Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kummarda" - 31 õppematerjali

thumbnail
2
doc

VANASÕNAD

VANASÕNAD: · Ega amet leiba küsi. · Ega kott korda ei vahi, kui meest ennast juures pole. · Ela sa kükakil või käpakil, ela kui tahes kehvasti oma kodus -- oma päävarju all ikka parem kui teiste kõrval. · Enam ruumi laias ilmas kui kitsas kehas. · Enda silmas palki ei näe, teise silmas pindu küll. · Ennem saab hundist hobune kui karust koduloom. · Lip lipi peale lapp lapi peal. Hallpead austa, kulupead kummarda. · Hea naine võib halvast mehest asja saada, aga hea mees halvast naisest naljalt mitte. · Hirmul on suured silmad. · Hobu on loodud töötegijaks, aga mitte vaevanägijaks. · Hobune ei pese ilmaski, ikke nääb, karu koa ei pese, kõik kardavad. · Hommik on õhtust targem. · Hulgusel kodu kõikjal. · Hundid söönud, lambad terved. · Enne mõtle siis ütle. · Igal oinal oma mihklipäev.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Wilhem Tell

Peateos ­ "Wilhelm Tell" Shveitsi talupoegade mäss Austria ülemvôimu vastu. Tegelased:Wilhelm Tell ,mägikütt.Gessler, riigifoogt. Stauffacher, talupoegade juht. Heinrich Holden, talupoeg. Malschtal, tema poeg. Auttingausen, vabahärra. Rudens, tema kasupoeg. Berta, aadlipreili, Rudensi pruut. Sisu: Baumgarteni naine on äranaerdud, tema naiselik väärikus on toodud ohvriks lossifoogt Gesslerile. B. astub naise kaitseks välja, kartes karistust, pôgeneb. Jôuab mägijärve äärde ja palub Tellil end üle viia. Keegi teine ei julge seda teha. Tell ei seganud end kunagi vabadusvôitlusse, kuid ta oli alati mehine ja abivalmis.Vabadusvôitluse juht Stauffacher kutsub Telli salajastele koosolekutele, kus arutatakse mässu Austria ülemvôimu vastu, kuid Tell keeldub alati.. Gessler tahab mägikütte alandada ja paneb oma kübara vaia otsa ning laseb talupoegadel seda kummardada. Piilujad kannavad foogtile ette, kes ei kummarda. Wilhelm Tell möödub kübarast k...

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Araabia ja Islam

Varasemate prohvetite elu (Seadus, , Ajalooraamatud, Seadusi Tarkuseraamatud, Prohvetiraamatud) suhe Jumala ja inimkonna vahel. Uus Testament (27) ­ Jeesuse elu ja tegemised (Evangeeliumid, Kirjad ehk juhiseid õiglasele ühiskonnale,. epistlid, Ilmutusraamat) alluta end Kõigeväelisele Jumalale ning kummarda vaid Teda. Koraan ja Piibel Shariaat Tõlkes "õige tee, seadus" . "Püha seadus" Sunnal ja koraanil põhinev usu-, õigus- ja moraalinormide kogum Määrab igapäevast elu Kogukonna asjaajamist Ei näe erinevust igapäevaelu ja usuelu vahel Keelas hasartmängud, sealiha söömise, alkoholi pruukimise. Suurimaks süüks pidas islami usust taganemist. Paljude islamiriikide seadusandluse aluseks. Islami ühiskond Naised Omavad õigusi

Ajalugu → Ajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Usk või uskumatus

muistsest usundist loobunud. Praeguses ühiskonnas on ka neid, kes võtavad endale mingi usu moe pärast. Kas siis selle pärast, et niiöelda äge olla või nõuab nende arvates seda ühiskondlik positsioon. Sellisel juhul väljas pool koduseinu ehk tunduvadki, et nad on valinud endale kindla usundi, käivad kirikus ning peavad usupühi. Kuid tegelikult pole nad seda vähemalgi määral. Ateistid on need, kes ei usu ühtki usundit ega kummarda ühtki jumalat. Ka nende peale ei saa halvasti vaadata, sest igal inimesel on õigus valida oma tee ning oma moodus elus toime tulla. Need inimesed rajavad endale ise seadused ning teavad ise, mis on neile hea ning mis halb. Sellised inimesed vajavad kindlasti rohkem pealehakkamist ja enesekontrolli, sest neid usk ei piira vaid nemad peavad seda ise tegema. Nagu ma juba enne ütlesin, valib iga inimene endale oma tee, oma usu. Iga

Kirjandus → Kirjandus
67 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Põlvkondadevahelised suhted muutuste lainel

rohimas oli ja lapsed vao vahele mängima asetatud. Samamoodi kasvasin ma ka ise üles, kus ema ja isa käisid tööl ja meie olime vanaema hoole all vennaga. Meie vanaema oli pensionär ja tal polnud tarvis kusagil käia. Tema hooleks olid veel ka koduloomad ja muu majapidamine. Rahaliseltki oli selline elu lihtsam, aga mis peamine, tol ajal olid suhted vanematega ja üldse vanemaealiste inimestega täis austust. Siis kehtis vanasõna, et hallpead austa ja kulupead kummarda. Hinnas olid lihtsad töömehed, väärtustati igasugust füüsilist tööd, käsitöölisi ja lihttööd. Üks õige ja lihtne töömees oli teretulnud väimees ja majadki kirjutati varakult kas poja või väimehe nimele (Siis oli tava, et maja ikka mehe nimele kirjutati. Abielluti ju ka ikka ,,igaveseks"). Keegi ei kartnud siis, et poeg vanemad välja viskaks. Minu vanemate noorusajal toimus juba kiire linnastumise etapp ja tööstuse areng hoogustus.

Kirjandus → Kirjandus
175 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Haruldased loomad

Hiina hiid salamander Klaas konn Valge lõvi Antilophia bokermanni Elevandi karihiir Fööniks Fööniks on mütoloogiline loom. Kes sümboliseerib elu ja surma vaheldumust.Fööniksi tunneb ära värvilise sulestiku ning kuldsete ja tulipunaste pikkade sabasulgede järgi.Gööniks elab 600-800 aastat.Ta ehitab endale kaneeli okstes pesa .Selles põleb ta tuhaks milles ilmub muna et linnule taas elu anda. Fööniksi päritolu pole kindel kuid teda kummarda bannu ­na juba iidsetel aegadel Egiptuses Heliopiopose linnas.Bennut samastab päikese jumala Ra-ga viideti temale isegi egiptuses surnuraamatus.Fööniksi nimi on pärit kreeklastelt.Se tähenda purpurpunast värvi.Fööniksi kehakuju meenutab konkast või paabulindu. Mehhiko kõndiv kala Selle kala ladinakeelne nimi on Ambistoma mexicanum.Kala kuulub kahepaiksete hulka.Sellel kalal on võimalik mööda maad kõndida.Se on üks tüüp salamandreid

Bioloogia → Bioloogia
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Minu moodi usk - essee

Minu moodi usk Uskuda saab väga paljudesse erinevatesse asjadesse ja olenditesse. Mina ei pea ennast usklikuks inimeseks ­ ma ei kummarda ühtegi jumalat ega pöördu kellegi poole konkreetselt. Küll aga usun ma nii palju kui võimalik iseendasse, inimeste headusesse, armastusse ning sellesse, et iga kogemus on väga suure väärtusega. Ma usun ka hariduse, teadmistesse, sõprusesse ning ilusasse tulevikku. Minu usus on aga piir reaalselt võimaliku ning unistuste vahel on raskesti hoomatav, peaaegu et olematu. On asju, millesse ma tõesti väga tahan uskuda ning millesse ma mitmeid pettumusi trotsides siiski edasi usun

Teoloogia → Religioon
56 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Artikklid Wilhelm Telli põhjal

kannatused on lõppemaks. KÕIK VÕIMAS KÜBAR, MILLELE PEAB ALLUMA Kui tavaliselt kasutatakse krooni võimu sümbolina, siis Sveitsis on teised sümbolid ja meetodid. Kes on käinud Altdorfti lähedal on ehk näinud ühel aasal kübarat. See kübar tähistab võimu ja iga mööduja peab kummardama kübarat austuse näitamiseks. Seda võimu sümbolit valvavad foogti sõdurid, kes tõstavad kära, kui keegi seda ei kummarda. Me otsustasime võtta riski ja küsida sõdur käest tema arvamust kübara kohta. Nimetatud sõdur soovis jääda anonüümseks. ,,See kübara valvamise töö tundub olevat just kui kehvale sõdurile. Meist käivad mööda lurjused ja kerjused, kes lehvitavad ona räbaldunuid mütse. Kuid samas on mehi, kes lihtsalt lähevad pika ringiga ümber lati, et mitte kiita heaks türanniat. Minul on ausalt ükskõik sellest kübarast

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Kuidas saada lihtsalt nohust lahti

9.Tilguta iga kolme-nelja tunni tagant ninasõõrmeisse naturaalset värsket aaloemahla. Aaloe on väga kasulik ravimtaim, mille mahlal on põletiku-ja viirustevastane toime. Mahl sisaldab palju vitamiine ning aitab immuunsüsteemi tugevdada. Sama toimega on ka värske kalanhoemahl. 10.Hinga kuuma auru, see lööb lõõrid kohe valla. Suurepäraselt aitab näiteks kartulikeeduaur. Pista kartulid vette ja aja keema, kata juuksed rätikuga, kummarda ettevaatlikult poti kohale ja hinga auru rahulikult sisse. Sama võib teha ka õunaäädikaga -- vala seda veidi kausi põhja, lahjenda veega, lase kuumaks ning hinga. 11.Proovi punase päevakübara tinktuuri, mis aitab nohu kergendada. Lahjenda seda pisut veega ja tilguta ninna või lisa üks lusika- täis tinktuuri kuumale teele. 12.Tilguta ninna naturaalset mett. 13.Pane paar tilka eukalüptiõli vatitupsule ja hoia nina ees. See aitab kiirabivahendina

Meditsiin → Meditsiiniteadus
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Indrek Hargla "Pirita kägistaja"

kaheksa ilmikut, kes pidid abistama preestreid igapäevastes töödes. Mitmete muude reeglite seast, mida uues ordus ette nähti, on huvitav ära märkida oreli mängimise keeldu ­ kirikutega enamasti lahutamatult seotud orelit peab birgitiinide kloostrites asendama laul. Kloostris oli mitmeid süütegusid, millele järgnesid karistused: Kerged süüteod- nt kui õde pesemata ringi käib või kui õde ei kummarda abtsissile ja ei näita oma aupaklikust, käimlas rögastamine, saunas rohkem rääkimine kui tarvis Rasked süüteod- Rohkem kui 14 päeva pihtimata olek, kõva häälega laulmine, kloostris ilma loori ja kroonita ringi käimine, paastu ajal seebi söömine, rääkimine siis kui ei tohi Raskemad süüteod- Viha ja vimma külvamine, vale pealekaebamine, varastamine jne. Väikseim karistus raske süüteo puhul on kolm päeva kartseris kinniseotult olemine ja pärast seda 55 Ave

Ajalugu → Ajalugu
166 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Piibel

nautida head, hoolimata kogu oma vaevast, millega salajase asja keegi ennast vaevab üle, olgu see hea või kuri." päikese all oma üürikesil elupäevil, mis Jumal Piiblist pärit vanasõnad Kes teisele auku kaevab, see ise sisse langeb (Õp 26.27; Kg 10,8) Õndsam on anda kui võtta (Ap 20,35) Töö kiidab tegijat (Siir 9,21) Halli pead austa, kulupead kummarda (3Ms 19,32; Õp 20,29) Kes otsib, see leiab (kes koputab, sellele tehakse lahti...) (Mt 7,7-8; Lk 11,9-10) Kus iial raibe on, sinna koguvad kotkad (Mt 24,28; Lk 17,37) Teise silma näed pindu, oma silma ei näe palkigi (Mt 7,3; Lk 6,41) Inimene mõtleb, aga Jumal juhib (Õp 16,9) Mis sa külvad, seda sa lõikad (Gl 6,7) Pime ei või pimedale teed juhatada (Mt 15,14; Lk 6,39) Kes tuult külvab, see tormi lõikab (Ho 8,7) Töötegija on palga väärt (Lk 10,7; 1Tm 5,18)

Teoloogia → Religioon
147 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Vanasõnad

VANASÕNAD 1. Arg kardab ka iseenda varju. 2. Aega läheb, aga asja saab 3. Ega amet leiba küsi, amet annab leiba. 4. Elu on lühike, viha ära pea. 5. Enne mõtle, siis ütle. 6. Enne töö, pärast palk. 7. Enne tee, pärast kiida. 8. Ei virgal puudu tööd ega laisal aega 9. Ei ole halba ilma heata. 10.Ettevaatus on tarkuse ema. 11.Hallpead austa, kulupead kummarda. 12.Harjutamine teeb meistriks. 13.Hea sõna võidab võõra väe. 14.Heategu ei roosteta. 15.Hirmul on suured silmad. 16.Hommik on õhtust targem. 17.Hooletus ees, õnnetus taga. 18.Iga algus on raske. 19.Iga asi omal ajal. 20.Igal linnul ise laul. 1 21.Ikka tasa ja targu. 22.Julge pealehakkamine on pool võitu 23.Kaks meest ikka kaks meest.. 24.Kel amet, sel leiba. 25.Kelle jalg tatsub, selle suu matsub. 26.Kellel janu, sellel jalad. 27

Eesti keel → Eesti keel
202 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Etikett kui suhtlemise raamistik

märgates, suurtes asutustes ja kohtades, kus pole kombeks suruda kätt. Sageli märkame mõnda tuttavat vaid kaugelt ning siis on noogutamine, viipamine või kummardamine ainuke võimalik tervitamiseviis. Tervitamisel noogutades või kummardades vaadatakse teineteisele alati silma, kus juures näoilme on lahke ja sõbralik. Mees tervitab kerge kummardusega, naine peanoogutusega. Klassikalise arusaama kohapealt kummardavad noored vanemate ees sügavalt. Naine ei kummarda isegi temast tunduvalt vanemale daamile (Lukas & Tsatsua 2008). Tervitusele tuleb alati vastata, aga nii, et see ei häiriks teisi. Ametiasutuses tervitatakse ainult tuttavaid. Kui teie kaaslast tervitab kolmas isik, siis vastakse isegi juhul, kui tervitaja on võõras. Samuti käituge nii kui kaaslane tervitab oma tuttavat. Kui naine ei tea ega tunne isikut, kes tervitab tema kaaslast, siis võib jätta ka vastamata. Kui tuttavat märgatakse liiga hilja, et tervitada, siis on

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
70 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Maailmapilt - ISLAM

temale viidates kasutada fraasi ,,Jumala sõnumitooja ja Tema sulane". Moslemid armastavad ja austavad teda väga, kuna ta oli kõrge moraaliga inimene ja tõi inimkonnani Jumala tõe selgest ainuusust. Juba islami väga varajastel algusaastatel ilmutas Jumal, et Muhammed saadeti halastuseks kogu inimkonnale, andes selle kaudu meile teada, et sõnum islamist levib laialt. Moslemid püüavad selle poole, et järgida prohvet Muhammedi suurepärast eeskuju, kuid nad ei kummarda teda mitte mingil moel. Lisaks õpetab islam austama kõiki Jumala prohveteid ja sõnumitoojaid, kuid nende austamine ja armastamine ei tähenda nende kummardamist, mis peab olema suunatud vaid otse Kõigevägevamale Jumalale. Muhammedi või ükskõik kelle teise Jumala kõrval kummardamine on üks suurimaid patte islamis. Moslemite jaoks on oluline järgida sariaati ehk sariat - islamiseaduste süsteemi, mis on kasvanud välja Koraanist jt pühadest tekstidest

Teoloogia → Maailmavaateõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kivirähk "Rehepapp" ja "Mees, kes teadis ussisõnu"

Seda motiivi on käsitlenud paljud ajaloolised romaanid, aga näiteks vastukaaluks Vilde teostes esinevatele võikatele talupoegade peksmiste kirjeldustele võtab Kivirähk teise seisukoha ning kirjeldab seda kõike huumoriga, kus kohati saavad varastajad, kes mõisa aidas ohtralt seepi sõid, oma karistuse ise kätte kõhuvalu näol. Ajalooline tõsiasi on ka eestlaste n-ö ürgaeg, mil uhked ristisõdijad tulid meie maale ja kuulutasid, et tsiviliseeritud inimesed ei ela metsas ega kummarda haldjaid, vaid harivad külades põldu ja palvetavad Jumala poole. Kui tavaliselt on ajaloolised romaanid suunatud ikkagi tulevikule, siis "Ussisõnad" katkestab otsustavalt kõik sidemed tuleviku ja mineviku vahel. Kõik, mis kunagi oli, on kadunud, terve vana maailm on surnud ja Põhja Konn ei ärka enam kunagi üles. Miski pole enam endine, rahvas ei võta endaga minevikust kaasa ei keelt ega kombeid. Viimaseks kangelasajastu esindajaks tõusnud

Kirjandus → Kirjandus
165 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Viivi luik referaat

,,...Pajud on urvas juba" Jaan Kaplinski on kirjutanud: ,,Luige vaimne kallak elu poole on pigem taas analoogia ühele eluslooduse iseärasusele, sellele, et igasugune elu saab ola ainul ,,optimistlik", olulisel määral ikka suunatud kestmisele, loomisele ja taasloomisele." /---/ On see sinul veel meeles, ja igal,kes teisi hõikab, et aeg pole hää ega kuri, ta on nii nagu teed? See on kõigile teada, et sõnad juurduvad kõikjal. Põllu ees kummarda maani, ja hääde sõnade ees! ,,Meeldetuletus" 10 Luik kahtleb, kuid usub inimese sisse, tema headusesse, milles on ühtinud igavikuline ja ajalik. Õigus, elu on tõepoolest pikk ja kõik on siin oma teha. Kas kevad ongi see igavik? Suits, pori ja õhtueha. Kui see nii on, siis igavikku nüüd toovad meid kojatrepid. Sääl pandi just seemneid likku Ja kuivavad hernekepid. Isa vöörusest tuleb välja.

Kirjandus → Kirjandus
176 allalaadimist
thumbnail
16
docx

PEREKONNA JA NAISE ÕIGUSLIK KÄSITLUS KORAANIS

ideaalne, ka keelekasutuse seisukohast võetuna.3 Koraan on otsene Jumala sõna, mis on täielikult nii sõnades kui tähenduses säilinud, sest seda loeti Muhamaadi elu ajal avalikult ette nii moslemitele kui ka mitte-moslemitele. Erinevalt teistest pühakirjadest, on Koraan olnud alati tavausklikele kättesaadav. Selle sõnum ei ole uus, vaid on toodud varasemate prohvetite poolt - alluta end Kõigeväelisele Jumalale ning kummarda vaid Teda. 4 Koraanist võib leida arvukalt viiteid nii vanadele araabia traditsioonidele kui ka piiblile (peamiselt vanale testamendile). Seda seetõttu, et islam aktsepteerib kristlikke prohveteid: Aadam oli esimene prohvet ja Muhammad viimane. Sellegipoolest peab meeles pidama, et islami versioon sündmustest võib vahel erineda kristlaste omast. Näiteks, Ibrāhīm (Aabraham) pidi ohverdama oma poja Isma‘īli (Ismael), mitte Ishāqi (Iisaku), nagu piiblis kirjas on.

Õigus → Õigus
13 allalaadimist
thumbnail
16
doc

"Anne Boleyni õnn ja hukk" - Robert Widl

Seda... kuue sõrmega kätt? ''Oi, kas tõesti? ''See on saatana märk! Terve maailm peab sellise kehalist tunnust saatana märgiks!'' ''Ühe sõnaga, te ei taha teda enam!'' ''Ma vihkan teda. Ta ei või ega tohi enam kauem mu naine olla.'' Lõks ja Anne'i vahistamine Päev hiljem on nad juba peaaegu kõik Toweris: Smeaton, Norris, Brereton ja Weston. Ainult Anne ja tema vend viibivad veel vabaduses. ''Mida isandad minust tahavad?'' küsib Anne pahaselt, sest mehed ei kummarda tervituseks, ning ta märkab nende ähvardavaid nägusid. ''Seda saate kohe teada, Madame!'' vastab tema onu. ''Te olete toime pannud abielurikkumise ja nimelt viie mehega, niipalju kui mulle teada on.'' 14 ''Kas te olete mõistuse kaotanud, mu isand onu?'' ägestub Anne. ''Need mehed istuvad juba kinni ja nad on andnud tunnistuse.'' ''Te olete põrunud!'' ''Ka teie peate kohe üles tunnistama. Ei mingit võimalust enam valetada ega teeselda

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
11
doc

RALPH WALDO EMERSON

RALPH WALDO EMERSON SÕPRUS Meis on palju rohkem lahkust, kui iial sõnades väljendatakse. Hoolimata kogu isekusest, külmast kui maailma jahutavad idatuuled, kümbleb inimperekond armastuse elemendis just nagu hõredas eetris. Kui paljusid inimesi me näeme teiste majades ­ inimesi, kellega me õieti ei räägigi, aga keda me austame ja kes meid austavad! Kui paljudega kohtume tänavail või istume kõrvuti kirikus, tundes sooja, kuigi vaikivat rõõmu nende seltskonnast! Lugege vaid nende ringiuitavate pilgukiirte keelt. Küll süda tunneb. Selle inimliku kiindumustunde hellitamisest sünnib teatav südamlik elevus. Luules ja tavaliseski kõnes sarnastatakse teiste suhtes tuntavat heatahtlikkust ja rahulolu tule materiaalse mõjuga: nii kiired või palju kiiremadki, palju aktiivsemad, palju reibastavamad on need peened sisemised kiirgused. Kirgliku armastuse kõrgeimast astmest kuni lihtsa heatahtlikkuse madalaima määrani on need tunded need, m...

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
23
docx

ISLAMI LAENU INTRESS JA SELLE MÕJU MAJANDUSELE

Erinevalt teistest pühakirjadest, on Koraan alati olnud ka tavausklikele kättesaadav. Tänu laialdasele päheõppimise traditsioonile on see tänaseni täielikult säilinud. Oma õpetuselt on Koraan universaalne ning mõeldud kogu inimkonnale ja mitte vaid mõnele kindlale hõimule või ,,valitud rahvale". Selle sõnum ei ole uus, vaid tegemist on varasemate prohvetite toodud sõnumiga - alluta end kõigeväelisele Jumalale ning kummarda vaid Teda. Koraan õpetab inimestele, kui oluline on Jumala ainsusesse uskumine ning Tema seaduste järgi elamine. Koraanist võib leida ka lugusid eelnevatest prohvetitest - nagu näiteks Aabraham, Noa, Mooses ja Jeesus, kuid ka Saahh. Huud ja Joonas - ning Jumala käske ja keelde. (Hommik- Mrabte 2011:11-12) 2. INTRESSI MÕISTE JA INTRESSIVABA PANGADUS Intress ehk kasvik on rahasumma, mille võlausaldaja saab võlgnikult või hoiustajalt tasuks raha kasutada andmise eest

Majandus → Arendustegevus
18 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Barokk-kunst

1.Baroki üldiseloomustus ja hindamise probleemid  Barokiajastuks peetakse 16. Sajandi lõppu kuni 18. Sajandi lõppu. Kunstil oli kahetine roll: vahendas ideoloogilist sisu, tuli alamaid mõjutada ja pimestada. Kunst pakkus illusiooni korrastatud maailmast. Seda näitlikustab näiteks kirikute ja losside laegede barokkmaal, mis loob illusoorse ruumi,sellest sai nagu sissevaade taevastesse sfääridesse.  Maisele küllusele vastandub sügav usutõsidus.  Pöördub alati esmalt vaataja meelte poole. Seda on sel puhul peetud ülespuhutuks ja ekstravagentseks. Barokk-kunst tundub liialdatud ja äärmuseni viidud. Arvati, et sel puudub tõeline sisu. Olemuslik teatraalsus.Eriliselt uhked on hoonete vestibüülid ja trepid – nagu lavad. Emotsiooni tekitamine, provotseerimine, eksitamine.  Arhitektuuris kindlad reeglid. Lossiehituses oluline osa ruumide korrastatus ja liigendatus.  Barokk stiili- ja ajastumõistena: ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Suburg-ajakiri LINDA: Ilu ja Ideed

Robert Gober Untitled 1990 Titaanlikud päevad (1928) kujutab ta naise muutumist meheks, mis sj ei toimu mitte ilma võitluseta. Irooniat ja tähendust lisab nüanss, et naine on enne ülikonnastumist alasti, ehkki selles peegeldub ka vihje kunstiajaloole, kus suur osakaal naisaktil. Suburgi võitlus oli ÜHE naise võitlus meeste ühiskonnas, kus veel oli harulduseks rudolfrimmel'lik (posthipilik, täpsemalt: feminismi II laine järgne) hoiak: Mees, sa kummarda pea naise nõrkuse ees, et tal püsti jääks pea mehe kõrkuse ees8. Niisiis, loovalt manööverdades! - ülekantud tähendustes sümboliseerib Magritte'i maal Suburgigi võitlusi naise-mehe soospetsiifika epitsentris. Teistlaadne on tänase NY gay-kunstniku Robert Goberi gender-taju: inimjuustega täiendatud vahakuju sünteesib võrdses osas mõlemad sugupooled (Untitled 1990). Ent harmooniat ei näi siingi olevat: selgelt

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
1 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

Ütlusfolkloor [vanasõnad ja kõnekäänud]

ÜTLUSFOLKLOOR Rahva hulgas käibivad traditsioonilised ütlused -- vanasõnad, kõnekäänud, fraseologismid -- kuuluvad folkloori ja keele piirialale ja moodustavad nn. retoorilise või ütlusfolkloori. Kui laule lauldakse, jutte jutustatakse, mänge mängitakse, tantse tantsitakse, siis ütlusi just nimelt öeldakse. Nad sulavad igapäevasesse kõnekeelde, moodustavad selle loomuliku osa ja täidavad suurelt osalt muu kõnelise suhtlemisega samu funktsioone, lisaks aga ka mõnesid erifunktsioone, millest olulisemad on ekspressiivne ja didaktiline funktsioon (viimane puudutab esmajoones just vanasõnu). Suhted muu folklooriga Ütlusfolkloori ja muu folkloori (eriti jutufolkloori) vaheline piir ei ole selge ega terav. Idamaade foklooridel näiteks on kalduvus vormistada dialoogilisteks või monoloogilisteks juttudeks neidsamu sisumotiive, mis Euroopa folkloorides on tavaliselt vormistatud ütlustena: Laisale öeldi: "Tän...

Kultuur-Kunst → Kultuur
8 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Konspekt - 10 klass

Jôuab mägijärve äärde ja palub Tellil end üle viia. Keegi teine ei julge seda teha. Tell ei seganud end kunagi vabadusvôitlusse, kuid ta oli alati mehine ja abivalmis.Vabadusvôitluse juht Stauffacher kutsub Telli salajastele koosolekutele, kus arutatakse mässu Austria ülemvôimu vastu, kuid Tell keeldub alati.. Gessler tahab mägikütte alandada ja paneb oma kübara vaia otsa ning laseb talupoegadel seda kummardada. Piilujad kannavad foogtile ette, kes ei kummarda. Wilhelm Tell möödub kübarast koos oma pojaga ja ei pea kübarast ja käsust mitte midagi, see ei jää Gessleril teadmata. Sündmused muutuvad talupoegade suhtes alandavamaks, ûks môisnikest, Laudenberg torkab oma talupojal Heinrich Holdenil silmad peast, kui see läheb peremehe juurde oma äravôetud loomi tagasi nôudma. Tema poeg Malschtal tahab vangi pandud isa eest kätte maksta ja liitub vabadusvôitlejatega.

Kirjandus → Kirjandus
453 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

Vaatamisväärsuste legendid

ehitatud. Otsustab ehitajaid karistada, ehitust purustada. Kahmab Pataka mäelt kivimüraka kätte, sihib Haapsalu torni pihta. Ennäe, visates libiseb jalg libedal maal. Kivil puudub sellepärast paras hoog. Kivi ei jaksa märki lennata, vaid peab paremaks Võnnu saarele heita puhkama. Seal kivi veel praegu puhkamas, tubli mürakas, kolm sülda kõrge, viis sülda pikk , paar sülda lai; otsast tükk lõhkenud, kõrval maas. Kalevipoeg vaatab: Haapsalu tornid ei kummarda ta ette maani. Sammub vaatama, mis kivist saanud. Sammub niisugusel jõul, et müdiseb maa, laenetab lahe. Sammu asemed praegu alles kividel näha: üks Vauksimäel, teine Tuulasmäel, kolmas Vastelõugumäel, neljas Laheva külas. Iga sammu vahet umbes verst maad. Kivimüraka leiab Kalevipoeg Võnnu saarelt. Et kivil tükk küljest lõhkenud ja lõhkenud äär terav, kardab Kalevipoeg, et kivi visates käe vigastaks. Ei hakka

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Maailma usundid

) Ahimsa ­ vägivallatuse põhimõte(füüsiline, vaimne ja ka vaid mõttes ­ hinduismi jaoks on need samaväärselt halvad, vahet ei ole) Upanisadide põhimõte ka, et meil on palju elusid. Samsara ­ hingeränne. Alles jäävad samad komponendid, aga tervik pole sama. Karma (sõnast karman) ­ igal teol on tagajärg ­ aatmani ümber koguneb pos ja neg n-ö aura. Algselt nim brahmanismiks hinduismi. Bhakti liikumine (­ pühendumine) Triaad: Visnu, Siva, Brahman Brahmanit pole mõtet kummarda, sest ta ei TEE otseselt midagi, lebab pilve peal ja avab vaid silmi. Talle on pühendatud 11 templit. Visnu ­ eesmärk säilitada, pingutab selleks, et maailm jääks alles. Ta sünnib ümber, tema avatarid(kehastused): Krisna jne. Siva ­ hävitaja; maailm põleb tema tantsides ära; kuid ta pole halb, sest ongi vaja hävitada. Muinasegiptuse usund Tekkis u 4000 eKr Niluse jõe orus. Noom ­ linnriik, mida oli kuskil 40-42. Suurem kui linn tegelikult.

Teoloogia → Maailma usundid
183 allalaadimist
thumbnail
33
doc

ETIKETI konspekt

ka ise. TERVITAMINE JA ESITLEMINE Tervitamine on esimene kontakt vestluskaaslasega. Esimene silmside ja kehaline kontakt kahe inimese kohtumisel võib otseselt või kaudselt mõjutada edaspidist suhtumist teineteisesse. Tervitussõnad on tähtsaimad esimesest kümnest sõnast, mis kujundavad mulje. Noogutamine ja kummardamine Mees tervitab kerge kummardusega, naine peanoogutusega. Naine ei kummarda temast tunduvalt vanemale daamile. Tervitamine ja peakatted Kergitatakse kaabut, nokamütsi jt samatüübilisi peakatteid. Peakatet hoitakse põhi enda poole. Peast ei võeta sõjaväelase, politseiniku või muud vormimütsi ning peakatteid, mida on raske pähe tagasi panna ­ barett, spordimüts, läkiläki va matustel. Naised ei võta tervitamise ajal peakatet ära. Vastu- ja kaasatervitamine Tervitusele tuleb alati vastata.

Ametid → Sekretäritöö
51 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Kultuuridevaheline kommunikatsioon

Nt. McDonald'si reklaamid: kui palju sel aastal müüdud. Peaaegu igal monumendil kiri selle kohta, kui palju kaalub ja kui palju maksis. Arvudekultusega seostub, mõnevõrra paradoksaalselt, antiintellektualism (eelkõige usaldamatus sõnade vastu, kõrgkultuuri vastu). Anti-intellektualism: Alexis de Tocqueville 1835: Algharidus kättesaadav kõigile, kõrgem väga vähestele. Lugupidamise võrdsus ­ enamus immigrante põgenes jäiga hierarhilise ühiskonna eest ­ ameeriklased ei kummarda aristokraatide ees. Kas see ei laiene ka vaimuaristokraatidele? Euroopas, eriti Prantsusmaal, aukartus alles, Ameerika läheb teise äärmusse. Kultuurisõda(sõjad): "klassivõitlus nn elustiili küsimustes": Pärinevad 1960ndatest. "Kuumad teemad" ("hot-button" issues): - Feminism - Abort - looduskaitse (sh loomakaitse) - tulirelvad - religiooni ja riigi lahutatus - seksuaalne orientatsioon Religioon ja riigi lahututus: - Evolutsioon - Koolipalvus

Kultuur-Kunst → Kultuuridevaheline...
60 allalaadimist
thumbnail
132
pdf

Etnoloogia üldkursus

‘ Tartu Ulikool ‘ Etnoloogia Uldkursus Konspekt tundmatu tudengi laualt Tartu 1999 Sissejuhatus Lugu Konspekti koostamisel on arvestatud põhistruktuuri osas Ajaloo esimesel kursusel loe- tava sissejuhatava teema ”Etnoloogia üldkursus” kavaga. Antud on etnoloogia üldine sissejuhatus ja teaduse erinevad nimetused Euroopas ning Ameerikas. Räägitakse pea- mistest teoreetilistest ja metodoloogilistest suundumustest. Konspekti põhiosa keskendub erinevatele ainevaldadele, millega etnoloogid tegele- vad. Lõpuks antakse lühiülevaade maailma kultuuridest, käsitledes näidetena tänapäeva eelindustriaalsetest kultuuridest põhjalikumalt Vanuatu (Melaneesia) ja Mehhiko ”in- diaanlaste” kultuure. Õigused ja kohustused Te võite seda teksti vabalt trükkida ja muuta. Te võite seda levitada, kui sõber vajab — või levitamata jätta. See on iga inemise vaba voli ja südametunnistus. Keegi ei vast...

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
186
pdf

Kanjimärkide morfoloogilisi seletusi. Võrdlev analüüs märgisõnastike kanji etümoloogiatest.

Kanji m¨arkide morfoloogilisi seletusi. V~ordlev analu ¨u¨s m¨argis~onastike kanji etu ¨moloogiatest. Indrek Pehk 2000 m¨arts ¨o diplomito ¨ ¨ Helsingi Ulikooli Humanitaarteaduskond Aasia ja Aafrika keelte ja kultuuride osakond Sisukord Eess~ ona 7 I P~ohim~ oisteid 9 1.1 Kanji m¨arkide makrostruktuur . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1.1.1 Kanji erinevad kujud . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 1.1.2 M¨arkide ajalugu . . . . . . . . . . . . . . . . ...

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
0
docx

E.Bornhöhe Ajaloolised jutustused(tasuja)

kui juuksed, keha ilmatu suur ja lai, aga siiski kena kui kivist raiutud kangelase kuju, iga soon rammust paisumas, käed ja jalad häbemata suured ja tugevad . . . Ühe sõnaga -- sa armastad sepp Villut!» Tagumisest toast oli kerget praginat kuulda, nagu oleks keegi pisukesi klaasist asju maha pillanud. «Oh õnnetust, toos täiesti puru ja kõik helmed maas!» kurtis Mai. «Lase olla!» hüüdis Adelheid. -«Ara kummarda, näita mulle oma nägu!» «Oot', oot', ma korjan helmed üles . . . » Sepp kuulis tasast rabelemist ja Adelheidi naeru, aga see naer ei olnud mitte täiesti loomulik ega rõõmus. Rabelemise müdin lõppes peagi. «Mis ma sellest salgan?» ütles Mai uhke rahuga. «Jah, mina armastan sepp Villut, ja mitte 195 üksi tema tugevuse pärast. Teie olete tema välispidist nägu hoolega silmitsenud ja arvate teda tundvat? Teie ei tunne teda, sest et teie tema südant ei tunne

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun