Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"laevaehituse" - 59 õppematerjali

thumbnail
21
docx

Laevaehituse materjalid

4 LÜHENDID 5 SISSEJUHATUS 1.1 Laevaehitus Laevaehitus on tööstusharu, mis tegeleb veesõidukite tootmise ja remondiga laevatehastes. Laiemas tähenduses hõlmab laevaehitus ka teadusalade kompleksi, mis uurib ehitatavaid laevu ja ehitusprotsessi. Selle alla kuuluvad laevateooria, laevaarhitektuur, laevade projekteerimise teooria, laeva jõuseadmete teooria, laeva ehitusmehaanika ja laevaehituse korraldamine. Suurim valdkonna ettevõte Eestis on laevaehitus- ja -remondikontsern BLRT Grupp, millele kuuluvad laevatehased Tallinnas, Klaipedas ja Turus. Laevaehitusega tegelevad veel Reval Shipbuilding ja Baltic Workboats AS, laevadetailide tootmisega Loksa Laevatehase AS. [1] Materjalide omaduste nõuded laevaehituses: [2] Tugevus- Materjali võime purunemata taluda kooemust, ebaühtlast temperatuuri [3].

Merendus → Laevandus
25 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Laevaehituse eksami ülesande arvutus programm

ANDMED L 155,0 m B 20,0 m Tm 13,20 6,60 Tf 6,2 m Tkaup 2446,68 Ta 7,0 m Troo 0,02 462,14 2446,68 Cb 0,86 Tvarud -300,00 2387,00 Cw 0,77 Tbalast 2387,00 0,34 -0,34 roo1 1,025 t/m3 ballast minus -820,00 roo2 1,000 t/m3 Ballast 820,0 t last 450,0 t kulu 300,0 t lubatud T 6,70 m Sisesta andmed B2-B13 lahtritesse VASTUS Tm 6,60 m mahtVV 17596 m³ massVV 18035 t Awp 2387 T ...

Ehitus → Laevaehitus
99 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Peeter I

eest. Esimene Azovi sõjakäik 1695 ebaõnnestus. Türgi garnisoni varustati merelt ja Peetri väed ei suutnud seda takistada, sest venelastel puudus sõjalaevastik. Talvel ja kevadel 1696 organiseeris Peeter Voronezis jõelaevastiku. Nii sai ta enda käsutusse äsja ehitatud flotilli. Ta reorganiseeris armee juhtimise ning kordas tormijooksu. 19. juulil 1696 Azovi garnison alistus. Mõni päev hiljem pandi Aasovi mere ääres alus Taganrogi linnale. Peetri algatusel töötati välja suurt laevaehituse kava. Selle rahastamiseks viidi sisse uut liiki koormised: maavaldajad ühendati "kumpanstvotesse". Iga "kumpanstvo" pidi oma rahaga laeva ehitama. Laevastikku ehitades ja armeed reorganiseerides kasutas Peeter välismaa asjatundjate abi. Pärast Azovi sõjakäike otsustas ta saata noori aadlikke välismaale õppima ning suundus ka ise Euroopa-reisile. Umbes samal ajal ilmnesid esimesed märgid rahulolematusest Peetri poliitikaga. Aastal

Ajalugu → Ajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Peeter 1

ustav. Vaenlaste vastu oli ta aga julm ja ükskõikne.Ta erines kõikidest teistest valitsejatest.Juba lapsest peale oli ta kärsitu ja keeldus tegema asju mis talle ei meeldinud.Eelmised valitsejad sarnanesid jumalatele,nad ei suhelnud rahvaga kuid Peeter muutis seda.Tema kõne oli kiire ja kärsitu.Ta valis endale sõpru nende oskuste ja iseloomu järgi mitte positsiooni.Ta kasutas igat võimalust,et oma teadmisi suurendada.Ta võttis ette reisi LääneEuroopasse ja omandas seal laevaehituse ja merendusega seoses teadmisi.Peetril oli ka halbu iseloomu jooni:sageli käitus ta meeletult ja mõtlematult.Juba varasest peale oli ta üks möllumees,ta võis kas või mitu päeva järjest juua. Peale esimest aastat valitsejana abiellus Peeter ja sai poja. Ta abiellus ema sundimisel Jevdokija Fjodorovna Lopuhhinaga kuid nende abiellu polnud sugugi õnnelik.Tema teise naise nimi oli Marta Elena Skawronska ehk Katariina 1. . Peetril on Katariinaga kaks tütart. 1695

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Laevade ehituse ja remondi eesti ajaloooline ülevaade.

kiiruga uuesti üles ehitada. Seetõttu alustati 1912. aasta kevadel Tallinnas sõjasadamate ja 1912­1913 lausa kolme tehase ehitustöödega. Kolm suurt tehast rajati Kopli piirkonda: poolsaare tippu Vene-Balti laevaehitus- ja mehaanikatehas, Kopli lahe äärde Bekkeri (Boeckeri) laevatehas (nüüdseks AS Loode laevaehitustehas) ning Tallinna lahe äärde sõjasadama kõrvale Noblessneri laevatehas. Peale ehitustöid kinnitas keiser Vene-Balti Laevaehituse ja Mehaanika Aktsiaseltsi põhikirja ning samal ajal alustati juba tehase ehitamisega (Karma, 1963). Aasta hiljem, 24.11.1913, hakati tehases laevu ehitama ning samal aegselt jätkati tehase väljaehitamist. Tehasekompleks valmis 1912­1915 ja tööd alustati 31.05.1913. Juba 1912. a detsembris sai tehas tellimuse miiniristlejate ja seejärel kergeristlejate ning allveelaevade valmistamiseks. 5

Merendus → Laevandus
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tuul spordialades

Tuul spordialades Tuul on üks paljudest ilma vormidest, mis mõjutab sporti. Üks spordiala, kus tuul võib olla nii negatiivne, kui ka positiivne tulemusele on golf. Golfi mängitakse loodusliku muruga väljakul, mis on 25-30 ha suurune ja mitmekesise reljeefiga, kuhu kuulub nii looduslikke kui ka spetsiaalselt loodud takistusi. Täismõõtmelisel väljakul on 18 auku. Iga auk on tähistatud lipuga. Mängitakse eriliste keppidega. Mängu võidab see, kes kulutab palli ajamiseks läbi kõikide aukude kõige vähem lööke. Asukoht, kus pall maandub sõltub lööjast ja tuulest. Purjetamine on liikumisviis tuule jõul, mis on ka harrastus ja spordiala, milleks kasutatakse vee- ja maismaasõidukeid, mille peamine jõuallikas on tuul. Tuule jõudu rakendatakse purjelt purjekale taglase abiga. Purjetamine on veeliikluse üks osa ja osalejad järgivad rahvusvahelisi kokkuleppeid, et vältida kokkupõrkeid. Purjetamisega on 21. sajandi alguses ...

Füüsika → Füüsika
1 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Suured maadeavastused

Suured maadeavastused Suurte maadeavastuste põhjused Tohutud summad kestvatele sõjapidamistele `'Indiatesse'' otsiti lühikesi ja turvalisi mereteid Konstantinoopoli vallutus türklaste poolt (1453) Genova otsis kontakte Pürenee poolsaare riikidega Kaugsõidulaevad ehk kravellid Portugallaste esimesed retked Uurimisobjektiks oli Aafrika Henrique soosis suuri uurimisretki kulla otsimiseks Sõitude põhisihiks leida meretee Indiasse 14861487 Bartolomeu Diaz leidis meretee Indiasse Ameerika avastamine 1492 Christoph Kolumbus avastas nn Uue Maailma Esimesel reisil ­ Bahama saared, Kuuba põhjaranniku ja Haiti Teisel reisil­Väikesed Antillid,Puerto Rico ja Jamaica Kolmandal reisil ­ Venezuela rannikule Orinoco jõe suudmesse Neljandalt reisilt tõi palju kulda 1494 Tordesillase leping...

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Suured maadeavastused- nende põhjused, eeldused, tulemused

Euroopat 15. sajandi algusest 17. sajandi alguseni. Selle perioodi kuulsaimad maadeavastajad on Bartolomeu Dias, Christoph Kolumbus, Vasco da Gama, Pedro Álvares Cabral, Giovanni Caboto, Abel Tasman, Willem Barents, Juan Ponce de León ja Fernão de Magalhães. Suurteks maadeavastusteks oli väga head tehnilised eeldused näiteks tänu renessansiajastu uuele tehnikale ja uutele ideedele, sealhulgas kartograafia, navigatsiooni ja laevaehituse arengule. Laevaehituses etendas kõige tähtsamat osa karaki ja seejärel karavelli leiutamine. Karavell on pika, kitsa kere ja kõrge ahtriga purjekas . Samuti olid Hispaanias ja Portugalis suurte meresõidukogemustega inimesed. Need laevad ühendasid traditsioonilisi euroopa ja araabia konstruktsioonielemente ning olid esimesed laevad, millega sai Atlandi ookeanil suhteliselt turvaliselt seilata. Samuti avaldasid suurt mõju veneetslase Marco Polo

Ajalugu → Ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Peeter I elulugu ja saavutused

Nii sai ta enda käsutusse äsja ehitatud flotilli, kuhu kuulus 22 galeeri ja 4 branderit ning mille juhatajaks ta määras Franz Leforti. Ta reorganiseeris armee juhtimise ning kordas tormijooksu. 19. juulil 1696 Azovi garnison alistus. Mõni päev hiljem pandi Aasovi mere ääres alus Taganrogi linnale. Edasiseks pealetungiks Türgi Osmanite riigi aladele oli aga takistuseks avamerelaevastiku puudumine Venemaal. Peetri algatusel hakati välja töötama suurt laevaehituse kava. Selle rahastamiseks kehtestati uut liiki koormised: maavaldajad ühendati "kumpanstvotesse". Iga "kumpanstvo" pidi oma rahaga laeva ehitama. Laevastikku ehitades ja armeed reorganiseerides kasutas Peeter välismaa asjatundjate abi. Pärast Azovi sõjakäike otsustas ta saata noori aadlikke (bojaare) välismaale õppima ning suundus ka ise Euroopa-reisile. Umbes samal ajal ilmnesid esimesed märgid rahulolematusest Peetri poliitikaga. Aastal 1697 esitas

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Maadeavastuste eeldused ja põhjused

Hindade revolutsioon põhjustas märgatavaid muutusi LääneEuroopa ühiskonna struktuuris ja eri ühiskonnakihtide majanduslikus olukorras, kiirendades feodaalsuhete lagunemist ja varajasele kapitalismile omaste nähtuste arengut. Samal ajal avardusid hüppeliselt teadmised ümbritseva maailma kohta. Geograafiast sai kiiresti arenev teadus, zooloogia ja botaanika täienesid pidevalt uute andmetega. Vaadeldaval ajastul kujunesid ka etnoloogia (rahvateaduse) tekke eeldused. Laevaehituse ja navigatsiooni tase tõusis märgatavalt tänu hulgalistele uuendustele ja leiutistele. Avardunud maailmapilt ning suurenenud infohulk tingisid uute filosoofiliste, poliitiliste ja majandusalaste õpetuste sünni. Maadeavastusi võib nimetad keskaja lõpuks kuna toimus suur tehnika ja kaubanduse areng. Selle käigus tekkis uus ajastu.

Ajalugu → Ajalugu
82 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Peeter I

aastat hiljem, aastal 1682, suri ka Peeter I poolvend tsaar Fjodor Aleksejevitš, mis pani Peeter I võimuvõitluse keskpunkti. 1689. aastal, pärast poolõe Sofia Aleksejevna ebaõnnestunud paleepöördekatset sai Peeter I troonile. Ainuvalitsejaks sai ta 1696. aastal, kui ta poolvend Ivan V suri. Peeter Suure esimene iseseisev sõjaretk toimus juba koheselt peale ainuvalitsejaks saamist, 1696ndal aastal. Peetri algatusel töötati välja suurt laevaehituse kava. Selle rahastamiseks viidi sisse uut liiki koormised. 1700. aastal algas Peeter I’se eestvedamisel Põhjasõda Rootsiga, et tagada Venemaale pääs Läänemerele. 1700. aastal kaotas Peeter I Narva lahingu ning peale seda alustas ta tõsiseid reforme: sõjaväereform, millega uuendati sõjaväge ja loodi elukutseline regulaararmee; maksureform, millega kehtestati pearahamaks ning alustati perioodilisi hingerevisjone;

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ameerika ühendriikide sünd

esinduskogu ja omavalitsus. Kuningavõimu esindas kuberner.Põhjapoolseid kolooniaid iseloomustas farmerlik põllumajandus,kus farmer haris ise põldu,käis jahil,tegi sepa tööd ,kudus riiet,ehitas,tegi kõik majapidamises vajaliku ise ära.Nii hakkaski põhjapoolsetes asumaades kujunema eriline Ameerika elulaad,mille iseloomulikeks joonteks olid aktiivsus ja ettevõtlikus. Metsade rohkus võimaldas põhjapool tegeleda laevaehituse ja käsitööga.Lõuna poolsetes asumaades olid suures puuvilla-ja tubakaistandused. Kuna kohalikku tööjõudu ei jätkunud hakkati lõunapoolsetesse kolooniatesse Afrikast sisse vedama neegerorje. Benjamin Franklini esimesed muljem Ameerikast Kui Benjamin Ameerikasse jõudis püüti kogu Ameerikas- kõigis 13 ühendatud provintsis õhinal relvade käsitsemist õppida.Inglise armee rünnak Bostoni lähedal oli kõik üles ärritanud

Ajalugu → Ajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
43
doc

Laevade ehitus. Teema 1. Sissejuhatus.

Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 1. Koostatud 30.12.2001. Laevade ehitus. Täiendatud 13.11.2004. Laevade ehitus. Teema 1. Sissejuhatus. 1. Lühike ülevaade laevaehituse ajaloost. Esimeseks veel liikumise vahendiks, mille abil inimesed püüdsid ületada veetakistusi jahikäikudel ja rännetel oli kahtlemata rohkem või vähem primitiivne parv. See toimus juba varajasel kiviajal. Parv pandi liikuma tõuketeiba abil. Kui jõgesid ja järvi, hiljem ka meresid hakati kasutama kui mugavaid ühendusteid, ilmus aer. Aerust on arheoloogilisi andmeid juba IX aastatuhandest e.m.a. Peaaegu samast ajast on ka esimesed ühest tüvest tehtud paatide leiud.

Merendus → Eriala seminar
8 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Arutlus teemal: Keskaaeg- oluline etapp inimkonna arengus

sajandi alguseni. Suured maadeavastused on just seepärast oluliseks etapiks inimkonna arengus, et Kolumbus avastas Ameerika, A. Vespucci ja Vasco de Gama avastasid ümber Aafrika Indiasse kulgeva meretee ning F. de Magalhãesi esimene ümber-maailmareis täiendas ja korrastas oluliselt maailmakaarti. Maadeavastused laiendasid inimeste silmaringi oluliselt ja seda võib pidada väga oluliseks osaks inimkonna arengus. Maadeavastused tõid ka muudatusi kaubanduse arengusse, mis tingis laevaehituse arengu täiesti uuele tasandile. Inimesed jagunesid keskajal kolme seisusesse. Esimesse seisusesse kuulusid vaimulikud, kelle ülesandeks oli hoolt kanda inimeste hingeõnnistuse eest. Teise seisusesse kuulusid aadlikud, kes olid elukutselised sõjamehed. Nende ülesandeks oli oma võimualuse piirkonna julgeoleku tagamine. Need kaks seisust olid maksudest vabastatud. Kolmandasse seisusesse ehk kõige madalamasse kuulusid talupojad,

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
8
odt

SUURED MAADEAVASTUSED JA NENDE TAGAJÄRJED

Hispaania ja Portugali geograafiline asend oli soodne, need olid nii Atlandi ookeani kui ka Aafrika ranniku läheduses. Seal elavatel inimestel olid ka pikaajalised meresõidukogemused ja nad oskasid väga hästi ära kasutada araablaste ja juutide geograafilisi teadmisi. Väga tähtis oli ka maadeavastusi toetav tugev ja stabiilne riik. Suured maadeavastused said võimalikuks tänu renessansiajastu uuele tehnikale ja uutele ideedele, sealhulgas kartograafia, navigatsiooni ja laevaehituse arengule. Laevaehituses etendas kõige tähtsamat osa karaki ja seejärgi karavelli(kolmenurkne nn ’’ladina puri’’ võimaldas sõita igasuguse tuulega, karavelliga tuli toime ka väike meeskond ja seal oli piisavalt suur trümm) leiutamine. Need laevad ühendasid traditsioonilisi euroopa ja araabia konstruktsioonielemente ning olid esimesed laevad, millega sai Atlandi ookeanil suhteliselt turvaliselt sõita. Maadeavastuste esimene etapp oli seotud Aafrika lääneranniku tundmaõppimisega

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kas keskaeg oli pime ja mahajäänud aeg?

Euroopasse ning just neilt võeti üle uusi avastusi, kombeid jpm. Samuti jõudis tollal esmakordselt meieni ka paber ja püssirohi, tänu millele võeti XIV sajandil uue nähtusena kasutusele tulirelvi, mis tähendas suuri muutusi sõjapidamises. Oluliseks peetakse ka panganduse arengut ning esimese trükipressi loomist. Oluline on pöörata tähelepanu ka laevade ehitusele ning seeläbi ka uude maade avastamisele Euroopas. Tänu laevaehituse arendamisele ning XII sajandist pärinevatele allikatele kompassi olemasolust, oli juba kõrgkeskajal võimalik teha pikemaid laevarekti, mis võisid kesta nädalaid. Avanesid soodsad võimalused maade avastamiseks ning XV sajandil jõutigi esmakordselt Ameerika mandrile, mida varsti pärast avastamist uusasukad ka hõivama asusid. Motiivid olid loomulikult väga erinevad: kes soovis maad, kes soovis paremat elu, kuid eelkõige ikkagi kullajaht

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kruiisilaevad Victoria Luise´st Quantumini kaitsekõne

Kaitsekõne Lugupeetud uurimustööde kaitsmiskomisjon, retsensent, juhendaja, kohalviibijad. Mina olen 8. klassi õpilane Kristen Kanep ja minu uurimustöö valmis teema KRUIISILAEVAD VICTORIA LUISE´ST QUANTUMINI. Slaid 2 (Teema valiku põhjendus) Ma valisin selle teema sellepärast, et mind on väiksest saati huvitanud suured laevad. Samuti on mu unistus saada kunagi kruiisilaeva tüürimeheks. Uurimistöö on kirjutatud 25. Lehel. Töö koosneb kahest põhiosast milles esimeses tutvustan kruiisi ja kruiisilaevu. Teises uurin erinevate ajastute kruiisilaevu ning nende laevade omaduste võrdluseid. Töö Sisaldab nelja tabelit ja fotosid. Slaid 3 (Töö eesmärgid) Minu uurimuse eesmärgid oli Seletada lahti mõiste kruiisist ja kruiisilaevadest. Kirjeldada aastatel 1900., 1937., 2006. ja 2014. valmiminud kruiisilaevu. Võrrelda omavahel erinevatel aegadel ehitatud kruiisilaevade parameetreid ning meelelahutust. Slaid 4 (u...

Merendus → Merendus
8 allalaadimist
thumbnail
20
doc

PURJELAEVADE EHITUS EESTI RANDADES

küüned olid rauast. Võimaluse korral hangiti laeva raudosi ka mõne randunud laeva küljest. Enamasti osteti kõik vajalik, mida ise ei saanud valmistada, poest. Igas suuremas sadamalinnas olid laevatarvete kauplused. Enne laeva vettelaskmist pandi talle nimi. Nimed olid enamasti naise nimed, kasutati ka meeste nimesid. Palju oli ka mitmesuguseid nimesid nagu plaaneetide, tähtede, lindude või hoopiski uhkeldav nimi – „Tugev“, „Võitja“ jne. Laevaehituse juures oli korraga 60 kuni 80 meest. Kõige tähtsam neist oli laevameister. Enne laevaehituse algust valmistas meister kindlas mastaabis laevakere mudeli ehk ressi. Selle järgi ütles ta täpselt, kui palju kaupa laev mahutab ja millised purjed talle kõlbavad. Kui laevaomanik oli sellise laevaga nõus, hakati ehitama. Laevameistrid olid sageli vaid mõneklassilise haridusega. Oma töös toetusid nad kogemustele ja tähelepanekutele, mis

Merendus → Laevandus
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Praktikaorganisatsiooni tutvustus

1997.aastast sõidavad Helsingi liinil ka katamaraanid, kiirlaevad. 1999.aastal lisandus autotekiga katamaraan. 2004.aastal lisandusid aga Tallinn-Helsinki liinile ühekerelised autotekiga kiirlaevad. Hetkel on käigus järgmised laevad sellistel liinidel: Tallinkis töötab ca 6800 töötajat. Tallink Grupi esimees on .... Laeva iseloomustus, kus praktika toimub: Kapten, madruseid, töötajaid Praktika sooritamise ametikoht Peamised tööülesanded ja kohustused Madrus peab teadma laevaehituse aluseid, laeva puudutavaid termineid ja definitsioone, laevasüsteeme, seadmeid ning vahendeid. Eriti hästi tuleb tunda tekitöid ning nende tegemisel kasutatavaid tööriistu. Samuti on vaja osata tegutseda eriolukordades ­ tähtis on omada teadmisi tuleohutusest ja esmaabist, päästevahenditest, häiresignaalidest. Käsklusi tuleb osata anda eesti ja inglise keeles. Madruse amet eeldab rahulikku meelelaadi, vastutustunnet, valmidust meeskonnatööks ja

Muu → Praktika aruanne
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Maadeavastused ning asteegid, maiad, inkad

· Indiaanlased ei olnud ühtsed, erinevate hõimude vahel olid vastuolud 10. SUURTE MAADE AVASTUSTE TAGAJÄRJED / TULEMUSED EUROOPALE JA AVASTATUD MAADELE (tv.96, 101) · Kaubanduse keskusteks said Atlandi ookeani äärsete riikide sadamalinnad · Leidis aset oluline hinnatõus ­ nn. hindade revolutsioon · Tekkisid uued kaubandus- ja rahandustegevuse nähtused ­ kauba- ja fondibörs · Avardusid hüppeliselt teadmised ümbritseva maailma kohta · Laevaehituse ja navigatsiooni tase tõusis märgatavalt · Avastatud piirkondade koloniseerimine · Vähenes Vahemeremaade kaubalinnade tähtsus

Ajalugu → Ajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ferdinand von Wrangell - Maadeuurija

Baeri ning Gregor von Helmerseni toimetatud raamatu ,,Lisandusi Vene riigi ja tema Aasia piiririikide tundmaõppimiseks", esmaköites. Oma naasmisest Venemaale Kalifornia ja Mehhiko kaudu kirjutas Wrangell raamatus,,Ülevaade reisist Sitkast Peterburi", kus ta annab sõbraliku läkituse vormis edasi ameerika looduse koloriiti ning kirjeldab indiaanlaste elu kontrastis euroopaliku tsivilisatsiooniga. Naasnud Peterburisse, määrati Wrangell 1836. aastal Laevaehituse departemangu üldsessiooni liikmeks ja direktori asetäitjaks. Wrangell loobus teenistusest pealinnas 1849. aastal ning siirdus Eestimaale, kus ta asus elama abikaasa kaudu 1840. aastal päritud Roela mõisa Virumaal. Pärast abikaasa surma 1854. aastal tehti talle ettepanek teenistusse tagasi pöörduda. Wrangell võttis ettepaneku vastu. Järgnes kolmeaastane mereväeteenistus erinevatel ametikohtadel (Hüdrograafia

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Muutused ühiskonnas

MUUTUSED ÜHISKONNAS Inim geograafia e. ühiskonna geograafia teadus, mis uurib ühiskondlike nähtuste ruumilist korraldust Majandussubjektid tarbijad (leibkond), tootjad (ettevõtted), riik, rahvusvahelised organisatsioonid Hüve kaup teenus majandus hüvede tootmine, vahetamine, jaotamine ja tarbimine maailmamajandus kogu maailma hõlmav majandus tootmisviis eluks vajalike elatusvahendite hankimise viis + tehnoloogia ning vastavad ühiskondlikud suhted 1. Põllumajandusühiskonnast tööstusühiskonda (agraarühiskond -> industriaalühiskond) Peamine majandusharu põllumajandus Elatusmajandus, inimene oli oluliselt seotud loodusliku keskkonnaga, käsitsi töö Varaagraarne periood, enne 15. sajandit Põlluharimine ja loomakasvatus olid eraldi Alepõllundus Eelduseks oli mets, mida põletati Rändkarjakasvatus nomaadlus Hilisagraarne periood alates 15. sajandist Oli arenenud Ida-, Lõuna-, Kagu-Aasias, Põhja-Aafrikas, Lähis-Idas, Vahe...

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Vana-Uusaeg; Renesanss ja humanism; Reformatsioon

 Rikkuste kogunemine ja panganduse teke  Uute , varakapitalistlike suhete kujunemine Renensanssi ajal oli oluline inimese ainulaadsus Humanism- Maailmavaade, mille keskpunktis ei olnud enam jumalus, vaid inimene Niccolo Machiavelli- “Valitseja” Makjavellism- salakaval poliitika Rotterdami Erasmus- mõjukaim humanism, tegi uue parandatud tõlke kreekakeelsest uuest testamendist ladina keeles, kirjutas raamatu narruse kiituseks Tehnika areng:  Laevaehituse areng  Kellatööstus  Sõjanduses kahurid  Panganduses täiuslikum arvepidamisviis(kulud, tulud, kasum)  Uus ajaarvamine Gregoriuse kalender 1582  Arstiteaduse taasrajamine(anatoomia rajamine, keemilised muutused organismid)  Botaaniks loomaiad  Trükikunsti leiutamine Mikolaj Kopernik- heliotsentriline maailmasüsteem Johannes Kepler- Planeetide orbiidid on ellipsikujulised Paracelsus- arstiteadus(rajaja)

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kodutöö laevade prahtimine

Arvel (punkerdamise kulud sisse arvestatud), sadam, aeg, kuupäev. 8. BARECON 2017 – part III. See osa on fakultatiivne, palun selgitage tema otstarvet. 1.Laeva ehitusleping. a)Laev tuleb ehitada vastavalt lepingule. Ilma tellija nõusolekuta ei tohi muudatusi teha. Laevaomanik peab esitama prahtijale prahtijale koopia kogu lepingust. b)Muudatused tuleb kajastada lepingus koos maksumusega muudatuste tellimislehel. c)Laevaomanik japrahtija suhtlevad omavahel ja teevad koostööd kõigis laevaehituse küsimustes, kui ka lepingu vormistamise küsimustes. Prahtijal on õigus saata ehitustegevuse ajal töömaale oma esindaja järelvalvet tegema. d) Kui võimalik, siis laevaomanik peab garanteerima ehituslepingus prahtijale, kui ei ole võimalik, siis vähemalt proovima garanteerida prahtija kasumlikkust. Vastavalt ehituslepingu sättele on prahtija kohustatud aktsepteerima mõistlikult katva garantii summa. 2.Tühistamine ja kohaletoimetamine

Merendus → Laeva kommertsekspluatatsioon
74 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Taani töötleva tööstuse kohta ja riigi arengutasemem näitajad

tonnaaziga laevade valmistamisele. Peagi avastasid aga Taani laevaehitajad uue toodangu ­ ülisuured tankerid. Kuna spetsialiseerumine ei olnud sellel alal otsustatud, alustasid taanlased nende aluste tootmist. Suurim laevaehitusettevõtte on A.P. Møller - Mærsk kontserni kuuluv Odense Laevatehas, mis on ka Loksa Laevatehase omanik. Sama ettevõte on tänapäeval ka Euroopa suurimate tankerite ainuke valmistaja. Laevaehituse kõrval on Taani arendanud välja unifitseeritud laevaseadmete tootmise. Tähtsamaiks on laevadele diiselmootorite tootmine, milles Taanit võib pidada monopolistiks kogu maailma turul. Täna on iga kolmas maailmamerel liikuv laev kas Taanis toodetud või MAN B ja W DIESEL litsentsi alusel valmistatud diiselmootoriga. AUTOTÖÖSTUS Taanis puudub autotööstus ­ puudub selline tööstusharu, kus toodetaks masstoodanguna autosid

Geograafia → Geograafia
42 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tehnika areng, rahamajandus ja pangandus, Renessanss

hakati järjest vähem kasutama. Tulirelvadega tuli kaasa mitmeid muutusi sõjakunstis. Hakkas kasvama jalameeste osatähtsus, kuna vaid jalamehed said kanda tulirelvi. Jalameeste relvade hulka ilmusid ka hellebardid ja piigid, millega oli võimalik ratsavägeda rünnakutele vastu seista. Nii hakkas ratsavägi üha enam tähtsust kaotama. Ka linnused polnud enam vallutamatud ­ neid võis vabalt suurtükiga (suure tulirelvaga) puruks lasta. 2. Meresõidu ja laevaehituse areng (lk 9) Juba ristisõdade ajal olid itaalia noormehed võtnud araablaste ja bütsantslaste eeskujul kasutusele kolmnurkse ladina purje. Erinevalt nelinurksest raapurjest, võis sellega purjetada ka vastutuult. 14. sajandil arendasid Portugali meremehed uue laevatüübi ­ karavelli, mis oli sobiv laevatüüp ookeanisõitudeks. Karavelli mastides olid nii raapurjed, kui ka ladina purje. Karavell oli kiire ning kerge laevatüüp.

Ajalugu → Ajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Meleski klaasivabrik

langes. Kriisi süvenedes algas tööliste koondamine. Klaasivabrik jätkas väiksemate tööseisakutega tegutsemist kuni 1933. aasta. novembrini. Jätkus tootmise kärped ja tööliste koondamised. Majanduskriis tõi esile Meleski klaasivabriku nõrgad küljed, eeskätt asukohast ja transpordiraskustest tingitud tootmise kalliduse. Teisalt olid vabriku hooned amortiseerunud ja masinad vananenud. Lorup alustas läbirääkimisi aktsiaseltsi Põhja-Lääne Metallurgia, Mehaanika ja Laevaehituse tehastega. Lorup rentis kunagise vabrikuhoone nr. 84, eesmärgiga rajada sinna uus klaasitööstus. Kahtlemata oli Tallinnas, Kopli poolsaare arenevas tööstuspiirkonnas, sadama vahetus läheduses raudteega ühendatud vabrikute kompleksis oluliselt suurem väljavaade edukaks tootmistegevuseks, kui Lõuna-Eestis. Seega suunas Lorup kogu oma energia Tallinna ja tal puudus huvi Meleski, kui tulevase konkurendi, probleeme lahendada.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Referaat - Emmaste vald

maanteest. Sõrul on sadam, mille kaudu toimub Hiiu- ja Saaremaa vaheline otseühendus. Uusi tootmisüksusi on rajatud Emmastesse, Jausu, Leisu, Metsalaukale ja Riidakülla. Suurimad tööandjad on avalik sektor ja mitu väikeettevõtet. Emmaste vald on tuntud ka turismipiirkonnana. ( Eesti Entsüklopeedia XII. Eesti Entsüklopeediakirjastus. Tln., 2003 ) Kuna inimeste igapäevast elu mõjutab väga palju meri, on ka valla majandustegevus seotud laevaehituse, meresõidu ja sadamate rajamisega. Väheviljakas maa ei suutnud juba 19.ndal sajandil rahvast ära toita. Kuna meri on peaaegu ukse all, siis õpiti juba väiksena selgeks paadisõit. Paadist algas kõik ­ ehitamistraditsioone anti edasi põlvest põlve. Suur tähtsus oli laevaehitusel ­ nii mõisnikulaevad kui talupoegade laevad. Ka praegu on Hiiumaal rohkem laevu kui Tallinnas. Meremehed on teatavasti aegade jooksul kujunenud merekultuuri kandjateks sadamast sadamasse. (Bruno Pao)

Geograafia → Inimgeograafia
25 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Referaat Peeter I kohta

Nii sai ta enda käsutusse äsja ehitatud flotilli, kuhu kuulus 22 galeeri ja 4 branderit ning mille juhatajaks määras Franz Leforti. Ta reorganiseeris armee juhtimise ning kordas tormijooksu. 19. juulil 1696 Azovi garnison alistus. Mõni päev hiljem pandi Aasovi mere ääres alus Taganrogi linnale. Edasiseks pealetungiks Türgi Osmanite riigi aladele aga oli takistuseks avamerelaevastiku puudus Venemaal, Peetri algatusel töötati välja suurt laevaehituse kava. Selle rahastamiseks viidi sisse uut liiki koormised: maavaldajad ühendati "kumpanstvotesse". Iga "kumpanstvo" pidi oma rahaga laeva ehitama. Laevastikku ehitades ja armeed reorganiseerides kasutas Peeter välismaa asjatundjate abi. Pärast Azovi sõjakäike otsustas ta saata nooriaadlikke (bojaare) välismaale õppima ning suundus ka ise Euroopa-reisile. Peeter I viibis Pjotor Mihhailovi nime all Lääne- Euroopas kus õppis laevaehitust, sõjandust ja

Ajalugu → Ajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Ameerika Ühendriigid 17. - 19.saj

Ameerika Ühendriigid 17.- 19. sajandil Põhja-Ameerika koloniseerimine 16.saj algul jõudsid Florida rannikule konkistadoorid-hispaanlastest vallutajad, kellele järgnesid ka muud rahvad Väljarändajad-maata talupojad, käsitöölised, kaupmehed, lihtsalt seiklejad ja ka usulistel motiividel kodumaalt lahkunud 17.saj alguseks oli seal kolooniaid paljudel riikidel, kaasnes omavaheline konkurents, esialgu jäid peale inglased ja prantslased Prantslased tõrjuti järkjärgult välja, Euroopast toodi kaasa seisuslikud vaheseinad, aadli ja vaimulikkonna eesõigused ning elanikkonda koormav maksusüsteem Inglaste kolooniates oli hoopis vabameelsem poliitiline kord, tööjõulisem elanikkond ning tegusamalt toimiv valitsemisaparaat 1763.aastal kaotasid prantslased lõplikult oma asumaad Põhja-Ameerikas Seitsmeaastase sõja tagajärjel Inglise kolooniate elukorraldus 18.saj keskpaigaks oli P-Ameerika idarannikul 13 eripalgelist Inglise kolooniat, igaühel om...

Ajalugu → Ajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Euroopa Liit

imp-ordib ca 50% energiakandjatest ning 90% mittemetallilistest maavaradest Kõige industrialiseeritum on Saksamaa ning viimane on Kreeka Mustmetallurgia ja laevaehitus on kaks tööstusharu, millega on seotud kõige enam prob-leeme. Mõlemad on tugevasti taandarenenud. Probleemiks terasetööstuses on nõudluse langus tänu alternatiiv-sete materjalide ning terase enda efektiivsemale kasutamisele Laevaehituse areng on tüüpiline traditsioonilistele tootmisharudele: langustendents kahe viimase aastakümne jooksul. Palju laevaehituse ettevõtteid on suletud ja need, mis on ellu jäänud, on pidanud moderniseerima oma toodangu ja juhtimismeetodid, orienteerudes tehno-loogiliselt täiuslikumate laevade ehitamisele. Tulevikuks on EL laevaehitusel mõnevõrra paremad perspektiivid: maailma laevastik vananeb, suur osa sellest läheb lähemas

Politoloogia → Euroopa liidu üldkursus
205 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Uusaeg, Varauusaeg.

Maadeavastuste tagajärjel vähenes Vahemere-äärsete kaubalinnade osatähtsus, kaubanduskeskusteks muutusid Atlandi ookeani äärsed linnad. Tekkisid kauba- ja fondibörs, toimus hindade revolutsioon (väärismetallid odavnesid, tarbekaupade hinnad tõusid). Feodaalsuhted hakkasid lagunema ja algas kapitalistlike suhete kujunemine. Kiiresti hakkasid arenema geograafia, zooloogia ja botaanika, tekkisid eeldused etnoloogia kujunemiseks. Tõusis laevaehituse ja navigatsiooni tase, avardus eurooplaste maailmapilt, kujunesid uued filosoofilised, poliitilised ja majandusalased õpetused. 8.Mis on reformatsioon?Nimeta selle põhjused. Reformatsioon on usupuhastus. Usupuhastus on ristiusu õpetuse puhastamine sajandite jooksul ladestunud täiendustest ja tõlgendustest. Reformatsioon on nii kiriku kui ka ühiskonna muutmine. Põhjused: ilmalikud valitsejad soovisid allutada kirikut oma võimu alla, vaimulikud ja

Ajalugu → Ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
15
rtf

Geograafia

Geograafia Energia majandus Milleks ma kasutasin elektrit? *söök *jook *kooli sõitmine Erinevate energiaressursside osakaal tänapäeva energiamajanduses muu 2% vee energia 5% gaas 20% tuumaenergia 5% tahked kütused 20% nafta 40% Nafta ammutamine,transport ja töötlemine Miks valitsevad rahvusvahelised firmad ja naftatööstuses? OPEC-organisatsioon,mis kontrollib maailma nafta hindasid ja tootmist. Tahked kütused · Kivisüsi · Pruunsüsi · Põlevkivi · Turvas Kivisüsi: · Venemaa · Hiina · Ameerika Ühendriigid · India · Lõuna-Aafrika Söe tootmine karjääris Eelised:Suured pinnad,väikesed kulutused Miinused:Looduskeskkond saab kannatada,põhjavee reostamine,ülejäägi kogunemine Allmaa kaevandused Eelised:Ei riku loodusmaastikku,saab kätte sügavamaid kihte Miinused:Varisemisoht,tervist kahjustav,põhjav...

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Referaat Lõuna-Korea

Nüüdseks on peaaegu kaks kolmandikku riigi pindalast on kaetud metsadega, kus kasvavad männid, lehised, jalakad, mustad paplid ja muud puud. Siiski ei ole see piisav, et oma riiki vajaliku toormaterjaliga varustada ning suur osa metsamaterjali imporditakse peamiselt Malaisiast ja Indoneesiast. 4.3 Tööstusharud 8 Korea on ehitatud tugevale tööstuslikule alusele, eelkõige elektroonika- ja autotööstuse ning laevaehituse ja transpordi valdkondades. Laevaehituses on teisel kohal peale Korea ainult Jaapanis omades 32 protsenti turuosast maailmaturul. Pooljuhtide tööstuses on Korea maailmaturul kolmandal kohal. Korea toodab veel ka tööstusmasinaid, rauda, terast, tegeleb maavarade kaevandamisega. Samuti toodetakse veondusseadmeid ja tekstiili. Lõuna-Korea tuntumad kaubamärgid on autotööstuses Kia ja Hyundai ning elektroonika vallas LG ja Samsung. 4.4 Energeetika.

Geograafia → Geograafia
33 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Keevitus

elektroodilt piki kaart sulametalli lompi, kaitsevad neid atmosfääri eestelektroodi katte lagunemisel tekkivad gaasid. Vedelslakk hulbib sulametalli lombi pinnale, ning kaitseb kõvastumise ajal sulametalli atmosfääri eest. Pärast iga keevisliite lisamist tuleb slakk eemaldada. Toodetakse sadu erinevaid elektroode, mis sisaldavad tugevuse, vastupidavuse ja juhtivuse suurendamiseks tihti sulameid. Protsessi kasutatakse peamiselt teraskonstruktsioonide, laevaehituse ja üldiste tootmistööstuste rauasulamite jaoks. MMA teiseks oluliseks rakenduseks on parandus- ja hooldustööd. Hoolimata protsessi suhtelisest aeglusest, mille põhjuseks on elektroodi vahetused ja slaki eemaldus, on tegemist siiski tegemist ühe paindlikuma meetodiga, mis võimaldab keevitada ka piiratud ligipääsetavusega kohtades. Põkk-keevitus Töödetailid pannakse otsapidi kokku. Reeglina jaotatakse põkk-keevitus eelsoojenduseks, leekimiseks ja kummutamiseks

Elektroonika → Elektriaparaadid
100 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Majandusgeograafia

Vahemeremaades, sest sealses kliimas ei saanud kõiki vajalikke asju kasvatada ning tuli mujalt osta, milleks olid vajalikud eeldused olemas kust sai alguse industriaalne tootmisviis? miks? Euroopast, sest seal kujunes taime- ja loomakasvatuse hea tasakaal ning Vahemeremaadest levisid turusuhte ja varaindustriaalse tootmisviisi alused Industriaalse tootmisviisi kujunemisele olid eeldusteks järgmised uuendused: väljavaheldussüsteem tõu- ja sordiaretus laevaehituse areng uued metallisulatusviisid energiaallikatena tuul ja vesi Levik sai alguse Itaaliast TV lk 4 Tööstusühiskond e industriaalühiskond valdav majandusharu ­ töötlev tööstus masinate kasutuselevõtt vabrikud kiire linnastumine toodetakse turule ja sõltutakse ise turust tekkis geograafiline tööjaotus arengule andsid tõuke ka järgmised tehnoloogilised uuendused: 18. saj lõpp ­ 19. saj algus tööstusrevolutsioon Suurbritannia

Geograafia → Geograafia
342 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Geograafia 10. klassile

Kõige kaubalisem Vahemere maades, sest omapärast loodusolude tõttu pidi paljusid kaupu tooma mujalt maadest, Vahemeri oli hea kaubatee Industriaalne tootmisviis sai alguse Euroopast , tänu heale taime- ja loomakasvatuse tasakaalule ning Vahemere piirkonna heale mõjule Uuendused, mis olid industriaalse tootmisviisi kujunemisele eeldusteks: Väljevaheldussüsteem Tõu- ja sordiaretus Laevaehituse areng Uued metallisulatusviisid Energiaallikatena tuul ja vesi Levik sai alguse Itaaliast, levis Inglismaale TV 1. Miks suutsid korilased end elatada vaid väga hõredalt asustatud aladel? Ühes piirkonnas ei oleks väga paljudele inimestele piisavalt toitu 2. Miks hakkasid agraarse ühiskonna arenedes riigid tekkima? Loodusjõududega toimetulekuks, vara kaitsmiseks ning tagavarade loomiseks ja säilitamiseks läks vaja ühiskonnakorraldust 3

Geograafia → Geograafia
160 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Suurbritannia majandus

Suurbritannia rahvastikupüramiid.) Usus domineerivad kõrgelt anglikaanid, kes moodustavad rahvastikust üle poole. Neile järgnevad pika vahemaaga katoliiklased ja moslemid. Viimased on peamiselt sotlased ja sisserännanud. III. Energiamajandus 8 Suurbritannias leiduvad maavarad on kivisüsi, rauamaak, kivisool, kips, kaoliin, maagaas, nafta ja tina. Tööstuses on oluliselt kahanenud söekaevandamise, musta metallurgia, laevaehituse, auto- ja tekstiilitööstuse osatähtsus. Nende asemel on olulisele kohale tõusnud nafta ja maagaasi ammutamine ning töötlemine, millega tegelevad rahvusvahelised kontsernid Royal Dutch Shell, Unilever ja British Petroleum Company. Energeetika struktuurimuutused tulenevad Põhjamere rikkaliku maagaasi- ja naftavaru hõlvamisest. Gaasimardlad paiknevad Yorkshire'i, Ida-Inglismaa ranniku ja Briti

Geograafia → Geograafia
272 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Soome julgeolekupoliitika ja merejõud

õpetatakse täpsuslaskureid, meedikuid ja luurajaid erineva tehnika (maa- ja veesõidukite) ning tulirelvade kasutamist. Sõjaaja tugevus piirivalves on üle 11,000 võitleja. Soome merevägi ja piirvalve on välja töötanud parimad lahendused oma riigi iseloomulikule rannajoonele. Soome laht ja Botnia laht erinevad üksteisest suuresti. Peamiselt külmal ajal Botnia laht külmub viieks (põhjapool kuni seitsmeks) kuuks, kuid Soome laht vaid 2-ks kuuks, mida on arvestatud ka laevaehituse juures. Rannajoonele on iseloomulikud arvukad ja tihedad saarestikud, mis on põhjuseks, et kasutusel on suhteliselt väikesed, aga kiired raketipaadid ja väikesed maabumisalused. Väiksemad alused võimaldavad kiiresti ja varjatult liikuda saarte vahel, täites oma eesmärki ja jäädes ühtlasi märkamatuks. Aastate pikkusele kogemusele toetudes on see kutsunud suurriike koostööle, et vahetada teadmisi ja oskusi.

Merendus → Laevandus
14 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Konstantin Päts

Kinnitatud Riigikogu poolt 21. juulil 1921. RT 1921, 70, 71. · Seadus piirituse ja alkoholsete jookide sisse- ja läbiveo kohta. RT 1921, 53/54, 55. Kinnitatud Riigikogu poolt 21. juulil 1921. RT 1921, 70, 72. 17. juunil 1921 · Seadus üksikute karistuste ja kohtupidamisseaduse määruste muutmise kohta. RT 1921, 55, 56. Kinnitatud Riigikogu poolt 30. juulil 1921. RT 1921, 70, 97. 22. juunil 1921 · Korraldus piiratud vastutusega "Inglis-Balti Laevaehituse ja Masinatööstuse Kompanii" tegevuse kohta Eesti Vabariigi piirides. RT 1921, 59, 68. Kinnitatud Riigikogu poolt 30. juulil 1921. RT 1921, 70, 99. 29. juunil 1921 · Seadus Eesti vabadussõjast osavõtnud kooliõpilastele hariduse andmise kohta riigi kulul. RT 1921, 57, 57 [õiendus RT 1921, 61]. Kinnitatud Riigikogu poolt 30. juulil 1921. RT 1921, 70, 93. · Seadus kallismetallide ja kalliskivide, raha ja väärtpaberite väljaveo kohta. RT

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
14
doc

LAEVA UJUVUS

2.3.1.Veeliinitasandi elementide arvutus Veeliinitasandi pindala AWP (area of waterplane ­ aegunud venekeelsetes õpikutes tähistati ka S, mis on nüüd IMO poolt määratud tähistama veealust välispindala) arvutatakse teoreetiliselt jooniselt või ordinaatide tabelist (offset table) saadud ordinaatide integreerimisel. Mida enam on ordinaate, seda täpsem on arvutus. Peamine põhjus, miks ei kasutatud suurt ordinaatide hulka, oli ületamatu arvutusmaht. Meie laevaehituse praktikas kasutati peamiselt pindalade integreerimisel trapetsvalemit e. Bezout' teoreemi ja harvem Tsebõsevi arvutusvalemeid, läänes oli levinenum Simpsoni arvutusvalemite komplekt. Trapetsvalemiga võrreldes on teised täpsemad, kuid nõuavad täiendavaid või keerukaid ordinaate ja kordustegureid. Raalide ajastul on lihtordinaatide hulk trapetsvalemi puhul olematu ja täpsus igati rahuldav, kui kasutada näiteks MS Excelit. Kas sisestada 150 m pikkuse

Merendus → Laevandus
69 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ameerika

Ameerika Ameerika Ühendriigid ehk Ühendriigid (ingl United States of America, USA) on riik, mille põhiosa paikneb Põhja-Ameerika mandri keskosas. Ta piirneb idas Atlandi ookeani ja läänes Vaikse ookeaniga. Põhjas on Ühendriikidel maismaapiir Kanada ja lõunas Mehhikoga. Põhja-Ameerika mandri loodeosas asub Alaska osariik, millel on kagus maismaapiir Kanadaga ja loodes merepiir Venemaaga. USAle kuuluvaid alasid on veel mitmel pool maailmas, sealhulgas Hawaii osariik Vaikses ookeanis. USA koosneb 50 osariigist, millel vastavalt riigi föderalistlikule süsteemile on osaline autonoomia. Osariikidel on õigus luua iseseisvalt majandus- ja kultuurialaseid kontakte teiste riikidega või välisorganisatsioonidega tingimusel, et need registreeritakse vastavas föderaalasutuses. Kaitsealased ja välispoliitilised küsimused otsustab ning lepingud tehakse ainult riiklikul tasandil vastavas ministeeriumis. Ameerika Ü...

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
20
doc

SOOJUSISOLATSIOONIMATERJAL KIVIVILL

katteplaatide vahele. 4.3.1.1.2 Omadused Tihedus: 30kg/m³. Tulekindlus: mittepõlev Kkattekihi süttivustundlikkuse/tuleleviku klass: V1/I Maksimaalne kasutustemperatuur: +250 °C. [13] 4.3.2 Võrkmatid Neid matte toodetakse keskmise ja suure tihedusega kivivillast. Sobib tehnoloogiliste ja tööstuslike seadmete ja torustike soojustuseks ja tulekaitseks ja rajatistele, kus on püsivalt väga kõrged töötemperatuurid, näit. laevaehituse seadmed, korstnad, ahjud, boilerid, soojusvahetid, soojuselektrijaamad jne. Samuti suurte mahutite kumerpindade isoleerimisel. [14] 4.3.2.1 Kuumtsingitud terastraatvõrguga tugevdatud kivivillamatt 4.3.2.1.1 Kasutamine Sobib silindriliste, kooniliste ja tasapindade soojus- ja tuletõkkeisolatsiooniks. Tarnitakse ka eri materjalidest võrguga matte: must, roostevaba või happekindel võrk. 4.3.2.1.2 Omadused Tihedus: 100kg/m³. Tulekindlus/max kasutustemperatuur: mittepõlev/+750 °C. 4.3.2

Ehitus → Ehitusmaterjalid
168 allalaadimist
thumbnail
32
docx

India

läänepoolsete naabritega: Iraani, Afganistani, Ees-Aasia ning iseäranis Lõuna-Mesopotaamiaga. Väljakaevamistel on leitud rohkesti metallesemeid, maalitud keraamikat, kaaluvihte, pisiskulptuure jm. Induse kultuuri loojad olid ka head meremehed. Tänapäeva Lothali lähedal Araabia mere ääres on välja kaevatud tolleaegne suur sadamalinn, mis annab tunnistust laevaehituse ja meresõidu kõrgest tasemest. Induse kultuur toetus paiksetele põlluharijatele, kes kasvatasid esimestena maailmas puuvilla, kodustasid kana ja tõenäoliselt ka elevandi. Hobused nende majapidamisse ei kuulunud, samuti ei tundnud nad vankrit, rääkimata sõjavankrist. 2.4. Linnade valitsemine: Kuidas toimus Induse kultuuri linnade valitsemine, pole teada. Väljakaevamistel pole leitud viiteid valitsejate residentsidele ega ka

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRUIISILAEVAD Victoria Luise´st Quantumini

mida hooldab igapäevaselt viis professionaalset aednikku. (royalcaribbean, Allure of the Seas) Laeval on olnud ka õnnetusi, nimelt 2012. Kariibi merel olles, kukkus üle parda 30-aastane britt. Paar kuud hiljem aga süttis masinaruumis tulekahju, mis küll saadi kiiresti kustutatud. Joonis 2. Kruiisilaev Allure of the Seas (pixshark, Allure) 12 Laev Quantum of the Seas Uus hiiglane on laevaehituse tippsaavutus ning oma suuruselt jääb ta alla vaid Oasis-klassi laevadele, kuid tehniliselt tasemelt ületab neid märgatavalt. Uue põlvkonna kruiisilaeval on 15 tekki, kogu laevastiku avaraimad kajutid ja luksuslikuimad sviidid ning hulgaliselt uuenduslike atraktsioone, mida pole seni nähtud veel ühelgi teisel kruiisilaeval. Seepärast kasutatakse selle iseloomustamiseks ka mõisteid nagu „nutilaev” ja „viietärnilaev”. Quantum of the Seas on hetkel

Merendus → Laevandus
6 allalaadimist
thumbnail
25
docx

laevade ehituse kordamisküsimused

tankeritel, puistastilaevadel, konteinerlaevadel, kohtades kus tekivad suuremad pinged. Kumm – Tihendid Klaas – illuminaatorid (laeva aken) Alumiiniumsulam – kõrge korrosioonikindlus (mitte roostetav materjal) plastik - Peamised eelised on materjali kergus, samal ajal olles tugev ja jäik. Sobilik karmidesse mereoludesse. Puit – erinevad laeva detailid või laev tervenisti Erinevad metallid Betoon –levakeresid, põranda tasastamine (harva kasutatakse) 16. Laevaehituse terased. Miks on erinevaid teraseid? Erinevad IACS nõuetele vastavad terase sordid on A,B,C,D ja E – erinevatel temperatuuridel löögi vastupidavusele katsetus. Maheterast,mille süsiniku sisaldus on 0,1%, kasutatakse laeva kere ehitamisel. Tugevdatud terast, mille süsiniku sisaldus on 1,8%, kasutatakse kõrgete pingetega piirkondades, suurtel tankeritel, puistastilevadel, konteinerlaevadel – õhem plaadi paksus võimaldab tugevust mitte kaotades väiksemat laeva kaalu

Ehitus → Laevade ehitus
12 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Ajalugu paragrahvide 20-26 kokkuvõte

Stefan Batory-oli 1571­1576 Transilvaania vürst ja alates 1576 kuni surmani Poola (Rzeczpospolita) kuningas; Stefan Batory sai tuntuks oskusliku diplomaadina, ta kaitses Ungari kuninga János Zsigmondi õigust troonile. Antonio Possevino-paavsti saadik, vastureformatsiooni kuulsamaid misjonäre; 1582. aastal aitas Possevino sõlmida Jam Zapolski rahulepingut, millega Poola sai võimu kogu Liivimaa üle; Possevino toetas eriti Tartu seminari tööd, mida ta pidas täielikult enda looduks ja mida ta ka külastas. Gustav II Adolf-oli Rootsi kuningas 1611­1632; sõlmis Poolaga koheselt vaherahu, mida hiljem pikendati; sai tuntuks hiilgava väejuhina Kolmekümneaastases sõjas, langes Lützeni lahingus, mille rootslased siiski võitsid, veidi enne lahingut kirjutas ta alla Tartu Ülikooli asutamisürikule. Johan Skytte-Liivimaa kubermangu esimene kindralkuberner; ta oli haritud noormehena olnud Gustav II Adolfi kasvataja ja hiljem Uppsala ülikooli kantsler; e...

Ajalugu → Eesti ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
30
odt

Suurbritannia referaat

Zander Säga Karpkala Linask Vikerforell Suurbritannias on kaksteist kalapüügi kommiteed (SFC), mis reguleerivad kuue miili raadiuses rannast merekalandust. http://www.cefas.co.uk/data/fisheries-information.aspx Energiamajandus Suurbritannias leiduvad maavarad on kivisüsi, rauamaak, kivisool, kips, kaoliin, maagaas, nafta ja tina. Tööstuses on oluliselt kahanenud söekaevandamise, musta metallurgia, laevaehituse, auto- ja tekstiilitööstuse osatähtsus. Nende asemel on olulisele kohale tõusnud nafta ja maagaasi ammutamine ning töötlemine, millega tegelevad rahvusvahelised kontsernid Royal Dutch Shell, Unilever ja British Petroleum Company. Energeetika struktuurimuutused tulenevad Põhjamere rikkaliku maagaasi- ja naftavaru hõlvamisest. Gaasimardlad paiknevad Yorkshire'i, Ida-Inglismaa ranniku ja Briti meresektori põhjatipu lähedal;

Geograafia → Geograafia
59 allalaadimist
thumbnail
39
pdf

Lähis-Ida piirkond Kuveit, Katar, Bahrein, Omaan ja Jeemen

(Ibid.) Sohar on kodulinnaks legendaarsele meremehele Sinbad. Pika ja rikka meresõidu ajalooga, Soharis asub ka Sohari sadam- aukartust äratav 4-korruseline ehitis kuue torni ja ülalt vaatava muuseumiga. Selles linnas asub ka väga lai turg, mis on täis rätsepaid, puuviljamüüjaid ja kalamehi. (Ibid.) Sur. Asudes umbes kolmetunnise sõidu kaugel Muscatis, rannikul Salalah suunas, on Sur huvitav meresõidu linn kaubasadamaga. Kuulus oma laevaehituse poolest, Sur alustas kaubandust mööda Aafrika rannikut juba 6.sajandil. Tegemist on lummava tuuliste tänavatega vana linnaga, puidust nikerdistega uste ning vanade araabiapäraste hoonetega. Lähedal asuv küla Tiwi on samuti külastamist vääriv. (Ibid.) 27 6. JEEMEN 6.1 Jeemeni üldiseloomustus Jeemen on riik Lähis-Idas, mis asub Araabia poolsaarel. Jeemeni territooriumi alla kuulub ka üle 200 saare, millest suurim on Sokotra

Turism → Maailma turismigeograafia
37 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Saetööstus

vajub ise vette ning hakkab liikuma pärivoolu. Kinnisparvetus. Olenevalt parvetatava veetee sügavusest, veevoolu kiirusest, parvetatava osa laiusest, lainetuse olemasolust, kasutatakse väga mitmesuguseid parve tüüpe. Parved oma ehituselt jagunevad jõe-, järve- ja mereparvedeks. Viimased tuleb ehitada eriti tugevad. Jõeparved jagunevad pukseeritavateks ja iseliikuvateks parvedeks. Varem kasutati põhiliselt iseliikuvaid parvi jõgedel, kuid tänu võimsale laevaehituse arengule on käesoleval ajal kasutusel parvede pukseerimine ehk vedamine. Paunparvetus on vallas- ja kinnisparvetuse viisidest vahepealne. Paunparvetusel metsamaterjal seotakse paunadesse ja paunad piiratakse või seotakse ujuva taraga. Seda parvetuse viisi kasutatakse laialt järvedel ja veehoidlates, kus vee vool puudub. Veojõuks kasutatakse laevu, kaatreid. Metsamaterjalide veol laevadega on suur tulevik, sest lüheneb vähemalt 3 korda materjalide kohaletoimetamise aeg

Metsandus → Puiduteadus
18 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun