Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"lippi" - 51 õppematerjali

Lippi

Kasutaja: Lippi

Faile: 0
thumbnail
32
odp

FILIPPO LIPPI

FILIPPO LIPPI ANNA-MARIA OTSA ELULUGU • Itaalia maalikunstnik • Sündis teatavasti aastal 1406 Firenzes ja suri 8. oktoobril 1469 Spoletos • Tema isa oli vaene lihunik ning ema suri sünnitusel, last kasvatas edasi tädi • Koolis käis ta karmeliitide kloostris, kus aastal 1425 ordineeriti preestriks(oli seal aastani 1432) • Giorgio Vasari kirjutas teoses "Kunstnike elulood" Lippi kohta: «Õppimise asemel veetis ta kogu oma aja piltide kritseldamisega nii enda kui teiste raamatutesse.» • • • • • 1452 määrati ta Firenze Maarja Magdaleena nunnakoostri kaplaniks(vaimulik,kes töötab väljaspool kirikut) • Ta teenis küll palju raha, aga oli ikka vaene • Vasari mainib tema vangilangemist berberi piraatide kätte ja tema orjust Põhja-Aafrikas, millest portreede joonistamise oskus tal vabaneda aitas, aga dokumente

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kahe renessanssi kunstiteose võrdlus

Raffael ,,Ateena kool" 16.sajand (1510-1511) Maal- Fresko Filippino Lippi ,,Tarkade imetlemine" 15.sajand Maal- Õlimaal lõuendil Kahe maali võrdlus: Raffaeli ,,Ateena kool" kujutab suurt avatud koda või saali, kus tegutsevad toogades kreeklased. Nad seisavad, räägivad, vestlevad ja vaidlevad omavahel, mõtisklevad, õpetavad, puhkavad ja uurivad. Saal kus nad viibivad, on dekoreeritud skulptuuridega, mis on paigutatud saali seintesse uuristatud avaustega. Sein on samuti kaunistatud, sellesse uuristatud sammastega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli pärisnimega Alessandro di Mariano Filipepi on sündinud 1. märtsil 1445. aastal Firenzes. Sandro oli pere neljas laps. Botticellil oli juba noorena silmapaistev maalimis anne. 15.sajandi lõpul oli ta juba kuulus Firenze vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma teoste tegelasi antiikmütoloogiast. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane. Tema juures õpilaseks oli tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastal avas ta oma töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. 1480. aastal kutsus paavst Sixtus IV Botticelli Rooma, kus ta kõrvuti rea teiste silmapaistvate tolle aja meistritega (Ghirlandajo, Signorelli, Perugino jt) teostas mõned freskod Vatikani lossi kabelis. Botticelli kirikupildid on hoopis sügavama usulise põhitooniga kui tema

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sandro Botticelli

HALJALA GÜMNAASIUM 11. KLASS NIMI SANDRO BOTTICELLI Referaat Haljala 2010 SANDRO BOTTICELLI FAKTE ELUAEG: 1445-1510 Filippo Lippi õpilane Sandro Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchiolt ja Antonio del Pollaiuololt. Tema luulelistes teostes on graatsiat ja mahedust, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda olulisemaks õpilaseks sai hiljem Filippo Lippi poeg Filipino Lippi.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli 1445- 1510 Sandro Botticelli on sündinud u. 1445 aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Seal registreeriti ta Alessandrona, parkal di Mariano dei Filipepi pojana. Sandro oli pere neljas laps. Hüüdnime Botticelli (väike vaat, tünn) pani talle vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Sandro Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchio 'lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda olulisimaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570. aastaks oli ta avanud koos abilistega töökoja. Ta veetis suurema osa oma elust töötades Firenze suuremate perekondade heaks. Üheks tuntumaks oli Lorenzo de' Medici õukond, maalides seal mitu tuntud portreed

Kirjandus → Kirjandus
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Renessanssi kunstnik Sandro Botticelli

Sandro Botticelli oli 15. sajandi lõpu Firenze vararenessanssi maalikuntsnik. Pärisnimega Alessandro di Mariano Filipepi sündis 1. märts 1445. aastal jõuka linnaeluniku Marino dei Filipepi pojana. Alessandro oli peres neljas laps. ,,Botticelli", mis tähendab väikest vaati või tünni - niisuguse hüüdnimega narriti tema paksuvõitu vanemat venda, kuid Alessandro võtis selle oma kuntnikunimeks. Õppimis maalikunsti muga Filippo Lippi juures, kellelt ta sai just seda kirglikust heldimapanevates motiiv kujundustes, mis eristavad Lippi ajaloolisi pilte. Hiljem töötas kuulsa skulptori Verrocchio juures, kust on saadud ka teisi mõjutusi. Bottiselli luuleliste teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid nin liigutuste sujuvust. Tema enda olulisemaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. 1460. aastal asutab enda töökoda

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sandro Botticelli

Sandro Botticelli Andmeid Sandro Botticelli, täisnimega Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi, elu kohta on vähe, kuid on teada, et temast sai õpilane siis, kui ta oli umbes 14 aastat vana. See näitab, et ta on saanud põhjalikuma hariduse kui teised renessanssi kunstnikud. Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. Ta oli Filippo Lippi õpilane. 1570 aastaks oli ta koos abilistega töökoja avanud. Ta töötas Firenze suuremate perekondade heaks, neist tuntuimaks oli Loerenzo de Medici õukond. Seal maalis ta kuulsad portreed ,, Giuliano de Medici" ja ,,Imeline Madonna". Botticellil tuli kõige paremini välja tahvelmaalide tegemine. Ta armastas ümarformaati. Tema parimad saavutused on ,,Maarja kroonimine" ja ,,Trooniv Madonna". Ümarformaafis piltidest on ilusaim ,,Manificat". 1480

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Sandro Botticelli

märtsil 1444. või 1445. aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Sünnijärgne registreeritud nimi oli tal Alessandro di Mariano Filipepi. Sandro oli neljas laps. Hüüdnime Botticelli, mis tähendab väikest vaati või tünni, pani Sandrole tema vend ning see sobis noorele kunstnikule suurepäraselt. Sandro Botticelli on itaalia vararenessanssi maalikunstnik. Ta oli üks omapärasemaid ja geniaalsemaid renessanssi meistreid ning ta õppis Filippo Lippi käe all, kuid sai mõjutusi ka Verrocchio´lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Tema enda tähtsaimaks õpilaseks sai hiljem Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Botticelli maalis eelkõige Medicite perekonnale portreid, altarimaale, allegooriaid ja vimpleid. Aastatel 1481 - 1482 töötas ta Sixtuse kabelis. 1490. aastal valmistas ta rea illustratsioone Dante "Jumaliku komöödia" jaoks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessansi maalikunst

1.massaccio 'püha kolmainsus' 2.'aadama ja eeva väljaajamine paradiisist' 3.Francesca 'urbino hertsogipaari portree' 4.'seeba kuninganna saalomoni ees' 5.Angelico 'maarja kuulutus' 6.filippo lippi 'madonna kristuslapsega ja kahe ingliga' 7.boticelli 'veenuse sõnd' 9.'kevad' 8.mantegna 'surnud kristus' 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Botticelli

Botticelli Elulugu · Pärisnimi Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi · Sündis 1445 · Hüüdnimi Boticelli(väikesed tünnid) · Kullassepa õpipoiss · Filippo Lippi õpilane elulugu · 1470. aastaks oli avanud töökoja · Töötas Medicite õukonnas · Rooma · Maeti 1510 Tööde iseloomulikud omadused Vähene ruumisügavus Graatsiline joon Valgus ja vari Mütoloogilised stseenid Kevad(La Primavera) Armastusjumalanna Kolm graatsiat Iseloomulik stiil Venuse sünd Kõige tuntum Tuulejumal Aastaaegade jumal harmoonia Mars ja Venus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Sandro Botticelli

8.Kasutatud kirjandus:.......................................................................................11 Lisad:............................................................................................................12 1. Sissejuhatus Sandro Botticelli on Itaalia vararenessansi maalikunstnik. Üks omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansiaegseid meistreid. Ta oli ka Filippo Lippi õpilane. Tema luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust, kuid on saanud ka mõjutusi Verrocchio`lt. Tema enda olulisemaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Antud teema on valitud kuna autoril oli soov teada saada tuntud Itaalia kunstniku Sanrdo Botticelli elust ja loomingust. Referaat koosneb kunstniku eluloost ja loomingust ning ka selle aja ühiskonna mõjutustest.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Renessanssi teoste iseloomustus

Rolini kingitus Autuni katedraalile. samasuguse figuuripaigutuse, linnavaate ja kirju põranda mustriga maal oli ka Rogier van der Weydenil, mõlemad olid Burgundia hertsogi õukonnas. ,,Veenuse sünd" Sandro Botticelli Sandro Botticelli on sündinud u. 1445 aastal Ognissanti vallas Firenzes, Itaalias. Botticelli oli itaalia vararenessansi maalikunstnik. See omapärasemaid, sügavamaid ja geniaalsemaid renessansi meistreid oli Filippo Lippi õpilane, kuid on saanud mõjutusi ka Verrocchio 'lt. Botticelli luulelistes teostes on mahedust ja graatsiat, kauneid hingestatud nägusid ning liigutuste sujuvust. Botticelli maalidelt on selgesti välja loetav renessansiajastu naise iluideaal. Tema oli esimene, kelle madonnad pole enam ebamaised olendid, vaid tõelised Firenze naised, Jeesus ja Ristija Johannes aga tavalised noorukid. Tema enda olulisimaks õpilaseks sai hiljem tema õpetaja Filippo Lippi poeg Filipino Lippi. Juba 1570

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessanss

Medicitele Eeskujuks Vana-Rooma kujud. Individuaalsuse ja psühholoogia edasiandmine. Vaba figuur. Ratsamonumendid. Medalikunst. 1. RELJEEFID a. Pronksuksed Ghiberti, Firenze toomkirikul. 2. VABAKUJUD a. Donatello ­ Taavet, Grattemelata ratsamonument b. Verocchio ­ Taavet, Coleoni ratsamonument MAALIKUNST Lähtuti loodusest. Perspektiivi kujutamine. Valgus, vari. Koolkonna kujunemine. Simone Martini Fra Filippo Lippi Anobua Mantegno Paolo Uccello Fra Angelo Sandra Botticelli ,,Veenuse sünd", ,,Primavera" PALAZO - nelinurkne siseõuega hoone

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Lühikokkuvõte kunstnikest

renessansiajastu ratsafiguur. Ratsanik ja hobune moodustavad terviku, ratsaniku figuur mõjub imposantselt, teos on ilmekas ja suurejooneline. MASACCIO (1401-1428) · Vararenessansi maalikunsti rajajaks tuleb pidada just Masacciot. Esimene uuendusliku, realistliku suuna meister. · Tema tähtsaimaks tööks on freskod karmeliitide kiriku juures olevas Barnacci kabelis Firenzes. Freskod jäid kunstniku surma tõttu pooleli, need lõpetas hiljem Filippino Lippi. Freskod kujutavad stseene Peetruse elust ning pattulangemisest ja paradiisist väljaajamisest. MASACCIO (1401-1428) · Iseloomulik tema loomingule on: · - ruumi ja figuuride loomutruu kujutamine · - valitseb täiuslikult joonperspektiivi · - valguse ja varju loogiline jaotus ja modelleerimine · - psühholoogilised aspektid ­ sügav seesmine tõde, ilmekad tüübid · - käsitluslaad on jõuline, rahulik, suurejooneline, meisterlik karakteriseerimisvõime.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

Palazzo Medici Veneetsia linnulennult Strozzi Maalikunst: Masaccio. Paradiisist Fra Angelico. Maarja kuulutus Fra Filippo Lippi. Maarja väljaajamine lapsega Uccello. San Romano lahing Uccello. San Romano lahing della Francesca. Urbino

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sandro Botticelli referatiivne uurimus

aastate alguses tellis paavst Sixtus IV Firenze kunstnikelt seinamaalingud äsjavalminud Vatikani Sixtuse kabeli jaoks. Peakunstnikuks seal oli Perugino, kellega koos töötasid selle tellimuse juures firenzlased Botticelli, Ghirlandaio ja Cosimo Rosselli. Peale õpinguid (u 1460.aastatel) koos Filippo Lippiga hakkasid tema maalide naisenäod ta kunstnikukarjääri lõpuni sarnanema Filippo omadega. Filippo Lippi poeg Filippino Lippi õppis maalimist Botticelli stuudios. 15.saj lõpu poole avaldas Madalmaade maalikunst Firenze portreemaalile arvestatavat mõju, kuid naturalism oli harva nii julge nagu Botticelli freskodel portreed ja portree- tahvelmaalidel, kus portreteeritav oli tavaliselt kuni keskkohani ja taust oli kas ühevärviline või lihtne, peaaegu geomeetriline. Tema portreteeritavatel on samasugune mõtlik, kummituslik pilk nagu ta maalide väljamõeldud tegelastelgi.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanssi kordamiseks

korruste juures erinevalt töödeldud kive (mida kõrgemal seda peenemad ja puhtamad). Üks kuulsamaid palatsosid on Palazzo Medici. 10. Nimeta 3 vararenessansi kuulsamat skulptorit. Lorenzo Ghiberti, Donatello, Andrea del Verrocchio 11. Mille edasiandmisest olid huvitatud vararenessansi kunstnikud? Inimeste kordumatu individuaalsus ja nende võimalikult täpne kujutamine. 12. Nimeta paar kuulsamat maalikunstnikku vararenessansist. Masaccio, Fra Angelico, Filippo Lippi, Domenico Veneziano, Sandro Botticcelli 13. Kes oli Bramante ja millega ta on kunstiajalukku jälje jätnud? Arhitekt, kes on projekteerinud Rooma Peetri kiriku. 14. Mis on palladianism ja kellest see alguse sai? Palladianismi iseloomustab sammaste rohkus. Sai alguse Andrea Palladiost, kes püüdis matkida antiikarhitektuuri. Palladio ehitatud kirikud hakkasid meenutama antiiktempleid. 15. Kes oli kõrgrenessansi maalikunsti suurimaks esindajaks? Nimeta tema töid.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Firenze ja Toscana

neljaks osaks: Duomost põhja suunas Piazza San Marconi; Piazza della Signoria, Palazzo Vecchio ja Uffizi galerii juurest ida poole Piazza Santa Croceni; Mercato Nuovo juurest läänes Piazza Santa Maria Novellani; ning lõunas asuv Arno jõe vasakkallas Pitti palee ja Piazzale Michelangelo ümbruses. Tuntumad kunstnikud Firenze on Dante sünnilinn. Firenzes elasid kunstnikud Cimbaue, Giotto, Arnolfo, Andrea Pisano, Donatello, Brunelleschi, Masaccio, Filippo Lippi, Fra Angelico, Botticelli ja Paolo Uccello, kelle töid on säilinud Firenze arvukates muuseumites ja kirikutes tänaseni. Vana sild Vana sild on Firenze vanalinnas asuv üle Arno jõe ulatuv keskaegne sild, mis on täielikult säilinud oma algupärasel kujul. Silla peale on ehitatud majad, kus vanasti asusid kauplused, näiteks lihunikuärid. Tänapäeval müüakse sillal asuvates poodides ehteid ja suveniire. Raekoda

Geograafia → Geograafia
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kunstiajalugu - renessanss

teemade kõrvale tuleb portreekunst. Ka loodus olustikumaal. · Itaalia: Vararenessanss- sünnikoht oli Firenze ja alguses eristatakse kahte suunda. Üks on radikaalne realistlik suund, mis hülgas gooti elemente · Masaccio(1401-1428)- Ei tehta tihti Masolinoga vahet. Tema tähtsaimaks tööks on Prancacci kabeli kaunistamine Karmeliitide kloostri juures Firenzes. Seinamaalid jäid pooleli, lõpetas Filippo Lippi. Kõige kuulsam on maksulava stseen. Teine on kolmainsus- perspektiivikasutamine ja renessansile omane kolmnurkkompositsioon. · Masolino(u1383-1447)- Osad arvavad, et osad tööd Prancacci kabelis on tema tehtud. Tema töödes on gootilikke elemente, Püha Perekond ja Maarja kuulutus. · Omaette nähtused moodustasid problemaatikud, kes olid kunstnikud, kes püüdsid puht teaduslikult lahendada perspektiivi lühenduse ja valguse kujutamist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

Ratsanik Idealistlik suund. Pieta - püha, õnnistatud. 11. Fra (munk) Angelico, Bato Angelico - 1387-1435. Nõretavalt religioosne, kuldne, kiirgab, kujundatud nimbused, lokaaltoonid - varieeritud. Parim loodusekujutaja. Taevas ja pilved esimest korda välja joonistatud... Perspektiiv "puu otsas" SLAIDID Neitsi Maarja kroonimine Ilmutamine Jeesus ja Maria Magdaleena Püha Franciscuse tuleproov 4 12. Fra Filippo Lippi - 1406-1469, oli munk, ümarpilt, inimlikkuse tasand, lõi tugevalt plastilisi mullatoonis pilte. selge kompositsioon, perspektiivitaju, quattrocento (vararenessanss) Krakelüürid - praod värvikihis SLAIDID Madonna Jeesuse, Johannese ja ingliga (piparkoogitiivad). Nimbus vaevumärgatav, sinise ja pruuni tooniga. Augustinus - paremal oja, laps mängib. 13. Benozzo Gozzoli - 1420-1497, detailimeister, idealistlik, trecentole omane perspektiivi ja maastikukujutamine, freskomeister SLAIDID

Muusika → Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
3
doc

11.klass vararenessanss

Inimesed on enamasti kõik samal tasapinnal pildi esiplaanil ega ole taustaga (maastikuga) eriti seotud. Sellepärast nimetatakse varasemat vararenessanssi ,,primitiivseks" (võrreldes kõrgrenessanssiga). · Maalikunst - Fra Angelico "Maarja kuulutus", Sandro Botticelli (1445-1510) ,,Primavera", ,,Veenuse sünd" Andrea Mantegna (1431 ­ 1506) ,,Surnud Kristus" Filippo Lippi (u.1406 ­ 1469) ,,Madonna lapsega" · Arhitektuur - Filippo Brunelleschi (1377-1446) Firenze toomkirik (kavandatud kuppel toomkiriku nelitise kohale sai eeskujuks teistele itaalia arhitektidele. Kirik ise pärit gooti ajastust) Firenze hüljatud laste kodu San Lorenzo kirik Firenzes · Medicid ­ Firenze suurimad kunstitellijad · Skulptuur ­ Donatello (1386 ­ 1466) "Taavet"; "Gattamelata ratsamonument",

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Renessanssi maalikunst ja vara-renessanss Itaalias

jm. Töötati välja perspektiiviõpetus ja tihti maaliti loodud matemaatiliste reeglite järgi. Maalikunst oli 15. sajandil juhtiv kunstiliik. Erinevates Itaalia osades kujunesid välja erinevad koolkonnad. Fra Angelico (u 1388-1455) on meile meelde jäänud eelkõige selle poolest, et ta oli esimene kunstnik, kes hakkas pilvi maalima. Peamiselt maalis ta aga pühakupilte ja oli sügavalt usklik. Äramärkimist väärivad veel Filippo Lippi (u 1406-1469) ja Domenico Veneziano (u 1400-1461). 15. sajandi lõpupoole oli Firenzes suurimaks kunstnikuks Sandro Botticcelli (u 1445- 1510). Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma oma tööde tegelaskujusid antiikmütoloogiast. "Veenuse sünd" on maalitud legendist, mille järgi armastusjumalanna olevat sündinud merevahust. Maalil on kujutatud merekarbil alasti

Kultuur-Kunst → Kunst
57 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Renessanssiaegne kunst

sajandi lõpupoole oli Firenzes suurimaks kunstnikuks Sandro Botticcelli (u 1445-1510). Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma omatööde tegelaskujusid antiikmütoloogiast.Botticcelli öödes põimuvad tihti vararenessanss ja hilisgootika Kunstnikud üritasid väga detailselt edasi anda inimese kuju ja ka taust muutus 3 dimensioonilisemaks. Avastati tsentraalperspektiiv. Tähtsaimaks jäi siiski inimene ja teda ümbritsev loodus oli teisejärguline. Tegijad: Fra Angelico, Filippo Lippi, Domenico Venerziano, Bolticelli. Fresko kõrval hakati viljelema tahvelmaali. Veel tehti portree-ja altarimaale.Esimest korda võisime rääkida graafikast.Levinud oli vasegravüür. Madalmaades püüti inimest edasi anda nii nagu ta on ega püütud näidata teda ilusamana kui ta oli. Jan van Eych võttis kasutusele õlivärvid. Kunstnik oli siiani nagu käsitööline, teda ei hinnatud ega kutsutud sündmustele, nüüd aga hakati esimest korda kutsuma kunstnike

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Masaccio

Renessanss sai alguse Itaalias ning on periood 14.-17. sajandil väldanud kultuuriloos. Ajastut saab iseloomustada eemaldumisega religioonikesksetelt väärtustelt inimesekeskse maailmapildi suunas. Maalikunsti arenemine Itaalias oli XV sajandil väga intensiivne ja teiste kunstiliikide kõrval kõige iseseisvam. Maal tegi läbi keeruka arenemisprotsessi, mille tulemusena saavutati inimese, looduse ja esemete tõepärane kujutamine. Vararenessansi maalikunsti esimene väljapaistev esindaja oli Masaccio, kelle uuendused Masaccio, sünninimega Tommaso Cassai, mõnel pool märgitud ka Tommaso di Ser Giovanni di Mone, sündis 21. detsembril 1401. aastal. Masaccio oli esimene suursugune maalija vararenessansi ajastul. Tema freskod on kõige varasemased näited humanismist ning need olid kui eeskujuks hilisematele suurmeistritele. Masaccio ühines 1422. aastal maalikunstnike gildiga Firenzes, mis oli tol ajal üks jõukamaid linnu maailmas....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Domenico Veneziano

aastal, kui kiriku kooriruum lammutati Vasari poolt juhitud moderniseerimisprojekti käigus. 1454. aastal kutsuti Domenico koos Angelico ja Lippiga Perugia’sse. Taheti teada tema arvamust Bonfigli maalitud freskode kohta mis asusid Prioride kabelis(Chapel of the Priors). Domenico’t on mainitud ka Santa Trinita kiriku raamatupidamise väljamaksete registrs, kus on kirjas, et talle on tasutud konsultatsiooni eest Trinity altarimaali osas, mis on maalitud Pesellino ja Filippo Lippi poolt 1457. aastal. Kui 1457. aastal oli Domenico ikka veel sedavõrd tunnustatud, et kutsuti juhendama ja nõuandma selliste oluliste tööde juurde, võib oletada, et ta oli aktiivne kuni oma surmani, kuigi sellest perioodist pole säilinud ühtki tema tööd. Madonna lapsega ja pühakud (The Madonna and Child with Saints) c.1445 Tempera puidul 209 x 216 cm Galleria degli Uffizi, Firenze Töö on signeeritud ja dateeritud u 1445- Töö asus esialgselt Firenzes, kirikus nimega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Minu kõige tähtsamad kunstiajaloolised tarkused.

Viljandi Paalalinna Gümnaasium Minu kõige tähtsamad kunstiajaloolised tarkused. Annika Kangur 12c Viljandi 2009 RENESSANSS (MAALIKUNST) ITAALIA See on peamiselt 1516 sajandil. Renessanssi maalikunsti iseloomustab loodustunde tugevnemine ja realistliku looduslähedase käsitlusviisi lõplik võidulepääs. Maalikunstis rakendatakse kõiki perspektiivi ja anatoomia seadusi ning tähtsale kohale tõuseb portree ja skulptuur on jälle eraldi kunstiharu. Püüd reaalsuse poole valitseb eelkõige Itaalias ning sealt edasi teistesse LääneEuroopa maadesse. VARARENESSANSS ITAALIAS 15.saj. algus. Kõige enam meeldis renessanss sellepärast, et maalid olid kuidagi salapärased, loomulikud, müstilised ja uskumatud. Maalikunstis algas...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

Peruzzis Santa Croce kiriku juures Firenzes. 15. sajandi Itaalias on juhtivaks alaks maalikunst, freskomaali õitsenguaeg. MASACCIO (1401-1428) Vararenessansi maalikunsti rajajaks tuleb pidada just Masacciot. Esimene uuendusliku, realistliku suuna meister. Tema tähtsaimaks tööks on freskod karmeliitide kiriku juures olevas Barnacci kabelis Firenzes. Freskod jäid kunstniku surma tõttu pooleli, need lõpetas hiljem Filippino Lippi. Freskod kujutavad stseene Peetruse elust ning pattulangemisest ja paradiisist väljaajamisest. Iseloomulik tema loomingule on: - ruumi ja figuuride loomutruu kujutamine - valitseb täiuslikult joonperspektiivi - valguse ja varju loogiline jaotus ja modelleerimine - psühholoogilised aspektid ­ sügav seesmine tõde, ilmekad tüübid - käsitluslaad on jõuline, rahulik, suurejooneline, meisterlik karakteriseerimisvõime.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanssi sünd Itaalias

Kevad (Primavera). Fra Angelico. Maarja kuulutus. Fra Angelico. Vasakul Püha Laurentsius jagab vaestele almust, paremal Noli me tangere (Ära puuduta mind). Brancacci kabel Firenzes (Santa Maria del Carmine kirikus). Masaccio. Pearaha. Masaccio. Pearaha. Piero della Francesca. Kristuse ristimine. Piero della Francesca. Federico da Montelfeltro ja tema naise Battista Storza portreed. Andrea Mantegna. Püha Sebastian, paremal Surnud Kristus. Filippo Lippi. Madonna lapse ja kahe ingliga. Giovanni Bellini. San Zaccaria kiriku altarimaal. Giovanni Bellini. Doodzide portreed. Vasakul Leonardo Loredan (1501). Kõrgrenessanss Itaalias 16. sajandil GAG, Marju Liidja, 2005 Donato Bramante. Tempietto San Pietro in Montorio kloostri õuel Roomas (1502). Püha Peetri kiriku üldvaade Roomas. Varakristliku Püha Peetri basiilika läbilõige, selle kohale ehitatakse 16.saj. uus hoone. Peetri kiriku põhiplaan

Kultuur-Kunst → Kunst
124 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renessans

Püüdis seostada inimkeha kujutamist geomeetriliste vormidega. Loobus tumedatest varjudest. Figuurid mõjuda suursuguselt ja pidulikult näod on ilmekad. "Montefeltrote kaksikportree" kujutatud on hertsogipaari profiilis seismas. Pildi tagapõhja moodustavad fantaasia maastikud, mehe jõuline nägu ja puuriv pilk näitavad renessansi inimese tahte kindlust. Sandro BOTTICELLI 15 saj II poole tuntuim kunstnik, pärit Firenzest, õppis kullassepaks, maalimist alustas Filippo Lippi juures, tihedalt seotud Medicite õukonnaga. " Kevad La Primavera"2,03m x 3,14m. 14851487 maalitudpeetakse kunstiajaloo pöördepunktiks ja renessansi jõudmisesümboliks. Puudega piiratud aasale on kogunenud 9 inimest, keskel seisab Veenus, saatjaks poeg Amor, paremal serval läänetuulZephyros, kes jälitab nümf Clorist. Clorise ees seisab Zephyrose abikaasa Floraąmaalisümbol, kujutab kevadet. Maali on peidetud palju sümboleid. 1.

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanss

Kevad (Primavera). Fra Angelico. Maarja kuulutus. Fra Angelico. Vasakul Püha Laurentsius jagab vaestele almust, paremal Noli me tangere (Ära puuduta mind). Brancacci kabel Firenzes (Santa Maria del Carmine kirikus). Masaccio. Pearaha. Masaccio. Pearaha. Piero della Francesca. Kristuse ristimine. Piero della Francesca. Federico da Montelfeltro ja tema naise Battista Storza portreed. Andrea Mantegna. Püha Sebastian, paremal Surnud Kristus. Filippo Lippi. Madonna lapse ja kahe ingliga. Giovanni Bellini. San Zaccaria kiriku altarimaal. Giovanni Bellini. Doodzide portreed. Vasakul Leonardo Loredan (1501). Kõrgrenessanss Itaalias 16. sajandil GAG, Marju Liidja, 2005 Donato Bramante. Tempietto San Pietro in Montorio kloostri õuel Roomas (1502). Püha Peetri kiriku üldvaade Roomas. Varakristliku Püha Peetri basiilika läbilõige, selle kohale ehitatakse 16.saj. uus hoone. Peetri kiriku põhiplaan

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Rahvuslik liikumine Eestis

- 2299, 1879 a. - 3442, 1880 a. - 4584, 1881 a. üle 4500. "Sakala" vastu algatati nendel aastatel mitmeid kohtuprotsesse (6), põhjuseks peamiselt artiklid, mis käisid võimude pihta. Kohtuprotsesside tõttu suleti lehte mitu korda ( esimesel aastal ilmus ainult 10 kuud, 1879 aastal ainult 4 kuud). Kaastöötajaid ja kirja saatjaid oli lehel ohtralt: 900. Päris toimetuses töötavatest kaastöölistest võib ära nimetada M. Veske, A. Reinvaldi, H. Jürgensoni, J. Lippi, J. Weidemanni, J. Järvi, J. Kõrvi ja J. Kunderit. Carl Robert Jakobsonil ja tema ajalehel "SAKALA" oli väga suur populaarsus. Carl Robert Jakobsonil oli oma ajalehe idee juba 1870. aastate alguses. Aastal 1871 esitas ta taotluse ajalehe "Edasi" välja andmiseks Tallinnas, vastust aga ei tulnud ega tulnud. Vahepeal oli ta veel jõudnud esitada mitmeid taotlusi ajalehe välja andmiseks, kuid need kõik lükati tagasi. Siiski muutus olukord omakeelsete

Ajalugu → Eesti ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

kujutamise püüd, puhtad värvitoonid, õrn ja hele koloriit. Tugeva isiksuse ülistamine, Fra Filippo Lippi, Sandro Botticelli, Piero ideaalse inimese kujutamine. Freskomaal, tsentraalperspektiivi kasutuselevõtt, joonte della Francesca, Andrea Mantegna. liikumine horisontaalne. Tegelased selgete piirjoontega taustast eraldatud.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Leonardo da Vince

Usaldusväärseim neist asub Firenzes Uffizi galeriis, koopia teosest on maalinud ka Poggi, kuid kõige kuulsam on Rubensi tehtud koopia. See on tehtud siiski originaali nägemata, ainult vanemate koopiate järgi. "Kuningate kummardamine"(Lisa 2) ­ alustatud 1481. aastal. Maal, mille tellisid Scopetos asuva San Donato kloostri mungad oma kiriku altarimaaliks, jäi lõpetamata ja üle andmata ning sama süzeega asenduspildi maalis Filippino Lippi. "Daam hermeliiniga" ­ Cecilia Gallerani portree aastast 1483 "Leda" - Originaal on kaotsi läinud, tänapäeval on maal tuntud ainult koopiate kaudu. Leonardo skitseeris, võib-olla aga ka maalis kaks erinevat Ledat (seisva ja põlvitava). Seisvat Ledat kujutav maal asus XVI sajandist peale Prantsuse kuningate kollektsioonides, ent XVIII sajandil maal kadus. Seisvast Ledast on järgi 9. koopiat. Et Leonardo joonistas või maalis ka põlvitava Leda, seda tõestavad joonistused, mis säilivad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

Capella Peruzzis Santa Croce kiriku juures Firenzes. ● 15. sajandi Itaalias on juhtivaks alaks maalikunst, freskomaali õitsenguaeg. ● MASACCIO (1401-1428) ● Vararenessansi maalikunsti rajajaks tuleb pidada just Masacciot. Esimene uuendusliku, realistliku suuna meister. ● Tema tähtsaimaks tööks on freskod karmeliitide kiriku juures olevas Barnacci kabelis Firenzes. Freskod jäid kunstniku surma tõttu pooleli, need lõpetas hiljem Filippino Lippi. Freskod kujutavad stseene Peetruse elust ning pattulangemisest ja paradiisist väljaajamisest. ● Iseloomulik tema loomingule on: ruumi ja figuuride loomutruu kujutamine 14 valitseb täiuslikult joonperspektiivi valguse ja varju loogiline jaotus ja modelleerimine psühholoogilised aspektid – sügav seesmine tõde, ilmekad tüübid

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

Madalmaade vanasõnad, aastaaegade seeria FRA FILIPPO LIPPI - Kristuslapse GIORGIONE - Lamav Venus, kummardamine, Maarja kroonimine Kontsert vabas looduses, Äike SANDRO BOTTICELLI - Kevad, TIZIAN - Maarja taevaminek, Veenuse sünd, Magnificat Kristuse haudapanek, Flora, Urbino

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunst: Vara- ja kõrgrenesanss, barokk

Paradiisist välja aetavat Aadamat ja Eevat kujutab ta erinevates tasapindades asuvatena, nii et tekib ettekujutus ruumist. Ka valguse suunab ta figuurile ühelt küljelt, mis võimaldab kehadele ümaruse edasiandmist valguse ja varju abil. Töötati välja õpetus perspektiivist ning mõnikord valiti maalimiseks just selline objekt, kus oli võimalik demonstreerida perspektiiviseaduste kasutamise oskust. Firenzes töötas peale Masaccio veel FILIPPO LIPPI (1406-1461), kes maalis kaunivärvilisi pühakupilte. DOMENIKO VENEZIANO (1400-1461) freskodes on pildi ruum täpselt ja selgelt määratletud arhitektuurilise tausta abiga. PAOLO UCCELLO (1397-1475) ja PIERO della FRANCESCA (1416-1492) maalisid enamasti religioossetel teemadel, nad otsisid matemaatilisi seaduspärasusi ja katsetasid perspektiiviga, samuti hakkasid detailsemalt kujundama maastikulist fooni. 15. sajandi lõpupoole oli Firenzes suurimaks kunstnikuks SANDRO

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Leonardo da Vinci

" See on ,,universaalne valgus", mis nii meeldib 15. sajandi itaalia kunstnikele, mis ümbritseb kujusid ja maastikke liikumatus ajatus atmosfääris. Kuningate kummardamine San Donato a Scopeto kirikule oli esimene suurem töö, mille Leonardo ette võttis, kui ta oli pea 30 aastat vana. Mõned aastad varem, 1748, volitati ta tegema altariosa, San Bernardo kabelile Palazzo della Signorias. Leonardo viivitas, ja kirik pöördus noore kunstniku Filippino Lippi poole. Sellest sai Altar of the Eight of Pratica aastal 1485, asub praegu Uffizis. Kuningate kummardamine on ilmselt kõige julgem kompositsioon kõigist Leonardo töödest, isegi kui võrrelda tema hiliste maalidega, näiteks Madonna grotis oma püramiidse struktuuriga või Püha Õhtusöömaaeg oma range jagamine kolme. Nagu Longhi ütles Kuningate kummardamise kohta, on sellel ,,mitmesuunaline ja kiire ringlus" kujudest, mis ümbritsevad Püha Pere, millest tuleneb

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Leonardo Da Vinci ja Renessanss

Ilmselt just seal lõpetas ta ka oma viimase maali "Ristija Johannes", mis praegu asub Louvre'is ja mis on saanud kriitikat homoseksuaalse ja blasfeemse alatooni tõttu. Olulisemad ja kuulsamad teosed : Kuningate kummardamine- Maal, mille tellisid Scopetos asuva San Donato kloostri mungad oma kiriku altarimaaliks, jäi lõpetamata ja üle andmata ning sama süeega asenduspildi maalis Filippino Lippi. Püha õhtusöömaaeg- on üks kuulsaimaid Leonardo da Vinci maale, mis valmis aastatel 1495­1498. See on maalitud Milano Santa Maria delle Grazie kiriku söögisaali seinale. Kuna seda on sajandite jooksul mitu korda restaureeritud, on Leonardo originaalist säilinud ainult fresko kompositsioon ning mõned imepisikesed värvilaigukesed. Osaliselt on pildi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

11. klassi kunstiajalugu kokkuvõtva töölehena

kasutada matemaatilisi reegleid ning tundsid antiikkunsti, -kirjandust, -filosoofiat ja -mütoloogiat. 6. Nimeta renessaniaegne esimene suurmeister arhitektuuris? Millise matemaatilise mõiste ta lõi ja võttis arhitektuuris kasutusele? Filippo Brunelleschi, tsentraalperspektiivi 7. Kõige iseloomulikum ehitis Firenzes 15. sajandil? palazzo 8. 15. sajandi tuntud maalikunstnikud Itaalias. (nimeta kaks tuntumat teost ja autorit) Masaccio. Paradiisist väljaajamine Fra Filippo Lippi. Maarja lapsega Kõrgrenessanss Itaalias 16. sajandil 9. Milliseks kujunes kunstniku positsioon Itaalias 16. sajandil? 16.saj. hakati toonitama erinevust loomise ja lihtsalt millegi tegemise vahel. Kui varem oli peetud ainult Jumalat loojaks, siis nüüd hakati kasutama sama mõistet ka seoses geniaalsete kunstnikega ning viidati sellega kunstniku inspiratsiooni jumalikule päritolule või koguni tema enda jumalasarnasusele. 10. Kõrgrenessansi arhitektuur

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
148 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Leonardo da Vinci elulugu

Benois".Tänapäeval asub Peterburis, Ermitaazis. (Käsper, 1998) 1480. aastal maalitud ,,Püha Hieronymuses" väljendub Leonardo pehmete värviüleminekutega maalimislaad, mis oli sellel ajal ainulaadne maailmas.(Jilek, 1988) 2.1.2.Esimene Milano periood 1481. aastal alustas Scoptos asuva San Donato koostri munkade tellimusel maali ,,Kuningate kummardamist", mis jäi viimistlemata ja üle andmata. Sama maali tegi järgi Filippino Lippi. (Käsper, 1998) 6 1483-1486 maalis esimese variandi ,,Madonna kaljukoopas".Kriitikud arvavad, et teist maali Leonardo ei maalinud, välja arvatud ingli nägu.Ta laskis Ambrogio de Predisel esialgse pildi kopeerida ja ühtlasi mõned nõutud ,,vigade parandused" ära teha.Ja nõnda siis Predis hakkaski kopeerima ja maalis juurde nimbused ja ristid.Religioon oli nüüd rahuldatud

Kirjandus → Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

! Teine osa töödest on freskod San Clemente kiriku kabeli kaunistamiseks; Uccello ­ eelkõige lahingustseenid; San Romano lahing; teadusliku perspektiiviõpetuse rajaja; Veneziano ­ koloriidi probleemide uurija; helge ja elurõõmus värv, idealistliku suuna esindaja; Fra Anglico ­ ideal-konserv. suuna kuulsaim esindaja; sügav, usuline põhitoon; Maarja aroonimine, Maarja lapse ja inglitega; piltide tonaalsust isel. soe ja särav põhitoon; Fra Filippo Lippi ­ algeslt vaimulik, tugev usuline alatoon; Madonna lapse ja kahe ingliga; 15.saj lõpul pääsev reness. võidule, koolkondadevahelised erinevused kaovad; vara-ren. Firenze kunstnikud: Della Francesca, Ghirlandajo, del Castagno; üleminekuperioodil: Botticelli ­ võitis Medicite poolehoiu, mütoloogilised maalid: Kevad ja Veenuse sünd(õrnus, pehmus, lainetena langevad juuksed); kehad nagu õhus (ei toetunud pinnale); Roomas pidi tegema freskod Vatikani lossi Sixtuse kabelile; ümarjoon;

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

loomi, puid, ilmastikke jm. Töötati välja perspektiiviõpetus ja tihti maaliti loodud matemaatiliste reeglite järgi. Maalikunst oli 15. sajandil juhtiv kunstiliik. Erinevates Itaalia osades kujunesid välja erinevad koolkonnad. Fra Angelico (u 1388-1455) on meile meelde jäänud eelkõige selle poolest, et ta oli esimene kunstnik, kes hakkas pilvi maalima. Peamiselt maalis ta aga pühakupilte ja oli sügavalt usklik. Äramärkimist väärivad veel Filippo Lippi (u 1406-1469) ja Domenico Veneziano (u 1400-1461). 15. sajandi lõpupoole oli Firenzes suurimaks kunstnikuks Sandro Botticcelli (u 1445-1510). Ta oli esimesi kunstnikke, kes hakkas võtma oma tööde tegelaskujusid antiikmütoloogiast. "Veenuse sünd" on maalitud legendist, mille järgi armastusjumalanna olevat sündinud merevahust. Maalil on kujutatud merekarbil alasti seisvat jumalannat, kelle seesmine rahu, kehavormide harmoonia ja ilu on edasi antud erakordse loomulikkusega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Leonardo da Vinci

Loodud Verrocchio töökojas San Salvis asuva kloostri jaoks munkade tellimusel. Praegu asub Firenzes.  “Madonna lillega” (ka “Madonna Benois”) 1478 Praegu asub Peterburis, Ermitaaþis.  “Kuningate kummardamine” alustatud 1481 Maal, mille tellisid Scopetos asuva San Donato kloostri mungad oma kiriku altarimaaliks, jäi lõpetamata ja üle andmata ning sama süþeega asenduspildi maalis Filippino Lippi.  “Madonna kaljukoopas” 1483-1486 ja 1503-1508 Maalist on kaks varianti, mõlemad väga sarnased. Arvatakse, et Leonardo da Vinci ise maalis esimese, varasema maali ning aitas Ambrogio de Predisel luua teist samasugust.  “Püha õhtusöömaaeg” (1495-1498) See maal kujutab Piibli järgi Kristuse ja tema 12 jüngri koosviibimist, kus Kristus teatab, et nende hulgas on äraandja. Iga jünger reageerib õpetaja vapustavale teatele

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
14
doc

REFERAAT - Rahvuslik liikumine Eestis, Carl Robert Jakobson

- 2299, 1879 a. - 3442, 1880 a. - 4584, 1881 a. üle 4500. ,,Sakala" vastu algatati nendel aastatel mitmeid kohtuprotsesse (6), põhjuseks peamiselt artiklid, mis käisid võimude pihta. Kohtuprotsesside tõttu suleti lehte mitu korda ( esimesel aastal ilmus ainult 10 kuud, 1879 aastal ainult 4 kuud). Kaastöötajaid ja kirja saatjaid oli lehel ohtralt: 900. Päris toimetuses töötavatest kaastöölistest võib ära nimetada M. Veske, A. Reinvaldi, H. Jürgensoni, J. Lippi, J. Weidemanni, J. Järvi, J. Kõrvi ja J. Kunderit. Carl Robert Jakobsonil ja tema ajalehel ,,SAKALA" oli väga suur populaarsus. Carl Robert Jakobsonil oli oma ajalehe idee juba 1870. aastate alguses. Aastal 1871 esitas ta taotluse ajalehe ,,Edasi" välja andmiseks Tallinnas, vastust aga ei tulnud ega tulnud. Vahepeal oli ta veel jõudnud esitada mitmeid taotlusi ajalehe välja andmiseks, kuid need kõik lükati tagasi

Kirjandus → Kirjandus
124 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Leonardo da vinci

tellimusel. Praegu asub Firenzes. · "Madonna lillega" (ka "Madonna Benois") 1478 Praegu asub Peterburis, Ermitaais. · "Kuningate kummardamine" alustatud 1481 Maal, mille tellisid Scopetos asuva San Donato kloostri mungad oma kiriku altarimaaliks, jäi lõpetamata ja üle andmata ning sama süeega asenduspildi maalis Filippino Lippi. · "Madonna kaljukoopas" 1483-1486 ja 1503-1508 Maalist on kaks varianti, mõlemad väga sarnased. Arvatakse, et Leonardo da Vinci ise maalis esimese, varasema maali ning aitas Ambrogio de Predisel luua teist samasugust. 7 · "Püha õhtusöömaaeg" (1495-1498)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
109 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

kaob, pühakud hakkasid sarnanema kaasaegsete Giotto di Bondome ( 1266-1337) inimestega Fra Angelico (1400-1455) Maalikunst: piiblitegelastest püüti teha elavaid Fra Filippo Lippi ( 1406-1469) inimesi, tekib ettekujutus ruumist, valgus on Sandro Botticelli (1444/45-1510) suunatud figuuride ühele küljele, looduslähedus, Piero della Francesca ( 1410/20-1492) kolmemõõtmeline tegelikkus kahemõõtmelisel Andrea Mantegna (1431-1506)

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss

o Rode- tegutses peamiselt maalijana, nikerdatud altar, Niguliste kiriku altar MAALIKUNST: Tervikuna olid tulemused kõige hiilgavamad. Itaalia: Vararenessanss: Suunad: ) Idealistlik suund ­ jäädi truuks keskaja käsitlusele, olid konservatiivid. FRA ANGELICO (1400-1455) omas gooti pärast värvikäsitlust: kuldsära e. oreool peade kohal, kuulsaim töö ,,Maarja kroonimine". Kõik vägivaldne ja inetu oli talle võras. Oli tunda perspektiivi. ,,Madonna lapse ja inglitega". FRA FILIPPO LIPPI (1406-1469) oli algselt munk, kes oli saanud paavstilt mungatõotusest vabastuse. Kuulsaim töö on ,,Kristuse kummardamine", mida hinnati juba tema kaasajal. ,,Madonna lapse ja kahe ingliga", ,,Maarja kroonimine". 2)Radikaalne/realistlik suund ­ püüdis hüljata gooti traditsioone. MASACCIO (1401-1428) kelle töid ei eristata kaasaegse Masolino omadest. Täiesti uudne oli tema ruumi ja kehade loomutruu kujutamine. Valitses perspektiiv, oskas jaotada valgust ja varju

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Rahvuslik liikumine

- 2299, 1879 a. - 3442, 1880 a. - 4584, 1881 a. üle 4500. "Sakala" vastu algatati nendel aastatel mitmeid kohtuprotsesse (6), põhjuseks peamiselt artiklid, mis käisid võimude pihta. Kohtuprotsesside tõttu suleti lehte mitu korda ( esimesel aastal ilmus ainult 10 kuud, 1879 aastal ainult 4 kuud). Kaastöötajaid ja kirja saatjaid oli lehel ohtralt: 900. Päris toimetuses töötavatest kaastöölistest võib ära nimetada M. Veske, A. Reinvaldi, H. Jürgensoni, J. Lippi, J. Weidemanni, J. Järvi, J. Kõrvi ja J. Kunderit. Carl Robert Jakobsonil ja tema ajalehel "SAKALA" oli väga suur populaarsus. Carl Robert Jakobsonil oli oma ajalehe idee juba 1870. aastate alguses. Aastal 1871 esitas ta taotluse ajalehe "Edasi" välja andmiseks Tallinnas, vastust aga ei tulnud ega tulnud. Vahepeal oli ta veel jõudnud esitada mitmeid taotlusi ajalehe välja andmiseks, kuid need kõik lükati tagasi. Siiski muutus olukord omakeelsete

Ajalugu → Ajalugu
92 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eesti kultuur XVI sajandist tänapäevani

- 2299, 1879 a. - 3442, 1880 a. - 4584, 1881 a. üle 4500. "Sakala" vastu algatati nendel aastatel mitmeid kohtuprotsesse (6), põhjuseks peamiselt artiklid, mis käisid võimude pihta. Kohtuprotsesside tõttu suleti lehte mitu korda ( esimesel aastal ilmus ainult 10 kuud, 1879 aastal ainult 4 kuud). Kaastöötajaid ja kirja saatjaid oli lehel ohtralt: 900. Päris toimetuses töötavatest kaastöölistest võib ära nimetada M. Veske, A. Reinvaldi, H. Jürgensoni, J. Lippi, J. Weidemanni, J. Järvi, J. Kõrvi ja J. Kunderit. Carl Robert Jakobsonil ja tema ajalehel "SAKALA" oli väga suur populaarsus.Carl Robert Jakobsonil oli oma ajalehe idee juba 1870. aastate alguses. Aastal 1871 esitas ta taotluse ajalehe "Edasi" välja andmiseks Tallinnas, vastust aga ei tulnud ega tulnud. Vahepeal oli ta veel jõudnud esitada mitmeid taotlusi ajalehe välja andmiseks, kuid need kõik lükati tagasi.

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

Third level Fourth level Fifth level Beheading of Saint Cosmas and Saint Damian 1438-40 Tempera on wood, 36 x 46 cm Musée du Louvre, Paris Click to edit Master text styles Second level Third level Fra Filippo Lippi Fourth level Fifth level Madonna with the Child and two Angels 1465 Tempera on wood 95 x 62 cm Galleria degli Uffizi, Florence Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun