnetkinnitusega helkur on jäänud
Politseinike koostöö võimalused siseriiklikul tasandil Politseiniku töö on töö, mis nõuab palju tähelepanu ja hoolikust, ilma vastastikuse abita ei saa. Politseinikud jälgivad seaduste järgmist, registreerivad seaduserikkumisi, püüavad kurjategijaid ja abistavad inimesi. Samuti on politsei tähtsaks ülesandeks koostöö Eesti politsei siseriiklikeks koostööpartneriteks on: 1. Maanteeamet, mille ülesandeks on liiklusohutuse suurendamine, liikluse ja transpordi korraldamine. 2. Piirivalveamet, mille funktsiooniks on merepääste Eesti vetes. (2010.ndal ühines piirivalveamet koos muude politsei-, piirivalve- ning kodakondsus- ja migratsiooniametkondadega Politsei- ja Piirivalveametiks.) 3. Maksu-ja Tolliamet, millel on juhtimisfunktsioon ja mis teostab riiklikku
Maanteamet, tema põhiülesanded ja kohalikud asutused Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas. Põhiülesanded: teehoiu korraldamine, liiklusohutuse suurendamine, keskkonnakahjulikkuse vähendamine, liikluse ja phistranspordi korraldamine, ehituse ja remondi järelevalve, riikliku teeregistri ja liiklusregistri, ühistranspordi registri pidamine, õigusaktide väljatöötamine, arengukavade väljatöötamine. Asutused: Põhja Regionaalne Maanteeamet Tallinnas, Lääne Regionaalne Maanteeamet Pärnus, Lõuna Regionaalne Maanteeamet Tarus, Ida Regionaalne Maanteeamet Rakveres. 4. Nimeta teedeehitusettevõtteid (vähemalt 5) Tref, Talter, Tallinna Teede AS, Nordecon Infra, Teede REV-2 5. Nimeta teede projekteerimisega tegelevaid ettevõtteid (vähemalt 5) K-Projekt, Sweco Projekt, Teekaru, Tinter, Amhold 6. Mis on teemaa Maa, mis on määratud tee koosseisus olevate rajatiste paigutamiseks ja teehiu
kohta ja kontrollida nende täitmist ja osaleda tööde ülevaatamisel ning vastuvõtmisel. Riiklik järevalve Riiklik järelvalve on avalikui võimu poolt teostatav järelvalve. Riiklik järelvalve jälgib seaduse täitmist kogu riigi ulatuses ning vajadusel teeb ettekirjutusi. Riikliku järelvalvet teostavad eestis: Tehnilise Järelvalveamet, Keskkonnainspektsioon, Päästeamet, Muinsuskaitseamet, Tööinspektsioon, Tervisekaitseinspektsioon, Maanteeamet, Veeteede Amet, Lennuamet, Veterinaar- ja Toiduamet ja Tarbijakaitseamet.
järgnevates klippidest... Ettevaatlikus · Kuidas liigelda ohutult tänaval ja maanteedel? · Mis ohud valitsevad teede ületamisel? · Kuidas kasutada helkurit õigesti? Seda näitame teile järgnevates videodes... Märka ratturit · Miks jäävad ratturid tihti märkamata? · Ohu ennetamine ratturi puhul. · Ratturi kohustuslik turvavarustus. Märka ratturit · Alates esmaspäevast, 7. maist kuni 27. maini viib Maanteeamet kaherattaliste sõidukitega liiklejate ohutuse suurendamiseks läbi liiklusohutuskampaania ,,Märka kaherattalist!". Algav kampaania on üleskutse autojuhile olla tähelepanelik ja arvestada kevadel ja suve algul liiklusesse lisanduvate paljude jalgratturite, mopeedijuhtide ja mootorratturitega. Linnaruumis jalgratta- ja jalgteede ääres kolmekülgsetel piilaritel nähtav plakat ,,Veendu, et on ohutu!" kohustab aga
Selleks võib olla näiteks vajaminevate remondimeetmete rakendamine või talvel libedusohu vältimine soolamisega. Kogutavateks andmeteks on teekonstruktsiooni kandevõime, teekatte tasasus, teekatte tekstuur, sõidujälgede e roopa sügavus, tee põikkalle ja kurvilisus. Neid andmeid kogub Teede Tehnokeskus umbes 10 000 km riigimaanteedel. Riigimaanteedel tegeleb andmete analüüsimise ja andmebaaside haldamisega Maanteeamet. Reeglina analüüsitakse andmeid kord aastas ning selle põhjal pannakse paika hoolde- ja remonditööd maanteedel. 2.2. Teede teehoiukava Samas põhinevad kõik otsused, mis tehakse Eestis seoses teedega ,,Riigiteede Teehoiukavale 2014- 2020". Teehoiukavas antakse ülevaade teehoiu rahastamise alustest ning kavandamise põhimõtetest, mis määravad ära teehoiutööde järjekorra Eesti riigiteedel. Kirjeldatakse teedevõrgu säilitamis-,
II KONTROLLTÖÖ 1. Raudteeveod a. Raudteeveo definitsioon Raudteeveeremiga raudteeinfrastruktuuril reisijate ja/või kaupade vedu, sh oma ja majandusvedu, ning sellega kaasnevate teenuste (kommertsteenused, veduriteenus) osutamine, või ainult veduriteenuse osutamine oma raudteeettevõtja raudteevedu oma tarbeks oma kulul ja majandusvedu raudteeinfrastruktuuriettevõtja või tema poolt renditud veeremi mistahes eesmärgil liikumine raudteel b. Tegevusload Raudtee kaubaveoteenust võib osutada ettevõtja, kellele Konkurentsiamet on andnud (ja millele vastavust on eelnevalt kontrollinud Tehnilise Järelevalve Amet) raudtee kaubaveoteenuse tegevusloa. , kindlustuskohustus Raudteeveoettevõtja võib tegeleda reisijateveoga või kaubaveoga avalikul raudteel, kui tal on kehtivad ohutustunnistuse A ja B osad , veoeeskiri Veoeeskirjas kehtestab ettevõtja tingimused veoste veoks reisijate/kauba või raudteeve...
Teehoiukava on koostatud Transpordi arengukava 2014-2020 eelnõu alusel ning täidab selle alaeesmärki 2. Kvaliteetsed teed ja sujuv liiklus. Eesmärk on, et aastaks 2020 väheneb halvas ja väga halvas seisukorras olevate teede osakaal 10 protsendipunkti võrra ja selle arvelt suureneb heas korras olevate teede hulk. Eesmärgi täitmist mõõdetakse tee seisukorra hindamisega (vt peatükk 4 . Teehoiukava kavandamise ja vahendite jaotamise põhimõtted). Eesmärgi täitmise eest vastutab Maanteeamet. Teehoiukava koosneb tekstilisest osast, finantsplaanist, mis sisaldab teedevõrgu säilitamiseks, arendamiseks ja administreerimiseks vajalike tegevuste kulusid aastate lõikes ning üle-euroopalisse transpordivõrgustikku (edaspidi TEN-T Trans-European Transport Network) kuuluvate riigimaanteede ehitus- ja rekonstrueerimisobjektide nimekirjadest. Teehoiukavas antakse ülevaade teehoiu rahastamise alustest ning kavandamise
Läbi toimunud liiklusõnnetuste arvu on võimalik hinnata meie teede liiklusohtlikkust või ohutust. Liiklusõnnetuse mõiste on määratletud liiklusseaduses. Liiklusõnnetuseks loetakse juhtum, kui selles osaleb vähemalt üks sõiduk. Sellest tingituna saab sõiduauto ostasõidu paiksele takistusele määratleda ühesõidukiõnnetusena, kus mootorsõiduki ümberpaiskumise või teelt väljasõduga kaasneb kokkupõrge puu, seisna või mõne muu väljaspool teed asuva objektiga.4 1 Maanteeamet, ,,Liiklusaasta 2016 kokkuvõte", [ https://www.mnt.ee/sites/default/files/news- related-files/2016_vol_6.pdf] (05.10.2017) 2 Vabariigi Valitus, ,,Eesti Rahvusliku liiklusohutusprogramm aastateks 2016-2025", [https://www.valitsus.ee/sites/default/files/content- editors/arengukavad/liikusohutusprogramm_2016-2025.pdf] (6.10.17) 3 Liiklusohutusele avalduva mõju hindamise tingimused ja nõuded mõju hindamisele, Majandus- ja taristusministri määrus, RT I , 01.07
14. Konkurentsivõime kava „Eesti 2020“; 15. Eesti riiklik põlevkivi arengukava aastani 2020; Ülesanne 2. Kliimamuutuste mõjuga kohanemise arengukavad 1. Isik või asutus Mõju või huvi 2. Maa-amet Riigi omandis oleva maa valitseja. 3. Riigikantselei Vabariigi Valitsuse ja peaministri toetamine poliitika kujundamisel ja elluviimisel. 4. Maanteeamet Teehoiu korraldamine ja tingimuste loomine ohutuks liiklemiseks riigimaanteedel. 5. Riigimetsa Majandamise Keskus Riigimetsa majandaja ja haldaja, säästliku looduskasutuse korraldamine riigimetsas. 6. Muinsuskaitseamet Kultuutuväärtused ja nende kaitse. 7. Terviseamet Rahva tervise kaitsja. 8
Veoauto registreerimismärgi andmed maksustatava raskeveoki registri- või täismass kilogrammides maksu summa ja periood, mille eest maks tasutakse Kes ei pea maksma? · Kaitseväe, Kaitseliidu, Politsei- ja Piirivalveameti ja päästeasutuste raskeveokid ning päästetöid tegeva kohaliku omavalitsuse, mittetulundusühingu, sihtasutuse või ettevõtja raskeveokid, mida kasutatakse peamiselt päästetööl. Maksuhaldur · Maksu-ja Tolliamet · Maanteeamet esitab iga kuu 10.kuupäevaks liiklusregistris registreeritud või kustutatud raskeveokite andmed eelmise maksustamisperioodi kohta · https:// www.riigiteataja.ee/akt/693680?leiaK ehtiv
Tervisetõendid ja nende väljastamise protsess Juhend selgitab tervisetõendi olemust ja selle väljastamise protsessi tervisetõendi taotleja ehk kodaniku vaates. Sisukord 1. Tervisetõendi mõiste ja väljastamise alused...................................................................................1 2. Tervisetõendi väljastamise protsess................................................................................................2 2.1.Üldine protsess.........................................................................................................................2 2.2.Detailne protsess.......................................................................................................................3 3. Tervisedeklaratsioon ja selle täitmine.............................................................................................5 4. Tervisetõendi...
näitab, et liiklusõnnetused vähenevad, autojuihd muutuvad aina tähelepanelikumaks ja viisakamaks. 5 1. LIIKLUSÕNNETUSTE STATISTIKA Jaanuari-veebruari toimunud liiklusõnnetuste arv on alates 2007. aastast vähenenud 51 protsenti, vigastatute arv 61 protsenti ja hukkunute arv koguni 67 protsenti. 2007. aastal , kui olukord liikluses oli kõige halvem, otsustas maanteeamet ühe meetmena paigaldada teedele kiiruskaamerad. Kiiruskaamerad ei ole tänase päeva seisuga veel tööle hakanud. Aga statistika näitab drastilist olukorra paranemist liiklusohutuses Maanteeamet toob 2009 aasta liiklusohutuse kokkuvõttes välja kolm tegurit, mis on aidanud olukorda liikluses parandada: 1. majandussurutisest tingitud madalam liiklussagedus teedel 2
· veose iseärasusi · ilmastikutingimusi · liikluse tihedust · ning muid liiklustingimusi, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb. Suurim lubatud sõidukiirus: · asulasisesel teel kuni 50 km/h · asulavälisel teel kuni 90 km/h · õuealal 20 km/h Suurimat lubatud kiirust võib maanteeamet tõsta asulavälistel teedel "A" ja "B" kategooria sõidukitel: · kiirteel kuni 120 km/h · eraldusribaga teel kuni 110 km/h · eraldusribata teel kuni 100 km/h Kohalik omavalitsus võib asulasisesel teel tõsta kiirust kuni 90 km/h SÕIDUKIIRUS Liiklusmärgid "Suurim kiirus" või "Kiiruse piirangu ala", mis piiravad kiiruse 30 km/h või alla selle, osutavad juhile ohtlikku teelõiku või alal, millel täiendavad hoiatusmärgid või
jooksul vastavad teoreetilised teadmised liikluses käitumise kohta. Teooriaõppega alustatakse enne sõidutundide algust või paralleelselt sõidutundidega. On asjatu lootus, et esmase juhtimisõigusega minimaalsed sõidutunnid läbinud autojuht on kohe valmis igas liiklussituatsioonis eksimatult käituma. Selleks on vaja aega ja kogemusi. [3] VIIDATUD ALLIKAD [1] Riigiteataja, Liiklusseadus, Tallinn: Riigikogu, 2011. RT I 2010, 44, 261. [2] Maanteeamet, Koolituse liigid. Available: www.mnt.ee/index.php? id=10735. [Kasutatud 10.12.2014]. [3] M. Rossmann, 2009, Kas kõiges on süüdi ikka autokoolid? Virumaa Teataja, 05.02. Juhised asendamise käsu kasutamise kohta 3. ülesande kommentaaris nõutule 1. Vali Home menüüst käsk Replace. (Avaleht-Asenda) 2. Avanenud aknas vali käsk More. (Rohkem) 3. Vii kursor Find what reale ja vali Special ripploendist kaks korda järjest käsk Paragraph Mark. (Otsitav-Muud-Lõigumärk) 4
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS KIVI- JA BETOONKONSTRUKTSIOONIDE EHITUS EHITUSPROJEKT Referaat Juhendaja : Pärnu 201? Enne hoone ehitamist, tuleb taotleda kohalikust omavalitsusest projekteerimistingimused, kui need ei ole juba määratud detailplaneeringuga. Seejärel tuleb teha kavandatava hoone projekt, mis tuleb kooskõlastada vastavate ametitega (näit. Päästeteenistus, Tervisekaitse, Maanteeamet, jne.) Seejärel viia kooskõlastustega projekt omavalitsusse, kust väljastatakse ehitusluba. Peale ehitusloa saamist võib hakata hoonet ehitama. EHITUSPROJEKT On ehitise või selle osa ehitamiseks ja kasutamiseks vajalike dokumentide kogum, mis koosneb: - tehnilistest (arhitektuursetest) joonistest - seletuskirjast - muudest asjakohastest dokumentidest EHITUSLOA TAOTLEMISEL ESITATAV EHITUSPROJEKT - esitatakse kohalikule omavalitsusele 2-3 eksemplaris
elustiilihaigustele. KASUTATUD KIRJANDUS Eetikaveeb. (s.a.). Sotsiaaleetika. Alla laaditud 09.oktoobril 2015, http://www.eetika.ee Malvet, M., Mikkola, M. (1998). Sotsiaalhoolekanne. Helsinki: EL Komisjon, legisactio OY Postimees. (2014, 9.oktoober). President kuulutas kooseluseaduse kiirkorras välja. Alla laaditud 7.oktoobril 2015, http://www.postimees.ee/2948755/president-kuulutas-kooseluseaduse- kiirkorras-valja Rand, E., (2015, 9.oktoober). Maanteeamet: tanklates alkomüügi keelustamine parandab liiklusohutust. Alla laaditud 11.oktoobril 2015, http://arileht.delfi.ee/news/uudised/maanteeamet-tanklates-alkomuugi- keelustamine-parandab-liiklusohutust?id=72662669 Rand, E., (2015, 8.oktoober). Tanklates alkomüügi keelustamine paneb IRL-i oma vihavaenlastega ühte paati. Alla laaditud 11.oktoobril 2015, http://arileht.delfi.ee/news/uudised/tanklates-alkomuugi-keelamine- paneb-irli-oma-vihavaenlasega-uhte-paati?id=72655147
ASFALTSEGUD JA NENDE VALMISTAMINE REFERAAT Tee-ehitusmaterjalid Tallinn 2018 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................................3 1.ASFALTSEGUD.....................................................................................................................................4 1.1.Asfaltsegude liigitus.........................................................................................................................4 1.2.Asfaltsegude valmistamine..............................................................................................................5 1.3.Asfaltsegude vedu ja laotamine.......................................................................................................6 KOKKUVÕTE....................................................................................
ohtliku veose käsitlemisel, laadimisel. Samuti peab autojuht avama ADR ohumärgised veovahendil sõitu alustades. Kauba saatja on kohustatud andma autojuhile tema emakeeles tõlgitud ADR dokumendi konkreetse saadetise tarvis. Eriti ohtlikuks veoseks peetakse plahvatusohtlikke, väga tugevatoimelised mürkaineid ja radioktiivseid materjale. Eriti ohtliku veose veotee kooskõlastab pädev asutus. Nendeks võib olla nt Maanteeamet ja Päästeamet. See peab kehtima vähemalt viis päeva enne veo algust. Igal ohtlikul ainel on oma kindel tunnusnumber, mis on rahvusvaheliselt kokku lepitud ning kindlaks määratud. Kirjapildis märgitakse seda tähisega UN, millele järgneb neljakohaline nr. Transpordi tellimisel tuleb kindlasti teada UN numbrit sest just selle alusel määratakse õiged veotingimused ning see, kas tegemist on ohtliku või eriti ohtliku veosega.
Ma julgen loota, et keskonnasäästlik mõtteviis tervikuna on meie tulevik, sealjuures ka keskkonnasäästlik sõiduviis. Muutumine peab toimuma meis igaühes endis, siis muutub ka kogu ühiskond. ALLIKAD 1. EcoDriving Centre (2003). EcoDriving koolitaja käsiraamat. [Koolituse materjal]. 2. Liikluskoolitajate Liit (2011). EcoDriving tutvustus. [2011, märts 27]. http://www.liikluskoolitus.ee/sisu.php?lev1=25&lev2=&lang=1&sait=1 3. Maanteeamet (2011). Kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse arvnäitajaid sisaldav teatmik. [2011, märts 27]. http://www.mnt.ee/index.php?id=10626 4. Üts, J. (s.a.). ,,Ekskurss imesse - inimesesse". Terviseleht.[27.03.2011]. http://www.terviseleht.ee/200121/21_nikitina.php
akrediteerimise, tegevuslubade, registrite, tööstusomandi kaitse, konkurentsijärelevalve, tarbijakaitse, ekspordiarengu ja kaubanduse kaitsemeetmete korraldamine; ettevõtluse regionaalse arengu ja investeeringute alased küsimused, vedelkütuse miinimumvaru haldamine ning vastavate õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Konkurentsiamet, Lennuamet, Maanteeamet, Patendiamet, Tarbijakaitseamet, Veeteede Amet, Tehnilise Järelevalve Amet. Helir Valdor Seeder põllumajandusminister Valitsemisalas on maaelu poliitika, põllumajanduspoliitika, kalanduspoliitika kalamajandust puudutava osa ja põllumajandustoodete kaubanduspoliitika kavandamine ja elluviimine, toidu ohutuse ja nõuetekohasuse tagamise korraldamine, loomatervise ja -kaitse ning taimetervise ja
Need tingimused ei ole Maanteeameti hinnangul täidetud ning taotlus tuleb jätta läbi vaatamata.” Täiendavaid põhjendusi taotluse läbi vaatamata jätmiseks Maanteeamet ei esitanud. AS Kiirbuss on taotluse läbi vaatamata jätmisest pettunud. AS Kiirbuss leiab mh, et see otsus on põhjendamata ja sellest ei nähtu, millistel kaalutlustel polnud võimalik sõiduplaani muuta. AS Kiirbuss eesmärk oli just suurendada veoteenuse kättesaadavust ja kvaliteeti. Samuti leiab AS Kiirbuss, et Maanteeamet oleks pidanud temaga enne keelduva otsuse tegemist taotlust arutama. Maanteeamet seevastu leiab, et otsus on piisavalt põhjendatud, sest selles on toodud asjakohaselt ära õigusnormid ja selgitatud taotlejale, et Maanteeameti hinnangul ei ole ÜTS § 52 lg-s 2 sätestatud tingimused täidetud. Maanteeamet hinnangul oli taotluses kogu vajalik informatsioon esitatud ja otsuse tegemiseks puudus vajadus küsida AS-lt Kiirbuss täiendavat teavet või vastuväiteid.
Kordamisteemad: 1. Katastroofid ja suurõnnetused maailmas - Suurõnnetuse mõistel on laiem ja kitsam tähendus: Disaster – hõlmab praktiliselt kõiki hädaolukorra kujunemist võimaldavaid suuremaid õnnetusjuhtumeid; selles kontekstis; Major (chemical) accident – hõlmab tõsisemaid õnnetusjuhtumeid kemikaalikäitluses 2. Risk ja oht, mõistete omavaheline seos - • Risk on ebasoodsa sündmuse võimalus... • Oht on ebasoodsa sündmuse võimalikkus... 3. Tõenaosus ja tagajärjed riski komponentidena - Tõenäosus – mõõdetavate kriteeriumide põhjal eeldatav või subjektiivselt hinnatav hädaolukorra esinemissagedus teatud ajaperioodi jooksul. Tagajärg (mõju) – hädaolukorra põhjustanud nähtuse või sündmuse poolt tekitatud kahju inimeste elule ja tervisele, varale, riigi/asutuse rahvusvahelisele mainele, keskkonnale jm. RISK = TÕENÄOSUS x TAGAJÄRJED 4. Riskianalüüsi mõiste sisuline ja vormiline käsitlus - Sisuline määratlus - protsess riski iseloomu...
Kvalifikatsioon tähendab teadmiste ja oskuste kombinatsiooni, seega peab pädeval isikul olema nii vastav haridus kui töökogemus. Pädev isik ei või samal ajal tegutseda rohkem kui kolme ettevõtja pädeva isikuna. 13. Kes teostab riikliku järelvalvet ehitamise üle? Ehitusseadustikus ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuete järgimise üle teostavad riiklikku järelevalvet järgmised asutused: KOV üksus, TJA, keskkonnainspektsioon, lennuamet, maanteeamet, muinsuskaitse, päästeamet, terviseamet, veeteedeamet ja veterinaaramet, tarbijakaitseamet. 14. Kas projekteerija saab teha järelevalvet, põhjenda. Ei või. Majandustegevuse raames ei või omanikujärelevalve tegija olla sama ehitise ehitaja ega olla seotud isikutega, kelle tegevuse üle ta järelevalvet teeb. 15. Mis on vaegtöö? Vaegtööd – sellised tööd, mida ei ole põhilise valmiduse akti vormistamise
14. Koostatud aktid ja dokumendid 15. Nimed/ allkirjad 3 Ehitusjärelevalve teostamine Ehitusjärelevalvet teostatakse kõikidel projekti ja tööde kirjelduse järgi tehtavatel tee ehitus- ja remonditöödel ning hooldetöödel, sõltumata tee omandivormist (riigi, kohaliku omavalitsuse, juriidilise isiku, füüsilise isiku omand). Teehoiutöö ehitusjärelevalve korraldamisel Maanteeamet: 1) korraldab teehoiutööde tegevuslubade komisjoni tööd; 2) registreerib omanikujärelevalve teostajad; 3) kontrollib teehoiutööde omanikujärelevalvet teostava isiku tööd vastavalt käesolevas korras sätestatud nõuetele. Maanteeameti järelevalveametnikul on kohustus: 1) kontrollida omanikujärelevalvet teostava isiku ja ehitusettevõtja tegevust vastavalt käesolevas korras sätestatud nõuetele; 2) kontrollida teeprojekti ekspertiisi teostatust;
- finantseerimisvajaduse hindamine d. Teehoiu juhtimine ja õiguslik keskkond Eestis Teehoid kuulub Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse. Õiguslik keskkond: - Avalikult kasutatavate teede ehitamiseks, remontimiseks ja hooldamiseks, teehoiutööde järelevalveks, teede projekteerimiseks ning projekti ekspertiisi tegemiseks on nõutav tegevusluba. - Teehoiutööde tegevuslubasid annab välja Maanteeamet. 2. Sissejuhatus majandusarvestusse Peamine erinevus finants-, kulu- ja juhtimisarvestuse vahel seisneb ajalises plaanis (vt. tabelit!) 3. Finantsarvestus teedehoiuettevõttes a
23. Kalapüügieeskirjas määratletud tegevusi saab vajaduse korral teadussoovitusi arvestades kitsendada: a) EV president b) Peaminister c) Kohaliku omavalitsuse juht (näiteks vallavanem või vallavolikogu esimees) d) Keskkonnaminister oma määrusega, mis on trükitud Riigi Teatajas e) Maavanem oma korraldusega kui on tegemist maakonna piiril voolava vooluveekoguga f) Peipsil Eesti-Vene kalanduskomisjoni otsusega g) Maanteeamet erimäärusega näiteks sildade, truupide jt teedeehitustööde teostamiseks riikliku tähtsusega tugiteedel
meetmete ehk toetusskeemide väljatöötamise eest vastutavad rakendusasutusel (RA). Rakendusüksus (RÜ) on otseseks kontaktiks toetuse saajale, kuna see tasand on otseselt vastutav meetmete elluviimise eest -RÜd viivad läbi taotlusvoore, teevad toetuse andmise otsuseid ning teostavad toetuse saajate üle järelevalvet. 7. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus Kredex Lennujaam Maanteeamet Sihtasutus Archimedes Tehnilise Järelevalve Amet Riigi Infosüsteemi Amet Veeteede Amet Rahandusministeerium Sotsiaalministeerium 8. Enne taotlemist tuleks kõigil tutvuda põhjalikult toetuse suunistega ja uue elektroonilise taotlussüsteemi juhistega! Kasutajaks registreerumine ja taotluse täitmine ei eelda ega tähenda automaatselt taotluse esitamist. Toetuse administreerija vaatab pärast 2. aprilli üle vaid need
2. ,,Kõik teed viivad Rooma" - Rooma impeeriumis kõik teed ühendasid Rooma linna teiste linnadega. 3. John Louden McAdam oli esimene tõeline teedespetsialist, kes oli tuntud oma ökonoomse killustikust teedekontsuktsiooni poolest, mis kannab tema nime(makadam) ka tänapäeval. Ta soovitas anda aluspinnasele kumer kuju, soodustades nii vee äravoolu, ning kasutada ühtlast kattekihi paksust kogu tee laiuses. 4. Maanteeamet on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusaautus. Põhiülesanded: · teehoiu korraldamine · liiklusohutuse suurendamine · liikluse ja ühistranspordi korraldamine · riikliku tee ehitus- ja remonditööde ehitusjärelvalve, · teeregistri, liiklusregistri pidamine · osalemine õigusaktide väljatöötamisel Kohalikud asutused: · Põhja Regionaalne Maanteeamet Tallinnas
Veonduse kvantitatiivsed näitajad Veomaht – veodokumendi (dokumentide) alusel veetud kaupade või reisijate summa – Reisijate arv, [kauba] neto või bruto (st koos taaraga) tonn • Sõidukite arv • Liiklusteede pikkus • Aeg Veonduse kvalitatiivsed näitajad i. Vedu – veokäive, veokaugus, veokiirus Reisijakilomeeter, neto tonnkilomeeter (NB! kauba brutokaalu alusel) ii. Veeremi kasutamine – veeremi käive, veeremi töö iii. Infrastruktuuri kasutamine – infrastruktuuri koormus, veovoog, liiklusvoog Veokäive – veomaht korrutatuna veokaugusega – Reisijakilomeeter , neto tonnkilomeeter (NB! kauba brutokaalu alusel) • Keskmine veo või sõidukaugus – summaarne veokäive jagatud summaarse veomahuga • Veokiirus – Tehniline (läbisõit jagatuna liikumises oldud ajaga) – Ekspluatatsiooniline (läbisõit jagatuna kogu teeloldud ajaga) Veeremikäive – veeremiühikute arv korru...
4. Maanteamet, tema põhiülesanded ja kohalikud asutused Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas. Põhiülesanded: teehoiu korraldamine, liiklusohutuse suurendamine, keskkonnakahjulikkuse vähendamine, liikluse ja phistranspordi korraldamine, ehituse ja remondi järelevalve, riikliku teeregistri ja liiklusregistri, ühistranspordi registri pidamine, õigusaktide väljatöötamine, arengukavade väljatöötamine. Asutused: Põhja Regionaalne Maanteeamet Tallinnas, Lääne Regionaalne Maanteeamet Pärnus, Lõuna Regionaalne Maanteeamet Tarus, Ida Regionaalne Maanteeamet Rakveres. 5. Kus saab õppida teedeehitust (3) 1) Järvamaa Kutsehariduskeskus; 2) Tallinna Tehnikaülikool; 3) Tallinna Tehnikakõrgkool 6. Nimeta teedeehitusettevõtteid (vähemalt 5) Tref, Talter, Tallinna Teede AS, Nordecon Infra, Teede REV-2 7. Nimeta teede projekteerimisega tegelevaid ettevõtteid (vähemalt 5)
Kinnistusraamat § 51. Kinnistusraamatu mõiste- (1) Kinnistusraamatut peetakse kinnisasjade ja nendega seotud asjaõiguste kohta. Pole õnnestunud definitsioon- Pigem, maa- ja linnakohtute poolt peetav riiklik register kinnisasjade ja nendega seotud asjaõiguste kohta. Kinnistusraamat on avalik. Igaühel on õigus tutvuda kinnistusraamatu andmetega ja saada sellest väljavõtteid seaduses sätestatud korras. Eristatakse materiaalset ja formaalset kinnisasjaõigust Kinnistusraamatu pidamise vajalikkus tuleneb asjaõigusest, täpsemalt materiaalsest kinnisasjaõigusest (AÕS) Materiaalne kinnisasjaõigus sätestab kinnistusraamatu kannete tähenduse, sellega seotud õiguslikud tagajärjed ja eeldused, mis peavad asjaõiguslikuks õigusemuudatuseks olema täidetud Kannete tegemise eeldused ja menetlus toimuvad aga formaalse kinnisasjaõiguse raames (KRS, TsMS) Forma...
kasutuses küll, jah," rääkis Tsäkko. Muruniiduk haihtus. Jääb arusaamatuks, miks ei ajanud Tsäkko niidukit kärult maha juba maanteeameti territooriumil, vaid toimetas selle koos autokäruga minema. Veelgi kurioossemaks muudab juhtumi see, et niiduk on kadunud. Tsäkko sõnul peaks niiduk olema utiliseeritud, sest see oli katki. Maanteeametist aga öeldi, et utiliseerimist pole toimunud ja niiduk ei asu ka maanteeametis. "Muruniidukit maanteeamet utiliseerinud ei ole. See kanti Tamur Tsäkko ettepanekul varade nimekirjast maha," kommenteeris maanteeameti pressiesindaja. Lühidalt kokku võttes on tekkinud olukord, kus maanteeameti endise peadirektori ettepanekul kanti maha muruniiduk, mis viimati oli tema enda käes, niiduki edasine saatus on aga teadmata. Tsäkko sõnul niiduk tema kätte ei jäänud, ametis ei teata, kuhu see siis kadus, sest utiliseerimisele niiduk ei jõudnud. "Endale alluva asutuse varade, sh enda kasutuses olevate
teostama võimu + - muud argumendid avalik-õigusliku regulatsiooni poolt ja vastu (huvi- ja subordinatsiooniteooria) kui tegevusel avalik-õiguslik iseloom puudub: halduse eraõiguslik tegevus, vastasel juhul analüüs jätkub III. Välismõju - adressaat väljaspool haldusorganisatsiooni Välismõju on olemas, sest hankija on maanteeamet välismõju puudumisel: halduse siseakt vastasel juhul analüüs jätkub IV. Regulatiivsus 1. Käsk + 2. Keeld 3. Luba 4. Fakti õiguslikult siduv tuvastamine regulatiivsuse puudumise korral: vastasel juhul analüüs jätkub V. Ühe- või mitmepoolne regulatsioon?
(8) Võrreldes kasutusel olevate prozektoritega säästavad soetatavad LED ning HID tehnoloogiat kasutavad valgustid vastavalt 70 ja 50 protsenti vähem energiat. Uued energiasäästlikud bussid lähevad teatritruppide kasutusse, et korraldada külalisetenduste andmist üle Eesti. Samuti on uute bussidega plaanis hakata pakkuma maakohtades elavatele inimestele võimalust etenduste külastamiseks linnades, asendades nõnda autoliiklust. (8) Kolmanda suurema projektina on Maanteeamet Tallinna Autobussikoondisele andnud kasutamiseks kümme lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tehingu raames soetatud bussi. Riigi soetatavate busside rakendamine avalikul liiniveol aitab kiirendada kaasaegsema, mugavama ning kütusesäästlikuma veeremi kasutuselevõtmist. (9) 8 5. Saastekvootide hinna langus Kui eelmisel aastal tundus, et saastekvootide müük on olnud üliedukas ning selles nähti
LIIKLUSÕPETUS Üldsätted *Anda teed ehk mitte takistada on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks mingisuguseid manöövreid , mis sunniksid teisi liiklejaid muutma liikumis suunda või kiirust. Liikleja kellel on kohustus anda teed , peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatusega . *Asula see on hoonestatud ala mille sisse ja välja sõiduteed on tähistatud vastavate liiklusmärkidega . *Auto kolme või neljarattaline mootorsõiduk , mille valmistaja kiirus ületab 25-km/h samuti trollid . *Autorong autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukitest kombinatsiooni. *Eesõigus liikleja õigus liikuda enne teist liiklejat . *Eraldusriba sõiduteid eraldav tõkkem,haljas või muu riba mis ei ole ettenähtud sõidukite liiklemiseks . *Esmane juhtimisõigus isiku*e esmakordselt antud õigust juhtida mootorsõidukit. *Haagis mootorsõiduki haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohan...
TRANSPORT JA EKSPEDEERIMINE I KONTROLLTÖÖ KÜSIMUSED 1. Vajadus veoteenuse järele (globaliseerumine, rahvusvaheline kaubandus jne.) Rahvusvaheliste turgude aktiivne areng a. Sisseostude globaliseerumine b. Suurenev vajadus kaupade ja teenuste järele c. Kaubaturu sõltuvus transpordisüsteemi efektiivsest funktsioneerimisest d. Turu nõudmiste pidevad muutused e. Tootmistegevuse kontsentreerumine teatud regioonidesse, samas kui tarbijad paiknevad hajutatult f. Tootmise mastaabiefekt VS Spetsialiseerumine g. Kulude ja riskide minimiseerimine 2. Transpordilogistika (ülesanded, transpordilogistikat mõjutavad tegurid) Tootega seotud faktorid a. Tihedus – toote massi ja ruumala suhe b. Lastitavus – ruumi kokkuhoiu efekt transportimisel, mil määral kaup täidab transpordi ruumi c. Kauba käsitluse lihtsus – sar...
Liiniluba tõendab vedaja õigust korraldada kommertsliinivedu (kaasa arvatud eriotstarbeline) liiniloale märgitud liinil 9.05.2010 Transport ETV0120 108 54 Tegevuslubade, sõidukikaardi ja liiniloa andjad (3) Liiniloa annab vedajale, kellel on ühistranspordiluba: 1) valla- või linnavalitsus bussi-, trammi- ja trollibussiveoks valla- või linnaliinil; 2) maavalitsus bussiveoks maakonnaliinil; 3) Maanteeamet bussiveoks kaugliinil. Liiniloa andja korraldab liiniveole vedaja valimiseks avaliku konkursi, kui: 1) uue liini avamiseks on tekkinud nõudlus; 2) vedaja ühistranspordiluba või liiniluba on kehtetuks tunnistatud või vedaja on loobunud liini teenindamisest, kuigi nõudlus on olemas; 3) vedaja ei taotle uut liiniluba liinile, mida ta seni on teenindanud, kuigi nõudlus on olemas. 9.05.2010 Transport ETV0120 109
Tartu Tervishoiu Kõrgkool Tervisekaitse spetsialisti õppekava Kaisa Elbrecht KAADMIUM Referaat Õppejõud: Olga Mazina Tartu 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................ 3 1. FÜÜSIKALISED JA KEEMILISED OMADUSED.........................................................4 2. ÜHENDID............................................................................................................ 5 2.1. Veeslahustuvad soolad................................................................................. 5 2.2 Kalkogeenid................................................................................................... 6 2.3 Ühendid fosfori, arseeni ja antimoniga..........................................................7 3. TOODANG JA KASUTAMINE............
keskkonnas oma isikut tuvastada ja anda digitaalset allkirja. Samuti saab kasutada krüpteerimist. Pole pilti peal. Pidevalt hoitakse ID lugejas. 19. Millised organisatsioonid pakuvad Eestis digiallkirjastamise teenust? SERTIFITSEERIMISKESKUS JA SIGNWISE. Alltoodud nimekiri pole kindlasti lõplik. Pangad: Swedbank, SEB Pank, Danske Bank, Nordea, LHV Pank, Krediidipank, BIGBANK, DNB Pank, Versobank, Tallinna Äripank, Citadele Pank Riigiasutused: Maksu- ja Tolliamet, Maanteeamet, Registrite ja Infosüsteemide Keskus, Rahandusministeerium, Patendiamet, Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet, Statistikaamet, Keskkonnaministeerium. Avalikud teenused: Riigi Infosüsteemi Amet, Sertifitseerimiskeskus, Ühendatud Piletite AS, Koolitööde AS, SA Archimedes, Haridusministeerium, Ida-Tallinna Keskhaigla, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Eesti E-tervise Sihtasutus, Nasdaq OMX Eesti Väärtpaberikeskus, Eesti Töötukassa, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, eLasteaed.
sellised eelarved/pakkumised liiguvad edasi ehitusfaasi. Kokkuvõtteks selline iseseisev pakkumise kokkupanemine on kindlasti väga hea, sest selle abi oli võimalik läbi mõelda, kaua mingid tegevused reaalselt ehitusplatsil aega peaksid võtma. Samuti ka oli võimalik ülevaade saada hindade suurusjärkudest ning kust on võimalik sellist informatsiooni saada. VIIDATUD ALLIKAD [1] P. Hamburg, ,,Kodutöö lähteülesanne kevad," Tallinn, 2018. [2] Maanteeamet, ,,Teetööde tehniline kirjeldus," Maanteeamet, Tallinn, 2016. [3] EKE NORA OÜ, ,,EKE NORA 2012," 2012. [4] J.Kukebal, ,,Eelarvestamine," Tallinn, 2018. [5] Mittaviiva oy, ,,RATU koondtabel," [Võrgumaterjal]. Available: http://ekool.tktk.ee/pluginfile.php/183149/mod_resource/content/2/Ratu%20ehitust%C3%B6 %C3%B6de%20ajanormid.pdf. [Kasutatud 15 03 2018]. [6] I. Doros, ,, Liiklusmärkide paigaldamine Vaivara Valla kohalikel teedel," Vaivara Vallavalitsus, 2016.
perekonnanimi), veoauto registreerimisandmed, täis- või registrimass kilogrammides, maksusumma ja periood, mille eest maksti. Mitme veoki tasumise eest, tuleb andmed esitada iga veoki kohta eraldi. Erinevad maksekorraldused. Maksuvabastus on pääste-ja kaitsestruktuuride veokid. Vabastatud on ka raskeveokid, mis kuuluvad kohalikule omavalitsusele, MTÜ-dele ja sihtasutustele, mis tegelevad pääste- ja kaitsetöödega. Maksu- ja Tolliametile peab Maanteeamet iga maksustamis perioodi 10ndaks kuupäevaks esitama andmed muudatuste kohta, mis toimusid eelmisel maksustamis perioodil. Raskeveokijuhil peab olema kaasas ja kontrollimisel tuleb esitada raskeveokimaksu tasumist tõendav dokument. Kui mootorsõiduki eest makstakse raskeveokimaksu, siis ei rakendata mootorsõiduki kohalikku maksu. KOHALIKE MAKSUDE SEADUS Seadus on jõustunud 24.oktoober 1994. aastal. Kohalikud maksud kehtestab kohaliku omavalitsuse volikogu määrusega kohalike maksude
1. Eesti teede arengu lühiajalugu ja teehoolde ajalugu, 1928 välja antud maanteeseadus; 1669 Rootslased kaardistasid1816 pandi teekohustus talupoegadele,1918 loodi maanteeamet, 1928 kehtestatakse maanteeseadus, 1958 hakati TIPis õpetama , alates 2011 neli regionaalset asutust 2. Teeseaduse punktid, mis on seotud teehooldega; Teehoid, Tee ehitamine, Te remontimine, tee hooldamine Tee suhtes esitatavad nõuded(Tee seisund), Teehoid (tee remontimine, teehoiu järelvalve, tegevusluba,), 3. Tegevusloa väljastamine, nõuded; luba antakse füüsilisele või juriidilisele isikule, kes on täitnud nõuded vastava teehoitöö tegemiseks luba on vaja
Konkureerimisulatus Konkurentide arv ja nende suurus (konsolideerumine?) , Mastaabiefekt, kogemuskõvera efekt Kapitalivajadus Väljumisbarjäärid Tehnoloogiliste muudatuste kiirus Toodete ja teenuste diferentseeritus Tootmisvõimsuste üle- või puudujääk, sesoonsus Täiendkaubad Kliendi lojaalsus ja ümberlülitumiskulud Ligipääs ressurssidele ja jaotuskanalitele Haru reguleeritus Superbus vs Maanteeamet Vertikaalne integratsioon kirjastamise näide Kõige atriktiivsem haru on ehitusmaterjalide tootmine ja müük 10p Piimatööstus Moetööstus Valmiskohvi jaemüük Konkurentsijõud. Porteri 5 jõu mudel Uute konkurentide harru sisenemise oht ehk uute sisenejate jõud sõltub Potentsiaalsete sisenejate arvust ja nende ressurssidest Sisenemisbarjääridest (majanduslikud iseärasused) Olemasolevate ettevõtete eeldatavast reaktsioonist
seda moodustavat konstruktsiooni aga taldmikuks. Maapinnast väljaulatuvat vundamendiosa nimetatakse sokliks. 31. Millised etapid eelnevad enne kui antakse ehitusluba? (iseloomustage etappe) Enne hoone ehitamist tuleb taodelda kohalikust omavalitsusest projekteerimistingimused, kui need ei ole juba määratud detailplaneeringuga. Seejärel tuleb teha kavandatava hoone projekt, mis tuleb kooskõlastada vastavate ametitega (päästeteenindus, tervisekaitse, maanteeamet jm.) Seejärel viia kooskõlastustega projekt omavalitsusse, kust väljastatakse ehitusluba. 32. Millised on ehitusprojekti osad? -asendiplaan -arhitektuur -sisearhitektuur -tarindid (konstruktsioonid) -soojusvarustus, küte, ventilatsioon -veevarustus ja kanalisatsioon -elektri- ja nõrkvoolupaigaldus Kõik ehitusprojekti osad võib jaotada järgmistesse staadiumitesse: 1)eskiisprojekt 2) eelprojekt 3)põhiprojekt 4)tööprojekt 5)teostusjoonised 33. Mis on eskiisprojekt?