Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"liikmesriikidel" - 120 õppematerjali

liikmesriikidel on aga ka õigus kehtestada töötajate kaitseks rangemad nõuded (kontrollige oma riigi õigusaktidest, kas see on nii). Riskihindamine on tööohutuse ja töötervishoiu eduka juhtimise alus ning tööga seotud õnnetuste ja kutsehaiguste vähendamisel ülioluline.
thumbnail
10
doc

Raskeveokite maksustamine TTÜ

vedajaid iga-aastase maksuga, mille suurus ei sõltu infrastruktuuri kasutamise intensiivsusest. Eesti vedajad maksavad Eestis iga-aastast automaksu ja teistes riikides kasutustasu, teiste riikide vedajad maksavad küll koduriigis automaksu, aga Eestis kasutustasu ei maksa. Raskeveokimaksu laekus 2008. aastal 63 miljonit krooni. 7. juuni 2011a. Euroopa Parlamendi hääletusel anti lõplik heakskiit ettepanekule võtta vastu uued ELi eeskirjad, millega lubatakse liikmesriikidel maksustada raskeveokeid mitte üksnes taristukulude eest, nagu praegu kehtiv kord ette näeb, vaid nõuda ka lisatasu, mis kataks õhu- ja mürasaastekulud. Ühtlasi antakse heaks kiidetud eeskirjadega liikmesriikidele võimalus küsida kõrgemaid makse tipptundidel ja madalamaid tippkoormuse välisel ajal, et vähendada ummikuid ning liiklust paremini hallata. Kehtiva Eurovignette'i direktiivi läbivaatamine aitab liikmesriikidel paremini lahendada ka

Logistika → Transpordiökonoomika
31 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Euroopa Liidu eksami kordamisküsimuste vastused

a. välisasjade nõukogu). Pigem on see valitsustevaheline institutsioon, kuna koosneb liikmesriikide ministritest, kes kõik suuremal või väiksemal määral järgivad enda riigilt saadud juhiseid ja esindavad eelkõige enda riigi huve. 15. Kuidas toimub liikmesriikide huvide esindamine Euroopa Liidu otsustusprotsessis (märkus: siinkohal ei pea mõtlema ainult EL Nõukogu raames, vaid nt. kogu EL otsustusportsessi või eelnõu elutsükli jooksul)? Kas suurtel liikmesriikidel on Nõukogus rohkem võimu kui väikestel liikmesriikidel? (aruteluküsimus) Nt Eesti suudab Euroopa Liidu arengut tulemuslikult mõjutada siis, kui meil on olemas väga selged ja konkreetsed seisukohad, millele suudame leida ka teiste liikmesriikide toetuse. Sellesmõttes on muidugi suurriikidel kergem. Huvide esindamine toimub mitmel tasandil: a) valitsuse tasandil (valitsusasutused) – nt ministeeriumid töötavad välja Eesti seisukohad

Ühiskond → Poliitika
23 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

OPEC

· Eucador · Indoneesia · Iraak · Iraan · Katar · Kuveit · Liibüa · Nigeeria · Saudi-Araabia · Venezuela Tegevus OPEC-i liikmesriigid kooskõlastavad nafta toodangu poliitikat, et: *aidata stabiliseerida naftaturgu *aidata naftatootjatel saavutada korraliku hinnakasu nende investeerimistest. *kindlustada tarbijatele stabiilset nafta varude kättesaamist Eksport Päevane eksport OPEC liikmesriikidel: · Venezuela-9% · Araabia Ühendemiraadid-9% · Saudi-Araabia-32% · Indoneesia-4% · Iraan-12% · Iraak-7% · Alzeeria-2% · Kuveit-7% · Liibüa-5% · Nigeeria-10% · Katar-3% Globaalne soojenemine · Fosiilsete kütuste kasutamine tekitab suurel hulgal CO2-e ja muude kasvuhoonegaaside eraldumist · On tehtud ettepanek,et OPEC seaks kindlad tootmispiirid, et globaalset soojenemist leevendada Faktid

Geograafia → Geograafia
54 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Infoühiskond

Avaldab suurt mõju sotsiaalsetele, majanduslikele ja poliitilistele suhetele, muutub töö olemus ja ühiskonna struktuur. Möödunud kümnendi algul oli eelkõige infotehnoloogia ja kommunikatsioonivõrkude arendamine, nüüd on tähtsaks saanud infokirjaoskus ja võrgusisu. UNESCO ­ silmapaistev ülemaailmse infoühiskonna arengus (tegevus ­ õigused, vabadused, kaitse, arendamine, juurdepääsu tagamine infole). Euroopa Nõukogu soovitab liikmesriikidel infoühiskonna arendamisel lähtuda viiest põhimõttest: ligipääsu tagamine (avalikud internetipuntid); võrgusisu ja elektrooniliste teenuste arendamine paralleelselt traditsioonilistega; arvuti- ja infokirjaoskuse levitamine; avaliku ja erasektori koostöö soodustamine finantseerimisel ja teenuste arendamisel; monopoolsete ettevõtete tekkimise vältimine infoturul. Areneb pidevalt, keegi ei tea, milline näeb välja infoühiskond tulevikus.

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Euroopa Liidu majanduslik olemus

Euroopa Liidu majanduslik olemus Majanduspoliitika eesmärk Tagada püsiv majanduskasv Tagada suurem tööhõive Tagada paremad sotsiaaltagatised Ühtse turu ja suure kaubandusbloki kooskõlastamine Maastrichti kriteeriumid Nõuded, mille riik peab täitma enne kui ta saab ühineda euroalaga Inflatsioonikriteerium Intressikriteerium Vahetuskursi kriteerium Riigieelarve kriteerium Riigivõla kriteerium Inflatsioonikriteerium Hinnastabiilsus Tulutaseme ühtlustumisega kaasneb hinnakonvergents ehk hinnataseme ühtlustumine ELi riikide keskmise hinnatasemega Intressikriteerium Riigi suutlikus säilitada majanduse tasakaalulist arengut ka pikemas perspektiivis Arvestatakse eelarvekriteeriumi ühekordset täitmist, mis viitab eesolevatele võimalikele probleemidele Vahetuskursi kriteerium Vahetuskursi stabiilsus 16 15,9 15,8 15,7 15,6 ...

Politoloogia → Euroopa liidu üldkursus
120 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Arvamuslugu äripäeva artikli põhjal

pensionile 50 aastaselt teises 65selt, probleemideks on ka kolmandate riikide firmade konkureerimine EL-liidus, kus neile ei kehti liidusisesed seadused mis omakorda muudab EL-liidu sisesed firmad konkurentsivõimetuks. Arvan, et meil ei ole lihtne muuta teiste riikide toimimist, alustama peaks oma riigiga ja kiiremas korras tulekski võtta vaatluse alla erinevad maksesüsteemid ja seadused kolmandajärgu riikide suhtes. Paljudel liikmesriikidel on momendil riigivõla intress lähenemas 12% mis on väga suur. Näitena võib tuua Kreeka ja probleem aina süveneb, kuna igal aastal kulutatakse rohkem kui riigieelarvesse laekub. Hetkel on IMF laenupaketi võtnud vaid Kreeka ja Iirimaa kuid tundub, et seda teed läheb ka Portugal ja Hispaania. Nende riikide võlad suudetakse veel katta kuid kui abi läheb vaja veel Itaalial, mis ilmselt juhtub, siis on lood kehvad. Tegelikult on Euroopa liidus seisud väga kehvad ja osad riigid on maailma

Eesti keel → Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Millist mõju avaldab euro Eesti majandusele?

usaldusväärsuse tõusu välisinvestorite silmis. Kaob krooni devalveerimisoht, ettevõtjatel pole vaja enam investeerida kursiriski maandamisse ning inimestel on lihtsam reisida. Kahekümne seitsmest Euroopa Liidu liikmesriigist kuuluvad euroala liikmete hulka kuusteist. Senine areng on näidanud, et euroalaväliste riikide mõju Euroopa Liidu majanduspoliitikale on siiski väiksem kui euroala riikidel. Asutamislepingust tulenevalt on uutel liikmesriikidel kohustus liituda euroalaga. Nendest kaheksa on tänaseks liitunud ka vahetuskursisüsteemiga ERM2, milles osalemise ajal tuleb neil riikidel täita euroala liikmeks saamise eelduseks olevad Maastrichti kriteeriumid. Pärast majandus- ja rahaliidu täisliikmeks saamist ja euro kasutuselevõttu hakkavad rahandusministeeriumi esindajad osalema niinimetatud eurogrupi töös. Eurogrupp on kõiki EL majandus- ja rahandusministreid ühendava ECOFINi kitsam (euroala liikmesriikide) ring, kus ei tehta

Ühiskond → Ühiskond
33 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti ja rahvusvahelised organisatsioonid

Kõigi nimetatutega on Eesti ühinenud. 3)Euroopa Liit- loodi 1. novembril 1993 jõustunud Euroopa Liidu lepingu ehk Maastrichti lepinguga. Euroopa Liidu koostööst rääkides öeldakse, et see põhineb nn kolmel sambal: · varasemad koostöö vormid Euroopa ühendustest pluss majandus- ja rahaliidu reeglid; · ühine välis- ja julgeolekupoliitika; · koostöö sise- ja õigusküsimustes. Teise ja kolmanda samba puhul säilivad liikmesriikidel suveräänse otsustamise õigused, otsused võetakse vastu ühehäälsuse alusel. Maastrichti lepinguga võeti juurde ka mõned uued valdkonnad - tervishoiupoliitika, kultuuri ja tarbijakaitse vallas. 3) OSCE(Euroopa Julgeoleku- ja Koostööorganisatsioon)- Eesti ühines OSCE-ga 17. septembril 1991. Tegevuse põhivaldkonnaks on julgeolekualane koostöö riikide vahel. OSCE tegeleb lisaks traditsioonilistele inimõigustele ka vabade valimiste ja demokraatia kaitsega.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
154 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Eurosedelid ja -mündid

Euromündi rahvusliku külje kujunduse muutmine ei ole võimalik välja arvatud monarhiates iga 15. aasta tagant või monarhi vahetumise korral. Erandiks on mälestusmündid (commemorative coins), milleks on oluliste riiklike sündmuste puhul erilise kujunduse ja piiratud koguses ringlusse lastav käibemünt. Nimetud mälestusmünte võib iga riik ringlusesse lasta kord aastas. Müntide nimiväärtust näitav külg on kõikidel liikmesriikidel ühine, kuid müntide teine külg on rahvuslik ja igas riigis erinev. Vaatamata erinevale tagaküljele on kõik mündid seaduslikud maksevahendid kogu euroalal, nii ka Eesti mündid. Euro sularaha turvalisus Euro rahatähtedel on kasutatud arvukalt turvaelemente, mis teevad nende järeletegemise väga keeruliseks. Valeraha äratundmiseks on vaja uurida võimalikult paljusid endale teadaolevaid turvaelemente. 1)Katsu 2) Vaata 3)Kalluta

Majandus → Majandus
7 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Euroopa Liidu siseturuõiguse kaasuste kokkuvõtted II

käsitlevate liikmesriikide teatavate õigus- ja haldusnormide kooskõlastamise kohta ei keela liikmesriikidel võtta üldiste õigusnormide kohaselt, mis käsitlevad tarbijate kaitset eksitava reklaami eest, meetmeid reklaamija suhtes teisest liikmesriigist edastatava telereklaami tõttu, kui need meetmed ei takista iseenesest sellest teisest liikmesriikidest pärinevate telesaadete taasedastamist tema territooriumil. 2) EÜ asutamislepingu artiklit 30 tuleb tõlgendada nii, et see ei keela liikmesriikidel reklaamija vastu teisest liikmesriigist edastatava telereklaami tõttu oma õigusnormide alusel meetmeid võtta, välja arvatud juhul, kui need õigusnormid ei mõjuta õiguslikult ja faktiliselt ühtemoodi nii kodumaiste toodete kui ka teistest liikmesriikidest pärinevate toodete turustamist, ei ole ülekaaluka üldhuviga või mõne EÜ asutamislepingu artiklis 36 loetletud eesmärgi täitmisega seotud nõuete täitmiseks vajalikud, ei ole selle eesmärgiga

Õigus → Euroopa liidu õigus
114 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Riskihindamine

Riskihindamine Esiteks, on vaja alustada sellest, et mis on üldse riskihindamine. Riskihindamine tähendab töökohal esinevatest ohtudest tulenevate tööohutuse ja töötervishoiu riskide analüüsimist. Tööandjad on kohustatud tagama töötajate ohutuse ja tervishoiu kõikides tööga seotud küsimustes ja korraldama riskihindamise. Euroopa Liidu raamdirektiivis rõhutatakse riskihindamise olulisust ja sätestatakse üldnõuded, mida iga tööandja peab järgima. Liikmesriikidel on aga ka õigus kehtestada töötajate kaitseks rangemad nõuded (kontrollige oma riigi õigusaktidest, kas see on nii). Riskihindamine on tööohutuse ja töötervishoiu eduka juhtimise alus ning tööga seotud õnnetuste ja kutsehaiguste vähendamisel ülioluline. Tulemuslik riskihindamine võib parandada tööohutuse ja töötervishoiu taset ning ettevõtte äritulemusi üldiselt. Enamikule ettevõtetele peaks sobima lihtne viieastmeline lähenemine riskihindami...

Ergonoomika → Ergonoomika
97 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Nimetu

isikute vaba liikumist puudutav poliitika, mille tulemusena jäetakse kolmandasse sambasse politseikoostöö ja õigusalane kööstöö kriminaalasjades. 2) Luuakse vabadusel, turvalisusel ja õigusel rajanev ala. 3) Schengeni acquis viiakse Euroopa Liidu õiguse alla. 4) Euroopa Parlamendi kaasotsustamismenetlust laiendatakse tunduvalt. 5) Euroopa Parlamendi liikmete maksimaalseks arvuks fikseeritakse 700. 6) Antakse õiguslik alus osadel liikmesriikidel soovi korral luua tihedam koostöö, millega institutsionaliseeritakse eri kiirusega edasiliikuva ELi võimaldamine (st mõned liikmesriigid saavad koostööga kaugemale minna, kui ülejäänud, juhul, kui nad on selleks valmis ja ülejäänud veel ei ole). 7) Luuakse ühine välis- ja julgeolekupoliitika kõrge esindaja ametikoht, et esindada ühtselt ELi seisukohti. 8) Tehakse terve hulk redaktsioonilisi parandusi, mh antakse

Varia → Kategoriseerimata
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Euroopa Liit- võimaluste, aga ka piirangute ühendus

Euroopa Liit- võimaluste, aga ka piirangute ühendus Eesti kuulub juba mõnda aega Euroopa Liitu. Euroopa Liit kujutab endast mitmekeelset ja ­kultuurilist elukeskkonda, kus liikmesriikidel on palju võimalusi aga ka teatud piiranguid. Millised võimalused meil siis EL liikmesriigina on? Esiteks saame ilma oluliste piiranguteta reisida s.t. peaaegu kogu EL territooriumil saab reisida passi- ja piirikontrolli läbimata. Teiseks saame isiklikuks tarbimiseks ilma täiendavate maksudeta osta kaupa riigis, kus see on odavam. Seda lihtsustab ka see, et viieteistkümnes liikmesriigis on käibel ühisraha EURO, mis võimaldab ostjal hindu lihtsamini võrrelda

Ajalugu → Ajalugu
115 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Seadusandlus Euroopa Liidus

muudatused olemasolevatesse seadustesse sisse viima. Kõik tarbijakaitset käsitlevad Eesti õigusaktid on tänaseks harmoneeritud ning vastavad EL nõuetele. Tarbija suhetes ettevõtjaga ei saa aga viidata otseselt direktiivile, vaid peab tuginema juba vastavate muudatustega riiklikule seadusandlusele. Tarbijakaitset puudutavate direktiividega on kõikides liikmesriikides tagatud minimaalne kaitsetase, mida kõik EL riigid peavad tarbijale pakkuma. Samas on liikmesriikidel võimalus seada sisse direktiivist karmimaid tingimusi ning pakkuda tarbijale kõrgemat kaitsetaset. Siinkohal on ära toodud olulisemad tarbijakaitsealased direktiivid, mis sätestavad tarbijakaitse miinimumtaseme Euroopas. Samas tasub meeles pidada, et seadusandlus võib siiski riigiti pisut erineda. Источники: • http://www.consumer.ee/seadusandlu s / • õpik

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Dawesi plaan

Dawesi plaan: oli Ameerika Ühendriikide rahandustegelase ja poliitiku Charles Dawesi juhitud komisjoni koostatud plaan Saksamaalt Esimese maailmasõja sõjavõlgade kättesaamiseks. Aastail 1923­1924 tutvus komisjon Saksamaa majandusliku olukorraga ning tuli järeldusele, et Saksamaa ei suuda reparatsioone maksta. Komisjon pakkus välja Dawesi plaani, mis nägi ette reparatsioonimaksete tunduvat vähendamist ning Saksamaale laenuandmise ja investeeringute võimaldamist maa majanduse taastamiseks. Plaani toetas Suurbritannia ja lõpuks nõustus sellega ka Prantsusmaa. Dawesi plaan soodustas poliitilise olukorra stabiliseerumist Saksamaal ning võimaldas sakslastel alustada reparatsioonide regulaarset väljamaksmist. Briandi-Kelloggi pakt 1928: oli esimene rahvusvaheline leping, mis keelas liikmesriikidel sõjapidamise üksteise vahel. See oli lühike dokument, mis koosnes kahest artiklist ning milles ei olnud määratud sanktsioone pakti tingimuste mitte...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Geneetiliselt muundatud organismid

riiulitel (Küpros) jne. Komisjon heidab liikmesriikidele ette, et kehtestatud meetmed on ebaproportsionaalselt ranged ning et keeldusid saab seada vaid iga üksiku GMO osas eraldi, kusjuures tuleb täpselt ja selgelt põhjendada, milline konkreetne oht sellest GMO-st võib tuleneda. Samas on Komisjoni poliitika omakorda langenud EL enda institutsioonide kriitika alla ­ näiteks Euroopa Parlament on selgel seisukohal, et kuni puuduvad EL tasandil kehtestatud kooseksisteerimise meetmed, peab liikmesriikidel olema võimalus seadustada GMO-vabade piirkondade loomine ning tulevikus peaks kooseksisteerimise sätted lubama liikmesriikidel enda alasid GMO-vabaks kuulutada. Poliitiline debatt GMO-de ohtlikkuse ja EL liikmesriikide iseseisva otsustusõiguse üle jätkub. GMO-de plussid ja miinused · Toote madalam hind ja suurem kasutegur (vastupidavus või toiteväärtus). · Muudetud vastupidavamaks taimehaigustele. · Suurendatud nende herbitsiidikindlust.

Bioloogia → Bioloogia
37 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Euroopa kodakondsus- mis see on?

Vajaduse korral peab EL kodanik toetuma oma kodumaa kaitsele ja abile. Rahvusvahelise õiguse aluspõhimõte on järgmine: üks riigi diplomaatiliste esinduste ja konsulaarasutuste ülesandeid seisneb tema teises riigis viibivate kodanike huvide kaitsmises rahvusvahelise õigusega lubatud piires (diplomaatiliste suhete Viini konventsiooni artikkel 3 ja konsulaarsuhete Viini konventsiooni artikkel 1). Euroopa Liidu territooriumil on kõigil EL liikmesriikidel esindused kõigis teistes riikides. Seega, kui EL kodanik reisib EL liikmesriiki, mis pole tema kodumaa, võib ta kindel olla, et leiab vähemalt kõnealuse EL liikmesriigi pealinnas eest oma koduriigi saatkonna. Samuti võimaldab EL kodakondsus laiaulatuslikku konsulaar- ja diplomaatilist kaitset kolmandates riikides. See tähendab seda, et viibides reisil või elades riigis, kus puudub Eesti riigi diplomaatiline esindus, on Euroopa Liidu

Ajalugu → Ajalugu
42 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

EESTI asend, suurus, piirid

Küpros. Rumeenia ja Bulgaaria (2007); Horvaatia (2013) EL kandidaatriikid Türgi, Makedoonia, Island, Montenegro ja Serbia ; Läbirääkimised käivad ka Albaanias, Bosnia ja Hertsegoviinas, Kosovos. Vabakaubanduslepingu alad Ukraina, Gruusia (Georgia) ja Moldova (2014) Euroopa Liidu piires on liikmesriikidel õigus /võimalus vabalt liikuda kodanikel (tööle, õppima,....) , kaupadel, teenustel ja kapitalil (rahal)... EL riikidel on võimalus taotleda rahalisi vahendiid ja toetusi ...... EL on käibel ühi ühisraha Euro (€) 1.jaan. 1999.a.- 11 riiki: Austria, Belgia, Hispaania, Holland, Itaalia, Iirimaa, Luksemburg, Portugal, Prantsusmaa, Saksamaa, Soome; 2001- 2009.a. liitusid Kreeka, Sloveenia, Slovakkia, Küpros, Malta; Praegu (2014) kasutab europangatähti ~337 miljonit inimest

Geograafia → Geograafia
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rahvussuhetest 21 sajandil

Lääne riikide hulka kuuluvad Ameerika ja euroopa riigid, kes pooldavad demokraatiat ning idapoole Venemaa. Mõlema poole poliitika on täiesti erinev. Ameerika ja euroopa on oluliselt paremini arenenud kui Venemaa, mis on laostumise ja vaesumise äärel. Rahvusvahelised suhted maailma tasandil on komplitseeritud. Kogu euroopa liidus toimub üksteise abistamine ja toetamine. Liikmesriikide vahelised suhted on positiivsed. Vaba kaubanduse levik on hea, kuna see võimaldab liikmesriikidel kokku hoida loodusvaradelt. Igaüks tegeleb sellega ,mis on talle kõige soodsam ja tulusam.Nii leiab majandusgeograafiast pärit tõde rakendust. Näiteks eestlastel ei ole mõttet riisi kasvatada, kuna vastavate tingimuste loomine on kulukas. Seevastu hiinas saab riisi toota odavalt. Euroopa liidus liiguvad abirahad, mida saab taotleda projektide elluviimiseks. Näiteks minu kodukohas on euroopa liidu abirahadega ehitatud uus skate park ja

Eesti keel → Eesti keel
101 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ãœhiskonnamudelid

Riigi valitsemise vorm: kuidas riiki valitseda/juhtida. Riigikorralduse vorm: riigi elu toimimist. 11. Mis on föderatsiooni ja konföderatsiooni peamine erinevus? Föderatsioon: Liitriik, mille haldusüksustel on mõningad iseseisva riigi tunnused, st suur otsustamisõigus. Liitriigi keskvõim vastutab ühtse välis, kaitse ja rahanduspoliitika eest; Konföderatsioon: Riikide liit ühiste, tavaliselt välis-, kaitse ­ ja majanduspoliitiliste eesmärkide saavutamiseks. Liikmesriikidel on säilinud suveräänsus. Eelneb tavaliselt föderatsiooni moodustamisele. 12. Mille poolest erinevad autoritaarne ja totalitaarne diktatuur? Autoritaarne riik: Isiku või institutsiooni ebademokraatlik valitsemine. Totalitaarne riik: Riigivõimu täielik kontroll kodanike kõigi eluvaldkondade üle, ühe ideoloogia keskne ning äärmiselt agressiivne võimalike sise- ja välisvaenlaste suhtes. 13. Milline riigivalitsemise vorm on oma olemuselt demokraatiat välistav?

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Euroopa Liit

liikmesriikidele. St, ELil puudub pädevuse pädevus ehk EL ei määra ise oma pädevust, selle annavad talle liikmesriigid. Elil on ainupädevuses 5 valdkonda: tolliliit; siseturu toimimiseks vajalike konkurentsieeskirjade kehtestamine; nende liikmesriikide rahapoliitika, mille rahaühik on euro; mere bioloogiliste ressursside kaitse ühise kalanduspoliitika raames; ühine kaubanduspoliitika- Nimetatud valdkondades võib õigusakte menetleda ja vastu võtta ainult EL. Liikmesriikidel pädevus puudub. Elil on liikmesriikidega jagatud pädevus järgmistes valdkondades: siseturg; sotsiaalpoliitika teatud aspektid; majanduslik, sotsiaalne ja territoriaalne ühtekuuluvus; põllumajandus ja kalandus, v.a mere bioloogiliste ressursside kaitse; keskkond; tarbijakaitse; transport; üleeuroopalised võrgud; energeetika; vabadusel, turvalisusel ja õigusel rajanev ala; ühised ohutusprobleemid rahvatervise küsimustes- Nimetatud

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Euroopa Liit. Eksam 2016

raskustest,s3 keskendub töökohtade loomise algatusele ja programmidele kõigis piirkondades,mis ei kuulu s1 alla 11. Konkur.poliitika K/poliitika peamised valdkonnad on: monopolide ja kartellide vastane võitlus,ühinemiste kontroll,turu liberaliseerimine,riigiabi 12.Eelarve poliitika Finantsperspektiiv:eelarve suurus 2014-2020a on 960mljr.Kokkulepe aitab Ellareneda ja uuendadapoliitikaid,säilitada Elikonkurentsivõimet maailmas,samuti aitab Eli uutel liikmesriikidel jõuda järele vanade liikmesriikide elatustasemele. 13. Neli põhivabadust 1.isikute/kaupade/teenuste/kapitali vaba liikumine 14. Euroopa Üh.õigusaktid 1957a Rooma leping.Lepingu alusel tulid Euroopa Majandusühendus ja Euroopa Aatomienergia- ühendus 15.Mida peab tegema EUriik määruse puhul? määrust tuleb kohaldada vahetult ja muutmata kujul. 16.Mastrichti kriteriumid ·Riigi eelarve puudujääk peab olema alla kui 3% SKPst. Riigivõlg peab olema väiksem kui 60% SKPst.

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Euroopa Liidu õigus konspekt

kohustusi tekitada, ainult õigusi, seetõttu ei saa üksikisik direktiivile tugineda. Samas ainuüksi see, et kolmanadale osapoolele tekivad kahjulikud mõjud, ei ole piisav et ära hoida vertikaalse õigusmõju toimimist liikmesriigi suhtes. Direktiivil ainult vertikaalne mitte horisontaalne õigusmõju. Mangold kaasus- ealine diskrimineerimine eraõiguslikes töösuhetes, direktiivi pidi 2003 aastaks üle võtma, ent üks artikkel lubas liikmesriikidel vanuselise diskrimineerimise rakendamiseks veel 3 lisaaastat, jõustus 2006. Mangold väitis, et töösuhe lõpetati vanuse tõttu. Kohus ütleb: fakt, et on olemas direktiiv, ei tee olematuks õiguse üldpõhimõtteid. Direktiiv ülevõtmistähtajaga antud juhul ebaoluline, täpsustab vaid toimimist ja loob kaitsemehanismid. Isegi olukorras kus ülevõtmise tähtaeg kätte jõudnud, tuleb need õigused inimestele juba varem võimaldada.

Õigus → Euroopa liidu õigus
557 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Euroopa Liidu eksami konspekt

VAHETU ÕIGUSMÕJU Vahetu õigusmõju -Euroopa Kohtu poolt tuletatud doktriin, pole aluslepingutes. EL õigusnormid, millele üksikisikud saavad otse tugineda (piisavalt selged, täpsed ja tingimusteta, et neid saaks kasutada üksikisikute poolt siseriiklikes kohtutes). Saab nõuda, et mõni teine üksikisik või riik taolisi õigusi täidaks. Üksikisikud saavad lisaks siseriiklikule õigusele õigusi juurde. Kaudne õigusmõju-liikmesriigi kohus kasutab EL õigust et tõlgendada kohalikku siseriiklikku õigust Horisontaalne õigusmõju- kahe üksikisiku vahel. EL õigusega on antudühele üksikisikule teise suhtes õigusi, st et teisel üksikisikul on teatud kohustused. Kui neid ei täideta, saab pöörduda siseriiklikusse kohtusse. ...

Õigus → Euroopa liidu õigus
279 allalaadimist
thumbnail
9
doc

NATO

organisatsioonina, mille põhiülesandeks on kindlustada ja kaitsta nii poliitiliste kui ka sõjaliste vahenditega liikmesriikide vabadust ning julgeolekut. Pidev suurenemine lisanduvate liikmesmaade abil annab aimu organisatsiooni võimsusest, mahust ning kaalukusest. NATO on näidanud üles suurt indu, et poliitiliselt ühendada Euroopa ja Põhja-Atlandi regioon ning sellega on ka äärmiselt edukalt hakkama saadud. Ühine turvatunne aitab liikmesriikidel rohkem keskenduda majanduse arendamisele ning panna rõhku elanike heaolule. 8 Kasutataud materjalid http://www.nato.int/docu/pr/2002/p02-127e.htm http://www.vm.ee/?q=et/node/8013 http://et.wikipedia.org/wiki/NATO http://www.nato.int/cps/en/natolive/index.htm 9

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
34 allalaadimist
thumbnail
4
docx

EL roll maailmapoliitikas

Uppsala ülikooli läheb ta alles aastate pärast. Siis on tänu vanemate hoolitsusele perekonnaprobleemid rahunenud ning Jaan võib ennast minna ametialaselt koolitama. Seda lugu ei saa mitte kuidagi võtta, kui üksühest võrdlust EL-ga, kuid see teguviis iseloomustab minu arvates väga hästi seda, milline peaks EL lähemate aastate arengusuund olla. 2004.aastast alates on ühendusega liitnud 12 riiki. Seega kõigepealt tuleks keskenduda EL sisepoliitikale, tuleb aidata uutel liikmesriikidel integreeruda Euroopa Liidu vanade ja hästiarenenud riikidega. Piirkonniti on erinevused väga suured ning tuleb aidata väetimatel riikidel saada võrdseks partneriks juba varem liidus olnud riikidega. Kui sisepoliitikas on kõik korras, siis võib hakata juba tugevalt sekkuma maailmapoliitikasse. Oleks rumal öelda, et meid praegu mitte keegi ei kuule, meid võetakse kuulda juba meie suuruse tõttu ning Euroopa Liit on ju maailma suurim kaubavahetaja.

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Innovatsioonipoliitika

mais-juunis eesmärgiga jõustada need 1. juulist 2009. · Liikmesriigid saavad ilma riigihangeteta sõlmida lepinguid Euroopa Investeerimispanga ja Euroopa Investeerimisfondiga. 6 o Liikmesriigid saavad 2009. a suurema ettemakse kui oli algselt planeeritud ­ Eesti saab üle 700 miljoni krooni rohkem, kui esialgu oli ette nähtud. o Liikmesriikidel on alates kevadest 2009 võimalik deklareerida veel EK poolt heakskiitmata suurprojektide kulusid ning need kulud hüvitatakse. See võimaldab riikidel saada kiiresti raha suurprojektidele (keskkonnasektoris üle 25 miljoni euro ja teistes sektorites üle 50 miljoni euro suurused projektid) väljamakstud summade hüvitamiseks. 7

Politoloogia → Euroopa liidu poliitikad
63 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kas Eesti ühineb euroga 2011.aastaks?

Tugev eelarvepoliitika aitab hoida ka usaldust Eesti majanduse suhtes. Oluline on, et Vabariigi Valitsus julgeb vastu võtta vajalikke otsuseid, kuna nende edasilükkamine tähendaks tagasilööki europlaanides ja põhjustaks ühiskonnas suuremat segadust ja pingeid. Vahetuskursi kriteeriumi korral peab riik vähemalt kaks aastat osalema vahetuskursimehhanismis ERM II ( Exchange Rate Mechanism II ) ja hoidma oma valuuta vahetuskursi euro suhtes stabiilsena. Liikmesriikidel pole lubatud ERM II's valitud keskkurssi devalveerida. Vastav kriteerium on Eesti jaoks olnud kõige jõukohasem ja stabiilsem. Eesti ühines vahetuskursimehhanismiga ERM II 2004. aasta 28.juunil peatselt pärast astumist Euroopa Liitu ( Vabariigi Valitsus juuni 2009, 6). See näitab varajast ettenägelikku suunda vahetuskursi kriteeriumi täitmiseks. ERM II-ga ühinemisel võttis Eesti endale kohustuse hoida krooni kurss fikseerituna euro suhtes ( 1 EUR=15,6466 EEK) ja sellega on Eesti

Majandus → Majanduspoliitika
26 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Ebaseaduslik sisseränne Euroopa Liitu

(Amnesty International 2014) Keerulises majandusolukorras olevate kreeklaste seas on sisserändajate vastu viha tekkinud, ette on tulnud palju rassistlikke rünnakuid. Euroopale on väga ohtlik, kui levima hakkavad äärmuslikud liikumised. Pärast Lampedusa saare lähedal suurte hukkunute arvuga õnnetust võttis Euroopa Parlament vastu resolutsiooni, mille kohaselt peab selliste tragöödiate ärahoidmiseks migratsiooni osas tegutsema asuma. Saadikud tuletasid meelde, et liikmesriikidel on seaduslik kohustus anda merel hätta sattunud rändajatele abi ja märkisid, et seaduslik sisenemine Euroopa Liitu on eelistatav lahendus võrreldes tunduvalt ohtlikuma ebaseadusliku piiriületamisega. Resolutsioon kutsus üles suurendama Euroopa Varjupaigaküsimuste Tugiameti ja Frontexi eelarvet, et aidata liikmesriike humanitaarhädaolukordade ja merepäästeoperatsioonide puhul. (Euroopa Parlamendi .. 2013)

Politoloogia → Euroopa liidu põhikursus
11 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Lissaboni lepingu mõju demokraatiavaeguse probleemi lahendusele ELis

valdkondades nagu tolliliit, ühine kaubanduspoliitika ja konkurentsipoliitika.  Toetavad, koordineerivad või täiendavad meetmed: EL ei saa toetada liikmesriikide meetmeid finantssekkumiste abil. Hõlmatud on sellised valdkonnad nagu kultuur, haridus ja tööstus.  Jagatud pädevused hõlmavad teisi valdkondi nagu keskkond, transport ja tarbijakaitse. ELil ja liikmesriikidel on jagatud pädevus koostada õigusakte kooskõlas subsidiaarsuse põhimõttega. 5) Asjaolu, et väljaastumine on nüüd EL lepinguga selgesõnaliselt ette nähtud, kehtestab üksikasjaliku korra sellises olukorras käitumiseks ja annab selgesti teada, et ükski liikmesriik ei ole kohustatud Euroopa projektis jätkama, kui liikmesriigi rahvas ei soovi enam osaleda. Koos tõhustatud ja struktureeritud koostöö sätetega näitab see selgelt, et

Ühiskond → Ühiskond
23 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Euroopa Liidu tervishoiupoliitika

väga erinev. Hinnanguliselt esineb 8­12 protsendil Euroopa Liidus haiglaravil olevatest patsientidest ravi jooksul kõrvalekaldeid, nagu näiteks: · tervishoiuteenuse kaudu levivad nakkused (ligikaudu 25% kõrvalekalletest) · ravimitega seotud eksimused · kirurgilised eksimused · meditsiiniseadmete rikked · valed diagnoosid · suutmatus tegutseda vastavalt analüüside tulemustele Asutamislepingu kohaselt eeldatakse, et Euroopa Liit aitaks liikmesriikidel kooskõlastada nende jõupingutusi rahvatervise kaitsmisel. Komisjonil on head võimalused aidata liikmesriikidel jagada nende parimaid kogemusi. Ta on võtnud mitmeid meetmeid patsiendi ohutuse parandamiseks Euroopas. Tekkivate ja hiljuti avastatud terviseriskide teaduskomitee (SCENIHR) Komitee koostab arvamusi küsimustes, mis on seotud tekkivate või hiljuti avastatud tervise- ja keskkonnariskidega, ning laiemates, keerukamates või multidistsiplinaarsetes küsimustes, mis

Majandus → Teenindus
14 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Euroopa Napoleoni sõdade ajal

nende aladega, mis varasemalt olid olnud Püha Rooma riigi koosseisus. Kõige mõjukam riik liidus oli Austria, tema konkurent oli Preisi, kelle territoorium ei olnud ühtne vaid jagunes kahte ossa a)kuueks idaprovintsiks(Preisi põhialad) b)kaheks lääneprovintsiks(Reini ja Vestfaali) Saksa Liidu loomine ei tähendanud feodaalse killustatuse likvideerimist, sest liidu liikmesriikidel ei olnud ühtset välis-ja majanduspoliitikat, sõjaväge ega kohtuvõimu. 2. Metternichi süsteem, selle loomise eesmärk. Venemaa kui ,,Euroopas sandarm". Eesmärgiks oli: 1)säilitada valitsevate dünastiate võim 2)säilitada seisuslik kord 3)suruda maha rahvuslik liikumine Nelja Riigi Liit(Venemaa, Austria, Preisi ja Inglismaa) ­ pidi vajadusel sõjaliselt sekkuma ükskõik millises riigi sisepoliitikasse, kui Viini kongressi otsused on ohus. Ohtlikuks loeti

Ajalugu → Ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
38
ppt

Õiguse valdkonnad

 Välislepingud  Määrused (üldkohaldatav akt, mis on (konventsioonid tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav ja hartad) kõikides liikmesriikides = ühenduse „seadus“)  Direktiivid (saavutatavate eesmärkide osas siduv nende liikmesriikide jaoks, kellele see on suunatud. Liikmesriikidel on aga vabadus valida eesmärkide saavutamise vorm ja viisid. So vajalik on siseriiklik ülevõtmisakt või rakendusmeede) Triin Roosve SKA lektor Sise- või välisõigus? • SKA üliõpilastööde koostamise ja vormistamise juhend • Tartu Vangla kodukord (kinnitatud Tartu Vangla direktori käskkirjaga) • Vangla sisekorraeeskiri (kinnitatud justiitsministri määrusega)

Õigus → Õigus
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Euroopa liit

Poola, Ungari, Tsehhi Vabariigi, Sloveenia ja Küprosega. Liikmeksoleku tingimused Õiguskriteeriumid Euroopa lõimimine on alati olnud poliitiline ja majanduslik protsess, mis on avatud kõigile Euroopa riikidele, kes on valmis asutamislepingutele alla kirjutama ja üle võtma kogu Euroopa Liidu õigustiku. Rooma lepingu artiklis 237 on sätestatud, et ,,iga Euroopa riik võib esitada ühenduse liikmeks saamise taotluse". Maastrichti lepingu artiklis F on lisatud, et liikmesriikidel peab olema ,,.. demokraatia põhimõtetel rajanev valitsemissüsteem". Kopenhaageni kriteeriumid Pärast endistelt kommunistliku bloki riikidelt ühinemistaotluste saamist 1993. aastal kehtestas Euroopa Liit kolm tingimust, mida kandidaatriigid peavad täitma, et saada Euroopa Liidu liikmeks. Ühinemise ajaks peavad uuel liikmel olema: · stabiilsed institutsioonid, mis tagavad demokraatia, õigusriigi, inimõiguste järgimise ja rahvusvähemuste kaitse;

Ühiskond → Ühiskond
61 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Euroopa-mis edasi?

Mõnel EL liikmel on riigivõlaintress pea 12%. Üks selline riik on Kreeka, kus kulutatakse rohkem kui riigieelarvesse laekub. Kui riike, kes peale Kreeka ja Iirimaa abipakette vajavad peaks lisanduma, siis on lood väga kehvad. Kõige suurem oht hetkel ähvardab meid Itaalias toimuva näol. Tekkinud olukorras, kus eelarved on miinuses ja võlg kasvab oleks lahendus rakendada liikmesriikides ühtseid põhimõtteid, mida on aga hetkel raske ellu viia. Kas liikmesriikidel ei olegi muud võimalust, kui EL abipakettidele ja uutele laenudele loota. Samas ei ole saadud abi ja laenud olukorda lahendanud, vaid andnud aega paremate lahenduste leidmiseks ja olukorraga kohanemiseks. Euroopa mured ei ole lühiajalised, vaid pikemad ja strukturaalsed. Buumi ajal kerkisid palgad paljudes riikides kiiremini, kui tootlikkus ja see nõrgendas riikide konkurentsivõimet. Nüüd hiljem võib öelda, et üks neist riikidest nagu Kreeka on

Majandus → Majandus (mikro ja...
29 allalaadimist
thumbnail
12
doc

G.A.T.S

Liikmete kohustused on reguleeritud "hammasratta efektiga", mis tähendab, et kohustused on ühesuunalised ja neid ei saa enam tagasi võtta. See on selle jaoks, et luua stabiilne kauplemiskliima. Kuid Artikkel XXI lubab liikmetel kohustusi tagasi võtta ning siiani on kaks liiget kasutanud seda võimalust (USA ja EL). Boliivia teatas 2008 a. novembris, et ta loobub oma tervishoiuteenuste kohustustest. [1] 4 3. MIS ON GATS? GATS võimaldab liikmesriikidel võtta meetmeid vastu järelevalvekaalutlustel, sealhulgas investorite, hoiustajate, kindlustusvõtjate või nende isikute kaitseks, kellele finantsteenuste osutaja finantsteenuse võlgneb. Teenustekaubanduse üldleping lubab liikmetel võtta meetmeid, mida on vaja kõlbluse kaitsmiseks ja pettuse vältimiseks, ning ettevaatusmeetmeid, mida on vaja muu hulgas rahandussüsteemi stabiilsuse ja terviklikkuse tagamiseks.

Majandus → Rahvusvaheline majandus
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Online Lotto versus Elboonia

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Õiguse instituut Online Lotto versus Elboonia Memorandum Õppeaine: EL Siseturuõigus Õppejõud: Kari Käsper Tallinn 2013 Memorandum Koostas: ..... Kuupäev: 24.05.2013 Teema: Õiguslik analüüs kaasuses ,,Online Lotto versus Elboonia" Kaasus: Online Lotto on EL liikmesriigis Tutoopias registreeritud ettevõte, mis pakub interneti teel loto mängimise võimalust veebilehel onlinelotto.eu. Ettevõtte tegevus on igati kooskõlas Tutoopia seadustega, need ei keela ega piira hasartmänguteenuste osutamist kuidagi. Tutoopias on ranged reeglid hasartmängukorraldajate tegevusele, et vältida pettust ja rahapesu, ning nende rikkumise eest on ette nähtud ranged sanktsio...

Õigus → Õigus
34 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Euroopa Liit

rakendatakse eurodes. 10 1.jaanuaril 2002 tulid nimetatud 12 riigis käibele euro paberraha ja mündid. Riiklikud vääringud kõrvaldati käibelt kaks kuud hiljem. Sellest ajast alates on eurotsooni riikides, kus elab enam kui kaks kolmandikku EL- i elanikest, sularahatehingute ja pangaülekannete tegemisel ainsaks seaduslikuks maksevahendiks euro. 3.5 Lähenemiskriteeriumid Kolmandasse etappi jõudmiseks peavad kõigil EL-i liikmesriikidel olema täidetud viis lähenemiskriteeriumi: hindade stabiilsus: inflatsioonitase ei tohi ületada kolme kõige madalama inflatsiooniga liikmesriigi keskmist inflatsioonitaset rohkem kui 1,5% võrra; intressimäärad: pikaajalised intressimäärad ei tohi erineda kolme kõige madalama intressimääraga liikmesriigi intressimääradest rohkem kui 2% võrra; eelarvepuudujääk: liikmesriigi eelarvepuudujääk ei tohi ületada 3% SKT-st; riigivõlg: ei tohi ületada 60% SKT-st;

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
10
rtf

Euroopa Liidu keskkonnapolltika

Säästva arengu mõiste tuleneb Bruntlandi Komisjoni poolt 1987 ÜRO Peaassambleele esitatud aruandest "Our Common Future". Säästvat arengut defineeriti kui arenguteed, mis rahuldab praeguse põlvkonna vajadused ja püüdlused, seadmata ohtu tulevaste põlvkondade samasuguseid huve. Kõrge kaitstuse taseme all mõeldakse, et see ei luba enam meetmete vastuvõtmist, mis võimaldavad vaid madalaima ühisnimetajaga keskkonnakaitset, ja lubab liikmesriikidel, kes on rangemate keskkonnanõuete poolt, võtta vastu sellised meetmed siseriiklikul tasandil. Kõrge tase tuleb saavutada Ühenduse kui terviku poolt, mitte riiklike meetmete abil. Arvesse tuleb võtta ühenduse keskkonna-alaselt mahajäänumate piirkondade tingimusi, et nad saaksid järgi jõuda. Ühenduse keskkonnapoliitika aitab kaasa järgmiste eesmärkide taotlemisele: keskkonna säilitamine, kaitsmine ja selle kvaliteedi parandamine; inimese tervise kaitsmine;

Loodus → Keskkond
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Geograafia kokkuvõtte 10. klass

· MERCOSUR- lõuna ühisturg, üritab vähendada sõltuvust USA-st. Brasiilia, argentiina. Baraguai. Urugai · NATO- eesti 2003.st..sõjaline organisatsioon, põhja- atlandilepingu org. · OPEC- organisation of petrol exporting countries. Naftat eksportivate riikide ühing. · WB- world bank- maailma pank, laenu liikmetele. · IMF- international moneto fond. Valuutafond, püüab ära hoida liiga järske kursside muutusi ja aidata liikmesriikidel finantskriise lahendada. Maailma suurimad riigid pindalalt 1. Venemaa 2. Kanada 3. USA 4. Hiina 5. Brasiilia 6. Austraalia Maailma suurima rahvaarvuga riigid 1. Hiina 2. India 3. USA 4. Indoneesia 5. Brasiilia 6. Bangladesh 7. Pakistan 8. Venemaa Maailma suurimad regioonid 1. Kristlus · Katoliiklus · Protestantus · Õigeusk · Lahkusulised 2. Islam · Sunniidid · Süüdid

Geograafia → Geograafia
270 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Phytophtora cinnamomi

· P. cinnamomi ei reageeri ühelegi kaubanduses kättesaadavale seenetõrjevahendile · kuulub maailma saja kõige kahjulikuma taimepatogeeni hulka. · Peremeesliikide suur arv muudab selle leviku kontrolli keeruliseks. 1.1.4 Leviku tõkestamine · Phytophthora ei talu külmutamist · Phytophthora liikide leviku tõkestamiseks vajalikud abinõud on Euroopa Liidus reguleeritud komisjoni otsustega 2002/757/EÜ, 2004/426/EÜ ja 2007/201/EÜ. · Lisaks on liikmesriikidel kohustus teostada haiguse leviku tõkestamiseks monitooringuid. · Ohtlike taimekahjustajate järelvalve läbiviimise eest vastutab Eestis Põllumajandusamet ning monitooringut viiakse läbi alates 2005. aastast. · Monitooringu 17 käigus teostatakse taimede kontrollimist, pöörates tähelepanu kõikidele taime osadele. Samas ei ole visuaalne kontroll alati tõhus, sest taimed võivad olla nakatunud, kuid väliseid sümptomeid veel ei ilmne.

Bioloogia → Bioloogia
2 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Euroopa Liidu areng

kindlustamaks, et suuremad vabadused ei kahjustaks õiglast turgu, tarbijakaitset ega keskkonna jätkusuutlikkust. Euroopa ettevõtjatel, kes müüvad ELis, on piiramatu juurdepääs peaaegu 500 miljonile tarbijale, mis aitab neil säilitada konkurentsivõime. Ühtne turg on ligitõmbav ka välisinvestoritele. Majanduslik integratsioon võib olla suureks eeliseks majanduslanguse ajal, võimaldades ELi liikmesriikidel jätkata kauplemist omavahel, mitte kehtestada olukorda halvendavaid protektsionistlikke meetmeid. ELi põllumajanduspoliitika on viimastel aastakümnetel oluliselt arenenud, et aidata põllumajandustootjatel tulla toime uute väljakutsetega ning vastata ka muutustele üldsuse suhtumises. Järjestikused reformid on viinud selleni, et põllumajandustootjad tuginevad nüüd oma otsustes turu nõudlusele, mitte niivõrd Brüsselis tehtud otsustele.

Ühiskond → Ühiskond
17 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Euroopa Liidu tulevik

eksperdid ja esindajad. Tulevikku on võimatu ennustada, kuid on mõningad seaduspärasused, mida saab arvesse võtta ning mille põhjalt järeldusi teha. Euroopa 2020 on ELi majanduskasvu strateegia eelolevaks kümnendiks. Meie eesmärk on muta EL muutuvas maailmas arukaks, jätkusuutlikuks ja kaasavaks majanduseks. Nimetatud kolm üksteist täiendavat prioriteeti peaksid aitama ELil ja liikmesriikidel saavutada suure tööhõive, tootlikuse ja sotsiaalse ühtekuuluvuse. EL on seadnud viis ambitsioonikat eesmärki seoses tööhõive, innovatsiooni, hariduse, sotsiaalse kaasatuse ja kliima/energeetikaga. Need tuleb täita 2020. aastaks. Iga liikmesriik on igas nimetatud valdkonnas vastu võtnud oma riiklikud eesmärgid. Strateegiat toetavad konkreetsed ELi ja liikmesriikide tasandil võetavad meetmed:  tagada elanikele rahu, heaolu ja stabiilsus

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Euroopa Liit

Nõukogu eesistujariigist oleneb suures osas nõukogu töökorraldus. Eesistujariik peab korraldama ja juhatama kõiki nõukogu koosolekuid ning igal riigil on omad prioriteedid küsimuste ja valdkondade osas, mida ta soovib eesistumisajal edendada. 16. Mida tähendab kvalifitseeritud häälteenamus? "Kvalifitseeritud häälteenamus" põhineb ideel, et nõukogu hääletustel ei ole ELi liikmesriikidel mitte üks hääl, vaid erinev, nn "kaalutud" arv hääli. 17. Kuidas nimetatakse Euroopa komisjoni liikmeid? Euroopa Komisjoni eesotsas on 27 volinikku, kellest igaüks vastutab konkreetse poliitikavaldkonna eest. Kui komisjon võtab vastu otsuseid, teeb ta seda kollektiivselt - otsuse eest võtab vastutuse kogu komisjon. Näiteks esitab ettepaneku keskkonnadirektiivi kohta kogu komisjon, olgugi et komisjonisiseselt vastutab ettepaneku koostamise eest keskkonnavolinik. 18

Ühiskond → Avalik haldus
13 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Erialatööohutus

Võrumaa Kutsehariduskeskus Tursimitool Erialatööga seotud tervistkahjustavad tegurid ning terviserikete ennetamise võimalused ja seadusandlik regulatsioon Eesti Vabariigis 1. Sissejuhatus 1.1 Tervishoiutöötajate tervis ja ohutus Tervishoiusektori töötajad peavad tegutsema mitmesugustes valdkondades ja keskkondades, mis kujutavad endast ohtu nende tervisele ja võivad kaasa tuua kutsehaigusi ja tööõnnetusi. Järgnevalt antakse selliste riskide kohta üksikasjalikku teavet ja käsitletakse tõhusaid meetodeid nende hindamiseks ning ärahoidmiseks või minimeerimiseks. Et tervishoiutöötajate töö hõlmab esmaabiteenuste osutamist füüsilise või vaimse puudega inimestele, patsientide hooldamist või puhastusteenuste osutamist, on äärmiselt tähtis tähtsustada selles sektoris tööohutust ja -tervishoidu. Ometi näitavad Euroopa andmed, et tervi...

Meditsiin → Tööohutus ja tervishoid
21 allalaadimist
thumbnail
10
docx

12.kl Ühiskonnaõpetus - Kontrolltöö nr.1

1.1 1. Mis on kollektiivne identiteet? - Rahvuslikel, kultuurilistel, religioossetel, ajaloolistel, majanduslikel ja/või poliitilistel väärtustel ja eesmärkidel tuginev ühistunnetus, ,,meie". 2. Ühiskonnaelu tasandid. - *Mittemajanduslik hüve (kodanikuühiskond): 1)Ühistasand => Valitsemine. >>> valitsusasutused; sise- ja välisjulgeoleku tagamine; majanduselu ja õigusemõistmise korraldamine(valija, õpilane, parlamendisaadik, ametnik jne) 2)Eratasand => Eraeluline tegevus. >>> pere- ja sõpruskond; huvist ja maailmavaatest tingitud vabatahtlikud, organisatsioonid ja huvigrupid (laps, lapsevanem, vend, sõber jne) *Majanduslik hüve (riigi osalus eraettevõtluses): 1)Ühistasand => Riigi ettevõtlus. >>> täielikult või osaliselt riigi omanduses olevad äriettevõtted (tarbija, riigiettevõtte juht või töötaja jne) 2) Eratasand => Eraettevõtlus. >>> erakapitalil põhinev teenindus- ja tootmisettevõtted ning finantsasutused (omani...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
103 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ühiskond ja selle ülesehitus

KONFÖDERATSIOON . Riik, kus on üksainus Liitriik, mille haldusüksustel Riikide liit ühtse , tavaliselt kõrgema võimu keskus. on mõningad iseseisva riigi välis-, kaitse - ja Mõnikord võib esineda tunnused, st suur majanduspoliitiliste eristaatuse või siseminse otsustamisõigus. Liitriigi eesmärkide saavutamiseks. omavalitsusega piirkondi. keskvõim vastutab ühtse Liikmesriikidel on säilinud välis-, kaitse- ja suveräänsus. Eelneb rahanduspoliitiks eest. tavaliselt föderatsiooni moodustamisele. Eesti, Soome, Poola, Leedu USA, Venemaa, Saksamaa Euroopa Liit VÕIMU ISELOOM DEMOKRAATIA DIKTATUUR DIKTATUUR

Ühiskond → Ühiskond
19 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Euroopa Liidu kesktaseme institutsioonid ja eelarve

Erinevalt muudest rahvusvahelistest organisatsioonidest tehakse EL Nõukogus enamasti otsuseis kvalifitseeritud häälteenamusega. Vaid kõige olulisemates valdkondades, kus liikmesriigid ei soovi oma vetoõiguset loobuda, kasutatakse ühehäälsust.Enamushääletuse kasutamine on EL edasiarendamiseks paratamatu - vajadus saavutada alati kõigi riikide nõusolek muudaks otsusetegemise protsessi liiga kohmakaks. Kvalifitseeritud häälteenamuse raames on liikmesriikidel teatav arv ,,hääli" proportsionaalselt nende rahvaarvuga. EL Nõukogu roll seadusandlikus (otsusetegemise) protsessis: - on peamine seadusandlik institutsioon. Euroopa Liidu Nõukogu muud põhiülesanded: · EL õigusaktide vastuvõtmine · Liikmesriikide üldise majanduspoliitika koordineerimine · Rahvusvaheliste kokkulepete sõlmimine · Eelarvelised volitused (koos Parlamendiga) · Ühine välis- ja julgeolekupoliitika (II samba poliitika)

Politoloogia → Euroopa liidu põhikursus
145 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Euroopa kohus/taani haridussüsteem

Eriarvamusi ei esitata. Otsused avaldatakse nende väljakuulutamise kuupäeval. Kas Euroopa Kohus vajab taltsutamist? Erki Uustalu Maksumaksjatele pole kindlasti enam uudiseks, et Euroopa Kohtul on suur roll liikmesriikide maksusüsteemide kujundamisel ja seda ka otseste maksude valdkonnas. Kohtuotsuste sisuks on olnud vastuolude tunnistamine siseriiklike seaduste ja EÜ asutamislepingus sätestatud põhivabaduste vahel, keelates liikmesriikidel põhivabaduste edasise rikkumise ning kohustades neid oma seadused EÜ õigusaktidega kooskõlla viima. Valdavalt maksumaksjate kasuks tehtavad otsused on neid aina rohkem motiveerinud otsima oma õigustele kaitset Euroopa Kohtust, mistõttu otsuste mõju on aastaaastalt suurenenud. Kui 1990ndatel aastatel tegi kohus kokku ligi 40 otsust otseste maksude valdkonnas, siis ainuüksi 2004. aastal juba 16 otsust.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Nüüdisühiskonna

Riigikorralduse vormid Unitaarriik-eksisteerib ainult üks võimukeskus, vahel võib esineda sisemise omavalitsusega piirkondi. Nt Eesti, Soome, Norra, Läti jne. Föderatsioon-liitriik, mille keskvõim vastutab ühise välis- kaitse- ja rahanduspoliitika eest; haldusüksustel on mõned iseseisva riigi tunnused st suur otsustamisõigus. Nt Saksamaa, USA Konföderatsioon-Riikide liit ühiste kaitse, välispoliitiliste ja majanduslike eesmärkide saavutamiseks. Liikmesriikidel on säilinud suveräänsus. Nt Euroopa Liit Riigivalitsemise vormid Parlamentaarne: · Parlamendi võimu ülimuslikkus · Riigipeal esindusfunktsioon · Valitsus seatud ametisse parlamendi poolt ja on selle ees aruandekohustuslik · Nt Eesti, Läti, Soome jne. Presidentaalne: · Riigipea on valitsuse juht ja enamasti otse rahva poolt valitud · Valitsust ei moodusta parlament ega ole selle ees aruandekohustuslik

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
28 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun