Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"liikumahakkamisel" - 10 õppematerjali

thumbnail
4
pdf

Autod Traktorid II labor 5

4 õhutakistus 2 2 A := 0.8 B H = 2.068 m Eestvaate pindala kg q := 1.202 f := 0.013 3 m := 0.85 asfalttee haardetegur 3. arvuta sõiduki kiirendus normaaltingimustel liikumisel rõhtsal asfaltteel a. Liikumahakkamisel P - Pw a= P = F v F = M g v km M F := M g = 14.421 kN i1 i2 1 M kg 0.3 = 10.077 = 869.35 km := 1.16 r m VH L F m a := = 6.324 km M 2 s b

Auto → Autod traktorid ii
38 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Koerad

Vanad koerad kannatavad ka sageli liigesehaiguste käes. Sageli on siin tegemist pöördumatute protsessidega ja ravimitega saab loomale vaid leevendust mitte aga tervist tagasi tuua. Oluline on koostöös loomaarstiga valida teie loomale sobivas doosis sobiv valuvaigisti (inimeste samalaadsed rohud reeglina ei sobi). Kui koer ei nuta, ei tähenda see sugugi, et ta valu ei kannata. Raskused ülestõusmisel, treppidest kõndimisel, liikumahakkamisel viitavad sellele, et teie loom vajab leevendust oma liigeseprobleemidele. Oluline on ka pidada koera kehakaal kontrolli all, tagada talle piisav ja stabiilne liikumine ning vältida tuleks järsku koormuse muutust. Vanade koerte hulgas on üsna palju pimedaid ilma, et omanik seda teaks. Kuna koeral on nägemine üsna teisejärguline haistmise ja kuulmise kõrval, siis saab ta tuttavas ümbruses väga hästi hakkama. Alles võõrasse

Loodus → Avamere kalur
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

blokeerub. Paigalseisva juhtratta labad muudavad õli liikumissuunda, rakendades niviisi turbiinrattale ja pumbarattale täiendavat pöördemomenti. Juhtratta sellise toimega seletubki hüdrotrafo (pöördemomendivmuunduri) pöördemomenti suurendav toime. Pöördemomendi muutuse suurus sõltub hüdrotrafo rataste mõõtmetest ja labade kujust. Turbiinratta ja pumbaratta pöördemomentide suhet nimetatakse trafoteguriks, mis on auto liikumahakkamisel umbes 1,8....2,5. Koormuse vähenedes pumba- ja turbiinrataste pöörlemissageduste erinevus väheneb (veotegur suureneb). Kuna õli tuleb juhtratta labadele järjest väiksema nurga all, siis väheneb ka tema poolt tekitav moment (trafotegur väheneb). Teatud hetkest alates hakkab turbiinrattalt saabuv õli paiskuma vastu juhtratta laba teisele kljele ja tõukama juhtratast turbiinrattaga samas suunas. Vabakäigu sidur avaneb ja hüdrotrafo töötab nüüd hüdrosidurina

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

EBV tööpõhimõte Mõnedel mudelitel on peasilindri esipiduriharu poolel rõhuandur, mille kaudu jälgib juhtplokk haru korrasolekut. Juhul kui tagarataste libisemine ületab lubatud piiri, suletakse pealevooluklapp ning peasilindri ja rattapidurite vaheline ühendus katkeb. Juhul kui libisemine ikkagi ei vähene, avatakse äravooluklapp ja rattasilindritest lastakse osa pidurivedelikku rõhuakudesse. Pumpa tööle ei rakendata! 3. EDS - Diferentsiaali lukustus Kuna libedal teel auto liikumahakkamisel, kui rattad hakkavad kaapima, tavaliselt pidurit ei vajutata, siis on EDS-i töölerakendamiseks vaja eraldi, rõhku tekitavat pumpa. EDS aitab libedal teel alustada liikumist. Sõidu alustamisel pidurdatakse kaapivat ratast ja pöördemoment siirdatakse läbi diferentsiaali teisele rattale. www.hmv-systems.fi EDS tööpõhimõte Piduripedaalile vajutamisel kandub rõhk peasilindrist hüdraulilisele ümberlülitusklapile ja klapp sulgub

Auto → Auto õpetus
130 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

Paigalseisva juhtratta labad muudavad õli liikumissuunda, rakendades niiviisi turbiinirattale ja pumbarattale täiendavat pöördemomenti. Juhtratta sellise toimega seletubki hüdrotrafo (pöördemomendi muunduri) pöördemomenti suurendav toime. Pöördemomendi muutuse suurus sõltub hüdrotrafo rataste mõõtmetest ja labade kujust. Turbiiniratta ja pumbaratta pöördemomentide suhet nimetatakse trafoteguriks, mis on auto liikumahakkamisel u. 1,8...2,5. Koormuse vähenedes pumba- ja turbiinirataste pöörlemissageduste erinevus väheneb (veotegur suureneb). Kuna õli tuleb juhtratta labadele järjest väiksema nurga all, siis väheneb ka tema poolt tekitatav moment (trafotegur väheneb). Teatud hetkest alates hakkab turbiinirattalt saabuv õli paiskuma vastu juhtratta laba teisele küljele ja tõukama juhtratast turbiinirattaga samas suunas. Vabakäigusidur avaneb ja hüdrotrafo töötab nüüd hüdrosidurina

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
8
docx

NEWTONI SEADUSED 1-OSA

Inertsust väljendavaks suuruseks on keha mass. Mida suurem on keha inertsus, seda suurem on keha mass ja seda aeglasemalt muudab keha kiirust. Seepärast on suure inertsusega kehade kiirust raskem muuta. Näiteks auto ja bussi kokkupõrkel nihkub peale kokkupõrget rohkem paigast auto, kuna see oli väiksema massiga. Kui kehal on väga suur mass, siis seda rohkem peame rakendama jõudu, et muuta tema liikumisekiirust ja/või suunda. Seisva sõiduki äkilisel liikumahakkamisel püüab inertsi tõttu keha säilitada oma paigalseisvat olekut ehk keha tahab jääda oma esialgsele kohale, mistõttu startivas sõiduvahendis nihkub keha tagasi. Liikuva sõiduki äkilisel pidurdamisel tahab keha inertsi tõttu oma liikumise kiirust säilitada, mistõttu sõiduvahendi pidurdamisel liigub keha edasi. Kui eirata ükskõik milliseid loodusseaduseid, siis võib see õnnetusi põhjustada. Massi saab mõõta kaalumise teel. Mass on kehas sisalduv ainehulk

Füüsika → Füüsika
13 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Automaatkäigukastid

Turbiiniratas Juhtratas ehk reaktor 11. Mis on hüdrotrafo juhtratta ülesanne? Paigalseisva juhtratta labad muudavad õli liikumissuunda, rakendades niiviisi turbiinirattale ja pumbarattale täiendavat pöördemomenti. Pöördemomendi muutuse suurus sõltub hüdrotrafo rataste mõõtmetest ja labade kujust. Turbiiniratta ja pumbaratta pöördemomentide suhet nimetatakse trafoteguriks ja auto liikumahakkamisel on see u. 1,8...2,5. 12. Mida tähendab "hüdrotrafo lülitushetk"? Koormuse vähenedes pumba- ja turbiinirataste pöörlemissageduste erinevus väheneb (veotegur suureneb. Teatud hetkest alates hakkab turbiinirattalt saabuv õli paiskuma vastu juhtratta laba teisele küljele ja tõukama juhtratast turbiinirattaga samas suunas. Vabakäigusidur avaneb ja hüdrotrafo töötab nüüd hüdrosidurina. Seda hetke (tavaliselt e = 0,8...0,9) nimetatakse lülitushetkeks. 13

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
115 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. Ülevaade automaatkäigukastidest 1.1Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: a) astmeteta, ehk CVT variaatorkastid; b) elektromehaanilise käiguvahetusega käigukastid; c) hüdraulilise käiguvahetuse ja planetaarülekannetega käigukastid. Automaatkäigukastide eeliseks on nende kasutamise mugavus ja suurem sõiduohutus. Autojuht väsib vähem ja ülekandearv muutub koos sõidutingimustega. Hüdrotrafo väldib mootori ja jõuülekande ülekoormamise. Automaatkäigukastide puuduseks võib pidada sidurite läbilibisemisest ja lisandunud elektrienergia vajadusest tin...

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Saetööstus

koondatava kimbu üks ots ratastele. Hooldusraie-ealises metsas lohistiga puitu koondades liigutakse hobusega süstikuliselt, koondatavad kimbud on 0,5...1 tm suurused. Materjal on eelnevalt käsitsi kimpudesse kokku kantud. Hobuse liikumiseks on puistusse raiutud kuni 1,5 m laiused koondamisrajad, mille vahekaugus on 8...10 meetrit. Koondamiskaugus on 40...50 meetrit. Lohisti asetatakse aluspuule pandud kimbu alla ning kinnitatakse ketid või rihmad, mis hobuse liikumahakkamisel tõmbuvad tihedalt ümber kimbu. Koondatud puit veetakse lattu või metsast välja traktori haagisel. Hobulohistiga töötamine on sarnane traktoriga käitatava koondamisvintsi või-kraanaga töötamise meetodile, tootlikkus on 4... 6 tm tunnis. 14. Traktorkokkuvedu ja selle tootlikkus (valemid) Esimene spetsiaalne kokkuveotraktor Eestis, samuti kogu endises N. Liidus, oli 1960.a. TDT-40. Tegemist oli diiselroomiktraktoriga, võimsusega 40 hj, käivitati kahetaktilise

Metsandus → Puiduteadus
18 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

auruvedur, mis enamiku rongidest lähtekohast sihtpunkti vedas. Auruvedurid olid ehituselt liht- sad, pakkudes suurt võimsust aurumasina madalate pöörete juures. Samas olid auruvedurid liialt rasked ja nende kiirendusvõime liikumahakkamisel väike. Enne liikumise alustamist ja vagunite ette haakimist oli vaja auruvedureid mitu tundi ette soojendada (kütta). Võrreldes diiselmootoriga on kolbaurumasina kasutegur suhteliselt madal. Kuigi auruvedur oli raskete rongide vedamisel sitke „tööloom“, ei sobinud see hästi manööverveduriks

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun