Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"lugemisraskuse" - 5 õppematerjali

thumbnail
12
doc

Referaat, Düsleksia.

See on tingitud aju arengu omapärast ­ närvirakud ei ole piisavalt küpsed ega võimelised lühikesi kiirelt vahelduvaid stiimuleid töötlema. On perekondi, kus düsleksiat on kergemal või raskemal kujul igas põlvkonnas. Arvatakse, et sel juhul võib tegemist olla päriliku rasvhapete ainevahetuse häirega. Poistel on düsleksiat neli korda rohkem kui tüdrukutel, sagedamini esineb seda ka vasakukäeliste hulgas. (Mere 2007) 3.1. Bioloogilised põhjused Spetsiifilise lugemisraskuse põhjuseid võib vaadelda bioloogilisel ja kognitiivsel tasemel. Bioloogilise taseme põhjused jaotuvad geneetilisteks ja kesknärvisüsteemi (aju ja tema juhteteede) struktuuri ja funktsioneerimise iseärasustel põhinevateks. (Lukanenok 2009: 16) 7 Kaasaegne geneetika on välja selgitanud, et puuduvad või nõrgalt toimivad geenid 1., 2., 3., 6., 10., 13., 15., 17., 18

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
112 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Referaat düsleksia

...........5 Düsleksiaga toimetulemine....................................................................................................8 Kokkuvõte............................................................................................................................13 Kasutatud allikad:................................................................................................................ 14 Sissejuhatus Valisime oma referaadi teemaks lugemisraskuse ehk düsleksia. Sellise teema valisime sellepärast, et düsleksia on levinud arenguhäire ning lugema õppimine põhjustab paljudele lastele suuri raskusi ja ebameeldivust. Referaadis püüame leida vastuseid, kuidas düsleksiat ennetada, kiiresti avastada ning lugemisraskustega lastele lugemisprotsessi meeldivamaks muuta. Samuti uurime ka üldiselt eelkooliealise lapse kõnearengu iseärasusi ja lugema- ja kirjutamaõppimise etappe ja eeldusi. Lugemaõpetamine tundub meile kõige

Psühholoogia → Psühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Düsleksia

Tallinna Ülikool Düsleksia kui kaasaegne probleem ­ kuidas abistada lugemishäirega last Referaat Tallinn, 2011 2 SISUKORD Sisukord...................................................................................................................................... 2 Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Ajalugu........................................................................................................................................4 Mis on düsleksia?........................................................................................................................4 Düsleksia põhjused...................................

Pedagoogika → Koolipedagoogika
124 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Erivajadustega õppija - Düsleksia

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduskond Klassiõpetaja kõrvalerialaga EKL-1kõ Erivajadustega õppija Essee Düsleksia Koostaja: Kadri Kivirand Juhendaja: Marianne Martinson Tallinn 2008 Raskused põhioskuste omandamisel on seotud suures osas düsleksia ehk lugemisraskustega. Mõiste düsleksia on kasutusel ligikaudu sada aastat, tõsisemalt hakati seda uurima 1970ndate aastate algul. Sel ajal loodi maailmas ka esimesed düsleksia organisatsioonid, näiteks Briti Düsleksia Assotsiatsioon. Üks varasemaid teooriaid kirjeldab seda kui kesklassi haigust, sest just keskklassi kuuluvad vanemad lasid oma lapsi diagnoosida düsleksia suhtes, samal ajal kui alamasse klassi kuuluvad inimesed mõistsid seda kui laiskust või alaarengut. Mõiste düsleksia tuleneb vanakreeka keelest - eesliide DYS tähistab riket/häiret, LEXIS tähendab sõna/kõnet. ...

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
120 allalaadimist
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

Enamasti lugemisraskustega lapsed on keskmise, sellest pisut üles-alla intellektiga ja üldise võimekusega kompenseerivad seda verbaalset võimekust päris hästi tavaolukorras. Kui lauses on sõna mingis konkreetses tähenduses, mida laps ei tea, siis tuleb see lugemises välja. Enne lugema õppimist ei pruugi olla see üldise kõnearengu probleem väga märgatav. Enamasti lugemisraskustega lapsed on need lasteaiaealised ja alles koolis saame tuvastada lugemisraskuse. Lasteaiaealised lapsed, kui spetsialist lapse kõnet uuriks, siis ta leiaks üles küll, et lapse sõnatähenduse taju ei ole päris eakohasel tasemel. Aga kuna see lapse tavasuhtlemist ei sega, ei pruugi see laps jõuda logopeedi juurde selle küsimusega, et kas ta saab kõigist sõnadest aru. See üldine kõnearenguprobleem sõnavälja osas võib jääda märkamata kuni selleni, et laps läheb kooli ja peab hakkama lugema. Lausete töötlus – tuleb mõista sõnade kooslusi

Pedagoogika → Eripedagoogika
244 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun