Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"maalile" - 205 õppematerjali

maalile on värv kantud suhteliselt ühtlase kihina, kasutatud arvatavasti peenikest pintslit kontuuride jaoks ning laiemat pintslit ülejäänu tegemisel.
thumbnail
18
ppt

Manerism Itaalias

Manerism Itaalias Koostasid : Gerli ja Kristjan 2010 Iseloomustus Manerism oli peamiselt Itaalias, Prantsusmaal ja Hispaanias levinud kunstivool, mille juures ei lähtutud enam elust, vaid suurmeistrite (Raffael, Michelangelo) loomingust, teisisõnu võeti üle ja rõhutati nende maneere Maneristid võtsid üle kõrgrenessansi üldistatud ja idealiseeriva käsitluslaadi, temaatikas kaldusid aga fantastika poole Iseloomulik maalile : Ruumikujutise ähmastumine Ebatavaliste nn mürgiste värvitoonide eelistamine Seletamatut päritolu valguse kujutamine Inimese anatoomia on moonutatud Tegelased paigutatud võrdhaarse kolmnurga kujuliselt tipuga alla Maneristlik arhidektuur Kaunistustega liialdamine. Üksikosade lõtv seostamine. Tubade maa kohakuti olevate ustega. Avamisel saab vaadata läbi kõigi uste (Villa Fannese) El Greco

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Maal „Popi ja Huhuust“

Kristofer Rennel G1KL 15.11.2012 Maal ,,Popi ja Huhuust" Minu ees on maal, mis on loodud novelli ,,Popi ja Huhuu" järgi. Maali peal ma näen palju erinevaid värve, nii kirevaid toone kui ka tumedaid, mis seostuvad minu jaoks peremehe tegemistega. Maalil on kolm tegelast, koer nimega Popi, puuris elav ahv nimega Huhuu. Nende taga paistab olema kellegi suure vari, mis jälgib neid kahte. Kujutise peal olev Popi on väga hirmunud ning kurva näoga. Jääb mulje, nagu oleks teda just hiljuti alandatud puurist välja pääsenud ahvi poolt, kelles ta on leidnud enda jaoks uue peremehe. Huhuu on aga hoopis vastupidiselt Popile väga üleolev, aukartustäratav,...

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
4
doc

11.klassi kunstiajaloo top 3 teosed

Top 3 1. Jan van Eyck – „Arnolfini abielupaar“ Valisin selle maali sellepärast, et see on mulle juba ammusest ajast silma jäänud. Seda maali on kasutatud seriaali Meeleheitel Koduperenaiste alguses. Kui ma maali esimest korda seal nägin, jäi see mulle kohe meelde. See oli minu jaoks huvitav ja erinev, sest olin harjunud igal pool erinevaid maastikemaale nägema. Hiljem gümnaasiumis sain teada, et pildil on kasutatud kontrasttoone – roheline, sinine ja punane. Sellised toonid on mulle alati meelepärased olnud ning teevad peaaegu iga pildi elavamaks. Maalil on ka palju sümboleid, mis teeb omakorda selle veel huvitavamaks. Näiteks mehe parem käsi õnnistab sündimata last, tagaplaanil rippuv hari on puhtuse sümboliks, koer on truuduse sümbol jne. Minu jaoks on uskumatu see, kuidas kunstnik on kõik detailid nii hästi ja veatult välja joonistanud. Isegi peeglist võib näh...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

19. ja 20. sajandi alguse kunstistiilid

kogu Euroopa hilisemaid kunstistiile. Eeskujuks oli Vincent van Gogh. Joonistused on Henri Matisse ,,Tants" Fovism tinglikud, värvid puhtad ja kõlavad. Värvid on kantud Prantsusmaa, Maurice de ,,Maastik kolme 20. sajandi algus maalile hoogsate, erinevate suurusega laikudena. Lääne-Euroopas Vlaminck puuga" (1903) Väljendati kunstniku meeleolu, mis oli tekkinud mõne Raoul Dufy ,,Tourville'i afisid" motiivi vaatlemisel. Eelkäijateks olid Vincent van Gogh ja Edvard Munch

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
118 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kunstiajaloost

Nimeta 2 autorit või teost või ehitist sellekohta Eestis. Renessansi üks varasemaid näiteid Eestis on Purtse vasallilinnus; teised tuntuimad esindajad on Mustpeade hoone Tallinnas, dominiiklaste kloostri ait Tallinnas, Pärnu-Jaagupi kiriku pikihoone ning Haapsalu lähedase Kiltsi mõisa liivakiviportaalid. Kusagil 1630-50ndate aastate paiku hakkas renessanss tasapisi asenduma barokiga. 10)Sixtuse madonna-idealiseerimine(emaarmastus, ilu) ja üldistamine on sellele maalile omased, kuid samas ei kao side reaalse maailmaga. Pimedad-P. Brueghel, siit võib välja lugeda avaramat mõtet kogu inimkonnast ja tema juhtimisest. Kujutatud on vaimset pimedust. Veenuse sünd-jumalanna loomisel on kustnik Botticelli võtnud eeskujuks üht antiikskulptuuri teost nn Medici Veenust. Taavet- Donatello vs Michelangelo. Donatello kehastab renessansiaja inimest, võidukas poisike, Itaalia. Michelangelo tahtejõuline vägilane, kes valmistub võitluseks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Retsensioon

Retsensioon Esimese valitud maali autor on Andres Pleesi ning tema teose nimi on ,,Merevaade valge paadiga". Tegemist on õlimaaliga. Maalile on värv kantud suhteliselt ühtlase kihina, kasutatud arvatavasti peenikest pintslit kontuuride jaoks ning laiemat pintslit ülejäänu tegemisel. Maalil on kujutatud kivist mereranda mille kaldal on ilus valge paat. Pildile pole jäädvustatud inimesi. Meri, mida pildile joonistatud suures ulatuses, on rahulik, kuid ei puudu väike vee liikumine. Taevas on selge, ning kujutatud päiksepaistelist ilma, sest pildil olevatel kividel ja paadil on vari. Värvitoonid on heledad ja rahulikud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstikool Pallas

uude elukohta kolis ­ koos laste, koeranässi ja kalaga, mis keegi raskel teekonnal temale pihku pistis." Haamerile iseloomulikult muutub kõik, mida ta kujutab, suureks ja väärikaks. 3. Aleksander Vardi maal ,,Suplejad" See looming valmis aastal 1939 ning on tehtud õli lõuendil. Maalil on näha põlvesügavuses vees olevat kolme alasti inimest. Neid ümbritsevad põõsad ja puud. Ülalpool on märgata päikese poolt tekitatud valgust. Maalile on iseloomulikud niinimetatud valed värvitoonid. Üle kogu maali on domineerimas roheline värvus, kuid sellel on ka teatud põhjendus.Nimelt tuleb päiksevalgus läbi roheliste puulehtede ja sellepärast on ka lehtede all kõik roheline. Füüsikaliselt on see kõik õige, kuid realismi nõudeid see maal ei täida, kuna valgus ,värvus ja jõu perspektiiv ei käi kokku. 4. Konrad Mägi ,,Saadjärve maastik" Kasutatud on tugevaid pintslitõmbeid ja värve üksteise peale stiili ''tupsutanud''

Kultuur-Kunst → Kunst
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Dadaism, metafüüsiline kunst, sürrealism - spikker

Dadaism- iseloomulik: polnud kunstistiil; ei seadnud Dadaism- iseloomulik: polnud kunstistiil; ei seadnud Dadaism- iseloomulik: polnud kunstistiil; ei seadnud Dadaism- iseloomulik: polnud kunstistiil; ei seadnud eesmärgiks uue kunsti loomist-uudne; eitada senist eesmärgiks uue kunsti loomist-uudne; eitada senist eesmärgiks uue kunsti loomist-uudne; eitada senist eesmärgiks uue kunsti loomist-uudne; eitada senist kunsti, ka kubistide ja futuristide- neid süüdistati kunsti, ka kubistide ja futuristide- neid süüdistati kunsti, ka kubistide ja futuristide- neid süüdistati kunsti, ka kubistide ja futuristide- neid süüdistati estetismis; ideaaliks ,,suur eimiski, tühjus, auk"; bruitism- estetismis; ideaaliks ,,suur eimiski, tühjus, auk"; bruitism- estetismis; ideaaliks ,,suur eimiski, tühjus,...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
108 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Domenico Veneziano

Töö on signeeritud ja dateeritud u 1445- Töö asus esialgselt Firenzes, kirikus nimega Santa Lusia dei Magnoli. Maalil kujutatakse madonnat koos lapsega troonil istumas, ümbritsetuna pühakuteest. Vasakult paremale Fransiscus, Ristija Johannes (kelle nägu arvatakse olevat maalitud kunstniku enda näo järgi) Zenobius and Lucy. Sakraalne kooslus on paigutatud renessansile omasesse arhitektuurikeskkonda. Loomulik valgus, mis langeks maali sisse justkui vaataja poolt annab maalile erakordselt selge ja ruumilise ilme. Võib oletada, et vaataja suunas on aken vaatega kaunile aiale. Sammastes on tunda marmori läbikumavust. Figuurid on skulpturaalsed ja tõepärasust lisavad veelgi taustale moodustunud varjud. Majesteedi austamine (Adoration of the Magi) 1440-43 Puit diameeter 84 cm Staatliche Museen, Berliin See maal on valminud umbes viis aastat varem kui “Madonna lapsega ja pühakud”ning on maalitud sootuks tumedamates toonides. Rahvahulk on maalitud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Futurism

Futurism Kätlin Mesila 12A Kuidas sündis?? 1909.aasta paiku Itaalias Noored pidasid Itaaliat vanamoeliseks Kõigepealt vormistati seisukohad ja suundumused ning alles siis asuti looma neile vastavaid kunstiteoseid. omane tehnika ja moodsa ühiskonna arengu ülistamine Kiirus, liikumine ja tehnoloogia Carlo Carra 18811966 1917. aastal pani aluse metafüüsilisele maalile Paremal: Naine Rõdul Anarhiast Natsionalismini All inseneri armuke Giacomo Balla 18711958 Liikumise kujutamine "Koera ja keti dünaamika Umberto Boccioni 18821916 (33) Balla õpilane Oli futurismi peamisi teoreetikuid, futuristide manifestide ajal Suri suurtükiväeüksuse ratsaväe õppustel kukkus maha ja trambiti jalge alla. Maal, Skulptuur Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Evald Okas

õlivärvidega.,küll aga ,,Õhtuses olümpias" oli kasutatud ka oranzi värvi,mis tegi pildi rõõmsameelsemaks. "Õises Pariisis" oli taeva värvimisel kasutadtud ka spaatlit.Nagu pildi nimigi ütleb,oli maal kujutatud ööses,sellest ka tuli see,et peale maja valena kujutamisel oli kõik muu kujutatud musta ja siniste toonidega. Spaatlit oli kasutatud ,,India tantsijatari","Noorte"," Kunstniku ateljee" värimisel.Nendel oli mõned kohad kaetud paksu värvikihiga.Minu meelest andis see maalile ruumilisema tunde ja lõi rohkem põnevust seda vaadata. Põhiliselt kus ma nägin heldedaid ja rõõmsaid toone,olid maalid kus olid kujutatud naised.Nendel oli siis kas naine või taust hele. Jürgen Bachmann 12 c

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Karje"

ja temperamaal 1893. aastast. Neljas versioon, pastellimaal, on miljardär Petter Olseni kogus. Munch lõi 1895 ka litograafia samal teemal. ,,Karje" on sageli varguste ohvriks langenud. 1994 varastati Norra rahvusgalerii maal, kuid see leiti mõned kuud hiljem. 2004. aastal varastati Munchi muuseumist ,,Karje" ja ,,Madonna". Mõlemad maalid leiti 2006. aastal. Nad olid saanud kannatada. Pärast restaureerimist pandi nad uuesti välja 2008. aasta mais. Munch andis maalile alguses saksakeelse nime ,,Der Schrei der Natur" (,,Looduse karje").

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kubism

· Neegriskulptuur · Naivistide ja laste kunst Kubismile on iseloomulik: · Taotletakse konstruktiivset selgust (pildi selget ülesehitust) · Perspektiivi ei rõhutata, pilt on tasapinnaline · Vormid on nurgelised, teravad · Koloriit on tagasihoidlik- eelistatud värvid on roheline, hall, pruun, sinine Teemad: portreed, natüürmordid, maastikud, linnavaated. Palju kujutatakse muusikainstrumente (viiulid, kitarrid, klarnetid). Uudne võte- kollaa. See on maalile ajalehe väljalõigete, tapeeditükkide, kangatükkide jms kleepimine. Kubismi kuulsaim esindaja on Pablo Picasso. Picasso on kuulsamaid moodsa kunsti esindajaid üldse. On mitmekülgne, andekas, väga viljakas. On maalija, graafik, skulptor, keraamik. On kubismi rajaja. Picasso on rahvuselt hispaanlane.

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ilja Repin

Pärnu Hansagümnaasium Alice Heinmets 10. a klass Ilja Repin Referaat Elukäik Ilja Jefimovits Reipin oli vene maalikunstnik ja kriitilise realismi esindaja. Ta sündis 5. augustil 1844 aastal Ukrainas ohvitseri pojana. Töötas kunstnike artellis, kus maalis ikoone ja restaureeri altarimaale. 19 aastaselt sõitis Peterburgi, kus astus erakooli. Kaks kuud hiljem võeti ta kunstiakadeemiasse vabakuulajaks. Tänu oma maalile ,,Eremia leinab Jeruusalemma varemetel" võeti ta kunstiakadeemiasse üliõpilaseks. Seal läks tal hästi ning sai 1872. aastal kuldmedali maali ,,Jairuse tütre elluäratamine" eest. 1872. aastal ta abiellus Vera Aleksejevna Svetsovaga. 1873. aastal reisis oma naise ja tütrega Itaalias ning hiljem läks elama ja töötama Pariisi. 1876. aastal naases Venemaale. Temast sai peredviznikute (Venemaa kunstiühing) juhtfiguur. Kümme aastat hiljem lahutas ta oma naisest ning lahkus kunstiühingust. ...

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
27 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Ferenc Liszt

 Pariisis õppis ta kompositsiooni Ferdinando Paeri ja Anton Reicha juhendamisel  22. aprillil 1832. aastal külastas ta Niccolo Paganini viiulikontsertit  Suurem osa loomingust on kirjutatud klaverile  Ta on kirjutanud ka sümfooniaid, etüüde, prelüüde ja kantaate  Tema loomingut iseloomustab väga sageli kõrge tehniline nõudmine  Ta on hästi tuntud kui programmilise muusika komponist  Ta rajas oma muusikalisi ideid tuginedes näiteks luulele või maalile  Liszti kompositsiooni stiil süveneb sügavale teema osade liigutuste ühtsuse küsimusele  Sel põhjusel on tema kõige kuulsamate ja virtuoossete tööde järgi Liszt arhetüüpne romantilise ajastu helilooja.  Ungari rapsoodia nr.2 (https://www.youtube.com/watch? v=0odaG9qi818)  Un Sospiro (https://www.youtube.com/watch? v=3JXMdpGpfBU)  Consolation nr.3 (https://www.youtube.com/watch? v=MfDmUk7ie6s)  Tema muusikalised oskused avaldusid juba

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Hilisromantism

Aastal 1907 tekkis 8 sümfoonia.Tema tunutmad teosed: "laul maast","rändselli laulud" ning "laulud surnud lastest". Mahleri lood võis enamasti iseloomustada:suured draamaturgilised,kontrastlik,pikk sümfooniline areng.RICHARD STRAUSSil oli programmiline muusika,kus pealkirjas soovib väljendada süzeed võifilosoofiat. Ta muusika on enamasti sümfoonija ja oopermuusika. Tuntumad on: "Don Juan", "Nii kõneles Zaratusha" ja "salonme". IMPRESIONISM TEKKIS PARIISIS .MONET andis ühele maalile nimeks impresionism mis tähneadb muljet.tuntuim impresionism oli CLAUDE DEBUSSY "Fauni pärastlõunal" ja ta jätkas kammermuusika vallas. Ta kujundas uue klaverimängu stiili."Pelleas ja Melisande" Teine suurkuju oli MAURICE RAVEL oli kiindunud hispaania kultuuri ja muusikasse tema iseloomu jooneks oli selgete piirjoontega väljajoonistuv teema. Tihti kasutas ta hispaania tradirsioonilistes tandsudest rütme. tuntumad teose: "Daphnis ja Chole" ja Boolero"

Muusika → Muusika
132 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Surmatants

Surmatants Maal surmatants on umbes 30 meetri pikkune , millest 7,5 meetsri on säilinud Tallinna Niguliste kirikus. Kunstnik on sakslane Bernt Notke. Tema tuntuim maal oli ,,Surmatants" mis oli saksamaal Lübecki Maria kirikus, mis on praeguseks hävinenud. Selle maali eeskujul tegi ta Niguliste kiriusse sarnase maali. Maali väärtus hinnatakse koguni nii suureks, et kui eesti riik peaks minema pankrotti siis maali müümine lahendaks mured. Mina arvan , et kunstnik mõtles maalile valmistades et kõik inimesed on surma ees võrdsed. Maalis sain mina nii aru, et olgugi kes sa elus oled, ei ole tähtis kas paavst, aadlik , kuningas või tavaline inimene, surres läbime me kõik sama teekonna. See pilt on minu jaoks kui tee lõpp enne surma. Et kui sa oled läinud mööda mehest kes seisab seal pukis oled sa surnud, sealt läheb edasi tee juba kas põrgu või taevasse. Selle jutustaja puki kõrval istub luukere kes on juba surnud ning mängib muusikat lahkunutele. Samuti

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
205 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanss Madalmaades

kui hästi uurida, leidub ka siin Boschile omaseid kummalisi fantaasiasünnitisi. Keskmisel osal on kujutatud maine elu oma pattudega. See on veeuputuseelne maailm oma pattude ja rikutusega. Kolmandal osal on kujutatud põrgut - tontlikku ja äraspidist piinade ja sandistuste maailma (karistus põrgupiinade näol). Põrgupiinade kujutamisel puhkes Boschi sünge ja sarkastiline fantaasia eriti õitsele. Jan van Eyck (u 1390-1441) Abielupaar Arnolfini portree" Maalil on kõik Madalmaade 15.saj maalile omased iseärasused, millest oli juttu eespool. Maal kujutab itaalia ärimeest ja tema tulevast naist abieluvande andmisel. Tseremoonia tunnistajad paistavad peeglist pildi tagaseinal, üks neist oli kunstnik ise.. Paljud pealtnäha olmelised esemed, näiteks koer, esinevad truuduse sümbolina, palvehelmed peegli kõrval viitavad usukommete täitmise ja palvetamise tähtsusele jne Maalile on omane soojus, lihtsus, headus jne

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Erinevus rikastab

Pealkiri aitab kunstniku mõttemaailma paremini mõista ning annab mõtte tema tööle. Juss Piho on kasutanud pigem kurvatoonilisi värve ning see lisab maalile sügavust. Lemmikteost oli pigem raske leida, sest näitusel oli väga paljude erinevate autorite teoseid, millel kõigil olid omad plussid ja miinused. Juss Piho ,,Tundmatu sügavus" Näituse analüüsimine aitas seda paremini mõista ning pärast seda suhtun paljudesse teostesse teisiti

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

Kokkuvõte Klassitsism Tunnusjooned: · Soovis taastada ühiskonnas traditsioonilisi väärtusi · Maalid olid moraliseerivad · ,,Ideaalne ilu" · Mütoloogilised,religioossed,allegoorilised maalid · Ajalooteemalised maalid ja portreed · Maalid olid suureformaadilised · Kompositsioon on tasakaalukas,rahulik,sümmeetriline · Tegevus on koondatud maali esiplaanile,tagumisel plaanil vähe detaile · Elavat loodust kujutati harva · Maail domineeris joonistus,taotleti lineaarsust ja plastilisust · Jahe värvigamma Romantism Tunnusjooned: · Fantaasiarikkus,tundeküllus,salapära · Huvi eksootiliste maade vastu · Klassitsistliku stiili vastand · Romantism on moodne kunst · Kunstnik maalis oma mõtteid, ta ei kopeerinud loodust · Akvarelltehnika · Hiiglaslikud lõuendid · Romantism on rohkem ellusuhtumine kui maailimisstiil · Eeskujuks kesk...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunst minu elus

mingi kunsti pisik sees. Ma mäletan, kui ma olin väike poiss viis vanaema mind kunstinäitusele. Näitusel olid igasugused suured ja väikesed raamitud maalid .. Mul oli seal näitusel nii igav, et ma kulutasin rohkem aega vingumisele ja pärimisele millal me juba minema hakkame kui piltide vaatamisele. Maale endeid ma ei mäleta kuid silma jäid uhkete ornamentidega, kuldsed ja sädelevad raamid Kui nüüd sellele uuesti mõtlen, siis tuleb mõte, et oleks ikka võinud mõnele maalile ka tähelepanu pöörata. Sellest loost võib järeldada, et kunsti huvi inimeses kasvab koos tema vanusega või huvitab erinevas eas inimesi erinevad kunsti harud. Mu emale meeldib öelda, et kunst pole kunsti teha, kunst on kunsti kunstis näha . Ma usun, et tänu selle kirjandi kirjutamisele, märkan ma kunsti rohkem, kui ma kusagil ringi liigun ja ehk saab minustki peale kooli lõpetamist mõne meistriteose kunstnik.

Kirjandus → Kirjandus
137 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Romantismi ja realismi vastused

reeglitega klassitsism ja maailmapoliitika. 3. Romanntismiajastu maale iseloomustab liikuvus, järsud kontrastid, dramaatilisus ja tunnete ohjeldamatus. 4. F. Goyat ei saa siduda romantismi ja teiste kunstistiilidega, kuna ta oli oma stiililt nii iseseisev, et ühegi kunstistiiliga teda päriselt seostada ei saa. 5. J. Constable´i eesmärk maastikuvaateid maalides oli viia maastikumaal uuele tasemele- tabada päevavalgus selle ehedal moel ning püüda maalile looduse kastevärskus. 6. C.D. Friedrichi maalid valmisid looduses skitse tehes. 16. Realistid huvitusid oma kaasajast ja ümbrusest, ning püüdsid reaalsust loomutruult, ilma seda moonutamata või ilustamata edasi anda. 17. Romantism on keskaja imetlus. Romantikule on see aeg ja koht kus ta viibib, halvim võimalus( stabiilsus, paigalseis on romantikule masendav). Romantism väljendas kahtlust või pettumust valgusajastu ideaalides. Romantikud rõhutasid tunnete ja instinktide tähtsust

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Peterburi vaatamisväärsused

Peterburg Ermitaaž on museum Venemaal Peterburis. 1764. aastal Katariina Suure pooltBerliinist omandatud umbes veerand tuhandele hollandi ja flaami kunstniku tööle ning1769. aastal Dresdenistomandatud umbes 600 maalile on sajandite jooksul lisandunud hulgaliselt kunstiteoseid kogu maailmast ning tänase päeva seisuga on muuseumis ligi kolm miljonit eksponaati kiviajast nüüdisajani,[3]sealhulgas maailma suurim maalikogu, mis teeb kunstikogu suurimaks Venemaa Föderatsioonis ning üheks suuremaks ja respekteeritumaks kunstivaramuks maailmas. Külastajatele avati kunstikogu1852. aastal, Imperaatori Ermitaaži nime all. Viimaste aastate jooksul on muuseum laienenud Talvepalee ees Palee väljakul asuvasse

Kultuur-Kunst → Kultuur
4 allalaadimist
thumbnail
8
odp

Mona Lisa

revolutsiooni kuulutati "Mona Lisa" nagu kõik teisedki Louvre'is olevad kunstiteosed riigi omandiks. ● 21. augustil 1911 varastas maali Louvre'i töötaja Vincenzo Peruggia, kes arvas et maal kuulub Itaaliale. Ta üritas maali hiljem maha müüa, selle tõttu vahistati ta11.detsembril 1913. ● Sama aasta 31. detsembril jõudis maal Louvre'isse tagasi.Teos ei olnud vahepealse kahe aasta jooksul kahjustada saanud. ● 1956. aastal visati maalile hapet. Samal aastal visati maali kiviga. Kummalgi juhul ei saanud maal palju kannatada. ● 1962–1963 oli "Mona Lisa" näitusel New Yorgis ja Washingtonis. ● 1974. aastal oli maal näitusel Moskvas ja Tōkyōs. ● Praegu eksponeeritakse "Mona Lisat" Louvre'is kuulikindla klaasi taga.(See on päästnud maali mitmest rünnakust) ● Väidetavalt on see Iseloomustus maailma kõige kuulsam maal. ● Kujutatud naisterahva

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
42
pdf

20. sajand: ekspressionism

Graafik, maali alal iseõppija Säravad värvid, kandilised vormid Erich Heckel Erich Heckel, "Poolakt" (1909) Erich Heckel, "Kaks meest laua ääres" (1913) Erich Heckel, "Maastik Dresdeni lähedal" (1910) Karl Schmidt ­ Rotluff (1884- 1976) Kindla objektiga seostamata tugevad värvid, nurklikud vormid Karl Schmidt-Rotluff, "Tüdruk peegli ees" (1915) Emil Nolde (1864-1956) Rühmituse liige vaid pool aastat, ei võtnud üle nende suurlinnateemat Lisaks maalile viljeles ka puulõiget ja akvarelli Maastikud ja vaikelud, ka usulised motiivid Emil Nolde "Püha õhtusöömaaeg" (1909) Emil Nolde, "Prohvet", 1912 Emil Nolde, "Ristilöömine" (1912) Emil Nolde, "Tantsijad küünaldega" (1912) Emil Nolde, "Kaotatud paradiis" (1919) Otto Dix (1891-1967) Saksa maalikunstnik ja graafik Õppinud dekoraatoriks, hiljem Dresdenis maalikunsti Kuni 1927 Dresdeni Kunstiakadeemia professor Mõjutatud ekspressionismist ja dadaismist

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Romantism vs realism

Romantism - mäss korra vastu Ülesanne 1 Tema lõpmatuse ja igaviku kujutus, looduslike detailide kasutamine maastikus meenutavad religioosseid allegooriad. Müstilised valgused, mis sageli olid ülepakutult tähendusrikkad. Ta maalis väga detailirikkalt ja iga tema teos oli sügava tagamõttega. Ta koondas pikad ajavahed ühte maali ja oskas neid osavalt maalile paigutada. Ülesanne 2 Prantsuse revolutsioon Olla kord üks pesunaine pesu läinud pesema. Pesi oma pesud puhtaks ja hakkas jõeäärest tagasi vantsima. Ta märkas eemal tee peal lebavaid surnukehi. Neile lähenedes märkas Anne, et üks laipadest on tema vend. Ta nägu muutus kaameks ja silmadest hakkasid voolama pisarad. Anne jooksis oma venna juurde, haarast ta ümbert kinni ja vandus, et: “Iga kuuli eest, mis mu venna kerre on tulistatud, ma tapan ühe kuningapooldaja“

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Impressionism (prantsusmaal ja eestis)

Impressionism (prantsusmaal ja eestis) Prantsuse keeles impressioon tähendab hetkelist muljet. Impressionism on prantsuse maalikunstis 1860.-70. Aastatel tekkinud vool. Sõna ise tähendab ,,muljet", voolu nimetuseks sai see tänu Claude Monet´ esimesel impressionistide näitusel välja pandud maalile ,,Impressioon. Tõusev Päike" . Tol ajal ei leidnud kunstnikud tunnustust, üksnes mittemõistmist ja pilkamist. Tähelepanu ja tunnustus tulid alles 1890. Aastatel, kui voolu kõrgaeg oli juba möödas. osa noori Prantsuse kunstnikest polnud rahul ametliku, akademistliku kunstiga. Nad arvasid, et see on liialt kuiv ega anna reaalselt edasi tegelikkust. Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Kunst I maailmasõja ajal: Dada ja metafüüsiline kunst

asju. Kurt Schwitters(1887-1948) Merzbau kunstniku ateljees Hannoveris. 1930-ndad. Metafüüsiline kunst Metafüüsiline kunst on Itaalias aastatel 1917 kuni 1921 levinud kunstivool. Kujutati mannekeene, antiikkujusid, osutiteta kelli, ajatuid abstraktseid ehitusi. Maalimislaad tugineb klassikalisele joonistusele, teravale plastilisele modelleeringule ja perspektiivile, vahel pilt pildis Metafüüsilisele maalile on iseloomulik terav valguse ja varju kontrast ja müstiline atmosfäär. Ruum on paika pandud matemaatilise rangusega ja viirastuslik. Värvid on tuhmid. Carlo Carra (1881-1966). Kihutav ratsanik. 1914. Giorgio de Chirico (1888-1978). Prohvet. 1915. Giorgio Morandi(1890 ­ 1964) Nimetu õlimaal Giorgio de Chirico (1888- 1978). Suur metafüüsik. Kokkuvõte Dadaism ja metafüüsiline kunst tekkisid I maailmasõja paiku.

Kultuur-Kunst → Kunst
31 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Stress

Stress Stress on negatiivne emotsionaalne kogemus, millega kaasnevad biokeemilised, füsioloogilised, kognitiivsed ja käitumuslikud, mis on suutnud stressi tekitanud sündmuse muutmisele või selle mõjudega kohanemisele (A.Baum 1990) Stress on emotsionaalne pingeseisund, mis tekib välis ­ ja sisekeskkonna ulatuslikul muutumisel. Stressi võib nimetada ka üldiseks kohanemissündroomiks. See on eelkõige seotud sellega, kuidas me endale asju tõlgendame või endale seletame ning millise hinnangu anname olukorrale. Stress võib olla samal ajal nii kasulik kui ka kahjulik. Kasulik on stress juhul, kui ta annab inimesele jõudu ja julgust. Kahjulik on stress siis, kui see on seotud piirangute, nõudmiste või sunniga, kuna see omakorda võib tekitada negatiivseid tundmusi ning tugevat närvipinget ning see kõik võib kahjustada inimese vaimset tervist. Kuna keegi pole meist stre...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunstiajalugu - klassitsism

küünistega loomakäpaga. Ruumi lahutamatuks osaks olid peeglid ja lühtrid. Maalikunst Maalikunstnikud jäljendasid antiikskulptuuri. Värvilt olid maalid rahulikud ja tasakaalukad, teoses sisu ammutati antiikajaloost või mütoloogiast. Kunstiteos pidi ülistama patriootlikke tundeid ja kasvatama kodanikuväärikust. Need põhimõtted on rakendatud täiel määral Davidi teoses ,,Horatiuste vanne". Maal ise väga lihtne ja tõsine, täielik vastand rokoko peenutsevale ja kergemeelsele maalile ja rahvas oli sellest vaimustatud. Klassitsism = akademism, nende vastu romantism ja realism, aga romantikud ka omakorda realismi vastu, sest nad olid õppinud akadeemias.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pildianalüüs "Horatiuse vanne"

Maaliteose analüüs David ,,Horatiuse vanne" Karol Mets Antud teos on valminud klassitsismi perioodil. See on kultuuriperiood vahemikus 1750-1830. Klassitsismi on nimetatud ka valgustusajaks (see on mõistuse ja tõe valgus). Mõistuspärased loodusteadused muutusid populaarseks, need toetasid maailmakorda ja harmooniat, seetõttu muutusid reeglipärasus ja kord uuesti suuremateks väärtusteks ka kunstis. Töötati välja ranged reeglid, mida kunstiteos pidi järgima. 18 sajandi lõpus algas Euroopas täielik antiigivaimustus, ning nagu renessansiski, toetuti ka klassitsismis antiigi kunstile ja saavutustele. Kuna maalikunstist pole antiikajal otsest eeskuju võtta, võtsid kunstnikud näidisteks skulptuurid, eriti aga reljeefid. See viis silueti ja üldse joonistuse domineerimisele. Värv jäi tahaplaanile, mistõttu mõned maalid meenutavad koloreeritud joonistusi. Kuna klassitsism vastandus barokile j...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Neoimpressionism

• Neoimpressionistide eesmärgiks oli valguse tõepärane kujutamine. Erinevalt impressionistidest huvitasid neid rohkem optilised efektid ja kompositsioon kui vahetu mulje edasiandmine. Divisionism • Divisionism (prantsuse keeles diviser 'jaotama') on üks kahest neoimpressionistide kasutatud maalitehnikast. • Segamata värvitoone kanti alusele väikeste korrapäraste punktide, laikude või joontena. Taolise maalitehnika puhul säilib hästi värvide sära ja annab maalile kummalise väreluse. • Divisionistlikud neoimpressionistid olid näiteks: Georges- Pierre Seurat, Henri-Edmond Cross ja Giuseppe Pelizza da Volpedo. • Parim näide divisionistlikust maalist on "Pühapäeva pärastlõuna Grande-Jatte'i saarel". Puäntillism • Lühikesed pintslitõmbed ehk punktid andsid tehnikale nimetuseks ka "puäntillism" (prantsuse keeles point 'punkt'). • Puäntillistlikud neoimpressionistid olid näiteks: Albert

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Leonardo da Vinci (1452-1519)

Eriti heideti talle ette, et ta ei osanud ladina keelt. Kuid seltskonnas oli ta oodatud noormees, edukas spordivõistlustel, armastas joonistada. Isa pidas poja huvi joonistamise vastu vaimuhaiguse sümptomiks. Kord olevat rentnik toonud Ser Pierrole plaadi soovides maali. Ser Pierro lubas otsida hea kunstniku, kes maali teeks ja viis plaadi Leonardole, kes maalis isa rõõmuks sinna koletise. Ta seadis selle pimedasse nurka nii, et valgus langeks vaid maalile, et isa ehmatada, mis tal ka õnnestus ja kinkis maali isale. Isa müüs maali Firenze kaupmehele 100 tukati eest, kes müüs selle edasi Milano Hertsogile 300 tukati eest. 1466. aastal asus Leonardo koos isaga elama Firenzesse. Tollal 14 aastane Leonardo sai uue 16 aastase võõrasema. Ta käis sageli kirikutes ja kabelites maale uurimas, joonistas ja voolis. Ser Pierro tahtis, et poeg majast kaoks, kuna ta meeldis võõrasemale

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Rogier van der Weyden

· Rogier van der Weyden rikastas madalmaade kunsti uue sisu ja uute vormidega. · Juba tema ainestik on teistsugune, see haarab kujutisi Maarja elust ja Kristuse kannatusloost · Ta kunst oli tolle aja vaimuliku teatri peegeldus, mille peateema oli Kristuse kannatuslugu. · Vastavalt ainestikule oli Rogieri käsitlusviis dramaatiline, rahutu ja pateetiline, tõsine ja karge, täis sügavat ilmekust ja paiguti meeleheiteni küündivat traagikat. · Ta ei teinud maalile põhjalikke eeljoonistusi, vaid märkis ainult üldjoontes kompositsiooni "Kristuse ristilt võtmine" · Weydeni kuulsaim töö · Maalitud 1438a. Escorialis · Ristiltvõtmise valu ja kurbust püüdis ta iga figuuri näol ja liigutustes erinevalt väljendada. · Mõlemad Kristuse keha hoidvad mehed on haaratud vaiksest kurbusest. · Naistes väljendub kirglik meeleheide. · Figuuride õige antonoomiline kujutamine jäi nii temal kui ka teistel madalmaade

Kultuur-Kunst → Kunst
7 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Edvard Munch „Karje“ retsensioon

tähelepanu punane toon taustal, mis tundus vägagi võõras, nagu oleks see pilt tehtud kusagil teises maailmas. Maal kutsubki kasutama kõiki meeli, et saada aru, mida kunstnik on sellega öelda tahtnud. Selles kunstiteoses on põimunud mitu erinevat lugu. Esimeseks looks oleks kindlasti esiplaanil oleva figuuri karje põhjus. Teiseks oleks tagaplaanil olevate inimkujude tegevus ning nende plaanid. Kui pilti kaua vaadata, siis võib kuulda lausa vaiksed pinina sarnaseid helisi. Sellele maalile sobiks ümbruseks kõige paremini natuke varjulisem koht, millel oleks punane kuma taga, sest see võimendaks kindlasti maali tekitavat efekti. Maali ,,Karje" tegemiseks läks minu arvates väga palju aega ning selle idee peale tulemiseks veel rohkemgi ­ selle pärast on sellest esimese korraga kohe raske aru saada. Minu arvates on selle kunstiteose sõnum selline: ,, Meie ümbrus võib erineda palju sellest, mida me ootame. Vahel võib see tunduda lausa nagu mõni hoopis teine maailm

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ABSTRAKTSIONISM, dadaism ja sürrealism

ABSTRAKTSIONISM: isel:1)loobuti reaalsuse tõetruust kujutamisest 2)punktid,jooned,värvipinnad 3)väljendatakse kunstniku tundeid,meeleolu,suhtumist maailma Esin: V.Kandnisky(vene) tegi I abs. töö: 1)lõuend ,,värviteater" 2)muuta nähtavaks elukutsed,seadused 3)kompositsioon musta kaarega P.Mondrian(hol):1)neoplastitsism 2)absoluutne ja universaalne 3)horisontaalid-põllud/luited 4)vertikaalid- puud ja kellatornid K.Malevitch(vene): 1)suprematism 2)tajuda eimiskit, esemetust, universaalset ruumi 2 suunda:1)ekspressiivne e spontaanne-Kandisky 2)konstruktiivne e geomeetriline- Mondrian,Malevitch Tekkimine:1)otsiti uusi kirjutamisvõtteid 2)kunstniku isikliku filosoofia otsingud 3)ühisk uued suundumused DADAISM 1916-22: Isel: 1)rangelt võttes polnud kunstistiil 2)ei seadnud eesmärgiks uue kunsti loomist-see ongi uudne 3)eitada senist kunsti 4)ideaaliks oli ,,suur eimiski, tühjus, auk" 5)bruitism-esemete üheagne kakofooniline kokkumäng 6)impone...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Amandus Adamson

Amandus Adamson (1855-1929) Sündis Paldiskilähedal Uuga-Rätsepalmeremehe pojana. 7 aastaselt saadetakse Toom-Vaeste kooli mida pidas Toom kogudus ja Eestimaa Rüütelkond. Lapsed õppisid majapidamise ja aiandustöid. Seal ilmnes Amandusel armastus nikerdamise vastu. 14aastaselt põgenes lastekodust ning läheb Peterburi Kunstide Akadeemiasse(PKA),kuid nooruse tõttu ei võetud vastu. Lastekodu kasvandikuna õppis edukalt Tallinna Greiskoolis erinevaid keeli. Lastekodu reziim muutus talumatuks ja ema võttis ta koolist ära. 1870 sügis astus Tallinna Bergi puutöökottaametit õppima. Tema ülesanne oli ornamentide lõikamine mööblile. Pühapäeviti külastas Tallinna keskaegseid kirikuid kus oli rikkalikult puunikerdusi. Esimene töö figuur ,,Lamav mees". 1876-1879-õppis vabakuulajana PKAs proffessor von Bocki ateljees. Seejärel töötas Peterburi vaba kunstnikunaja õppis Kunstide Edendamise Seltsi koolis. Tegi AleksanderIII portree reljeefi(sai 1000 kulda)...

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

"Aivazovski. Ideaali otsingul."

Seda teost mõjutas selle maali suurus vägagi, sest kuna tegu oli ajaloos väga traagilise sündmusega, siis läks selle suurus selle maali sündmustikuga väga hästi kokku. Sellel maalil ei torka silma erksaid värve, pigem torkab silma väga palju sinakat värvitooni, mis loob pigem külma ja traagilise tunde. Minul oli lemmiktööd raske valida, sest mulle meeldisid pea kõik Aivazovski maalid, kuna mulle meeldivad ilusad merevaated. Minu valik langes just sellele maalile, sest ma olen ise käinud Vesuuvi vulkaani otsas. Kokkuvõtteks võin öelda, et mulle see kunstinäitus väga meeldis. Aivazovski pani mind merd vaatama teise pilguga. Galerii seintel oli palju Aivazovski ja tema sõprade öeldud lauseid, mis andsid hea ülevaate nende mõttemaailmast. Mulle jäi hästi meelde Joseph Mallord William Turneri ütlus Aivazovski kohta (nad kohtusid omavahel 1842. aastal Roomas): ,,Anna mulle andeks, suur kunstnik, kui ma eksisin (arvates maali olevat tegelikkus)

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Dorian gray Oskar Wilde sisukokkuvõte

,, Dorian Gray portree" Katrin Karu 1.KU Oskar Wilde Romaan saab alguse kunstniku nimega Basil ja ja Dorian Gray tutvumisega. Olles hakanud Basilile silma, tekkisid Basilil Doriani vastu sügavad tunded, ning siis ta sooviski Doriani ilu ja nooruse õlivärvidega maalile jäädvustada. Doriani enesehinnang hakkas üha enam maalimise käigus kunstniku meelituste pärast tõusma. Basili ateljees kohtab Dorian lord Henryt, kelle maailmavaatest ta sügavalt paelub. Lord Henry sõnutsi on ainsad, mille poole elus püüeldab tasub, ilu ja meelelised tundmused. Mõistes, et ilu ei ole jääv, soovib Dorian, et tema asemel vananeks tema portree, vastutasuks lubas noormees anda oma hinge. Üsna pea tutvub Dorian Sibyliga, kes etendast räpasese teatris Shakespear`i

Kirjandus → Kirjandus
63 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Saaga. Islandi kunsti lood

Kuid Thodur Ben Sveissonil on mitmeid silmapaistvaid arhitektuuri jooniseid. Tema joonised olid minu jaoks väga korrapärased ning ka nendes paistab välja ta armastus või austus klaasi vastu. Justkui oleks see autori jaoks midagi tavatut või kallis materjal, kuid tõepoolest ega kunstnik ei eksi, tema teoses ,,Maja talveaiaga’’ kajastub klaasi suursugusus imeliselt. Kunstniku kohta uurides leidsin väga sarnase teose tema ,,Maja talveaiaga maalile. Seal on pisut teistsugust tausta kasutatud, ning treppidest voolava vee asemel on seal purskaevud. Kokkuvõtteks arvan, et iga muuseum ja teos on väärt külastamist ja aega. Mulle meeldib käia vaatamas erinevaid näitusi ja etendusi, kuna tunnen et see tõepoolest annab mu mõtlemisele palju juurde, avardab mu silmaringi ja tihtipeale paneb isegi asju teise pilguga vaatama ja järgi mõtlema, kas ikka kindlasti on nii või teisiti. Kasutatud materjalid:  Www.kumu.ee

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Peter Paul Rubensi maalitud töö nimega „Maastik vikerkaarega”

Analüüs Maal, mida ma analüüsisin on Peter Paul Rubensi maalitud töö nimega ,,Maastik vikerkaarega". See maal tekitab tunde, et inimestel on seljataga raske päev, pärast mida nad puhkavad. Seal on mees, kes keskendub rohkem flöödi mängimisele kui puhkamisele ning ta tundub väga rõõmus. Tundub, et tegemist on õhtupoolikuga, vaadates taevast ja ei ole ka väga hämar. Pildi tagumises osas tundub olevat loss, mis loob maalile muinasjutuliku vaatenurga ning maastik seal taga on imeline. Maalil on kasutatud kõige enam pruuni värvi, eelkõige esiplaanil, kus on kujutatud maapinda. Ka enamik inimeste riideid on pruunid, see jätab pigem sooja mulje. Valgus on pigem pildi tagaplaanil, kus on kujutatud mägesid, imelist maastikku ja taevast, kus on vikerkaar. Maal mõjub ruumilisena. Esiplaanil on kujutatud raskest tööpäevast väsinud inimesi, muusikut, lambaid, koeri, üht suurt puud ja porist maapinda

Kultuur-Kunst → Kunst
14 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

Kunst Esimese maailmasõja ajal, dada ja metafüüsiline kunst

Kurt Schwitters "Merzbild nr. 29a" Kurt Schwitters "Merzbau" John Heartfield "Adolf-supermees" Metafüüsiline kunst Tekkis Itaalias1917.aasatal Kunstivoolule andis nime kunstnik Carlos, kes on ka selle kunstivoolu esindaja. Oma teooriaid tutvustasid metafüüsilised kunstnikud ajakirjas Valori Plastici. Kestis kuni 1921. aastani. Tuntumad kunstnikud: Carlos Carra, Giorgio de Chirico, Giorgio Morandi, Alberto Savino. Metafüüsilise kunsti tunnused Metafüüsilisele maalile on iseloomulik terav valguse ja varju kontrast ja müstiline atmosfäär. Vormid on ümbritsetud musta joonega ja heledalt valgustatud. Ruum on paika pandud matemaatilise rangusega ja viirastuslik. Värvid on tuhmid. Teostele saadi inspiratsiooni unenägudest ja kirjandusest. Rõhutati unenäolist, üleloomulikku ja mehhaanilist maailma. Carlos Carra "Kihutav ratsanik" Giorgio de Chirico "Suur metafüüsik" Kokkuvõte Kunsti piiride avardumine: fotomontaaz,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Dorian Gray portree kokkuvõte

Kuid kummaline ilme, mida ta oli portree näol märganud, näis seal püsivat ja isegi selgemaks muutuvat. Terav värelev päikesevalgus näitas talle julma suujoont nii selgesti, nagu oleks ta end pärast mingi hirmsa teo kordasaatmist peeglist vaadanud." 7. Dorian otsustas elu põletada ja elada täiel rinnal, saagu mis saab. Ta teadis, et temaga ei juhtu midagi ja kogu halb läheb maalile. ,, Ta tundis, et nüüd on tõesti õige aeg valikut teha. Või oli ta valik juba tehtud? Jah, elu oli tema eest kõik ära lahendanud ­ elu ja ta enda piiritu uudishimu elu vastu. Igavene noorus, ääretu kirg, peened salajased patud ­ see kõik peab tema omaks saama. Portree peab tema häbikoormat kandma: see on kõik." 8. Basil on kunstnik, kes väärtustab ausust, ilu ja tagasihoidlikkust. Ta leiab oma muusa Dorianis, kes võlub ta oma puhta südametunnistuse ja kaunidusega. 9

Kirjandus → Kirjandus
545 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Impressionism

1. Impressionism? Mõiste pärineb 19 saj. lõpu maailmakunstist. 1874 a toimus Pariisis näitus. Seal ansid Monet ühele maalile nimeks ,,Impressionism. Tõusev päike". Sealt tuletasidki uudse kunstivoolu kritiseerijad algul iroonilise varjundiga stiilinimetuse, mis muutus peagi üldkasutatavaks ning kaotas oma halvustava kõrvaltooni. Sõna ,,impressioon" tähendab muljet. Impressionistlikule kuntsnikule on võõras romantismile omane kirglik eneseväljendus. 2. Claude Debussy (1862-1918)? Oli impressionistlikest heliloojatest kõige mõjukam.

Muusika → Muusika
84 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Adamson-Eric "Autoportree II (silmusega)"

mõjud), mis kuulub Eesti kunstis kahekümnendasse sajandisse. Mulle see maal meeldib, sest minu arvates mõjub Adamson-Ericu autoportree rahustavalt, kuid paneb mind samas ka mõtisklema erinevate sümbolite tähenduse üle, ehk annab ajudele tööd ja treenib mõtlemist. "Autoportree II (silmusega)" maalis on kasutatud üldiselt tumedamaid, üksteisega sobivaid toone ja miski ei häiri otseselt silma. Varjude mänguga on autor toonud maalile veidikene salapära ja müstilisust lisab ka autori näoilme. Silmus, nael ja paljud teised detailid annavad vaatlejale palju mõtteainet, et mida need esemed võiksid sümboliseerida, seetõttu süveneb vaatleja portreesse ning kõik detailid teevad selle autoportree kindlasti palju huvitavamaks. Kasutatud materjal: http://et.wikipedia.org/wiki/Adamson-Eric

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

L.da Vinci Mona Lisa analüüs

Välditud on kirkaid toone, et saavutada rahumeelne meeleolu. Teose rõhutatuimateks piirkondadeks on silmad, suu ja nahk. Maalilt on raske tabada pintsli jälgi, sest kunstnik segas kõiki värve ja teravad üleminekud puuduvad. Naise riietus on tumedab ning erilist rõhku ja detailsust on lisatud varrukatele. Valguse andmiseks kasutas Leonardo Da Vinci õhukesi värvikihte, mis jättis mulje nagu Mona Lisa nahk helendaks ja säraks. 5. Maalile on iseloomulik kõrgrenessansile omane kolmnurkne kompositsioon. Kunstnik rajas maaliga uue suuna, pannes pearõhu inimese sisemise mina esiletoomisele ja naeratusele. Leonardo da Vinci veenab, kui keeruline ja salapärane võib olla inimese sisemaailm. 6. Minu arvates on Mona Lisa maal väga salapärane ja lummav. Kui tekiks tulevikus võimalus külastada originaali, siis ma usun, et see oleks väga hea kogemus. Maal on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
3
doc

PETERBURG

Ekspositsioonis on üle 3 miljoni eksemplari. Näitus paikneb 400 saalis ja ruumides, mille üldpindala on üle 10 ha. Ermitaazis on maailma suurimaid itaalia, prantsuse, madalmaade, hispaania, inglise jt. rahvaste kujutava kunsti teoseid, nagu näiteks Leonardo da Vinci, Raffael, Michelangelo, Tizian, Rubens, Rembrand jt. 1764. aastal Katariina Suure poolt Berliinist omandatud umbes veerand tuhandele hollandi ja flaami kunstniku tööle ning 1769. aastal Dresdenist omandatud umbes 600 maalile on sajandite jooksul lisandunud hulgaliselt kunstiteoseid kogu maailmast ning tänase päeva seisuga on muuseumis ligi kolm miljonit eksponaati kiviajast nüüdisajani, sealhulgas maailma suurim maalikogu, mis teeb kunstikogu suurimaks Venemaa Föderatsioonis ning üheks suuremaks ja respekteeritumaks kunstivaramuks maailmas. Foto 1. Ermitaazi kompleks vasakult paremale: Ermitaazi teater ­ Vana Ermitaaz ­ Väike Ermitaaz ­ Talvepalee (Pildil nähtamatu ,,Uus Ermitaaz" on Vana Ermitaazi taga)

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
13
odp

JACKSON POLLOCK

sürrealism. Aastatel 1938.-1942. töötas Pollock Avalikus Kunsti Projektis. 1940.-ndatel kujunes Pollockil välja uudne ning täielikult abstraktsionismile allutatud stiil ­ dripping (,,drip painting" ingl k). "Minu maal ei tule molbertilt. Ma pingutan oma lõuendi enne alustamist harva raamile. Eelistan seda asetada otse seinale või maha. Vajan kõva pinna vastupanu. Maapinnal tunnen end vabamalt, maalile lähemal, tunnen, et osalen selles suuremal määral, sedamööda, kuidas võin kõndida ümber terve maali, töötada selle kallal kõigist neljast küljest ning olla otseses mõttes maali sees. See sarnaneb Lääne indiaanlaste liivamaalingumeetodiga. Hoidun endiselt traditsiooniliste töövahendite ­ molberti, paleti, pintslite ­ eest. Ma eelistan keppe, kellusid, nuge ning vedelat värvi, mis tilgub, või siis pakse liivast, klaasikildudest või muudest segatud materjalidest värvikihte

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Jacob Isaackszon van Ruisdael

naturalistliku maastiku kujutusviisi ja emotsionaalse värvikasutuse tõttu. Tema meisterlik kompositsioon, täpne ja suurejooneline joonistusviis ning paks impasto muutis ka vaiksed motiivid, nagu puud või Hollandi madal maastik, põnevateks vaatlusobjektideks. Tema võimas pilvine taevas kõrgumas ähvardavalt madala maastiku kohal lisab teostele pinget ja ärevust, mis kohati ulatub traagikani. Tema töödel on sageli sümboolne või religioonne tähendus. Lisaks 700 maalile ja 100 joonistusele, sai Ruisdael aastal 1676 doktorikraadi meditsiinis ja arvatavasti tegi oma teise karjääri kirurgina. Ruisdael on sündinud Haarlemis ja õppinud maalimist oma isalt, kes oli pildiraamimeister ning tegeles kunsti müügi ja maalimisega, ja oma onult Solomon van Ruisdaelilt . Juba 1718 aastaselt maalis ta üle tosina töö. See arv kasvas järgnevate aastatega. See barokiaja kunstnik oli aktiivne ja iseseisev juba enne, kui teda 1648 aastal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hispaania ja Flandria kunst 17.sajandil.

Maalis ,,Krahv Orgazi haudapanek" kujutas ta keskaegset sündmust. Pildi alaosas on kaasaegsed inimesed, täiesti määratlemata piiridega ruumis liitub maisele seltskonnale taevane Maarja, kes ootab krahvi hinge. Maine ja taevane segunemine. · Manerism ­ palju võetud üle renessanssist. Loodus, antiikkunst ei omanud suurt tähtsust. Manerism soosis isiku omapära. Sagedane oli peenutsev ilustamine, elegantsus, fantaasiarikkus. Maneristlikule maalile on sageli omane ruumikujutuse ähmastumine, mürgiste värvidoonide eelistamine, seletamatu päritoluga valguse kujutamine. DIEGO VELAZQUEZ : · Usulise teema asemel maalis kaasaegseid inimesi ja -elu. Isegi mütoloogilisele teemale andis ta olustikulise tähenduse (,,Vulcanuse sepikoda") . · Isiksusi hakkas Velazquez maalima pärast seda, kui temast oli saanud Hispaania kuninga õuemaalija.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun