Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kov" - 588 õppematerjali

kov on   kohust   kinnisasja   omaniku   nõudel   omandama   (võõrand)   olemasoleval   hoonestusalal  asuva kinnisasja või selle osa kohese ja õiglase tasu eest, kui kehtestatud detailplan või üldplan:  1) nähakse ette kinnisasja või selle osa kasutamine avalikul otstarbel; 2) piirat oluliselt kinnisasja  senist kasutamist või muudet senine kasutamine võimatuks. 
thumbnail
23
doc

KOHALIKU OMAVALITSUSE TÖÖ, PÄDEVUS, ÜLESANDED, ORGANID

Volikogul on õigus antud omavalitsusüksuse territooriumil korraldada olulistes küsimustes elanike küsitlusi. Omavalitsusüksusel on oma seaduslike õiguste kaitseks või vaidluste lahendamiseks õigus pöörduda kohtusse.3 1 http://www.eesti.ee/est/riik/kohalik_omavalitsus/ 2 http://www.just.ee/10744 3 https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12849727 5 KOV ülesandeks on korraldada sotsiaalabi ja -teenuseid, vanurite hoolekannet, noorsootööd, elamu- ja kommunaalmajandust, veevarustust ja kanalisatsiooni, heakorda, jäätmehooldust, territoriaalplaneerimist, valla- või linnasisest ühistransporti, valla või linna teede ja tänavate korrashoidu. Samuti on oluline korraldada koolieelsete lasteasutuste, põhikoolide, gümnaasiumide, huvialakoolide, raamatukogude, rahvamajade, muuseumide, spordibaaside, turva- ja

Õigus → Eesti õiguskord
172 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

KOV-kohalik omavalitsus

KOVkohalik omavalitsus Klaudia Sarah Kaar 9.a Ülesanded Kogukonna elu juhtimine Vastutavad raamatukogude , kultuurimajade jt kultuuriga seotud asutuste eest Korraldab sotsiaalabi ja ­teenuseid Organiseerib ühistransporti Korraldab elamu- ja kommunaalmajandust Korraldab heakorda, jäätmekäitlust ja keskkonnaplaneerimist Korraldab koolide, lasteasutuste, muuseumide ja rahvaraamatukogude ülalpidamist Töökorraldus TÖÖKORRALDUS VOLIKOGUS : Volikogu juht on esimees, keda valivad volikogu liikmed. Samuti valitakse ka üks või mitu aseesimeest. Volikogu esimees korraldab volikogu tööd, juhib istungeid ja esindab omavalitsust. Aseesimehed asendavad esimeest, kui see ei saa enda ülesandeid täita. Kõikides volikogudes on ka komisjonid. Need võivad olla nii alalised (püsivad) kui ka ajutised. Igal omavalitsusüksuse volikogul peab olema vähemalt 3-liikmeline revisjonikomisjon, mis kontrollib valla- või linnavalitsuse tegevust. Ülesehitus Eesti...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
17
docx

KOV SOTSIAALTÖÖTAJA AMETIJUHENDI ANALÜÜS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12 KÕ1 KOV SOTSIAALTÖÖTAJA AMETIJUHENDI ANALÜÜS Õppejõud: Triin Vahula Mõdriku 2013 Valisin kolme kohalikuomavalitsuse sotsiaaltöötaja ametijuhendi analüüsiks Avinurme, Orava ja Vastseliina vallavalitsuse. Kõikides kohtades määrab

Filosoofia → Eetika
134 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Avaliku võimu harud ja institutsioonid

Võimalikud ka osavallad ja linnaosad. Tsentraliseerima-ühe kohta koondama, keskusele v keskvõimule allutama. KOHALIK OMAVALITSUS Kohalik omavalitsus tähendab elanike õigust, võimet ja kohustust iseseisvalt otsustada ja korraldada kohaliku elu küsimusi. Kohaliku omavalitsuse õiguse teostamiseks moodustatakse omavalitsusorganid.Eestis linna/valla volikogu ja valitsus abiorganitega. KOV võib olla ühe või mitmetasandiline. KOV tunnused Euroopa KOV hartas: Territoriaalsus, Autonoomsus, Otsene demokraatia, Demokraatlikult valitud esindukogu, legaalsus, suhteline vabadus moodustada se esindus ja täitevorganite süsteem, õigus khtestada oma eelarve, kohalikud maksud, tuluallikana ja koormised, subsidiaarsuspõhimõte, detsentralisatsioon üldhariduses, riigi ja KOV suhted põhinevad seadusele/lepingutele , keskvalitsusel üksnes seaduslikkuse järelvalve õigus. KOV mudelid:

Politoloogia → Poliitika ja valitsemise...
17 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Riigiõigus - kordamisküsimused

RIIGIÕIGUS kordamisküsimused __________________________________________________________________________________ 2. Kehtetud hääletussedelid erinevate valimisseaduste kontekstis Vabariigi Presidendi valimise seadus - millel on rist märgitud rohkem kui ühte lahtrisse; - millel või mille ümbrikul puudub valimiskomisjoni pitsati jäljend.. Riigikogu ja KOV valimise seadused - millel ei ole jaoskonnakomisjoni pitsati kaht jäljendit, - millele ei ole kirjutatud ühegi kandidaadi registreerimisnumbrit või millele on neid kirjutatud rohkem kui üks, - millele kirjutatud numbriga kandidaat ei kandideeri selles valimisringkonnas, - millele kirjutatud kandidaadi registreerimisnumber on parandatud või - millele kirjutatud kandidaadi registreerimisnumber ei ole loetav. Euroopa Parlamendi valimise seadus

Õigus → Õigus
13 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

SOTSIAALTEENUSED

alaarengut kui ka vaimuhaigust). Ei ole mõeldud vanaduspensioniikka jõudnud dementsuse diagnoosiga inimesele, kellel ei ole lisaks muud psüühikahäiret, ega inimesele, kellel on sõltuvus alkoholist või narkootilisest ainest juhtiva psüühikahäirena. Teenust saama suunamist ja teenuse osutamist korraldab Sotsiaalkindlustusamet (SKA). 9 KOV teenus ü Sotsiaalnõustamine ü Võlanõustamisteenus ü Päevakeskus ü Koduhooldus ü Tugiisik ü Lapsehoiuteenus ü Isiklik abistaja ü Sotsiaaleluase ü Eluruumi kohandamine ü Sotsiaaltransport ü Hooldamine 10 KOV teenus Sotsiaalnõustamine on üks sotsiaalteenustest, mis on suunatud isikutele või perekondadele, kelle iseseisev toimetulek on

Politoloogia → Sotsiaalpoliitika
38 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KOV sotsiaaltöötaja ametijuhendi analüüs

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST13KÕ2 KOHALIKU OMAVALITSUSE SOTSIAALTÖÖTAJA AMETIJUHEND Analüüs Õppejõud: Anu Varep Mõdriku 2014 Valisin sotsiaaltöötaja ametijuhendi võrdluseks Tapa Vallavalitsuse, Põltsamaa Vallavalitsuse ja Tarvastu Vallavalitsuse. Erinevalt Tapa Vallavalitsuse ametijuhendile on Põltsamaa ja Tarvastu ametijuhendis väljatoodud, et sotsiaaltöötaja nimetab ametisse vallavanem. Tapa Vallavalitsuse ametijuhendis pole ka välja toodud, kellele sotsiaaltöötaja allub. Tarvastu Vallavalitsuse puhul on selleks vallavanem, kuid Põltsamaa Vallavalitsuse puhul on selleks sotsiaalabi osakonna juhataja. Leian, et kõige mõistlikum on sellekohapealt...

Ühiskond → Ühiskond
70 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KOV sotsiaaltöötaja ametijuhendi analüüs

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST13KÕ2 KOHALIKE OMAVALITSUSTE SOTSIALTÖÖTAJA AMETIJUHENDID Analüüs Õppejõud: Anu Varep Mõdriku 2013 Kohalike omavalitsuste seast valisin analüüsiks Halinga, Haljala ja Salme valla sotisaaltöötaja ametijuhendid. Kõikides nimetatud valdades nimetab sotsiaaltöötaja ametisse vallavanem. Kõikide valdade sotsiaaltöötaja ametijuhendites on põhieesmärgiks sotsiaaltöö korraldamine. Halinga valla sotsiaaltöötaja ametijuhendis on lisatud, et sihtgrupid tuleks ise välja selgitada, kuid Salme valla puhul on sihtgruppideks toodud lapsed, vanurid ning puudega inimesed ja teised sotsiaalabi vajavad inimesed. Haljala valla puhul po...

Ühiskond → Ühiskond
44 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Kohaliku omavalitsuse KOV õiguse kordamisküsimused I kontrolltööks

Kohaliku omavalitsuse õigus on avalik-õiguslike normide kogum, mis kohaliku omavalitsuse realiseerimise tagamise eesmärgil reguleerib kohaliku omavalitsuse üksuste (vallad ja linnad) õiguslikku seisundit, korraldust, ülesandeid, finantse ja tegevuse kontrolli. Reguleerib ka õigussuhteid teiste- nii avalik-õiguslike kui eraõiguslike- õigussubjektidega. 2. Kohaliku omavalitsuse õiguse liigitus õigusinstituutide kaupa 1) Omavalitsuskorraldusõigus- KOV üksuste õiguslik staatus, sisemine struktuur ja ülesannete sfäär ning nende organite õiguslik staatus 2) Omavalitsushaldusõigus- materjaalsed funktsioonid, niivõrd kui need rajandevad kohaliku omavalitsuse õiguse normidel 3) Omavalitsusfinantsõigus-vajalike funktsioonide täitmiseks vajalike rahaliste vahendite soetamine, eraldamine ja otstarbekohane kasutamine

Õigus → Õigus
28 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Kontrollküsimused ja lühivastused Eesti Vabariigi Põhiseaduse I-XV peatüki kohta

Õppeaine: Konstitutsiooniõigus/kohalik omavalitsus Kontrollküsimused ja lühivastused Eesti Vabariigi Põhiseaduse I-XV peatüki kohta 1.Eesti Vabariigi põhiseadus kui põhiseadusliku korra riigiõiguslik alus. Põhiseadus on õiguslik alusakt, käsitletav riigiõigusliku aluslepinguna, sõlmitud aastal 1991 Eesti kodanikkonna poolt Eesti Vabariigi toimimiseks. Põhiseaduse selline õiguslik iseloom tuleneb kinnitatusest rahvahääletusel. Õigusteooria käsitleb Põhiseadust riigiõiguse kui õigusharu allikana, konstitutsiooniõiguse kui teadusharu uurimisobjektina. Põhiseadusele tugineb ja sellest lähtub kogu Eesti õigussüsteem. Õigusaktide lahknemise korral põhiseaduse teksti ja mõttega kohaldatakse põhiseadust. Põhiseaduse suhtes ülimuslik on rahvusvaheline õigus osas, millega Eesti ühinenud on rahvusvaheliste kokkulepete rarifitseeritud või liikmelisuse kaudu rahvusvahelistes organisatsioonides. Sellest ja 2003.a. rahvahääletus...

Õigus → Õigus
66 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Kohalikud omavalitsused

Kohalikud omavalitsused Kristel Laurits Kohalik omavalitsus ehk KOV · Kohaliku omavalitsuse piirid määrab riigi territooriumi haldusjaotus. · Eestis on 227 KOV üksust, s.h 33 linna ja 194 valda. (Tartus on 22 omavalitsusüksust) · KOV üksused on vallad ja linnad. (PS §155) · KOV teostab võimu: · demokraatlikult moodustatud esindus ja võimuorganite kaudu, · kohaliku elu küsimustes rahvaküsitluse või rahvaalgatuse teel. KOV ülesanded · Kohalikud omavalitsused (KOV) ­ elamu ja kommunaalmajandust, otsustavad ja korraldavad kõiki ­ kanalisatsiooni ja veevarustust, kohaliku elu küsimusi, KOVd ­ heakorda ja jäätmehooldust, tegutsevad seaduste alusel ­ territoriaalplaneerimist, iseseisvalt. (PS §154)

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
62 allalaadimist
thumbnail
15
doc

KOHALIK OMAVALITSUS JA KULTUUR-SPORT

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtluse osakond KOHALIK OMAVALITSUS JA KULTUUR- SPORT Referaat Pärnu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus....................................................................................................................... 4 1. KOHALIK OMAVALITSUS JA KULTUUR-SPORT................................................5 1.1. Valdkonna eesmärgid, vahendid ja tegevusvariandid............................................ 5 1.2. Otsused, täideviimine, kontroll ja probleemid........................................................8 2. AUTORI HINNANG JA ETTEPANEKUD...............................................................11 kokkuvõte........................................................................................................................ 13 Viidatud allikad.....................................................................

Majandus → Majandusteadus
33 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Eksami vastused - Eesti avalik haldus

II lugemine Muudatus ettepanekud III lugemine LÕPPHÄÄLETUS Seadus võetakse vastu Seadus jääb vastu võtmata Vabariigi President Kuulutab välja ja avaldatakse Riigi Teatajas Saadab Riigikogusse tagasi 2. Kohalikud omavalitsused KOV on valla või linna võimuorgan, mis seaduste alusel iseseisvalt korraldab ja juhib kohalikku elu, lähtudes elanike õigustatud vajadustest ja huvidest, arvestades valla või linna arengu iseärasusi. KOV põhimõtted: kohaliku elu küsimuste otsustamine ja korraldamine; elanike õiguste ja vabaduste tagamine; oma seaduste ülesannete ja kohustuste täitmine; vastutus oma ülesannete täitmise eest; tegevuse avalikkus; avalike teenuste osutamine soodsaimatel tingimustel. Eestis on kaks KOV organit — esinduskogu (volikogu) ja täidesaatev organ (valla- või linnavalitsus). Volikogu suurust otsustab volikogu enne kohalikke valimisi, kuid liikmete minimaalne arv sõltub omavalitsuse elanike

Ühiskond → Avalik haldus
61 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonna kordamisküsimused

linnavalitsus? · Maavanem - nimetab valitsus, kuid tema ametisseasumiseks on vaja, et teda toetakse selle maakonna omavalitsuse esindajate koosolek. · Maavalitsus - ???? · Volikogu - valitakse valla/linna territooriumil elavate hääleõiguslike inimeste poolt (18, kodanik jms) · Linnapea - volikogu valib tema peale kohalike valimisi · Linnavalitsus - ????? 4. Millised on KOV ülesanded; millised maavalitsuse ülesanded? (neid ei leia põhiseadusest). Maavalitsus: · korraldada, kordineerida riikliku haldust · käsutada riigivara · korraldada ühistransporti, tervishoidu, kultuuri ja haridust · planeerida regiooni arengut. Kov: · korraldada sots. abi, teenuseid · korraldada elamu-, kommunaalmajandust · tagada heakorda, keskkonna planeerimist

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Valitsemine

finantseeritavad asutused, millele seadusega või seaduse alusel antud põhiülesandeks on täidesaatva riigivõimu Maavanema nimetab regionaalministri ettepanekul viieks teostamine:ministeeriumid, kaitsevägi, Riigikantselei ja aastaks ametisse VV. Regionaalminister tutvustab kandidaati maavalitsused, inspektsioonid ja ametid. Ametite ja enne mk KOV üksuste liidu üldkoosolekule ning kuulab ära inspektsioonide kohalikud asutused moodustab, korraldab ümber üldkoosoleku arvamuse. Maavanem ei tohi olla üheski muus riigi- ja nende tegevuse lõpetab minister. Valitsusasutus või kohaliku omavalitsuse ametis ega kuuluda tulundusettevõtte

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Avalik haldus

” Siit järeldub, et: 1) Haldusorgani pädevus määratakse kindlaks õigusaktides, näiteks seaduses, määruses või halduslepingus 2) Haldusorganit iseloomustav põhitunnus on avaliku halduse ülesannete täitmine 3) Haldusorganina võib käsitada nii asutust, kogu kui ka isikut Meeldetuletavalt olgu siinkohal toodud haldusülesannete liigid: Halduse ülesanded jagunevad oma sisu järgi (olenemata, kas neid ülesandeid täidab riik, KOV või mõni muu haldusekandja): korrakaitselised toetavad (nt sotsiaaltoetused) vahendite kogumine (maksud) avaliku teenistusega seotud ülesanded Haldusorgan on halduse kandja üksus, mis täidab halduse kandja nimel omavastutuslikult teatud ülesandeid, on organisatoorselt iseseisev ning organis tegevate isikute vahetusest sõltumatu. Ühe halduse kandja sees võib olla mitu organit. Millised on ühe või teise avalik-õigusliku juriidilise isiku organid, seda ütleb igal konkreetsel juhul

Õigus → Avalik õigus
12 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Poliitilised ideoloogiad, peamised heaolu režiimid, vabad valimised, Eesti Vabariik kui unitaarriik ja KOV Eestis

Ühiskonna kordamine 1.Poliitilised ideoloogiad (lk 49-53) 2.Ideoloogiaga seotud peamised heaolu reziimid/mudelid (lk 54-56) 3.Parteid (lk 81-83) 4.Eesti Vabariik kui unitaarriik ja KOV Eestis (paljundus, pt 14 põhiseadus) 5.Vabad valimised (lk 64-73) 1)Ideoloogia on korrastatud ideekogum, mis propageerib kindlaid väärtusi. Ideoloogia peab ühtesi nähtusi ja suhteid soovitatavateks, teisi aga taunib. Iga ideoloogia ei ole poliitiline, nt budism, feminism, asketism, surrealism. Poliitiline ideoloogia on ideoloogia, mis annab aluse erakonnategevusele. Partei e erakond-kindla ülesehituse, liikmeskonna, ideoloogiaga poliitiline organisatsioon, mille

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
304 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Euroopa Liidu korraldus, komisjon, KOV, kodakondsuse saamine, Eesti kohtusüsteem, ministrite nõukogu, parlamendi ülesanded

Euroopa Liidus on 500 miljonit inimest ja 28 liikmesriiki. EL loodi 1951. Euroopa ühendus kujutati ringi 1982 EL-ks e toimus Euroopa Liidu sünd. EL toetub 3 sambale: *ühisturg ja rahaliit, *julgeolek ja välispoliitika, *justiits- küsimused, politseitöö, kuritegevuse tõkestamine. EL-i seadusandlik võim: 1)EL Parlament (766 kohta), 2)EL Nõukogu. EL Parlament: *valitakse 5 aastaks, *kõik vähemalt 18-aastased EL kodanikud saavad valida. Eestis on 6 kohta EL Parlamendis. Suure üldkogu istungid 12 korda aastas Strasbuuris ja Brüsselis. Iga parlamendi liige töötab ka mingis komisjonis. Iga kuu palk 12 000 . Kõige popim parlamendis: konservatiivne maailmavaade, sotsiaalne m, liberaalne, rohelised, kommunistid. Eesti saadikud: Indrek Tarand, Ivari Padar, Tunne Kelam, Siiri Oviir, K.Ojuland, V.Savisaar-Toomast. Eestis on Parlamendi juht spiiker. Euroopa Parlamendi juhiks president. Parlamendi ülesanded: 1)võtta vastu Euroopa Parlamendi eelarve, 2...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
3 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Ühiskonna valitsemine

ÜHISKONNA VALITSEMINE Demokraatlik süsteem Põhimõtted: 1) kõrgeima võimu kandja ning allikas on rahvas; 2) rahvas teostab võimu kaudselt oma esindajate valimise teel; 3) võimulolev valitsus tugineb valijate enamusele; 4) rahvaesindajad pole seotud konkreetsete valijatega, vaid tegutsevad oma ametialal iseseisvalt; 5) demokraatia tähendab huvide, seisukohtade ja vaadete paljusust; 6) vähemusse jäänul on õigus oma seisukohtadele kindlaks jääda; 7) mitmesuguste jõudude, huvide ja seisukohtade vaba konkurentsi ning vähemus kaitseks peavad kõigile kodanikele olema tagatud demokraatlikud vabadused (info-, ajakirjandus-, koosolekute, ühingute, ettevõtlusvabadus jne.); 8) demokraatlike vabaduste ja üldiste inimõiguste kaitseks peab olema sõltumatu kohtuvõim. Eestingimused: 1) üldine kirjaoskus; 2) ajakirjanduse (jt. massiteabevahendite) laialdane levik...

Ühiskond → Ühiskond
119 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Perestroika-sotsialismileeri lagunemise peamine põhjus?

Perestroika-sotsialismileeri lagunemise peamine põhjus? 1985. aastal tuli Nõukogude Liidus võimule Mihhail Gorbatsov. Käsumajandus oli jõudnud selleks ajaks ummikseisu ja Nõukogude Liit ei suutnud konkureerida demokraatlike riikidega. NSV Liidus saadi aru, et riiki pole võimalik vanaviisi edasi juhtida ja alustati perestroikat, mille peaeesmärgiks oligi majandusliku olukorra parandamine. Alustatud reformid polnud aga piisavalt edukad, ning sotsialismileer varises lõpuks ikkagi kokku. Kuid kas perestroikat võib käsitleda sotsialismileeri lagunemise peamise põhjusena? Perestroikal saab eristada nii makro- kui ka mikrotasandit, millest viimane saigi kogu sotsialismileeri jaoks otsustavaks. Nõukogude Liidus pöörati suurt tähelepanu suhete parandamisele lääneriikidele, kuid samal ajal jäi tähelepanuta mikrotasand ehk inimeste igapäevaelu, mis halvenes iga aastaga. Kasvas rahva rahulolematus, mis viis nii Nõukogude ...

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Halogeenid

2)Halog. füüsikalised om. Mõned on toatemp. gaasilised, enamik neist on vedelikud või tahked, on hüdrofoobsed ega lahustu vees, tihedus üpris suur, veest raskemad. Füsioloogilised om. Mürgised, kergesti lenduvad halog.ühen. narkootilise toimega, põhjustavad rakseid keksnärvisüsteemi ja maksa kahjustusi. Mürgitused võivad lõppeda invaliidistumise, ka surmaga. 5)Halogeeniühendid tehnikas ja keskkonnas. a)kasut.lahustitena- rasvade,õlide,vaikude lahustamiseks b)freoonide om. veelduvad kõrgendatud rõu all kergesti ka toatemp., madal keemistemp., neelab soojust, keemiliselt väga püsivad. Kasut. külmikutes soojust neelava ainena Atmosfääris tõusevad freoonid atm.kõrgematesse kihtidesse, kus jõuavad osoonikihini. See lõhub osoonikihti, UV kiirgus suureneb, tõstab nahavähi riski. c)pestitsiidide esit. nõuded 1)Peaksid hävitama valikuliselt teatud liike ning olema kahjutud kasuliku elustiku suhtes, ka inimese 2) peab pärast looduskeskk. kasut....

Keemia → Keemia
57 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Maksundus

1. Mõisted: Maks- on seadusega või seaduse alusel valla- või linnavolikogu määrusega riigi või KOV avalik- õiguslike ülesannete täitmiseks või selleks vajaliku tulu saamiseks maksumaksjale pandud ühekordne või perioodiline rahaline kohustus, mis kuulub täitmisele seaduse või määrusega ettenähtud korras, suuruses ja tähtaegadel ning millel puudub otsene vastutasu maksumaksja jaoks. Maksumaksja-need, kes maksavad makse. Maksumaksja on füüsiline või juriidiline isik; riigi- või KOV asutus.

Majandus → Majandus
56 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Haldusõiguse seminar nr 2

Haldusõiguse põhikursuse seminaride kaasused II teema. Haldustegevuse õiguspärasus KOHTUPRAKTIKA (kohustuslik õppematerjal): Maa-amet, RKHKo 3-3-1-72-06; Neckman Invest, 3-3-1-44-10; Nordecon, 3-3-1-13-12, p-d 18–24; Katšan, 3-3-1-18-12, p-d 1–20; Rätsep, 3-3- 1-76-12, p-d 10–14; V. L., 3-3-1-14-13; Lilitškin, 3-3-1-34-13 3-3-1-72-06 Halduse kandja ehk avaliku-võimu kandja ehk avalik-õiguslik juriidiline isik =riik, kov, kõik kes on loodud seadusega nt rahvusooper estonia, töötukassa, advokatuur, notarite koda, kaitseliit Haldusorgan HMS § 8 on seadusega selle alusel avalikku haldust täitma volitatud isik või kogu asutus. Tegutseb tavaliselt halduse kandja avaliku-õigusliku juriidilise isiku nimel. Kui nt tegevusloa annab rahandusminister siis ta on haldusorganiks, ta on riigi nimel tegutsev isik. Kas õigusvastane haldusakt saab kehtida? –kehtida saab ka õigusvastane õigusakt. õiguspärasus ja

Õigus → Haldusõigus
158 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Kohaliku omavalitsuse õigus

2 punkt on kogu materjali peale, mis annab 25%. 2 osa on kaasus, mis annab 25%. KOV on iseseisev (ainuvastutus), autonoomne, kaudne riigihaldur, detsentralisatioon, vertik võimude lahusus, subsidiaarne, partitsipatsioon, demok. Avalik haldus: vahetu riigihaldus (ministeerium; maavaldus), kaudne. Omavalitsuskorraldusõigus rajaneb riigiõigusel. KOV-l kaalutlusõigus ehk diskretsioon kohaliku ja riigi elu küsimustes PS § 154 lg 1 vs. lg 2. Kas KOV on suveräänne ja omab enesekorraldusõigust (ehk kaalutlusõigus ehk autonoomia)? KOV õigus kitsamas mõttes: kuulumine haldusõiguse eriossa. Laiemas mõttes: eraõiguslike suhetes osalemine. KOV õiguse mõiste, süstemaatika, piiritlemine, allikad Mõiste Assmann defineerib KOV õigust nende õigusnormide summana, mis käivad kogukondlike korporatsioonide õigusliku seisundi, korralduse, ülesannete ja tegevusvormide kohta.

Õigus → Haldusõigus
46 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Kohaliku omavalitsuse õigus

jaotused. 3. Piiritlege: 3.1. omavalitsuskorraldusõigus ja riigiõigus Omavalituskorraldusõigus ja riigiõigus käsitlevad mõlemad (riigi- v KOV) organite ülesehitust, ülesannete ringi ja õiguslikku seisundit. Mõlemad põhinevad PS regulatsioonidel. Nemad sarnanevad teineteisega reguleerimisobjektilt, sest nende mõlema keskpunktis asuvad organite struktuur, ülesannete sfäär ja õiguslik status. Kattuvus eksisteerib ka selles, et KOV korralduse alust reguleeritakse PS s ja konstitusioonilistes seadustes. Riigiõigus mõjutab omavalitsuskorraldusõigust. Omavalitsuskorraldusõigus on konkretiseeritud riigiõigus. Kui riigiõigus põhineb suveräänsel (riigi) võimul, siis kohalikud omavalitsusüksused rajanevad õigusel omavalitsusele. Nende õiguslik status on reguleeeritud PS s ja sedustes. 3.2. kohaliku omavalitsuse õigus ja haldusõigus

Õigus → Õigus
61 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Kohalik omavalitsus

Võib teenuste osutamiseks asutada ametiasutuse hallatavaid asutusi, olla osanikuks või aktsionäriks äriühingus, samuti asutada SA-d ja olla MTÜ liikmeks- selle küsimuse otsustab volikogu, kuid ülejäänud pahnaga tegeleb valitsus- nimetab nõukogu liikmed, teostab muid aktsionari õigusi. 2. Avalike ülesannete eraõiguslikele isikutele üleandmine- haldusül. täitmine väljaspool töö-, teenistus- vm alluvussuhet ja väljaspool teenistuslikku järelevalvet. KOV võib volitada juriidilist või füüsilist isikut täitma: 1) seaduse alusel antud haldusaktiga või 2) seaduse alusel HKTS-s sätestatud tingimustel ja korras sõlmitud halduslepinguga Võime iseloomustada 4 alusel: 1. formaalne privatiseerimine= avalike ül. Üleandmine KOVi poolt moodustatud eraõiguslikule isikule. Volikogu otsusega kas AÜ-le, mille ainus omanik, aktsionär on KOV, SA-le, mille ainuasutaja Halduslepingu sõlmimisele kohaldatakse RHS-s ettenähtud pakkumismentlust. 2

Õigus → Keskkonnaõigus
54 allalaadimist
thumbnail
75
doc

Kohaliku omavalitsuse õigus

Konspekt loengute, slaidide, osaliselt seaduste ja õpik ,,Munitsipaalõigus loengud" V.Olle põhjal ____________________________________________________________________________________________________ § 1. MUNITSIPAALÕIGUSE ALUSED ____________________________________________________________________________________________________ 1. Kohaliku omavalitsuse mõiste ja aine Munitsipaalõiguse mõiste - avalik-õiguslike õigusnormide kogum, mis KOV realiseerimise tagamise eesmärgil reguleerib: 1) kohaliku omavalitsuse üksuste (Eestis vallad, linnad) õiguslikku seisundit, organisatsiooni, ülesandeid, tegevusvorme ja nende tegevuse kontrolli; 2) isikute õigusi ja kohustusi kohaliku omavalitsuse valdkonnas. Munitsipaalõigus on põhiseaduses sätestatud omavalitsusüksuse - valla või linna - demokraatlikult moodustatud võimuorganite õigus, võime ja kohustus seaduste alusel

Õigus → Õigus
775 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Jäätmekäitlus toitlustusettevõttes

kompostimiseks nt kohalik kompostiplats või maakondlik jäätmekeskuse kompostiplats. Koostöö KOV-ga: Ühise kompostiplatsi rajamine, luba tuua reoveesete oma kompostiplatsile. Ettevõtted ei ole huvitatud biolagunevate jäätmete käitlemisest Soovib prügi üle anda sorteerimata · Sorteerimistehas maakonnas, või regionaalprügila juures Segaolme kogumise maksumus tunduvalt suurem kui eraldi sorteeritud jäätmetele Tootmis- ja tööstusjääkide kompostimine ei ole otseselt KOV korraldada, kuid võib mõjutada ettevõtteid biolagunevate jäätmete käitlemisega tegema ja koostööd pakkuda. Juhul kui ettevõte soovib ja KOV nõustub, võidakse sellised jäätmed suunata linna kompostisüsteemi. Või rajatakse KOV toetusel kompostiplats suuri koguseid biolagunevaid jäätmeid tekitava ettevõtte territooriumile. Kompostimissüsteemi võib rajada ka mitme firma peale. Firmadel on sageli enam vahendeid jäätmekorralduseks,

Loodus → Jäätmekäitlus
28 allalaadimist
thumbnail
22
docx

2016. aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga

..............................................................................................................5 a)Regionaalpoliitika ja regiooni mõiste Euroopas.......................................................................................................5 b)Regionaalpoliitika areng Eestis.................................................................................................................................6 c)Eesti haldusjaotus, regionaaltasand ja KOV arv aastal 2007....................................................................................6 d)Probleemvaldkonnad ja regioonihalduse korrastamise eesmärk..............................................................................7 6.Mõjud valitsemisvõimekusele ja ülesannete jaotusele valitsemistasandite vahel........................................................7 7.Reformikava mitte-realiseerumise võimalikud põhjused............................................................

Ühiskond → Ühiskond
24 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ühiskonna valitsemine

Ühiskonna valitsemine Kodune kontrolltöö 1. Nimeta kaks demokraatlikule valitsemisviisile iseloomulikku tunnust ja selgita neid. 1) Kodanikkonna osalemine poliitikas- demokraatia alustalaks on see, et kõrgeim võim riigis kuulub rahvale. See tähendab, et riigi juhid valib rahvas (valimiste kaudu). Eestis valib rahvas omale parlamenti ja KOV juhtkonda esindajad. Lisaks on poliitiliste otsuste langetamisesse võimalik sekkuda ka referendumitega ehk rahvahääletustega, mis on muutumas järjest sagedasemaks. 2) Võimude lahusus- demokraatia teiseks alustalaks on võimude lahusus ehk arvamuste paljusus. Võimude lahususe ja tasakaalustatuse põhimõttel on kolm peamist eesmärki. Esiteks väldib võimude lahusus ja tasakaalustatus võimu kontsentreerumist ning aitab kaasa riigivõimu

Ühiskond → 12. klassi ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
16
doc

----

sotsiaalhoolekande osutamiseks vajalikku teavet ja dokumente.) alusel. Küsimustiku koostamisel oli oodatud sotsiaalametnikelt erinevaid vastuseid, mis peegeldaksid iga ametniku oma tööd, kuid vastused tulid kõikidelt sarnase sisuga. 10 Kuuelt sotsiaaltöötajalt küsitlusele saadud vastustest selgus, et enamus sotsiaaltöötajad on pika tööstaaziga (Tabel 1.), alates 6-st aastast kuni 20-ne aastani (va üks KOV, kus sotsiaaltöötaja tööstaaz on 1 aasta ja vanusega 25) ning vanuselt 32 kuni 53, mis näitab suurt töökogemust sotsiaaltöötaja valdkonnas. Tabel 1. Sotsiaaltöötajate tööstaaz aastates KOV-te lõikes KOV Narva Narva- Sillamäe Jõhvi Kohtla- Avinurme Jõesuu Järve Sotsiaaltöötaj 1 20 13 6 9 6 a Tööstaaz aastates

Õigus → Riigiõigus
10 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Keemia - sidemed

H-side ­ molekulidevaheline side, mida ei eksisteeri kuskil mujal, saab tekkida ühendites, kus vesinik on seotud endast elektronegatiivse aatomiga nind kus esineb polaarne molekulide H-side on tugevam kui teised molekulivahelised jõud ja seetõttu kulub tema lõhkumiseks rohkem energiat e. H-side tõstab aine keemistemp. Ühendid, mis on võimelised moodustama vesiniksidemeid, lahustuvad vees paremini, kui need mis ei ole selleks suutelised Mittepol. Kov.side aatomvõre(teemant) Aatomid on omavahel Tahke,kristallne,vees seotud mittepol kov lahustumatu,halvad sidemega, mis on tugev elektrijuhid, head soojusjuhid,väga kõrge sulamis/keemis temp.

Keemia → Keemia
15 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Juhtimise klassitöö nr3

Tähtaeg ja tähtpäev - Kui kiri, mis tuleb saata tööandjale ja ka KOV-le panna postiga teele siis seda oleks pidanud tegema kas 22. (esmaspäeval) või 23. (teisipäeval) märtsil 2010. See, kummal päeval kiri posti panna, oleneb muidugi ka sellest, mis standardiga kiri saadetakse ­ kas liht-, täht- või väärtstandardkirjana. Kui seda oleks saadetud lihtkirjana ja pandud posti 23. märtsil, siis oleks jõudnud kiri KOV ja tööandjale 24. märtsiks ehk kolmapäevaks. Ja kuna KTLS § 18 (3) järgi tuleb hoiatusstreigist tööandjale ja KOV-le kirjalikult ette teatada 3 päeva, siis KOV-l ja tööandjal on alates kolmapäevast kiri olemas. Ja need kolm päeva, (mil jõutakse otsusele, kas lubatakse streik, või mitte) on: kolmapäev, neljapäev, reede. - Kui teadetis/kiri viia isiklikult kohale, siis oleks seda pidanud tegema 24. märtsil ehk

Õigus → Õigusõpetus
62 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õiguse eksami vastused

- Kuulutab välja riigikogu poolt vastu võetud seadusi - esindab Eestit välismaal rahvusvahelises suhtluses - Valitsuse ettepanekul nimetab ja kutsub tagasi Eesti diplomaatilisi esindajaid - annab riiklike autasusid ja sõjaväelisi ja diplomaatilisi auastmeid. - määrab peaministrikandidaadi 5) Riigikontroll ( sõltumatu riigiorgan) - kontrollib riigiasutuste ja riigiettevõtete majandustegevust ja nende tegevuste vastavust seadusele - kontrollib riigivara kasutamis Kontrollib KOV vara kasutamist - esitab 1x aastas Riigikogule aruande Riigikontrolli juhib Riigikontrolör ( Alar Karis ) Presidendi ettepanekul ja nimetab ametisse Riigikogu .Valitakse 5 aastaks 6) Õiguskantsler ( sõltumatu ametiisik) Ülle Madise. Presidendi ettepanekul nimetab ametisse Riigikogu. 7 aastat. - Teostab põhiseaduslikku järelevalvet seadusandliku ja täidesaatva võimu üle - Teostab järelevalvet KOV-de üle Kas otsused vastavad põhiseadusele.-

Õigus → Õigusõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Seminar 2: Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis

kavatsetavatest planeeringutest? Vähemalt üks kord aastas (pg 11 lg 1). Vastavalt eelarvele/arengukavale. 3. Kes võib teha KOVile ettepaneku planeeringu algatamiseks? Iga isik võib teha planeeringu koostamise algatamise ettepaneku (pg 10 lg 1). Isik peab olema teovõimeline (18+). Teovõimetud isikud (vaimupuudega) ei või ettepanekut teha. 4. Kui pika aja jooksul peale planeeringu algatamisotsuse tegemist peab KOV informeerima avalikkust, kinnisasja omanikku planeeringu eesmärkidest? Ministeerium, maavanem või kohalik omavalitsus, kes planeeringu koostamist korraldab, teatab planeeringu algatamisest, annab informatsiooni planeeritava maa-ala asukoha ja suuruse kohta, sealhulgas määratleb planeeritava maa-ala piiri, ning tutvustab algatatud planeeringu eesmärke vastavas ajalehes ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist (kuu=vähemalt 28

Arhitektuur → Ruumiline planeerimine
68 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Eluasemepoliitika suundumusi Ida-Euroopas.

Laiemas mõistes, - enamus KIE riikides ulatuslik reform vastavalt riigi seadustele, eristatakse aeglaseid ja kiireid omandireformi läbi viinud riike. Eesti on erinevate uuringute andmetel määratletud kui kiire erastaja (Kährik jt 2004: 19, 20). Nõudlust toetavad subsiidiumid ­ eluasemetoetus Pakkumist toetavad subsiidiumid ­ turuüürist madalama hinnaga üürielamuaseme pakkumist leibkondadele, kel on raskusi endale ise elamispinna soetamisega. Munitsipaalelamispind ­ Eestis: KOV eluasemeomandis olev eluasemevorm, mida pakutakse subsideeritud hindadega. Haldajateks võivad olla nii KOV kui eraettevõtjad. Sotsiaalelamispind ­ Eestis: KOV eluasemeomandis olev subsideeritud eluasemevorm, mida pakutakse koos sotsiaalteenustega. Haldajateks võivad teatud tingimustel olla ka ettevõtjad, sihtasutused saavad pakkuda teenuseid, ent ka teistel omandivormidel on võimalik teenust osutada kui teatud tingimused ja kvaliteet on tagatud.

Metsandus → Ellujäämine metsas
33 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Keemiline side

Eksotermiliste reakts ( sidemete tekkel, osakesed lähevad üle püsivasse olekusse ja energia eraldub). enargia eraldub, endotermilistes reakts.( sidemete katkemisel, tuleb kulutada energiat ja tekkinud osakestel on ebastabiilne olek) Energia neeldub. KOVALENTE SIDE- aatomite vaheline side, mis tekib ühise elektronpaari abil. MITTEPOL. KOV. SIDE- esineb sarnaste mittemetalliliste elementide aatomite vahel. H 2O, CL2, O2, Br2. POLAARNE KOV. SIDE- esineb erinevate mittemetalliliste elementide aatomite vahel. HF, HCL, SO 3, H2O. ELEKTRON.- isel. Elemendi aatomi võimet siduda elektrone. RÜHMAS En kahaneb, siis aatom meelsasti loobub väliskihis olevatest elektronidest. PERIOODIS » En kasvab, siis aatmid meelsasti liidavad väliskihti elektrone. POLAARNE AINE ­ koosneb polaarsetest molekulidest. HF, HCl. MITTEPOL. AINE- ta koosenb mittepolaarsetest molekulidest. Cl2, H2

Keemia → Keemia
19 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kohalik omavalitsus (iseseisev töö)

maakasutuse ja lähiaastate ehitustegevuse aluseks (Planeerimisseadus §9). Ülesanded: 1) planeeritava maa-ala kruntideks jaotamine; 2) krundi ehitusõiguse määramine; 3) krundi hoonestusala piiritlemine; 4) haljastuse ja heakorrastuse põhimõtete määramine; 5) kuja määramine; 6) tehnovõrkude ja rajatiste asukoha määramine jne. 4. Kohaliku omavalitsuse toimimist korraldavad seadused. - EV põhiseadus ­ seab KOV kohustuseks õiguste ja vabaduste tagamise (§14) - Euroopa kohaliku omavalitsuse harta, mis määrab KOV põhiseadusliku ja õigusliku aluse, KOV mõiste, KOV võimupiirid, nende kaitse jne sh ka kohustused ja võimuorganid, kellele harta laieneb. - Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus ­ määrab kohaliku omavalitsuse ülesanded, vastutuse, korralduse ja omavalitsusüksuste suhted. Väga oluline punkt

Haldus → Kohaliku omavalitsuse praktika
47 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Riigivõimu institutsioonid

Eesti. II Mitmetasandiline omavalitsussüsteem- Suurem ehk piirkondlik omavalitsus(maakond, liidumaa jm.) jaguneb väiksemateks omavalitsuslikeks haldusüksusteks(linn, vald jm.). Keskvalitsuse roll kohaliku elu suunamisel on väike. Esineb föderatsioonis, nt. Rootsi. 13. Kultuuriomavalitsus- kultuuriautonoomia-Vähemusrahvustele antud luba luua organisatsioone, seltse, koole, et edendada oma rahvuskultuuri 14. Milliseid avalike teenuseid pakub KOV? Noorsootöö, teede ja tänavate korrashoid, elamu- ja kommunaalmajandus, kanalisatsioon, ühistransport, haridus. KOV tuluallikad- Osa üksikisiku tulumaksust, maamaks, riigi toetus, kohalikud maksud, laenud, trahvid, riigilõivud. 15.Kodakondsus- inimese õiguslik suhe riigiga (kaasnevad õigused ja kohustused) Kodanik- inimene, kellel on mingi riigi kodakondsus. Kodakondsuse omandamise viisid: 1) Sünnijärgselt 2)naturalisatsiooni korras 3) Eriliste teenete eest riigi ees

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Laste hoolekanne Eestis

....................................................................................... 4 1.2. Lapsendamine............................................................................................................... 4 1.3. Asenduskodu teenus..................................................................................................... 4 1.4. lapsehoiuteenus............................................................................................................. 5 KOV sotsiaaltoetused ja ­teenused.......................................................................................... 6 1.5. Eestkoste seadmine lapsele.......................................................................................... 6 1.6. Hooldamine perekonnas................................................................................................ 6 1.7. Lastehoiuteenus..........................................................................................

Haldus → Halduskorraldus
111 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Ühiskonna 9kl konspekt

· Riigikontroll ­ kontrollib riigi majandus tegevust ja riigivara kasutamist · Kaitsepolitsei (KAPO) ­ kontrollib riigi julgeolekut ja põhiseadus korrast kinnipidamist. Võimu lähedus rahvale · Kõiki otsuseid ei langetata pealinnas ­ kohalike küsimusi otsustavad kohalikud omavalitsused. · Eestis on KOV üksusteks vallad ja linnad Rahva osalemine valitsemises 1. Referendum · Rahvahääletus · Hääleõiguslikud kodanikud väljendavad oma seisukohti mingi konkreetse poliitilise otsuse poolt või vastu · Referendumile pannakse riigi iseseisvuse ja tuleviku seisukohalt olulised küsimused. 2. Valimised · Riigikogu valimised on iga 4a. tagant

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
58 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Finantsplaan Kriisiabi

kodu piirkonnast lahkuda ehk siis muuta teenuse pakkumine võimalikult mugavaks ning kättesaadavaks. Teenuse hind on vastavalt juriidiline nõustamine 40 eurot tund ning psühholoogiline nõustamine 21 eurot tund. Antud summad sisaldavad puhtalt nõustaja tasu. Hinnakalkulatsioon näitab, et tegelik omahind on vastavalt 56.74 ning 29.83 eurot. Et MTÜ saaks jätkusuutlikult tegutseda tuleb sammhaaval leida võimalusi, et nõustatavad või KOV teenuse eest mingi osa ise tasuksid. Momendil kaetakse teenus taotletava abiga ning otsitakse täiendavaid ressursse oamosaluse katmiseks – käimas on erinevad kampaaniad . Järvamaa KOV on lubanud tasuda oma piirkonna nõustatavate eest 5 eurot psühholoogilise ning 10 eurot juriidilise nõustamise eest, tehes sellega teenuse kättesaadavamaks ka väiksema sissetulekuga abivajajaile. Osa omapanust tuleb annetustest ja plaanis on perevägivalla teemaliste e-koolituste müük

Majandus → Äriplaan
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Keemiliste sidemete omadused

Aatomid,aatomvõre Tugev kovalentne Sulamis ja keemis temp. side Kõrge,vees ei lahustu,ei Polaarne juhi elektrit,ained on kovalentne tahked. side Molekulid,molekulvõre Molekulis on tugev Enamus on toa temp. kov. Side,molekulide Vedelad või vahel on nõrk gaasilised,vees tõmbejõud,seda lahustuvad paremini,kui tugevndab m.polaarse kov. sidemega tõmbejõud. ained rabedad,ei juhi elektrit.

Keemia → Keemia
37 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Värbamise ja valiku dokumendid

pealt ennustades. Püüame ette näha, kuidas käitub võimalik uus töötaja tulevikus. Me võime leida kõikidele meie eeldustele vastavad isikud, kuid reaalselt mõjutavad isikut peale tema loomupärase suundumuse ka mitmed teised asjaolud töökeskkonnas. Sellepärast on värbamisetappide kvaliteetne ja hoolikas täitmine oluline, vältimaks vigu vale inimese värbamisel ettevõttesse, mis võib ka materiaalselt väga kulukaks osutuda. __ Tegemist on fantaasiaettevõttega KOV ehk kohaliku omavalitsuse alla kuuluva allettevõttega, mis tegeleb hooldustööde teostamisega. Koostasime personalivaliku ja värbamise dokumendid leidmaks ettevõttesse traktoristi. Värbamisel ja valikul lähtume eesmärgist leida kvalifitseeritud töötajaid, kes vastaksid ka ettevõtte väärtustele. Lähtume värbamisel ja valikul valitsevast majandus- ja tööturu olukorrast ning kohandasime värbamisprotsessi pakutava ametikoha (traktorist) spetsiifikaga.

Haldus → Personalitöö dokumentatsioon...
283 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Ehitusõiguse konspekt-kohtulahenditega

EHITUS-JA PLANEERIMISÕIGUS, KONSPEKT koos kohtulahenditega (planeerimisõiguse loeng) 1) huvide tasakalustamise ja lõimimise PM. Planeerimise PM, 3-3-1-31-16 riiklike huvide kohta 2) elukeskkonna parendamise pm 3) avalikkuse kaasamise ja teavitamise pm' 4) teabe piisavuse pm (praegu Reidi tee teema) õ5) otstarbeka, mõistliku säästliku maakasutuse PM Planeerimispädevus jagatd riigi ja KOV vahel.küsimused tuleb lahendada tsandil, kus nendega on kõige otstarbekam tegeleda, vt 3-3-1-41-06 lõplik lahendus sünnib alati avaliku võimu ja avalikkuse koostöös Üleriigiline planeering esmane- üldine arengukava, olemuselt deklaratiivne 1) maakonna planeering'2) KOV üldplaneering- kus teed, kvartalid, rohealad 3) detailplaneering, mis määrab konkreetse kinnistu maakasutuse piirid ja otstarbe, viisi. Materiaalses mõttes õigusakt,

Õigus → Õigus
15 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Avaliku halduse konspekt

1.X. On seadusandlik võim 2. Riigikontroll ­ majanduskontrolli teostav organ · Kontrollib riigi asutuste ja ettevõtete majandustehingute otstarbekust ja õiguspärasust · Juhib riigikontrolör o valitakse 5-ks aastaks, võib osaleda valitsuse istungitel, on puutumatus · Ei kontrolli KOV-d, kuna sellel on oma vara (v.a. juhul kui KOV kasutab riigi vara) 3. Vabariigi President - riigipea I. Omab täidesaatvat võimu 4 II. PÕHILINE ROLL ­ tasakaalustada võimu III. Esindusfunktsioon ­ esindab rahvusvahelistes suhetes riiki IV. Järelvalve funktsioon - kutsub kokku Riigikogu koosseisu istungi (teatab, et valimised olid edukad, rikkumisi polnud) V. Eesti riigikaitse kõrgeim juht, kes saab anda ka armu VI

Ühiskond → Avalik haldus
108 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Lasteaia asutamine

Telefon/fax 32 95431 lasteaed@täpi.ee E-post, kodulehekülg www.rakveretäpi.ee Nr 4967 HTM Koolitusluba Omandivorm munitsipaallasteaed Teeninduspiirkond Rakvere vald Asjaajamis- ja õppekeel eesti keel Lasteaed on avatud tööpäevadel 7.00 ­ 18.00 Asutamine ja koolitusluba Lasteaed ,,Täpi" on asutatud KOV otsusel ja haridus- teadusministri antud koolitusloa alusel. Asukoht Lasteaed asub Lääne - Viru maakonnas Rakvere linnas, mille vahetus läheduses asuvad Rakvere Päevakeskus ja Rakvere Põhikool, Rakvere Spordihall, Rakvere tammik. Lasteaia eripära Lasteaial on rühmad: Pokud, Pintselsabad, Tähetäpsid, Lepatriinud, Pähklikesed, Oravakesed mida kasutatakse rühmade kujunduses sümbolitena. Lasteaed on lapsest lähtuvate põhimõtete ja ideede järgi töötav lasteaed.

Pedagoogika → Lasteasutuse seadlusandlus ja...
91 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ehitamise alused

1. Mis on katastriüksus? Katastris iseseisva üksusena registreertud maatükk 2. Mis kantakse kinnistusraamatusse? Kinnisasi(maatükk) Hoonestusõigus Korteriomand Korterihoonestusõigus 3. Kuidas muudetakse maatükile määratud sihtotstarvet? Detailplaneeringuga 4. Kes kinnitab detailplaneeringu? KOV 5. Mis esitatakse ehitusprojektis? Hoone asend (asendiplaan) Hoone mahulised näitajad (pindala, ruumala) Kasutatavad materjalid Arhitektuurilised parameetrid(korruste arv, kõrgus, katus) Ruumijaotus Kütte- ja elektrisüsteem Energiaklass Muud vajalikud parameetrid 6. Kes kooskõlastavad ehitusprojekti? Omanik/tellija KOV Arhitekt Päästeamet Tervisekaitsetalitus Eriprojektides vastutav asutus(elekter, gaas,lift) 7. Mis dokumendid esitatakse ehitusloa taotlemisel? Ehitusloa taotlus Ehitusprojekt Andmed riigilõivu tasumise kohta 8. Kes väljastab ehitusloa? KOV ametnik- ehitusnõunik 9. Kus registreeritakse ehitusluba? Ehitusregistris 10. Mis märgitakse...

Ehitus → Ehitus alused
21 allalaadimist
thumbnail
70
docx

SOTS MÄÄRUSE KODUTÖÖ

2014 1 Sisukord SISSEJUHATUS...............................................................................................................3 1. KOHALIKU OMAVALITSUSE OLEMUS JA ÕIGUSLIKUD ALUSED..................4 1.2 KOV-d ülesanded.....................................................................................................4 1.3 KOV õigustloovate aktide järelevalve.....................................................................5 2. KOHALIKU OMAVALITSUSE MÄÄRUSTE NORMITEHNILISED NÕUDED....6 KOKKUVÕTE................................................................................................................10 Viited................................................................................................................................11 Lisad...............................................................

Õigus → Õigus
16 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majandusgeograafia

EESTI MAJANDUSGEOGRAAFIA Majandusgeograafia kujunemine Eestis: - Kodu-uurimuslikud traditsioonid Maakondade kogudused (Tartumaa, Saaremaa) - Edgar Kant ja tema pärand ,,Tartu linnasüda" ­ alus Eesti linnageograafiale Doktoritöö ,,Eesti rahvastik ja eluruum" E. Kant paguluses: Prof. Rootsis Teened TÜ ees Majandusgeograafia areng Eesti NSV-s - Eesti wabariigis tehtu eitamine, kasutamise keelamine. Poliitilised süüdistused E. Kanti vastu. - Osaliselt ja täielikult salastatud ja moonutatud andmed ja kaardid. - Orienteeritus N. Liidu teadusele - Marksistlik/strukturalistlik paradigma (ruum kui tootmissuhete objekt) - Põhilsed teemad: sotsiaal-majanduslikud ruumsüsteemid, tootmise paiknemine ja inimtegevuse senise territoriaalse paiknemise ümberkujundamine. - Olulis praktilisi töid: Maa-asulate reform, perspektiivse maa-asustuse süsteemi väljatöötam...

Geograafia → Majandusgeograafia ja...
15 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun