Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"logistilise" - 122 õppematerjali

thumbnail
5
doc

Mõningad terminid logistilise poole pealt

toimuks maksimaalses vastavuses reaalse nõudlusega. Traditsiooniliste logistilises ketis osalejate vaheliste suhete ja infovahetuse puhul on juhtaeg liiga pikk ja info lõppturu kohta liiga vähene, et nõudlustele täpselt ja paindlikult reageerida. Logistikaketi liikmed püüavad oma pikka reaktsiooniaega kompenseerida nõudluse prognoosimisega. Vastavuses müügiprognoosil teostatakse tegevuseks vajalikud hanked oma tarnijatelt. Näiteks klassikalise logistilise keti tarnija ­ tootja ­ lõppmüüja ­ lõpptarbija puhul koostab hulgimüüja eelneva perioodi jaemüügitellimuste põhjal müügiprognoosi, mille alusel esitatakse tellimus tootjale. Eelneva perioodi tellimuste alusel koostab tootja müügiprognoosi, mille alusel planeeritakse tootmismahtusid ja esitatakse tellimused tarnijatele jne. Prognoosid pole täpsed, mida lühema aja prognoos, seda ebatäpsem ta on. Tõenäoliste

Majandus → Majandus
58 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tarnestrateegiad

LOGISTILINE STRATEEGIA Logistika põhieesmärk on logistilise strateegia abil luua klient. Logistika abil on võimalik luua ettevõttele konkurentsieelised. Ettevõtte konkurentsieelised, kindlustada turg ja maksimeerida seeläbi kasum. Logistilise strateegia eesmärk on saavutada konkurentsieelis firma olemasolu kindlustamise, äritegevuse laiendamisele kaasaaitamise ja kulusäästlikkuse parandamise kaudu. Seda võib saavutada , kas odavaimal viisil, st kliendi teenindustase jääb muutumatuks ja minimeeritakse tegevus- kui ka kapitalikulusid

Logistika → Logistika alused
6 allalaadimist
thumbnail
8
docx

RISKID JA RISKIJUHTIMINE LOGISTIKAS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä14kKÕ Maret Jõgar RISKID JA RISKIJUHTIMINE LOGISTIKAS Õppejõud: Pertti Pärna Mõdriku 2016 Nii nagu iga muu toimiva süsteemi puhul, on riskid ka logistilise süsteemi toimimise lahutamatu osa. Usaldusväärne toimimine on logistilise süsteemi võime täita toimingute sooritaja ja kliendi ootusi ning vajadusi õigel ajal ja ootuspäraselt. Logistika funktsioneerimise kindluse hindamiseks väljendatakse protsessi teostamisel saadud tulemuste suhtarve võrreldes neid ootuspäraste tasemetega. Logistilise ahela või selle ühe lüli funktsioneerimise kindlus sõltub sellest, kuidas on maandatud ahelas esinevad riskid. Logistilise ahela funktsioneerimise kindlust võib mõista süsteemi riskitaluvusena. Logistilist

Logistika → Logistika
31 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tarnestrateegiate kordamisküsimused

strateegia ja taktika poolt määratud põhimõtete ja tegutsemismudelitega. Operatiivne juhtimine hõlmab näiteks ostutellimuste tegemist, klientide tellimuste käsitlemist, vedude tellimist, ressursside juhtimist lao igapäevase töö korraldamisel, veoühikute ja veovahendite liikumise korraldamist ja jälgimist 4.Kui pikaks ajaks koostatakse strateegilisi plaane? Strateegilisi plaaane koostatakse vähemalt viieks aastaks,kus kajastuvad finants- ja muude ressursside vajadused. 5.Mis on logistilise strateegia eesmärk? Logistilise strateegia eesmärk on ettevõtte jaoks kulude ja teenindustaseme vahekorra optimeerimine. 6.Millel põhineb logistilise ahela juhtimine? Logistilise ahela juhtimine põhineb nõudmisel. 7.Mis on bencmarking ja kuidas võiks seda liigitada? Bencmarking on tegevus ,mille käigus ettevõte arendab oma tegutsemistavasid,võrreldes neid sobiva näidisettevõttega. Liigitada võiks seda missiooni ja visiooni firma edukamaks ja efektiivsemaks muutmisel.

Logistika → Laomajandus
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tarnestrateegiate kordamisküsimused

kuid nende mõju tegevuste tulemuslikkusele ei ole suur. Operatiivne juhtimine hõlmab näiteks ostutellimuste tegemist, klientide tellimuste käsitlemist, vedude tellimist, ressursside juhtimist lao igapäevase töö korraldamisel, veoühikute ja veovahendite liikumise korraldamist ja jälgimist. 4. Kui pikaks ajaks koostatakse strateegilisi plaane? Strateegilisi plaane koostatakse vähemalt viieks aastaks. 5. Mis on logistilise strateegia eesmärk? Logistilise strateegia eesmärk on saavutada konkurentsieelis firma olemasolu kindlustamise, äritegevuse laiendamisele kaasaaitamise ja kulusäästlikkuse parandamise kaudu. 6. Millel põhineb logistilise ahela juhtimine? Logistilise ahela juhtimine põhineb nõudmisel. Niimoodi välditakse järjestikused ladustamised ja toodetakse vaid neid tooteid, millele on tõeline nõudmine ning kus ladustamine ja sellega kaasnev riknemine ning vananemine vähenevad 7

Logistika → Logistika
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Logistika alused

Elati lattu tootmise aega infovoo lähtekohast sihtkohta kulusäästliku liikumise ja 11. Lükkamismeetodi põhi märksõnad. ladustamise planeerimise, juhtimise, realiseerimise ja kontrolli *jaotuse eri staadiumites on palju ladusid *iga eelnev aste lükkab protsess, et rahuldada tarbija vajadusi. järgmise astme laod kaupa täis; sunnib müüma *Ladudes rikneb ja 3. Mis on logistilise strateegia põhieesmärk? vananeb tooteid *Log keti juhtimine toimub ostmise ja müümise On kompromissi-sõltuvuse määramine kõrgeima teenindutaseme ja kaudu *ostetakse suurte partiidena ja harva *põhilised on vähima kogukulu vahel. Tootmise planeerimine ja kavandamine, müügiprognoosid *jaotus on kui vedu (veolepingud) *ei reageerita

Logistika → Logistika alused
195 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Pakendite ringlus logistilises ahelas

tegelevaid inimesi vigastuste, kahjustuste ja õnnetuste eest. See kehtib eelkõige ohtlike kaupade kohta. Pakendite kasutatavuse funktsioon on seotud peamiselt sellega, kuidas pakendid mõjutavad tootlikkust ja logistiliste operatsioonide teostamise efektiivsust. Materjalivoogude käsitsemise efektiivsus on suuremal või vähemal määral sõltuv pakenditest ja pakkimisest. Tootlikkus = Käideldud pakendite arv väljundis / Logistilise ressursi määr sisendis Näiteks: mahalaaditud pakendite arv / tund pealelaaditud aluste arv / tõstuk x tund komplekteeritud pakendite arv / tund Tüüpilised pakkimise ja pakenditega seotud probleemid Eksisteerib kolme eri liiki probleeme: tehnilised probleemid, pakkimise kuludega seotud probleemid ja pakkimislahendustega seotud probleemid. Tehnilised probleemid on enamasti seotud pakendite kavandamisega uute toodete jaoks.

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
54 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riski analüüs ettevõtluses

Millega on seotud strateegilised, taktikalised ja operatsiooniriskid? Strateegilised riskid on enamasti seotud investeerimisotsustega ja rahavoogude juhtimise planeerimisega. Taktikalised riskid võivad olla seotud täiendavate kuludega toimingute täiustamisel laonduses ja transpordis, ladude planeeringute muutmisega, otsustega varude juhtimisel jne. Operatsiooniriskid on üldjuhul kaupade kadumise, hävimise, vigastuste ja muude selliste juhtumitega. Nimeta logistilise ahelariskirühmad. Nendeks on kahjurisk , ajarisk ja inforisk Mida tuleb logistilises ahelas enne riskide uurimist määrata? Logistilise ahela riske uurides on vaja määrata kõigepealt kindlaks, kes konkreetselt riskib. Seejärel on vaja teha kindlaks, millises vormis risk avaldub ja milline on selle olemus. Millega on võimalik suuri riske maandada ? Riske saab maandada reeglite kehtestamisega ,standardite kehtestamisega ,

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Logistika minu jaoks

olete. Minu jaoks tegeleb logistika kaupade, teenuste ja informatsiooni liikumise korraldaisega sihtpunktist lähtepunkti ja tagasi. Samuti inimeste liikumise ja paiknemisega ning sellega seotud tegevuste planeermisega. Logistika funktsioon on siduda kõik mainitud tegevused ja nende seosed muude majandusvaldkondadega ühtseks süsteemiks, saavutamaks koordineeritud tegevust, ühtset juhtimist ja kontrolli. Koordineeritus, ühtne juhtimine ja kontroll võimaldab maksimeerida logistilise süsteemi efektiivsust ja minimeerida logistilise süsteemi toimimise kogukulusid. Logistik peab tagama, et õige asi oleks õigel ajal õiges kohas õiges koguses õige hinna ning kokkulepitud kvaliteediga. Nõudlus logistika järele kasvab aina ning tugev logistika muutub (e-) äri edu alustalaks. Praegu toimib logistikakanal skeemi järgi: tooraine – tootja – hulgikaubandus –jaekaubandus – tarbija, kus logistikafirmad tegelevad eraldi lülide optimaalseima ühendamisega.

Logistika → Baaslogistika
5 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Logistika alused

ta soovib omandada. Seetõttu on materjalivoog tähtsaim voog, mida hallatakse läbi info-, raha- ja teenuste voogude juhtimise. Logistika käsitleb kõiki tegevusi, toiminguid ja protsesse, mis leiavad aset logistilises ahelas. Erinevaid toiminguid on palju ja õigete järelduste tegemise ning tervikliku juhtimise huvides on vaja arvestada nende kõigiga. Voogude juhtimise üheks eesmärgiks on tuua kasu lõpptarbijale, kes asub logistilise ahela lõpus ja soovib tarbida erinevaid tooteid. Lõpptarbija võib saada kasu läbi konkurentsivõistluse saavutatud eeliste ­ madalam hind, kiired ja täpsed tarned, hea kaubavalik jne. See ühine eesmärk ­ tuua kasu lõpptarbijale selliselt, et ta oleks valmis ostma pidevalt pakutavaid tooteid, koondab ühte ja paneb kooskõlastatult tegutsema logistilise ahela erinevad osapooled. Ettevõtetel on oma eesmärgid, mis erinevad tarbijate eesmärkidest. Edukas ettevõte oskab ja

Logistika → Laomajandus
69 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Logistika 1 KT küsimuste vastused

Materjalivood võivad liikuda firma sees või firmade vahel (materjalivoo edasisuunalise liikumise käsitlus). Materjalivooga seotud tegevusi nimetatakse logistilisteks operatsioonideks. 2. Infovoog ­ liigub materjalivooga paralleelselt, kuid mõlemas suunas. Infovoog moodustub infost, mida on vaja vastu võtta, töödelda ja edasi anda materjalivoo ja temaga liituvate teiste voogude haldamisel ning juhtimisel. 3. Kapitalivoog ­ ühenduses logistilise keti kõikide sõlmpunktidega. Ta ei ole ainult põhi-ja käibevahendid ladudes, vaid on logistika jaoks eelkõige rahavoog. 4. Tagasisuunaline voog ­ on logistilises ketis vastupidises suunas liikuv toormaterjali, pooltoote, pakendi ja valmistoote voog tootmisest, jaotusest või kasutuskohast taastamis- või kõrvaldamispunktini. 5. Korjevoog ­ osa tagasisuunalisest voost, sisaldades nii jäätmekäitluse kui ka taastuvkasutatava materjali voo. 6.Defineerida logistikat lühidalt.

Logistika → Logistika alused
265 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Riskianalüüs reisijateveo logistikas

Samuti sisaldab süstemaatilist uurimust, kuidas riskidest tulenevaid võimalikke kaotusi minimeerida ning otstarbekohaste haldamismeetodite valimist ja nende ellurakendamist. Riskide haldamismeetoditeks on: 1) riski vältimine; 2) riski siirdamine ja edasilükkamine; 3) riski vähendamine; 4) riski hajutamine; 5) kahjutõrje; 6) kindlustamine; 7) katastroofiplaan. Nii nagu iga muu toimiva süsteemi puhul, on riskid ka logistilise süsteemi toimimise lahutamatu osa. Usaldusväärne toimimine on logistilise süsteemi võime täita toimingute sooritaja ja kliendi ootusi ning vajadusi õigel ajal ja ootuspäraselt. Logistika funktsioneerimise kindluse hindamiseks väljendatakse protsessi teostamisel saadud tulemuste suhtarve võrreldes neid ootuspäraste tasemetega. Logistilise ahela või selle ühe lüli funktsioneerimise kindlus sõltub sellest, kuidas on maandatud ahelas esinevad riskid.

Logistika → Logistika
83 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Hankelogistika - Vanametalli uus eluring.

Hankelogistika Vanametalli- uus eluring Hankelogistika on suur strateegia, mis nõuab kõigepealt tähelepaneliku turu analüüsimist, kindlat arvestust ja jälgimist, prioriteetide määratlemist, oma tegevuste kordineerimist ja finanside ning operatsioonide juhtimist. Suurimad firmad nii Euroopas kui ka Eestis on rajatud logistilise ahela järgi. Nad eksesteerivad ning funktsioneerivad edukalt (tihtipeale veel nii edukalt, et luuakse uusi filiaale), tagades omanikele hea sissetuleku. Minu logistilise ketti esimese voo tooraineks e. materjaliks on vanametall. Vanametalli saab panna logistilises ahelas ka korjevoo alla ja käsitleda jäätmekäitlusena. Minu töös on vanametall tooraine, mis läheb edasi ümbertöötlemisele. Mis on vanametall ja kust seda saada? Tegelikult vastus on väga lihtne,

Logistika → Laomajandus
39 allalaadimist
thumbnail
5
docx

LOGISTIKA BAASKURSUSE KORDAMISKÜSIMUSED 2011

kogukulude vähenemine. 5. Miks eeldab logistika süsteemset lähenemist, organisatsiooni logistiliste tegevuste integreerimist ühtseks süsteemiks ühtse juhtimise all ? Logistika funktsiooniks on siduda kõik (mainitud) tegevused ja nende seosed muude majandusvaldkondadega ühtseks süsteemiks, saavutamaks koordineeritud tegevust, ühtset juhtimist ja kontrolli. Koordineeritus, ühtne juhtimine ja kontroll võimaldab maksimeerida logistilise süsteemi efektiivsust ja minimeerida logistilise süsteemi toimimise kogukulusid. 6. Mis on EVA e. majnduslik lisandväärtus ? Lisandunud väärtus on vahe summa vahel, mida klient on nõus maksma ja ettevõtte poolt kauba tootmiseks tehtud kulude vahel. Lisandunud väärtus ei ole sama mis kasum. EVA peegeldab kasumiaruandest rohkem omanike huvisid. EVA võimaldab mõõta ettevõtte poolt lisandunud väärtust ajaperioodi jooksul. Saab põhimõtteliselt mõõta ka klientide ja toodete lõikes. 7

Logistika → Logistika
122 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Logistika eksam

2. Logistika struktuur logistilise keti järgi. Teha ka joonis. [10 p.] Logistikat käsitletakse logistilise kaubaketina (vt. joonis 2). Kõik logistilise keti funktsioneerimiseks vajalikud tegevusalad ning nende omavaheline ladus koostöö ning sünkroniseeritus optimaalsete kulude juures moodustavadki logistika objekti. Logistika struktuur selgub logistilisest ketist:  hankelogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõttesse,  materjalilogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõtte sees,  jaotuslogistika – hõlmab kaupade liikumist koosteliini lõpust tarbijani. Kuid logistika

Logistika → Logistika
87 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Pakendite ringlus logistilises ahelas

.................................................................................................9 2 SISSEJUHATUS Iseseisva töö eesmärgiks on uurida, mis on pakend, millised on pakendi liigid jae- ja hulgikaubanduses ja pakendid logistika valdkonnas. Kuidas käib pakendite ringlus ning, mismoodi on pakendit seotud logistilise ahelaga. 3 MIS ON PAKEND Pakend on mis tahes materjalist valmistatud toode, mida kasutatakse kauba mahutamiseks, kaitsmiseks, käsitsemiseks, kättetoimetamiseks või esitlemiseks selle kauba olelusringi vältel, toormest kuni valmiskaubani ning tootja käest tarbija kätte jõudmiseni. Sinna alla loetakse ka samal eesmärgil kasutatavaid ühekorrapakendeid.

Logistika → Laomajandus
15 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Logistika kui firma edukuse garantii

transport, ladustamine, kaupade käsitlemine (maha- ja pealelaadimisoperatsioonid) ja pakkimine. Seega käib jutt tegevustest, mida inimkond on praktiseerinud aastatuhandeid, alates inimese mõtestatud tegevuse algusaegadest. Logistika funktsioon on siduda kõik mainitud tegevused ja nende seosed muude majandusvaldkondadega ühtseks süsteemiks, saavutamaks koordineeritud tegevust, ühtset juhtimist ja kontrolli. Koordineeritus, ühtne juhtimine ja kontroll võimaldab maksimeerida logistilise süsteemi efektiivsust ja minimeerida logistilise süsteemi toimimise kogukulusid. Eelpooltoodu on aluseks logistilise juhtimise kolmele omavahel seotud põhikontseptsioonile: kogukulude, suboptimeerimise vältimise ja kulude kompromissi kontseptsioonile. 2. VÄÄRTUSE LISAMINE Väärtus on summa, mida klient on nõus organisatsiooni poolt pakutava kauba eest maksma. Kaup võib olla nii toode kui teenus või mõlemad korraga. Lisandunud väärtus

Logistika → Logistika
128 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Logistika spikker

Juhul, kui laos ettevõte oma jõududega kõik logistilised tegevused. Ettevõttel oli oma autopark ja laod ja nõutavat kaupa pole, siis probleem püütakse lahendada asenduskauba pakkumisega või põhitegevuse kõrvalt pidi juhtima ka transporti ja ladusid. hilisema kauba kohaletoimetamisega. 2. 2PL (1970 ­ 1985) Second Part Logistics ehk logistilise teenuse allhange. Ettevõtetel olid 2. Tellimuse info. Kiire ja täpne informatsioon kliendile tellimuse täitmisest ­ kauba olemasolust olemas ressursid logistiliste operatsioonide teostamiseks, kuid nad ostsid mõnikord sisse laos, tellimuse seisust, eeldatava väljasaatmise ja kohalejõudmise ajad, jne. ühekordse tegevusena logistilist teenust. 3. Tellimistsükli elemendid. Tellimistsükkel on aeg kliendi tellimuse esitamisest kuni talle kauba 3

Majandus → Ettevõtlus
69 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Klienditeenindus

Kliendid eelistavad madalamat, kuid see-eest püsivamat teenindustaset, kui neile pakutakse. Klienditeeninduse taseme mõõtmiseks peavad olema suurused (elemendid) , mida mõõta. Igale elemendile tuleks määrata kindel tase ehk kontrollarv, mis aitab tegelikku teenindustaset võrrelda taotletavaga. Elemendid liigitada kategooriatesse järgnevalt:  Turunduselemendid (müügikülastuste arv, müügihinnad, maksetingimused, müügijärgse teenindamise elemendid)  Logistilise teenindamise elemendid (tellimustsükli aeg, tarneaeg, tarne täpsus, tarnekindlus)  Info- ja kommunikatsioonisüsteemi elemendid (tellimustsükli aeg, tellimise mugavus, info tellimuse kohta, süsteemi töö täpsus) Teenindustaseme võtmeelemendid logistikas Kui teenusepakkuja on jätnud kasvõi ühe võtmeelemendi unarusse, võib see alla viia kogu klienditeeninduse taseme. Tähtsaimad teenindustaseme elemendid on tarnevõime,

Majandus → Klienditeenindus
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kaitsekõne

Kaitsekõne 1. Austatud uurimistööde kaitsmise komisjoni esimees, komisjoni liikmed, retsensent ja kaasõpilased. 2. Tänan komisjoni mulle antud võimaluse eest esitada kaitsekõne. Samuti tänan uurimistöö juhendajat Lauri Varandit ja retsensenti Maarika-Küllike Mäeküla. 3. Austatud komisjoni esimees, komisjoni liikmed, retsensent, kaasõpilased. Teie lahkel loal esitaksin järgnevalt oma kaitsekõne. 4. Praktiline töö on kirjutatud teemal ,,Magnum Logistics OÜ logistilise tausta avamine". 5. Presentatsioon 6. Praktiline töö on kirjutatud 17 lehel ja sisaldab 7 Joonist. Kasutatud kirjanduse loetelus on kaks nimetust. Praktiline töö koosneb kolmest peatükist, sisaldab resümeed eesti keeles, sissejuhatust, töö ülevaadet ja kokkuvõtet." 7. Kirjaliku retsensiooni ettelugemine. 8. Austatud komisjoni esimees, komisjoni liikmed, retsensent ja kaasõpilased. Tänan Teid ja olen valmis vastama mulle esitatud küsimustele. 9

Kirjandus → Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Andmeanalüüsi konspekt

100-ga, saame teada, kui suure osa kogu ennustatava muutuja (siin: testitulemus) variatiivsusest kirjeldab ära prediktor (siin: vanus). (e) ANOVA tulemused mudeli olulisuse hindamiseks (kui Sig. <.05, on mudel statistiliselt oluline) ning (f) koefitsientide tabeli, mis näitab prediktori väärtust ning olulisust mudelis. Logistiline regressioon Logistilise regressiooni olemus on sarnane lineaarse ja mitmese regressiooni omaga ­ põhiline erinevus seisneb selles, et logistilise regressiooniga ennustame kategooriat väljendavat tunnust. Kui meil on kaks kategooriat, on selle analüüsi nimi binaarne logistiline regressioon (binary logistic regression); kui on kahest enam kategooriat, on selle nimi multinominaalne logistiline regressioon (multinominal logistic regression). Logistilise regressiooni puhul on ennustatavaks suuruseks sündmuse asetleidmise tõenäosus (seega ennustatava muutuja väärtus saab olla 0 ja 1 vahel).

Informaatika → Andmeanalüüs
43 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

Liigsed varud, allahindlused ja mahakantud varad (write-offs). Sagedane tellitud kauba puudumine laos ja kohaletoimetamise kärus. Õigeaegse kohaletoimetamise probleemid. varade kasutamise madal efektiivsus ­ varude ringluskiirus, laoruumi kasutamine, lähetatud kaupade väärtus töötaja kohta. Klienditeeninduse probleemid. Probleemid tarnijatega. Vastavalt materiaalsete väärtuste Eikumisele mööda kujutatud tarneahelat võib kogu logistilise tegevuse jaotada kolmeks suhteliselt iseseisvaks astmeks: ~ Hankelogistika (sourcing/purchasing) eesmärgiks on laia sortimendi tooraine ja pooltoodete omandamine ning tootmis(töötlemis)paika toimetamine õiges koguses, õigel ajal ning vastuvõetava hinna eest; Materjalilogistika (materials management) ülesandeks on tooraine- ja pooltoodete voogudejuhtim--m--eto--otmis(täötlemis)protsessi käigus;

Logistika → Logistika
445 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Logistika

paindlikkus 11. Logistika üldkulud, kulude kompromiss ostukulud, ja tellimiskulud; veokulud; veokorralduse ja ekspedeerimisega seotud kulud; tollimisega seotud kulud; laokulud, sh. lao ülalpidamiskulud ja ladustamiskulud Kulude kompromissiks tuleb leida tasakaal: ladustamise ja veokulud, klienditeeninduse tase ja varude suurus, klienditeeninduse tase ja teennuse hind, sortimendi suurus ja varudega seotud kulud 12. Infotehnoloogia kasutamine logistikas Logistilise infosüsteemi põhiülesandeks on vajaliku ja operatiivse info abil kindlustada logistilise ahela kõigi lülide ratsionaalne koostöö. Infotehnoloogia eesmärk on minimaalsete kulutustega tagada kvaliteetne funktsioneerimine ­ vahendid, materjalid ja kaubad on kättesaadavad 13. Varusid põhjustavad tegurid, laovarude tüübid Varude tüübid: Normaalsete ehk tavavarude - ülesanne on kindlustada igapäevane häireteta klienditeenindus või tootmine.

Logistika → Baaslogistika
73 allalaadimist
thumbnail
6
odp

Ohtlikud veosed

Üldiselt tuleb aga vedu võimaluse korral tükeldada, s.t. tavamõõtmetes detailideks lahti võtta. Kui see ei ole tõesti võimalik, alles siis kasutada ülegabariitset erivedu.Konsolideeritud (ühitatud) saadetiseks loetakse erinevate saadetiste käsitlemist ühe saadetisena veoprotsessi mingites osades. Sellisel puhul veetakse koos mitme saatja kaupa või veetakse kaupa algpunktist sihtkohta mitme erineva transpordivahendiga jne. Tegu on eeskätt logistilise ülesandega, kus veo tellija ja korraldaja panevad vastavalt kauba liikumise kiirusele, hinnale ja muule paika optimaalseima teekonna. Tänan kuulamast!

Logistika → Logistika
75 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika eksam

1. Mis on logistika eesmärk? Logistika eesmärk on lähetada kaup või inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, õige hinnaga, õiges koguses, õige kvaliteediga, õige informatsiooni alusel. 2. Mitu protsenti ajast ja kuludest kuulub EL liikmesriikides tootmisele, transpordile ja ladustamisele? Tootmine: 2% ajast, 8% kuludest. Transport: 5% ajast, 32% kuludest. Ladustamine: 93% ajast, 60% kuludest. 3. Millised olid militaarlogistika võtmesõnad antiikajal, I maailmasõjas, II maailmasõjas ning millised on need tänapäeval? Militaarlogistika võtmesõnad antiikajal: Toit (ühekülgne), aeglane transport (veoloomad, purjelaevad), loomasööt, telgid, primitiivne teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad I maailmasõjas: Toit (leib, konservid), loomasööt, hobuveokid, raudteetransport, laevad, sõjatehnika (püssid, kuulipildujad, kahurid, padrunid, mürsud, miinid), telgid, kaevikud, blindaazid, arenev teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad II maailmasõjas...

Logistika → Baaslogistika
218 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika

1. Mis on logistika eesmärk? Logistika eesmärk on lähetada kaup või inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, õige hinnaga, õiges koguses, õige kvaliteediga, õige informatsiooni alusel. 2. Mitu protsenti ajast ja kuludest kuulub EL liikmesriikides tootmisele, transpordile ja ladustamisele? Tootmine: 2% ajast, 8% kuludest. Transport: 5% ajast, 32% kuludest. Ladustamine: 93% ajast, 60% kuludest. 3. Millised olid militaarlogistika võtmesõnad antiikajal, I maailmasõjas, II maailmasõjas ning millised on need tänapäeval? Militaarlogistika võtmesõnad antiikajal: Toit (ühekülgne), aeglane transport (veoloomad, purjelaevad), loomasööt, telgid, primitiivne teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad I maailmasõjas: Toit (leib, konservid), loomasööt, hobuveokid, raudteetransport, laevad, sõjatehnika (püssid, kuulipildujad, kahurid, padrunid, mürsud, miinid), telgid, kaevikud, blindaazid, arenev teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad II maailmasõjas...

Logistika → Baaslogistika
51 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Klienditeenindus kui logistika oluline protsess

lubaduste elluviimine. Tavaliselt on selleks üleminekupunktiks müügiprotsessi osaliste aktsepteeritud müügitellimus, mille täitmiseks tehtavad toimingud – ostmine, tootmise planeerimine, laotoimingud, veo planeerimine ja korraldamine – on logistikatoimingud ja peaksid jääma logistikapersonali korraldada. 2. Milliseid ülesandeid täidab klientide teenindamise logistiline süsteem? Klientide logistilise teenindamise süsteem hõlmab kliendile antud lubaduste täideviimise integreeritud toiminguid ja protsesse, millest põhiosa moodustavad logistikatoimingud ja -protsessid. Selles võtmes peaks olema logistikapersonal vastutav müügitöötajate antud tarnelubaduste õigeaegse ja korrektse täitmise eest. Klientide logistilise teenindamise süsteem peaks olema organiseeritud nii, et tekiks adekvaatne ja stabiilne mõju kõikidele tegevustele, mis mõjutavad klienditeeninduse taset

Logistika → Klienditeenindus logistikas
131 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Outsourcing logistika

transport ei ole ekspedeerija põhitegevusala sisemised probleemid seoses vedude administreerimisega logistiliste lahenduste kiire uuendamine Veoteenuste ostmise kasud on : parem täiteaste ­ madalamad veokulud sagedasemad veod ­ kiiremad tarned palju veomarsruute ­ rahuldav tarneaeg kõigile klientidele kogu riigi ulatuses palju veomarsruute ja sagedased veod ­ suur paindlikkus kindlad veod ­ suur tarne täpsus Outsourcing logistika Logistilise teenuse ostmise eesmärk on saada enda ettevõttest välja kõrvaltegevused ja toimingud, mis ei vasta ettevõtte äriplaanile ning mis ei ole firma peamiseks kasumit tootvaks valdkonnaks. 3P logistikat nimetatakse ka lepingulogistikaks või outsourcing Teenuse sisseost on ettevõtte põhitegevust toetava teenuse ostmist teiselt ettevõttelt, kes teeb seda põhitegevusena, selle asemel et seda ise teha. Ostuteenusega on tihedalt seotud

Logistika → Baaslogistika
13 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Klienditeenindus logistikafirmas

kelleks on enamasti logistiliste teenuste tarnija. o Protsess hõlmab selliseid tegevusi, nagu tellimuste töötlemine, laotoimingud, arveldamine, kaebuste käsitlemine jne. Klienditeeninduse tähtsus. o Klienditeenindust peetakse logistiliste süsteemide üheks kõige tähtsamaks komponandiks. o Kõik logistilised tegevused peaksid olema korraldatud nii, et need toetaksid klienditeeninduse eesmärki. o Kuna logistilise teenindamise põhimõtted seavad proiriteediks tarbija, siis klienditeeninduse sisu ja teenindustase on logistikas juhtivaks kriteeriumiks. o Klienditeenindus on äritegevuse funktsioon, mille taotluseks on kliendi rahulolu saavutamine läbi müügitellimuste täitmise või teenuste osutamise. o Viimasel ajal käsitletakse klienditeenindust sageli kui teatud standartit logistiliste tegevuste soovitud kvaliteeditaseme saavutamiseks.

Majandus → Teenindus ja müük
198 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Statistiline modelleerimine praktikumide juhised.

multikollineaarsusega, väärtused vahemikus 0.1-0.2 viitavad võimalikule problemaatilisusele; kui VIF on üle 10, siis on tõenäoliselt meie mudelis multikollineaarsus. b) Nüüd tasub koefitsientide tabelist vaadata, millised prediktorid ei ole statistiliselt olulised (kui kasutatud on Enter meetodit). Mõistlik on need prediktorid enda mudelist eemaldada ning uus regressioonianalüüs läbi viia. 10. PRAKTIKUM: 1) LOGISTILINE REGRESSIOON Logistilise regressiooni olemus on sarnane lineaarse ja mitmese regressiooni omaga ­ põhiline erinevus seisneb selles, et logistilise regressiooniga ennustame kategooriat väljendavat tunnust. Kui meil on kaks kategooriat, on selle analüüsi nimi binaarne logistiline regressioon (binary logistic regression); kui on kahest enam kategooriat, on selle nimi multinominaalne logistiline regressioon (multinominal logistic regression).

Psühholoogia → Statistiline modelleerimine
64 allalaadimist
thumbnail
4
docx

LAONDUSE ARENG

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse- ja majandusarvestuse õppetool Ä16 KÕ Elizabeth Pogosjan LAONDUSE ARENG Essee Õppejõud: Pertti Pärna, MA Mõdriku 2018 Kaupade efektiivne ümberpaigutamine tootmissfäärist tarbimissfääri pole võimalik kaubavarude moodustamiseta. Kaubavarude hoidmiseks on vajalikud laod. Võib öelda, et ladu ei ole abiosakond vaid tegemist on logistilise keti täieõigusliku osaga. Laondus on iga logistikasüsteemi lahutamatu osa, mis tegeleb materjalide, pool- ja lõpptoodete ladustamisega lähtekohas, lõppkohas ja nende kohtade vahelisel liikumisel. Laondus omab ja edastab infto ladustavate materjalide ja toodete laoseisu, asukoha ja ladustamistingimuste kohta. Laonduse ajalugu ulatub mitme tuhande aasta taha. Algselt varuti ja ladustati põllumajandussaadusi, et hoida ära võimalikku näljahäda. Renessansi ajal hakkasid

Logistika → Baaslogistika
3 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Logistika ja transport ärilogistika konspekt

arengueesmärkide püstitamist; eesmärkide saavutamiseks vajalike ülesannete kindlaksmääramist jälgitavate objektide ja neid mõjutavate tegurite seoste kaudu. Logistikas rakendatakse objekti uurimisel analüüsi ja sünteesi. Süsteemi analüüs võimaldab välja selgitada kõige olulisemad faktorid, nende iseärasused ja seosed, samuti hinnata nende mõju uuritavale väljundile. Süntees toimub formaliseeritud mudeli väljatöötamise käigus. Logistilise käsitluse sisu moodustavad: süsteemsus, terviklikkus, kogukulude optimeeritus. Logistika ülesandeks praegusajal on käsitleda kompleksselt kõiki ringluse etappe: hanget, tootmist, ladustamist, füüsilist jaotust, transportimist, nõudlust, tarbimist. Logistika integreerib hanke, tootmise, jaotamise ja veo ühtseks tervikuks ja see muudab olemuslikult efektiivsuse hindamise kriteeriume vaadeldavas majandussüsteemis (Coyle jt., 1996).

Logistika → Baaslogistika
121 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kontrolltöö - vastustega

3...8 kompaniid moodustavad ühe pataljoni. Kompaniid juhib tavaliselt (ametikohajärgselt) kapten või vastava auastmega sõjaväelane, üksikkompaniid sageli majori auastmes sõjaväelane. Lisaks kuuluvad kompanii juhtkonda tavaliselt vähemalt nooremohvitserist kompaniiülema abi ja vanemallohvitserist kompaniiveebel (kompaniivanem). Lisaks võib kompanii juhtkonda või juhtimisallüksusse kuuluda allohvitsere, kelle ülesanneteks on kompaniis logistilise tegevuse korraldamine. Näiteks relvur, tehnik, varahoidja. Erineva otstarbega kompaniisid: · jalaväekompanii · tankikompanii · soomusjalaväekompanii · luurekompanii · tankitõrjekompanii · pioneerikompanii · staabikompanii Pataljon on sõjaväeline üksus või allüksus, mis koosneb staabist ja harilikult 3...8 kompaniist, millele võib lisanduda mõni eriotstarbeline üksik rühm. Pataljon on põhiline taktikaline allüksus

Sõjandus → Riigikaitse
78 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kuidas toimib logistika?

eesmärkidest, lahendusi vajavatest probleemidest – sellest, kus on nõrgad lülid ja mida saaks teha paremini. Logistiline juhtimine planeerib, organiseerib, optimeerib, reguleerib ja kontrollib hanke- tootmise ja füüsilise turustuse ja jaotuse tegevusi ja vahendeid. Logistiline juhtimine võimaldab efektiivsemalt saavutada organisatsiooni strateegilisi, tähtajalisi ja operatiivseid eesmärke. Firma logistilise juhtimise tegevusi saab realiseerida teatud ülesehituse, kvaliteedi ja algstruktuuride seostega süsteemis. Mikrologistilise süsteemi (firma tasand) loomisel on esmasteks võtmeülesanneteks ära määrata logistilise juhtimise roll organisatsiooni juhtimise struktuuris ja koostöös teiste juhtimise valdkondadega (finants-, marketingi jne.).

Logistika → Logistika alused
20 allalaadimist
thumbnail
10
docx

ÄRILOGISTIKA KORDAMISKÜSIMUSED

Tihti satuvad eri logistiliste tegevuste kulud omavahel konflikti. Ühtede kulude vähendamine toob endaga kaasa muude kulude suurenemise. Kulude kompromissi lõppefektiks peab olema kogukulude vähendamine. Lisaks kulude kompromissile on väga levinud kompromisslahenduste väljatöötamine, mis leiaks kompromissi paindlikkuse ja tõhususe vahel. Suboptimeerimine ­ maksimaalsete tulemuste saavutamine eraldivõetuna igas logistika tegevusvaldkonnas. See ei vii logistilise tegevuse maksimaalsele efektiivsusele tervikuna, kuna parimad lahendused logistikasüsteemi allüksuste tasandil hakkavad üksteisele vastu töötama. Vajalik on leida kompromissid, mis garanteeriksid maksimaalse logistilise kogutõhususe, mitte aga maksimaalse tõhususe madalamal tasemel. Kui ladude arv suureneb, siis vähenevad tellimuste kohaletoimetamise kulud. Ülejäänud kulud seevastu kasvavad seega erinevad logistilised kulud satuvad

Logistika → Logistika ja tarneahelad
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Logistika arvestustöö

toodete jõudmisel kliendini, transpordi käigus kannatada saanud toodete osa koguveosest ­ paljud tooted on kergesti purunevad ja võivad kergesti transpordi käigus viga saada, kui need on valesti pakendatud või ebakorrektselt koheldud; keskmine kohaletoimetamise aeg ­ näitab palju läheb keskmiselt aega tellimise saamisest kliendile toote kohaletoimetamiseni. 8. Milliseid tegureid tuleb arvestada logistilise teenuse sisseostul? 5p. Kui hulgi firma peab ladu ja teeb jaotusvedusid, et saada täiendavat kasumit pole see hulgi firma ega maaletooja õige strateegiline eesmärk. Hulgi firma ja maaletooja õige eesmärk on mingite kindlate toodete turundus ning müük. Kõigepealt tuleb endale selgeks teha, miks soovid teenuseid osta, kui võtad asja ette, tegele sellega sisuliselt. Lõpetada tuleks täielikult vastavad toimingud ning jälgida ja juhtida

Logistika → Logistika
48 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Logistika lühendid ja tähendused

JIT​ - täppisajastamine (​just in time)​ KPI​ - tulemuslikkuse põhinäitaja (​key performance indicator)​ LCL​ - osakonteinerisaadetis, täiskonteinerist väiksem saadetid (​less than container load​) LIFO​ - viimasena sisse, esimesena välja (​last in first out​) - varude raamatupidamis-arvestuse ja laoliikumise korralduse meetod LLP​ - juhtiv logistikateenuste osutaja (​lead logistics provider)​ LPI ​- logistilise suutlikkuse indeks (​logistics performance index)​ LSP​ - logistikafirma, logistikateenuste osutaja (​logistics services provider​) LTL​ - täisautokoormast või -vagunist väiksem saadetid (​less than truck load​) MRP​ - materjalivajaduse plaanimine (​material requirements planning​) MRP​ ​II​ - tootmisressursside plaanimine (​manufacturing resource planning)​ NVOCC​ - laevu mitteomav mereveoteenuste osutaja (​non vessel operating common carrier​).

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

PAKENDID JA PAKENDIRINGLUSE KORRALDAMINE TOITLUSTUSETTEVÕTTES

enamasti vähemärgatavad ja seetõttu ka alatähtsustatud. Pakkimine mõjutab üldjuhul kõiki logistiliste toimingute sooritamisega seotud kulusid. Veo ja laokulud sõltuvad kõige otsesemalt pakendite mõõtmetest ja paigutuse tihedusest kaubaalusel. Ka käsitsemise kulud veoühikute laadimisel sõltuvad arvestataval määral sellest, millised on pakendid. Toodete pakkimata jätmine või ebapiisav/ebakvaliteetne pakend mõjutavad kulusid kogu logistilise süsteemi ulatuses. Seetõttu võib pakkimise ja pakendite integreeritud käsitlemine anda logistikas olulist säästu. Pakendid jaotatakse üldjuhul kahte põhitüüpi: tarbijapakendid ja logistilised pakendid. Tarbijapakend on enamasti jaemüügipakend, mida kasutatakse jaotusahela viimases lülis - jaekaubanduses. Logistilised pakendid aitavad vähendada materjalivoogusid tootmises, transpordis, käsitsemisel ja ladustamisel. Pakendite funktsioonid

Toit → Toit ja toitumine
6 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Logistiline ahel kui tarne ja väärtusahel

ja kasutuselevõtmise. Traditsioonilisi toiminguid ja tegevusi väärtusahelas ei jälgita ja kontrollita üksnes oma ettevõttes. Väärtusahela konkurentsivõimet mõjutavad tugevalt nii hankijad kui ka kliendid. Väärtusahelas nimetatakse hankijaid sageli ülavooks ja kliente allvooks. Väärtusahela lülide (ettevõtted) nägemused kogu ahelast ja ahela erinevate lülide rollist on tihti suurestierinevad. Tootja näeb sageli ennast olevat logistilise võrgustiku sõlmpunktis, hulgimüüja seevastu on tihti arvamusel, et tema on tootja ja jaemüüja vahel tähtsaim logistiline sõlmpunkt. Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna ta puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab seetõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustub nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog kujutab endast

Logistika → Logistika
111 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Hezbollah

omariikluse. Grupp hakkas täitma mitmeid operatsioone vastu Iisraeli ja USA eesmärke. Hezbollah on üha enam näidanud sõltumatust Iraanis ja Süürias ning on viimasel ajal hakanud mängima kahe valitsuse vahel, nii keeruline võimuvõitlus on tekkinud Liibanonis. Hizballah sõjaline struktuur, relvad. · Kõige olulisemad aspektid Hizballah's organiseerimine on suures osas sõltumatu, anda nooremaudiitoritele juhid ja puudumist logistilise rongiga. Traditsiooniliselt, millest üks on kestev nõrkused Araabia sõjavägesid on võimetus junior liidreid haarama algatust ja teeb vajalikud otsused, sõltudest tellimuste kõrgematest käskudest. Nagu Kenneth Pol-Hizballah's taktikalisel liidril mitte ainult vabaduses teha kiireid otsuseid, mis lahinguväljal, kuid tegid seda teatavasti pädevuses. · Aasta juuli sõja Hizballah kasutas erinevaid relva süsteeme. Mis puutub

Sõjandus → Riigikaitse
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Loodus ei andesta vigu

Maitsvat uhhaad kalasõpradele. Viimastel aastakümnetel on hakanud levima trend, kus silma pilgutamata ehitatakse metsade asemele luksuslikke elamurajooni, seejuures Maa ,,kopsud" hävitatakse. Populaarsem, kui metsa asustamine, on siiski rannajoone täisehitamine. Sellega likvideeritakse lindude pesitsusalad ning merevee saastamise võimalus on ka oluliselt tõenäolisem. Mitmeid miljoneid tonne süsihappegaasi paisatakse õhku eelkõige logistilise tegevuse ning tööstustega. Süsihappegaasi problemaatika on tänaseks paisunud globaalseks mõistatuseks. Keegi ei soostu maksimaalselt vähendama süsihappegaasi õhkupaiskamise kvooti ja hetkeks tundubki, et juhtivad süsinikdioksiidi tootjad ei ole probleemi täit tõsidust mõistnud. Ent kliimamuutused on juba toimumas ning tagasipöördumatud protsessid käivitunud. Saame juba oma kodumaalgi näha, et suved ning kevaded on pikemaks veninud ning talved lühemaks ja lumevaesemaks muutunud.

Eesti keel → Eesti keel
28 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tarne-ja väärtusahel

täiesti uudsete tegutsemismudelitel loomise ja kasutuselevõtu. Traditsioonilisi toiminguid ja tegevusi väärtusahelas ei jälgita ja kontrollita üksnes oma ettevõttes. Väärtusahela konkurentsivõimet mõjutavad tugevalt nii hankijad kui ka kliendid. Väärtusahelas nimetatakse hankijaid sageli ülavooks ja klientide allvooks. Väärtusahela lülide ehk liikmete nägemused kogu ahelast ja ahela erinevate lülide rollist on tihti suuresti erinevad. Tootja näeb sageli ennast olevat logistilise võrgustiku sõlmpunktis, hulgimüüja on see vastu tihti arvamusel, et tema tootja ja jaemüüja vahel tähtsaim logistiline sõlmpunkt. Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna tema puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab setõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustab nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega

Logistika → Logistika
93 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

A GIS-based analysis and prediction of land-use change in a coastal tourism destination area

ennustati võimalikke maakasutuse muutusi aastateks 1997-2010. Uurimus teostati 4107st muutujuast väljavalitud 20 muutuja põhjal. Tulemused ja järeldused Antud uurimusest järeldati, et kasutades GIS programme koos ehituslubade ja katastriüksuste andmetega Murrells Inlet piirkonnast, annavad need kehtivat teavet maakasutuse muutuste kohta antud uurimisalas. See aitab edukalt ennustada 89% elamumaa muutusi ja 65% ärimaa maakasutuse muutuseid. Üleüldiselt saab väljatöötatud logistilise regressiooni mudeliga ennustada maakasutuse muutuseid 90% täpsusega. Leiti ka, et uuringul on mõningaid piiranguid, mis on tingitud andmete limiteeritusest ja maatüki omadustest. Järgnevatelt joonistelt (Joonis 1) on näha väljatöötatud uurimismeetodiga tehtud maakasutust aastatel 1981 ja 1996 ning ennustatud maakasutuse muutuseid aastateks 1997-2010. 4 Joonis 1

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkond
11 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Logistika eksam I kordamiseks

LOGISTIKA EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED 1) 7Õ reegel Klienditeenindust peetakse logistiliste süsteemide üheks kõige tähtsamaks komponendiks. Klienditeenindus kui 7 Õ reegel: Õige toode Õiges koguses Õiges seisukorras Õiges kohas Õigele kliendile Õige ajal Õige hinnaga 2) Virtuaalne tarneahel Virtuaalse logistika puhul ei pruugi materjali- ja infovood omavahel seotud olla. Tarneahela lülid on üksteisest geograafiliselt ja ajaliselt eraldatud. Ressursside juhtimine ja kontroll toimub elektrooniliselt internetilahenduste kaudu. See tähendab, et selleks ei pea ise füüsiliselt kohal olema. Virtuaalsel tarneahelal on kolm põhitunnust: Töötajad asuvad paljudes eri paikades Struktuur muutub kiiresti Paljusid funktsioone täidavad partnerid NT: Kõnekeskused (call centres) võtavad vastu tellimused, esitavad arved ja võtavad vastu makseülekanded. Samas asub kõnekeskus kontoritest, tootmisüksustest või ladudest erinevas koha...

Logistika → Logistika
140 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

MIS ON LOGISTIKA?

kontseptsiooni strateegilises planeerimises ja praktilises juhtimistegevuses sellised suurfirmad nagu IBM, General Motors, Toyota, Volvo, Elektrolux, Johnson and Johnson, CocaCola, ASG, General Foods. Edukate firmade logistiline protsess erineb tavapärasest selle poolest, et protsessi kaasatakse peale firma personali ka strateegilised koostööpartnerid (hankijad, vahendajad, transportijad jne.) Logistilise tarneahela I arenguetapp 19601980. Hajutatud tegevus Eksisteeris tootmiskeskne mõtteviis. Logistikat käsitleti põhiliselt tootmisettevõtte transpordi ja laokulude vähendamise vahendina. Peamiseks teguriks tootmiskulude vähendamisel sai transporditehnika tormiline areng. Alates 1970.a. koondus tähelepanu turunduse arendamisele ning 1980.a. ka jaotuslogistika majanduskäsitlemisele valmistoodangu toimetamisel tarbijale.

Logistika → Baaslogistika
20 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Rahvusvahelise ettevõtte iseloomustus: Fujifilm

valmistatakse praegu fotopaberit. Fuji fotopaberid on ühed hinnatuimad maailmas. (Fujifilm Europe) Fujifilmi peakontor asub Jaapanis, Tokyos. Põhiline arenduspool Fujifilmis on koondunud Jaapani pealinna, kus on lisaks peakontorile veel ka suur Uurimis- ja Arenduskeskus. Paiknevad Tokyo n-ö tehnopolis. Tootmine on lisaks Jaapanile ka Ameerikas, Euroopas ja mandri-Aasias. Tehased on enamjaolt paigutunud linnadest väljapoole, rannikule või hea logistilise asukohaga piirkondadesse, kuna filmi tootmiseks vajaminevaid kemikaale (toorainet, ka hõbedat) oli vaja pidevalt sisse vedada. Filmi tootmiseks vajalik kemikaalide olemasolu on nüüdsest vähem tähtis, kuna tehased toodavad nüüd põhiliselt elektroonilisi seadmeid. Keemiavaldkonnas on aga jätkuvalt tootmises fotopaber. Erinevalt arendusvaldkonnast töötavad Fujifilmi tehastes enamasti lihttöölised, kelle ülesandeks on erinevate elektrooniliste seadmete (fotoaparaadid, printerid)

Geograafia → Ühiskonnageograafia
5 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Nägemus logistika valdkonna arengust ja tulevasest elukutsest

alal, on pigem olulised praktilised kogemused. Logistik tegeleb ettevõte logistikale lisaks ka laotööga ja transpordi korraldamisega. Muidugi oleneb kõik ettevõtte omadustest. Logistik töötab klientide ja tarnijatega. Ta valmistab ette dokumente, koostab registreid ning süstematiseerib dokumente. Korraldab transporditeenuseid ja sellega seonduvat ning tihe koostöö toimub ka müügiosakonnaga. Koos prognoositakse oste. Väga oluline on tegelikult matemaatiline logistika. Logistiku logistilise töö eesmärk on kindlasti see, et õige toode oleks õiges koguses, õigel ajal, õiges kohas, õige hinnaga ning õige kliendi käsutuses. Sellest kõigest tuleneb ka kvaliteeditase, mis näitab ettevõtte kvaliteeti ning ka logistiku töö kvaliteeti. (2) Inimesed ja tehnoloogia on piisavalt arenenud, et nii mõnedki tegevused logistika alal on lihtsamad võrreldes varasemaga. Näiteks tehnoloogia poole pealt on inimestel arvutites ja

Logistika → Logistika alused
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ärilogistika Kontrolltöö küsimused

d) tänapäev ­ toit, auto, õhutransport, meretransport, laskemoon 4) logistika strateegia eesmärgid ? - raha tegemine - raha säästmine - ettevõtte olemasolu turvamine, et ei läheks pankrotti. - ressursside optimaalne kasutamine 5) Logistika arenguetapid. mis mõjutasid logistika arengut. a) hajutatud tegevus ­ alates 1960- 1980 ( logistiline evolutsioon, tootmiskeskne mõtteviis, transporditehnika areng ) b) osaline integratsioon ­ logistilise turunduskeskne etapp logistika arengut mõjutasid : - tarbijate nõudluse muutus - ringluskulude surve tootmiskuludele - infotehnoloogia areng - muutused varude formeerumise strateegias - militaarkogemuste mõju 6) millised on logistilised tegevused? Nõudluse prognoos, ostmine, turuuuring, tootmine, toorme ladustamine, materjali käsitlemine, pakkimine, toodangu ladustamine, veo planeerimine, tellimuste käsitlemine, transort, klienditeenindus 7) millise valdkonnaga ühildub/seondub logstika

Logistika → Ärilogistika
221 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Tarneahela juhtimine

· Logistika juhtimine ­ tarneketi juhtimise see osa, mis planeerib, realiseerib ja kontrollib kaupade, teenuste ja nendega seotud infovoo edasi- ja tagasisuunalise liikumise ning ladustamise tasuvust ja tõhusust lähte- ja tarbimiskoha vahel klientide vajaduste rahuldamiseks. · Tarneketi juhtimine ­ hõlmab kõiki tarnimises ja hankimises sisalduvate tegevuste planeerimist ja juhtimist, muudatusi ning kõiki logistilise juhtimise tegevusi. Väga tähtis on seejuures koostöö osapooltega ja tegevuste koordineerimine. Tarneketi osapoolteks võivad olla tarnijad, vahendajad, kolmana poole teenusepakkujad ja kliendid Sisuliselt integreeritakse tarneketi juhtimisel pakkumine ja nõudlus nii ettevõtte sees kui ka ettevõtete vahel. 2. Logistikas on kasutusel väärtusahela mõiste, mis tähendab, et toodete voo

Haldus → Tarneahela juhtimine
186 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Eriala sõnastik

Avalik ladu on enamasti teenusepakkuja ladu, kes pakub laoteenuseid rohkem kui ühele kliendile Aviis - teatekiri B Bilanss on raamatupidamisaruanne, mis kajastab teatud kuupäeva seisuga raamatupidamiskohuslase finantsseisundit Börs on institutsioon, mis pakub kauplemiskeskkonda investoritele, emitentidele ja väärtpaberivahendajatele (börsimaakler) ja teistele väärtpaberituru osalistele tegeleda aktsiate ja teiste väärtpaberitega kauplemisega C Cross-docking (Cross-docking) - logistilise tegutsemise meetod/ tegutsemiskontseptsioon, mille puhul toimuvad järjestikku saadetiste sorteerimine ja konsolideerimine D Defitsiit - toodete nappus, vähesus Defekt - viga, rike dividend - toob tulu ettevõttele E Efektiivsus ehk tõhusus on kategooria, mis iseloomustab logistikas seda, millise ressursikuluga vajalik tulemus saavutatakse F Fikseerima - kindlaks määrama, kinnistama, üles märkima, registreerima Finantseerima - rahaliste vahenditega tagastiseta varustama H

Logistika → Laomajandus
114 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun